Verwijderd

ParkOverall schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:26:
Nee, in principe kun je zelfs met iedere hdmi 1.3 'highspeed' label kabel alles laten vertonen wat momenteel kan op beeldgebied. Maar voor full hd 3D ('frame sequential') heb je hdmi 1.4 electronica nodig.
En de geavanceerde ps3 heeft dit niet??????
Sequentieel is toch dat er per glas van je bril een 1080p resolutie is ipv de helft per glas
Dit doet de ps3 volgens mij wel hoor.
Maar het kan zijn dat ik de klokheb horen luiden maar niet weet waar de tepel hangt 8)7

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 16:25
Ja, ik maak het wat verwarrend. Je hebt in principe gelijk: 3D is sequentieel dus ook op de Playstation 3.

De Playstation 3 doet volgens de link met 'guides': 'Gaming Consoles like the PS3: 720p @ 60fps, Frame Packing (Top-and-Bottom).'

Sequentieel zegt dus niets over de resolutie (ik veroorzaak verwarring door full hd 3D sequentieel te noemen in eerste instantie) en de Playstation 3 kan dus geen 1080p (full hd 3D) maar slechts 720p. (Elk beeld dat je ziet met ieder oog/door elk glas is 720p met de Playstation 3 in 3D gaming.)

Verwijderd

ParkOverall schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:07:
Ja, ik maak het wat verwarrend. Je hebt in principe gelijk: 3D is sequentieel dus ook op de Playstation 3.

De Playstation 3 doet volgens de link met 'guides': 'Gaming Consoles like the PS3: 720p @ 60fps, Frame Packing (Top-and-Bottom).'

Sequentieel zegt dus niets over de resolutie (ik veroorzaak verwarring door full hd 3D sequentieel te noemen in eerste instantie) en de Playstation 3 kan dus geen 1080p (full hd 3D) maar slechts 720p. (Elk beeld dat je ziet met ieder oog/door elk glas is 720p met de Playstation 3 in 3D gaming.)
Okey das duidelijk
De meeste 2d games zijn ook maar 720 p dus dat kan kloppen

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49
Kan de Pana TXP42ST50 films streamen vanaf mijn Synology?
Ik doe dat nu via mijn WD Live! maar het moet op een Smart TV toch ook via de TV kunnen.... ik kan alleen niet vinden hoe?
Leader98 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:34:
Kan de Pana TXP42ST50 films streamen vanaf mijn Synology?
Ik doe dat nu via mijn WD Live! maar het moet op een Smart TV toch ook via de TV kunnen.... ik kan alleen niet vinden hoe?
als je ding dlna ondersteunt wel ja (je synology). Anders niet.

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:10:
[...]

als je ding dlna ondersteunt wel ja (je synology). Anders niet.
Ik heb dezelfde tv met een synology nas en dit gaat prima
Zelfs 3d mkv bestanden gaat goed
Gewoon bij viera tools en dan media server,daar staat je diskstation
Werkt inderdaad goed, dat streamen vanaf je diskstation. Het enige probleem is nog wel eens de ondertitels: die werken volgens mij alleen als die in het mkv bestand zijn opgenomen, .srt of .sub bestanden met dezelfde naam als de film in de filmmap plaatsen werkt niet. Je kan dit wel weer oplossen door ipv de standaard mediaserver het Serviio pakket te installeren op je diskstation (wordt aangeboden via packagecenter), als je servio dan als DLNA server gebruikt zorgt die ervoor dat de ondertitels van de .srt en .sub bestanden zichtbaar worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 15-09-2012 02:26 ]

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 02:22:
Werkt inderdaad goed, dat streamen vanaf je diskstation. Het enige probleem is nog wel eens de ondertitels: die werken volgens mij alleen als die in het mkv bestand zijn opgenomen, .srt of .sub bestanden met dezelfde naam als de film in de filmmap plaatsen werkt niet. Je kan dit wel weer oplossen door ipv de standaard mediaserver het Serviio pakket te installeren op je diskstation (wordt aangeboden via packagecenter), als je servio dan als DLNA server gebruikt zorgt die ervoor dat de ondertitels van de .srt en .sub bestanden zichtbaar worden.
Ik kies altijd zo veel mogelijk voor ingebakken subs maar alles is mogelijk idd

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met de Panasonic TX-L32E5E? Wat zijn de voor- en nadelen van deze tv?

• LuPo
  • Laatst online: 06:37
Suave schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:56:
Heeft er hier iemand ervaring met de Panasonic TX-L32E5E? Wat zijn de voor- en nadelen van deze tv?
Je zit in het verkeerde topic. ;)

\[LCD/LED] Panasonic 2012-2013 ervaringen topic

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:05:
[...]

Ik heb dezelfde tv met een synology nas en dit gaat prima
Zelfs 3d mkv bestanden gaat goed
Gewoon bij viera tools en dan media server,daar staat je diskstation
dat is dus dlna....

• Leader98
Bestanden afspelen vanaf de Synology via DLNA gaat hier ook prima.
Ondertitels heb ik nog niet gezien maar wellicht gebruik ik de verkeerde versies oid...

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:31
Nog een paar daagjes wachten, en dan kan ik me in dit topic melden met mijn P50GT, als opvolger van een 42V10. Ik ben erg benieuwd hoe de stap van 42 naar 50 bevalt, en hoe de tv bevalt, aangezien ik hem blind gekocht heb.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

jopie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:07:
Nog een paar daagjes wachten, en dan kan ik me in dit topic melden met mijn P50GT, als opvolger van een 42V10. Ik ben erg benieuwd hoe de stap van 42 naar 50 bevalt, en hoe de tv bevalt, aangezien ik hem blind gekocht heb.
Je bent niet bang! :o

Je gaat denk ik geen spijt krijgen. Ben van een 42PZ85 naar deP50ST50 gegaan. 50" is voor mij prima te doen, was wat angstig omdat ik op 2.75m oid zit maar zou niet meer terug willen. Dat komt ook omdat het verschil in contrast/helderheid diepte in het zwartt, kleuren echt wel forse stappen vooruit is.
En ik vond de PZ85 al een erg fijne TV. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Vandaag pas het nieuwe rtl5 logo gezien. Holy batman kan het nog groter en feller 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 42st50 en ben zeer tevreden over het beeld,heb de tv net 1 week.
wel heb ik na een lange dag/avond tv kijken logo's in het beeld staan.
dit zie ik alleen bij de schuifbalk trouwens niet bij gewoon tv kijken.
Als ik snachts de balk laat lopen is de retentie de volgende dag verdwenen.
Hier kan ik in principe mee leven als het niet erger wordt.

Mijn vraag is: Is de retentie in het begin meer aanwezig omdat de tv nieuw is en wordt dit na verloop van tijd minder als de tv wat ouder wordt?

En wat zou er gebeuren als ik niet de schuifbalk draai?
Dan worden de logo's misschien wel zichtbaar tijdens tv kijken,wat ik niet acceptabel vind.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? met name voor de mensen die de tv al wat langer hebben.
Wordt de retentie gevoeligheid minder?

Verder een geweldige tv!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een update
Even een situatie schets. Ik woon in een appartementje onder mijn buurman en wij delen de internetverbinding. Hij heeft boven een router staan waarmee mijn pc (helaas) draadloos is verbonden. De verbinding loopt via een usb wifi-adapter en is goed genoeg voor internetten en downloaden.
Nu heb ik recent een st50 aangeschaft en het leek mij leuk HD videos naar de tv te streamen. Helaas is de wifi-verbinding daarvoor te zwak en resulteert dit in haperend beeld.

Ik heb daarom een crossover cat5 kabel gekocht en de st50 direct met de pc verbonden. Er zit dus geen router tussen.
Ik heb nu dus een crossover kabel gebruikt en de tv krijgt een ipadres toegewezen, alleen gaat het nu fout bij de gateway: "thuisnetwerk gevonden, maar geen reactie van de gateway"

lanadapter:
  • ip 192.168.137.1
  • subnet 255.255.255.0
  • gateway 192.168.137.1
tv (automatisch)
• ip 192.168.137.118
• subnet 255.255.255.0
• gateway 192.168.137.1

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:40
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:08:
Ik heb de 42st50 en ben zeer tevreden over het beeld,heb de tv net 1 week.
wel heb ik na een lange dag/avond tv kijken logo's in het beeld staan.
dit zie ik alleen bij de schuifbalk trouwens niet bij gewoon tv kijken.
Als ik snachts de balk laat lopen is de retentie de volgende dag verdwenen.
Hier kan ik in principe mee leven als het niet erger wordt.

