Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik dat nou goed. 50VT50 is 'maar' € 1.645,- inclusief aflevering bij bestekeus.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind ik de 55VT50 voor de beste prijs op dit moment. Krijg nu 10% korting. Weet niet of er meer in het vat zit, of dat ik even een maandje moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:00:
Waar vind ik de 55VT50 voor de beste prijs op dit moment. Krijg nu 10% korting. Weet niet of er meer in het vat zit, of dat ik even een maandje moet wachten...
Je moet sowieso nu een maand wachten, want ze zijn nog niet leverbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat er meer in zit dan 10%. Ik heb een aanbod gehad van 1710 (zelf halen) en 1730 (brengen) voor de 50vt50

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kreeg je dat aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
babbi schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:33:
Ik zoek een mooie en tevens goede plasma van de prijs rond de 800 Euro. Wel 50 inch en welke kan ik dan aanschaffen? Of liever een Samsung scherm?
Ik zou voor de Panasonic TX-P50UT50 gaan dan. Ik denk dat ik deze in de zomer ook ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Vandaag weer een paar uur aan de telefoon gehangen met Panasonic, Mediamarkt en Technorep.
Begin april was mijn TV opgehaald door Technorep, omdat ik lichte vertical banding constateerde op mijn ST30. Eind april kreeg ik de TV terug dat het probleem binnen de marges valt en er dus niets aan gedaan is.

Vandaag begonnen met te bellen met Panasonic zelf. Aan de medewerker verteld wat het probleem is en wat de reactie van Technorep hierop was. De medewerker van Panasonic gaf mij gelijk en zei dat ik gewoon recht heb op een TV zonder gebreken, echter gaf hij aan dat ik toch via Mediamarkt moet regelen.

Vervolgens contact opgenomen met de mediamarkt. De telefoniste gaf mij het directe nummer van Technorep, dus gelijk contact opgenomen met Technorep. Zij gaven echter weer aan dat een call ingelegd moet worden door de Mediamarkt (hoezo van het kastje naar de muur sturen)...
Dus weer contact opgenomen met de Mediamarkt. De telefoniste heeft een call aangemaakt bij Technorep en heeft erbij vermeld dat volgens Panasonic het probleem ook gewoon opgelost moet worden. Ik heb niet echt vertrouwen in een goede afloop, maar zal maar weer afwachten wat dit gaat opbrengen...

Dat was mijn frustratie, dan nu mijn vraag (haha). Via onderstaande link zag ik dat er een test video is waarmee vertical banding problemen goed aan het licht komen. Echter is dit niet meer te downloaden van filesonic. Weet iemand waar ik dit bestand kan vinden of heeft iemand wellicht een andere tip op welke manier ik het vertical banding probleem het beste kan aantonen?
http://www.highdefjunkies...test-for-Panasonic-Plasma

Een foto van het probleem (het is maar heel lichtjes te zien, je ziet bijvoorbeeld een iets donkerdere streep 10 cm van de linker kant):
Afbeeldingslocatie: http://i229.photobucket.com/albums/ee224/spurlief1/verticalbanding.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:57:
Ik had het ook bij Stassen besteld, maar hun kwamen hun afspraken niet na dus heb ik mijn order geannuleerd. De website klopt niet. Heb nu de ST50 een kleine 3 weken.
Kan iemand wat foto's plaatsen van de st50? Zie alleen maar van die promofoto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Ik heb wat problemen met mijn 50inch VT30, dus waarschijnlijk kan ik deze ruilen voor een nieuwe VT30 of een ST50. Nu is mijn vraag, waar doe ik beter aan? Het topmodel van vorig jaar terug halen, of het een basis ST50 van de nieuwe lijn terug nemen? Ik vraag me - net zoals de poster hierboven - af hoe deze ST50 in het echt uitziet, is dit een zilverrandje of een doorzichtig? Wat kan ik het beste doen?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudios schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:52:
Ik heb wat problemen met mijn 50inch VT30, dus waarschijnlijk kan ik deze ruilen voor een nieuwe VT30 of een ST50. Nu is mijn vraag, waar doe ik beter aan? Het topmodel van vorig jaar terug halen, of het een basis ST50 van de nieuwe lijn terug nemen? Ik vraag me - net zoals de poster hierboven - af hoe deze ST50 in het echt uitziet, is dit een zilverrandje of een doorzichtig? Wat kan ik het beste doen?
Waarom niet gaat voor een creditatie en dan kun je vast wel ene gt50 halen of met iets bijbetalen een vt50..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:36
Ik heb nu echt last van slechte uniformiteit op mijn ST30 ;(
Tijdens het kijken valt het nu echt op en het lijkt ook steeds erger te worden.
Als ik bijvoorbeeld een Venster in windows verplaatst dan zie je strepen van iets donkerder of lichter.
Contrast is niet gelijk over het hele scherm als het ware.

Maar dus ook bij films merk je het nu enorm.
De plasma is nog niet heel lang ingespeeld dus ik kan het nog even afwachten of het minder wordt, maar ik zie het somber in :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaak88 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:35:
Als ik bijvoorbeeld een Venster in windows verplaatst dan zie je strepen van iets donkerder of lichter.

De plasma is nog niet heel lang ingespeeld dus ik kan het nog even afwachten of het minder wordt, maar ik zie het somber in :|
Ik zou dit niet eens afwachten. Hoe eerder je dit meldt des te sterker je staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

DJH schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:11:
[...]

