Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:04:
hier staat toch echt dat het om een led tv gaat,

Panasonic TX-L47ET5: 47 Inch 3D Edge LED-tv

Met de Panasonic TX-L47ET5 haal je een complete 3D Smart TV in huis. De 300 Hz Backlight Scanning-techniek heeft een hoge bewegingsresolutie, wat zorgt voor een vloeiend en scherp beeld tijdens snelle actiescènes. Brilliant Contrast zorgt voor diepe zwartwaarden en het Ultra Clear Panel-display bevat een anti-reflectietechniek, zodat je geen last hebt van invallend zonlicht. Omdat veel programma's, games en films nog niet in 3D worden geproduceerd bevat de Panasonic TX-L47ET5 een conversiefunctie, zodat je altijd van de 3D-techniek kunt genieten. Omdat de Panasonic TX-L47ET5 een Smart TV is met ingebouwde Wifi, bezoek je draadloos websites met de webbrowser en voer je videogesprekken met je vrienden via Skype.
LED = LCD.

Je zit in het verkeerde topic.

het enige verschil tussen een LED LCD en een normale LCD is dat er LEDS (jaja) gebruikt worden als backlight.

en dit is het PLASMA topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:26

Kluus

Gang is alles

Ik zag vanmorgen toch ineens een RTL4 logo in beeld bij mijn 50VT50, dit met ongeveer 50 branduren, nog geen week in huis, en ik denk dat het langste dat ie tot nu toe op RTL4 heeft gestaan zo'n 3 uur is... Geen vreemde settings gebruikt (THX Cinema).

Heb al een aantal uur de veger erop gehad, dit heeft het wel iets verminderd, maar in bijvoorbeeld het menuscherm van de PS3 (momenteel een beetje licht-groen) zie ik het logo nog steeds... Nu even sneeuw beeld erop, kijken of het dan nog verder verminderd, maar het is wel even schrikken. Ik ga nu toch maar het contrast wat terug draaien tov THX Cinema stand (36).

Moet ik me al zorgen maken, of kan dit nog bijtrekken waneer de tv wat langer in gebruik is geweest en de overige cellen ook wat verder inslijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
el_crosso schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:43:
Ahum, vast algemeen bekend, morgen gaat de MM weer los :)
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/btw-voorwaarden.html

Uitgezonderd zijn:

TV & Hifi:
Panasonic: Alle Panasonic 3D-modellen

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:37:
[...]

http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/btw-voorwaarden.html

Uitgezonderd zijn:

TV & Hifi:
Panasonic: Alle Panasonic 3D-modellen
Het blijkt dat veel mensen toch wel de korting krijgen als ze erom vragen. Je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dimens schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:43:
Het blijkt dat veel mensen toch wel de korting krijgen als ze erom vragen. Je kan het altijd proberen.
Dat ga ik morgen dan ook bij drie vestigingen proberen ja... Zoetermeer, Rijswijk en Den-Haag :)
Plemp contant 1750 Euro neer en ze mogen dan ja of nee zeggen. Moét er toch eentje dan akkoord gaan...

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 22-01-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TjaBske schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:58:
Ik zag vanmorgen toch ineens een RTL4 logo in beeld bij mijn 50VT50, dit met ongeveer 50 branduren, nog geen week in huis, en ik denk dat het langste dat ie tot nu toe op RTL4 heeft gestaan zo'n 3 uur is... Geen vreemde settings gebruikt (THX Cinema).

Heb al een aantal uur de veger erop gehad, dit heeft het wel iets verminderd, maar in bijvoorbeeld het menuscherm van de PS3 (momenteel een beetje licht-groen) zie ik het logo nog steeds... Nu even sneeuw beeld erop, kijken of het dan nog verder verminderd, maar het is wel even schrikken. Ik ga nu toch maar het contrast wat terug draaien tov THX Cinema stand (36).

Moet ik me al zorgen maken, of kan dit nog bijtrekken waneer de tv wat langer in gebruik is geweest en de overige cellen ook wat verder inslijten?
Beetje retentie is wel normaal. Ik zou gewoon een keer 4-5 uur die schuifbalk draaien dan is het zeker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:14:
[...]

Voorbarig en gehaast, ik weet, maar al wat kunnen opsporen dan? O-)
Amsterdam en Roermond hebben er 2 in het systeem zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:52:
Thx!!

De hamvraag is nu uiteraard, doet Amsterdam mee met de korting als ik daar met briefjes sta te wapperen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 19:28
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:54:
[...]

Thx!!

De hamvraag is nu uiteraard, doet Amsterdam mee met de korting als ik daar met briefjes sta te wapperen..?
Een kennis van mij werkt zelf bij de MM in A'dam en hij zegt dat ze wel korting gaan geven, maar geen 21%. Ze zullen 10% geven, omdat ze van Panasonic te horen hebben gekregen dat ze dit niet mogen doen :? .

Of dit waar is of een lulkoek verhaal van MM zelf, I don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:52:
[...]

Kan je ook zien of er bij MM Utrecht een 55 inch ST50 op voorraad is? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt gelijk adlermann, bedankt weet nu veel meer over de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
shazada schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:59:
Een kennis van mij werkt zelf bij de MM in A'dam en hij zegt dat ze wel korting gaan geven, maar geen 21%. Ze zullen 10% geven, omdat ze van Panasonic te horen hebben gekregen dat ze dit niet mogen doen :? .

Of dit waar is of een lulkoek verhaal van MM zelf, I don't know.
Hmmm, 1950 min 10% is volgens mij 1755 Euro en da's precies wat ik voor over heb... Interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
TjaBske schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:58:
Ik zou me niet teveel zorgen maken. Ik heb zelf ook de VT50 en als ik goed kijk vind ik ook wat lichte sporen. Vooral ned1. Ik heb in de eerste periode een ander beeldformaat aangehouden zodat de logo's eraf vallen. Dit is uiteraard wel wat hinderlijk in sommige gevallen. Vooral tijdens de OS hield ik hier rekening mee.

