Gewoon de st50 nemen, geweldige tv, en wit is hier echt wel wit, instellingen doen veel zullen we maar zeggen, door verkeerde instellingen te gebruiken kun je het beeld van een tv behoorlijk verknallen.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:16:
Lang getwijfelt, of samsung ue40es7000 (goede prijs -250cahback=ongeveer 850) of de 40 inch ST50.
Uiteindelijk wilde ik voor st50 gaan.
Maar toch, twijfel: bij MM en BCC lijkt er een donkere waas/laag over het scherm te hangen ( vriendin: "alsof je met een zonnebril naar de tv kijkt.. Wel mooie kleuren trouwens, en mooie vormgeving, klassiek....").
Na voor de zoveelste keer recensies gelezen te hebben, deed de "schaakbordtest" (recensie tweakers st50 over "Uniformiteit", wit lijkt niet echt wit m.i (afgelezen op computermonitor)) mij toch nog meer twijfelen. Kalibreren is voor mij nog wel abracadabra....
Lastig als je als relatieve leek technische informatie probeert te interpreteren.
En nu kom ik, op het laatste moment, op mijn favo-website dit forum tegen.
Geweldig wat veel informatie en nuancering. Was ik hier maar eerder op gekomen.
Dank u allen hiervoor !!!
Ik ga er nog even een nachtje over slapen en dan morgen mijn tv bestellen. Ik kom van een 9 jaar oude jvc beeldbuis die tot een paar jaar geleden de LCD nog op alle fronten versloeg (inclusief gewicht en formaat). Ben erg benieuwd wat een nieuwe HDTV me gaat brengen.
Als iemand nog feedback heeft over de witwaarde's van de tv dan hoor ik het graag.
Als ik in de huiskamer geen nieuwe vt50 zou krijgen ivm omruil en moest een tv gewoon kopen dan ging ik absoluut voor de st50.
Speelt geld een iets mindere rol dan zou ik voor de vt50 gaan, zeker gezien het mooiere design.
En mocht je na wat branduren beslissen om te kalibreren dan zit je met de vt50 al helemaal gebakken.
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad