Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 19:05
Zebesco schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:15:
Hallo Iedereen,

Heb vandaag de TX-65VT50 aangeschaft. Ben er wel tevreden mee. De keuze dan. Toch zou ik van jullie willen horen wat de ervaringen zijn met dit model.

Alvast bedankt.
'Tweakers' werkt andersom: je vraagt hier niet naar ervaringen maar post je eigen en krijgt daar als 'tweaker' reacties op van 'tweakers', d.w.z.andere mensen die met gevoel voor techniek heel actief bezig zijn met de techniek.

Bijzonder (fraai) model heb je: als je het topic doorleest dan zie je dat de meesten gaan voor een type uit de 'ST' lijn, jij hebt er dus duidelijk meer dan gemiddeld geld voor (over). Laat dus wat los over jouw keuze voor specifiek deze t.v., als 'tweaker' :9

[ Voor 5% gewijzigd door ParkOverall op 04-01-2013 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 06:07
Zebesco schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:15:
Hallo Iedereen,

Heb vandaag de TX-65VT50 aangeschaft. Ben er wel tevreden mee. De keuze dan. Toch zou ik van jullie willen horen wat de ervaringen zijn met dit model.

Alvast bedankt.
Meestal lees je eerst ervaringen en koop je daarna een tv. ;)

Maar ga dit topic eens rustig doornemen er is genoeg over geschreven. De VT50 is een hele goede tv!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
ParkOverall schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 06:24:
[...]

'Tweakers' werkt andersom: je vraagt hier niet naar ervaringen maar post je eigen en krijgt daar als 'tweaker' reacties op van 'tweakers', d.w.z.andere mensen die met gevoel voor techniek heel actief bezig zijn met de techniek.
Cognitieve dissonantie noemen we dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick0546
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2021
Kefding schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:43:
Heb sinds kort Serviio draaien en moet zeggen dat dit perfect werk!
De subtitels zijn soms een beetje slecht te lezen aangezien ze geen omlijning hebben, maar voor de rest niet op aan te merken!
Eindelijk een programma dat wel goed met DLNA omgaat!
Ik deed ook alles met Serviio (op zich zeer tevreden mee) totdat ik gisteren even ging stoeien met windows media player. Tot mn grote verbazing zag ik dat het beeld mooier, scherper en zwarter was dan via Serviio. Verder merkte ik op dat Serviio alles naar 5.1 dolby digital downmixte (zelfs als er alleen een dts spoor is) terwijl ik nu via windows media player gewoon DTS binnen krijg op mn receiver(50st50 optisch aangesloten op receiver) . Verder speelt windows media player (bij mij dan) net zoveel als Serviio. Alleen dus met beter beeld en geluid...keuze snel gemaakt! Ik blijf voorlopig dus met windows mediaplayer draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik zou het niet doen, ik heb gereageerd daar waar jou advertentie staat.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick0546
  • Laatst online: 04-12-2024
Dreke008 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:14:
[...]

Ik zou het niet doen, ik heb gereageerd daar waar jou advertentie staat.
Vreemd verhaal inderdaad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
BAM1 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:11:
[...]

Ik deed ook alles met Serviio (op zich zeer tevreden mee) totdat ik gisteren even ging stoeien met windows media player. Tot mn grote verbazing zag ik dat het beeld mooier, scherper en zwarter was dan via Serviio. Verder merkte ik op dat Serviio alles naar 5.1 dolby digital downmixte (zelfs als er alleen een dts spoor is) terwijl ik nu via windows media player gewoon DTS binnen krijg op mn receiver(50st50 optisch aangesloten op receiver) . Verder speelt windows media player (bij mij dan) net zoveel als Serviio. Alleen dus met beter beeld en geluid...keuze snel gemaakt! Ik blijf voorlopig dus met windows mediaplayer draaien. :)
Dan ben je ook aan het transcoderen. Ik krijg met Serviio gewoon DTS door in de TV en de beeldkwaliteit is ook gewoon goed.

Heb je met Mediaplayer ook Subs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2021
Athome schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:01:
[...]

Dan ben je ook aan het transcoderen. Ik krijg met Serviio gewoon DTS door in de TV en de beeldkwaliteit is ook gewoon goed.

Heb je met Mediaplayer ook Subs??
Ok, dus als ik transcoderen uitzet in Serviio heb ik ook DTS? Ga ik zeker even proberen, thanks! Overigens is het beeld via Serviio ook gewoon zeer goed hoor, echter merkte ik dat het via wmp toch scherper (en vooral zwarter!) leek...msschien ligt dat ook wel aan transcodering? Geen idee, ga wel even testen.
Via mediaplayer heb ik vaker subs gezien(kan ook meerdere sporen selecteren, zowel ondertitels als audio...met serviio altijd maar 1) dan met Serviio dus daar wint wmp het zeker van serviio. Give it a try ;)

Edit: direct bij thuiskomst gecheckt en inderdaad nu ook dts in serviio na het deactiveren van transcoding. Even snel een paar films vergeleken tussen serviio en wmp, lijkt toch of wmp iets scherper/zwarter is...weet niet of ik mezelf in de maling aan het nemen ben...zou iemand, die wellicht nieuwsgierig is geworden, eens willen kijken of het verschil waarneembaar is?

[ Voor 24% gewijzigd door BAM1 op 04-01-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:42:
[...]

Werk zelf bij 1 van de MM winkels hebben altijd 99% van de modellen mee laten doen. Gewoon even in de winkel vragen

Succes
Vandaag langs de Saturn geweest in Rotterdam. Nou lekker mooi. De 65VT30 deed mee met de actie, nog wat andere plasma's van andere merken deden mee. Maar de ST50 niet, 'want meneer dat is een topmodel'. Ik even uitgelegd dat dat niet zo was. Maar het heeft (en had) ook niet veel kunnen uitmaken. Want de ST50 is überhaupt niet in de winkel bij Saturn verkrijgbaar, bij geen enkele Saturn in NL op voorraad. Kom alleen maar op internet bestellen.
Als ik toch op internet ga bestellen dan kan ik net zo goed voor de goedkoopste gaan. Kijken of MM nog wat moois te bieden heeft binnenkort met de BTW actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:15:
[...]

Want de ST50 is überhaupt niet in de winkel bij Saturn verkrijgbaar, bij geen enkele Saturn in NL op voorraad. Kom alleen maar op internet bestellen.
Is niet helemaal waar, althans gisteravond niet: hier bij Saturn Amsterdam centrum stond ie gisteravond opgesteld in ik dacht de 50 inch uitvoering, dus ze hadden hem in ieder geval als toonmodel. ;) Daarnaast ook nog een VT50 trouwens, als ik het goed heb in het 65 inch formaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 04-01-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

The Legend

*Plop*

Opvallend, bij de MediaMarkt hier in de buurt stond de 42ST50 ook niet meer (50ST50 wel). Op de website van de MM is hij ook niet meer te vinden (wel via google, daar staat dan geen prijs meer bij ivm geen voorraad). Zou de hele voorraad er door zijn? :P Ik hoop toch eind januari een 42ST50 aan te schaffen..

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Na het doorspitten en lezen van alle posts heb ik ook besloten om een 42ST50 aan te schaffen.
Ga hem maandag bestellen :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ben happy!

Ik heb vanavond een 50"ST50 besteld bij BBC in Veenendaal voor.... (trommel geroffel)

€822,67 (misschien niet cent nauwkeurig)

Ik was even ( 5 seconden) met stomheid verbaasd.....
Ik: Wat is de prijs van de 50ST50?
Verkoper: €822,xx
Ik: Is het wel de 50ST50?
Verkoper: Ja hoor, we hebben hem alleen nu niet op voorraad. Woensdag kan deze worden afgeleverd.
Ik: Waar kan ik betalen?
Verkoper: Extra garantie?
Ik: Ja (just in case Pana stopt met plasma)

Ik heb gelukkig nog 2 weken de tijd als vrouwlief het te groot vind (ruilen)....

Woensdag word hij afgeleverd....

ik zag de 42ST50 in de winkel staan en ook al was deze redelijk slecht afgesteld, het verschil was duidelijk te zien dat het een plasma was... warme kleuren en zeer goede kijkhoek (+ zwart was redelijkerwijs zwart in een zwaar verlichte winkel)

My first Pana-Plasma....