Het kijkplezier word er bij mij in elk geval niet minder om. Bij mijn VT30 vond ik het wel erg storend. Deze heb ik toen aangemeld bij e-care. Toen hebben ze deze vervangen voor een VT50.. Mocht je dit van plan zijn zou ik even wachten totdat de VT60 leverbaar is. Grote kans dat ze hem omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:43:
[...]

Dat ga ik morgen dan ook bij drie vestigingen proberen ja... Zoetermeer, Rijswijk en Den-Haag :)
Plemp contant 1750 Euro neer en ze mogen dan ja of nee zeggen. Moét er toch eentje dan akkoord gaan...
Als je dan toch in Zoetermeer bent, probeer de BCC Zoetermeer eens. Vorig jaar, toen ik daar nog werkte, zijn ze gewoon mee gegaan in de actie met deze modellen terwijl de Media Markt Zoetermeer dit niet deed.
Al zullen ze het waarschijnlijk niet op voorraad hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

The Legend

*Plop*

Kan iemand mij vertellen of het volgende werkt: het geluid (DTS-HD en soortgelijk) van een bestand afgespeeld door de TV (via DLNA) door een home cinema set laten afspelen waarbij de twee apparaten zijn verbonden door HDMI poorten met ARC.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dimens schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:13:
Als je dan toch in Zoetermeer bent, probeer de BCC Zoetermeer eens. Vorig jaar, toen ik daar nog werkte, zijn ze gewoon mee gegaan in de actie met deze modellen terwijl de Media Markt Zoetermeer dit niet deed.
Al zullen ze het waarschijnlijk niet op voorraad hebben liggen.
Plus zij kijken dan toch ook gewoon bij de voorwaarden van de MM en zien dat deze tv's niet meedoen?
Beter lezen voortaan, my bad, excuses, zij deden het juist wél...
Voorraad hebben ze sowieso niet nee, gisteren al een hoop voorwerk gedaan :P

P.S. Zijn blijkbaar twee Media Markten in A'dam, kan JamesTweak nog zeggen wélke die voorraad had? O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 22-01-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:15:
[...]

Plus zij kijken dan toch ook gewoon bij de voorwaarden van de MM en zien dat deze tv's niet meedoen?
Voorraad hebben ze sowieso niet nee, gisteren al een hoop voorwerk gedaan :P

P.S. Zijn blijkbaar twee Media Markten in A'dam, kan JamesTweak nog zeggen wélke die voorraad had? O-)
Ja maar er zit voor alsnog zoveel marge op dat ze alsnog de actie ook op die modellen hebben toegepast. Mede ook omdat er door iemand 3 keer de Samsung UE55ES8000 werd gekocht.

Ach, je kan het altijd proberen. Is maar 2 minuten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dimens schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:29:
Ja maar er zit voor alsnog zoveel marge op dat ze alsnog de actie ook op die modellen hebben toegepast. Mede ook omdat er door iemand 3 keer de Samsung UE55ES8000 werd gekocht.

Ach, je kan het altijd proberen. Is maar 2 minuten lopen.
Is inderdaad waar... Dus net even de BCC gebeld en gevraagd of deze tv nog besteld kon worden. Neen dus. Alleen de demo's in sommige vestigingen hebben ze nog en that's it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:45:
[...]

Is inderdaad waar... Dus net even de BCC gebeld en gevraagd of deze tv nog besteld kon worden. Neen dus. Alleen de demo's in sommige vestigingen hebben ze nog en that's it...
Zo'n demo TV wil je liever laten staan. Iedereen heeft er lekker met z'n handjes aangezeten en dat ding heeft al zo veel uren aangestaan. En dan halen ze 2/300 euro van de prijs af :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:26
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:02:
[...]

Hmmm, 1950 min 10% is volgens mij 1755 Euro en da's precies wat ik voor over heb... Interessant!
Plemp contant 1750 Euro neer en ze mogen dan ja of nee zeggen.
Wat is er mis met deze optie dan ?
http://www.plattetvdiscou...uct/panasonic-txp65st50e/
€1745,- zelfs. En dan hoef je niet zelf te sjouwen/transporteren.
En deze gasten sturen gewoon E-Care langs.
Succes bij de Mediamarkt met je problemen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door NeutraleTeun op 22-01-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NeutraleTeun schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:37:
Wat is er mis met deze optie dan ?
http://www.plattetvdiscou...uct/panasonic-txp65st50e/
€1745,- zelfs. En dan hoef je niet zelf te sjouwen/transporteren.
En deze gasten sturen gewoon E-Care langs.
Succes bij de Mediamarkt met je problemen ;)
Ik wil de tv "zo" betalen, en dat kan bij hen helaas niet, ook al over gemaild uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Kan je het geld niet eerst op je rekening storten? :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
McBoom schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:48:
Kan je het geld niet eerst op je rekening storten? :)
Ja en nee, theoretisch uiteraard wel maar in het verleden eens gedoe gehad met het bedrijf met de blauwe enveloppen en daardoor is dat nu wat lastig geworden. Maar goed, enorm offtopic allemaal uiteraard :P

Rij morgen wel eerst naar Rijswijk, kijken wat ze daar voor levertijd hanteren, is die te lang dan meteen door naar Amsterdam (welke vestiging is mij nu nog een raadsel ;) ) en ook daar zo nee dan inderdaad via bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Brad Pitt en anderen, ik kom net van de MM Arena vandaan en kan het volgende melden:

- Verkoper zei dat officieel de ST/GT/VT series van Pana (en de toplijnen van Samsung en Sony) niet meedoen. Bla bla standaard verhaal.

MAAR. Eigenlijk begon hij meteen al niet met "nee" toen ik vroeg naar de btw korting. En hij zij er meteen bij dat alles in de winkel wat echt niet voor de btw korting kan gaat, voor 10% korting zal gaan, maar dat terzijde.

