Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:48:
Mooi! Wel wonderlijk dat het beeld opeens beter is, afgezien van kalibratiekwesties en beeldgrootte natuurlijk (in dat laatste geval zou ik eerder zeggen "slechter", omdat de pixels groter worden).

Kijk vanavond nog eens kritisch in het donker naar die grijze achtergrond, dan vallen ze veel meer op, als ze er al zijn. :)

En nu je toch bezig bent, maak meteen een foto van de situatie nu, dan heb je mooi vergelijkingsmateriaal. Bij mijn volgende ga ik dat zeker doen. Nu blijft er steeds twijfel of er in de loop van de tijd iets veranderd is of niet. ;)
Ja, maar de problemen waren ook op oude fotos te zien toen ik het ophing (bij de vorige tv) alleen minder erg. Zelfs dat heb ik nu niet.... Maar ja het kan ook zo zijn dat het na gebruik erger wordt.

Ook typisch, als ik mijn mac mini opstart (grijs scherm) dan kickt op de oude tv de abl bijna meteen in e ntrekt het hele scherm neon groen (wolken, normaal gedrag verder). Bij deze 55" duurt dat veel en veel langer en veel minder agressief.
Tekst is echter veel beter te lezen op de 50" (geen schaduwen). De 55" heeft schaduwen (scherpte 0, 1080p pure direct aan, thx mode, zlefde instellingen.

Er lijkt toch een iets ander panel in te zitten??? Of andere electronica. Als ik bijvoorbeeld bij mijn 50" naar het software update scherm ga en dan eruit ga dan pakt de tv de ci+ module niet meer. Dat probleem is nu ook weg.

[edit]

zojuist 10 minuten voetbal gekeken en geen strepen te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:59
Ik heb eens gelezen , maar nooit meer teruggevonden dat....
de 55 en 65 inch panelen cq schermen uit een andere fabriek kwamen of iid geval ergens
ander geassambleerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

NeutraleTeun schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:40:
Waarom heeft de AB eigenlijk 2 oogjes?
Is dat voor een beter bereik onder verschillende hoeken?
Ik vroeg me dit ook af. Ik heb even gekeken en ze worden allebei gebruikt. Ik denk dat het is omdat je de AB meestal wat omhoog houdt, dus voor beter bereik.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Adlermann schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:56:
[...]

Ja, maar de problemen waren ook op oude fotos te zien toen ik het ophing (bij de vorige tv) alleen minder erg. Zelfs dat heb ik nu niet.... Maar ja het kan ook zo zijn dat het na gebruik erger wordt.

Ook typisch, als ik mijn mac mini opstart (grijs scherm) dan kickt op de oude tv de abl bijna meteen in e ntrekt het hele scherm neon groen (wolken, normaal gedrag verder). Bij deze 55" duurt dat veel en veel langer en veel minder agressief.
Tekst is echter veel beter te lezen op de 50" (geen schaduwen). De 55" heeft schaduwen (scherpte 0, 1080p pure direct aan, thx mode, zlefde instellingen.

Er lijkt toch een iets ander panel in te zitten??? Of andere electronica. Als ik bijvoorbeeld bij mijn 50" naar het software update scherm ga en dan eruit ga dan pakt de tv de ci+ module niet meer. Dat probleem is nu ook weg.
Dat van die ci+ heb ik ook op de 50vt30

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb nu 8Maandjes 55vt50 en opzich nog prima tevreden, films kijken op het apparaat blijft een geweldig iets. Helaas wel wat last van retentie bij gaming maar elke maandag nacht de schuifbalk doet wonderen.

Nu heb ik een vraagje aan de kenners hier, als de gordijnen van ons appartement open zijn schijnt de zon overdag op de tv, nu zijn we overdag weg dus deden we ze altijd dicht, hier gaat wat in veranderen dus binnenkort moeten ze overdag open kunnen maar dan schijnt de zon dus op de tv (uurtje op 5 per dag).

Nu is mijn vraag dus, kan dit kwaad? Vroeger toen ik nog thuis woonde hadden we de zelfde situatie en was er na een jaar namelijk een hele paarse vlek ontstaan op de CrtTV van mijn ouders.

Edit: de tv zal dan uitstaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:37:
Ik heb nu 8Maandjes 55vt50 en opzich nog prima tevreden, films kijken op het apparaat blijft een geweldig iets. Helaas wel wat last van retentie bij gaming maar elke maandag nacht de schuifbalk doet wonderen.

Nu heb ik een vraagje aan de kenners hier, als de gordijnen van ons appartement open zijn schijnt de zon overdag op de tv, nu zijn we overdag weg dus deden we ze altijd dicht, hier gaat wat in veranderen dus binnenkort moeten ze overdag open kunnen maar dan schijnt de zon dus op de tv (uurtje op 5 per dag).

Nu is mijn vraag dus, kan dit kwaad? Vroeger toen ik nog thuis woonde hadden we de zelfde situatie en was er na een jaar namelijk een hele paarse vlek ontstaan op de CrtTV van mijn ouders.

Edit: de tv zal dan uitstaan.
daar heb ik hier ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Adlermann schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:55:
[...]

daar heb ik hier ook geen last van.
Waarvan? Van de zon of van een negatief effect van de zon op het scherm?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 19:05
Direct zonlicht kan sterk zijn en materiaal kan er gevoelig voor zijn; ik zou het niet riskeren bij een tv met mogelijk (zeer) gevoelige materialen in het scherm, beschut de tv tegen direct en sterk zonlicht is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:56:
[...]
Schaduwen als in line bleed of meer schaduwen zoals je vroeger vooral veel zag door reflecties van het antennesignaal, dubbel beeld dus eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 17-09 14:46
ik hoor wel is mensen die zeggen geen retentie te hebben maar als ze dan echt gaan zoeken op geheel wit of grijs scherm dat ze dan toch wat vinden.....is dit niet een beetje ehm..hoe zeg ik dit netjes....mierenN**ken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:52:
[...]

Schaduwen als in line bleed of meer schaduwen zoals je vroeger vooral veel zag door reflecties van het antennesignaal, dubbel beeld dus eigenlijk?
Lijkt een beetje op dubbel beeld, heel iets. Weet nieth oe ik het moet noemen. Viel me meteen op.

Wat wel grappig is: als ik switch tussen thx en professional mode gaat het zwart niet achteruit (zichtbaar dan). Bij mijn vorige tv was dat echt wel zichtbaar.

Ik gok dat het gewoon met een firmware update te maken :) Ik ga deze tv niet updaten, dan maar geen smart tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Joey: zolang het bij het kijken van beeldmateriaal niet te zien is kan je dat zo zeggen, maar het is natuurlijk wel een indicatie van wat je mogelijk als eerste gaat zien als het erger wordt. Zo zie ik bij gebruik van de schuifbalk linksboven een mengelmoes van voornamelijk NOS en RTL, en rechtsboven een mengelmoes NED1/2 en een beetje NED3. Dat is ook heel vaag te zien bij een wit scherm, maar dan moet dat wel een aantal seconden in beeld zijn zodat ik me op die hoeken kan focussen. Dus in praktijk zie ik het (nog) niet.

