Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
joey82 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:17:
de led tv was/is voor in de slaapkamer de st50 voor in de huiskamer.....:)

ik heb gewoon bijna altijd pech als ik wat koop en breng dingen dan gewoon terug ( omruilen of geld terug vragen ) tot ik een tv heb die het goed doet.....dat mensen het niet willen geloven is niet mijn probleem:)
Uh...als je dan thuis de 42st50 hebt staan, waarom ga je dan naar de winkel om deze te bekijken en vind je het jammer dat je de tv niet kunt zien zonder tl-licht. Woon je toevallig in die winkel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Iemand een idee of de smart-tv interface van de ZT60 ook naar de 50 serie wordt overgebracht? Althans facetten daarvan. Of blijft de interface/werking van de 50 serie eenvoudig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is maar een vermoeden, maar ik ben bang dat het gereserveerd is voor de nieuwe modellen. Ik kan me ook voorstellen dat de ST's het met hun single core CPU's het er wat moeilijk mee zouden hebben. Op het eerste gezicht ziet de nieuwe versie er wel beter uit. Maar goed, voor mij is smart tv op dit moment nog geen essentiële feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna de Panasonic TX-50GT50!?
Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/9840/img20130116wa0007.jpg

Kan um dinsdag afhalen, duurt allemaal veeeeelste lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad! En kan niet wachten um open te scheuren als een kind tijdens kerstmis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
Cartman! schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:35:
[...]

Uh...als je dan thuis de 42st50 hebt staan, waarom ga je dan naar de winkel om deze te bekijken en vind je het jammer dat je de tv niet kunt zien zonder tl-licht. Woon je toevallig in die winkel? :+
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sinds zo'n 1,5 jaar in bezit van een 42GT30 en heb nu een vraagje. Heb onlangs een Marantz SR6007 receiver gekocht en deze tussen de Panasonic en de UPC HD mediabox gehangen. Uiteraard op de HDMI2-ARC aansluiting van de tv en de CBL/SAT aansluiting van de receiver en hierop staat HDMI passtrough aan.

Wanneer ik tv aanzet, en ik niet de behoefte heb om de audio via de Marantz te laten lopen, heb ik in eerste instantie geen beeld. Als ik 1 keer op AV-knop van de afstandsbediening klik, zie ik in het menu dat de tv op HDMI2 staat en dan heb ik direct beeld. Ik wijzig de AV-ingang dus feitelijk niet maar op een of andere manier gaat de tv pas beeld geven als hij zelf weer door heeft dat HDMI2 te juiste ingang is.

Herkent iemand dit en is hier een oplossing voor? Ben al aan het overwegen om de mediabox weer rechtstreeks aan de tv de hangen maar een betere oplossing zou welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:55:
Inderdaad! En kan niet wachten um open te scheuren als een kind tijdens kerstmis!
Ik wil je niet teleurstellen maar je scheurt de doos niet open, alleen 4 witte klepjes opentrekken en de doos omhoog trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

McBoom

Broem

Volgende week hopen we een 50ST50 op te halen. Het is alleen de vraag of hij wel in de auto past :P (FWP)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S1NN3D schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 07:30:
Sinds zo'n 1,5 jaar in bezit van een 42GT30 en heb nu een vraagje. Heb onlangs een Marantz SR6007 receiver gekocht en deze tussen de Panasonic en de UPC HD mediabox gehangen. Uiteraard op de HDMI2-ARC aansluiting van de tv en de CBL/SAT aansluiting van de receiver en hierop staat HDMI passtrough aan.

Wanneer ik tv aanzet, en ik niet de behoefte heb om de audio via de Marantz te laten lopen, heb ik in eerste instantie geen beeld. Als ik 1 keer op AV-knop van de afstandsbediening klik, zie ik in het menu dat de tv op HDMI2 staat en dan heb ik direct beeld. Ik wijzig de AV-ingang dus feitelijk niet maar op een of andere manier gaat de tv pas beeld geven als hij zelf weer door heeft dat HDMI2 te juiste ingang is.

Herkent iemand dit en is hier een oplossing voor? Ben al aan het overwegen om de mediabox weer rechtstreeks aan de tv de hangen maar een betere oplossing zou welkom zijn.
Staat bij aanvang toch echt op HDMI1, oplossing is in het Hotel Menu de ingang bij opstarten op HDMI2 te zetten. Zie voor uitleg van het Hotel Menu de openingspost van dit topic.

Verder natuurlijk ook de overige HDMI- en AV-ingangen uit zetten in het TV-instellingen -> Labels voor ingangen menu, dat voorkomt verwarring en nodeloos op de verkeerde ingang staan. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 17-01-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Op het dak zal niet gaan :P Geen dakdragers... En qua route is het niet zo geschikt. Ach, ik zie het wel. Het is geen probleem, maar een uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bankje neerklappen en hij kan in de lengte in plaats van de breedte, desnoods achterklep open. :)

En anders ter plekke uitpakken en het panel netjes op de achterbank zetten, oplettende bijrijder met een handje erbij en geen enkel probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:46:
[...]
Staat bij aanvang toch echt op HDMI1, oplossing is in het Hotel Menu de ingang bij opstarten op HDMI2 te zetten. Zie voor uitleg van het Hotel Menu de openingspost van dit topic.

Verder natuurlijk ook de overige HDMI- en AV-ingangen uit zetten in het TV-instellingen -> Labels voor ingangen menu, dat voorkomt verwarring en nodeloos op de verkeerde ingang staan. :)
Dacht zelf echt dat de tv op HDMI2 staat. Toch niet dus. |:(
Ga dit vanavond even uitproberen. Bedankt voor de reactie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Cap schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:49:
Bankje neerklappen en hij kan in de lengte in plaats van de breedte, desnoods achterklep open. :)

En anders ter plekke uitpakken en het panel netjes op de achterbank zetten, oplettende bijrijder met een handje erbij en geen enkel probleem. :)
Het zal ook wel loslopen. Er past vaak meer in je auto dan je denkt :) Desnoods de voorstoelen ook nog een stukje naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
S1NN3D schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 07:30:

Ik denk dat er dan toch iets niet goed staat in de Marantz.
Heb zelf een Denon AVR en ik gebruik de HDMI standby pass-through dagelijks, ook als de receiver aanstaat pakt hij de juiste HDMI op.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 19:28
Hi, ik wilde eigenlijk een nieuwe topic starten met tx-p65vt50 of de tx-p65st50, maar gezien alles in 1 big topic gekwakt wordt doe ik het hier :X .

- Ik heb nu een tx-p42gt15 (niet gekalibreerd, wel wat instelling aangepast enzo).
- Heb een dreambox kijk veel Sky Movies HD en soms her en der wat NL en buitenlandse kanalen (SD)
- Kijk veel Films/series 720P
- Wekelijks ook even op de Xbox (staat dan op Spel modus)

Een topic waar ik in het begin uit was: http://forums.audioholics...vt50-vs-tc-p65vt30-4.html
En op het einde ergens gezien dat de US modellen anders zijn dan de EU modellen, dus eigenlijk weer half bij het begin af.

Mijn vraag aan jullie _/-\o_ , is het verstandig gezien de TV waar ik vandaag kom, mijn persoonlijke wensen en dat ik wellicht de tv niet zal kalibreren om toch een tx-p65VT50 te nemen?
Ik kan de €1000,- verschil wel verantwoorden, als ik maar voldoende input heb :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shazada schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:38:
Hi, ik wilde eigenlijk een nieuwe topic starten met tx-p65vt50 of de tx-p65st50, maar gezien alles in 1 big topic gekwakt wordt doe ik het hier :X .

- Ik heb nu een tx-p42gt15 (niet gekalibreerd, wel wat instelling aangepast enzo).
- Heb een dreambox kijk veel Sky Movies HD en soms her en der wat NL en buitenlandse kanalen (SD)

Een topic waar ik in het begin uit was: http://forums.audioholics...vt50-vs-tc-p65vt30-4.html
En op het einde ergens gezien dat de US modellen anders zijn dan de EU modellen, dus eigenlijk weer half bij het begin af.

Mijn vraag aan jullie _/-\o_ , is het verstandig gezien de TV waar ik vandaag kom, mijn persoonlijke wensen en dat ik wellicht de tv niet zal kalibreren om toch een tx-p65VT50 te nemen?
Ik kan de €1000,- verschil wel verantwoorden, als ik maar voldoende input heb :) .
Voor de beste out of the box performance: altijd de vt50. Ook als je veel omgevingslicht hebt zal de vt50 altijd beter presteren.
Echter kan ik ook prime een argument maken voor de st50....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Omgevingslicht is niet zo'n issue, ik heb al geen last met de huidige gt15, en wat ik gelezen heb is de nieuwe st50 en vt50 al een stuk helder zijn dan mijn huidige.

Het liefst had ik ook een gt50 gewild in 65 incht, maar helaas bestaat die niet. Wel komt er dit jaar (lijn 2013) een 65gt60 uit. Maar de nieuwe zijn in prijs stukken hoger dan wat een st of vt nu kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shazada schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:11:
Omgevingslicht is niet zo'n issue, ik heb al geen last met de huidige gt15, en wat ik gelezen heb is de nieuwe st50 en vt50 al een stuk helder zijn dan mijn huidige.

Het liefst had ik ook een gt50 gewild in 65 incht, maar helaas bestaat die niet. Wel komt er dit jaar (lijn 2013) een 65gt60 uit. Maar de nieuwe zijn in prijs stukken hoger dan wat een st of vt nu kost.
Als je design niet zo'n issue vindt, dan kun je ook voor de st50 gaan ja. Gooi er desnoods een kalibratie tegenaan van 200 piek en je hebt beter beeld dan een vt50 out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
shazada schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:11:

Voor zover ik weet, komt er geen GT60 serie dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Dimens schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:28:
[...]

Voor zover ik weet, komt er geen GT60 serie dit jaar.
Zou kunnen, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat US Alleen een ST zou krijgen en in EU of er een GT zou komen of dat de nieuwe ST eigenlijk de GT wordt. Dus met 3d brillen enzo.
I'm not sure btw, de laatste tijd zoveel gelezen dat ik een beetje moe ben 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shazada schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:37:
[...]

Zou kunnen, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat US Alleen een ST zou krijgen en in EU of er een GT zou komen of dat de nieuwe ST eigenlijk de GT wordt. Dus met 3d brillen enzo.
I'm not sure btw, de laatste tijd zoveel gelezen dat ik een beetje moe ben 8)7 .
de st60 krijgt een rebrand in de eu naar gt60. (gt60 best verkopende model in europa, st60 best verkopende model in de vs). Ze maken er dus 1 model van met verschillende namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2021
Ben wel benieuwd naar je antwoord eigenlijk...hoezo naar een winkel als je hem thuis hebt staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
BAM1 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:58:
[...]
Ben wel benieuwd naar je antwoord eigenlijk...hoezo naar een winkel als je hem thuis hebt staan dan?
Ik durfde t niet te vragen meer maar ben inderdaad wel benieuwd hoe het nu in elkaar steekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2021
Adlermann schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:19:
[...]

Hij heeft thuis ook 100 tlbalken die niet uit kunnen.
Aha! Ja, dat verklaart een hoop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:31:
[...]

Heb zelf een Denon AVR en ik gebruik de HDMI standby pass-through dagelijks, ook als de receiver aanstaat pakt hij de juiste HDMI op.
Dat is wel zo als je CEC aan hebt op je receiver en op de tv (viera link) en een HDMI1.4 of 1.3 kabel gebruikt, dan wordt het signaal de ingang automatisch herkend door de TV en schakelt ie daarop over.

Maar dit werkt niet altijd 100% en kan dan te maken hebben met de timing van de apparaten, bijvoorbeeld omdat de receiver al "awake" is voordat de tv klaar is om een input signaal te ontvangen. Gevolg: de tv blijft op de default HDMI1 ingang staan.

Om dit soort gezeur te voorkomen vind ik het zelf handig om in het Hotel Menu hard ingang HDMI2 toe te wijzen, los van of ik CEC/Viera Link enable op de apparaten en de timing van het inschakelen van beide apparaten, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om het verwarrend te maken gaat Panasonic in de VS inderdaad de ST50 upgraden naar GT-niveau en noemt hem ST60, terwijl het meest vergelijkbare model in Europa GT60 gaat heten.

Het officiele verhaal is inderdaad dat de ST in VS goed verkoopt en de GT in Europa. Ik denk dat dit een beetje een onzin verhaal is, kijk maar in de lijstjes van de beststellers (o.a. populariteit pricewatch en in dit topic, maar ook op duitse forums etc), je ziet dan de ST serie steeds hoger staan dan de GT serie.

Het werkelijke verhaal is volgens mij dit: in de VS is de ST-serie altijd een kreupele variant geweest t.o.v. de europese, namelijk eentje waarbij de mogelijkheid het CMS te kalibreren ontbrak (alleen greyscale dus)! Wat ze nu eigenlijk doen is in de VS de ST60 de mogelijkheid geven die de ST50 in europa altijd al had, dus de boel meer gelijk trekken. Vervolgens geven ze volgens mij de ST60 in Europa de naam GT60 zodat ze er mooi de prijs voor kunnen vragen die overeenstemt met de GTxx serie ipv de STxxx serie.

M.a.w. het idee van Panasonic is: straks krijg je in de VS MEER waar voor je geld en in Europa MINDER, en er zijn minder grote verschillen in de apparaten tussen de regio's in de wereld, wat fabricage/QC etc gemakkelijker maakt. Maar het MINDER argument verkoopt niet goed voor de Europeanen natuurlijk. En je krijgt wel 2 3D brillen erbij. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 17-01-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Je zal er in ieder geval wel 3d-brillen bij krijgen :P

[ Voor 3% gewijzigd door shazada op 17-01-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:11
Cap schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:04:
Om het verwarrend te maken gaat Panasonic in de VS inderdaad de ST50 upgraden naar GT-niveau en noemt hem ST60, terwijl het meest vergelijkbare model in Europa GT60 gaat heten.

Het officiele verhaal is inderdaad dat de ST in VS goed verkoopt en de GT in Europa. Ik denk dat dit een beetje een onzin verhaal is, kijk maar in de lijstjes van de beststellers (o.a. populariteit pricewatch en in dit topic, maar ook op duitse forums etc), je ziet dan de ST serie steeds hoger staan dan de GT serie.