[ Voor 38% gewijzigd door spanx op 04-01-2013 23:41 . Reden: verbeterd ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus op avforums gelezen dat het mogelijk is om de samsung 3D brillen te gebruiken voor je Panasonic televisie. Iemand hier ervaring mee? Scheelt toch zo'n 70 per bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Alle actieve brillen zouden zich per 2012 aan de zelfde standaard moeten houden.

De Samsung ssg4100 doet het gewoon aldus de berichten.

Zie net dat je ze al voor 20 euro per stuk hebt :)
http://www.redcoon.nl/B36...tter-brillen?refId=basenl

[ Voor 34% gewijzigd door fast-server op 05-01-2013 00:11 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas is ie daar niet op voorraad, als je dan toch wilt wachten kies dan:

Foka voor 14,99 per stuk
of
Azerty voor 32,71 een Twinpack

Een derde optie als je nog een blu-ray speler wil hebben is een BD-E6100 blu-ray speler halen bij MediaMarkt of Saturn, dan krijg je er 2 gratis brillen bij door opsturen van een formulier naar Samsung.

Ik heb gebruik gemaakt van beide opties, BD-E6100 was toen bij Saturn 129,- incl 2 brillen + 4 Eredivisie Live wedstrijden via de Samsung Smart HUB EDL app, en ik had al een twinpack voor 34,99 incl verzenden besteld bij Foka. Twinpack zie ik nu bij Foka niet meer staan en helaas is de prijs van de BD-E6100 ook weer omhoog gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 05-01-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:03:
Ik had dus op avforums gelezen dat het mogelijk is om de samsung 3D brillen te gebruiken voor je Panasonic televisie. Iemand hier ervaring mee? Scheelt toch zo'n 70 per bril?
Beste James, ik heb dus deze samsung 3d brillen. Heb voor de rest geen ervaring met andere 3d brillen maar ik kan je wel vertellen dat de samsung brillen werken met mijn panasonic televisie. Het 3d effect is best mooi te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:33:
Ik ben happy!

Ik heb vanavond een 50"ST50 besteld bij BBC in Veenendaal voor.... (trommel geroffel)

€822,67 (misschien niet cent nauwkeurig)

Ik was even ( 5 seconden) met stomheid verbaasd.....
Ik: Wat is de prijs van de 50ST50?
Verkoper: €822,xx
Ik: Is het wel de 50ST50?
Verkoper: Ja hoor, we hebben hem alleen nu niet op voorraad. Woensdag kan deze worden afgeleverd.
Ik: Waar kan ik betalen?
Verkoper: Extra garantie?
Ik: Ja (just in case Pana stopt met plasma)

Ik heb gelukkig nog 2 weken de tijd als vrouwlief het te groot vind (ruilen)....

Woensdag word hij afgeleverd....

ik zag de 42ST50 in de winkel staan en ook al was deze redelijk slecht afgesteld, het verschil was duidelijk te zien dat het een plasma was... warme kleuren en zeer goede kijkhoek (+ zwart was redelijkerwijs zwart in een zwaar verlichte winkel)

My first Pana-Plasma....
Gefeliciteerd met je tv. Maar extra garantie is echt niet nodig. De winkelier moet sowieso garantie verlenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

De 42PV70 is naar de slaapkamer verhuisd en het is in de woonkamer nu de 50UT50 geworden! Door de Wehkamp aanbieding (599 euro!) was het prijsverschil me te groot met de ST50.

Omdat mijn Marantz SR5001 AVR onvoldoende HDMI aansluitingen had (en bovendien geen CEC, ARC en 3D doorgifte) heb ik die gelijk vervangen door een Marantz NR1403. Deze is wat minder krachtig, maar voor alleen de films meer dan voldoende.

Het was nog lastig om goedkoop de Samsung 4100 3D brillen te verkrijgen, blijkbaar is er een run op geweest rond de feestdagen. Gisteren had Foka ze weer op voorraad gekregen en heb ik er 4 voor 15E p/s aangeschaft.

Ik moet zeggen dat het 3D effect me nog tegenvalt, al zou dat kunnen liggen aan een verkeerde instelling. Ik stream vanaf een IconBit 3D mediaplayer en het 3D effect van een Side By Side film lijkt groter dan een 'echte' BD25 ISO. Het beeld is wel scherp, maar ik heb in ieder geval niet het gevoel dat dit 'voor' de tv komt te staan zoals ik dat in de bioscoop wel heb meegemaakt. Kan iemand hier wat meer over de 3D beleving met de Panny's vertellen? Wat is bijvoorbeeld de gewenste kijkafstand voor 3D (bij 50")?

Verder ben ik blij met de UT50 en het beeldformaat. De smart functies voegen voor mij nog niet zoveel toe en ik ben blij met de externe Iconbit mediaplayer want de ingebouwde speelt lang niet alle HD MKV's af. Inderdaad zijn er met de UT50 wel reflecties, maar dat had de PV70 ook; het kan me niet zo aan storen en bij donkere films gaan de lampen grotendeels uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Cap schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:31:
[...]

Is niet helemaal waar, althans gisteravond niet: hier bij Saturn Amsterdam centrum stond ie gisteravond opgesteld in ik dacht de 50 inch uitvoering, dus ze hadden hem in ieder geval als toonmodel. ;) Daarnaast ook nog een VT50 trouwens, als ik het goed heb in het 65 inch formaat.
Beetje jammer dat ze bij de Saturn dan zeggen dat het niet zo is. Ik zal eens kijken wat MM binnenkort doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Als ik het goed begrijp is het verschil tussen de UT50 en VT50:

1. Andere behuizing (minder slank maar wel zwart)
2. Louvrefilter voor zwartweergave overdag
3. ST50 heeft betere speakers
4. ST50 heeft Wifi
5. ST50 heeft meer HDMI poorten
6. ST50 heeft meerdere tuners voor de CI module (opnemen)
7. UT50 heeft geen draaivoet

Als me al deze punten gestolen kunnen worden (tv hangt aan de muur, speakers gebruik ik niet en alles wordt door een receiver doorgelust en smartTV vind ik BS), kan ik beter gaan voor de UT50. Deze is daarnaast ook nog eens zwart en past veel beter bij de rest van mijn apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Zojuist, na zeer veel ook hier op het forum nagelezen te hebben, de 50st50 besteld bij de BCC. Aangezien hier ook veel mensen wachten op de juiste aanbieding:
- 50st50 - 822
- 50gt50 - ergens rond de 1144
- 50vt50 - ergens rond de 1310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de afgelopen dagen even b ewust dichtbij mijn tv gezeten (1,5 meter ofzo). Ik ben er nu uit. Ik ga een 65" vt50 kopen denk ik e mijn 50" wegdoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie aanbieding bij de BCC hoor! Ik krijg lichte aandrang om de portemonnee te trekken. :P

@JPS ah dus jij hebt Foka leeggekocht! :) Het 3D effect varieert van zeer mooi en duidelijk tot onbeduidend en afwezig, afhankelijk van wat er gespeeld wordt. Dat kan o.a. te maken hebben met de productie van de film, de manier waarop de 3D gecodeerd is. Aan de brilletjes ligt het niet. Je kan overigens bij de beeldinstellingen de 3D diepte hoger instellen, maar dat is een beetje een lapmiddel. Als het in de bron al niet goed ziet krijg je het ook niet meer goed.

@dangerpaki helaas roepen ze van alles in winkels en kan je eigenlijk alleen op je eigen waarnemingen en research vertrouwen. :(

@DjVe goed gelezen, dus in jouw geval lijkt me de keuze duidelijk.

@Adlermann daar zat je al een tijdje over te dubben, maar nu dus de kogel door de kerk :)

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 05-01-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]androidlover schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:40:
[.. .]

Beste James, ik heb dus deze samsung 3d brillen. Heb voor de rest geen ervaring met andere 3d brillen maar ik kan je wel vertellen dat de samsung brillen werken met mijn panasonic televisie. Het 3d effect is best mooi te noemen.

