Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:16:
Lang getwijfelt, of samsung ue40es7000 (goede prijs -250cahback=ongeveer 850) of de 40 inch ST50.
Uiteindelijk wilde ik voor st50 gaan.
Maar toch, twijfel: bij MM en BCC lijkt er een donkere waas/laag over het scherm te hangen ( vriendin: "alsof je met een zonnebril naar de tv kijkt.. Wel mooie kleuren trouwens, en mooie vormgeving, klassiek :) ....").
Na voor de zoveelste keer recensies gelezen te hebben, deed de "schaakbordtest" (recensie tweakers st50 over "Uniformiteit", wit lijkt niet echt wit m.i (afgelezen op computermonitor)) mij toch nog meer twijfelen. Kalibreren is voor mij nog wel abracadabra....
Lastig als je als relatieve leek technische informatie probeert te interpreteren.
En nu kom ik, op het laatste moment, op mijn favo-website dit forum tegen.
Geweldig wat veel informatie en nuancering. Was ik hier maar eerder op gekomen.

Dank u allen hiervoor !!!

Ik ga er nog even een nachtje over slapen en dan morgen mijn tv bestellen. Ik kom van een 9 jaar oude jvc beeldbuis die tot een paar jaar geleden de LCD nog op alle fronten versloeg (inclusief gewicht en formaat). Ben erg benieuwd wat een nieuwe HDTV me gaat brengen.

Als iemand nog feedback heeft over de witwaarde's van de tv dan hoor ik het graag.
Gewoon de st50 nemen, geweldige tv, en wit is hier echt wel wit, instellingen doen veel zullen we maar zeggen, door verkeerde instellingen te gebruiken kun je het beeld van een tv behoorlijk verknallen.
Als ik in de huiskamer geen nieuwe vt50 zou krijgen ivm omruil en moest een tv gewoon kopen dan ging ik absoluut voor de st50.
Speelt geld een iets mindere rol dan zou ik voor de vt50 gaan, zeker gezien het mooiere design.
En mocht je na wat branduren beslissen om te kalibreren dan zit je met de vt50 al helemaal gebakken.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een hele lange periode niet meer gepost op Tweakers, maar wel regelmatig het forum gelezen.
Ben al jaren fan van Panasonic plasma tv's en heb sinds 2009 een tx-p42g10 staan, daarvoor had ik een Panasonic 42" hd-ready plasma scherm.
Aangezien ik al een tijdje met de gedachte speelde om een groter scherm te nemen, heb ik dit forum goed in de gaten gehouden en verschillende andere sites bekeken (avsforum, cnet etc etc).

Gister samen met de vrouw de knoop doorgehakt en een tx-p50gt50 besteld bij Bobshop.nl in combinatie met een Panasonic dmp-bdt220 blu ray speler. Had al een Denon avr 2113 receiver staan.
De 50vt50 vond ik te duur voor wat het extra zou bieden vergeleken met de 50gt50. :)

Nu alleen nog een paar van de Samsung 3d brillen bestellen en afwachten tot de hele bestelling thuis is aangekomen.
Ondertussen zal ik hier nog even rondneuzen voor break-in instellingen voor de 50gt50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:42:
Sinds een hele lange periode niet meer gepost op Tweakers, maar wel regelmatig het forum gelezen.
Ben al jaren fan van Panasonic plasma tv's en heb sinds 2009 een tx-p42g10 staan, daarvoor had ik een Panasonic 42" hd-ready plasma scherm.
Aangezien ik al een tijdje met de gedachte speelde om een groter scherm te nemen, heb ik dit forum goed in de gaten gehouden en verschillende andere sites bekeken (avsforum, cnet etc etc).

Gister samen met de vrouw de knoop doorgehakt en een tx-p50gt50 besteld bij Bobshop.nl in combinatie met een Panasonic dmp-bdt220 blu ray speler. Had al een Denon avr 2113 receiver staan.
De 50vt50 vond ik te duur voor wat het extra zou bieden vergeleken met de 50gt50. :)

Nu alleen nog een paar van de Samsung 3d brillen bestellen en afwachten tot de hele bestelling thuis is aangekomen.
Ondertussen zal ik hier nog even rondneuzen voor break-in instellingen voor de 50gt50.
Je hebt een 50 serie dan is inspelen niet meer nodig, bespaar je al de moeite, ik had de vt30 wel ingespeeld en toch ned 1 ingebrand.
De st50 gewoon vanaf dag 1 ingesteld naar wens en genieten.
Als ik nu bv 2 uur na 1 zender kijk en ga naar een andere zender dan is het logo 5 sec heel vaag te zien van de vorige zender en is daarna gelijk weg, en dan bedoel ik dat ik er echt ook ff naar zoek.
Dus mijn advies is: bespaar je de extra stroom, ga niet zoeken na eventuele gebreken maar geniet gelijk van de tv.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:42:

Je kan overigens ook originele Panasonic brillen via Amazon bestellen. Deze zijn een stuk beter geprijsd dan in Nederland. Daarnaast zit de Panasonic bril een stuk prettiger dan de Samsung bril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Athome schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:20:
[...]

Je kan overigens ook originele Panasonic brillen via Amazon bestellen. Deze zijn een stuk beter geprijsd dan in Nederland. Daarnaast zit de Panasonic bril een stuk prettiger dan de Samsung bril
amazon.co.uk stuurt niet naar nederland! ik had ze besteld want er stond bij dat het wel ging,kreeg ik een week later een mail dat ze niet naar NL verzenden. heb gtoen maar de samsung brillen besteld bij 4launch en doen het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Het wordt hier keer op keer tegengesproken maar ik ben er wel mee eens dat wit op een plasma lang niet zo wit is als op een LCD. Dit heeft naar mijn idee meer te maken met de max helderheid dan met de kleurtemperatuur.
Wanneer er maar weinig wit in het beeld zit, oogt het wit wel echt wit maar een volledige witte achtergrond oogt wat grauwer.

Mijn TV is netjes gecalibreerd maar zelfs dan is het bovenstaande van toepassing.
Je kan in de Winkel en zeker bij MM geen plasma gaan vergelijken met een LED/LCD. Door de enorme lichthoeveelheid valt de plasma door de mand.

De "waas" waar over gesproken wordt kan ik me ook wel voorstellen. Een LCD/LED heeft een meer cartoonachtig beeld. De zuiver schone bronnen (digitale gecreëerde beelden) ogen scherper op een LED/LCD dan op een Plasma. Daar staat tegenover dat gewoon TV op en LCD/LED wel meer kunstmatig overkomt dan een Plasma. DVD's zien er op een Plasma ook veel beter uit. Op een LED/LCD lijkt het blokkiger of misschien oververscherpt.

Komend van een LED kan ik zeggen dat een Plasma voor het geld (ST50) toch een fraaier beeld geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Athome op 20-01-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athome schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:47:
Het wordt hier keer op keer tegengesproken maar ik ben er wel mee eens dat wit op een plasma lang niet zo wit is als op een LCD. Dit heeft naar mijn idee meer te maken met de max helderheid dan met de kleurtemperatuur.
Wanneer er maar weinig wit in het beeld zit, oogt het wit wel echt wit maar een volledige witte achtergrond oogt wat grauwer.

