Het grote Nikonmount-objectieven-topic v2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 98.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:43

Metten

ik hou het graag simpel

Milo. schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:25:
Helaas, die bestaan niet en is ook niet mogelijk.
Nikon lenzen staan dichter bij de sensor dan canon lenzen dus als je een nikon lens op de canon wil zetten moet je een verloopstukje hebben.. een adapter dus.
Maar andersom kan dat dus niet, dan zou je de afstand moeten inkorten en dat gaat niet.
Klopt, met als kleine aanmerking dat de registerafstand (afstand tussen mount en sensor) bij Nikon groter is dan bij Canon. Het scheelt enkele millimeters, maar dat is genoeg voor een adaptertje. Volgens mij raak je dan wel lichtmeting en autofocus/diafragma kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:12

Milo.

klik

Klopt, autofocus is er niet meer.. diafragma moet handmatig. Maar de lichtmeting doet het wel gewoon, ook bij de goedkopere modellen...dat is weer een voordeel van canon camera's in tegenstelling tot nikon camera's waar met name oudere lenzen niet altijd lichtmeting hebben bij de moderne instap modellen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:54
Hè chips, dat is wel balen. Hij dus mooi profiteren van mijn lenzen, en vice versa ho maar ;-)

Helaas, maar zal dan toch maar moeten gaan sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Daarnaast als je al de lens erop krijgt kun je geen diafragma instellen, omdat dit bij Canon elektronisch gaat. Bij Nikon is er altijd een mechanische koppeling (bij de G-lenzen is dit wel wat lastiger, maar het kan).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:18:
... Bij Nikon is er altijd een mechanische koppeling ...
Welke koppeling? O-)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lLr3pPp76BtWx3Wr2ePIEzAD/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
En wat voor lens is dat dan? Want bij niet G-Lenzen is het gewoon te verstellen met de diafragma-ring en met G-lenzen zit er binnen in de mount en klein palletje. Maar goed, kan het natuurlijk mis hebben, ik ben geen Nikon man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een Lensbaby Composer Pro. Gewoon een barebones MF lensje, geen contactpuntjes, geen diafragmapalletje, niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:40
Universal Creations schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:37:
En wat voor lens is dat dan? Want bij niet G-Lenzen is het gewoon te verstellen met de diafragma-ring en met G-lenzen zit er binnen in de mount en klein palletje. Maar goed, kan het natuurlijk mis hebben, ik ben geen Nikon man...
De nieuwe Tilt&Shift lenzen (PC-E) hebben ook geen mechanische koppeling meer. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:59:
[...]
De nieuwe Tilt&Shift lenzen (PC-E) hebben ook geen mechanische koppeling meer. :)
Ik neem aan dat het diafragmapalletje op de body wel ingedrukt is dan? ;)

Of juist niet :X 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik zie dat er bij de MediaMark lenzen in de aanbieding zijn.
Echter wil ik weten wat het verschil is tussen lenzen van Nikon en lenzen van Tamron.
Ik heb nu een standaard lens, 18-55 en graag een zoomlens erbij.
Mijn camera is de Nikon D5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat voor zoomlens wil je erbij? Een ultra-wide zoom of een telezoom? Ik ga uit van het laatste. Waar wil je de zoomlens voor gebruiken? Welke kandidaten heb je zelf al opgezocht? Waarom specifiek Tamron/Nikon, en niet bijv. Sigma? Kortom: iets meer info is wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Wil inderdaad een Telezoom lens.
Deze wil ik voor vakantie gaan gebruiken.
Ik kwam bij Nikon/Tamron terecht om een kennis van beide lenzen 1 heeft.
Heb een keer foto's kunnen maken met beide, maar volgens mij zat er niet zoveel verschil tussen.

Heb even wat lenzen vergeleken en wat reviews opgezocht, maar weet nog niet hoe en wat.
Heb naar de de onderstaande lenzen gekeken.

-NIKON AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR
-TAMRON 70-300 NIKON+MOTOR F/4-5.6 DI

Ik weet dat geen vervanging is voor mijn huidige lens, maar voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Wat wil je maximaal uitgeven?

Bij je eigen voorbeelden heeft de nikon beeldstabilisatie en de tamron niet. Is wel handig bij 300mm en niet zo'n lichtsterke lens.

Overigens heb ik mijn 70-300 VR er niet opgehad bij mijn vakanties, wat denk je ermee te fotograferen?

[ Voor 80% gewijzigd door MartijnA3 op 21-06-2012 14:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Rond de 250-300 euro vind ik wel redelijk.
Ga hem niet dagelijks gebruiken.

Ga vooral landschap op de foto zetten etc.
Heb met de 18-55 gemerkt dat als iets wil fotograferen wat verder weg is al heel snel in de moeilijkheden kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen kom je voor het fotograferen van landschappen heel goed weg met een wat wijdere lens. Ik neem aan dat jij specifieke onderdelen uit het landschap wil fotograferen, zoals een boom, een bergtop of weet ik veel wat. Vaak is het voor een dergelijke foto ook fijner om wat dichterbij te komen en het dus toch met een kortere lens te gaan redden.

Als ik kijk naar de lenzen die jij voorstelt, zou ik persoonlijk kiezen voor een Nikon lens die binnen je budget valt. Dus de 55-300 of de 55-200 VR.

