Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56
Bij mij staat de 50ST50 ook net! Op een nieuw vers meubel, met nieuwe receiver en speakerset.
Nu alleen nog kabel, netwerk, en testen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi! Niet vergeten het beeld op True Cinema te zetten he, en geavanceerd meteen ook aanzetten in het instellingen menu, dan een beetje spelen met de beeldverbeteraars onder beeld en beeld geavanceerd. Liefst alles uit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 28-12-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
Cap schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:34:
Maar ik zie wel in het rood bij 10% helderheid al 103% en oplopend en blauw duikt tegelijk naar beneden op 95%. Heb je nu in het near-black (<5%) geen roodzweem in je grijswaarden (brightness en near-black testschermen AVSHD)?
Ik heb er vanavond eens op gelet. Als het weet zou je het kunnen zien. Het is wel duidelijk veel minder dan de overdaad aan rood in de lichte delen voor de calibratie.
Ik heb er absoluut geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:32
Cap schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:17:
Ik zie helaas 5 lege vakken met een vraagteken erin, speedmetal. Edit: je moet ingelogd zijn op HDJ om ze te kunnen zien.

@Athome, normaal stoorde het bij mij ook niet, bij de meeste beelden en ook donkerdere scenes geen storend probleem. Maar zodra er echt een langzame fullscreen fade-to-black was, of bijvoorbeeld een aftiteling van een wat oudere film langs kwam die net boven video-black zat (dus net boven het 16 level) dan zat ik toch naar een donkerroodbruin scherm te kijken, dat stoorde me erg.
voorproefje op 2013!!!!
dit is een uitgelekt nieuw 2013 model, stond een halve dag op de panasonic site.
Is inmiddels weer verwijderd.
Het gaat om de tc-p65s60

Voor de foto's zie de linkjes van CAP hieronder. (thanks) :)

[ Voor 63% gewijzigd door speedmetal35 op 28-12-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie helaas 5 lege vakken met een vraagteken erin, speedmetal. Edit: je moet ingelogd zijn op HDJ om ze te kunnen zien.

Kortgezegd, er viel een TC-P65S60 te bewonderen, dat wordt hier dus een TX-P65S60. De opvolger van de ST50 lijkt dus de S60. De standaard 1080p, buit-in WiFi, "online movies" (Viera connect) en 600Hz Sub Field Drive (geen 2000/2500 Focus Field Drive?) , en de vernieuwing: een touch pen!?

Verder aan de foto's te zien een nog wat smallere, zwarte rand en helaas onderaan een zilveren strook en ook bovenaan iets dat op een dun randje zilver of plexiglas lijkt. Waarschijnlijk ook weer ietsjes dunner? :)

Meer info: http://www.hdtvtest.co.uk...lasma-tv-201212272494.htm

Daar wordt gesuggereerd dat je de tv wellicht zou kunnen bedienen via het draadloze / bedrade netwerk, dat zou een welkome aanvulling zijn op het ouderwetse IR.

@Athome, normaal stoorde het bij mij ook niet, bij de meeste beelden en ook donkerdere scenes geen storend probleem. Maar zodra er echt een langzame fullscreen fade-to-black was, of bijvoorbeeld een aftiteling van een wat oudere film langs kwam die net boven video-black zat (dus net boven het 16 level) dan zat ik toch naar een donkerroodbruin scherm te kijken, dat stoorde me erg.

[ Voor 48% gewijzigd door Cap op 29-12-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
Verwijderd.

[ Voor 123% gewijzigd door speedmetal35 op 29-12-2012 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Cap schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:51:
Mooi! Niet vergeten het beeld op True Cinema te zetten he, en geavanceerd meteen ook aanzetten in het instellingen menu, dan een beetje spelen met de beeldverbeteraars onder beeld en beeld geavanceerd. Liefst alles uit. :)
True Cinema is wel heul donker!
Ook flikkert het beeld best wel, heel goed duidelijk zichtbaar als je naast de tv kijkt, dan zie je het in je ooghoeken.
Meh :(

[ Voor 2% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-12-2012 17:27 . Reden: Wat een Nederlands! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:26:
[...]

True Cinema is wel heul donker!
Ook flikkert het beeld best wel, heel goed duidelijk zichtbaar als je naast de tv kijkt, dan zie je het in je ooghoeken.
Meh :(
True cinema is niet donker. Het is zoals het hoort te zijn. Ee ntv hoort geen tweede zon te zijn.

Dat flikkeren wen je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Toyota: Zorg wel dat ECO modus UIT staat! Dit veroorzaakt in een donkerdere kamer namelijk te donker beeld, en bovendien extra geflikker. Daarnaast moet je ook zorgen dat bij geavanceerde beeldinstellingen IFC liefst uit of op minimaal, maar in ieder geval NIET op max staat. Op de max stand zorgt het er namelijk voor dat de refresh rate van de tv op 60Hz geforceerd wordt in plaats van de gebruikelijke 100/120 Hz, en ook dan wordt het flikkeren van het beeld, met name bij witte oppervlakken, en als je net langs de tv kijkt, en als er een TL/spaarlamp in de buurt is, benadrukt.

Maar het komt uiteindelijk neer op wat Adlermann zegt: het flikkeren daar wen je aan. Ik zag het in het begin ook veel erger, mede door verkeerde insteliingen. Ben er nogal gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:52

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben vandaag wezen kijken naar de ST50, maar dat flikkeren viel me direct op. Maar als ik het goed begrijp is dat voor 90% te verminderen door de Tv fatsoenlijk in te stellen (het zal ook niet helpen dat de winkel TL lampen heeft hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, ik ben altijd erg gevoelig voor flikkeren, had er bij crt monitoren <85 Hz ook altijd direct last van. Maar in huiskamer omstandigheden en met de goede instellingen ervaar ik geen problemen met mijn plasma tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:25

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik zie dat flikkeren ook heel erg bij de Panasonics.....daarom ga ik zelf voor een Samsung plasma.
Maar ja overal is wel wat mee....was er maar een perfecte plasma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Is er ook een optie om ervoor te zorgen dat mijn televisie niet naar hdmi kanaal springt zodra mijn pc uit standby mode komt? Ik heb het geprobeerd uit te zetten via instellen en dan Link uitzetten maar dat werkt dus niet. Het is echt heel irritant zo en om nu de hele tijd hdmi kabel maar in en uit de tv te trekken is ook niet wat.
Ik heb een p50ut50

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HDMI poort 1 switcht automatisch, onafhankelijk van of Viera Link aan staat of niet. Bij de andere HDMI poorten is dat volgens mij niet het geval.

Ik heb al mijn apparatuur via een HDMI 1.4 switch aangesloten op de eerste HDMI input van de tv. Op de tv heb ik Viera Link uit staan.

