Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
De ZT60 en VT60 lijken qua design wel erg veel op de VT50 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06
The Legend schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:17:
[...]

Snel? Of enkel US, en gewoon weer april/mei in Europa :z
April / Mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:20

DarkSide

theres no place like ::1

Goed om te zien dat de st60 nu ook 3d bril mee krijgt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
SanduTje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:17:
De ZT60 en VT60 lijken qua design wel erg veel op de VT50 nog.
enkel in 60 en 65 , vrees dat ik dat niet ga kunnen verdedigen om onze 50VT50 te veranderen.
zou een beetje te groot verschil zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Ook dat en de VT50 is gewoon een fantastisch toestel waar ik na dik een half jaar nog steeds met verbazing naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Waar is de GT lijn gebleven? Lijkt wel of de GT gerenamed is naar ST. En ST naar S....

Zucht, sta op het punt vna aanschaf (vorige week niets gekocht aangezien de BCC hier geen plasma's met korting verkocht..). Twijfel nog erg tussen 50st50 en 55st50. Voor die 5 inch meer 300 euro meer betalen.. (Bij LCD heb ik er meer vrede mee aangezien de stap eronder 47inch is). En nu is de 50st50 opeens uitverkocht bij de goedkopere dealers... Om gek van te worden als je zo een treuzelkont bent als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DinoPK schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:40:
Waar is de GT lijn gebleven? Lijkt wel of de GT gerenamed is naar ST. En ST naar S....

Zucht, sta op het punt vna aanschaf (vorige week niets gekocht aangezien de BCC hier geen plasma's met korting verkocht..). Twijfel nog erg tussen 50st50 en 55st50. Voor die 5 inch meer 300 euro meer betalen.. (Bij LCD heb ik er meer vrede mee aangezien de stap eronder 47inch is). En nu is de 50st50 opeens uitverkocht bij de goedkopere dealers... Om gek van te worden als je zo een treuzelkont bent als ik.
"Faith is trying to tell you something!" :+

Echt... geloof me : 50 inch stelt niks meer voor na 15 minuten ervoor staan @ 2 meter of zo ;)

Zelfs op mijn slaapkamer heb ik 42 inch en dat mag ook wel wat groter af en toe...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44
Idem hier. Volgende wordt ook groter dan 50".
Dat gevoel had ik al bij het uitpakken en werd bevestigd na de 1e 5 minuten TV kijken.

Maar zit hier wel op 3 a 4 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
DinoPK schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:40:

Bij mediamarkt halen over twee weken in de btw actie, ja ik weet dat ze zeggen dat de tv's niet meedoen maar dat doen ze wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:15:
even een kleine update. e-care belde net. Ik krijg mijn geld weer terug :) Dit omdat de vertikale dse strepen buiten spec vielen.
Hoezo krijg je je geld terug en geen vervangend exemplaar?

Oeh, volgens mij kan dat betekenen dat ik hiervoor ook in aanmerking kom, gezien mijn DSE strepen, denk je niet? Die waren volgens mij niet minder dan de jouwe. Had je nog een fotootje? De DSE is mijn grootste kritiekpunt en heb al een paar keer getwijfeld om contact op te nemen met e-care. Maar verder ben ik zo tevreden dat ik bang ben om er minder van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
TimTem schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:28:
[...]

enkel in 60 en 65 , vrees dat ik dat niet ga kunnen verdedigen om onze 50VT50 te veranderen.
zou een beetje te groot verschil zijn
inderdaad een groot gat. Ik ben persoonlijk ook nog erg tevreden over de 50" VT50. Een tijdloos design gecombineerd met uitstekende prestaties (Viera connect daargelaten). Op het eerste gezicht ook geen hele spannende verbeteringen onder de motorkap.

wel een mooie voet trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7561337/zt_photo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Gezien de nieuwe serie..... Zal ik mijn bestelde 50ST50 annuleren?....

Aan de andere kant zal de st60 niet voor de prijs zijn waarvoor ik de st50 heb.....

Dillema's..... De st60 is natuurlijk ook nog nergens getest... En hoe lang zou ik dan nog moeten wachten....voor st60...

Advies iemand?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
spanx schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:46:
Gezien de nieuwe serie..... Zal ik mijn bestelde 50ST50 annuleren?....

Aan de andere kant zal de st60 niet voor de prijs zijn waarvoor ik de st50 heb.....

Dillema's..... De st60 is natuurlijk ook nog nergens getest... En hoe lang zou ik dan nog moeten wachten....voor st60...

Advies iemand?
Hoe hard heb je een nieuwe televisie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Panasonic ZT60 plasma TV serie

Full HD plasma paneel
Actieve 3D weergave
2D naar 3D conversie
Studio Master Panel
Nieuw Louver filter
3000 Focused-field Drive
THX (2D en 3D)
ISFccc kalibratie
Hexa Processing Engine
My Home Screen
Swipe and Share 2.0
Viera Connect
Dual-core processor
Ingebouwd Wifi
DLNA, Bluetooth
Web browser
Drie HDMI aansluitingen
Drie USB poorten
Ingebouwde camera
Voice control
Voice guidance
Touch Pad Controller
Touch Pen ondersteuning
Twee 3D brillen
One sheet of Glass design
65 inch – TX-P65ZT60
60 inch – TX-P60ZT60

