PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
Dat er wat verschil zit tussen SD en HD is duidelijk. Het Ned1 logo is zowel bij de SD als de HD variant gewoon hetzelfde, ze gebruiken hetzelfde logo.alex4allofyou schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:21:
[...]
Je hebt niet geheel gelijk, het verschil van de logo's bij SD van NL1/2 is behoorlijk, iets minder fel gekleurd en slechts 1 kleur. Daarnaast maakt dat het SD is dat het logo meer gerafeld is. Het mist de scherpte die er al een mes doorheen klieft zeg maar.
Dat is allang uitgebreid besproken elders in dit topic en de voorgaande topics, eveneens als jouw 'tips' hierboven mbt inzoomen e.d. Allemaal al bekend, en niets nieuws. Lees het topic eens door zou ik zeggen, jouw bevindingen zijn voor jou misschien nieuw maar een herhaling van zetten.De tv heeft een functie dat hij pixels shuffelt om inbranden te voorkomen, dat shuffelen gaat met deze logo's een stuk efficiënter heb ik het idee, want er is nog 'ruimte' zeg maar om te schuiven. Het is alsof je een jpeg neemt ipv een scherpe vector waar de puntjes precies naast elkaar lopen als een mes.
Ja, maar je gaat van jezelf uit, blijkbaar heb je gewoon een goed paneel als de problemen wegblijven. Er zijn mensen genoeg in dit topic te vinden die allemaal hetzelfde hebben gedaan als jij en wel problemen hebben.Ik kan de mensen het iig aanbevelen, totaal GEEN inbranden / retentie gehad bij deze zenders tot nu toe, en ze staan er geregeld op. Zoals gezegd, ALLEEN bij NL1/2 en SBS6. Hoewel RTL5 er nu ook wel bij mag, hebben jullie dat logo gezien?!?
Logo's zijn zeker niet hetzelfde, tenminste bij NOS. Ik heb bij NL3 wel gewoon HD omdat die kleur minder gevaarlijk is, verschilt wel degelijk. De kleuren zijn minder fel en de missen details die de HD versies wel hebben. Of dit aan het SD signaal ligt of niet, ze verschillen. Sowieso ga je van 1080i naar 480/576p (volgens mij), resulterend in een gestretcht beeld waar niet alle pixels direct aangestuurd worden, dit moet toch schelen. Je kan het ook merken omdat de bovenkant soms wat schokt bij mij.Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:42:
[...]
Dat er wat verschil zit tussen SD en HD is duidelijk. Het Ned1 logo is zowel bij de SD als de HD variant gewoon hetzelfde, ze gebruiken hetzelfde logo.
[...]
Dat is allang uitgebreid besproken elders in dit topic en de voorgaande topics, eveneens als jouw 'tips' hierboven mbt inzoomen e.d. Allemaal al bekend, en niets nieuws. Lees het topic eens door zou ik zeggen, jouw bevindingen zijn voor jou misschien nieuw maar een herhaling van zetten.
[...]
Ja, maar je gaat van jezelf uit, blijkbaar heb je gewoon een goed paneel als de problemen wegblijven. Er zijn mensen genoeg in dit topic te vinden die allemaal hetzelfde hebben gedaan als jij en wel problemen hebben.
Mensen die zich zorgen maken over deze problemen, zoals ik, vinden het volgens mij fijn als er mensen zijn die dezelfde problemen hebben en die diens bevindingen plaatsen, ook al is het enigszins dubbel. Mensen die het als een (groot) probleem ervaren hebben volgens mij hier wel behoefte aan, ikzelf had dit wel iig. Daarnaast zijn er 165 pagina's, sorry dat ik ze niet allemaal doorgenomen heb hoor.
Ik weet niet of het aan het paneel ligt, feit is dat ik deze dingen niet gedaan heb bij de vorige twee, en dat liep dus niet goed af. Ik had de ST50 vanaf dag 1 dat hij op de markt kwam, dus ik mag toch zeggen dat ik de toestel wel een beetje ken zo onderhand. Moet wel toegeven dat ik bij de eerste twee, die van dezelfde batch kwamen een software-update moest doen en bij de laatste niet, dus deze is idd waarschijnlijk the latest build. Maar retentie heb ik ook bij deze gehad dus dat er sprake is van nog steeds dezelfde patronen, ik denk het wel.
[ Voor 7% gewijzigd door alex4allofyou op 02-09-2012 21:03 ]
Dat nieuwe RTL8-logo vind ik bovendien verdomd veel op dit lijken:Help!!!! schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:55:
Dat nieuwe RTL 5 (maar ook RTL8) logo is echt compleet vd pot gerukt. Zo intrusive als dat is.![]()
Je kunt geen tv kijken zonder dat je steeds naar dat logo kijkt. Uiteraard de bedoeling maar OMFG wat irritant.![]()
/rant out.

(Couverts-logo, niet dat die heel origineel is, maar zelfs de kleuren komen overeen...)
The devil is in the details.
Maar je kan veel zeggen van dit logo, hij is wel semi-transparant. Je kan de uitzending erachter zien doorlopen, dit scheelt dus enorm.Hahn schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:58:
[...]
Dat nieuwe RTL8-logo vind ik bovendien verdomd veel op dit lijken:
[afbeelding]
(Couverts-logo, niet dat die heel origineel is, maar zelfs de kleuren komen overeen...)
Verwijderd
Semi transparant?? Echt niet, gewoon weer zo`n inbrandlogo. Mijn vriendin kijkt nog weleens rtl5, maar vanaf nu net als sbs6 en ned 1 gewoon verboden. Mijn vt50 is heilig !alex4allofyou schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:59:
[...]
Maar je kan veel zeggen van dit logo, hij is wel semi-transparant. Je kan de uitzending erachter zien doorlopen, dit scheelt dus enorm.
Verwijderd
alex4allofyou schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:56:
[...]
Logo's zijn zeker niet hetzelfde, tenminste bij NOS.
Ja maar de logo's van SD en HD Ned 1,2,3 zijn gewoon hetzelfde, zelfde content wordt er uitgezonden. Alleen zie je verschil doordat SD (standard definition) anders wordt uitgezonden dan HD (High definition). Bij SD lijken ze fletser, maar het is nog steeds hetzelfde logo. Rood op ned 1, blauw op ned 2 en groen op ned 3.Ik heb bij NL3 wel gewoon HD omdat die kleur minder gevaarlijk is, verschilt wel degelijk. De kleuren zijn minder fel en de missen details die de HD versies wel hebben. Of dit aan het SD signaal ligt of niet, ze verschillen. Sowieso ga je van 1080i naar 480/576p (volgens mij), resulterend in een gestretcht beeld waar niet alle pixels direct aangestuurd worden, dit moet toch schelen. Je kan het ook merken omdat de bovenkant soms wat schokt bij mij.
Dat weerspreek ik ook niet, alleen komt het over alsof je met nieuwe bevindingen komt die nog geen twee of drie pagina's eerder ook al zijn besproken. Beetje eigen inzet wordt hier verwacht door dingen uit te zoeken en je in te lezen. Natuurlijk deel ik de zorgen.Mensen die zich zorgen maken over deze problemen, zoals ik, vinden het volgens mij fijn als er mensen zijn die dezelfde problemen hebben en die diens bevindingen plaatsen, ook al is het enigszins dubbel. Mensen die het als een (groot) probleem ervaren hebben volgens mij hier wel behoefte aan, ikzelf had dit wel iig. Daarnaast zijn er 165 pagina's, sorry dat ik ze niet allemaal doorgenomen heb hoor.
