Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
over dat inspelen zijn ook verschillende meningen op t internet te vinden...de 1 zweert erbij terwijl de ander zegt dat het niet hoeft endat als een scherm er gevoellig voor is het toch wel zal gebeuren ( ingespeeld of niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neig naar het laatste en heb mijn tv dan ook niet ingespeeld met speciaal materiaal.

Overigens, even wat "food for thought" en perspectief aanbrengen:

Ook met de nieuwste OLED techniek, waar door menigeen reikhalzend wordt uitgekeken (mij incluis) zijn deze problemen niet van de baan. Sterker nog, als je kijkt naar de pro's en cons van OLED dan zie je dat deze erg veel gemeen hebben met plasma:

Gemeenschappelijke "cons" waaronder tevens meteen de meest belangrijke:
• Can suffer screen burn-in.
• Increased power consumption when displaying white color.
• Poor readability in bright ambient light such as outdoors.
• Defective pixels such as dead pixels and stuck pixels may occur either during manufacturing (except stuck pixels) or through use.
• Cannot be used with light guns/pens.

En dat is dan de nieuwste stand van de techniek, OLED. Grappig hè? :)

En dan de "pro's":

OLED Pros
• Very high contrast ratio - above 1,000,000:1 static.
• Excellent viewing angle
• Very light weight
• Excellent black level
• No ghosting and smearing artifacts during fast motion due to sub-millisecond response time.
• Wide gamut and vivid colors because no backlight is used.
• Can be fabricated on flexible plastic substrates leading to the possibility being fabricated and of creating flexible video displays.
• No geographical constraints.

vs

Plasma Pros
• High contrast ratios (10,000:1 static or greater) excellent color, and low black level.
• Millisecond response time
• Near zero color, saturation, contrast or brightness distortion. Excellent viewing angle.
• No geometric distortion
• Highly scalable, with less weight gain per increase in size (from less than 30 in (76 cm) wide to the world's largest at 150 in (3.8 m)).[7]
• Unconstrained by geography with respect to Earth's magnetic field
• Variable power consumption (dimmer picture draws less power) though still higher than most LCD TVs in most situations.

Zoek de verschillen. ;)

Bron: Wikipedia: Comparison of CRT, LCD, Plasma, and OLED

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 10-01-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:45
king_dude schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:10:
[...]

Ik denk dat dit inherent is aan de plasma techniek.

Mijn Pannie is een G20, 2 jaar en 4 maanden - met al behoorlijk wat draai uren.
* 200 uur ingespeeld met break-in DVD + contrast standje fik.
* TV stand = THX met contrast op 10 (normaal 36)
* film stand = THX (professioneel1) met contrast op 42.

90% van de tijd staat ie op de tv stand, en heb toch continue logo's zichtbaar bij lichte vlakken.
Je kunt zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om het te voorkomen, maar toch gebeurt het. Denk dat Panasonic hier niets aan wilt doen. Overigens ben ik nog steeds blij met plasma - kwaliteit is on-overtroffen!
Mijn Panansonic TH37PV7 (Goedkoopste model in de serie meen ik) gaat al bijna 5 jaar mee en hoewel ik er ook altijd voorzichtig mee ben geweest heb al enige tijd (Al een jaar? Geen idee) last van inbranding/retention En dan niet in de boven hoeken waar de Logo's van de zenders zitten maar...
Onderin in het midden waar de ondertitels zitten, Dat is bij mij als er geen ondertitels zijn en het beeld is wit of een andere lichte kleur gewoon echt een lelijke vlek geworden.

Iemand misschien een idee/tip om dit op de aanstaande 42ST50 te voorkomen? (50st50 wordt helaas te groot zo direct aan het voeteneinde van mijn bed.)
Of kan ik maar beter gewoon accepteren dat zoiets na 5 jaar gebruik redelijk te verwachten valt?
Het is overigens niet dat ik me er bij het TV kijken echt aan stoor, Maar het valt elke zo verschrikkelijk op als de reclame ingezet wordt op History (of NatGeo) Channel.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb mijn P42G20 nu ook ruim 2 jaar en heb eigenlijk nergens last van. Misschien als ik ga zoeken op effen grijze achtergronden, dat ik dan iets vind, maar we kijken erg weinig tv en veel via XBMC, dus dat helpt al tegen de logo's. 4:3 materiaal kijken we met grijze balken en het scherm wordt na 1 minuut inactiviteit in het menu op zwart gezet. Dat alles helpt natuurlijk enorm.

Verder zijn we, als we al tv kijken, niet van die figuren die de hele avond naar 1 zender kijken. Die ondertiteling is moeilijk te voorkomen, of je moet met zoom gaan werken, waardoor hij niet steeds op dezelfde plek wordt geprojecteerd.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

king_dude schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:10:
[...]

Ik denk dat dit inherent is aan de plasma techniek.

Mijn Pannie is een G20, 2 jaar en 4 maanden - met al behoorlijk wat draai uren.
* 200 uur ingespeeld met break-in DVD + contrast standje fik.
* TV stand = THX met contrast op 10 (normaal 36)
* film stand = THX (professioneel1) met contrast op 42.

90% van de tijd staat ie op de tv stand, en heb toch continue logo's zichtbaar bij lichte vlakken.
Je kunt zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om het te voorkomen, maar toch gebeurt het. Denk dat Panasonic hier niets aan wilt doen. Overigens ben ik nog steeds blij met plasma - kwaliteit is on-overtroffen!
Ik had in het verleden ook de G20 en daar had ik de SBS6 logo zwaar erin zitten. Ecare heeft dat netjes opgelost. TV opgehaald en ik kreeg het geld terug van Wehkamp. Daar gelijk de VT30 gekocht en die heeft totaal geen problemen en nu heb ik de 55ST50 (mijn vriendin wilde groter) en daar heb ik 538 instaan. De tv staat nu weer aangemeld bij Ecare.

Ik heb ook heel ff LED gehad maar daar begin ik niet aan. Is echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
Ik was gister even aan het kijken naar een trailer en toen viel mij op dat er toch wel aardig wat line bleed te zien was op mijn 50st50. Zichtbaar bij de bekende groene achtergrond met witte letters.

Verder heb ik het nog niet gezien maar ik vroeg mij af of iemand een real life serie/film/voorbeeld weet waar als je er last van hebt line bleed ook duidelijk zichtbaar is want een groene achtergrond met witte letters zit nou niet standaard in elke film/serie/ uitzending.

Op die manier kan ik beoordelen of ik mij er aan ga ergeren of niet. (Heb verder pas een uur of 3 naar de tv gekeken en dan voor al naar planet earth en daar zag ik het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Hoe lang moet de tv/plasma acclimatiseren? Hij word zo gebracht door BCC..

Ik wil hem eigenlijk zsm testen in dit licht....(veel licht in woonkamer)

[ Voor 12% gewijzigd door spanx op 10-01-2013 11:57 . Reden: Reden ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Morgen zul je ook nog licht hebben toch? Of de rekening niet betaald?
Vraag aan de koerier, weet je meteen waarmee je te maken hebt ;)

En gewoon voelen aan de TV of die ijskoud aanvoelt of niet.
De mijne heb ik gewoon uitgelaten tot de dag erna.

It's all up to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:53:
Hoe lang moet de tv/plasma acclimatiseren? Hij word zo gebracht door BCC..

