Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-10 07:10

McBoom

Broem

mlguys schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:24:
[...]

Ik ben benieuwd naar jou ervaring, heb zelf een Horizon box op dit moment. En ik hoop dat de gebruikservaring van alleen een ci module enorm verbeterd. Het is nu nogal omslachtig met al die afstandsbedieningen en schakelen naar kanalen. Uitzending gemist kijk ik niet, alleen opnemen zou ik wel missen.
Ach, veel valt er niet over te vertellen. De TV wordt weer een TV zonder poespas van een extra kastje erbij. Horizon boeide ons niet, zit je weer met zo'n extra kastje en qua netwerk heb ik mijn eigen spul lekker in de meterkast hangen, uit het zicht. We hebben niets van Apple in huis, dus op je tablet iets bekijken wil toch niet :P En opnemen? Welk model heb je? Op de ST50 kan je een hd aansluiten en opnemen :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

McBoom schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:20:
[...]

Ach, veel valt er niet over te vertellen. De TV wordt weer een TV zonder poespas van een extra kastje erbij. Horizon boeide ons niet, zit je weer met zo'n extra kastje en qua netwerk heb ik mijn eigen spul lekker in de meterkast hangen, uit het zicht. We hebben niets van Apple in huis, dus op je tablet iets bekijken wil toch niet :P En opnemen? Welk model heb je? Op de ST50 kan je een hd aansluiten en opnemen :)
Ik zou ook wel van mijn Humax af willen, maar deze heeft wel het voordeel 2 decoders te hebben zodat je daarmee kan opnemen en televisie kijken tegelijk, als er bijvoorbeeld twee leuke programma's/films tegelijk komen, met de ingebouwde decoder kan dit niet. Dat weerhoud mij nog :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Mijn vriendin viel het net op dat de powerled oranje brandt. Als de TV uitschakel knippert het ledje langzaam rood-oranje. Ik heb de gebruiksaanwijzing er al op nageslagen en kom zo niet daarover vinden. Het internet heeft me ook niets wijzer gemaakt.... Iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
Ik weet niet of dit de juiste locatie is om mijn vraag te posten.
Heb een nieuwe Panasonic SC-BTT190 HomeCinema gekoppeld aan mijn Panasonic VT50.
Via YouTube probeer ik enkele AC3-5.1 video's te bekijken, maar mij achterste boxen sturen simultaan geluid uit. Enkel de vooste en center speakers werken onafhankelijk.
Kan er mij iemand helpen aan de juiste setting voor de Panasonic SC-BTT190? Bedankt.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McBoom schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:51:
Mijn vriendin viel het net op dat de powerled oranje brandt. Als de TV uitschakel knippert het ledje langzaam rood-oranje. Ik heb de gebruiksaanwijzing er al op nageslagen en kom zo niet daarover vinden. Het internet heeft me ook niets wijzer gemaakt.... Iemand hier een idee?
Dan staat er iets in de guide om opgenomen te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ah, ok :) Ik had in het boekje bij de storingen gekeken, tenminste, die link leg ik bij oranje knipperende lampjes :P Ik was al bang dat er wat met de TV zou zijn... Pak van m'n hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:10
Kozzmozz schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:56:
Via YouTube probeer ik enkele AC3-5.1 video's te bekijken,
Weet niet precies wat je hiermee bedoelt maar YouTube zendt geen digitale geluidssignalen uit (elke site, overigens) die je receiver kan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
AlexMurphy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:38:
[...]Weet niet precies wat je hiermee bedoelt maar YouTube zendt geen digitale geluidssignalen uit (elke site, overigens) die je receiver kan oppakken.
Hoe kan ik dan 5.1 testen? Zoals Dolby TrueHD en THX?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:10
Kozzmozz schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:41:
[...]
Hoe kan ik dan 5.1 testen? Zoals Dolby TrueHD en THX?
Wat Adlermann zegt; Bluray of DVD erin en de desbetreffende geluidsspoor selecteren. Als je je geluidssysteem aan 't testen bent kun je 't best een Bluray gebruiken met veel aktiescenes; die gebruiken tijdens de drukte vaak alle geluidskanalen (Transformers, Iron Man, Dark Knight etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, kan iemand mij vertellen hoe ik foto's kan toevoegen aan een bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-10 21:09
McBoom schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:20:
[...]

Ik heb de st50, maar opnemen en tegelijk een ander kanaal kijken kan toch niet? Als ik het goed begrijp werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
TjaBske schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:09:
[...]

Ik zou ook wel van mijn Humax af willen, maar deze heeft wel het voordeel 2 decoders te hebben zodat je daarmee kan opnemen en televisie kijken tegelijk, als er bijvoorbeeld twee leuke programma's/films tegelijk komen, met de ingebouwde decoder kan dit niet. Dat weerhoud mij nog :/ .
Van de ene kant begrijp ik je, maar je hebt uitzendinggemist, RTLxl en weet ik wat nog meer van mogelijkheden om uitzendingen en dergelijke terug te zien.
Persoonlijk zou mij dat niet tegen houden om het kastje weg te doen.
Maar goed ik weet ja niet hoeveel je opneemt, maar in mijn geval is het heel zelden, heb al 3 jaar geen kastje meer en de module van @smit, ik ben blij dat ik er van af ben.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 08:28:
[...]

Van de ene kant begrijp ik je, maar je hebt uitzendinggemist, RTLxl en weet ik wat nog meer van mogelijkheden om uitzendingen en dergelijke terug te zien.
Persoonlijk zou mij dat niet tegen houden om het kastje weg te doen.
Maar goed ik weet ja niet hoeveel je opneemt, maar in mijn geval is het heel zelden, heb al 3 jaar geen kastje meer en de module van @smit, ik ben blij dat ik er van af ben.
Ja, dat heb ik ook. Ik kijk nooit tv, alleen af en toe wil ik VI zien en als ik dat dan niet kan zien (dan ben ik weg of kijk een film op bluray :)) dus dan neem ik het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:40:
[...]

Ja, dat heb ik ook. Ik kijk nooit tv, alleen af en toe wil ik VI zien en als ik dat dan niet kan zien (dan ben ik weg of kijk een film op bluray :)) dus dan neem ik het op.
Ik lees je quite net, en mij valt op dat je een heel bijzondere tv hebt.
Waar heb je die gekocht, die 555 versie wil ik ook wel :)

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwvdk
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 08:53
Goedenmorgen,

