Toon posts:

Diablo 3 key givaway Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Leuk dat er keys worden weggegeven, maar is het niet compleet onlogisch dat mensen gewoon even 'een accountje' maken om extra kans te maken? Ik weet dat dubbele accounts niet zijn toegestaan, maar als ik even snel uit ga van de reacties waar mensen naar enige waarheid reageren:

Registratiedatum
Maandag 20 februari 2012
1 ervan geeft zelfs toe een nieuw account te hebben aangemaakt, imho dus tegen de regels (of je nu wel of niet nog toegang hebt tot je oude emailadres).

Daarnaast weet ik 2 mensen die ook een key hebben, maar die ik volgens mij nog nooit hier heb gezien, mogelijk nog 2 gevalletjes 'even snel registeren'.

Biersteker in 'plan: Win een bètakey voor Diablo III - Update'
Deze reactie deel ik ook volledig, kan best begrijpen dat het voor jullie leuke aanwinst is voor useraantal (dus niet per definitie ook aanwinst voor GoT zelf), maar zo moeilijk was het toch niet om er ook iets aan te doen dat daar niet bepaald misbruik van zou worden gemaakt?

Mij interesseert zo'n key niet bijzonder, ik had er toch een mede-tweaker er blij meegemaakt, maar het is niet de eerste keer dat er weer zo'n 'scheve' verloting is, naast ongustige tijden.

[Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 20-02-2012 23:11]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

m0nk

16-09-2003 15.15

Eens, ik vind ook dat er wel bepaalde restricties mogen zijn zodat de keys ook daadwerkelijk bij tweakers terrecht komen. Denk aan minimale registratiedatum oid. Kan me best voorstellen dat er ook mensen zijn die meer lezen dan posten nl.

[Voor 20% gewijzigd door m0nk op 20-02-2012 23:17]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-03 14:02
Helemaal mee eens. Nu leek het eerder op een publiciteitsstunt om users te werven en pageviews (met advertenties) te creëren. Anderzijds heb ik mijn ongenoegen hierover al genoeg geuit in het slowchat topic hierover.

Anoniem: 26306

Ik ben het ermee eens, en zou het voortaan doen aan de hand van registratiedatum en karma. Je moet dan boven een bepaalde grens zitten, en die hoeft écht niet zo hoog te zijn.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
We zijn ermee bezig. +300 accounts gebanned en we zijn nog niet klaar. Ook wordt gewerkt aan preventie voor morgen en woensdag maar ik hoop dat jullie begrijpen dat ik daar niks over ga zeggen.

Los van het feit dat je best een account mag maken om mee te doen. Voor de staatsloterij maakt het ook niet uit hoe lang je lid bent en hoeveel loten je hebt. Wat in ieder geval niet mag is extra accounts aanmaken. Dat bestrijden we met harde hand.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

alex3305 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:19:
Nu leek het eerder op een publiciteitsstunt om users te werven en pageviews (met advertenties) te creëren.
't Levert ons maar weinig extra pageviews op en bovendien worden er bij .plans doorgaans vrij weinig advertenties verkocht. Dus 't kost ons waarschijnlijk meer geld dan het ons oplevert. Uiteraard is goodwill en naamsbekendheid niet echt in geld uit te drukken en daar krijgen we wel weer wat extra van :)

Het is voor ons leuk dat er vele lurkers en vrienden/kennissen van tweakers-bezoekers nu eindelijk een reden hebben toch maar een account te maken, hopelijk blijft er ook nog wat hangen. Maar op zich is het ook weer niet heel netjes om alleen reeds bestaande accounts toe te laten bij dit soort activiteiten, sommige lurkers komen waarschijnlijk al langer op Tweakers.net dan vele van de bestaande accounts.

Wat niet zo mooi is, is inderdaad dat er mensen zijn die proberen met extra accounts hun winkans te vergroten. Maar aangezien het vrijwel zeker is dat elke technische maatregel die we ertegen nemen de gewone, welwillende gebruikers flink naait, ben ik erg huiverig tegen registratiebeperkingen in algemene zin. Daar zijn dan altijd de bezoekers die via de vele proxies (KPN, Rabobank, Shell, ABN Amro, Belastingdienst, etc) de dupe van.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43
Blijft altijd lastig. Ik vond het een leuke actie iig. Ik vond alleen wel dat er relatief weinig mensen waren die een key hadden in het topic; dat bevestigd dus een beetje dat er veel eendagsvliegen tussen zaten.

Maar ruim 300 (380 las ik ergens) van de 400 keys gebanned? Dat is meer dan 95% :o Dat is toch wel méga.
Edit: Ah dat waren natuurlijk accounts, niet mensen die per definitie een key hebben gehad :)

[Voor 32% gewijzigd door RedHat op 21-02-2012 09:13]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-03 21:52
RedHat schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:13:
Blijft altijd lastig. Ik vond het een leuke actie iig. Ik vond alleen wel dat er relatief weinig mensen waren die een key hadden in het topic; dat bevestigd dus een beetje dat er veel eendagsvliegen tussen zaten.

Maar ruim 300 (380 las ik ergens) van de 400 keys gebanned? Dat is meer dan 95% :o Dat is toch wel méga.
Nee, er zijn ruim 300 accounts gebanned. Die zullen samen misschien enkele keys weten te verwerven. De rest van de keys zijn gewoon terecht gekomen bij mensen die wel eerlijk mee hebben gedaan.

• RedHat
Ik was eerder met mijn edit dan jij met jouw post :+

De accounts zijn gebanned maar daarmee hebben sommigen wel een key weten te bemachtigen. Die is niet banbaar?

