Ja, dat wordt goed weergegeven. Ik had op mijn st50 ook geen problemen daarmee.androidlover schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:12:
Ik heb gelezen dat de ut50 geen 4:4:4 ondersteund. Ik wil mijn pc aansluiten voor het spelen van games of het bekijken van video's. Wordt dit dan wel goed weergegeven?
Bedankt! Ik ben nu wel zo overtuigd dat ik hem binnenkort ga bestellen!Adlermann schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:14:
[...]
Ja, dat wordt goed weergegeven. Ik had op mijn st50 ook geen problemen daarmee.
Plasma is nog steeds gevoelig. Waar je last van krijgt is afhankelijk van wat je bekijkt. Indien je heel veel films bekijkt met zwarte balken dan krijg je natuurlijk dat het actieve deel van het scherm sneller veroudert dan het niet actieve deel. Bij gebruik van het volledige scherm bij het bekijken van b.v. tv kan je dat gaan opvallen. Ook het logo van voornamelijk NL1 is erg sterk verouderend werkent op de pixels, zie je later een volledig rood vlak dan zie je op de plaats van het NL1 logo een minder sterk weergegeven rood.Iken374 schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:59:
Hoi allemaal,
Ik sta op het punt om morgen de Panasonic TX-P50VT50 te kopen. Prachtige televisie (lees je ook overal) maar nu ben ik opeens een beetje paniekerig geworden. Ik heb helemaal niet gedacht aan de zogenaamde burn-in waar plasma vroeger nogal last van had. Is dat met deze tv nog steeds?
Het punt is dat ik vooral veel films kijk waarbij de onvermijdelijke zwarte balken aanwezig zijn. Ik houd dus echt niet van stretchen dus dat doe ik dan ook niet. Gaan deze zwarte balken een probleem zijn voor deze televisie? Of moet ik gewoon voor een LED scherm gaan?
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie advies en expertise.
Kun je niet leven met deze kleine beeldproblemen, omdat je perfectie wilt houden, dan zou je LCD moeten gaan. LCD is mogelijk minder goed 'overall' maar heeft niet de typische plasma verschijnselen, die je mogelijk niet kunt voorkomen bij kijken zoals je wilt.
Ik las een test van een Pana en een Samsung op het punt van retentie en de Samsung had geheel geen last, blijkbaar kan het dus wel goed met een plasma, maar het is niet gegarandeerd blijkt.
[ Voor 5% gewijzigd door ParkOverall op 16-12-2012 21:13 ]
Probleem is idd dat met LCD het beeld de perfectie over al zijn pixels minder goed benadert. Dan zou je toch kunnen opteren voor "beeldproblemen" die een minieme hoeveelheid van het beeld in beslag nemen en 99% van de tijd niet te zien zijn.ParkOverall schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:02:
[...]
Kun je niet leven met deze kleine beeldproblemen, omdat je perfectie wilt houden, dan zou je LCD moeten gaan. LCD is mogelijk minder goed 'overall' maar heeft niet de typische plasma verschijnselen, die je mogelijk niet kunt voorkomen bij kijken zoals je wilt.
Ik las een test van een Pana en een Samsung op het punt van retentie en de Samsung had geheel geen last, blijkbaar kan het dus wel goed met een plasma, maar het is niet gegarandeerd blijkt.
Wat de Samsung test betreft, heb ik ook ergens een keer gelezen. Kijk je echter in de Samsung topics op de forums dan zie je ook daar retentieklachten. Ook hier in het nogal kleine Samsung plasma topic op tweakers zie je op de laatste pagina 2 mensen die melding maken van burn-in / retentie bij hun nieuwe Samsung (denk dat het in beide gevallen om retentie gaat trouwens). Kortom, dat Samsung geen retentie vertoont lijkt me een broodje aap verhaal. Wat wel zou kunnen is dat de laatse generatie Samsungs gemiddeld iets minder snel retentie hebben dan Panasonic. Maar ja, daar heb ik geen betrouwbare statistieken van gezien.
Valt het te fotograferen? Ik vind het zo moeilijk in te schatten welk verschijnsel je precies bedoeld, zoals ik het nu lees ben ik geneigd te zeggen "nee, heb ik niet".Japser schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:41:
Hebben jullie ook wel eens dat als je op tv (in mijn geval de VT50) beeld hebt van een bepaalde kleur (wit of oranje bijv) wat beeldvullend is dat je soms wat plopjes op t scherm ziet? Net alsof er een pixel te laat is geladen ofzo.
[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 16-12-2012 21:54 ]
Ik heb mijn iMac aangesloten op m'n ST50 en ook geen problemen. Wat is 4:4:4 überhaupt?androidlover schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:12:
Ik heb gelezen dat de ut50 geen 4:4:4 ondersteund. Ik wil mijn pc aansluiten voor het spelen van games of het bekijken van video's. Wordt dit dan wel goed weergegeven?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Het heeft te maken met de codering van het signaal, meer specifiek met de sample rate van de componenten waaruit het signaal is opgebouwd. Het beeld is opgebouwd uit de helderheid en 2 kleurcomponenten, YCbCr. Bij 4:4:4 hebben alledrie de componenten dezelfde sample rate (YCbCr of RGB) maar daarvoor is ook een hoge bandbreedte nodig. Met het 4:2:2 sample schema halveer je de sample rate van de kleur componenten (en daarmee de resolutie van de kleurcomponent) maar dat is niet tot nauwelijks zichtbaar, terwijl de bandbreedte enorm gereduceerd wordt. Daarom wordt meestal gekozen voor 4:2:2.
PC beeld wordt echt wel goed weergegeven. 4:4:4 ondersteuning geeft aan dat het beeld net een tikje rustiger is. Als de ondersteuning er niet is (zoals bij de UT en ST) met er een conversie gedaan worden en conversies zorgen altijd voor een vermindering van kwaliteit. De mate van kwaliteitsvermindering hangt af van de kwaliteit van de conversie en waar het naar toe moet geconverteerd moet worden.androidlover schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:12:
Blu-Ray naar DVD zichtbaar minder maar Blu-Ray naar 1080P MKV is voor meeste mensen niet zichtbaar.De conversie die de UT en ST moeten doen vallen in de laatste categorie.
Bij mijn vorige televisie, een led televisie van samsung had ik last van zogenaamde 'panel banding'. Dit zijn verticale strepen over het beeld die je vooral zag tijdens voetbalwedstrijden als je de camera snel heen en weer bewoog. Kan iemand mij vertellen of dit bij de ut50 aanwezig is of is dat bij plasma's nooit het geval?
Ik zie bij wat tragere panning soms verticale strepen bovenin (gek genoeg niet onderin) maar kan me er niet erg aan storen eigenlijk, de TV is relatief zo goedkoop dat ik me er niet zo druk om kan maken.
en als je IFC aanzet (op minimum bv) wordt het dan beter?Cartman! schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:45:
Ik zie bij wat tragere panning soms verticale strepen bovenin (gek genoeg niet onderin) maar kan me er niet erg aan storen eigenlijk, de TV is relatief zo goedkoop dat ik me er niet zo druk om kan maken.
Maar als ik een 1080p mkv wil afspelen dan kan ik het beste doen via mijn hardeschijf ipv via de computer? Ik zou het liever willen afspelen via de computer omdat ik daar een 5.1 surround set aan heb gesloten.Athome schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:13:
[...]
PC beeld wordt echt wel goed weergegeven. 4:4:4 ondersteuning geeft aan dat het beeld net een tikje rustiger is. Als de ondersteuning er niet is (zoals bij de UT en ST) met er een conversie gedaan worden en conversies zorgen altijd voor een vermindering van kwaliteit. De mate van kwaliteitsvermindering hangt af van de kwaliteit van de conversie en waar het naar toe moet geconverteerd moet worden.
Blu-Ray naar DVD zichtbaar minder maar Blu-Ray naar 1080P MKV is voor meeste mensen niet zichtbaar.De conversie die de UT en ST moeten doen vallen in de laatste categorie.
Ik zit er aan te denken om mijn 50ST50 te laten kalibreren, ben wel benieuwd naar het verschil tussen zelf doen en door een pro. Nu zie ik dat Spectrum Kalibraties uit Hellevoetsluis een aanbieding heeft.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
dat heeft mijn vt50 ook.Cartman! schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:45:
Geen ervaring maar ziet er wel goed uit. Misschien even googlen?Marcel9970 schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:55:
Ik zit er aan te denken om mijn 50ST50 te laten kalibreren, ben wel benieuwd naar het verschil tussen zelf doen en door een pro. Nu zie ik dat Spectrum Kalibraties uit Hellevoetsluis een aanbieding heeft.
Volgens mij staat ie al op minimum maar dat weet ik niet zeker, zal er eens mee gaan spelen. Voetbal kijk ik overigens alleen met EK/WK dus ik heb er niet zoveel last vanmatty___ schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:26:
en als je IFC aanzet (op minimum bv) wordt het dan beter?
Ah, dat is dus gewoon een *T50 ding ipv. UT50.Adlermann schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:55:
dat heeft mijn vt50 ook.