Het werkelijke verhaal is volgens mij dit: in de VS is de ST-serie altijd een kreupele variant geweest t.o.v. de europese, namelijk eentje waarbij de mogelijkheid het CMS te kalibreren ontbrak (alleen greyscale dus)! Wat ze nu eigenlijk doen is in de VS de ST60 de mogelijkheid geven die de ST50 in europa altijd al had, dus de boel meer gelijk trekken. Vervolgens geven ze volgens mij de ST60 in Europa de naam GT60 zodat ze er mooi de prijs voor kunnen vragen die overeenstemt met de GTxx serie ipv de STxxx serie.

M.a.w. het idee van Panasonic is: straks krijg je in de VS MEER waar voor je geld en in Europa MINDER, en er zijn minder grote verschillen in de apparaten tussen de regio's in de wereld, wat fabricage/QC etc gemakkelijker maakt. Maar het MINDER argument verkoopt niet goed voor de Europeanen natuurlijk. En je krijgt wel 2 3D brillen erbij. :)
Je hebt nog geen idee wat ze gaan kosten, dus de conclusie is voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wat informatie bijeengescharreld van een Panasonic insider die zich avjunkie noemt op het HighDefJunkies forum, en de CNET video's van de ST/VT/ZT60 modellen bekeken. Ik plemp hier de ingedikte info maar even neer. :)

CNET meldt op de CES over de ST serie dat Panasonic dit gezegd zou hebben (letterlijk): "as far improvement in picture you shouln't expect too much".

Dat is in de lijn met de verwachting, want de ST60 (GT60) serie houdt hetzelfde panel en krijgt geen aan het panel verlijmde glasplaat en ook geen nieuwe rode fosfor. Verder is het design vrijwel gelijk aan de ST50, alleen dan in de kleur zwart. Wel krijgt ie een update in de processor (dual core, sneller geklokt en meer power beschikbaar voor de beeldverwerking) en de nieuwe smart-tv versie.

De VT60 kan je zien als een update van de VT50: "consider the vt60 a suped up vt50 outfitted with new parts.but the zt60 is brand new." De VT60 krijgt hetzelfde paneel als de VT50, wél het nieuwe rode fosfor en hier is dus de verwachting dat er wel verbetering in beeldkwaliteit mogelijk is. Ook is er meer processorcapaciteit beschikbaar voor de beeldverwerking, wat ook positief kan werken op de beeldkwaliteit. Verder een uitschuifbare Skype camera en de nieuwe smart-tv, en een voice controlled remote. Tenslotte is opmerkelijk dat het speakersysteem in de VT60 vernieuwd is en beter is dan dat van de ZT60 ("bare bones"), maar no where near het beste van Sony. Wil je geen boxen naast je tv, dan is dat dus een aandachtspunt (geen ZT nemen).

De ZT60 is een nieuwe toplijn met nieuw paneel ("master panel", ja ja), verlijmde glasplaat, nieuwe rode fosfor, nieuw filter, nieuwe panel drive methode, etc. Het allerbeste beeld dus voor een prijs die zeer waarschijnlijk beduidend hoger dan het huidige VT-niveau komt te liggen. Naar avjunkie zegt heeft ie vermoedelijk betere zwartwaarden dan de VT50, maar dat is onder voorbehoud, er moet nog gemeten worden in de laboratoria. "all attest the zt60 was in fact darker than the vt50. not a huge difference.but its undeniable.thats just fact". Het mooiste design met in ruil daarvoor offers op het gebied van geluidsperformance

Verder afkomstig van avjunkie wat betreft de nieuwe 60 series:
- door de wijzigingen (en het verwijderen van de GT serie) is er een groter verschil tussen de ST en VT serie dan vorig jaar
- ruisreductie op pixelniveau! (eindelijk een ruisreductie die je niet uit hoeft te zetten dus)
- "none improvements" wat betreft IR t.o.v. dit jaar
- "pricing very similar to last year" (dit geldt dan voor de ST60 en de VT60 in de VS)
- "Will the GT60 in Europe have THX ? Will that make it more expensive ?" "Correct. I'm not sure. But everything is more expensive in EU.vs NA."

- Over de beeldprestaties van de ZT: "the black level looks as solid as any tv we ever did. the filter is incredible.i couldnt detect a bezel in dim lighting watching sherlock holmes via the new dts demo disc.its gorgeous to look at.feature rich.this maybe the year provided nothing else is better ... ..but my reservation.. im honestly worried the red may cause an a issue in calibration just speaking honestly or it could be even better for it like the engineers tell me.I just do not like going out of the realm of what a tv is spec to do.but thats there decision.they certainly think they made the best panel ever with zt."

Precies als mijn zorg dus omtrent het rode fosfor dat bewust buiten de REC709 standaard gaat, die ik al kenbaar maakte in een reactie bij het nieuwsartikel hier op Tweakers over de nieuwe Panasonic series.

Planning / toekomst plasma lijnen:
- calibrator reviews should come around April for flagship (ZT60)
- Levering van alle nieuwe modellen in de VS is gepland april/mei volgens Panasonic. Dus als ze hier in mei leveraar zijn mogen we heel blij zijn.
- "Pdp cant last forever.lcd has already died of you noticed in ces.And the future of assortment is going to look much like Sony.a high end and intro" en "we dropped 1 pdp line and went passive.everyone is slowly positioning themselves. the NA market is going to turn in Eu soon"

Over de huidige series:
- nog onduidelijk of ze de huidige vt50 en gt50 upgraden met de nieuwe smart-tv software, wel is duidelijk dat het trager zal lopen dan op de 60 series. En de st50 zal hem niet krijgen, heeft geen dual core cpu.
- (over kalibratie instellingen wijzigen met behulp van een nieuwe iPad app): "in my talks that seemed the plan.if it gets done I'm not sure.but it's looking like it'll work with gt vt dt wt ."
- (over het verschil tussen de huidge GT en ST series) "Data showed it largely to be cosmetics..but then again cosmetics are driving the industry.anyone at ces notice the space dedicated entirely to cosmetic and design in each booth..tells the tale of ce."

Over de demo's op de CES:
-"The only typical manufacturers demo that was the motion demo.a vt25 vs vt60 very rigged to make it obvious and prove a point.as I said ces is all about." M.a.w. concludeer niet teveel op basis van de oud/nieuw vergelijkingen tentoongesteld op de CES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:11:
[...]

Je hebt nog geen idee wat ze gaan kosten, dus de conclusie is voorbarig.
Correct, is inderdaad per definitie voorbarig, maar de bedoeling was dus ook om voorbarig te zijn en mijn vermoeden te uiten. :)

PS Vermoeden is ook gevoed door avjunkie met zijn pricing in de VS opmerking: - "pricing very similar to last year" (dit geldt dan voor de ST60 en de VT60 in de VS). Uiteraard geeft dat geen zekerheid over de prijzen in de EU.

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 17-01-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Volgende week komt mijn 55vt50 binnen ter vervanging van mijn5jaar oude pz80!
Ik ben erg benieuwd naar het verschil in beeldkwaliteit. Ik heb op dit moment de Philips upc HDdvr box maar voeg mij af wat nou de beste beeldkwaliteit gaf. Geeft de CI+ module mooier beeld? En hoe verhoud dit zich tot de horizon box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Adlermann schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:19:
[...]