Kan iemand wat foto's plaatsen van de st50? Zie alleen maar van die promofoto's.
Ik zal ff wat fotos plaatsen. Misschien vandaag of anders morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
sjaak88 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:35:

Lijkt hetzelfde probleem als ik heb...
Ik ben al bijna anderhalve maand bezig hiermee en wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Adlermann schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:56:
[...]

Waarom niet gaat voor een creditatie en dan kun je vast wel ene gt50 halen of met iets bijbetalen een vt50..
Dat is nu net de vraag, is de ST50 of GT50 beter dan de VT30?

Is er ergens nog een tabeltje waar alle specificaties op een rij staan toevallig? Ik kan er geen vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Rudios op 02-05-2012 11:21 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Rudios schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:13:
[...]

Is er ergens nog een tabeltje waar alle specificaties op een rij staan toevallig? Ik kan er geen vinden.
De ST50 heeft betere zwart/wit waarde's, heeft betere motion-processing en heeft geen ventilatoren en (waarschijnlijk) ook niet veel last van de "groene blob".

De ST50 heeft alleen geen THX modus, als je die wilt kan je beter voor de GT50 gaan.

EDIT: Waarschijnlijk gaan LG en Samsung dit jaar MEER plasma's verkopen dan Panasonic! Slecht nieuws als je het mij vraagt!

Met dus Samsung op de 1e plaats met 5.7 miljoen verwacht, LG met 4.3 miljoen plasma's en Panasonic met 2.5 miljoen ;(

Bron: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1335798142

[ Voor 22% gewijzigd door D-TECH op 02-05-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Niet zo heel gek ook toch? Als ik dit topic lees ga ik erg twijfelen of ik weer voor Panasonic moet gaan. De een heeft een groene zweem, de ander zijn beeld heeft strepen, de ander merkt enorme plasma buzz op. Ik wordt er niet echt vrolijk van :{ Gek genoeg heb ik van al die problemen geen last op een 4 jaar oude 42PZ85, had ik mazzel of is de kwaliteit toch omlaag gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Toch blijf ik panasonic fan. Maar ben wel blij dat mijn G10 ook geen van deze problemen vertoond.
Toch kriebelt het om de g10 te vervangen door een st50.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik zit inderdaad ook te twijfelen of ik weer voor Panasonic moet gaan. Ik heb nu de 46PZ85 waar ik geen problemen mee heb. Maar als ik de ervaringen over de nieuwe modellen lees wordt ik niet echt vrolijk.
Zat laatst naar de Samsung ES6500 plasma te kijken en die zag er erg goed uit. Ben er nog niet uit. Eerst nog maar eens wat meer reviews en gebruikers ervaringen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
nb0287 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:33:
Ik zit inderdaad ook te twijfelen of ik weer voor Panasonic moet gaan. Ik heb nu de 46PZ85 waar ik geen problemen mee heb. Maar als ik de ervaringen over de nieuwe modellen lees wordt ik niet echt vrolijk.
Zat laatst naar de Samsung ES6500 plasma te kijken en die zag er erg goed uit. Ben er nog niet uit. Eerst nog maar eens wat meer reviews en gebruikers ervaringen afwachten.
En je eigen ervaring ermee?
Als ik dit zo lees dan ga jij puur uit van andere mensen hun meningen :?

Beeldkwaliteit is stukken beter geworden vergeleken met de oudere series van Panasonic.
Kwaliteit van het beeld is gewoon stukken beter, maar er zijn mankementen bijgekomen of vallen nu meer op.
Of die mankementen nog steeds ergelijk aanwezig zijn/is bij de 50 serie weet ik niet, helaas wel bij de 30 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudios schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:13:
[...]

De st50 is ongeveer gelijkwaardig tot beter na kalibratie. David McKenzie van hdtvtest.co.uk heeft de volgende rating:

vt50
gt50
st50
vt20/vt30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:41:
[...]

De ST50 heeft betere zwart/wit waarde's, heeft betere motion-processing en heeft geen ventilatoren en (waarschijnlijk) ook niet veel last van de "groene blob".

De ST50 heeft alleen geen THX modus, als je die wilt kan je beter voor de GT50 gaan.

EDIT: Waarschijnlijk gaan LG en Samsung dit jaar MEER plasma's verkopen dan Panasonic! Slecht nieuws als je het mij vraagt!

Met dus Samsung op de 1e plaats met 5.7 miljoen verwacht, LG met 4.3 miljoen plasma's en Panasonic met 2.5 miljoen ;(

Bron: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1335798142
Ik vraag mij af hoe betrouwbaar deze bron is. Aangezien levering van de plasma's van Panasonic net als die van de andere merken nog op gang moet komen. Zo zijn de top type's van Panasonic nog zo goed als niet leverbaar. De verkopen van nu komen zo goed als alleen van preorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff, ik moet zo even 10 bier drinken. Ik heb namelijk besloten om voor 1 maand een gt50 te halen om de tijd te overbruggen totdat mijn vt50 komt. Maar ik durf nog niet helemaal op bestellen te klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:31
Beste tweakers,

zojuist heb ik een P50ST50 besteld. Daarbij wordt een extra stukje zekerheid geboden middels een servicepakket voor 59,99 euro. Dit pakket bevat het volgende:

1. 3 jaar aan huis service
2. 100% pixelgarantie
3. 4 weken omruilgarantie

Zouden jullie dit doen of niet?