[Voor 52% gewijzigd door RedHat op 21-02-2012 09:17]

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 21:10
RedHat schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:16:
Ik was eerder met mijn edit dan jij met jouw post :+

De accounts zijn gebanned maar daarmee hebben sommigen wel een key weten te bemachtigen. Die is niet banbaar?
Jawel :)

Ik ben helemaal geen stagiair

• RedHat
Dat is dan in ieder geval een pluspunt (Alhoewel het mij persoonlijk niet heel veel uitmaakt, op 60k hits is de kans dat je een key bemachtigt niet bijzonder groot).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
ACM schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:10:
Wat niet zo mooi is, is inderdaad dat er mensen zijn die proberen met extra accounts hun winkans te vergroten. Maar aangezien het vrijwel zeker is dat elke technische maatregel die we ertegen nemen de gewone, welwillende gebruikers flink naait, ben ik erg huiverig tegen registratiebeperkingen in algemene zin. Daar zijn dan altijd de bezoekers die via de vele proxies (KPN, Rabobank, Shell, ABN Amro, Belastingdienst, etc) de dupe van.
Is daar niet gewoon iets simpels tegen te doen, enkel accounts mee te laten doen vóór de dag van give-away?

Goed, je zou dan nog wel eerst een aankondiging kunnen doen dat je over 2-3 dagen de actie start, om 'lurkers' nog de kans te geven, maar dan heb je 3 dagen om alle dubbel-registraties eruit te vissene en op de dag zelf hoef je je niet druk te maken om de hoeveelheid nieuwe registraties (zoals ik las in post van Biersteker, zouden er 1000 nieuwe op 1 dag zijn geregistreerd).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb het al eerder aangebracht: Het psychologische aspect speelt enorm mee. Met "sorry je hebt niet gewonnen, maar degenen die na je op die knop klikken hebben nog een kans om te winnen" lok je veel gemakkelijker cloon-accounts uit dan "je bent ingeschreven voor de wedstrijd en we laten binnenkort weten of je gewonnen hebt".
Bij beiden zijn je winstkans even groot, maar enkel bij de laatste heb je tot het einde het gevoel dat je nog kan winnen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• alex3305
ACM schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:10:
[...]

't Levert ons maar weinig extra pageviews op en bovendien worden er bij .plans doorgaans vrij weinig advertenties verkocht. Dus 't kost ons waarschijnlijk meer geld dan het ons oplevert. Uiteraard is goodwill en naamsbekendheid niet echt in geld uit te drukken en daar krijgen we wel weer wat extra van :)

[...]
Alhoewel het gros van je post even negeer - omdat ik het daar mee eens ben - leek het gisteren gewoon hierop. Dat kwam ook omdat iemand een linkje naar een statistiekje postte met een piek naar een kleine 30.000 views per seconde voor een minuutje lang of zoiets. Dat leken mij gisteren immens veel reclame-inkomsten te zijn.

Echter hebben jullie vandaag de actie aangepast met een gelimiteerd aantal keys, maar tevens ook zonder/minder dupe accounts. Hier ben ik toch wel erg blij mee en zo vind ik dat de actie al een stuk eerlijker verloopt dan gister :). Bedankt _/-\o_

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-03 08:25

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En toch denk ik dat voornamelijk de 'regulars' een negatief gevoel over houden aan deze actie.

Hoe kan het toch dat er zoveel keys weg gaan naar accounts die nog geen 25 posts op hun naam hebben staan, waarvan het merendeel nog in het betreffende slowchat topic ook?!

M.i. zou, zoals al aangegeven is, er een drempel moeten zijn van minimaal x jaar geregistreerd, minimaal x posts en minimaal x karma.
Dan laat je zien dat je echt om je vaste gebruikersgroep geeft.

Dat dat niet eerlijk is voor de 'jongere' gebruikers? Het is in ieder geval ook voor hen een motivatie om zich actief in deze community te begeven en te blijven bewegen, en dat is waar het volgens mij om zou moeten gaan (ipv pageviews en reclame kliks)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Kan niet zeggen dat de 2de ronde zoveel beter was, je weet dat in een tijdbestek van max 2-3 uur alles weg is, iedereen die rond die tijd niet beschikbaar is/kan zijn, zit er bij voorbaat naast. (middag is imho niet 11 over 12).

• Joost
SinergyX schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:52:
Kan niet zeggen dat de 2de ronde zoveel beter was, je weet dat in een tijdbestek van max 2-3 uur alles weg is, iedereen die rond die tijd niet beschikbaar is/kan zijn, zit er bij voorbaat naast. (middag is imho niet 11 over 12).
We hebben vooraf aangegeven dat er vanmiddag nog wat werd weggegeven. Feit blijft dat de ronde voor gebruikers nooit veel beter zal zijn zo lang ze geen key krijgen - daar kunnen wij ook weinig aan doen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het gaat er niet om dat er veel mensen zonder key achterblijven (dat is logisch). Het gaat erom dat er een actieve community is die keys ziet verdwijnen richting accounts die hier voor eergister nog nooit gezien waren. Of die een keer in het jaar 2 posts schrijven omdat er dan een give away actie is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Joost schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:54:
We hebben vooraf aangegeven dat er vanmiddag nog wat werd weggegeven. Feit blijft dat de ronde voor gebruikers nooit veel beter zal zijn zo lang ze geen key krijgen - daar kunnen wij ook weinig aan doen.
Nogmaals, mij boeit heel die key niet, het gaat hier om het principe. Waarom kunnen acties zoals die netbooks, de nokia's of kaartjes wel gewoon via een 'aanmelding en latere trekking', maar worden deze keys gewoon 'even' weggegeven?