Hij verklaarde meteen dat meer dan die 10% ook zeker gaat lukken voor de ST/GT/VT, en zeer waarschijnlijk gaat dat ook wel neerkomen op de volle btw korting. Toen ik vroeg of het dan gemakkelijker zou gaan voor de ST serie dan de VT serie beaamde hij dat (zonder overtuiging). Hij zei dat ze niet kunnen beginnen met standaard sowieso de btw korting te geven omdat dan Pana/Sony etc gaan zeuren, maar liet eigenlijk duidelijk doorschemeren dat als je er netjes naar gaat vragen je wel die korting gaat krijgen (hangt vast af van hoe vriendelijk je het vraagt :)). En hij wilde me nu al een ST/GT/VT verkopen met de korting, en ik weet zeker dat het in mijn geval dan de volledige btw korting zou zijn.

- Als je nu al gaat dan bieden ze de btw korting al, dit geldt niet alleen voor tv's maar ook voor audio etc. Zowel op de audio afdeling als op de tv afdeling boden ze me dat aan.

De volgende modellen heeft MM Arena op voorraad (heb het voorraadsysteem gezien en ook al veel dozen zien staan). Vermelde prijzen op basis van wat nu op de bordjes staat, dus nog zonder de korting. Van de genoemde modellen is een demomodel te zien in de winkel.

42ST50 699,- 10+, stond ook een hele stapel dozen bij :)
50ST50 979,- meerdere
55ST50 1295,- een paar stuks
65ST50 1999,- een enkele nieuweverkocht en het demo model

42GT50 939,- 20+, stond ook een enorme stapel dozen in de winkel
50GT50 1144,- meerdere

50VT50 1559,- meerdere
55VT50 1899,- meerdere
65VT50 stond niet in de winkel maar daar hadden ze er volgens mij ook enkele op voorraad, prijs weet ik niet.

42UT50 669,-

Verder waren de Samsung 51E6500 en 51E8000 ook nog te zien als demomodel, prijs resp. 1149,- en 1999,-, de 64E8000 voor 2999,-. Of je daar ook de volle btw korting op kunt onderhandelen heb ik niet gevraagd.

PS Als je nu al gaat en je vraagt om de btw korting ga je die dus al krijgen (nou ja iig 10%+ en zeer waarschijnlijk dus de volle btw korting)! Als het je nu lukt zou ik het altijd nu doen, morgen is het een drukke hel en evt uitverkocht! MM Arena dus, redelijk jonge vent met donker haar. Hoe het zit bij MM Buikslotermeerplein weet ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 22-01-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Thanks Cap, bedankt voor de duidelijke info!

Ik ben nog aan het twijfelen tussen de 50' GT50 of 55' ST50
Zit ongeveer 3,5 tot 4 meter van de TV en kijk alleen 1080p films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hdtracer schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:04:
Thanks Cap, bedankt voor de duidelijke info!

Ik ben nog aan het twijfelen tussen de 50' GT50 of 55' ST50
Zit ongeveer 3,5 tot 4 meter van de TV en kijk alleen 1080p films.
55" nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:10:
Agreed. :)

Enne... niet dat 50 inch vanaf die afstand een straf is hoor. ;)
Hehe, ik ben beetje aan het twijfelen omdat de GT50 ook die thx kijk modes heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
hdtracer schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:32:
[...]

Hehe, ik ben beetje aan het twijfelen omdat de GT50 ook die thx kijk modes heeft
Gewoon de ST nemen, true cinema is een perfecte stand.
De St50 op de slaapkamer heeft beter beeld dan de vt50 in de woonkamer.
Beide nu nog niet gekalibreerd.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Oke, dan zal het dus toch de ST50 worden.... :')

En door wie laten jullie dat kalibreren doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalibreren pas doen als je het idee hebt dat ie in True Cinema niet goed genoeg is, even zoeken in dit topic op kalibratie / kalibreren en je vindt wat bedrijfjes die ISF kalibraties doen. Of zelf voor dat geld een meter (X-Rite i1Display Pro) kopen en met HCFR aan de slag gaan natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 22-01-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
hdtracer schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:37:
Oke, dan zal het dus toch de ST50 worden.... :')

En door wie laten jullie dat kalibreren doen?
Cap en Adlermann zullen het zeker zelf doen, ik zelf ga ook een poging wagen, maar waar schip strand geen idee, maar ga het wel proberen hahahahah.
Gelukkig weet ik Twente of Amsterdam wel te vinden mocht het noodzakelijk zijn.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:39:
Kalibreren pas doen als je het idee hebt dat ie in True Cinema niet goed genoeg is, even zoeken in dit topic op kalibratie / kalibreren en je vindt wat bedrijfjes die ISF kalibraties doen. Of zelf voor dat geld een meter (X-Rite i1Display Pro) kopen en met HCFR aan de slag gaan natuurlijk.
Thanks ik zal ik eens naar kijken tegen die tijd. Anders kan je dat apparaat nog altijd bestellen, kalibreren en snel terug sturen binnen 14 dagen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

san.okk schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:13:
[...]

Ik zou me niet teveel zorgen maken. Ik heb zelf ook de VT50 en als ik goed kijk vind ik ook wat lichte sporen. Vooral ned1. Ik heb in de eerste periode een ander beeldformaat aangehouden zodat de logo's eraf vallen. Dit is uiteraard wel wat hinderlijk in sommige gevallen. Vooral tijdens de OS hield ik hier rekening mee.

Het kijkplezier word er bij mij in elk geval niet minder om. Bij mijn VT30 vond ik het wel erg storend. Deze heb ik toen aangemeld bij e-care. Toen hebben ze deze vervangen voor een VT50.. Mocht je dit van plan zijn zou ik even wachten totdat de VT60 leverbaar is. Grote kans dat ze hem omruilen.
Tja het is ook een gevalletje eerste krasjes die je het beste ziet denk ik, bij normaal gebruik is het nu eigenlijk niet zichtbaar, alleen net in dat PS3 menu met huidige kleur als je er echt op let. Als het toch hinderlijker wordt komende maanden zal ik inderdaad eens de release van de 60 serie in de gaten houden, goede tip :P .

Maar goed, als het even kan hou ik deze natuurlijk gewoon, het blijft een geweldig scherm _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:40:
[...]