Panasonic VT60 plasma TV serie

Full HD plasma paneel
Actieve 3D weergave
2D naar 3D conversie
Infinite Black Ultra Panel
3000 Focused-field Drive
THX (2D en 3D)
ISFccc kalibratie
Hexa Processing Engine
My Home Screen
Swipe and Share 2.0
Viera Connect
Dual-core processor
Ingebouwd Wifi
DLNA, Bluetooth
Web browser
Drie HDMI aansluitingen
Drie USB poorten
Ingebouwde camera
Voice control
Voice guidance
Touch Pad Controller
Touch Pen ondersteuning
Twee 3D brillen
One sheet of Glass design
65 inch – TX-P65VT60
60 inch – TX-P60VT60
50 inch – TX-P50VT60

Panasonic ST60 plasma TV serie

Full HD plasma paneel
Actieve 3D weergave
2D naar 3D conversie
Infinite Black Pro Panel
2500 Focused Field Drive
My Home Screen
Swipe and Share 2.0
Viera Connect
Ingebouwd Wifi
DLNA, Bluetooth
Web browser
Drie HDMI aansluitingen
Twee USB poorten
Voice guidance
Touch Pen ondersteuning
Twee 3D brillen
65 inch – TX-P65ST60
60 inch – TX-P60ST60
55 inch – TX-P55ST60
50 inch – TX-P50ST60

Panasonic S60 plasma TV serie

Full HD plasma paneel
600Hz Sub-field Drive
Beperkte Viera Connect mogelijkheden
Ingebouwd Wifi
DLNA
Twee HDMI aansluitingen
Twee USB poorten
Touch Pen ondersteuning
65 inch – TX-P65S60
60 inch – TX-P60S60
55 inch – TX-P55S60
50 inch – TX-P50S60
42 inch – TX-P42S60

Panasonic X60 plasma TV serie

720p plasma paneel
600Hz Sub-field Drive
Twee HDMI aansluitingen
Een USB poort
50 inch – TX-P50X60
42 inch – TX-P42X60
Als ik zo kijk zijn de modellen onder de ST60 niet echt interessant meer.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Dimens schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:09:
[...]

Hoe hard heb je een nieuwe televisie nodig?
Niet heel hard ... Mijn huidige gaat naar de slaapkamer (lcd) en dan komt de plasma in de woonkamer....

De nieuwe serie verschilt niet zo erg met de oude op het eerste gezicht..... Daarnaast krijg ik nooit de st60 voor 822 euro over een paar maanden....toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
spanx schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:38:
[...]

Niet heel hard ... Mijn huidige gaat naar de slaapkamer (lcd) en dan komt de plasma in de woonkamer....

De nieuwe serie verschilt niet zo erg met de oude op het eerste gezicht..... Daarnaast krijg ik nooit de st60 voor 822 euro over een paar maanden....toch?
Reken hier inderdaad maar niet op. Eerder een prijs van €1299,- o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Dimens schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:52:
[...]

Reken hier inderdaad maar niet op. Eerder een prijs van €1299,- o.i.d.
En als je hem koopt wordt het op zn vroegst begin mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starbeach
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Klein vraagje.
Ben van plan de 42ST50 te kopen bij een winkel, maar iemand de maten van de doos? Weet namelijk niet of ik deze in mn auto krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Kan het je morgen vertellen, mijn bestelde 42ST50 komt tussen 11:05 en 13:05 binnen :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
starbeach schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:46:
Klein vraagje.
Ben van plan de 42ST50 te kopen bij een winkel, maar iemand de maten van de doos? Weet namelijk niet of ik deze in mn auto krijg :)
Aan alle kanten zo'n 7 centimeter meer rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
The Legend schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:01:
Djeez, het gaat wel extreem met die panel sizes. Als je een kleiner scherm wil dan 50", dan blijven er slechts twee 'budget' lijnen (S en X) over die beide niet eens 3D functionaliteit hebben en waarvan de X-lijn slechts HD-ready is 8)7

Vooral die X-lijn tv's moeten dan wel bijna gratis zijn wil dat een succes worden.
Dit zijn maten voor de US.
Hier komt voor de ST ook vast wel weer een 42"

Kijk maar eens in de startpost bij de Line-up van 2012 daar wordt geen wordt gerept over en 42ST50 en 42GT50 en toch zijn deze modellen leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Klein vraagje.
Exacte maten heb ik niet maar de 42St50 in de doos pastte precies op de achterbank van een Seat Toledo (= VW Golf) uit 2002

Dat er een volgend jaar geen GT meer is, is dat een gemis? Ik vind van niet.
De GT voegt eigenlijk vrij weinig toe aan de ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik denk dat ik mijn 50ST50 niet annuleer....

2000FFD vs 2500FFD...... is dat veel verschil? (de ST50 in amerika had al 2500FFD)
Misschien heeft dat te maken met 50hz en 60hz content maar ook hier kijken we naar 60hz content...

Nu is er soieso weinig te vinden over deze techniek en of het "nut" heeft

[ Voor 19% gewijzigd door spanx op 08-01-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
@ spanx ik zou wachten tot de 70 serie! Of op een 65" Oled met Ultra HD voor EUR 899!

Nee even zonder gekheid, ik denk dat je het verschil nooit gaat opmerken tussen de 50 en 60 serie. Heel misschien als ze naast elkaar hangen in een donkere kamer en dan 2x exact dezelfde bron maar ik denk zelfs dat je het dan nog niet kan zien als leek.
Daarnaast duurt het nog tot ongeveer mei voor de 1e 60 serie modellen verkrijgbaar zijn. Deze zijn meestal direct uitverkocht en ze kosten ook nog de hoofdprijs. Dan kan je beter je ST50 professioneel laten calibreren voor 150 a 200 euro (gokje) en dan is de kwaliteit beter dan een out of the box ST60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje.
22x72x122

(doos ligt al een week in de weg maar ben te lui om hem op te ruimen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Malt007 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:45:
@ spanx ik zou wachten tot de 70 serie! Of op een 65" Oled met Ultra HD voor EUR 899!