Ik wil hem eigenlijk zsm testen in dit licht....(veel licht in woonkamer)
0 seconden. Aansluiten dat ding een aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Nou, als ie echt koud is zou ik hem toch zeker wel eventjes laten staan hoor.. Als de tv niet koud aanvoelt kun je hem idd gewoon direct aansluiten en aanzetten..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Neerzetten en kijken of er condensvorming op komt.
Na 15 minuten geen condensvorming >> aanzetten
Wel condensvorming >> wachten tot het weg is (2 tot 3 uur meestal)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
als ik t zo allemaal lees moet je wel met veel dingen rekening houden zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:00:
als ik t zo allemaal lees moet je wel met veel dingen rekening houden zeg.....
nee, dat hoeft niet. Pak de handleiding erbij, daar staat precies in wat je moet doen. De rest is gewoon uit gewoonte zo gebleven. Als iets echt moet staat het gewoon in de handleiding. De handleiding waarschuwt alleen tegen inbranden (niet te lang zenders met logo's enzo kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
niet te lang zenders met logo,s kijken!? elke zender heeft toch een logo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:05:
niet te lang zenders met logo,s kijken!? elke zender heeft toch een logo!?
Ja, dezelfde zender vooral. Ze hebben wel heel slim het 'niet te lang' niet gekwantificeerd. In de pratijk, een avond een bepaalde zender kijekn gaat prima. Maar niet dagen achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Zijn vooral de jopie popie NL zenders die zo groot, fel en aanwezige logo's moeten hebben.
De meeste overige (buitenlandse) zenders zijn over het algemeen transparant.
't Zou verboden moeten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:14:
Zijn vooral de jopie popie NL zenders die zo groot, fel en aanwezige logo's moeten hebben.
De meeste overige (buitenlandse) zenders zijn over het algemeen transparant.
't Zou verboden moeten worden!
Nederland 1 is de grootste boosdoener. Het logo is namelijk echt rood (primair rood). Dus dat heeft een 71% (als ik me goed herinner) helderheid van wit. Dus dat is puur een fakkel erop. Nederland 3 is groen en heeft daardoor minder last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
mn ouders hebben een sbs logo flink in de hoek staan.......de tv gaat rond 18.00 aan en rond 0200 weer uit...is dit niet te lang!? er word voornamelijk gewoon tv gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Ja ach, als je toch alleen maar dezelfde zenders kijkt dan bedekt de originele logo toch het ingebrand stukje.
Zal niet opvallen dan.
Vooral opletten met andere zaken die midden in het beeld (of de zijkanten) stil blijven staan.
Dat is een stuk erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dracula: ik weet geen voorbeeld, maar ik zou zeggen, je merkt het toch vanzelf als je jezelf er aan gaat ergeren? Waarom zou je dit bij voorbaat al gaan doen? :)

Ik ben benieuwd of spanx inmiddels geëlektrocuteerd is door zijn uit de BCC koelcel aangeleverde plasma, het is zo stil van die kant. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Wat gebruiken jullie eigenlijk, 1080i of 1080p, en op hoeveel hertz?
Of beter gezegd, kun je dat zelf kiezen, of kiest de TV dat?

Was gister bezig met het koppelen en instellen van me mediaspeler en toen zag ik dat elke keer bij het wisselen van het scherm van TV > MP ik de instellingen zag verspringen van

(weet de volgorde niet meer)
1080i 50Hz > 1080p 60Hz (of andersom oid)

Nu weet ik dat ik het kan instellen in de MediaSpeler. Maar vroeg mij af wat het beste is, of het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:33:
Wat gebruiken jullie eigenlijk, 1080i of 1080p, en op hoeveel hertz?
Of beter gezegd, kun je dat zelf kiezen, of kiest de TV dat?

Was gister bezig met het koppelen en instellen van me mediaspeler en toen zag ik dat elke keer bij het wisselen van het scherm van TV > MP ik de instellingen zag verspringen van

(weet de volgorde niet meer)
1080i 50Hz > 1080p 60Hz (of andersom oid)

Nu weet ik dat ik het kan instellen in de MediaSpeler. Maar vroeg mij af wat het beste is, of het verschil?
De interne tuner kiest zelf (maar dat is altijd 50hz hier, alleen soms is het 1080i, 720p, etc).

Voor de rest niet. De tv verwerkt gewoon wat binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de Horizon box is het standaard 1080p 50Hz voor alle zenders, maar je kan hem ook forceren op een lagere stand. Een mediaspeler doet zo lang je in de GUI zit inderdaad standaard wat de tv max aan kan, en dat is 1080p 60Hz. Vaak kun je die ook instellen maar ik zou hem op de auto stand laten staan, dan kiest ie namelijk zodra de film / video start voor de juiste resolutie en vooral ook frequentie: 24, 50 of 60 Hz.

PS de bron kiest dus en de tv past zich aan. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 10-01-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Aangesloten en wel.... Ik vraag me alleen af welke contrast en brightness waarden ik nu voor de eerste 200 uur moet aanhouden....

True cinema staat nu aan maar wit is nog niet echt wit.....crème wit is het eigenlijk.
Motion resolution is wel een goed te zien verschil....

Ik zit op 3,2 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
NeutraleTeun schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:19:
Ja ach, als je toch alleen maar dezelfde zenders kijkt dan bedekt de originele logo toch het ingebrand stukje.
Zal niet opvallen dan.
Vooral opletten met andere zaken die midden in het beeld (of de zijkanten) stil blijven staan.
Dat is een stuk erger.
dat is nou juist het rare..de tv staat maar 1 keer per week 2 uurtjes op sbs 6 ( house ) op donderdag avond ( eerst ncis ) dat is dus maar 2 uurtjes in de week entoch dat sbs 6 logo in de hoek:S terwijl er eigenlijk voornamelijk rtl4 veronica en net 5 word gekeken..........en het contrast staat niet eens zo hoog...( 35 ) en de kleur op 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:10:
Aangesloten en wel.... Ik vraag me alleen af welke contrast en brightness waarden ik nu voor de eerste 200 uur moet aanhouden....

True cinema staat nu aan maar wit is nog niet echt wit.....crème wit is het eigenlijk.
Motion resolution is wel een goed te zien verschil....

Ik zit op 3,2 meter
Dat is wel de juiste kleurwit. d6500 wit is niet 'wit 'wit'.

True cinema zit er echt het dichtste bij. Hier moet je geowon even aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijn 50ST50 en BTT490 homecinemaset zijn afgeleverd, dank uw allen voor jullie reacties mede dankzij jullie toch voor plasma gekozen.
Heb lang getwijfeld tussen 47LM670/760 led televisie, maar zal niet langer vloeken in de kerk.

Straks maar effe uitpakken en alles aansluiten, maar hoe zat het ook alweer kwa beeldinstellingen true cinemastand, brightness 0, contrast 30-36, kleur ???? Inspelen doe ik niet wil gewoon tv kijken en genieten.

Nog een vraagje trouwens kan iemand nog een keer stap voor stap uitleggen, hoe ik de aantal branduren van de tv kan controleren?
En moet dat dan 0 uur zijn of zijn er een aantal minimale testuren die de tv gedraaid heeft?
Ik snap het tot aan (-)Volumeknop tv ingedrukt houden (3x 0) op afstandsbediening en dan?

Sorry dat ik zo lastig ben maar wil gewoon niets fout doen.
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
Bever! schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:19:
[...]

maxwell ding laten omruilen, niet laten repareren.
Maxwell heeft net de TV omgeruild, check ik zojuist de achterkant zie ik dat er krassen op zitten. Fijn, hebben ze volgens mij een showmodel of een gerepareerd model gegeven.

Is er een manier om te checken of je model echt nieuw is? P42ST50E

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:11:
[...]

Maxwell heeft net de TV omgeruild, check ik zojuist de achterkant zie ik dat er krassen op zitten. Fijn, hebben ze volgens mij een showmodel of een gerepareerd model gegeven.

Is er een manier om te checken of je model echt nieuw is? P42ST50E
servicemenu en dan kijken naar uren dat het aangestaan heeft.

Zie topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En verder de gebruikelijke aanwijzingen als: onderdelen niet allemaal netjes verpakt in plasticjes met plakband dichtgeplakt, batterijen niet meer in gesealed plasticje maar geinstalleerd in de afstandsbediening, geen folie / reclamesticker meer op de rand rondom de tv, etc.

Mensen zijn zo gewend aan blauwwit op een scherm dat ze gewoon wit creme vinden. Leg eens een mooi gebleekt wit papiertje naast een LED monitor die je zo mooi wit vindt en zie hoe blauw hij is. Of vergelijk het met je net mooi wit gesausde muur. Dan krijg je een idee waaraan je gewend bent geraakt met al die blauwwit afgestelde tv's / monitoren / smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:03:
Straks maar effe uitpakken en alles aansluiten, maar hoe zat het ook alweer kwa beeldinstellingen true cinemastand, brightness 0, contrast 30-36, kleur ???? Inspelen doe ik niet wil gewoon tv kijken en genieten.

Nog een vraagje trouwens kan iemand nog een keer stap voor stap uitleggen, hoe ik de aantal branduren van de tv kan controleren?
En moet dat dan 0 uur zijn of zijn er een aantal minimale testuren die de tv gedraaid heeft?
Ik snap het tot aan (-)Volumeknop tv ingedrukt houden (3x 0) op afstandsbediening en dan?
Duidelijker dan in de openingspost kan ik het niet uitleggen, als je dat volgt kan er niets mis gaan.

Kleur gewoon op 30 laten staan, dat is ongeveer goed (bij mij was het iets te veel, heb hem om 28 staan maar dat verschilt per exemplaar). Voor zover ik heb kunnen zien bij de verschillende mensen die gekalibreerd hebben zit je met helderheid 0 +/- 2 tikjes en kleur 30 +/- 2 tikjes altijd goed. Contrast varieert met de hoeveelheid omgevingslicht, 30 is wel het minimum (ik hou zelf 36 aan) en boven de pakweg 50 lever je snel in op je detail in het wit (white crush). Verder in het menu instellingen "geavanceerd" aanzetten zodat je vervolgens in het Beeld menu de geavanceerde instellingen kan kiezen. Hier kun je de gamma op de stand 2.4 zetten (die stand komt het meest in de buurt van de gewenste 2.2) en naar believen IFC aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 10-01-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 06:43:
4:3 materiaal kijken we met grijze balken en het scherm wordt na 1 minuut inactiviteit in het menu op zwart gezet. Dat alles helpt natuurlijk enorm.
Hoe doe je dat? Ik kan de 1 minuut instelling niet vinden. Ik ken de timer optie maar die kan je op uit 2 uur of 4 uur instellen. Verder de sleeptimer die begint bij 15 minuten. Verder ken ik nog de radio modus (beeld uit), maar die werkt dus alleen als je met de ingebouwde tuner op een radiostation afstemt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
nog even wat anders....ik weet dat plasma ideaal is om op te gamen..maar er zijn veel spellen waarbij er continu iets in het scherm staat...denk bijvoorbeeld aan een kilometerTeller bij een raceGame of bij max payne 3 de healthBarr ( die blijft transparant tot dat je geraakt word dan vult ie zich met rood!.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:38:
nog even wat anders....ik weet dat plasma ideaal is om op te gamen..maar er zijn veel spellen waarbij er continu iets in het scherm staat...denk bijvoorbeeld aan een kilometerTeller bij een raceGame of bij max payne 3 de healthBarr ( die blijft transparant tot dat je geraakt word dan vult ie zich met rood!.....
kan prima, alleen niet 12 uur achter elkaar dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:24:
[...]

Duidelijker dan in de openingspost kan ik het niet uitleggen, als je dat volgt kan er niets mis gaan.

Kleur gewoon op 30 laten staan, dat is ongeveer goed (bij mij was het iets te veel, heb hem om 28 staan maar dat verschilt per exemplaar). Voor zover ik heb kunnen zien bij de verschillende mensen die gekalibreerd hebben zit je met helderheid 0 +/- 2 tikjes en kleur 30 +/- 2 tikjes altijd goed. Contrast varieert met de hoeveelheid omgevingslicht, 30 is wel het minimum (ik hou zelf 36 aan) en boven de pakweg 50 lever je snel in op je detail in het wit (white crush). Verder in het menu instellingen "geavanceerd" aanzetten zodat je vervolgens in het Beeld menu de geavanceerde instellingen kan kiezen. Hier kun je de gamma op de stand 2.4 zetten (die stand komt het meest in de buurt van de gewenste 2.2) en naar believen IFC aanpassen.
Oké thanks ben alles aan het uitpakken, maar cammodule vegeten :( , vlug naar Saturn eentje halen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hangt inmiddels de derde tv binnen een jaar tijd, en altijd door inbranden omgeruild, en ook deze heeft alweer hetzelfde euvel, d.w.z. op lichte achtergronden ziet het er lings- en rechtsboven niet uit. En nee ik kijk geen dagen achter elkaar dezelfde zender en ja de eerste 200 uur netjes ingespeeld.
Maar ik laat hem nu niet weer omruilen, elke keer min een maand zonder tv, en je blijft aan de gang.
Gewoon maar hopen dat er een techniek komt met idem beeldkwaliteit maar dan zonder alle nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

.... Zucht .. Vrouw kan niet erg wennen aan plasma... Het beeld trilt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:45
Er zijn (vrij weinig) mensen die inderdaad het beeld van een plasma constant zien trillen,
Daar is helaas niets aan te doen buiten een ander soort tv kopen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Cap schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:20:
@Dracula: ik weet geen voorbeeld, maar ik zou zeggen, je merkt het toch vanzelf als je jezelf er aan gaat ergeren? Waarom zou je dit bij voorbaat al gaan doen? :)
Omdat ik hem nu nog eventueel retour kan doen omdat ik hem amper gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dracula schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:14:
[...]

Omdat ik hem nu nog eventueel retour kan doen omdat ik hem amper gebruikt heb.
In gebruikname is in principe al voldoende om bij ontbinding bij koop op afstand een gebruiksvergoeding in rekening te brengen..

Een avondje tv kijken bijvoorbeeld is al genoeg om het als een gebruikt product aan te merken. Je kan wel de koop nog ontbinden, maar dan mag er wel een vergoeding vereist worden.

Wat mag bij koop op afstand:

uitpakken, aanzetten, testen

niet:
een hele avond kijken, zenders inprogrammeren, etc.

Er zal natuurlijk altijd een grijs gebied zijn, maar wees er wel voorzichtig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
ik lees hier zoveel over inbranden/image retention, linebleeding etc, maar ik heb zoiets nog nooit gezien op mn vorige 42inch plasma en op mn huidige 50inch, heb ik zoveel geluk?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:06:
[...]

