Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
The Legend schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:15:
[...]

Dat is toch wel lastig, want hoewel ik de techniek achter plasma en LCD ken, alle reviews heb gelezen en wéét dat het een goede TV is, is het toch irritant dat je dat niet bevestigd ziet in zo'n winkel. En een TV kopen met het idee "hier ziet het er eigenlijk niet uit, maar thuis zal het vast prachtig zijn" is toch niet lekker :P
Ik zou als ik jou was nog even een keer naar mediamarkt gaan en dan kritisch kijken naar de beeldkwaliteit. Als je niet goed kijkt denk je dat die LCD/LED's mooi beeld geven maar als je goed kijkt kloppen de kleuren van geen kant. Details in gezichten/huizen etc die gewoon niet zichtbaar zijn doordat het contrast en brightness gewoon veel te hoog staan. Zulk soort dingen. Toen ik goed ging kijken bij de MM zag ik vrij snel waarom het toch geen LCD/LED moest worden.. Overigens kun je dat waarschijnlijk niet goed zien met de leuke reclamebanner die continu op al die tv's draait. Daarbij gaat het alleen maar om "hoe rood ben jij.."

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:28:
[...]

Ik zou als ik jou was nog even een keer naar mediamarkt gaan en dan kritisch kijken naar de beeldkwaliteit. Als je niet goed kijkt denk je dat die LCD/LED's mooi beeld geven maar als je goed kijkt kloppen de kleuren van geen kant. Details in gezichten/huizen etc die gewoon niet zichtbaar zijn doordat het contrast en brightness gewoon veel te hoog staan. Zulk soort dingen. Toen ik goed ging kijken bij de MM zag ik vrij snel waarom het toch geen LCD/LED moest worden.. Overigens kun je dat waarschijnlijk niet goed zien met de leuke reclamebanner die continu op al die tv's draait. Daarbij gaat het alleen maar om "hoe rood ben jij.."
Mij viel hetzelfde op in de winkels,plasma nogal vaal en led super helder en "mooi"
Toch plasma (st 50) gekocht en geen spijt,super mooi beeld

Ik zou gewoon de afstandbedieningen erbij vragen.
Bij een led, de backlight van 10 naar 4 zetten,van dynamische beeldmodus naar normaal zetten(want zo staan die dingen vaak ingesteld) en even kijken hoe de plasma is ingesteld.
dan nog eens vergelijken.
En ff vragen of ze de gordijnen dicht doen in de media markt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
De mediamarkt in Eindhoven heeft (twee maanden geleden was ik er) een plasma (volgens mij een VT) opgesteld in een afgeschermde hokje (kleine kap over de plasma), zodat de inval van het TL-licht buiten spel wordt gezet. Das tenminste eerlijker. Daar zie je de sterke punten van plasma. Misschien zijn er nog andere winkels die dit ook hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door le dj op 10-12-2012 13:08 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was vandaag nog in de MM Amsterdam Arena.

Daar hadden ze de nieuwste hi-res 84" LCD joekel van LG staan en die gaf heus mooi beeld. Helaas was er geen "echt" beeldmateriaal op te zien, maar een soort cityscape by night demo, van bovenaf gefilmd, een gewegende Google Maps op sattelite view dus. Was mooi, niet in de laatste plaats vanwege de vertoonde beelden.

Maar toen ging ik ff naar de HT ruimte en daar stond dus een evengrote joekel van een plasma, van Panasonic. Volgens mij zo'n pro-scherm. Edit: ik denk deze. Hij had een hele brede matte rand volgens mij wel 10 centimeter en er stond alleen het Panasonic logo op, middenonder. Daarop werd een optreden van muzikanten in een theater vertoond. Ik kan je vertellen dat ik een stuk meer onder de indruk was van dat beeld. Veel meer diepte, meer life-like, en zonder die vreselijke oververscherping. Gewoon meer in de richting van zoals ik iets in werkelijkheid zie dus.

Ik zie bij LCD schermen in de winkel inderdaad zelden goede huidtinten, vaak zijn ze oververzadigd en vlak, de huid is als het ware een enkelkleurige vlek, behalve natuurlijk als een hoofd heel groot in beeld is, dan zie je wel schakeringen. Rood is ook vaak te oranje. En gras is niet groen maar een hele enge kleur. Samen met te hoge licht output en die overdreven verscherping. Heel erg vreselijk. En dan heb ik het nog maar niet over sneller bewegende beelden.

Natuurlijk kan je zo'n LCD een stuk beter afstellen zodat deze effecten verdwijnen. Maar je moet echt niet denken dat zo'n shop mode "goed beeld" is. Verre van. Als je dat wel vindt dan houdt natuurlijk verder elke discussie t.o.v. plasma op, want dan worden er verschillende dingen verwacht. De een verwacht dan namelijk knalbeeld in zowel kleur als hoeveelheid licht, de ander is op zoek naar natuurgetrouw beeld. Dat is naar mijn ervaring vaak het probleem in de discussie over beeldkwaliteit.

Ze hadden trouwens nog steeds de P42UT50 staan. Iemand vroeg hier laatst naar en beweerde dat ie niet in de MM stond, maar ik had het me dus goed herinnerd. Op 3 meter van de P50ST50 overigens. En de P50GT50. En een stukje verderop ook andere formaten ST/GT's en de VT50 aan de muur. Gemakkelijk voor het vergelijken van het design dus. :)

[ Voor 72% gewijzigd door Cap op 10-12-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09-2018
The Legend schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:15:
[...]

En een TV kopen met het idee "hier ziet het er eigenlijk niet uit, maar thuis zal het vast prachtig zijn" is toch niet lekker :P
Ook lang getwijfeld, ben nogal kritisch. Maar wij zijn nu twee weken eigenaar van de gt50. Recht uit de doos gewoon geweldig beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 50gt50 ontvangen en geinstalleerd.
Zeer mooi beeld. Ok, ik heb wel wat lichte verticale strepen aan de rechterkant van het scherm gezien. Alleen bij voetbal en je moet echt heel goed kijken om het te kunnen zien. Hier kan ik mee leven. Valt in het niet bij de banding problemen bij mijn vorige tv (47lm670s).

Wel een ander probleem. De tv staat schuin. De ene hoek is bijna 0,5 cm lager dan de andere hoek. Niet goed gemonteerd? Of gewoon een fabrieksfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Cap schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:18:
Ze hadden trouwens nog steeds de P42UT50 staan. Iemand vroeg hier laatst naar en beweerde dat ie niet in de MM stond, maar ik had het me dus goed herinnerd. Op 3 meter van de P50ST50 overigens. En de P50GT50. En een stukje verderop ook andere formaten ST/GT's en de VT50 aan de muur. Gemakkelijk voor het vergelijken van het design dus. :)
Hela, dat is goed te horen! Wellicht heb ik er dan compleet overheen gekeken... Hangen ze dan allemaal aan die muur rechts (met je rug naar de in/uitgang)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:44:
Wel een ander probleem. De tv staat schuin. De ene hoek is bijna 0,5 cm lager dan de andere hoek. Niet goed gemonteerd? Of gewoon een fabrieksfout?
Ik heb het sterke vermoeden niet goed gemonteerd. ;) In principe zit in de metalen verbindingsdelen weinig speling. Waarschijnlijk zit het metalen koppelstuk dat de tv met de voet verbindt niet recht in zijn mal (stap 3 van de montage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPS schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:01:
[...]

