Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Cartman! schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:47:
Als ik de TV aanzet dan toont ie altijd eerst even ruis voordat ie naar HDMI1 schakelt (ingesteld via het hotel menu), hebben jullie dat ook?
nee hij begint altijd op TV via de ci slot. Waarom zou je eerst ruis willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat is het probleem dus, die ruis wil ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Cap schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:10:
Instellingen, Overig, Inschakelvoorkeuren "AV" en als dat niet afdoende is Hotel Menu, Initial Input op AV.

Edit: dat laatste had je al gedaan zie ik. :)
Ga ik ook proberen, ik kon dit ook niet vinden.

Andere vraag: weet iemand wat precies de instelling 16:9 beeldscan doet.
Ik heb dit uit gezet alleen dan krijg ik een kleine rand van een halve cm wat geen beeld krijgt. als dit aan is wordt het beeld gevuld maar dan wordt het beeld zeg maar groter dan het scherm dus ik raak wat kwijt.

Dit is zowel met ps3 als htpc gekoppeld via receiver. is er een instelling die ik over het hoofd zie om het beeld exact op het scherm te krijgen? pc heeft underscan optie maar die staat al op 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De inschakelvoorkeur staat op AV, in het hotel menu staat de initial input op HDMI1 (waar de mediabox in zit). Net stond de mediabox al gewoon aan en zette ik later de TV aan, dan zie ik eerst 10 seconden ruis en daarna schakelt ie over op HDMI, best lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorg ook dat bij de TV instellingen het inputlabel voor analoge tv uitgeschakeld staat. c.a. 1 seconde ruis blijf je mogelijk houden. Je kunt ook nog proberen dat weg te krijgen door het DVB-T ontvangstmenu te activeren. Werkt dat nog niet dan een kabeltje erin doen voor de DVB-T ontvangst en even afstemmen op een zender, bijv NED1. Dan zie je die 1e seconde NED1 in plaats van ruis en valt het niet meer op. Of je trekt het kabeltje er weer uit, dan is er geen ontvangst en zie je die ene seconde een zwart scherm met "geen service beschikbaar" in beeld. Maar er zijn ergere problemen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 03-12-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wingsofgold schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:21:
[...]

Ga ik ook proberen, ik kon dit ook niet vinden.

Andere vraag: weet iemand wat precies de instelling 16:9 beeldscan doet.
Ik heb dit uit gezet alleen dan krijg ik een kleine rand van een halve cm wat geen beeld krijgt. als dit aan is wordt het beeld gevuld maar dan wordt het beeld zeg maar groter dan het scherm dus ik raak wat kwijt.

Dit is zowel met ps3 als htpc gekoppeld via receiver. is er een instelling die ik over het hoofd zie om het beeld exact op het scherm te krijgen? pc heeft underscan optie maar die staat al op 0%
Dit vind ik idd ook jammer en volgens mij is er geen andere beeldinstelling die dit oplost.
Die 16:9 beeldscan is idd niet de oplossing want deze rekt het beeld uit.
Ligt ook aan de uitzending en of zender,soms heb je lings een balkje van een cm en rechts een balkje van 1/2 cm bijv. ,toch jammer.
Mijn vorige tv had dit niet. (lcd Samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Als ik het goed begrijp, is het bij verschillende mensen zo dat (ook) de 50-serie altijd op analoog begint. Als ik de Powerknop indruk en de TV (42ST50)gaat aan, gaat deze altijd naar de stand (DVB-C, HDMI1 of HDMI2) waar ik deze achter gelaten heb en nooit naar de analoge kabel (zender hiervoor zijn ook niet opgezocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Cartman! schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:22:
De inschakelvoorkeur staat op AV, in het hotel menu staat de initial input op HDMI1 (waar de mediabox in zit). Net stond de mediabox al gewoon aan en zette ik later de TV aan, dan zie ik eerst 10 seconden ruis en daarna schakelt ie over op HDMI, best lelijk.
de meest simpele oplossing is niet de analoge afstemming te doen, of helemaal geen afstemming als je alleen via hdmi tv kijkt. Zo voorkom je dat de tv ook maar denkt dat ie zijn eigen tuner te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:21:
[...]

Dit vind ik idd ook jammer en volgens mij is er geen andere beeldinstelling die dit oplost.
Die 16:9 beeldscan is idd niet de oplossing want deze rekt het beeld uit.
Ligt ook aan de uitzending en of zender,soms heb je lings een balkje van een cm en rechts een balkje van 1/2 cm bijv. ,toch jammer.
Mijn vorige tv had dit niet. (lcd Samsung)
welk beeldformaat heb je gekozen? 16:9 of juist zoom etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
16:9 rekt het beeld uit als de overscan "aan" staat, toch? Anders krijg je rare randen bij tv uitzendingen zonder overscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
M-dgrt schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:12:
[...]

de meest simpele oplossing is niet de analoge afstemming te doen, of helemaal geen afstemming als je alleen via hdmi tv kijkt. Zo voorkom je dat de tv ook maar denkt dat ie zijn eigen tuner te gebruiken.
Leg ook ff uit hoe, dan heb ik er ook iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
Cartman! schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:03:
[...]

Leg ook ff uit hoe, dan heb ik er ook iets aan :)
Je kunt in het setup menu ook het afstemmenu vinden. Hier kun je zien welke afstemmingen er gedaan zijn.
Analoog, dvb-c, dvb-t zijn de mogelijkheden bij de UT50. Niet nodig als je via een AV bron kijkt. Opnieuw uitvoeren maar niks tunen en zorgen dat in het systeemmenu bij overige instellingen de bronvoorkeur op AV staan. moet lukken hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
M-dgrt schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:37:
[...]

Je kunt in het setup menu ook het afstemmenu vinden. Hier kun je zien welke afstemmingen er gedaan zijn.
Analoog, dvb-c, dvb-t zijn de mogelijkheden bij de UT50. Niet nodig als je via een AV bron kijkt. Opnieuw uitvoeren maar niks tunen en zorgen dat in het systeemmenu bij overige instellingen de bronvoorkeur op AV staan. moet lukken hoop ik!
Het zou helpen als je verder had gelezen, dat staat al zo ingesteld namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman, dat niks tunen wat M-dgrt aangeeft is volgens mij wel essentieel. Ik in het begin ook ruis bij het opstarten maar sinds het opnieuw instellen van het afstemmenu (auto-setup) is er bij mij ook geen ruis meer te zien. Alleen heb ik dus wel een DVB-T afstemming gedaan, dus ik kan niet zeggen of het daaraan ligt of aan het feit dat de analoge afstemming overgeslagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Waar kun je die optie dan vinden? Ik heb nooit een auto-setup gehad oid en heb dit in het menu ook nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

Mensen met een UT50.

Hebben jullie je tv laten inspelen?
En zo ja hoe lang?

Die van mij draait nu al non-stop sinds afgelopen zaterdag middag.
Dus ik geef hem nog een dagje en dan ga ik beginnen met kalibreren.

Hebben jullie al wat goede begininstellingen toevallig?
Ik hem nu draaien op True Cinema met gamma even op 2.4 gezet.
En ECO mode af uiteraard en al die andere crap ook.
Ziet er al retestrak uit, maar er valt meer uit te halen natuurlijk.

Mijn andere kanaal hangt de Xbox 360 aan.
Die staat op Game mode, gamma 2.4 en ook alle crap af.

Ben beniewd wat jullie hebben en of jullie ook een console eraan hebben hangen.

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Doughty schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:41:
Mensen met een UT50.

Hebben jullie je tv laten inspelen?
Nee.

Heb alles gewoon out of the box draaien en de beeldkwaliteit vond ik meteen erg prettig. Zie verder de topicwaarschuwing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

Cartman! schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:16:
[...]

Nee.

Heb alles gewoon out of the box draaien en de beeldkwaliteit vond ik meteen erg prettig. Zie verder de topicwaarschuwing ;)
Ja ik zag de waarschuwing ;)
Maar ik vroeg alleen of er mensen waren die de UT50 specifiek hadden ingespeeld.

