De meningen over wat "echt wit" in videotermen betekent verschillen hier, dat is duidelijk.
Er is in ieder geval een standaard en die schrijft 6500K voor als kleurtemperatuur. Dit kun je meten met een geschikt apparaat en dan kom je in het geval van onze tv's in de buurt met de kleurtemperatuur "Warm". Als je een ander wit wenst dan kan dat, maar het is niet volgens de videostandaard waarmee een film geproduceerd is.
Maar niemand verbiedt je wit dat blauwer is dan de vastgelegde standaard mooier wit te vinden natuurlijk.
Overigens kun je ook in True Cinema mode prima de kleurtemperatuur aanpassen, dit doe je dan met de RGB controls hoog/laag, een preciezere afstelmogelijkheid dus dan de andere standen.
En dit is niks nieuws hoor, ook met bijvoorbeeld iPhone schermen heb ik eindeloze discussies gehad wat precies goed wit is, dus hoe geel/blauw het wit moet/mag zijn. Ik ben ook daar nog steeds voor dicht in de buurt van 6500K, maar het is minder kritisch dan bij tv kijken.
Ps de standaard fabrieksstand is modus "Normaal" met kleurtemperatuur "Normaal", net even gecheckt.

Aha, ik lees het net en snap nu wat er gebeurd is. Vanaf het mini menu startte ie dan inderdaad gewoon de 2D versie op, en waarschijnlijk ben jij er met de 3D functie van de tv toen gaan proberen 3D van te maken.

Die 2D naar 3D conversie van de tv redt het natuurlijk bij lange na niet bij een echte 3D bron.
Dat is inderdaad iets wat typerend is voor het BD Lite menu en gebeurt met elke 3D speler. Als je een 3D-only blu-ray of rip hebt dan loop je niet tegen dat probleem aan.
[
Voor 46% gewijzigd door
Cap op 06-01-2013 22:49
]