Gisteren en vandaag de Beta kunnen spelen, met veel dank aan LeegHoofd.
Dit beviel erg goed. Het is gewoon heel erg diablo maar dan modern. Echt een hoop dingen zijn aangepast, het loopt allemaal super soepel en ziet er prachtig uit. Vooral wat betreft oog voor detail en storytelling is het een enorme vooruitgang. Je bent eigenlijk constant met het verhaal bezig ipv alleen een gebied uitkammen opzoek naar de volgende waypoint.
Ik heb een Demon Hunter (tot lvl 13) Witch Doctor (tot lvl 13) en een Wizard (tot lvl 11) gespeeld. De Wizard vond ik geniaal. Allemaal erg leuke skills en leuke speelstijl. Ook de Witch Doctor beviel me onverwachts erg goed. Alleen de Demon Hunter vond ik enorm suf. Die was echt saai vergeleken met de andere classes. Vooral omdat je minder mogelijkheden hebt tot het dealen van damage (eigenlijk alleen schieten). Maar dat kan ook persoonlijke voorkeur zijn, ik speel eigenlijk bijna altijd mage achtige classes in spellen. Wat me wel opviel was dat alle classes een aantal skills hadden die met wat overbodig leken. Dat kan ook te maken hebben met de moeilijkheidsgraad (niet alleen ben ik in al die playthroughs nooit dood gegaan, ik heb zelfs 0 (nul!) healing potions hoeven te gebruiken. Daarnaast one of two shot je bijna alle monsters. Dat maakt bepaalde skills zoals een monster in een kip veranderen of traps op de grond gooien waardoor ze langzamer gaan lopen nogal overbodig.
Maar veel dingen zijn nog moeilijk te beoordelen omdat het eigenlijk niet echt een Beta is maar eerder een demo. Tenminste, zoals velen anderen al aangaven is het extreem kort. Een uurtje ongeveer. Veel belangrijke spel elementen zitten er nog niet in, zoals gems, runestones, etc. Daarnaast zijn de drops ook nog behoorlijk summier (maar dat is normaal in het begin van het spel).
Al met al heb ik er volledig vertrouwen in dat het weer een geweldig spel wordt. Ik vind het mooi en dapper van het team dat ze vanalles van diablo 2 overhoop halen en iets nieuws proberen. Voor de mensen die echt diablo 2 niet los kunnen laten is er altijd nog Path of Exile

(zit sinds een paar dagen toevallig in de PoE beta en kan het niet laten vergelijkingen te maken). Het enige wat mij nog wat verontrust is dat items nu voor 100% alles bepalen, daarnaast en daardoor zijn items minder class-specifiek en al helemaal minder individueel-character specifiek geworden (wat een zin). Iedereen kan alle armors aan, alle zwaarden gebruiken, etc. Ik betrapte mezelf erop de keren dat ik een nieuwe class ging uit proberen alle spullen van de vorige in de stash deed en dan onmiddellijk weer door de nieuwe liet aantrekken (een groot deel van de items hebben maar een lvl-req van 2 of 3).
We zullen zien waar dat heen gaat. Maar om nogmaals te benadrukken: verder alles geniaal aan d3.
[
Voor 0% gewijzigd door
memoryandfate op 07-02-2012 09:33
. Reden: typfout ]