Nee even zonder gekheid, ik denk dat je het verschil nooit gaat opmerken tussen de 50 en 60 serie. Heel misschien als ze naast elkaar hangen in een donkere kamer en dan 2x exact dezelfde bron maar ik denk zelfs dat je het dan nog niet kan zien als leek.
Daarnaast duurt het nog tot ongeveer mei voor de 1e 60 serie modellen verkrijgbaar zijn. Deze zijn meestal direct uitverkocht en ze kosten ook nog de hoofdprijs. Dan kan je beter je ST50 professioneel laten calibreren voor 150 a 200 euro (gokje) en dan is de kwaliteit beter dan een out of the box ST60.
thnx voor de feedback,

idd ik moet me niet gek laten maken, er zal ongetwijfeld wel iets verschil zijn maar niet zo veel...

Als mijn plasma er mee uitscheid krijg ik misschien een ST60 voor in de plaats (hoop natuurlijk niet dat hij kapot gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:33:
[...]

Hoezo krijg je je geld terug en geen vervangend exemplaar?

Oeh, volgens mij kan dat betekenen dat ik hiervoor ook in aanmerking kom, gezien mijn DSE strepen, denk je niet? Die waren volgens mij niet minder dan de jouwe. Had je nog een fotootje? De DSE is mijn grootste kritiekpunt en heb al een paar keer getwijfeld om contact op te nemen met e-care. Maar verder ben ik zo tevreden dat ik bang ben om er minder van te worden.
Ik heb geen idee waarom niet. e-care belde gister. Ik ging er al vanuit dat ze niets zouden doen. Maar ik moet even mijn ophaalactie uitstellen. Duurt ff voordat mijn leverancier een nieuwe kan leveren :)

Nadeel is wel dat ik bij de zelfde leverancier moet kopen. Ik mag daar gewoon een nieuwe 50" vt50 ophalen of bijbetalen voor een grotere. Maar ze hanteren wel adviesprijs :( (ze staan gewoon in hun recht, want koopcontract heb ik met mijn dealer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 08:24

McBoom

Broem

Bever! schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:51:
[...]

Bij mediamarkt halen over twee weken in de btw actie, ja ik weet dat ze zeggen dat de tv's niet meedoen maar dat doen ze wel gewoon.
Is die btw-actie al zeker dan? Wij hebben een 50ST50 op het oog, maar op de site van de MM staat ie niet (in de reguliere voorraad). Bij de BCC wel, maar daar is het (volgens een reply in dit topic) niet zeker of de plasma's ook met de actie meedoen. Alhoewel iemand hier wel een plasma bij de BCC heeft gescoord met tijdens de Saturn-actie...

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb de 50ST50 voor 822 gekocht... actie liep tot 6 januari..... maar misschien kan je er nog wel een scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 08:24

McBoom

Broem

We moeten nog even wachten. Volgende week komt het schip met geld binnen :P Daarom hoop ik ook op een btw-actie van de MM waar de BCC in mee gaat. Dan zou de 50st50 zo'n €775 gaan kosten. Mooie prijs voor een mooie/goede TV :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft iemand het hier weleens aangedurfd om de fans van zijn tv te vervangen?

Heb afgelopen week een poging gedaan bij mijn plasma, maar dat wou niet echt vlotten. Hoewel de fans het wel deden, sloeg de tv na een tijdje af. En dat terwijl de (noctua) fans een stuk meer lucht verplaatsen dan de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:27:

Heb afgelopen week een poging gedaan bij mijn plasma, maar dat wou niet echt vlotten. Hoewel de fans het wel deden, sloeg de tv na een tijdje af. En dat terwijl de (noctua) fans een stuk meer lucht verplaatsen dan de originele.
zit er geen feedback lus in bij de originele fans? Kan zijn dat de tv nu 'geen input' krijgt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Adlermann schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:34:
[...]

zit er geen feedback lus in bij de originele fans? Kan zijn dat de tv nu 'geen input' krijgt oid.
Ik heb geen idee. De originele fans hebben wel drie pinnen, maar hier zit geen RPM signaal op. Heb dit op een PC moederbord getest, hier was RPM not available.
Zou het kunnen dat er op die derde pin een ander signaal zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er niet alleen drie pinnen zijn maar ook drie stroomdraadjes naar die pinnen dan zit die kans er dik in. :)

Kan je op basis van de info op de fans zelf en wat wroeten op internet de specs van die dingen niet achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cap schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:56:
Als er niet alleen drie pinnen zijn maar ook drie stroomdraadjes naar die pinnen dan zit die kans er dik in. :)

Kan je op basis van de info op de fans zelf en wat wroeten op internet de specs van die dingen niet achterhalen?
Had ik vantevoren ook al naar gezocht, maar het is volgens mij nogal een obscuur model.
Het is een Nidec. Volgens mij een I80T12, maar daar vind ik niets op. 180t12 wel, maar specs zijn ver te zoeken.

Een gepikte foto:

Afbeeldingslocatie: http://images1.okr.ro/serve/auctions.v7/2012/aug/13/a750b489bf91eb07477473db88701177-4729493-1000_1000.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Heeft de 50ST50 ook ventilatoren? (zit daar eigenlijk niet op te wachten ivm geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de 2013 plasma modellen gaat de aandacht vooral uit naar de nieuwe ZT serie, voor de VT en ST series niet veel spannende vernieuwingen lijkt het. Prima hoor, liever een gezonde doorontwikkeling en fine-tuning van een succesvolle serie dan alles overhoop gooien.