Mijn vraag is: Is de retentie in het begin meer aanwezig omdat de tv nieuw is en wordt dit na verloop van tijd minder als de tv wat ouder wordt?

En wat zou er gebeuren als ik niet de schuifbalk draai?
Dan worden de logo's misschien wel zichtbaar tijdens tv kijken,wat ik niet acceptabel vind.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? met name voor de mensen die de tv al wat langer hebben.
Wordt de retentie gevoeligheid minder?

Verder een geweldige tv!!!
Eerste tijd zoveel mogelijkheid het ding aanzetten,op BBC b.v (zonder logo's dus!)met volledig beetje.
Dit een paar honderd uur doen en dan zou het toch echt beter moeten gaan met retentie.

Plasma brand vooral in als deze nieuw zijn,dus wees er wel voorzichig mee,vooral met logo's...
Want die kunnen wel er permanent of langdurig in komen te staan als je er niet voorzichtig mee omspringt in het begin.....

En ja na verloop van tijd moet de rentie afnemen,naarmate de plasma cellen ouder worden.
Dat is tenminste mijn ervaring emet plasma's in algemeen :) Als je in het begin voorzichtig ermee bent,is het halve werk :).

En ja het zou niet moeten mogen met moderne plasma;s,maar als ik dit topic zo zie is het nog steeds van toepassing...

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 16-09-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freaky35 schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:30:
[...]

Eerste tijd zoveel mogelijkheid het ding aanzetten,op BBC b.v (zonder logo's dus!)met volledig beetje.
Dit een paar honderd uur doen en dan zou het toch echt beter moeten gaan met retentie.

Plasma brand vooral in als deze nieuw zijn,dus wees er wel voorzichig mee,vooral met logo's...
Want die kunnen wel er permanent of langdurig in komen te staan als je er niet voorzichtig mee omspringt in het begin.....

En ja na verloop van tijd moet de rentie afnemen,naarmate de plasma cellen ouder worden.
Dat is tenminste mijn ervaring emet plasma's in algemeen :) Als je in het begin voorzichtig ermee bent,is het halve werk :).

En ja het zou niet moeten mogen met moderne plasma;s,maar als ik dit topic zo zie is het nog steeds van toepassing... 5
Okey bedankt
Ik zal een beetje oppassen in het begin en toch regelmatig schuifbalk draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:37:
even een update

[...]

Ik heb nu dus een crossover kabel gebruikt en de tv krijgt een ipadres toegewezen, alleen gaat het nu fout bij de gateway: "thuisnetwerk gevonden, maar geen reactie van de gateway"

lanadapter:
  • ip 192.168.137.1
  • subnet 255.255.255.0
  • gateway 192.168.137.1
tv (automatisch)
• ip 192.168.137.118
• subnet 255.255.255.0
• gateway 192.168.137.1

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Er is geen sprake van een gateway want de apparaten zijn direct verbonden zonder tussenkomst van een router (die in dat geval de rol heeft van de gateway). Ik zou dus zowel de TV als de PC handmatig configureren zonder gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers, als film liefhebber zag ik laatst voor het eerst een plasma tv in actie (bedoel ik mee niet in de winkel ;)) en was verkocht.
Nu zit ik te denken aan de 50ST50 en had nog een paar kleine vraagjes hierover:

1)Ik hoor veel over banding, is dit met elke content of zien mensen dit alleen met TV kijken? (eventueel de 50 hz bug?) kijk zelf 90% hd + series en 10% tv.
2)Ik zit 3.5 meter van de tv af en volgens een site op internet schijnt dit te ver te zijn voor 3d….Wat is het effect als je te ver zit van de tv op de 3d film?
3)Ik hoor dat 720p niet lekker wordt afgespeeld (wazig?) zien jullie dit ook of valt dit effect wel mee?
4) Ik hoor mensen met erge IR en sommige hebben nergens last van. Mensen die nergens last van hebben, hebben jullie nog iets speciaals gedaan met de break in van de plasma?
5) Ik las ergens dat je voor “obvious reasons” geen pc aansluit op je plasma….nu was het wel de bedoeling om mijn htpc aan te sluiten op deze tv en aangezien ik hier nog nooit van heb gehoord is er misschien iemand die mij die “obvious reasons” kan vertellen?
6)Ik heb op meerdere plekken (en een youtube filmpje) gezien dat de TV aan “shutdown” doet wanneer je switch van 60hz naar 24hz. Had die persoon een slecht exemplaar of zijn er meerdere met dit probleem (want dat switchen is wel de bedoeling als ik hem aansluit op mijn htpc).
7)Heeft de tv nu wel of geen fans? En hoe gaat dat met warm weer (en het wordt warm bij mij thuis in de zomer :) ) gaan die fans harder draaien? Of gaat die shutdowns doen bij een bepaalde hoge temperatuur. (waar ik uiteraard niet op zit te wachten).

Bedankt voor de moeite!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:54:
Beste tweakers, als film liefhebber zag ik laatst voor het eerst een plasma tv in actie (bedoel ik mee niet in de winkel ;)) en was verkocht.

1)Ik hoor veel over banding, is dit met elke content of zien mensen dit alleen met TV kijken? (eventueel de 50 hz bug?) kijk zelf 90% hd + series en 10% tv.
2)Ik zit 3.5 meter van de tv af en volgens een site op internet schijnt dit te ver te zijn voor 3d….Wat is het effect als je te ver zit van de tv op de 3d film?
3)Ik hoor dat 720p niet lekker wordt afgespeeld (wazig?) zien jullie dit ook of valt dit effect wel mee?
4) Ik hoor mensen met erge IR en sommige hebben nergens last van. Mensen die nergens last van hebben, hebben jullie nog iets speciaals gedaan met de break in van de plasma?
5) Ik las ergens dat je voor “obvious reasons” geen pc aansluit op je plasma….nu was het wel de bedoeling om mijn htpc aan te sluiten op deze tv en aangezien ik hier nog nooit van heb gehoord is er misschien iemand die mij die “obvious reasons” kan vertellen?
6)Ik heb op meerdere plekken (en een youtube filmpje) gezien dat de TV aan “shutdown” doet wanneer je switch van 60hz naar 24hz. Had die persoon een slecht exemplaar of zijn er meerdere met dit probleem (want dat switchen is wel de bedoeling als ik hem aansluit op mijn htpc).
7)Heeft de tv nu wel of geen fans? En hoe gaat dat met warm weer (en het wordt warm bij mij thuis in de zomer :) ) gaan die fans harder draaien? Of gaat die shutdowns doen bij een bepaalde hoge temperatuur. (waar ik uiteraard niet op zit te wachten).

Bedankt voor de moeite!!
5) Als je de pc gebruikt om te surfen op het internet, nee dan is een plasma geen optie

Een desktop is stilstaand beeld vooral door de taakbalken onderin b.v.is de kans erg groot,zekers bij langdurig desktop gebruk dat die balken dus inbranden.