Mischien kan iemand mij helpen met het volgende probleem bij VT50.
In juni 2012 VT50 aangeschaft.
Sinds de Cookie-wet van kracht is geworden kan ik via de webbrowser niet meer bij de NOS-site komen.
Er wordt eerst een 'Cookie-accepteer' scherm getoond waar ik 'ja' op heb geselecteerd. Hierna blijft het 'Cookie-accepteer' scherm staan.
Je ziet wel bovenin in het browserscherm heel snel een blauw balkje lopen als je op 'accoord' klikt, echter daarna gebeurd er niets.
Info; Mijn VT50 is voorzien van de laatste (firmware)update.
Misschien heeft iemand een idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ha, tegen datzelfde probleem liep ik vanochtend ook aan op onze ST50. Maar ik denk niet dat je veel aan die site hebt, de browser ondersteunt geen Flash en Silverlight, dus video's kan je wel vergeten. Of ze moeten je TV als een ipad zien, dan heb je nog kans dat het HTML5 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwvdk
Het vreemde is dat de NOS-site (nos.nl) probleemloos werkte totdat de Cookie-schermen verplicht werden.
Kortom al mijn ge-bookmarkte sites deden het wel.
Ja kan (?) de webbrowser ook niet verder 'aanpassen'; ik zie geen 'setup' of 'settings' mogelijkheden.
Heel vervelend dit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwvdk
Het lijkt erop dat alleen de 'NOS-site', 'Klokhuis-site' en 'Uitzending gemist-site' problemen geven; na 'accepteer cookie' gebeurd er niets.
Site van de Volkskrnat, NRC, Parool etc., geven geen problemen; na de acceptatie kom je op de site.
Idem voor Buienradar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rwvdk schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:03:
Het vreemde is dat de NOS-site (nos.nl) probleemloos werkte totdat de Cookie-schermen verplicht werden.
Kortom al mijn ge-bookmarkte sites deden het wel.
Ja kan (?) de webbrowser ook niet verder 'aanpassen'; ik zie geen 'setup' of 'settings' mogelijkheden.
Heel vervelend dit ....
probeer eens mobiel.nos.nl dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwvdk
Nee, helaas...
In eerste instantie wel, maar zodra je dan uitkomt bij uitzendingen verschijnt weer het Cookies-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:49
Sinds gisteren trotse eigenaar van een 50gt50.

Had al veel zitten kijken en lezen over de Panasonic plasma's. Maar was erg verbaasd toen ik de gt50 opende en deze ook gewoon een dvb-s2 tuner bleek te hebben. Gelijk m'n kabel aangelosten en hij herkende meteen welke satellieten in ontvang op welke LNB en stelde alles zelf in. Echt top!

Had alleen maar gelezen dat de Duitse modellen van de st50 of de vt50 een dvb-s2 tuner hadden. Maar dat blijkt dan toch niet helemaal waar te zijn.

Meteen op thx cinema gezet. En kijk gewoon tv zonder te aanwezige logos. Wil binnenkort wel canal digitaal erop gaan zetten. Ik geloof dat het al eerder hier langs is gekomen. Maar er schijnt geloof ik een ci Cam te zijn die lekker werkt met CD. (effe topic doorspitten)

Maar tot nu echt tevreden. Met beeld en geluid. Laatste is best prima voor een plasma scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10 06:43
De audio instellingen maken ook nog best veel verschil, die surround pro etc klinkt duidelijk beter als je het aanzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vandaag een 42ST50
na het aansluiten de tv getest en alles was in orde
ik kijk nog steeds via analoge kabel tv (later komt er wel digitv)
nu staan alle zenders al ingesteld. (woon in belgie)
vb op 1 staat VTM
op 2 staat Vijftv enzo..

is er een mogelijkheid om die volgorde te veranderen? want ik vind niets in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een favorietenlijst aanmaken, en dan kan je ook nog achteraf de volgorde bewerken, ik neem aan dat dat bij analoog hetzelfde werkt als bij DVB. Zie pagina 48 "favorieten maken" en 49 "kanalen bewerken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nu afvraag :
de toestellen zijn nauwelijks nog te leveren maar de nieuwe modellen zijn er voorlopig ook nog niet.
Is het dan wachten op de nieuwe serie of worden er huidige modellen vanuit het buitenland gehaald ?

Lijkt me toch lastig voor wie nu wil kopen.....

On-topic : afgelopen zondag een 50 gt50 besteld ( ik ging er vanuit dat mm geen korting zou geven )
en het ontvangen exemplaar heeft een probleem.
Inmiddels e-care gemaild voor een huisbezoek.
Er loopt een grijze horizontale balk over de hele breedte van het scherm heen net boven de ondertiteling.
Bij het invullen van het e-care formulier stond de balk al in het keuzemenu aangegeven dus ik verwacht dat het een bekend probleem is.

Heeft iemand van jullie dit al eens gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:52

spanx

_Sp[A]nX_

Moet ik misschien afkloppen? Ik geniet intens van mijn 50ST50, ik heb helemaal nergens problemen mee. TV werkt perfect en ik heb nog nooit zulke warme kleuren gezien (kleurbereik is echt super)

Ik heb hem nog niet gecalibreerd maar het ziet er zo al ontzettend goed uit. Ik heb mijn vrouw zo beinvloed dat als er een logo op een bepaald kanaal in beeld is dat ze die direct (helemaal zelf) weg haalt met een anti-logo programma.... we hebben gelukkig geen enkel last van inbranden of retentie maar je kan nooit te voorzichtig zijn.

Wat mij betreft is/was plasma de betere keus als je van ECHT tv/film/serie kijken houd

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op zondag 27 januari 2013 @ 09:43:
Moet ik misschien afkloppen? Ik geniet intens van mijn 50ST50, ik heb helemaal nergens problemen mee. TV werkt perfect en ik heb nog nooit zulke warme kleuren gezien (kleurbereik is echt super)

Ik heb hem nog niet gecalibreerd maar het ziet er zo al ontzettend goed uit. Ik heb mijn vrouw zo beinvloed dat als er een logo op een bepaald kanaal in beeld is dat ze die direct (helemaal zelf) weg haalt met een anti-logo programma.... we hebben gelukkig geen enkel last van inbranden of retentie maar je kan nooit te voorzichtig zijn.

Wat mij betreft is/was plasma de betere keus als je van ECHT tv/film/serie kijken houd
Je kan prima naar kanalen kijken met logo's alleen niet de hele dag dezlefde.

Ik z ou niet zo paniekerig doen. Hier gaat om half 1 ook eredivisie live aan en pas vanavond laat uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Wie heeft het over paniekerig....

wij kijken bijna nooit TV, alleen series en films... en het beetje tv dat we kijken zijn maar een paar kanalen.... dus even instellen en je hoeft er niet meer naar om te kijken...
(app onthoud per kanaal waar de logo's zitten...)

kleine moeite + niet die irri logo's in beeld of iig iets donkerder, kan geen kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 20:59
Ik kijk gewoon normaal tv met de standaard instellingen. Ik heb geen last van ingebrande logo's of iets dergelijks. De TV geeft een mooi beeld maar toch stoor ik me aan bepaalde dingen. Zo zie ik het beeld vaak trillen. Vooral als ik gewoon TV kijk. Maar ook in films, soms rondom personen vaak wanneer er zich een wit vlak erachter bevind. Witte tekst zie ik overigens ook vrijwel altijd trillen. Of in de net wat tragere shots waar bijvoorbeeld een vliegtuig voorbij vliegt. Dan schokt het vliegtuig naar de overkant zeg maar.. Ik had al gelezen dat het trillen meer voorkomt bij grotere modelen dan kleinere. Ik dacht dat bij plasma alles juist heel vloeiend werd weergegeven :') Ik heb overigens de 55' ST50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
spanx schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:58:
Wie heeft het over paniekerig....