Je zou toch juist meer activiteit willen zien vanuit die key's binnen de D3 topics, meer discussies, meer ervaringen, meer reviews? Ik gun het juist mensen die hier op het forum al weken of maanden discussieren over D3, zodat ze daarmee andere lezers kunnen informeren.

In een tijdspanne van 3 minuten (vanaf 15:30 gaan verloten - 15.33 Alle 150 keys zijn alweer weg) was alles al weer weg, hoeveel in die 3 minuten zijn nu echt naar actieve GoT mensen gegaan? Of uberhaubt die keys van gisteren?

Snap best het dat het allemaal 'show' is dat je als enige in Nederland dit mag doen, maar dan verwacht ik wel een iets bredere 'meeding kans' dan die kleine 3 minuten.

Dennahz in "We geven 150 bètakeys voor Diablo III weg"
Dit is natuurlijk helemaal van de zotte.

[Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 21-02-2012 16:28]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:08
@ hierboven na 1:30 waren ze al weg.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:57
SinergyX schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Nogmaals, mij boeit heel die key niet, het gaat hier om het principe. Waarom kunnen acties zoals die netbooks, de nokia's of kaartjes wel gewoon via een 'aanmelding en latere trekking', maar worden deze keys gewoon 'even' weggegeven?

Je zou toch juist meer activiteit willen zien vanuit die key's binnen de D3 topics, meer discussies, meer ervaringen, meer reviews? Ik gun het juist mensen die hier op het forum al weken of maanden discussieren over D3, zodat ze daarmee andere lezers kunnen informeren.

In een tijdspanne van 3 minuten (vanaf 15:30 gaan verloten - 15.33 Alle 150 keys zijn alweer weg) was alles al weer weg, hoeveel in die 3 minuten zijn nu echt naar actieve GoT mensen gegaan? Of uberhaubt die keys van gisteren?

Snap best het dat het allemaal 'show' is dat je als enige in Nederland dit mag doen, maar dan verwacht ik wel een iets bredere 'meeding kans' dan die kleine 3 minuten.
Overigens was het ook best raar dat het gister 1 uur duurde en vandaag minder dan 2 minuten.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:21
xminator schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:28:
[...]

Overigens was het ook best raar dat het gister 1 uur duurde en vandaag minder dan 2 minuten.
Meer mensen, minder keys... you do the math :)

• zeef
xminator schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:28:
[...]

De winkans was nu hoger en het aantal keys was lager én het aantal clicks was hoger. :)

• zeef
SinergyX schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Dennahz in "We geven 150 bètakeys voor Diablo III weg"
Dit is natuurlijk helemaal van de zotte.
Maar wat wil je dan? Een kennisquiz organiseren? Essay wedstrijd? Ik bedoel, het zijn bèta keys voor een game waar je nog niet veel van weet. Hoe kunnen we een waarde hangen aan je aanwezigheid in een bepaald topic? En wat doe je met de lurkers die trouw meelezen maar geen behoefte hebben om te posten? Bij een loterij wil je dat de kans om te winnen zo gelijk mogelijk is. Als we mensen met 'oude' of 'actieve' accounts gaan bevoordelen, hebben relatieve nieuwelingen dan nog zin om mee te doen?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

zeef schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:34:
[...]

Maar wat wil je dan? Een kennisquiz organiseren? Essay wedstrijd? Ik bedoel, het zijn bèta keys voor een game waar je nog niet veel van weet. Hoe kunnen we een waarde hangen aan je aanwezigheid in een bepaald topic? En wat doe je met de lurkers die trouw meelezen maar geen behoefte hebben om te posten? Bij een loterij wil je dat de kans om te winnen zo gelijk mogelijk is. Als we mensen met 'oude' of 'actieve' accounts gaan bevoordelen, hebben relatieve nieuwelingen dan nog zin om mee te doen?
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:47:

Dat dat niet eerlijk is voor de 'jongere' gebruikers? Het is in ieder geval ook voor hen een motivatie om zich actief in deze community te begeven en te blijven bewegen, en dat is waar het volgens mij om zou moeten gaan (ipv pageviews en reclame kliks)
En wat doe je met de lurkers die trouw meelezen maar geen behoefte hebben om te posten?
Maken die lurkers dan deel uit van de actieve community? Er is nagenoeg niemand die ze kent. Waarom zouden ze dan wel deel uit moeten maken van diegenen die een grotere winkans hebben in acties?

Opnieuw: het is alleen maar een stimulans om actiever aan de community deel te nemen, en dat zou het doel van Tweakers.net en GoT moeten zijn!
Zoals het er nu uit ziet, lijkt het erop dat het doel van Tweakers/GoT het genereren van een zo groot mogelijke naamsbekendheid -> pageviews -> reclame inkomsten is. Oftewel: commercieel. Volgens mij was GoT: voor Tweakers door Tweakers....

• Mektheb
Volgens mij was GoT: voor Tweakers door Tweakers....indeed..