Verwijderd
Heb de 55VT50 nu een half jaar in bezit en kan niet anders dan lovend zijn. Toch een vraag. Veel films zijn in bioscoop formaat dus met zwarte balken boven en onder. Is het mogelijk om deze niet te krijgen maar dat het beeld toch in verhouding blijft en de ondertiteling te lezen blijft?
Ik heb er mee zitten stoeien maar krijg het niet voor elkaar.
Zal ik ook eens een trial geven, dank voor de tip!Athome schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:57:
[...]
Probeer Serviio eens als DLNA server. Deze kan zowel interne als externe subs (srt) weergeven bij MKV (eigen ervaring). Ook geen problemen met downmixen van DTS-MA naar stereo via TV speakers
Dat is alleen mogelijk als je films koopt in verhouding 1:78:1 en 1:85:1.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:50:
Heb de 55VT50 nu een half jaar in bezit en kan niet anders dan lovend zijn. Toch een vraag. Veel films zijn in bioscoop formaat dus met zwarte balken boven en onder. Is het mogelijk om deze niet te krijgen maar dat het beeld toch in verhouding blijft en de ondertiteling te lezen blijft?
Je kunt bij films in 2:35:1 of 2:40:1 wel inzoomen met 'aspect' maar dan wordt het altijd uit verhouding getrokken.
Dat wordt moeilijk. Je moet sowieso zoomen. Bij TV uitzendingen is het niet mogelijk denk ik. Maar als je een externe sp eler gebruikt zou je kunnen spelen met de positie van de subs.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:50:
Maar ik snap niet waarom je dat wilt. Je raakt gewoon beeldinformatie kwijt.
Verwijderd
Je kunt hier idd niks aan doen maar ik blijf die balken wel irritant vinden.Adlermann schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:01:
[...]
Dat wordt moeilijk. Je moet sowieso zoomen. Bij TV uitzendingen is het niet mogelijk denk ik. Maar als je een externe sp eler gebruikt zou je kunnen spelen met de positie van de subs.
Maar ik snap niet waarom je dat wilt. Je raakt gewoon beeldinformatie kwijt.
Ik kijk bij wijze van spreken nog liever in film in dvd kwaliteit als die geen balken zou hebben dan een blu-ray met wel balken. (nou ja bijna dan
Ik heb wel een aantal HBO series op blu-ray (waar ik de laatste tijd veel naar kijk.)
deze hebben geen balken omdat deze niet in de bioscoop draaien
Je hebt wel zo'n philips tv met extra breed beeld. Dan ben je volgens mij van die balken af.
Maar goed die ga ik dus niet kopen.
Zwarte balken is typisch iets voor actiefilms. Series en Comedy's hebben geen zwarte balken.
Die zwarte balken is bewust gedaan door regisseur om een bepaalde belevenis in de film te creëeren. In actiefilms gebeurt er enorm veel over de breedte van het beeld. 2,35:1 geeft de regisseur meer ruimte hiervoor dan 1,85:1 (1,77:1)
Ook DVD zal die zwarte balken hebben. Je moet terug naar VHS (is dan weer 4:3). Of zelf alles opnieuw encoderen en de film een 1,77:1 aspect ratio meegeven en dus stukken beeld gaan verliezen.
Die zwarte balken is bewust gedaan door regisseur om een bepaalde belevenis in de film te creëeren. In actiefilms gebeurt er enorm veel over de breedte van het beeld. 2,35:1 geeft de regisseur meer ruimte hiervoor dan 1,85:1 (1,77:1)
Ook DVD zal die zwarte balken hebben. Je moet terug naar VHS (is dan weer 4:3). Of zelf alles opnieuw encoderen en de film een 1,77:1 aspect ratio meegeven en dus stukken beeld gaan verliezen.
Of veel animatie films kijken want die zijn ook altijd beeldvullend zonder zwarte balken. 
Hier trouwens een lijstje met films die volledig beeld geven: http://www.avforums.com/f...-screen-aspect-ratio.html
Ik weet niet of alles klopt want het is een amerikaans forum dacht ik.
Hier trouwens een lijstje met films die volledig beeld geven: http://www.avforums.com/f...-screen-aspect-ratio.html
Ik weet niet of alles klopt want het is een amerikaans forum dacht ik.
[ Voor 59% gewijzigd door LuPo op 17-12-2012 13:10 ]
Mbt. panning en verticale 'strepen', ik heb in m'n lunchpauze even gekeken en IFC stond uit, heb deze nu op minimum gezet, zal eens opletten of het nu minder is.
Nee, dat helpt niet. Dat zijn precies die strepen waarom ik mijn vt50 wil omruilen, maar e-care doet nog moeilijk. Als ik mijn tv in professional mode zet dan zie ik in een verduisterde kamer precies op die plekken uniformiteitsproblemen in het z wart (dus verschil in zwarttinten). Als ik greyslides gebruik dan zijn die plekken met strepen groen.Cartman! schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:54:
Mbt. panning en verticale 'strepen', ik heb in m'n lunchpauze even gekeken en IFC stond uit, heb deze nu op minimum gezet, zal eens opletten of het nu minder is.
maar in normale content niet echt zichtbaar verder.
Verwijderd
Ik weet dat dvd ook balken heeft, ik bedoelde meer dat ik beeldkwaliteit (bijna) ondergeschikt vond aan beeldvullend film kijken.Al hebben die twee dingen niks met elkaar te maken bye the way.Athome schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:40:
Zwarte balken is typisch iets voor actiefilms. Series en Comedy's hebben geen zwarte balken.
Ook een rede om een zo groot mogelijk scherm te kopen trouwens.Het kan eigenlijk niet groot genoeg zijn ben ik nu wel achter.
Had ik nou toch maar de 50 inch gepakt
Zou het kunnen dat die verticale strepen veroorzaakt worden door de 'louvre filter'? Ik dacht dat ergenste lezen. Dit zou kunnen verlaten dat de ut50 hier geen last van heeft.
Voor film wat mij betreft zeker, als ik er echt voor ga zitten dan is het voor mij ook niet snel groot genoeg.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:35:
[...]
Ook een rede om een zo groot mogelijk scherm te kopen trouwens.Het kan eigenlijk niet groot genoeg zijn ben ik nu wel achter.
Had ik nou toch maar de 50 inch gepakt
Maar het ligt verder toch heel persoonlijk. Ik kijk veel tv en als ik bij kwalitatief wat mindere uitzendingen te dichtbij zit dan word ik niet blij. Dan zit ik liever verderaf of heb wat kleiner beeld. Ook vind ik het bij allerhande programma's soms gewoon niet prettig om het hoofd van bepaalde personen ultra groot in beeld te zien.
Verder is het nog de vraag in welke mate wil je het scherm een bepalend object laten zijn in je kamer. Middenin de woonkamer is dat natuurlijk veel meer een issue dan in een zijkamer. Zeker als er een vrouw in huis is.
Enne... nou is het natuurlijk wel zo dat als je dan eenmaal die 65, 70 of 80 inch tv hebt en na het kijken van wat fullscreen content aan een film begint met zwarte balken... je je gaat ergeren aan die zwarte balken omdat het beeld effectief dan zoveel kleiner wordt.
Dat dacht ik eerst ook. Maar als je googelt op "ut50 vertical lines" dan vind je in de 1e 3 hits meteen het antwoord, ook daar wordt melding gemaakt van verticale lijnen.androidlover schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:32:
Zou het kunnen dat die verticale strepen veroorzaakt worden door de 'louvre filter'? Ik dacht dat ergenste lezen. Dit zou kunnen verlaten dat de ut50 hier geen last van heeft.
[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 17-12-2012 16:53 ]
Het louvrefilter veklaart ook niet dat de strepen in thx mode minder erg zijn dan in de andereCap schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:47:
[...]
Dat dacht ik eerst ook. Maar als je googelt op "ut50 vertical lines" dan vind je in de 1e 3 hits meteen het antwoord, ook daar wordt melding gemaakt van verticale lijnen.
De rechter streep (donkerder) is wel van het filter denk ik. De lichtere strepen die je ziet tijdens voetbal e.d. is panel aansturing.
Dan kom ik tot de conclusie dat iedere tv hier wel last van heeft.Cartman! schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:28:
Dat de UT50 er geen last van heeft is dus niet waar, mijne heeft het dus ook
De mate waarin kan nogal verschillen van model tot model maar ook van exemplaar tot exemplaar, maar inderdaad kan elke tv hier problemen mee hebben. En in tegenstelling tot wat veel mensen denken gaat het hierbij niet alleen om plasma, ook LCD tv's hebben er last van. Kijk voor de grap maar eens in het LG LED topic op dit forum en zoek op banding, daar staan ook een paar filmpjes. De technische oorzaak zal verschillen maar het effect is hetzelfde, ook vooral bij voetbal zichtbaar.
Verwijderd
Dank allen voor jullie reactie. Een kennis heeft nl. een Samsung led en die kan het wel. De verhouding blijft dan verrassend goed behouden. Het inzoomen vond ik geen succes want dan wordt alles uit elkaar getroken en mis je de subs. Een mediaplayer zou de oplossing kunnen zijn, want dan kan je de subs vaak anders positioneren, maar die heb ik dus niet.