Categorie niet spannend: IPTV, wat nieuwe smart tv gimmicks die mij niet zo kunnen boeien, my home screen, een lelijke webcam en swipen, en vooral praten tegen de tv...

Categorie wel spannend: de nieuwe ZT serie, benieuwd hoe dat nieuwe paneel (Studio Master panel) dat een geheel vormt met het frontglas uitpakt! Blijkbaar vonden ze het zelf zoveel waard dat ze er meteen een hele nieuwe serie van gemaakt hebben. Verder benieuwd hoe de verandering van het rode fosfor in het paneel uitpakt.

Bij de beeldtechnieken is de focus field drive weer wat opgekrikt naar 3000 Hz, maar ik heb nog nergens gelezen dat er verschil te zien was tussen de huidige 2000 (ST) en 2500 (VT) Hz FFD. Hetzelfde verhaal wbt de 30720 kleurengradaties, geen bevestiging gezien dat het verschil tussen huidige 12288 (ST)en 24576 (VT) te zien was. Verder maken de VT/ST series gebruik van hetzelfde type Ultra/Pro panelen als dit jaar.

Wat design betreft ben ik niet direct enthousiast van de nieuwe voet op de ZT/VT60, het komt mij over als een beetje Samsung / LG (categorie glim-bling "kijk mij eens design zijn"), niet understated genoeg. Maar ja, eerst maar eens in het echt zien, het zal ook wel wennen. Sommigen zullen verder blij zijn dat de ST serie nu zwart is in plaats van grijs.

Leuk is wel dat je bij de ST60 nu ook 3D brillen krijgt.

Uiteindelijk is the proof in the pudding picture natuurlijk. Ben benieuwd naar de eerste serieuze reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:00:
[...]

Had ik vantevoren ook al naar gezocht, maar het is volgens mij nogal een obscuur model.
Het is een Nidec. Volgens mij een I80T12, maar daar vind ik niets op. 180t12 wel, maar specs zijn ver te zoeken.

Een gepikte foto:

[afbeelding]
Ik weet niet om welk model plasma het gaat, maar heb je al in de service manual gekeken? Bij de VT50 vind ik daar in het blokdiagrammen MAIN, 1/4 en 2/4 de volgende aanduidingen bij de sturing van IC8702 (fan controller):
  • MAIN_FAN_ON
  • FAN_CHANGE
  • FAN_SOS (LED: 11 times)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cap schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:17:
[...]

Ik weet niet om welk model plasma het gaat, maar heb je al in de service manual gekeken? Bij de VT50 vind ik daar in het blokdiagrammen MAIN, 1/4 en 2/4 de volgende aanduidingen bij de sturing van IC8702 (fan controller):
  • MAIN_FAN_ON
  • FAN_CHANGE
  • FAN_SOS (LED: 11 times)
Das precies wat er gebeurt, de led gaat na een tijdje 11x knipperen, nadat het toestel uit is gegaan.
Maar hoe dat dan te omzeilen is, is een volgende.

Zie die service manual overigens niet online staan. Zeker meegeleverd met het toestel? Dat wordt zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Zijn er hier ook mensen die een CI+ module gebruiken van quantis icm ziggo?
ik heb nu de afgelopen 10 dagen al een keer of 6 gehad dat mijn zenders ineens gecodeerd zijn tijden het zappen. Even de kaart een stukje eruit halen er er opnieuw insteken werkt dan meestal wel, 1 keer moest ik ook nog de stroom eraf halen.
Is de tv niet goed of de module, of is quantis gewoon niet zo,n goede combi met mijn p50ut50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Geen problemen met mijn Quantis + Ziggo. Wel 1x totaal geen beeld, TV opnieuw gestart, was toen in orde.

TV = VT50. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door NaN op 08-01-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 08:37
Ik moet af en toe weleens opnieuw zoeken naar zenders omdat hij zwart blijft. Af en toe ook weleens nodig om de TV even opnieuw uit en aan te zetten. Nog nooit gehad dat hij tijdens het kijken ineens codeert. Ook nog nooit de kaart eruit gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 08-01-2013 14:28 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:27:
Ik moet af en toe weleens opnieuw zoeken naar zenders omdat hij zwart blijft. Af en toe ook weleens nodig om de TV even opnieuw uit en aan te zetten. Nog nooit gehad dat hij tijdens het kijken ineens codeert. Ook nog nooit de kaart eruit gehaald.
Ik moet weleens bij mijn neotion de tv aan / uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Het zal er dan wel gewoon een beetje bijhoren. mijn Samsung H360R decoder moest ik af en toe ook wel eens resetten.

Ik had ook eerst last van het automatisch overspringen naar HDMI kanaal als mijn pc uit standby kwam.
Iemand hier kwam toen met de tip om uitgang 2 te gebruiken ipv 1 en dat werkt perfect, nu geen last meer ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lomp schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:49:
Zijn er hier ook mensen die een CI+ module gebruiken van quantis icm ziggo?
ik heb nu de afgelopen 10 dagen al een keer of 6 gehad dat mijn zenders ineens gecodeerd zijn tijden het zappen. Even de kaart een stukje eruit halen er er opnieuw insteken werkt dan meestal wel, 1 keer moest ik ook nog de stroom eraf halen.
Is de tv niet goed of de module, of is quantis gewoon niet zo,n goede combi met mijn p50ut50
Ik gebruik ziggo icm smit en heb er sinds een maand erook last van. Behoorlijk irritant.
Ik zet de tv uit en dan weer aan en dan is het meestal weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:46:
[...]