Het lijkt erop (wat ook hier reeds is aangevoerd) dat met name de serie uit 2011 er erg gevoelig voor is.Ik weet niet of het aan het paneel ligt, feit is dat ik deze dingen niet gedaan heb bij de vorige twee, en dat liep dus niet goed af. Ik had de ST50 vanaf dag 1 dat hij op de markt kwam, dus ik mag toch zeggen dat ik de toestel wel een beetje ken zo onderhand. Moet wel toegeven dat ik bij de eerste twee, die van dezelfde batch kwamen een software-update moest doen en bij de laatste niet, dus deze is idd waarschijnlijk the latest build. Maar retentie heb ik ook bij deze gehad dus dat er sprake is van nog steeds dezelfde patronen, ik denk het wel.
Jewel, ik keek gisteren even naar ik geloof Resident Evil, en je zag door het logo heen het filmmateriaal. Zeer licht dat wel, maar toch, het zal toch wel schelen denk ik zo.Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:24:
[...]
Semi transparant?? Echt niet, gewoon weer zo`n inbrandlogo. Mijn vriendin kijkt nog weleens rtl5, maar vanaf nu net als sbs6 en ned 1 gewoon verboden. Mijn vt50 is heilig !
Nee hoor, andere logo's, op de NOS, waar de SD versie de cijfers wit heeft, zijn die in HD de kleur met wit er omheen, hij heeft wel gradiënten, dus dat scheelt dan weer wel. Klopt ook wel, bij de inbranding bij mij was het NL1 en je zag dat het niet 1 op 1 overgenomen was.Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:38:
[...]
[...]
Ja maar de logo's van SD en HD Ned 1,2,3 zijn gewoon hetzelfde, zelfde content wordt er uitgezonden. Alleen zie je verschil doordat SD (standard definition) anders wordt uitgezonden dan HD (High definition). Bij SD lijken ze fletser, maar het is nog steeds hetzelfde logo. Rood op ned 1, blauw op ned 2 en groen op ned 3.
Ja, en als jij goed gelezen had dan had je gezien dat ik die posts ook geschreven hadDat weerspreek ik ook niet, alleen komt het over alsof je met nieuwe bevindingen komt die nog geen twee of drie pagina's eerder ook al zijn besproken. Beetje eigen inzet wordt hier verwacht door dingen uit te zoeken en je in te lezen. Natuurlijk deel ik de zorgen.
Ik reageerde op een reply van die post.
Kan ik niet over meespreken, ik geloof dat die serie the green blob met name had. Ik vind het iig wel schrikbarend. De oude Panasonic Plasma die ik had had nul komma nul inbrandingen. Die was al meer dan drie jaar oud.Het lijkt erop (wat ook hier reeds is aangevoerd) dat met name de serie uit 2011 er erg gevoelig voor is.
Haha je vriendin zal blij zij met de vt50... Als je zo miet kijken zou ik hem blijven omruilen totdat ik een goede had. Dat is niet normaal.Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:24:
[...]
Semi transparant?? Echt niet, gewoon weer zo`n inbrandlogo. Mijn vriendin kijkt nog weleens rtl5, maar vanaf nu net als sbs6 en ned 1 gewoon verboden. Mijn vt50 is heilig !
Verwijderd
Dan verschilt het blijkbaar per aanbieder de aanvoer van de SD kanalen, want ik zie in zowel de SD als HD bij NOS uitzendingen gewoon de logo's in kleur, geen verschil dus. Vanmorgen nog bekeken en op gelet. Ik heb het hier over Canal Digitaal Satelliet en Glashart Media. Zowel in SD als HD bij NOS uitzendingen kleuren logo's, ook hier geen verschil.alex4allofyou schreef op maandag 03 september 2012 @ 02:36:
[...]
Nee hoor, andere logo's, op de NOS, waar de SD versie de cijfers wit heeft, zijn die in HD de kleur met wit er omheen, hij heeft wel gradiënten, dus dat scheelt dan weer wel. Klopt ook wel, bij de inbranding bij mij was het NL1 en je zag dat het niet 1 op 1 overgenomen was.
Wellicht dat het bij jouw aanbieder toch anders is in aanvoer maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Maar ik sluit het niet uit. Met andere woorden, dan hebben zowel jij als ik hierin gelijk. Alleen ervaren we beiden iets anders door een waarschijnlijk verschil in aanbieder.
Och, zo kunnen we elkaar vliegen blijven afvangen. Het punt is nu wel gemaakt, n.l. dat jij dingen aandikt die reeds uitgebreid en herhaaldelijk in dit topic al zijn opgevoerd. Jij brengt jouw bevindingen alsof het nieuw is, als je de moeite had genomen dit topic door te lezen had jeje moeite kunnen besparen.Ja, en als jij goed gelezen had dan had je gezien dat ik die posts ook geschreven had![]()
Ik reageerde op een reply van die post.
Tja, als je dit topic nou had doorgelezen he...Kan ik niet over meespreken, ik geloof dat die serie the green blob met name had. Ik vind het iig wel schrikbarend. De oude Panasonic Plasma die ik had had nul komma nul inbrandingen. Die was al meer dan drie jaar oud.
Ziggo idd, zou weleens kunnen.Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:12:
[...]
Dan verschilt het blijkbaar per aanbieder de aanvoer van de SD kanalen, want ik zie in zowel de SD als HD bij NOS uitzendingen gewoon de logo's in kleur, geen verschil dus. Vanmorgen nog bekeken en op gelet. Ik heb het hier over Canal Digitaal Satelliet en Glashart Media. Zowel in SD als HD bij NOS uitzendingen kleuren logo's, ook hier geen verschil.
Wellicht dat het bij jouw aanbieder toch anders is in aanvoer maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Maar ik sluit het niet uit. Met andere woorden, dan hebben zowel jij als ik hierin gelijk. Alleen ervaren we beiden iets anders door een waarschijnlijk verschil in aanbieder.
[...]
Och, zo kunnen we elkaar vliegen blijven afvangen. Het punt is nu wel gemaakt, n.l. dat jij dingen aandikt die reeds uitgebreid en herhaaldelijk in dit topic al zijn opgevoerd. Jij brengt jouw bevindingen alsof het nieuw is, als je de moeite had genomen dit topic door te lezen had jeje moeite kunnen besparen.
[...]
Tja, als je dit topic nou had doorgelezen he...
Nogmaals, ik beantwoord een reply die iemand gedaan heeft op mijn post vorige week. Hier opvolgend ga jij roepen dat ik dezelfde boodschap breng als vorige week van mezelf. Tja, prima, de frustratie zal flink zijn op deze boards.
Ik heb voldoende gelezen, het is een open messageboard, staat het je niet aan gewoon verder lezen.
Verwijderd
Dat valt best mee.alex4allofyou schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:24:
[...]
Nogmaals, ik beantwoord een reply die iemand gedaan heeft op mijn post vorige week. Hier opvolgend ga jij roepen dat ik dezelfde boodschap breng als vorige week van mezelf. Tja, prima, de frustratie zal flink zijn op deze boards.
Precies, dat geldt voor jou evengoed.Ik heb voldoende gelezen, het is een open messageboard, staat het je niet aan gewoon verder lezen.
net terug van de IFA
Verwijderd
Glasses-free 3D? How was it?Bever! schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:22:
Zo ik kan jullie zeggen dat een 8k 145 inch plasma er uber indrukwekkend uitziet.![]()
net terug van de IFA
145 inch ?! In 2010 hadden ze al een 4K versie van 152 inch ... groter = beter dus ik hoop dat ze die laatste inches nog erbij kunnen proppenBever! schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:22:
Zo ik kan jullie zeggen dat een 8k 145 inch plasma er uber indrukwekkend uitziet.![]()
net terug van de IFA
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Heb reeds het hele forum doorgespit en de twijfel zit toch in de genoemde problemen en de vraag in hoeverre ik hier last van ga hebben en of dit ga opmerken.