Cap en Adlermann zullen het zeker zelf doen, ik zelf ga ook een poging wagen, maar waar schip strand geen idee, maar ga het wel proberen hahahahah.
Gelukkig weet ik Twente of Amsterdam wel te vinden mocht het noodzakelijk zijn.
Nee joh, jij gaat gewoon met je 2 tv's naar Adlermann, dan kalibreren jullie ze alledrie, iedereen blij! ;)

Heb je al info van Spectracal/Calman?

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 22-01-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:07:
[...]

Nee joh, jij gaat gewoon met je 2 tv's naar Adlermann, dan kalibreren jullie ze alledrie, iedereen blij! ;)

haha ik kan het gezicht van mijn buren nu al zien als er WEER meer tv's naar binnen worden gedragen. Ik kreeg laatst al commentaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Adlermann schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:30:
[...]

haha ik kan het gezicht van mijn buren nu al zien als er WEER meer tv's naar binnen worden gedragen. Ik kreeg laatst al commentaar :P
Haha, komt me bekend voor! :P

Goed te lezen dat je blij bent met je 55 inch vt50!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 03:27
de GT en ST modellen hebben hetzelfde paneel. pin me er niet op vast maar de de GT heeft als verschil: een dualcore processor, flash ondersteuning in de browser, tvbeeld naar smartphone sturen functie(volgens tweakers review), extra freesat versie oid.

Ik heb al die dingen niet nodig en ga voor de 42st50, nu nog een mediamarkt vinden die m op voorraad heeft liggen. In breda hebben ze die niet op voorraad iig.

Is er iemand toevallig die weet of ie op voorraad ligt in utrecht of rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunter20 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:09:
de GT en ST modellen hebben hetzelfde paneel. pin me er niet op vast maar de de GT heeft als verschil: een dualcore processor, flash ondersteuning in de browser, tvbeeld naar smartphone sturen functie(volgens tweakers review), extra freesat versie oid.

Ik heb al die dingen niet nodig en ga voor de 42st50, nu nog een mediamarkt vinden die m op voorraad heeft liggen. In breda hebben ze die niet op voorraad iig.

Is er iemand toevallig die weet of ie op voorraad ligt in utrecht of rotterdam?
GT heeft hetzelfde panel als de VT

Maar het ST panel is zo goed als hetzelfde hoor. Alleen een paar kleine dingen die anders zijn. Alle panels van de 50 serie zijn bijna hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Net in de Arena de 65ST50 gehaald, volle BTW korting was helaas no go, werd inderdaad de reeds genoemde 10%. Oh well, vind het wel prima. Ik blij, zij blij. Vrijdag wordt 'ie gebracht. Zaterdag meteen een filmavondje met wat vrienden. Inspelen helpt toch geen f*ck tegen retentie, ga niet weer 400 uur kleurenslides laten loopen :)

Bedankt voor de tip(s) dat de tv daar voorradig was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:32:
Net in de Arena de 65ST50 gehaald, volle BTW korting was helaas no go, werd inderdaad de reeds genoemde 10%. Oh well, vind het wel prima. Ik blij, zij blij. Vrijdag wordt 'ie gebracht. Zaterdag meteen een filmavondje met wat vrienden. Inspelen helpt toch geen f*ck tegen retentie, ga niet weer 400 uur kleurenslides laten loopen :)

je kan bij deze tv's gewoon standard mode pakken, kleur warm en dan de normale shizzle uit. Dan zit er niet echt verschil tussen thx/true cinema/whatever.

Maar gewoon true cinema selecteren heeft net zoveel nut (vrije hoge lichtopbrengst). Op de vt50 zijn thnx en profi toch wel behoorlijk capped.

Ik ga bij deze straks standaard voor overdag gebruiken en profi gekalibreerd voor in de avonduren.

en ja, inspelen is zoooooo 2002 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Brad Pitt, mooi zo, hebbes en gefeliciteerd! Gelukkig hoef je dan morgen niet de drukte in. Wel jammer van die paar procent extra korting, misschien deden ze extra moeilijk omdat ze daar toch maar een enkel exemplaar van hadden. Bij mij was de verkoper toch echt wat toeschietelijker. Maar voor iedereen geldt dus YMMV. :)

PS Die doos is dus de jouwe. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 22-01-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:07:
[...]

Als ik ga dan ga ik niet met de tv's, testen we wel op de Zijne haha.

Heb wel al besloten dat ik voor pakket comfort ga, maar verder nog geen info ingewonnen, tv's moeten eerst maar wat branduren achter de rug hebben, bestellen en betalen is zo gebeurd.
Weet jij of er een Nederlands nummer bestaat waar ik informatie kan inwinnen over pakketten en licenties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:53:
@Brad Pitt, mooi zo, hebbes en gefeliciteerd! Gelukkig hoef je dan morgen niet de drukte in. Wel jammer van die paar procent extra korting, misschien deden ze extra moeilijk omdat ze daar toch maar een enkel exemplaar van hadden. Bij mij was de verkoper toch echt wat toeschietelijker. Maar voor iedereen geldt dus YMMV. :)
Hij keek wat de laagste prijs in Nederland was en wilde daarin meegaan. Had geen zin om uren te lullen. Zit zelf in de verkoop dus weet hoe irritant dat kan zijn en als beide partijen het okay vinden is het een prima deal vind ik.

Stond er inderdaad maar eentje, kan ook een reden geweest zijn ja. Oh well, ben alsnog blij en ga nu proberen het verdere prijsverloop niet meer te volgen ;) EN hopen dat ie niet alleen groter is maar ook minimaal een zo goed beeld geeft als de Kuro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:59:
@Dreke een Nederlands nummer voor Spectracal / Calman info zou ik niet weten helaas.
Oke, zou het nut hebben om een bedrijf te bellen die zelf kalibreren of zullen ze niet de gewenste info geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:01:
@Brad Pitt die onlineprijs van 1739 van Wehkamp? Toch erg netjes hoor!
Yes, 1739 incl. bezorgen en visuele controle van het ding. Ze wilden eerst zo'n hier-is-de-doos-succes-bezorging doen maar dat trek ik niet. Dat deden ze zelfs bij de Wehkamp niet. Vind het wel best zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:00:
[...]