Het hangt ook nog wel af van de bron. Als ik hem in tv en ik start mijn Horizon box of Blu-ray speler dan blijft ie gewoon in tv mode. Maar als ik een mediaspeler aanzet (ben er een paar aan het uitproberen) dan springt ie onmiddelijk naar de HDMI input. Blijkbaar is het iets in het signaal dat het bronapparaat afgeeft, ik heb de instellingen bekeken maar er valt op dat gebied niks aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-10 15:45
Sinds een aantal dagen heb ik een VT50 in bezit, overgegaan van een 46 inch GT30 naar 50 inch VT50.
Beeld ziet er prachtig uit natuurlijk maar wat mij opvalt is dat de VT50 echt enorm veel last heeft van line-bleeding.

Voorbeeld line-bleeding:
http://img94.imageshack.us/img94/9508/imag0145a.jpg

NCIS is bijv een van de series die ik op de GT30 vaak keek maar line-bleeding was mij daar nooit opgevallen. Nu ik op de VT50 deze serie af speel zie ik het meerdere malen per aflevering naar voren komen maar ook in hele vervelende mate zoals strepen door gezichten (zie ook foto) etc.

Gister stond ook darten even aan en naast de scores waren heel duidelijk dondere lijnen te zien. Zal kijken of ik hier vanavond ook een foto van kan maken,

Zijn er meer mensen die dit probleem veelal hebben en zo ja, gaat dit na het inspelen nog minder worden of maakt dit niet uit? Vind het zo vreemd dat ik dit zo goed als nooit op de GT30 heb gezien!

[ Voor 6% gewijzigd door NeonovA op 30-12-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeonovA schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:29:
Sinds een aantal dagen heb ik een VT50 in bezit, overgegaan van een 46 inch GT30 naar 50 inch VT50.
Beeld ziet er prachtig uit natuurlijk maar wat mij opvalt is dat de VT50 echt enorm veel last heeft van line-bleeding.

Voorbeeld line-bleeding:

NCIS is bijv een van de series die ik op de GT30 vaak keek maar line-bleeding was mij daar nooit opgevallen. Nu ik op de VT50 deze serie af speel zie ik het meerdere malen per aflevering naar voren komen maar ook in hele vervelende mate zoals strepen door gezichten (zie ook foto) etc.

Gister stond ook darten even aan en naast de scores waren heel duidelijk dondere lijnen te zien. Zal kijken of ik hier vanavond ook een foto van kan maken,

Zijn er meer mensen die dit probleem veelal hebben en zo ja, gaat dit na het inspelen nog minder worden of maakt dit niet uit? Vind het zo vreemd dat ik dit zo goed als nooit op de GT30 heb gezien!
die van mij heeft ook last van linebleeding, maar z o erg weet ik niet. Welke aflevering is het? en op welk tijdstip. dan kijk ik ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Zo na lange tijd weer eens een bericht van mij, ik heb gisteren de 42st50 besteld, nu nog wachten totdat hij binnen is.
De vt30 staat onder in de woonkamer, voor de slaapkamer wilde ik een ander.
Denk weet je wat, een led is wel goed voor op de slaapkamer, ik wilde 40es5500 halen, dacht leuke tv voor nog geen 500 euro, bleek dat ze de wifi stick niet op voorraad hadden.
Op advies van de verkoper maar de 5507 gekocht van Philips.
Ding aangesloten en wat instellingen geprobeerd, man o man, om gek van te worden, kreeg de kleuren maar niet zodat ik er ook maar 10min na kon kijken.
De dag erop, ding in de doos en terug ermee, dus kwam met de 40es6100 van samsung naar huis.
Hopla, aansluiten en genieten dacht ik, was een demomodel omdat ik geen zin had om meer uit te geven, vond rond de 500euro wel genoeg.
Links in beeld inbranding, ze zeggen kan niet met een led, nou weet dat het wel kan.
Al die vlakjes wat je links in beeld ziet in de winkel ingebrand.
Hopla, tv terug, toen de greep naar de beurs toch maar gedaan zodat ik van alle ellende af ben en de 42st50 besteld.
Oja, vergeet bijna te vertellen dat beide led tv's veel last hadden van de beroemde kaboutertjes met lampjes aan de zijkanten.
Als je eenmaal een plasma gehad hebt, dan is het bijna onmogelijk dat je beslist voor een led.
Ik heb dus mijn les geleerd, en heel blij dat is gekozen heb voor de st50.

Nu hoop ik dat er iemand in de omgeving Roermond woont die in het bezit is van een display meter en al iets ervaringen heeft met kalibreren, en die bereid is om mij te helpen voor een kleine bedrag en een overheerlijke kop koffie en een stukje Limburgse vla om mijn beide plasmaschermen te kalibreren zodat ik volledig kan genoten van de mogelijkheden die plasma tv's van Panasonic bieden.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 2 dagen de 65vt50 wat een machine kan geen led of lcd in de buurt bij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeonovA schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:29:

Voorbeeld line-bleeding:

Dat voorbeeldplaatje ken ik van het internet, maar zoiets heb ik op mijn ST50 nog niet gezien. :) Ik zit ook elke avond darten te kijken en ook daar is het me niet opgevallen. Straks weer darten dus ik zal nog eens goed kijken!
Dreke008 schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:51:
Hopla, tv terug, toen de greep naar de beurs toch maar gedaan zodat ik van alle ellende af ben en de 42st50 besteld.
[...]
Als je eenmaal een plasma gehad hebt, dan is het bijna onmogelijk dat je beslist voor een led.
Ik heb dus mijn les geleerd, en heel blij dat is gekozen heb voor de st50.
Je weet, je hebt de juiste beslissing genomen. ;) Die 150 euro meer is het zo erg waard, als je het plasma beeld kunt waarderen. Het enige risico is dat je nu een 50 serie hebt en dat je straks misschien je VT30 in de woonkamer wilt upgraden. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 30-12-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je de uitzending gemist app op die panasonic want hij vraaagt cookies en gaat dan niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 17:44

Fritske

'Knowledge' is power

Wellicht een rare vraag...

Op dit moment heb ik een paan 42pz800. Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwer model, dan kan deze naar de slaapkamer. Ik heb echter een center speaker voor de tv staan, en nu vroeg ik me af wat de ruimte is van onderuit voordat het beeld komt, niet dat ik een gedeelte van het beeld mis door de speaker.
Ik was aan het kijken naar de VT50.
Zou een van de eigenaren dit kunnen nameten voor mij?
Alvast bedankt!!!!

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er van de 42gt50 een opvolger (en is dus het advies om te wachten0, of toch maar deze plasma halen als opvolger van mijn 37pv7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Cap schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:20:
Ik ben heel benieuwd wat je precies aan het doen bent, want Viera Connect heeft geen uitzending gemist app.
Aangezien er over cookies gesproken wordt, zal het vast over uitzending gemist via de interne browser gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:58:
Komt er van de 42gt50 een opvolger (en is dus het advies om te wachten0, of toch maar deze plasma halen als opvolger van mijn 37pv7?
Vrijwel alle merken vernieuwen vanaf maart tot eind mei hun modellen. Daarom denk ik dat er volgend jaar ook wel een GT60 zal gaan komen. Gezien het verleden zal het bij Panasonic niet eerder dan mei zijn dat ze een beetje fatsoenlijk leverbaar zijn. Daarnaast is het prijskaartje in het begin ook nog hoog. Er gaat in de loop van het modeljaar maar zo een paar honderd euro van de prijs af.