Als ik lees dat sommige mensen bepaalde zenders vermijden dan lijkt me dit toch echt een belachelijke situatie.
Dit kan nooit de bedoeling zijn lijkt me.
Momenteel heb ik de samsung LE40A656. (Oude lcd dus,geen led)Deze tv heeft super goed beeld (met de juiste settings)en geen van de bekende problemen zover ik kan zien. Deze kreeg op hdtvtest dan ook de highly recommended terwijl de nieuwere sammy's dit niet eens halen.
Wellicht een stomme vraag maar is de panasonic st50 dan zoveel beter en mooier dan mijn ouwe samsung?
Dit zou mijn eerste plasma gaan worden namelijk.
Tja zoals vaker gezegd: Er worden ook voornamelijk negatieve reacties gepost. Gisteren was ik bij een maat van me en die heeft sinds een maandje een 42 inch st50. Superprachtig beeld, 0 problemen (echt niets van wat hier allemaal genoemd wordt) en gewoon vanaf dag 1 normaal gebruikt (niet ingespeeld of iets dergelijks). Verder keek ie alleen HD zenders, gebruikt m af en toe als pc monitor en speelt er games op via de PS3. Allemaal probleemloos.Wellicht een stomme vraag maar is de panasonic st50 dan zoveel beter en mooier dan mijn ouwe samsung?
Dit zou mijn eerste plasma gaan worden namelijk.
P.s ik ga zelf een vt50 aanschaffen zodra ik daar ruimte voor heb, en heb dit topic een tijdje gevolgd, maar werd toch wel een beetje moe/angstig van de trend dat er zoveel negatieve posts werden geplaatst. Daarom voor de verandering een positieve
Verwijderd
Zal ook allemaal wel loslopen denk ik. Je hoort alleen de negatieve kanten vaak idd.Defnosh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:42:
[...]
Tja zoals vaker gezegd: Er worden ook voornamelijk negatieve reacties gepost. Gisteren was ik bij een maat van me en die heeft sinds een maandje een 42 inch st50. Superprachtig beeld, 0 problemen (echt niets van wat hier allemaal genoemd wordt) en gewoon vanaf dag 1 normaal gebruikt (niet ingespeeld of iets dergelijks). Verder keek ie alleen HD zenders, gebruikt m af en toe als pc monitor en speelt er games op via de PS3. Allemaal probleemloos.
P.s ik ga zelf een vt50 aanschaffen zodra ik daar ruimte voor heb, en heb dit topic een tijdje gevolgd, maar werd toch wel een beetje moe/angstig van de trend dat er zoveel negatieve posts werden geplaatst. Daarom voor de verandering een positieve
Kijk zelf ook alleen hd upc en films en games via ps3.
Het 3d gebeuren lijkt me bij sommige games en films ook wel mooi.
Denk dat ik toch maar voor 42st50 ga. Is iets groter dan mijn huidige tv en ik zit er zo'n 3mtr vanaf.
De prijs is ook goed te doen!
stond een 103 inch glasses free 3d plasma, werkte prima maar je moest op een van 6 plekken gaan staan anders werkte het niet. Dus nog niet rijp voor productie..
8k was wel echt super gaaf, net alsof je door een raam kijkt. Nog nooit zo'n immersive ervaring gehad, veel indrukwekkender dan de beste 3d
Ik kan dit alleen maar beamen. Ik heb zelf ook ST50 en ik ben er helemaal weg van, wat een geweldig beeld! En totaal geen problemen ook, en ik kijk inderdaad ook vanaf dag 1 normaal zonder inspelen of sd kijken etc.Defnosh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:42:
[...]
Tja zoals vaker gezegd: Er worden ook voornamelijk negatieve reacties gepost. Gisteren was ik bij een maat van me en die heeft sinds een maandje een 42 inch st50. Superprachtig beeld, 0 problemen (echt niets van wat hier allemaal genoemd wordt) en gewoon vanaf dag 1 normaal gebruikt (niet ingespeeld of iets dergelijks). Verder keek ie alleen HD zenders, gebruikt m af en toe als pc monitor en speelt er games op via de PS3. Allemaal probleemloos.
0 problemen en alleen maar genieten hier!
Verwijderd
Dat is vast zonder reden. Want er word zomaar geklaagd omdat het een fantastische TV is zonder gebreken. Nee, de mensen die klagen maar wat, eigen schuld. Zoiets?Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:11:
[...]
Je hoort alleen de negatieve kanten vaak idd.
Dat is toch niet wat hij bedoelt? Hij bedoelt slechts dat er momenteel een vertekend beeld ontstaat.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:41:
[...]
Dat is vast zonder reden. Want er word zomaar geklaagd omdat het een fantastische TV is zonder gebreken. Nee, de mensen die klagen maar wat, eigen schuld. Zoiets?
[ Voor 12% gewijzigd door bear87 op 05-09-2012 20:45 ]
Verwijderd
Juist niet, je zou het beeld vertekenen door de schone schijn op te houden en te doen alsof er niets aan de hand is waarmee je een hoop mensen die wel wat hebben enorm tekort doet.bear87 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:43:
[...]
Dat is toch niet wat hij bedoelt? Hij bedoelt slechts dat er momenteel een vertekend beeld ontstaat.
Verwijderd
Ik snap dat de mensen met problemen niet uit hun nek zitten te lullen,maar het gaat erom wat de verhoudingen zijn idd. Al kom je dat toch niet precies te weten.bear87 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:43:
[...]
Dat is toch niet wat hij bedoelt? Hij bedoelt slechts dat er momenteel een vertekend beeld ontstaat.
Ik neem aan dat er meer mensen zonder problemen zijn als met.
Anders kon Panasonic wel inpakken.
Ik had gewoon wat goede reacties nodig om me over de streep te trekken
Wat bedoel je precies? Van schone schijn is geen sprake, ik heb 0 problemen en zo zijn er wel meer mensen. Je lijkt er bijna vanuit te gaan alsof je problemen moet hebben. En dat is nou juist waar het om gaat: Verhoudingen. Als alles goed is en je hebt 0 problemen, kom je je minder snel melden hier.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:58:
[...]
Juist niet, je zou het beeld vertekenen door de schone schijn op te houden en te doen alsof er niets aan de hand is waarmee je een hoop mensen die wel wat hebben enorm tekort doet.
[ Voor 39% gewijzigd door bear87 op 05-09-2012 21:18 ]
Is dit een issue van het verbinden van de mediabox met de TV via SCART?
Is er in de TV iets in te stellen om dit te verhelpen?
Verwijderd
Ik heb geluid via versterker lopen,(optisch digitaal)Leader98 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:20:
We hebben sinds kort een TXP42ST50 en wat me opvalt is dat het geluid vanaf de UPC decoderbox (Thompson met DVR - SCART) wisselend soms wel en soms niet lipsynchroon wordt weergegeven.
Is dit een issue van het verbinden van de mediabox met de TV via SCART?
Is er in de TV iets in te stellen om dit te verhelpen?
Deze heeft wel een sync intelling,of je tv dit heeft weet ik niet,mijn samsung niet.
Ik zou trouwens snel een nieuwe upcbox regelen met hdmi,misschien helpt dat.
Scart is achterhaald en daarmee doe je jouw mooie tv te kort
Verwijderd
Dat blijkt wel, komen melden dat je geen problemen hebt...bear87 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:13:
Als alles goed is en je hebt 0 problemen, kom je je minder snel melden hier.
Ik vraag me af wat dit dan bijdraagt: "ja maar ik heb geen problemen".. Ja, en? Dus?bear87 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:40:
0 problemen en alleen maar genieten hier!
Verwijderd
Jow Funk doe niet zo gefrustreerd manVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:20:
[...]
Dat blijkt wel, komen melden dat je geen problemen hebt...
[...]
Ik vraag me af wat dit dan bijdraagt: "ja maar ik heb geen problemen".. Ja, en? Dus?Daar kan iemand die wel problemen heeft (en dat zijn er een hele hoop als je de reeksen doorbladert) helemaal niets mee. Zeg dan niets.
Iemand die twijfelt over een aankoop kan er misschien wel iets mee
Verwijderd
Jow ja man, jeweetz!Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:30:
[...]
Jow Funk doe niet zo gefrustreerd man
Iemand die twijfelt over een aankoop kan er misschien wel iets mee
Goed, ja en iemand kan ook wat met kritiek en het feit dat er toch nog problemen zijn met o.a. de plasma's van Panasonic. Maar dat mag je weer niet zeggen, omdat er anders mogelijk mensen voor hun hoofd worden gestoten die zo'n dure bak hebben 'waar niets aan mankeert'. Dan ben je ineens gefrustreerd. Verre van, want ik geniet nog elke dag weer van het beeld! Wat niet wegneemt dat ik in elk geval niet wegkijk voor de problemen!
Raar hoe sommige mensen altijd maar weer een conclusie eraan verbinden "oh dus dan zal je wel gefrustreerd zijn". Pff...
Natuurlijk zijn er genoeg mensen met problemen, niemand wil die mensen tekort doen/tegen spreken.
Echter, wanneer je dit topic van de zijlijnen volgt, en je ziet alleen mensen die hun problemen posten, lijkt het dus net alsof iedereen problemen heeft met de tv's van Panasonic.
Heeft dus niets te maken met dat je bepaalde dingen niet mag zeggen oid.
Hoop dat het zo helder is voor je:P
Als retentie voor persoon A niet opvalt danwel hij zich er niet aan stoort kun je zeggen dat er geen probleem is. Echter voor persoon B (bijv. iemand die nog geen Pana Plasma heeft) zou dat wel kunnen opvallen en die heeft dan dus toch een probleem.
Op mijn vorige Panasonic plasma (42PZ85) had ik een paar logo's die redelijk ingebrand waren. Bij Film of TV met lichte achtergrond zag je dat wel zonder dat je daar nou echt moeite voor hoefde te doen. Maar ik kon er redelijk mee leven. Bepaalde banding problemen waren imo storender.
Op mijn huidige 50ST50 heb je na bijv. een paar uur NL1 kijken wel degellijk redelijke logo retentie die je op een lichte achtergrond ziet, zeker als je weet dat het er is.
Deze retentie is met een paar nachten schuifbalk weg te krijgen maar als je niks doet ben ik er redelijk zeker van dat het zodanig gaat inbranden dat je het niet wegkrijgt en redelijk makkelijk opvalt bij een lichte achtergrond.
Op basis van mijn eigen ervaring, ervaringen in het topic en de info die Pana zelf geeft kun je er imho gewoon van uitgaan dat alle Pana plasma's minimaal behoorlijk gevoelig zijn voor retentie en inbranden.
Als potentiele koper zou ik me er niet alteveel zorgen overmaken omdat Pana in het ergste geval omruilt en omdat er afhankelijk van je persoonlijkheid (perfectionist of niet) redelijk mee valt te leven.
Als je je er echt zorgen over maakt en je je zelf kent en weet of je er evt gefrustreerd van kunt raken is de beste tip:
Ga in de winkel kijken maar bovenal vraag eens rond in je kennisenkring wie er een redelijk recente plasma heeft. Ga daar eens kijken, laat als het kan schuifbalk draaien of neem een licht testplaatje mee op een usbstick en bekijk het scherm eens goed op de plekken waar logo's voor kunnen komen. Zie je retentie/inbranden? Ja, kijk dan even tv op een zender met lichte achtergrond en kijk of het je stoort.
Laatste belangrijke tip. Bij veel beeldfouten is het zo dat het mensen pas opvalt als ze er op gewezen worden danwel ernaar op zoek gaan. Dus weet waar je naar op zoek gaat
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 06-09-2012 08:52 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
Okey alle plasma's hebben last van retentie dat geloof ik,inbranden zou niet meer mogen gebeuren wordt gezegd,of je moet heel raar doen.Help!!!! schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:49:
Definieer problemen zou ik zeggen. Als iemand hier meldt: "Ik heb geen problemen." Dan zegt mij dat nog niet heel veel.
Als retentie voor persoon A niet opvalt danwel hij zich er niet aan stoort kun je zeggen dat er geen probleem is. Echter voor persoon B (bijv. iemand die nog geen Pana Plasma heeft) zou dat wel kunnen opvallen en die heeft dan dus toch een probleem.
Op mijn vorige Panasonic plasma (42PZ85) had ik een paar logo's die redelijk ingebrand waren. Bij Film of TV met lichte achtergrond zag je dat wel zonder dat je daar nou echt moeite voor hoefde te doen. Maar ik kon er redelijk mee leven. Bepaalde banding problemen waren imo storender.![]()
Op mijn huidige 50ST50 heb je na bijv. een paar uur NL1 kijken wel degellijk redelijke logo retentie die je op een lichte achtergrond ziet, zeker als je weet dat het er is.
Deze retentie is met een paar nachten schuifbalk weg te krijgen maar als je niks doet ben ik er redelijk zeker van dat het zodanig gaat inbranden dat je het niet wegkrijgt en redelijk makkelijk opvalt bij een lichte achtergrond.
Op basis van mijn eigen ervaring, ervaringen in het topic en de info die Pana zelf geeft kun je er imho gewoon van uitgaan dat alle Pana plasma's minimaal behoorlijk gevoelig zijn voor retentie en inbranden.
Als potentiele koper zou ik me er niet alteveel zorgen overmaken omdat Pana in het ergste geval omruilt en omdat er afhankelijk van je persoonlijkheid (perfectionist of niet) redelijk mee valt te leven.
Als je je er echt zorgen over maakt en je je zelf kent en weet of je er evt gefrustreerd van kunt raken is de beste tip:
Ga in de winkel kijken maar bovenal vraag eens rond in je kennisenkring wie er een redelijk recente plasma heeft. Ga daar eens kijken, laat als het kan schuifbalk draaien of neem een licht testplaatje mee op een usbstick en bekijk het scherm eens goed op de plekken waar logo's voor kunnen komen. Zie je retentie/inbranden? Ja, kijk dan even tv op een zender met lichte achtergrond en kijk of het je stoort.
Laatste belangrijke tip. Bij veel beeldfouten is het zo dat het mensen pas opvalt als ze er op gewezen worden danwel ernaar op zoek gaan. Dus weet waar je naar op zoek gaat![]()
Toch vind ik het wel ver gaan dat je voor een paar uur ned 1 kijken een paar nachten lang de boel moet oplappen.
Blijkbaar is het toch de moeite waard.
Ik ga nog ff kijken in de winkel en een beetje spelen met de instellingen/schuifbalk e.d
Ga hem toch aanschaffen denk ik,kan hem altijd nog ruilen voor een andere
In mijn kennissenkring heeft iedereen een samsung led uiteraard,zoals half nederland.
Ben het er welmee eens dat plasma rustiger en natuurlijker kijkt itt die over the top gepimpte led schermen met veel te veel licht
Kijk, dat hoeft natuurlijk niet. Dat moet je alleen doen als je de retentie uberhaupt ziet en je je er aan stoort.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:17:
[...]