(En inderdaad, een telelens gebruik je niet iedere dag) Denk er ook aan dat je die lens ook voor andere dingen kan gebruiken. Bijvoorbeeld een portret. Nu zal je daarvoor niet snel 300 mm pakken, maar bijvoorbeeld ~100 mm kan wel eens heel goed werken. Zeker als je je model dan een stukje voor de achtergrond hebt staan en dan je diafragma goed open gooien. Kan je leuke plaatjes maken met een mooie vervaagde achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Ik hoor altijd wel goede verhalen over de Tamron 70-300 VC. Is wel iets boven budget.
pricewatch: Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD (Nikon)
pricewatch: Tamron SP SP70-300mm F/4-5.6 Di VC USD (Nikon

Staat 2 keer en een beetje gek in de PW, maar is dezelfde lens.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:03

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:49:
Over het algemeen kom je voor het fotograferen van landschappen heel goed weg met een wat wijdere lens. Ik neem aan dat jij specifieke onderdelen uit het landschap wil fotograferen, zoals een boom, een bergtop of weet ik veel wat. Vaak is het voor een dergelijke foto ook fijner om wat dichterbij te komen en het dus toch met een kortere lens te gaan redden.

Als ik kijk naar de lenzen die jij voorstelt, zou ik persoonlijk kiezen voor een Nikon lens die binnen je budget valt. Dus de 55-300 of de 55-200 VR.

(En inderdaad, een telelens gebruik je niet iedere dag) Denk er ook aan dat je die lens ook voor andere dingen kan gebruiken. Bijvoorbeeld een portret. Nu zal je daarvoor niet snel 300 mm pakken, maar bijvoorbeeld ~100 mm kan wel eens heel goed werken. Zeker als je je model dan een stukje voor de achtergrond hebt staan en dan je diafragma goed open gooien. Kan je leuke plaatjes maken met een mooie vervaagde achtergrond.
Een lens van dergelijke mm's (zoals de 55-300), mis je toch ontzettend snel VR als je geen statief gebruikt? Of valt dit wel mee? Zit er aan te denken om een x-200 mm lens te halen, maar lijkt me dat VR wel benodigd is...

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Thrace Grumble schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:33:
[...]

Een lens van dergelijke mm's (zoals de 55-300), mis je toch ontzettend snel VR als je geen statief gebruikt? Of valt dit wel mee? Zit er aan te denken om een x-200 mm lens te halen, maar lijkt me dat VR wel benodigd is...
Stabilisatie (VR/VC/OS/IS) is zeker aan te raden bij een dergelijke telezoomlens, dat heb je eigenlijk al 'nodig' bij sluitertijden van 1/400 of langer. En daar zit je al snel aan bij een beetje bewolking en een diafragma van F5.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik zou dan voor de 55-300 vr gaan. Krijgt goede reviews, is net zo goed als de 55-200, dus een no-brainer. AF is wel langzaam, maar ja, het is ook een goedkope lens.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Nog iemand intresse in mijn ervaringen met huren bij pixto-f?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:33:
Ja en nee.

Als je kijkt naar de oudere lenzen, dan hadden die ook nooit VR. Toen konden ze ook foto's maken met een 200 mm lens en die foto's werden echt niet alleen vanaf statief gemaakt. Zelf heb ik ook zat foto's gemaakt met non-VR lenzen, die netjes scherp zijn, zonder dat daar VR of een statief bij te pas zijn gekomen.

Zo heb ik bijvoorbeeld ook een 300 mm f2.8 lens. Daar zit geen VR op. Uit de hand moet het dus vooral komen van zelf stil staan en opletten dat je je sluitertijd niet te ver op laat lopen.

Metten roept dat je dan je sluitertijd sneller moet houden dan 1/400e. Ik zou dat wat anders uitdrukken, want die 1/400e is natuurlijk wel een beetje zwart/wit en die klopt ook lang niet altijd.

De standaard rule-of-thumb is dat je (zonder VR) een lens ongeveer 1/brandpuntsafstand seconden stil kan houden. Die brandpuntsafstand moet je dan wel terugrekenen naar 35 mm (full frame) equivalenten. In jouw geval gebruik je een DX body, dus dat betekent dat als je op 200 mm schiet, je ongeveer 1/300 seconden sluitertijd stil zou moeten kunnen houden. Pak je een D700 (FX camera) dan zou je dus ongeveer 1/200e stil moeten kunnen houden.
Zoom je uit naar 80mm, dan kan je 1/(80*1,5) = 1/120 stil houden.

Ja, daar moet je wel een beetje voor oefenen. Als je een goede techniek hebt, kan je trouwens wel verder komen. Zo heb ik zelf al heel wat foto's (zonder VR) met mijn DX body's gemaakt op 200 mm, met sluitertijden van 1/120 of zelfs nog trager. (De ratio goede foto's dondert trouwens wel heel hard naar beneden als ik onder de 1/120 ga zitten.

Je kunt trouwens met moderne camera's ook vaak gewoon je iso wat omhoog zetten. ISO 800 is voor de meeste moderne body's echt geen probleem. En denk er aan: Verdubbel je ISO, halveer je sluitertijd. Dus als je op ISO 200 een sluitertijd van 1/100 hebt, heb je op ISO 400 een sluitertijd van 1/200 en op ISO 800 een sluitertijd van 1/400.