Das precies wat er gebeurt, de led gaat na een tijdje 11x knipperen, nadat het toestel uit is gegaan.
Maar hoe dat dan te omzeilen is, is een volgende.

Zie die service manual overigens niet online staan. Zeker meegeleverd met het toestel? Dat wordt zoeken ;)
Service manual wordt nooit aan consumenten geleverd, die is voor de repair/service afdelingen. Je moet hem idd even googlen, is wel te vinden.

Dus de originele fans hebben 3 pins, dat is signaal, aarde en vermoedelijk toch tacho of een andersoortig signaal in de vorm van "ik ben ok". Dat ie aangelosten op je pc bordje de RPM niet toonde wil niet alles zeggen. Die derde pin zit er niet voor niks.

Je Noctua's zijn ook 3-pins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cap schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:29:
[...]

Service manual wordt nooit aan consumenten geleverd, die is voor de repair/service afdelingen. Je moet hem idd even googlen, is wel te vinden.

Dus de originele fans hebben 3 pins, dat is signaal, aarde en vermoedelijk toch tacho of een andersoortig signaal in de vorm van "ik ben ok". Dat ie aangelosten op je pc bordje de RPM niet toonde wil niet alles zeggen. Die derde pin zit er niet voor niks.

Je Noctua's zijn ook 3-pins?
Yepz, ook 3 pins! Wel een iets ander stekkertje, maar dat had ik omgesoldeerd. Zoals gezegd; heb een RPM Meting gedaan, dat wilde niet. Ook weerstand of massa/12v heb ik niet gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezeik met CI modules wbt het decoderen / herkennen van het signaal komt vaak voor. Ik had het met een Philips. En een vriend met een Samsung. Bij UPC icm Samsungs lees ik ook veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mikeyman, dan is die Noctua waarschijnlijk Molex en die Panasonic niet? Voor de gein wel eens een ander merk 3-pin fan geprobeerd? Je weet nooit. Die van Panasonic, lijkt me ook geen speed control zoals bij 4-pins modellen, want dan komt ie een pin te kort voor de terugmelding of ie draait of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik gebruik een oudere Smit module en heb in de afgelopen paar maand 1 keer het probleem gehad dat de zender gecodeerd zouden zijn. TV uit/aan en het was weer goed.

Dezelfde module+ kaart 2 jaar in een Sony gehad en daar kan ik me geen problemen mee herinneren.

Ik heb ook een Humax 5050C PVR en deze staat altijd aan en ook daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke muurbeugel hebben jullie eigenlijk allemaal? Ik heb nu een 8305 van vogels. Maar die is officieel maar tot 50". Ik krijg een 55" deze week, dus dat gaat niet passen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cap schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:37:
@Mikeyman, dan is die Noctua waarschijnlijk Molex en die Panasonic niet? Voor de gein wel eens een ander merk 3-pin fan geprobeerd? Je weet nooit. Die van Panasonic, lijkt me ook geen speed control zoals bij 4-pins modellen, want dan komt ie een pin te kort voor de terugmelding of ie draait of niet.
Nee, zeker geen Molex. Zat een 3 pin moederbordaansluiting op. Is daarmee normaal geen speed control, maar wel rpm.
Heb geen andere fan geprobeerd. Is nogal een klus, hele ding los schroeven. En daarna draait ie een tijd goed. Is dus niet zomaar even geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricktg
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-08 11:32
Adlermann schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:19:
Welke muurbeugel hebben jullie eigenlijk allemaal? Ik heb nu een 8305 van vogels. Maar die is officieel maar tot 50". Ik krijg een 55" deze week, dus dat gaat niet passen :(
De vogels 8305 gebruik ik zelf ook voor mn 55vt50 zonder problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik de Vogels VFW 165 en bevalt prima, zit mooi strak aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volledig off-topic maar hoe kan ik het lijstje met apparatuur onder mijn reacties cq opmerkingen of vragen wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:17:
Volledig off-topic maar hoe kan ik het lijstje met apparatuur onder mijn reacties cq opmerkingen of vragen wijzigen?
Forum -> MyReact -> Wijzig Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:19:
Krijg je alweer een andere Pana? Wat was er dit keer aan de hand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:22:
[...]

Forum -> MyReact -> Wijzig Profiel
Mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:25:
[...]

Krijg je alweer een andere Pana? Wat was er dit keer aan de hand. :P
groene strepen en een blobje. Niet heel ernstig eigenlijk, maar volgens panasonic genoeg voor een refund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Vandaag de 42ST50 binnengekregen, meteen de eco modus uitgezet en het standaard profiel op true cinema gezet aangezien standaard veel te fel was.

Plaatje van een beeld!

* fast-server is happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

De eerste 200 uur beeld vullend materiaal kijken..... Of ga je je tv inbreken met een dvd?

Ik heb uit mijn kast nog een Datacolor spyder2express gevist... Heeft iemand ervaring met het calibreren van een plasma met een spyder2 (oud maar werkt nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:27:

Ik werd ook gestoord van het lawaai van die fans, terwijl mijn oude pv60 met 4 stuks echt stil was, dus nu gewoon de 2 gaten afgeplakt met wat ook in de afzuigkap zit (laat dus lucht door) en nu hoor ik ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:02:
Vandaag de 42ST50 binnengekregen, meteen de eco modus uitgezet en het standaard profiel op true cinema gezet aangezien standaard veel te fel was.

Plaatje van een beeld!

Zie je wel, het valt allemaal wel mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starbeach
fast-server schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:02:

Plaatje van een beeld!