Mijn TV is netjes gecalibreerd maar zelfs dan is het bovenstaande van toepassing.
Je kan in de Winkel en zeker bij MM geen plasma gaan vergelijken met een LED/LCD. Door de enorme lichthoeveelheid valt de plasma door de mand.
Bij volledig wit gaat de ABL werken. Dan krijg je een inderdaad grauwig wit, omdat er gewoon kunstmatig de helderheid lager wordt. Wit is wel net zo wit, maar niet op volledige schermen. Dit wordt gedaan omdat anders de voeding 1000 watt oid moet zijn :)

Bij panasonic krijg je door de ABL een wat geel/groenig/grijs wit bij volledige witte en grijze schermen.
[edit]

Bij de interne test patterns werkt de abl niet en dan is ook volledig scherm echt wit wit, alleen die moet je niet te lang aanzetten want dat trekt je voeding slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 20-01-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:20
Ik kom er net achter dat de youtube app in mijn GT50 is geupdate. Werkt schitterend.
ga naar www.youtube.com/pair of pair in je youtube app je tv en je zoekt filmpjes op je telefoon, en ze worden afgespeeld op je tv. Daaaagggggg irritant panasonic toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
jopie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:06:
Ik kom er net achter dat de youtube app in mijn GT50 is geupdate. Werkt schitterend.
ga naar www.youtube.com/pair of pair in je youtube app je tv en je zoekt filmpjes op je telefoon, en ze worden afgespeeld op je tv. Daaaagggggg irritant panasonic toetsenbord...
dat is al weken:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halllo,

Mijn eerste posting. Geweldige website hier. Al veel gelezen en geleerd. Hierbij mijn bijdrage, misschien hebben anderen er ook iets aan.

Een 15 tal jaar geleden een high end Philips CRT gekocht. Ik had me voorgenomen om een flatscreen te kopen als mijn CRT het zou begeven. Maar daar had hij duidelijk geen zin in. Tot recentelijk dus.

Ik ga het mij makkelijk maken dacht ik. Even googelen op beste HDTV van 2012, even gaan kijken in de winkel, en dan op zoek naar de goedkoopste online winkel. Zo doet iedereen het toch :-)
De consumentenbond verkoos de Samsung ES8000. Ik naar de winkel, en mijn eerste reactie was: WOOOOOOW, wat een beeld! Ik terug met mijn vrouw, nog steeds wow, maar toch al minder: allemaal er een beetje over, dat beeld is niet natuurlijk. Een andere winkel binnen, heel de winkel vol LEDS en een tweetal plasmas. De verkoper: al die LEDS hangen hier omdat dat het best verkoopt, maar als je de beste beeldkwaliteit wil is er maar 1 optie: plasma.

Ik terug naar huis. Huiswerk opnieuw maken dacht ik. Reviews gelezen en nog eens reviews gelezen. Terug begonnen bij de ES8000, de beeldfouten eigen aan de LED techniek kwamen naar boven. In de reviews kreeg de tv ofwel een heel goede score ofwel een heel slechte, met gemiddeld dus een gemiddelde score :-)

Wat betreft de plasmas kwam ik al snel terecht bij de ST50. Alle reviews gelezen en éénduidig positief. Ik terug naar de winkel om naar de ST50 te kijken. Enigszins teleurgesteld: in de winkel leek de ST50 in het niets te verzinken in vergelijking met al het LED geweld (met uitzondering van de overduidelijke blauwzweem in nagenoeg alle LEDS). Bovendien was de tv nu niet echt top design.

Ik terug naar huis. Damn, wat nu?
Een LED was niet langer een optie. Die techniek staat gewoon niet op punt. De doorslag kwam er na het lezen van de gebruikerservaringen op amazon.com. Geen tientallen, ruim 800. Er was een constante: 'WOW wat een beeld! En dat voor die prijs. Stop met zoeken en koop die gewoon!' De professionele reviewers kunnen al eens subjectief zijn dacht ik maar al die gebruikers niet. De beslissing was genomen: het wordt de 42ST50. Even later besteld bij bobshop voor 655 EUR, levering in België inbegrepen. Leuke prijs.

Later part II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:20:
[...]

Die Panasonic brillen zijn niet echt goed leverbaar merk ik bij verschillende webshops. Als ze wel goed leverbaar zijn betaal je de hoofdprijs (rond de €100 of meer).
Ik heb 4 brillen nodig. Mijn vrouw wil iig 2 Panasonic brillen voor ons en 2 Samsung brillen voor de visite (want die dingen zien er niet uit volgens haar >:) ).

Ik ben zelf niet zo van de 3d, dus ik vind het prima. Heb het scherm gekozen voor de prijs en de 2d kwaliteit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:23:
[...]

Die Panasonic brillen zijn niet echt goed leverbaar merk ik bij verschillende webshops. Als ze wel goed leverbaar zijn betaal je de hoofdprijs (rond de €100 of meer).
Ik heb 4 brillen nodig. Mijn vrouw wil iig 2 Panasonic brillen voor ons en 2 Samsung brillen voor de visite (want die dingen zien er niet uit volgens haar >:) ).

Ik ben zelf niet zo van de 3d, dus ik vind het prima. Heb het scherm gekozen voor de prijs en de 2d kwaliteit :9~
Ik heb inmiddels 6 van die panasonic brillen ofzo doordat ik steeds een maandagochtend tv heb :P

ze nemen alleen het scherm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
Ik ben van plan om een nieuw deel van dit topic te gaan starten, met in de TS de modellen van 2012 (de "oude") en de nieuwe modellen van 2013.

Het lijkt me leuk als hier buiten alle specs, ook bij elk model een serie foto's van gebruikers bij komt. Wie heeft er een nieuw model en wil hier foto's van delen? Let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:28:
[...]

Ik heb inmiddels 6 van die panasonic brillen ofzo doordat ik steeds een maandagochtend tv heb :P

ze nemen alleen het scherm mee.
VT50? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Athome schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:47:

De "waas" waar over gesproken wordt kan ik me ook wel voorstellen. Een LCD/LED heeft een meer cartoonachtig beeld. De zuiver schone bronnen (digitale gecreëerde beelden) ogen scherper op een LED/LCD dan op een Plasma. Daar staat tegenover dat gewoon TV op en LCD/LED wel meer kunstmatig overkomt dan een Plasma. DVD's zien er op een Plasma ook veel beter uit. Op een LED/LCD lijkt het blokkiger of misschien oververscherpt.

Komend van een LED kan ik zeggen dat een Plasma voor het geld (ST50) toch een fraaier beeld geeft.
Ik reageerde ook omdat ik ervan uitging dat we het over het witte hadden als je gewoon tv kijkt, dan is hier wit echt wit.
Zou niet weten wie er nu naar een geheel wit scherm gaat kijken voor de lol, dan komt natuurlijk de uitleg om de hoek kijken zoals Adlermann keurig uitlegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
yannickie111 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:28:
Ik ben van plan om een nieuw deel van dit topic te gaan starten, met in de TS de modellen van 2012 (de "oude") en de nieuwe modellen van 2013.

Het lijkt me leuk als hier buiten alle specs, ook bij elk model een serie foto's van gebruikers bij komt. Wie heeft er een nieuw model en wil hier foto's van delen? Let me know!
Waarom een nieuw topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Vorig jaar 2010-2011, nu 2011-2012 --> 2012-2013?

Beginnen met een verse TS, na dik 6000 posts en 300K views op dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
yannickie111 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:51:
[...]

Vorig jaar 2010-2011, nu 2011-2012 --> 2012-2013?