wij kijken bijna nooit TV, alleen series en films... en het beetje tv dat we kijken zijn maar een paar kanalen.... dus even instellen en je hoeft er niet meer naar om te kijken...
(app onthoud per kanaal waar de logo's zitten...)

kleine moeite + niet die irri logo's in beeld of iig iets donkerder, kan geen kwaad...
welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hdtracer schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:12:
Ik kijk gewoon normaal tv met de standaard instellingen. Ik heb geen last van ingebrande logo's of iets dergelijks. De TV geeft een mooi beeld maar toch stoor ik me aan bepaalde dingen. Zo zie ik het beeld vaak trillen. Vooral als ik gewoon TV kijk. Maar ook in films, soms rondom personen vaak wanneer er zich een wit vlak erachter bevind. Witte tekst zie ik overigens ook vrijwel altijd trillen. Of in de net wat tragere shots waar bijvoorbeeld een vliegtuig voorbij vliegt. Dan schokt het vliegtuig naar de overkant zeg maar.. Ik had al gelezen dat het trillen meer voorkomt bij grotere modelen dan kleinere. Ik dacht dat bij plasma alles juist heel vloeiend werd weergegeven :') Ik heb overigens de 55' ST50
Dat is normale plasma flicker. Daar heeft panasonic bij lichte beelden iets last van. Ik z ie het niet, maar anderen weer wel.

Met vloeiend weergeven bedoelen ze de bewegingen. Niet het trilvrij zijn van het beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Adlermann schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:31:
[...]

Dat is normale plasma flicker. Daar heeft panasonic bij lichte beelden iets last van. Ik z ie het niet, maar anderen weer wel.

Met vloeiend weergeven bedoelen ze de bewegingen. Niet het trilvrij zijn van het beeld :)
Dan zal ik er maar gewoon aan moeten wennen =) Dit is mijn eerste plasma en ik heb er bewust voor gekozen omdat we bijna alleen maar films kijken. En films weergeven dat doet hij echt TOP. Nu nog ergens wat 3D brillen scoren en dan eens een 3D film proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Zie je vooral bij reclameblokken met grote egale vlakken. Heb het idee dat het wel minder wordt naarmate de het scherm wat ingespeeld raakt. Bij vt30 stoorde ik me er enorm aan, en nu zie ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:35:
Zie je vooral bij reclameblokken met grote egale vlakken. Heb het idee dat het wel minder wordt naarmate de het scherm wat ingespeeld raakt. Bij vt30 stoorde ik me er enorm aan, en nu zie ik het niet meer.
Ik denk dat het algemene gewenning is. ik zag het bij mijn nieuwe ook al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week de 50gt50 ontvangen en dit weekend de tv goed kunnen testen.
Besloten om niet mee te doen aan break-in periode, maar gewoon om meteen normaal het scherm te gebruiken.
Tot nu toe geen enkele last van retentie. Sommige programma's hebben wat last van dithering, maar went snel.
Het beeld zelf is uitstekend, maar je merkt snel of een uitzending van goede kwaliteit is of niet qua beeld.

Daarnaast veel films op blu-ray bekeken en daar kan ik maar 1 ding over zeggen: WOW.
Het verschil met mn vorige 42g10 is duidelijk te zien. Zwart is een stuk zwarter, je blijft details zien in donkere scènes, super. Dit voegt zeker wat toe aan het kijkplezier.
Kleuren zijn mooier dan op de 42g10. Het spat van het scherm af, zonder overdreven fel te zijn.
De 50gt50 tovert een retestrak plaatje op het scherm met blu ray.

Vorige week ook 4 3d-brillen ontvangen: 2x Panasonic en 2x Samsung (voor de visite ;) ).
Avatar 3d in de Panasonic speler en ik wist niet wat ik zag. Een maat van mij heeft een Philips ambilight LED scherm met passive 3d. Wat een verschil: hd ready 3d (passive) vs full hd 3d (active).
In 3d zeer scherpe beelden, prachtige kleuren en zo goed als geen last van flikkering vd brillen. Geen ghosting of crosstalk.
Daarnaast ook Up 3d, Tron: legacy 3d en Titanic 3d gechecked, in een woord: super :9~

YouTube, internet browsen etc werkt als een trein met de ingebouwde WiFi.

Tot nu toe dus helemaal tevreden met de 50gt50 en ben alleen nog maar meer fan van plasma geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

hdtracer schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:12:
Hier staat dezelfde TV, maar ik herken niets in jouw verhaal. Zal voor iedereen wel persoonlijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afgelopen woensdag 42st50 geleverd.
Wat een mooi beeld, geweldig. "into the wild" op bluray was breathtaking !
Geluid, mwa... via bluray (pana 320) daarna over stereo, maar zal toch dac-je tussen moeten. DVD geluid via mn arcam multispeler was stuk beter.

Maar... we hebben last van de tv.
Vrouw en ik krijgen beide last van druk op de oren ( ook als geluid uit is).
Tv lijkt de energie in de kamer enorm te veranderen.
Voelt alsof ik de luchtdruk van de tv in mn hele lijf ervaar.
Stekker al andersom in stopcontact gedaan, leek iets te helpen maar lost t probleem niet op.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

En aangezien ik geen zin heb om de hele dag met alu-hoedjes in kamer rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:48:
Geluid, mwa... via bluray (pana 320) daarna over stereo, maar zal toch dac-je tussen moeten. DVD geluid via mn arcam multispeler was stuk beter.

Stekker al andersom in stopcontact gedaan, leek iets te helpen maar lost t probleem niet op.

En aangezien ik geen zin heb om de hele dag met alu-hoedjes in kamer rond te lopen.
Het is een TV, geen kernreactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:58:
[...]

Het is een TV, geen kernreactor.
Ik vind het een seriues iets, ga er eens een studie op los gooien hahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Het is een appje op mijn sat-reciever (Dreambox, appnaam "Anti-logo")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-03-2024
Nou, ik baal nu toch wel een beetje. Maanden geleden postte ik al dat ik image retention had in m'n nieuwe GT50 van het NOS logo door de Olympische Spelen. Dat logo zit er nu dus nog stééds in. Omdat ik af en toe ook wel eens het acht uur journaal kijk, lijkt het logo de laatste tijd ook weer versterkt te worden. Ik ben dus bang dat het logo definitief is ingebrand...

Wat is het laatste nieuws aangaande garantie met dit soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0nn schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:44:
Nou, ik baal nu toch wel een beetje. Maanden geleden postte ik al dat ik image retention had in m'n nieuwe GT50 van het NOS logo door de Olympische Spelen. Dat logo zit er nu dus nog stééds in. Omdat ik af en toe ook wel eens het acht uur journaal kijk, lijkt het logo de laatste tijd ook weer versterkt te worden. Ik ben dus bang dat het logo definitief is ingebrand...

Wat is het laatste nieuws aangaande garantie met dit soort zaken?
Meestal vervangen ze het paneel, of crediteren ze de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
zender logo's ingebrand valt onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:00:
[...]