Maar thanks voor je antwoord. :)

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:06:
Waar kun je die optie dan vinden? Ik heb nooit een auto-setup gehad oid en heb dit in het menu ook nog niet gevonden.
Die heb je wel gehad, dat is de wizard die je te zien krijgt bij het voor het eerst aanzetten van de tv. Die optie zit verder ook nog bij instellingen in het Analoog/DVB-C/DVB-T afstemmenu, maar is alleen aanwezig als je in tuner mode zit. Dus eerst de knop "TV" indrukken en dan naar het instellingen menu gaan, afstemmenu openen en "auto setup" kiezen. Of de fabrieksinstellingen herstellen en dan het getoonde auto-setup menu van de tuner overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cap schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:59:
[...]
Die heb je wel gehad, dat is de wizard die je te zien krijgt bij het voor het eerst aanzetten van de tv.
Daar herinner ik me niks van, heb hem direct op HDMI1 gezet. Zal eens kijken of ik het kan vinden vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordat je uberhaupt een ingang kan kiezen krijg je toch eerst het afstemmenu in beeld. Zet de fabrieksinstellingen maar eens terug, dan zul je het zien. :)

Maar goed, volgens mij kan je dus achteraf de zenders nog wissen door per tuner (Analoog, DVB-T, DVB-C) auto-setup in het afstem menu te kiezen en dan het menu te verlaten voordat hij zenders gevonden heeft. Volgens mij wist ie namelijk eerst de zenderlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik hou het er maar op dat ik verblind was door de pracht van het scherm want ik herinner me het echt niet ;)

Trouwens...heb de UT50 eens boven neergezet en past precies tussen de 2 kasten in, toen viel me eigenlijk pas op dat de 50" echt wel een stuk groter was dan de 42". Ziek ding voor op de slaapkamer overigens.

Volgend jaar koop ik er een NAS, 2 raspberry pi's en dan hang ik alles aan die NAS, kan ik boven ook direct overal bij :9

edit: tevens viel me op hoe slecht analoog signaal eruit ziet, ik ben enkel digitaal gewend maar boven heb ik nog geen HD mediabox voor aangevraagd.

[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 04-12-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verblind of je tv was niet helemaal nieuw. :) Aan het begin is er toch echt wel een menu met taalkeuze, home/shope mode, netwerk instellen en dus de tuner setup, zoiets als hier maar dan met iets andere looks.

Raspberry PI is idd een leuk speeltje, en een NAS is natuurlijk onontbeerlijk in huis. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dan weet ik niet of ie wel helemaal nieuw was idd, zal vanavond eens kijken hoeveel speeluren het ding heeft en de fabrieksinstellingen resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
Cap schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:28:
Cartman, dat niks tunen wat M-dgrt aangeeft is volgens mij wel essentieel. Ik in het begin ook ruis bij het opstarten maar sinds het opnieuw instellen van het afstemmenu (auto-setup) is er bij mij ook geen ruis meer te zien. Alleen heb ik dus wel een DVB-T afstemming gedaan, dus ik kan niet zeggen of het daaraan ligt of aan het feit dat de analoge afstemming overgeslagen is.
Zoals ik al aangaf en Cap nogmaals aanhaalt, zorg dat je bron tv is, daarna kun je het afstem menu vinden. Zorg dat je niks tuned en je hebt geen sneeuw meer, vinkjes dus uit bij de diverse tuners als je ze toch niet gebruikt. Daarna nog steeds de opstart voorkeur AV aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:53:
[...]

welk beeldformaat heb je gekozen? 16:9 of juist zoom etc.?
Ik heb 16:9 als beeld formaat.
Alle andere instellingen zijn sowieso niet goed maar met deze instelling heb ik vaak wel een klein balkje rechts en links en vaak ook zo dat het balkje aan de ene kant iets breder is als aan de andere kant.
( bij hd tv zenders, iets anders kijk ik niet)
Wanneer ik overscan aanzet wordt dit opgelost maar dit rekt het beeld wel aan alle kanten uit.
Ik weet niet in hoeverre dit de beeldkwaliteit aantast maar overal wordt wel afgeraden om overscan aan te zetten.

het ligt wel aan de uitzending want op een andere zender of een ander programma is het ook vaak wel beeldvullend.

Op mijn ouwe samsung had je de instelling 1:1 pixelmapping en was alles altijd beeldvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Zover ik begrijp hoort de overscan aan te staan bij tv uitzendingen, zo werkt de techniek bij een tv uitzending. Bij de oude crt heb je altijd overscan om die rare randen te voorkomen. Sommige zenders gaven zelfs data door via de "onzichtbare" randen.

Bij Panasonic is 16:9 bij een dvd etc. 1:1 pixelmapping, met overscan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:17:
Zover ik begrijp hoort de overscan aan te staan bij tv uitzendingen, zo werkt de techniek bij een tv uitzending. Bij de oude crt heb je altijd overscan om die rare randen te voorkomen. Sommige zenders gaven zelfs data door via de "onzichtbare" randen.

Bij Panasonic is 16:9 bij een dvd etc. 1:1 pixelmapping, met overscan uit.
hmm toch raar dat je in alle reviews leest dat je deze overscan uit moet zetten.
Hij zoemt het beeld ook iets in als je deze instelling aanzet.

Hoe hebben andere mensen dit ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:23:
[...]

hmm toch raar dat je in alle reviews leest dat je deze overscan uit moet zetten.
Hij zoemt het beeld ook iets in als je deze instelling aanzet.

Hoe hebben andere mensen dit ingesteld?
overscan moet uit en 16:9 kiezen voor 1:1 pixelmapping.

In televisie-uitzendingen heb je weleens dat vooral bij SD materiaal het gewoon wat rommelig is aan de zijkanten. In het verleden maakte crt tvs altijd gebruik over overscan. Daar gingen contentmakers dan vanuit en waren ze wat slordig. Soms gebeurt dit nog. Bij correct 1080i materiaal (en opgenomen) en 1080p moet je geen last hebben van randjes en dan kan je gewoon overscan uitlaten. Soms moet het aan omdat de contentmakers slordig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:11:
[...]

overscan moet uit en 16:9 kiezen voor 1:1 pixelmapping.

In televisie-uitzendingen heb je weleens dat vooral bij SD materiaal het gewoon wat rommelig is aan de zijkanten. In het verleden maakte crt tvs altijd gebruik over overscan. Daar gingen contentmakers dan vanuit en waren ze wat slordig. Soms gebeurt dit nog. Bij correct 1080i materiaal (en opgenomen) en 1080p moet je geen last hebben van randjes en dan kan je gewoon overscan uitlaten. Soms moet het aan omdat de contentmakers slordig zijn.
Aha duidelijk
Ligt inderdaad aan de uitzendingen,daarom heb ik via de ps3 met 1080p materiaal er ook geen last van.
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Kan zijn dat je samsung automatisch overscande als hij die info data zag in de hoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:11:
Kan zijn dat je samsung automatisch overscande als hij die info data zag in de hoeken..
Volgens mij overscanned de samsung standaard ook al (mijn lcd van samsung deed dat vroeger wel). Je moest toen 'just' selecteren voor 1:1 pixelmapping en daar had ik toen ook gewoon troep bij sd uitzendngen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:18:
[...]

Volgens mij overscanned de samsung standaard ook al (mijn lcd van samsung deed dat vroeger wel). Je moest toen 'just' selecteren voor 1:1 pixelmapping en daar had ik toen ook gewoon troep bij sd uitzendngen.
Klopt ja,ik had hem toen ook op de standen : 'just scan' of '16:9' staan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb inderdaad volgens mij die setup gehad voor het signaal maar direct geskipt toen. Als ik hem nu laat scannen zegt ie alleen: niks gevonden, nog een keer proberen? De ruis blijft dus gewoon als ie niks heeft gevonden, beetje jammer. Mijn 42PZ85 had hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opties: probeer een factoy reset en vink de analoge tuner uit (en desgewenst ook DVB-T en -C) in de wizard, zoals M-dgrt beschreef.