Hoe doe je dat? Ik kan de 1 minuut instelling niet vinden. Ik ken de timer optie maar die kan je op uit 2 uur of 4 uur instellen. Verder de sleeptimer die begint bij 15 minuten. Verder ken ik nog de radio modus (beeld uit), maar die werkt dus alleen als je met de ingebouwde tuner op een radiostation afstemt. :+
Sorry, ik was onduidelijk denk ik. Zoals ik zei kijken we weinig tv (via de ingebouwde dvb-c tuner) en veel via XBMC. Beide zijn dus XBMC-instellingen. Mocht je willen weten hoe (als je bijvoorbeeld ook XBMC gebruikt en grijze balken wil o.i.d.), dan moet je me maar even een DM sturen. Dat gaat teveel offtopic hier.
roflexx schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:42:
ik lees hier zoveel over inbranden/image retention, linebleeding etc, maar ik heb zoiets nog nooit gezien op mn vorige 42inch plasma en op mn huidige 50inch, heb ik zoveel geluk?:)
Dat en vooral niet gaan zoeken naar dingen die je nu niet ziet. Eigenlijk moet je zo'n tv uit de doos halen en dit topic niet meer lezen, want waar lcd-bezitters klagen over bijvoorbeeld niet-uniforme belichting en ghosting, klagen plasmabezitters over retentie, inbranden en trillende beelden. Beide technieken hebben hun nadelen, je kiest uiteindelijk de techniek waar je het best mee kunt leven tot we op oled o.i.d. overstappen en we het beste van beide werelden hebben ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 10-01-2013 22:57 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Vandaag te horen gekregen dat mijn 50vt30 omgeruild wordt voor een 50vt50.
Ik had ned1 logo ingebrand, keurig opgelost dus.
Dinsdag zullen ze hem komen brengen, de 42st50 voor de slaapkamer verwacht ik ook binnen een week, kunnen we eindelijk genieten van beide modellen.

Had een vraag aan diegene die de tv zelf gekalibreerd heeft, met welk apparatuur heb je het gedaan en met welke software. Is er een beschrijving in het Nederlands hoe je precies te werk moet gaan.

Bedankt alvast voor de uitleg

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik was vanavond eventjes vlak voor sluitingstijd bij n maatje van me die bij scheer en foppen werkt..hij weet dat ik heel nieuwschierig ben/was naar hoe een tv er nou uitziet zonder de felle winkel lampen...ik mocht dus ff na sluitingstijd met lampen uit naar de tv,s kijken,,het viel mij op dat bij menig tv,s waaronder de 42st50 met nieuwsuitzendingen/rtl boulevard/het weer en de reclames er mooi strak uit zien maar bij series als gtst en house op sbs 6 er toch best redelijk wat ruis te zien is .......

hoe kan het dat bepaalde programma,s waaronder het rtl nieuws er zeer strak uitzien endat er bij andere programma,s ruis door het beeld zit.........vooral mc cleods daughters op net 5 was er veel ruis te zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 07:56

The Legend

*Plop*

Waren alle uitzendingen wel in HD?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
yes...allemaal...daar heb ik nog op gelet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Sato schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:13:
Er zijn (vrij weinig) mensen die inderdaad het beeld van een plasma constant zien trillen,
Daar is helaas niets aan te doen buiten een ander soort tv kopen.
plasma,s van panasonic trillen/flikkeren bij mij ook n beetje.....die E6500 van samsung weer niet.....vraag me dan ook af waarom panasonic dit wel heeft

ik heb de E6500 boven op zolder staan om te gamen...maargoed ik wil niet vloeken in de kerk... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Adlermann schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:18:
[...]
In gebruikname is in principe al voldoende om bij ontbinding bij koop op afstand een gebruiksvergoeding in rekening te brengen..

Er zal natuurlijk altijd een grijs gebied zijn, maar wees er wel voorzichtig mee.
Daar ben ik mij van bewust (ben niet achterlijk of een aso oid ;) O-) ). Ik heb in real life (naast de groene achtergrond met witte letters) nog geen line bleed gezien dus ik ga gewoon lekker kijken en als ik mij er aan ga ergeren als het idd toch erger is dan het lijkt ga ik hem wel aanmelden bij e-care.

[ Voor 22% gewijzigd door Dracula op 11-01-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Dreke008 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:33:
Vandaag te horen gekregen dat mijn 50vt30 omgeruild wordt voor een 50vt50.
Ik had ned1 logo ingebrand, keurig opgelost dus.
Hoe kan dit eigenlijk? Want om anderen maar weer aan te halen: gewoon doen wat in de handleiding staat.
Daar staat in dat inbranden niet onder garantie of defecten valt.
En ik quote: "Het is geen defect en wordt niet door garantie gedekt."
Hoe krijg je zo'n TV dan toch omgeruild?
joey82 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:22:
het viel mij op dat bij menig tv,s waaronder de 42st50 met nieuwsuitzendingen/rtl boulevard/het weer en de reclames er mooi strak uit zien maar bij series als gtst en house op sbs 6 er toch best redelijk wat ruis te zien is .......
Bij mij is de kwaliteit wel boven OK en daar dus niet echt opgelet of aan gestoord, maar wat mij wel was opgevallen is de signaalsterkte bij sommige zenders en hoe dat nogal fluctueert tussen de verschillende zenders.
Zo heb ik bv sbs6 signaalsterkte 100% maar kwaliteit op maar 70% en een error van 3-nog iets wat daar ook mag staan.
Maar doe ik een zender hoger of lager is het opeens signaal 70 maar wel kwaliteit op 100 en 0,0 error.
Weet niet precies waar dit aan ligt.
Maar nogmaals, kwaliteit van het beeld (ziggo + quantis) is beter dan alles wat ik voorheen gewend was.

Het is voor mij nu sowieso een hemelse ervaring, film kijken.
Nieuwe woning, dus nieuwe audiohoek: Nieuwe TV, nieuwe receiver, grote speakerset, mediaspeler, NAS.
Binnen 1 uur alle 8 de Harry Potter binnen (30GB) en meteen klaar voor gebruik.

/mucho blij'os.

[ Voor 8% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-01-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:06:
[...]

Hoe kan dit eigenlijk? Want om anderen maar weer aan te halen: gewoon doen wat in de handleiding staat.
Ze kunnen het wel in de handleiding zetten maar je betaalt een hoop geld en dan mag je verwachten dat een goed product is.

Als je gewone tv kijk heb je al snel IR. Dus dat zou inhouden dat je geen normale TV kan kijken....

Bij de VT30 had ik er totaal geen last van maar bij de ST50 wel. Dus die van mij is ook algemeld bij ECARE.

Bij de G20 ( 1 jaar gebruikt) had ik er ook last van en die hebben ze meegenomen en ik heb mijn volledige aankoop bedrag terug gehad.
Gewoon aanmelden en afwachten.
Of je krijgt je geld terug of een nieuwe. In het slechtse geval niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Nou eerste ervaringen...

Pro's:
Kleurbereik, zeer goed. Het ziet er warmer een voller uit.
Vaak zeer goede motion resolution (hangt af van wat je kijkt)*

Con's:
- Beeld is soms erg donker (ook in de avond) gamma 2.2 omdat 2.4 te donker is.
- "scherpte" valt mijn inziens iets tegen, had een groter verschil verwacht (scherpte nu op stand 5)
Het flikkeren (valt mij ook op) ben er zelf al een beetje aan gewend maar niet iedereen vind het acceptabel (gasten misschien ook niet)

Al met al mixed feelings....maar het beeld is "overall" vele malen beter dan mijn sammy met s-pva paneel

Als ik kijk naar enkele uitzendingen in 1080i50hz valt me choppiness op die alleen door IFC (vanaf medium) een beetje beter word.