Overigens wil dat niet zeggen dat VR niet ontzettend handig kan zijn. Maar ik heb soms inderdaad wel het idee dat VR wel heel erg snel heilig wordt verklaard.
Wijnands schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:43:
Ja !!, maar ik neem aan dat het niet alleen interesant is voor Nikon liefhebbers, dus wellicht is het handig om even met een modje te overleggen wat de meest handige plek is om dat soort ervaringen neer te plempen? Volgens mij zijn er ook wel wat huur topic's her en der te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
VR helpt natuurlijk niet alleen voor scherpere foto's, maar ook voor een rustiger zoekerbeeld. Die sluitertijd kan je meestal nog wel omlaag gooien door ISO te verhogen, maar op lange mm's zonder VR door je zoeker kijken vind ik geen pretje, word er soms zelfs zenuwachtig van :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

pipo76

Pipo

graag! Heb zelf nog nooit gehuurd, maar wel zo nu en dan overwogen -- juist voor "speciale gelegenheden". De "tegenkrachten" die het tot nu toe steeds gewonnen hebben van huren, zijn voor mij: a) apparatuur willen leren kennen voor je er belangrijk werk mee doet b) gedoe met ophalen/terugbrengen (lui? ja!) en c) de "angst" om verpest te raken en alsnog het betreffende spul zelf te willen hebben.

Wat heb je gehuurd, en in hoeverre speelden deze (en/of andere) overwegingen bij jou een rol?

(1 van de objectieven die ik wel eens overwogen heb te huren, is de Nikon 70-200. Heb onlangs de VRii voor 'n scherpe prijs (Saturn-actie) kunnen aanschaffen. En kracht a) en c) zijn van toepassing. Prachtig ding (fijn dat-ie niet meer terughoeft :)) maar voor je het optimale eruit haalt (of beter: voor je precies weet hoe het objectief onder verschillende omstandigheden reageert) is even oefenen wel handig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Heb paar keer gehuurd bij Pixto-F. Heel tevreden over, gratis dagen gekregen omdat ze de lens op de eigenlijke dag niet konden ophalen. Hier in Arnhem komen ze aan de deur bezorgen en weer ophalen, ideaal!

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Nou, vertel, heb er een reservering staan. :)

Edit: @hierboven. Kijk, klinkt goed, ik woon ook in Arnhem, laat het spul ook brengen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door MartijnA3 op 22-06-2012 15:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik moest voor een klus in Amsterdam zijn en heb de 70-200 VR II gehuurd. Verhuur ging best prima, lens was in goede kwaliteit en het systeem werkt wel oké.

Ze hebben op de locatie in Amsterdam alleen twee deuren en een elektronisch systeem om binnen te komen. Stond ik voor de deur, ging hij niet open. Moest ik de deur aan de andere kant hebben 8)7 Ook sluit die vestiging om 23.00, waardoor als je 's avonds een klus hebt (ik had een concert in Concertgebouw), je als een malle moet haasten om nog op tijd te zijn (of er extra voor naar Amsterdam terug moeten). Als derde vind ik de communicatie van Pixto-F naar klanten niet helemaal lekker. Het is allemaal redelijk kort en je moet zelf je weg maar vinden (ook als je ze belt komen er niet echt duidelijke antwoorden).

Maar al deze bovenstaande dingen, als je 1 keer hebt gehuurd weet je hoe het werkt en kan je vrij gemakkelijk nog een keer terugkomen. Dan is het best een prima service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik gooi 't ook hier neer, mag een modje beslissen of er een verhuurtopic afgestoft moet worden.

Voor een bruiloft een 24-70 f2.8 en een SB 900 gehuurd. Spul wat ik zelf niet goed ken maar waarvan ik weet dat de kwaliteit gewoon heel goed is. Wel even de 900 handleiding gelezen en even geoefend.

Als je contact legt met pixto-f dan komt het allemaal wel een beetje, tja.. wat is het woord, iets autistisch over. Communicatie is heel duidelijk en behoorlijk snel maar er blijkt weinig persoonlijkheid uit. Maar goed, daar gaat het allemaal niet om.

Via de website gereserveerd, aangegeven dat ik spullen dinsdag om 1400 wilde halen en donderdag voor 1200 terug brengen. Maandag ochtend papierwerk in de mail. Opdrachtbon tekenen en faxen/scannen en mailen. Rest zijn instructies. Als eerste keer huurder een kopie legitimatie moeten opsturen. Huur vooruit betalen en verder 300 euro borg gestort. Heel handig is dat ze bij de grootste banken een rekening hebben en je dus veelal meteen betaald hebt.
.
Dinsdag kreeg ik om 1200 een sms dat de verhuurperiode in gaat. Was om even voor 2en bij het afhaal punt in Amsterdam. In de mercatorstraat (slimme lokatie, overdag parkeer ruimte zat en vlakbij het nodige aan OV) hebben ze een ex-winkelruimte (deur zit op de hoek met de schackeltonstraat). Nummer bellen, je krijgt een sms met code, code sms je terug en binnen enkele seconden ontgrendelt de deur. Je gaat naar binnen. Keurig nette ruimte waar een groot kluizenblok staat en een tafel waar je de spullen kan nalopen. Oogt heel schoon, bijna steriel. Verder is er ook een toilet voor de mensen die van ver komen. Zodra je binnen bent krijg je een kluis nummer en code per sms. Intoetsen, open draaien en daar liggen je spulletjes. SB-900 zag er prima uit, 24-70 had ook nauwelijks gebruikssporen en was voorzien van een knappe B+W uv filter.
Ik had een body en 4AA batterijen mee dus kon op m'n gemak even proberen en constateren dat het allemaal werkte.Binnen 5 minuten reed ik weer weg.