Ach het is geen probleem, ben al veel te blij dat ik deze Pana heb.
Ach het is geen probleem, ben al veel te blij dat ik deze Pana heb.
Lijkt me verbazend. Het is namelijk of verhoudingen die niet kloppen of informatie die wegvalt. Beide wil je niet. Vooral dat eerste, acteurs met bert of ernie hoofden.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:51:
Dank allen voor jullie reactie. Een kennis heeft nl. een Samsung led en die kan het wel. De verhouding blijft dan verrassend goed behouden. Het inzoomen vond ik geen succes want dan wordt alles uit elkaar getroken en mis je de subs.
@tangerine kijk je ook 4:3 programma's op 16:9 toevallig? Ik kan die uitgerekte beelden echt niet aan namelijk. Als iets 4:3 is dan moet je het 4:3 bekijken, zelfde geldt voor de andere beeldverhoudingen.
Call me stupid maar ik kan nergens vinden hoe ik de VT50 een factory reset kan geven. Ik wil namelijk het land instellen op de VS. Iemand die weet hoe ik de factory reset kan uitvoeren?
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Factory reset kan bij instellingen, maar land VS kiezen kan niet met een europees model. Alleen landen die de E serie hebben.Iken374 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:48:
Call me stupid maar ik kan nergens vinden hoe ik de VT50 een factory reset kan geven. Ik wil namelijk het land instellen op de VS. Iemand die weet hoe ik de factory reset kan uitvoeren?
Nou dat is dus het ding. Ik zie nergens de optie 'reset to default' staan bij setup. Wat nu?
Hmm dus ik kan bijvoorbeeld de Netflix en Hulu app niet krijgen op Viera Connect?
EDIT: Ik denk dat ik mijn tv eerst moet registeren bij desbetreffende services. Klopt dit?
Hmm dus ik kan bijvoorbeeld de Netflix en Hulu app niet krijgen op Viera Connect?
EDIT: Ik denk dat ik mijn tv eerst moet registeren bij desbetreffende services. Klopt dit?
[ Voor 36% gewijzigd door Iken374 op 18-12-2012 13:11 ]
instellingen, systeeminstellingen, fabrieksinstellingen.Iken374 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:00:
Nou dat is dus het ding. Ik zie nergens de optie 'reset to default' staan bij setup. Wat nu?
Je zou kunnen proberen een land te kiezen die netflix heeft (buiten de VS). Maar volgens mij kan je UK ook niet kiezen bv. Hulu plus kun je ook niet kiezen.
Ik gebruik netflix op de ps3. Daar kan het wel (usa psn account). Hulu pus werkt ook op de ps3 met usa psn en je moet daarv oor een USA creditcard aanschaffen. Voor netflix kan je gewoon je EU credit card gebruiken.
Ah kijk aan. Ik had de Engelse taal ingesteld en daar staat dat er dus niet bij! Na het schakelen naar Nederlands zie ik wel de fabrieksinstellingen optie. Hoe vreemd is dat?
Maar goed ik wil dus echt wel Netflix op mijn tv. Een account aanmaken is geen probleem en ik maak ook gebruik van Overplay maar het is dus echt zo dat wij apps als Netflix, Hulu en de BBC iPlayer niet krijgen ???
Maar goed ik wil dus echt wel Netflix op mijn tv. Een account aanmaken is geen probleem en ik maak ook gebruik van Overplay maar het is dus echt zo dat wij apps als Netflix, Hulu en de BBC iPlayer niet krijgen ???
Klopt die apps werken niet.Iken374 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:19:
Ah kijk aan. Ik had de Engelse taal ingesteld en daar staat dat er dus niet bij! Na het schakelen naar Nederlands zie ik wel de fabrieksinstellingen optie. Hoe vreemd is dat?
je kunt daarvoor het volgende gebruiken: unblock-us.com. Ik gebruik die service om de geolocatie van hulu plus en netflix te omzeilen.
Dan is het voor netflix gewoon zeer eenvoudig om een account te maken. En dan maar te kijken
Hmm ik gebruik smartdns van overplay.net dus dat is hetzelfde. Misschien dat ik een Amerikaanse proxy moet instellen? Ik kan het even proberen natuurlijk.Adlermann schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:25:
[...]
Klopt die apps werken niet.
je kunt daarvoor het volgende gebruiken: unblock-us.com. Ik gebruik die service om de geolocatie van hulu plus en netflix te omzeilen.
Dan is het voor netflix gewoon zeer eenvoudig om een account te maken. En dan maar te kijken(wel bij zipcode ff iets invullen). Bij hulu plus heb je nog een USA credit card nodig met USA billing adres.
Het werkt sowieso niet op de panasonic tv hoor. Ik gebruik mijn ps3 voor die apps.Iken374 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:42:
[...]
Hmm ik gebruik smartdns van overplay.net dus dat is hetzelfde. Misschien dat ik een Amerikaanse proxy moet instellen? Ik kan het even proberen natuurlijk.
Optie 2 System menu, "Shipping condition"Iken374 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:19:
Yup die had ik inmiddels gezien. In de haast helemaal overheen gelezen. Tja nieuw scherm en enthousiast.
Prachtig beeld maar ik twijfel over het inspelen met bijvoorbeeld pixel jogger.
Wel balen dat Netflix en Hulu niet werken. Panasonic zou die apps gewoon moeten vrijschakelen. Is daar al een discussie over geweest? Heeft iemand contact opgenomen met Panasonic hierover?
Nee, en panasonic kan die apps wel vrij willen schakelen, maar de content werkt dan nog steeds niet. Dat doen netflix en hulu zelf. En die kunnen niet anders, want die hebben een overeenkomst met de contentproviders.Iken374 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:04:
[...]
Yup die had ik inmiddels gezien. In de haast helemaal overheen gelezen. Tja nieuw scherm en enthousiast.
Prachtig beeld maar ik twijfel over het inspelen met bijvoorbeeld pixel jogger.
Wel balen dat Netflix en Hulu niet werken. Panasonic zou die apps gewoon moeten vrijschakelen. Is daar al een discussie over geweest? Heeft iemand contact opgenomen met Panasonic hierover?
En dit is eigenlijk precies zoals het hoort te zijn (wel vervelend voor ons, maar ja). De contentproviders die bepalen netjes wat er met hun content gebeurd.
[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 18-12-2012 15:57 ]
Nee dat snap ik maar daar hebben we dan ook een service als bijvoorbeeld unblock-us.com voor. Ik heb al eerder Netflix gehad via mijn xbox360 en dat werkt perfect hoor.Adlermann schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:40:
[...]
Nee, en panasonic kan die apps wel vrij schakelne, maar de content werkt dna nog steeds niet. Dat doen netflix en hulu zelf. En die kunne nniet anders, want die hebben een overeenkomst met de contentproviders.
Ik dacht met deze tv gebruik te kunnen maken van Netflix, Hulu en de BBC iPlayer. Als Panasonic dit zou vrijschakelen is de rest echt geen probleem meer. Ik heb er nooit eerder over gelezen en bij geen enkele review is gezegd dat deze apps niet beschikbaar zijn in Nederland. Ik ga ze gewoon emailen want dit is vor mij gewoon een dikke plus maar een nog dikkere min als het zo gaat blijven.
Er heeft toch in geen enkele advertentie in Nederland gestaan, of bij de verkoop, dat die apps beschikbaar zijn. Je hebt echt geen poot om op te staan. Je kan panasonic niet kwalijk nemen dat ze die apps niet meeleveren, aangezien die diensten hier officieel niet beschikbaar zijn. Ik denk dat ze het juridisch niet eens aandurven om dat te doen. Ik zou dat sowieso ook nooit doenIken374 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:57:
[...]
Nee dat snap ik maar daar hebben we dan ook een service als bijvoorbeeld unblock-us.com voor. Ik heb al eerder Netflix gehad via mijn xbox360 en dat werkt perfect hoor.
Ik dacht met deze tv gebruik te kunnen maken van Netflix, Hulu en de BBC iPlayer. Als Panasonic dit zou vrijschakelen is de rest echt geen probleem meer. Ik heb er nooit eerder over gelezen en bij geen enkele review is gezegd dat deze apps niet beschikbaar zijn in Nederland. Ik ga ze gewoon emailen want dit is vor mij gewoon een dikke plus maar een nog dikkere min als het zo gaat blijven.
Maar je kan bijvoorbeeld wel een apple tv kopen. Daar krijg je netflix wel op aan de praat.
[edit]
maar de content van netflix valt wel tegen hoor. Films zijn behoorlijk oud en lang niet compleet. Netfix UK heeft een iets meer up2date content, maar dan weer veel minder.
[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 18-12-2012 16:00 ]
Bij Apollo aangemeld maar zij konden mijn melding niet bij E-Care inschieten omdat ze mijn mobiele nummer niet hadden...Cap schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:05:
[...]