Het is moeilijk om van de voren te zeggen wat voor sprong in beeldkwaliteit Pansonic gaat maken. Dit jaar was de stap groot. Het loont wellicht om de eerste testen af te wachten (ergens in April waarschijnlijk) en dan de keuze voor de GT50 of GT60 te maken. De GT50 is op dat moment normaal gesproken op een laag prijspunt en dus interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik aan het doen ben ik wil uitzending gemist kijken maar dat lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:58:
De beste tijd om een tv te kopen is imho tussen december en maart. Dan heb je het model van afgelopen jaar voor de beste prijs. Even de leuke aanbiedingen afwachten en kopen maar ;)
Als je gaat wachten tot de nieuwe modellen in april er zijn betaal je ook gelijk de hoofdprijs. Zonde van 't geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Cap schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:51:
[...]

Dat voorbeeldplaatje ken ik van het internet, maar zoiets heb ik op mijn ST50 nog niet gezien. :) Ik zit ook elke avond darten te kijken en ook daar is het me niet opgevallen. Straks weer darten dus ik zal nog eens goed kijken!

[...]

Je weet, je hebt de juiste beslissing genomen. ;) Die 150 euro meer is het zo erg waard, als je het plasma beeld kunt waarderen. Het enige risico is dat je nu een 50 serie hebt en dat je straks misschien je VT30 in de woonkamer wilt upgraden. :+
Dat zien we wel als de st50 binnen is, voor nu super tevreden met de vt30, niks mis mee, echt geen straf om er naar te kijken hahaha

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben de tv nu bijna twee weken en het beeld is erg mooi en we zijn er erg blij mee maar nu hebben wij toch een probleem. We hebben nu de logo van 538 erin staan.
Ik weet niet of het ingebrand is of retentie maar je ziet het wel erg duidelijk.
We hebben de dealer al op de hoogte gesteld via mail en nu wachten we op reactie. Aangezien het bij wehkamp is verwacht ik daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:58
Freakster86 schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:43:
[...]

De beste tijd om een tv te kopen is imho tussen december en maart. Dan heb je het model van afgelopen jaar voor de beste prijs. Even de leuke aanbiedingen afwachten en kopen maar ;)
Als je gaat wachten tot de nieuwe modellen in april er zijn betaal je ook gelijk de hoofdprijs. Zonde van 't geld.
Of gewoon als de tv net uit is voor een super scherpe aanbieding die ik tot nu toe nog niet heb gezien! :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Cap schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:48:
Ik heb weer naar darten gekeken maar er is me weer geen line-bleeding opgevallen, ook niet naast de scores. Misschien kijk ik scheel?
Top toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:58
Ik heb ook geen line-bleeding. Althans het is me nog nooit opgevallen terwijl ik een scherpe blik heb. IR zie ik altijd direct.

Even wat anders. Ik heb het idee dat IR bij mij erger wordt naar mate mijn scherm meer branduren heeft (nu > 800 uur). Zo had mijn vriendin laatst zapp gekeken (drie kwartier) en we hadden een dag later nog steeds bij sommige beelden dat ik het zapp logo kon zien. Vorige week Narnia gekeken op SBS6 en elke 30 minuten is er dan wel reclame van 10 minuten. Toch de dagen erna als je goed kijkt bij lichte oppervlakken dat 6 logo in de linkerbovenhoek. Als ik naar zenders kijk zoom ik eigenlijk altijd in. Als je erover nadenkt eigenlijk van de zotten. Je moet gewoon normaal kunnen kijken zonder dat je steeds inzoomt. Naja, ik kan er wel mee leven want de beeldkwaliteit is echt super. Gelukkig kijken we toch relatief weinig tv en veel films/series op blu-ray. Vanwege de feestdagen veel bij mijn ouders en schoonouders geweest (beide LCD) en bah wat ziet dat er slecht uit. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 31-12-2012 10:34 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:01:
We hebben de tv nu bijna twee weken en het beeld is erg mooi en we zijn er erg blij mee maar nu hebben wij toch een probleem. We hebben nu de logo van 538 erin staan.
Ik weet niet of het ingebrand is of retentie maar je ziet het wel erg duidelijk.
We hebben de dealer al op de hoogte gesteld via mail en nu wachten we op reactie. Aangezien het bij wehkamp is verwacht ik daar geen problemen mee.
Laat de witte schuifbalk eens een nacht draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Top2000 kijken via Cultura24 is hartstikke leuk maar niet als je een plasma hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:01:
Vervelend. Bij welk beeld zie je het bijvoorbeeld erg duidelijk en welk niet? Of zie je het altijd heel duidelijk, ongeacht het beeld? Kan je er hier misschien een foto van plaatsen?
LuPo schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:29:
Even wat anders. Ik heb het idee dat IR bij mij erger wordt naar mate mijn scherm meer branduren heeft (nu > 800 uur).
Welke beeldinstellingen gebruik je?

Ik heb ook wel vaker dat ik me dat afvraag, probleem is dat ik niet meer precies weet hoe "erg" het eerst was, haha. Weet je waar ik het vooral zie? Gek genoeg als ik de schuifbalk gebruik. Bij een 100% of 109% volledig wit testscherm zie ik het niet of nauwelijks, ik moet dan echt goed kijken. En trekt toch altijd weer weg.

Maar goed, de logo plekken links- en rechtsboven hebben natuurlijk veel te verduren, zeker rechts met die NED 1/2/3 logo's. En ik heb bij het darten een keer een hele avond (per ongeluk) de tv op max. contrast aan gehad en om het erger te maken ook nog een half uur op pauze. Nou, dat zag je wel. :) Gelukkig niet heel erg en het ging weer weg, maar toch. Eigen schuld natuurlijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 31-12-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Fritske schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:38:
Wellicht een rare vraag...

Op dit moment heb ik een paan 42pz800. Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwer model, dan kan deze naar de slaapkamer. Ik heb echter een center speaker voor de tv staan, en nu vroeg ik me af wat de ruimte is van onderuit voordat het beeld komt, niet dat ik een gedeelte van het beeld mis door de speaker.
Ik was aan het kijken naar de VT50.
Zou een van de eigenaren dit kunnen nameten voor mij?
Alvast bedankt!!!!
5 cm tot de rand, tot het beeld is 9,5cm, dat moet een heeeel plat centerspeakertje zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:58:
[...]

Vervelend. Bij welk beeld zie je het bijvoorbeeld erg duidelijk en welk niet? Of zie je het altijd heel duidelijk, ongeacht het beeld? Kan je er hier misschien een foto van plaatsen?