Hij heeft thuis ook 100 tlbalken die niet uit kunnen.
juist..jij snapt het ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:48

The Legend

*Plop*

Je roept het zelf over je af met je inconsistente postreeks. Verklaar dat gewoon of hou er over op.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
The Legend schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 00:31:
Je roept het zelf over je af met je inconsistente postreeks. Verklaar dat gewoon of hou er over op.
ik was er al over opgehouden...jullie gaan er mee door...ik reageer daar op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:46:
[...]

fast-server schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:31:
[...]
De menu's van zowel de tv als receiver had ik zoals eerder gepost uitgeplozen zonder resultaat. Maar dankzij het "verborgen" Hotel Menu heb ik de extra optie gevonden om de Panasonic standaard op HDMI2 te laten starten. Nu geeft de tv direct beeld wanneer de Marantz in standby staat. Het was dus precies zoals Cap het had voorgesteld. Dank voor de reacties. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
joey82 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 00:33:
[...]

Het feit dat je niet goed kunt uitleggen hoe het nu in elkaar zit zorgt er wel voor dat ik jouw posts voortaan met een bak zout zal lezen, da's jammer.

Ontopic:
Komende maand gaan we een muurbeugel kopen voor de 50UT50 en heb vast bij mn vrouw laten vallen dat we misschien beter een model kunnen nemen die ook voor 55 en 60 inch geschikt is, vond ze een goed idee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:55:
[...]

Het feit dat je niet goed kunt uitleggen hoe het nu in elkaar zit zorgt er wel voor dat ik jouw posts voortaan met een bak zout zal lezen, da's jammer.

Ontopic:
Komende maand gaan we een muurbeugel kopen voor de 50UT50 en heb vast bij mn vrouw laten vallen dat we misschien beter een model kunnen nemen die ook voor 55 en 60 inch geschikt is, vond ze een goed idee _/-\o_
haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Laatst online: 20-09 23:02
Cap schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:17:
Over de demo's op de CES:
-"The only typical manufacturers demo that was the motion demo.a vt25 vs vt60 very rigged to make it obvious and prove a point.as I said ces is all about." M.a.w. concludeer niet teveel op basis van de oud/nieuw vergelijkingen tentoongesteld op de CES.
Net als dit soort foto's uit de zt60 frontpage review. Dat rechter beeld doet me denken aan een lcd-scherm met slechte kijkhoek, maar dat blijkt de vt50 te zijn |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40

spanx

_Sp[A]nX_

Sjaaky schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:49:
[...]

Net als dit soort foto's uit de zt60 frontpage review. Dat rechter beeld doet me denken aan een lcd-scherm met slechte kijkhoek, maar dat blijkt de vt50 te zijn |:(.
Ik had het zelfde gezegd... raar verschil!

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick0546
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
The Legend schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:33:
De 42ST50 staat wel weer sinds een paar weken op voorraad in de webshop van de MediaMarkt. Goed nieuws voor de BTW-actie. Hopelijk doet TV mee met de actie bij de plaatselijke MM..
Inmiddels ook weer van de website verdwenen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brimme schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:07:
Volgende week komt mijn 55vt50 binnen ter vervanging van mijn5jaar oude pz80!
Ik ben erg benieuwd naar het verschil in beeldkwaliteit. Ik heb op dit moment de Philips upc HDdvr box maar voeg mij af wat nou de beste beeldkwaliteit gaf. Geeft de CI+ module mooier beeld? En hoe verhoud dit zich tot de horizon box?
Ben niet zo bekend met de Philips box, maar ik wissel nog wel eens tussen satelliet en UPC.

Bij UPC had ik o.a de Cisco-box, CI+, en nu de Horizon. T.o.v de CiscoBox was CI+ een verbetering. To.v. de CiscoBox en de CI+ module, is de Horizon kwa beeld het beste.

Mijn advies gebaseerd op wat ik waar neem zou dus zijn doe de horizon. Mocht je dat doen, en je hebt ook Inet bij UPC, vraag dan wel expliciet of je je oude modem [Cisco 3925 of 3212] mag behouden. De Horizon is niet echt een held wat netwerk betreft. Zie ook het forum hier op Tweakers, en het Chello forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Cap schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:31:
[...]

Zeg Dreke, hoe zit het daar nu mee? :)
Was iets mis gegaan, eerst wel leveren, toen netjes gebeld geworden dat hij niet binnengekomen was.
Ze komen nu dinsdag, hij was nu wel geleverd bij CE Dordrect, dus dinsdag komen ze de vt30 halen en krijg de vt50.
Heb inmiddels zoals reeds gezegd de st50, dus heb me daar de afgelopen dagen mee vermaakt.
Heel tevreden met de st50, zijn beide niet gekalibreerd maar ik zie zo op het eerste oog geen verschil.
Wel moet ik toegegeven dat ondanks het een vt30 is dat het uiterlijk mooier is dan de st50.
Wat ik wel heel prettig vind is dat het geflikker niet zichtbaar meer is op de st50 tov het heel af en toe zichtbaar zijn op de vt30.

Bedankt trouwens nog voor de links eerder deze week in een post van jou.
Maar ik denk dat ik toch ga voor een setje van calman, nu mijn vraag aan jou, wat zou ik nemen, 800-900 euro voor een oog vind ik eerlijk gezegd een beetje te gek, moet wel leuk blijven.
Had het gelezen over die gratis software voor te kalibreren, maar dat leek me onder het lezen al een hoop gedoe met drivers en dergelijken. En denk dat de software van calman met een bijpassend oog toch een beter resultaat zal gaan geven.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 00:33:
[...]

Ik wilde het erbij laten, maar aangezien je het zelf blijft voeden door te reageren op grapjes die je zelf over je afgeroepen hebt, nog een laatste reactie van mij.

Waar ik het een beetje mee gehad heb is dat ik veel moeite doe om duidelijk te maken waarom er hier volgens mij irritatie ontstaat, en als ik je dan op de man af vraag hoe het zit met die vreemde opmerkingen en vragen over de ST50 in het licht van de minstens 5 exemplaren die je de afgelopen maanden in je bezit hebt gehad (en in totaal minstens 7 tv's) dan kom je hier mee:
joey82 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:17:
de led tv was/is voor in de slaapkamer de st50 voor in de huiskamer.....:)

ik heb gewoon bijna altijd pech als ik wat koop en breng dingen dan gewoon terug ( omruilen of geld terug vragen ) tot ik een tv heb die het goed doet.....dat mensen het niet willen geloven is niet mijn probleem:)
"De LED is voor de slaapkamer en ik heb altijd pech". En daar moeten wij het dan mee doen.

Maar hoe zit het dan met al die tegenstrijdigheden in je berichten? Daar geef je geen enkele verklaring voor. Dus je "verklaring" is niet bevredigend. Sterker nog, weet je wat ik dan denk? Oh ja, die LED die je in juli terug had gebracht want:
joey82 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:29:
heb de et5e terug gebracht naar de winkel....wat een crap beeld...zelfs met hd.......
Maar blijkbaar ben je daar ook weer op teruggekomen want het crap beeld was een paar dagen geleden opeens:
joey82 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:07:
al moet ik wel zeggen dat ondanks dat t een led is de 42et5e van panasonic ook best een redelijk beeld geeft
Dus behalve de 4 ST50's die je in oktober/november hebt gehad, de ene ST50 waarvan je een paar dagen geleden meldde dat je die al een paar maanden naar tevredenheid hebt, en de Samsung ES6140 die je in augustus kocht (waar is die gebleven?) lijkt het er nu op dat je óók dat je een ET5E hebt ingeruild vanwege crap beeld en... nu weer een ET5E hebt.