Gefeliciteerd! 8)
Ga hem waarschijnlijk volgende week toch online bestellen. Op het moment het goedkoopste bij PlatteTVdiscounter en Bobshop, volgens mij met beide webshops niks mis, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

starbeach schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:38:
[...]

Gefeliciteerd! 8)
Ga hem waarschijnlijk volgende week toch online bestellen. Op het moment het goedkoopste bij PlatteTVdiscounter en Bobshop, volgens mij met beide webshops niks mis, toch?
Wil je iets meer weten over PlatteTVdiscounter, dan pm je me maar.

[ Voor 12% gewijzigd door NaN op 09-01-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen verkeerde winkels volgens mij nee. Ik heb zelf iets meer vertrouwen in Bobshop, PDT doet volgens mij sneller moeilijk over retour dan Bobshop (2 uur op de teller en hij mag niet meer retour). Met Bobshop heb ik verder goede ervaringen wat betreft de bezorgdienst. Verder zou ik die toko in Naarden, PlasmaDiscounter, mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
ik word hier echt moe van ,eerst had ik 2 3brillen (Panasonic TY-ER3D4ME) op amazon.co.uk besteld kreeg ik mailtje een week later dat ze niet naar NL konnen versturen ,dus had ik ze bij de OTTo besteld afgelopen zaterdag want stond op de site dat ze op voorraad waren,maar gisteren waren ze nog nie verstuurd dus ik mail OTTO,kreeg ik vandaag een mailtje dat ze niet op voorraad zijn en niet weten waneer ze weer van leverancier krijgen! iemand andere suggesties voor 3d brillen voor onder de 80euro ps die wel op voorraad zijn mn TV is een panasonic 50inch ut50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:45:
[...]

Ik werd ook gestoord van het lawaai van die fans, terwijl mijn oude pv60 met 4 stuks echt stil was, dus nu gewoon de 2 gaten afgeplakt met wat ook in de afzuigkap zit (laat dus lucht door) en nu hoor ik ze niet meer.
Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur van de tv. Daarmee zal het zeker weten warmer worden dan nodig.

Iemand nog een idee wat ik hiermee kan doen?

Ecare zegt geen losse onderdelen te verkopen, en ik ga echt geen 100 euro betalen aan voorrijkosten en onderzoekskosten voor een paar fans die ik er in 10 minuten uit geschroefd heb... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

roflexx schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:17:
ik word hier echt moe van ,eerst had ik 2 3brillen (Panasonic TY-ER3D4ME) op amazon.co.uk besteld kreeg ik mailtje een week later dat ze niet naar NL konnen versturen ,dus had ik ze bij de OTTo besteld afgelopen zaterdag want stond op de site dat ze op voorraad waren,maar gisteren waren ze nog nie verstuurd dus ik mail OTTO,kreeg ik vandaag een mailtje dat ze niet op voorraad zijn en niet weten waneer ze weer van leverancier krijgen! iemand andere suggesties voor 3d brillen voor onder de 80euro ps die wel op voorraad zijn mn TV is een panasonic 50inch ut50.
Werken die Samsung brillen dan niet op de UT50? Zo ja, dan ben je ruim onder de 80 eur klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starbeach schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:38:
[...]

Gefeliciteerd! 8)
Heb toevallig besteld bij plattetvdiscounter 50st50 en homecinemaset btt 490 komt morgen allemaal binnen. :X
Ik zou voor de (BOB) shop gaan zit je altijd veilig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Sangroid schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:58:
[...]

Werken die Samsung brillen dan niet op de UT50? Zo ja, dan ben je ruim onder de 80 eur klaar.
jawel maar die wil ik niet,want zit geen oplaadbare batterij in en de kwalitieit is ook niet veel en zijn ook nergens leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn wel leverbaar hoor, https://www.4launch.nl/sh...bril-ssg-4100gb-/tweakers

Het batterijtje gaat bij mij al heel wat films mee dus ik heb wat dat betreft geen klagen. De kwaliteit van de "glazen" en connectie met de tv is prima, ik zou alleen willen dat de vorm zo was dat de bril het licht van de zij/boven/onderkanten wat meer afsloot. Voordeel is wel dat ze erg licht van gewicht zijn, fijn voor het neusbotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Cap schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:49:

Het batterijtje gaat bij mij al heel wat films mee dus ik heb wat dat betreft geen klagen. De kwaliteit van de "glazen" en connectie met de tv is prima, ik zou alleen willen dat de vorm zo was dat de bril het licht van de zij/boven/onderkanten wat meer afsloot. Voordeel is wel dat ze erg licht van gewicht zijn, fijn voor het neusbotje.
hm deze dan maar besteld, kan altijd nog de originele bestellen als ze goedkoper zijn en beter leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Cap schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:49:

Zijn er misschien iets mooiere die ook redelijk goedkoop zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, duurder en "mooi" (hoewel...) of deze. Het gaat mij om de functionaliteit, hoe ze eruit zien boeit me niet, ik zie het toch niet.

PS het zou wel eens leuk zijn om de Pana en Samsung brillen eens naast elkaar te vergelijken. Diegenen die de VT50 hebben zijn al in het bezit van de Pana's...

[ Voor 37% gewijzigd door Cap op 09-01-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er misschien iets mooiere die ook redelijk goedkoop zijn ?

Wil je iets mooiere 3d brillen dan zijn misschien de samsung ssg-3550 iets voor je?
Deze zijn wel wat duurder en kosten op dit moment ca. €40,-.
Ze hebben geen vervangbare batterijen maar worden opgeladen via usb.
Werken prima op mijn Panasonic st50.
Functioneel zullen de goedkope ssg-4100 net zo goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Cap schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:02:
Is er hier iemand uit het oosten van het land die goedkoop een P42ST50 wil?
Jammer dat je dit niet eerder gemeld hebt, als ie goed was had ik deze wel over willen nemen.
Ben nu al voorzien van een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starbeach
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:51:
[...]