Hela, dat is goed te horen! Wellicht heb ik er dan compleet overheen gekeken... Hangen ze dan allemaal aan die muur rechts (met je rug naar de in/uitgang)?
Daar hangen er een paar. Loop je vanuit daar, dus aan die muur, verder naar binnen richting de grote LG ruimte, dan staan vlak voor die ruimte nog alle andere plasma's. Bij de personeelsingang in de hoek. Een Samsung, een paar van LG, en de Panasonics dus. Gewoon op hun voetje, niet aan de muur. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 10-12-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Leuke actie bij modern :) Familie heeft nu ook de st50 gekocht op aanraden van mij. Voor 600 euro een koopje imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toen ik de 55vt50 in juni aanschafte heb ik deze eens op het Wireless gehangen maar nooit echt gebruikt.
nu had ik vandaag wat uurtjes over dus dacht ik ga de tv eens updaten (mogelijk) en de viera store doorpluizen.

Nu loop ik alleen tegen een muur van verbindings conflicten op. Na een klein uurtje rotzooien en ontelbaar mislukte verbindingen kwam ik erachter dat mijn model niet op Netwerken met Wpa of Wpa2 beveiliging kan inloggen, daarom netwerk even tijdelijk op WEP gezet waarna het connecten lukte.

nu echter blijf ik hangen op "check acquired ip address", het lijkt er op dat de tv geen IP adres krijgt of opvraagt van het thuis netwerk. Op twee routers hetzelfde probleem.
(Static iP wil ook niet lukken).

meer mensen met dit probleem toevallig?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:25:
Leuke actie bij modern :) Familie heeft nu ook de st50 gekocht op aanraden van mij. Voor 600 euro een koopje imho.
Wow echt nice!
Donstil schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:30:
Toen ik de 55vt50 in juni aanschafte heb ik deze eens op het Wireless gehangen maar nooit echt gebruikt.
nu had ik vandaag wat uurtjes over dus dacht ik ga de tv eens updaten (mogelijk) en de viera store doorpluizen. Edit: oeps heb sinds een week een andere router en zit nu op TKIP. Maar goed, dat werkt dus ook, heb ik net gecheckt.

Nu loop ik alleen tegen een muur van verbindings conflicten op. Na een klein uurtje rotzooien en ontelbaar mislukte verbindingen kwam ik erachter dat mijn model niet op Netwerken met Wpa of Wpa2 beveiliging kan inloggen, daarom netwerk even tijdelijk op WEP gezet waarna het connecten lukte.

nu echter blijf ik hangen op "check acquired ip address", het lijkt er op dat de tv geen IP adres krijgt of opvraagt van het thuis netwerk. Op twee routers hetzelfde probleem.
(Static iP wil ook niet lukken).

meer mensen met dit probleem toevallig?
Misschien begrijp ik je verkeerd maar een VT50 (en GT, ST50) kan echt wel overweg met WPA en WPA2 PSK hoor. WEP is natuurlijk hopeloos outdated. Ik gebruik zelf WPA2 PSK TKIP en dat gaat prima. Misschien heb je je netwerk op WPA2 AES staan en levert dat problemen op? Weet niet uit mijn hoofd of die ondersteund wordt. Edit: volgens de manual wel. Ik heb hem standaard trouwens bedraad aangesloten, toch het snelste. :)

Mijn advies is, omdat je problemen ondervindt, het eerst eens te proberen met een vast IP adres. Dus een geldig en vrij IP adres invullen in de tv, alsmede het door de router gebruikte netmask en het adres van de router in de gateway, evenals in de DNS (of iets van 8.8.8.8 van Google DNS bijv).

Als dat niet werkt dan is er een ander probleem. Wat ik dan nog zou doen is hem eerst even bekabeld aansluiten om te zien of dat het probleem oplost. Dus stapsgewijs naar het probleem toe werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 10-12-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
Freakster86 schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:25:
zeker de weekknaller van vorige week??? ik hou alles prijzen bij van de st50 maar deze heb ik dan gemist |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou het probleem is dat de tv bij alles meer dan WEP een Time Out geeft.
(Ook bij WPS en WPS Pin)

Oké daar kan ik mee leven want dan zet ik mijn netwerk voor de software update heel even op WEP.
Zodra ik hem op WEP zet verbind hij keurig, router geeft ook het MacAddress weer in de Client list.

De tv haalt echter geen Ip op, zodra ik hem op Static zet met Google dns of lokaal dns zegt de Panasonic netwerk test wel dat het goed is maar bij de connectie naar viera gaat het san alsnog stuk.

Meerdere Reuters geprobeerd trouwens, en direct op het modem ook het zelfde verhaal.

Edit, hij hangt strak tegen de muur, de utp ingang kan ik niet vinden, zit die aan de achterkant toevallig 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 10-12-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WPS daar houd ik me verre van dat vind ik echt bagger werken.

Maar als jij via DHCP geen IP adres etc uitgereikt krijgt dan lijkt er toch iets mis met de draadloze verbinding. Gok ik hoor. Want ik neem aan dat DHCP verder gewoon werkt op andere apparaten. Maar goed dat kan je dus testen door handmatig de waarden in te voeren als je met Wifi WEP verbonden bent. Kom je dan nog steeds niet door de verbindingstest dan ligt het toch echt aan het draadloze gedeelte en niet DHCP. Als je meerdere routers getest hebt ga je bijna denken aan een gaar wifi board in je VT50.

UTP ingang zit inderdaad aan de achterkant, links onderaan, dus waar ook de HDMI uitgangen zitten maar dan iets dichter bij de voet van het scherm en de connector gaat richting beneden, niet zijwaarts. Fotootje is van de GT50 maar is volgens mij bij VT50 net zo.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10157455/AansluitingenGT50.png
De tv haalt echter geen Ip op, zodra ik hem op Static zet met Google dns of lokaal dns zegt de Panasonic netwerk test wel dat het goed is maar bij de connectie naar viera gaat het san alsnog stuk.
Dat klinkt als een verkeerde DNS server, vul daar eens 8.8.8.8 in ter test.

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 11-12-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oké lan aansluiting gevonden, bedankt daarvoor.