Beginnen met een verse TS, na dik 6000 posts en 300K views op dit topic.
Zie het net, topic heet inderdaad 2011 - 2012.
Denk persoonlijk dat het verstandig is als de nieuwe 60 serie uitkomt een nieuw topic te starten, voor nu zou het handiger zijn om het nog zo te laten, is zo mijn mening.
Je kunt nu makkelijk via zoeken bepaalde thema's eruit filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dreke008 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:08:
[...]

Zie het net, topic heet inderdaad 2011 - 2012.
Denk persoonlijk dat het verstandig is als de nieuwe 60 serie uitkomt een nieuw topic te starten, voor nu zou het handiger zijn om het nog zo te laten, is zo mijn mening.
Je kunt nu makkelijk via zoeken bepaalde thema's eruit filteren.
Ik heb de ontwikkelingen de laatste tijd niet helemaal gevolgd, maar ik was eigenlijk in de veronderstelling dat de nieuwe serie al uitgebracht was 8)7 |:(

Maar ze zijn op de CES dus alleen aangekondigd. Geen wonder dat er op de Nederlandse website van panasonic nog niks te vinden is :P

Wat is de datum dat ze echt beschikbaar worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
yannickie111 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:54:
[...]

Ik heb de ontwikkelingen de laatste tijd niet helemaal gevolgd, maar ik was eigenlijk in de veronderstelling dat de nieuwe serie al uitgebracht was 8)7 |:(

Maar ze zijn op de CES dus alleen aangekondigd. Geen wonder dat er op de Nederlandse website van panasonic nog niks te vinden is :P

Wat is de datum dat ze echt beschikbaar worden?
Geloof dat ze in mei leverbaar zijn, maar als je dit topic blijft volgen komt het tzt wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dreke008 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:28:
[...]

Geloof dat ze in mei leverbaar zijn, maar als je dit topic blijft volgen komt het tzt wel voorbij.
Als TS blijf ik dit topic uiteraard volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een 55VT50.
Geweldige TV maar toch stoor ik me aan een aantal zaken en als je eenmaal bent begonnen met ergens aan storen gaat het steeds meer opvallen.
- Bij lichte beelden zijn de logo's van bijna alle zenders te zien en het is echt niet zo dat de tv hier dagen op dezelfde zender staat, eigenlijk kijk ik niet eens zo veel tv-zenders, eerder via de mediaspeler.
- Bij het kijken van bijv voetbal waarbij de camera van links naar rechts beweegt zie ik een aantal verticale strepen
- Soms als de TV lang uitstaat hoor ik een tik, een zelfde soort tik die je hoort als je de TV aan of uit zet. Hier heb ik op zich niet echt last van maar voorheen deed hij dat nooit, dat valt wel op.

Heeft het zin om hiervoor garantie te claimen?
Is dit bij de meeste zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ook al een vraagje.

Ik heb zowel een wii console als een Playstation 2 die ik op mijn ST50 wil aansluiten.

Wat is de beste aansluiting om op beide toestellen de beste beeldkwaliteit te behouden.

Ik dacht het als volgt te doen:

- wii : component kabel kopen, deze aansluitden op de bij de ST50 bijgeleverde component kabel, dan in ingang 10 (AV2)
- PS2: op de standaard rood/wit/geel draden een scart blokje, dan verbinden met de meegeleverde AV1 Scart adaptor en dan in ingang 9 (AV1)

Juist zo of zijn er betere oplossingen?

Nu nog een deftig plaatsje zoeken om die wii sensor kwijt te spelen. Bovenop is blijkbaar geen optie met het design van de ST50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Riesjard schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:50:
Ik heb een 55VT50.
Geweldige TV maar toch stoor ik me aan een aantal zaken en als je eenmaal bent begonnen met ergens aan storen gaat het steeds meer opvallen.
- Bij lichte beelden zijn de logo's van bijna alle zenders te zien en het is echt niet zo dat de tv hier dagen op dezelfde zender staat, eigenlijk kijk ik niet eens zo veel tv-zenders, eerder via de mediaspeler.
- Bij het kijken van bijv voetbal waarbij de camera van links naar rechts beweegt zie ik een aantal verticale strepen
- Soms als de TV lang uitstaat hoor ik een tik, een zelfde soort tik die je hoort als je de TV aan of uit zet. Hier heb ik op zich niet echt last van maar voorheen deed hij dat nooit, dat valt wel op.

Heeft het zin om hiervoor garantie te claimen?
Is dit bij de meeste zo?
Ik heb een aantal st50's laten omruilen vanwege dezelfde klachten. Doet panasonic niet moeilijk over is mijn ervaring. Dus gewoon de winkel inlichten of e-care.
Omdat ze allen dezelfde gebreken vertoonden ben ik overgestapt naar Samsung. Geen spijt van :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starbeach
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Benieuwd naar het vervolg! :9~

Zelf zaterdag de 42ST50 ontvangen via Coolblue. Perfecte levering, precies binnen het gestelde tijdvak.
Beeld is echt prachtig. Staat nu op True Cinema, alle rommel uit en geluid staat ingesteld op spraak met wat meer bass, klinkt prima voor de minder veeleisende onder ons ;)
Kijk regelmatig op een oudere Pioneer plasma waarbij ik altijd nog onder de indruk ben en deze ST50 doet daar zeker niet voor onder. Zeer tevreden dus met mn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend de gt50 besteld bij bobshop.nl en net mailtje ontvangen dat ze de bestelling morgen al komen leveren..
Nog niet eerder meegemaakt dat een op zondag geplaatste bestelling al op maandag afgeleverd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:35

The Legend

*Plop*

De HDMI standaarden zijn me inmiddels redelijk duidelijk, maar ik vraag me nog af of de 50-serie ook ethernet over HDMI ondersteunt. Ze hebben wel 1.4a HDMI poorten, maar volgens mij betekent dat nog niet automatisch dat ze ook Ethernet-over-HDMI ondersteunen toch?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:06:
[...]

Ik heb een aantal st50's laten omruilen vanwege dezelfde klachten. Doet panasonic niet moeilijk over is mijn ervaring. Dus gewoon de winkel inlichten of e-care.
Omdat ze allen dezelfde gebreken vertoonden ben ik overgestapt naar Samsung. Geen spijt van :*)
Ook Samsung plasma's kunnen last hebben van strepen, en helaas komen strepen ook heel vaak voor bij LED tv's. En ook bij Samsung zijn er mensen met klachten over retentie, waar anderen dan weer heel tevreden zijn. Dat zie je hier ook in het Samsung plasma topic. Wat dat betreft is het een kwestie van geluk hebben. Adlermann hier heeft bijv. een VT50 te pakken waarbij er geen strepen te zien zijn, bij zijn vorige was dat duidelijk wel het geval. En mijn eigen klachten met strepen zijn zo beperkt dat ik voorlopig nog vind dat ik niet moet zeuren. :)

Volgens mij is "strepen bij vertikale pans" ongeveer de meest voorkomende klacht bij de hedendaagse tv's, helaas. :/

PS @Riesjard, die tik die je hoort is een voedingsrelais dat schakelt en is volkomen normaal, de tv checkt namelijk op regelmatige tijdstippen na het uitzetten of er een software update is. Wanneer dat is kan je zelf kiezen in het menu.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 20-01-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:57:

Wat is de beste aansluiting om op beide toestellen de beste beeldkwaliteit te behouden.

Nu nog een deftig plaatsje zoeken om die wii sensor kwijt te spelen. Bovenop is blijkbaar geen optie met het design van de ST50.
PS2 en beeldkwaliteit? B)
En waarom die sensor niet gewoon onder, op de voet?