Donderdag hetzelfde proces, code sms'en, spullen in het kluisje en zo weer weg. Vervolgens kwam ik er 's avonds achter dat ik de gebruiksaanwijzing nog thuis had. Mailtje gestuurd, geen reactie. Ding maandag op de post gedaan. Vanochtend mailtje dat alles verwerkt was. Borg is terug en de gebruiksaanwijzing is ook ontvangen.

Ik was totaal inc. verzekering 65 euro kwijt. Gebrek aan menselijk contact is een beetje jammer maar aan de andere kant, dit proces werkt prima en ik vind het een hele redelijke prijs.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
65 euro om met zo'n setje te spelen vind ik geen slecht geld, zeker als je overweegt om zoiets aan te schaffen is het een goede investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 18:11
Ik mis eigenlijk het deel waarin je iemand moest omleggen. Zeker met die instructies met SMS dit, kluisje dat, deur daar...bewakingscamera daar. In totaal 65 euro inclusief verzekering voor dit alles valt mij nog wel mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Dadona op 25-06-2012 17:34 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
WTF, klinkt inderdaad net alsof het een of andere film is ofzo :P Zo te lezen werkt het wel goed, maar ik zou het toch wel raar vinden als ik het zo zou moeten doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hoor net dat mijn vriendin waarvoor ik een extra D300 met een 70-200 2.8 heb gehuurd de spullen heeft gekregen, dus hun koeriersdienst werkt ook goed. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe erg is nou zo'n kras op je voorste lens element? En hoeveel zou het kosten om te laten repareren?

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/72/ssBzJ8pLm2P3Wo3gpmHoTw==.jpg

Het gaat om een Sigma 17-50 f2.8 OS

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

zonoskar schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:40:
Hoe erg is nou zo'n kras op je voorste lens element? En hoeveel zou het kosten om te laten repareren?

[afbeelding]

Vaak zie je er niks van op je foto's.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:23

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[afbeelding]

Geheel onzichtbaar op je foto's.
Krassen op je frontelementen, mits niet ontzettend groot, zie je niet terug in je foto zelf.
Waar krasjes wel last van hebben is als de zon/lichtbron er hard op schijnt, dan kan het flares e.d. veroorzaken.
Een goede zonnekap is dan weer een uitkomst voor veel dingen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

[afbeelding]

Bij het kleinste diafragma zie je heel misschien iets in de vorm van een vage vlek op je foto. En dan zal in veel gevallen de vage vlek wegvallen in het onderwerp (tenzij je witte vlakken fotografeert).
Niet direct iets om je zorgen over te maken.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickH schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:42:
65 euro om met zo'n setje te spelen vind ik geen slecht geld, zeker als je overweegt om zoiets aan te schaffen is het een goede investering.
Alleen weet ik niet of je bij deze club ook spullen kunt kopen.... Als je serieus overweegt om te kopen, zou ik eerder wat huren bij Konijn, Kameraexpres, Cameranu of Cameratools. Dan geld bijna altijd dat als je de spullen koopt op het moment dat je terugbrengt (of redelijk kort daarna) ze de huurprijs verrekenen met het aanschafbedrag.

Ik kan me voorstellen dat je zegt: 65 euro korting vind ik niet boeiend, want ik ben echt niet van plan om dit spul op korte termijn aan te schaffen. Echter als je dat toch wel overweegt en het spul dus vooral huurt om te kijken of het wat voor je is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:16
Hm iemand enig idee wat een Nikon 18-200 VRII tweedehands opbrengt?
Die van mij is kapot (zoommechanisme zit vast) maar dat word gerepareerd via de verzekering.
Inmiddels heb ik vooral mijn Nikon 18-70 of 50mm F1.8 op mijn D7000 zitten en ik merk dat vooral die 18-70 mij veel beter bevalt dan de 18-200.
Dus misschien die 18-200 maar verkopen en gaan kijken voor een wide angle (Tokina 11-16 F2.8) en/of 35mm F1.8.
Ik zie ze echter niet zoveel op Marktplaats staan, is dat omdat ze zo gewild zijn of omdat het spul niks meer waard is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 18-70 (ik neem aan die oude kitlens) is gewoon een mooi stukje glas. Stukken beter dat de huidige kitlenses waar ze maar nodeloos VR in proppen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:04:
Die 18-70 (ik neem aan die oude kitlens) is gewoon een mooi stukje glas. Stukken beter dat de huidige kitlenses waar ze maar nodeloos VR in proppen :/
Klopt, ik heb hem destijds bij mijn D50 gekocht en dat ding gaat al jaren mee. Niet stuk te krijgen, terwijl ik hem toch meesleep op elk festival/zeilweekend/motorvakantie. En hoewel ik niet direct een pixelneuker ben en vooral fotografeer om momenten vast te leggen merk ik toch dat ik fotos van de 18-70 een stuk aantrekkelijker vind dan van mijn 18-200. Het bereik van die laatste is natuurlijk fantastisch maar ik denk dat je toch iets meer en merkbaareder op kwaliteit inleverd dan ik in eerste instantie had verwacht.
Maar goed, ik dacht eigenlijk dat die 18-200 wel vrij populair was dus ik hoop hem voor een mooi prijsje te kunnen slijten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
DRAFTER86 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:59:
Hm iemand enig idee wat een Nikon 18-200 VRII tweedehands opbrengt?
Die van mij is kapot (zoommechanisme zit vast) maar dat word gerepareerd via de verzekering.
Inmiddels heb ik vooral mijn Nikon 18-70 of 50mm F1.8 op mijn D7000 zitten en ik merk dat vooral die 18-70 mij veel beter bevalt dan de 18-200.
Dus misschien die 18-200 maar verkopen en gaan kijken voor een wide angle (Tokina 11-16 F2.8) en/of 35mm F1.8.
Ik zie ze echter niet zoveel op Marktplaats staan, is dat omdat ze zo gewild zijn of omdat het spul niks meer waard is... :)
Zijn behoorlijk gewild, kun je denk ik wel 400 voor krijgen :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:17:
[...]