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breminem schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:04:
Beste tweakers,

zojuist heb ik een P50ST50 besteld. Daarbij wordt een extra stukje zekerheid geboden middels een servicepakket voor 59,99 euro. Dit pakket bevat het volgende:

2. 100% pixelgarantie

Nergens voor nodig, die garantie heb je al. je mag bij een online bestelling gewoon het product uitpakken, aanzetten controleren op dode pixels en dan binnen 7 (wordt 14) dagen terugsturen.

DAt is je wettelijk recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

breminem schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:04:
Beste tweakers,

Weet niet wat de voorwaarde zijn. Standaard krijg je 2 jaar bij panasonic. Dus het is iig een jaar meer. Maar misschien zijn ze wel veel kritischer als het gaat om krediet retourneren of een nieuwe TV.

2. 100% pixelgarantie
Valt volgens mij gewoon in je standaard garantie. Daarbij als hij via internet gekocht is kan je ook aanspraak doen op je koop op afstand recht. En de TV retourneren

Dit is wel redelijk ruim. Men zal verachten dat er weinig mensen hun TV zullen ruilen.

Maw het is een 'makkelijke' 60,- voor hun.

Ik dus niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
OK mannen,

bedankt voor jullie snelle en onderbouwende reacties. Ik ben eruit. :)

Tip: Ik heb de P50ST50 bij plattetv.nl besteld. Gelijk leverbaar. Met een beetje onderhandelen kan je nog een lekkere korting krijgen (ik had namelijk niets in te ruilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Laatst online: 06-02-2023
sjaak88 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:41:
[...]

En je eigen ervaring ermee?
Als ik dit zo lees dan ga jij puur uit van andere mensen hun meningen :?

Beeldkwaliteit is stukken beter geworden vergeleken met de oudere series van Panasonic.
Kwaliteit van het beeld is gewoon stukken beter, maar er zijn mankementen bijgekomen of vallen nu meer op.
Of die mankementen nog steeds ergelijk aanwezig zijn/is bij de 50 serie weet ik niet, helaas wel bij de 30 serie.
Ik ga niet in zijn geheel uit van andere mensen hun mening maar neem ze wel mee in mijn besluit als ik een tv ga kopen. Alleen in de winkel een kwartiertje naar een scherm kijken levert mij te weinig info op over de prestaties van de TV ( bijvoorbeeld hoe presteert hij in een woonkamer?, buzz geluid enz. ). Graag lees ik dan de reviews op de bekende "professionele" sites en wat gebruikers er in het echie van vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Adlermann schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:53:
Pff, ik moet zo even 10 bier drinken. Ik heb namelijk besloten om voor 1 maand een gt50 te halen om de tijd te overbruggen totdat mijn vt50 komt. Maar ik durf nog niet helemaal op bestellen te klikken :)
En wat doe je dan met je gt50 als die vt er is?

Op marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik ben aan het winkelen in Roermond, en ik zag in een audio zaak(poulissen, schoenmakerstraat 19) de p55vt50 staan. Het beeld via ziggo gezien, en ik ben helemaal verliefdt :) Ik moet nog ff 1,5 week wachten voordat ik hem geleverdt krijg. Deze p55vt50 is te koop, dus voordiegene die niet kunnen wachten .............,

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het ook niet doen. Daar je als NL consument er vanuit mag gaan dat een product dat je koopt 10 jaar mee gaat. Geloof het of niet. Je staat als consument zwakker als je er extra garantie bijkoopt. Want dan ga je er van uit dat een product na twee jaar stuk gaat. Althans dit is bij mij blijven hangen van een verhaal dat mijn zwager aan mij heeft verteld toen hij het vak rechten kreeg.
Daarnaast lijkt het mij stug dat de gebreken aan een tv pas na twee jaar te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:16:
[...]

En wat doe je dan met je gt50 als die vt er is?

Op marktplaats?
Ja dat was de planning. Ik moet he mdan trouwens wel online bestellen. Voor nieuwe bestellingen zijn de volgende levertijden:

st: onbekend
GT: juni
VT: juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:44:
[...]

Ja dat was de planning. Ik moet he mdan trouwens wel online bestellen. Voor nieuwe bestellingen zijn de volgende levertijden:

st: onbekend
GT: juni
VT: juli
Ehm is de levertijd op de 50VT50 juli of geld dat alleen voor de grotere formaten?
Vind de levertijden wel bedroevend als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:44:
[...]

Ehm is de levertijd op de 50VT50 juli of geld dat alleen voor de grotere formaten?
Vind de levertijden wel bedroevend als ik eerlijk ben.
Ik heb een rondje gemaakt bij verschillende dealers. Dit geldt alleen voor nieuwe bestellingen. Eind mei worden de bestaande bestellingen uitgeleverd (op volgorde van binnekomst). Maar als je bij een toko bestelt die nog niets heeft besteld, dan worden die pas in juli uitgeleverd.

Winkels die meerdere toestellen hebben besteld zullen eerder kunnen leveren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:01:
[...]

Ik vraag mij af hoe betrouwbaar deze bron is. Aangezien levering van de plasma's van Panasonic net als die van de andere merken nog op gang moet komen. Zo zijn de top type's van Panasonic nog zo goed als niet leverbaar. De verkopen van nu komen zo goed als alleen van preorders.
heb laatst nog gfk cijfers gezien en daar is panasonic ongeveer 60% van nl plasma verkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 21:25
Ik hoop dat mijn TV (P42ST50) inderdaad nog minder dan een week op zich laat wachten. Begint nu (na twee dagen :+ ) toch wel vervelend te worden zonder TV. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Laatst online: 23-01 21:02
En ik ben in blijde verwachting van mijn P65ST50 ...hopelijk worden ze snel uitgeleverd want mijn CRT is echt wel hopeloos te klein !

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb de ST50 vandaag bij Mediamarkt gezien. Ging even een besteld spelletje ophalen en toevallig hingen ze aan de muur (gisteren toen ik het spelletje ging bestellen nog niet). Er hing een viertal plasma's naast elkaar. De ST50 was een stuk helderder dan de andere. Moet gezegd worden dat ik niet heb gekeken of de TV's op dezelfde beeldinstellingen stonden. Er liggen nooit afstandsbedieningen en ik had geen zin om het te vragen (was met m'n vriendin). De bezel van de TV is grijs, ik had eigenlijk iets donkerder gehoopt. Ik houd meer van zwart. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door LuPo op 02-05-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

invincible30 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:51:
[...]

Ik zal ff wat fotos plaatsen. Misschien vandaag of anders morgen.
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MaXX99 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:08:
En ik ben in blijde verwachting van mijn P65ST50 ...hopelijk worden ze snel uitgeleverd want mijn CRT is echt wel hopeloos te klein !
Ben benieuwd wanneer je hem krijgt. Ik heb ook een 65st50 in bestelling staan
(2weken geleden aanbetaald). Verwachte leverdatum is nu week 3 van Mei.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Zag ik nou gisteravond bij Eredivisie Live een ST50 op de achtergrond achter Bruggink en Perez?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Oke leuk, de levertijd in mijn account is weer veranderd naar 2 weken (was eerst 3 weken). Klopt op zich nog wel met de levertijd die vermeld werd bij bestellen, maar door het veranderen naar 1 week had ik de hoop dat hij snel zou komen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:54
reken er maar niet op lupo, panasonic heeft de vraag onderschat en alles is op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Laatst online: 18:39
Ik wil graag het geluid van mijn mijn TV ( Panasonic 65VT20 ) via HDMI (ARC) via de versterker ( Pioneer vsx-921) laten lopen. Ik heb echter geen losse decoder, maar een ziggo CI kaart. Is het dan toch mogelijk om via HDMI / ARC het geluid over de versteker ( met ARC support uiteraard ) heen te laten lopen?

Het kan uiteraard met een optische kabel, maar om het aantal kabels te beperken vraag ik me af of dit ook met HDMI kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netvista schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:11:
Ik wil graag het geluid van mijn mijn TV ( Panasonic 65VT20 ) via HDMI (ARC) via de versterker ( Pioneer vsx-921) laten lopen. Ik heb echter geen losse decoder, maar een ziggo CI kaart. Is het dan toch mogelijk om via HDMI / ARC het geluid over de versteker ( met ARC support uiteraard ) heen te laten lopen?

Het kan uiteraard met een optische kabel, maar om het aantal kabels te beperken vraag ik me af of dit ook met HDMI kan.
Ja dat kan, dat doe ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
netvista schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:11:

Dat is juist dé feature die ARC biedt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
Mensen,

a.s. maandag krijg ik de P50ST50 geleverd en wil deze wel graag goed "inspelen".

Wat is aan te raden? Zo'n DVDtje 's nachts aan laten staan die het beeld gelijkmatig "inbrand"? Of het toestel een paar honderd uren op half contrast/helderheid gebruiken?
En als zo'n DVD afspelen de beste methode is, welke kan ik dan het beste gebruiken (kan ik deze ergens downloaden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Laatst online: 23-01 21:02
Donstil schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 01:08:
[...]

Ben benieuwd wanneer je hem krijgt. Ik heb ook een 65st50 in bestelling staan
(2weken geleden aanbetaald). Verwachte leverdatum is nu week 3 van Mei.
Ik heb dezelfde week als antwoord gekregen ... en nu dat de aanbetaling is gebeurt is het afwachten en duurt het extra lang :)

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breminem schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:29:
Mensen,

a.s. maandag krijg ik de P50ST50 geleverd en wil deze wel graag goed "inspelen".

Wat is aan te raden? Zo'n DVDtje 's nachts aan laten staan die het beeld gelijkmatig "inbrand"? Of het toestel een paar honderd uren op half contrast/helderheid gebruiken?
En als zo'n DVD afspelen de beste methode is, welke kan ik dan het beste gebruiken (kan ik deze ergens downloaden)?
Zon dvd is onzin. Gewoon eerste 200 uur contrast op maximaal 60%. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Adlermann schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:46:
[...]

Zon dvd is onzin. Gewoon eerste 200 uur contrast op maximaal 60%. That's it.
Wie er gelijk heeft weet ik niet en maakt me ook niet uit, maar hierover zijn de meningen natuurlijk wel nogal verdeeld...

zie Master Burn-In/IR/Break In Thread Part II

[ Voor 6% gewijzigd door kadoendra op 03-05-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat de pixelomloop in fabrieksinstellingen op auto of aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Bij mij (ST50) stond ie automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat nu auto of aan :P, kan ik daar namelijk niet uit opmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Adlermann schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:34:
[...]