@Adlermann: al met al tevreden dus! Vooral zo laten dan idd. :) Het spoort mij wel aan om binnenkort ook eens achter die DSE strepen en vlekken aan te gaan, hoewel ik geloof dat het toch minder erg is dan bij jouw vorige tv, in praktijk zie ik het op 1 en soms 2 plekjes bij voetbal, verder niet. Maar met een 30% grijs scherm ziet het beeld er echt niet uit. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 14-01-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:03:
Zolang het bij het kijken van beeldmateriaal niet te zien is kan je dat zo zeggen, maar het is natuurlijk wel een indicatie van wat je mogelijk als eerste gaat zien als het erger wordt. Zo zie ik bij gebruik van de schuifbalk linksboven een mengelmoes van voornamelijk NOS en RTL, en rechtsboven een mengelmoes NED1/2 en een beetje NED3. Dat is ook heel vaag te zien bij een wit scherm, maar dan moet dat wel een aantal seconden in beeld zijn zodat ik me op die hoeken kan focussen. Dus in praktijk zie ik het (nog) niet.
Ja, maar ik zie net dat het wel kan kloppen.
The crisp pixel details of Windows’ small fonts became slightly ragged due to the micro-sharpening feature
Mijn 50" had nieuwste firmware, deze paar stappen terug. Kan zo zijn dat dit veranderd en gefixed is in een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
dus eigenlijk kun je zeggen dat hoe duur en welke plasma je ook neemt,,ze krijgen allemaal te maken met retentie en of inbranden!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:09:
dus eigenlijk kun je zeggen dat hoe duur en welke plasma je ook neemt,,ze krijgen allemaal te maken met retentie en of inbranden!?
Retentie krijgt ELKE plasma last van. Dat hoort gewoon bij de techniek. Dat is ook geen probleem en rententie trekt weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige mate van retentie sowieso, en inbranden mogelijk ook tot bepaalde hoogte. Dit is dan aan te tonen met geschikte egaal wit/grijs/groen/rood/blauw testbeelden. Maar als je het vervolgens in de praktijk niet ziet, is er dan een probleem?

Ze hebben ook allemaal te maken met line-bleed, dithering, false contouring, ABL en dus over de tijd wisselende gamma afhankelijk van de beeldinhoud, reflecties op de glasplaat, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:15:

Ze hebben ook allemaal te maken met line-bleed, dithering, false contouring, ABL en dus over de tijd wisselende gamma afhankelijk van de beeldinhoud, reflecties op de glasplaat, etc.
Klopt, maar dat wisselt per merk en ook weer per scherm,paneel en individuele instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker, ik bedoelde ermee te zeggen tegen joey: geen enkele tv is perfect en heeft tot een bepaalde hoogte last van beperkingen. Of de kijker die als storend ervaart is een tweede.
Adlermann schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:08:
[...]

Ja, maar ik zie net dat het wel kan kloppen.
Eh wat bedoel je hier precies mee, wat zie je? Ah snap het al, verkeerde quote. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Cap op 14-01-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik denk zelf dat ik n beetje retentie beter kan handelen dan dat irritante backlightbleeding van mijn oude led

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook. Om nog maar te zwijgen over de non-defeatable verscherping, de artefacts en werkelijke resolutie van bewegend beeld, en de kleuren die maar niet goed te krijgen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:11

kingfriko

100 % BULLY

Review van de zt60 is wel heel positief , jammer dat er geen 55 inch versie van komt , of zou het misschien toch voor europa , groter word echt te gek in mijn kamer , en te duur ;)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kingfriko schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:43:
Review van de zt60 is wel heel positief , jammer dat er geen 55 inch versie van komt , of zou het misschien toch voor europa , groter word echt te gek in mijn kamer , en te duur ;)
Het is een preview he :) Ik denk ook niet dat de zt60 onder de 3000 euro komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
al moet ik wel zeggen dat ondanks dat t een led is de 42et5e van panasonic ook best een redelijk beeld geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik hoop trouwens wel dat panasonic een keertje dat geflikker onder de knie krijgt.....bij plasma tv,s van andere merken heb ik er totaal geen last van.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha joey, volgens mij heb jij op zoveel punten van plasma je bedenkingen en twijfels dat ik bijna ga denken dat je misschien toch beter voor LED kan gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
nee t zijn meer dingen wat ik me af vraag en waar ik nieuwschierig naar ben.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga maar eens een paar uurtjes plasma kijken in een schemerverlichte ruimte, doe bijvoorbeeld eens een LOTR marathon ofzo, en vertel me dan aan het einde wat je van het flikkeren gemerkt hebt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 14-01-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik heb LOTR bij mn buren gekeken op de st50 ook daar zag ik dat geflikker...zowel op lichte als op donkere scenes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf nog nooit geflikker gezien bij een pana, ben overstag gegaan toen ik bij me collega thuis kwam en die had een ouwe 50V20. En wat een perfect beeld, eerste wat uit me mond kwam " volgende tv wordt een plasma " nog 9 daagies voor ik me 50GT50 binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
joey82 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:35:
ik hoop trouwens wel dat panasonic een keertje dat geflikker onder de knie krijgt.....bij plasma tv,s van andere merken heb ik er totaal geen last van.........
Dan zit het tussen je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 17:43

pbd

Na nu een weekend mijn eerste plasma te hebben (42ST50) kan ik alleen maar zeggen: briljant! _/-\o_

Wat een heerlijk beeld en een verademing tov het harde onrealistische beeld van (sommige) LCD's. Wel even gespeeld met de instellingen. Dacht het eerste uur dat True Cinema te donker was maar dat veranderde in de loop van de dag/avond. Verder niet zo veel heel gewijzigd. En iedereen in mijn omgeving alleen maar bewonderend hoe natuurlijk het beeld is, nieuwe fans.
En nog helemaal niets van retentie oid bemerkt na ca de eerste 10 a 15 uur maar wat niet is kan nog komen. Ben blij dat ik me heb laten overtuigen, onder meer door dit topic.

En....gekocht voor 645 euro, mijn 5 jaar oude 26" Sony Bravia verkocht voor 125 euro dus ik ben voor 520 klaar, koopje! :D

[ Voor 8% gewijzigd door pbd op 14-01-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Dimens schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:33:
[...]

Dan zit het tussen je oren.
neehoor....ik ken meer mensen die t zelfde hebben..........duzz :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
joey82 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:50:
[...]

neehoor....ik ken meer mensen die t zelfde hebben..........duzz :F
Er zit geen logica in dat het bij Panasonic wel zou zijn en andere merken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Vandaag de 42st50 voor de slaapkamer gekregen, wat een briljant beeld, niet normaal voor een tv van die prijs. Ik had hem uit nieuwsgierigheid onder aangesloten naast de 50vt30 die ze morgen komen omruilen voor een 50vt50.
Ik zie geen verschil, beide een plaatje om naar te kijken, wat me wel opviel is dat de st50 rustiger is, denk minder last van de 50hz bug zeg maar.
Ook meteen even de breakin dvd afgespeeld om te kijken of er fouten in het paneel zitten, gelukkig, alles 100%.
Wit is wit, zwart is zwart echt geweldig, geen groene blop, geen strepen.
True cinema heb ik genomen en kontrast op 36 gezet, kleur op 33 en scherpte op 2.
IFC op minimum gezet, rest van verbeterinstellingen allemaal uit.
Nu genieten van deze prima tv, internet niet geprobeerd, boeit me ook totaal niet, daar heb ik een laptop voor.
Zit wel nog te twijfelen of ik gamma op 2.4 zet, standaard staat hij ja op 2.2.
Geluid vind ik wat tegenvallen, maar dat zal zeker eraan liggen dat ik in de woonkamer tv kijk via een surroundset voor het geluid.
Al met al vind ik het een vooruitgang tov de vt30, ben eens benieuwd hoe morgen de vt50 bevalt, kan eigenlijk niet nog beter worden vrees ik want aan al die toeters en bellen wat daarop zitten zijn eigenlijk alleen van toepassing als je de tv kalibreert.
Inspelen doe ik de st50 en de vt50 niet, let gewoon op dat ik niet 7 dagen achter elkaar Ned. 1 kijk, de vt30 was wel ingespeeld en toch moet hij morgen terug naar de afzender en vervangen worden, bof ik even dat ze me er een vt50 voor teruggeven hahahah.
Zal morgen mijn bevindingen plaatsen van de vt50.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Dimens schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:11:
[...]

Er zit geen logica in dat het bij Panasonic wel zou zijn en andere merken niet.
en toch is het zo..ik ben gelukkig niet de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
inspelen vind ik eigenlijk ook maar een raar iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
joey82 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:38:
[...]

en toch is het zo..ik ben gelukkig niet de enige
Doordrammen heeft geen zin, er bestaan mensen die iets zien dat er niet is, maar denken dat het er is en daarom zien ze het.
Dus aub er geen welles nietes spel van gaan maken, daar is een forum niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Dreke008 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:40:
[...]