Alleen weet ik niet of je bij deze club ook spullen kunt kopen.... Als je serieus overweegt om te kopen, zou ik eerder wat huren bij Konijn, Kameraexpres, Cameranu of Cameratools. Dan geld bijna altijd dat als je de spullen koopt op het moment dat je terugbrengt (of redelijk kort daarna) ze de huurprijs verrekenen met het aanschafbedrag.
[...]
Vergeet dat maar bij Kamera Express. Daar heb ik een keer een week een Nikon 17-55 gehuurd. Vervolgens heb ik een week na het terug brengen de vraag gesteld of ik nog korting kreeg als ik de 17-55 bij ze kocht. Het antwoord was 'nee', omdat er al zo weinig marge op zou zitten.... Vervolgens heb ik hem maar bij broer konijn gekocht. Daar was hij toen wel 5 euro duurder (het was inmiddels principe kwestie). Dat was ook de laatste keer dat ik iets bij KE gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Peter_Aragorn schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:15:
[...]
Zijn behoorlijk gewild, kun je denk ik wel 400 voor krijgen :)
Dat is ook mijn idee...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07

[afbeelding]

Niet zo erg als dit iig. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/rcicala/image/105268537.jpg

http://www.lensrentals.co...0/front-element-scratches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Gewoon wide-open schieten. Merk je niets van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlaTieBla schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:39:
Gewoon wide-open schieten. Merk je niets van :P
Das toch een sterfilter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:04:
Ik zie nu dat die 18-70 op marktplaats al voor een kleine 100 euro in goede staat te krijgen is, misschien een leuke tip voor de starters hier, ik zou een tweedehands 18-70 ten alle tijde verkiezen boven een 18-55. Scherpte, bouwkwailiteit (!), manual focus override...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:50
DRAFTER86 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:47:
[...]

Ik zie nu dat die 18-70 op marktplaats al voor een kleine 100 euro in goede staat te krijgen is, misschien een leuke tip voor de starters hier, ik zou een tweedehands 18-70 ten alle tijde verkiezen boven een 18-55. Scherpte, bouwkwailiteit (!), manual focus override...
Paar jaar geleden een van een medetweaker overgenomen ter vervanging van mijn 18-55VR voor 85 euro geloof ik. Stukke fijner objectief, zonneknap, MF override en iets groter maximaal diafgrama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 (of +2, want ik heb er twee thuis liggen)

Die 18-55 heb ik denk ik ook nog, maar die gebruik ik dus echt helemaal nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:29:
[...]

Die 18-55 heb ik denk ik ook nog, maar die gebruik ik dus echt helemaal nooit.
Ik zit er ook over te denken om er eentje bij te kopen, voor dat geld is het een ideaal objectief om op mijn oude D50 te schroeven en mee te nemen naar allerhande festivals zonder me zorgen hoeven te maken over regen/modder etc.
Ben trouwens ook benieuwd wat het Nikon Service Center gaat zeggen van mijn vastgelopen 18-200, de lens is 1,5 jaar oud dus volgens mij valt het gewoon onder garantie. Maar goed, met een dergelijk mechanisch falen is het natuurlijk al snel een defect door oneigenlijk gebruik.
Ook mijn D7000 moet nog een keer terug, de microfoon doet het niet meer.
Nu is dat een dusdanig klein probleempje dat ik het het nauwelijks waard vind om hem er 6 weken voor kwijt te zijn, maar eigenlijk wil ik het toch wel graag binnen de garantie laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:29:
[...]
[...]
Ik heb hem zelf niet, maar het lijkt mij qua bouw een soort 16-85 VR, maar dan zonder de VR en met ietsje minder bereik, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Goeie tip !

Lijkt van de buitenkant verdacht veel op de 24-85 voor full-frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Volgens Nikonrumors.com komt Nikon binnenkort met een 800mm/5.6 VR !!

http://nikonrumors.com/20...-800mm-f5-6-vr-lens.aspx/

Canon heeft al zo'n lens in het assortiment. Opzich zou ik natuurlijk wel interesse hebben, maar ik ben bang dat de prijs zo maar eens 10.000 Euri's of meer zal zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:05
De Canon versie is 13,5k dus daar zal de Nikon waarschijnlijk niet ver vanaf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Weet iemand een goede plek om objectieven te ruilen/verkopen/kopen? V&A vanzelfsprekend, maar verder?

Heb een paar objectieven die ik toch minder gebruik dan gedacht en kan die wellicht ruilen tegen objectieven van mensen die dat zelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Marktplaats, fotoapparatuur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordeel van marktplaats vind ik het grotere bereik, maar er staan ook veel meer advertenties die aanbieden wat jij ook aanbied...

Nadeel van fotoapparatuur vind ik dat het lijkt of de "doorstroming" daar zeer beperkt is. Het voordeel is wel dat er kenners zitten, maar ik moet zeggen dat ik de prijzen op FA wel vaak een beetje "out-there" vind. Als jij dan reële prijzen vraagt, zou je zeggen dat je veel reacties moet krijgen, maar wellicht dat iedereen dan denkt dat je een oplichter bent omdat je van die achterlijke lage prijzen vraagt.

Maar goed, ik zou dus in ieder geval op die twee inzetten. Ik geloof dat er op het zoom.nl forum ook een V&A rubriek is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Hetzelfde geldt overigens voor Dutchphotozone en Nikon Club Nederland. Gok dat meerdere van dit soort fora zijn waar je je waar te koop of te ruil kunt aanbieden :) Zeker de moeite waard om eens te kijken.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Foto spul verkoop ik eigenlijk alleen nog maar op FA.nl. Dat 'marktplaats-publiek' voor fotospullen kan ik wel schieten. De reacties zijn minder (in aantal) op FA.nl, maar lopen wel vaker positiever af. Het 'moeten' afdingen lijkt minder te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BlaTieBla schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:19:
Foto spul verkoop ik eigenlijk alleen nog maar op FA.nl. Dat 'marktplaats-publiek' voor fotospullen kan ik wel schieten. De reacties zijn minder (in aantal) op FA.nl, maar lopen wel vaker positiever af. Het 'moeten' afdingen lijkt minder te zijn.
fa.nl -> "Van de Koot & Associés". Pardon?
Ah, de afkorting voor www.fotoapparatuur.nl B)

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 07-07-2012 00:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
BlaTieBla schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:19:
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met marktplaats met het verkopen van foto spul.
Tuurlijk zit er soms iemand tussen die heel laag bied en je dan gaat irriteren met mailtjes wanneer die het kan komen ophalen. En mensen die hun bod verlagen als het bod daaronder wordt ingetrokken neem ik ook niet serieus.
Maar van degene waarvan ik gekocht heb, of die bij mij spullen kwamen ophalen heb ik alleen maar goede indrukken gekregen.
Spullen altijd zoals omschreven. Prijs zoals per mail afgesproken en geen laatste veranderingen, en spullen die ik heb laten opsturen na eerst betaald te hebben (nooit meer dan 25 euro) kwamen altijd netjes aan. Misschien heb ik gewoon geluk gehad tot nu toe, maar kan me niet echt vinden in jou ervaringen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
RoyBijster schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:38:
Hetzelfde geldt overigens voor Dutchphotozone en Nikon Club Nederland. Gok dat meerdere van dit soort fora zijn waar je je waar te koop of te ruil kunt aanbieden :) Zeker de moeite waard om eens te kijken.
Bij Nikon Club Nederland moet je wel lid van de club zijn (Contributie betalend lid.) anders kun je daar geen advertenties plaatsen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:35:
maar ik moet zeggen dat ik de prijzen op FA wel vaak een beetje "out-there" vind.
Tja, heb er van de week een D300 + 16-85 VR gescoord voor 700 euro. Advertentie stond op t.e.a.b. en ik was volgens mij de eerste die bood, advertentie stond er al een paar dagen op.

Mijn D80 zet ik denk ik gewoon op Marktplaats.

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnA3 op 07-07-2012 09:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

RobertJRB schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 01:21:
[...]

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met marktplaats met het verkopen van foto spul.
Tuurlijk zit er soms iemand tussen die heel laag bied en je dan gaat irriteren met mailtjes wanneer die het kan komen ophalen. En mensen die hun bod verlagen als het bod daaronder wordt ingetrokken neem ik ook niet serieus.
Maar van degene waarvan ik gekocht heb, of die bij mij spullen kwamen ophalen heb ik alleen maar goede indrukken gekregen.
Spullen altijd zoals omschreven. Prijs zoals per mail afgesproken en geen laatste veranderingen, en spullen die ik heb laten opsturen na eerst betaald te hebben (nooit meer dan 25 euro) kwamen altijd netjes aan. Misschien heb ik gewoon geluk gehad tot nu toe, maar kan me niet echt vinden in jou ervaringen.
Bij MP heb ik vaak dat ik 10-15 gasten moet negeren / weg-managen, terwijl ik op FA vaak maar 3 of drie reacties heb (waar de koper dan tussen zit). Stuk overzichtelijker. Je moet alleen niet snel van je spullen af willen. Doorlooptijd (tussen het er op zetten en de daadwerkelijke verkoop) op FA is wel een paar keer langer dan op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Misschien dat weer verder kunnen discussiëren over Nikon-glas, want ik denk dat er nu wel genoeg tips over kopen en verkopen van lenzen zijn gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hier mensen ervaring met de Nikkor 35mm f/2.8? Wat zou je voor zoiets betalen, kan hem zelf voor €25 excl overnemen van iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je bedoelt de manual focus AI(-S) versie? Voor op je D700? Lijkt me best een leuke combi en 25 Euro voor een goed exemplaar lijkt me niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:12

Milo.

klik

35mm AI/AIS is leuk als f/2.8 maar niet meer dan dat.
Met name door het diafragma, ik zou doorsparen voor een 35 f2 AF of AIS.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
MF inderdaad. Ach voor €33, incl verzending, kan het nooit kwaad idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Milo. schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:43:
35mm AI/AIS is leuk als f/2.8 maar niet meer dan dat.
Met name door het diafragma, ik zou doorsparen voor een 35 f2 AF of AIS.
Welnee, landschapjes of in de stad op f/8 of f/11 lijkt mij ook prima gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Peter_Aragorn schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:30:
MF inderdaad. Ach voor €33, incl verzending, kan het nooit kwaad idd :)
Ik heb heel lang een 35/2.8 gehad en daarmee kun je je echt wel goed mee uit de voeten. Het klinkt inderdaad niet spannend maar kleine scherptediepte fotografie is dat sowieso niet :)