De samsung ssg 3550 die met usb opgeladen dienen te worden werken ook prima op mijn ST50.
Zijn al vanaf €29,- per stuk te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Cap schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:42:
@JPS ah dus jij hebt Foka leeggekocht! :)
Ik zie net op de site dat ze alweer uitverkocht zijn :? Dan heb ik blijkbaar mazzel gehad en dat ging wel mooi gisteren. Ik was namelijk op weg naar Foka om de Marantz NR1403 te kopen en vooraf wilde ik even langs Correct om de brilletjes te halen @20e per stuk. Bij de afslag in R'dam kreeg ik een automatische E-mail binnen van Foka dat er weer voorraad was dus ik kon Correct overslaan :) Toen ik bij Foka was waren ze net vanuit een hele doos van die brillen de vitrine aan het bijvullen. Wellicht helpt het dus om even langs te gaan...
Het 3D effect varieert van zeer mooi en duidelijk tot onbeduidend en afwezig, afhankelijk van wat er gespeeld wordt. Dat kan o.a. te maken hebben met de productie van de film, de manier waarop de 3D gecodeerd is. Aan de brilletjes ligt het niet. Je kan overigens bij de beeldinstellingen de 3D diepte hoger instellen, maar dat is een beetje een lapmiddel. Als het in de bron al niet goed ziet krijg je het ook niet meer goed.
Gisteren de 3D BD25 van Avatar gekeken, die zou toch heel goed moeten zijn. Met allerlei instellingen gespeeld (ook op de Iconbit), zoals diepte en 'volgorde verwisselen', maar toch vond ik het effect niet spectaculair. Ik zag wel dat de ondertiteling 'voor' het beeld lag, maar het beeld kwam niet 'uit' de TV en ik had ook niet het idee om weg te duiken als er wat op me af kwam. Wat ik me afvraag is of de Panasonic een duidelijke 3D input ook zo herkent. Via de 3D knop zag ik soms wel de keuze tussen:

1) 2D
2) 2D --> 3D

Door die tweede instelling lijkt het er op dat de TV een 2D signaal herkent en dan kunstmatig gaat omzetten naar 3D. Bij de SBS 3D film gaf de Panasonic dacht ik wel duidelijk aan dat het 3D was en had ik de via de 3D knop de keuze tussen 2D of 3D (ipv 2D --> 3D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPS schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:01:
[...]

Ik zie net op de site dat ze alweer uitverkocht zijn :? Dan heb ik blijkbaar mazzel gehad en dat ging wel mooi gisteren. Ik was namelijk op weg naar Foka om de Marantz NR1403 te kopen en vooraf wilde ik even langs Correct om de brilletjes te halen @20e per stuk. Bij de afslag in R'dam kreeg ik een automatische E-mail binnen van Foka dat er weer voorraad was dus ik kon Correct overslaan :) Toen ik bij Foka was waren ze net vanuit een hele doos van die brillen de vitrine aan het bijvullen. Wellicht helpt het dus om even langs te gaan...

[...]

Gisteren de 3D BD25 van Avatar gekeken, die zou toch heel goed moeten zijn. Met allerlei instellingen gespeeld (ook op de Iconbit), zoals diepte en 'volgorde verwisselen', maar toch vond ik het effect niet spectaculair. Ik zag wel dat de ondertiteling 'voor' het beeld lag, maar het beeld kwam niet 'uit' de TV en ik had ook niet het idee om weg te duiken als er wat op me af kwam. Wat ik me afvraag is of de Panasonic een duidelijke 3D input ook zo herkent. Via de 3D knop zag ik soms wel de keuze tussen:

1) 2D
2) 2D --> 3D

Door die tweede instelling lijkt het er op dat de TV een 2D signaal herkent en dan kunstmatig gaat omzetten naar 3D. Bij de SBS 3D film gaf de Panasonic dacht ik wel duidelijk aan dat het 3D was en had ik de via de 3D knop de keuze tussen 2D of 3D (ipv 2D --> 3D).
dat is normaal. Bij Avatar zie je vooral diepte. Dat is het moderne 3d. Popout zie je alleen in jackass, en harold en kumar. De huidige 3dfilms zijn vooral goed voor diepte. Avatar heeft volgens mij 1 popout scene.

[edit]

Maar als je geen 3d instelling krijgt bij avatar, dan doet hij idd alleen conversie. Dan gaat er iets mis met afspelen. Maar ook juist krijg je nauwelijks pop-out bij avatar. Alleen diepte (en die is echt goed, je kijkt bijvoorbeeld honderd meter de tv in)

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 05-01-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep. Een full frame 3D blu ray van Avatar spat wat diepte betreft toch wel van het scherm af hoor, zeker in de oerwoud scenes. SBS 3D geeft ook diepte maar je verliest de helft van je resolutie.

Even wat verwachtingsmanagement :) Je moet iet verwachten dat er surfers of monsters je tv uit komen rennen, tot wel over de rand van het scherm heen en verder, zoals je zo mooi ziet op die vreselijke promtieplaatjes van Philips bij hun tv's.

Sleutelen aan 2D/3D settings in het 3D pop-up menu hoeft naar mijn ervaring niet, de tv herkent het signaal probleemloos. Je kunt bij twijfel ook gemakkelijk verifieren door even op de info knop te drukken, de tv vermeld daarbij keurig of hij in 3D modus staat of niet.

3D werkt op zich prima, maar het grootste nadeel blijft toch de verminderde beeldkwaliteit icm de shutterglasses. Contrast (zowel de zwartwaarde als de lichtsterkte), kleurechtheid/verzadiging en resolutie krijgen gewoon klapjes ten opzichte van kijken zonder brilletje. Daarnaast blijft zo'n brilletje natuurlijk irritant.

Edit:
Adlermann schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:13:
[...]

[edit]

Maar als je geen 3d instelling krijgt bij avatar, dan doet hij idd alleen conversie. Dan gaat er iets mis met afspelen. Maar ook juist krijg je nauwelijks pop-out bij avatar. Alleen diepte (en die is echt goed, je kijkt bijvoorbeeld honderd meter de tv in)
Idd en dat is eenvoudig te checken met de info knop op de tv, je ziet meteen of er sprake is van 3D beeld of niet. Voor een paar goede pop-outs van vissekoppen kun je trouwens terecht bij de Under the Sea docu in IMAX 3D. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 05-01-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Wat bedoel je precies met 'de 3D instelling'? Hoe kan ik zien dat de Panasonic een 'echt' 3D signaal ontvangt?

Duidelijk toelichting op die diepte versus 'pop-out', dat verschil kende ik niet omdat 3D nieuw voor me is... Bij Avatar zag ik inderdaad wel diepte, dus dat gaat dan goed. De pop-out is me niet zo opgevallen maar misschien was ik ook iets te veel met de knopjes aan het prutsen :)

Klopt inderdaad van die verminderde helderheid. Zelfs in de flink verduisterde woonkamer hadden we het gevoel die helemaal op te moeten krikken (dynamic stand). Eerst stond ook nog Eco aan zonder dat we het door hadden omdat dat per bron/ingang geregeld wordt. :(

[ Voor 24% gewijzigd door JPS op 05-01-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het mooie is dat je aparte beeldinstellingen hebt voor de 3D modus (per bron! ;)), die kun je dus onafhankelijk instellen van de 2D mode. Contrast inderdaad 50+ en dan whitecrush op de koop toenemen. Voorzichtig zijn met de helderheid omhoog draaien, want dit levert niet veel meer op dan dat zwart grijs wordt en doet verder weinig goeds voor alles boven zwart. Dan kan je nog beter met een gamma van 2.2 ipv 2.4 aan de slag gaan. Verder moet je in de witbalans B-Cutoff flink terug draaien omdat als het donkere anders een dikke blauwtint heeft door die shutterbrillen.

Voordeel van die aparte 3D instellingen met hoog contrast is dat je meteen ziet dat de tv een 3D signaal aan het weergeven is, geen info knop meer nodig. :)

PS niet in dynamic mode gaan werken, daar verpruts je het beeld aardig mee. Trouw blijven aan true cinema / thx mode en daar dan het contrast opkrikken!

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 05-01-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 13:12

Wimmel

Hello

DjVe schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:52:
Als ik het goed begrijp is het verschil tussen de UT50 en VT50:

6. ST50 heeft meerdere tuners voor de CI module (opnemen)
Kan iemand dit bevestigen danwel ontkennen? Ik heb nog nergens kunnen vinden dat de ST50 multituner is. Het zou wel fijn zijn wanneer ik afscheid kan nemen van mijn Humax.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmel schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:40:
[...]