[...]
Je ziet het voornamelijk bij lichte kleuren, Grijs en lichtgroen dan spat het eruit.
Ik heb er een foto van maar ik heb geen idee hoe ik die hier moet plaatsen. (ben niet al te handig met computers)

Je ziet het in gewone uitzendingen en bij films zonder de zwarte balken. Zolange het maar lichte kleuren zijn.

Ik draai op true cinema..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben toch wel benieuwd.

Ga naar een site waar je foto's kan uploaden, zoals dropbox, picasa of flickr. Als je dat gedaan hebt kun je hier eenvoudig naar de foto's linken, hetzij door de simpelweg de urls te plakken hetzij door op het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/image.gif icoontje te klikken bij het invoeren van je bericht, of met de [img][/img] tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:21:
Ik ben toch wel benieuwd.

Ga naar een site waar je foto's kan uploaden, zoals dropbox, picasa of flickr. Als je dat gedaan hebt kun je hier eenvoudig naar de foto's linken, hetzij door de simpelweg de urls te plakken hetzij door op het [afbeelding] icoontje te klikken bij het invoeren van je bericht, of met de [[url=""]afbeelding[/url]] tags.
Ik zal dat doen maar dat wordt dan morgen of overmorgen aangezien ik nu op het werk zit en niet overal bij kan op internet vanwege blokkades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetzelfde. een goed nieuwjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-10 22:28
Heeft iemand informatie over de service port op de VT50 serie? Ik ben benieuwd of dit voor RS232 gebruikt kan worden en dan zodanig kan worden opgenomen in het huis automatisering project.
Iedereen de beste wensen en natuurlijk veel kijk plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En alle mensen hier de beste wensen en dat het een heel mooi jaar mag worden.

De foto van het mooie 538 logo in mijn tv is op de onderstaande link te zien.
https://picasaweb.google....sktop#5828374247942753362

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
De VT serie zal dit jaar niet het top model zijn.
Volgens av junkie zal er een nieuw vlaggeschip model komen!
Volgende week zullen we het zien op de CES in las vegas.

so Here is your gift.. seeing that Lg had some guts. some time ago i mentioned that i cant wait to see how the forums react to the new line..and so much focus on vt. well vt is still a love of mine.its always been the go too sku for many. but who says its the flagship product this year? certainly not your humble AVjunkie. i think we are due for a new era of flagship..hope you all get your Zzzzz in tonight we have a heck of a Ces to come. よいお年を!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@andre198: dank je voor het plaatsen van de foto, een plaatje zegt in dit geval meer dan duizend woorden. Wow dat is wel heel erg duidelijk, is dit regulier televisiebeeld of een egaal grijs scherm?

Wat ik aan retentie heb valt daarmee in het niet. Heb je een idee hoe lang je 538 op hebt gehad, ik vermoed heel lang achter elkaar, zo'n zender als 538 lijkt me ook iets wat je dan de hele middag op de achtergrond aan hebt staan. En welke beeldinstellingen gebruik je (normaal/true cinema, contrast)?

Als je eigenlijk alleen naar het geluid van de tv wilt luisteren, zet de tv dan in het beeldmenu dan Schermweergave op uit, zo hoor je wel het geluid maar wordt je scherm gespaard.

Een andere optie is de Zoom2 beeldverhouding stand te gebruiken bij zo'n zender.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 01-01-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik true cinema. Staat zeker niet de hele dag op 538. Ik zag het logo en dacht wees er voorzichtig mee. Ik wissel regelmatig tussen de muziek tv zenders. Aangezien niet altijd leuke muziek erop is.
Ik was ook meer bang voor slam tv maar daar zie ik niks van.

Was een egale grijs achtergrond. Bij een normale uitzending zie je het alleen bij lichte kleuren en weten waar je moet kijken.

Ik moet ook zeggen dat de iPhone het erger maakt. Ik maakte de foto en schrok ervan.
Ik heb nu de logo er niet meer instaan omdat ik nu zoom 3 gebruik. Uiteraard heb ik dezelfde retentie. Mijn vriendin kijkt nu ook geen 538 meer.

De vt30 had ik heel lang 538 tv opstaan maar daar is nog steeds niks te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 16:14
Heel erg tevreden met mijn 55vt50 , alhoewel wat retentie van logo's helaas.
Heel vreemd logo van ned.1 terwijl dat zelden of nooit wordt bekeken.
Wel veel darten laatste week dus rtl 7 wat doorgeschemerd.

Kijk eigenlijk weinig tv maar zeer veel films en series .

Zou graag van iemand tips hebben voor een zo goed mogelijke beeldinstelling.

Kalibreren wil ik nog wel een keer , maar nu even nog niet.

Zie bv staan dat de true cinema ingesteld ,moet worden , maar zit er niet op.
Wel thx cinema.
Contrast nu op 30
Helderheid op 0
Kleur op 30
Scherpte 0
Graag van iemand met een vt wat tips omtrend de instellingen.

Branduren zijn ongeveer 200.

Uiteraard heel veel plasma kijkplezier voor eenieder gewenst voor 2013 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@andre1983: hmm ja vervelend dat het bij deze dan veel sneller gebeurt dan bij je VT30, toch wel opmerkelijk.

Misschien heb je 538 in het begin veel gebruikt en is de retentie nu minder, en zie je daarom niks van slam tv? Is maar een gok hoor.

Zoom3 veroorzaakt enorme vervorming van het 16:9 beeld, alles wordt vertikaal uitgerekt. Probeer eens Zoom2, dan blijven de verhoudingen tenminste goed. Zoom1/2/3 is respectievelijk voor 4:3, 16:9 en 2,35:1 (film) dacht ik.

@samuel123: true cinema is voor de st50 serie, de vt50 serie heeft inderdaad thx cinema. Je instellingen zien er goed uit, alleen het contrast mag nog wel wat omhoog denk ik. Ik houd een minimum van 36 en een maximum van 44 aan, afhankelijk van de hoeveelheid licht in de kamer op dat moment.

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 01-01-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 17:44

Fritske

'Knowledge' is power

Sangroid schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:41:
[...]

5 cm tot de rand, tot het beeld is 9,5cm, dat moet een heeeel plat centerspeakertje zijn... ;)
oh oh.... dan moet ik nog gaan puzzelen. Heb het KEF 3005 setje, dus dat is best is flinke center speaker.
Dimension (H x W x D) 130 x 300 x 185mm....

Ben wel benieuwd wat CES gaat brengen, wellicht nog een mooi alternatief.

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en niemand die weet of uitzinding gemist erop kan kijken

krijg een cookie melding en klik accepteren maar het loopt dan niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar valt niets aan te doen. De browser van de tv is een simpele browser, het is wat het is en er valt niets aan te configureren. Als ie een bepaalde site dus niet aan kan dan of de benodigde plug-in ontbreekt dan heb je pech.

Wil je uitzending gemist op de tv kijken dan neem je een tv abonnement met uitzending gemist (UPC, Ziggo digitale tv) of je koppelt je pc via de hdmi poort aan je tv en doet het op die manier.