Workaround zonder factory reset "Analoog" op "overslaan" in het "labels voor ingangen" menu en DVB-T aan in datzelfde menu: zwart beeld met melding "Geen kanalen gevonden". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De analoge tuner is ook verdwenen, kan nu alleen DVB-C en DVB-T kiezen, daarop vind ie dan ook niks maar die laat ie staan. Zal ook factory reset nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, maar als de analoge tuner verdwenen is dan zie je toch geen ruis meer?

Indien wel dan werkt jouw UT50 toch anders dan mijn ST50, maar dat zou ik niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Net thuis in m'n lunchpauze ff gecheckt, nu krijg ik geen ruis meer inderdaad. Daarvoor in plaats is een melding gekomen met 'Geen kanalen gevonden' en wat extra info over hoe ik die setup kan draaien. Ook niet ideaal maar al beter dan de ruis. Beetje raar dat je dat niet in z'n geheel kan uitschakelen, het lijkt me vrij gewoon dat een TV niet zelf het tunen doet maar dat een aparte box dit doet (in mijn geval die van UPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leipo18
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb toch nog heel even gewacht tot de besluit of ik een 65st50 ga halen of 55vt50, ik ben er nog steeds niet uit . Kan iemand me vertellen welke het beter keuze is. En nee ik ben verre van lui ik heb all uren overgedraaid als het gaat om te researchen welke beter is:P, maar kom er niet uit. want ik ben een groentje en weet niet hoe ik een reference beeld kan creeren met de ST50 terwijl de VT50 heel makkelijk het thx mode heeft, waardoor ik meteen een reference beeld hebt.

M.V.G.

Parish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
leipo18 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:19:
Ik heb toch nog heel even gewacht tot de besluit of ik een 65st50 ga halen of 55vt50, ik ben er nog steeds niet uit . Kan iemand me vertellen welke het beter keuze is. En nee ik ben verre van lui ik heb all uren overgedraaid als het gaat om te researchen welke beter is:P, maar kom er niet uit. want ik ben een groentje en weet niet hoe ik een reference beeld kan creeren met de ST50 terwijl de VT50 heel makkelijk het thx mode heeft, waardoor ik meteen een reference beeld hebt.
als dat de enige reden is dan kun je voor het prijsverschil 3x iemand laten komen die voor jou het beeld kalibreert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 21:10
Het heeft een beetje met "smaak" te maken uiteraard, maar persoonlijk vind ik de VT serie een veel mooier design hebben en als ik dan naar dat formaat zou kijken, zou voor mij de ST direct afvallen...

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leipo18
Ja dat is dus precies ook mijn tweede probleem naast het kalibreren ik vind persoonlijk het design wat minder van de ST50 series, dat grijs lijkt me ook niet mooi om naar te kijken in het donker. Maar ik zou best dat kleinig heidje willen opgeven voor een groter beeld 10 inch om precies te zijn. Maar ben gewoon bang dat de ST50 niet gekalibreerd gewoon niet kan tippen aan het THX mode van de VT50 serie. Srry maar ben een groentje en dit word eigenlijk mijn eerste geavanceerde televisie, eigenlijk is dit al een grote stap voor mij.

Zou daarom ook graag jullie meningen willen weten, omdat ik niet zomaar met geld wil smijten. En ik wil gewoon tevreden zijn met mijn koop en niet dat ik achteraf spijt hebt. Daarom nogmaals voor meerdere mensen , 65ST50 of 55VT50. haha en wees zo eerlijk mogelijk heb ik meer aan:P weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Hier mijn woon situatie: woon in een appartement.

Zit 3,30 meter van mijn Televisie af.
Overdag is er redelijk tot matig licht, heb wel grote ramen maar vooral in de winter vind ik het nog al meevallen hoeveel licht er eigenlijk in mijn woonkamer valt.

Als je meer informatie wilt weten. kan ik je altijd beantwoorden.

M.V.G.

Parish

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leipo18 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:19:
Ja dat is dus precies ook mijn tweede probleem naast het kalibreren ik vind persoonlijk het design wat minder van de ST50 series, dat grijs lijkt me ook niet mooi om naar te kijken in het donker. Maar ik zou best dat kleinig heidje willen opgeven voor een groter beeld 10 inch om precies te zijn. Maar ben gewoon bang dat de ST50 niet gekalibreerd gewoon niet kan tippen aan het THX mode van de VT50 serie. Srry maar ben een groentje en dit word eigenlijk mijn eerste geavanceerde televisie, eigenlijk is dit al een grote stap voor mij.

Zou daarom ook graag jullie meningen willen weten, omdat ik niet zomaar met geld wil smijten. En ik wil gewoon tevreden zijn met mijn koop en niet dat ik achteraf spijt hebt. Daarom nogmaals voor meerdere mensen , 65ST50 of 55VT50. haha en wees zo eerlijk mogelijk heb ik meer aan:P weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Een gekalibreerde ST50 laat een ongekalibreerde thx mode alle hoeken van de kamer zien. Een st50 is prima te kalibreren met het twee punts control (alleen in de lage grijswaarden kunnen wat foutjes optreden, maar de rest is dan prima). Thx is gewoon niet accuraat van zwart tot wit en in de kleuren.

Een vt50 kun je wel iets beter kalibreren, als je een echte echte pietlut bent zul je dat vooral zien in de grijswaarden iets boven zwart. Maar dan moet je echt weten waar je naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Vraag jezelf ook vooral af of je wel die pietlut bent die Adlermann bedoelt. Zelf ben ik dat totaal niet en vind ik het vrij zachte plasma beeld out of the box al geweldig en ga ik denk ik de moeite niet nemen deze te (laten) calibreren.

Overigens lijkt 65" op 3 meter mij dan weer te groot maar dat is smaak natuurlijk, persoonlijk zou ik vanwege het uiterlijk dan voor de 55VT50 gaan. Mijn mening over het uiterlijk van de ST50 is wel bekend geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leipo18
@ Cartman Haha ja Cartman jouw mening over het uiterlijk is duidelijk. wat ik juist fijn vind, ik deel het zelfde mening
Vraag me dan wel af welke van twee series jij hebt. ik ga ervan uit VT50?

@ Adlermann bedankt voor je uitleg alleen ik zit gewoon met 1 probleem en dat is dat ik niet veel van kalibreren afweet als je het hebt over de menu's te gebruiken enzo, Twee punts control. Begrijp me niet verkeerd ik wil best me meer in verdiepen bijvoorbeeld hoe ik het twee punt control systeem moet gebruiken om goede kleurweergave te krijgen etc. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen. mischien websites waar ik verder mee kan komen op het gebied kalibratie enige suggestie's ? Links ?.

Bijvoorbaat dank.

Parish

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leipo18 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:04:
@ Cartman Haha ja Cartman jouw mening over het uiterlijk is duidelijk. wat ik juist fijn vind, ik deel het zelfde mening

@ Adlermann bedankt voor je uitleg alleen ik zit gewoon met 1 probleem en dat is dat ik niet veel van kalibreren afweet als je het hebt over de menu's te gebruiken enzo, Twee punts control. Begrijp me niet verkeerd ik wil best me meer in verdiepen bijvoorbeeld hoe ik het twee punt control systeem moet gebruiken om goede kleurweergave te krijgen etc. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen. mischien websites waar ik verder mee kan komen op het gebied kalibratie enige suggestie's ? Links ?.

Bijvoorbaat dank.

Parish
Als je niet weet wat je doet moet je niet gaan kalibreren, want dan gaat dat niet goed. Dat mot eigenlijk ook met een externe meter. Als je out of the box the beste performance wilt dan moet je voor een gt/vt gaan. Die hebben thx. Maar true cinema is eigenlijk niet echt slechter dan thx. Mijn st50 had met true cinema (out of the box) betere waarden dan mijn vt50 in thx...