Oke, zou het nut hebben om een bedrijf te bellen die zelf kalibreren of zullen ze niet de gewenste info geven ?
Nou ja, dat is wel een beetje alsof je de slager gaat bellen hoe je worst moet maken, maar je kunt het proberen. :)

@Brad Pitt Met 13 procent korting inclusief gratis bezorgen en inspectie mag je absoluut niet klagen!!

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 22-01-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:10:
[...]

Nou ja, dat is wel een beetje alsof je de slager gaat bellen hoe je worst moet maken, maar je kunt het proberen. :)

@Brad Pitt Met 13 procent korting inclusief gratis bezorgen en inspectie mag je absoluut niet klagen!!
Ja die gedachte had ik ook al haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk trotse eigenaar van een Panasonic 50GT50. Avatar opgezet en wat een beeld! Dit forum heeft me onwijs geholpen, iedereen bedankt! Foto's volgen.. crappy S3 camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wel fijn dat de designers van de tv het nodig/handig vonden om de HDMI-aansluitingen linksboven de tv te maken en niet, zoals het mij "iets" fijner lijkt, gewoon (veel verder) in het midden. Plus was het uiteraard nodig om deze zo vér mogelijk naar de buitenkant te plaatsen waardoor mensen met dikke, stugge en relatief onbuigbare HDMI-kabels deze dan mooi constant zien uitsteken aan de zijkant. Nu was er op 150cm breedte natuurlijk ook weinig ruimte voor een andere plek, dat snap ik wel ;)

Dus nu thuis "even" de hele mik veranderen qua opstelling. Wat heel fijn is, met een receiver met een "paar" kabels er in en zo'n handzaam gewicht. Ach ja, het eindresultaat zal het allemaal wel waard zijn in the end :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dan moet je dunnere kopen :p

Deze heb ik: Triplepack HDGear ultra dunne HDMI 1.4 kabels van 2m met 10,2 Gbit/s datarate en 5 jaar garantie

Dunner dan een potlood.
Zie je niks van, en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hahaha dat snap ik wel, het is (nou ja vind ik dan) gewoon een absurd stomme plek voor zulke aansluitingen. Dat je daar je USB stickie er in moet prikken, soit. De kabels hadden echter gewoon een centimeter of tien verder naar binnen moeten zitten. Zie geen enkele reden voor deze mijns inziens belachelijke keuze :P

En heb juist deze toen gekocht omdat de ervaring met goedkopere niet optimaal was. Heb uren en uren verspeeld met aansluiten en testen en weer aansluiten vanwege brakke kabels (brakke connectors dan waarschijnlijk). Was er toen helemaal klaar mee en heb alles vervangen voor (veel te dure en onzinnige) anderen. Ga nu dus maar de opstelling veranderen. Moet sowieso een ander videomeubel hebben aangezien de tv breder is dan het ding waar ie op komt te staan.Vind ik niet zo mooi. Maar een videomeubel met een goede diepte (60cm) is werkelijk enorm lastig om te vinden. Zal dus zelfbouw/laten bouwen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor lieden die twijfelen tussen VT of ST:

De 65VT50 (ik denk alle VT's trouwens) hebben in de modus waarin je ze kan calibreren (prof) een gecapte lichtopbrengst en een hogere zwartwaarde (minder zwart dus). De THX modus kent die beperkingen niet, maar deze modus is niet te calibreren. Dit geldt overigens alleen voor de Europese modellen.

De 65ST50 (en ik denk alle ST's) kent deze beperking niet in bijv. de goed te calibreren True Cinema modus. Ergo: je kan de ST calibreren met behoud van voldoende licht output en goede zwartwaarden.

Eigenlijk is er - los van het uiterlijk - amper een rechtvaardiging voor de meerprijs van de VT. Sterker: als je zelf gaat calibreren of laat calibreren zul je met de ST een beter (contrastrijker) beeld krijgen dan met de VT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Brad Pitt schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:32:

Gefeliciteerd. Ben nog steeds erg blij met de 50ST50.

Ok, er zijn altijd wel dingen die beter kunnen maar met een goede bron is het beeld echt erg mooi, zeker voor het geld.

Ik heb ook niet echt ingespeeld anders dan het contrast e.d. standaard te houden. Dat beeld is echter ook al prima.
Wel beetje uitkijken met m.n. NL1. Draai af en toe de ingebouwde slides een nachtje dat helpt wel vrij goed.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
  • Laatst online: 16-09 20:13
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:28:

De 65VT50 (ik denk alle VT's trouwens) hebben in de modus waarin je ze kan calibreren (prof) een gecapte lichtopbrengst en een hogere zwartwaarde (minder zwart dus). De THX modus kent die beperkingen niet, maar deze modus is niet te calibreren. Dit geldt overigens alleen voor de Europese modellen.

De 65ST50 (en ik denk alle ST's) kent deze beperking niet in bijv. de goed te calibreren True Cinema modus. Ergo: je kan de ST calibreren met behoud van voldoende licht output en goede zwartwaarden.

Eigenlijk is er - los van het uiterlijk - amper een rechtvaardiging voor de meerprijs van de VT. Sterker: als je zelf gaat calibreren of laat calibreren zul je met de ST een beter (contrastrijker) beeld krijgen dan met de VT.
Het moeilijke bij de keuze is dat je bang bent toch net iets te missen bij de ST versie. Ik kom zelf van de 40x3500 van Sony die toen het drievoudige koste van de ST. Met een beetje geluk bij de MM heb je de 50vt50 voor 1250 euro en de 50st50 voor 810. Het verschil is dan wel 400, maar ja je moet er wel weer een paar jaar meedoen. Daar komt bij dat als je na denkt is de vt50 ook gewoon niet duur. Ik weet van te voren ook niet of je de features van de vt50 veel gaat gebruiken. Nu doe je toch eigenlijk ook niets meer dan er films op kijken.