Doordrammen heeft geen zin, er bestaan mensen die iets zien dat er niet is, maar denken dat het er is en daarom zien ze het.
Dus aub er geen welles nietes spel van gaan maken, daar is een forum niet voor.
over doordrammen gesproken..je kan er zelf ook wat van........

ik ben niet de enige....er zijn meer mensen die het bij samsung niet zien en bij panasonic wel.....zelfs een vrouwtje die hier bij s&f werkt heeft t zelfde......dat is niet iets zien wat er niet is.....

als ik bij de mediamarkt langs de panasonic wand loop waar 4 plasma,s hangen dan is het duidelijk aanwezig.......

dat jij het niet ziet zegt niet dat het bij mij of bij andere die het wel zien tussen de oren zit :X

[ Voor 15% gewijzigd door joey82 op 14-01-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
joey82 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:42:
[...]

over doordrammen gesproken..je kan er zelf ook wat van........

ik ben niet de enige....er zijn meer mensen die het bij samsung niet zien en bij panasonic wel.....zelfs een vrouwtje die hier bij s&f werkt heeft t zelfde......dat is niet iets zien wat er niet is.....

als ik bij de mediamarkt langs de panasonic wand loop waar 4 plasma,s hangen dan is het duidelijk aanwezig.......
Sumpke, geef 1 voorbeeld waaruit blijkt dat ik ergens over doordram.
En leer lezen, was niet persoonlijk naar jou bedoeld, in het algemeen is het bekent dat sommige dingen gaan zien door bv wat er hier beschreven wordt, als jij je persoonlijk voelt aangesproken is dat jou probleem.
En als je goed gelezen had zag je dat ik zelf geschreven had dat de st50 rustiger was.
Mijn vt30 had er ook een beetje last van, maar niet bij iedere zender en ook niet bij mkv bestanden, dus vaak is de bron de boosdoener, en uiteraard het ene menselijk oog is niet het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Dreke008 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:55:
[...]

Sumpke, geef 1 voorbeeld waaruit blijkt dat ik ergens over doordram.
En leer lezen, was niet persoonlijk naar jou bedoeld, in het algemeen is het bekent dat sommige dingen gaan zien door bv wat er hier beschreven wordt, als jij je persoonlijk voelt aangesproken is dat jou probleem.
En als je goed gelezen had zag je dat ik zelf geschreven had dat de st50 rustiger was.
Mijn vt30 had er ook een beetje last van, maar niet bij iedere zender en ook niet bij mkv bestanden, dus vaak is de bron de boosdoener, en uiteraard het ene menselijk oog is niet het andere.
Sumpke??????? 8)7

oh god...iemand die graag wil weten op welk moment en welke minuut/seconde iets gezegd is |:(

ik vat het niet persoonlijk op hoor...ik geef gewoon een reactie:) niet mijn probleem dus..sorry ;(

persoonlijk had ik dat geflikker al gezien bij panasonic plasmas voordat ik bekend was met deze site.....ik zie het vooral bij witte beelden..bijvoorbeeld een sneeuwDek of een heldere blauwe hemel....of het nou een blue ray is of gewoon op een tv uitzending.......ook bij testbeelden enzo....

maar zoals ik al zei...ik ben gelukkig niet de enige :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 50st50 nu een paar dagen prachtig beeld kan niet anders zeggen kan led never nooit tegenop,
maar heb helaas last van branderige ogen meer mensen die hier last van hebben?

Heeft volgens mij te maken met 50 hz uitzending Ziggo!
Bij film kijken 60 hz geen last van.
Zie overigens geen flikkering in het beeld???
Kan ik hier nog wat tegen doen of is het gewoon een kwestie van wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
heb je niet gewoon last van droge ogen?

[ Voor 55% gewijzigd door joey82 op 15-01-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen wel raar want nooit eerder last van gehad, maarja hoop dat het is en dat ik er met een oogdruppeltje ofzo vanaf kom want is echt een prachtige televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
je kan je altijd ff laten doorverwijzen naar de oogarts......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@joey het gaat me er niet om of je het knipperen/flikkeren kan zien als je er bewust op let, maar wat je er van merkt bij het kijken. Ik zie het ook bij fullscreen wit als ik toevallig net langs het scherm kijk, elke keer. Maar bij het tv / film kijken merk ik er eigenlijk niks meer van.

Over het hoe en waarom van het knipperen van plasma's: ze knipperen allemaal, want worden met een bepaalde (niet oneindig hoge) frequentie aangestuurd. De belangrijkste vraag is natuurlijk of je het kan zien. :)

De mate waarin knipperen wordt waargenomen verschilt wel per model/merk. In de winkel zag ik een LG ook duidelijk minder knipperen dan een Panasonic. Dat ligt aan het gebruikte fosfor en de methode waarop de pixels aangestuurd worden.

Fosfor: hoe sneller het fosfor oplicht en weer uitdooft, hoe beter de motion weergave en hoe minder ghosting, maar bij gelijkblijvende overige omstandigheden heb je natuurlijk sneller kans op geknipper. Eigenlijk is dat geknipper dus een feature, want dan heb je heel mooi snel fosfor dat zorgt voor geweldige motion. :)

Pixelaansturing: een moderne plasma ververst de staat van een pixel (vol aan, half aan, vol uit) meerdere keren keer per frame, vaak zo'n 10 of 12 keer. Elke verversing van een pixel tussen 2 frames in wordt een sub field genoemd. Hier komt de bekende plasma term "600 Hz sub field drive" vandaan (10 subfields bij 60Hz). Om "crt-achtig" geflikker te voorkomen worden de frames zelf meermaals getoond, per seconde 100 keer (50 Hz Europa broadcast), 120 keer (60 Hz VS broadcast) of 96 keer (24p filmsignaal).

600 Hz! Klinkt prachtig, kan nooit knipperen, zou je zeggen. Alleen worden die 10 / 12 subfields gebruikt om de pixel een bepaalde helderheid te geven. Met andere woorden, om een grijstint weer te geven staat een pixel maar gedurende enkele subfields aan, waarbij deze subfields bovendien ook nog eens onderling in duur verschillen. Een pixel zelf heeft maar een paar helderheidsstanden (of in het slechtste geval maar 1 stand), waardoor het nodig is met behulp van deze subfield drive techniek (tussen de frames in aan en uit knipperende pixels) het complete scala aan helderheden te creëren. De aansturing van de subfields kan per merk/model verschillen, maar je moet je dus voorstellen dat de pixels tussen 2 frames in volgens een bepaald patroon staan te pulseren.

De combinatie van de snelheid van het fosfor, de refresh rate van bronsignaal & tv en het patroon van subfield drive zorgt voor de verschillen tussen de waargenomen flikkering.

(Door de snelheid van het fosfor zie je bij ouderwetse CRT's ook geknipper, terwijl je bij een 60Hz LCD geen geknipper ziet, omdat de achterliggende backlight voor een constante aanvoer van licht zorgt, hoe snel de kristallen van de voorliggende LCD ook zijn. De backlight wordt trouwens ook gewoon op 50/60/100/120 Hz aangestuurd maar dat zie je niet, omdat ie in tegenstelling tot fosfor erg traag uitdooft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:35:
Geluid vind ik wat tegenvallen, maar dat zal zeker eraan liggen dat ik in de woonkamer tv kijk via een surroundset voor het geluid.
Als je de 2.2. stand opmeet zit je eigenlijk rond de 2.0, dit is voor film en videomateriaal veel te laag, je beeld komt dan veel te snel "uit het zwart", met andere woorden 100% zwart uitgezonderd is verder alles te lichtgrijs, waardoor het gevoel van diepte in het beeld vermindert. Zet je hem op 2.4 dan kom je bij meten erg in de buurt van de 2.2, wat een uitstekende waarde is voor het kijken in een niet volledig verduisterde kamer. Sommige mensen prefereren in hele donkere kamers voor films zelfs een 2.4 gamma, voor meer diepte in het beeld (stand 2.6 bij de Panasonics).