(Of hangt je TV? Dan kan evengoed gewoon beneden, op het meubel)

[ Voor 8% gewijzigd door NeutraleTeun op 20-01-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Cap schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:13:
[...]

Ook Samsung plasma's kunnen last hebben van strepen, en helaas komen strepen ook heel vaak voor bij LED tv's. En ook bij Samsung zijn er mensen met klachten over retentie, waar anderen dan weer heel tevreden zijn. Dat zie je hier ook in het Samsung plasma topic. Wat dat betreft is het een kwestie van geluk hebben. Adlermann hier heeft bijv. een VT50 te pakken waarbij er geen strepen te zien zijn, bij zijn vorige was dat duidelijk wel het geval. En mijn eigen klachten met strepen zijn zo beperkt dat ik voorlopig nog vind dat ik niet moet zeuren. :)

Volgens mij is "strepen bij vertikale pans" ongeveer de meest voorkomende klacht bij de hedendaagse tv's, helaas. :/

PS @Riesjard, die tik die je hoort is een voedingsrelais dat schakelt en is volkomen normaal, de tv checkt namelijk op regelmatige tijdstippen na het uitzetten of er een software update is. Wanneer dat is kan je zelf kiezen in het menu.
De 4 st50's die ik heb gehad hadden allemaal last van meerdere verticale strepen en hardnekkige retentie waar je niets tegen kon doen. Gamen was geen doen.

Als ik zo alle forums afga dan zijn er echt heel veel meer klachten over retentie bij de 2012 pana plasmas.

De Samsungs zijn ook niet perfect natuurlijk. Brightness pops en wat mindere zwartwaarde om maar wat te noemen.

Ben benieuwd of de uniformiteit vd 2013 modellen verbeterd is. Die is nu ook niet al te best.

Verticale strepen heb ik ook gezien op een pioneer plasma. Was nog vele malen erger dan op mijn st50 :|

[ Voor 3% gewijzigd door invincible30 op 20-01-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik heb een vraag:

Op het moment dat ik de ST50 uit zet dan gaat ook mijn denon AVR automatisch uit (waarschijnlijk door een HDMI signaal)
Weet iemand hoe dit "uit" te zetten is in ST50?

We zetten hier namelijk regelmatig muziek op voor de kleine via dlna op de receiver, maar om de TV nou continue aan te laten staan is ook een beetje zonde.

Heb al gezocht maar ik kon het zo niet vinden :S

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 19:28
Nou Guys, ik ben er uit. Lang getwijfeld tussen de 65ST50 en de 65VT50, gisteren even bij de BCC de 50 inch versies met elkaar vergeleken samen met de vrouw. Ik zag al snel dat de st50 teveel op mijn gt15 leek van 2009. Dus qua design (en de mening van de vrouw) toch maar gekozen voor de vt50.

Ik zie dat enkele al besteld hebben in de afgelopen dagen, maar bewust wacht ik nog even. De MM actie begint overmorgen en veel bedrijven gaan erin mee (wellicht ook de bobshops enzo), dus wie weet wordt de vt50 nog iets goedkoper >:) .

Nog wel een Tweakers vraag :). Eerst was de plan om een st50 te nemen en na 200u te laten kalibreren, nu is de vt50 aan het max van het budget en zal een kalibratie niet zo snel komen.

Enige tips om de vt50 toch te kalibreren zonder al teveel geld uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
fast-server schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:22:
Ik heb een vraag:

Op het moment dat ik de ST50 uit zet dan gaat ook mijn denon AVR automatisch uit (waarschijnlijk door een HDMI signaal)

We zetten hier namelijk regelmatig muziek op voor de kleine via dlna op de receiver, maar om de TV nou continue aan te laten staan is ook een beetje zonde.

Heb al gezocht maar ik kon het zo niet vinden :S
Je wilt de receiver standaard de hele dag aan laten staan?
Want ook al gaat de receiver met de TV mee uit, je kunt de receiver daarna toch altijd onafhankelijk aanzetten met zijn eigen knop? Problem solved toch?
Vind dat een stuk makkelijker, want dan blijf je maar 1 AB gebruiken.
Als je die "link" uitschakelt dan moet je apart de receiver aanzetten als je TV wilt kijken en naar de juiste channel switchen.
TV kijken? AB TV en beiden gaan aan.
Muziek luisteren? AB receiver en alleen dat ding gaat aan.

Zo denk ik tenminste.

[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 21-01-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shazada schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:02:
Nou Guys, ik ben er uit. Lang getwijfeld tussen de 65ST50 en de 65VT50, gisteren even bij de BCC de 50 inch versies met elkaar vergeleken samen met de vrouw. Ik zag al snel dat de st50 teveel op mijn gt15 leek van 2009. Dus qua design (en de mening van de vrouw) toch maar gekozen voor de vt50.

Ik zie dat enkele al besteld hebben in de afgelopen dagen, maar bewust wacht ik nog even. De MM actie begint overmorgen en veel bedrijven gaan erin mee (wellicht ook de bobshops enzo), dus wie weet wordt de vt50 nog iets goedkoper >:) .

Nog wel een Tweakers vraag :). Eerst was de plan om een st50 te nemen en na 200u te laten kalibreren, nu is de vt50 aan het max van het budget en zal een kalibratie niet zo snel komen.

Enige tips om de vt50 toch te kalibreren zonder al teveel geld uit te geven?
Een vt50 kan met geluk heeel correct zijn out of the box. Di van mij is bijvoorbeeld vrij goed al (iets te blauw zo op het oog).
Ik zou hem gewoon op standaard zetten, kleurtmp warm, alles anders zo'n beetje op off. Contrast en brightness default. Colour op 28/29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:16:
[...]

Je wilt de receiver standaard de hele dag aan laten staan?
Want ook al gaat de receiver met de TV mee uit, je kunt de receiver daarna toch altijd onafhankelijk aanzetten met zijn eigen knop? Problem solved toch?
Vind dat een stuk makkelijker, want dan blijf je maar 1 AB gebruiken.
Als je die "link" uitschakelt dan moet je apart de receiver aanzetten als je TV wilt kijken en naar de juiste channel switchen.
TV kijken? AB TV en beiden gaan aan.
Muziek luisteren? AB receiver en alleen dat ding gaat aan.

Zo denk ik tenminste.
Ik ben het wel met hem eens dat het irritantant is. Ik heb mar gewoon al die link dingen uitgezet. receiver gaat om 8:00 ofzo aan en pas om 23:00 uit. Veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Adlermann schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:23:
[...]