Okey alle plasma's hebben last van retentie dat geloof ik,inbranden zou niet meer mogen gebeuren wordt gezegd,of je moet heel raar doen.
Toch vind ik het wel ver gaan dat je voor een paar uur ned 1 kijken een paar nachten lang de boel moet oplappen.
Verder is het een mooie tv die zeer contrastrijk beeld geeft met mooie kleuren. De goede testresultaten komen natuurlijk niet uit het niets. Ik was al behoorlijk tevreden over mijn 42pz85 Pana maar de 4 jaar nieuwere 50ST50 is toch wel een hele stap vooruit. M.n. qua contrast en detail in donkere delen.Blijkbaar is het toch de moeite waard.
Ik ga nog ff kijken in de winkel en een beetje spelen met de instellingen/schuifbalk e.d
Ga hem toch aanschaffen denk ik,kan hem altijd nog ruilen voor een andere
In mijn kennissenkring heeft iedereen een samsung led uiteraard,zoals half nederland.
Ben het er welmee eens dat plasma rustiger en natuurlijker kijkt itt die over the top gepimpte led schermen met veel te veel licht
Zelf kijken en vergelijken is altijd het beste. Succes.
PC Specs
Ik ben van plan dezelfde overstap te maken maar wacht nog heel even af ivm. de financienHelp!!!! schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:55:
[...]
Ik was al behoorlijk tevreden over mijn 42pz85 Pana maar de 4 jaar nieuwere 50ST50 is toch wel een hele stap vooruit. M.n. qua contrast en detail in donkere delen.
Ben benieuwd wat je er van zult vinden. Heb zelf volgensmij nog iets van 1150 betaald maar de huidige prijs van ongeveer E1000 is erg schappelijk imho.Cartman! schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:22:
[...]
Ik ben van plan dezelfde overstap te maken maar wacht nog heel even af ivm. de financien
Ben sowieso blij dat ik niet voor de VT50 ben gegaan. Door de hoge(re) prijs is het afbreukrisico daar toch aanzienlijk groter.
Wat ik ook erg fijn vind van de ST50 is dat je MKV's heel makkelijk met een USB stick kan afspelen.
PC Specs
Ook 1080p mkv bestanden zonder dat het hapert? Dan kan ik alles op de usb stick gooienHelp!!!! schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:52:
[...]
Wat ik ook erg fijn vind van de ST50 is dat je MKV's heel makkelijk met een USB stick kan afspelen.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Aangezien de Olympische spelen en andere Nederland 1 ellende voorbij is, behoort het inbranden bij mij voorlopig tot het verleden.
Ik gok dat na een paar honderd uur de kans op inbranden kleiner wordt.
Verder blijft de VT50 een dijk van een toestel met een ongekend mooie beeldkwaliteit.
Wel heb ik vaak bij tv kijken en bij films dat bij beeldpans er een soort kunstmatig beeld van met name gezichten ontstaat. Niet mooi en nu ik er op let stoort het me best wel.
Ik heb alle beeldeffecten uit staan dus daar kan het niet aan liggen.
Het is een soort rand om/in gezichten alsof de kleur erin gereduceerd wordt tot een soort basistint.
Lastig uitleggen en moeilijk te visualiseren...
Bij onze G20 los je dat op door niet de THX stand, maar de Cinema stand te gebruiken.dolfg schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:35:
[..]
Wel heb ik vaak bij tv kijken en bij films dat bij beeldpans er een soort kunstmatig beeld van met name gezichten ontstaat. Niet mooi en nu ik er op let stoort het me best wel.
Ik heb alle beeldeffecten uit staan dus daar kan het niet aan liggen.
Het is een soort rand om/in gezichten alsof de kleur erin gereduceerd wordt tot een soort basistint.
Lastig uitleggen en moeilijk te visualiseren...
Afspelen bij mij in ieder geval wel. USB als exfat formateren.Mandrake466 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:20:
[...]
Ook 1080p mkv bestanden zonder dat het hapert? Dan kan ik alles op de usb stick gooien
Meeste 1080p mkv's zijn bij mij ergens tussen 8.5 en 15gb. Groter heb ik nog niet geprobeerd maar dat zal ook vast goed werken.
Heen en weer spoelen e.d. is wel iets minder instant en soepel dan bijv spoelen vanaf een dvd kijken. Ook de bediening van een menu is wat minder maar de voordelen zijn huge imho.
Ik gebruikte eerst een Corsari USB 2.0 GT van 16GB en die werkte prima.
Heb nu een 64gb USB3.0 stick met hoge write (ongeveer 90mb/s) gehaald. Dat is wel prettig als je mkv's van deze grootte of meer wilt wegschrijven....
[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 07-09-2012 13:08 ]
PC Specs
Zie hieronder:

Dat zit in de bron ja. Dat is rommel aan de rand van de uitzending. Je moet overscan aanzetten omdat weg te krijgen. Dat hoort zo en is helemaal geen noodgreep.grmpf schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:17:
Bij mij verschijnen bij verschillende niet-HD-kanalen een soort van rare liggende streepjes boven in beeld. Iemand vertelde dat dit aan het kanaal zelf lag, niet aan de tv. Het valt me echter op dat dit bij vrijwel alle SD-kanalen optreedt. Soms zijn het geen streepjes, maar lijken er een paar beeldlijnen te missen. Ik kan natuurlijk overscan aanzetten, maar dat vind ik ook een noodgreep...
Zie hieronder:
[afbeelding]
[afbeelding]
ok, dank!Dat zit in de bron ja. Dat is rommel aan de rand van de uitzending. Je moet overscan aanzetten omdat weg te krijgen. Dat hoort zo en is helemaal geen noodgreep.
In plaats van de overscan setting aanzetten kan je ook ff snel beeldverhouding "juist" kiezen met de aspect knop op de remote, vind ik zelf wel handig.Adlermann schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:24:
[...]
Dat zit in de bron ja. Dat is rommel aan de rand van de uitzending. Je moet overscan aanzetten omdat weg te krijgen. Dat hoort zo en is helemaal geen noodgreep.
Op dezelfde manier kies ik "zoom 2" in geval van zeer irritante logo's en/of inbrandgevaar.
De "juist" instelling tast de beeldverhouding ook niet aan en vind ik gemakkelijker te bereiken.
Ik heb ook het liefst geen overscan, zo kijk ik ook normaalgesproken. Maar als er dan hele irritante bagger in de vorm van streepjes of ultra lelijke logo's om de hoek komen kijken (dat vind ik namelijk ook beeld "wat er helemaal niet uit ziet") dan druk ik soms toch even op dat knopje om die bagger uit beeld te krijgen. En dan kies ik dus de optie die de beeldverhouding niet verstoort, in dit geval bijv "juist" of in hele erge gevallen, "zoom2".
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 07-09-2012 14:03 ]
Nu zie ik wel 3D beelden alleen vraag ik me af of dit alles is en of er iemand anders is die hier ervaring mee heeft. Er zijn HDMI 1.4 kabels die goed zijn voor het verzenden van 3D beelden. Zijn er ook "speciale" kabels voor het versturen van 3D beelden via DVI>HDMI?
Iemand nog tips voor instellingen. Ik zag bijvoorbeeld in het Nvidia configuratie scherm dat er speciale opties voor de 3D zijn. Deze heb ik standaard gelaten, misschien moet ik daar nog even mee aan de slag.
Of zeggen jullie, koop gewoon een Mediaspeler?