Het is een appje op mijn sat-reciever (Dreambox, appnaam "Anti-logo")
Heb ook een dreambox. Hoe heb je het voor elkaar gekregen. Ik heb de app gedownload. Maar daarna gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 09:55

_Christiaan_

Master of SOG

Ja. Ik zou even naar de huisarts gaan als ik jou was.

Of misschien beter direct naar de psycholoog :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

_O- Ik zou direct E-care bellen. Graag de reactie van E-care hier plaatsen S.V.P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:28:
[...]

_O- Ik zou direct E-care bellen. Graag de reactie van E-care hier plaatsen S.V.P.
Misschien een spam-acccountje van iemand die het gezeik van jullie over retentie, ingebrande schermen, streepjes als het licht onder een hoek van 32.3 graden op het scherm valt, zat is, en dit op deze manier laat weten.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Bever! schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:19:
zender logo's ingebrand valt onder garantie.
Toch staat er achter in de handleidng dat inbranden niet onder garantie valt, gelukkig is wel men coulant.

De 55st50 is binnen en bevalt goed. Het is even wennen aan de overweldigende kleuren, daarbij is het wit wat rood/cremig op true cinema. Even een aantal weken rustig indraaien en dasrna het contrast eens opschroeven.

Weet iemand een goed overzicht welke 3d formaten goed afspelen op de panasonics?
Ik gebruik zelf xbmc op een apple tv, 3d is mogelijk maar beperkt. En blijkbaar is het nog een heel gedoe om een film fatsoenlijk in 3d te kijken INCLUSIEF ondertitels (3d hoeft voor mij niet zo, veouw en kind vinden het wel leuk. Maar dan moeten er dus wel subs bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 17:47
Zo. Na een dag een hoop leeswerk te hebben gedaan ben ik hier aanbeland. Ik ben er redelijk van overtuigd dat de TXP42ST50 het toestel is wat ik ga aanschaffen. Maar zit met een aantal andere vragen daar rondom.

Ik heb nu een Ziggo HD ontvanger met record (Cisco). Ben er niet ontzettend blij mee, wordt vooral HEEL warm. Nu zag ik dat de CI module van Ziggo ongeveer 75 euro kost en ik Cisco krijg ik voor dat bedrag wel verkocht op MP. Dus nu is de vraag: doen of niet? De TV heeft geen opname mogelijkheid neem ik aan, dus dat zou ik dan kwijt raken. Gebruik ik niet onwijs vaak, dus in principe geen probleem.

Ik zag dat je bij het toestel geen brillen geleverd krijgt. Ik heb nu geen 3D en heb geen idee of ik dat vaak ga gebruiken. De films die ik kijk, kijk ik nu via mijn WD TV Live, die volgens mij ook 3D content af kan spelen. Ik ben van plan om ook de Onkyo XTNR616 aan te schaffen die daar ook allemaal geen problemen mee zou moeten hebben. Dus is de vraag: brillen meebestellen en zo ja: welke?

En hebben jullie enig idee wanneer de opvolger van dit toestel verwacht wordt? Als ik de reacties hier lees is dit toestel meer dan goed genoeg, maar bij een opvolger gaan de restantjes er misschien tegen interessante tarieven uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iCe01 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:38:
Zo. Na een dag een hoop leeswerk te hebben gedaan ben ik hier aanbeland. Ik ben er redelijk van overtuigd dat de TXP42ST50 het toestel is wat ik ga aanschaffen. Maar zit met een aantal andere vragen daar rondom.

Ik heb nu een Ziggo HD ontvanger met record (Cisco). Ben er niet ontzettend blij mee, wordt vooral HEEL warm. Nu zag ik dat de CI module van Ziggo ongeveer 75 euro kost en ik Cisco krijg ik voor dat bedrag wel verkocht op MP. Dus nu is de vraag: doen of niet? De TV heeft geen opname mogelijkheid neem ik aan, dus dat zou ik dan kwijt raken. Gebruik ik niet onwijs vaak, dus in principe geen probleem.

Ik zag dat je bij het toestel geen brillen geleverd krijgt. Ik heb nu geen 3D en heb geen idee of ik dat vaak ga gebruiken. De films die ik kijk, kijk ik nu via mijn WD TV Live, die volgens mij ook 3D content af kan spelen. Ik ben van plan om ook de Onkyo XTNR616 aan te schaffen die daar ook allemaal geen problemen mee zou moeten hebben. Dus is de vraag: brillen meebestellen en zo ja: welke?

En hebben jullie enig idee wanneer de opvolger van dit toestel verwacht wordt? Als ik de reacties hier lees is dit toestel meer dan goed genoeg, maar bij een opvolger gaan de restantjes er misschien tegen interessante tarieven uit?
- als je er een usb hd aanhangt dan kun je opnemen met de st50 (let op maar 1 tuner)
Ik denk dat je nu wel bij de bodemprijzen zit. Veel lager dan dit gaat het niet worden. Productie is volgens mij al gestopt en over niet al te lange tijd komen de eerste modellen van 2013 al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Adlermann schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:40:
[...]

- als je er een usb hd aanhangt dan kun je opnemen met de st50 (let op maar 1 tuner)
Ik denk dat je nu wel bij de bodemprijzen zit. Veel lager dan dit gaat het niet worden. Productie is volgens mij al gestopt en over niet al te lange tijd komen de eerste modellen van 2013 al.
Ah nice. Dat ga ik vast niet vaak gebruiken, maar goed om te weten dat de mogelijkheid er is.

Nog een aanvullende vraag mbt de CI module. De Cisco wordt warm, maar zapt wel met een goed tempo. Je kunt vlot door de zenders (met info) skippen, het beeld volgt dan een seconde later. Ik irriteer me altijd gigantisch als het zappen lang duurt, dus was benieuwd hoe dat met die module is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iCe01 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:42:
[...]

Ah nice. Dat ga ik vast niet vaak gebruiken, maar goed om te weten dat de mogelijkheid er is.

Nog een aanvullende vraag mbt de CI module. De Cisco wordt warm, maar zapt wel met een goed tempo. Je kunt vlot door de zenders (met info) skippen, het beeld volgt dan een seconde later. Ik irriteer me altijd gigantisch als het zappen lang duurt, dus was benieuwd hoe dat met die module is.
Info instant, beeld twee seconden later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Dat ligt dan toch ook aan welke CImodule er gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:49
iCe01 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:42:
[...]

Neem wel een snelle HD die je eraan hangt. Toevallig vandaag zelf dit geprobeerd met mijn oude USB HD 2.5" @ 7200 RPM. Had vanaf BBC HD Top Gear opgenomen (DVB-S2). En ondanks dat het een 720 RPM schijf is stotterde het beeld en geluid irritant vaak (om de seconde) op een gegeven moment. Zag ook dat de HD constant bezig was. Ik ga binnenkort eens een goede HD scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:32:
[...]