Een vt50 kan met geluk heeel correct zijn out of the box. Di van mij is bijvoorbeeld vrij goed al (iets te blauw zo op het oog).
Ik zou hem gewoon op standaard zetten, kleurtmp warm, alles anders zo'n beetje op off. Contrast en brightness default. Colour op 28/29.
Badankt! Zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Nou de Kuro is gisteren opgehaald, dolblije koper. Is er iemand die toevallig weet waar in de regio Den-Haag een 65 inch Panasonic te zien is? Liefst nog met eventueel een grote Samsung plasma er naast maar die kans zal wel helemaal gering zijn. Gaat 99% zeker de Panasonic worden maar vergelijken is toch wel leuk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:47:
Nou de Kuro is gisteren opgehaald, dolblije koper. Is er iemand die toevallig weet waar in de regio Den-Haag een 65 inch Panasonic te zien is? Liefst nog met eventueel een grote Samsung plasma er naast maar die kans zal wel helemaal gering zijn. Gaat 99% zeker de Panasonic worden maar vergelijken is toch wel leuk.
Ik zou de wat meer high-end hifi zaken e.d. proberen. Die hebben vaak zulke tv's wel in een demo-stand staan. Vaak niet side by side met een andere though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Saturn staat de ST50 in het online assortiment in 65 inch formaat, en ik heb hem bij Saturn Amsterdam een tijdje geleden ook zien staan. Dus wellicht Saturn Rotterdam Zuidplein? Bij Media Markt staat ie ook in het assortiment zie ik nu.
fast-server schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:22:
Als je alleen de receiver aan wilt laten staan bij het uitzetten van de tv: bij Link instellingen "uit via link" uitzetten. Wil je ook de bediening van de receiver (volume/mute) en van andere apparaten (blu-ray) niet via de afstandsbediening van de tv doen, dan bij de Link instellingen Viera Link helemaal uitzetten.

[ Voor 64% gewijzigd door Cap op 21-01-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die er 1 zoeken. Ik weet dat er een 65"VT50 bij MM Rijswijk staat, en die laat um gewoon meedoen. Ze hebben alleen de 50"VT50 uitgepakt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:59:
Voor de mensen die er 1 zoeken. Ik weet dat er een 65"VT50 bij MM Rijswijk staat, en die laat um gewoon meedoen. Ze hebben alleen de 50"VT50 uitgepakt staan.
Wilde daar woensdag de ST50 gaan halen ja, omdat ik had gelezen dat ze daar niet moeilijk doen om Panasonic tv's wel mee te laten doen. De VT gaat helaas nogal wat boven het budget zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:02:
[...]

Wilde daar woensdag de ST50 gaan halen ja, omdat ik had gelezen dat ze daar niet moeilijk doen om Panasonic tv's wel mee te laten doen. De VT gaat helaas nogal wat boven het budget zitten :'(
De ST50 alleen in 55" op voorraad en ja, doen ze inderdaad niet moeilijk over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:03:
De ST50 alleen in 55" op voorraad en ja, doen ze inderdaad niet moeilijk over ;)
Geldt toch ook op modellen die ze moeten bestellen neem ik aan? Als ik hem maar voor het weekend heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:04:
[...]

Geldt toch ook op modellen die ze moeten bestellen neem ik aan? Als ik hem maar voor het weekend heb :P
Ik denk dat het afhankelijk is van de winkel en wat ze op voorraad hebben. Omdat ze uitgesloten zijn van de actie. Betekent dat MM er niks op terug krijgt.. en dat natuurlijk 99% van de tv's die verkocht worden LED's zijn.. proberen ze vaak de op voorraad modellen (panasonic) gewoon mee te laten doen. (maart/mei) nieuwe series binnenkomen.

En als je um tijdens de BTW bestelt heb je um niet voor het weekend binnen (tijdens die dagen komt er niks binnen bij MM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@ToyotaMR2

Er loopt hier een kleine dreumes op die gek is op knopjes (aan uit aan uit) daarom staat de receiver in een houtenkast achter slot en grendel (kinderslot).

Als dan de receiver uit gaat dan is dit best wel lastig omdat ik alles dan weer open en dicht moet maken...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:08:
En als je um tijdens de BTW bestelt heb je um niet voor het weekend binnen (tijdens die dagen komt er niks binnen bij MM)
De euforie dat de oude tv zo snel weg was begint drastisch te verminderen nu ;)
fast-server schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:11:
Als dan de receiver uit gaat dan is dit best wel lastig omdat ik alles dan weer open en dicht moet maken...
Marmitek in het kastje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Laatst online: 02-06 19:05
Ik weet niet helemaal hoe ik het volgende moet omschrijven. Er zal een naam voor zijn, maar ik kan dat niet direct vinden. Het lijkt alsof het beeld in lagen is opgebouwd (randen rondom objecten binnen de scenes).
Een aantal jaar geleden zag ik bij het grootste deel van de LCD's dat typische nieuwe flatscreen uitstraling. Het eerste grote verschil tussen de CRT's en flatscreens. Volgens mij heeft dit wellicht te maken met de contrastverhouding te maken.

Zodra ik bij andere (9/10 keer) LCD keek, nam ik dit waar. Ik heb een nu een maand een 42st50 en zie dit verschijnsel totaal niet. Je ziet bv bij spiderman etc wel heel goed dat sommige scenes compleet digitaal zijn geanimeerd. Maar dat is ook alles.

a) hoe heet dit verschijnsel en wat betekent dit voor je beeldkwaliteit
b) waarom ontbreekt dit bij mijn plasma's (heeft dit met contrast te maken?) en is goed of slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wikipedia: Edge enhancement

Ontbreken ervan is altijd goed. De optie om het aan te zetten is fijn, als je bij een "softe" bron artificieel gecreëerde randen prefereert boven de originele, softe look. Meestal doet de Sharpness control iets in die richting, vaak is het ondanks de "0" stand niet (helemaal) uit te zetten. LCD's en plasma's kunnen er in theorie net zoveel last van hebben, want het zit in de processing van het digitale beeld. Omdat plasma's al snel meer gericht zijn op goede beeldweergave zie je daar al snel dat ze het minder agressief gebruiken en de mogelijkheid geven het uit te zetten. Bij goedkope LCD's heb je die keuze vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 17:58
Ik ben opzoek naar een nieuwe tv omdat we eigenlijk alleen maar films kijken. Mijn oog is nu gevallen op de Panasonic ST50. Nu is mijn vraag of deze nog in het assortment blijft zodra de 2013 serie in de winkels komt. En of dit nog in prijs gaat uitmaken? Kan ik dan beter afwachten, nu kopen, of de 2013 serie (ST60) kopen. Want ik neem aan dat de ST60 dan voor de zelfde prijs de plek van de ST50 in neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hdtracer schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:33:
Ik ben opzoek naar een nieuwe tv omdat we eigenlijk alleen maar films kijken. Mijn oog is nu gevallen op de Panasonic ST50. Nu is mijn vraag of deze nog in het assortment blijft zodra de 2013 serie in de winkels komt. En of dit nog in prijs gaat uitmaken? Kan ik dan beter afwachten, nu kopen, of de 2013 serie (ST60) kopen. Want ik neem aan dat de ST60 dan voor de zelfde prijs de plek van de ST50 in neemt?
De st 50 zit nu al ver onder adviesprijs. De st60 wordt dus in eht begin duruder dan de st50 NU is. (ongeveer dezelfde prijs als bij de introductie van st50).

Ik denk dat de prijs niet veel meer gaat dalen. En dat het alleen maar moeilijker gaat worden omdat de voorraden nu ook op raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Adlermann schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:37:
[...]

De st 50 zit nu al ver onder adviesprijs. De st60 wordt dus in eht begin duruder dan de st50 NU is. (ongeveer dezelfde prijs als bij de introductie van st50).

Ik denk dat de prijs niet veel meer gaat dalen. En dat het alleen maar moeilijker gaat worden omdat de voorraden nu ook op raken.
Klopt helemaal, vele winkels hebben bijv. de vt50 niet meer op voorraad (kom ik nu achter) en ik denk dat hetzelfde ook gaat gelden voor de st50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hmmm, ben nu erg in dubio. Of de tv gewoon nú bestellen bij een betrouwbare (web)shop waarbij er voorraad is en dus een zeer snelle levering mogelijk is of afwachten wat de Media Markt gaat doen. Acht de kans zó klein dat ze daadwerkelijk de BTW-korting gaan geven op een ST50 die niet voorradig is.