Juist tast de beeldverhouding juist wel aan. Daar wordt het beeld in het midden minder uitgerekt dan aan de zijkanten om de illusie te wekken dat de beelverhouding goed blijft.Cap schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:03:
Ja maar.... als je overscan aanzet zit je volgens jouw definitie dan ook naar ingezoomd beeld te kijken.
De "juist" instelling tast de beeldverhouding ook niet aan en vind ik gemakkelijker te bereiken.
Ik heb ook het liefst geen overscan, zo kijk ik ook normaalgesproken. Maar als er dan hele irritante bagger in de vorm van streepjes of ultra lelijke logo's om de hoek komen kijken (dat vind ik namelijk ook beeld "wat er helemaal niet uit ziet") dan druk ik soms toch even op dat knopje om die bagger uit beeld te krijgen. En dan kies ik dus de optie die de beeldverhouding niet verstoort, in dit geval bijv "juist" of in hele erge gevallen, "zoom2".
[ Voor 9% gewijzigd door wolv op 07-09-2012 16:01 ]
Voor het verzenden van 3D heb je voldoende aan hdmi 1.3 'highspeed' kabels; de bandbreedte van die kabels is voldoende om alle momenteel mogelijke beelden te kunnen vertonen.Drekonai schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:11:
Ik heb m'n ST50 verbonden met mijn Computer. Ik heb hier een Nvidia Geforce 9600 GT ingebouwd en heb de tv aangesloten via een kabel van DVI naar HDMI.
Nu zie ik wel 3D beelden alleen vraag ik me af of dit alles is en of er iemand anders is die hier ervaring mee heeft. Er zijn HDMI 1.4 kabels die goed zijn voor het verzenden van 3D beelden. Zijn er ook "speciale" kabels voor het versturen van 3D beelden via DVI>HDMI?
Iemand nog tips voor instellingen. Ik zag bijvoorbeeld in het Nvidia configuratie scherm dat er speciale opties voor de 3D zijn. Deze heb ik standaard gelaten, misschien moet ik daar nog even mee aan de slag.
Of zeggen jullie, koop gewoon een Mediaspeler?
Hdmi 1.4 kabels leveren bijvoorbeeld als extra nog een ethernet verbinding als mogelijkheid.
Hdmi 1.4 is wel interessant bij de overige hardware (naast kabel), want enkel daarmee kun je zgn. full hd 3D afspelen (al is een hdmi 1.3 kabel dan weer voldoende), dit vereist meer bandbreedte (er worden frames van de dubbele grootte t.o.v. een full hd beeld/frame gebruikt) en de overige hardware (chips) moet dit ondersteunen.
Indien je nu met je grafische kaart alles kunt afspelen (hdmi 1.4 uitgang) dan zit je helemaal goed, kijk anders inderdaad naar een mediaspeler.
De instellingen voor 3D zijn het bekijken waard, maar heeft waarschijnlijk niet veel belangrijkst te bieden, de tv kan automatisch omschakelen naar 3D bij b.v. een half side-by-side frame in het aangeboden signaal.
Testing, one, two ...
Maar wil je alle toeters en bellen, het mooiste uiterlijk (one-sheet-of-glass, wat mij over de streep zou trekken) dan betaal je daarvoor. Tel ook de meegeleverde 3D brillen mee.
Verwijderd
Jep ik vind het de 600 euro ook wel waard.jopie schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:40:
Mijn niet onderbouwde mening is van niet. Voor die 600 euro wordt je beeld niet de helft beter.
Maar wil je alle toeters en bellen, het mooiste uiterlijk (one-sheet-of-glass, wat mij over de streep zou trekken) dan betaal je daarvoor. Tel ook de meegeleverde 3D brillen mee.
-3d brillen
-design
-beeld is beter, niet heel veel maar wel iets
-andere toeters en bellen
+ je haalt imo de beste tv van dit moment in huis, dus je kunt met gerust hart deze tv laten staan tot OLED betaalbaar wordt, ergens in 2015.
Zoals ik al aangaf "Puur gelet op de geleverde beeldkwaliteit en niet zozeer op de extra aansluitingen en overige extra mogelijkheden, is de VT50 dan nog steeds een betere keuze?".Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:42:
[...]
Jep ik vind het de 600 euro ook wel waard.
-3d brillen
-design
+ je haalt imo de beste tv van dit moment in huis, dus je kunt met gerust hart deze tv laten staan tot OLED betaalbaar wordt, ergens in 2015.
Dus je reactie dat het beeld wel beter is maar niet heel erg veel, of eigenlijk maar iets, dat heb je zelf geconstateerd of is dat een ervaring die als info vanaf het internet afkomstig is?
Ik doel puur op de beeldweergave, het 3D gedeelte is een leuke bijkomstigheid inclusief de meegeleverde brillen, maar het is ook niet meer dan dat, voor mij bedoel ik dan. Een ander zou dat veel zwaarder mee.kunnen laten wegen maar ik dus niet.
Testing, one, two ...
* Ik denk dat 3d brilen mooi zijn maar dan moet je wel van plan zijn het te gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:42:
[...]
Jep ik vind het de 600 euro ook wel waard.
-3d brillen
-design
* Het grote pluspunt vd ST50 vind ik de hogere lichtopbrengst.
* Verder denk ik dat met de 4k tv's op komst je beter voor de ST50 kan gaan, je geld in je zak houden en over paar jaar weer een nieuwe kopen.
* Afbreukrisico is ook lager. Als een TV duurder is en je je ergens aan ergert, dan voel je je ellindiger..
PC Specs
Verwijderd
Ik heb bij de Saturn een paar tv's getest, met een blu ray speler en cinema instellingen. Ik vond het beeld van de VT 50 wel beter, maar met ongeveer 10%. Dus ST zou dan 90% zijn en VT 100%, vergeleken met de duurdere LED tv's waren beiden echt beter, die zouden dan rond de 60/70% scoren imo. Maar ik vind design bijvoorbeeld ook meewegen met de kijkervaring, daarin vond ik de Sony HX850 tv het best scoren.hardware-lover schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:46:
[...]
Zoals ik al aangaf "Puur gelet op de geleverde beeldkwaliteit en niet zozeer op de extra aansluitingen en overige extra mogelijkheden, is de VT50 dan nog steeds een betere keuze?".
Dus je reactie dat het beeld wel beter is maar niet heel erg veel, of eigenlijk maar iets, dat heb je zelf geconstateerd of is dat een ervaring die als info vanaf het internet afkomstig is?
Ik doel puur op de beeldweergave, het 3D gedeelte is een leuke bijkomstigheid inclusief de meegeleverde brillen, maar het is ook niet meer dan dat, voor mij bedoel ik dan. Een ander zou dat veel zwaarder mee.kunnen laten wegen maar ik dus niet.
Ik heb zelf de 50 G20 en zit ook te twijfelen tussen de st en vt serie. Qua Led vond ik de Sony850HX erg goed beeld geven tov Samsung 6 en 7 serie en LG 670/760.
Ik heb zelf wat issues met mijn G20 van Panasonic,image retention is aanwezig ( niet zo erg als LG plasma) en ik hoor de tv zoemen bij hoge lichtopbrengst zoals wit beeld. Tevens vind ik overdag het design erg lelijk van de g20.
Op de panasonic VT en ST zag ik trouwens geen Image retention, ik hoorde wel een lichte zoem zoals bij alle plasma's. Op de Samsung plasma (e8000) zag ik wel behoorlijk veel Image retention.