Voor een goed werkende uitzending gemist zou er een echte app ontwikkeld moeten worden in de Viera omgeving. Philips heeft er een, Samsung ook. Maar reken er maar niet op dat het snel gebeurt, de Viera omgeving is gewoon beperkt. Vergelijk smart tv niet met de alleskunner die de pc is en ook niet met de smartphone, waarvoor bergen apps bestaan. Smart tv is voorlopig vooral nog een gimmick die nog aardig in de kinderschoenen staat.

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 01-01-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:51:
@andre1983: hmm ja vervelend dat het bij deze dan veel sneller gebeurt dan bij je VT30, toch wel opmerkelijk.

Misschien heb je 538 in het begin veel gebruikt en is de retentie nu minder, en zie je daarom niks van slam tv? Is maar een gok hoor.

Zoom3 veroorzaakt enorme vervorming van het 16:9 beeld, alles wordt vertikaal uitgerekt. Probeer eens Zoom2, dan blijven de verhoudingen tenminste goed. Zoom1/2/3 is respectievelijk voor 4:3, 16:9 en 2,35:1 (film) dacht ik.
Ik heb vandaag gekeken bij normale uitzending maar het zit er nog zeer goed.

Ik denk dat in het begin met de vt30 weinig logos in beeld waren omdat ik er toen heel veel op lette maar bij st50 heb ik alleen gezorgd dat ik op true cinema keek en het contrast iets verder teruggeschroefd.
Het blijf gewoon balen en helemaal dat de tv nu 100 euro duurder is bij wehkamp dan dat ik de tv had gekocht.

Daarom hoop ik dat ze 1 op 1 omruilen.

Het is gewoon een hele mooie tv en het beeld is erg goed. `ik blijf zeker bij plasma van panasonic.

Ik had ff een gauwe uitstap naar led maar dat is gewoon voor mij echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
samuel123 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:49:
Heel erg tevreden met mijn 55vt50 , alhoewel wat retentie van logo's helaas.
Heel vreemd logo van ned.1 terwijl dat zelden of nooit wordt bekeken.
Wel veel darten laatste week dus rtl 7 wat doorgeschemerd.

Kijk eigenlijk weinig tv maar zeer veel films en series .

Zou graag van iemand tips hebben voor een zo goed mogelijke beeldinstelling.

Kalibreren wil ik nog wel een keer , maar nu even nog niet.

Zie bv staan dat de true cinema ingesteld ,moet worden , maar zit er niet op.
Wel thx cinema.
Contrast nu op 30
Helderheid op 0
Kleur op 30
Scherpte 0
Graag van iemand met een vt wat tips omtrend de instellingen.

Branduren zijn ongeveer 200.

Uiteraard heel veel plasma kijkplezier voor eenieder gewenst voor 2013 ;-)
Heb er ook last van.
Is al mijn tweede vt50. Eerste had een orangje streep onderaan.

Wij kijken heel weinig naar kabel tv en toch zie je soms een logo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik ben geïnteresseerd in de Panasonic 42STW50 of 50STW50, beide zijn Duitse modellen, met als voordeel (voor mij) dat ze een DVB-S tuner hebben. Maar het valt niet mee om deze tv's bij een nederlandse tv boer te bestellen. Iemand ervaring mee? En ook hoe de service van Panasonic dan nog is?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strider schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:14:
Ik ben geïnteresseerd in de Panasonic 42STW50 of 50STW50, beide zijn Duitse modellen, met als voordeel (voor mij) dat ze een DVB-S tuner hebben. Maar het valt niet mee om deze tv's bij een nederlandse tv boer te bestellen. Iemand ervaring mee? En ook hoe de service van Panasonic dan nog is?
De nederlandse modellen hebben toch ook een dvb-s tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Adlermann schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:16:
[...]

De nederlandse modellen hebben toch ook een dvb-s tuner?
De ST50 serie niet, de VT50 serie wel.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:44
Durf je hem niet bij een Duitse webshop te bestellen? In principe zou je onder Europese garantie moeten vallen, waardoor de NL service van Panasonic je zou moeten helpen.

Op Amazon.de vind je niet alleen het aanbod van Amazon, maar ook van 'partners' van Amazon.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasper op 02-01-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tot nu toe op m'n 50UT50 geen last van retentie, zelfs niet na een dag 24Kitchen HD (dat kijken we heel vaak). Ook kijken we veel RTL4 en RTL5 en geen logo te zien nog. Ben zeer tevreden met deze keus, de reflectie is alleen soms hinderlijk met donkere scenes met daglicht in de kamer, het valt me wel sneller op nu maar voor het lage bedrag wat de tv kost kan het me niet echt irriteren.

Ben zeer beniewd naar de 60-serie, hopelijk weten we over n weekje meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Jasper schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:41:
[...]

Durf je hem niet bij een Duitse webshop te bestellen? In principe zou je onder Europese garantie moeten vallen, waardoor de NL service van Panasonic je zou moeten helpen.

Op Amazon.de vind je niet alleen het aanbod van Amazon, maar ook van 'partners' van Amazon.
Eerlijk gezegd durf ik dat bij een TV niet zo goed aan :) Ik wil dat hij echt goed geleverd word, en als ik gezeik heb met de verzending heb ik liever te maken met een Nederlandse shop dan met een Duitse shop. Er zijn 2 webshops die hem sowieso in het assortiment hebben, maar dat zijn de Otto en de Conrad, en daar ga ik echt geen TV kopen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
  • Laatst online: 02-10 19:47
Saturn heeft weer een leuke kortingsactie (16% korting boven 47 inch)

Pana 50vt50 is bij satrun in duitsland nu 1479 en in Duitlsand heeft pana nog een leuke actie van 150 retour of meer tm 5 janauri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conrad heeft hem, daar kwam ik hem laatst toevallig tegen:

http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005

Oeps niet goed gelezen, daar wil je hem niet kopen. :) (Waarom niet eigenlijk? Mijn ervaring met Conrad wat betreft garantie is niet slecht.)
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 07:52:
[...]

Ik heb vandaag gekeken bij normale uitzending maar het zit er nog zeer goed.

Ik denk dat in het begin met de vt30 weinig logos in beeld waren omdat ik er toen heel veel op lette maar bij st50 heb ik alleen gezorgd dat ik op true cinema keek en het contrast iets verder teruggeschroefd.
Dat is dan toch een stuk erger dan ik ooit heb ervaren, bij mij trekt het altijd snel weer weg tot feitelijk niet zichtbaar bij normaal kijken, en met de schuifbalk is het zelfs weer tot een niveau "onzichtbaar bij een egaal wit scherm". Alleen tijdens het gebruik van de schuifbalk ("witter dan wit" dus) zelf zie ik nog een lichte afdruk, bij een 100% wit scherm moet ik al echt heel erg gaan zitten turen, het is dat ik weet waar het zit. :) Het gaat dan om een mengsel van het ned1/2/3 logo en links het NOS logo.