Ik zouhet geld gewoon besteden aan meer inches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leipo18
@ Adlermann Ik begrijp het je zou persoonlijk voor de 65ST50 gaan in plaats van 55VT50.

Snel iets er tussen door ik zie onder je post staan dat je een 50VT50 hebt. gewoon nieuwgierig waarom heb je jouw ST50 voor VT50 ingeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leipo18 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:12:
@ Adlermann Ik begrijp het je zou persoonlijk voor de 65ST50 gaan in plaats van 55VT50.

Snel iets er tussen door ik zie onder je post staan dat je een 50VT50 hebt. gewoon nieuwgierig waarom heb je jouw ST50 voor VT50 ingeruild?
Ja achteraf zou ik voor de st50 groot gaan.

Ik had de vt50 in bestelling (was een garantie omruil van een vt30). Ik zat een maand zonder een TV dus ik heb tijdelijk een st50 gehad. Toen de vt50 kwam heb ik de st50 verkocht. Gekalibreerd geeft de st50 bijna hetzelfde beeld als de vt50. Alleen het design vand e vt50 is stukken beter (en er zitten 3d brillen bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:59:
Net thuis in m'n lunchpauze ff gecheckt, nu krijg ik geen ruis meer inderdaad. Daarvoor in plaats is een melding gekomen met 'Geen kanalen gevonden' en wat extra info over hoe ik die setup kan draaien. Ook niet ideaal maar al beter dan de ruis. Beetje raar dat je dat niet in z'n geheel kan uitschakelen, het lijkt me vrij gewoon dat een TV niet zelf het tunen doet maar dat een aparte box dit doet (in mijn geval die van UPC).
Je kunt ook ff een antenne erin steken en DVB-T tunen, zet je die op NED1 en zie je dus NED1 bij opstarten. Zo heb ik het, en ik heb op die manier dus eigenlijk niet eens door dat de Horizon box nog een paar seconden uit stand-by moet komen. :) Of je ziet, als je de antenne eruit trekt, de melding "geen signaal". Toch weer korter dan die melding die je nu hebt. :) De enige optie om het echt weg te krijgen is volgens mij de reset naar fabrieksinstellingen en dan meteen alle tuners uitvinken in de setup wizard, maar dat weet ik niet 100% zeker.
leipo18 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:19:
Ja dat is dus precies ook mijn tweede probleem naast het kalibreren ik vind persoonlijk het design wat minder van de ST50 series, dat grijs lijkt me ook niet mooi om naar te kijken in het donker. Maar ik zou best dat kleinig heidje willen opgeven voor een groter beeld 10 inch om precies te zijn.
Wat kalibreren betreft heeft Adlermann het allemaal precies goed verwoord, de lage grijswaarden van de ST50 zouden iets beter mogen maar dat zit wel in de pietlut zone en merkt 99,9% van de mensen niet op, tenzij ze speciale kalibratiebeelden erbij pakken.

Blijft nog over je opmerking over het uiterlijk: hoe lelijk jij het vind kan ik voor jou niet bepalen, maar ik raad je met klem aan om even in de winkel te kijken en niet op foto's en filmpjes af te gaan, alleen zo krijg je echt een indruk of het voor jou acceptabel is. Je andere punt, in het donker zie je dus echt niets van dat grijs (dit geldt des te meer als er wat te zien is in beeld), het gaat er dus wat dat betreft dus alleen om wat je er van vindt bij (dag)licht.

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 05-12-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
@leipo18:
Die grijze rand van de ST50 is inderdaad een minpunt. Echter in een donkere kamer valt helemaal niet op. In kamer met sfeerverlichting oogt het grijs al bijna als zwart (heel donker dus). Het plexiglas reflecteert zo hier en daar wel wat.

Ondanks dat ik de rand niet mooi vind van de ST50, kan ik me er tijdens het TV kijken toch niet aan storen en heb dus geen spijt van mijn aankoop. Ik heb in het voortraject ook zitten twijfelen tussen de ST50 en GT50, puur vanwege het uiterlijk. Ik begrijp dus goed wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Athome haha we zeggen dus precies hetzelfde. :) Ik vind verder de GT50 ook het mooiste, maar vind aan de andere kant de ST50 zeker ook niet lelijker dan pakweg de gemiddelde Samsung of LG, dus vind het prima te overzien. Ik vind het plexiglas nodeloze opsmuk, voor mij storender dan het donkergrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leipo18
Prachtig dat er zoveel op mij word geantwoord. Hier heb ik dus wat aan, en ik weet dat ik altijd op mijn eigen mening moet afgaan en ik zal me zeker niet laten beinvloeden door andere, maar ik stel het wel op prijs zodat ik toch een betere inzicht krijg. En hoe zit het met True cinema van de ST50 is het werkelijk even goed als de THX mode van de VT50>?

- Kleurkwaliteit?
- Zwart waardes?

Dit word eigenlijk mijn eerste plasma:P De eerste keer dat ik de panasonic plasma's zag was ik From the right moment verlieft op de warme kleuren.
Tegenover de velle kleuren van lcd/led Televisie's.

M.V.G.

Parish

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leipo18 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:31:
Prachtig dat er zoveel op mij word geantwoord. Hier heb ik dus wat aan, en ik weet dat ik altijd op mijn eigen mening moet afgaan en ik zal me zeker niet laten beinvloeden door andere, maar ik stel het wel op prijs zodat ik toch een betere inzicht krijg. En hoe zit het met True cinema van de ST50 is het werkelijk even goed als de THX mode van de VT50>?

- Kleurkwaliteit?
- Zwart waardes?

Dit word eigenlijk mijn eerste plasma:P De eerste keer dat ik de panasonic plasma's zag was ik From the right moment verlieft op de warme kleuren.
Tegenover de velle kleuren van lcd/led Televisie's.

M.V.G.

Parish
Zwartwaarde is exact hetzelfde in true cinema en thx. Kleurwaarden zijn vergelijkbaar, kunnen per toestel verschillen, alleen bij thx heb je 'garantie' dat ie vrij goed is (niet perfect). Maar ik denk dat true cinema exact hetzelfde systeem is, zonder de dure marketing labels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Tja het beeld.

Het is uiteraard subjectief maar als het ik beeld vergelijk met mijn vorige LCD (Sony LCD), beide niet gecalibreerd)
Kleuren ogen warmer maar de huidtinten zijn wel goed.
Bij EditieNL knalde het rood altijd enorm op de Sony LCD. De Panasonic is hier toch een stuk prettiger. Het klopt beter.

Zwart is prachtig. Ik verbaas me er iedere dag nog weer over. Zo diep zwart en toch nog zo veel detail. Ik heb geen seconde spijt dat het een Plasma geworden is en geen LCD.

Mij ouders hebben een Panasonic G10 (2009) en gebruik ik al referentie voor de verbetering die Plasma heeft doorgemaakt. LCD heeft in die tijd een enorme ontwikkeling doorgemaakt maar ook Plasma is in die flink verbetert en kan LCD qua beeld nog altijd voorblijven.
Het energieverbruik van een Plasma nu is vergelijkbaar met een LCD van 4 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
leipo18 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:04:
Ik heb een 50UT50, ziet er hetzelfde uit als de ST maar dan met stijlvol zwarte rand ipv. grijs.

@Cap maar DVB-T heb ik geen kaart voor, of is dat ook niet nodig? Zal nog eens kijken naar de fabrieksreset om alles uit te zetten...