Kan iemand dit bevestigen danwel ontkennen? Ik heb nog nergens kunnen vinden dat de ST50 multituner is. Het zou wel fijn zijn wanneer ik afscheid kan nemen van mijn Humax.
Er is gewoon 1 dvb-c tuner, 1 dvb-s tuner, 1 dvb-t tuner, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

[b][message=39539673,noline]
PS niet in dynamic mode gaan werken, daar verpruts je het beeld aardig mee. Trouw blijven aan true cinema / thx mode en daar dan het contrast opkrikken!
Thank voor je info. En klopt, ik ben ook geen dynamic fan, maar dat was gisteren even de snelste manier om de helderheid op te krikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Adlermann schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:44:
[...]

Er is gewoon 1 dvb-c tuner, 1 dvb-s tuner, 1 dvb-t tuner, etc.
Dan ben ik daarmee in de war....Het is voor mij ook niet echt van toepassing (werk liever met een externe decoder een logitech harmony)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Adlermann schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:56:
[...]

Gefeliciteerd met je tv. Maar extra garantie is echt niet nodig. De winkelier moet sowieso garantie verlenen...
Ja oké, maar na 5 jaar wordt het een stukje moeilijker..... Nu niet meer .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De ST50 heeft geen DVB-S tuner. Wel een DVB-C en wellicht ook een DVB-T tumer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeewee85
  • Laatst online: 27-12-2023
Hallo,

Ik ben ook met mijn TV zoektocht begonnen en mijn oog is gevallen op de P42ST50. Nu ben ik vandaag in de winkel gaan kijken, maar ik vond dat het wit niet echt wit was van deze televisie :-/ Ik heb een beetje met de kleurinstellingen lopen spelen in de winkel (op dynamisch gezet, met contrast en witbalans gespeeld), maar ik kreeg het wit niet echt wit. Alle schermen eromheen waren LED/LCD schermen die waarop het wit veel witter was. Herkennen jullie dit voor plasma TVs? of is heb ik ergens een instelling gemist?

Groeten,

Jan Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Op dynamisch zetten is sowieso geen goed idee. True Cinema is de beste stand voor thuis. Die andere LCD tv's zijn gewoon veel te fel. Als je die thuis hebt staan zul je ze flink terug moeten schroeven omdat je ogen pijn doen. Zo fel staan die dingen. Plasma oogt in de winkel niet echt mooi maar komt thuis echt heel goed tot z'n recht. Meestal adverteert Panasonic in de winkel ook met hun goede motion en niet met de kleuren omdat dat in de fel verlichtte winkels niet tot zijn recht komt. Thuis des te beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
jeewee85 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:14:
Hallo,

Ik ben ook met mijn TV zoektocht begonnen en mijn oog is gevallen op de P42ST50. Nu ben ik vandaag in de winkel gaan kijken, maar ik vond dat het wit niet echt wit was van deze televisie :-/ Ik heb een beetje met de kleurinstellingen lopen spelen in de winkel (op dynamisch gezet, met contrast en witbalans gespeeld), maar ik kreeg het wit niet echt wit. Alle schermen eromheen waren LED/LCD schermen die waarop het wit veel witter was. Herkennen jullie dit voor plasma TVs? of is heb ik ergens een instelling gemist?

Groeten,

Jan Willem
De dynamische mode is de foutste instelling mogelijk waardoor wij al weten dat je niet heel bekend bent met de juiste informatie. Laat je niet afschrikken want uiteindelijk zul je begrijpen dat wij gelijk hebben :)

De vraag is niet of de lcd witter is maar of de lcd wel correct wit weergeeft ;) De neon verlichting in de winkel is niet de juiste plek om dit te vergelijken en daarom zetten ze de lcd's op kanon mode om mensen aan te trekken. Thuis op de bank is dat "mooie lcd wit" een lichtbak vol hoofdpijn en is de plasma een correcte wit zoals bepaald in de industriestandaard waarmee ze films produceren. Dat "mooie lcd wit" zal elk detail op je scherm verknoeien.

Beter dan de ST50 gaat het nooit worden met lcd, kopen niet twijfelen. Straks op de bank zul je ons dankbaar zijn ;)

Bekijk dit eens voor een volledige cursus tv afstellen, echt super _/-\o_
http://www.avforums.com/home/pictureperfect_step1.html#mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 19:07
Strider schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:07:
Mijn ouders hebben een T42ST50E gekocht, deze wordt zaterdag afgeleverd. Ik vroeg me nu af of je een plasma tv tegenwoordig nog moet laten acclimatiseren?
Zojuist geleverd door Maxwell, nu blijkt dat er een verticale lijn door het beeld loopt.
Nu al stuk :|

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Adlermann schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:07:
[...]

kun je er een foto van maken?
Loopt door heel het beeld heen.
Afbeeldingslocatie: http://i1152.photobucket.com/albums/p497/Soldier2000/streep_zps678a9c7c.jpg

Ander vraagje, is het mogelijk om via een usb stick een .mkv film af te spelen, waarbij een .srt als subtitle aangezet kan worden? De film speelde namelijk wel af, maar ik kreeg het niet voor elkaar om er een subtitle bij te krijgen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Strider op 05-01-2013 19:31 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Druk op de knop "Option"
Daarnaast moet de SRT sub dezelfde naam als de film hebben en in dezelfde map staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Athome schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:40:
Druk op de knop "Option"
Daarnaast moet de SRT sub dezelfde naam als de film hebben en in dezelfde map staan.
Gedaan, maar daar zag ik geen subtitle instellingen of iets dergelijks?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:30:
[...]

Loopt door heel het beeld heen.
[afbeelding]

Ander vraagje, is het mogelijk om via een usb stick een .mkv film af te spelen, waarbij een .srt als subtitle aangezet kan worden? De film speelde namelijk wel af, maar ik kreeg het niet voor elkaar om er een subtitle bij te krijgen :)
Dat is officieel stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeewee85
Ik vind het een beetje lastig oordelen. Ik las dat de deze plasma TVs van samsung maar een brightness aankunnen van 70-80 cd/m^2, en bij een 3D bril maar ongeveer 25 per oog. Wat (volgens de review) betekent dat je je bij verlichte kamer soms wat weinig ziet Terwijl de 6710 van samsung rond de 200 cd/m^2 zit (ik twijfel een beetje tussen de 6710 en de panasonic)

Het wit van de panasonic was duidelijk crème kleurig tov de samsung 6710. Ik heb hem op dynamisch gezet omdat het wit dan het minst crème was en de hoofden van mensen niet zo onnatuurlijk. Hoe vinden jullie het kijken naar "alledaagse" TV, zoals nieuws etc?

Thx trouwens voor de info, ik zal eens die link bekijken

Vandaag
BARACUS schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:33:
[...]

De dynamische mode is de foutste instelling mogelijk waardoor wij al weten dat je niet heel bekend bent met de juiste informatie. Laat je niet afschrikken want uiteindelijk zul je begrijpen dat wij gelijk hebben :)

De vraag is niet of de lcd witter is maar of de lcd wel correct wit weergeeft ;) De neon verlichting in de winkel is niet de juiste plek om dit te vergelijken en daarom zetten ze de lcd's op kanon mode om mensen aan te trekken. Thuis op de bank is dat "mooie lcd wit" een lichtbak vol hoofdpijn en is de plasma een correcte wit zoals bepaald in de industriestandaard waarmee ze films produceren. Dat "mooie lcd wit" zal elk detail op je scherm verknoeien.

Beter dan de ST50 gaat het nooit worden met lcd, kopen niet twijfelen. Straks op de bank zul je ons dankbaar zijn ;)

Bekijk dit eens voor een volledige cursus tv afstellen, echt super _/-\o_
http://www.avforums.com/home/pictureperfect_step1.html#mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Slomy schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:09:
Zojuist, na zeer veel ook hier op het forum nagelezen te hebben, de 50st50 besteld bij de BCC. Aangezien hier ook veel mensen wachten op de juiste aanbieding:
- 50st50 - 822
- 50gt50 - ergens rond de 1144
- 50vt50 - ergens rond de 1310
Welk filiaal is dit? Toevallig nog indicatieprijs van de 55st50? Mooie prijzen zo. Op de website allemaal duurder namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45
Nog even verder gezocht betreft het line-bleeding probleem op de vt50 en even wat foto's gemaakt.
Onderstaande foto's zijn van mijn tv afkomstig en ben benieuwd of meerdere op het forum er net zo veel last van hebben als ik.

Foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/9817/linebleedvt50picture1.jpg

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/4703/linebleedvt50picture2.jpg
*Op de foto zijn 2 extra dikke donkere lijnen te zien, dit komt door het maken van de foto.

Zouden mensen dit probleem toevallig kunnen testen via bijv hun Xbox (zoals foto 1) en via het onderstaande plaatje (foto 2):

http://img195.imageshack.us/img195/2226/naamloostrp.jpg

Graag verneem ik jullie reacties.
Panasonic bellen voor reparatie of is dit standaard bij elke vt50 hetzelfde?

[ Voor 6% gewijzigd door NeonovA op 06-01-2013 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Neem een USB stick of SD kaart met daarop 100% egale afbeeldingen in 1080p formaat en kijk of je er dan ook last van hebt.

Meestal noemen ze dit soort dingen banding, maar dat heb je alleen bij afbeeldingen die niet egaal van 1 kleur zijn gemaakt. Zo'n groene trailer achtergrond zou dat niet mogen hebben in ieder geval.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
dangerpaki schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:28:
[...]

Welk filiaal is dit? Toevallig nog indicatieprijs van de 55st50? Mooie prijzen zo. Op de website allemaal duurder namelijk.
Was het filiaal in Beek.

In het algemeen golden de prijzen die op we website stonden en daar werd dan de %korting op toegepast (16%). De vermelde prijs voor de gt50 op de website was echter al de prijs minus de korting, deze ontving niet nogmaals 16% korting (vraag me niet waarom ze dat zo gedaan hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 07:06
maxwell ding laten omruilen, niet laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeonovA schreef op zondag 06 januari 2013 @ 02:04:
Zouden mensen dit probleem toevallig kunnen testen via bijv hun Xbox (zoals foto 1) en via het onderstaande plaatje (foto 2):

http://dl.dropbox.com/u/10157455/IMG_1644.jpg
http://dl.dropbox.com/u/10157455/IMG_1651.jpg

Op mijn ST50. Het is dus geen defect, je ziet dat het al erg afhangt van bijvoorbeeld de zoom stand. Zet ik hem op 16:9 dan is het effect al vele malen minder dan wanneer ik hem op jouw zoom2 stand zet. Je komt deze groene plaatjes met witte tekst ook veel tegen op de verschillende fora, als worst-case scenario test. In praktijk heb ik er in die maanden helemaal geen last van gehad. Nou kijk ik ook heel weinig op zoom2 stand, wellicht komt het daar dus sneller voor. Maar ik denk dus dat het niet zozeer aan de zoomstand zelf ligt maar aan wat er precies in beeld getoond wordt, waarbij dus het formaat en kleur van de objecten alsmede de verhoudingen een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Hoe je het ook onderbouwd, het is niet normaal voor een plasma. Lijkt zeer sterk op een defect, iig het toestel werkt niet zoals het zou moeten werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
nero355 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 03:10:
Neem een USB stick of SD kaart met daarop 100% egale afbeeldingen in 1080p formaat en kijk of je er dan ook last van hebt.

Meestal noemen ze dit soort dingen banding, maar dat heb je alleen bij afbeeldingen die niet egaal van 1 kleur zijn gemaakt. Zo'n groene trailer achtergrond zou dat niet mogen hebben in ieder geval.
Dat wat jij bedoeld is vertical banding ja. Dat is ook aanwezig, maar dat valt bijna niet op. (Alleen met voetbal kan je het zien als je er erg op gaat letten.) Dit fenomeen op de foto's heet echt line bleeding.
Cap schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:43:
[...]

Op mijn ST50. Het is dus geen defect, je ziet dat het al erg afhangt van bijvoorbeeld de zoom stand. Zet ik hem op 16:9 dan is het effect al vele malen minder dan wanneer ik hem op jouw zoom2 stand zet. Je komt deze groene plaatjes met witte tekst ook veel tegen op de verschillende fora, als worst-case scenario test. In praktijk heb ik er in die maanden helemaal geen last van gehad. Nou kijk ik ook heel weinig op zoom2 stand, wellicht komt het daar dus sneller voor. Maar ik denk dus dat het niet zozeer aan de zoomstand zelf ligt maar aan wat er precies in beeld getoond wordt, waarbij dus het formaat en kleur van de objecten alsmede de verhoudingen een rol spelen.
Hij staat op de foto inderdaad op zoom om het wat duidelijker aan te geven.
Maar op 16:9 zie ik het ook, alleen dan wat dunnere lijnen. Vind het wel erg opvallend, de G10 die wij ook nog hebben staan heeft het probleem ook wel maar in veel mindere mate.

[ Voor 73% gewijzigd door NeonovA op 06-01-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@spanx: Het punt is juist dat het wel vrij normaal is voor een plasma.

Als ik het testscherm als referentie neem voor mijn kijkgenot dan zou ik me er zeker aan storen. Ik heb er in praktijk geen last van gehad, daar gaat het mij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Vraag me nu af of ik morgen wel een pana wil gaan kopen met die groen problemen en strepen.

Mijn oude Hitachi 42PD8600 heeft maar 1 keer rode balken gehad en dit is toen hersteld door het service center.
Daarna heb ik nooit problemen meer gehad, geen strepen geen inbranden niets.
Mijn vrouw kijkt veel schaatsen en wintersport (veel wit dus) als er dan strepen in het beeld zouden komen zou dit wel erg storend zijn.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Het extreme geval zoals op de foto zal je tijdens tv kijken zo goed als nooit meemaken. Maar je hebt af en toe wel eens scene's waarbij je duidelijk ziet dat er lijnen zijn die een stuk donkerder zijn. In mijn geval valt dat dan best op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja fast-server, zo gaat dat als je een insider topic leest. :) Iemand met een kritische blik plaatst foto's van een van de problemen die je tegen zou kunnen komen en de alarmbellen gaan rinkelen. In dit geval de line-bleeding, maar ik kan diezelfde alarmbellen laten rinkelen met zorgvuldig gekozen banding foto's. Of het dirty screen effect. We kunnen ook inzoomen op dithering. Etc. ;)

Zoals gezegd is dit echt een typisch worst-case scenario. Maar zo kan ik zonder veel moeite voor elke tv een zorgvuldig gekozen beeld tevoorschijn toveren waarbij de beperkingen van de techniek / het model keihard naar voren komen.
Daar tegenover kan je van elke tv ook prachtige plaatjes tonen waarbij de kleurenpracht, details en power van het scherm af spatten.

Je kunt het ook zo bekijken: hele volksstammen kijken hier met veel genot naar naar hun plasma televisie zonder zich te storen aan de inherente beperkingen, sterker nog, ik durf te beweren het merendeel zonder ze in praktijk ooit maar te zien. Wat het schaatsen kijken betreft: dat gaat prima.

@NeonovA Dat geloof ik graag,dat je oude plasma er minder last van heeft bij dit beeld. Ik heb zelf geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb er in praktijk geen last van gehad, daar gaat het mij om. Iemand die het onoverkomelijk vindt moet inderdaad op zoek naar een andere tv, niks aan te doen. :)

Edit: op mijn 16:9 beeld zie je het ook nog hoor. Maar wel heel heel erg veel minder. Je ziet trouwens ook mooi mijn DSE/banding vlekken, met name linksonder naast de tekst zit een mooie. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 06-01-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat die strepen een worst-case scenario zijn dat geloof ik best, en ik kijk geen tafel spellen zoals poolen...
Daarnaast zal zo'n film intro ook snel voorbij zijn zodat je er zo goed als geen last van hebt.

Gebeurd dit ook op een witte achtergrond? Als wit niet wit is of als er strepen inzitten dan is dit toch echt wel een dealbreaker als je veel wintersport kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is mij nog nooit opgevallen bij wintersportbeelden. Er is hier op het forum wel melding gemaakt van een zichtbare "groene blob" bij sneeuwbeelden. Kijk maar uit. :)

Ook met poolen hebben ik er trouwens helemaal geen last van gehad. Dat is toch iets heel anders dan zo'n full-contrast groen-met-dikke-witte-letters scherm.

Algemeen gezegd vind ik plasma uitmuntend voor het kijken van real-life zaken als videobeelden, foto materiaal en bewegend beeld als in games. Voor het weergeven van statische graphics met elementen van hoog contrast (menubalken, teksten) is een goed LCD scherm een betere keuze. Met nadruk op goed: een goedkope LCD loopt ook dan tegen veel beperkingen aan, neem bijvoorbeeld de ongelijkmatige schermhelderheid en de slechte kleuren.