Geluid: gebruik de stand "Muziek" en probeer de lage tonen rond de 4 en hoge tonen rond de 10, V-audio surround aan. Dat geeft bij mij het beste geluidsbeeld. Hangt ie aan de muur dan wel "tot 30 cm" instellen bij de speakerafstand tot de muur, anders krijg je bonkend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
oke dankjewel voor de uitleg:) daar heb ik meer aan dan aan mensen die beweren dat het tussen de oren zit of dat er mensen bestaan die iets zien dat er niet is, maar denken dat het er is en daarom zien ze het.

feit is wel dat ik het gewoon zie....tijdens studio uitzendingen als rtlboulevard en de wereld draait door zie ik t minder maar bij uitzendingen met heldere stukken ( bijvoorbeeld een helder blauwe lucht of een wit reclame blok dan zie ik t wel erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Cap schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 01:19:
[...]

Als je de 2.2. stand opmeet zit je eigenlijk rond de 2.0, dit is voor film en videomateriaal veel te laag, je beeld komt dan veel te snel "uit het zwart", met andere woorden 100% zwart uitgezonderd is verder alles te lichtgrijs, waardoor het gevoel van diepte in het beeld vermindert. Zet je hem op 2.4 dan kom je bij meten erg in de buurt van de 2.2, wat een uitstekende waarde is voor het kijken in een niet volledig verduisterde kamer. Sommige mensen prefereren in hele donkere kamers voor films zelfs een 2.4 gamma, voor meer diepte in het beeld (stand 2.6 bij de Panasonics).

Geluid: gebruik de stand "Muziek" en probeer de lage tonen rond de 4 en hoge tonen rond de 10, V-audio surround aan. Dat geeft bij mij het beste geluidsbeeld. Hangt ie aan de muur dan wel "tot 30 cm" instellen bij de speakerafstand tot de muur, anders krijg je bonkend geluid.
Thxs voor de uitleg, gamma op 2.4 gezet, geluid ook zoals je beschreven had, klinkt inderdaad een stukje beter.
Tot 30 cm had ik hem al op staan.
Nog meer goede tips?, zou zeggen schiet maar raak haha.
Denk toch dat ik een oog ga bestellen en me wat ga toeleggen op het kalibreren, heb na morgen 2 stuks van de 50 serie dan ben ik van mening dat je er ook het maximale moet uithalen.
Heb je toevallig nog goede links van site's tbv kalibreren ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joey82 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 01:21:
oke dankjewel voor de uitleg:) daar heb ik meer aan dan aan mensen die beweren dat het tussen de oren zit of dat er mensen bestaan die iets zien dat er niet is, maar denken dat het er is en daarom zien ze het.

[..]
Zal er kort over zijn. Er zijn inderdaad gewoon mensen die er meer of minder last van hebben. Je zou kunnen stellen dat dat wel tussen de oren zit. Het is namelijk wat je visueel waarneemt en hoe je hersenen het verwerken. Dat veschilt per mens. Het zit dus niet psychisch , maar fysiek tussen je oren.

Voor degenen die nog even naar het calibratie rapport willen kijken. Hierbij de links. De eerste is van een jaar geleden, en de tweede is die, zoals die vorige week is gedaan. Zie ook mijn bijdrages die hier eerder in het topic heb geschreven.

Wat mij opvalt is dat de pre-calibratie van de tweede calibratie redelijk afwijkt van de postcalibratie van de eerste calibratie. Dit duidt er volgens mij dus echt op dat de fosfor aan slijtage onderhevig is. Wat de ondergrens van die slijtage is daar ben ik wel benieuwd naar. Zou die slijtage op enig moment ophouden/stabiliseren?

https://dl.dropbox.com/u/...Calibration%20Summary.pdf
https://dl.dropbox.com/u/...C%20Complete%20Report.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:45:
[...]

Zal er kort over zijn. Er zijn inderdaad gewoon mensen die er meer of minder last van hebben. Je zou kunnen stellen dat dat wel tussen de oren zit. Het is namelijk wat je visueel waarneemt en hoe je hersenen het verwerken. Dat veschilt per mens. Het zit dus niet psychisch , maar fysiek tussen je oren.

Voor degenen die nog even naar het calibratie rapport willen kijken. Hierbij de links. De eerste is van een jaar geleden, en de tweede is die, zoals die vorige week is gedaan. Zie ook mijn bijdrages die hier eerder in het topic heb geschreven.

Wat mij opvalt is dat de pre-calibratie van de tweede calibratie redelijk afwijkt van de postcalibratie van de eerste calibratie. Dit duidt er volgens mij dus echt op dat de fosfor aan slijtage onderhevig is. Wat de ondergrens van die slijtage is daar ben ik wel benieuwd naar. Zou die slijtage op enig moment ophouden/stabiliseren?

https://dl.dropbox.com/u/...Calibration%20Summary.pdf
https://dl.dropbox.com/u/...C%20Complete%20Report.pdf
Ja, er zal wel wat slijtage zijn. Maar jaarlijks kalibreren is sowieso daarom ook aan te raden. Dat was altijd al een richtlijn. Maar heo ouder het wordt, des te minder ze slijten denk ik.

Ik laat denk ik mijn alleen mijn greyscale in thx calibreren. (wel twee punts). Thx heeft gewoon echt sterk beter contrast. Dat moet dus in het service menu. En dat doe ik gewoon niet zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:08:
[...]

Ja, er zal wel wat slijtage zijn. Maar jaarlijks kalibreren is sowieso daarom ook aan te raden. Dat was altijd al een richtlijn. Maar heo ouder het wordt, des te minder ze slijten denk ik.
Was ook niet van plan het elk jaar te doen.. ;) Maar het is wel interessant om het een tweede keer te doen. Dit inderdaad vanwege de slijtage van de fosforlaag. Deze zal de eerste tig uren progressiever zijn, en naarmate de speelduur groter is afnemen tot een bepaalde constante.
Ik laat denk ik mijn alleen mijn greyscale in thx calibreren. (wel twee punts). Thx heeft gewoon echt sterk beter contrast. Dat moet dus in het service menu. En dat doe ik gewoon niet zelf :)
Dat is dan wel weer jammer dat je daarvoor het service-menu in moet.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

securer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:23:
Na nu een weekend mijn eerste plasma te hebben (42ST50) kan ik alleen maar zeggen: briljant! _/-\o_

Wat een heerlijk beeld en een verademing tov het harde onrealistische beeld van (sommige) LCD's. Wel even gespeeld met de instellingen. Dacht het eerste uur dat True Cinema te donker was maar dat veranderde in de loop van de dag/avond. Verder niet zo veel heel gewijzigd. En iedereen in mijn omgeving alleen maar bewonderend hoe natuurlijk het beeld is, nieuwe fans.
En nog helemaal niets van retentie oid bemerkt na ca de eerste 10 a 15 uur maar wat niet is kan nog komen. Ben blij dat ik me heb laten overtuigen, onder meer door dit topic.

En....gekocht voor 645 euro, mijn 5 jaar oude 26" Sony Bravia verkocht voor 125 euro dus ik ben voor 520 klaar, koopje! :D
Idem, ook ik ben ontzettend blij met de TV. Echt scherp en de kleuren zijn echt goed. Alhoewel ik enkele instellingen over heb genomen (rgb-cutoff ed.) moet ik zeggen dat de kleuren niet te scherp zijn en volgens mij redelijk goed afgesteld.

Na de eerste 200 uur zal ik met mijn spyder2 even kijken of ik nog iets kan calibreren...