[ Voor 12% gewijzigd door spanx op 11-01-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Ik heb een ST50, ik ben er enorm blij mee, wat betreft beeldkwaliteit. Er is echter 1 ding waar ik mij aan stoor en dat is dat hij niet automatisch springt naar de bron die ik heb wil gebruiken (xbox, decoder of laptop). Is er een mogelijkheid om dat anders in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Cap schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:33:
Zie "hotel mode" in de openingspost.
Thx, daarin lees ik het volgende:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

Kan ik daaruit opmaken dat het niet mogelijk is, dat de tv zelf kijkt welke bron hij moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
dj_jari schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:14:
Ik heb een ST50, ik ben er enorm blij mee, wat betreft beeldkwaliteit. Er is echter 1 ding waar ik mij aan stoor en dat is dat hij niet automatisch springt naar de bron die ik heb wil gebruiken (xbox, decoder of laptop). Is er een mogelijkheid om dat anders in te stellen?
Wat jij bedoelt is HDMI CEC. Dat kun je wel aanzetten in het menu. Dan moeten de andere apparaten dat ook ondersteunen. Bij mij schakelt hij automatisch naar HDMI1 als ik de PS3 aanzet bijv.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
LuPo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:48:
[...]

Wat jij bedoelt is HDMI CEC. Dat kun je wel aanzetten in het menu. Dan moeten de andere apparaten dat ook ondersteunen. Bij mij schakelt hij automatisch naar HDMI1 als ik de PS3 aanzet bijv.
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Moet ik dat ook in het Hotel menu aanzetten? Ik ga er eigenlijk van uit dat nieuwe apparaten CEC ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik blijf het toch maar vreemd vinden dat nieuws uitzendingen en rtl boulevard er mooi strak uitzien maar series als gtst en house redelijk wat ruis in t scherm hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Over echt vreemd gesproken, sommige series krijg ik hier zelfs als oud formaat door.
Wat is dat, 4:3 ofzo, iig met zwarte balken aan de zijkant.

@hieronder:
dat kan best, maar heb het bij andere TV's nog nooit meegemaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-01-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:09:
Over echt vreemd gesproken, sommige series krijg ik hier zelfs als oud formaat door.
Wat is dat, 4:3 ofzo, iig met zwarte balken aan de zijkant.
Wees blij dat oude series in hun orginele formaat verzonden worden. Dan kun je tenminste altijd zelf nog kiezen om dit te verschalen naar 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
gewoon nieuwe series die op rtl4 HD worden uitgezonden zoals gtst of house op sbs s en mc cleods daughters op net 5 verwacht ik toch geen ruis
of ligt dat aan mij!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben superblij dat ze oude series eindelijk als 4:3 versturen, zo hoort het ook. Als jij uitgerekte gezichten wil zien zet je dat ding zelf maar op 16:9 :)

@joey82 ligt waarschijnlijk aan de gebruikte camera's denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ben op zoek naar een nieuwe tv en kom van panasonic plasma af. Wat ik me af vraag hoe goed de DNLA-functie is. Ik gebruik nu een popcorn hour a210 die alles voor me afspeelt (en download). Liever zou ik een NAS aanschaffen die het downloaden doet en dat de tv via DNLA alles afspeelt. Sames met een CI+ module scheelt dat me weer 2 apparaten onder de tv. Weet iemand hoe goed de tv dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... Ben al een week bezig om wat nieuwe fans te krijgen...

E-Care wil niet verzenden, dus die moet ik langs laten komen. (inclusief voorrijdkosten en onderzoekskosten á 100 euro).
Panasonic nederland hoor ik niets van.

Nu maar de belgische service-organisatie benaderd, kijken of die me kunnen helpen...

Lekkere service! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
[quote]NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:06:
[...]

[...]

Ik had er al maanden last van, kreeg het maar niet weg, hier in huis wordt inderdaad veel nederland 1 gekeken.
Ik heb er foto's van gemaakt en toen ik de 42ST50 ging bestellen ben ik even na de servicebali gegaan en het euvel laten zien.
Er is een bon aangemaakt geworden voor reparatie, vervolgens werd in gebeld door de technische afdelingen met het verzoek de foto's te sturen en een copy aankoopbon, en foto van serienummer.
Ik werd 2 uur later al gebeld met de mededeling dat hij vervangen ging worden voor de 50VT50, gelijk afspraak gemaakt en dinsdag komen ze hem al brengen. :)

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

thejoker80 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:47:
Ben op zoek naar een nieuwe tv en kom van panasonic plasma af. Wat ik me af vraag hoe goed de DNLA-functie is. Ik gebruik nu een popcorn hour a210 die alles voor me afspeelt (en download). Liever zou ik een NAS aanschaffen die het downloaden doet en dat de tv via DNLA alles afspeelt. Sames met een CI+ module scheelt dat me weer 2 apparaten onder de tv. Weet iemand hoe goed de tv dit kan?
Hij kan het goed, mits je formaten juist zijn en je geen ondertiteling gebruikt. Net zoals bij elke tv is het vrij beperkt helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Tarabass schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:01:
[...]
Hij kan het goed, mits je formaten juist zijn en je geen ondertiteling gebruikt. Net zoals bij elke tv is het vrij beperkt helaas..
mmm, ik ben wel van het gemak. Dat wil zeggen; de popcorn slikt echt alles, ik heb nog geen bestand gehad wat deze niet afspeelde, ondertitels extern ook. Ik denk dat ik DNLA maar geen vereiste maak dan, dat voldoet nog niet helemaal aan mijn wensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ook maar weer eens een bijdrage leveren. maar dan wel over het calibratie-gebeuren. Sommigen zullen weten dat ik het allemaal maar onzin vond en dat met de prefab instellingen prima te leven was.

Heb in juni 2011 mijn 42VT30E aangeschaft en na een speeltijd van zo n 1000 uur toch eind december 2011 deze laten calibreren door Imanging Science Solutions. Dat naar alle tevredenheid. Er ging een plasma_beeld_wereld voor mij open. Contrast, zwartwaarde, kleur, diepte etc was een genot om naar te kijken. Met mijn HDI-Dune-Max op 10bits kleurdiepte was het kijken van een film een waarlijk genot. Bijna een groter genot na een O* kan ik mij niet voorstellen.. ;)

Het calibratie rapport heb ik hier weleens geplaatst als link. Niet dat je er iets mee kan [niet die settings overnemen, heeft echt geen zin] maar het is wel te zien dat er duidelijk iets is veranderd.

Degene die het toen voor mij heeft gedaan raadde mij ook aan om het een jaar later weer te doen. Dit omdat de fosforlaag ook aan slijtage onderhevig is. Mede ook omdat mijn tv erg vaak, en lang aan staat.

Op enig moment plaatste iemand hier een vraag omtrent Spectrum Calibratie Daardoor werd ik getriggerd, en heb eens een kijkje genomen op die site en wat info ingewonnen.

Aangezien Spectrum Calibratie een erg mooie prijs heeft op dit moment [€125,= all in], heb ik met hen een afspraak gemaakt om mijn tv weer te laten calibreren. Dat is hedenmiddag gebeurd, en aan de waardes is wederom geschroefd. Zowel de 2D calibratie, als 3D calibratie is gedaan.

