Het grote Sony Alpha topic v2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:
  • 109.651 views

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:29
http://www.sony.nl/hub/so...001522&mid=eml-7700278559

Misschien interessant? Hier kun je in ieder geval alles uitproberen wat er is op gebied van de Alpha en Nex, tenminste als er Sony op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
seekwekkeg11 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:28:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de prestaties van die microfoon. Ik film redelijk wat, en omdat mijn A33 nog mechanische beeldstabilisatie heeft tijdens het filmen, hoor je soms redelijk wat ruis.
Las dat deze microfoon aardige goed geluid heeft voor zijn prijs klasse. Ik had op vorige pagina al de link gepost, maar nogmaals als je hem gemist hebt: http://vimeo.com/24961644 . Daar kan je mooi de vergelijking horen van de interne microfoon en met de sony microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Zo, de NEX-F3 is nu officieel aangekondigd. Ik vind het toch wel een aardige verbetering t.o.v. de C3. Ingebouwde flits, scherm die je helemaal kunt kantelen, verbeterde sensor en processor, 1080i video, AVCHD, iets zuiniger, iets sneller. Goed, allemaal niet wereldschokkend misschien, maar toch. Ik denk dat als je een C3 wilde gaan kopen en je kunt tot juli wachten, dat de F3 een betere keuze is. Maakt me erg nieuwsgierig naar wat de F5 later dit jaar gaat brengen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
MmarkM schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:32:
[...]

Las dat deze microfoon aardige goed geluid heeft voor zijn prijs klasse. Ik had op vorige pagina al de link gepost, maar nogmaals als je hem gemist hebt: http://vimeo.com/24961644 . Daar kan je mooi de vergelijking horen van de interne microfoon en met de sony microfoon.
Wat een verschil !
Waar is dit opgenomen? geweldig muzikaal die mensen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:34:
Zo, de NEX-F3 is nu officieel aangekondigd. Ik vind het toch wel een aardige verbetering t.o.v. de C3.
Het is bijna een 5N geworden, als het nou allemaal een stapje opschuift zal de F5 wel de 24mp krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Weakling schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:34:
Zo, de NEX-F3 is nu officieel aangekondigd. Ik vind het toch wel een aardige verbetering t.o.v. de C3. Ingebouwde flits, scherm die je helemaal kunt kantelen, verbeterde sensor en processor, 1080i video, AVCHD, iets zuiniger, iets sneller. Goed, allemaal niet wereldschokkend misschien, maar toch. Ik denk dat als je een C3 wilde gaan kopen en je kunt tot juli wachten, dat de F3 een betere keuze is. Maakt me erg nieuwsgierig naar wat de F5 later dit jaar gaat brengen.
Die komt echt niet in juli naar de Europa toe, ik verwacht eerder ergens eind augustus

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Glenn77 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:48:
[...]

Wat een verschil !
Waar is dit opgenomen? geweldig muzikaal die mensen _/-\o_
Jah je kan duidelijk het verschil merken. Echt super video zo. Het is opgenomen in Zuid Korea. (Wikipedia: Hongdae area)

Hij is te koop voor 110 euro dacht ik, prijs valt dus erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wilde ik net een C3 bestellen, komen ze met een nieuwe :p Wel mooi, ga toch pas in juli op vakantie. Ik koop hem erbij voor mijn vrouw, de Alpha houdt ik er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

donald_dick schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:00:
Die komt echt niet in juli naar de Europa toe, ik verwacht eerder ergens eind augustus
Mwah, dat zou ik nog niet zo stellig zeggen. Waar dpreview het heeft over juli, hebben het duitse photoscala en de franse site focus numerique het zelfs over juni. We zullen zien.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Gezien de best leuke veranderingen voor de Nex-F3 ben ik benieuwd wat ze voor de Nex-5N gaan doen.
Niet dat ik nog geld heb of zo. :P

Ook is de nieuwe SEL18200LE (Sony Japan) best een leuk alternatief. Wel jammer dat ik al een 67mm polarisatiefilter had gekocht met het oog op de 18-200. Ben vooral benieuwd wat de reviews zeggen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_demon schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 18:30:
Ook is de nieuwe SEL18200LE (Sony Japan) best een leuk alternatief. Wel jammer dat ik al een 67mm polarisatiefilter had gekocht met het oog op de 18-200. Ben vooral benieuwd wat de reviews zeggen.
Het alternatief bestond al. Het is gewoon de Tamron die reeds beschikbaar was enkel dan met een Sony merknaam erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Waarschijnlijk wel, al vind ik persoonlijk de Tamron een spuuglelijk ding om naar te kijken. Er is iets aan de Sony variant (als het al een Tamron rebrand is) wat ik mooier vind. Waarschijnlijk de fijnere ribbels van de rubber ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Zou je liever een Sony rebrand van de 30mm F2.8 willen zien? Voor Tamron kost het waarschijnlijk net zoveel tijd en geld om een lens te ontwikkelen.
Het is inderdaad wel raar dat je nu de 18-200 Video, de Tamron en de 18-200LE hebt. Het zal wel makkelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Photozone heeft de Sony 135 STF getest op de A900.
The Sony 135mm f/2.8 [T/4.5] STF remains the ultimate cream machine - also in its native full format scope. Regarding the quality of its bokeh (out-of-focus blur) it outclasses all other lenses tested to date so if this is a #1 priority for you just bow to the inevitable and go for it to enjoy images as smooth as silk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PowerUp schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:02:
Photozone heeft de Sony 135 STF getest op de A900.

[...]
Als ik die revieuw zo lees dan is de lens niet de enige cream machine :p

Edit: deze lens is heel erg purpouse built. Ik zie dit alleen werken voor beroepsfotografen die van te voren exact weten wat ze willen.

[ Voor 18% gewijzigd door ROFLASTC op 19-05-2012 18:50 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ROFLASTC schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:03:
[...]

Als ik die revieuw zo lees dan is de lens niet de enige cream machine :p

Edit: deze lens is heel erg purpouse built. Ik zie dit alleen werken voor beroepsfotografen die van te voren exact weten wat ze willen.
Het is zeker een lens met een gebruiksaanwijzing. Ik zou deze lens wel eens een tijdje willen proberen, maar ik vraag mij af hoe vaak ik hem zou gebruiken. Op Dyxum staan wel wat voorbeeldplaatjes.

Ik heb een review geschreven over de Sigma 30 mm voor de NEX. Optisch erg goed, scherp en weinig vervormingen. De AF is vrij traag, maar wel accuraat. Toen Sigma met de aankondiging kwam was ik niet zo enthousiast, maar nu wel :P

[ Voor 15% gewijzigd door PowerUp op 19-05-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PowerUp schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:44:
[...]

Het is zeker een lens met een gebruiksaanwijzing. Ik zou deze lens wel eens een tijdje willen proberen, maar ik vraag mij af hoe vaak ik hem zou gebruiken. Op Dyxum staan wel wat voorbeeldplaatjes.
Wel ideaal voor een serie fotoos waarbij er een paar ferme Bokeh hebben. Ook qua filmen btw. Maar zogezegd moet je dus wel geld en een plan hebben.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Hierbij een klein testje met de 5N + Sigma 30 + AF

[YouTube: http://youtu.be/l2yGjfBDnF8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Eerste geruchten over de NEX F5 op SAR:
- WiFi (gebruik ik niet)
- 180 graden naar boven te kantelen scherm zoals op de F3 (waardoor je niet meer met camera boven je hoofd het scherm naar beneden kunt kantelen, argh)
- 16MP sensor (dus niet de NEX7 sensor in de F5)

Ik mag hopen dat er nog veel meer nieuwe features boven komen drijven, want dit is wel heel erg "meh".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ik hoop op een 5N sensor in een 7 body... voor een minimale meerprijs t.o.v. 5N. Zal wel wishfull thinking zijn...

Ik ga er vanuit dat naast het bovenstaande lijstje klopt, met als aanvulling een ingebouwde flitser.
Dat van dat gare kantelscherm zal wel een bummer zijn, zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Conclusie: Snel nog een 5N kopen met de cashback actie, want de F5 biedt niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24MP in een APS-C camera is een doodszonde als je het mij vraagt... Totale overkill. Fuji heeft het beter gedaan met 16 in de X-Pro1.

Overigens zit ik er serieus over na te denken om verder te gaan met 4/3 systeem van Olympus of Panasonic. Ik heb geen zin meer in grote dSLR's en de NEX serie vind ik niet interessant genoeg. Olympus OM-D EM-5 schijnt ook een betere IQ te hebben dan de NEX-7, maar wel met een kleinere sensor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:21:
24MP in een APS-C camera is een doodszonde als je het mij vraagt... Totale overkill. Fuji heeft het beter gedaan met 16 in de X-Pro1.

Overigens zit ik er serieus over na te denken om verder te gaan met 4/3 systeem van Olympus of Panasonic. Ik heb geen zin meer in grote dSLR's en de NEX serie vind ik niet interessant genoeg. Olympus OM-D EM-5 schijnt ook een betere IQ te hebben dan de NEX-7, maar wel met een kleinere sensor..
Volgens mij riepen we dat bij 8, 10, 12, 14,16 en 18 MP op APS-C ook al. Misschien heeft Sony de stap naar 24MP wat te vroeg gezet, of was de stap van 16 naar 24 in een keer wat te groot. Maar ik twijfel er niet aan dat 24MP op APS-C ook prima resultaten op kan leveren in low light.

Alleen heeft het geen zin meer om op 100% te kijken en zal er meer NR toe gepast moeten worden (maar je kan ook meer NR toepassen zonder dat op een afdruk de kwaliteit op de juiste kijkafstand verminderd).

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

martijn_tje schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:48:
Volgens mij riepen we dat bij 8, 10, 12, 14,16 en 18 MP op APS-C ook al. Misschien heeft Sony de stap naar 24MP wat te vroeg gezet, of was de stap van 16 naar 24 in een keer wat te groot. Maar ik twijfel er niet aan dat 24MP op APS-C ook prima resultaten op kan leveren in low light.
Ja, alleen stelt 24MP wel zulke gruwelijke eisen aan de kwaliteit van het objectief, dat het in mijn ogen haast een onmogelijke combinatie is geworden. Tenzij je teveel geld hebt en objectieven van 1000 euro en meer willen aanschaffen. Niet dat die native voor de NEX bestaan, de Zeiss 24mm komt in de buurt, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:01:
Ja, alleen stelt 24MP wel zulke gruwelijke eisen aan de kwaliteit van het objectief, dat het in mijn ogen haast een onmogelijke combinatie is geworden. Tenzij je teveel geld hebt en objectieven van 1000 euro en meer willen aanschaffen. Niet dat die native voor de NEX bestaan, de Zeiss 24mm komt in de buurt, maar goed.
Het probleem is dat je scherpte op 100% gaat beoordelen. Scherpte op 100% is niet relevant, scherpte op de uiteindelijke afdruk of problicatie op webformaat daar gaat het om.

Een afdruk op 10x15 bij cm met 300DPI is maar 1200 bij 1800 pixels (2,2MP). Een afdruk op 20x30 cm met 300DPI is maar 2400 bij 3600 pixels (8,6MP). Bij grotere afdrukken neemt de pixeldichtheid af omdat de kijkafstand toe neemt. Kan je na gaan hoeveel jij of de printcentrale doet resizen voor afdruk. Dus hoezo scherpte op 100%.

Voor een ragscherpe afdruk op groot formaat liggen de eisen die aan het objectief gesteld worden niks anders als die voor een 6 tot 10 MP camera.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

martijn_tje schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:22:
Het probleem is dat je scherpte op 100% gaat beoordelen. Scherpte op 100% is niet relevant, scherpte op de uiteindelijke afdruk of problicatie op webformaat daar gaat het om.
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Het is inderdaad te makkelijk, te aantrekkelijk om op je PC te gaan pixel peepen en daar een oordeel op te baseren. Ik heb nog soms die neiging, terwijl het zoals je zegt nogal oninteressant is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel blijft bij dan de vraag waar je die pixels dan voor nodig hebt als je toch niet van het pixelpeepen bent. Met pixelbinning zou je 4 pixels samen kunnen pakken en nog een 6 MP plaat overhouden, als het goed is zou dat de ruisprestaties en het dynamisch bereik verbeteren, beter dan een native 6 MP sensor.
Maar dat is hier niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixelpeeping is totaal onzinnig ja :) Mijn x10 heeft 12MP op een 2/3" sensor en op 100% in Lr ziet het er uit als een ruisbende, maar op webformaat zie je het verschil niet met een APS-C camera. Geen idee tot welk printformaat het acceptabel is, maar a4 moet toch wel lukken.

24MP heb je alleen nodig als je gigatisch grote afdrukken wilt maken. 16MP van mijn a580 kan makkelijk 60cmx45cm native printen zonder pixels op te blazen, maar hoe vaak doe je dat nu? Totaal overkill dus 24MP, net als de 38MP van de Nikon d800.

Voor professionele gebruikers is groot afdrukken wel handig, maar die gebruiken alleen full-frame en medium format camera's.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:33:
Pixelpeeping is totaal onzinnig ja :) Mijn x10 heeft 12MP op een 2/3" sensor en op 100% in Lr ziet het er uit als een ruisbende, maar op webformaat zie je het verschil niet met een APS-C camera.
Dat vind ik dan zo tricky hea. Ik ben nog redelijk nieuw met LR en ik zie nog niet wat ik kan verwachten van een print als ik afga op de LR versie.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik heb even een vraagje, ik heb voor eind Juni een nieuwe camera nodig en ik zat te twijfelen tussen de NEX5N en de NEX3. Ik ben verder geen hardcore fotograaf of iets dergelijks maar ik vroeg mij af welke ik het beste kan kiezen (in de zin van; is de meerprijs van de 5 het waard als amateur fotograaf). Volgens mij is het grootste verschil dat de 5 in 1080p kan filmen en de 3 in 720p?

Ik heb begrepen dat er nieuwe versies aankomen, maar die zijn niet uit voor eind juni dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Talezz schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:38:
Ik heb even een vraagje, ik heb voor eind Juni een nieuwe camera nodig en ik zat te twijfelen tussen de NEX5N en de NEX3. Ik ben verder geen hardcore fotograaf of iets dergelijks maar ik vroeg mij af welke ik het beste kan kiezen (in de zin van; is de meerprijs van de 5 het waard als amateur fotograaf). Volgens mij is het grootste verschil dat de 5 in 1080p kan filmen en de 3 in 720p?

Ik heb begrepen dat er nieuwe versies aankomen, maar die zijn niet uit voor eind juni dacht ik.
Over dat filmen heb je gelijk, nex c3 filmt in 720p met 25fps, en de 5n in 1080p met 50fps. Verder kan de 5n ook overweg met een IR remote, best leuk want die dingen kan je voor +- 1 euro op ebay scoren.
Het grootste verschil zit hem in de grip.
Mijn tip: ga eens naar de winkel en kijk welke het fijnst in je handen ligt, het is hartstikke leuk dat je met de ene betere filmpjes kan maken, maar het feit dat je hem lekkerder kan bedienen is veel belangrijker.
(Ik vind de grip van de 5n veel prettiger dan de c3, maar dit verschilt natuurlijk per persoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb net ook deze keuze gemaakt en de 5N gepakt; tov C3 (even uit mijn hoofd):
*touch screen
*betere iso prestaties, dus een foto die net niet meer kan op de C3 kan op de 5N net wel
*hogere fps (10 vs 2,5), handig bij bijvoorbeeld sportmomenten
*veel betere grip (body wel iets dikker daardoor aan rechterkant)
Het één is natuurlijk belangrijker dan het ander, maar ik vond het wel waard. C3 is ook niet makkelijk meer te vinden.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Is de net aangekondigde NEX F3 ook niet het overwegen waard? Dit toch een beetje de opvolger van de C3.

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Ik wil een groothoeklens kopen voor mijn Sony A35. Raden jullie mij iets aan? Ik heb een budget van rond de 300 euro.

Ik zet zelf te denken aan de

Tamron 10-24mm f/3.5-4.5 SP AF Di II Sony
&
Sigma 10-20mm f/4.0-5.6 EX DC HSM Sony

[ Voor 51% gewijzigd door MmarkM op 24-05-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de OP staat een rijtje. Zit daar iets tussen wat je wat lijkt? Welke prijs? Lichtsterk of niet?

Voor die prijs kom je inderdaad op die twee uit. Volgens mij presteren ze allebei ongeveer hetzelfde, maar dat weet ik niet zeker meer.

[ Voor 28% gewijzigd door PowerUp op 24-05-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Kwam ook op deze objectieven door OP. Ik heb al een 18-55 en 70-300 dus dan sluiten deze er mooi op aan lijkt mij? Of kan je beter voor de Tamron 17-50mm f/2.8 SP AF XR Di II Sony gaan?

Het lijkt mij dat een 10-24/10-20 kwalitatief beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zijn twee verschillende soorten lenzen, dus dat is niet echt te vergelijken. De 10-24 en 10-20 zijn groothoeklenzen wat een bepaald perspectief geeft wat de 17-50 niet kan. De 17-50 is als standaardzoom dan weer wat meer allround, voor bijvoorbeeld een portret is die lens een stuk beter geschikt dan een groothoeklens die je meestal echt niet voor portretten wil gebruiken.

Ik heb nog even wat reviews opgezocht, de Sigma 10-20 lijkt beter te zijn dan de Tamron 10-24
Verbal Kint schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:46:
Ik heb net ook deze keuze gemaakt en de 5N gepakt; tov C3 (even uit mijn hoofd):
*touch screen
*betere iso prestaties, dus een foto die net niet meer kan op de C3 kan op de 5N net wel
*hogere fps (10 vs 2,5), handig bij bijvoorbeeld sportmomenten
*veel betere grip (body wel iets dikker daardoor aan rechterkant)
Het één is natuurlijk belangrijker dan het ander, maar ik vond het wel waard. C3 is ook niet makkelijk meer te vinden.
Bij RAW verschillen de C3 en 5N niet zoveel, maar de 5N doet het met JPEG een stuk beter. De AF van de 5N is sinds een firmware update ook duidelijk sneller dan die van de C3. De 5N heeft ISO100 waarbij de C3 bij ISO200 begint, kan soms van pas komen bij veel licht.