100% wit beeld
Mijn "worst-case": NED2 logo bij 100% groen beeld. Ingebrand?

[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 04-01-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Laatst was toch die 10% actie bij Modern? Heb toen een 42ST50 kunnen bestellen voor 600 euro voor mijn zus. Zij helemaal blij. Ik was een beetje jaloers, maar goed ;) Krijgen ze er ook nog een muurbeugel gratis bij...

Modern dikke +1

[ Voor 3% gewijzigd door Freakster86 op 02-01-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Cap schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:30:
[...]

Conrad heeft hem, daar kwam ik hem laatst toevallig tegen:

http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005

Oeps niet goed gelezen, daar wil je hem niet kopen. :) (Waarom niet eigenlijk? Mijn ervaring met Conrad wat betreft garantie is niet slecht.)
Prijs vind ik niet helemaal tof, maar als ik een tv online bestel, dan wil ik dat hij via een fatsoenlijke koeriersdienst netjes geleverd wordt. Net zoals tvstore.nl dat bijv doet. Conrad doet dat niet, en als ik dan de user ervaringen op tweakers erbij pak, is Conrad een waardeloos bedrijf betreft verzending en after-sales.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Cap schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:52:
Daar heb je wel een punt, verzending van een plasma daar kan toch wel wat mee mis gaan.
De zoek tocht naar een STW50 versie hou ik voor gezien, ook Panasonic NL meld negatief dat dit type niet in Nederland is uitgebracht en geleverd kan worden.

De Panasonic Viera TX-P42GT50 heeft ook een DVB-S tuner, geleverd in NL, maar is ook meteen weer een flink stuk duurder :/ .
Lastig Lastig, of een Panasonic TX-P42ST50 met een losse satelliet receiver of een Panasonic Viera TX-P42GT50 met een geïntegreerde satelliet receiver.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:30:
[...]

Dat is dan toch een stuk erger dan ik ooit heb ervaren, bij mij trekt het altijd snel weer weg tot feitelijk niet zichtbaar bij normaal kijken, en met de schuifbalk is het zelfs weer tot een niveau "onzichtbaar bij een egaal wit scherm". Alleen tijdens het gebruik van de schuifbalk zelf zie ik nog een lichte afdruk, bij een 100% wit scherm moet ik al echt heel erg gaan zitten turen, het is dat ik weet waar het zit. :) Het gaat dan om een mengsel van het ned1/2/3 logo en links het NOS logo.
Ja dan heb ik het ietsjes slechter. Bij mij zie je het wel. Meer in de lichte kleuren. Bij groen ook alleen daar lukt het mij niet om een goede foto van te maken.
Schuifbalk staat nu ook regelmatig en voor een langere tijd aan maar echt minder wordt het niet.

De vt30 was ik al tevreden mee maarja als je vriendin zegt ik wil een grotere tv dan zeg ik geen nee tegen.
Beeldkwaliteit is gewoon geweldig. daar kan geen led tegen op. Dat is mijn mening.
De retentie/inbranden neem ik op de koop toe.

Verder geen verticale banding of niet gezien nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Cap schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:52:
Daar heb je wel een punt, verzending van een plasma daar kan toch wel wat mee mis gaan.
Daar kwam ik dus ook achter bij de levering van mijn TV.
Bezorger meldde mij dat ik de TV niet plat mocht leggen/verplaatsen, en dat de TV wat tijd nodig had om te acclimatiseren eer dat ik de TV aanzette.

Dat plat leggen wist ik dus niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Vandaag is mijn 50ST50 thuis gekalibreerd.
Het beeld is er meer op vooruitgegaan dan ik verwacht had. Beeld is nu zachter, maar toch duidelijker en heeft meer diepte gekregen. De waas die ik zag, is weg. Vooral het rood was behoorlijk off key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 15:12
Marcel9970 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:17:
Vandaag is mijn 50ST50 thuis gekalibreerd.
Het beeld is er meer op vooruitgegaan dan ik verwacht had. Beeld is nu zachter, maar toch duidelijker en heeft meer diepte gekregen. De waas die ik zag, is weg. Vooral het rood was behoorlijk off key.
Wat zijn je instellingen nu ?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Laatst online: 19-02 10:28
Sc0tTy schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:27:
[...]

Wat zijn je instellingen nu ?
True Cinema 40,-4,30, 0; Gamma 2.4 en alle beeldveranderaars uit(had ik al).
Overige instellingen zijn nutteloos, die verschillen totaal per tv. Ik heb ook wel eens iemand anders zijn instellingen overgenomen, wordt het meestal slechter van.
Wel is het volgens mij zo dan alle ST's een overdaad aan rood hebben. Bij witbalans/kleurbeheer de 'R' aanpakken kan helpen.

Ook gevraagd naar stroomgebruik na kalibratie. In mij geval scheelt dat niet zoveel omdat ik de beeldveranderaars al uit had. Die kosten relatief veel stroom omdat de processor berekeningen moet maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Marcel9970 op 02-01-2013 17:44 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel9970 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:40:
[...]

True Cinema 40,-4,30, 0; Gamma 2.4 en alle beeldveranderaars uit(had ik al).
Dat is aardig volgens de trend in dit topic, alleen een paar tikjes donkerder dan gemiddeld. Mijn ST50 had vooral een overdaad aan groen over de hele linie. Zonder witbalans correctie was iedereen al snel een beetje groen uitgeslagen. :) Rood was alleen op 100% iets te hoog maar als ik dat corrigeerde dan werd het rood net zo hard weer te laag in de 60-80% regio, naar mijn ervaring het meest kritische punt voor de weergave van huidtinten.
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:12:
[...]

Ja dan heb ik het ietsjes slechter. Bij mij zie je het wel. Meer in de lichte kleuren. Bij groen ook alleen daar lukt het mij niet om een goede foto van te maken.

...

De retentie/inbranden neem ik op de koop toe.
Ik ook. :) Die foto van mij van het groene beeld is ook gemaakt met een iPhone. Als je te dichtbij gaat zitten dan overstraalt het en zie je niks meer van de donkerdere plekken. Als je op een afstand zit dat je het hele beeld kan fotograferen lukt het zoals je ziet prima. :)
Strider schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:39:
[...]