Hoe verwacht je nou dat we je nog serieus nemen? Ik ben er niet op uit om je te pesten of belachelijk te maken, maar zolang je het niet uitlegt zit (of toegeeft dat je een loopje met de waarheid genomen hebt) sta je bij mij op de negeerstand, dus verwacht geen antwoorden meer op vragen (naar de bekende weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:05:
[...]

Bedankt trouwens nog voor de links eerder deze week in een post van jou.
Maar ik denk dat ik toch ga voor een setje van calman, nu mijn vraag aan jou, wat zou ik nemen, 800-900 euro voor een oog vind ik eerlijk gezegd een beetje te gek, moet wel leuk blijven.
Had het gelezen over die gratis software voor te kalibreren, maar dat leek me onder het lezen al een hoop gedoe met drivers en dergelijken. En denk dat de software van calman met een bijpassend oog toch een beter resultaat zal gaan geven.
i1 display pro zou ik nemen. (200 piek)

Dan moet je wel met de gratis software werken. je kan denk ik daar ook calman bij gebruiken, maar die moet je dan los kopen.

het probleem bij mij om die investering te doen is als volgt: na een jaar die is meter niet nauwkeurig meer en moet je die of opnieuw laten ijken of een andere aanschaffen.

[edit]

Ik denk dat we joey82 maar moeten negeren. het topic komt nu te vol met onzin te staan. laat hem maar in zijn eigen sop gaarkoken.

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 18-01-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:07:
[...]

Ik wilde het erbij laten, maar aangezien je het zelf blijft voeden door te reageren op grapjes die je zelf over je afgeroepen hebt, nog een laatste reactie van mij.

Waar ik het een beetje mee gehad heb is dat ik veel moeite doe om duidelijk te maken waarom er hier volgens mij irritatie ontstaat, en als ik je dan op de man af vraag hoe het zit met die vreemde opmerkingen en vragen over de ST50 in het licht van de minstens 5 exemplaren die je de afgelopen maanden in je bezit hebt gehad (en in totaal minstens 7 tv's) dan kom je hier mee:

[...]

"De LED is voor de slaapkamer en ik heb altijd pech". En daar moeten wij het dan mee doen.

Maar hoe zit het dan met al die tegenstrijdigheden in je berichten? Daar geef je geen enkele verklaring voor. Dus je "verklaring" is niet bevredigend. Sterker nog, weet je wat ik dan denk? Oh ja, die LED die je in juli terug had gebracht want:

[...]

Maar blijkbaar ben je daar ook weer op teruggekomen want het crap beeld was een paar dagen geleden opeens:

[...]

Dus behalve de 4 ST50's die je in oktober/november hebt gehad, de ene ST50 waarvan je een paar dagen geleden meldde dat je die al een paar maanden naar tevredenheid hebt, en de Samsung ES6140 die je in augustus kocht (waar is die gebleven?) lijkt het er nu op dat je óók dat je een ET5E hebt ingeruild vanwege crap beeld en... nu weer een ET5E hebt.

Hoe verwacht je nou dat we je nog serieus nemen? Ik ben er niet op uit om je te pesten of belachelijk te maken, maar zolang je het niet uitlegt zit (of toegeeft dat je een loopje met de waarheid genomen hebt) sta je bij mij op de negeerstand, dus verwacht geen antwoorden meer op vragen (naar de bekende weg).
Ik kan me hier wel in vinden, en sorry dat ik het woord sumpke gebruikt had, maar na het lezen van al de posten van hem werd ik er een beetje moe van.
Er was in mijn ogen niks meer van te begrijpen, je moest pagina's teruggaan om opmerkingen van hem aan mekaar te kunnen knopen, na 6 geruilde tv's raakte ik echt helemaal verward, snapte er geen jota meer van hahahahah

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog los daarvan vind ik het gewoon not done dat je binnen een half jaar o.a. de middenstand in je straat en fabrikant opzadelt met het inruilen van de 7-9 tv's. Door die praktijken begrijp ik wel waarom ze bar weinig verdienen aan televisies. Je hebt als consument ook een verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:18:
Nog los daarvan vind ik het gewoon not done dat je binnen een half jaar o.a. de middenstand in je straat en fabrikant opzadelt met het inruilen van de 7-9 tv's. Door die praktijken begrijp ik wel waarom ze bar weinig verdienen aan televisies. Je hebt als consument ook een verantwoordelijkheid.
Als die tv's verder gewoon prima zijn en alleen de issues hebben die bij de techniek horen moet je gewoon stoppen na 2 modellen en g ewoon een ander merk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:12:
[...]

i1 display pro zou ik nemen. (200 piek)

Dan moet je wel met de gratis software werken. je kan denk ik daar ook calman bij gebruiken, maar die moet je dan los kopen.

het probleem bij mij om die investering te doen is als volgt: na een jaar die is meter niet nauwkeurig meer en moet je die of opnieuw laten ijken of een andere aanschaffen.

[edit]

Ik denk dat we joey82 maar moeten negeren. het topic komt nu te vol met onzin te staan. laat hem maar in zijn eigen sop gaarkoken.
Helemaal met je eens.

Ik was net op de site van calman, daar zie ik pakketten waar je als leek verward van wordt, en daarbij is mijn Engels ook niet zo geweldig.
Welk pakket zou je aanraden zodat ik alles meteen als pakket heb en meteen aan de slag kan.
Een pakket dus zodat ik de vt50 helemaal kan kalibreren, geef dit even aan omdat ik iets lees van basic en comfort ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:26:
[...]

Helemaal met je eens.

Ik was net op de site van calman, daar zie ik pakketten waar je als leek verward van wordt, en daarbij is mijn Engels ook niet zo geweldig.
Welk pakket zou je aanraden zodat ik alles meteen als pakket heb en meteen aan de slag kan.
Een pakket dus zodat ik de vt50 helemaal kan kalibreren, geef dit even aan omdat ik iets lees van basic en comfort ect.
http://store.spectracal.c...1-display-pro-bundle.html

die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich is het redelijk overzichtelijk:

http://store.spectracal.com/calman5/licenses

3 stapsgewijs oplopende producten, Basic, Control en Enthusiast.

Dan de ondersteunde hardware:

http://store.spectracal.com/home-hardware-support

Wat meters betreft komt X-Rite i1 Display Pro (Retail or OEM) komt in alledrie de lijstjes voor, dus werkt van Basic tot Enthusiast.

Het grote voordeel van de Control versie is dat hij een direct display control (DCC) met automatische calibratiefunctie heeft voor de VT/GT50 en 30. Dat wil zeggen dat de software de patronen automatisch op de tv toont en vervolgens ook probeert automatisch de fout zo klein mogelijk te maken.

Het werkt, maar daar betaal je natuurlijk wel voor, is minder leerzaam en je hebt dan zelf minder controle over de kalibratie. En de ST50 ondersteunt die mode niet, dus die zul je dan alsnog handmatig moeten kalibreren.

Ik denk dus dat je met Basic toe kunt, je hebt daar eventueel een aanbieding met meter voor USD 349 (let wel op verzend- en douanekosten voor import buiten EU, kan behoorlijk opopen!): http://store.spectracal.c...1-display-pro-bundle.html

Control bundle USD 499: http://store.spectracal.c...1-display-pro-bundle.html

Beste optie is wellicht de Basic versie voor USD 149 (geen verzending, zelf downloaden) en dan zelf voor 189 euro een meter kopen pricewatch: X-Rite i1Display Pro

Wel even expliciet bij Calman navragen of je er voor die 149 dollar de licentie voor de i1Pro meter dan bij krijgt!