.
Gebruik je de HTPC alleen voor video,dan is er natuurlijk niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de moeite!!
banding 50hz bug: geen last van.
afstand 3d geen probleem ik zit op 4 meter met 42 inch scherm,kwaliteit 3d effect ligt vooral aan de film of game zelf
720p loopt prima,meeste ps3 games zijn in 720,ook hdtv ,bij problemen mogelijk verkeerde instelling of zo.
IR wel last van,maar trekt ook vrij snel weer weg,zie het alleen bij witte achtergrond een klein beetje.
dit zou in het begin erger zijn en later beter worden.(ik heb hem net)
shutdown effect geen last van,tv schakelt vanzelf om naar 50/60/24hz (24 hz doet de ps3 volgens mij maar tv heeft daar geen moeite mee)
tv heeft geen fans,wel lichte zoem bij wit beeld maar niet zo hard dat het storend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag komt de 50VT50 ipv de 50G20 Heb er al helemaal zin in!!
Nog tips of tricks iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*
1) Bij gemiddeld gebruik sporadisch te zien. Het is sterk afhankelijk van het exemplaar dat je te pakken hebt, de content die je bekijkt en de beeldinstellingen, hoe blind/kritisch iemand is. :)
- Exemplaar: de mate van onregelmatigheid waarmee de antireflectieve coating is aangebracht varieert: de banding ontstaat door de "sporen" die getrokken worden bij het onregelmatig aanbrengen van deze coating op het glas.
- Content: het moment waarop je het effect bij uitstek kan zien is (naast een egaal grijs 25 IRE testscherm, waarbij het effect maximaal te zien is) bij een voetbalwedstrijd wanneer het beeld gelijkmatig horizontaal over het groene veld beweegt. Je kunt dan iets lichtere vertikale strepen zien, meestal meer naar de zijkanten van het scherm dan in het midden, en vaak niet over de gehele hoogte van het scherm.
Egaal groen is naast een grijstint de kleur waarbij je onregelmatigheden zoals banding en retentie het snelste ziet. Gooi je het contrast omhoog (bijv 50, eco modus uit) dan zie je de lichtere banden (vrijwel?) niet meer, tenzij je een zeer slecht exemplaar hebt.
- Instellingen: hoe meer contrast je in het beeld gooit hoe minder je het ziet, in de praktijk betekent dit dat je het alleen kan zien in de true cinema mode en met matig tot laag contrast.
- Blind / kritisch: spreekt voor zich.
- 50 Hz bug in de zin van dubbele beelden (bijv. dubbele lijnen bij voetbal) heb ik zelf nog niet ervaren. IFC aanzetten schijnt te helpen, ik heb dat zelf meestal aan staan, het zogenaamde "soap opera" effect waarover vaak geklaagd word vind ik overdreven (daarnaast is de stelling dat alles wat geen 24 fps is er "goedkoop" uitziet niet zozeer een feit maar meer een kwestie van gewenning omdat films geschoten zijn in een ouderwets trage 24 fps, maar goed, dat is een andere discussie).
2) Lijkt me totale onzin. Ik zit er verder vanaf en heb nog een kleiner scherm en "ervaar" 3D.
3) Is me niet opgevallen. Natuurlijk is bij eenzelfde, goede bron 720p per definitie iets waziger dan 1080p, daar valt niets aan te doen, behalve de boel artificieel verscherpen met de sharpness controlwat meteen de details in het beeld om zeep helpt.
4) Retentie is sowieso niet erg want dat verdwijnt vanzelf weer. Verder niks speciaals, volgens mij is het hele break in verhaal overdreven. Als je gewoon normaal tv kijkt en dan niet op vol contrast de hele tijd naar een zender met fel logo zoals Ned1, dan is er weinig aan de hand. Ben je voorzichtig dan contrast de eerste paar honderd uur dus niet op 60 maar pakweg op 30-40. Daarna zou ik contrast tot maximaal 50 gebruiken, niet zozeer vanwege het inbranden maar doordat je vanaf pakweg 55 toch wel grotere kans heb dat je de details in witte tinten verliest (white crush). En voor je eigen welbevinden zou ik ook niet de hele tijd van dichtbij naar een 25% grijs of 100% groen scherm gaan zitten turen om onvolkomenheden te ontdekken. :)
5) Wordt vaak afgeraden vanwege het risico op inbranden omdat de gemiddelde gebruiker bij PC gebruik de boel steeds op dezelfde content laat staan (denk aan menubalken van applicaties en browsers) en daarbij het contrast ook vol open zet. Een worst case scenario dus. Ik ben zelf van mening dat je beter een LED scherm kan nemen wanneer je de TV vooral met de PC gaat gebruiken, zeker als dat dan niet om games gaat, waarbij plasma's weer in het voordeel zijn vanwege de lage lag en de mogelijkheid om snel bewegende objecten scherp weer te geven.
6) Ik heb alleen gemerkt dat de TV wel eens herstart als ik via DLNA te snel van videobestand naar videobestand skip, zeg maar als filmpje 1, 2, 3, 4 en dan nog geen seconde wachten tussen het skippen. Blijkbaar verslikt de software zich dan ergens? Verder geen last van herstarten.
7) Geen fans in de ST serie.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 17-09-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:58:
Zaterdag komt de 50VT50 ipv de 50G20 Heb er al helemaal zin in!!
Nog tips of tricks iemand?
Beetje een zeer algemene vraag :?

Tip: TV aansluiten, zenders zoeken en genieten.
Serieus:

- TV niet extreem laag of hoog plaatsen t.o.v. kijkpunt ivm het filter op de het scherm dat dan je helderheid wegneemt.

- Sluit je netwerk bedraad aan als het even kan, is toch altijd sneller.

- Meteen maar als je hem met het internet verbonden hebt via het instellingen menu de software update uitvoeren.

- Beeldinstellingen: doe jezelf een lol en zet het beeld meteen op Cinema of True cinema en kleurtemperatuur WARM (je wilt namelijk niet naar een blauw getinte wereld kijken), en vermijd vooral die Dynamic mode, dat ziet er werkelijk niet uit. zoals ik hierboven vermeld heb: contrast niet op 60 maar pakweg 35. En ECO mode uitzetten. (vooral 's avonds omdat de ECO mode naar mijn mening wat overcorrigeert voor duisternis).
Ben je na een tijdje gewend aan het beeld pas dan vooral de witbalans aan. De instelling verschilt van exemplaar tot exemplaar maar mijn ervaring is dat meestal groen over de gehele regio wat te hoog ingesteld staat, er in het donkere gebied te weinig rood zit en in het lichte gebied juist te weinig blauw. Dus met een dergelijk instelling zit je meestal wel in de richting (alleen geldig icm instelling "WARM"!):

RGB hoog -3 -3 3
RGB laag 3 -3 -3

- Geluidsinstellingen: muziekmode selecteren (staat ie standaard geloof ik al op), bas een paar tikjes omhoog en treble nog wat meer omhoog. Verder hou ik zelf van de V-audio surround instelling. Verrassend, want meestal haat ik die virtuele surround bij apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cap, @Captain Peacock, @freaky35.
Dank jullie voor de snelle en duidelijke reacties, kan ik wat mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:51:
[...]

Er is geen sprake van een gateway want de apparaten zijn direct verbonden zonder tussenkomst van een router (die in dat geval de rol heeft van de gateway). Ik zou dus zowel de TV als de PC handmatig configureren zonder gateway.
Bedankt voor je hulp. helaas lukt dit ook niet. Ik heb beide ip's handmatig ingesteld en de gateway blanco gelaten. Hij geeft echter weer aan dat het netwerk is gevonden, maar dat de gateway niet reageert. Ik begin er aan te twijfelen of het überhaupt wel mogelijk is de tv direct met de pc te verbinden via lan. Heb je nog andere suggesties?

Ik heb overigens om maar wat te proberen de gateway van de tv hetzelfde gemaakt als de ip van de tv. Dan komt de tv wel langs de check "gateway" maar geeft hij een check later aan dat hij geen reactie krijgt van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt me dan duidelijk: de netwerk software van de tv verwacht een gateway om verbinding via te maken, dus dan is gateway adres = pc adres de goede oplossing, zoals je de eerste keer al geprobeerd hebt.

Maar dan moet je pc zich wel als een gateway presenteren. Dat ie dit niet doet kan er mee te maken hebben dat de beveiliging van de pc zo ingesteld is dat deze niet reageert op pings en/of inkomende verbindingsverzoeken. Logisch dat dan de Viera verbindingstest vindt dat er geen gateway is. Misschien valt dat nog te omzeilen via de netwerk/beveiligingsinstellingen van de pc.

Als dat niet werkt: het enige wat ik nog kan bedenken is dat je de (windows?) PC als (internet) gateway laat werken, waarbij het verkeer dat binnenkomt via die gateway naar de pc zelf geroute wordt. Als dit laatste niet vanzelf goed gaat kan je dit proberen te forceren door een nieuwe route aan te maken via het route commando.