Ja dat kan, dat doe ik ook.
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
netvista schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:23:
[...]

En hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :)
HDMI Control aan op zowel receiver als TV. Op de TV heet dat dus Viera Link. Dan de HDMI kabel op de goede HDMI-poort aansluiten. Bij mijn GT30 was dat HDMI 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
LuPo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:24:
[...]

Dat is juist dé feature die ARC biedt. ;)
Dat is zo, Maar het zou kunnen dat men er vanuit ging dat er een losse decoder aangesloten word in plaats van gebruikt te maken van het CI slot. :-). Het leek mijn ook dat het gewoon moet werken, maar ik krijg het vooralsnog niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
LuPo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:27:
[...]

HDMI Control aan op zowel receiver als TV. Op de TV heet dat dus Viera Link. Dan de HDMI kabel op de goede HDMI-poort aansluiten. Bij mijn GT30 was dat HDMI 2.
Ok, thanks, ik ga dat straks meteen even proberen. Maar heb je een Panasonic recieven of een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:20:
Is dat nu auto of aan :P, kan ik daar namelijk niet uit opmaken.
Hij stond al op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Willen m'n ouders de bij Wehkamp bestelde tv (42ST50) toch weer niet :/ Kan hem nu dus annuleren of iemand op dit forum er misschien enigszins blij mee maken. Gaan we gewoon tussen de Wehkamp en de Pricewatch prijs zitten. Komt over drie weken binnen, ongeopende doos kan dan zo meegenomen worden :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
kadoendra schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:31:
[...]

Wie er gelijk heeft weet ik niet en maakt me ook niet uit, maar hierover zijn de meningen natuurlijk wel nogal verdeeld...

zie Master Burn-In/IR/Break In Thread Part II
Bedankt voor de link kadoendra. Zal het even doorlezen. Ik hoop dat de TV een tijdje gebruiken op half contrast voldoende is aangezien ik niet veel zin heb om het toestel een aantal nachten aan te laten staan.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
netvista schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:28:
[...]

Ok, thanks, ik ga dat straks meteen even proberen. Maar heb je een Panasonic recieven of een ander merk?
Ik heb een Denon. Maar in het menu kun je aanzetten of hij via HDMI-CEC met andere apparaten kan communiceren. Bij elk merk heet dat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist een 50" slaapkamer tv gekocht :) de st50. Deze gaat eerst dienstdoen in de woonkamer totdat de vt50 er is :)

IK heb een perfect argument gevonden om dat ding aan te schaffen: ik lig straks toch een week of 3-4 nonstop op bed (ivm zware buikoperatie). Ik moet dan wel relaxed mijn serietjes kunnen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
Adlermann schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:01:
Zojuist een 50" slaapkamer tv gekocht :) de st50. Deze gaat eerst dienstdoen in de woonkamer totdat de vt50 er is :)

IK heb een perfect argument gevonden om dat ding aan te schaffen: ik lig straks toch een week of 3-4 nonstop op bed (ivm zware buikoperatie). Ik moet dan wel relaxed mijn serietjes kunnen kijken :)
Sodemieters.....geld teveel ofzo?! ;)

Sterkte met de operatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breminem schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:03:
[...]

Sodemieters.....geld teveel ofzo?! ;)

Sterkte met de operatie!
Die vt50 is gratis (garantie). En net mijn vakantiegeld gekregen en aangezien ik dit jaar toch niks kan doen.... Dus vond ik een maand wachten te lang (zonder tv) en een slaapkamer tv is dan ook wel relaxed als ik op bed lig.

En thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Adlermann schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:01:

Toch maar de ST50 gekozen ipv de GT50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:22:
[...]

Toch maar de ST50 gekozen ipv de GT50?
Ja, voor een tweede tv is dat wel prima. Ik heb straks de vt50 voor de woonkamer en dan de st50 voor de slaapkamer (en als ik weer beter ben op Marktplaats :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Ben op zoek naar een goede TV voor men Ouders...

Ze hebben 800-900€ max over voor hun nieuwe aankoop en ze willen een toestel van maximum 42". Ze hebben nu een oude CRT visbak staan van 37" die net is overleden. Bijna alles wat ze nu kopen is dus waarschijnlijk beter dan wat ze hadden.

Ik heb zelf vorig jaar de 46GT30 gekocht (toen 1200€) en ben er enorm content van! Ik had ze daarom ook aangeraden om ook dit toestel te kopen want deze kan je al krijgen voor 800€. Lijkt me de koop van het jaar... echter ze vinden deze te groot... sigh.

Op zoek naar iets kleiner dus. Nu zie ik dat de 42ST50 mooi in hun budget past en deze zou ook zeer goede specificaties moeten hebben, zou zelfs in de buurt komen van de high-end 2011 modellen. Ik kan echter nog maar weinig reviews vinden...

Is de 42ST50 de beste koop in deze prijscategorie of kan ik best naar iets anders uitkijken? Eventueel LED...
Ma kijkt vooral series en nieuws. Mijn pa vooral sport. Zus vooral TV Films.

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Inrage schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:00:
Ben op zoek naar een goede TV voor men Ouders...

Ze hebben 800-900€ max over voor hun nieuwe aankoop en ze willen een toestel van maximum 42". Ze hebben nu een oude CRT visbak staan van 37" die net is overleden. Bijna alles wat ze nu kopen is dus waarschijnlijk beter dan wat ze hadden.