Misschien een spam-acccountje van iemand die het gezeik van jullie over retentie, ingebrande schermen, streepjes als het licht onder een hoek van 32.3 graden op het scherm valt, zat is, en dit op deze manier laat weten.... :9~
Zeer lullige opmerking, wil je ruilen met de situatie ?.
Ben blij dat jezelf wel een tv gekregen hebt die goed is.
Mijn 42st50 heeft wel vanaf minute 1 een perfect scherm, zo verwacht ik dat ook van de vt50.
We praten hier niet over een pakje boter, en als het paneel slecht is dan is die slecht.
Ik praat even voor mezelf, je krijgt niet zomaar een nieuwe of je geld terug.
Ik betaal voor een scherm die geheel over de hele vlakte de zelfde kleur produceert, en niet strepen heeft of groene vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
dangerpaki schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:09:
[...]

Neem wel een snelle HD die je eraan hangt. Toevallig vandaag zelf dit geprobeerd met mijn oude USB HD 2.5" @ 7200 RPM. Had vanaf BBC HD Top Gear opgenomen (DVB-S2). En ondanks dat het een 720 RPM schijf is stotterde het beeld en geluid irritant vaak (om de seconde) op een gegeven moment. Zag ook dat de HD constant bezig was. Ik ga binnenkort eens een goede HD scoren.
Ok. Maar dat soort uitzendingen zijn over het algemeen ook prima op andere manieren te verkrijgen :) Daarom gebruik ik het dus eigenlijk zelden. Maar bedankt voor de info!

Dan resteert de kwestie van de 3D brillen nog. Ik neem aan dat je een Panasonic bril moet hebben? Dan zag ik nog 2 verschillende types, waarbij de een beduidend duurder is dan de ander. Hoeveel brillen hebben jullie, welk type en hoe vaak gebruik je ze daadwerkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-10 11:05
iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:01:
Ik neem aan dat je een Panasonic bril moet hebben?
Zoals in dit topic meermaals is geschreven werken de goedkope Samsung's ook prima.
Hoeveel brillen hebben jullie, welk type en hoe vaak gebruik je ze daadwerkelijk?
Twee, Panasonic, nooit. Is toch geheel irrelevant hoe vaak iemand anders zoiets gebruikt :?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Brad Pitt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:28:
[...]

Zoals in dit topic meermaals is geschreven werken de goedkope Samsung's ook prima.
[...]

Twee, Panasonic, nooit. Is toch geheel irrelevant hoe vaak iemand anders zoiets gebruikt :?
1) Excuus, zal beter gaan lezen. Ik had het vermoeden dat de fabrikanten die dingen misschien allemaal in een eigen standaard maken waardoor ze niet compatibel zijn, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

2) Waarom? 2 mogelijke antwoorden: "ik heb er 2 gekocht maar gebruik ze eigenlijk nooit, zoveel voegt het niet toe" of "Ik heb er 2 en kijk echt alles in 3D voor zover mogelijk! Echt super!". Als iedereen antwoord a) geeft koop ik misschien 1 bril om te proberen. Zijn de reacties overwegend positief, dan ben ik eerder geneigd om maar meteen een paar brillen te bestellen. Zo gek is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:43:
[...]
Zijn de reacties overwegend positief, dan ben ik eerder geneigd om maar meteen een paar brillen te bestellen. Zo gek is dat toch niet?
Eerlijk gezegd vind ik dat inderdaad geheel onbelangrijk, wat "men" vindt. Men koopt ook massaal LCD tv's en vinden je vaak nog raar ook als je een plasma thuis hebt staan want een "LED" tv is zó veel beter.

Dus dan ook maar een LCD gaan halen? Of in een Focus gaan rijden? Als jij denkt dat je wel eens/vaak naar 3D gaat kijken haal je toch gewoon twee brilletjes? Neem die van Samsung, zijn flimsy maar werken prima en kosten werkelijk enorm weinig. Twee voor een paar tientjes. Is het wat: yeah! Is het niks: weg ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:36:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat inderdaad geheel onbelangrijk, wat "men" vindt. Men koopt ook massaal LCD tv's en vinden je vaak nog raar ook als je een plasma thuis hebt staan want een "LED" tv is zó veel beter.
Ja, erg is dat. Gelukkig heb ik een goede invloed op mijn vriendenking en langzaam maar zeker stappen ze allemala over op plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Het juist omdat ik af ga op de mening van anderen dat ik uiteindelijk in dit topic ben aanbeland en op het punt sta om een plasma TV te kopen. Want inderdaad, de eerste keuze was een Philips LCD. En ondanks dat zo'n beetje iedereen het me heeft afgeraden heb ik gisteren toch een was/droog combinatie gekocht.

Dus nee: ik ga niet blind af op wat anderen vinden en ben zeker wel selectief. Maar in dit geval heb ik geen ervaring om mijn eigen mening op te baseren. En op een bedrag van pakweg 700 euro is "een paar tientjes" voor 3D brillen misschien niet heel veel, maar als ze na 1x gebruik de kast in verdwijnen vind ik dat toch zonde van mijn met hard werken verdiende centjes. Het is door mijn zuinigheid en selectief kopen dat ik zo'n TV uberhaupt kan betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:32:
Het juist omdat ik af ga op de mening van anderen dat ik uiteindelijk in dit topic ben aanbeland en op het punt sta om een plasma TV te kopen. Want inderdaad, de eerste keuze was een Philips LCD. En ondanks dat zo'n beetje iedereen het me heeft afgeraden heb ik gisteren toch een was/droog combinatie gekocht.

Dus nee: ik ga niet blind af op wat anderen vinden en ben zeker wel selectief. Maar in dit geval heb ik geen ervaring om mijn eigen mening op te baseren. En op een bedrag van pakweg 700 euro is "een paar tientjes" voor 3D brillen misschien niet heel veel, maar als ze na 1x gebruik de kast in verdwijnen vind ik dat toch zonde van mijn met hard werken verdiende centjes. Het is door mijn zuinigheid en selectief kopen dat ik zo'n TV uberhaupt kan betalen ;)
je hebt ook zoiets als marktplaats :)

Ik wou dat ik zo zuinig kon zijn, dan kon ik elk jaar een nieuwe bmw kopen :) Nu moet ik het doen met een 9 jaar oude focus :P

Maar ik zou zeggen: kijk je weleens in de bioscoop 3d? Zo ja, dan ish et thuis ook wel leuk. Ik kijk 1x per maand ofzo een 3d film. Het moet wel toegevoegde waarde hebben. In mijn geval is dat vooral avatar dan en goedkope b 3d horrorfilms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:32:
En op een bedrag van pakweg 700 euro is "een paar tientjes" voor 3D brillen misschien niet heel veel, maar als ze na 1x gebruik de kast in verdwijnen vind ik dat toch zonde van mijn met hard werken verdiende centjes.
Bestel je bijv. deze, met een leuke Blu-ray erbij wordt het gratis verzonden. Testen, is het niks zet je hem zoals hierboven gezegd op MP voor 10-15 Euro. Kost het hele experiment je ongeveer een tientje. Doable imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
Paar weken verder en nog steeds dolblij met mijn ST5050. Binnenkort eens laten calibreren voor die kers op de taart.