Maarre... misschien is een eenvoudig routertje er tussen gooien ook wel handig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje

heb de st 50 en ps3 om te gamen en films te kijken(blu-ray of dvd)
Hij staat nu op game mode voor te gamen maar als ik een film ga kijken is het dan raadzaam om weer een andere mode in te schakelen? bijv. true cinema wat ik ook voor hd tv gebruik.

Het liefst zou ik voor beide dezelfde mode gebruiken anders moet je weer schakelen
Is er een tussen oplossing die voor beide geschikt is?
De game mode is alleen maar voor inputlag te reduceren volgens mij,ik vind goed beeld belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakspider
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-04 12:22
Mijn 37” Panasonic plasma uit 2004 is, ondanks dat hij het nog prima doet, toch wel aan een upgrade toe. Basics als HD en HDMI-ontbreken. Ook kan het beeldformaat wel een boost gebruiken naar 50”-55”! Nu had ik mijn zinnen gezet op de nieuw VT50. Echter de inbrand- en retentieverhalen doen mij een beetje twijfelen. Met kids in huis is het soort gebruik niet altijd 100% te controleren. De vrouw zit ook niet wachten op een lijst van instructies. Hoewel er getracht wordt het e.e.a. in perspectief te plaatsen (niet iedereen heeft klachten) blijft er toch een negatieve zweem hangen over dit (mogelijk) probleem. Daarom kijk ik ook nog naar de Samsung’s E8000 en E6500. Deze krijgen ook goede reviews (brightness pops/floating blacks daargelaten). Zijn er Tweakers die me kunnen helpen met mijn keuze? Andere gebruikers die toch (tevreden) naar Samsung zijn overgestapt? Of toch de VT50 trouw zijn gebleven. Alle hulp en argumentatie is welkom. Thankxs voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Ik zou in jouw geval echt voor een LCD gaan: plasma is voor beeld puristen en die zijn bereid daarvoor zo te kijken dat retentie wordt voorkomen.

Kijken jij en je vrouw en kids voor de vuist weg dan zul je zeker retentie krijgen, die je als purist zal storen op het moment dat je dat prachtige plasma plaatje wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParkOverall schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:08:
Ik zou in jouw geval echt voor een LCD gaan: plasma is voor beeld puristen en die zijn bereid daarvoor zo te kijken dat retentie wordt voorkomen.

Kijken jij en je vrouw en kids voor de vuist weg dan zul je na zeker retentie krijgn, die je als purist zal storen op het moment dat je dat prachtige plasma plaatje wilt zien.
Overdreven. Plasma is prima te gebruiken als huis-tuin-en keuken scherm. Retentie zul je altijd krijgen en trekt echt vrij snel weg. Het zijn maar een handvol mensen die klagen. Het is gewoon 1 van de nadelen van plasma. Je kunt je beter af en toe een beetje ergeren aan wat retentie dan altijd aan lcd beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:13:
[...]

Je kunt je beter af en toe een beetje ergeren aan wat retentie dan altijd aan lcd beeld.
QFT :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Paar uurtjes in de week die schuifbalk aan en weg retentie. In ruil voor deze kleine handeling krijg je wel een tv met een beeld- en bouwkwaliteit waar menig LCD alleen maar van kan dromen.

Dus ik zeg kopen die VT50 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 16:55
Lees net de berichten over het sluiten van een fabriek van Panasonic in China. Nu wil ik nog wacht met het kopen van mijn TV tot in december omdat dan ons huis wordt opgeleverd. In hoeverre zal deze sluiting van invloed zijn op de prijzen?

Hoop niet dat hetzelfde gebeurd als met de prijzen van de HDD's tijdens de overstroming...
Op korte termijn zal er wel niet snel veel veranderen aan de prijzen.

Maar insiders hebben het er tijdens de jaarlijkse HDTV shootout over dat de prijzen langzamerhand wel weer omhoog moeten gaan, vrijwel alle bedrijven verliezen momenteel geld: er moet op een gegeven moment toch weer winst gemaakt gaan worden. "I don't think they will ever be this cheap again" is misschien overdreven maar ik begrijp de achtergrond van die stelling wel.

Tel bij het huidige lage prijsniveau de aanstaande b.t.w. verhoging op en ik denk niet dat het voorlopig nog veel goedkoper gaat worden w.b.t. de plasma's.

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 19-09-2012 01:49 ]

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:42:
Nog een vraagje

heb de st 50 en ps3 om te gamen en films te kijken(blu-ray of dvd)
Hij staat nu op game mode voor te gamen maar als ik een film ga kijken is het dan raadzaam om weer een andere mode in te schakelen? bijv. true cinema wat ik ook voor hd tv gebruik.

Het liefst zou ik voor beide dezelfde mode gebruiken anders moet je weer schakelen
Is er een tussen oplossing die voor beide geschikt is?
De game mode is alleen maar voor inputlag te reduceren volgens mij,ik vind goed beeld belangrijker.
Ik heb ook de ST50 en een Xbox. Ik kijk films in True Cinema en game in Game mode. De exacte verschillen tussen beide modes weet ik niet maar je kan ze wel beide ongeveer gelijk instellen. In True Cinema heb je weer geen Vivid Color optie. Na een half uur film kijken kom ik er soms achter dat het nog in Game mode staat omdat het beeld toch iets feller is.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Verwijderd

Mandrake466 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 07:33:
[...]

Ik heb ook de ST50 en een Xbox. Ik kijk films in True Cinema en game in Game mode. De exacte verschillen tussen beide modes weet ik niet maar je kan ze wel beide ongeveer gelijk instellen. In True Cinema heb je weer geen Vivid Color optie. Na een half uur film kijken kom ik er soms achter dat het nog in Game mode staat omdat het beeld toch iets feller is.
Ik doe het denk ik ook maar op deze manier
Films kijken in game mode geeft ook weer bijeffecten las ik ergens

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Ik heb even een vraagje met betrekking tot zo'n DVB-C card en je audio via je reciever te laten lopen. Op het moment heb ik nog een set-op box die aangesloten is op mijn reciever via hdmi, en deze gaat weer via hdmi naar mijn vt30. als ik die box nu wil vervangen door een DVB-C card kan ik de audio dan via dezelfde hdmi kabel die nu van mijn reciever naar de tv gaat terug sturen of moet ik dan een 2de hdmi kabel gebruiken of gewoon via digital out de audio naar mijn reciever terug sturen?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• LuPo
Paladin schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:26:
Ik heb even een vraagje met betrekking tot zo'n DVB-C card en je audio via je reciever te laten lopen. Op het moment heb ik nog een set-op box die aangesloten is op mijn reciever via hdmi, en deze gaat weer via hdmi naar mijn vt30. als ik die box nu wil vervangen door een DVB-C card kan ik de audio dan via dezelfde hdmi kabel die nu van mijn reciever naar de tv gaat terug sturen of moet ik dan een 2de hdmi kabel gebruiken of gewoon via digital out de audio naar mijn reciever terug sturen?
Ik neem aan dat je met DVB-C card een CI+module met bijbehorende smartcard bedoelt?

In dat geval: dat kan als je VT30 én je receiver Audio Return Channel, kortweg ARC, ondersteunen. Ik gebruik het zelf ook met een ST50 en Denon AVR-1612. De HDMI-kabel die vanuit de receiver (HDMI Out) naar de HDMI 2 poort van de TV loopt kan ik dan dus ook gebruiken om geluid van m'n TV (CI+ module) naar de receiver te sturen.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

LuPo schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:35:
[...]

Ik neem aan dat je met DVB-C card een CI+module met bijbehorende smartcard bedoelt?