Balen
Ik heb hier een service manual van de 30-series en daar is 12x rood knipperen een Sound SOS, error in A-Board / Speaker. Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor de 50 serie. Het A-board is het zenuwcentrum van de tv.
Ben benieuwd naar de service van Apollo, ik heb hem daar ook gekocht.
Op hun verzoek heb ik de melding zelf bij E-Care gedaan en daar kwam een thuisbezoek van een monteur uit die net weg is.
Diagnose: A-board defect.
Oplossing: Ter plaatse A-board vervangen.
Resultaat: TV werkt weer prima :-)
Oh ik vind het niet zo erg hoor maar wel jammer. Ook tijdens de Nederlandse reviews zag ik Netflix er gewoon bij staan dus ik ging er eigenlijk gewoon vanuit.Adlermann schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:59:
[...]
Er heeft toch in geen enkele advertentie in Nederland gestaan, of bij de verkoop, dat die apps beschikbaar zijn. Je hebt echt geen poot om op te staan. Je kan panasonic niet kwalijk nemen dat ze die apps niet meeleveren, aangezien die diensten hier officieel niet beschikbaar zijn. Ik denk dat ze het juridisch niet eens aandurven om dat te doen. Ik zou dat sowieso ook nooit doen
Maar je kan bijvoorbeeld wel een apple tv kopen. Daar krijg je netflix wel op aan de praat.
[edit]
maar de content van netflix valt wel tegen hoor. Films zijn behoorlijk oud en lang niet compleet. Netfix UK heeft een iets meer up2date content, maar dan weer veel minder.
En verder geeft mijn Acer Aspire Revo met XBMC en internet me al meer dan ik de rest van mijn leven kan zien.
Verwijderd
Als het 4:3 is kijk in 4:3 en dat geldt ook voor 16:9.Cartman! schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:27:
@tangerine kijk je ook 4:3 programma's op 16:9 toevallig? Ik kan die uitgerekte beelden echt niet aan namelijk. Als iets 4:3 is dan moet je het 4:3 bekijken, zelfde geldt voor de andere beeldverhoudingen.
Perfect. Idd een defect A-board dus. En verder de bevestiging dat je net zo goed direct zelf E-care kunt bellen.Leader98 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:12:
[...]
Bij Apollo aangemeld maar zij konden mijn melding niet bij E-Care inschieten omdat ze mijn mobiele nummer niet hadden...
Op hun verzoek heb ik de melding zelf bij E-Care gedaan en daar kwam een thuisbezoek van een monteur uit die net weg is.
Diagnose: A-board defect.
Oplossing: Ter plaatse A-board vervangen.
Resultaat: TV werkt weer prima :-)
Ik kreeg van Apollo de link naar de E-Care website en heb mijn probleem daar gemeld.Cap schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:29:
[...]
Perfect. Idd een defect A-board dus. En verder de bevestiging dat je net zo goed direct zelf E-care kunt bellen.
Nette site. De afspraak werd correct aangemaakt en per mail en SMS bevestigd.
Duidelijk en doeltreffend.
Monteur heeft zijn werk ook prima gedaan.
Nu eindelijk weer film kijken zoals het hoort!
Verwijderd
Ik heb een zgn.nieuwe 50 inch st50 gekocht. Is het mogelijk is dat er geen batterijen in de doos zitten en dat er geen beschermende folie om de buitenrand zit? Heeft iemand dit al een keer meegemaakt?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 18:44 ]
batterijen zou per ongeluk kunnen gebeuren, maar folie dat denk ik niet. En beide al helemaal niet.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:44:
Ik heb een zgn.nieuwe 50 inch st50 gekocht. Is het mogelijk is dat er geen batterijen in de doos zitten en dat er geen beschermende folie om de buitenrand zit?
Eigenlijk is hier een ander topic voor, maar bij plattetvdiscounter heb je de 42st50 voor €619,-. Ik weet niet hoe hard het gaat, maar lijkt mij een mooi kerstcadeautje...
Wat kijkt de VT50 lekker weg zeg. Het is een genot om daarop film of series te kijken. Series waar ik al aan was begonnen krijgen er opeens een extra dimensie bij. Tot nu toe geen spijt van deze aankoop.
Tot en met zondag 23 december:
Panasonic TX-L55DT50E voor €1499 bij Saturn Tilburg, is een lokale aanbieding!
pricewatch: Panasonic Viera TX-L55DT50
Panasonic TX-L55DT50E voor €1499 bij Saturn Tilburg, is een lokale aanbieding!
pricewatch: Panasonic Viera TX-L55DT50
[ Voor 35% gewijzigd door Schizo007nl op 19-12-2012 19:17 ]
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Hartstikke mooi maar het is een LED en geen plasma. Dus verkeerd topic
offtopic:
Waarom noemt iedereen t eigenlijk LED ipv. LCD? Voorheen noemden we het toch ook LCD en geen CCFL?
Waarom noemt iedereen t eigenlijk LED ipv. LCD? Voorheen noemden we het toch ook LCD en geen CCFL?
@onkyo09 Dat er geen folie om je scherm zit en geen batterijen in de doos zitten duidt er zeker op dat je tv al bij iemand anders is geweest die hem om wat voor reden dan ook heeft terug gestuurd... zou dat zelf niet zonder slag of stoot zo laten gebeuren.
Wel verdacht inderdaad. Kijk eens goed naar de tape om de doos, is het de eerste originele of is er een extra plakker overheen gegaan? Overigens hoeft het natuurlijk niet te betekenen dat er iets mis is met de tv.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:44:
Ik heb een zgn.nieuwe 50 inch st50 gekocht. Is het mogelijk is dat er geen batterijen in de doos zitten en dat er geen beschermende folie om de buitenrand zit? Heeft iemand dit al een keer meegemaakt?
Top dat je het hier meldt. Zeerrr nette prijs voor zo'n geweldige tv... als ik hem niet al had zou ik het wel weten!le dj schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:51:
Eigenlijk is hier een ander topic voor, maar bij plattetvdiscounter heb je de 42st50 voor €619,-. Ik weet niet hoe hard het gaat, maar lijkt mij een mooi kerstcadeautje...
Helaas net te laat, prijs is weer €675.le dj schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:51:
Verwijderd
. quote]Cap schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:16:
[...]
(Wel verdacht inderdaad. Kijk eens goed naar de tape om de doos, is het de eerste originele of is er een extra plakker overheen gegaan? Overigens hoeft het natuurlijk niet te betekenen dat er iets mis is met de tv.)
Het zit me niet lekker. de doos zou nog nooit open zijn geweest. Dat is aan de tape ook niet te zien. Zij het echter dat je de doos kunt openen door de handvaten eruit te halen. Dan pak je zo de hele bovenkant eraf en die kun je er later zo weer opzetten. Als nieuw dus. Er zat een zgn. factuur bij van 2 weken terug. Die blijkt niet te kloppen. Het leek nog zo vertrouwd. Nu geen garantie?
De tv doet het wel geweldig op één ding na. Bij groen beeld (voetbal e.d.) zie ik duidelijk vertikale witte strepen op het rechter deel van het beeld. Vertical banding?
Ik had de tv via marktplaats gekocht. Nooit weer dus.
[...]
(Wel verdacht inderdaad. Kijk eens goed naar de tape om de doos, is het de eerste originele of is er een extra plakker overheen gegaan? Overigens hoeft het natuurlijk niet te betekenen dat er iets mis is met de tv.)
Het zit me niet lekker. de doos zou nog nooit open zijn geweest. Dat is aan de tape ook niet te zien. Zij het echter dat je de doos kunt openen door de handvaten eruit te halen. Dan pak je zo de hele bovenkant eraf en die kun je er later zo weer opzetten. Als nieuw dus. Er zat een zgn. factuur bij van 2 weken terug. Die blijkt niet te kloppen. Het leek nog zo vertrouwd. Nu geen garantie?
De tv doet het wel geweldig op één ding na. Bij groen beeld (voetbal e.d.) zie ik duidelijk vertikale witte strepen op het rechter deel van het beeld. Vertical banding?
Is zo gepromoot door de Winkels/Fabrikanten. Daarnaast zijn er veel mensen die denken dat LCD een oude TV is (mede door eerst genoemde groep)Cartman! schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:42:
offtopic:
Gewoon terug naar de Winkel op de kassabon of de eerder genoemde E-Care. Volgens mij heb je nog gewoon garantie. Je hebt de kassabon, in principe heb je de benodigde papieren.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:33:
[...]
Die witte strepen bij voetbal komt veel voor bij deze tv. Heb ik inmiddels ook. (nou ja ze zijn niet wit, maar er zit een contrastverschil in)Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:33:
[...]
Heb je hem van een particulier gekocht op marktplaats?
@onkyo09:
Oh dat herinner ik me niet, maar zou best kunnen dat je op die manier de doos open kan maken zonder het tape eraf te halen. Maar goed, als hij op Marktplaats is verkocht als "nieuw" dan zou ik er nog wel mee kunnen leven dat hij toch uit de doos geweest is, hoewel het niet netjes is als anders beweerd is.
Wat klopt er precies niet aan de factuur? Ben benieuwd waarom je denkt geen garantie te hebben.