Bellen is relatief zinloos, vandaag een aantal maal geprobeerd. En m'n auto rijdt nu ook niet echt super zuinig zodat "even" een paar vestigingen langs gaan ook ettelijke tientjes gaat kosten. Dilemma's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:53:
Hmmm, ben nu erg in dubio. Of de tv gewoon nú bestellen bij een betrouwbare (web)shop waarbij er voorraad is en dus een zeer snelle levering mogelijk is of afwachten wat de Media Markt gaat doen. Acht de kans zó klein dat ze daadwerkelijk de BTW-korting gaan geven op een ST50 die niet voorradig is.

Bellen is relatief zinloos, vandaag een aantal maal geprobeerd. En m'n auto rijdt nu ook niet echt super zuinig zodat "even" een paar vestigingen langs gaan ook ettelijke tientjes gaat kosten. Dilemma's :P
Welk formaat zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bobshop.nl is vrij goedkoop atm en ik heb er goede ervaringen mee. Ik gok dat de prijzen bij mediamarkt sowieso wel vrij hoog liggen. Ik weet niet wat je budget is, maar voor 1800 piek heb je daar volgens mij de 65" st50 of de 55" vt50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada

Volgens de site en voorwaarde van MM doet de pana niet mee. Maar waar ik op gok is dat andere sites toch iets gaan zakken, omdat dit niet iedereen weet O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De 65ST50 is het model dat het sowieso gaat worden. Net nog even bij m'n ouders de 42ST50 bekeken en ondanks dat ik serieus wat minder mooi vind dan de Kuro is het toch wel een plaatje van een beeld.
Adlermann schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:55:
bobshop.nl is vrij goedkoop atm en ik heb er goede ervaringen mee. Ik gok dat de prijzen bij mediamarkt sowieso wel vrij hoog liggen. Ik weet niet wat je budget is, maar voor 1800 piek heb je daar volgens mij de 65" st50 of de 55" vt50.
Ja ik zat te kijken bij Plasma Discounter, daar is 'ie ook 1800 (incl. verzenden). Bobshop ook inderdaad goede ervaring mee. Media Markt normale prijs is 1950. Had gehoopt op de korting zodat het 1610 Euro zou worden.
shazada schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:55:
Volgens de site en voorwaarde van MM doet de pana niet mee. Maar waar ik op gok is dat andere sites toch iets gaan zakken, omdat dit niet iedereen weet O-) .
Dat klopt maar de vestiging in Rijswijk zou daar wat minder moeilijk over doen. Mits ze hem willen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Adlermann schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:55:
[...]

http://www.plattetvdiscou...uct/panasonic-txp65st50e/
65ST50 €1745,-

http://www.plattetvdiscou...uct/panasonic-txp55vt50e/
55VT50 €1710

De 50ST50 voor €8-nogiets, hebben ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:58:
[...]

De 65ST50 is het model dat het sowieso gaat worden. Net nog even bij m'n ouders de 42ST50 bekeken en ondanks dat ik serieus wat minder mooi vind dan de Kuro is het toch wel een plaatje van een beeld.

[...]

Ja ik zat te kijken bij Plasma Discounter, daar is 'ie ook 1800 (incl. verzenden). Bobshop ook inderdaad goede ervaring mee. Media Markt normale prijs is 1950. Had gehoopt op de korting zodat het 1610 Euro zou worden.

[...]

Dat klopt maar de vestiging in Rijswijk zou daar wat minder moeilijk over doen. Mits ze hem willen bestellen.
Ik zou de st50 zeker laten kalibreren. Out of the box is die behoorlijk groening/gelig vaak. Mijn vt50's waren out of the box echt een heel stuk beter. Gekalibreerd zijn ze om het even. Vt50 wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:03:
Ik zou de st50 zeker laten kalibreren. Out of the box is die behoorlijk groening/gelig vaak. Mijn vt50's waren out of the box echt een heel stuk beter. Gekalibreerd zijn ze om het even. Vt50 wel iets beter.
Dit is bekend ja,thx! Op een tv van 550 Euro is calibreren echter relatief stukken duurder dan op eentje van €1800 natuurlijk. Plus ben ik zelf een enorme azijnpisser en mijn ouders zijn basically overal tevreden mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:05:
[...]

Dit is bekend ja,thx! Op een tv van 550 Euro is calibreren echter relatief stukken duurder dan op eentje van €1800 natuurlijk. Plus ben ik zelf een enorme azijnpisser en mijn ouders zijn basically overal tevreden mee ;)
Ja, ik ben ook zo'n azijnpisser :) En ik heb beide tv's gehad en ook side-by-side in dezelfde kamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:58:
[...]

De 65ST50 is het model dat het sowieso gaat worden.
Ik kan morgen wel even kijken welke Mediamarkt um evrntueel zou hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:17:
Onwijs bedankt! Kleine voorwaarde is wel dat het in de buurt Den-Haag moet zijn aangezien m'n auto écht een slokje lost en het al gauw relatief zinloos gaat zijn om (ver) te moeten rijden ;( Maar ben benieuwd! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,heeft er iemand ervaring met de panasonic tx-l47et5,twijvel over deze of de philips 42pfl6057, bij de panasonic zit een plastieke rand om het beeldscherm,en aangezien wij allebei roken ben ik bang dat die rand geel wordt, rand sluit niet helemaal dus je komt er niet bij om hem schoon te maken.heeft er iemand hier ervaring mee.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Dat is een LCD toch? Daar is apart topic voor :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben van mijn vt50 van een maandagochtendmodel echt naar een betere versie gegaan. Ik weet niet of dat komt doordat het 55" ipv 50" is. Ik heb gister 8 uur EL oid gekeken en vandaag een paar uur N1. Normaal zou ik best wel wat retentie hebben. Helemaal noppes. Afkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23
Ze passen de productie toch aan als er veel klachten over een specifiek probleem komen. Lijkt me een logische stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet hoe het zit met de paneelgrootte, maar mijn 42 inch ST50 kan wat retentie betreft ook best wat hebben, eigenlijk zie ik nooit logo's. Als ik er de schuifbalk bij ga pakken of een egaal 100% groen scherm duidelijk wel, maar bij gewoon kijken niet, zie ook mijn 100% wit en groen foto's die ik hier plaatste. Op 100% wit is het al niet zichtbaar.

Hoe het nu zit met retentie en schermgrootte / exemplaar is me nog steeds niet duidelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 21-01-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:06:
Ik weet niet hoe het zit met de paneelgrootte, maar mijn 42 inch ST50 kan wat retentie betreft ook best wat hebben, eigenlijk zie ik nooit logo's. Als ik er de schuifbalk bij ga pakken of een egaal 100% groen scherm duidelijk wel, maar bij gewoon kijken niet, zie ook mijn 100% wit en groen foto's die ik hier plaatste. Op 100% wit is het al niet zichtbaar.

Hoe het nu zit met retentie en schermgrootte / exemplaar is me nog steeds niet duidelijk...
Hier op de 42st50 ook geen last van, hopelijk heb ik morgen met de 50vt50 ook geluk en geen maandagmorgen model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, 3d led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Dreke008 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:44:
[...]

Ik reageerde ook omdat ik ervan uitging dat we het over het witte hadden als je gewoon tv kijkt, dan is hier wit echt wit.
Zou niet weten wie er nu naar een geheel wit scherm gaat kijken voor de lol, dan komt natuurlijk de uitleg om de hoek kijken zoals Adlermann keurig uitlegd.
Net voor de het RTL Nieuws van 18 uur heb je zo'n beeld met veel wit. Deze zie ik vrijwel iedere dagtvoorbij komen.

Zo zijn er nog wel een aantal momenten die ik de afgelopen paar maand gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Heeft iemand de maten van het voetstuk van de 65vt50 voor mij, ik kan ze zo snel van google niet vinden. Belangrijk is de diepte van de tv naar de wand toe en de hoogt van de kast tot onderkant van de tv.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik kon wel vinden dat de diepte van de voet 400mm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

Kluus

Gang is alles

Vorige week is mijn nieuwe Panasonic 50VT50 binnen gekomen en tot nu toe overtreft het echt alle verwachtingen. Ik kom van een 7 jaar oude 32" bravia en deze plasma is echt een verademing. Er zijn me echter nog een aantal dingen niet duidelijk.

Momenteel gebruik ik de THX Cinema stand voor alle activiteiten waarin ik alleen de scherpte iets heb ge-downtuned naar 2 en P-NR uit heb gezet. Aangezien ik alleen maar digitale input kijk verwacht ik geen noice reduction nodig te hebben. Ik vind alleen nog niet echt terug wat de voordelen zijn van de spel modus, ik gebruik mijn PS3 voor zowel gamen als films kijken en heb niet per se behoefte om voor iedere activiteit te switchen, tenzij dit wel aan te raden is.

Ook zie ik bij het kijken van digitale televisie (50hz) regelmatig posterizing optreden (vooral bij gezichten). Kan dit de "beruchte" 50hz bug zijn? IFC op min zetten, in plaats van uit, lijkt het wel redelijk op te lossen.

Behalve dit (wat dus wellicht niets met de televisie te maken heeft) ben ik echt blij met mijn overstap naar een plasma toestel, dat had ik al veel eerder moeten doen :P.

[ Voor 25% gewijzigd door Kluus op 21-01-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
fast-server schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:08:
Ik kon wel vinden dat de diepte van de voet 400mm is.
Thanks, daar kan ik wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
shazada schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:11:
Thanks, daar kan ik wel wat mee.
Zó lastig is zoiets toch niet te vinden?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23
TjaBske schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:58:
Vorige week is mijn nieuwe Panasonic 50VT50 binnen gekomen en tot nu toe overtreft het echt alle verwachtingen. Ik kom van een 7 jaar oude 32" bravia en deze plasma is echt een verademing. Er zijn me echter nog een aantal dingen niet duidelijk.

Momenteel gebruik ik de THX Cinema stand voor alle activiteiten waarin ik alleen de scherpte iets heb ge-downtuned naar 2 en P-NR uit heb gezet. Aangezien ik alleen maar digitale input kijk verwacht ik geen noice reduction nodig te hebben. Ik vind alleen nog niet echt terug wat de voordelen zijn van de spel modus, ik gebruik mijn PS3 voor zowel gamen als films kijken en heb niet per se behoefte om voor iedere activiteit te switchen, tenzij dit wel aan te raden is.

Ook zie ik bij het kijken van digitale televisie regelmatig dat het beeld bij snelle beweging wordt opgedeeld in een aantal kleurvlakken in plaats van gradatie (vooral bij gezichten). Is dit een bekend effect, en moet ik dit zoeken in de instellingen van mijn televisie of ligt dat puur aan de opname?

Behalve dit (wat dus wellicht niets met de televisie te maken heeft) ben ik echt blij met mijn overstap naar een plasma toestel, dat had ik al veel eerder moeten doen :P.
spel geeft minder nabewerking van beeld en minder input lag. Maar die is bij deze tv's sowieso erg beperkt. Ik wissel eigenlijk nooit van mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeske
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 10:22
Hey mensen, ik probeer het hier nog even voordat ik morgen met plattetv.nl bel,

Ik heb vanmiddag een 50ST50 binnen gekregen, net aangesloten, maar hij wil niet opstarten. Er gaat ook geen standby lampje branden, dus het lijkt alsof hij geen stroom krijgt. De power cable kan er niet verder in, maar beide lipjes zitten wel vast geklikt. Ander stopcontact helpt ook niet. Ik kan geen power switch vinden op deze TV en daar staat ook niks over in de handleiding.

Iemand nog ideeen of heb ik gewoon pech?

Edit: vergeet deze noob vraag maar weer, moest die knop rechts achterin op de TV indrukken |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Minoeske op 21-01-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

Kluus

Gang is alles

Minoeske schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:39:
Hey mensen, ik probeer het hier nog even voordat ik morgen met plattetv.nl bel,

Ik heb vanmiddag een 50ST50 binnen gekregen, net aangesloten, maar hij wil niet opstarten. Er gaat ook geen standby lampje branden, dus het lijkt alsof hij geen stroom krijgt. De power cable kan er niet verder in, maar beide lipjes zitten wel vast geklikt. Ander stopcontact helpt ook niet. Ik kan geen power switch vinden op deze TV en daar staat ook niks over in de handleiding.

Iemand nog ideeen of heb ik gewoon pech?
Mijn 50VT50 heeft wel een power switch en nu ik eens terug lees kan ik daar ook niets over vinden in de manual. Ik zou dus nog eens op zoek gaan, bij de VT50 zit ie onderaan het paneeltje rechts waar ook de andere knoppen (channel switch etc) zitten...

Edit: Edit niet gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik weet niet hoor...

Hoofdstuk "TV KIJKEN", pagina 20.

Schakel de tv in
● Houd de knop ongeveer 1 seconde ingedrukt.
● De hoofdschakelaar moet aan staan. (p. 11)

Overigens wel nummer 3 met deze vraag binnen een paar weken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:40:
Nou ik weet niet hoor...

Hoofdstuk "TV KIJKEN", pagina 20.

Schakel de tv in
● Houd de knop ongeveer 1 seconde ingedrukt.
● De hoofdschakelaar moet aan staan. (p. 11)

Overigens wel nummer 3 met deze vraag binnen een paar weken. :P
Was ook al aan het denken, als je tv uitpakt en wil ophangen of installeren van de voet dan moet je toch wel de knoppen zien zitten hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Bradd Pitt je kan ff naar FOKA in rotterdam rijden daar staan de alle panasonics uitgestalt en de samsung 60e6500 ook dus dan kan je ff vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:09:
He Bradd Pitt je kan ff naar FOKA in rotterdam rijden daar staan de alle panasonics uitgestalt en de samsung 60e6500 ook dus dan kan je ff vergelijken.
Dank je wel! Had niet verwacht dat ze daar samen te zien zouden zijn. Ben wel eens bij de Foka geweest, hadden toen best okay prijzen al trok ik de winkel op zich weer wat minder. Ze hebben er echter nog maar één demo-model van de 65ST50 dus daar kopen zal het sowieso niet worden.
Ben nog steeds hoopvol (en naief) dat het misschien gaat lukken met de BTW-aktie morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister is de 50gt50 keurig op tijd afgeleverd. Wat dat betreft niks dan lof voor bobshop. Prachtig scherm qua beeld en vormgeving. Oude 42g10 meteen een ander thuis gegeven (ouders).
Staat op THX Cinema en verder contrast en helderheid iets opgeschroefd.
Nog even uitzoeken of de isfccc optie wel iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:12:
Gister is de 50gt50 keurig op tijd afgeleverd. Wat dat betreft niks dan lof voor bobshop. Prachtig scherm qua beeld en vormgeving. Oude 42g10 meteen een ander thuis gegeven (ouders).
Staat op THX Cinema en verder contrast en helderheid iets opgeschroefd.
Nog even uitzoeken of de isfccc optie wel iets doet.
isfcc doet wel wat, als je die aan zet, dan kun je professional mode 1 en 2 kiezen. Dat is in principe default ongeveer gelijk aan thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Hier staat nu 4 dagen de 55ST50, nog steeds naar volle tevredenheid. Gister even Serviio op de laptop gezet en mee gespeeld. Alles hangt draadloos in het netwerk. Echte 1080p MKV's stotteren, maar gewoon een serie in 720p afspelen gaat heel goed. Vind ik geen probleem, ik had het ook wel verwacht. Dan hangen we voor de films de laptop wel aan de TV, ook geen probleem :)