De Panasonic Viera TX-P42GT50 heeft ook een DVB-S tuner, geleverd in NL, maar is ook meteen weer een flink stuk duurder :/ .
Lastig Lastig, of een Panasonic TX-P42ST50 met een losse satelliet receiver of een Panasonic Viera TX-P42GT50 met een geïntegreerde satelliet receiver.
Als je voor het prijsverschil ST/GT50 een goede satellietreceiver kan krijgen met ingebouwde harde schijf en meerdere tuners dan lijkt dat me het wel waard. Dan kun je gemakkelijk meerdere programma's opnemen en kijken tegelijk. Als je gaat opnemen met een USB HDD dan zit je toch met de beperking van de enkele tuner in de tv, dus tegelijkertijd opnemen en iets anders kijken is er dan niet bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 02-01-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ohhhhhhhhh (gaat de vriendin niet leuk vinden), ik ben voor een CI+ module gegaan om zo een extra kast + AB te besparen. En dacht, ah dan doe ik wel gewoon een externe HDD aan de TV koppelen om zo toch nog series oid op te kunnen nemen.
Maar dat kan dus alleen maar als de TV ook op die zender staat?
Dan is het eigenlijk vrij nutteloos en ga ik ook geen geld uitgeven aan zo'n HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de ST50 wel ja. Het kan zijn dat de VT50 en GT50 wel twin tuners hebben, dat weet ik niet uit mijn hoofd. Even in de manual kijken. En anders had je een Samsung moeten kopen. :) Die hebben het volgens mij wel bij de duurdere modellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Cap op 02-01-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Voor mij maakt het echt niet uit, ik geef daar niks om en zal het ook nooit gebruiken.
Het is dat de vriendin wel eens haar series wilt opnemen...
maar dat doet ze dan maar in de slaapkamer. Daar staat wel zo'n HD ziggo recorder ding.
Maar dan weet ik nu iig dat ik geen externe HDD hoef te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan nog steeds handig zijn als je opneemt terwijl er niet gekeken wordt natuurlijk. Je kan gewoon gepland opnemen, de tv blijft in stand-by staan. Het enige wat dan niet kan is tijdens de opname tegelijk ook iets anders kijken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 02-01-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Cap schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:02:
Bij de ST50 wel ja. Het kan zijn dat de VT50 en GT50 wel twin tuners hebben, dat weet ik niet uit mijn hoofd. Even in de manual kijken. En anders had je een Samsung moeten kopen. :) Die hebben het volgens mij wel bij de duurdere modellen.
Nope, geen dubbele tuner op de VT50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Nu online
Heb vanmiddag mijn st50 binnengekregen, nu staat die aan! Wat een ding!! Gloeiende! Maar ben nog maar niet gaan gamen ivm de hud die nog wel eens in kan branden, maar een dvd-tje van queen ziet er ook leuk uit.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:39
nimie schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:35:
Saturn heeft weer een leuke kortingsactie (16% korting boven 47 inch)

Pana 50vt50 is bij satrun in duitsland nu 1479 en in Duitlsand heeft pana nog een leuke actie van 150 retour of meer tm 5 janauri.
Ik zit naar de prijs op de website van saturn te kijken. €1285 voor de 55st50. Gaat daar nog die 16% vanaf??? Want als ik de pricewatch kijk is dat dezelfde prijs als bij MM die geen actie hebben. En volgens mij hebben MM en saturn normaal gesproken dezelfde prijzen. Dus dan zou de 16% nog eraf moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Nee alle 3d panasonics zijn uitgesloten van de actie, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officieel wel, maar het schijnt bij Saturn / MM nog wel wat te verschillen per filiaal, als je ernaar vraagt krijg je dan gewoon de korting. Dat is hier wel eerder eens besproken, zoek maar even in dit topic.
Bakkertje_01 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:54:
Heb vanmiddag mijn st50 binnengekregen, nu staat die aan! Wat een ding!! Gloeiende! Maar ben nog maar niet gaan gamen ivm de hud die nog wel eens in kan branden, maar een dvd-tje van queen ziet er ook leuk uit.
Gloeiende pixels? ;)

Mooie tv? Mooi beeld? Toch altijd anders dan in de winkel hè, zeker zo'n 50 inch of meer plaat. Hangt ie al aan de muur?

Heb je de beeld settings al aangepast? True cinema ipv Normal mode, ECO mode uit, contrast/helderheid/kleur voorlopig lekker op de standaard 36/0/30 laten staan. Ook PNR en levendige kleuren gewoon uit laten. En als je niet tegen de video look kan, in de geavanceerde settings IFC uit zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 02-01-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Cap schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:20:
Officieel wel, maar het schijnt bij Saturn / MM nog wel wat te verschillen per filiaal, als je ernaar vraagt krijg je dan gewoon de korting. Dat is hier wel eerder eens besproken, zoek maar in dit topic
Bij Saturn the wall in Utrecht in ieder geval niet. Ze hebben bijv bij de 50st50 de prijs verlaagd van 950 naar 879 om gelijk te zijn aan de internetprijzen. Handige henkies.

Maar dan kan je net zo goed op afstand kopen, heb je tenminste nog 7 dagen de tijd om te kijken of het voldoet aan je verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:52

spanx

_Sp[A]nX_

Maar wat betreft garantie is een echte winkel toch iets makkelijker.... Misschien dat ik langs de wall ga... Heb mijn pijlen gericht op de 50st50

Terecht, je hebt wel een goed punt...omdat Dit zou mijn eerste plasma zou zijn, kan ik het alsnog terug sturen......

Wat betreft Panasonic tv's, zijn er bepaalde internet shops waar ik op moet letten? Dit ivm garantie afhandelingen ?

[ Voor 45% gewijzigd door spanx op 03-01-2013 11:19 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DinoPK schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:58:
[...]

Bij Saturn the wall in Utrecht in ieder geval niet. Ze hebben bijv bij de 50st50 de prijs verlaagd van 950 naar 879 om gelijk te zijn aan de internetprijzen. Handige henkies.

Maar dan kan je net zo goed op afstand kopen, heb je tenminste nog 7 dagen de tijd om te kijken of het voldoet aan je verwachting.
Je mag die tv dan geen 7 dagen gebruiken. Je mag de tv proberen. Daar zit een subtiel verschil in. Als je 7 dagen kijkt dan mag de winkel een gebruiksvergoeding rekenen.

Wat mag: uitpakken, aanzetten kijken wat het is
wat niet mag: uitpakken, 7 dagen tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Nu online
Officieel wel, maar het schijnt bij Saturn / MM nog wel wat te verschillen per filiaal, als je ernaar vraagt krijg je dan gewoon de korting. Dat is hier wel eerder eens besproken, zoek maar even in dit topic.

[...]

Gloeiende pixels? ;)

Mooie tv? Mooi beeld? Toch altijd anders dan in de winkel hè, zeker zo'n 50 inch of meer plaat. Hangt ie al aan de muur?

Heb je de beeld settings al aangepast? True cinema ipv Normal mode, ECO mode uit, contrast/helderheid/kleur voorlopig lekker op de standaard 36/0/30 laten staan. Ook PNR en levendige kleuren gewoon uit laten. En als je niet tegen de video look kan, in de geavanceerde settings IFC uit zetten.
gloeiende plasma pixels ja :P

Echt een hele mooie tv, beeld is ook super!
de muurbeugel is ook direct mee gekomen, maar hij moet nog wel aan de muur omdat ik een iets lichtere tv had verwacht. Eerst even een paar gips pluggen halen en dan weet ik zeker dat die er niet af dondert.