PS Maar eerlijk, als je dit te moeilijk vind worden en het moeilijk hebt met het Engels kan ik me voorstellen dat het beter is om gewoon een kalibratie te laten uitvoeren door een professional. Als je het ziet als een uitdaging en het leuk vindt om het zelf te onderzoeken, vooral zelf doen!

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 18-01-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:03:
[...]

Ben niet zo bekend met de Philips box, maar ik wissel nog wel eens tussen satelliet en UPC.

Bij UPC had ik o.a de Cisco-box, CI+, en nu de Horizon. T.o.v de CiscoBox was CI+ een verbetering. To.v. de CiscoBox en de CI+ module, is de Horizon kwa beeld het beste.

Mijn advies gebaseerd op wat ik waar neem zou dus zijn doe de horizon.
Zelfde ervaring hier: Horizon box het beste. CI+ was beter dan de Cisco DVR box van UPC, hoe goed de CI+ was t.o.v. de Horizon zou ik niet durven zeggen, beide zijn in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:01:
[...]

Prima, en dan kom jij het uitleggen en leen je daarna die meter voor je nieuwe VT50 O+
In de buurt van twente: prima :)

Kalibreer ik het nog voor ook nog tijdens het uitleggen, klaar :d

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 18-01-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:07:
Haha Dreke, je zal toch echt moeten rijden. :D
Als ik het zo lees wel ja hahahahah, ga alle linkjes eens opslaan en navraag doen over licentie van de meter.
Maar geen zorgen, als zover is dan ben ik best bereid om naar Amsterdam of Twente te rijden, ik denk dat dat zo wie zo het verstandigste is, waarom 3x keer stoten aan een steen terwijl je uitleg kunt krijgen, en voordeel is dat ik dan gelijk vragen kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Afrojan schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:26:
Sinds afgelopen maandag ben ik ook in het bezit van een Panasonic plasma, specifiek de 50GT50.

TV gisteren pas uitgepakt en aangesloten/opgehangen. Toen kwam het moment dat ik de tv wilde gaan aanzetten maar deze met geen mogelijkheid aan kreeg. Van alles geprobeerd: andere stekkerdoos, ander stopcontact, etc, maar hij wou maar niet aan. Uiteraard baalde ik hier behoorlijk van en was ik lichtelijk geïrriteerd (schijnbaar viel het op want mijn vriendin kwam nog even kijken hoe het ging en zag gelijk aan me dat ik niet blij was dus die was maar weer snel terug naar de slaapkamer gegaan om daar “rustig” tv te kijken). Na een poosje verder te klooien “ontdekte” ik dat er aan de rechterachterkant van de tv ook nog knopjes zitten en na de onderste daarvan te hebben ingedrukt kreeg de tv stroom. Resultaat: een grote glimlach op mijn gezicht en een vriendin de me even later hartelijk stond uit te lachen.
Op de meeste tv's en alle andere appartuur zit een aan/uit knopje. :o
Trek jij je ook snel terug naar een ander kamer als je vriendin niet blij is?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is gelukkig niet de enige. Zowel wat het knopje betreft als een behulpzame eega. ;)
Sangroid schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:53:

...

Oh ja, ook nog lekker. Ik had alles aangesloten en dan is daar het moment van aanzetten voor de eerste keer.... Afstandbediening ter hand genomen, powerknop indrukken.. powerknop nog een keer indrukken, iets langer indrukken, zitten de batterijen wel goed, ja, die zitten goed, nog eens indrukken....

^%#$&*^^^& !!! HIJ DOET HET NIET!!! NEEEE HE!!! AAAAAHHH!!! :( :( :(

Mijn echtgenote hoort mij mopperen en merkt terloops op dat er aan de zijkant ook knopjes zitten, waaronder de powerknop... LOL! Ik hou heel veel van haar, he.. O+

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik wist wel van het bestaan van die aan/uit knop af, maar toen ik de TV voor de 2e keer wou aanzetten kreeg ik dat ding ook niet meer aan de praat. Ook schelden en WTF?!
Alle kabels van de receiver weer los en stand alone proberen.

En wat bleek... je moest de aan toets op de AB iets langer vasthouden dan enkel drukken :+

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 18-01-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:43:
Ik wist wel van het bestaan van die aan/uit knop af, maar toen ik de TV voor de 2e keer wou aanzetten kreeg ik dat ding ook niet meer aan de praat. Ook schelden en WTF?!
Alle kabels van de receiver weer los en stand alone proberen.

En wat bleek... je moest de aan toets op de AB iets langer vasthouden dan enkel drukken :+
Klopt. Dat hebben ze gedaan zodat je niet per ongeluk de tv aan zet doordat je net 1 tikje op de aan/uit-knop doet. Ik had in het begin het idee dat de tv moeite had met starten (zoals een auto). :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Cap schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:07:
[...]

sta je bij mij op de negeerstand, .
mooi ;w :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Cap schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:18:
dat is toch echt iets tussen mij en de winkel waar ik het gekocht heb lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Terug ontopic en gedraag je, plasmabroeders. Ik lees mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
shazada schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:38:

Adlermann schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:26:
[...]

Als je design niet zo'n issue vindt, dan kun je ook voor de st50 gaan ja. Gooi er desnoods een kalibratie tegenaan van 200 piek en je hebt beter beeld dan een vt50 out of the box.
Zou iemand mij kunnen vertellen welk bedrijf om nabij Amsterdam zo'n dergelijke kalibratie uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Edmin schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:08:
[modbreak]Terug ontopic en gedraag je, plasmabroeders. Ik lees mee....[/]
Misschien kun je joey82 gelijk even wijzen op zijn triple post.

Ik geniet nog steeds elke dag van m'n ST50. Wauw wat een beeld! Vanavond gaat er weer een blu-ray'tje in de PS3. Voetjes omhoog en genieten maar.. d:)b

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 01:35
LuPo schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:56:
Ik geniet nog steeds elke dag van m'n ST50. Wauw wat een beeld! Vanavond gaat er weer een blu-ray'tje in de PS3. Voetjes omhoog en genieten maar.. d:)b
Alhoewel ik het beeld van m'n (HD-Ready notabene) Pioneer plasma echt mooier (voller) vind dan de ST50 die nu bij mijn ouders staat gaat 'ie er toch uit, wil wat groters. Zal dan waarschijnlijk een 65ST50 worden. Heb deze helaas nog nergens in het echt kunnen bekijken. Een echt groot verschil met de ST60 zie ik niet waar worden dus daar op wachten is niet echt nodig. Plus de prijs van de huidige ST50-serie is erg schappelijk imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of die ST50 bij je ouders gekalibreerd is, maar dat kan een slok op een borrel schelen. ST50 is nog steeds de bang for the buck inderdaad, ik gok op basis van de beschikbare informatie dat de ST60 (of GT60 zoals ie hier wsch. zal gaan heten) niet veel beter zal zijn, maar dat weten we natuurlijk pas over 3 maandjes, als de eerste goede reviews binnengedruppeld zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Die "Reageer"-knop is er alleen voor als je wat te melden hebt. :*

[ Voor 77% gewijzigd door Grrrrrene op 24-01-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 20:02
sinds dinsdag in het bezit van de TX-P42ST50 en tering wat een mooi beeld!!

had hem besteld bij Coolblue omdat ie bij plattetvdiscounter niet meer snel te leveren was en wat een service daar. Heb nog nooit zo'n nette verzenddienst meegemaakt! ze stuurden zelfs een berichtje dat het pakket door het weer misschien later dan geplanned bezorgd zou worden en maakten daar alvast excuses voor.