• zeef
Tegenwoordig moet je voor de prijsvragen een account hebben. Wie een account heeft is in principe een Tweaker. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie een preferent beleid willen voor oldbees maar is dat eerlijk tegenover de nieuwelingen?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 15:26

bonzz.netninja

Niente baffi

Volgens mij siert het een community juist als nieuwelingen de zelfde rechten en mogelijkheden hebben als de ouderen. Tenminste, zo werkt het in een normale prettige samenleving wel. (of zo zou het imho moeten werken). Door het uitsluiten van mensen op basis van bijv. registratiedatum (of wat dan ook) creëer je eigenlijk een vorm van discriminatie.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Mektheb
bonzz.netninja schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:02:
Volgens mij siert het een community juist als nieuwelingen de zelfde rechten en mogelijkheden hebben als de ouderen. Tenminste, zo werkt het in een normale prettige samenleving wel. (of zo zou het imho moeten werken). Door het uitsluiten van mensen op basis van bijv. registratiedatum (of wat dan ook) creëer je eigenlijk een vorm van discriminatie.
Daarom zou ik het dus RANDOM doen.

in de manier van X drukt op de knop en die krijgt het en Y niet, met een formule ?. als dat kan

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:58
Mektheb schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:17:
[...]

Daarom zou ik het dus RANDOM doen.

in de manier van X drukt op de knop en die krijgt het en Y niet, met een formule ?. als dat kan
Dus je zou het doen zoals het nu was?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Mektheb
Puc van S. schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:19:
[...]

Dus je zou het doen zoals het nu was?
Nu was het toch wie het eerst kwam wie het eerst maalt ? ( de 1e keer )

• Puc van S.
Mektheb schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:21:
[...]

Nope helaas niet :( Anders had ik wel een key gehad ;) (zowel de eerste als de 2e keer)

[Voor 6% gewijzigd door Puc van S. op 21-02-2012 17:22]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Mektheb schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:21:
[...]

Dus iedereen heeft een gelijke kans toch? Je mag op zich best moeite (snel erbij zijn) belonen imho.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 20:37
Ik moet zeggen dat ik al blij ben dat zeroday accounts niet mee konden doen. Helaas nog steeds achter het net gevist. :(. Maar doe aan meer key giveaways mee, en er is altijd morgen nog.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Mektheb
bonzz.netninja schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:22:
[...]

Dus iedereen heeft een gelijke kans toch? Je mag op zich best moeite (snel erbij zijn) belonen imho.
Ja en nee, zelfde als ARM en RIJK.
Bedoel ene kant ja als je er meteen als de kippen bij bent dan win je terecht of je nu pas 1 uur hier rondloopt of al 10jaar.
Maar zo gun ik iemand die al 10jaar hier mee doet en helpt en etc etc het meer dan de 1 die net hier komt kijken, of kijkt en niet post.
En boven alles de diehard FAN van Diablo die al jaren wacht, maar ja hoe kan je dat eerlijk laten verlopen is een moeilijke vraag.
En iedereen blij maken red je never niet, dus ik denk dat "random" beste oplossing is.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Mektheb schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:26:
[...]

Ja en nee, zelfde als ARM en RIJK.
Bedoel ene kant ja als je er meteen als de kippen bij bent dan win je terecht of je nu pas 1 uur hier rondloopt of al 10jaar.
Maar zo gun ik iemand die al 10jaar hier mee doet en helpt en etc etc het meer dan de 1 die net hier komt kijken, of kijkt en niet post.
En boven alles de diehard FAN van Diablo die al jaren wacht, maar ja hoe kan je dat eerlijk laten verlopen is een moeilijke vraag.
En iedereen blij maken red je never niet, dus ik denk dat "random" beste oplossing is.
Mjah maar dan val ik terug op mijn eerdere argument. Persoonlijk zie ik niet in waarom iemand die 10 jaar actief lid is meer recht zou moeten hebben op een prijs dan iemand anders. Ik neem aan dat je niet actief 10 jaar hier zit om meer recht te krijgen op goodies. (alhoewel je best als tweakers eens zou kunnen denken om bepaalde users eens in het zonnetje te zetten, maar dan buiten dit soort acties om).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
zeef schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:34:
Het random verloten van keys vind ik nog niet eens het probleem (maarja, wat is random :P), maar kijk nu naar de 2 grote problemen bij deze actie. Gister was het dus de 'vandaagregistraties' en de dubbel-accounts, vandaag had je minder dan 1,5 minuut de tijd om uberhaubt mee te kunnen doen. Even koffie, even telefoon, WC of wat dan ook, alles al op.

Wat is het probleem met de 'meld je aan en we geven over 3 dagen de winnaars een DM' methode? Je geeft genoeg ruimte voor iedereen om mee te doen, je kan zelf critiria's in de tussentijd bedenken waaraan ze moeten voldoen (registratiedatum, karma, posts, weet ik veel wat), zoals de CoD-elite beetje was gegaan?

Het gaat mij dus absoluut niet om 'meubilair' dat meer kans moet hebben, of dat het op basis van de 'spamgedrag' op GoT is, maar andere kant vind ik het ook onlogisch dat iemand die mischien nooit op T.net is geweest even snel een accountje aanslingers (en er niets meer mee doet) en meteen kan meedingen.
'Maar bij een loterij gaat het toch ook zo'?
Ik mag hopelijk aannemen dat T.net zich toch iets meer 'community' gericht voelt dat een commercieel bedrijf dat af en toe wat prijzen uitdeelt.

En waarom splits je inderdaad niet de verdeling van keys? Zwikkie ter nominatie, aantal voor mensen met als voorwaarde hier actief over te schrijven, aantal compleet random, aantal met een prijsvraag, aantal 'first come', variatie waar een ieder mogelijk wat in kan winnen. Zo kan je nog steeds pronken als enige in Nederland ze uit te delen, maar kan je ook beetje sturen voor wat extra activiteit binnen je community (of moeten we nu gewoon over 'klantenbestand' praten, als we toch commercieel bezig zijn?)