In dat geval: dat kan als je VT30 én je receiver Audio Return Channel, kortweg ARC, ondersteunen. Ik gebruik het zelf ook met een ST50 en Denon AVR-1612. De HDMI-kabel die vanuit de receiver (HDMI Out) naar de HDMI 2 poort van de TV loopt kan ik dan dus ook gebruiken om geluid van m'n TV (CI+ module) naar de receiver te sturen.
Yup zo'n kaart bedoelde ik :) maar dat is goed nieuws, moet ik alleen even de hdmi kabel naar hdmi 2 omzetten en dan kan ik even zon CI+ module gaan halen.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• jopie
En ik kan officieel mee doen, zojuist de TX-P50GT50 geinstalleerd.
Nu ben ik weer aan het werk, dus ik heb hem maar kort aangezet, maar eerste indruk is erg goed.
Het staat wel een beetje groot op de kast waar gisteravond nog een 40" stond, maar daar wennen we graag aan.

Enige wat ik al wel merkte is dat het Viera Connect gedeelte veel sneller werkt dan in de TX-P42V10 die er voor stond, ook denk ik dat HD Youtube nu mogelijk is.

• LuPo
Paladin schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:14:
[...]

Yup zo'n kaart bedoelde ik :) maar dat is goed nieuws, moet ik alleen even de hdmi kabel naar hdmi 2 omzetten en dan kan ik even zon CI+ module gaan halen.
Ja, ik weet niet of bij jou tv HDMI 2 ook het ARC kanaal is. Maar dat staat wel bij de HDMI poorten. ;)

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 14:29
wil een nieuwe plasma aanschaffen en twijfel tussen de tx-P50GT30E die aangeboden wordt voor € 889 en de TxP50ST50E voor €1.099.
is er een wezenlijk verschil tussen de 2011 en 2012 modellen?
Bij de GT30 zitten 2 3d brillen wat natuurlijk leuk is voor de 3d optie. Lees veel over groene vlekken en retentie...maar panasonic staat toch bekend om zijn kwalititatieve goeie plasma's.
Plasma wordt gebruikt voor natuurlijk gewoon tv kijken en wordt aangesloten op mijn htpc voor het bekijken van films ed en voor de kids is de xbox aangesloten.
graag een advies welke voor mij het beste is.

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Bij de GT30 worden normaal gesproken ook geen 3d brillen meegeleverd.
Houd er ook rekening mee dat op de gt30 geen ingebouwd wfi (wel dongel verkrijgbaar) heeft.
Bij mij in de pricewatch is de 50GT30 €839,- en de ST50 €985,-

[ Voor 53% gewijzigd door OLVG op 20-09-2012 10:40 ]

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 14:29
OLVG schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:34:
Bij de GT30 worden normaal gesproken ook geen 3d brillen meegeleverd.
Houd er ook rekening mee dat op de gt30 geen ingebouwd wfi (wel dongel verkrijgbaar) heeft.
Bij mij in de pricewatch is de 50GT30 €839,- en de ST50 €985,-
ok en puur kwalitatief, welke van de 2 is beter en is het een subsantieel verschil die duidelijk naar van de 2 uitgaat? mijn budget is rond de €1.000,-- en wil er natuurlijk een optimale plasma voor kopen.

• OLVG
Ik ga zelf voor een 55ST50, dus ik hoef niet te kiezen maar toen 50 inch nog een optie was kon ik ook niet kiezen tussen de 2. Suc6!

• LuPo
fv12 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:52:
[...]

ok en puur kwalitatief, welke van de 2 is beter en is het een subsantieel verschil die duidelijk naar van de 2 uitgaat? mijn budget is rond de €1.000,-- en wil er natuurlijk een optimale plasma voor kopen.
Volgens de reviews is de ST50 een stuk beter aangezien de ST50 de VT30 verslaat, en daarmee dus ook de GT30.

• OLVG
Volgens de reviews idd ja, maar ga je dat ooit zien? Je zult ze thuis nooit naast elkaar aan zien.
Het scheelt op het moment als je niet om wifi geeft toch 150 euro. Persoonlijk vind ik het design van de GT30 veel mooier.Ook is de GT een hogere serie en daar zitten vaak toch wat hoogwaardigere materiealen in.

[ Voor 16% gewijzigd door OLVG op 20-09-2012 15:23 ]

OLVG schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:16:
Volgens de reviews idd ja, maar ga je dat ooit zien? Je zult ze thuis nooit naast elkaar aan zien.
Het scheelt op het moment als je niet om wifi geeft toch 150 euro. Persoonlijk vind ik het design van de GT30 veel mooier.Ook is de GT een hogere serie en daar zitten vaak toch wat hoogwaardigere materiealen in.
Ik zag tussen mijn st50 en vt30 een behoorlijk verschil in het voordeel van de st50.

• OLVG
Had jij ze echt naast elkaar staan? Of om ste beurt? Mag ik weten waarom je vt30 zo snel vervangen is?
OLVG schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:56:
Had jij ze echt naast elkaar staan? Of om ste beurt? Mag ik weten waarom je vt30 zo snel vervangen is?
De vt30 is gecrediteerd vanwege garantie. Ik had ze wel vlak na elkaar er staan (echter de st50 en de vt50 heb ik naast elkaar gehad :) )

De st50 heeft exact hetzelfde filter als de vt30, de st 50 heeft echter wel een hogere lichtopbrengst, betere gamma tracking, minder last van dfc en de 50hz bug (ik heb test materiaal gebruikt).

Alleen het design is minder en natuurlijk de bouwkwaliteit is iets minder (wat meer plastic).

Ik heb nu de vt50, maar de st50 heeft bv nog steeds een betere lichtopbrengst dan de vt50!

Ik heb de vt50 gratis gekregen ivm omruilen (creditatie van de vt30). de ST50 was mijn tijdelijk tv om niet twee weken zonder te zitten (nou ja ik kon niet wennen aan de 32" lcd leentv) :)

• OLVG
Ik weet niet wat het defect van je vt30 was maar je hebt wel goede modellen met een defect model vergeleken.Toch begin je me wel te overtuigen dat de st50 beter is.

Wat is gamma tracking nou precies? En dfc?
OLVG schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:45:
Ik weet niet wat het defect van je vt30 was maar je hebt wel goede modellen met een defect model vergeleken.Toch begin je me wel te overtuigen dat de st50 beter is.

Wat is gamma tracking nou precies? En dfc?
Defect is een groot woord hoor, er zat ergens een groen plekje in sommige real content. Heeft er ook heel lang niet in gezeten. Maar de algemene consensus is al dat de st50 gewoon beter is. Daarvoor kun je op hdtvtest.co.uk kijken en avforums.com

Informatie over gammatrackign: http://www.smartavtweaks.com/gammatracking.html

DFC = dynamic false contouring. Is een bijkomstigheid van de plasmatechniek dat een soort regenboogeffect geeft op snel bewegende onderdelen, je kan het ook ghosting noemen, etc. Heel goed te zien bij gezichten die snel door het beeld bewegen: bv tijdens voetbal als de camera langs de spelers beweegt als ze opgesteld staan.

Panasonic heeft hier wel wat last van (samsung minder). Maar de nieuwere modellen van panasonic hebben het al een stuk minder.

• OLVG
Hier heb ik op mijn 2008 model geen last van, er zijn een paar dingen waar ik wel last van heb bij mijn pz80.
1: Als ik de helderheid opschroef krijg ik veel dansende groene pixels op de plek waar het zwart moet zijn.
Dit is veel minder op de vt30,s van vrienden van mij.
2: Vaal beeld bij veel daglicht, ook veel beter op de vt30,s
3: Sommige witte lijnen worden kartelig weergegevn (bijvoorbeeld bij voetbal), niet waar kunnen nemen op de vt30,s
Hoe zit dat met de st50?
OLVG schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:16:
Hier heb ik op mijn 2008 model geen last van, er zijn een paar dingen waar ik wel last van heb bij mijn pz80.
1: Als ik de helderheid opschroef krijg ik veel dansende groene pixels op de plek waar het zwart moet zijn.
Dit is veel minder op de vt30,s van vrienden van mij.
2: Vaal beeld bij veel daglicht, ook veel beter op de vt30,s
3: Sommige witte lijnen worden kartelig weergegevn (bijvoorbeeld bij voetbal), niet waar kunnen nemen op de vt30,s
Hoe zit dat met de st50?
st50 is wat dat betreft te vergelijken met de vt30. Alleen iets beter op de meeste dingen.