Gewoon doen voor dat geld. En als het niets blijkt maak je er een presse papier van.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik zal hem inderdaad meer voor street fotografie gaan gebruiken. Een 24-70 is dan net wat te veel van het goede heb ik gemerkt. Dat valt te veel op. Deze lijkt me voor het bedrag erg leuk. Ook al een deal gemaakt inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Valt een 24-70 f2.8 op :? Dat valt toch best mee :?

Goed, serieus. De 24-70 is inderdaad een flink groot stuk glas ja. Dat wil inderdaad wel opvallen, dus als je daarmee onopvallend wilt fotograferen wordt dat inderdaad best een stuk ingewikkelder. Zo een 35 mm voor 33 euro, ja, dat zou ik ook wel doen. Wordt het niets, kan je die vast wel verkopen voor 50 euro, of inderdaad gebruiken als press papier. Ik zou hem dan zelf trouwens gaan gebruiken als deurstopper. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die oude MF lenzen hebben tenminste nog een fatsoenlijke afstandsschaal. Dat is best handig op straat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hij wordt vandaag opgestuurd als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Als je bij Canon was gebleven had je fijn een 40/2.8 kunnen kopen om lekker met autofocus onopvallend door de stad te lopen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Universal Creations schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:57:
Als je bij Canon was gebleven had je fijn een 40/2.8 kunnen kopen om lekker met autofocus onopvallend door de stad te lopen... ;)
Maar niet voor 33 euro ;)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Klopt :+ Maar die autofocus van de 5DII is ruk :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Echt onopvallend wordt het natuurlijk nooit met een 5D2 of D700.

Als het voor Nikon klein moet zijn kan je geloof ik het beste de 45/2.8 Ai-P nemen. Of de 50/1.8 Series E die is ook best pannenkoekerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ik denk dat de lengte van een lens wel eens een sterker effect kan hebben dan het formaat camera voor mensen die schrikkerig zijn van een camera in hun gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Heb zelf ook de 50mm 1.8 series-E. Fijn dingetje, maar mis de autofocus toch echt wel. Ga vandaag een 35mm 1.8 ophalen bij Camera.nl Utrecht (zie 12 posts terug).

*knip*

OT: Jullie ervaringen met de 35mm 1.8? Anyone?

[ Voor 11% gewijzigd door Nordlys op 11-07-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:15

Vis

Muldert schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:59:

Perfecte allrounder zou ik zeggen... kun je makkelijk een dag op je cam laten als je erop uit trekt en ECHT geen zin hebt om meer lenzen mee te sjouwen (al komt dat bij mij niet vaak voor hoor ;) )

lekker lichtsterk, compact, niet zwaar, en redelijk snel.
Toppertje voor die prijs!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:30
Vis schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:03:
[...]

Perfecte allrounder zou ik zeggen... kun je makkelijk een dag op je cam laten als je erop uit trekt en ECHT geen zin hebt om meer lenzen mee te sjouwen (al komt dat bij mij niet vaak voor hoor ;) )

lekker lichtsterk, compact, niet zwaar, en redelijk snel.
Toppertje voor die prijs!
Maar probeer hem maar ergens te pakken te krijgen, bijna overal uitverkocht, of voor hoofdprijs. En ik ben wellicht ouderwets, maar ga hem liever in een winkel halen dan online. en winkel = bestellen = speciale (hoge) prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heinemancp schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:16:
[...]

Maar probeer hem maar ergens te pakken te krijgen, bijna overal uitverkocht, of voor hoofdprijs....
Ik zie zo 2 fysieke winkels in Amsterdam en Alkmaar waar ie op voorraad is en niet voor de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
[...]

Maar probeer hem maar ergens te pakken te krijgen, bijna overal uitverkocht, of voor hoofdprijs. En ik ben wellicht ouderwets, maar ga hem liever in een winkel halen dan online. en winkel = bestellen = speciale (hoge) prijs...
Vind jij 154 de hoofdprijs dan? Vind ik best meevallen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:15

Vis

Cameranu.nl

Perfecte site met vaak zelfs gratis verzendkosten voor Nikon gear!

154 is zeker niet de hoofdprijs hoor... ik heb hem een aantal maanden geleden voor 168 gekocht... voor die prijs mag je echt niet klagen!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Muldert schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:59:
Heb zelf ook de 50mm 1.8 series-E. Fijn dingetje, maar mis de autofocus toch echt wel. Ga vandaag een 35mm 1.8 ophalen bij Camera.nl Utrecht (zie 12 posts terug).

[mbr]*knip*[/]

Fijn ding. AF niet supersnel. Vrij veel (corrigeerbare) CA op 1.8. Vanaf 2.8 heel scherp. Kopen.

kunnen we kort over zijn dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

[...]