Heb toevallig besteld bij plattetvdiscounter 50st50 en homecinemaset btt 490 komt morgen allemaal binnen. :X
Ik zou voor de (BOB) shop gaan zit je altijd veilig :+
Gezien de reacties toch maar voor Bobshop gaan dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:23:
Nee, duurder en "mooi" (hoewel...) of deze. Het gaat mij om de functionaliteit, hoe ze eruit zien boeit me niet, ik zie het toch niet.

PS het zou wel eens leuk zijn om de Pana en Samsung brillen eens naast elkaar te vergelijken. Diegenen die de VT50 hebben zijn al in het bezit van de Pana's...
Ik zou ook graag deze willen vergelijken en dan vooral de pasvorm want ik vind het irritant dat bij die samsung brilletjes veel licht van de zijkant binnenkomt.
Mogelijk krijg ik hierdoor ook eerder last van mijn ogen wat nu het geval is bij mij.
De beeldkwaliteit zal neem ik aan wel hetzelfde zijn maar ook dat is niet zeker zover ik weet.
Iemand die ze allebei heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:23:

Ik heb beide. Die van samsung zijn minder relaxed qua draagcomfort. Qua beeldkwlaiteit zijn ze gelijk.

Nu ik weer een kreditatie krijg heb ik weer 2 brillen erbij :) Ze nemen alleen het scherm mee. Dus heb ik weer een extra remote, twee brillen, touch remote en 1 miljoen stekkertjes en handleidingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 10:52
Ik heb vandaag de Panasonic Viera TX-P42UT50 besteld, zaterdag zou hij binnen moeten komen. Ik heb verschillende verhalen gelezen van mensen die hun scherm eerst hebben laten inwerken met een speciale dvd, is dat nuttig/noodzakelijk? Ik vind het geweldig speelgoed en wil eigenlijk zo snel mogelijk lekker films gaan kijken :P
Adlermann schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:04:
[...]
Nu ik weer een kreditatie krijg heb ik weer 2 brillen erbij :) Ze nemen alleen het scherm mee. Dus heb ik weer een extra remote, twee brillen, touch remote en 1 miljoen stekkertjes en handleidingen :)
Wat is dat, die touch remote? Eventueel interesse in de verkoop van een of 2 brillen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adlermann schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:04:
[...]

Ik heb beide. Die van samsung zijn minder relaxed qua draagcomfort. Qua beeldkwlaiteit zijn ze gelijk.

Haha je komt om in de brillen. Ik zie ze anders wel op V&A verschijnen. :)

Verder een duidelijk verhaal. Heb je ook minder last van inkomend licht van rondom de glazen, doordat de bril dat beter afsluit? Dat lijkt me wel een pluspunt.

Die stekkertjes en handleidingen... praat me er niet van. Ik heb 2 enorme bakken met kabels, die ik dan niet weggooi want je hebt ze dan opeens ergens voor nodig en nét weggegooid...
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:56:
[...]

Ik zou ook graag deze willen vergelijken en dan vooral de pasvorm want ik vind het irritant dat bij die samsung brilletjes veel licht van de zijkant binnenkomt.
Mogelijk krijg ik hierdoor ook eerder last van mijn ogen wat nu het geval is bij mij.
Het is niet heel moeilijk om 2 stukjes donker karton te knippen, te voorzien van een gaatje en deze op de brillepootjes te schuiven. Dat experiment ga ik nog wel even uitvoeren.
fast-server schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:11:
[...]

Jammer dat je dit niet eerder gemeld hebt, als ie goed was had ik deze wel over willen nemen.
Ben nu al voorzien van een nieuwe.
Ja jammer, sorry. Hij is niet van mij he, ik kwam hem vandaag toevallig tegen op MP.
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:54:
Wil je iets mooiere 3d brillen dan zijn misschien de samsung ssg-3550 iets voor je?
Deze zijn wel wat duurder en kosten op dit moment ca. €40,-.
Ze hebben geen vervangbare batterijen maar worden opgeladen via usb.
Werken prima op mijn Panasonic st50.
Functioneel zullen de goedkope ssg-4100 net zo goed werken.
Dat is dan inderdaad een goede optie als je graag oplaadbaar wilt. Kosten wel het dubbele. Het zijn ook RF brilen zie ik. Helaas net zo open aan de zijkanten.

[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 09-01-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 2 weken dan eindelijk mijn 50GT50 inwerken, word zo jaloers van iedereen hier in dit forum. Iemand nog een aanrader voor een eerste film om te gaan kijken? (dacht zelf aan Avatar or Prometheus, allebij natuurlijk in 16:9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
vandaag even bij scheer en foppen geweest...ik had intresse in de 42st50..de tv stond daar op DiscoveryHD...aangezien ik zelf naar andere zenders kijk had ik de verkoper gevraagd of ik ff mocht zappen...ik kreeg de afstandsbediening en begon met zappen.......ik zet hem op een andere zender net5 HD ... zag ik toch ff de D van DiscoveryHD links in de hoek zitten.....je zag het trouwens alleen goed met lichte stukken...bijvoorbeeld een wit sneeuwdek in een serie...

nou vraag ik mij af....moet ik me hier nou echt zorgen om gaan maken?

de verkoper zei wel van.....je kan altijd de schuifbalk gebruiken!?!?!?