Eigenlijk geen last van banding of trillingen, dus meer dan tevreden.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:24:
[...]

isfcc doet wel wat, als je die aan zet, dan kun je professional mode 1 en 2 kiezen. Dat is in principe default ongeveer gelijk aan thx.
Wat zijn jou basis instellingen bij de vt50 ?, ze komen hem zo brengen, spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Brad Pitt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:17:
[...]

Zó lastig is zoiets toch niet te vinden?! :?
Nu dat je het laat zien klopt het, ik had gegoogled naar voetstuk vt50 en zag alleen de stuk van de 50 serie en wist dus niet zeker of het dezelfde voet is. Blijkbaar is die van 65 groter. Dus kijken of het ophangen wordt of toch op de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:04:
[...]

Wat zijn jou basis instellingen bij de vt50 ?, ze komen hem zo brengen, spannend.
Ik heb hem nu staan op:

Standaard, kleurtemp: warm, contrast 30, brightness default, levendige kleuren uit, ifc uit en kleur zelf op 28

Hij heeft nu ongeveer hetzelfde beeld op standaard als op thx en professional.

Ik zal de tv over een tijdje weer gaan kalibreren. Dan gebruik ik dit standaard voor overdag (met correctie van de grijsschaal) en professional voor in de avonduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig, jij nu ook de kleur 2 tikjes terug dus. Contrast met opzet lager gezet dan 36 de eerste 200 uur?

En is een 30% grey slide nu totaal egaal of zie je daar nog steeds wat vlekkerig/streperig geneuzel, of ga je daar met opzet maar niet naar kijken? :)

[ Voor 42% gewijzigd door Cap op 22-01-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:30:
Grappig, jij nu ook de kleur 2 tikjes terug dus. Contrast met opzet lager gezet dan 36 de eerste 200 uur?

En is een 30% grey slide nu totaal egaal of zie je daar nog steeds wat vlekkerig/streperig geneuzel, of ga je daar met opzet maar niet naar kijken? :)
ja, bij deze tv leek het zo beter te zijn. Nee contrast staat op standaard default op 30 (en bij de andere modi op 36) en nog is het een stuk feller :)

30% grey slide is totaal egaal. Ik heb er 1x naar gekeken en nu doe ik het niet meer. Echter kijk ik wel veel comedy central en bij die reclames komen ook veel uniforme grijze achtergronden langs. Normaal waren die niet om aant e gluren (groene strepen). Nu gewoon egaal.

[edit]
Maar ik wil er toch wel weer een meter tegenaan hangen :) Dan weet ik wel meer. Maar beeld is optisch vrij van tinten (bv in grey slides). Bij mijn oude vt50 was zonder kalibratie het grijs echt groenig. Dat is nu eenstuk minder. Eerder iets blauwig, maar dat valt minder op.

Maar ik weet pas meer als ik weer een fatsoenljke meter heb. Had ik hem nu maar niet verkocht... :)

[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 22-01-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja klopt, de normaalstand is 30, de cinema modes zijn 36.

Als het echt totaal egaal is dan ga ik e-care toch maar eens een fotootje laten zien van mijn 30% slide..

Dreke is vast druk bezig met een meter te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:17:
Voorbarig en gehaast, ik weet, maar al wat kunnen opsporen dan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:05:
Oh ja klopt, de normaalstand is 30, de cinema modes zijn 36.

Als het echt totaal egaal is dan ga ik e-care toch maar eens een fotootje laten zien van mijn 30% slide..

Dreke is vast druk bezig met een meter te kopen :)
Ja, bizarre is ook dat ik met dit scherm 0 last heb van retentie (nou ja misschien wel wat, maar ik let er niet zo heel erg op). Op mijn vorige scherm kon ik na een uurtje ofzo nederland 1 kijken nog flink nagenieten van het logo. Dat is nu ook compleet weg....

Er ljkt dus echt wel wat variatie te zitten in de modellen. Ik was er vroeger nooit zo'n fan van, maar ik zou zeggen, ga de panel roulette maar spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:21:
[...]

Ik heb hem nu staan op:

Standaard, kleurtemp: warm, contrast 30, brightness default, levendige kleuren uit, ifc uit en kleur zelf op 28

Hij heeft nu ongeveer hetzelfde beeld op standaard als op thx en professional.

Ik zal de tv over een tijdje weer gaan kalibreren. Dan gebruik ik dit standaard voor overdag (met correctie van de grijsschaal) en professional voor in de avonduren.
Tja, had er meer van verwacht, maar zo op het eerste oog is de tv redelijk oké, geen geflikker, geen verticale strepen, wel wat groene wolken en cellen die laat omschakelen.
Ik heb er wel alvast melding van gemaakt, kom hier wel weer op terug.
Beeld is uiteraard niet slecht, maar tov van de st50 en de vt30 zie ik geen verschil wat ik wel verwacht had.
Dat hij wel een webbrowser heeft maakt me niks uit, dat gebeuren gebruik ik totaal niet.
Wel leuk is dat de afstandsbediening van de vt30 gewoon werkt, de bijgeleverde net als die van de st50 vind ik persoonlijk niet mooi, oogt te goedkoop en het voelt alsof je niks in de handen hebt.
De touch pad werkt wel prettig, als alles goed ingesteld is kun je makkelijk deze gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreke008 op 22-01-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
Ahum, vast algemeen bekend, morgen gaat de MM weer los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat toch echt dat het om een led tv gaat,

Panasonic TX-L47ET5: 47 Inch 3D Edge LED-tv

Met de Panasonic TX-L47ET5 haal je een complete 3D Smart TV in huis. De 300 Hz Backlight Scanning-techniek heeft een hoge bewegingsresolutie, wat zorgt voor een vloeiend en scherp beeld tijdens snelle actiescènes. Brilliant Contrast zorgt voor diepe zwartwaarden en het Ultra Clear Panel-display bevat een anti-reflectietechniek, zodat je geen last hebt van invallend zonlicht. Omdat veel programma's, games en films nog niet in 3D worden geproduceerd bevat de Panasonic TX-L47ET5 een conversiefunctie, zodat je altijd van de 3D-techniek kunt genieten. Omdat de Panasonic TX-L47ET5 een Smart TV is met ingebouwde Wifi, bezoek je draadloos websites met de webbrowser en voer je videogesprekken met je vrienden via Skype.
Pagina: 1 ... 62 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.