De tv is verder echt perfect! De maat is precies goed, groter past niet in de inrichting en kleiner had ie niet moeten zijn. En dat beeld, voor het eerst een plasma voor mij en ik ben verkocht, spiderman was s' avonds op tv en die zag er net zo mooi uit als in de bios! en gister Jurassic Park op blur-ray gekeken, wat een genot!

Aan de instellingen hoefde ik maar weinig te wijzigen, true cinema is al heel erg goed van zichzelf.

Ik ben ook met name blij hoe de tv communiceert met mijn tevens nieuwe receiver, alles gaat vanzelf en via de afstandsbediening van de tv. Receiver gaat automatisch aan/uit als de tv dat doet en als ik de tv op av zet voor de PS3 schakelt de receiver automatisch mee. volume van de receiver gaat ook met de tv afstandsbediening. Heerlijk! Ik wil niet meer anders! (alleen jammer dat de nieuwe receiver geen geschakelde 220 heeft voor de subwoofer, die moet alsnog apart aan)

[ Voor 4% gewijzigd door iwaarden op 19-01-2013 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
Cap schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:57:
Dat kan je oplossen met een schakelende master/slave stekkerdoos. :)
Mooie tip thanks Cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 20:02
Cap schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:57:
Dat kan je oplossen met een schakelende master/slave stekkerdoos. :)
dat is een hele goeie, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik wil met de MM BTW actie proberen een 42ST50 of een 42GT50 te scoren. M'n vriendin is alleen niet kapot van het design van de ST50 (grijs). Ik vond het onder TL licht lastig te vergelijken met de GT50 (leek ook niet echt puur zwart). Heeft iemand hier een GT50 en is hij of zij bereid hier wat real life pics van te plaatsen (ook van de voet) ? _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Realiseer je wel dat de Panasonic 3D modellen weer eens uitgesloten zijn van de actie. Lokaal zullen er wel weer uitzonderingen zijn, vervelend gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ja, het is hopen dat de MM/BCC in Enschede of Hengelo toch de tv met korting wil meegeven.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:57
The Legend schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:45:
Ik wil met de MM BTW actie proberen een 42ST50 of een 42GT50 te scoren. M'n vriendin is alleen niet kapot van het design van de ST50 (grijs). Ik vond het onder TL licht lastig te vergelijken met de GT50 (leek ook niet echt puur zwart). Heeft iemand hier een GT50 en is hij of zij bereid hier wat real life pics van te plaatsen (ook van de voet) ? _O_
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8510/8393878715_0b23e587b0_m.jpg
hi-res: http://www.flickr.com/pho...8393878715/in/photostream
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8468/8393878901_3b7203ef50_m.jpg
hi-res http://www.flickr.com/pho...8393878901/in/photostream

Persoonlijk ben ik heel blij met de GT50. Ik wilde de VT50, maar vond hem te duur. De ST50 vond ik lelijk, en de GT50 erg mooi. Keuze is niet gemaakt op beeldkwaliteit maar uiterlijk, en nogmaals, erg blij mee.

[ Voor 12% gewijzigd door jopie op 19-01-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Das rap :P Bedankt! Maar als ik het goed zie is de voet niet écht zwart, en de bezel wel. Vind dit toch wel behoorlijk mooier dan de ST50 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Omdat ik het geluid niet zo goed vind van de UT50 ben ik van plan om een Logitech Z906 5.1 setje erop aan te sluiten via de spdif optical out.
Ik lees alleen verschillende berichten dat er veel tv,s zijn die het geluid alleen in 2.0 doorsturen. Weet iemand of dit ook het geval is met de nieuwe generatie tv,s van Panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lomp: Staat bij de ST50 3 keer in de handleiding, dus er zal ook wat over in de UT50 handleiding staan.

Pag 41:
SPDIF: Een standaard bestandsindeling voor audio-overdracht
Selecteer de initiële instelling voor het digitale audio-uitgangssignaal van de aansluitingen DIGITAL AUDIO OUT en HDMI2 (ARC-functie) [Auto] / [PCM]
[Auto]: Dolby Digital Plus, Dolby Digital en HE-AAC multi-channel worden
uitgevoerd als Dolby Digital Bitstream. MPEG wordt uitgevoerd als PCM.
[PCM]: Digitale uitgangssignalen zijn altijd PCM.

Pag 73:
Selecteer de begininstelling voor het digitale audio-uitgangssignaal uit de DIGITAL AUDIO OUT en HDMI2 (ARC-functie) [Auto] / [PCM]
uitgevoerd als Dolby Digital Bitstream. DTS wordt uitgevoerd als DTS.
MPEG wordt uitgevoerd als PCM.
[PCM]: Het digitale uitgangssignaal is altijd PCM.

Pag 84:
Selecteer de begininstelling voor het digitale audio-uitgangssignaal uit de DIGITAL AUDIO OUT en HDMI2 (ARC-functie) [Auto] / [PCM]
uitgevoerd als Dolby Digital Bitstream. DTS wordt uitgevoerd als DTS.
MPEG wordt uitgevoerd als PCM.
[PCM]: Het digitale uitgangssignaal is altijd PCM.

PS @all: CNET editor kijk op de ST50 of wachten op de ST(GT)60.

http://reviews.cnet.com/8...than-waiting-on-the-st60/

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 19-01-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
Van wat ik daar probeer te lezen wel dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:57
Mij zou dit niet het antwoord geven. Er staat DTS wordt uitgevoerd als DTS. Voor hetzelfde geldt wordt het als DTS 2.0 uitgevoerd, en dan heb je uiteindelijk toch weer stereo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Lomp schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:03:
Omdat ik het geluid niet zo goed vind van de UT50 ben ik van plan om een Logitech Z906 5.1 setje erop aan te sluiten via de spdif optical out.
Ik lees alleen verschillende berichten dat er veel tv,s zijn die het geluid alleen in 2.0 doorsturen. Weet iemand of dit ook het geval is met de nieuwe generatie tv,s van Panasonic
Mja, ik zou toch echt iets meer uitgeven en voor een receiver + speakerset of desnoods een HC-pakketje gaan die HDMI (1.4) met ARC ondersteunt. Niet alleen om zeker te zijn dat het geluid goed gedecodeerd wordt, maar ook om LipSync issues te voorkomen. Bovendien zal het geluid natuurlijk veel beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Los van of een receiver verstandig is of niet:

Dolby Digital bitstream is bij mijn weten het ongeconverteerde, rauwe Dolby Digital signaal waarbij de decodering over wordt gelaten aan het doelapparaat. Het lijkt me niet dat het dan een downmix naar stereo is. En het is in ieder geval niet alleen de L/R voorkanalen. En als DTS gedownmixed werd naar 2.0 zou dat er ook staan, lijkt me.