Bij voetbal zie je inderdaad snel vertikale strepen in beeld van een iets andere helderheid, vooral als de camera een horizontale pan maakt. Dit is iets wat bij erg veel toestellen voorkomt, ook bij de huidige generatie Panasonic plasma's. Zoek in dit topic maar eens op strepen, banding en dse, dan vind je genoeg hits. Ik denk dat vrijwel alle exemplaren er wel last van hebben, alleen de mate waarin kan verschillen. Je kan proberen wat te spelen met je settings om te zien of het onder bepaalde omstandigheden minder is.
In mijn geval zijn het meer vertikale plekken dan strepen over de hele hoogte, die meest opvallen als het veld niet al te goed verlicht is. Dan zie ik op zowel 20% links als 20% rechts een iets lichtere plek van enkele centimeters. Het omhoog gooien van het contrast vermindert in mijn geval de zichbaarheid van de plekken.
PS als je zeker wilt weten hoeveel uur de tv heeft aangestaan dan kan je dat checken in het service menu van de tv. Ik kan je als je wilt wel vertellen hoe dat moet. Batterijen eruit en folie van de tv af, het lijkt er sterk op dat iemand de tv heeft zitten testen en er daarna vanaf gezien.
Oh dat herinner ik me niet, maar zou best kunnen dat je op die manier de doos open kan maken zonder het tape eraf te halen. Maar goed, als hij op Marktplaats is verkocht als "nieuw" dan zou ik er nog wel mee kunnen leven dat hij toch uit de doos geweest is, hoewel het niet netjes is als anders beweerd is.
Wat klopt er precies niet aan de factuur? Ben benieuwd waarom je denkt geen garantie te hebben.
Bij voetbal zie je inderdaad snel vertikale strepen in beeld van een iets andere helderheid, vooral als de camera een horizontale pan maakt. Dit is iets wat bij erg veel toestellen voorkomt, ook bij de huidige generatie Panasonic plasma's. Zoek in dit topic maar eens op strepen, banding en dse, dan vind je genoeg hits. Ik denk dat vrijwel alle exemplaren er wel last van hebben, alleen de mate waarin kan verschillen. Je kan proberen wat te spelen met je settings om te zien of het onder bepaalde omstandigheden minder is.
In mijn geval zijn het meer vertikale plekken dan strepen over de hele hoogte, die meest opvallen als het veld niet al te goed verlicht is. Dan zie ik op zowel 20% links als 20% rechts een iets lichtere plek van enkele centimeters. Het omhoog gooien van het contrast vermindert in mijn geval de zichbaarheid van de plekken.
PS als je zeker wilt weten hoeveel uur de tv heeft aangestaan dan kan je dat checken in het service menu van de tv. Ik kan je als je wilt wel vertellen hoe dat moet. Batterijen eruit en folie van de tv af, het lijkt er sterk op dat iemand de tv heeft zitten testen en er daarna vanaf gezien.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 19-12-2012 23:13 ]
Verwijderd
[quote]Adlermann schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:55:
[...]
Die witte strepen bij voetbal komt veel voor bij deze tv. Heb ik inmiddels ook. (nou ja ze zijn niet wit, maar er zit een contrastverschil in)
[Zo zou je het kunnen noemen. Persoon heeft veel te koop. Meest weinig gebruikt of nieuw.
Lijkt heel vertrouwd. Is het misschien ook wel maar ik wacht zijn reactie even af. De kopie verkooporder van de zgn. vorige eigenaar (die hem 2 weken heeft laten staan in doos) blijkt niet als zodanig te bestaan. Ik heb dat bij de leverancier nagevraagd omdat ik dus wat argwaan heb om eerdergenoemde redenen. Onder het betreffende ordernummer is een ander artikel verkocht. Er is dus een valse bon gemaakt.]
[...]
Die witte strepen bij voetbal komt veel voor bij deze tv. Heb ik inmiddels ook. (nou ja ze zijn niet wit, maar er zit een contrastverschil in)
[Zo zou je het kunnen noemen. Persoon heeft veel te koop. Meest weinig gebruikt of nieuw.
Lijkt heel vertrouwd. Is het misschien ook wel maar ik wacht zijn reactie even af. De kopie verkooporder van de zgn. vorige eigenaar (die hem 2 weken heeft laten staan in doos) blijkt niet als zodanig te bestaan. Ik heb dat bij de leverancier nagevraagd omdat ik dus wat argwaan heb om eerdergenoemde redenen. Onder het betreffende ordernummer is een ander artikel verkocht. Er is dus een valse bon gemaakt.]
Hmmm vage bedoening met die bon. Ben benieuwd of de leverancier een vals bonnetje heeft uitgeschreven (verkoop onder de toonbank zonder b.t.w.) of dat de vorige eigenaar zelf die bon bij elkaar heeft zitten frauderen. Niet zo mooi in ieder geval. Ik zou hier de verkoper zeker over informeren en zijn reactie afwachten, lost hij het niet op dan hem er zeker op aanspreken.
Een particulier die veel te koop heeft .... meestal weinig gebruikt of nieuw.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:47:
[quote]Adlermann schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:55:
[...]
Uhm ... of je hebt te maken met iemand die misbruik maakt van het systeem en niet als winkel erkend wil worden en alle bijbehorende plichten (garantieafhandeling, belastingen, btw, ...) ... of je zit met een heler.
Nu de P42ST50E is besteld. Nu alleen nog een CI+ module. Welke raden jullie aan? of maak dat geen donder uit. Het gaat i.c.m. Ziggo.
Verwijderd
Ook ik heb 3 weken geleden een TX-42ut50e gekocht bij bcc voor 528,- (inmiddels 499,-
)
Tot nu toe zeer tevreden over dit toestel, mijn vorige TV was een Philips 32pf9966 een relatief oudere HD ready LCD TV.
Beeld
Naast de stap van 720p naar 1080p/i moet ik vooral zeggen dat het beeld van deze plasma bij TV en films kijken echt super is. Vooral als ik het vergelijk met de oude Philips. Het zwart en de kleuren zijn echt indrukwekkend. Enkele films weer een keer gekeken en het ziet er echt heel anders uit.
Geluid
Hier is hij iets minder of net gelijk aan de Philips deze had dan ook nog een redelijk grote speaker aan de onderkant van de tv hangen, naar je toe gericht. De Pana heeft 2 kleine speakers die naar beneden wijzen en dat verschil hoor je. Nog steeds goed genoeg wat mij betreft om TV te kijken zonder extra ondersteuning van een versterker.
Mediaspeler
Speelt tot zover alle formats af, alleen de GUI is echt een gemiste kans. Ik blijf gewoon mijn mede8er gebruiken.
Viera connect
Sucks monkey balls. compleet nutteloos wat mij betreft.
Gaming
Nog te weinig gedaan om iets nuttigs over te zeggen. 2 uurtjes Bordelands 2 gespeeld zag er prima uit.
Al met al prima TV voor wat ik wilde n.l. sublieme beeldkwaliteit en 10 inch groter voor weinig geld.
Tot nu toe zeer tevreden over dit toestel, mijn vorige TV was een Philips 32pf9966 een relatief oudere HD ready LCD TV.
Beeld
Naast de stap van 720p naar 1080p/i moet ik vooral zeggen dat het beeld van deze plasma bij TV en films kijken echt super is. Vooral als ik het vergelijk met de oude Philips. Het zwart en de kleuren zijn echt indrukwekkend. Enkele films weer een keer gekeken en het ziet er echt heel anders uit.
Geluid
Hier is hij iets minder of net gelijk aan de Philips deze had dan ook nog een redelijk grote speaker aan de onderkant van de tv hangen, naar je toe gericht. De Pana heeft 2 kleine speakers die naar beneden wijzen en dat verschil hoor je. Nog steeds goed genoeg wat mij betreft om TV te kijken zonder extra ondersteuning van een versterker.
Mediaspeler
Speelt tot zover alle formats af, alleen de GUI is echt een gemiste kans. Ik blijf gewoon mijn mede8er gebruiken.
Viera connect
Sucks monkey balls. compleet nutteloos wat mij betreft.
Gaming
Nog te weinig gedaan om iets nuttigs over te zeggen. 2 uurtjes Bordelands 2 gespeeld zag er prima uit.
Al met al prima TV voor wat ik wilde n.l. sublieme beeldkwaliteit en 10 inch groter voor weinig geld.
Denk dat de Quantis de beste keuze is. Weet alleen niet of er meerdere varianten zijn.vlaanv schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:00:
Nu de P42ST50E is besteld. Nu alleen nog een CI+ module. Welke raden jullie aan? of maak dat geen donder uit. Het gaat i.c.m. Ziggo.
Ik moet dit ook heel even zeker weten.
Over een weekje gaat hier de bestelling de deur uit.
50ST50! Ben benieuwd!
Quantis is inderdaad de snelste. Van de Quantis zijn niet meerdere versies. Ik heb wel af en toe dat het beeld zwart blijft als ik de tv aan zet. Dan moet ik weer even (<1 minuut) de zenders binnenhalen. Bij de Smit moet je de blauwe met oranje stip hebben. Met de Smit had ik overigens nooit dat ik de zender opnieuw moest zoeken.