Het oog wil natuurlijk ook wat, dus een toestel wat het aanzien waard is als ie uitstaat is een plus. Panasonic heeft wat dat betreft mij niet echt kunnen bekoren in het verleden. De VT50 met zijn one sheet of glass ziet er tamelijk gelikt uit maar naast de alu schermrand is er nog altijd een zwarte rand aanwezig en dat vind ik weer wat minder. Ik zal eens zeer kritisch de VT, GT (goede tip) en ST, life gaan bekijken, eens kijken naar welk scherm mijn voorkeur dan uit zal gaan.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Volgens mij heeft Foka wel de GT50 ik ga daar van de week een keertje heen, hou ons up to date met je ervaringen!
Ziet er strak uit. Gebruik je die imposante omroepinstallatie ook voor de TV ?
PC Specs
Verwijderd
Ik moet zeggen: wat een fantastisch beeld zeg.
Kijk alleen hd zenders en dat ziet er toch wel wat mooier uit dan op mijn oude sammy le40a656
Het design en de dikte van het scherm ook erg mooi.
Ik doe niets met inspelen .
Het contrast houd ik wat lager voorlopig dat is alles.
Instellingen: true cinema , alle beeldverbeteraars uit ,scherpte 0 , contrast 30, eco uit
Geen buzz geluid,althans heel zacht als je je oor bij het scherm houdt.
Beeld flikkert idd bij wit scherm maar valt niet echt op, stoort me niet.
Banding niet gezien, retentie ook nog niks gezien, terwijl ik gewoon de hele avond
Nederlandse zenders op had. Dit getest met schuifbalk.
Kortom heel vet scherm!!!!
Soms tv maar meestal filmHelp!!!! schreef op zondag 09 september 2012 @ 09:35:
[...]
Ziet er strak uit. Gebruik je die imposante omroepinstallatie ook voor de TV ?![]()
Testing, one, two ...
Gezien de ontwikkelingen van Oled wou ik niet teveel geld in mijn nieuwe tv stoppen.
Na calibratie komt de ST50 qua beeld heel dicht in de buurt bij de VT50. Zonder uitgebereide calibratie is er wel een 'behoorlijk' verschil.
Testing, one, two ...

Niet m'n beste foto (en nog scheef ook), maar het geeft een idee van de 55VT50. Wereldtoestel!
En inderdaad, zowel qua uiterlijk als beeld echt een geweldig toestel. Zit nu na bijna 2 maanden nog steeds iedereen keer te genieten als ik een (blu-ray) film kijk. Retentie is er wel na een paar uur logo's kijken maar is met de white wash ook zo weer verdwenen dus daar maak ik me echt geen zorgen over.
De ST/GT toestellen leveren nagenoeg hetzelfde (prachtige) beeld op maar vind ik wat betreft design persoonlijk toch minder mooi dan de VT50 die voor mij het extra geld meer dan waard is.
Zelf uitgevoerd met i1 pro, hcfr software en Curt Palme calibration for dummies guide.hardware-lover schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:26:
@marcel, bedankt voor je reactie. Hebben we het dan over professionele kalibratie en heb jij dat ook laten doen (of misschien zelf uitgevoerd)?
Professioneel zal vast nog beter zijn, maar ik ben erg tevreden.
Het verhaal achter deze vraag is dat onze kater zo blij was met de nieuwe tv dat hij er zijn stempel (lees: vlag) op heeft gezet...
Alles is netjes opgeruimd maar er is toch iets tussen de onderrand gelopen.
Ik ben niet voldoende technisch onderlegd om te kunnen beoordelen wat daar zit aan kwetsbare onderdelen.
Verwijderd
En is de kwaliteit dan ook hetzelfde als van de dure pana brillen die full hd brillen claimen te zijn.
Of zijn die samsung brillen ook full hd en dus net zo goed?
De Samsung SSG-4100 werken perfect op de Pana's ..50 (dus 2012 modellen).Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:51:
Kan iemand bevestigen of die samsung brillen werken op de pana?
En is de kwaliteit dan ook hetzelfde als van de dure pana brillen die full hd brillen claimen te zijn.
Of zijn die samsung brillen ook full hd en dus net zo goed?
Welke kwaliteit bedoel je? Beeldkwaliteit of de bouwkwaliteit van de bril? De beeldkwaliteit is gelijk, de bouwkwaliteit is van de Samsung brillen minder. Ze zijn dun en iel. Je kunt ze niet dichtdoen zoals bij een normale bril. Ze zijn dus moeilijker op te bergen omdat ze veel ruimte innemen.
[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 10-09-2012 10:41 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Ikhad er wel iets van gelezen maar wilde het nog ff zeker weten van iemand die ze heeft gebruikt.LuPo schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:27:
[...]
Dat is al ongeveer 3000x bevestigd. De Samsung SSG-4100 werken perfect op de Pana's ..50 (dus 2012 modellen).
Welke kwaliteit bedoel je? Beeldkwaliteit of de bouwkwaliteit van de bril? De beeldkwaliteit is gelijk, de bouwkwaliteit is van de Samsung brillen minder. Ze zijn dun en iel. Je kunt ze niet dichtdoen zoals bij een normale bril. Bij mij liggen ze dus een beetje in de weg.
Verder had ik het over de beeldkwaliteit .
De bouwkwaliteit is idd een stuk brakker
Toch maar samsung brillen dan
Bedankt
Ok, geen probleem. Excuus voor mijn irritatie.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:12:
[...]
Ikhad er wel iets van gelezen maar wilde het nog ff zeker weten van iemand die ze heeft gebruikt.
Verder had ik het over de beeldkwaliteit .
De bouwkwaliteit is idd een stuk brakker
Toch maar samsung brillen dan
Bedankt
De Samsung brillen volstaan prima en zijn een stuk goedkoper. Ik zou dus ook voor de Samsungs gaan.
Verwijderd
Ik ken het beleid van Panasonic ivm pixel garantie niet, maar ik wil eerst zelf alles proberen voordat ik op E-care overga.
De kat is al uit het huis geschopt neem ik aanLeader98 schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:54:
Kan een Panasonic plasma tv schade oplopen als er een beetje vocht op het scherm komt wat dan naar beneden loopt in de rand?
Het verhaal achter deze vraag is dat onze kater zo blij was met de nieuwe tv dat hij er zijn stempel (lees: vlag) op heeft gezet...
Alles is netjes opgeruimd maar er is toch iets tussen de onderrand gelopen.
Ik ben niet voldoende technisch onderlegd om te kunnen beoordelen wat daar zit aan kwetsbare onderdelen.
TV is netjes gedroogd en werkt nog steeds.
Gelukkig was het geen grote hoeveelheid nattigheid.
Nu een permanente barriere bedenken...
alleen jammer dat urine vol zit met zouten en dus geleid als een gek + droogt niet schoon opBARACUS schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:15:
[...]
De kat is al uit het huis geschopt neem ik aanJe moet in ieder geval de tv niet gaan gebruiken totdat je zeker weet dat het vocht is opgedroogd. Als de tv het nog gewoon doet zal ik me niet al te druk maken over eventuele schade. Elektronica kan best wel iets hebben qua vocht zolang de stroom er maar niet opstaat.
Volgens wiki alleen in vloeibare toestand.Bever! schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:19:
[...]
alleen jammer dat urine vol zit met zouten en dus geleid als een gek + droogt niet schoon op
Wikipedia: Zouten
Maar je moet wel heel erge pech hebben wil je onderaan de tv de boel kortsluiten met desastreuze gevolgen. Tenzij de kat precies op de sensoren van de afstandbediening pist
Check of je inboedelverzekering schade dekt door huisdieren (dieren die met toestemming verzekeringhouder in huis aanwezig zijn).
Vaak valt dit niet onder de dekking maar je kan je er wel voor bijverzekeren en dat kan een overweging zijn als je dure spullen hebt.
Wij organiseren de setup van de TV iets anders om de kat zo geen kans te geven op herhaling.
Omdat ik de schuifbalk pas weken later ontdekte (I know, I know), is de healthbar er op dit moment nog steeds niet helemaal uit (al zie je nagenoeg niets meer). Het stoort me echter niet meer.
Voor de rest ben ik dik tevreden over het beeld en opties!
PS: een paar berichten terug las ik dat Samsung brillen ook te gebruiken zijn op de ST50. Kan iemand me vertellen welke ik precies moet hebben?
PSN: breminem
LuPo in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"breminem schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:18:
PS: een paar berichten terug las ik dat Samsung brillen ook te gebruiken zijn op de ST50. Kan iemand me vertellen welke ik precies moet hebben?
Verwijderd
Even een situatie schets. Ik woon in een appartementje onder mijn buurman en wij delen de internetverbinding. Hij heeft boven een router staan waarmee mijn pc (helaas) draadloos is verbonden. De verbinding loopt via een usb wifi-adapter en is goed genoeg voor internetten en downloaden.
Nu heb ik recent een st50 aangeschaft en het leek mij leuk HD videos naar de tv te streamen. Helaas is de wifi-verbinding daarvoor te zwak en resulteert dit in haperend beeld.
Ik heb daarom een cat5 kabel gekocht en de st50 direct met de pc verbonden. Er zit dus geen router tussen.
Zij maken echter geen verbinding met elkaar omdat ze geen ip krijgen toegewezen. Nou kan ik een statisch ip instellen, maar ik heb het een ander geprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar. Is dit uberhaupt mogelijk zonder router ertussen? Wat zou een goede statisch ip zijn voor de st50 en mijn lan-adapter?
bvd, socks
*edit* ik realiseer me net dat dit meer een vraag voor het forum "netwerken" is
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 23:55 ]
Verwijderd
Ik heb zojuist 3d gegamed met ps3 ,pana st 50 en de samsung 4100 brillen
Gran turismo en uncharted gespeeld
Alles stond goed ingesteld zover ik weet
Ik zie echter helemaal niets van 3d effecten.
Doe ik soms iets verkeerd?
De tv heeft wel meerdere standen voor 3d.welke gebruik ik?
Heb ze allemaal geprobeerd maar alleen sequentieel gaf goed beeld alleen merk ik weinig van 3d
Help!
heb je al panasonic brillen gebruikt die bij de tv hroen?Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:12:
Verwijderd
Nee die kosten 100 euro en de samsung maar 20matty___ schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:39:
[...]
heb je al panasonic brillen gebruikt die bij de tv hroen?
Mij is verteld dat deze net zo goed werken.
Net wel een 3d promo filmpje gedownload en vanaf netwerkschijf naar tv gestreamd
Dit werkte echter heel goed en ik zag hier duidelijk 3d.
Dus bril werkt wel
Dit was volgens mij half sbs mkv bestanden
Zag er zeer vet uit.
Ps3 is volgensmij full hd 3d wat nog beter zou moeten zijn.
Maar goed ik moet me nog ff verdiepen in het 3d gebeuren,isnog vrij verwarrend allemaal
het is toch alleen een hype. een slechte 3d film blijft een slechte film. Plus dat zo goed als alle films amper iets doen met echte 3d effecten.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:46:
[...]
Nee die kosten 100 euro en de samsung maar 20
Mij is verteld dat deze net zo goed werken.
Net wel een 3d promo filmpje gedownload en vanaf netwerkschijf naar tv gestreamd
Dit werkte echter heel goed en ik zag hier duidelijk 3d.
Dus bril werkt wel
Dit was volgens mij half sbs mkv bestanden
Zag er zeer vet uit.
Ps3 is volgensmij full hd 3d wat nog beter zou moeten zijn.
Maar goed ik moet me nog ff verdiepen in het 3d gebeuren,isnog vrij verwarrend allemaal
Verwijderd
Tja misschien wel,het heeft ook niet altijd nut omfilms in 3d te zien alleen sommige scenes kan het leuk zijnmatty___ schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:48:
[...]
het is toch alleen een hype. een slechte 3d film blijft een slechte film. Plus dat zo goed als alle films amper iets doen met echte 3d effecten.
Alleen bij gamen leek het mij juist wel vet alleen heb ik daar nog niet veel effect gezien.
Heeft je PS3 melding gegeven dat er een 3D signaal was gedetecteerd? Zo niet, dan heb je misschien de instellingen niet goed.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:12:
Heren vraagje
Gran turismo en uncharted gespeeld
Alles stond goed ingesteld zover ik weet
Ik zie echter helemaal niets van 3d effecten.
Doe ik soms iets verkeerd?
De tv heeft wel meerdere standen voor 3d.welke gebruik ik?
Heb ze allemaal geprobeerd maar alleen sequentieel gaf goed beeld alleen merk ik weinig van 3d
Help!
Waarschijnlijk is er niets mis met je instellingen. Als je 2 apparaten direct via een netwerkkabel wilt verbinden dan moet je een crossover netwerkkabel gebruiken, hierbij zijn enkele draadparen fysiek omgewisseld t.o.v. de standaard netwerkkabel die je aansluit op een router.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 23:52:
Beste tweakers ik heb wat hulp nodig:
Ik heb daarom een cat5 kabel gekocht en de st50 direct met de pc verbonden. Er zit dus geen router tussen.
Zij maken echter geen verbinding met elkaar omdat ze geen ip krijgen toegewezen. Nou kan ik een statisch ip instellen, maar ik heb het een ander geprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar. Is dit uberhaupt mogelijk zonder router ertussen? Wat zou een goede statisch ip zijn voor de st50 en mijn lan-adapter?
Verwijderd
Toen ik de ps3 aanzette kreeg ik een melding over 3d en de grootte van mijn schermLuPo schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:59:
[...]
Heeft je PS3 melding gegeven dat er een 3D signaal was gedetecteerd? Zo niet, dan heb je misschien de instellingen niet goed.
Dit was voor het eerst dat ik dit kreeg.
Toen ik aan het spelen was en de bril afzette was het beeld wazig,toen ik de bril opzette niet meer dus volgens mij werkt het allemaal wel.
Ik neem aan dat de tv automatisch de juiste instelling kiest voor 3d?
Sequentieel en niet dat half boven onder gedoe?
Helemaal juist is dit niet: in principe werkt alle hdtv 3D sequentieel, echter voor full hd 3D heb je twee full hd beelden per frame nodig (dus twee keer een full hd beeld voor elk frame, 1 beeld per oog), dat gaat buiten de specificatie van hdmi 1.3 dat niet verder gaat dan full hd. De Playstation 3 zal dus binnen de hdmi 1.3 norm blijven waarbij 1 frame niet groter kan zijn dan full hd, zodat elk beeld (2 in elk frame, 1 beeld voor elk oog) dus maximaal de helft van full hd kan zijn.
[ Voor 66% gewijzigd door ParkOverall op 12-09-2012 18:47 ]
Verwijderd
Ja maar ik heb een 1.4 kabel.ParkOverall schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:21:
Nee, sequentieel ('full hd 3D') kan niet met de Playstation 3. Daarvoor is Hdmi 1.4 nodig (de Playstation 3 heeft hdmi 1.3).
Is dat dan niet goed genoeg?
Je haalt met de Playstation 3 dus niet full hd resolutie in 3D, doordat elk frame twee beelden bevat (1 voor elk oog) die elk niet groter kunnen zijn dan de helft van full hd.
Leesvoer: http://www.best-3dtvs.com/guides/
[ Voor 41% gewijzigd door ParkOverall op 12-09-2012 18:50 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.