Het grootste struikelblok vind ik het zicht bij een verlichte kamer en ja dat kan je pas testen als je de tv echt thuis hebt staan.dubio dubio dubio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nimie schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:42:
[...]
Het grootste struikelblok vind ik het zicht bij een verlichte kamer en ja dat kan je pas testen als je de tv echt thuis hebt staan.dubio dubio dubio.
Heb gisteren helaas niet gekeken naar de GT/VT-serie, wilde ook weer zo snel mogelijk terug naar huis :P
Wat me erg meeviel was het beeld van de ST tussen het LCD-geweld, zo onder de TL lampen. Had een veel en veel doffer en valer plaatje verwacht. De ST doet het "dus" wat dat betreft erg okay imho, boven verwachting.

Zo op het eerste gezicht wellicht wel beter dan de Pioneer, maar dat zou eigenlijk niet kunnen omdat ik dacht dat die een hogere lichtopbrengst had. Wellicht staan de (plasma) tv's bij de MM echter allemaal op maximaal contrast, kan bijna niet anders. Fijn, als je dan zo'n demo koopt, met "een paar uurtjes" op de teller :)

[ Voor 42% gewijzigd door Brad Pitt op 23-01-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:28:

De rechtvaardiging is dat de professional mode in een lichtgecontroleerde omgeving prima voldoet. En door de tienpunts kalibratie een veel betere kalibratie krijgt. Met twee punts krijg je tot 20 IRE nooit echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
En niet te vergeten je krijgt 2 3d Brillen erbij van totaal €200,- en een touchpad en dual-core processor en een veel mooiere design voor €400,- tot €800,- meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:00:
[...]

De rechtvaardiging is dat de professional mode in een lichtgecontroleerde omgeving prima voldoet. En door de tienpunts kalibratie een veel betere kalibratie krijgt. Met twee punts krijg je tot 20 IRE nooit echt goed.
Voor de heren van HDTVtest.co.uk (http://www.hdtvtest.co.uk...p65vt50b-201212152370.htm) voldoet het niet. Voor hen is de THX modus de "redder" van de VT, omdat de prof modus simpelweg te weinig "punch" geeft door de beperkte lichtopbrengst.

De vraag is hoe zichtbaar de verschillen tussen de resultaten van de 2 punts vs. 10 punts calibratie zijn. Het gebied tot 20IRE is veel minder kritisch dan de lichtere delen. Het zal amper waarneembare verschillen zal geven. Zie hiervoor dezelfde site, en hun calibratie van de ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
shazada schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:32:
voor €400,- tot €800,- €1000,- meerprijs.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:33:
[...]

Voor de heren van HDTVtest.co.uk (http://www.hdtvtest.co.uk...p65vt50b-201212152370.htm) voldoet het niet. Voor hen is de THX modus de "redder" van de VT, omdat de prof modus simpelweg te weinig "punch" geeft door de beperkte lichtopbrengst.

De vraag is hoe zichtbaar de verschillen tussen de resultaten van de 2 punts vs. 10 punts calibratie zijn. Het gebied tot 20IRE is veel minder kritisch dan de lichtere delen. Het zal amper waarneembare verschillen zal geven. Zie hiervoor dezelfde site, en hun calibratie van de ST.
Ja, maar bij de heren van AVforums hangen ze net andere conclusies eraan en de metingen zijn ook niet altijd overeenkomstig. Ik heb zelf maar vergeleken.

En de persoonlijke voorkeur van die reviewer (David van hdtvtest) is wel:

Als je een batcave kunt maken thuis: vt50, st50. Kun je dat niet, dan st50 over vt50.

[edit]

Ik ben ook 1 van de weinige hier die de st50 en de vt50 gekalibreerd thuis heeft gehad en de vt50 wint nipt. Daarom heb ik de vt50 over de st50 genomen. Ik heb beide toestellen gekocht en vergeleken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 23-01-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wat mij gister opviel bij het TV kijken (doe ik niet zo vaak)... zijn onze commerciële zenders allemaal plasma-haters?

Overal zie ik dubbele logo's! Zowel linker- en rechterhoek!
Ned 1,2,3. V7, RTL7/8 , whatever... overal zag ik het.

Is toch te gek voor woorden eigenlijk, grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:48:
Wat mij gister opviel bij het TV kijken (doe ik niet zo vaak)... zijn onze commerciële zenders allemaal plasma-haters?

Overal zie ik dubbele logo's! Zowel linker- en rechterhoek!
Ned 1,2,3. V7, RTL7/8 , whatever... overal zag ik het.

Is toch te gek voor woorden eigenlijk, grrr.
Ja, erg vervelend is dat. Gelukkig kijk ik bijna geen tv en alleen maar bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
De zender logo's bewegen heel iets om statische plekken te voorkomen.

Daarnaast is de kans op inbranden heel erg klein, zie ook: http://hdguru.com/plasma-tv-burn-in-fact-or-myth/826/

[ Voor 45% gewijzigd door fast-server op 23-01-2013 11:59 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
fast-server schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:56:
De zender logo's bewegen heel iets om statische plekken te voorkomen.
Dit is natuurlijk geheel onmogelijk aangezien de logo's meer dan een aantal pixels breed en hoog zijn waardoor de "middelste" pixels sowieso stationair zijn. Er zal op deze manier hooguit een wat meer blurry logo verschijnen als retentie-beeld i.p.v. een scherpe.

Daarnaast is de kans op retentie dan wel phosphor-aging extreem groot :)

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 23-01-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Brad Pitt schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:59:
[...]

Dit is natuurlijk geheel onmogelijk aangezien de logo's meer dan een aantal pixels breed en hoog zijn waardoor de "middelste" pixels sowieso stationair zijn. Er zal op deze manier hooguit een wat meer blurry logo verschijnen als retentie-beeld i.p.v. een scherpe.