Enige van alle genoemde "issues", uit de diverse topics, is toch helaas wat retentie van die vreselijke
zender logo's. In ons geval RTL4 helaas. De balk helpt wel, maar blijft toch licht zichtbaar.
Verder geen gekke dingen en genieten wij nog dagelijks bij films en series van de tv, want wat een kleuren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Adlermann schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:35:
[...]

je hebt ook zoiets als marktplaats :)

Ik wou dat ik zo zuinig kon zijn, dan kon ik elk jaar een nieuwe bmw kopen :) Nu moet ik het doen met een 9 jaar oude focus :P

Maar ik zou zeggen: kijk je weleens in de bioscoop 3d? Zo ja, dan ish et thuis ook wel leuk. Ik kijk 1x per maand ofzo een 3d film. Het moet wel toegevoegde waarde hebben. In mijn geval is dat vooral avatar dan en goedkope b 3d horrorfilms :)
True, maar goed; dan krijg je er altijd minder voor terug. En bedankt voor de uitstekende vergelijking, mijn BMW wordt ergens halverwege maart geleverd :9

In de bioscoop vind ik 3D wel aardig inderdaad, maar dat zijn wel passieve brillen. Van de actieve systemen lees ik nog de nodige reacties van mensen die daar hoofdpijn van krijgen enzo, iets waar ik i.r.t. schermen ook gevoelig voor ben. Daarom dus ook de vraag of goedkoop / duur veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verschil in de brillen is er, qua werking, niet. Ze doen wat ze doen moeten. Samsung brillen sluiten niet aan de zijkant af, dus dat is wat meer afleidend.

Goed, ik kreeg in ieder geval 2 Panasonic brillen bij mijn TV en heb voor de nieuwsgierigheid, en je weet maar nooit, nog 2 samsung brillen gekocht.

De prijzen van de panasonic brillen vind ik echt belachelijk hoog.

3D kijken op TV vind ik niet te vergelijken met het kijken in een bioscoop, helaas pindakaas.

Maar soms is het wel leuk om 3D te kijken.

Hoofdpijn krijg ik er niet van. Soms moeite met focussen, maar dat hoort bij 3D kijken, naar mijn idee (dat heb ik ook in de bios). Ik heb ook een LG met passieve brillen gehad, de overgang deed mij niet zoveel, behalve dat de brilletjes iets zwaarder (en VEEL duurder) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10 17:13
Passief 3D is inderdaad rustiger voor de ogen maar het beeld is beroerd (half HD eigenlijk).
Actieve 3D zijn met lichtinval vanaf zijkant erg storend (mijn ervaring tot nu toe). Daarnaast vind ik het scherm veel te klein voor een mooie 3D belevenis. Ik heb nog een paar 3D docu's liggen en Avatar in 3D maar heb eigenlijk helemaal geen zin om deze in 3D te kijken vanwege het kleine scherm
Ik zit dus nu te broeden om mijn projector te vervangen door een Epson 8100 (ook 3D)

Panasonic heeft samen met oa Samsung een universele actieve 3D standaard ontwikkelt. De 50 serie van Panasonic voldoet hieraan. De Epson 3D Projectoren van dit gebruiken ook die standaard. Kan ik dus mooi de Panasonic bril gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athome schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:36:
Passief 3D is inderdaad rustiger voor de ogen maar het beeld is beroerd (half HD eigenlijk).
Actieve 3D zijn met lichtinval vanaf zijkant erg storend (mijn ervaring tot nu toe). Daarnaast vind ik het scherm veel te klein voor een mooie 3D belevenis. Ik heb nog een paar 3D docu's liggen en Avatar in 3D maar heb eigenlijk helemaal geen zin om deze in 3D te kijken vanwege het kleine scherm
Ik zit dus nu te broeden om mijn projector te vervangen door een Epson 8100 (ook 3D)

Panasonic heeft samen met oa Samsung een universele actieve 3D standaard ontwikkelt. De 50 serie van Panasonic voldoet hieraan. De Epson 3D Projectoren van dit gebruiken ook die standaard. Kan ik dus mooi de Panasonic bril gebruiken
Een groter scherm is veel beter voor 3d. Mijn 55" b evalt het daarmee een stuk beter (op 2,5 meter). Mijn ogen focussen precies op het scherm nu.

65" zou misschien nog iets beter zijn, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Kortom, op een 42" scherm ga je niet het effect bereiken wat je in de bioscoop krijgt? Ik vind het in de bioscoop maar net de moeite waard, dus dan ga ik in ieder geval zeker geen dure brillen aanschaffen. En zo kreeg ik toch de tips die ik zocht, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:06:
Kortom, op een 42" scherm ga je niet het effect bereiken wat je in de bioscoop krijgt?
Dát lijkt mij niet zo heel erg vreemd toch? Ook een 65 inch biedt geen bioscoop-ervaring/effect.

En die brillen zijn niet duur. Niet absoluut en niet relatief. Dus dat argument is sowieso een beetje vaag imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Die Panasonic brillen a 99 euro bedoelde ik, niet de Samsung. Ik bestel n.a.v. bovenstaande tip 2 goedkope Samsungs om eens te kijken wat het doet. Valt het tegen (qua beleving en gebruik), dan laat ik het daarbij en anders misschien nog eens verder kijken naar betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:13:
Die Panasonic brillen a 99 euro bedoelde ik, niet de Samsung. Ik bestel n.a.v. bovenstaande tip 2 goedkope Samsungs om eens te kijken wat het doet. Valt het tegen (qua beleving en gebruik), dan laat ik het daarbij en anders misschien nog eens verder kijken naar betere kwaliteit.
Conrad heeft ze ook, voor 2 tientjes per stuk incl. verzenden. Misschien ook een optie. Is uiteraard niet handig als het blijkt te bevallen en je er nog eentje nodig hebt :P Zou dan ook serieus ergens een goedkoop setje van 2 vinden en die gewoon proberen. De prijs van de Panasonic brillen vind ik ook bizar hoor, gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Een aantal vragen mbt de ST50, de handleiding is wel erg summier hoor mbt bepaalde onderwerpen..;
- Mijn tv springt na inschakelen van DBV-C automatisch naar HDMI1, waarop een apple tv2 (doorgelust via reciever) altijd stroom geeft. Met een druk op de knop verholpen maar wel irritant. Tips hiervoor?
- Is het in de guide ook mogelijk het huidige zenderbeeld te tonen, zoals wel het geval is binnen de SmartTV omgeving? (of kan dit niet doordat er dan een 2e tuner aanwezig dient te zijn)
- Is het ook mogelijk TV uitzendingen op te nemen op een SD kaart (class 10)?
- Indien opnemen alleen USB, wat zijn de ervaringen mbt USB stick (vs USB HDD)

CI+ heeft tot dusver meer nadelen dan ik dacht ten opzichte van mijn interactieve tv decoder. Geen uitzending gemist meer (de vierra apps vind ik mwah), geen on demand, niet meer eenvoudig opnemen via epg, geen 2e tuner. De zapsnelheid is wel iets korter, tot dusver het enige voordeel naast de besparing van de stroomkosten en geluid van de externe decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Voor mij heeft 3D absoluut geen toegevoegde waarde en als er een S50 was geweest had ik die gekocht. In de bios worden de beelden (voor mij althans) onscherp. Jammer dat de meeste films tegenwoordig alleen maar in 3D in de bios komen. Iron Man 3 en Pacific Rim (o.a.) zou ik dolgraag in 2D in de bios willen zien, maar de hoofdpijn, onscherpte en andere gevolgen wil het dus niet. Ik snap bijgod niet dat ze mensen zelf de keus laten maken wleke ze willen zien door ze om en om te draaien. Maar das offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DinoPK schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:30:
- Mijn tv springt na inschakelen van DBV-C automatisch naar HDMI1, waarop een apple tv2 (doorgelust via reciever) altijd stroom geeft. Met een druk op de knop verholpen maar wel irritant. Tips hiervoor?
Al geprobeerd om Viera Link (CEC) uit te zetten?
- Is het in de guide ook mogelijk het huidige zenderbeeld te tonen, zoals wel het geval is binnen de SmartTV omgeving? (of kan dit niet doordat er dan een 2e tuner aanwezig dient te zijn)
Nee.
- Is het ook mogelijk TV uitzendingen op te nemen op een SD kaart (class 10)?
Volgens mij niet, SD kaart is alleen foto'tjes bekijken e.d. Ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen, want een SD kaart is al snel te langzaam / klein / duur voor dat doel, bij opnemen wil je iets wat vlot, groot én goedkoop is...
Zelfde verhaal als SD-kaart, wat is er mis met een USB HDD???
CI+ heeft tot dusver meer nadelen dan ik dacht ten opzichte van mijn interactieve tv decoder. Geen uitzending gemist meer (de vierra apps vind ik mwah), geen on demand, niet meer eenvoudig opnemen via epg, geen 2e tuner. De zapsnelheid is wel iets korter, tot dusver het enige voordeel naast de besparing van de stroomkosten en geluid van de externe decoder.
No offense, maar dit had je allemaal vantevoren kunnen bedenken natuurlijk. :) Opnemen kan volgens mij trouwens wel vanuit de EPG, sta je op een programma dan kan je kiezen voor "timer programmeren" en dan staat ie na bevestiging met de juiste begin- en eindtijd in je geplande opnames. Ik vind de EPG van Panasonic niet slecht, sneller dan de varianten van UPC (Cisco en Horizon). Het enige dat ontbreekt is een live preview venster.

En wat mij betreft staat dat allemaal netjes in de manual, vind die helemaal niet zo slecht hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Is er trouwens animo om eventueel "samen" zo'n calibratie-ding te bestellen? En dan gewoon het setje aanschaffen, versturen naar X-aantal mensen, verkopen, totale kosten delen door het aantal mensen.

Heb niet zoveel zin om 200-300 Euro te betalen voor een calibratie terwijl ik nu de Professional standen al enorm donker vind. Gaat dan vrijwel zeker op een relatief kostbare deceptie uitlopen ben ik bang. Dit weekend ook maar op Normaal gekeken want ook THX Cinema vond ik donker. En nee, contrast instellen doet niéts.

[ Voor 181% gewijzigd door Brad Pitt op 28-01-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:04:
Is er trouwens animo om eventueel "samen" zo'n calibratie-ding te bestellen? En dan gewoon het setje aanschaffen, versturen naar X-aantal mensen, verkopen, totale kosten delen door het aantal mensen.

Heb niet zoveel zin om 200-300 Euro te betalen voor een calibratie terwijl ik nu de Professional standen al enorm donker vind. Gaat dan vrijwel zeker op een relatief kostbare deceptie uitlopen ben ik bang. Dit weekend ook maar op Normaal gekeken want ook THX Cinema vond ik donker. En nee, contrast instellen doet niéts.
De helderheid gaat omhoog tot ogneveer 45 in thx cinema, daarboven blijft het inderdaad wel wat gelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 28-01-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer

Je kan hem toch gewoon op internet bestellen, calibreren en weer terug sturen? Beetje lullig voor die webshop maarja.. Zo bespaar je wel een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

een los apparaat is toch niet zo duur?
pricewatch: X-Rite i1Display Pro

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja da's waar, 180 Euro is vrijwel niets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessante optie. Ik heb het zelf niet nodig, ik ben al in het bezit van een meter, de EFI ES1000. Deze is gelijk aan de Eye-one Pro spectrofotometer. In het kader van de verwarrende naamgeving: niet de i1 Display Pro colorimeter dus.

Mocht er belangstelling zijn dan zal ik erover nadenken of men deze tegen een geringe vergoeding mag gebruiken. Ik zit dan wel een beetje met de vraag wie wel en wie niet. Het was wel een prijzig apparaatje dus ik moet er echt op kunnen vertrouwen dat iemand er voorzichtig mee doet (ivm de gebruikelijke gevaren bij een optisch meetapparaat: vallen / stoten / viezigheid / krassen / zonlicht / warmte / vocht), plus dat er in redelijkheid verwacht kan worden dat iemand in staat is tot kalibreren, anders is het de moeite en het risico niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:06:
[...]

Heb ook een dreambox. Hoe heb je het voor elkaar gekregen. Ik heb de app gedownload. Maar daarna gebeurt er niks.
je moet op de blauwe knop drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Brad Pitt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:24:
[...]

Ja da's waar, 180 Euro is vrijwel niets :?
als ik de bedragen zie die genoemd worden voor kalibratie aan huis lijkt het me best schappelijk.
want je kan ook de tv daarna kalibreren en je pc monitor etc etc. hoe meer je m gaat gebruiken hoe voordeliger.

ik zelf geeft geen ene *** om kalibratie ik koop t liefst een tv met een zeer goede stock kalibratie.
En desnoods lees ik een professionele review, waar de kalibratie parameters genoemd worden zodat ik bij zon zelfde model die in kan stellen. = profit

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:54:
[...]

ik zelf geeft geen ene *** om kalibratie ik koop t liefst een tv met een zeer goede stock kalibratie.
En desnoods lees ik een professionele review, waar de kalibratie parameters genoemd worden zodat ik bij zon zelfde model die in kan stellen. = profit
Dat werkt niet. Grote kans dat het beeld zelfs slechter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 14:47
Waardes overnemen van internet heeft geen zin, de kans dat het slechter wordt is net zo groot als dat het beter wordt. Als er algemeen bruikbare waardes zouden zijn zouden die wel wel af-fabriek al ingeprogrammeerd worden, denk je niet? Kalibreren doe je juist om de exemplarische afwijkingen tegen te gaan..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:54:
[...]
Dat zou mooi zijn, maar volgens mij moet je je nog wat verder inlezen. De pest is dat je er niet simpelweg vanuit kunt gaan dat de kalibratie af-fabriek van het niveau "zeer goed" is. Ook niet bij de VT50. Ten tweede kun je niet afgaan op de kalibratieparameters van reviews vanwege de grote verschillen tussen exemplaren van hetzelfde type. De kans is feitelijk net zo groot dat je het beeld met overgenomen settings slechter maakt als beter. Van een "zeer goede" kalibratie zal dus absoluut geen sprake zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:01:
[...]