Kabel erin (zelfde netwerk) en hopla gelijk Ip, mogelijk dus iets met wifi in de tv wat niet goed is,
Nu ff updaten en dan morgen maar weer verder pielen.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
le dj schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:53:
[...]

zeker de weekknaller van vorige week??? ik hou alles prijzen bij van de st50 maar deze heb ik dan gemist |:(
Tussen 6 en 9 hadden ze op het hele assortiment 10% korting. De ST50 was al gunstig geprijsd t.o.v. de goedkoopste webwinkel. 10% + 1,75% cashback maakte 603 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cap schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:02:
WPS daar houd ik me verre van dat vind ik echt bagger werken.
Zeker ook nooit gebruiken, WPS is heel onveilig. Uitzetten op je router/access point dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Freakster86 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 07:17:
[...]

Tussen 6 en 9 hadden ze op het hele assortiment 10% korting. De ST50 was al gunstig geprijsd t.o.v. de goedkoopste webwinkel. 10% + 1,75% cashback maakte 603 euro.
Had je dan beter even om 6 kunnen melden. Hadden mensen hier ook kunnen profiteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
LuPo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:42:
[...]

Had je dan beter even om 6 kunnen melden. Hadden mensen hier ook kunnen profiteren. :)
Om 20.50 aankoop gedaan, was zelf nog maar net op tijd. Daarom altijd aanbiedingen topic in de gaten houden ;) Ik kijk er sowieso 1x per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Freakster86 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:59:
[...]

Om 20.50 aankoop gedaan, was zelf nog maar net op tijd. Daarom altijd aanbiedingen topic in de gaten houden ;) Ik kijk er sowieso 1x per dag
Ah, dan ligt het anders inderdaad. Mooie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:33
Wellicht heb ik het gemist, maar hoeveel inch?
Zelf wil ik de 50", en dan vind ik dit een gek hoge korting.

De 42" is dan 80e korting.
Maar ik kijk dan heel even naar de 50, en die ligt nu ook 100 lager!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:10:
Wellicht heb ik het gemist, maar hoeveel inch?
Zelf wil ik de 50", en dan vind ik dit een gek hoge korting.

De 42" is dan 80e korting.
Maar ik kijk dan heel even naar de 50, en die ligt nu ook 100 lager!
42 inch. Normaal 680, nu 68 en 9 eraf. De 50 inch is met 999 niet gunstig geprijsd t.o.v. de webwinkels. Familie wilde ook eigenlijk de 42 dus komt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cartman Hoe zit het nou met je Samsung? Is die al eens gearriveerd of moeten ze in Korea de onderdelen nog bij elkaar zoeken? Ik ben wel benieuwd naar een direct vergelijk, met name op beeldeigenschappen. Liefst na kalibratie natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:25
Ik ben van plan om een ST50 of VT50 aan te schaffen. (net de actie gemist zie ik :( )
Ik weet of dit in het het juiste topic is dus zo niet let me know.

Hoe zit het met het aan de muurhangen van deze schermen? Zijn er hier mensen die dat doen of is het af te raden?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:35:
@Cartman Hoe zit het nou met je Samsung? Is die al eens gearriveerd of moeten ze in Korea de onderdelen nog bij elkaar zoeken? Ik ben wel benieuwd naar een direct vergelijk, met name op beeldeigenschappen. Liefst na kalibratie natuurlijk. :)
Volgens mij heeft hij hem toch geannuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Sc0tTy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:01:
Ik ben van plan om een ST50 of VT50 aan te schaffen. (net de actie gemist zie ik :( )
Ik weet of dit in het het juiste topic is dus zo niet let me know.

Hoe zit het met het aan de muurhangen van deze schermen? Zijn er hier mensen die dat doen of is het af te raden?
Kun je prima aan de muur hangen. Zolang je de juiste VESA maat beugel hebt bij de juiste VESA maat van je televisie, kan er eigenlijk niets mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zou de Samsung annuleren maar was toch erg nieuwsgierig, kreeg vandaag de bevestiging dat het toestel aan UPS is overgedragen dus die zullen hem snel komen brengen. Als het niks is kan ik hem kostenloos weer laten ophalen door UPS. Mocht ie heel goed bevallen dan houden we hem en gaat de UT50 naar boven.

De UT50 is me zeer goed bevallen, zeker het geld (nog geen 700 euro) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar in Utrecht ik een goed verkooppunt kan vinden waar ik de ST/GT/VT50 kan zien in een goede opstelling (niet al te felle verlichting)? Model maakt niet zo heel veel uit, gaat me puur om het plasmascherm van Panasonic. Zelf ben ik razend enthousiast, mijn vriendin ziet deze schermen echter enorm flikkeren. Afgelopen weekend in de MM geweest, dit was dan ook geen succes met de TL verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dimens schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:34:
[...]

Kun je prima aan de muur hangen. Zolang je de juiste VESA maat beugel hebt bij de juiste VESA maat van je televisie, kan er eigenlijk niets mis gaan.
Idd, kost weinig en werkt prima, gewoon 4 gaten boren. Er zitten ook afstandhouders bij en montagemateriaal.

http://www.mediahomeshop.nl/TVS-HQ-LED04B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zie nu pas ineens dat bepaalde grafische elementen zijn aangepakt in de laatste update van mijn vt50. Voegt niets toe maar zit er wel flitsender uit.

Jammer dat de opneem melding er nog steeds is, als ik iets kijk via HDMI wil ik daar helemaal niet lastig mee gevallen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:53:
Weet iemand waar in Utrecht ik een goed verkooppunt kan vinden waar ik de ST/GT/VT50 kan zien in een goede opstelling (niet al te felle verlichting)? Model maakt niet zo heel veel uit, gaat me puur om het plasmascherm van Panasonic. Zelf ben ik razend enthousiast, mijn vriendin ziet deze schermen echter enorm flikkeren. Afgelopen weekend in de MM geweest, dit was dan ook geen succes met de TL verlichting.
HiFi Klubben heeft er een paar in zijn assortiment, die zit volgens mij op de Mariastraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32
Donstil schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:31:
Ik zie nu pas ineens dat bepaalde grafische elementen zijn aangepakt in de laatste update van mijn vt50. Voegt niets toe maar zit er wel flitsender uit.
Hoe voer je een update uit? Heb een UT50 maar zal waarschijnlijk niet veel verschil in zitten qua methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AlexMurphy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:47:
[...]