Volgens SAR wordt samen met de NEX-F5 een nieuwe lens geïntroduceerd, de Sony 16-50 mm f/3.5-5.6 OSS G. En hopelijk is die een stuk beter dan de 18-55 voor de NEX-7 gebruikers. Wel jammer dat het niet echt een lichtsterke lens is.

[ Voor 54% gewijzigd door PowerUp op 24-05-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MmarkM schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:29:
Kwam ook op deze objectieven door OP. Ik heb al een 18-55 en 70-300 dus dan sluiten deze er mooi op aan lijkt mij? Of kan je beter voor de Tamron 17-50mm f/2.8 SP AF XR Di II Sony gaan?

Het lijkt mij dat een 10-24/10-20 kwalitatief beter is?
anders kan je met onderstaande link kijken welke lengte je zoekt. Je zoekt een groothoek zoals de 17-50 of eigenlijk een ultra groothoek omdat je de 10-20 en 10-24 er ook bij haalt.

http://www.tamron-usa.com...cal-length-comparison.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
PowerUp schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:37:
Bij RAW verschillen de C3 en 5N niet zoveel, maar de 5N doet het met JPEG een stuk beter.
Hmmm apart, heeft de 5N een ander compressie algoritme oid?

Ik gebruik eigenlijk altijd JPEG met mijn C3 zodat ik geen Lighroom nodig heb. Is het dan toch beter om met de C3 in RAW te schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

dj_raoul schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:10:
[...]

Hmmm apart, heeft de 5N een ander compressie algoritme oid?

Ik gebruik eigenlijk altijd JPEG met mijn C3 zodat ik geen Lighroom nodig heb. Is het dan toch beter om met de C3 in RAW te schieten?
Of je pakt "the best of both worlds" en schiet alles op JPG+RAW (ik neem aan dat de C3 die optie ook heeft). Aangenomen dat je geheugenkaartje groot genoeg is. Dan heb je je jpegjes en kun je altijd nog met RAW gaan prutsen als je daar ooit interesse in krijgt.

Edit: oh en ik zie op SAR dat voor de NEX een pancake 16-50mm G-lens is aangekondigd! d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Plekuz op 25-05-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PowerUp schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:34:
Voor de meesten hier net boven hun budget, maar Philip Bloom heeft een review gemaakt van de NEX-FS700. Hij duikt vooral op de slow-motion mogelijkheden.

[video]
man-o-man als ik dat toch eens al beroep kon doen... Altijd maar buiten spelen en betaalt krijgen...

Edit: 10K met lens http://pro.sony.com/bbsc/...nxcam/product-NEXFS700UK/

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 29-05-2012 12:40 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
Ik heb even een kort vraagje over de NEX5N, ik heb deze camera nl van de week gekocht.
De eerste paar dagen werkte hij perfect, maar als ik nu een foto wil maken (bv buiten) dan zie je steeds een object op de voorgrond scherp en de achtergrond wazig. Eerst dacht dat hij bv op macro stond, maar hij staat op automatisch. Dan zou hij dat toch zelf moeten regelen (dat ging nl eerder wel goed) ik ben bang dat ik een setting heb veranderd die ik niet ken, ben nl een enorme camera noob.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Zou kunnen komen door een aantal dingen: staat je camera op manual focus? Te testen door aan de buitenste ring van je objectief te draaien (de ring het dichtst bij het glas waar het licht in valt), verandert dan de focus?
Staat je camera op manual/aperture priority modus, icm met een groot diafragma? Dit zorgt voor een kleine scherptediepte. Te testen door op de achtergrond te focussen en te kijken of dan juist de voorgrond onscherp wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Daarnaast nog zou ook nog kunnen: Heb je aan het wieltje gedraaid waarmee je background defocus kunt regelen in automatische mode? Of heb je het focus punt verandert van meerdere punten naar één punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:33:
24MP heb je alleen nodig als je gigatisch grote afdrukken wilt maken. 16MP van mijn a580 kan makkelijk 60cmx45cm native printen zonder pixels op te blazen, maar hoe vaak doe je dat nu? Totaal overkill dus 24MP, net als de 38MP van de Nikon d800.
Een grote afdruk bekijk je in de regel ook van verder weg dus heb je voor 60x45 echt geen 300DPI meer nodig. Ik heb hier een afdruk van 40x50 hangen waarvan het bron bestand ongeveer 4MP is. Dat gaat ook nog alleen heb je dan wel een bron bestand nodig dat 100% scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Weakling schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:25:
Daarnaast nog zou ook nog kunnen: Heb je aan het wieltje gedraaid waarmee je background defocus kunt regelen in automatische mode? Of heb je het focus punt verandert van meerdere punten naar één punt?
Zal waarschijnlijk wel dit zijn, want in auto en p mode is het zo ingesteld dat de achtergrond standaard out of focus is.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Weakling schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:47:
Eerste geruchten over de NEX F5 op SAR:
- 180 graden naar boven te kantelen scherm zoals op de F3 (waardoor je niet meer met camera boven je hoofd het scherm naar beneden kunt kantelen, argh)
Dat kan heus wel, je houdt gewoon de camera op z'n kop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
jayjey schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:46:
[...]

En fotografeert naar achteren?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

jayjey schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:46:
Ghehe, ja dat kan, maar is zo onhandig op de knopjes drukken.
Phusebox schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:00:
En fotografeert naar achteren?
LOL. Niet als je achterstevoren gaat staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
Bedankt voor jullie hulp, ik heb gevonden welke setting dit doet nl:

Als ik de camera op auto zet (of intelligent hoe dat ook heet bij de 5N) dan gaat de background defocus blijkbaar automatisch aan, ik kan die wel handmatig uitzetten maar dat betekend dat ik dit bij elke foto moet doen. Ik kon echter geen optie vinden in het menu om het permanent uit te zetten. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Talezz schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:36:
Bedankt voor jullie hulp, ik heb gevonden welke setting dit doet nl:

Als ik de camera op auto zet (of intelligent hoe dat ook heet bij de 5N) dan gaat de background defocus blijkbaar automatisch aan, ik kan die wel handmatig uitzetten maar dat betekend dat ik dit bij elke foto moet doen. Ik kon echter geen optie vinden in het menu om het permanent uit te zetten. Of mis ik iets?
Gewoon custom toetsen instellen. Je kan onder de grote centrale knop in P,A of M-mode namelijk ook verschillende instellingen zetten. Tot wel 5 verschillende. Ik heb er bijvoorbeeld Iso, metering mode en HDR onder staan. Veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Is het andere mensen ook opgevallen dat de prijzen van de pricewatch: Sony NEX-5N + 18-55mm f/3.5-5.6 OSS duurder zijn geworden vanaf vandaag? Als ik me niet vergis was deze gisteren bij Bol.com nog voor €524,- te verkrijgen. Bij digitalstreet.nl staat die nog wel op €524,-, maar deze is niet meer op voorraad. Ik vermoed dat zij de prijzen ook omhoog gaan gooien.

[ Voor 18% gewijzigd door contrast op 30-05-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Nog snel even cashen voordat ze 'm in de aanbieding moeten gaan gooien over een maand of twee, drie vanwege de F5 die er aan zit te komen? Of een correctie op de dollarkoers? Hoe dan ook, wel jammer. Ik ga in ieder geval wachten op de F5 en als die niks blijkt te zijn alsnog een 5N kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Zou inderdaad mogelijk kunnen zijn, wellicht proberen ze die €50,- cashback in hun eigen zak te steken. Een correctie van €65,- op de dollarkoers lijkt me wel erg sterk. Het is inderdaad jammer, ik wacht ook nog wel even.

Edit: Bij Bol.com en de meeste andere shops is het zojuist weer €10,- duurder geworden. Kan hier echt geen verklaring voor vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door contrast op 31-05-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:54

LDVC

Let's get it over with

contrast schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:29:
Is het andere mensen ook opgevallen dat de prijzen van de pricewatch: Sony NEX-5N + 18-55mm f/3.5-5.6 OSS duurder zijn geworden vanaf vandaag? Als ik me niet vergis was deze gisteren bij Bol.com nog voor €524,- te verkrijgen. Bij digitalstreet.nl staat die nog wel op €524,-, maar deze is niet meer op voorraad. Ik vermoed dat zij de prijzen ook omhoog gaan gooien.
Dan heb ik mijn NEX-5N precies op tijd gehaald, zo lijkt het. Maandag voor €524 bij de BCC, ook al stond ie voor €599 in hun systeem... Ergens op hun site had ik m toch echt voor 524 gezien en kreeg m uiteindelijk daar ook voor mee.
Nu ff een kopie van de bon richting Sony sturen voor de cashback actie... :P

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
LDVC schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:26:
[...]

Dan heb ik mijn NEX-5N precies op tijd gehaald, zo lijkt het. Maandag voor €524 bij de BCC, ook al stond ie voor €599 in hun systeem... Ergens op hun site had ik m toch echt voor 524 gezien en kreeg m uiteindelijk daar ook voor mee.
Nu ff een kopie van de bon richting Sony sturen voor de cashback actie... :P
Heb je goed voor elkaar gekregen, voorlopig wacht ik er nog even mee. :)

Voor de geïnteresseerden: Sony NEX-F3 review op Engadget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
Iemand hier die zondag ook naar de Sony Experience gaat in Utrecht?

[ Voor 3% gewijzigd door 1972 op 01-06-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
1972 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:01:
Iemand hier die zondag ook naar de Sony Experience gaat in Utrecht?
Ja, ik ga ook. Ik heb een mail gehad dat het Sony Alpha gedeelte om 13:00 uur begint. Dus ik ben er rond die tijd.
Wel jammer dat er nu zo weinig informatie over is. Ben benieuwd naar wat we te zien krijgen.

p.s. je kunt je niet meer inschrijven. Dus het heeft geen zin om er nu naar op zoek te gan.

[ Voor 11% gewijzigd door NIMIC op 01-06-2012 15:03 . Reden: p.s. toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
NIMIC schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:35:
[...]

Ja, ik ga ook. Ik heb een mail gehad dat het Sony Alpha gedeelte om 13:00 uur begint. Dus ik ben er rond die tijd.
Wel jammer dat er nu zo weinig informatie over is. Ben benieuwd naar wat we te zien krijgen.
Ah, daar heb ik nog geen mail over gehad. Wel dat ik om 10:00 al mag komen omdat ik een "alpha fotograaf" ben (whatever.. ? ;) )
En naar het programma ben ik ook benieuwd, vooral omdat ik juist om 13:00 weer weg moet vanwege een andere afspraak. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

pff weer eens geleerd: Goedkoop = Duurkoop. Bracket om camera, lamp en microfoon apart te monteren brak in stukken toen ik 'm vast schroefde.

*Dure Sony versie bestelt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een nieuwe Sony NEX 5-n camera gekocht, maar krijg voor geen enkele mogelijkheid de SD kaart aan de praat. De camera blijft maar "No Card" in beeld geven terwijl ik al meerdere SD kaarten heb gebruikt. Heeft er iemand ervaring met dit probleem?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Erhnam schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:16:
Ik heb een nieuwe Sony NEX 5-n camera gekocht, maar krijg voor geen enkele mogelijkheid de SD kaart aan de praat. De camera blijft maar "No Card" in beeld geven terwijl ik al meerdere SD kaarten heb gebruikt. Heeft er iemand ervaring met dit probleem?
Even een vraag als je het niet erg vindt :)
Waar heb je deze camera gekocht en voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Wehkamp, normale prijs, 740 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
Erhnam schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:16:
Je doet hem er wel goed in? :P Met de opdruk naar de lens en de contactjes naar de batterij gericht? Doordrukken tot hij 'vastklikt'. Neem hem anders mee naar een fotospeciaalzaak en laat hun even proberen en anders issie gewoon stuk en moet je hem terugsturen naar Wehkamp.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ja tot je klik hoort. Als er geen kaart in zit geeft die een andere melding. Heb ondertussen al 4 kaartjes geprobeerd en het format menu onder instellingen blijft ook grijs.... Er is geen setting waarbij je moet kiezen tussen sd een Sony?

[ Voor 14% gewijzigd door Erhnam op 01-06-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Nee, zou direct moeten werken. Heb je niet toevallig dat blokkeer schuifje verkeerd staan? Dan kan ie niet schrijven naar de kaart. Ik heb er flink wat verschillende kaartjes in gehad, zowel normaal SD als micro SD met adapter en alles ging in 1 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Sick Nick schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:37:
Nee, zou direct moeten werken. Heb je niet toevallig dat blokkeer schuifje verkeerd staan? Dan kan ie niet schrijven naar de kaart. Ik heb er flink wat verschillende kaartjes in gehad, zowel normaal SD als micro SD met adapter en alles ging in 1 keer goed.
Vanmorgen weer met andere kaarten geprobeerd. Blijft maar met de melding "No Card" komen. Zie onder.

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/wp-content/uploads/2012/sony01.jpg

Op deze manier gaat die in de camera.

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/wp-content/uploads/2012/sony02.jpg

Een aantal verschillende SD kaarten die ik al heb geprobeerd..

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/wp-content/uploads/2012/sony03.jpg

Zucht.. dus maar weer terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Ik heb ook een 5n, hij zou een sd kaart gelijk moeten herkennen. Ik heb meerdere sandisk kaartjes in gebruik, en het is gewoon een kwestie van erin stoppen tot het kaartje vastklikt en foto's maken.
Het lijkt erop dat jouw camera kapoetzo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Stevie-P schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:20:
Ik heb ook een 5n, hij zou een sd kaart gelijk moeten herkennen. Ik heb meerdere sandisk kaartjes in gebruik, en het is gewoon een kwestie van erin stoppen tot het kaartje vastklikt en foto's maken.
Het lijkt erop dat jouw camera kapoetzo is.
Thx. RMA-tje aangemaakt. Weer wachten op een nieuwe :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken voor een camera en ben geintresseerd in de Sony a57. Bij de mediamarkt heb ik even met de camera kunnen spelen en er viel mij wat op. Op het moment dat je een foto maakt, terwijl je door de EVF kijkt, bevriest het beeld even. Is het mogelijk om het beeld in de EVF niet te laten bevriezen, zodat je het te fotograferen persoon/ding kan blijven volgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:16:
Ik ben aan het kijken voor een camera en ben geintresseerd in de Sony a57. Bij de mediamarkt heb ik even met de camera kunnen spelen en er viel mij wat op. Op het moment dat je een foto maakt, terwijl je door de EVF kijkt, bevriest het beeld even. Is het mogelijk om het beeld in de EVF niet te laten bevriezen, zodat je het te fotograferen persoon/ding kan blijven volgen??
Ja, geen camera met een EVF kopen >:)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ventieldopje schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:38:
[...]
Ja, geen camera met een EVF kopen >:)
Sterker nog, geen DSLR/SLT kopen. ;)
Bij een spiegelreflex gaat het beeld op zwart, bij de meeste SLT of modellen met een EVF (zoals de A57) zit er nog een mechanische sluiter op een lossen ze dat op met een kort bevroren beeld. Daarom hoor je hem ook nog zachtjes klikken.

Er zijn volgens mij wel toestellen met een zogeheten 'electronic global shutter' die dat probleem zouden moeten oplossen, maar ik zou ze zo niet 1,2,3 op kunnen noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door JaccoW op 03-06-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'
F_demon schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:22:
[...]

Sterker nog, geen DSLR/SLT kopen. ;)
Bij een spiegelreflex gaat het beeld op zwart, bij de meeste SLT of modellen met een EVF (zoals de A57) zit er nog een mechanische sluiter op een lossen ze dat op met een kort bevroren beeld. Daarom hoor je hem ook nog zachtjes klikken.

Er zijn volgens mij wel toestellen met een zogeheten 'electronic global shutter' die dat probleem zouden moeten oplossen, maar ik zou ze zo niet 1,2,3 op kunnen noemen.
Bij Canon/Nikon gaat het beeld inderdaad kort op zwart, maar daarna kan je het beeld weer gelijk zien. Bij de Sony merkte ik dat het behoorlijk lang duurt voordat je weer verder kan gaan. Maar ik begrijp dat het nu eenmaal zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
Als je door je viewfinder kijkt dan is het beeld wat bevriest de weergave van de foto's die je zojuist gemaakt hebt.
Je kunt de duur van de weergave tijd gewoon instellen.

Overigens, ik heb ook een A57 aangeschaft. Nog geen moment spijt van gehad! :)

[ Voor 21% gewijzigd door 1972 op 03-06-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.sonyalpharumors.com/sr5-full-rx100-leak/

Eigenlijk niet in de Alpha lijn, maar wel een mogelijk interessante camera. De Cybershot RX100, met een 1" sensor (net als de Nikon 1), 30-108 mm kleinbeeldequivalent, f/1.8-4.9, 20 MP. Het lijkt op het eerste gezicht een camera die tussen een Canon S100 en G1X zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, zit behoorlijk tussen de S100 en G1X in. De camera ziet er wel erg strak uit.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
En er zit geen grip op. Net datgene wat ik zo miste bij de V1...

En nu zie ik ook dat de sensor 20 megapixel is. Dat is een beetje te veel voor zo'n kleine.

[ Voor 42% gewijzigd door D-TECH op 04-06-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hoe zit het met manual lenzen op een nex-7 systeem? Werkt auto shutterspeed en auto iso dan nog??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 00:55

Milo.

klik

Ik heb nu een paar dagen een Nex 5n en moet zeggen, wow dat is toch best een leuk speeltje! Heb hem met name gekocht om mn oude nikon lenzen op digitaal te kunnen gebruiken (doe ik ook al op mn canon's, maar wilde eens de nex proberen).
Maar ik ben er vol lof over, alleen dat suffe lcd schermpje is wat wennen, helaas is een zoeker ook weer te prijzig om "even" aan te schaffen.
Ook was ik even aan het zoeken hoe ik het lcd scherm op zwartwit kon zetten, met rode peaking voor het handmatig scherpstellen en dan de foto gewoon in kleur.. even zoeken want ik kon het nergens vinden.. maar goed, blijkt dus gewoon in RAW schieten en dan komt die er in kleur uit.

Heb er een 18-55 kit bij omdat die erbij zat, wilde eigenlijk voor de 16mm gaan maar die komt er niet zo best uit, dus ben eens rustig aan het kijken naar de sigma 19mm als AF lens voor bijv een dagtripje. Iemand evt nog alternatieven? of ideeën? ik ben niet helemaal weg van de 50mm beeld uitsnede dus de sigma 30mm zal het waarschijnlijk niet worden.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ken schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:18:
Hoe zit het met manual lenzen op een nex-7 systeem? Werkt auto shutterspeed en auto iso dan nog??
Op de A55 en A77 in ieder geval wel en op de A77 werken mijn Helios lenzen prrrima. Ik denk niet dat het heel veel verschilt met een NEX

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milo. schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:45:
[...]

Heb er een 18-55 kit bij omdat die erbij zat, wilde eigenlijk voor de 16mm gaan maar die komt er niet zo best uit, dus ben eens rustig aan het kijken naar de sigma 19mm als AF lens voor bijv een dagtripje. Iemand evt nog alternatieven? of ideeën? ik ben niet helemaal weg van de 50mm beeld uitsnede dus de sigma 30mm zal het waarschijnlijk niet worden.
Ik heb zelf de 16mm, en de beeldkwaliteit laat inderdaad wat te wensen over. De scherpte in de hoeken bij f/2.8 is zeer slecht, in de uiterste hoeken is het eigenlijk meer een waas. Op f/5.6 of f/8 is het wel aardig en dat maakt het uiteindelijk wel een fijn klein lensje voor landschappen.
De Sigma 19mm lijkt het wat dat betreft een stuk beter te doen. Lenstip heeft hem getest maar de scherpte is alleen op een m4/3 getest, dus wat hoekscherpte op de NEX betreft is dat niet helemaal duidelijk.
Alternatieven zie ik zo snel even niet, iig niet in de native E-mount. Misschien de SLR Magic 23/1.7, hoewel dat wel een stuk minder groothoek is dan 16 of 19 mm.

[ Voor 3% gewijzigd door PowerUp op 05-06-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Ja, het gaat mij met name om een beetje groothoek met AF. Ik heb oa een Nikkor 20mm, maar dat is natuurlijk MF. De test van lenstip heb ik ook gezien maar zoals je al zegt ja, ook veel 4/3 testjes.
Wel jammer van die 16mm, ik had me er nog niet zo in verdiept dus t viel wat tegen. Maar goed, de sigma is er dan ook nog en die is ook in het zwart. Wat wel leuk is, is dat de lenzen relatief goedkoop zijn +/- 200e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milo. schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:09:
Ja, het gaat mij met name om een beetje groothoek met AF. Ik heb oa een Nikkor 20mm, maar dat is natuurlijk MF. De test van lenstip heb ik ook gezien maar zoals je al zegt ja, ook veel 4/3 testjes.
Wel jammer van die 16mm, ik had me er nog niet zo in verdiept dus t viel wat tegen. Maar goed, de sigma is er dan ook nog en die is ook in het zwart. Wat wel leuk is, is dat de lenzen relatief goedkoop zijn +/- 200e.
Ik ben in het bezit van de 19 en 30 van Sigma en heb de 16 van Sony gehad. Opvallend is dat de scherpte in de (extreme) hoeken bij de 19 beter is dan bij de 16. Daarnaast merkte ik na een jaar gebruik dat de Sony een mechanisch mankement vertoonde: de focusring begon stroever te lopen en voelde aan alsof er zand onder zat.

Met beide lenzen heb ik bereikt wat ik wilde: een licht en compact systeem met wide angle en een 50 equivalent. Beide lenzen zijn klein, wegen nog geen 200 gram, presteren beide goed op beeldkwaliteit, zijn relatief snel en kosten nog geen 200 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoneah
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-08 11:34
Ik heb sinds gisteren een Sony NEX-5n. Ik heb daarover twee vragen:

Zelf heb ik nog van mijn A55 een Jupio NP-FW50 accu liggen, en die werkt in de Alpha A55 perfect. Als ik de accu in mijn NEX-5n gebruik, dan start de camera gewoon op en ik kan er alles mee doen. Na een halve minuut komt er echter een melding in beeld: 'Incompatible battery, use correct model'. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb de batterij nu ook al een keer voor de zekerheid in de bijbehorende batterijlader van de NEX5 opgeladen en dat maakt geen verschil.

Daarnaast ben ik toch ondanks de slechte beoordeling geïnteresseerd in de 16 mm pancake lens (SEL16f28). Weet iemand meer over de leveringsproblemen rond deze lens? De lens is overal uitverkocht. Ik zou toch graag deze lens willen gebruiken omdat ik graag een compacte combinatie wil, die ik overal snel mee naartoe kan nemen. Daarom valt de Sigma 19mm wat mij betreft ook af als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Drugar,
volgens mij had ik (met het zoeken naar info) wat foto's gezien die je had gemaakt met de sigma's. Ik denk dat ik die 19mm maar eens ga testen in de winkel.
Helaas wil ik niet teveel geld uitgeven aan lenzen voor de nex hehe (heb al een zooi canon en nikon glas), dus waarschijnlijk zal ik eerst de 18-55 eruit gooien, iets bijleggen en een 19mm halen al test ik ze liever een paar weekjes naast elkaar. Naja heeft gelukkig geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sjoneah: die kans loop je altijd met een third party batterij. Ik heb eens een artikel gelezen waarin werd gesteld dat een kleine afwijking in grootte of gewicht al kan leiden tot problemen met compatibiliteit. Ik heb het zelf ook al eens ondervonden.

@Milo.: dat zou heel goed kunnen. Ik heb mijn bevindingen hier gepost en ben ook een regular bij Photoclubalpha waar ik hezelfde heb gedaan. Ik hoop dat je er wat aan had.

Ben wel benieuwd wat je ervan vind en begrijp je sentiment wel over het niets willen uitgeven. Wilde eerst van de Nex af totdat ik het nut voor stedentrips wel in zag, ware het niet dat er geen geweldig aanbod was (en is). De Sigma's bleken voor mij een goede uitkomst.

Mark

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 08:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

D-TECH schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:00:
En er zit geen grip op. Net datgene wat ik zo miste bij de V1...

En nu zie ik ook dat de sensor 20 megapixel is. Dat is een beetje te veel voor zo'n kleine.
Dat idee had ik ook, maar de foto's op o.a. imaging resource verrassen me positief. Ziet er strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Sinds gisteren in het bezit van de Sigma 10-20 / 4-5,6 DC lens. Heb het idee dat mijn camera hem niet volledig ondersteund. Meta data geeft aan dat het een 28-80mm lens is, en soms als ik schiet in Auto+ geeft hij aan dat het niet ondersteund word. Ook vind ik dat de camera de foto's op automatische stand te donker instelt.

De scherpte valt erg tegen. Is dit een euvel van elke groothoeklens in deze classe?

Voorbeeld fototjes.

http://www.flickr.com/photos/80094235@N08/7163393301/

http://www.flickr.com/photos/80094235@N08/7163416789/

http://www.flickr.com/photos/80094235@N08/7348635202/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MmarkM schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:05:
Sinds gisteren in het bezit van de Sigma 10-20 / 4-5,6 DC lens. Heb het idee dat mijn camera hem niet volledig ondersteund. Meta data geeft aan dat het een 28-80mm lens is, en soms als ik schiet in Auto+ geeft hij aan dat het niet ondersteund word. Ook vind ik dat de camera de foto's op automatische stand te donker instelt.

De scherpte valt erg tegen. Is dit een euvel van elke groothoeklens in deze classe?

Voorbeeld fototjes.

http://www.flickr.com/photos/80094235@N08/7163393301/

http://www.flickr.com/photos/80094235@N08/7163416789/

http://www.flickr.com/photos/80094235@N08/7348635202/
Die meta data is een screwup van sigma die hebben een verkeerd lens ID in de lens geprogrammeerd (volgens mij in alle 10-20's). Zou in de toekomst problemen kunnen gaan geven als auto correctie voor jpegs meer en meer gemeengoed gaat worden.

Welke exif hoort er bij je foto's? Ben je afgestopt, wat was de sluitertijd en heb je correct scherpgesteld? Je moet trouwens ook eens met MF proberen of je lens niet voorbij oneindig kan scherpstellen. Ik heb eens met een sigma 10-20 gespeeld die oneindig voorbij schoot. Dat leverde ook met AF af en toe onscherpe foto's op dus de trick met dat ding was vastlijmen op f/8 en scherpstellen op een meter of 3. De rest valt dan wel binnen de dof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de lens compatible met SLT camera's? Sigma-lenzen die dat niet zijn kunnen in dat geval problemen opleveren. Volgens mij hoort het op de doos te staan als de lens compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 12:15
Deze lens staat inderdaad in het lijstje van sigma van lenzen die problemen hebben met de a77/a65.

http://www.sigmaphoto.com...igmas-sony-fitting-lenses

Dit kan sigma oplossen met een update van lens firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Drugar,
Opzich vind ik het niet erg om wat uit te geven alleen heb ik de camera niet echt gekocht om dagjes compact te lopen, daar heb ik weer andere cameras voor.
Maar goed, ik heb net even mn Nikon 20mm f/2.8 via een adapter erop gezet en de sigma wordt het sowieso niet, deze afstand is makkelijk te doen handmatig + de 20mm is een heerlijk compact lensje. Ik denk wel dat ik de 18-55 lens hou voor het geval dat.

Zoals vermeld heb ik dus een adaptertje om mn nikon spul erop te gooien, hiervoor had ik de NEX eigenlijk gekocht en ik moet zeggen.. wederom ben ik zeer te spreken over de Sony! Handmatige focus werkt goed, alleen in lowlight vind ik de sluitertijden wat aan de lange kant, ook met f1.2 en 1.4 lenzen. Dat ga ik vandaag nog even testen tegenover dslr's, maar goed, verder wat mindere ergonomie maar goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milo. schreef op zondag 10 juni 2012 @ 09:40:
Drugar,
Opzich vind ik het niet erg om wat uit te geven alleen heb ik de camera niet echt gekocht om dagjes compact te lopen, daar heb ik weer andere cameras voor.
Ah, dat wist ik niet. Dan begrijp ik wel dat je niet zit te wachten om geld aan deze mount uit te geven. Zoveel interessants is er ook nog niet voor verkrijgbaar vind ik.
Milo. schreef op zondag 10 juni 2012 @ 09:40:Maar goed, ik heb net even mn Nikon 20mm f/2.8 via een adapter erop gezet en de sigma wordt het sowieso niet, deze afstand is makkelijk te doen handmatig + de 20mm is een heerlijk compact lensje. Ik denk wel dat ik de 18-55 lens hou voor het geval dat.
Ik ken het Nikon systeem verder niet, heb de lens even gegoogled. Hebben we het over de AF-s of AF-D? Ziet er inderdaad wel uit als een compacte lens.
[b][message=38385467,noline]Zoals vermeld heb ik dus een adaptertje om mn nikon spul erop te gooien, hiervoor had ik de NEX eigenlijk gekocht en ik moet zeggen.. wederom ben ik zeer te spreken over de Sony! Handmatige focus werkt goed, alleen in lowlight vind ik de sluitertijden wat aan de lange kant, ook met f1.2 en 1.4 lenzen. Dat ga ik vandaag nog even testen tegenover dslr's, maar goed, verder wat mindere ergonomie maar goed te doen.
Gelukkig is de NEX sensor goed te gebruiken bij hogere ISO waardes. Naast de ergonomie vind ik de controls nogal klungelig t.o.v. een dSLR. Snel wisselen van settings zit er niet bij voor mij, maar dat kan ook aan de persoon achter de camera liggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Drugar,
Dat er nog weinig (betaalbare) alternatieven zijn is inderdaad wel jammer. De lens die ik heb is een 20mm f/2.8 AIS, een oude handmatig gefocuste lens, hier een fotootje van de combinatie, dit is ongeveer even lang als de 18-55mm.
De Iso waarden zijn inderdaad goed te gebruiken, dit was ook een van de hoofdredenen voor mij om de Nex te kiezen.
Af en toe is AF wel handig, maar de laatste tijd ben ik erg gewend geraakt aan handmatig focussen (doe op dit moment nagenoeg alleen nog maar analoog met de nikons). De sigma is nog steeds leuk, misschien dat ik hem toch eens koop en ga testen. Maar goed, dat komt later wel als ik weer wat geld over heb hehe.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je lenzen (uit het (Konica-)Minolta tijdperk of nu) en wil je er een stukje over schrijven: graag! Zet het hier in het topic neer of stuur het via een DM naar mij toe en ik zorg er voor dat het in de OP terecht komt.