Als je hem in de winkel wilt halen dan hebben ze hem bij camera.nl of foto klein op een aantal locaties wel op voorraad tegen de laagste prijs in de pricewatch (€154 op moment van schrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Boushh schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:14:
Volgens Nikonrumors.com komt Nikon binnenkort met een 800mm/5.6 VR !!

http://nikonrumors.com/20...-800mm-f5-6-vr-lens.aspx/

Canon heeft al zo'n lens in het assortiment. Opzich zou ik natuurlijk wel interesse hebben, maar ik ben bang dat de prijs zo maar eens 10.000 Euri's of meer zal zijn :'(
Nu heeft nikon hem ook aangekondigd...alleen niet wanneer hij op de markt komt....

http://nikon.com/news/2012/0712_nikkor_01.htm

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
De nieuwe 24-85mm FX kit lens lijkt niet zo geweldig te zijn. Aangezien hij toch nog €509,- kost (of mss is dat de nieuwigheid). Dat is vergeleken met de 24-70 niet zo veel, maar het blijft een hele hoop geld als je het mij vraagt. Dan krijg je met de 16-85 voor DX toch een stuk meer voor je geld. :/

Froknowsphoto video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

jesper86 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:06:
De nieuwe 24-85mm FX kit lens lijkt niet zo geweldig te zijn. Aangezien hij toch nog €509,- kost (of mss is dat de nieuwigheid). Dat is vergeleken met de 24-70 niet zo veel, maar het blijft een hele hoop geld als je het mij vraagt. Dan krijg je met de 16-85 voor DX toch een stuk meer voor je geld. :/

Froknowsphoto video
De Fro concludeert dus eigenlijk dat ie "not terrible" is. Maar daar blijft het ook wel bij. En het ruikt als een kitlens :P. Ben erg benieuwd naar wat diepgaandere tests. Wellicht dat het wel interessant is bij een D600.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Ik vind de video's van die lui vrij waardeloos, ze hebben het vooral over de specs en nauwelijks over de prestaties. Dat was met hun review over de 55-300VR ook al zo: hij is plastic, dus een slechte lens.
De voorbeeldfoto's waar ze naar doorlinken zijn een stuk informatiever. Centrumscherpte is zo te zien niets mis mee, maar de hoeken zien er erg slecht uit op 24mm f/3.5. Ook behoorlijk wat vervorming op beide uitersten en vignettering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb het al eerder gezegd (weet niet waar op het forum), maar het is een nutteloos product. Een FX met deze lens biedt 0,0 voordeel t.o.v. een degelijke DX camera met een 17-50 f/2.8 lens. Op geen enkel gebied. En ik durf het ook wel aan dat de DX combi beter presteert op ieder gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Tja ik zou er geen keuzes op baseren nee die Fro, maar met de hands-on ervaring van onderandere de AF en aanwezigheid van 'oude' VR was het toch niet compleet waardeloos.

@UC - Inderdaad dat was ook mij gedachte met de 16-85mm referentie, of zelfs inderdaad een 17-50 van Tamron voor minder dan 300 piek. Als hij nou zoals 18-55 kits er vrijwel gratis bij kwam dan kon ik er nog wel in mee, maar voor dit geld is het erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

jesper86 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:54:
[...] Als hij nou zoals 18-55 kits er vrijwel gratis bij kwam dan kon ik er nog wel in mee, maar voor dit geld is het erg jammer.
Dat weet je natuurlijk nog niet... De D600 is nog niet uit en deze lens is nog gloedje nieuw en ook nog nauwelijks leverbaar. Voorspelling: Eind volgend jaar bij een MediaMarkt of Saturn actie een D600 met 24-85 VR kitlens leverbaar voor onder de 1200 Euro... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Laatst online: 30-04 12:09
Ik heb van de week een aantal oude lensen van mij pa gekregen waaronder een 35-70 f/3.3-4.5 MET AF :), een 50mm f/1.8 E series en een 24mm f/2.8. Beide lekkere lensen voor zover ik ermee heb kunnen spelen. Jammer van het gebrek aan AF.
Ook heb ik een Sigma 135mm f/2.8 Pantel lens gekregen. Ook zonder AF en een heeeelllleee lange MF :P Ik kan alleen vrijwel nergens info over deze lens vinden, iemand enig idee?

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

TweakMaster schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:33:
[...] Ook zonder AF en een heeeelllleee lange MF :P Ik kan alleen vrijwel nergens info over deze lens vinden, iemand enig idee?
Doe eens wat pics posten... :) Is makkelijker helpen zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Laatst online: 30-04 12:09
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakmaster.nl/tnet/sigma/1_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakmaster.nl/tnet/sigma/2_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakmaster.nl/tnet/sigma/3_th.jpg

ps. let niet op de kwaliteit van de pics, ik ben de D200 nog aan het leren kennen en het MF onder de knie proberen te krijgen :P

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:22:
[...]

Dat weet je natuurlijk nog niet... De D600 is nog niet uit en deze lens is nog gloedje nieuw en ook nog nauwelijks leverbaar. Voorspelling: Eind volgend jaar bij een MediaMarkt of Saturn actie een D600 met 24-85 VR kitlens leverbaar voor onder de 1200 Euro... :)
Ik hoop body only voor 1099 en met kit voor 1299, net als de e-m5 bij introductie, maar reken er maar niet op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Dat lijkt mij sterk idd met een losse prijs van boven de 500 euro. Mijn optimistische gok is 2000,- als kitprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

TweakMaster schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:57:
[...] ik ben de D200 nog aan het leren kennen en het MF onder de knie proberen te krijgen...
Er zijn in ieder geval mooie foto's mee te maken...
http://www.flickr.com/photos/tags/pantel/show/

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.