Dat zou mooi zijn, maar volgens mij moet je je nog wat verder inlezen. De pest is dat je er niet simpelweg vanuit kunt gaan dat de kalibratie af-fabriek van het niveau "zeer goed" is. Ook niet bij de VT50. Ten tweede kun je niet afgaan op de kalibratieparameters van reviews vanwege de grote verschillen tussen exemplaren van hetzelfde type. De kans is feitelijk net zo groot dat je het beeld met overgenomen settings slechter maakt als beter. Van een "zeer goede" kalibratie zal dus absoluut geen sprake zijn.
Willekeurig gegevens invullen zal ongeveer hetzelfde effect hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Adlermann schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:57:
[...]

Dat werkt niet. Grote kans dat het beeld zelfs slechter wordt.
je kan wel kijken of het beter wordt, zo niet reset je de instellingen.
Cap schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:01:
[...]
ik heb me inderdaad niet erg ingelezen op kalibratie. wel weet ik dat kleine verschillen heel normaal zijn in alle productieprocessen maar enorme verschillen tussen dezelfde modellen? :? geeft de de èèn soms pimpelpaars en de ander knalgeel beeld? het lijkt me eerder dat er subtiele kleurverschillen zijn die pas opvallen als je de schermen naast elkaar zet. en dat het niet eens zou opvallen in losse opstelling.

maar dit zijn slechts redenaties, ik ben iig tevreden met mn G30 zonder kalibratie. helderheid contrast is het enige wat veranderd is.
Adlermann schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:17:
[...]

Dan kan je net zo goed iets willekeurigs invullen. Serieus.
ok ik hou op.

[ Voor 75% gewijzigd door mrc4nl op 28-01-2013 17:20 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
mrc4nl schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:06:
[...]
maar dit zijn slechts redenaties, ik ben iig tevreden met mn G30 zonder kalibratie. helderheid contrast is het enige wat veranderd is.
Vooral niet naar een goede gekalibreerde tv gaan kijken dan zie je het verschil en ben je niet meer tevreden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het HD logo van Eurosport is ook behoorlijk hartnekkig. Gisteren twee uurtje tennis gekeken en je ziet het goed. Vanavond maar weer de wis-was erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:06:
[...]

ik heb me inderdaad niet erg ingelezen op kalibratie. wel weet ik dat kleine verschillen heel normaal zijn in alle productieprocessen maar enorme verschillen tussen dezelfde modellen? :? geeft de de èèn soms pimpelpaars en de ander knalgeel beeld? het lijkt me eerder dat er subtiele kleurverschillen zijn die pas opvallen als je de schermen naast elkaar zet. en dat het niet eens zou opvallen in losse opstelling.

Het probleem zit hem in je kwalificaties. "Zeer goede stock kalibratie" en "enorme exemplarische verschillen".

Een enorm verschil staat bij jou voor knalgeel t.o.v. pimpelpaars. Oke, dat vind ik ook een enorm verschil. Maar natuurlijk is geen enkel plasma scherm uit deze prijsklasse knalgeel of pimpelpaars. Als het goed is tref je dat zelfs niet bij de goedkopere LCD's aan. Dus daar gaat het niet om bij kalibratie.

De "zeer goed" kwalificatie klopt alleen als je daarmee de fabrieksafstelling van de VT50 ten opzichte van de gemiddelde mainstream tv kwalificeert. Maar dat wil nog niet zeggen dat die VT50 in kalibratietermen "zeer goed" afgesteld is. Dat is andere koek.

Het gaat bij kalibratie dus inderdaad om subtielere verschillen, die desalniettemin toch een grote impact kunnen hebben op de kijkervaring. In praktijk betekent dat voor de Panasonic plasma's R/G/B en witbalans aanpassingen die per setting grotendeels in de +/- 5 tikken range liggen, met enkele uitschieters in de +/-10 range. Met het aanpassen van zo'n setting in de range van -10 tot +10 gaat het beeld niet van knalgeel naar pimpelpaars maar bijvoorbeeld wel van een zichtbare rood-geelzweem in gezichten naar een blauw-groenzweem.

Of dat alleen opvalt wanneer je 2 tv's naast elkaar zet? Ja en nee, dat hangt van de kijker af. Sommige mensen zien het nog niet als een hoofd er bijna als een tomaat uitziet of gras een neon kleur heeft. Gespeend van enige zelfkennis beweren ze dan echter dat hun beeld "prachtig en natuurlijk" is. Dat zijn er zat, je zou ze de kost moeten geven.

Een oorzaak daarvan is dat ogen snel wennen aan een bepaald beeld, de hersenen "vertalen" het op basis van kennis over het hoe het er uit zou moeten zien. Dus de hersenen vertalen wit dat blauw- of roodachtig is naar "dit is eigenlijk wit", etc. Zo kun je zonder getrainde ogen ongemerkt naar een beeld met een behoorlijke blauwzweem kijken. Hele volksstammen doen het.

Maar er blijven toch problemen. We weten immers maar al te goed hoe bijvoorbeeld huidtinten en grastinten er in het echt uit zien. Met name bij gezichten vind ik een kleurzweem erg slecht te verteren, mensen zien er gewoon onnatuurlijk uit. En dat went niet. Een geoefend oog ziet dat gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 28-01-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10 17:13
Een aantal vragen mbt de ST50, de handleiding is wel erg summier hoor mbt bepaalde onderwerpen..;
Ga in het menu naar Instellingen -> Overige instellingen -> Inschakelvoorkeuren. Daar zal nu AV staan. Zet deze naar TV en je probleem is opgelost
Gewoon proberen maar een HDD zal denk ik noodzakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Athome schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:47:
[...]

Ga in het menu naar Instellingen -> Overige instellingen -> Inschakelvoorkeuren. Daar zal nu AV staan. Zet deze naar TV en je probleem is opgelost

[...]

Gewoon proberen maar een HDD zal denk ik noodzakelijk zijn.
Thanks voor de tip, stond idd nog AV. Had helemaal niet door dat er onder divx nog meer opties stonden :D

Hdd/stick/sd zal ik ff proberen. Dacht dat meerdere mensen wel ervaring ermee zouden hebben, en wilde gelijk uit het werk eventueel even een sd kaartje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DinoPK schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:00:
Hdd/stick/sd zal ik ff proberen. Dacht dat meerdere mensen wel ervaring ermee zouden hebben, en wilde gelijk uit het werk eventueel even een sd kaartje halen.
Een SD kaartje werkt sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-10 21:09
iCe01 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:13:
Staan een aantal samsung brillen op marktplaats. Vorige week 3 stuks voor 60 euro gekocht. De brillen voelen fragiel aan, maar gelukkig kijkt het wel goed. Vind 3d een grappige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mlguys schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:59:
Staan een aantal samsung brillen op marktplaats. Vorige week 3 stuks voor 60 euro gekocht. De brillen voelen fragiel aan, maar gelukkig kijkt het wel goed. Vind 3d een grappige toevoeging.
Ze zijn nieuw 20 Euro per stuk en nog veel minder per setje?

Pagina: 1 ... 66 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.