Het is maar een beta key voor een relatief klein stukje D3 gameplay, maar dit probleem komt niet opeens vandaag en neem aan dat er nog wel meer dingen worden weggegeven in de toekomst.

[Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 21-02-2012 17:37]

• zeef
Gisteren zijn we inderdaad ongenaam getroeffen door het onsportieve gedrag van 162 tweakers. Waarvan de meeste onder het kopje 'oldbees' vielen met een userID ruim onder de 400.000. Deze groep hebben we hard aangepakt, er zijn meer dan 400 bans uitgedeeld, IP adressen zijn geblokkeerd en een niet nader te noemen hoeveelheid sleutels is geblokkeerd. Daar zijn we van gisterenmiddag tot diep in de nacht mee bezig geweest. Vanochtend is dwars door de hele planning een fix gemaakt om de loopholes te sluiten. Accounts gemaakt na de aankondiging zijn uitgesloten voor de verloting en nog een paar andere gaten zijn gedicht. Het is dus niet alsof het ons niets doet. We hebben de klachten uiterst serieus genomen en zo snel mogelijk opgepakt.

Waarom niet de 'aanmelden voor de tombola over 3 dagen methode'? Omdat veruit de meesten meteen resultaat willen zien. Bij een klein aantal prijzen is de tombola beter, bij realtief veel 'prijzen' als honderden bèta keys is meteen resultaat beter. De uitkomst is ook niet anders, of je nou net nieuw bent of 10 jaar lid, in een verloting is er een level playing field.

De opmerking dat wij ons niets aantrekken van de community doet ons pijn. Niet alleen omdat vrijwilligers en betaalde crew vanaacht in eigen tijd bezig is geweest met opruimen van de troep maar ook met voorbereidingen voor een permanente oplossing tegen de 'snelle accountjes' maar ook omdat je er blijkbaar vanuit gaat dat het ons om een zeker gewin te doen is. Dat is in dit soort gevallen niet zo, om eerlijk te zijn zou niet meedoen aan zo'n uitdelerij veel economischer. Devvers, een gamesredacteur en ik zei de gek zijn vele uren mee bezig om alles te regelen. Dat doen we graag en we zijn blij dat Tweakers dat ook belangrijk genoeg vind om ons in staat te stellen om die tijd erin te steken. Inclusief de feedback beantwoorden.

Splitsen in verschillende opdrachten is wel een aardig idee. Als daar tijd en ruimte voor is om het de volgende keer op te zetten dan zullen we eens kijken of we daar iets mee kunnen doen. Let wel, dat zijn helemaal tijdvreters want je moet een opdracht verzinnen, ondersteuning geven en de inzendingen beoordelen. Stel je vraagt om een essay van 1500 woorden of een blogje bijhouden dat zijn wel dingen die iemand moet lezen en scoren. Puzzels moet je bedenken, maken en testen etc. etc. Dat zijn echt fikse investeringen qua tijd die je vraagt. De Cybercrime challenge, daar zit drie weken tijd in van bedenken, bouwen, bijsnijden, testen, wijzigen, testen, wijzigen, testen, live zetten, nog wat fixen, etc. etc. Maar ik zet 'm op de lijst voor de toekomst.

Kortom, je gaat wel heel hard door de bocht om ons weg te zetten als kille commerciële club. Daar herken ik me absoluut niet in. Alle tips die we hier en per mail hebben gekregen nemen we mee in de evaluatie en zoals vandaag hebt kunnen ervaren doen we daar ook actief wat mee. Met succes, in plaats van bijna 600 clones nu nog geen 40.... en die maakten bijna allemaal geen kans wegens te laat. :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik begrijp het dilemma van oud en nieuw, maar laten we eerlijk zijn: een fors deel van de mensen achter veel accounts is simpelweg geen tweaker. Die hebben nooit een pc gebouwd, aangepast, software geschreven, soft of hardware gemod etc. (let wel, alles is of of). Die komen hier alleen voor prijzen, spelletjes of help ik weet het niet meer... Ik vind niet dat die aan dergelijke prijsvragen op TWEAKERS.net mee zouden moeten mogen doen. wellicht oneerlijk of discriminerend, maar het is voor en door tweakers.

Maar goed, zo belanden we in het zoveelste vroeger was alles beter topic...

(verzonden vanaf mobiel)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Moet ik nu opeens medelijden krijgen dat jullie zo hard hebben gewerkt? Was er serieus geen enkel hersencel die bij de planning van deze actie bedacht dat als je de enige in Nederland bent, er mischien wel erg veel mensen zijn die hier misbruik van kunnen en zullen maken? Dat natuurlijk naast de vervolgoplossing waar mischien een fractie van de community uberhaubt kans heeft gehad mee te doen?

Ik mag aannemen dat zulke 'meld je aan en @random pikken we mensen eruit' niet ad hoc in elkaar wordt geknutseld, daar hoeft helemaal geen timeframe van 3 dagen in te zitten maar een 'half 9 aanmelding, 5 uur trekking' gaan mensen toch echt niet van zeuren dat ze niet direct resultaat zien. Mocht het nu wel het geval zijn dat elke actie zoals dit weer compleet in elkaar moet worden gezet, laat het dan gewoon aan de grote gamesites over, die zullen er een stukje bekender mee zijn en richting zich op een iets direct volk voor de keys zelf.