Daarnaast is de kans op retentie dan wel phosphor-aging extreem groot :)
Ze zouden misschien het logo om de zo veel tijd moeten switchen tussen rechts en linksboven ofzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TjaBske schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:02:
Ze zouden misschien het logo om de zo veel tijd moeten switchen tussen rechts en linksboven ofzo :).
Of dat je er op kan mikken met je remote à la Duckhunt en dat ie dan verspringt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Het logo in een losse datastream meesturen zodat je zelf kunt kiezen of je hem aan of uit wilt hebben! :Y)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:35:
Het logo in een losse datastream meesturen zodat je zelf kunt kiezen of je hem aan of uit wilt hebben! :Y)
Dan zal iedereen die van de mogelijkheid af weet, deze uitschakelen en dat willen ze niet. Doorzichtige logo's zoals veel Amerikaanse zenders het doen, is een betere optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Ik mik op de MM korting van 10%, dan is het verschil al minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Athome schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:49:
[...]

Dan zal iedereen die van de mogelijkheid af weet, deze uitschakelen en dat willen ze niet. Doorzichtige logo's zoals veel Amerikaanse zenders het doen, is een betere optie
Dat is al een prima oplossing ja, valt me ook op dat de positie bij amerikaanse series vaak wel wisselt ook naast dat ze doorzichtig zijn. Hier blijven ze stug vasthouden aan linksboven of rechtsboven :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Vandaag de Pana 55ST50 besteld, wordt morgen geleverd. Ik ben zeer benieuwd. Met films in 1080p zal dit zeker goed komen. Ik hoop alleen dat de kwaliteit van Ziggo's digitale TV ook behouden blijft :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Adlermann schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:38:
[...]

Ja, maar bij de heren van AVforums hangen ze net andere conclusies eraan en de metingen zijn ook niet altijd overeenkomstig. Ik heb zelf maar vergeleken.

Als je een batcave kunt maken thuis: vt50, st50. Kun je dat niet, dan st50 over vt50.

[edit]

Ik ben ook 1 van de weinige hier die de st50 en de vt50 gekalibreerd thuis heeft gehad en de vt50 wint nipt. Daarom heb ik de vt50 over de st50 genomen. Ik heb beide toestellen gekocht en vergeleken :)
Wacht even heren, ik raak nu helemaal verward van deze opmerkingen.

Volgens vrijwel alle sites is de vt50 de top van de top, dus hoe kan het zo zijn dat de st50 nou helder is als de vt50?
Als ik de specs vergelijk dan zie ik dat verschil niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shazada schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:26:
[...]

Wacht even heren, ik raak nu helemaal verward van deze opmerkingen.

Volgens vrijwel alle sites is de vt50 de top van de top, dus hoe kan het zo zijn dat de st50 nou helder is als de vt50?
Als ik de specs vergelijk dan zie ik dat verschil niet terug.
In de meest nuttige modus heeft de vt50 (professional) een brightness cap van 85 cd/m2. Prima voor een donkere omgeving, maar voor overdag niet.

Ook hebben sommige modellen (ene keer wel, andere keer niet, zal waarschijnlijk temaken hebben met firmware oid) een iets hogere zwartwaarde. Maar wel meer detail in near black.

De st50 heeft maar 1 in te stellen modus (true cinema). Deze heeft maar twee punts kalibratie, maar geen b eperking op lichtopbrengst. ook is het zwart niet iets hoger dan in de andere modi. Echter wel minder gradaties bij near black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Laatste 55st50 gekocht bij MM in utrecht, alle Panasonic's doen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
  • Laatst online: 16-09 20:13
DinoPK schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:03:
Laatste 55st50 gekocht bij MM in utrecht, alle Panasonic's doen mee :)
Heb je toevallig gezien of ze de 50vt50 nog genoeg hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Nee de 55 stond er wel, 14xxeuro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Adlermann schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:30:
[...]

In de meest nuttige modus heeft de vt50 (professional) een brightness cap van 85 cd/m2. Prima voor een donkere omgeving, maar voor overdag niet.

Ook hebben sommige modellen (ene keer wel, andere keer niet, zal waarschijnlijk temaken hebben met firmware oid) een iets hogere zwartwaarde. Maar wel meer detail in near black.

De st50 heeft maar 1 in te stellen modus (true cinema). Deze heeft maar twee punts kalibratie, maar geen b eperking op lichtopbrengst. ook is het zwart niet iets hoger dan in de andere modi. Echter wel minder gradaties bij near black.
Aah ok, dus eigenlijk is het max 105 cd/m2 tegen 130 cd/m2 van de st50 (zie info)

Nu de million dollar question: hoeveel lichtopbrengst heeft mijn huidige g15 dan. Ik heb me net suf gegoogled ondertussen, maar niets kunnen vinden 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
G15: with whites between 129 cd/m² in light scenes and 157 cd/m² in dark scenes

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
fast-server schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:27:
G15: with whites between 129 cd/m² in light scenes and 157 cd/m² in dark scenes
Bedankt!

Wtf dat betekent dus dat ik dus 1/3 lichtopbrengst inlever en als ik 3d ga kijken, nog een 1/3 inlever |:( .

Goed dat ik dit nu weet, wilde morgen de vt50 gaan halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
shazada schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:31:
Wtf dat betekent dus dat ik dus 1/3 lichtopbrengst inlever en als ik 3d ga kijken, nog een 1/3 inlever |:( .

M'n Kurootje had 180cm/m2 dus het kan nóg erger :) Alles voor een beter milieu tenslotte hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Voor mij was de VT50 duidelijk te donker aangezien ik niet in een mega donkere kamer kijk.
ST50 was de beste allrounder voor mij. (vorige plasma was een Hitachi 42PD8600, deze had een flinke bak licht)

[ Voor 21% gewijzigd door fast-server op 23-01-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Brad Pitt schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:33:
[...]

M'n Kurootje had 180cm/m2 dus het kan nóg erger :) Alles voor een beter milieu tenslotte hè ;)
Ik vond al dat de vt50 bij de BCC donker leek t.o.v. al de andere LCD en LED om zich heen en nu weet ik waarom :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shazada schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:31:
[...]