En ja, het verschil is wederom duidelijk merkbaar in vergelijking met de instellingen na de eerste calibratie. Kennelijk heeft de slijtage van de fosfor een behoorlijk invloed op de beeldkwaliteit. Het ziet er in vergelijking weer frisser, en beter uit. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Verder is de man erg bereidt uitleg te geven wat hij aan het doen is, en kan je gezellig mee kijken op zijn laptop hoe het e.e.a. in zijn werk gaat.

Voor de calibratie wordt zover ik het zag een Eye One Pro (i1) colorimeter Spectrum analyzer gebruikt in combinatie met Calmaan software v4.0

Kortom, ik zou toch een ieder die veel hecht aan beeldkwaliteit, aanraden zijn toestel te laten calibreren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 12:02
@ Heppieboeddah Bedankt voor de adresjes! Daarnaast ook voor de uitleg over de fosfor laag. Als ik een nieuwe TV heb aangeschaft ga ik dat ook eens proberen.

Dat brengt me dan ook bij mijn vraag. Momenteel heb ik een Samsung plasma TV van 50" maar dit is met een kijkafstand van zo'n 4,5 meter toch te klein naar mijn idee. Daarnaast is het niet de TV die ik besteld had, dus ik wil deze sowieso vervangen wanneer dit financieel mogelijk zal zijn. Series en films kijken gaat op zich prima, maar Xboxen is niet fijn. Ik pak meestal direct een stoel erbij die dan een meter of anderhalf voor m'n bank komt te staan zodat ik fatsoenlijk aan de slag kan.

Volgens vele reviews was de 65VT50 de beste (plasma) TV van 2012. Dit vind ik persoonlijk ook een van de mooiste TV's om te zien ten opzichte van zijn concurrentie, dus in principe is de keuze simpel. Echter, op de CES is zoals iedereen weet de nieuwe ZT60 lijn gepresenteerd. Hoewel dit eigenlijk een domme vraag om te stellen is zo voor er überhaupt reviews zijn verschenen, vraag ik me toch af of dit de meerprijs waard zal zijn. De VT50 is al vanaf €2650 verkrijgbaar en dat was een paar maanden geleden nog €3300. Ik verwacht zelf dan ook dat de ZT60 eenzelfde weg zal gaan en dat betekent dat er dus een prijsverschil van zeker €800 in de eerste periode zal zijn tussen oud en nieuw. Afgaand op wat men weet, is dat prijsverschil te rechtvaardigen? Daarnaast is natuurlijk ook een meespelende factor de beschikbaarheid. Het huidige model heb je morgen in huis, de nieuwe zal tot april op zich laten wachten…

[ Voor 4% gewijzigd door mymac op 11-01-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:07:
ik blijf het toch maar vreemd vinden dat nieuws uitzendingen en rtl boulevard er mooi strak uitzien maar series als gtst en house redelijk wat ruis in t scherm hebben
dat ligt gewoon aan de serie dan. Er zit dan filmruis in het materiaal. Zelfs blurays hebben er last van. Die ruis hoort erin. En hoort er niet uitgefilterd te wroden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Heppieboeddah ik gebruik precies dezelfde cominatie van Calman 4 met de Eye-one Pro.

Fosfor veroudert inderdaad, maar zelfs bij 2 kalibraties direct achter elkaar zal elke calibratie waarschijnlijk weer anders zijn omdat er altijd keuzes gemaakt moeten worden in de settings, 100% correct zal nooit lukken want de perfecte tv is nog niet uitgevonden. De settings van de 2 calibraties (en dan bedoel ik witbalans en cms settings) zullen dan verschillen, maar als het goed is zal het eindresultaat zeer dicht bij elkaar in de buurt komen.

Ik ben ook blij dat ik mijn plasma gecalibreerd heb. Ik heb een 1 op 1 vergelijk gedaan tussen de ongecalibreerde en gecalibreerde setting om de verschillen goed te kunnen beoordelen.

Of het resultaat iemand een bedrag van rond de 150 euro waard is hangt erg van de persoon af. In mijn omgeving weet ik zeker dat ik er bij 95 van de 100 mensen niet bij aan hoef te komen. Een probleem daarbij is natuurlijk dat het moeilijk is om af te gaan op reacties van anderen bij dit soort dingen. Want de voor- en na-stand direct A/B vergelijken doet bijna niemand, en dan wordt het een beetje hetzelfde verhaal als (voor degenen bekend met de Hi-Fi wereld) proberen je te herinneren wat voor geluid een bepaalde speaker nou ook weer gaf. En achteraf is er natuurlijk sprake van de natuurlijke neiging om te zoeken naar bevestiging van een gemaakte uitgave. Niet verwonderlijk dat vrijwel iedereen dan zal zeggen dat het er echt op vooruit gegaan is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:29:
[...]

dat ligt gewoon aan de serie dan. Er zit dan filmruis in het materiaal. Zelfs blurays hebben er last van. Die ruis hoort erin. En hoort er niet uitgefilterd te wroden.
Ik wilde net gaan zeggen: dat komt omdat de tv zo goed is, dan zie de ruis die in de bron zit. :)

@joey82 even logisch nadenken en je weet dat het in de bron zit, als een aantal zenders en uitzendingen ruisloos beeld geven en een andere uitzending opeens niet, toch?

@mymac je geeft zelf het antwoord eigenlijk al volgens mij.

Maak van april trouwens maar mei, en als je hem dan meteen wilt hebben, maak van het prijsverschil nu VT50 en dan ZT60 maar minstens 1000 is mijn inschatting; de ZT serie zal er denk ik alleen maar duurder op worden. De vraag of je nu een tv wil voor flink wat honderdjes minder of over ruim 4 maanden voor die honderdjes meer is zo persoonlijk dat alleen jij hem kan beantwoorden. Wat beeldkwaliteit betreft zal je geen slechte keus kunnen maken: van de VT50 is die al bekend en de kans is klein dat de ZT60 er veel slechter (of veel beter) op wordt.

Wat dacht je trouwens van de tussenoptie, nog een paar maanden wachten totdat de ZT60 verkrijgbaar is, op basis van de reviews die dan al ruim beschikbaar zijn heb je dan waarschijnlijk al geconcludeerd dat het niet veel uitmaakt, en dan toch de VT50 oppikken voor de "bodem"prijs? :)

[ Voor 45% gewijzigd door Cap op 11-01-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn tv heb ik laten calibreren, en na 175 euro lichter te zijn , zal ik het nooit weer doen omdat ik vind (en mijn mede kijkers) dat het beeld in de pro modes gewoon te donker zijn, mooi dat de kleuren en details beter zijn maar 99,9% zal al snel weer naar de mooie en heldere thx stand gaan want ik dacht dat na de calibratie het gewoon een betere thx stand zou zijn maar het tegendeel is waar, alles is gewoon te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:11:
Ook mijn tv heb ik laten calibreren, en na 175 euro lichter te zijn , zal ik het nooit weer doen omdat ik vind (en mijn mede kijkers) dat het beeld in de pro modes gewoon te donker zijn, mooi dat de kleuren en details beter zijn maar 99,9% zal al snel weer naar de mooie en heldere thx stand gaan want ik dacht dat na de calibratie het gewoon een betere thx stand zou zijn maar het tegendeel is waar, alles is gewoon te donker.
en de gamma om hoog gooien verhelpt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:33

kingfriko

100 % BULLY

Kost me nogal een smak geld om je tv te laten calibreren zeg , dan stel ik het maar gewoon zoveel mogelijk in zoals ik het het beeld zelf het mooist vind ;)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krmn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2023
onlangs een p50ut50 aangeschaft.
iemand al de juiste instellingen gevonden voor het beste beeld?
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:32:
@Heppieboeddah ik gebruik precies dezelfde cominatie van Calman 4 met de Eye-one Pro.
[..]
Ik ben ook blij dat ik mijn plasma gecalibreerd heb. Ik heb een 1 op 1 vergelijk gedaan tussen de ongecalibreerde en gecalibreerde setting om de verschillen goed te kunnen beoordelen.