Ik heb zelf vorig jaar de 46GT30 gekocht (toen 1200€) en ben er enorm content van! Ik had ze daarom ook aangeraden om ook dit toestel te kopen want deze kan je al krijgen voor 800€. Lijkt me de koop van het jaar... echter ze vinden deze te groot... sigh.

Op zoek naar iets kleiner dus. Nu zie ik dat de 42ST50 mooi in hun budget past en deze zou ook zeer goede specificaties moeten hebben, zou zelfs in de buurt komen van de high-end 2011 modellen. Ik kan echter nog maar weinig reviews vinden...

Is de 42ST50 de beste koop in deze prijscategorie of kan ik best naar iets anders uitkijken? Eventueel LED...
Ma kijkt vooral series en nieuws. Mijn pa vooral sport. Zus vooral TV Films.

Alvast bedankt voor de tips!
Ik zou zeker voor de ST50 gaan, deze kan lekker fel voor overdag, daar zullen je ouders blij mee zijn!

Een professionele review van het 42 inch model: http://www.hdtvtest.co.uk...-p42st50-201203191731.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Je kunt ook naar de reviews van de 50st50 of de 55st50 kijken. Die zijn er zat. Zie bijvoorbeeld deze link waar ze mooi verzameld staan ;) Handig overzicht van ST50-reviews

Ik zou overigens geen LED overwegen als je vader graag sport kijkt (voetbal?). Led heeft vaak last van vertical banding (strepen door het beeld) wat vooral opvalt en irritant is bij voetbal.

Nou heeft mijn ST50 het ook heel lichtjes, maar veel en veel minder dan mijn Led die ik hier voor had. Neem dat dus mee in je keuze.

[ Voor 41% gewijzigd door kadoendra op 03-05-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
LuPo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:27:
[...]

Viera link zegt bij mij : functie niet beschikbaar :? Ziet er naar uit dat dit alleen met Panasonic apparatuur werkt.

Edit:

Moet ik Viera link wel activeren in het menu ofcourse 8)7 . Werkt nu..thanks ;)

[ Voor 19% gewijzigd door netvista op 03-05-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Shit, ik was vergeten dat ik vorige week al een 3D-bril had besteld voor mijn GT30, de TY-EW3D3ME. Die heb ik dus nu binnen gekregen maar inmiddels is de TV de deur weer uit omdat ik de ST50 heb besteld.

Gaat die TY-EW3D3ME werken op de ST50? Of moet ik daarvoor de TY-ER3D4ME aanschaffen? Dan zit ik dus nu met een nieuwe TY-EW3D3ME waar ik niets mee kan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
LuPo schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:10:
Shit, ik was vergeten dat ik vorige week al een 3D-bril had besteld voor mijn GT30, de TY-EW3D3ME. Die heb ik dus nu binnen gekregen maar inmiddels is de TV de deur weer uit omdat ik de ST50 heb besteld.

Gaat die TY-EW3D3ME werken op de ST50? Of moet ik daarvoor de TY-ER3D4ME aanschaffen? Dan zit ik dus nu met een nieuwe TY-EW3D3ME waar ik niets mee kan. :(
Die oude zal niet gaan werken, aangezien die op IR werkt en niet op RF waar de ST50 mee werkt, overigens zijn er wel goede commentaren te vinden over de Samsung SSG-4100GB. Een Samsung 3D-bril die ook op de ST50 werkt, en voor hooguit 50 EUR te vinden is.

offtopic: mijn levertijd bij Wehkamp is gisteren weer van 2 naar 3 weken gegaan....ben nu maar m'n Film-collectie van 720P naar 1080P aan het upgraden als voorbereiding :)

[ Voor 9% gewijzigd door Undeclinable op 04-05-2012 09:24 ]

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Undeclinable schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:20:
[...]

Die oude zal niet gaan werken, aangezien die op IR werkt en niet op RF waar de ST50 mee werkt, overigens zijn er wel goede commentaren te vinden over de Samsung SSG-4100GB. Een Samsung 3D-bril die ook op de ST50 werkt, en voor hooguit 50 EUR te vinden is.

offtopic: mijn levertijd bij Wehkamp is gisteren weer van 2 naar 3 weken gegaan....ben nu maar m'n Film-collectie van 720P naar 1080P aan het upgraden als voorbereiding :)
Oke bedankt. Dan ga ik die TY-EW3D3ME maar even verkopen.

Ik heb inmiddels een review van de Samsung SSG-4100GB gevonden. Die werken inderdaad op de nieuwe Panasonic serie. Goede tip!

offtopic:
Mijn levertijd bij Wehkamp is van 1 naar 2 weken gesprongen.

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 04-05-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo volgens bobshop komt mijn st50 vanmiddag al :) Ben benieuwd. Eerst een maandje als primaire TV totdat de vt50 komt en dan in de slaapkamer ophangen. Decadent een 50" in de slaapkamer..Heb er nu al een beetje spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:16:
Zo volgens bobshop komt mijn st50 vanmiddag al :) Ben benieuwd. Eerst een maandje als primaire TV totdat de vt50 komt en dan in de slaapkamer ophangen. Decadent een 50" in de slaapkamer..Heb er nu al een beetje spijt van :)
Dan heb je wel geluk zeg, hij is nu niet meer op voorraad. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:14:
[...]

Dan heb je wel geluk zeg, hij is nu niet meer op voorraad. :>
Ja, toen ik bestelde ging de voorraad meteen naar 0. Maar ik weet niet of hij echt komt. Ik heb wel een afspraak voor bezorging gekregen, maar online staat hij nog als 'bezig met verwerken' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Adlermann schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:16:
Waarom wil je zo graag de VT50 als de ST50 net zo goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Buck Naked schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:37:
[...]

Maar de ST50 is niet even goed als de VT50 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Undeclinable schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:20:
Ik zou zweren dat er in een review werd verteld dat de brillen van de 20 en 30 serie ook werken gewoon, vanwege mensen die upgraden eventueel :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buck Naked schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:37:
[...]

De vt50 is beduidend beter hoor. Beter filter voor overdag kijken, thx brightroom en gewoon algemeen betere motion handling e.d. Het is allemaal wel subtiel, maar toch net dat beetje extra. En het design is veel en veel beter.

De ST50 is goed genoeg om straks tijdnes mijn ziektebed me te vermaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
sjaak88 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:42:
[...]

Maar de ST50 is niet even goed als de VT50 :?
De ST50 is even goed/beter dan de VT30. De VT50 is nog geen echte review van dus dat is nog niet bekend. Waarschijnlijk zal die echter wel beter presteren dan de ST50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:21:
[...]

De ST50 is even goed/beter dan de VT30. De VT50 is nog geen echte review van dus dat is nog niet bekend. Waarschijnlijk zal die echter wel beter presteren dan de ST50.
de vt50 is al gereviewed door avforums en hdtvtest.co.uk. AVforums is echt een goede site voor reviews. Daar heeft de vt50 reference status gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zit net dit topic een beetje door te nemen.. lees ik dat Wehkamp de ST50 voor 550 euro heeft aangeboden :?

Hoeveel mensen heb die wel niet besteld? Had dit toch in het aanbiedingen topic geplaatst!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:23:
[...]

de vt50 is al gereviewed door avforums en hdtvtest.co.uk. AVforums is echt een goede site voor reviews. Daar heeft de vt50 reference status gekregen!
Ja sorry ik zie het nu ook! Maar uit de review komt toch een beetje naar voren dat de ST50 meer bang for buck heeft. Helemaal voor 550 euro natuurlijk. :P
Freakster86 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:31:
Zit net dit topic een beetje door te nemen.. lees ik dat Wehkamp de ST50 voor 550 euro heeft aangeboden :?

Hoeveel mensen heb die wel niet besteld? Had dit toch in het aanbiedingen topic geplaatst!! :9
Volgens mij hebben niet veel mensen die TV besteld. Na een paar uur was hij ook weer op de oude prijs. Ik ben blij dat ik er eentje heb kunnen bestellen.
Hier nog even 'het bewijs' van de prijs:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55cK81cJXFn57v5sMmFZ22mV/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Freakster86 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:31:

Heb er nog eentje in bestelling staan die voor een acceptabele prijs, ongeopend, weg kan :P Ouders willen niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:49:
[...]

Heb er nog eentje in bestelling staan die voor een acceptabele prijs, ongeopend, weg kan :P Ouders willen niet.
Misschien mijn ouders ;)
Zou het voor de gein vanavond vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:44:
[...]

Ja sorry ik zie het nu ook! Maar uit de review komt toch een beetje naar voren dat de ST50 meer bang for buck heeft. Helemaal voor 550 euro natuurlijk. :P
Ja dat klopt wel. Daarom heb ik hem nu ook als temp tv om de vt30 te vervangen totdat de vt50 komt :) En daarna op de slaapkamer :)

Tja,geld doe ik ff nu niet zo moeiijk over, het enige wat ik voorlopig kan is tv kijken. Kan ik maar beter zorgen dat het zo comfortabel mogelijk is :)

Anders had ik dit ook natuurlijk nooit gedaan. Welke gek gaat er anders een 50" op de slaapkamer hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Adlermann schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:13:
[...]

Welke gek gaat er anders een 50" op de slaapkamer hangen :)
Ik :X
En minder dan 50'' zou ik echt niet meer willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaak88 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:20:
[...]

Ik :X
En minder dan 50'' zou ik echt niet meer willen ;)
Ja haha ik dacht ook zo van. Ik ga straks lang op bed liggen. Ik ga een beetje film kijken. En ik weet al precies hoe dat gaat. Als ik daar een crappy tv neerhang ga ik me eraan ergeren en een maand later heb ik er alsnog een andere hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
Adlermann schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:10:
[...]

De vt50 is beduidend beter hoor. Beter filter voor overdag kijken, thx brightroom en gewoon algemeen betere motion handling e.d. Het is allemaal wel subtiel, maar toch net dat beetje extra. En het design is veel en veel beter.

De ST50 is goed genoeg om straks tijdnes mijn ziektebed me te vermaken :)
De VT50 mag dan wel beter zijn in theorie maar daar komt in praktijk niets van terecht. De zwartwaarden zijn niet beter, de lichtopbrengst is stukken lager bij een 100 IRE patroon waardoor het ANSI contrast hoger is bij de ST50, de inputlag is stukken hoger en alle marketing gebrabbel zoals 24.576 gradatie and 2500Hz doen in praktijk niets. Een VT50 mag dan wel accurater te kalibreren zijn maar een ST50 is al accuraat genoeg te kalibreren om geen verschil te kunnen waarnemen behalve met meetapparatuur.