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Dreke008 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:35:
Vandaag de 42st50 voor de slaapkamer gekregen, wat een briljant beeld, niet normaal voor een tv van die prijs. Ik had hem uit nieuwsgierigheid onder aangesloten naast de 50vt30 die ze morgen komen omruilen voor een 50vt50.
Ik zie geen verschil, beide een plaatje om naar te kijken, wat me wel opviel is dat de st50 rustiger is, denk minder last van de 50hz bug zeg maar.
Ook meteen even de breakin dvd afgespeeld om te kijken of er fouten in het paneel zitten, gelukkig, alles 100%.
Wit is wit, zwart is zwart echt geweldig, geen groene blop, geen strepen.
True cinema heb ik genomen en kontrast op 36 gezet, kleur op 33 en scherpte op 2.
IFC op minimum gezet, rest van verbeterinstellingen allemaal uit.
Nu genieten van deze prima tv, internet niet geprobeerd, boeit me ook totaal niet, daar heb ik een laptop voor.
Al met al vind ik het een vooruitgang tov de vt30, ben eens benieuwd hoe morgen de vt50 bevalt, kan eigenlijk niet nog beter worden vrees ik want aan al die toeters en bellen wat daarop zitten zijn eigenlijk alleen van toepassing als je de tv kalibreert.
Inspelen doe ik de st50 en de vt50 niet, let gewoon op dat ik niet 7 dagen achter elkaar Ned. 1 kijk, de vt30 was wel ingespeeld en toch moet hij morgen terug naar de afzender en vervangen worden, bof ik even dat ze me er een vt50 voor teruggeven hahahah.
Zal morgen mijn bevindingen plaatsen van de vt50.
Zodra ik een 50hz tv signaal kanaal bekijk komt het vaak voor dat het beeld niet lekker loopt.... is dat die 50hz bug? Vreselijk irritant... het maakt niet uit welke instelling intelli frame creation ik aan zet het beeld verspringt om de paar seconden...

(bug = niet op elk 50hz kanaal maar met mijn vorige tv had hier geen last van.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
spanx schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:46:
[...]

Zodra ik een 50hz tv signaal kanaal bekijk komt het vaak voor dat het beeld niet lekker loopt.... is dat die 50hz bug? Vreselijk irritant... het maakt niet uit welke instelling intelli frame creation ik aan zet het beeld verspringt om de paar seconden...

(bug = niet op elk 50hz kanaal maar met mijn vorige tv had hier geen last van.....)
Ik had er met de vt30 ook soms last van, geheel afhankelijk van de uitzending.
Op de st50 heb ik er op dit moment geen last van, welke zender of bron ik ook afspeel.
En de keren dat ik er last van had op de vt30 was maar vaker 1sec, want het komt alleen voor als er grote lichte vlakken getoond worden, en aangezien de uitzendingen bewegende beelden vertoont is het maar kortstondig.
Maar het is met alles, als je erop gaat letten zie je alles en dan vergaat het plezier van tv kijken, we mogen hier op dit forum als plasmakijkers nog niet mopperen, koop maar een lcd/led tv nadat je plasma gewent bent, dan ga je pas echt huilen.
Wat ook opviel is dat ik op de st50 firmware 1.263 heb, terwijl op de site van panasonic 1.261 als laatste te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starbeach
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Damn, wilde de 42ST50 bestellen bij Bobshop maar komt pas 25 jan. binnen.
Wat te doen? Gaan voor Saturn, Megapool of Coolblue of wachten op Bobshop? Heb namelijk geen ervaring met de andere webshops en ervaringen op internet zijn wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dreke:

Vergelijking en overzicht van de verschillende kalibratiesoftware: http://www.hometheaterhif...calibration-overview.html

Ga je voor de gratis software dan heb je hier een "guide for dummies" die overigens ook handig is om te lezen als introductie als je met de betaalde software wilt gaan werken, voor begrip het begrip van waar je mee bezig bent en wat je precies wil bereiken.

Je hebt verder 2 versie van de HCFR software, de originele 2.0 en een "fork" 3.0, die verschillende drivers gebruiken en daardoor ook verschillende meters ondersteunen:

http://www.homecinema-fr....tre-hcfr/hcfr-colormeter/
http://sourceforge.net/p/hcfr/wiki/Home/

Wees gewaarschuwd dat het werkend krijgen van meters met de software vaak geen sinecure is ivm problemen met de drivers, de configuratie en de installatie daarvan. Je moet daarvoor zelf wat gaan zitten "pielen" met de instellingen en driver bestanden. Als je hier niet goed mee bent, niet aan beginnen.

Hier meer uitleg over de verschillende meters:
http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=11436

Zoals ik je eerder zei, een Spyder 2 of een i1 Display 2/LT kan ik je niet aanraden, vanwege de sterk wisselende nauwkeurigheid per exemplaar, wat je helaas niet kunt meten zonder referentiemeter. Ik heb er zelf een paar geprobeerd en de resultaten verschilden schrikbarend, naar mijn mening zijn deze meters daarom niet geschikt voor displays waar je hoge eisen aan stelt. Je kunt ze overigens wel gebruiken, maar alleen als je ze ijkt tegen een known-good standaard zoals een spectrofotometer. Hier komt dan een correctiematrix uitrollen die je kunt gebruiken in je HCFR of Calman software, en dat meet hij wel goed. Dit heb ik ook getest met deze meters en functioneert prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:24
starbeach schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:29:
Wat te doen? Gaan voor Saturn, Megapool of Coolblue of wachten op Bobshop? Heb namelijk geen ervaring met de andere webshops en ervaringen op internet zijn wisselend.
saturn is toch prima? kan je ook naar een fysieke winkel mocht er iets zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
starbeach schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:29:
Zoiets las ik hier ook al.

Ik zie ook verdacht veel rode en oranje vrachtwagentjes staan in de pricewatch.

Coolblue met zijn tvstore.nl en ook Apollo (met fysieke winkel in Almere) zijn prima winkels!

PS bij PlatteTVdiscounter staat trouwens levertijd 3/4 dagen, dat lijkt me toch prima? Prijs scheelt wel een slok op een borrel.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 15-01-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

The Legend

*Plop*

De 42ST50 staat wel weer sinds een paar weken op voorraad in de webshop van de MediaMarkt. Goed nieuws voor de BTW-actie. Hopelijk doet TV mee met de actie bij de plaatselijke MM..

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik zie veel berichten over inspelen enzo!? isdat wel nodig? als een scherm er gevoelig voor is brand hij toch wel in al heb je hem 100000000000000 uur in gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starbeach
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Cap schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:37:
[...]

Zoiets las ik hier ook al.

Ik zie ook verdacht veel rode en oranje vrachtwagentjes staan in de pricewatch.

Coolblue met zijn tvstore.nl en ook Apollo (met fysieke winkel in Almere) zijn prima winkels!

PS bij PlatteTVdiscounter staat trouwens levertijd 3/4 dagen, dat lijkt me toch prima? Prijs scheelt wel een slok op een borrel.
Gaat hard lijkt het wel jah. PlatteTVdiscounter heb ik wat mindere verhalen over gehoord dus daar pas ik even voor. Misschien kies ik voor Saturn, zoals hierboven al aangegeven hebben ze een fysieke winkel en dat vind ik wel prettig met ruilen/garantie.
Heb nog bij de lokale electronicaboer geïnformeerd. Daar kost de 42ST50 €750,- als ik hem zelf afhaal.
Zou mooi zijn als ie meedoet in de BTW actie van MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep MediaMarkt is prima als je dikke korting krijgt vanwege de BTW actie, dat maar afwachten. Anders zou ik eerder voor Apollo gaan, dat is ook een fysieke winkel, kleiner en klantvriendelijker dan de Saturns en MM's van deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik vind het toch wel merkwaardig dat bij elke andere verkoper wel een ander verhaaltje heeft.....als ik bij de mm bijvoorbeeld een vraag stel over inbranden aan bijvoorbeeld 4 verschillende verkopers krijg ik 4 verschillende verhalen.......ze krijgen toch allemaal dezelfde scholing of zie ik dit verkeerd!?