Dat nog even compleet naast de onlogische 'random' waarbij xxx keys (zeg 400) binnen 1,5 minuut weg zijn (random met wat? 1:2 winkans?).

Leuke note:
V&A gevraagd: Diablo 3 Beta key
Iemand verkoopt blijkbaar zijn key.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
zeef schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:53:
Kortom, je gaat wel heel hard door de bocht om ons weg te zetten als kille commerciële club. Daar herken ik me absoluut niet in. Alle tips die we hier en per mail hebben gekregen nemen we mee in de evaluatie en zoals vandaag hebt kunnen ervaren doen we daar ook actief wat mee. Met succes, in plaats van bijna 600 clones nu nog geen 40.... en die maakten bijna allemaal geen kans wegens te laat. :)
Er zijn denk ik ook genoeg tweakers die wel respect hebben voor al het werk wat jullie verrichten. Top dus! d:)b
SinergyX schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:06:
Moet ik nu opeens medelijden krijgen dat jullie zo hard hebben gewerkt? Was er serieus geen enkel hersencel die bij de planning van deze actie bedacht dat als je de enige in Nederland bent, er mischien wel erg veel mensen zijn die hier misbruik van kunnen en zullen maken? Dat natuurlijk naast de vervolgoplossing waar mischien een fractie van de community uberhaubt kans heeft gehad mee te doen?

Ik mag aannemen dat zulke 'meld je aan en @random pikken we mensen eruit' niet ad hoc in elkaar wordt geknutseld, daar hoeft helemaal geen timeframe van 3 dagen in te zitten maar een 'half 9 aanmelding, 5 uur trekking' gaan mensen toch echt niet van zeuren dat ze niet direct resultaat zien. Mocht het nu wel het geval zijn dat elke actie zoals dit weer compleet in elkaar moet worden gezet, laat het dan gewoon aan de grote gamesites over, die zullen er een stukje bekender mee zijn en richting zich op een iets direct volk voor de keys zelf.

Dat nog even compleet naast de onlogische 'random' waarbij xxx keys (zeg 400) binnen 1,5 minuut weg zijn (random met wat? 1:2 winkans?).

Leuke note:
Die advertentie is van iemand die een key zoekt, beter lezen dus. Daarnaast vind ik dat je wel erg gefrustreerd doet over een actie waarbij Tweakers gratis keys weggeeft. Je maakte een kans en je hebt niet gewonnen, pech gehad, t leven gaat door hoor.. ;)

[Voor 56% gewijzigd door Satch op 21-02-2012 20:12]

• zeef

Leuke note:
Ik verwacht van jou geen medelijden hoor wees gerust. :)

• Mektheb
Om voorop te stellen dat Tweakers zich altijd inzet voor hun leden en dat we met zulke acties altijd maar geluk mogen hebben dat het kan.

Het had ook niet gekunt en dan was er geen boe man, dat er tot diep in de nacht shit opgeruimt is door deze of gene verdient zeker respect en een pluim.

Mijn opmerking over van Tweakers voor Tweakers heeft niet met het beleid of de mensen zelf te maken, maar met dat in mijn ogen "oudere gard meer inbreng heeft dan nieuwe".
Of dit juist de manier is voor key's te bemachtigen is natuurlijk weer een andere kwestie, laten we dat even duidelijk maken er niks mis is met Zeef en de anderen.

"noem het hielen likken als je het wil, maar er wordt vaker gebashed dan een goed wordje voor de heren"

• alex3305
Satch schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:09:
[...]

Er zijn denk ik ook genoeg tweakers die wel respect hebben voor al het werk wat jullie verrichten. Top dus! d:)b

[...]

Die advertentie is van iemand die een key zoekt, beter lezen dus. Daarnaast vind ik dat je wel erg gefrustreerd doet over een actie waarbij Tweakers gratis keys weggeeft. Je maakte een kans en je hebt niet gewonnen, pech gehad, t leven gaat door hoor.. ;)
Op Marktplaats wordt er overigens wel een key verkocht. Heel onsportief. Misschien dat Tweakers contact op kan nemen met Marktplaats, er zal vast wel iets in de EULA staan dat keys niet verkocht mogen worden.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-03 22:23
Ik zal het morgen rapporteren bij Marktplaats. Geen idee of ze iets van een Eula hebben en wat daarin staat, maar kan het wellicht melden bij ze :-) En idd wat onsportief...

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-03 22:23

Leuke note:
Je hoeft uiteraard geen medelijden met ons te hebben. We doen dit omdat we het leuk vinden. Wat onze hersencellen betreft: het zal je verbazen. We hebben dit soort acties vaker gedaan en niet met de minste games. StarCraft II, Call of Duty Black Ops, World of Warcraft: Cataclysm, Star Wars: The Old Republic, Assassin's Creed Brotherhood; toch niet de minste games. En daarbij waren we eigenlijk steeds de enige partij in Nederland die keys hadden. Gek genoeg heeft dit probleem (mensen die als een gek nieuwe accounts aan gaan maken om meer kans te maken) zich bij al die acties nooit eerder voorgedaan. Terwijl bij sommige van die acties het aantal keys beduidend kleiner was. Dus nee, we waren hier niet op voorbereid. We proberen echter wel te anticiperen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter

Lees eens goed de reacties, daar zit mijn punt ;)

• Cloud
  • Laatst online: 25-03 15:51

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat is er mis met die reacties? Ik zie iemand die aanbiedt zijn account te delen met mensen op de momenten dat hij zelf niet kan spelen. Nu zal account sharing misschien niet echt de bedoeling zijn bij Blizzard, maar het idee is aardig toch? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00

Touchdomex

Meisje!

Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:23:
[...]

Je hoeft uiteraard geen medelijden met ons te hebben. We doen dit omdat we het leuk vinden. Wat onze hersencellen betreft: het zal je verbazen. We hebben dit soort acties vaker gedaan en niet met de minste games. StarCraft II, Call of Duty Black Ops, World of Warcraft: Cataclysm, Star Wars: The Old Republic, Assassin's Creed Brotherhood; toch niet de minste games. En daarbij waren we eigenlijk steeds de enige partij in Nederland die keys hadden. Gek genoeg heeft dit probleem (mensen die als een gek nieuwe accounts aan gaan maken om meer kans te maken) zich bij al die acties nooit eerder voorgedaan. Terwijl bij sommige van die acties het aantal keys beduidend kleiner was. Dus nee, we waren hier niet op voorbereid. We proberen echter wel te anticiperen.
Sorry hoor maar dit commentaar is niet nieuw. Misschien niet met keys van games maar ik kan mij wel degelijke herinneren dat er al vaker dit soort discussies zijn geweest op het forum.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 20:37
Cloud schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:11:
Wat is er mis met die reacties? Ik zie iemand die aanbiedt zijn account te delen met mensen op de momenten dat hij zelf niet kan spelen. Nu zal account sharing misschien niet echt de bedoeling zijn bij Blizzard, maar het idee is aardig toch? :)
Volgens mij stond er eerst in de advertentie iemand die voor 35 euro zijn key aanbood.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Cloud
  • Laatst online: 25-03 15:51

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Biersteker schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:18:
[...]

Volgens mij stond er eerst in de advertentie iemand die voor 35 euro zijn key aanbood.
Ah dat zal wel getrashed zijn dan. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Zie nu inderdaad minder reacties in de advertentie.

[Contest] Diablo III Beta Key Give Away
Dit is dan wel weer mooi om te zien :) Lichtpuntjes bestaan nog :P

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-03 15:40
Misschien een stom idee maar misschien ook heel erg logisch gezien we in een community zitten en de mensen die het meeste bijdragen aan een community ook misschien wat meer moeten terugkrijgen voor hun bijdrage.

Hoe dit zou kunnen is mensen die meer karma hebben/Meer bijdragen een grotere winkans hebben om te winnen bij een prijsvraag. Natuurlijk wel met een maximum winpercentage. Anders zou Terw_Dan altijd met alle prijzen weglopen ;)
En natuurlijk zal er altijd een minimum winpercentage zijn, zodat iedereen nog altijd voldoende kans heeft om iets te winnen.

Hoe dit exact uitgewerkt zou moeten worden weet ik persoonlijk ook niet, hier zal een formule voor bedacht worden. Ik ben ook heilig van overtuigd dat dit ook een motivatie is om de mensen die op tweakers zitten wat meer bij te dragen aan de community.
Wellicht zou er iedere week een prijsvraag moeten komen, dit is misschien wat meer geregel maar ik denk dat hier wel tegenover staat dat je er een actiever en beter kwalitatief milieu schept voor de users.
Waar men meer bereid is om elkaar op een volwassen manier te woord te staan, en wat vaker gaat argumenteren.

Uiteindelijk zijn de prijsvragen er natuurlijk om de community een boost te geven, en een band te creëren met de mensen die hier actief zijn en wat willen betekenen voor een ander.
En ik denk dat hier wel wat tegenover mag staan, en dat deze mensen wat meer kans maken op een prijsvraag.
Daarnaast wil je natuurlijk ook niet de nieuwe mensen afschrikken door de users die hier het langst zitten alle prijzen te geven. Maar juist daarom is het belangrijk dat er dan ook een minimale en maximale winkans is. Deze moet dan ook niet absurd hoog zijn, en zal goed doordacht moeten worden.

• alex3305
Uiteindelijk krijg je dan de vraag of zo'n formule wel nut heeft. Stel je zou de volgende, simpele formule toepassen:

karma / 10.000 = winkans (percentage)

Dan hebben sommige users nog steeds maar een winkans van 0.0001%. Dat lijkt mij persoonlijk wel erg nihil. Ga je het dan weer terugbrengen naar 1% of 0.1% dan krijg je users met een karma van 1000 of meer die gaan klagen dat ze te weinig kans hebben. Althans dat dunkt mij zo.

Mijn inziens is er voor zulke zaken geen goede formule beschikbaar of te maken. Ik zou er dan eerder voor kiezen om alleen users die minimaal één week of één maand lid zijn te laten meedingen. Dan gaat de Staatsloterij vergelijking natuurlijk niet op, maar die vergelijking is in mijn ogen ook niet helemaal relevant. Het grootte verschil is namelijk dat je bij de Staatsloterij - of welke andere loterij dan ook - geld moet inleggen om mee te dingen. Terwijl er bij Tweakers alleen een simpele account aangemaakt hoeft te worden.

• Joost
Ik durf te wedden dat rekening houden met karmapunten op minstens net zoveel kritiek zou kunnen rekenen als toeval. Zelfde geld voor het Tombola-idee: dan kunnen immers meer mensen meedoen, wordt de winkans lager en maken mensen die er snel bij zijn, minder kans.

Kortom: het is nooit goed.