Het enige waar de VT50 inderdaad beter is is het filter wat bij veel natuurlijk licht nog steeds niet goed werkt en het design wat wel een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buck Naked schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:28:
[...]

De VT50 mag dan wel beter zijn in theorie maar daar komt in praktijk niets van terecht. De zwartwaarden zijn niet beter, de lichtopbrengst is stukken lager bij een 100 IRE patroon waardoor het ANSI contrast hoger is bij de ST50, de inputlag is stukken hoger en alle marketing gebrabbel zoals 24.576 gradatie and 2500Hz doen in praktijk niets. Een VT50 mag dan wel accurater te kalibreren zijn maar een ST50 is al accuraat genoeg te kalibreren om geen verschil te kunnen waarnemen behalve met meetapparatuur.

Het enige waar de VT50 inderdaad beter is is het filter wat bij veel natuurlijk licht nog steeds niet goed werkt en het design wat wel een stuk beter is.
En toch zeggen de mensen die die testen hebben gedaan dat ze de vt50 hoger inschatten dan de st50 (lees het forum van hdtvtest.co.uk maar eens en de fora van avforums.com). Thx Brightroom is voor out of the box users bv ook een goed wapenfeit! thx brightroom is echt helder!

[edit]
Ik zal zodra ik mijn vt50 heb wel een side-by-side comparison maken!

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 04-05-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
En zelfs dan, dat 1 sheet of glass is toch echt yum :9~
Input lag is toch alleen merkbaar bij spellen spelen en dan zet je hem toch op game modus, kul argument imo ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
Adlermann schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:31:
[...]

En toch zeggen de mensen die die testen hebben gedaan dat ze de vt50 hoger inschatten dan de st50 (lees het forum van hdtvtest.co.uk maar eens en de fora van avforums.com). Thx Brightroom is voor out of the box users bv ook een goed wapenfeit! thx brightroom is echt helder!

[edit]
Ik zal zodra ik mijn vt50 heb wel een side-by-side comparison maken!
Sowieso hebben ze bij avforums.com al een paar keer laten zien dat ze niet zo heel kundig zijn als ze willen overkomen maar bij hdtvtest.co.uk (David Mackenzie) zijn ze dat wel.

Ik ga bij een vergelijking uit van de gekalibreerde resultaten en niet een out of the box setting zoals THX. THX is namelijk helemaal niet zo accuraat. THX is inderdaad lekker vel net als True Cinema maar wanneer je een VT50 gaat kalibreren ben je aangewezen op professional mode en daar ben je gelimiteerd aan een lichtopbrengst van 100cd/m2.

Het hoger inschatten zal voornamelijk voortkomen uit het feit dat op de meetapparatuur de VT50 beter uit de bus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buck Naked schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:27:
[...]

Sowieso hebben ze bij avforums.com al een paar keer laten zien dat ze niet zo heel kundig zijn als ze willen overkomen maar bij hdtvtest.co.uk (David Mackenzie) zijn ze dat wel.

Ik ga bij een vergelijking uit van de gekalibreerde resultaten en niet een out of the box setting zoals THX. THX is namelijk helemaal niet zo accuraat. THX is inderdaad lekker vel net als True Cinema maar wanneer je een VT50 gaat kalibreren ben je aangewezen op professional mode en daar ben je gelimiteerd aan een lichtopbrengst van 100cd/m2.

Het hoger inschatten zal voornamelijk voortkomen uit het feit dat op de meetapparatuur de VT50 beter uit de bus komt.
Ik moet met je eens zijn dat David Mackenzie beter overkomt. Maar het wa DAvid Mackenzie die zelf na calibratie ook de VT50 boven de st50 prefereert (zie forumpost op hdtvtest.co.uk). Zijn voorkeur is:
vt50
gt50
st50
vt20
vt30

[edit]
Ik heb verder weinig keuze trouwens. Mijn vt30 is kapot gegaan en mijn retailer ruilt hem om voor een vt50 (dat is dus met gesloten beurs).
De st50 betaal ik natuurlijk wel zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 04-05-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:41:
[...]

[edit]
Ik heb verder weinig keuze trouwens. Mijn vt30 is kapot gegaan en mijn retailer ruilt hem om voor een vt50 (dat is dus met gesloten beurs).
De st50 betaal ik natuurlijk wel zelf.
mag ik vragen wat er met je VT30 is gebeurd waardoor je een vervangend toestel ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
san.okk schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:46:
[...]

mag ik vragen wat er met je VT30 is gebeurd waardoor je een vervangend toestel ontvangt?
Green blob over 80% van het scherm, zichtbaar in alle lichte kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Iedereen moet de reviews lezen en interperteren naar hun eigen waarden. En bepalen of het voor hun waard is om tot aanschaf over te gaan.
Geloof best dat een VT beter is dan een GT welke op zijn beurt beter is dan een ST.
Maar voor mij is op dit moment een VT het geld niet waard.
De ST heeft voor mij een juiste prijs/kwaliteit verhouding.

(een bmw 3 serie is ook beter dan een octavia. maar mij niet waard om daar zoveel aan uit te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Adlermann schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:25:
De st50 is er! Ik zal straks eens een vergelijking maken met de vt30 (die ik had, wel uit het geheugen).
Check ook even de uniformiteit vh scherm als je zou willen.
Ben ik erg benieuwd naar.

Veel kijkplezier ook!
Pagina: 1 ... 17 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.