[ Voor 6% gewijzigd door Cartman! op 05-12-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leipo18
Hoe zit het eigenlijk met gamen op de plasma series van Panasonic iemand ervaring? nog last van problemen of speelt het echt lekker smooth. Begrijp me niet verkeerd ik koop een televisie voor films maar zou toch wel af en toe op me PS3 een spelletje willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cartman: nee heb je niet nodig, je tv vindt de zenders gewoon, gecodeerd of niet. En NED1 t/m 3 kan je sowieso ongecodeerd ontvangen, die zijn "free to air". Bij mij voldoet een simpel niet afgeschermd coaxiaal kabeltje van een meter al om die zenders te ontvangen. Ook handig als UPC er onverhoopt uit ligt. ;)

@leipo: zoek eens in dit topic op "gamen", dan vind je genoeg hits.

[ Voor 43% gewijzigd door Cap op 05-12-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leipo18
Haha prachtig dankjewel Cap ik wist niet dat je dan elke vraag over gamen kreeg te zien of met het woord gamen er in. Ben wel weer een tijdje zoet met lezen dankjewel Cap:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Cap schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:39:
[...]

Edit: advies aan Mandrake. Probeer als beginpunt eens de main color control 1 á 3 tikjes terug te zetten en/of zet de luminance (helderheid) van R (en wellicht ook G en B ) in de geavanceerde settings eens een tik of 5 terug, check dan nog eens op rode hoofden bij hoger contrast. Zag trouwens in een eerder bericht dat je kleurtemperatuur "normaal" gebruikte, dat kan ook een mede oorzaak van het probleem zijn. Wil je enigszins in de buurt komen van een 65K kleurtemperatuur dan zul je "warm" moeten kiezen en van daaruit met witbalans en cms corrigeren.
Bedankt voor de tip!
leipo18 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:19:
Hoe zit het eigenlijk met gamen op de plasma series van Panasonic iemand ervaring? nog last van problemen of speelt het echt lekker smooth. Begrijp me niet verkeerd ik koop een televisie voor films maar zou toch wel af en toe op me PS3 een spelletje willen spelen.
Xbox icm ST50 gaat vloeiend in Game mode. Sterker nog: in True Cinema mode speelt alles ook vloeiend! :)
De Xbox is via hdmi aangesloten op AV versterker (Pioneer VSX-L53) en van de receiver weer met hdmi naar de tv.

[ Voor 48% gewijzigd door Mandrake466 op 06-12-2012 07:33 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:26:
@Cartman: nee heb je niet nodig, je tv vindt de zenders gewoon, gecodeerd of niet. En NED1 t/m 3 kan je sowieso ongecodeerd ontvangen, die zijn "free to air". Bij mij voldoet een simpel niet afgeschermd coaxiaal kabeltje van een meter al om die zenders te ontvangen. Ook handig als UPC er onverhoopt uit ligt. ;)
Ik heb maar 1 coaxkabel die m'n mediabox in gaat en vind t loos hier een splitter voor te kopen. Jammer dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Splitter is niet nodig, de UPC coax kabel naar je mediabox staat er los van. Het gaat gewoon om een losse kabel die dan als ouderwetse ether antenne fungeert, hierbij moet op 1 uiteinde een coax male connector zitten natuurlijk, om aan te sluiten op je tv connector. Maar dan moet je idd wel zo'n kabeltje hebben / kopen / maken. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 06-12-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ahhh, duidelijk, dat valt wel te knutselen :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Ik zit te denken om de Panasonic Viera TX-P50ST50 te kopen als vervanging van mijn oude samsung 32" LCD, erg zitten twijfelelen tussen deze TV en de Samsung UE46ES6800 onder andere vanwege inbranden wat ik her en der hoor.

Ga toch voor de ST50 omdat ik toch een keer plasma wil proberen.
Wat ik me nog wel afvraag en wat ik via google ook niet kon vinden, hoe is de playback van 1080P mkv files met subs?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek eens op "inbranden" binnen dit topic... alles is daarover wel gezegd denk ik. :)

1080p kan de interne mediaspeler gewoon aan.

Tja, subs. Dat blijft toch altijd een verrassing of ze het doen of niet, het zit hem niet zozeer in de client software van de tv als wel in de manier waarop de subs zijn aangeleverd bij de film, in combinatie met de DLNA server. :)

Als ik het me goed herinner: srt subs binnen de mkv kunnen worden geselecteerd als ik de Synology mediaserver gebruik, subs buiten het mkv bestand (ook indien dezelfde naam) niet. Met de Serviio mediaserver is het weer precies andersom: externe subs met dezelfde naam in dezelfde map als het mkv bestand worden herkend, maar Serviio ondersteunt weer geen interne subs in de mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik gebruik zelf de Serviio en kan je het volgende melden.

Mijn series zijn 720P MKV met externe subs. Deze spelen gewoon af en de externe subs kan ik selecteren maar ze worden wel heel klein weergegeven. Ik weet niet of dit te wijzigen is (al dan niet in Serviio)

Films zijn 1080P MKV met interne subs. Deze worden ook gewoon afgespeeld en de interne subs zijn goed leesbaar (normale grootte). Ik merk wel dat het streamen meer moeite kost dan een reguliere mediaspeler.
DTS-MA lijkt ook gewoon geluid te geven.

Ik gebruik de interne mediaspeler eigenlijk niet omdat ik een betere externe speler heb. Wat ik tot nu toe gezien heb vind de interne mediaspeler verbazend goed.

DVD structuur kan worden afgespeeld maar dat is volgens gebruikelijk bij DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werken bij jou interne subs ook? Verrassend, want op de support pages staat dit:

http://www.serviio.org/in...ontent&view=article&id=33

Serviio supports delivering external subtitles to selected devices. Currently it supports these subtitle formats:

srt
Devices that currently support this feature (using the appropriate profile) are:

Samsung TV / BD players
LG TV / BD players
Panasonic Viera (2010 and newer models)
For Serviio to recognize the subtitle file it must be named with the same name as the video file, except the extension, e.g.:

my_movie.avi
my_movie.srt

Serviio does not support subtitles embedded in containers (e.g. MKV), nor "burning" the text into the video stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Externe Subs van series

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9239628/Externe%20Subs.JPG

Interne subs van films

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9239628/Interne%20Subs.JPG

Beide zijn overigens .srt subs (en dan bedoel ik niet de vertaalgroep)

[ Voor 3% gewijzigd door Athome op 07-12-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker grote screenshots. :P

Ik zal Serviio nog eens een kans geven op mijn Synology NAS, hoewel ik dat pakket maar bar traag vind in vergelijking tot de Synology media server, ook trager dan Plex trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Van prestaties van Serviio weet ik niets. Zoals aangegeven heb ik een betere losse mediaspeler staan.
Daarnaast draait Serviio bij mij op een Windows Home Server PC. Deze zal denk ik meer power hebben dan een gemiddelde NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De power van de server heeft er absoluut mee te maken, een gemiddelde NAS heeft een stuk minder CPU power tot zijn beschikking dan een volwaardige PC. Wat je merkt bij het Serviio pakket voor de Synology Diskstations is dat het browsen door de directories al stroperig gaat, terwijl de eigen mediaserver instantaan reageert. Het is waarschijnlijk dat je hier bij een HTPC minder last van hebt.

De ingebouwde mediaspeler (client) is verder super snel, daar ligt het probleem absoluut niet.

PS Ben ff benieuwd, wat is er beter aan jouw losse mediaspeler?

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 07-12-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Kan probleemloos overweg met DVD structuren
Betere GUI waardoor browsen door de verschillende netwerkmappen een stuk eenvoudiger en overzichtelijker is. Het browsen gaat ook een stuk vlotter
Kan probleemloos overweg met Blu-Ray structuren en java onderdelen
Kan goed overweg met DTS-MA
Kan overweg met Dolby True-HD
Lip-sync correcties voor audio en subs
Betere streamings capaciteiten. Ik heb bij de panasonic het beeld al zien happeren als de bit-rate hoog wordt. Mijn mediaspeler kent dit probleem niet.

Ik hoef eigenlijk niet af te vragen of speler het weer kan geven. Bij de TV is afwachten. Al is dit voor deel toe te schrijven aan DLNA

De speler van de Panasonic heeft mij positief verrast maar een losse mediaspeler is toch nog altijd probleemlozer (lees: betere ondersteuning voor diverse formaten) dan de interne speler.