[ Voor 66% gewijzigd door Cap op 06-01-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
de 50 serie heeft een wit issue maar dat schijn alleen voor te komen als de ECO modus aanstaat.
Als die aanstaat dan wordt wit meer grijs en kan een iets rood effect hebben in het midden van het scherm en iets groen aan de zijkanten door de dimming.
In de winter gewoon de ECO modus uitzetten dus.

Morgen maar eens kijken of ze er nog 1 hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeonovA schreef op zondag 06 januari 2013 @ 02:04:
Nog even verder gezocht betreft het line-bleeding probleem op de vt50 en even wat foto's gemaakt.
Onderstaande foto's zijn van mijn tv afkomstig en ben benieuwd of meerdere op het forum er net zo veel last van hebben als ik.

Foto 1:
[afbeelding]

Foto 2:
[afbeelding]
*Op de foto zijn 2 extra dikke donkere lijnen te zien, dit komt door het maken van de foto.

Ik heb ook linebleed op mijn vt50. Op mijn st50 had ik het ook (heel iets minder). Dat is gewoon 'normaal' bij deze schermen. Ik zie het verder eigenlijk nooit, maar alleen bij mijn os x desktop.
spanx schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:48:
Hoe je het ook onderbouwd, het is niet normaal voor een plasma. Lijkt zeer sterk op een defect, iig het toestel werkt niet zoals het zou moeten werken....
Linebleed is vrij normaal bij een plasma. Alle panasonics die ik heb gehad hadden er last van. En dat waren de: pz80, pz85, g10, vt30, st50 en vt50.

De meeste reviews bespreken het ook kort

[ Voor 16% gewijzigd door Adlermann op 06-01-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:43:
de 50 serie heeft een wit issue maar dat schijn alleen voor te komen als de ECO modus aanstaat.
Als die aanstaat dan wordt wit meer grijs en kan een iets rood effect hebben in het midden van het scherm en iets groen aan de zijkanten door de dimming.
In de winter gewoon de ECO modus uitzetten dus.

Morgen maar eens kijken of ze er nog 1 hebben staan :)
"50 serie heeft een wit issue" ehhh dat is nieuw voor mij. :)

Eco modus gewoon altijd uit zetten, zomer of winter, en meteen de goede instellingen voor beeldmodus (True Cinema / thx) en contrast gebruiken. Dan gebruik je ten eerste niet meer dan in normaal stand met ECO modus aan, ten tweede is het beeld beter.

Verder nogmaals de al eindeloos aangehaalde kreten :)

LCD (LED) tv's staan in de winkel en helaas vaak ook thuis in blauwwitte "toch mode", evenals de meeste computerbeeldschermen. Dat heeft niets met een goede witweergave te maken.

Moderne plasma's kunnen ook prima (te) helder maar niet zo sterk als LCD's, bovendien zit er een brightness limiter in (ABL) die zorgt dat een bepaalde stroomverbruikswaarde niet overschreden wordt. Dus zet je een plasma naast een LED tv in de winkel dan vind je opeens dat de plasma niet "echt wit" weergeeft en maar donker en flets oogt.

Alleen zijn dat niet de omstandigheden waarin je thuis naar de tv gaat zitten kijken. Zet je hem in een donkerverlichte ruimte dan doet de LED pijn aan je ogen, en moet je hem uit "shop mode" halen en het contrast flink terug draaien. Zet je dan de plasma ernaast dan ziet ie er opeens prachtig uit met diepe kleuren en mooi zwart. Het wit van die plasma is op dat moment ook prachtig wit, en in een erg donkere ruimte is er nog goede kans dat dat wit zelfs pijn doet aan je ogen en je het contrast ook nog wat terug wilt schroeven. Want ook een plasma kan in een donkere ruimte prima pijn doen aan je ogen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Kleine update over de 3D beleving. Na een beetje rondgoogelen zag ik de tip dat bij mijn 3D Mediaplayer (Iconbit) bij het starten van de ISO niet voor het BR-lite menu gekozen moet worden om de film in 3D modus te krijgen.

Vandaag een BD25 3D animatiefilm gekeken (Lorax) en de 3D effecten waren veel duidelijke dan bij Avatar. Daarna ook Avatar nog even geprobeerd en toe was er wel degelijk een 'wow' effect! Blijkbaar hebben we eergisteren in een 3D simulatie modus van de Panasonic gekeken en geen native 3D vanuit de mediaplayer. Enfin, weer wat geleerd en een reden om binnenkort Avatar nog maar eens te gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Cap schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:51:
@spanx: Het punt is juist dat het wel vrij normaal is voor een plasma.

Als ik het testscherm als referentie neem voor mijn kijkgenot dan zou ik me er zeker aan storen. Ik heb er in praktijk geen last van gehad, daar gaat het mij om.
Excuseer, ik dacht dat het een mankement was. I have Much to learn about plasma...

Maar als er zo veel nadelen kleven aan de plasma techniek.... Waarom is het dan zo populair? ( onder kenners)
Kijk beeldkwaliteit is natuurlijk heel belangrijk..... Vind mijn vrouw ook, alleen ziet ze het vaak niet zo tenzij het verschil overduidelijk is...

Mijn oude sammy met s-pva paneel is al stukken beter dan alle mensen die wij kennen die een standaard lcd hebben (non pva) en die hebben het ook nog vaak vreselijk ingesteld....

Het gevoel bekruipt me dat ik alleen alle nadelen via mijn vrouw te horen krijg :X omdat ze alleen die "ziet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Vandaag uitgebreid wezen kijken naar de UT50 en ST50. Ik kan er echt niet aan wennen! Reflecties irriteren me en het beeld is in mijn ogen onrustig (hij blijft flikkeren). Daarnaast verdienen zowel de ST50 als de UT50 geen prijzen voor het mooie design :( Ik heb woonkamer met zeer veel glas (flinke ruiten aan drie verschillende muren en er staat overdag dus bijna altijd zon op de TV. Vandaar toch besloten om een LCD te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er tegenwoordig EU regels met cookies zijn ingevoerd en dat mijn 'smartviera' webbrowser die cookies niet accepteert! ik kom dus niet op de HBBTV pagina van de omroep :-(

Is er ergens een truuk? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjVe schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:15:
Vandaag uitgebreid wezen kijken naar de UT50 en ST50. Ik kan er echt niet aan wennen! Reflecties irriteren me en het beeld is in mijn ogen onrustig (hij blijft flikkeren). Daarnaast verdienen zowel de ST50 als de UT50 geen prijzen voor het mooie design :( Ik heb woonkamer met zeer veel glas (flinke ruiten aan drie verschillende muren en er staat overdag dus bijna altijd zon op de TV. Vandaar toch besloten om een LCD te pakken.
Met veel licht moet je dus de vt50 nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:11:
[...]

Excuseer, ik dacht dat het een mankement was. I have Much to learn about plasma...

Maar als er zo veel nadelen kleven aan de plasma techniek.... Waarom is het dan zo populair? ( onder kenners)
Kijk beeldkwaliteit is natuurlijk heel belangrijk..... Vind mijn vrouw ook, alleen ziet ze het vaak niet zo tenzij het verschil overduidelijk is...

Mijn oude sammy met s-pva paneel is al stukken beter dan alle mensen die wij kennen die een standaard lcd hebben (non pva) en die hebben het ook nog vaak vreselijk ingesteld....

Het gevoel bekruipt me dat ik alleen alle nadelen via mijn vrouw te horen krijg :X omdat ze alleen die "ziet"
De nadelen van plasma zijn minder erg dan de nadelen van lcd :) LCD is gewoon onkijkbaar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:11:
[...]

Het enige advies dat ik je kan geven is: ga met een paar blu-ray / dvd schijfjes naar een dealer die een mooie home theater ruimte heeft, eentje dus die gedempt verlicht is, en liefst een die ook nog een goede HD box erop heeft aangesloten voor tv beeld, en oordeel zelf. :)
DjVe schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:15:
Dat geflikker moet je met een korrel zout nemen, je kan nog zo lang kijken in een hel verlichte winkel met daarnaast allemaal flikkervrije LCD's, maar je moet het zien in een goed gecontroleerde omgeving. Toen ik de winkels binnen stapte zag ik ook zonder enige moeite, in een enkele oogopslag dus, aan het flikkeren welke toestellen een plasma scherm hadden. Ik ben blij dat ik toen toch heb besloten een plasma te kopen. Nu ik thuis kijk heb ik geen last van het flikkeren. Als ik TL lampen ophang en er pal naast een LCD plaat ophang zal ik het ongetwijfeld weer opmerken.

Reflecties blijven tricky. Er is eigenlijk maar 1 oplossing voor: ik ben van mening dat een goede kijkervaring sowieso vraagt om het minimaliseren van de bron van de reflecties, of je nu plasma of lcd gebruikt. Naar een laptop kijken op de bank met een bak buitenlicht achter je door het raam is ook bepaald geen pretje.

Design is een kwestie van smaak. Ik heb het niet zo op de Samsung / LG bling bling modellen met shiny voeten en oplichtende merklogo's, een ander vindt het prachtig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:38:
Jammer dat er tegenwoordig EU regels met cookies zijn ingevoerd en dat mijn 'smartviera' webbrowser die cookies niet accepteert! ik kom dus niet op de HBBTV pagina van de omroep :-(

Is er ergens een truuk? :?
Lang leve de "lichten" die in Nederland de cookiewet in de huidige vorm hebben geimplementeerd, bedank hen maar! In andere EU landen om ons heen gaat het met "implied consent" dus dan krijg je die pop-ups niet. Ik acht de kans dan ook niet groot dat Panasonic dit snel gaat aanpassen. :(

Geen truuk, er valt niks te configureren aan de webbrowser. Als je Viera connect weet te hacken let me know. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 06-01-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPS schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:22:
Kleine update over de 3D beleving. Na een beetje rondgoogelen zag ik de tip dat bij mijn 3D Mediaplayer (Iconbit) bij het starten van de ISO niet voor het BR-lite menu gekozen moet worden om de film in 3D modus te krijgen.

Vandaag een BD25 3D animatiefilm gekeken (Lorax) en de 3D effecten waren veel duidelijke dan bij Avatar. Daarna ook Avatar nog even geprobeerd en toe was er wel degelijk een 'wow' effect! Blijkbaar hebben we eergisteren in een 3D simulatie modus van de Panasonic gekeken en geen native 3D vanuit de mediaplayer. Enfin, weer wat geleerd en een reden om binnenkort Avatar nog maar eens te gaan kijken :)
Gek, is dit iets wat typerend is voor de Iconbit? Waar heb je ie informatie vandaan? Ik ben ook een mediaspeler aan het testen met dezelfde realtek 3D chip, de Xtreamer Sidewinder 3. Ook die heeft een BD lite menu optie maar heb dit gedrag daarbij niet opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Cap schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:16:
[...]

Gek, is dit iets wat typerend is voor de Iconbit? Waar heb je ie informatie vandaan? Ik ben ook een mediaspeler aan het testen met dezelfde realtek 3D chip, de Xtreamer Sidewinder 3. Ook die heeft een BD lite menu optie maar heb dit gedrag daarbij niet opgemerkt.
Ik las dit op het HT-forum en ik weet ook niet of dat altijd zo is. Maar in ieder geval ging dit bij Avatar wel op.

/Edit: link ingevoegd.

[ Voor 12% gewijzigd door JPS op 06-01-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:54
Zo net een 50st50 gekocht. Wat een verschil met mijn oude pana 42pv60

Wauw, heb niet gelet op banding of line bleed of wat dan ook ben gewoon lekker tv gaan kijken. True cinema, contrast op 36 en alle andere onzin uit gezet.

Ben nog wel beetje huiverig als mijn dochter disney channel gaat kijken maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeewee85
Ik ben vandaag gaan kijken naar de P50/P42 ST50 maar wat ik jammer vind is dat het wit niet echt wit is. Het is een beetje creme/grijzig. In hoeverre merken jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
jeewee85 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:00:
Ik ben vandaag gaan kijken naar de P50/P42 ST50 maar wat ik jammer vind is dat het wit niet echt wit is. Het is een beetje creme/grijzig. In hoeverre merken jullie dat?
Komt omdat je waarschijnlijk in een winkel bent gaan kijken. Daar is het beeld sowieso niet hoe je het moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
jeewee85 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:00:
Komt doordat de kleurtemperatuur op warm staat. Zet je deze op normaal dan is wit wel echt wit ipv creme. Zelf kies ik ik ook liever voor de cinema stand ipv true cinema stand omdat hier de optie bij staat om de kleur temperatuur aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meningen over wat "echt wit" in videotermen betekent verschillen hier, dat is duidelijk. :)

Er is in ieder geval een standaard en die schrijft 6500K voor als kleurtemperatuur. Dit kun je meten met een geschikt apparaat en dan kom je in het geval van onze tv's in de buurt met de kleurtemperatuur "Warm". Als je een ander wit wenst dan kan dat, maar het is niet volgens de videostandaard waarmee een film geproduceerd is.

Maar niemand verbiedt je wit dat blauwer is dan de vastgelegde standaard mooier wit te vinden natuurlijk. :)

Overigens kun je ook in True Cinema mode prima de kleurtemperatuur aanpassen, dit doe je dan met de RGB controls hoog/laag, een preciezere afstelmogelijkheid dus dan de andere standen.

En dit is niks nieuws hoor, ook met bijvoorbeeld iPhone schermen heb ik eindeloze discussies gehad wat precies goed wit is, dus hoe geel/blauw het wit moet/mag zijn. Ik ben ook daar nog steeds voor dicht in de buurt van 6500K, maar het is minder kritisch dan bij tv kijken.

Ps de standaard fabrieksstand is modus "Normaal" met kleurtemperatuur "Normaal", net even gecheckt. :)
JPS schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:50:
[...]

Ik las dit op het HT-forum en ik weet ook niet of dat altijd zo is. Maar in ieder geval ging dit bij Avatar wel op.
Aha, ik lees het net en snap nu wat er gebeurd is. Vanaf het mini menu startte ie dan inderdaad gewoon de 2D versie op, en waarschijnlijk ben jij er met de 3D functie van de tv toen gaan proberen 3D van te maken. :) Die 2D naar 3D conversie van de tv redt het natuurlijk bij lange na niet bij een echte 3D bron. :+

Dat is inderdaad iets wat typerend is voor het BD Lite menu en gebeurt met elke 3D speler. Als je een 3D-only blu-ray of rip hebt dan loop je niet tegen dat probleem aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Cap op 06-01-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Knoop doorgehakt en net de 42ST50 besteld als het goed is komt ie dinsdag binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
androidlover schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:07:
[...]

Komt doordat de kleurtemperatuur op warm staat. Zet je deze op normaal dan is wit wel echt wit ipv creme. Zelf kies ik ik ook liever voor de cinema stand ipv true cinema stand omdat hier de optie bij staat om de kleur temperatuur aan te passen.
Maar dat wit is 'correcter' dan eht wit van de normaal stand. Je moet wel zo dicht mogelijk tegen de d65 standaard aanzitten. Dat is namelijk waarop content op afgestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Cap schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:34:

[...]

Aha, ik lees het net en snap nu wat er gebeurd is. Vanaf het mini menu startte ie dan inderdaad gewoon de 2D versie op, en waarschijnlijk ben jij er met de 3D functie van de tv toen gaan proberen 3D van te maken. :) Die 2D naar 3D conversie van de tv redt het natuurlijk bij lange na niet bij een echte 3D bron. :+
Inderdaad, dat is wat er gebeurde en daarom zag ik op de Panny ook geen 'normale' 3D stand maar alleen 2D-->3D. Ook op de Iconbit kon ik alleen SBS/Top-Bottom modi kiezen, dus ik begreep even helemaal niet wat er mis ging...
Dat is inderdaad iets wat typerend is voor het BD Lite menu en gebeurt met elke 3D speler. Als je een 3D-only blu-ray of rip hebt dan loop je niet tegen dat probleem aan.
Dat moet je dus maar net weten...maar als ik jou begrijp geldt het dus altijd dat als je een BD25 2D/3D opstart je niet het BD Lite menu moet kiezen als je 3D wil kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of het altijd mis gaat weet ik niet. Het zit hem in ieder geval in de Java licentie. Ik denk dat vrijwel alle commerciële 2D+3D discs (BD versie 1.1 of 2.0) Java gebruiken als basis voor de menu's, dus die menu's kun je dan niet gebruiken.