Hoe voer je een update uit? Heb een UT50 maar zal waarschijnlijk niet veel verschil in zitten qua methodes.
Aan je netwerk koppelen > menu > netwerk > System update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bol.com zegt in een automatische mail dat ik de TV alleen mag ruilen als alles volledig onbeschadigd is, ook de doos en de verpakkingen. Dat gaat hem dus niet worden, wil niet het risico lopen dat het niks is en ik hem niet meer kan terugsturen. Geen vergelijking tussen de 50UT50 en de 51PS6500 door mij helaas. De 900 euro spaar ik uit en daar koop ik komend jaar misschien wel een Panasonic 60-serie voor ;)

Heb van Bol.com na wat zeuren overigens wel 40 euro gekregen voor het idioot lange wachten, dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:06:
Bol.com zegt in een automatische mail dat ik de TV alleen mag ruilen als alles volledig onbeschadigd is, ook de doos en de verpakkingen. Dat gaat hem dus niet worden, wil niet het risico lopen dat het niks is en ik hem niet meer kan terugsturen. Geen vergelijking tussen de 50UT50 en de 51PS6500 door mij helaas. De 900 euro spaar ik uit en daar koop ik komend jaar misschien wel een Panasonic 60-serie voor ;)

Heb van Bol.com na wat zeuren overigens wel 40 euro gekregen voor het idioot lange wachten, dat dan weer wel :)
Naja, onder koop op afstand mag je hem altijd terugsturen. Ook met ene open doos (en beschadigingen die niet voorkomen kunnen worden tijdens het uitpakken). Maar je mag dan weer niet de tv een week lang aanzetten om te kijken of het wat is daar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja, maar ik vind het wel tricky dus doe ik het toch maar niet proberen. Voor een goede test wil je wel echt meerdere dagen testen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Hoe is het met je WiFi verbinding, nog steeds problemen?

@Cartman: dat gezeur over de doos kun je inderdaad negeren. Gewoon netjes uitpakken. En je zei toch dat je bij Bol.com 30 dagen kan proberen?

Lees het idd in grote letters bij Bol.com:

30 dagen bedenktijd
Bij bol.com mag je 30 dagen nadenken over je aankoop. Zo kun je uitgebreid je artikel bestuderen en ervaren of deze volledig naar wens is.
De bedenktijd voor aankopen bij verkopers of tweedehands artikelen kan afwijken, check de voorwaarden van de partner.

Lijkt me duidelijk verhaal dit, dan zou ik niet op een automatisch mailtje afgaan. Hoe kun je nu 30 dagen proberen als je het product niet mag uitpakken of aanzetten? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 12-12-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:02:
@Donstil Hoe is het met je WiFi verbinding, nog steeds problemen?

@Cartman: dat gezeur over de doos kun je inderdaad negeren. Gewoon netjes uitpakken. En je zei toch dat je bij Bol.com 30 dagen kan proberen?

Lees het idd in grote letters bij Bol.com:

30 dagen bedenktijd
Bij bol.com mag je 30 dagen nadenken over je aankoop. Zo kun je uitgebreid je artikel bestuderen en ervaren of deze volledig naar wens is.
De bedenktijd voor aankopen bij verkopers of tweedehands artikelen kan afwijken, check de voorwaarden van de partner.

Lijkt me duidelijk verhaal dit, dan zou ik niet op een automatisch mailtje afgaan. Hoe kun je nu 30 dagen proberen als je het product niet mag uitpakken of aanzetten? :)
Bedenktijd wordt vaak niet mee bedoeld 'gebruiken' maar proberen. Dus 30 dagen non stop kijken en terugsturen wordt daar niet mee bedoeld. Dat is ook de strekking van de koop op afstandwet. Je mag hem proberen (vergelijkbaar met wat je in de winkel zou doen), maar niet 7 dagen aanzetten, instellen en gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar het staat er dan wel erg krom met dat "Zo kun je uitgebreid je artikel bestuderen en ervaren of deze volledig naar wens is." Lekker uitproberen en bestuderen dan.

Maar goed, hoe dan ook. Het lijkt me eigenlijk erg stug dat een technicus via de toetsencombinaties het service menu gaat checken of er verbruiksuren op de teller bij zijn gekomen, dus als retouren mag dan lijkt een weekje kijken me geen enkel probleem. Als ik het me goed herinner heb ik een keer met de VOL- en 3x Info button de tv gereset, inclusief time of use. Weet natuurlijk niet of die optie ook op de Samsung zit.

Edit, herlas jouw tekst nog even: "Bedenktijd wordt vaak niet mee bedoeld 'gebruiken' maar proberen."

Wat versta jij in deze context dan onder "proberen zonder te gebruiken"? :) Of eigenlijk niet in deze context, maar in het algemeen? Zat er zelf even over te denken en nam het voorbeeld van een citruspers. Een mogelijkheid is dat ik die wel aan mag zetten zodat de motor draait, maar er geen sinsaasappel mee persen. Bij een tv mag ik analoog hieraan hem wel aanzetten maar er niet naar kijken. Dat laatste is natuurlijk onzin want het kijken zelf maakt het product niet vies en bekrast het niet. Slijtage is in beide gevallen geen goede reden want ook al druk je maar een keertje op de citruspers, er is slijtage. Zelfde voor de tv.

En zelfs als gebruiken niet "mag": geen enkele citruspers wordt retour geweigerd als iemand die 1 keer heeft laten draaien zonder fruit om te ervaren hoe het geluid is. Dit omdat het simpelweg niet te controleren is en bovendien het product niet van nieuw te onderscheiden is, behalve dan dat het uit zijn verpakking is geweest. Maar dat mocht toch al. :) Zo zie ik het ook bij een tv.

Bij de term zichttermijn is het een stuk duidelijker dat het niet de bedoeling is dat je het product gebruikt. Maar dat staat er niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Cap op 12-12-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:02:
@Donstil Hoe is het met je WiFi
Druk druk druk. Vanavond weer ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/img_index/main.jpg
http://panasonic.net/avc/viera/ :o

Zal dit de prijzen van de 2012 versies gaan verlagen, of duurt dat nog een paar maanden? En wat zullen ze toevoegen in de nieuwe line-up, ik ben erg benieuwd. Ik wacht wel even met het kopen tot na de aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
TrueChaoZ schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:00:
[afbeelding]

Zal dit de prijzen van de 2012 versies gaan verlagen, of duurt dat nog een paar maanden? En wat zullen ze toevoegen in de nieuwe line-up, ik ben erg benieuwd. Ik wacht wel even met het kopen tot na de aankondiging.
Damn! Nu ga ik ook wachten denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk gaan de 2012 modellen in prijs omlaag zodra de 2013 modellen leverbaar zijn, maar ik zou wat die leverbaarheid betreft niet rekenen op eerder dan april/mei 2013.

Dan zijn ze eerst nog spijkerduur (mede omdat ze beperkt leverbaar zijn natuurlijk) en moet je de hoofdprijs betalen of er een paar maandjes overheen laten gaan om honderden euro's te besparen, en dan zit je in de zomer van volgend jaar. Als je zo lang wilt wachten is het natuurlijk prima.
Donstil schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:19:
[...]
Druk druk druk. Vanavond weer ff kijken
Het zou eventueel kunnen dat de WiFi module niet helemaal lekker in zijn socket geklikt zit. Volgens mij zit het WiFi kaartje als een losse module achterop aan de onderkant, met een afdekplaatje erop en een kruiskopschroef. Zie dit plaatje, eentje zal de WiFi zijn, de ander de Bluetooth.

[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 12-12-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Cap schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:10:
Tuurlijk gaan de 2012 modellen in prijs omlaag zodra de 2013 modellen leverbaar zijn, maar ik zou wat die leverbaarheid betreft niet rekenen op eerder dan april/mei 2013.