Bedankt!

zo kun je dat niet helemaal vergelijken. Het is namelijk niet 1/3 feller.
Aanbevolen lichtopbrengst is 120 cd/m2 in een gecontroleerde omgeving.

[edit]

In normaal modus kun je de vt50 ook wel naar 180 cd/m2 krijgen hoor.

Alleen in de professional modus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 23-01-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
shazada schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:43:
[...]

Ik vond al dat de vt50 bij de BCC donker leek t.o.v. al de andere LCD en LED om zich heen en nu weet ik waarom :'(
Heb je deze dan wel bekeken op de goede hoogte, de juiste instellingen en gedimd licht in de winkel?
Geloof me maar dat die LCD's en LED's allemaal veel te fel staan, als de pana te laag staat dan lijkt hij al helemaal donker door het louvre filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Adlermann schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:44:
[...]

[edit]

Ik ga gewoon naar de MM of de BCC, vraag of ik de vt50 even in THX Cinema stand mag zetten en kijken of dat prima is voor mij thuis..... volgens mij hebben ze de showmodellen in een anders stand staan.

Ik weet het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
[...]

Betwijfel ten zeerste of een VTxx even bright kan als een HD-Ready Kuro. Vond deze tv toen ik hem kocht een veel helderder beeld geven dan de FullHD versie en heb daarom bewust die keuze gemaakt. Iedereen verklaarde me toen, en erna, uiteraard voor gek maar ben bij niemand geweest met een beter beeld.
Plus resolutie is enorm overrated. Zag er op nog geen drie meter met een 50 inch scherm helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:49:
[...]

Betwijfel ten zeerste of een VTxx even bright kan als een HD-Ready Kuro. Vond deze tv toen ik hem kocht een veel helderder beeld geven dan de FullHD versie en heb daarom bewust die keuze gemaakt. Iedereen verklaarde me toen, en erna, uiteraard voor gek maar ben bij niemand geweest met een beter beeld.
Plus resolutie is enorm overrated. Zag er op nog geen drie meter met een 50 inch scherm helemaal niets van.
Ik heb er zelf een meter aangehangen. Als je wilt kun je een tweede zon in je huis krijgen. thx bright room kreeg ik makkelijk op 150 cd/m2 en standaard was nog een stuk feller (alleen ben ik daar idd het exacte getal vergeten).
Ik ga gewoon naar de MM of de BCC, vraag of ik de vt50 even in THX Cinema stand mag zetten en kijken of dat prima is voor mij thuis..... volgens mij hebben ze de showmodellen in een anders stand staan.

Ik weet het ook niet meer.
Dat helpt ook geen zak. Want het is daar veel te licht! Je kan een tv niet kopen op basis van hoe het er bij de MM eruit ziet. Het ziet er daar nog steeds dof uit. Maar thuis is THX cinema uitstekend. Desnoods overdag thx brightroom of standaard met contrast op full :)

[ Voor 34% gewijzigd door Adlermann op 23-01-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
[...]

[edit]

Ik lees dat echt nergens terug. Ik hoef de prof stand niet te gebruiken. Wilde gewoon de OOTB THX Cinema stand gebruiken of de normal modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shazada schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:53:
[...]

Ik lees dat echt nergens terug. Ik hoef de prof stand niet te gebruiken. Wilde gewoon de OOTB THX Cinema stand gebruiken of de normal modus.
thx cinema = 100/110 cd/m2

Normaal tussen de euh zo hoog als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Adlermann schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:51:
[...]

Ik heb er zelf een meter aangehangen. Als je wilt kun je een tweede zon in je huis krijgen. thx bright room kreeg ik makkelijk op 150 cd/m2 en standaard was nog een stuk feller (alleen ben ik daar idd het exacte getal vergeten).

[...]

Dat helpt ook geen zak. Want het is daar veel te licht! Je kan een tv niet kopen op basis van hoe het er bij de MM eruit ziet. Het ziet er daar nog steeds dof uit. Maar thuis is THX cinema uitstekend. Desnoods overdag thx brightroom of standaard met contrast op full :)
Woon je ergens om nabij A'dam :P, als de helderheid voldoende is dan heb ik geen twijfels meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shazada schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:55:
[...]

Woon je ergens om nabij A'dam :P, als de helderheid voldoende is dan heb ik geen twijfels meer.
Enschede :)

Als je alleen OOTB kijkt dan zou ik 100% zeker de vt50 halen. thx cinema is een stuk accurater dan true cinema. Persoonlijk vind ik true cinema out of the box te slecht: maar dat was op een n=1 situatie. Maar metingen van review sites laten vaak hetzelfde beeld zien. thx een stuk accurater.

[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 23-01-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazada
Adlermann schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:56:
[...]

Enschede :)

Als je alleen OOTB kijkt dan zou ik 100% zeker de vt50 halen. thx cinema is een stuk accurater dan true cinema. Persoonlijk vind ik true cinema out of the box te slecht: maar dat was op een n=1 situatie.
Aah jammer dat is een beetje te ver.

Ja klopt dat lees ik ook overal en vooral hier. Nog even dus een nachtje over slapen en nogmaals even aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:38:
[...]

[edit]

Waarbij je op basis van die verschillende conclusies en je eigen bevindingen over je oude en nieuwe VT50 kunt aantekenen dat de exemplarische verschillen binnen een serie wellicht nog groter zijn dan de verschillen tussen de ST/GT/VT serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:11:
[...]

Waarbij je op basis van die verschillende conclusies en je eigen bevindingen over je oude en nieuwe VT50 kunt aantekenen dat de exemplarische verschillen binnen een serie wellicht nog groter zijn dan de verschillen tussen de ST/GT/VT serie. :)
Dat klopt :)

[edit]

Ik weet ook niet waarom ik me iegenlijk zo druk maakte om die tv :) Het is eigenlijk al 100% zeker dat ik in mei gewoon de zt60 bestel :) Ik kan me toch nooit inhouden. En als ik weet dat er iets beters te koop is dan wil ik het ook.

Zucht :)

[ Voor 25% gewijzigd door Adlermann op 23-01-2013 15:21 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.