Ook ik ben overstag gegaan. Na heel veel lezen hier en ervaringen gelezen te hebben is de 50ST50 besteld. Morgen komt deze binnen. Ben benieuwd!
Ik twijfel tussen de st50 en de ut50. Ik weet dat de st50 een filter heeft zodat de tv minder last heeft van reflectie maar dat vind ik niet zo belangrijk. Wat ik echter wel belangrijk vind is de zogenaamde vertical banding. Ik lees bij beide modellen dat ze er last van hebben maar ik lees in de review van de st50 van tweakers.net dat dit model een hoger aantal kleuren heeft dan zijn voorgangers waardoor er minder last zou zijn van banding.
De st50 is momenteel maar 100 euro duurder dan de ut50 en ik ga morgen beslissen welke het wordt. Welke raden jullie aan?
De st50 is momenteel maar 100 euro duurder dan de ut50 en ik ga morgen beslissen welke het wordt. Welke raden jullie aan?
Dat gaat over color banding, dat is iets totaal anders dan de vertikale strepen die op een vaste plek in het beeld aanwezig zijn en zichtbaar bij bepaalde, egaal gekleurde achtergronden zoals voetbal.
Verder hebben we het nu volgens mij wel uitgebreid besproken, je moet toch echt zelf een keer beslissen welke features en welk design je op prijs stelt tegen welke prijs.
Ik kan maar een ding aanraden als je zo twijfelt, de modellen in levende lijve bekijken voordat je koopt. Dan zie je zowel de reflectie als het design. Het getoonde beeld verder negeren, dat moet je thuis goed afstellen en niet in de winkel met elkaar gaan vergelijken.
Verder hebben we het nu volgens mij wel uitgebreid besproken, je moet toch echt zelf een keer beslissen welke features en welk design je op prijs stelt tegen welke prijs.
Ik kan maar een ding aanraden als je zo twijfelt, de modellen in levende lijve bekijken voordat je koopt. Dan zie je zowel de reflectie als het design. Het getoonde beeld verder negeren, dat moet je thuis goed afstellen en niet in de winkel met elkaar gaan vergelijken.
Wie van jullie koopt extra verzekering bij aankoop van een nieuwe TV?
Wou net bestellen en kwam die optie weer tegen.
Normaal gesproken doe ik niet aan die verzekeringen.
Echter 1 maand geleden een voorval gehad met een 3.5 jaar oude LCD die niet meer aan wou (Philips, hmm), en we dachten dus dat we gedeelde kosten moesten gaan betalen, alleen na veel zoeken de factuur teruggevonden en ook een 4 jaar extra verzekering gevonden.
Dus totaal gratis gerepareerd.
Dit zal zeker de uitzondering zijn die de regel bevestigd, en het Philips logo zal ook wel meedragen aan het feit van net stuk gaan buiten de garantieperiode.
Maar nu twijfel ik weer een beetje.
Wou net bestellen en kwam die optie weer tegen.
Normaal gesproken doe ik niet aan die verzekeringen.
Echter 1 maand geleden een voorval gehad met een 3.5 jaar oude LCD die niet meer aan wou (Philips, hmm), en we dachten dus dat we gedeelde kosten moesten gaan betalen, alleen na veel zoeken de factuur teruggevonden en ook een 4 jaar extra verzekering gevonden.
Dus totaal gratis gerepareerd.
Dit zal zeker de uitzondering zijn die de regel bevestigd, en het Philips logo zal ook wel meedragen aan het feit van net stuk gaan buiten de garantieperiode.
Maar nu twijfel ik weer een beetje.
je hebt na je garantieperiode nog steeds recht op een goed werkend product, je koopt dus in feite iets waar je al recht op hebt.En ik vind het ook echt absurd hoeveel geld ze durven te vragen voor producten van zon lage waarde.
[ Voor 28% gewijzigd door Bever! op 20-12-2012 19:08 ]
@androidlover ik heb ook heel lang getwijfeld tussen alle modellen en ben toch voor de UT50 gegaan vanwege de lage prijs en het mooie design. Reflectie is overdag met donkere films soms irritant als je erop let, pas nu ik van het bestaan weet van die filters valt het me op maar de afgelopen 4 jaar met een 42PZ85 heeft het me ook niet geirriteerd. Toen ik een ST in het echt zag wist ik zeker dat het geen optie was
De GT viel al snel af omdat ik het verschil met de VT te klein vond, de VT laten afvallen omdat deze ruim 2 keer duurder is dan de UT.
Bedankt je hebt me overtuigd, ga hem morgen bestellen.Cartman! schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:54:
@androidlover ik heb ook heel lang getwijfeld tussen alle modellen en ben toch voor de UT50 gegaan vanwege de lage prijs en het mooie design. Reflectie is overdag met donkere films soms irritant als je erop let, pas nu ik van het bestaan weet van die filters valt het me op maar de afgelopen 4 jaar met een 42PZ85 heeft het me ook niet geirriteerd. Toen ik een ST in het echt zag wist ik zeker dat het geen optie wasDe GT viel al snel af omdat ik het verschil met de VT te klein vond, de VT laten afvallen omdat deze ruim 2 keer duurder is dan de UT.
Ik kwam van een simpele LCD tv en zag direct de slechte zwartwaarden (grijs ipv zwart) overdag bij een plasma zonder filter. Mijn vriendin zag het ook en vond dat de tv terug moest. Tussen 500 en 600 vind ik het filter die 100 euro zeker meer dan waard. Dus het ontbreken van het filter noem ik niet irritant maar wezenlijk! Ik vind de UT trouwens niet om aan te zien met die lelijke grijze balk eronder. De ST is in mijn ogen een hele mooie, chique tv. Dus elke keer daarover beginnen en je statement maken lijkt me onnodig. Tot die tijd reageer ik maar steeds.Cartman! schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:54:
@androidlover ik heb ook heel lang getwijfeld tussen alle modellen en ben toch voor de UT50 gegaan vanwege de lage prijs en het mooie design. Reflectie is overdag met donkere films soms irritant als je erop let, pas nu ik van het bestaan weet van die filters valt het me op maar de afgelopen 4 jaar met een 42PZ85 heeft het me ook niet geirriteerd. Toen ik een ST in het echt zag wist ik zeker dat het geen optie wasDe GT viel al snel af omdat ik het verschil met de VT te klein vond, de VT laten afvallen omdat deze ruim 2 keer duurder is dan de UT.
Helaas is de stelling dat je iets koopt waar je toch al recht hebt niet helemaal juist. Bij elk produkt gaat de wetgever( en dus jij als eigenaar) er vanuit dat er gedurende de te verwachte levensduur van een produkt ook kosten te verwachten zijn. Denk bv aan het gebruik van een auto, hoe vreemd dat ook lijkt bij electronika is er toch sprake van bv slijtage en dus kosten.Het is altijd een afweging of je dit op voorhand wil/kan afdekken.Bever! schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:08:
je hebt na je garantieperiode nog steeds recht op een goed werkend product, je koopt dus in feite iets waar je al recht op hebt.En ik vind het ook echt absurd hoeveel geld ze durven te vragen voor producten van zon lage waarde.
Nou ja, na een aantal jaren gebruik kan er wel een bijdrage in de repartiekosten gevraagd worden. Maar zeker niet alles.Bever! schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:08:
Daarom zeg ik ook steeds, aanschouw het nou met eigen ogen dan weet je het, je kan 100 keer vragen of het filter ertoe doet maar je moet het toch zelf zien. Over smaak kan je eindeloos twisten, maar ik ben het wel met je eens dat het een beetje onnodig is om eindeloos te blijven herhalen dat tv X lelijk is. Ik heb er dan ook bewust geen uitspraak over gedaan maar nogmaals geroepen "ga zelf kijken". Op basis waarvan androidlover nu opeens wel overtuigd is snap ik trouwens niet, maar dat doet er ook niet toe.LuPo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:46:
[...]
Ik kwam van een simpele LCD tv en zag direct de slechte zwartwaarden (grijs ipv zwart) overdag bij een plasma zonder filter. Mijn vriendin zag het ook en vond dat de tv terug moest. Tussen 500 en 600 vind ik het filter die 100 euro zeker meer dan waard. Dus het ontbreken van het filter noem ik niet irritant maar wezenlijk! Ik vind de UT trouwens niet om aan te zien met die lelijke grijze balk eronder. De ST is in mijn ogen een hele mooie, chique tv. Dus elke keer daarover beginnen en je statement maken lijkt me onnodig. Tot die tijd reageer ik maar steeds.
Klopt, maar in de winkel leek het allemaal wel mee te vallen. Toen ik thuis de tv aanzette was het echt grijs ipv zwart. Als ik dan de gordijnen dicht trok dan was het opeens wel goed. Aangezien ik niet elke keer de gordijnen dicht wil doen als ik even tv kijk heb ik die tv gelijk teruggebracht.Cap schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 01:41:
[...]