Dan zijn ze eerst nog spijkerduur (mede omdat ze beperkt leverbaar zijn natuurlijk) en moet je de hoofdprijs betalen of er een paar maandjes overheen laten gaan om honderden euro's te besparen, en dan zit je in de zomer van volgend jaar. Als je zo lang wilt wachten is het natuurlijk prima.
Ja dat is waar natuurlijk, misschien dat ik het als korting tactiek kan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Sc0tTy schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:14:
[...]
Ja dat is waar natuurlijk, misschien dat ik het als korting tactiek kan gebruiken :P
Heheh, dat zou natuurlijk mooi zijn ;). Als het inderdaad zo lang duurt dan is het mij het wachten sowieso niet waard. En dan nog de hoofdprijs betalen ook. Maar dan nog ben ik benieuwd naar wat voor verbeteringen en innovaties ze gaan toevoegen. En hoe de verhouding tussen LCD en Plasma zal zijn in de 2013 line-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 18:35
is al sinds het begin der tijd dat ze pas rond april in de winkel komen. meeste zelfs wat later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:04
Helaas ging onze TX-P42ST50 vanmiddag tijdens een Wii sessie van de kinderen op zwart.
Ik ging er vanuit dat het om powersave ging omdat ze al een aantal uur bezig waren maar toen ik vanavond zelf de tv wilde aanzetten gebeurde er niets.

De powerled knippert rood (12x).
Het even van de spanning afhalen en daarna opnieuw proberen leverde geen verbetering.
Ook nog geprobeert om alle kabels los te halen om de apparatuur als mogelijke oorzaak te kunnen uitsluiten maar de televisie gaat simpelweg niet meer aan.

Vraag is of ik dit nu voor moet leggen aan mijn leverancier (Apollo in Almere) of dat ik meteen bij de E-Care afdeling van Panasonic moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:32:
[...]

HiFi Klubben heeft er een paar in zijn assortiment, die zit volgens mij op de Mariastraat.
Goeie, had deze inmiddels ook al gevonden. Ik ga direct zaterdag even een kijkje nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Eerst naar de leverancier. Bij pana kun je altijd nog terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leader98 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:36:
Helaas ging onze TX-P42ST50 vanmiddag tijdens een Wii sessie van de kinderen op zwart.
Ik ging er vanuit dat het om powersave ging omdat ze al een aantal uur bezig waren maar toen ik vanavond zelf de tv wilde aanzetten gebeurde er niets.

De powerled knippert rood (12x) en ook het even van de spanning afhalen en daarna opnieuw proberen leverde geen verbetering.
Ook nog geprobeert om alle kabels los te halen om de appartuur als mogelijke oorzaak te kunnen uitsluiten maar de televisie gaat simpelweg niet meer aan.

Vraag is of ik dit nu voor moet leggen aan mijn leverancier (Apollo in Almere) of dat ik meteen bij de E-Care afdeling van Panasonic moet zijn?
Eerst naar je leverancier bellen, als zij dan e-care inschakelen heb je altijd nog recht op de wettelijke garantie. Als je buitenom je leverancier wat gaat regelen kan dat in het geding komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
TrueChaoZ schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:00:
[afbeelding]

Gezien de problemen met Panasonics TV-divisie ben ik benieuwd of ze na deze nieuwe serie nog doorgaan met (plasma) TVs. Ze hebben er al miljarden op verloren en eens komt er een einde aan. Als ze ermee stoppen of andere firma's onder het Panasonic-label TVs gaan maken (wat Philips nu doet) voel ik ervoor om mijn huidige Panasonic te vervangen en de meest recente, laatste echte Panasonic-TV te kopen voordat het te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Even afwachten tot 2013, de 2012 modellen zijn straks niet meteen foetsie als blijkt dat er niets nieuws komt.
Alle verhalen over miljardenverlies door tv's klinkt mij altijd vreemd in de oren, het is toch geen filantropische instelling. Ergens zullen ze wel flinke winst pakken.

Ik heb nog een 42" ST50 mogen installeren voor iemand, waanzinnig beeld _/-\o_ Ik zal nog even goed naar de 50" UT50 moeten kijken voor een vergelijk. Wat me direct opvalt is dat de spiegeling veel minder is MAAR je krijgt ook een rare inkijkhoek aan de bovenkant. Het beeld begint gewoon zwart te worden als je op je benen voor de tv staat, dat had ik nog nergens gelezen. Verder geen last van rare geluiden en toestanden.

Zitten ze me te vragen waarom ik mijn oren achterop het scherm zit te drukken... ik heb de gekken van het Panasonic plasma topic maar de schuld gegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Baracus dat is dus precies het effect van het Louvre filter. Veel minder spiegeling maar wel een vrij beperkte vertikale kijkhoek. Gelukkig kijk ik nauwelijks vlak voor de tv staande, dus dit nadeel is voor mij te overzien. :)

Wat het geluid betreft heb ik dezelfde ervaring. Maar wellicht trillen de grotere modellen luider, er zit immers een zwaardere voeding in.

Verder lekker beeldje he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leader98 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:36:
De powerled knippert rood (12x).
Het even van de spanning afhalen en daarna opnieuw proberen leverde geen verbetering.
Ook nog geprobeert om alle kabels los te halen om de apparatuur als mogelijke oorzaak te kunnen uitsluiten maar de televisie gaat simpelweg niet meer aan.

Balen :(

Ik heb hier een service manual van de 30-series en daar is 12x rood knipperen een Sound SOS, error in A-Board / Speaker. Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor de 50 serie. Het A-board is het zenuwcentrum van de tv.

Ben benieuwd naar de service van Apollo, ik heb hem daar ook gekocht.

Was jij trouwens niet degene bij wie de kat over de tv gezeken had, handdoekje eroverheen en hij deed het nog? Misschien is die kattenpis toch gaan inwerken op de electronica. Oh en de speakertjes zitten ook onderaan he... mooie opvangbakjes voor vocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 12-12-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Cap schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:46:
@Baracus dat is dus precies het effect van het Louvre filter. Veel minder spiegeling maar wel een vrij beperkte vertikale kijkhoek. Gelukkig kijk ik nauwelijks vlak voor de tv staande, dus dit nadeel is voor mij te overzien. :)

Wat het geluid betreft heb ik dezelfde ervaring. Maar wellicht trillen de grotere modellen luider, er zit immers een zwaardere voeding in.

Verder lekker beeldje he :P
Als ik iets niet mag missen maar ook enorm moet schijten wil ik weleens staand tv kijken, verder geen probleem bij normaal gebruik ;)

De mensen waren enorm blij met mijn (jullie) advies en vroegen of de 3D functie aanstond omdat het beeld zo'n mooie diepte had 8) Iedereen moet gewoon deze plasma's kopen, dan kan Panasonic uit de rode cijfers komen en top plasma's blijven fabriceren :Y

Ook nog een Quantis ci+ module erin gestoken, werkt netjes. Geld maakt wel gelukkig :+

• Leader98
Cap schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:05:
[...]

Balen :(

Ik heb hier een service manual van de 30-series en daar is 12x rood knipperen een Sound SOS, error in A-Board / Speaker. Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor de 50 serie. Het A-board is het zenuwcentrum van de tv.

Ben benieuwd naar de service van Apollo, ik heb hem daar ook gekocht.

Was jij trouwens niet degene bij wie de kat over de tv gezeken had, handdoekje eroverheen en hij deed het nog? Misschien is die kattenpis toch gaan inwerken op de electronica. Oh en de speakertjes zitten ook onderaan he... mooie opvangbakjes voor vocht.
Na uitvoerige inspectie bleek de kat alleen tegen de omlijsting te hebben geplast (en hij heeft er nog steeds spijt van).
Ik kan me niet voorstellen dat in de rand ook nog elektronica zit...

TV is bij Apollo aangemeld. Gezien de perfecte service bij de aankoop verwacht ik geen problemen bij het oplossen van problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Leader98 op 13-12-2012 09:39 ]

• Bever!
  • Laatst online: 18:35
ymmv schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:44:
[...]

Gezien de problemen met Panasonics TV-divisie ben ik benieuwd of ze na deze nieuwe serie nog doorgaan met (plasma) TVs. Ze hebben er al miljarden op verloren en eens komt er een einde aan. Als ze ermee stoppen of andere firma's onder het Panasonic-label TVs gaan maken (wat Philips nu doet) voel ik ervoor om mijn huidige Panasonic te vervangen en de meest recente, laatste echte Panasonic-TV te kopen voordat het te laat is.
Heb al gehoord dat volgend jaar gewoon weer plasma's in het assortiment zitten. En er werd ook gesproken over een super hi-end reference model boven vt serie.
Leader98 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:55:
[...]
Na uitvoerige inspectie bleek de kat alleen tegen de omlijsting te hebben geplast (en hij heeft er nog steeds spijt van).
Ik kan me niet voorstellen dat in de rand ook nog elektronica zit...
Hopen dat ie goed gemikt heeft. :) In de onderste zwarte strip van de rand zitten aan beide kanten 4 smalle sleufjes. Daarachter zitten de minispeakers. Verder zit er in ieder geval nog het infrarood oog voor de AB en de status LED.
BARACUS schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:55:
[...]
Als ik iets niet mag missen maar ook enorm moet schijten wil ik weleens staand tv kijken, verder geen probleem bij normaal gebruik ;)
Check. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 13-12-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Ik weet niet of het mag in dit topic maar de 50ut50 is momenteel super goedkoop bij de wehkamp! een plasma tv van 50 inch voor maar 600 euries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

androidlover schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:21:
Ik weet niet of het mag in dit topic maar de 50ut50 is momenteel super goedkoop bij de wehkamp! een plasma tv van 50 inch voor maar 600 euries ;)
Doen!

Ik heb hem zelf inmiddels nu 3 weken en ik ben er meer dan tevreden mee!
Top beeld! Top TV! Heerlijk.

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
Doughty schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:25:
[...]

Doen!

Ik heb hem zelf inmiddels nu 3 weken en ik ben er meer dan tevreden mee!
Top beeld! Top TV! Heerlijk.
tJa ik denk toch dat een tv van 50 inch een beetje teveel van het goede is voor een slaapkamer. Toch is hij maar 70 euro duurder dan de 42 inch versie. De kijkafstand is ongeveer 3 meter. Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

androidlover schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:30:
[...]

tJa ik denk toch dat een tv van 50 inch een beetje teveel van het goede is voor een slaapkamer. Toch is hij maar 70 euro duurder dan de 42 inch versie. De kijkafstand is ongeveer 3 meter. Wat raden jullie mij aan?
Wederom,..... doen!

Ik kwam ook van 42 inch en heb lang getwijfeld om naar 50 inch te gaan.
Ik was bang dat ik dan niet ver genoeg in de bank kon kruipen omdat het beeld te groot was.

Maar.... ik zit er 2,8 meter vanaf en geloof mij, hij is NIKS te groot!!!
Het is heerlijk kijken en binnen 2 dagen weet je al niet meer beter. :)

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
and it's gone, uitverkocht.... was zeker een mooi aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zeer scherpe prijs ja! Ik heb hem een maand geleden gekocht voor 694 euro en dat was toen al de laagste prijs van Nederland volgens de pricewatch. Nog eens 100 euro eraf voor een 50" TV is echt geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Zou de tv nog terug komen op voorraad? Ik heb hem besteld bij BCC voor 699 euro maar dan is de verzendkosten gratis.
Dan zou de tv bij Wehkamp toch nog 71 euro goedkoper zijn geweest =/
Jammer dat ik dit weer net gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

androidlover schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:30:
Slaapkamer 42 inch TV @ 3 meter hier : 65 inch zou TE zijn, maar 50 of 55 kan nog net :9~ Gewoon doen !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik ben wel benieuwd wat jullie qua instellingen hebben voor de 42ST50. Ik heb de volgende waarden:

Beeldmodus: True Cinema
Contrast: 39
Brightness: 0
Sharpness: 0
Colour: 30
Gamma: 2.4
Alle extra dingen uit (zoals eco mode en overscan)

witbalans en cms waarden allemaal 0 omdat ik niet gecalibreerd heb en deze waarden voor elke tv heel verschillend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Zometeen bij de Saturn kijken hier in R'dam voor de ST/GT 50 :) Ik hoop echt dat ze ze hebben staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik twijfel een beetje over de winkels en bijbehorende prijzen.
De 50ST50 is er nu al voor €880,-, maar bij BCC bv kost die nog €1000,-.
Maar de BCC ligt wel hier in de buurt, en dat kan dus makkelijker zijn ivm evetuele reparaties/garantie.
€120,- is toch wel een vrij aardig bedrag. Wat zouden jullie doen (of gedaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
NeutraleTeun schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:24:
Ik twijfel een beetje over de winkels en bijbehorende prijzen.
De 50ST50 is er nu al voor €880,-, maar bij BCC bv kost die nog €1000,-.
Maar de BCC ligt wel hier in de buurt, en dat kan dus makkelijker zijn ivm evetuele reparaties/garantie.
€120,- is toch wel een vrij aardig bedrag. Wat zouden jullie doen (of gedaan)?
Even nagaan of de winkel een officiële dealer van Panasonic is en garantie via Ecare(officiële reparatiedienst Panasonic in NL) loopt.
Zo ja, dan maakt het niet uit waar in Nederland je de Pana koopt. Ecare komt aan huis repareren.
Een winkel geeft geen garantie dat doet het merk. Sommige winkels leveren extra garantie/service, daar valt de 'ballentent' BCC niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De goedkoopste hier in de PW is Bobshop en Plattetvdiscounter.
Geen idee of hun officieel dealer zijn, zou ik moeten mailen dan.

Maar als je een defect meldt, dan vragen ze toch altijd het toestel terug te sturen/brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
NeutraleTeun schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:45:
De goedkoopste hier in de PW is Bobshop en Plattetvdiscounter.
Geen idee of hun officieel dealer zijn, zou ik moeten mailen dan.

Maar als je een defect meldt, dan vragen ze toch altijd het toestel terug te sturen/brengen?
Nope, dan komt Ecare bij je thuis langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als je denkt het kan niet mooier,kan het toch mooier.
Horizon box van upc geinstalleerd. 1080p tv kijken
Het beeld is nu echt superstrak.

42st50

Instellingen:
True cinema
Contrast 45
Sharpness 0
Brightness 0
Color 30
Gamma 2.4
De rest standaard,dus nog niet gecallibreerd,dus het kan nog iets beter

Verder alle beeldverbeteraars uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Sc0tTy schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:11:
Zometeen bij de Saturn kijken hier in R'dam voor de ST/GT 50 :) Ik hoop echt dat ze ze hebben staan
Ze hadden nouwelijks Pana schermen staan.. De paar die ze hadden waren een VT20 en een GT30 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:01:
Net als je denkt het kan niet mooier,kan het toch mooier.
Horizon box van upc geinstalleerd. 1080p tv kijken
Het beeld is nu echt superstrak.

42st50

Instellingen:
True cinema
Contrast 45
Sharpness 0
Brightness 0
Color 30
Gamma 2.4
De rest standaard,dus nog niet gecallibreerd,dus het kan nog iets beter

Verder alle beeldverbeteraars uit
Ik heb dus bijna hetzelfde. Alleen contrast anders. Bedankt voor het delen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:19:
[...]

Ik heb dus bijna hetzelfde. Alleen contrast anders. Bedankt voor het delen! :)
contrast zou je nog iets hoger kunnen zetten,bij mij werd het beeld er nog wel iets beter op.
Ik kijk wel veel overdag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Bij een speciaal zaak hier in 't dorp geweest. Die werd helemaal blij dat ik voor een plasma kwam, eindelijk iemand die voor beeld kwaliteit langs komt :P

Hij had ze alleen niet in de zaak staan :( Wel de prijzen gevraagt €849 voor de 42" ST en €1099 voor de 50" ST... Dat is mij toch wel iets te veel verschill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Sc0tTy schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:53:
Bij een speciaal zaak hier in 't dorp geweest. Die werd helemaal blij dat ik voor een plasma kwam, eindelijk iemand die voor beeld kwaliteit langs komt :P

Hij had ze alleen niet in de zaak staan :( Wel de prijzen gevraagt €849 voor de 42" ST en €1099 voor de 50" ST... Dat is mij toch wel iets te veel verschill
Dat zijn inderdaad gewoon de adviesprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Sc0tTy schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:53:

De 50ST50 moet je rond de €950,- kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Mjah beide prijzen is +- €200 boven de pricewatch prijzen. Ik wil nog wel met ze onderhandelen over de prijzen, zit te twijfelen tussen bellen en er langs gaan...

Op PlasmaDiscounter.nl kan ik de beide schermen voor € 1613,94 en da's incl verzending. Hier in 't dorp zou €1900+ meer kwijt zijn. Het enige waar ik mee zit, verzenden van tv's, hebben mensen hier ervaring daarmee ?

[ Voor 40% gewijzigd door Sc0tTy op 15-12-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Sc0tTy schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:02:
Mjah beide prijzen is +- €200 boven de pricewatch prijzen. Ik wil nog wel met ze onderhandelen over de prijzen, zit te twijfelen tussen bellen en er langs gaan...

Op PlasmaDiscounter.nl kan ik de beide schermen voor € 1613,94 en da's incl verzending. Hier in 't dorp zou €1900+ meer kwijt zijn. Het enige waar ik mee zit, verzenden van tv's, hebben mensen hier ervaring daarmee ?
Geen probleem bij de aflevering van onze 42".
En is de verpakking beschadigd, dan accepteer je hem toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Leader98 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:49:
[...]

Geen probleem bij de aflevering van onze 42".
En is de verpakking beschadigd, dan accepteer je hem toch niet?
Ja precies, ik ben al om. Service van Pana is ook goed dus ik ben al bezig met bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 20:15
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe tv, op het moment heb ik een 32" Samsung LCD (LE32B650).

Ik wil een grotere tv en was eerst aan het kijken naar een 40" LED tv, tot ik de review van de VT50 plasma tegen kwam. Hier waren ze heel enthousiast over en in de reacties waren ze ook heel lovend over de oudere series en dan met name de GT30

Na het lezen van verscheidende reviews was ik eruit en wou ik een plasma, het word een 42" want kleiner dan 40" wil ik zowiezo niet en groter is mij (nog) te groot (ik ken iemand met een 46" in hetzelfde type woning maar die vind ik te groot), een VT50 ligt ook boven het budget.

Nou was mijn keus eerst op de P42GT30 gevallen door de gunstige prijs maar deze blijkt nergens meer leverbaar. Logische opvolger is nu dus de P42GT50 maar deze is een €300,- duurder. Nou lees ik verder ook maar weinig over de GT50 maar zie je wel veel over de ST50 die maar een €50,- duurder is.

gaat iedereen nou voor de ST50 omdat ie prijstechnisch een stuk beter uitkomt?

Ik ben nog even bij de mediamarkt geweest om te kijken naar plasma's (heb er eerder nooit specifiek naar gekeken) maar daar hadden ze maar 3 plasma's staan, 1 panasonic hd ready en 2 hele grote samsungs dus dat had ook niet echt zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
iwaarden schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:06:
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe tv, op het moment heb ik een 32" Samsung LCD (LE32B650).

Ik wil een grotere tv en was eerst aan het kijken naar een 40" LED tv, tot ik de review van de VT50 plasma tegen kwam. Hier waren ze heel enthousiast over en in de reacties waren ze ook heel lovend over de oudere series en dan met name de GT30

Na het lezen van verscheidende reviews was ik eruit en wou ik een plasma, het word een 42" want kleiner dan 40" wil ik zowiezo niet en groter is mij (nog) te groot (ik ken iemand met een 46" in hetzelfde type woning maar die vind ik te groot), een VT50 ligt ook boven het budget.

Nou was mijn keus eerst op de P42GT30 gevallen door de gunstige prijs maar deze blijkt nergens meer leverbaar. Logische opvolger is nu dus de P42GT50 maar deze is een €300,- duurder. Nou lees ik verder ook maar weinig over de GT50 maar zie je wel veel over de ST50 die maar een €50,- duurder is.

Ik ben nog even bij de mediamarkt geweest om te kijken naar plasma's (heb er eerder nooit specifiek naar gekeken) maar daar hadden ze maar 3 plasma's staan, 1 panasonic hd ready en 2 hele grote samsungs dus dat had ook niet echt zin.
Ik heb net 2x een ST50 besteld. Ze zijn prijs kwaliteit denk ik gewoon de beste koop. Of dat echt zo is weet ik pas volgende week :+ Als je een wat minder design niet erg vind zou ik wel voor de ST50 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_crosso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-02 17:46
Even een update na een week of 3 met de ST50, wat een fantastisch beeld zeg!
Zelfs nog zonder calibratie al genieten geblazen.