nee hoor meneer u hoeft niet bang te zijn voor inbranden maar mocht het toch gebeuren word er meestal omgeruild,,,,,,,nee hoor meneer u hoeft niet bang te zijn voor inbranden maar als het toch gebeurd dan zit er ook geen garantie op dat staat ook netjes in de handleiding,,,,,,,,,,,,,,,,,ja meneer inbranden kan nog steeds gebeuren zelfs al na een paar uur tv kijken met minimale instellingen dus het contrast omlaag enz enz kan het ook gewoon gebeuren,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,neehoor meneer inbranden zal niet meer gebeuren dat is echt niet meer het geval bij deze generatie plasmas...... 8)7 :? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 01:29:
ik vind het toch wel merkwaardig dat bij elke andere verkoper wel een ander verhaaltje heeft.....als ik bij de mm bijvoorbeeld een vraag stel over inbranden aan bijvoorbeeld 4 verschillende verkopers krijg ik 4 verschillende verhalen.......ze krijgen toch allemaal dezelfde scholing of zie ik dit verkeerd!?

nee hoor meneer u hoeft niet bang te zijn voor inbranden maar mocht het toch gebeuren word er meestal omgeruild,,,,,,,nee hoor meneer u hoeft niet bang te zijn voor inbranden maar als het toch gebeurd dan zit er ook geen garantie op dat staat ook netjes in de handleiding,,,,,,,,,,,,,,,,,ja meneer inbranden kan nog steeds gebeuren zelfs al na een paar uur tv kijken met minimale instellingen dus het contrast omlaag enz enz kan het ook gewoon gebeuren,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,neehoor meneer inbranden zal niet meer gebeuren dat is echt niet meer het geval bij deze generatie plasmas...... 8)7 :? O-)
Ze hebben allemaal een beetje gelijk :P

Maar hou eens op met alleen maar beren op de weg te zien :)

Oh en verkopers scholing? lol die doen hooguit een algemeen mbo retail opleiding en gaan dan aan de slag. Die krijgen echt geen product specifieke scholing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ga er altijd van uit dat verkopers er 99,99% er naast zitten. Dat is ten minste mijn ervaring.

Ze zijn zo uitgeluld of verkopen onzin verhalen aan niets vermoedende mensen die er helemaal geen verstand van hebben. Het is dan heel moeilijk voor me om mijn bek te houden als ze er naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Eens, ik loop vaak weg als ik een verkoper iets hoor "uitleggen" aan klanten..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 23:23
joey82 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 01:29:

[...]
Mijn ervaring is dat je helemaal geen scholing krijgt. Ik heb gewerkt bij Saturn en werd zo in de winkel gedropt en moest me maar redden. Best lastig als je op afdeling klein huishoudelijk staat. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:27:
[...]

Mijn ervaring is dat je helemaal geen scholing krijgt. Ik heb gewerkt bij Saturn en werd zo in de winkel gedropt en moest me maar redden. Best lastig als je op afdeling klein huishoudelijk staat. :P
'Dit is de tarzan' Ik heb er persoonlijk veel ervaring mee...right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:29:
[...]

'Dit is de tarzan' Ik heb er persoonlijk veel ervaring mee...right...
Hahaha _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ontopic :)

e-care is zojuist geweest. Oude tv meegenomen (nieuwe hangt natuurlijk al:d). Wel grappig, ze ne men alleen de tv mee. Ik heb nu dus weer een extra remote, extra brillen, extra powerkabel, extra voet, extra touch remote (ik gebruikte de eerste al niet :) ) Ik heb genoeg batterijen om een poweroutage nu 3 jaar te overleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik ga ook een keer m'n tv laten wisselen. Dat scheelt weer wat extra spullen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 10:05
Sinds afgelopen maandag ben ik ook in het bezit van een Panasonic plasma, specifiek de 50GT50.

Even wat achtergrondinformatie.

Dit is niet mijn eerste plasma. Hiervoor was ik namelijk in het bezit van een LG plasma (50PK950) en dat was mijn eerste ervaring met plasma tv (daarvoor alleen maar LCD). Na een week deze tv te hebben gehad was ik al tot de conclusie gekomen nooit meer een LCD te kopen want wat een verschil is dat zeg! Een plasma is zoveel fijner om naar te kijken dan een LCD in alle opzichten (kleur, zwartwaardes, kijkhoek, etc). Enig nadeel waren de reflecties in het scherm wat eigenlijk alleen overdag soms storend kon zijn maar dat nam ik voor lief en daarbij kijk ik toch 80-90% van de tijd alleen ’s avonds tv.

Op het moment dat ik de LG kocht wist ik al dat de plasma’s van Panasonic “top of the range” waren in de plasma technologie (Pioneer hierin niet meegenomen omdat die geen Plasma’s meer produceren). Helaas was mijn budget in die periode niet toerijkend om een Panasonic plasma te kopen en op dat moment was de LG erg gunstig geprijsd dus vandaar dat mijn keuze toen is gevallen op de LG.

Zoals aangegeven heb ik al ontzettend genoten van de prestaties van de LG maar was mijn wens nog altijd om deze ooit nog eens te vervangen met een Panasonic :) Na anderhalf jaar was het dan zover en was het tijd om een Panasonic aan te gaan schaffen.

Mijn keuze was gevallen op de 50GT50 na het lezen van heel veel reviews en gebruikers ervaring hier op Tweakers, AVSforum en AVforums. Hoewel er hier op tweakers niet veel terug te lezen viel over specifiek de GT50 (grotendeels ervaringen over de ST50 en wat VT50).

Eigenlijk, na mij goed te hebben ingelezen, kon ik concluderen dat de ST50, GT50 en VT50 toch wel erg aan elkaar gewaagd waren en dat de keuze toch ook een beetje te maken zou hebben met mijn persoonlijke voorkeuren.

Ik heb gekozen voor de GT50 omdat:

- THX standen: ben voorlopig (nog) niet van plan mijn tv te laten kalibreren dus zijn de THX standen voor mij een pluspunt.
- Design: de ST50 vond ik zelf niet mooi om te zien en de tv kreeg ook een heel lage WAF (wife acceptance factor) ;)
- Verder waren de GT50 en VT50 eigenlijk nagenoeg hetzelfde (alleen het design, andere filters op de tv’s en twee meegeleverde 3D brillen bij de VT50). Vond ik deze verschillen het extra geld wat de VT50 zou kosten waard? Nee dus…design van de GT50 vond ik al mooi, las dat de VT50 marginaal beter beeld gaf en 3D kijk ik toch niet.

Na de keuze te hebben gemaakt ben ik op zoek gegaan naar een gunstige prijs voor deze tv. Uiteindelijk heb de tv afgelopen maandag gekocht en opgehaald bij de plasmadiscounter (al eerder tv’s gekocht en prima ervaringen mee gehad, ook aftersales). Ik had mijn oude tv nog kunnen verkopen voor 600 eur en had nog wat verjaardags geld liggen + een leuk centje retour gehad van mijn energieleverancier. Al met al hoefde ik zelf maar 49 eur bij te betalen voor de tv dus dat is altijd leuk :)

TV gisteren pas uitgepakt en aangesloten/opgehangen. Toen kwam het moment dat ik de tv wilde gaan aanzetten maar deze met geen mogelijkheid aan kreeg. Van alles geprobeerd: andere stekkerdoos, ander stopcontact, etc, maar hij wou maar niet aan. Uiteraard baalde ik hier behoorlijk van en was ik lichtelijk geïrriteerd (schijnbaar viel het op want mijn vriendin kwam nog even kijken hoe het ging en zag gelijk aan me dat ik niet blij was dus die was maar weer snel terug naar de slaapkamer gegaan om daar “rustig” tv te kijken). Na een poosje verder te klooien “ontdekte” ik dat er aan de rechterachterkant van de tv ook nog knopjes zitten en na de onderste daarvan te hebben ingedrukt kreeg de tv stroom. Resultaat: een grote glimlach op mijn gezicht en een vriendin de me even later hartelijk stond uit te lachen.

Na dit avontuurtje kon ik dan eindelijk de tv aanzetten en instellen. Hier was ik snel klaar mee want alles is aangesloten via hdmi (gebruik de tuner van de TV niet). Heb voor alle kanalen picture mode op THX cinema staan lijkt me ook prima stand tijdens de “break-in” period. Eerst even wat gezapt langs de kanalen en mijn eerste indruk was zeer goed. Vooral de diepe zwarten vielen me op waardoor het contrast ook hoger was dan bij mijn LG (ook de kleuren waren iets feller op de GT50). Hierna nog even een bluray (Avatar) getest en toen zat ik echt te genieten. Wat een ontzettend mooi beeld zeg. Doordat de zwarten zo diep zijn krijg je al meer diepte in het beeld en ik was zeker onder de indruk. Ik vond mijn vorige plasma al mooi maar ik zie heel duidelijk het verschil nu. Na een halfuur was ik al helemaal tevreden met mijn aankoop (hopelijk blijft het ook zo, maar daar gaan we wel vanuit). Heb ook nog even wat slides in allerlei kleuren voorbij laten komen om te kijken of er nog problemen waren met het paneel en gelukkig niks kunnen ontdekken dus is het vanaf nu genieten van het scherm met films en series (en over een tijdje ook wat gamen).

Het enige minpuntje wat me tot nu toe is opgevallen is wat gezoem bij vooral wit beeld of heel lichte kleuren. Ik weet dat dit een zwakte is bij plasma’s en ik hoor het ook niet als ik het geluid aan heb staan (alleen als ik de tv op mute zet). Ik zit ongeveer 2,5m van het scherm. Ik heb er in ieder geval geen last van want ik kijk eigenlijk nooit tv met het geluid uit ;) Desondanks is het toch een puntje wat verbeterd zou kunnen worden want ik had dit niet bij mijn LG.

Al met al erg tevreden met de tv en heb alweer zin om er nog veel meer van te gaan genieten. Als jullie nog tips hebben of advies dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Dat zoemen viel mij (en natuurlijk mijn vrouw) ook al op, het hangt sterk af ook bij welke zender en hoe "licht" het beeld/kanaal is....

Hoe erg is erg en is het een reden om garantie te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:09:
Dat zoemen viel mij (en natuurlijk mijn vrouw) ook al op, het hangt sterk af ook bij welke zender en hoe "licht" het beeld/kanaal is....

Hoe erg is erg en is het een reden om garantie te claimen?
als het boven normale content uitkomt. Dus als je een actiefilm kijkt en het komt boven het praten/schieten e.d. u it.

Gewoon bij normaal geen geluid uit tv en wit scherm en je hoort het op 3 meter afstand, dat is gewoon normaal. Dat hebben ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Adlermann schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:40:
[...]

Ze hebben allemaal een beetje gelijk :P

Maar hou eens op met alleen maar beren op de weg te zien :)
ik heb nou eenmaal de pech dat in oktober en november tot 4 keer toe mijn 42st50 is omgeruild voor een nieuwe van wegen inbranden wat niet meer weg ging ondanks dat hij op true cinema stond....na de 4e keer heb ik van de winkel mijn geld terug gehad.......

ik wil r graag weer 1tje maar ik heb niet echt een goede start gehad....dusja beren op de weg zien!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:29:
[...]

ik heb nou eenmaal de pech dat in oktober en november tot 4 keer toe mijn 42st50 is omgeruild voor een nieuwe van wegen inbranden wat niet meer weg ging ondanks dat hij op true cinema stond....na de 4e keer heb ik van de winkel mijn geld terug gehad.......

ik wil r graag weer 1tje maar ik heb niet echt een goede start gehad....dusja beren op de weg zien!?!?!
Bij vier exemplaren, dat kan echt alleen maar met puur misbruik en al helemaal in die korte tijd..... Ja soms blijft het een weekje na-ijlen in bepaalde witte content (nl1 logo bv) daar moet je maar gewoon aan wennen.

Echt permanente burn-in, dat krijg ik niet eens voor elkaar als ik 24 uur mijn os x desktop aan laat staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik heb niks misbruikt....gewoon tv gekeken meer niet......wie weet het nou beter hoe er met de tv is omgegaan...ik ben altijd heel zuinig op mn spullen...dat het in jou ogen niet kan wil niet zeggen dat het zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Bij vier exemplaren, dat kan echt alleen maar met puur misbruik en al helemaal in die korte tijd..... Ja soms blijft het een weekje na-ijlen in bepaalde witte content (nl1 logo bv) daar moet je maar gewoon aan wennen.

Echt permanente burn-in, dat krijg ik niet eens voor elkaar als ik 24 uur mijn os x desktop aan laat staan....
Dat het een week na-ijlt is dus geen probleem? Ik vermijd tegenwoordig altijd de logo's zo veel mogelijk omdat ik geen zin heb in die na-ijl. Maar als dat verder geen probleem is ga ik voortaan niet meer krampachtig lopen doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

[...]

Heb je niet 4x dezelfde tv teruggekregen? ;)

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:46:
[...]

Dat het een week na-ijlt is dus geen probleem? Ik vermijd tegenwoordig altijd de logo's zo veel mogelijk omdat ik geen zin heb in die na-ijl. Maar als dat verder geen probleem is ga ik voortaan niet meer krampachtig lopen doen. ;)
Ja, er zijn weleens dagen dat ik om 12:00 EL aanzet en dat om 19:00 afzet. ja dan staat dat logo wel een flinke tijd bovenin. Trekt ook weer snel genoeg weg: lees voor de volgende zondag :)
ik heb niks misbruikt....gewoon tv gekeken meer niet......wie weet het nou beter hoe er met de tv is omgegaan...ik ben altijd heel zuinig op mn spullen...dat het in jou ogen niet kan wil niet zeggen dat het zo is...
12 uur per dag nederland 1 kijken en dat 7 dagen per week zorgt zeker wel voor inbranden. En dat is wel misbruik hoor :)

Mijn oma had vroeger op haar mooie CRT ook het rtl4 logo in beeld in elk kanaal.

[ Voor 29% gewijzigd door Adlermann op 16-01-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Skarloc schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:47:
[...]

Heb je niet 4x dezelfde tv teruggekregen? ;)
nee....ik woon schuin tegenover de winkel waar ik de tv gekocht heb die hadden retour gestuurd en nieuwe besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vreemd dat Panasonic trouwens zo makkelijk is het met het omwisselen van de tv's. Ze draaien al geen winst dus ik zou imho niet te snel gaan omruilen als ik hun was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik heb er niet via panasonic gedaan maar via de winkel waar ik de tv gekocht heb..hoe hun dat verder afhandelen daar sta ik buiten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:52:
ik heb er niet via panasonic gedaan maar via de winkel waar ik de tv gekocht heb..hoe hun dat verder afhandelen daar sta ik buiten:)
Misschien als je zoveel last hebt van ir/burn-in dat je een samsung moet halen. Die hebben daar veel en veel minder last van. En die zijn vanaf de 60" versies wel gelijkwaardig aan de panasonics.

Mijn advies zou zijn: kijk je heel veel tvzenders met logo's: samsungs. Kijk je alleen maar bluray en films vanaf mediaspelers: panasonic.

[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 16-01-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

En als je toevallig een Dreambox hebt.... "Anti-logo" installeren. Dit gaat het inbranden tegen.

Op die manier kan je per kanaal een zwart blokje voor het logo zetten en de intensiteit(doorzichtigheid) aanpassen. (wij kijken zelden TV en kijken maar een paar zenders dus zo ingesteld)

Kijkt overigens lekker rustig zonder die irri logo's, voor de rest kijken we veel 16:9 content via de mediaspeler

[ Voor 3% gewijzigd door spanx op 16-01-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:24
LuPo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:51:
Vreemd dat Panasonic trouwens zo makkelijk is het met het omwisselen van de tv's. Ze draaien al geen winst dus ik zou imho niet te snel gaan omruilen als ik hun was. :P
http://uk.reuters.com/art...cds-idUKBRE8AE0BT20121115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
die samsung die ik gezien heb kost iets van 1200 51''

maargoed daar zullen we t hier niet over hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger mij ook soms aan de nu alweer ingebrande logo`s en denk dan had maar dit of dat gekocht, maar, zit net ongeveer 15 minuten naar de docu samsara te kijken (en luisteren) en besef dan weer waarom ik toch heel blij ben met de vt50, wat een beeld, in in woord geweldig, de kleuren spatten van het scherm (ongekalibreerd haha) super contrast en zwart echt zwart. Toch niet voor niets de beste tv op dit moment !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik wil je echt graag geloven maar vind dit toch een vreemd verhaal worden. Wat jij hier gepost hebt (laat ik alles voor juni weglaten :)) is nogal opvallend. Je hebt namelijk eerst uitgebreid gedacht en nagevraagd over een Panasonic plasma, maar vond na uitgebreid kijken naar de ST50 series het knipperen te vervelend. Toen ben je voor een Panasonic LCD tv gegaan, die heb je begin juli teruggebracht, vervolgens had je waarschijnlijk weer een andere tv (?), half augustus kocht je de Samsung ES6140, vervolgens heb je naar eigen zeggen van oktober tot november 4 keer (!) een ST50 omgeruild, toen je geld terug gehad en op 2 januari meld je weer dat je al een aantal maanden de ST50 hebt waar je ondanks de IR tevreden over bent.

Dat is al... op zijn minst ZEER opmerkelijk.

Maar als klap op de vuurpijl schrijf je op 9 januari dat je naar de winkel bent geweest omdat je interesse had in de ST50, en ga je vragen stellen of de retentie/inbranden normaal is?!? En nogmaals vragen of dat nu snel bij logo's gebeurd? Terwijl je zelf op basis van je berichten minstens 5 (!) ST50's gehad moet hebben!

Vervolgens ga je een paar dagen geleden óók nog melden dat je weer naar de winkel bent geweest waar een vriend werkt, zodat je de ST50 in het donker kon zien omdat je zo nieuwsgierig bent hoe het beeld er in het donker uit ziet. Nogmaals, je hebt zelf een hele vracht van die toestellen in huis gehad!

Ook blijf je hier steeds doorgaan over het knipperen, terwijl je er in juni al achter was dat je er niet tegen kon.

Mijn vraag is dus wat is er echt gebeurd, wat wil je nou eigenlijk en wat verwacht je nou nog van ons?
joey82 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:55:
iedereen bedankt voor zijn / haar reacties op mijn vragen.....ik heb toch besloten om een panasonic led te nemen.....ik zat vandaag bij een maatje film te kijken op een st50 maar ik word ondanks dat hij de tv voor me had aangepast lage contrast/helderheid en nog andere dingen echt crazy van dat geflikker...
joey82 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:29:
heb de et5e terug gebracht naar de winkel....wat een crap beeld...zelfs met hd.......
joey82 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:08:
oke....dankjewel....ik hoop een goede aankoop te hebben gedaan met de es6140

iemand al een ervaring met deze tv?
joey82 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:07:
ik heb een aantal maanden de 42st50 en ik moet zeggen dat ondanks de IR t best een goede tv is:)
joey82 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:55:
vandaag even bij scheer en foppen geweest...ik had intresse in de 42st50..de tv stond daar op DiscoveryHD...aangezien ik zelf naar andere zenders kijk had ik de verkoper gevraagd of ik ff mocht zappen...ik kreeg de afstandsbediening en begon met zappen.......ik zet hem op een andere zender net5 HD ... zag ik toch ff de D van DiscoveryHD links in de hoek zitten.....je zag het trouwens alleen goed met lichte stukken...bijvoorbeeld een wit sneeuwdek in een serie...

nou vraag ik mij af....moet ik me hier nou echt zorgen om gaan maken?

de verkoper zei wel van.....je kan altijd de schuifbalk gebruiken!?!?!?

nou vraag ik me af wat ik voor mezelf vervelender vind,,,backlight bleeding van LED of dat ik een logo in de hoek zie terwijl hij toch echt op een andere zender staat!!?!? hmmm keuzes keuzes keuzes.......wie kan me helpen!?
joey82 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:30:
zoiets dacht ik al....de tv gaat bij mij meestal ergens tussen 18.00 en 18.30 aan en ergens rond 02,00 weer uit.....door de weeks is het meestal van 18.00 tot 20,30 op rtl 4 en daarna op een andere zender...meestal veronica net 5 of sbs 6.......zijn dit nou niet de logo,s die snel inbranden?
joey82 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:22:
ik was vanavond eventjes vlak voor sluitingstijd bij n maatje van me die bij scheer en foppen werkt..hij weet dat ik heel nieuwschierig ben/was naar hoe een tv er nou uitziet zonder de felle winkel lampen...ik mocht dus ff na sluitingstijd met lampen uit naar de tv,s kijken,,het viel mij op dat bij menig tv,s waaronder de 42st50 met nieuwsuitzendingen/rtl boulevard/het weer en de reclames er mooi strak uit zien maar bij series als gtst en house op sbs 6 er toch best redelijk wat ruis te zien is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:03
Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs71/f/2010/225/7/f/Dr__Loomis_Shenanigans_Poster_by_gigglemeister.png

OT/
Binnenkort foto van mijn opstelling !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Cap schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:35:
[...]

Ik wil je echt graag geloven maar vind dit toch een vreemd verhaal worden. Wat jij hier gepost hebt (laat ik alles voor juni weglaten :)) is nogal opvallend. Je hebt namelijk eerst uitgebreid gedacht en nagevraagd over een Panasonic plasma, maar vond na uitgebreid kijken naar de ST50 series het knipperen te vervelend. Toen ben je voor een Panasonic LCD tv gegaan, die heb je begin juli teruggebracht, vervolgens had je waarschijnlijk weer een andere tv (?), half augustus kocht je de Samsung ES6140, vervolgens heb je naar eigen zeggen van oktober tot november 4 keer (!) een ST50 omgeruild, toen je geld terug gehad en op 2 januari meld je weer dat je al een aantal maanden de ST50 hebt waar je ondanks de IR tevreden over bent.

Dat is al... op zijn minst ZEER opmerkelijk.

Maar als klap op de vuurpijl schrijf je op 9 januari dat je naar de winkel bent geweest omdat je interesse had in de ST50, en ga je vragen stellen of de retentie/inbranden normaal is?!? En nogmaals vragen of dat nu snel bij logo's gebeurd? Terwijl je zelf op basis van je berichten minstens 5 (!) ST50's gehad moet hebben!

Vervolgens ga je een paar dagen geleden óók nog melden dat je weer naar de winkel bent geweest waar een vriend werkt, zodat je de ST50 in het donker kon zien omdat je zo nieuwsgierig bent hoe het beeld er in het donker uit ziet. Nogmaals, je hebt zelf een hele vracht van die toestellen in huis gehad!

Ook blijf je hier steeds doorgaan over het knipperen, terwijl je er in juni al achter was dat je er niet tegen kon.

Mijn vraag is dus wat is er echt gebeurd, wat wil je nou eigenlijk en wat verwacht je nou nog van ons?

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Een epische post dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2021
Nutteloze reactie, excuus, maar ik lig helemaal dubbel...whahahaaa, wat een saillante verzameling _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Haha inderdaad zeg! _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
de led tv was/is voor in de slaapkamer de st50 voor in de huiskamer.....:)

ik heb gewoon bijna altijd pech als ik wat koop en breng dingen dan gewoon terug ( omruilen of geld terug vragen ) tot ik een tv heb die het goed doet.....dat mensen het niet willen geloven is niet mijn probleem:)

[ Voor 59% gewijzigd door joey82 op 16-01-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joey82 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:17:
de led tv was/is voor in de slaapkamer de st50 voor in de huiskamer.....:)

ik heb gewoon bijna altijd pech als ik wat koop en breng dingen dan gewoon terug ( omruilen of geld terug vragen ) tot ik een tv heb die het goed doet.....dat mensen het niet willen geloven is niet mijn probleem:)
Pssst...niet verder vertellen. Trolls in da House....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:33:
[...]

Pssst...niet verder vertellen. Trolls in da House....
;(

beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die van mijn staatt aangemeld bij Ecare en die komen 25 januari kijken.
Afwachten wat er gaat gebeuren.

Ik moet wel zeggen het beeld is nu mooier geworden behalve nog steeds de retentie of inbranden.
Pagina: 1 ... 60 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.