Daarom zeg ik ook steeds, aanschouw het nou met eigen ogen dan weet je het, je kan 100 keer vragen of het filter ertoe doet maar je moet het toch zelf zien. Over smaak kan je eindeloos twisten, maar ik ben het wel met je eens dat het een beetje onnodig is om eindeloos te blijven herhalen dat tv X lelijk is. Ik heb er dan ook bewust geen uitspraak over gedaan maar nogmaals geroepen "ga zelf kijken". Op basis waarvan androidlover nu opeens wel overtuigd is snap ik trouwens niet, maar dat doet er ook niet toe.
Eerst was het prijsverschil tussen de UT en de ST ook nog veel groter. Nu is het dacht ik ongeveer 100 euro (voor 42") dan is het voor mij een no-brainer. In het begin was het 849 tegen 649.
Het moest een plasma worden, that was the easy part. Beeldkwaliteit is een must en dus volg ik dit topic al lange tijd. The hard part is het formaat. Ik zit op ongeveer 4,5m van een scherm (nu een 27 in crt) en kijk relatief gezien weinig tv. Die afstand vraagt eigenlijk om een 46 inch. Omdat ik een tv wil die niet frontaal aanwezig is, is een 50 inch gewoon te groot,
De panasonic heeft volgens de pricewatch net als alle andere plasma fabrikanten geen model tussen 42 en 50 inch. De 46 inch was ideaal geweest, maar goed die ontbreekt dus.
Dus na lang wikken en wegen heb ik de 42st50 besteld, mede vanwege een mooi prijsje a €619,-.
Hij is nog niet binnen en kan nog niet oordelen of het niet te klein is. ik zal eerst oordelen of het met de 42 inch gaat lukken, evt kan ik nog van mijn koop op afstand gebruik maken.
Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar zijn er alternatieven evt LCD/LED (de 30 serie is out of the question) in het formaat 46 die een in de buurt komen van de st50 serie? (met grote kans dat ik mijn plasma droom opzij moet zetten?)
Budget 750,- max 800,-
De panasonic heeft volgens de pricewatch net als alle andere plasma fabrikanten geen model tussen 42 en 50 inch. De 46 inch was ideaal geweest, maar goed die ontbreekt dus.
Dus na lang wikken en wegen heb ik de 42st50 besteld, mede vanwege een mooi prijsje a €619,-.
Hij is nog niet binnen en kan nog niet oordelen of het niet te klein is. ik zal eerst oordelen of het met de 42 inch gaat lukken, evt kan ik nog van mijn koop op afstand gebruik maken.
Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar zijn er alternatieven evt LCD/LED (de 30 serie is out of the question) in het formaat 46 die een in de buurt komen van de st50 serie? (met grote kans dat ik mijn plasma droom opzij moet zetten?)
Budget 750,- max 800,-
Is het nog steeds zo dat de Logitech Harmony's niet out-of-the-box werken met Panasonic Plasma's qua poweron? Ik lees hier wat dat Logitech support gebeld zou moeten worden, maar na 20 minuten na een muziekje te hebben geluisterd heb ik de hoop maar opgegeven.
Ik heb de 42GT50, maar power-on werkt bij mij nog niet icm de Harmony One.
Ik heb de 42GT50, maar power-on werkt bij mij nog niet icm de Harmony One.
@le dj, voor die prijs gaat het je niet lukken om een LCD tv te vinden die in de buurt komt van de plasma's. Op verschillende punten van beeldkwaliteit (o.a. bewegingsscherpte) komt trouwens geen enkele LCD in de buurt van plasma, ook niet als je de duurste neemt. Ultieme zwartwaardes vragen om een full-led backlight met zoveel mogelijk zones, en die zijn ook erg dun gezaaid, zeker in 46 inch formaat. Je komt dan uit bij de Philips PFL9707 of de oudere Sony HX920, en dan ben je minimaal het dubbele kwijt van een Panasonic plasma. Overigens heb ik een paar maanden op 5 meter gezeten van mijn 42 inch ST50 en dat ging prima. Natuurlijk is een afstand van +/- 3 meter beter. 
@B2, Ik heb logitech support nooit gebeld. Of het out of the box al werkte weet ik niet meer, maar het werkt bij mij nu in ieder geval wel. Heb je het getest in device-mode of alleen in activity mode? Test eerst eens in device-mode, en dan bij aanzetten de toets minimaal 2 seconden ingedrukt houden, net zoals bij de originele remote. Start je op via een activiteit dan regelt de harmony het natuurlijk zelf.
Je kunt verder via de software "problemen oplossen" kiezen en dan de wizard volgen voor power on/off, waarbij je o.a. op de "help" button moet drukken en de remote een alternatieve methode probeert. Ik gebruik hiervoor wel de Harmony 7.7 software c.q. de http://members.harmonyremote.com/ site en niet de crappy http://myharmonyremote.com die veel te weinig opties biedt. (Als je al geprogrammeerd hebt via myharmonyremote.com kan je de settings helaas niet overzetten naar de andere versie en zul je opnieuw moeten configureren.)
Daarnaast kan het ook te maken hebben met de vertragings-setting van de tv ("tv reageert teveel of helemaal niet op sommige opdrachten"), deze heb ik een stapje verlaagd van 3 naar 2. Hoger en je gaat posities skippen als je met de pijltjestoetsen navigeert.
Tenslotte kan je ook zelf de power on actie nog raw programmeren met behulp van de originele afstandsbediening.
@B2, Ik heb logitech support nooit gebeld. Of het out of the box al werkte weet ik niet meer, maar het werkt bij mij nu in ieder geval wel. Heb je het getest in device-mode of alleen in activity mode? Test eerst eens in device-mode, en dan bij aanzetten de toets minimaal 2 seconden ingedrukt houden, net zoals bij de originele remote. Start je op via een activiteit dan regelt de harmony het natuurlijk zelf.
Je kunt verder via de software "problemen oplossen" kiezen en dan de wizard volgen voor power on/off, waarbij je o.a. op de "help" button moet drukken en de remote een alternatieve methode probeert. Ik gebruik hiervoor wel de Harmony 7.7 software c.q. de http://members.harmonyremote.com/ site en niet de crappy http://myharmonyremote.com die veel te weinig opties biedt. (Als je al geprogrammeerd hebt via myharmonyremote.com kan je de settings helaas niet overzetten naar de andere versie en zul je opnieuw moeten configureren.)
Daarnaast kan het ook te maken hebben met de vertragings-setting van de tv ("tv reageert teveel of helemaal niet op sommige opdrachten"), deze heb ik een stapje verlaagd van 3 naar 2. Hoger en je gaat posities skippen als je met de pijltjestoetsen navigeert.
Tenslotte kan je ook zelf de power on actie nog raw programmeren met behulp van de originele afstandsbediening.
Door de TV in de Harmony software in te stellen als de 42VT30 was het ook opgelost
Vandaag de P42ST50 binnengekregen (€629 via bobshop). Echt ontzettend mooi beeld. Ik gebruik hem i.c.m. ziggo en een Quantis CI+ CAM module, wat vlekkeloos werkt. (Quantis is volgens mij wat goedkoper dan Smit). Ik was bang dat er een cheape zilvere rand omheen zou zitten, maar het is een soort diep zilver wat eromheen zit. Ik vind het erg mooi maar smaken verschillen. Vergeleken met de P42X10 waar ik vanaf kom is het weer een grote vooruitgang, ook qua mogelijkheden.
Het was lang geleden dat ik TV-apps heb geprobeerd. Maar het werkt nog steeds te traag en te slecht. Ik heb de TV ook niet gekocht voor de apps. DLNA werkt wel prima i.c.m. mijn One X.
Ik heb getwijfeld tussen de UT50 en de ST50 zoals de meeste mensen. Maar aangezien mijn TV pal naast een enorm raam staat heb ik besloten voor de ST50 i.v.m. het anti-reflectiefilter. Als je je TV extreem hoog of laag hebt hangen kan je beter voor de UT50 gaan of je TV op een normale kijkhoek ophangen; het filter verduistert het beeld als je er heel hoog of heel laag op kijkt. In veruit de meeste situaties zal het geen probleem vormen.
Ik had in het begin wat problemen om mijn Macbook (2008) aan te sluiten omdat ik òf zwarte balken had òf een deel van het beeld werd afgesneden. Met de volgende settings werkt het perfect:
• Macbook uitgangsresolutie op 1080p
• Op de Macbook overscan aanzetten
• Op de Panasonic overscan uitzetten
• Op de Panasonic de aspect ratio op 16:9 zetten (niet op auto).
Dat laatste puntje was ik vergeten dus ik ben een uur aan het klooien geweest om het beeld goed te zetten (heb zelfs bijna een programma gekocht om custom resoluties uit te sturen). Maar met deze settings vult hij het beeld perfect, al weet ik niet zeker of het nu echt pixel-to-pixel is.
Ik vind hem op de fabrieksinstellingen eigenlijk prima beeld geven, voorlopig laat ik hem zo staan
Het was lang geleden dat ik TV-apps heb geprobeerd. Maar het werkt nog steeds te traag en te slecht. Ik heb de TV ook niet gekocht voor de apps. DLNA werkt wel prima i.c.m. mijn One X.
Ik heb getwijfeld tussen de UT50 en de ST50 zoals de meeste mensen. Maar aangezien mijn TV pal naast een enorm raam staat heb ik besloten voor de ST50 i.v.m. het anti-reflectiefilter. Als je je TV extreem hoog of laag hebt hangen kan je beter voor de UT50 gaan of je TV op een normale kijkhoek ophangen; het filter verduistert het beeld als je er heel hoog of heel laag op kijkt. In veruit de meeste situaties zal het geen probleem vormen.
Ik had in het begin wat problemen om mijn Macbook (2008) aan te sluiten omdat ik òf zwarte balken had òf een deel van het beeld werd afgesneden. Met de volgende settings werkt het perfect:
• Macbook uitgangsresolutie op 1080p
• Op de Macbook overscan aanzetten
• Op de Panasonic overscan uitzetten
• Op de Panasonic de aspect ratio op 16:9 zetten (niet op auto).
Dat laatste puntje was ik vergeten dus ik ben een uur aan het klooien geweest om het beeld goed te zetten (heb zelfs bijna een programma gekocht om custom resoluties uit te sturen). Maar met deze settings vult hij het beeld perfect, al weet ik niet zeker of het nu echt pixel-to-pixel is.
Ik vind hem op de fabrieksinstellingen eigenlijk prima beeld geven, voorlopig laat ik hem zo staan
NOSIG
ik ga morgen kijken naar de Panasonic TXP50ST50E - Plasma tv, bij plattetvdiscounter in groningen, ben van plan mijn playstation 3 mee te nemen, is dat slim?
en waar moet ik op letten?
Vandaag is de 50ST50 binnengekomen. Wat een joekel. En wat een prachtige TV! Out of the box is het resultaat al verbluffend dus ben er heel tevreden mee tot dusverre!
Let op; instelling van de tv en de omgeving.Bakkertje_01 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:23:
ik ga morgen kijken naar de Panasonic TXP50ST50E - Plasma tv, bij plattetvdiscounter in groningen, ben van plan mijn playstation 3 mee te nemen, is dat slim?
Om goed te beoordelen; tv op true cinema stand en alle beeldveranderaars uit, contrast tussen de 39 en 46 en kleur zo rond de 30, rest 0. Tv moet niet onder felle tl lampen staan.
PS3 kun je meenemen, maar weet niet of je die mag aansluiten.
Ik twijfel tussen de ST50 42" en 50" inch....
Op dit moment heb ik een 40" lcd op 3,25 meter maar vind het net te klein eigenlijk. Is 50" op deze afstand een optie? Ik kijk veel films op 1080 en series vooral op 720, maar dat doet iedereen waarschijnlijk
Ik heb ook een big-ass raam naast de tv staan maar heeft gewoon licht ook zo veel invloed? (overdag bedoel ik en niet in direct zonlicht, daar heb ik alleen in de zomer last van)
Op dit moment heb ik een 40" lcd op 3,25 meter maar vind het net te klein eigenlijk. Is 50" op deze afstand een optie? Ik kijk veel films op 1080 en series vooral op 720, maar dat doet iedereen waarschijnlijk
Ik heb ook een big-ass raam naast de tv staan maar heeft gewoon licht ook zo veel invloed? (overdag bedoel ik en niet in direct zonlicht, daar heb ik alleen in de zomer last van)
[ Voor 0% gewijzigd door spanx op 22-12-2012 10:07 . Reden: Tiep foud ]
Damn it's good 2b a Tweaker!
Ik heb zelf de 42ST50 en zit er ook ongeveer 4 tot 4,5 meter van de TV af. Ik kom zelf van een Full-HD 32 inch LED. Ik kan zeggen dat is gewoon te klein. De 42ST50 is nog steeds niet overdreven groot maar net als jij kijken ook wij niet zo veel TV.le dj schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:40:
Het moest een plasma worden, that was the easy part. Beeldkwaliteit is een must en dus volg ik dit topic al lange tijd. The hard part is het formaat. Ik zit op ongeveer 4,5m van een scherm (nu een 27 in crt) en kijk relatief gezien weinig tv. Die afstand vraagt eigenlijk om een 46 inch. Omdat ik een tv wil die niet frontaal aanwezig is, is een 50 inch gewoon te groot,
Budget 750,- max 800,-
Ik heb een woonkamer van 6 bij 5 meter en daarin de 42" aanwezig maar zeker niet overdreven. En bij de gegeven kijkafstand zijn wij dik tevreden. Niet te groot maar acceptabel. Het geeft je geen bioscoop gevoel maar de ondertitels zijn allemaal goed te lezen (dat was bij de 32" het grootste probleem).
Een 46" LED zal niet zo veel toevoegen maar je moet wel veel in beeldkwaliteit inleveren. Een van de dingen die me stoorde aan de moderne Edge LED TV is het dynamisch contrast. Bij de Sony EX711 wordt heel zichtbaar met de helderheid van het display gespeeld om het "hoge" contrast te krijgen. Een Plasma kent die "euvel" niet. Dit geeft een onrustig beeld voor mij
Op LED/LCD gebied, vind ik zelf de Samsung wel een fraai plaatje geven. Door de oververzadiging van kleuren, oogt het geheel dynamisch, contrastrijk. Echter schuilt hier heel erg het gevaar dat bij een programma als Editie NL (RTL4), het scherm nogal rood overkomt. Dit kwaaltje had de Sony ook maar de Panasonic bijvoorbeeld weer niet.
Voordat ik er een berg commentaar op krijg.
Ik weet dat het beeld van de Samsung nep en niet natuurlijk is. Ik heb intussen bij een aantal mensen een Samsung zien spelen en als ik een LCD/LED moest nemen zou het zeer hoogst waarschijnlijk een Samsung worden. Net als Panasonic Plasma komen de Samsung LED TV's (mid-range en high-end) ook steevast als goede TV's uit een test dus zo slecht kunnen ze niet zijn.
@Spanx:
Wanneer jij 40 inch te klein vindt, moet je niet gaan afvragen of een 50" te groot is. Dat is ie dan niet. Misschien is een 50" dan zelfs nog wel te klein maar dat moet je zelf bepalen.
Een globale rekenmethode zegt dat bij 1080P materiaal 2 keer de beelddiagonaal in meters de ideale kijkafstand is. Dus 50" is 1,25 meter en dat maal 2 is 2,5 meter. Dit zelfs nog wat aan hoge kant. Bij 720P geldt ongeveer maal 3
Wat wellicht ook een manier is (zeker niet wetenschappelijk). Ga naar de winkel en bekijk verschillende TV's op jouw kijkafstand en beoordeel dan het formaat. Kies een formaat wat in de winkel de juiste afmeting heeft of wellicht iets te groot en ga daar 1 model onder zitten. Bij een 60" ga je dus voor een 50 of 55" (merk afhankelijk)
Een winkel is een veel grotere ruimte (zeker een winkel als Media Markt) daardoor ogen de TV's kleiner. De kans is groot dat het formaat die op je deze manier gekozen hebt, thuis volledig aan verwachtingen voldoet.
P.S.
Vanmiddag wordt mijn ST50 gecalibreerd (ITC Emmeloord), ik ben benieuwd wat ik er van terug zie. Ik meld me vanavond of morgen wel voor het resultaat. Ik krijg als het goed is de grafieken ook gewoon mee.
[ Voor 13% gewijzigd door Athome op 22-12-2012 11:48 ]
Nou gisteren zijn m'n TV's binnen gekomen
Ik had een 50ST en 42ST besteld, wat een pracht exemplaren! Zien er mooier uit dan op de foto's 
Jammer genoeg mag de 50" gelijk weer terug, toen we hem wouden neerzetten zagen we allemaal barsten in het paneel zitten, heel de glas plaat is verrot
Gelijk maar terug in de doos gedaan en een mailtje gestuurd naar Plasmadiscounter.nl . Echt een domper.
Ik heb nu de 42" maar even beneden gezet maar damn wat een beeld! Out of the box echt al verbluffend! Vandaag ga'k em wat bijstellen en moet ook nog de break-in dvd er op laten draaien.
Weet iemand hoe 't zit, gaat Plasmadiscounter hem zelf vervangen of wordt dit alsnog via E-care gedaan? Ik hoop iig dat ik er deze kerst nog van kan genieten.
Jammer genoeg mag de 50" gelijk weer terug, toen we hem wouden neerzetten zagen we allemaal barsten in het paneel zitten, heel de glas plaat is verrot
Ik heb nu de 42" maar even beneden gezet maar damn wat een beeld! Out of the box echt al verbluffend! Vandaag ga'k em wat bijstellen en moet ook nog de break-in dvd er op laten draaien.
Weet iemand hoe 't zit, gaat Plasmadiscounter hem zelf vervangen of wordt dit alsnog via E-care gedaan? Ik hoop iig dat ik er deze kerst nog van kan genieten.
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Gewoon terugsturen naar Plasmadiscounter en een nieuwe laten opsturen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.