Qua instellingen heb ik hem direct op true cinema gezet en eco uit idd. contrast op 30, helderheid en kleur laten staan. Alleen als ik de inspeel dvd er in doe die op internet te vinden is zet ik het contrast op 50.
Voor de rest heb ik alles uit staan dacht ik, maar dan moet ik even naar kijken als ik thuis ben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 15:28

pbd

Na vele topics doorgelezen te hebben inclusief deze, zojuist de P42ST50 gekocht voor slechts 644,15 bij de BCC (ipv 749) incl. gratis bezorging. Ze gaven aan mee te gaan in de actie van de Saturn dus relaxed wel. Twee weken op proef om zaken als retentie goed te onderzoeken, ze doen niet moeilijk hier zo lijkt. Mijn eerste plasma dus ben benieuwd!

Bedankt voor alle adviezen en specs die hier gepost worden, helpt goed om een keuze te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:05

The Legend

*Plop*

Ik wacht nog even tot de CES en de BTW-weg-ermee-dagen van de MM :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:55
securer schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:23:
Na vele topics doorgelezen te hebben inclusief deze, zojuist de P42ST50 gekocht voor slechts 644,15 bij de BCC (ipv 749) incl. gratis bezorging. Ze gaven aan mee te gaan in de actie van de Saturn dus relaxed wel. Twee weken op proef om zaken als retentie goed te onderzoeken, ze doen niet moeilijk hier zo lijkt. Mijn eerste plasma dus ben benieuwd!

Bedankt voor alle adviezen en specs die hier gepost worden, helpt goed om een keuze te kunnen maken.
Hoe heb je deze besteld? Via de winkel of de website? Veel plezier met je eerste plasma! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 15:28

pbd

Ryan_ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:27:
[...]

Hoe heb je deze besteld? Via de winkel of de website? Veel plezier met je eerste plasma! :)
Gewoon in de winkel. Daar stond nog de prijs van 749 maar toen ik aangaf dat de prijs op hun eigen website lager was gaven kreeg ik hem daar natuurlijk voor mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick0546
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Via de website kun je hem ook gewoon voor die prijs bestellen (en ophalen). http://www.bcc.nl/panasonic-txp42st50e.html

Edit; laat maar, las je bericht verkeerd. Maar als het goed is kun je via de website aangeven of je de tv wil ophalen, dus dan kan BCC moeilijk een andere prijs hanteren dan op de site.

[ Voor 76% gewijzigd door Nick0546 op 03-01-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Geen ervaring met deze aanbieder, maar 1,5% is toch bijna een tientje korting.
http://www.cashbacksvergelijken.nl/Korting/126/BCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Mijn ouders hebben een T42ST50E gekocht, deze wordt zaterdag afgeleverd. Ik vroeg me nu af of je een plasma tv tegenwoordig nog moet laten acclimatiseren?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
^Ja. Vooral bij verzending vanuit een koud magazijn in een koude truck.

Maar waar ik eigenlijk voor hier kwam:

Wow wow wow wow.
Vandaag dus eindelijk Ziggo geinstalleerd, en wat een beeld!

Was een beetje moeilijk, vooral als je zoiets voor het eerst moet doen zonder hulp.
Je erachter komt dat Ziggo niet alle connectoren erbij gedaan heeft, en je die zelf moet gaan zoeken/kopen.
Je merkt dat de CI+ module een authenticatie probleem ondervindt, en je bang bent dat je het spul weer retour moet sturen en weer langer moet wachten. Maar een factory reset van de TV verhielp het gelukkig.
En je nogal nerveus bent over de kwaliteit aangezien ik het AOP zo'n kleine 7 meter verlengd heb. Iets wat dus eigenlijk niet mag van de maatschappijen.

Alle (getal)waardes op standaard, true cinema en de rest op OFF.
En het ziet er zowaar perfect uit!
Het normale TV-beeld is een beetje mwa mwa, maar dat kwam vooral omdat ik begonnen ben met een Full HD vogelvlucht aflevering en dat zag er zeer smooth, helder en goed uit.

Zelfs de witte ijsvlaktes waren "wit" (dwz ik heb niks groens of roods gezien), het zou wellicht wat witter mogen. Maar voor de rest heb ik niks gezien of opgemerkt.
Ik ga echter ook niks opzoeken/uitzoeken/testen op defecten of wazen oid.

Het beeld is gewoon goed nu, en mocht ik me ergens aan gaan ergeren dan komt het uitzoeken/rapporteren op dat moment wel. Nu gewoon genieten.
Het brommen is alleen hoorbaar bij wit beeld en geluid op mute. Geluid op minimaal overstemt het gebrom al.
Zeer tevreden hier dus tot nu toe!
(wel heb ik sommige zenders op Zoom2 bekeken vanwege de logo's, en dat blijf ik ook doen in de beginperiode)

Enige wat ik nog moet uitzoeken is waarom het geluid van me TV niet via de receiver loopt.
PS3 werkt wel gewoon via de TV > Receiver.
Maar enkel TV nog niet. Heb ook al met dat Link en opstart AV etc liggen klooien, maar dat hielp ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Laatst online: 14:38
Heb sinds kort Serviio draaien en moet zeggen dat dit perfect werk!
De subtitels zijn soms een beetje slecht te lezen aangezien ze geen omlijning hebben, maar voor de rest niet op aan te merken!
Eindelijk een programma dat wel goed met DLNA omgaat!

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:36:

Het beeld is gewoon goed nu, en mocht ik me ergens aan gaan ergeren dan komt het uitzoeken/rapporteren op dat moment wel. Nu gewoon genieten.
Het brommen is alleen hoorbaar bij wit beeld en geluid op mute. Geluid op minimaal overstemt het gebrom al.
Zeer tevreden hier dus tot nu toe!
(wel heb ik sommige zenders op Zoom2 bekeken vanwege de logo's, en dat blijf ik ook doen in de beginperiode)
Doe dat in het begin maar zeker. lekker zonder logo`s kijken want voor je het weet heb je het erin staan zoals bij mij. Ik ben in de eerste 200 uur en het valt mij erg op hoe makkelijk je een retentie heb. In mijn geval een zware retentie.

Het is een prachtige tv. Elke dag geniet ik van het beeld op dat rententie naar maar wehkamp is er mee bezig dus dat komt ook wel goed. Misschien een omruiling want iets anders wil ik zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:39
DinoPK schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:34:
Nee alle 3d panasonics zijn uitgesloten van de actie, helaas...
Wat balen.
Ga ik van de week eens even proberen of ik dat voor elkaar kan krijgen met die korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2019
Hallo Iedereen,

Heb vandaag de TX-65VT50 aangeschaft. Ben er wel tevreden mee. De keuze dan. Toch zou ik van jullie willen horen wat de ervaringen zijn met dit model.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:37:
[...]

Wat balen.

[...]

Ga ik van de week eens even proberen of ik dat voor elkaar kan krijgen met die korting.
Werk zelf bij 1 van de MM winkels hebben altijd 99% van de modellen mee laten doen. Gewoon even in de winkel vragen

Succes
Pagina: 1 ... 56 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.