[..]Want de voor- en na-stand direct A/B vergelijken doet bijna niemand, en dan wordt het een beetje hetzelfde verhaal als (voor degenen bekend met de Hi-Fi wereld) proberen je te herinneren wat voor geluid een bepaalde speaker nou ook weer gaf. [..]
Wat ik wel heb gedaan is in de prof1-setting de eerste calibratie laten staan. De tweede calibratie is gedaan in prof2. Wisselen tussen prof 1 ern prof 2 geeft dus een aardige indicatie van de verschillen. En de conclusie is dan duidelijk. Merkbaar verschil tussen de eerste en tweede calibratie.

Het verschil is vooral duidelijk te zien als je de Blue-ray van Hugo [die film met dat jongetje in Parijs] opzet en afspeelt. De eerste scene zit vol met allerlei details waarbij ik dus echt onderscheidt zie tussen de eerste en tweede calibratie.

Verder wil ik hier niemand een dure professionele calibratie opdringen o.i.d. Het gaat mij er uiteindelijk om , om een zo mooi mogelijk beeld op zo n duur plasma-scherm te krijgen. Derhalve ook mijn slotzin, dat indien je echt, het optimale kwa weergave uit je tv wilt halen, een calibratie geen overbodige luxe is. Je wordt er echt vrolijk van... ;)

Kwam trouwens net deze tegen in pricewatch.

Lijkt mij een geweldige aanbieding... 8)7

http://www.tvaudio.nl/Cat...P-50-VT-30-5025232604333/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:32:
[...]

en de gamma om hoog gooien verhelpt dat niet?
Nee, heb nog gebeld met het bedrijf wat het gegaan heeft, maar is gewoon een eigenschap van de pro 1 en 2 modes, te weinig licht output. Beetje zelf experimenteren is altijd leuk natuurlijk maar ik zou er zeker geen veel geld aan uitgeven.
Het verhaaltje van heppiedoedda lijkt mij meer een reclame advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:14:
[...]

Nee, heb nog gebeld met het bedrijf wat het gegaan heeft, maar is gewoon een eigenschap van de pro 1 en 2 modes, te weinig licht output [..]
En dat zgn verschil is dus een bull verhaal van degene die voor jou heeft gecalibreert.
Het verhaaltje van heppiedoedda lijkt mij meer een reclame advertentie.
Daarom heb ik mijn tv ook laten calibreren door twee verschillende bedrijven. Heb in allebei een deel van de opbrengst.

Verder wil ik hier niemand een dure professionele calibratie opdringen o.i.d. Het gaat mij er uiteindelijk om , om een zo mooi mogelijk beeld op zo n duur plasma-scherm te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 23:24
Kwam trouwens net deze tegen in pricewatch.

Lijkt mij een geweldige aanbieding... 8)7

http://www.tvaudio.nl/Cat...P-50-VT-30-5025232604333/
Tja...welke te kiezen? P50VT30 of P50ST50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zessen schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:37:
[...]

Tja...welke te kiezen? P50VT30 of P50ST50?
Dat gaat een spannende discussie worden... >:)

Ik geef geen mening meer. Doe alleen maar aan sluikreclame voor calibrateurs... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
De meesten zeggen dat de ST50 beter is als de VT30 google maar eens op "vt30 vs st50" en trek je eigen conclusie.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
In de basis is de ST50 een betere TV dan de VT30 door hogere helderheid, contrast.
Wanneer je op de details gaat letten, gaat de VT30 toch punten scoren en zal de vergelijking toch gaan winnen.

Het ligt er dus aan wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
DLNA of een losse mediaspeler. Ik weet het wel, een losse mediaspeler.

De DLNA speler van de Panasonic werkt i.c.m. met Serviio (heb ik mee gespeeld) best goed. Duidelijk beter dan verwacht.

Wat kan DLNA niet (wat ik tot nu toe tegengekomen ben):
Blu-Ray structuren en ISO's
DVD structuren en ISO's
.SUP ondertitels zoals je ze vind in TS en M2TS bestanden.
DTS sound in M2TS bestanden.

Wat wel:
MKV met SRT ondertitels komt behoorlijk goed overeen met wat een losse mediaspeler kan. Er zijn wel wat beperkingen maar de gangbare scene releases met DTS en SRT subs spelen gewoon af

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:21:
[...]

En dat zgn verschil is dus een bull verhaal van degene die voor jou heeft gecalibreert.

[...]

Verder wil ik hier niemand een dure professionele calibratie opdringen o.i.d. Het gaat mij er uiteindelijk om , om een zo mooi mogelijk beeld op zo n duur plasma-scherm te krijgen.
Het hangt voor zover ik het heb kunnen begrijpen op de verschillende fora van het model af. Voor de VT30 is er geen probleem, maar de VT50 heeft minder licht output in de professional modes dan in de THX mode, wat voor sommigen reden is om toch te kiezen voor de minder goed te kalibreren THX mode. Dat wil trouwens niet zeggen dat er geen mensen zijn die prima uit de voeten kunnen met professional mode op de VT50, dat hangt toch af van de hoeveelheid licht in je kijkomgeving en je kijkvoorkeur.

Maak je verder geen zorgen, volgens mij dring je niemand wat op en niks hoeft je ook tegen te houden je mening over de VT30 vs de ST50 te geven. :) Ik waardeer juist je verhaal over de kalibratie.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 12-01-2013 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 01:44:
[...]

Het hangt voor zover ik het heb kunnen begrijpen op de verschillende fora van het model af. Voor de VT30 is er geen probleem, maar de VT50 heeft minder licht output in de professional modes dan in de THX mode, [..]

[..]
Ging mij er meer om dat poster beweerde dat de lichtopbrengst op zijn toestel [VT30 of VT50 maakt ook niet zoveel uit.] standaard in prof1, en prof2 verschillend zou zijn. dat is volgens mij niet juist. Dat er verschil in lichtopbrengst tussen een VT30 en VT50 zit kan ik mij goed voorstellen.
Maak je verder geen zorgen, volgens mij dring je niemand wat op en niks hoeft je ook tegen te houden je mening over de VT30 vs de ST50 te geven. ..[sic]
Zou er met alle plezier een echte onderbouwde mening over geven. Echter dan moet ik beide toestellen hier hebben staan in mijn omgeving. Helaas is dat niet het geval.. ;)

Mijn mening over calibratie is helder. Ik vind dat je toestel optimaal in jouw omgeving theoretisch goed afgesteld behoort te zijn. Dat is de ISF-norm. Of het uiteindelijke resultaat naar je tevredenheid is, dat is altijd afwachten. Je ogen en hersenen hebben uiteindelijk ook invloed op wat je waarneemt. En ja, het kan zo zijn dat je na een calibratie denkt van: Goh, dat valt tegen, ik zet m maar weer op een prefab stand. Want dat vind ik toch mooier.
Athome schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 00:36:
DLNA of een losse mediaspeler. Ik weet het wel, een losse mediaspeler.