BD-lite doet volgens mij niet veel meer dan de eerste de beste m2ts file in het bdmv menu openen, dus het resultaat van wat je precies opstart blijft een beetje onvoorspelbaar. Als de film in meerdere m2ts files is ondergebracht gaat het al mis, alleen de eerste wordt dan afgespeeld.

Bij de oude BD 1.0 standaard zullen de originele menu's wel werken.

Edit: er zijn trouwens ook flash based menu's, ook een uitdaging voor de meeste spelers denk ik. :) En er bestaan wel een paar 3D spelers die wel java ondersteunen maar dan kom je in de duurdere prijscategorie,

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 07-01-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeewee85
In de winkel heb ik ook een foto gemaakt. de schermen rechts zijn plasma (rechtsboven P50ST50). Het scherm links is een LCD/LED van panasonic. De verkoper heeft het scherm rechtsboven op maximaal contrast ingesteld en de kleurtemp op koel.

Dit verschil had ik ook al in een andere winkel gezien en vandaar mijn terughoudendheid om de P42ST50 te kopen. De brightness van deze schermen komt niet boven de 70-80 cd/m2 uit (en met 3D op 1 oog 25-30), terwijl een LCD al gauw aan de 200-400 cd/m^2 zit. Ik heb alleen geen idee in hoeverre irritant is overdag. Je kan wel een contrast van >8000 (80/0.009 = 8889) hebben, maar als je bij het journaal in de morgen wat licht in de woonkamer hebt dan zou een minder contrast (2500 van LCD) wel eens aangenamer kunnen kijken omdat je meer brightness hebt.

Vandaag mijn vraag; hoe kijkt het overdag?

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/14620130106_153727.jpg
Cap schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:34:
De meningen over wat "echt wit" in videotermen betekent verschillen hier, dat is duidelijk. :)

Er is in ieder geval een standaard en die schrijft 6500K voor als kleurtemperatuur. Dit kun je meten met een geschikt apparaat en dan kom je in het geval van onze tv's in de buurt met de kleurtemperatuur "Warm". Als je een ander wit wenst dan kan dat, maar het is niet volgens de videostandaard waarmee een film geproduceerd is.

Maar niemand verbiedt je wit dat blauwer is dan de vastgelegde standaard mooier wit te vinden natuurlijk. :)

Overigens kun je ook in True Cinema mode prima de kleurtemperatuur aanpassen, dit doe je dan met de RGB controls hoog/laag, een preciezere afstelmogelijkheid dus dan de andere standen.

En dit is niks nieuws hoor, ook met bijvoorbeeld iPhone schermen heb ik eindeloze discussies gehad wat precies goed wit is, dus hoe geel/blauw het wit moet/mag zijn. Ik ben ook daar nog steeds voor dicht in de buurt van 6500K, maar het is minder kritisch dan bij tv kijken.

Ps de standaard fabrieksstand is modus "Normaal" met kleurtemperatuur "Normaal", net even gecheckt. :)

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
jeewee85 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:14:
In de winkel heb ik ook een foto gemaakt. de schermen rechts zijn plasma (rechtsboven P50ST50). Het scherm links is een LCD/LED van panasonic. De verkoper heeft het scherm rechtsboven op maximaal contrast ingesteld en de kleurtemp op koel.

Dit verschil had ik ook al in een andere winkel gezien en vandaar mijn terughoudendheid om de P42ST50 te kopen. De brightness van deze schermen komt niet boven de 70-80 cd/m2 uit (en met 3D op 1 oog 25-30), terwijl een LCD al gauw aan de 200-400 cd/m^2 zit. Ik heb alleen geen idee in hoeverre irritant is overdag. Je kan wel een contrast van >8000 (80/0.009 = 8889) hebben, maar als je bij het journaal in de morgen wat licht in de woonkamer hebt dan zou een minder contrast (2500 van LCD) wel eens aangenamer kunnen kijken omdat je meer brightness hebt.

[afbeelding]

[...]
Overdag kijkt het prima. Geen enkel probleem. Het probleem in de winkel is die felle TL verlichting die erop staat. Ik zou het denk ik nog geen 5 minuten volhouden met dat linkerscherm. Daar krijg je toch hoofdpijn van? Overigens komt het op de foto ook erg onnatuurlijk over. Bij mij is een geheel wit scherm gewoon echt wit. En zelfs dan moet ik vaak al ff knipperen voor de felheid. Laat staan als ik een LCD/LED zou hebben staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeewee85 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:14:

[afbeelding]

[...]
Overdag kan je prima standard mode gebruiken. Die doet wel 150cd/m2 (thx bright room ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Cap schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:16:
[...]

Dit heb je ook bij de Mede8er 1000X3D, het heeft te maken met copyrights... of zo

Bron (o.a.):
http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=9402.0

Oh -O- , ik zag dat er al ruim gereageerd was op je post... 8)

[ Voor 6% gewijzigd door NaN op 07-01-2013 14:20 . Reden: Spuit elf actie... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2019
ParkOverall schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 06:24:
[...]

Bijzonder (fraai) model heb je: als je het topic doorleest dan zie je dat de meesten gaan voor een type uit de 'ST' lijn, jij hebt er dus duidelijk meer dan gemiddeld geld voor (over). Laat dus wat los over jouw keuze voor specifiek deze t.v., als 'tweaker' :9
De keuze voor deze tv kwam mede door dat ik toch weer een plasma wou. Ik vond de 8000 serie 65" van Samsung niet zo mooi, en was ook nog duurder. Mooie zwartwaarde en mooi design waren voor mij ook doorslag gevend.

Moet alleen nog wel een goeie beugel kopen.

Ojah, ik had nog wat personeels korting over. Voor €2199,- kon ik hem zeker niet laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
LuPo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:21:
[...]

Overdag kijkt het prima. Geen enkel probleem. Het probleem in de winkel is die felle TL verlichting die erop staat. Ik zou het denk ik nog geen 5 minuten volhouden met dat linkerscherm. Daar krijg je toch hoofdpijn van? Overigens komt het op de foto ook erg onnatuurlijk over. Bij mij is een geheel wit scherm gewoon echt wit. En zelfs dan moet ik vaak al ff knipperen voor de felheid. Laat staan als ik een LCD/LED zou hebben staan. :P
Ik kan vt30 zo helder instellen dat hij overdag irriteert aan de ogen. geen idee hoe het bij de nieuwe series is kwa settings etc. Dingen gaan echt super wit hoor, evt geen cinema maar normaal stand pakken. Klopt mi. ook beter met het omgevingslicht dan cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
en nu? 60 serie preorderen? Heb gehoord dat er een model boven de vt serie komt, soort non plus ultra 100% japans gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:18:
en nu? 60 serie preorderen? Heb gehoord dat er een model boven de vt serie komt, soort non plus ultra 100% japans gemaakt.
Ik ga niet zolang zonder tv zitten. Misschien een 65" vt halen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Djeez, het gaat wel extreem met die panel sizes. Als je een kleiner scherm wil dan 50", dan blijven er slechts twee 'budget' lijnen (S en X) over die beide niet eens 3D functionaliteit hebben en waarvan de X-lijn slechts HD-ready is 8)7

Vooral die X-lijn tv's moeten dan wel bijna gratis zijn wil dat een succes worden.

[ Voor 26% gewijzigd door The Legend op 07-01-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Laatst online: 04-09-2016
In eerste instantie nog niet het verkopen van de VT50 waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Zou dit ook direct de definitieve line-up zijn voor Europa? Ik kan me herinneren dat de ST50 serie van 2012 in eerste instantie ook geen 42" model leek te hebben?

Zou dit wel erg vreemd vinden. De S en X series hebben ook geen Smart-TV functies als ik het zo lees. Echt uitgeklede modellen dus. Je telt pas mee vanaf 50" volgens Pansonic ;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Laatst online: 04-09-2016
Dan zullen de 42ST50 populaire toestellen gaan worden als dat zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
SanduTje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:11:
Dan zullen de 42ST50 populaire toestellen gaan worden als dat zo zou zijn.
In de us worden van de huidige serie onder 50 inch al geen full hd modellen meer uitgebracht!
Hier waarschijnlijk gewoon ook in 42 inch te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Panasonic's line of 2013 VIERA Plasma HDTVs will be available starting in February 2013.
Snel? Of enkel US, en gewoon weer april/mei in Europa :z

Pagina: 1 ... 57 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.