Bokkie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:39:
Gisteren een key gewonnen op de frontpage, moest overwerken dus pas laat thuis, om 21:30 stond de installer in het gele balkje, als in "Playable" nu was mijn ervaring met die gele balk in wow, dat daar eigenlijk zou moeten staan "Barely Playable" dus alleen voor de zogenaamde junk die zeg maar al een maand te laat is met zijn fix

.
Maar omdat ik geen zin om had om langer te wachten toch maar aangeslingerd.
Inlog en character creations screen zijn wow stijl, zeer herkenbaar en vertrouwd lekker simpel verder ook niet zo boeiend hoe dat eruitziet, je kiest je class, geeft een naam en klaar.
interface ingame deed mij ook erg wow aan en het zal mij niets verbazen als dat heerlijk modbaar wordt. groot pluspunt in mijn ogen. Een customizable ui vind ik zeer prettig.
Interface is lekker simpel, zoals gewend van Diablo alles op de gebruikelijke plekken met bijbehorende sneltoetsen en allemaal in te stellen.
Speel op een Q8800 2gb ram en een 4850 1Gb passief gekoelde videokaart. Alles staat redelijk hoog voor zover ik kon zien op 1920x1080 en voelt vlot aan, afgezien van het stotteren omdat ik nog niet fully installed was.

ik ga er vanuit dat dat vanavond helemaal vloeiend loopt.
Na even snel alle classes bekeken te hebben qua info meteen mijn Demon Huntress aangemaakt (day1 first choice) en begonnen.
Door de interface krijg je een beetje het gevoel een scaled down wow te spelen. Maar daar houd de overeenkomst mijn inziens dan ook op. De donkere sfeer van de omgeving gaf mij meteen het vertrouwede Diablo gevoel terug. De sfeermuziek helpt mij daar goed bij halve schermpje doorlopen en daar was het welbekende gekreun van de zombies

meteen erop los knallen met de crossbow. yes zombies die lekker uit elkaar spatten het geluid van de loot die valt. Heerlijk, wat heb ik dit gemist
Ben tot level 3 gekomen (ongeveer 45 mins gespeeld lekker rustig aan rondkijken etc) skillsysteem is even wennen, zat even te zoeken toen ik op lvl 3 bolos kreeg waar die zaten, maar dat was ook een primary skill.
Combat is erg anders dan in D2 in verband met de manier van de skills het voelt inderdaad wat 'makkelijker' aan, niet dat D2 en D1 nou echt moeilijker waren, maar Diablo blijft natuurlijk Diablo en is niet echt te vergelijken met andere RPG's hoewel ik inderdaad wel het customizen van je skilltrees mis op dit moment. Maar dat zal wel met de runes komen of in ieder geval verderop in het spel, aangezien ik dus pas lvl 3 ben.
Graphics zijn prima voor mij, past lekker bij de sfeer en niet te zwaar, ik hoef in ieder geval niet te upgraden om straks te kunnen genieten. pre-order van de gewone editie blijft staan, dit keer geen SE voor mij.
Vanavond maar weer verder.
Voorlopige conclusie, MOAR!!!!!!