De DLNA speler van de Panasonic werkt i.c.m. met Serviio (heb ik mee gespeeld) best goed. Duidelijk beter dan verwacht.

[..]
Kan ik mij volledig in vinden. Via DLNA zijn er redelijk wat beperkingen, terwijl vooral de nieuwere generatie mediaspelers bijna alle formaten aan kunnen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een losse mediaspeler.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:11:
Lightoutput in pro mode is inderdaad wat lager. Echter voor een licht gecontroleerde omgeving meer dan helder zat. Dat is het punt. Het is te donker voor als je alle lampen op 900 lumen laat draaien. Maar als je het licht iets dimt, dan is het meer dan helder zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:24

McBoom

Broem

Ik was net de T.net review van de ST50 nog even aan het bekijken en het testtoestel was voorzien van een BT-module terwijl het niet in de specs staat. Is dat iets wat Panasonic toegevoegd heeft omdat het een reviewtoestel is of zit het op elke ST50?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 10:12

DarkSide

theres no place like ::1

McBoom schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 09:33:
Ik was net de T.net review van de ST50 nog even aan het bekijken en het testtoestel was voorzien van een BT-module terwijl het niet in de specs staat. Is dat iets wat Panasonic toegevoegd heeft omdat het een reviewtoestel is of zit het op elke ST50?
Was dit niet voor de aansturing van de brillen. Ipv infra zoals dat vroeger gebruikt werd

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 08:24

McBoom

Broem

Zo staat het in de review:
Aan de achterkant vinden we ook nog afneembare modules voor wifi- en bluetooth-ondersteuning. Dat laatste is een tikje vreemd, want volgens de specificaties beschikt de ST50 niet over bluetooth-ondersteuning.
Het lijkt mij dat je BT hebt of niet, niet maar voor de helft...

Op de foto zie je de module aan de linkerkant van de voet zitten:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1349954693.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door McBoom op 12-01-2013 11:06 ]

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joey82 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:23:
gewoon nieuwe series die op rtl4 HD worden uitgezonden zoals gtst of house op sbs s en mc cleods daughters op net 5 verwacht ik toch geen ruis
of ligt dat aan mij!?
Ik kijk alleen upc hd zenders en heb hier geen last van,alles haarscherp.
Hoe is je signaalsterkte en kwaliteit?
Heb je goede kabels en pluggen?

Trouwens verschilt wel per zender.
Discovery hd en myzen hd zijn bij mij de zenders met de beste beeldkwaliteit.
Natgeo en history zijn ook zeer goed.
De nederlandse zenders zijn iets minder mooi omdat dit vaak geupschaled hd is denk ik.
Maar echt ruis heb ik niet

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
McBoom schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:03:
Zo staat het in de review:

[...]

Het lijkt mij dat je BT hebt of niet, niet maar voor de helft...

Op de foto zie je de module aan de linkerkant van de voet zitten:
[afbeelding]
Het is helaas wel voor de helft.

Wanneer je op zoek gaat naar Bluetooth instellingen in het Menu kom je ze niet tegen. Wanneer je de telefoon laten zoeken naar Bluetooth devices, kom je de TV niet tegen.
Wanneer je een geschikte 3D bril van Panasonic of Samsung aanzet, vind de TV je bril wel en werkt deze ook gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:49:
[...]

Ik kijk alleen upc hd zenders en heb hier geen last van,alles haarscherp.
Hoe is je signaalsterkte en kwaliteit?
Heb je goede kabels en pluggen?
Er zit hier bj Ziggo duidelijk verschil tussen HD kwaliteit van 3 publieke zenders en RTL4. Vooral bij het nieuws en editieNL (kijken we het meest) valt me keer op keer op dat het beeld iets out-of-focus en wat matter in de kleuren lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:10:
[...]

Er zit hier bj Ziggo duidelijk verschil tussen HD kwaliteit van 3 publieke zenders en RTL4. Vooral bij het nieuws en editieNL (kijken we het meest) valt me keer op keer op dat het beeld iets out-of-focus en wat matter in de kleuren lijkt te zijn.
Er zit bij mij ook wel verschil tussen zender en ook per programma.
Maar echt slecht wordt het niet,d.w.z. het blijft beter als SD
Ik heb wel de horizon box die 1080p weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over een uur komt mijn 55" vt50 ter vervangng van mijn 50" (creditatie). Ik zal laten weten hoe ie is vergeleken met mijn oude. e-care komt deze woensdag ophalen...

Ik moest 100 piek bijbetalen voor een 55" dus dat vond ik wel aanvaardbaar. 1400 voor een 65" bijbetalen vond ik net iets te veel :)

[edit]

Iemand in de buurt van enschede nog een i1display pro te leen? Ik moet welweer opnieuw kalibreren :)

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 12-01-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Laatst online: 19-09 15:10
Dat is heel niet slecht die erg lage bijbetaling !

veel plezier met unboxing nu ;)

55vt50 is echt super.

Heerlijke tv van 2.50 afstand , maar ook van 4 m afstand.

Geniet er nog elke dag van.

Iemand ervaring met calibreren in de buurt van Leiden , of is het echt aan te raden om een pro in te huren, waar dan wel een pro prijskaartje aanhangt.
Zeker als je bedenkt dat er geadviseerd wordt dit jaarlijks? te laten doen.

kan je eigenlijk met ''hobbieen'' in de calibraties veel verkl*ten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:21:
[...]
Daarom heb ik mijn tv ook laten calibreren door twee verschillende bedrijven. Heb in allebei een deel van de opbrengst.

Heppie, jouw post werd door mij in ieder geval zeer gewaardeerd, handig om de linkjes van de bedrijven erbij te zetten, hoef ik er niet meer naar te zoeken.... :9

Ik zag in jouw post niets "opdringerigs" en ben het met die uitspraak ook echt niet eens.

Eerst komt er voor mij een verhuizing aan, maar als dat allemaal achter de rug is en ik zo'n beetje meer dan 200 uur speeltijd heb gehad, zal ik zeker met 1 van deze 2 bedrijven contact opnemen, want: "Meten is weten".
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Waarom heeft de AB eigenlijk 2 oogjes?
Is dat voor een beter bereik onder verschillende hoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo de nieuwe tv lijkt vertical dse en blob vrij. Ik ga er niet naar zoeken, maar waar ik het zag bij dvb-c menu en software update is er nu niets te zien.

De TV heeft ook beduidend beter beeld, like wtf. Zal er gewoon verschil zitten in de panel sizes.

De iets donkere streep rechts zit er nog wel, maar die was nooit het probleem. Dat lijkt echt in het glas oid te zitten. Ik ben de verticale lichte strepen compleet kwijt die groen worden. En de groene vlek rechts ook.

[ Voor 54% gewijzigd door Adlermann op 12-01-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi! Wel wonderlijk dat het beeld opeens beter is, afgezien van kalibratiekwesties en beeldgrootte natuurlijk (in dat laatste geval zou ik eerder zeggen "slechter", omdat de pixels groter worden).

Kijk vanavond nog eens kritisch in het donker naar die grijze achtergrond, dan vallen ze veel meer op, als ze er al zijn. :)

En nu je toch bezig bent, maak meteen een foto van de situatie nu, dan heb je mooi vergelijkingsmateriaal. Bij mijn volgende ga ik dat zeker doen. Nu blijft er steeds twijfel of er in de loop van de tijd iets veranderd is of niet. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 12-01-2013 15:50 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.