Ik heb overigens 2 mediaspelers. Een Dune Base 3.0 en een Dune Lite 53D. Het bovenstaande geldt volledig voor de Base 3.0, de Lite 53D kan niet overweg met Blu-Ray structuren en Dolby True-HD

[ Voor 11% gewijzigd door Athome op 07-12-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn inderdaad een heleboel voordelen t.o.v. DLNA spelers. De voordelen in snelheid hebben natuurlijk alles te maken met de interne HDD, die had ik voorzien. Zoals gezegd kan de Panasonic DLNA client bliksemsnel zijn als ie maar wordt gevoed door een goede server met een snelle netwerkverbinding.

Maar de voordelen m.b.t. van het afspelen van verschillende structuren en formaten zijn inderdaad niet mis. Moet me misschien toch eens orienteren op zo'n apparaat, heb er altijd een beetje huiverig tegenover gestaan door negatieve ervaringen van een kennis met de Popcorn Hour serie. Dat had o.a. te maken met instabiliteit van de software, bugs, niet intuitieve bediening en een ventilator die steeds herrie begon te maken. Heeft die Dune ook NAS functionaliteit? Eigenlijk zou ik die 2 apparaten graag in 1 combineren. Misschien toch eens een zuinig en stil HTPC-tje in elkaar zetten...

Maar goed, gaat een beetje off-topic hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Vrijwel iedere mediaspeler heeft NAS functionaliteit maar de werkelijke functionaliteit en snelheid kunnen nog niet in de schaduw van de goedkoopste echte Nassen staan.

De mediachip in de speler bevat ook een netwerkgedeelte (uiteraard) maar deze is helemaal niet krachtig (vandaar ook de max 100 mbit) en is voldoende voor streamen.

Jouw huiveringen voor een Popcorn zijn geheel terecht en kloppen nog steeds. Dune daarentegen heeft geen fancy Gui maar wel een hele stabiele. Ook extra app-mogelijkheid zoals de Popcorn kent is niet aan de Dune besteed. Maar wat het apparaat moet doet het apparaat gewoon goed, keer op keer weer.

Een andere pluspunt van Dune (tot nu toe) is ondersteuning. Ik heb een Dune 3.0 van bijna 3 jaar oud. De Dune Base 1.0 is nog paar jaar ouder maar daar komt nog steeds nieuwe firmware voor uit (net als voor de nieuwere modellen).

Daarom een Dune voor mij.

Heb je interesse in een Dune, kijk dan eens naar de Smart Serie. Deze heeft dezelfde functionaliteit als de Base 3.0. Is duurder maar een hele fraaie speler. De 101-TV en 301-TV zijn goedkoper en zijn in feite de opvolger van de genoemde Lite 53D
Dune spelers missen op dit moment nog een ding wat voor een groep mensen belangrijk is, nl Full 3D support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien waar in het menu de keuze staat van Volume Home Cinema? Het betreft hier de 55VT50. Geluid ging ineens over de tv ipv mijn receiver.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
even over de beeldkwaliteitt. Ik heb al 2 jaar in mijn panasonic een neotion CI+ kaart zitten en wou als extra een decoder aanschaffen(kan je wat meer mee, opnemen etc) .

Ik heb de Samsung 7140 bij iemand opgehaald en alles prima.

Echter wat mij opvalt is dat deze samsung decoder VEEL scherper en beter beeld geeft dan de oude Neotion CI+ kaart. Iedereen koopt wel zo'n kaart voor de zijkant maar volgens mij missen vele de kwaliteit dan van HD.

ps: niet dat deze CI+ kaarten slecht beeld geven maar kleine details zijn zeker een stuk beter te onderscheiden met de Samsung HD decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:05

The Legend

*Plop*

Heb hier een 37PV70 staan van 6 jaar oud en begin me een beetje te ergeren aan de beeldkwaliteit. Zelfs 720p series zien er niet echt mooi uit (veel 'vlekken'). In vergelijking met een gemiddeld recent LCD scherm dat iedereen tegenwoordig heeft, kan het eigenlijk niet meer. Ben dus een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe TV, maar ben niet meer bereid om er, zoals voor de 37pv70, 1100+ euro aan uit te geven. Tot mijn verbazing maakt Panasonic nog steeds goede plasma's die ook nog eens betaalbaar zijn :P Is een upgrade van mijn 37pv70 naar een 42ST50 een wereld van verschil? Was vandaag in de MediaMarkt, en daar viel me de beeldkwaliteit toch wat tegen. Nu weet ik dat het licht daar een belangrijke rol speelt, en plasma's hier veel meer last van hebben dan LCD's, maar zelfs de el cheapo LCD schermpies die naast de 42ST50 stonden gaven beter beeld. De 50VT50 die verderop stond had al wat beter beeld, maar niets vergelijkbaar met de high-end LG's en Samsong LCD's. Of is dat verschil puur bron-gerelateerd (SD materiaal afspelen op de 'goedkope' plasma's en gerendered 1080P filmpjes op de hoge-marge-LCD's :?).

M'n vriendin was er trouwens snel uit: de rand van de 42ST50 is grijs en dat is maar lelijk...

Ik moet er toe geven: wie bedenkt er nu een grijze rand? Als de hele TV nu een design hoogstandje is ok, maar het is maar een lelijk ding met dat plastic randje aan de zijkant, en dan ook nog een grijze bezel |:(

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
freedzed6 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:41:
even over de beeldkwaliteitt. Ik heb al 2 jaar in mijn panasonic een neotion CI+ kaart zitten en wou als extra een decoder aanschaffen(kan je wat meer mee, opnemen etc) .

Ik heb de Samsung 7140 bij iemand opgehaald en alles prima.

Echter wat mij opvalt is dat deze samsung decoder VEEL scherper en beter beeld geeft dan de oude Neotion CI+ kaart. Iedereen koopt wel zo'n kaart voor de zijkant maar volgens mij missen vele de kwaliteit dan van HD.

ps: niet dat deze CI+ kaarten slecht beeld geven maar kleine details zijn zeker een stuk beter te onderscheiden met de Samsung HD decoder.
Hier totaal geen enkel verschil tussen Humax 5100c en Quantis/Smit CI+ modules. Ik heb de Humax en beide CI+ modules tegelijk gehad. Dus heb vaak een testje gedaan door even te switchen van input. Beide exact hetzelfde beeld. Dus dan had je een brakke CI+ module of verkeerd ingesteld.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik kan niet voorstellen dat de CI+ module invloed heeft op de beeldkwaliteit. De dvb-c tuner bepaald de beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Legend schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:56:Was vandaag in de MediaMarkt, en daar viel me de beeldkwaliteit toch wat tegen. Nu weet ik dat het licht daar een belangrijke rol speelt, en plasma's hier veel meer last van hebben dan LCD's, maar zelfs de el cheapo LCD schermpies die naast de 42ST50 stonden gaven beter beeld. De 50VT50 die verderop stond had al wat beter beeld, maar niets vergelijkbaar met de high-end LG's en Samsong LCD's.
Jouw stelling komt zoals ie hierboven staat wat ongeloofwaardig over. "Beter beeld" is nogal een brede uitspraak, wat was er precies beter aan wat jou betreft? Niet dat ik iets af wil doen aan jouw ervaring, die zal echt zo geweest zijn.

Maar aan de ene kant zeg je dat zelfs el-cheapo LCD's beter beeld gaven - onmogelijk als je de vele reviews over de top plasma range van Panasonic afzet tegen die van el-cheapo LCD's. Dan scoren de plasma's op vrijwel alle meetbare vlakken beter, lichtopbrengst en knipperen daar gelaten.

Aan de andere kant zeg je weer dat je verschil ziet tussen de ST50 en VT50, twee toestellen die vrijwel identieke beeldkwaliteit neerzetten volgens ook weer de in-depth reviews. Niet verwonderlijk, want de ST50 en VT50 gebruiken voor een zeer groot deel dezelfde materialen en technieken. De verschillen in performance zijn zelfs zo klein, dat om deze te kunnen waarnemen je ze eigenlijk wel moet kalibreren en in een gecontroleerde omgeving (weinig licht!) bekijken. De verschillen per niet gekalibreerd exemplaar zullen gemiddeld groter zijn dan de verschillen tussen de series in de Panasonic range (ST vs GT vs VT).

Dus dat jij verschil constateert ligt wellicht aan een (onwaarschijnlijk) grote afwijking in de betreffende exemplaren, aan verschil in belichting, aan verschil content of andere zaken die de waarneming subjectief maken. Eigenlijk zou de eerste vraag geweest moeten zijn voordat ik dit verhaal typte: welke beeldinstellingen hadden de door jou bekeken ST50 en VT50? Dus beeldmodus, kontrast, helderheid, kleur, gamma etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
The Legend schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:56:
*snip* maar niets vergelijkbaar met de high-end LG's en Samsong LCD's. Of is dat verschil puur bron-gerelateerd (SD materiaal afspelen op de 'goedkope' plasma's en gerendered 1080P filmpjes op de hoge-marge-LCD's :?).
De high-end lcd's zijn tegenwoordig ook mooi maar die zijn dan ook vaak belachelijk veel duurder. De prijs/kwaliteit van een plasma tv is ongeevenaard.
M'n vriendin was er trouwens snel uit: de rand van de 42ST50 is grijs en dat is maar lelijk...
Ha, I hear you ;)
Ik moet er toe geven: wie bedenkt er nu een grijze rand? Als de hele TV nu een design hoogstandje is ok, maar het is maar een lelijk ding met dat plastic randje aan de zijkant, en dan ook nog een grijze bezel |:(
Ik denk dat dit ook precies de bedoeling is van Panasonic. Mensen aan het twijfelen brengen om toch een GT of VT te nemen omdat ze de UT te min vinden. Zelf ben ik voor de UT gegaan en nog geen minuut spijt, wat een beeld :9

edit: heb besloten de samsung plasma toch te annuleren, de UT50 bevalt prima. Als over een half jaar de nieuwe serie Panasonics weer komt kiezen we er daar een van uit. De voornaamste reden is dat ik in het samsung plasma topic las dat de 51 inch versie (itt. de grotere vesies) wel last hebben van retentie en dat het zwartfilter onder sommige hoeken heel lelijk is. Het is me het gedoe niet waard dus ik blijf toch trouw aan Panasonic voor nu.

[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 09-12-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Laatst online: 13:56
Cap schreef op zondag 09 december 2012 @ 07:13:
[...]

Jouw stelling komt zoals ie hierboven staat wat ongeloofwaardig over. "Beter beeld" is nogal ......
......at ik dit verhaal typte: welke beeldinstellingen hadden de door jou bekeken ST50 en VT50? Dus beeldmodus, kontrast, helderheid, kleur, gamma etc. ;)
Een goed leesbare en voor dit forum mooi onderbouwde vraag van The Legend! Een meerwaarde voor dit topic lijkt me. Jouw reactie daarentegen roept meer vragen op dan dat het iets bijdraagt! Afgezien van de bedenkelijke toon die je hanteert. Moeten dergelijke vragen tegenwoordig worden onderbouwd met een uitgebreid onderzoeksrapport??

Wellicht is je toon meer toe te schrijven aan onhandigheid dan opzet? In ieder geval zijn dit soort reacties een reden waardoor steeds meer topics hun glans verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nah Cartman dat is toch echt een beetje naar jezelf toe redeneren hoor. :)

Dat zou dan namelijk ook op moeten gaan voor de UT serie, dan zouden ze die nóg lelijker moeten maken. Panasonic probeert gewoon aantrekkelijk tv's in de markt te zetten voor elk budget. Natuurlijk probeert Panasonic de tv's over de hele linie van X naar XT, UT, ST, GT en VT steeds feature rijker, beter, mooier, en duurder te maken. Dat dat op sommige punten niet altijd even goed lukt volgens deze en gene is natuurlijk een ander verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Frozenberg schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:30:
Een goed leesbare en voor dit forum mooi onderbouwde vraag van The Legend! Een meerwaarde voor dit topic lijkt me. Jouw reactie daarentegen roept meer vragen op dan dat het iets bijdraagt! Afgezien van de bedenkelijke toon die je hanteert. Moeten dergelijke vragen tegenwoordig worden onderbouwd met een uitgebreid onderzoeksrapport??
Als hij een TV wil kopen op basis van TL-licht en instellingen die je thuis nooit gaat gebruiken: lekker doen. Cap legt eerlijk uit waarom hij eigenlijk geen moer eraan heeft om in een winkel op beeld te gaan vergelijken. Ik denk dat de reviewsites die TV's dagen bestuderen en calibreren echt een beter oordeel kunnen vellen dan iemand die even 10 TV's op een rij ziet in een slecht verlichte winkel.

@Cap true, maar de UT50 heeft geen filter wat velen toch wel perse willen en dan speelt de UT50 al helemaal niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frozenberg schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:30:
[...]

Wellicht is je toon meer toe te schrijven aan onhandigheid dan opzet? In ieder geval zijn dit soort reacties een reden waardoor steeds meer topics hun glans verliezen.
Ik snap je niet. Waar zeg ik dat het opzet is? De vraag is prima leesbaar inderdaad, daar doe ik niets aan af. Daarom geef ik notabene in het begin aan dat ik niks af doe aan zijn ervaring betreffende de beeldkwaliteit.

Ik zeg alleen dat ik mijn twijfels heb bij zijn conclusie over de beeldkwaliteit, en probeer dat te onderbouwen zonder mijn antwoord pagina's lang te maken (niet mijn sterkste punt trouwens). Dat lijkt me namelijk logisch als je iets in twijfel trekt. En dat is niet om iemand af te zeiken maar juist om iemand te helpen, om te voorkomen dat iemand onterecht de verkeerde conclusies trekt.

Wat wil je dan dat ik antwoord? "Ja, budget LCD's zijn beter dan een Panasonic plasma, en de VT serie is duidelijk beter dan de ST serie. Ja, de bron maakt uit en daar kan het aan te wijten zijn. Een upgrade van mijn 37pv70 naar een 42ST50 is desondanks een wereld van verschil."

Zoiets? Nogmaals ik snap je punt niet.

P.S. Ik zit mijn bericht nogmaals te herlezen en vraag me nog steeds af waar mijn toon zo bedenkelijk is. Het ergste wat ik in mijn ogen gezegd heb is dat de stelling wat ongeloofwaardig is, wellicht had ik dat nog wat beter/softer kunnen formuleren? Maar ik zet er niet voor niets bij dat ik werkelijk geloof dat hij het zo ervaren heeft. Schiet mij maar lek :?

PSPS Overigens is dit topic juist om ervaringen te delen en de diepte in te gaan. En de diepte in gaan roept in eerste instantie altijd vragen op, want je zult kennis (moeten) vergaren. Dat is als ik het goed heb juist de glans van dergelijke topics. Moderatoren hier mogen mij corrigeren als dat niet het geval is. En als je er dan toch over de kwaliteit van topics begint, eigenlijk is zijn vraag deels een verkapt aankoopadvies, waarmee je terecht kan in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Niet dat ik het erg vind dat hier regelmatig om aankoopadvies gevraagd wordt hoor. Maar dat er een apart aankoopadvies forum is heeft een reden.

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 09-12-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Laatst online: 13:56
Cap schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:39:
[...]

Ik snap je niet. Waar zeg ik dat het opzet is? De vraag is prima leesbaar inderdaad, ......
Het grootste deel van mijn aanmerking is gebaseerd op je openingszin, door te stellen dat iets ongeloofwaardig is. Zoals je zelf al aangeeft kan dat verkeerd worden geïnterpreteerd. Onhandige formulering i.p.v. verkeerde intentie zoals nu blijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, dat is je aanmerking wat toon betreft, duidelijk.