• Leader98
ParkOverall schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:08:

Kijken jij en je vrouw en kids voor de vuist weg dan zul je zeker retentie krijgen, die je als purist zal storen op het moment dat je dat prachtige plasma plaatje wilt zien.
Wij kijken hier nog "voor de vuist weg" waarbij de kinderen en mijn vrouw het meest kijken.
De instellingen van de tv zijn nog bijna allemaal op de fabrieksinstelling (stand normaal, met eco opties aan).
Nog geen enkele vorm van rententie kunnen waarnemen, ook niet als ik de schuifbalk draai.
Zelfs de logo's van de kinderzenders zijn niet terug te vinden.

Kortom, probleemloos tv kijken en toch genieten van een perfect beeld.
TXP42ST50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eel
Leader98 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:32:
[...]

Wij kijken hier nog "voor de vuist weg" waarbij de kinderen en mijn vrouw het meest kijken.
De instellingen van de tv zijn nog bijna allemaal op de fabrieksinstelling (stand normaal, met eco opties aan).
Nog geen enkele vorm van rententie kunnen waarnemen, ook niet als ik de schuifbalk draai.
Zelfs de logo's van de kinderzenders zijn niet terug te vinden.

Kortom, probleemloos tv kijken en toch genieten van een perfect beeld.
TXP42ST50
Ik heb wel wat retentie maar mijn tv staat bijna heel de dag aan.
Mijn vrouw kijkt de hele dag rtl 4 en sbs 6
Als ik de schuifbalk draai zie ik dan lichtjes het logo.
Dit trekt echter wel steeds weer weg.
42st50 paar weken oud
Vanaf begin true cinema
Contrast nog steeds op 30
Alle beeldsnufjes uit
Over een tijdje ga ik het contrast opschroeven zodat het er nog beter uitziet

Geweldige tv ben er tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:30:
Eel
[...]

Ik heb wel wat retentie maar mijn tv staat bijna heel de dag aan.
Mijn vrouw kijkt de hele dag rtl 4 en sbs 6
Als ik de schuifbalk draai zie ik dan lichtjes het logo.
Dit trekt echter wel steeds weer weg.
42st50 paar weken oud
Vanaf begin true cinema
Contrast nog steeds op 30
Alle beeldsnufjes uit
Over een tijdje ga ik het contrast opschroeven zodat het er nog beter uitziet

Geweldige tv ben er tevreden mee
als je vrouw elke dag sbs kijkt,dan zou ik er nog een 2de keer over nadenken om het contrast hoger te zetten.Het is wel zo'n pokkelogo wat betreft inbranden :(.Ik heb dat namelijk met een pioneer plasma gehad,niet echt fijn.

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 21-09-2012 18:00 ]

Verwijderd

freaky35 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:59:
[...]

als je vrouw elke dag sbs kijkt,dan zou ik er nog een 2de keer over nadenken om het contrast hoger te zetten.Het is wel zo'n pokkelogo wat betreft inbranden :(.Ik heb dat namelijk met een pioneer plasma gehad,niet echt fijn.
Hmm okey
Het beeld is zo ook al goed eigenlijk
Ik kan ook mijn vrouw eruit gooien natuurlijk :X

• DSTweaker
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik overweeg om een nieuwe panasonic tv te kopen, want heb nu nog een oude flat LCD tv zonder HDMI en enkele basisaansluitingen.

Keb al wat rondgezocht en ik heb gemerkt dat er altijd maar 1 scart aansluiting is bij de TV' s. Ik zou graag 2 toestellen aansluiten op de tv die beiden gebruik maken van een scart- kabel, namelijk Belgacom decoder en een dvd recorder. Hoe zou je deze toestellen dan aansluiten op de tv?

Verder zie je vaak het woord smart-tv verschijnen, maar kweet niet echt wat het nu juist is? En als je een tv hebt met deze 'smart-tv' optie, kan je er dan ook zonder problemen een media player op aansluiten?

Bij men oude Tv hangen de geluidsboxen naast het scherm ( wel ingebouwd in het frame) en zowel rechts als links is de geluidsbox +- 10 cm breed. Zie link ter ter verduidelijking : http://www.priceminded.co...46_12__ff_.jpg&dir=photos

De nieuwere tv's zijn zeer dun, maar ik zie de boxen van de tv nooit, dus is de geluidskwaliteit van de tv dan nog goed?

En wat is het verschil nu tussen LED en Plasma, buiten het feit dat plasma altijd in grotere maten wordt gemaakt?

• ParkOverall
@DSTweaker: GoT ('Gathering of Tweakers') is geen helpdesk, maar een forum voor gevorderde gebruikers.

Jouw vragen zijn allemaal beginners niveau en makkelijk te vinden met wat Google-en; doe dat eerst en kom dan terug je ervaringen delen. Lees a.u.b. nog even het beleid van GoT waarmee je akkoord ging bij registreren.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Lang heb ik gedacht geen last te hebben van inbranden maar het lijkt nu toch te zijn gebeurd. Mijn 42GT30 is bijna 11 maanden oud en heeft er ondertussen zo'n 1.300 uur opzitten. Het RTL4 logo is zichtbaar bij lichtgekleurde beelden in de linker bovenhoek. Bij donkere kleuren valt het (nog) niet op. Heb ondertussen enkele malen de schuifbalk laten lopen maar het logo blijft zichtbaar.

Wat nu te doen? Het logo is nog niet super-opvallend maar ik begin me er wel aan te storen bij lichte beelden. Ik vraag me af of het de moeite waard is om E-care voor in te schakelen. Is een dergelijke burn-in naar jullie mening ernstig genoeg?

[ Voor 0% gewijzigd door S1NN3D op 22-09-2012 23:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

S1NN3D schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:57:
Lang heb ik gedacht geen last te hebben van inbranden maar het lijkt nu toch te zijn gebeurd. Mijn 42GT30 is bijna 11 maanden oud en heeft er ondertussen zo'n 1.300 uur opzitten. Het RTL4 logo is zichtbaar bij lichtgekleurde beelden in de linker bovenhoek. Bij donkere kleuren valt het (nog) niet op. Heb ondertussen enkele malen de schuifbalk laten lopen maar het logo blijft zichtbaar.

Wat nu te doen? Het logo is nog niet super-opvallend maar ik begin me er wel aan te storen bij lichte beelden. Ik vraag me af of het de moeite waard is om E-care voor in te schakelen. Is een dergelijke burn-in naar jullie mening ernstig genoeg?
Als ik pagina 3 van de handleiding voor je tv moet geloven dan heb je in principe geen garantie voor een "permanent nabeeld" a.g.v. programma aanduidingen en andere logo's en overige stilstaande beelden. Je bent overgeleverd aan de coulance van Panasonic maar volgens de regel is dit geen reden voor een garantieclaim.

Vervelend dat we een type TV, die deze technische bijwerkingen heeft, enkel zouden kunnen gebruiken voor zenders waarbij geen logo in beeld komt. Dan vallen er veel zenders af ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 23 september 2012 @ 03:13:
[...]

Als ik pagina 3 van de handleiding voor je tv moet geloven dan heb je in principe geen garantie voor een "permanent nabeeld" a.g.v. programma aanduidingen en andere logo's en overige stilstaande beelden. Je bent overgeleverd aan de coulance van Panasonic maar volgens de regel is dit geen reden voor een garantieclaim.

Vervelend dat we een type TV, die deze technische bijwerkingen heeft, enkel zouden kunnen gebruiken voor zenders waarbij geen logo in beeld komt. Dan vallen er veel zenders af ben ik bang.
Een permanent nabeeld noem ik dus ingebrand en dat zou niet meer moeten kunnen zeggen ze
Hier kun je wel mee gaan aankloppen bij panasonic.
Je gaat je er toch steeds meer aan ergeren vrees ik.

Hoe lang heb je de balk laten lopen eigenlijk?
Rtl4 logo is bij mij ook hardnekkig,maar na een nachtje schuifbalk is het weg.
Na 2 uurtjes vaak nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 10:42:
[...]

Een permanent nabeeld noem ik dus ingebrand en dat zou niet meer moeten kunnen zeggen ze

Dat het tot nu toe altijd wordt vergoed/vervangen wil niet zeggen dat Panasonic dat verplicht is. In de handleiding die hardware-lover aanhaalt staat duidelijk dat het eigenlijk niet onder garantie valt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:36:
[...]

Dat het tot nu toe altijd wordt vergoed/vervangen wil niet zeggen dat Panasonic dat verplicht is. In de handleiding die hardware-lover aanhaalt staat duidelijk dat het eigenlijk niet onder garantie valt. :)
Okey duidelijk,maar als het logo met de schuifbalk niet meer weg te krijgen is zou ik het wel gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:46:
[...]

Okey duidelijk,maar als het logo met de schuifbalk niet meer weg te krijgen is zou ik het wel gaan proberen
Zou ik ook doen. Want tot nu toe krijgt iedereen vervanging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
LuPo schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:50:
[...]

Zou ik ook doen. Want tot nu toe krijgt iedereen vervanging. ;)
Aan LuPo en alle andere reactie gevers bedankt. Heb de schuifbalk een paar uurtjes laten lopen. Maar ik zal er nog wat extra tijd insteken voordat ik een garantieclaim probeer. Volgens mij kan Panasonic deze ondanks een disclaimer in de garantie toch moeilijk afwijzen bij normaal gebruik. Maar het is natuurlijk lastig inschatten. Zeker omdat het nog geen erg opvallende burn-in is. Houdt het forum op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

[knip]
Wie is "ze" en heb je dat op papier?

Een permanent nabeeld (zoals Panasonic dit noemt) = ingebrand (vandaar de tekst "permanent") maar Panasonic vind dat blijkbaar een vervelend woord om te gebruiken. Maar hoezo kun je daarmee bij Panasonic aankloppen en garantie claimen als ze zelf in de handleiding vermelden dat zoiets niet onder garantie valt? Ik zeg niet dat men het niet moet proberen te claimen, maar omdat ik nogal zwart/wit ben aangaande regels e.d., lijkt het mij iig duidelijk beschreven. Zoals eerder gezegd, je bent afhankelijk van de coulance van Panasonic of hier ook wat mee gedaan zal worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Panasonic kan op zich in de voorwaarden zetten wat ze willen. Je koopt een tv bij een verkooppunt, staat daar dan geen waarschuwing dat je er geen avond dezelfde zender mee mag kijken dan maakt de verkoper het zich heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jopie schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:46:
Panasonic kan op zich in de voorwaarden zetten wat ze willen. Je koopt een tv bij een verkooppunt, staat daar dan geen waarschuwing dat je er geen avond dezelfde zender mee mag kijken dan maakt de verkoper het zich heel lastig.
Je draait volgens mij hier het e.e.a. om. Een gebruikershandleiding is er om gelezen te worden, voor en tijdens het gebruik. Dat geldt voor elke apparaat of wat dan ook waarbij een handleiding wordt meegeleverd.
Dat de meesten die stap overslaan is in veel gevallen wel begrijpelijk maar het veranderd niets aan de doelstelling van dat item. Niemand heeft het overigens over voorwaarden hoor maar ik ben het wel met je eens dat je je issues eerst bespreekt met de verkoper van het product. Sterker, zij zijn zelfs diegene die in eerste instantie met een garantieclaim aan de slag moeten gaan. That's it wat mij betreft :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan de techneuten hier, ik zie op mijn vt50 met alle 3d films een soort dubbele ondertiteling (film is goed), het lijkt wel een soort crosstalk maar alleen in de subs er staat dus een lichte versie een paar millimeter naast( of er schuin achter lijkt het wel), erg storend.
Met beide brillen (ook opnieuw aangemeld) en originele iso`s, zowel met 3d speler als met tmc heeft hij dit rare effect. Andere kabels en alle instellingen geprobeerd, het wordt met de 3d instelling op de tv (soms tikje naar min of plus) minder maar dan zie je het wel in de film.
Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Ik heb ook een vt30 gehad maar die had dit nooit, ik denk dus dat het aan de tv ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
@ hardware-lover. Panasonic heeft via Ecare een uitstekende service in Nederland en inbranden is omruil. Is het model wat inbrandt niet meer leverbaar, dan krijg je het vergelijkbare nieuwere model.
Wat er verder in de regeltjes staat, doet niet ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
OLVG schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:16:
Beetje tegenstrijdig vind je niet? Eerst zeg je nog het volgende:
fv12 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:52:
[...]

Je budget is 1000 euro en je wilt de meest optimale plasma kopen. Dan zou ik gewoon voor de 50st50 gaan. Waarom?? Je koopt niet elke dag een TV. De ST50 heeft zelgs beter beeld dan de VT30. Dus zeker beter dan de GT30. En hij voldoet aan je budget eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
hardware-lover schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:12:
[...]

Je draait volgens mij hier het e.e.a. om. Een gebruikershandleiding is er om gelezen te worden, voor en tijdens het gebruik. Dat geldt voor elke apparaat of wat dan ook waarbij een handleiding wordt meegeleverd.
Dat de meesten die stap overslaan is in veel gevallen wel begrijpelijk maar het veranderd niets aan de doelstelling van dat item. Niemand heeft het overigens over voorwaarden hoor maar ik ben het wel met je eens dat je je issues eerst bespreekt met de verkoper van het product. Sterker, zij zijn zelfs diegene die in eerste instantie met een garantieclaim aan de slag moeten gaan. That's it wat mij betreft :)
Hij bedoelt dat een bedrijf zich wel voor alles kan exonereren in een gebruikershandleiding. Dat wil nog niet zeggen dat het dan ook gelijk mag volgens de wet. Je hoort normaal gesproken met een televisie prima een avondje naar een zender te kunnen kijken zonder dat je bang hoeft te zijn voor inbranden. Ik denk dat ze daarom de TV's vervangen bij een ingebrand logo. De regel uit de gebruikershandleiding ziet meer op de gevallen dat iemand een hele dag zijn windows beeldscherm op de tv laat staan en zodoende een ingebrand iets krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou iemand voor een ST50 kiezen tov een VT50, of omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 16-09 09:05
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:57:
Prijs?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Oftewel dezelfde reden waarom er meer Passat's dan A6-en rondreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
[...]

Heb ondertussen de schuifbalk wederom een uurtje of 7 à 8 laten lopen. Het RTL4 logo is nog altijd aanwezig bij lichte achtergronden. Hier op het forum heb ik gelezen dat Ecare een foto neemt van de burn-in. Probleem is echter dat deze wel degelijk zichtbaar is in de schuifbalk of bijvoorbeeld een egaal witte jpeg (en mij dus irriteert) maar dat het niet lukt om er een echte duidelijke foto van te nemen. Op de foto is het wel te zien maar het knalt er nu ook weer niet vanaf.

Mocht ik tot een garantieclaim overgaan wil ik natuurlijk niet te horen krijgen dat het niet erg genoeg is bijvoorbeeld. Ondertussen nog maar een aantal keren de schuifbalk proberen en dan in de loop van de week besluiten wat te doen. Ik houd me aanbevolen voor tips om de burn-in goed vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
LuPo schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:59:
[...]

Heeft je PS3 melding gegeven dat er een 3D signaal was gedetecteerd? Zo niet, dan heb je misschien de instellingen niet goed.
De Samsung SSG-4100GB brillen geven een prima 3D beeld.
Ik heb geen ervaring met de Panasonic brillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
S1NN3D schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:24:
[...]

Heb ondertussen de schuifbalk wederom een uurtje of 7 à 8 laten lopen. Het RTL4 logo is nog altijd aanwezig bij lichte achtergronden. Hier op het forum heb ik gelezen dat Ecare een foto neemt van de burn-in. Probleem is echter dat deze wel degelijk zichtbaar is in de schuifbalk of bijvoorbeeld een egaal witte jpeg (en mij dus irriteert) maar dat het niet lukt om er een echte duidelijke foto van te nemen. Op de foto is het wel te zien maar het knalt er nu ook weer niet vanaf.

Mocht ik tot een garantieclaim overgaan wil ik natuurlijk niet te horen krijgen dat het niet erg genoeg is bijvoorbeeld. Ondertussen nog maar een aantal keren de schuifbalk proberen en dan in de loop van de week besluiten wat te doen. Ik houd me aanbevolen voor tips om de burn-in goed vast te leggen.
Gewoon negeren. Het is geen permanente burn-in maar image retention en zal altijd weggaan. Dit kan soms weken of zelfs maanden duren. Ik heb nog steeds het NOS logo van de olympische spelen maar is inmiddels voor zo'n 90% weggetrokken.

Sowieso is het aan te raden om de eerste 200 uur statische beelden te voorkomen en ik vermoed dat pas na zo'n 1000 uur het scherm minder gevoelig wordt voor image retention. Hier een interessante post van AVForums waarin de terminologie wordt uitgelegd en wat er tegen te doen.
Forget the confusing terminology that is constantly interchanged and mixed up. Here is the scientific info you can trust:

Burn-In, Image retention, image sticking, image ghosting, residual image....etc are all terminology that is constanly interchanged even though there are several mechanisms involved.

Here is a list of the actual mechanisms that I know of in order of probability (most probable first)

1 - phosphorescence - there is a long afterglow component of phosphors that can be seen even when the display is off. It is very very faint however and eventually dissipates.

2 - Residual charge - Plasma displays use dielectric charges to control the on or off states of the pixel. If there is a slight residual charge left when the pixel is turned off the next time it turns on the pixel will be slightly brighter than normal. This will show up as a ghost image on a dark screen. You can tell it is residual charge because the ghost image is slightly brighter than the dark background. This ghost image is transient and easily removed by either a full white screen or watching full screen material for a few hours.

3 - MgO Sputtering - High energy discharge in Plasma displays causes Magnesium Oxide to sputter and deposit onto the phosphor and adjacent pixels. The result is a long lasting ghost image that can take many days to remove. It can be seen as a slightly darker image on a full white screen. Ironically, a full white screen for many hours is the best course of action to resolve this issue as it normalized the deposition of MgO to all pixels (evens it out)

4 - Phosphor aging - Permanent aging of the phosphor material that causes a slightly darker ghost image that is irreversible.

Finally, the screen wipe feature is not useless and will not aggressively "age" your display. It is there to normalize wall charge and MgO deposition (see why above). Remember, plasma displays use dynamic brightness control, so a full white screen or a scrolling white bar should not aggressively age your display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leader98 schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:30:
[...]

De Samsung SSG-4100GB brillen geven een prima 3D beeld.
Ik heb geen ervaring met de Panasonic brillen.
Heb deze brillen ook gekocht en werken prima,lekker goedkoop ook.
Moet wel zeggen dat het 3d effect niet bij alle films en games goed uit de verf komt vind ik.
Maar dat is weer een andere discussie
De pansonic promo clipjes die ik heb gedownload zijn wel erg vet trouwens.
Daar heb je ook echt het pop out effect dat dingen uit het scherm komen.
Deze clips zijn dan ook speciaal hiervoor gemaakt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heisenbug schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:55:
[...]

Gewoon negeren. Het is geen permanente burn-in maar image retention en zal altijd weggaan. Dit kan soms weken of zelfs maanden duren. Ik heb nog steeds het NOS logo van de olympische spelen maar is inmiddels voor zo'n 90% weggetrokken.

Sowieso is het aan te raden om de eerste 200 uur statische beelden te voorkomen en ik vermoed dat pas na zo'n 1000 uur het scherm minder gevoelig wordt voor image retention. Hier een interessante post van AVForums waarin de terminologie wordt uitgelegd en wat er tegen te doen.

[...]
Bedoel je hiermee dan ook dat je al die tijd niet naar de zender mag kijken waarvan het logo erin staat.
Of gaat dit ook langzaam weg als je af en toe toch naar die zender kijkt?
Blijf je dan ook regelmatig de schuifbalk draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:57:
Prijs ed daargelaten. In de specs zie ik, buiten marketingtermen, niet zo veel verschil nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Heisenbug schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:55:
[...]

[...]
Interessant technisch achtergrond info. Als ik het lees zijn enkel opties 3 en 4 mogelijk van toepassing. Aangezien de tv er ondertussen ruim 1.300 uur op heeft zitten vrees ik echter dat er niets aan te doen is. Ik geeft het nog even de tijd en laat de schuifbalk nog een aantal keren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 19:51
En voorlopig wat minder egaal witte jpegs kijken, irriteer je jezelf ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Bever! schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:54:
En voorlopig wat minder egaal witte jpegs kijken, irriteer je jezelf ook niet..
Die zijn natuurlijk alleen gebruikt om het vast te stellen...

Maar wanneer je tijdens het tv kijken elke paar minuten het rtl4-logo ziet, wanneer er lichtere tinten in de linkerbovenhoek weergegeven moeten worden, gaat dit toch irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Wat doen ze eigenlijk met alle "burn-in" toestellen die ze omruilen?
Ik wil ze graag overkopen voor 25% van de winkelprijs als het een minuscuul logootje in de hoek is. Heb je met films dus totaal geen last van omdat je een zwarte balk hebt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door BARACUS op 25-09-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 16-09 09:05
BARACUS schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:21:
Heb je met films dus totaal geen last van omdat je een zwarte balk hebt. :)
Er zijn zat 16:9 films.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:02:
[...]

Bedoel je hiermee dan ook dat je al die tijd niet naar de zender mag kijken waarvan het logo erin staat.
Of gaat dit ook langzaam weg als je af en toe toch naar die zender kijkt?
Blijf je dan ook regelmatig de schuifbalk draaien?
Wat ik nu voorlopig doe is alle logo's ontwijken door met "zoom 1" te kijken. Maar de schuifbalk draai ik niet meer omdat IR ook verdwijnt met normale content. Ik denk alleen dat het niet zo effectief is als de schuifbalk omdat volgens die link 'MgO Sputtering' het best wordt verholpen door een wit beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 50VT50 hangt. Erg tevreden over het feit dat ik op de 50G20 altijd problemen had met brightness die bij een erg donkere scene naar een lichte scene omhoog knalde en al het zwart grijs maakte.
De VT50 heeft dit dus helemaal niet. Hij draait nu al een week zonder uit te zijn geweest de break in 1080P RGB Jpeg's. Hopelijk helpt t om t scherm wat minder gevoelig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PS:

Er is een software update voor in ieder geval de P50ST50.

http://panasonic.jp/suppo.../fw/europe/down_eu12.html

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Verwijderd

Volgens de change log: •Improvement of browser.
Gebruikt er iemand uberhaupt de browser ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:37:
[...]

Volgens de change log: •Improvement of browser.
Gebruikt er iemand uberhaupt de browser ?
De browser gebruik ik niet
Het leek me wel makkelijk om via de keyboard functie van de remote app(android)
Youtube te bedienen,dit blijkt echter niet te werken.
Iemand hier een oplossing voor?

• LuPo
Ik heb de update ook binnengehaald (P42ST50). De volume button op je scherm is gewijzigd. Bij mij in ieder geval. ;)

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Hey, vraagje, ik heb een VT50, je hebt de mode instellingen Dynamic, normal, cinema, THX Cinema, THX Bright Room, Game en prof 1 en 2.

Nu is het zo dat op de eerste 3 het beeld groter is dan THX Cinema en Bright Room, als het op de die twee staat dan verspringt het beeld, dan zie je meer van het beeld maar krijg ik rare 2-3 pixels breed randjes op boven en onder en zijkanten, ziet er erg raar uit en is best storend.

Het probleem is wel dat THX Cinema een mooier beeld geeft dan Dynamic, Normal en Cinema. Enige idee hoe ik het verspringen van het beeld van THX Cinema kan stoppen, want op Dynamic, Normal en Cinema zijn die randjes er niet, wel minder beeld maar dat is niet erg nog ( mis er niks mee )

Hoop dat het een beetje duidelijk is, lastig uit te leggen zonder het te kunnen laten zien!

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Pagina: 1 ... 43 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.