Bovendien wordt in de manual meermaals aangehaald dat je meerkanaals geluid kan afspelen. Zoals: "Audio-uitganginstellingen. U kunt meerkanaalsgeluid afspelen via een versterker die is aangesloten op de aansluiting DIGITAL AUDIO OUT of HDMI2 (ARC-functie)." Ook wordt aangehaald dat op de AUDIO OUT een meerkanaals receiver kan worden aangesloten. compleet met plaatje van een receiver met 5 speakers.

Natuurlijk kun je taalkundig stereo ook meerkanaals noemen, het is er namelijk meer dan 1. Maar ik denk niet dat ze dat bedoelen.

Op basis hiervan zie ik in ieder geval geen aanleiding om te veronderstellen dat het om stereo gaat.
Ik heb het over de ST50, je kan de UT50 manual er zelf bij pakken en even zoeken op bovenstaande kreten. Digital out, meerkanaals, multi channel, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 19-01-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:45:
Ik weet dat MM Rijswijk daar bijvoorbeeld niet moeilijk over doet!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Cap schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:34:
Los van of een receiver verstandig is of niet:

Dolby Digital bitstream is bij mijn weten het ongeconverteerde, rauwe Dolby Digital signaal waarbij de decodering over wordt gelaten aan het doelapparaat. Het lijkt me niet dat het dan een downmix naar stereo is. En het is in ieder geval niet alleen de L/R voorkanalen. En als DTS gedownmixed werd naar 2.0 zou dat er ook staan, lijkt me.

Bovendien wordt in de manual meermaals aangehaald dat je meerkanaals geluid kan afspelen. Zoals: "Audio-uitganginstellingen. U kunt meerkanaalsgeluid afspelen via een versterker die is aangesloten op de aansluiting DIGITAL AUDIO OUT of HDMI2 (ARC-functie)." Ook wordt aangehaald dat op de AUDIO OUT een meerkanaals receiver kan worden aangesloten. compleet met plaatje van een receiver met 5 speakers.

Natuurlijk kun je taalkundig stereo ook meerkanaals noemen, het is er namelijk meer dan 1. Maar ik denk niet dat ze dat bedoelen.

Op basis hiervan zie ik in ieder geval geen aanleiding om te veronderstellen dat het om stereo gaat.
Ik heb het over de ST50, je kan de UT50 manual er zelf bij pakken en even zoeken op bovenstaande kreten. Digital out, meerkanaals, multi channel, etc.
MAAR... let op het volgende :

Vaak heb je geen 5.1 als je geluid vanaf een aangesloten HDMI apparaat wil doorsturen !! Je zal waarschijnlijk alleen 5.1 hebben als je de ingebouwde tuner gebruikt of misschien iets van de Viera functies voor je MKV files op een externe HDD of zo ;)

Dit is zo bij de meeste TV's sinds een paar jaar en daarom hebben we tegenwoordig HDMI ARC, zodat alles beveiligd is tegen boze kwade kopieer/rip acties enz.. enz...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Vandaag maar even met de vrouw op pad geweest voor een nieuwe TV. Eerst maar even op verkenning geweest bij de MM en de BCC om te kijken wat er stond en wat er nog te bestellen was. De 50ST50 was bij beide niet meer te bestellen, dus de BTW-actie hadden we toch niets aan. Ook nog wel interesse in de LG 55LM640S (LCD), welke nog wel besteld kon worden, maar ze wisten niet met zekerheid te vertellen of hij wel zou komen.... Hoogst onzeker dus.

Toen zijn we toch maar naar Groningen gereden en hebben we een 55ST50 opgehaald :Y) Dan de bek maar wat wijder open :P Hij paste net niet in de auto qua lengte, dus de achterklep maar een stukje open. Niet slecht voor een 3-deurs Golfje met een gastank.

Hij staat nu al lekker z'n rondjes te draaien en we zijn tot nu toe helemaal tevreden. We komen van een 32" Samsung LCD van 4 jaar oud, dus een wereld van verschil. Al even de bluray van LotR erin gehad, kan niets anders zeggen dat wat een prachtig beeld. Ik heb wel een beetje omgepield met de instellingen en ik had laatst op een site betere instellingen gevonden, maar die kan ik nu niet meer vinden..... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
McBoom schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:19:
dus de achterklep maar een stukje open. Niet slecht voor een 3-deurs Golfje met een gastank.
Liggend vervoerd ipv. staand? Mazzel gehad :) Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Cartman! schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:29:
[...]

Liggend vervoerd ipv. staand? Mazzel gehad :) Veel plezier ermee!
Onder een hoek van zo'n 30 graden :P Ik ben alleen 2 drempels hier in het dorp tegengekomen en die met de nodige voorzichtigheid genomen :) Toen ik de doos zag was het eerst 'OMG, als dat maar past'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
nero355 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:54:
[...]

MAAR... let op het volgende :

Vaak heb je geen 5.1 als je geluid vanaf een aangesloten HDMI apparaat wil doorsturen !! Je zal waarschijnlijk alleen 5.1 hebben als je de ingebouwde tuner gebruikt of misschien iets van de Viera functies voor je MKV files op een externe HDD of zo ;)

Dit is zo bij de meeste TV's sinds een paar jaar en daarom hebben we tegenwoordig HDMI ARC, zodat alles beveiligd is tegen boze kwade kopieer/rip acties enz.. enz...
Ok nu is het allemaal wel een stukje duidelijker. de UT50 kan dus gewoon 5.1 aansturen. Maar de reden dat het geluid niet altijd aankomt als 5.1 heeft te maken met beveiliging wat in werking treed zodra de tv het bronsignaal moet doorsturen, wat in dit geval dus van mijn pc afkomt.
Gevalletje uitproberen dus en in het ergste geval worden het dus 2 opticals naar de Z906, 1 van de pc en 1 van de tv voor normale uitzendingen.

Wat betreft een receiver, Ja dat is zeker beter maar dan wil ik weer geen knakensetje en ben ik met 1000 euro nog niet klaar. en voor 300-400 euro kom je dr gewoon niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Lomp op 19-01-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang getwijfelt, of samsung ue40es7000 (goede prijs -250cahback=ongeveer 850) of de 40 inch ST50.
Uiteindelijk wilde ik voor st50 gaan.
Maar toch, twijfel: bij MM en BCC lijkt er een donkere waas/laag over het scherm te hangen ( vriendin: "alsof je met een zonnebril naar de tv kijkt.. Wel mooie kleuren trouwens, en mooie vormgeving, klassiek :) ....").
Na voor de zoveelste keer recensies gelezen te hebben, deed de "schaakbordtest" (recensie tweakers st50 over "Uniformiteit", wit lijkt niet echt wit m.i (afgelezen op computermonitor)) mij toch nog meer twijfelen. Kalibreren is voor mij nog wel abracadabra....
Lastig als je als relatieve leek technische informatie probeert te interpreteren.
En nu kom ik, op het laatste moment, op mijn favo-website dit forum tegen.
Geweldig wat veel informatie en nuancering. Was ik hier maar eerder op gekomen.

Dank u allen hiervoor !!!

Ik ga er nog even een nachtje over slapen en dan morgen mijn tv bestellen. Ik kom van een 9 jaar oude jvc beeldbuis die tot een paar jaar geleden de LCD nog op alle fronten versloeg (inclusief gewicht en formaat). Ben erg benieuwd wat een nieuwe HDTV me gaat brengen.

Als iemand nog feedback heeft over de witwaarde's van de tv dan hoor ik het graag.
Pagina: 1 ... 61 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.