Verder jammer dat je vindt dat mijn reactie niets bijdraagt en alleen maar vragen oproept, maar het zij zo. Natuurlijk ook jammer dat ik in jouw optiek dit topic zijn glans ontneem, het tegenovergestelde is eerder mijn bedoeling. Maar wat mij betreft einde discussie hier i.v.m. topic vervuiling, verdere discussie kan via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
Cap schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:11:
Goed, dat is je aanmerking wat toon betreft, duidelijk.

Verder jammer dat je vindt dat mijn reactie niets bijdraagt en alleen maar vragen oproept, maar het zij zo. Natuurlijk ook jammer dat ik in jouw optiek dit topic zijn glans ontneem, het tegenovergestelde is eerder mijn bedoeling. Maar wat mij betreft einde discussie hier i.v.m. topic vervuiling, verdere discussie kan via DM.
@Cap

Prima uitleg waarom men vaak in de winkel tot de conclusie komt dat plasma niet een mooi plaatje kan/laat zien. Helaas doet de millieumaffia ons als plasma liefhebbers de das om. De sensor in de tv begrenst de lightoutput juist omdat er ontzettend veel (tl) licht op de schermen staat.

Niet indereen kan en wil "het licht" zien dat een plasmascherm pas thuis zijn ware potentieel kan laten zien.

Veel reacties komen vanuit een goed bedoelde emotie maar niet iedereen kan dit zien.

Conclusie, voor mij, is en blijft dat plasma nog altijd tv kijken is op het nu hoogst mogelijke niveau! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Legend schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:56:
Was vandaag in de MediaMarkt, en daar viel me de beeldkwaliteit toch wat tegen. Nu weet ik dat het licht daar een belangrijke rol speelt, en plasma's hier veel meer last van hebben dan LCD's, maar zelfs de el cheapo LCD schermpies die naast de 42ST50 stonden gaven beter beeld. De 50VT50 die verderop stond had al wat beter beeld, maar niets vergelijkbaar met de high-end LG's en Samsong LCD's. Of is dat verschil puur bron-gerelateerd (SD materiaal afspelen op de 'goedkope' plasma's en gerendered 1080P filmpjes op de hoge-marge-LCD's :?).

EEn tv kan je niet beoordelen onder tl-balken bij de mediamarkt. Een tv moet je in een ruimte beoordelen waar je controle hebt over het omgevingslicht.
De panasonics plasmas zijn in die situatie heer en meester. Dit komt vooral door het uitstekende contrast en dynamisch bereik (heel zwart en wit tegelijk kunnen weergeven), accurate kleuren en goede bewegingsscherpte.
Als het toestel ook nog eens kalibreert, heb je ook nog een perfecte gamma tracking (grijstinten nooit te licht/te donker, dus maximaal aan detail). Grijstinten zijn belangrijk omdat je dat moet zien als het canvas waar de tv op gaat inkleuren. DE tv rendert het beeld eerst in zwart/wit en dan gaat het inkleuren.

En natuurlijk is 'goed' nog erg subjectief. De gemiddelde mens is niet zo kristisch op beeldkwaliteit en die zullen dan ook al snel kiezen voor het mindere beeld van een lcd, alleen omdat het 'zo fel is' en 'van die mooie kleuren'. Maar die kleuren zijn niet natuurlijk.

Ik kan bijvoorbeeld bijna niet bij andere mensen tv kijken. Beeld is wmb altijd onkijkbaar, en dat zijn gewoon mensen die high-end lcds thuis hebben staan, en dan ook nog eens niet goed ingesteld. Zodra je een LCD goed instelt is dat ook prima kijkbaar (maar nog steeds geen vt50) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Ik schrik er ook altijd van hoe lelijk de plasma's zijn in de winkel, maar ja dan zet je thuis de vt30 aan en all is good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Het viel mij laatst ook op in de mediamarkt. Als ik op basis van daar een tv zou moeten kopen zou het minder snel een plasma worden. Dan kies je eerder voor een LCD/LED met van die knal-kleuren. Als je echter goed gaat kijken dan zie je dat als er mensen in beeld komen hun huid bijvoorbeeld helemaal egaal huidskleur is. Terwijl de plasma dan duidelijk verschil in kleuren van de huid laat zien. Dan zie je (ook bij de Mediamarkt) dat die kleuren van de LCD/LED niet kloppen. Maar zonder die tl-balken thuis is het echt een wereld van verschil. Ik wil in ieder geval nooit meer terug naar een LCD!

Op dit moment kijk ik Lost (S1) en dat is echt geweldig. Mooie kleuren, zwartwaarden etc. Echt een lust voor het oog!

[ Voor 32% gewijzigd door LuPo op 09-12-2012 12:10 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb mijn G20 nu 2 jaar, en kan steeds meer het plasma plaatje waarderen tov de lcd's bij vrienden.
Weliswaar op 50 HZ input niet perfect en er is color banding, maar dat weegt niet op tegen de natuurlijke kleuren, de inktzwarte waarden, en het niet-geinterpoleerd beeld tov een LCD.

Toevallig dat dit voorbijkomt hier: Gisterenavond dacht ik bij Indiana Jones precies bovenstaand - en prijsde mij gelukkig met mn plasma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Plasma heeft zichzelf ook in een klein hoekje gedrukt omdat het bij 42" begon en dat heeft jarenlang een prijskaartje gehad dat niet haalbaar was voor de gemiddelde consument. LCD had kleinere modellen met een lager prijskaartje. Men is dus bekend met LCD en door de verkoopcijfers is LCD een stuk logischer om te fabcriceren. Daarnaast nog de groene idioten en het terreur van programma's zoals Kassa en Radar over inbranden etc. :')

Helaas staat kwaliteit niet voorop in de huidige economie en nietszeggende groene terreur one-liners heersen (VREET STROOM!!). Zie je ook bij "spaarlampen" vol met zware metalen die moeten opwarmen en ongezond licht geven... maar wel energiezuinig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

LuPo schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:08:
Het viel mij laatst ook op in de mediamarkt. Als ik op basis van daar een tv zou moeten kopen zou het minder snel een plasma worden. Dan kies je eerder voor een LCD/LED met van die knal-kleuren. Als je echter goed gaat kijken dan zie je dat als er mensen in beeld komen hun huid bijvoorbeeld helemaal egaal huidskleur is. Terwijl de plasma dan duidelijk verschil in kleuren van de huid laat zien. Dan zie je (ook bij de Mediamarkt) dat die kleuren van de LCD/LED niet kloppen. Maar zonder die tl-balken thuis is het echt een wereld van verschil. Ik wil in ieder geval nooit meer terug naar een LCD!

Op dit moment kijk ik Lost (S1) en dat is echt geweldig. Mooie kleuren, zwartwaarden etc. Echt een lust voor het oog!
Dat is toch wel lastig, want hoewel ik de techniek achter plasma en LCD ken, alle reviews heb gelezen en wéét dat het een goede TV is, is het toch irritant dat je dat niet bevestigd ziet in zo'n winkel. En een TV kopen met het idee "hier ziet het er eigenlijk niet uit, maar thuis zal het vast prachtig zijn" is toch niet lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
The Legend schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:15:
[...]
En een TV kopen met het idee "hier ziet het er eigenlijk niet uit, maar thuis zal het vast prachtig zijn" is toch niet lekker :P
Andersom wel dan? ;) "hier ziet het er prachtig uit, maar thuis ziet het er eigenlijk niet uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Goed punt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
The Legend schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:15:
En een TV kopen met het idee "hier ziet het er eigenlijk niet uit, maar thuis zal het vast prachtig zijn" is toch niet lekker :P
Is inderdaad een raar uitgangspunt maar ik heb het wel gedaan en heb er geen seconde spijt van gehad.
Pagina: 1 ... 52 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.