Nu ook even gespeeld met de mediaspeler en afspelen van verschillende files.
Speelde eerste geen .mkv's af. Met Twonky er als test server tussen werkt zelfs via dlna en wifi het afspelen erg goed! Subs afspelen is inderdaad wel een issue, maar dat stoort me dan weer niet zo en maar even puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
iwaarden schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:06:

Waar lees jij dat ze heel lovend zijn over de GT30? De reviews die ik heb gelezen laten een beeld zien dat de ST50 beter is dan het vlaggenschip van de vorige serie (VT30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Hebben jullie ook wel eens dat als je op tv (in mijn geval de VT50) beeld hebt van een bepaalde kleur (wit of oranje bijv) wat beeldvullend is dat je soms wat plopjes op t scherm ziet? Net alsof er een pixel te laat is geladen ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Japser op 16-12-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japser schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:41:
Hebben jullie ook wel eens dat als je op tv (in mijn geval de VT50) beeld hebt van een bepaalde kleur (wit of oranje bijv) wat beeldvullend is dat je soms wat plopjes op t scherm ziet? Net alsof er een pixel te laat is geladen ofzo.
Heb je IFC aanstaan? Dat zou het kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 20:15
LuPo schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:22:
[...]

Waar lees jij dat ze heel lovend zijn over de GT30? De reviews die ik heb gelezen laten een beeld zien dat de ST50 beter is dan het vlaggenschip van de vorige serie (VT30).
de reviews van de GT30 waren goed en de reacties waren van mensen die zeer tevreden waren met de GT30, ik had toen nog niet eens gekeken naar de GT50 en ST50.

De GT30 stond voor een zeer leuk prijsje waardoor ik daar eerst naar keek maar deze is niet meer leverbaar waardoor ik naar de opvolgers ben gaan kijken.

Ik zit alleen te twijfelen of het design en de THX certificatie en de andere verschillen tussen de ST50 en GT50 de €300 hogere prijs voor mij goedpraten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iwaarden schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:19:
[...]

de reviews van de GT30 waren goed en de reacties waren van mensen die zeer tevreden waren met de GT30, ik had toen nog niet eens gekeken naar de GT50 en ST50.

De GT30 stond voor een zeer leuk prijsje waardoor ik daar eerst naar keek maar deze is niet meer leverbaar waardoor ik naar de opvolgers ben gaan kijken.

Ik zit alleen te twijfelen of het design en de THX certificatie en de andere verschillen tussen de ST50 en GT50 de €300 hogere prijs voor mij goedpraten
Keuze tussen st50 en gt50 is easy. Altijd de st50, behalve als je niet kunt leven met het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 19:47
Bij mijn ST50 is na het kijken van een champions league wedstrijd de "o" van het NOS-logo al ingebrand. Het toestel is voor het weekend opgehaald door Technorep , wat ze eraan kunnen doen weet ik niet.
Ik hoop in in ieder geval op een spoedige oplossing , tv kijken op een 51 cm schermpje is geen pretje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FredjeK schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:42:
Bij mijn ST50 is na het kijken van een champions league wedstrijd de "o" van het NOS-logo al ingebrand. Het toestel is voor het weekend opgehaald door Technorep , wat ze eraan kunnen doen weet ik niet.
Ik hoop in in ieder geval op een spoedige oplossing , tv kijken op een 51 cm schermpje is geen pretje ;)
1 wedstrijd, dat is denk ik echt gewoon retentie. Soms laat ik het netflixscherm ook 4-5 uur aan staan en dan moet ik ook echt wel een paar dagen een white wash doen, maar het gaat wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 19:47
Ik heb whitewash gedaan , scrolling bar , sneeuwbeeld , 2 dagen lang echt urenlang : het was er nog steeds. Ook kan ik de status van de reparatie opvragen en daar heeft de monteur het ook over inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
el_crosso schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:50:
Even een update na een week of 3 met de ST50, wat een fantastisch beeld zeg!
Zelfs nog zonder calibratie al genieten geblazen.

Nu ook even gespeeld met de mediaspeler en afspelen van verschillende files.
Speelde eerste geen .mkv's af. Met Twonky er als test server tussen werkt zelfs via dlna en wifi het afspelen erg goed! Subs afspelen is inderdaad wel een issue, maar dat stoort me dan weer niet zo en maar even puzzelen.
Probeer Serviio eens als DLNA server. Deze kan zowel interne als externe subs (srt) weergeven bij MKV (eigen ervaring). Ook geen problemen met downmixen van DTS-MA naar stereo via TV speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:39

Iken374

webhostingtalk.nl

Hoi allemaal,

Ik sta op het punt om morgen de Panasonic TX-P50VT50 te kopen. Prachtige televisie (lees je ook overal) maar nu ben ik opeens een beetje paniekerig geworden. Ik heb helemaal niet gedacht aan de zogenaamde burn-in waar plasma vroeger nogal last van had. Is dat met deze tv nog steeds?

Het punt is dat ik vooral veel films kijk waarbij de onvermijdelijke zwarte balken aanwezig zijn. Ik houd dus echt niet van stretchen dus dat doe ik dan ook niet. Gaan deze zwarte balken een probleem zijn voor deze televisie? Of moet ik gewoon voor een LED scherm gaan?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie advies en expertise.

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Wellicht toch veel verschil panelen. Ik heb mijn TV ongeveer 200 uur in gebruik en heb nog geen enkele vorm van Retentie gevonden. We kijken veel RTL 4 en veel series zonder logo's in het beeld. Wellicht dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iken374 schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:59:
Hoi allemaal,

Ik sta op het punt om morgen de Panasonic TX-P50VT50 te kopen. Prachtige televisie (lees je ook overal) maar nu ben ik opeens een beetje paniekerig geworden. Ik heb helemaal niet gedacht aan de zogenaamde burn-in waar plasma vroeger nogal last van had. Is dat met deze tv nog steeds?

Het punt is dat ik vooral veel films kijk waarbij de onvermijdelijke zwarte balken aanwezig zijn. Ik houd dus echt niet van stretchen dus dat doe ik dan ook niet. Gaan deze zwarte balken een probleem zijn voor deze televisie? Of moet ik gewoon voor een LED scherm gaan?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie advies en expertise.
Gewoon kopen,, retentie ga je last van krijgen. Burn-in in principe niet. Die zwarte balken gaan geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
Ik heb gelezen dat de ut50 geen 4:4:4 ondersteund. Ik wil mijn pc aansluiten voor het spelen van games of het bekijken van video's. Wordt dit dan wel goed weergegeven?
Pagina: 1 ... 53 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.