nou vraag ik me af wat ik voor mezelf vervelender vind,,,backlight bleeding van LED of dat ik een logo in de hoek zie terwijl hij toch echt op een andere zender staat!!?!? hmmm keuzes keuzes keuzes.......wie kan me helpen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
joey82 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:55:
vandaag even bij scheer en foppen geweest...ik had intresse in de 42st50..de tv stond daar op DiscoveryHD...aangezien ik zelf naar andere zenders kijk had ik de verkoper gevraagd of ik ff mocht zappen...ik kreeg de afstandsbediening en begon met zappen.......ik zet hem op een andere zender net5 HD ... zag ik toch ff de D van DiscoveryHD links in de hoek zitten.....je zag het trouwens alleen goed met lichte stukken...bijvoorbeeld een wit sneeuwdek in een serie...
Televisies in winkels staan vaak dagen achter elkaar aan op hetzelfde net. Is niet vreemd als daar inbranding bij optreed, logo zit bijna voortdurend in beeld, zeker bij Discovery. Is niet realistisch om daarmee te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovendien kan het ook (grotendeels) retentie zijn. De verkoper had hem even 10 minuten op de schuifbalk kunnen zetten om te zien of het dan niet sterk verminderd tot weg was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:33

kingfriko

100 % BULLY

na een paar minuten is dat logo wel weer verdwenen toch ? bij mijn wat oudere panasonic plasma wel iig , zo niet hoop ik dat het bij de 2013 lijn verbeterd is , daar ga ik denk ik voor aankomende zomer

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
zoiets dacht ik al....de tv gaat bij mij meestal ergens tussen 18.00 en 18.30 aan en ergens rond 02,00 weer uit.....door de weeks is het meestal van 18.00 tot 20,30 op rtl 4 en daarna op een andere zender...meestal veronica net 5 of sbs 6.......zijn dit nou niet de logo,s die snel inbranden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik vraag me trouwens af wanneer inbranden echt tot het verleden zal behoren...of is dat hopen op iets wat nooit zal gebeuren!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:53:
Nog 2 weken dan eindelijk mijn 50GT50 inwerken, word zo jaloers van iedereen hier in dit forum. Iemand nog een aanrader voor een eerste film om te gaan kijken? (dacht zelf aan Avatar or Prometheus, allebij natuurlijk in 16:9)
Kies als eerst film een 'proef film'. Ik blijk mijn eerste film (de BD25 ISO van Avatar) in simulatie 3D te hebben bekeken en was logischerwijs niet erg onder de indruk. Bleek later dat mijn 3D mediaplayer zonder BR-lite menu moet opstarten om native 3D te hebben. En dat is wel indrukwekkend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPS schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:35:
[...]

Kies als eerst film een 'proef film'. Ik blijk mijn eerste film (de BD25 ISO van Avatar) in simulatie 3D te hebben bekeken en was logischerwijs niet erg onder de indruk. Bleek later dat mijn 3D mediaplayer zonder BR-lite menu moet opstarten om native 3D te hebben. En dat is wel indrukwekkend :+
Ik kijk via XBMC via mijn pc. Nu wel de 3D versie van Avatar binnen aan het halen.. weet alleen niet of XBMC wel met 3D werkt.. denk maar gewoon even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
xmbc werkt niet met 3d,gebruik daar powerdvd11 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Een SBS 3D via de ingebouwde mediaplayer heeft dat probleem wellicht niet, maar misschien weer andere issues. Bottom-line is dat het zonde is als je door de nieuwigheid met een mooie film zit te klooien.

Overigens in mijn geval wel een reden om Avatar nog eens in echt 3D te gaan kijken, ook geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt SBS zou geen probleem moeten zijn (maar lees dat je dan eigenlijk maar half Full-HD krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
joey82 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:34:
ik vraag me trouwens af wanneer inbranden echt tot het verleden zal behoren...of is dat hopen op iets wat nooit zal gebeuren!?
Ik denk dat dit inherent is aan de plasma techniek.

Mijn Pannie is een G20, 2 jaar en 4 maanden - met al behoorlijk wat draai uren.
* 200 uur ingespeeld met break-in DVD + contrast standje fik.
* TV stand = THX met contrast op 10 (normaal 36)
* film stand = THX (professioneel1) met contrast op 42.

90% van de tijd staat ie op de tv stand, en heb toch continue logo's zichtbaar bij lichte vlakken.
Je kunt zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om het te voorkomen, maar toch gebeurt het. Denk dat Panasonic hier niets aan wilt doen. Overigens ben ik nog steeds blij met plasma - kwaliteit is on-overtroffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
king_dude schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:10:
[...]
* 200 uur ingespeeld met break-in DVD + contrast standje fik.
Heb je werkelijk ruim een week die tv achter elkaar aan laten staan om hem te laten voorbereiden met die dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
king_dude schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:10:
[...]

Ik denk dat dit inherent is aan de plasma techniek.

...

Denk dat Panasonic hier niets aan wilt doen.
Denk dat Panasonic hier niets aan wilt kan doen.

Is ook goed mogelijk, zoals je in het begin zegt inherent aan... Ten eerste, fosfor veroudert nu eenmaal door het uitzenden van licht, met name als dat langdurig bij hoge intensiteit gebeurt (dan gaat het een stuk sneller en kun je spreken van inbranden). Ten tweede, als Panasonic (LG, Samsung) dit op enige kosteneffectieve manier zou kunnen voorkomen, dan zouden ze dit al lang gedaan hebben. Want het is natuurlijk een van de grootste argumenten voor potentiële klanten om geen plasma te kopen, bovendien hebben ze er een hoop gedonder van ivm garantieclaims.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 10-01-2013 00:22 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.