• Anoniem: 264884
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Aan elk voordeel zitten wel weer zijn nadelen.
Zelf had ik graag een langere inschrijfperiode gezien. Ik ben gewoon aan het werk en heb rond half 4 gistermiddag even tijd vrijgemaakt om mee te kunnen doen.
Maar voordat ik het door had hoe en waar ik kon mee doen (15.35) waren alle keys alweer weg. Jammer, naar mijn mening dat er niet wat meer tijd was

• zeef
We hebben het zelden zo hard zien gaan. Het aantal clicks per seconde was dinsdag hoger dan maandag en er waren minder keys te vergeven. Heb net de logs met Paul nagekeken en de keys zijn keurig at random uitgedeeld op basis van de ingestelde winkans. Als je meer tijd wil dan kan dat maar dan moet de winkans vanavond lager worden gezet.

• RedHat
Joost schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:11:
Ik durf te wedden dat rekening houden met karmapunten op minstens net zoveel kritiek zou kunnen rekenen als toeval. Zelfde geld voor het Tombola-idee: dan kunnen immers meer mensen meedoen, wordt de winkans lager en maken mensen die er snel bij zijn, minder kans.

Kortom: het is nooit goed.
QFT. Ik vond het een super actie iig. 2e ronde alleen niet meegedaan omdat ik zat te refreshen in een topic waar geen post gedaan werd (maar TS aangepast) 8)7

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-03 12:50

Shabbaman

Got love?

RedHat schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:12:
[...]

QFT. Ik vond het een super actie iig. 2e ronde alleen niet meegedaan omdat ik zat te refreshen in een topic waar geen post gedaan werd (maar TS aangepast) 8)7
Dat stond ook gewoon in de TS hoor ;)

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• zeef
Modbreak:De laatste ronde keys worden in We geven 140 bètakeys voor Diablo III weg uitgedeeld. In de topicstart daar verschijnt vanaf 21 uur de link.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:57
Amras schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:29:
[...]

Meer mensen, minder keys... you do the math :)
En vandaag nog meer mensen en het duurt 8 minuten?

Ga maar rekenen jongetje, heeft niks daarmee te maken. Ze hadden de kansen op keys verandert.

• zeef
Impact op GoT :

Maandag

Dinsdag

Woensdag

• Puc van S.
Holy mother of god, volgens mij hebben jullie de keys helemaal niet weggegeven om ons blij te maken, maar puur om te kijken of tweakers.net een grote DOS aanval kan overleven!

Helaas trouwens in geen van de 3 kansen iets gehaald (en zelfs de verschillende mensen die ik persoonlijk kende niet :() maar toch bedankt voor de 3 kansen!

en mocht er 1 over zijn, dan weet ik nog wel een goede bestemming [Contest] Diablo III Beta Key Give Away of mijzelf natruurlijk ;)

Maar gezien Paul Hulsebosch in "We gaven 140 bètakeys voor Diablo III weg" denk ik wel dat ondanks de kritiek het toch wel een geslaagde actie is waaruit toch maar blijkt dat D3 een erg gewilde game is...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

alex3305 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 01:09:
Uiteindelijk krijg je dan de vraag of zo'n formule wel nut heeft. Stel je zou de volgende, simpele formule toepassen:

karma / 10.000 = winkans (percentage)

Dan hebben sommige users nog steeds maar een winkans van 0.0001%. Dat lijkt mij persoonlijk wel erg nihil. Ga je het dan weer terugbrengen naar 1% of 0.1% dan krijg je users met een karma van 1000 of meer die gaan klagen dat ze te weinig kans hebben. Althans dat dunkt mij zo.
Dat is simpel op te vangen met een $winkans = min(max($karma, 10000), 200000) / 10000; ;)

Of het al dan niet een goed idee is laat ik in het midden, maar zorgen dat er tenminste 1% en maximaal 20% kans is, is niet zo moeilijk. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 20:10
[...]

[...]

Dat is mijn Adv _/-\o_ Ik speel gewoon graag Diablo en ik ben dan ook bereid een key te kopen , ik ben mij er echt wel van bewust dit dit misschien niet de juiste manier is ivm handelen en dergelijke maar de die hard die al 3 keer een loting niet gewonnen heeft ondanks zijn status op tweakers verzint dan een oplossing die niet helemaal past bij het idee van gratis beta keys verloten. mijn oprechte excuses voor de mensen die hierdoor geschokkeerd zijn.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jayjay1986 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:08:
[...]

Dat is mijn Adv _/-\o_ Ik speel gewoon graag Diablo en ik ben dan ook bereid een key te kopen , ik ben mij er echt wel van bewust dit dit misschien niet de juiste manier is ivm handelen en dergelijke maar de die hard die al 3 keer een loting niet gewonnen heeft ondanks zijn status op tweakers verzint dan een oplossing die niet helemaal past bij het idee van gratis beta keys verloten. mijn oprechte excuses voor de mensen die hierdoor geschokkeerd zijn.
Wat ik schreef sloeg niet op jouw hoor, puur op SinergyX, als jij geld over hebt voor een diablo 3 beta key is dat jouw goed recht. ;)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Volgens mij kan je 101 formules bedenken maar zolang er meer gegadigden zijn dan keys zal nooit iedereen tevreden zijn.

Want dan kun je nog ingewikkelde formules gaan verzinnen.

Een loterij, je geeft x dagen tijd om in te schrijven.

Dan krijg je paar 1000en inschrijvers, dan ga je een aantal kansen geven aan iedere inschrijver bv gebasseerd op karma.

En dan organiseer je een trekking, maar das misschien wel wat gek om te programmeren, alhoewel, leuke stage opdracht ?

:-)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee