Het grote Sony Alpha topic v2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste
Acties:
  • 109.650 views

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seekwekkeg11
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik heb ervaring met de Sony 16-50, en ik zou deze adviseren ipv de 16-35. Niet dat ik ze allebei heb, maar omdat je a) een groter bereik hebt, b) hij beter aansluit bij je 70-300, c) en de 16-35 is zwaar, groot en duur, omdat hij bedoeld is voor full-frame en daar is de prijs dan ook naar. Het verschil is € 1000-, en daar kan je een hoop mee doen. De enige reden waarom je de 16-35 zou kunnen overwegen boven de 16-50 is als je binnen afzienbare tijd over wil stappen naar full-frame. De 16-35 is groothoek in full-frame formaat, maar op APS-C zou je dan moeten gaan voor ca 10-22mm om een equivalent gezichtsveld te krijgen. Gezien het feit dat je de 16-35 overweegt, zou ik gewoon voor de Sony gaan en de Tamron en Sigma laten voor wat het is. Optisch gezien zal het weinig uitmaken, maar de 16-50 sluit wat design betreft goed aan bij je 70-300, en de 16-50 icm de A77 geeft je een weatherproof combinatie.
timmaa schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:39:
[...]

Daar heb je wel gelijk in. Ook al heb ik al aardig wat foto's voorbij zien komen van de cz 16-35 op flickr met apc-s camera's. De Tamron en Sigma vind ik persoonlijk niet echt een vooruitgang op mijn huidige lens. De cz 16-80 en sony 16-50 zijn wel goede opties. Waarschijnlijk zal de cz 16-80 afvallen omdat deze veel herrie maakt, dus niet echt geschikt voor filmpjes.

Heeft er iemand misschien ervaring met de cz 16-35 en/of sony 16-50 :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb laatst een nex 5n gekocht en wilde nu de firmware upgraden. Maarrrr, ik ben een linux gebruiker en Sony brengt alleen een windows en mac updater uit. De windows updater werkt niet onder wine (vindt de camera niet).
Ik heb inmiddels 'FirmwareData_NEX5nV101.dat' uit de .exe geplukt.

Weet iemand een andere manier om hiermee de firmware te upgraden?

Bijvoorbeeld dat bestand in een bepaalde map zetten op de sd-kaart en dan met een toetsencombinatie de update starten oid? Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, maar nog zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een andere manier om hiermee de firmware te upgraden?
Is het niet makkelijker/praktischer een windows/mac pc in je omgeving te zoeken? Je zult ongetwijfeld iemand kennen die daar beschikking over heeft. Het updaten zal in een paar minuten wel gepiept zijn lijkt me en er hoeft mijn inziens niets geinstalleerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:39:
[...]

Is het niet makkelijker/praktischer een windows/mac pc in je omgeving te zoeken? Je zult ongetwijfeld iemand kennen die daar beschikking over heeft. Het updaten zal in een paar minuten wel gepiept zijn lijkt me en er hoeft mijn inziens niets geinstalleerd te worden.
Ik heb gehoord dat je de oude alpha's kon aanzetten terwijl je de menu-knop indrukt, om te flashen vanaf je sd-kaart. Stel dat dit ook mogelijk is op de nex, dan lijkt me dat fijn om te weten, ook voor de nog komende updates. Als dit niet mogelijk is ga ik inderdaad maar een vriend of familielid even lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:39:
[...]

dat is imho de snelste en makkelijkste oplossing :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 18:30
Ferret schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:19:
[...]

Ik heb ook de 16-105 op mijn A77 en herken totaal niet wat jij beschrijft. Welke FW versie heb je op je A77? Misschien heb je nog een wat oudere FW versie en bevat deze nog niet de correctie voor deze lens?
Goede tip, ik heb hem ook nog nooit eerder ge-update. Ga ik vanavond gelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Even iets heel anders: in de TS kan de Sony Reflex 500 mm f/8 (Fullframe) lens op EOL gezet worden. Helaas, want deze AF Reflex was toch wel iets unieks voor de A-mount.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Precies, en de kwaliteit is ook nog eens heel behoorlijk, zeker voor een reflex lens. En concurrentie voor de Sony 500 F4 is het nou ook bepaald niet... Dat is toch een heel ander markt- en prijssegment ;)

[ Voor 17% gewijzigd door EXX op 20-04-2012 20:19 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 08:56
timmaa schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:43:
[...]

Goede tip, ik heb hem ook nog nooit eerder ge-update. Ga ik vanavond gelijk doen.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Heb vorige week deze kaart besteld:

Lexar SDHC 32GB (400x Professional UHS-I)

Ben benieuwd of die echt veel sneller gaat zijn dan mijn huidige Samsung "Class 10".

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Met uitlezen (naar je computer, met cardreader) denk ik wel, maar of je er ook echt wat van merkt in je camera durf ik te betwijfelen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
Ok, de A57 is eindelijk verkrijgbaar, dus dat wordt deze week een bestelling de deur uit doen. :P

Iemand nog een tip welk type SD kaart ik het beste kan aanschaffen?
Het gaat me er voornamelijk om dat ie snel genoeg is voor 1080p video opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hahn schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:31:
Met uitlezen (naar je computer, met cardreader) denk ik wel, maar of je er ook echt wat van merkt in je camera durf ik te betwijfelen.
Tja met RAW schieten in burstmode zou het sneller moeten zijn. De Sony eigen kaarten zouden nog wat sneller moeten zijn maar die zijn ook een stukje duurder nog, en heb je weer een aparte kaartlezer nodig.

Ik heb nu vaak zat dat ik tegen het "writing" wachtschermpje aanloop op de 5n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
1972 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:32:
Ok, de A57 is eindelijk verkrijgbaar, dus dat wordt deze week een bestelling de deur uit doen. :P

Alles vanaf class 4 is snel genoeg voor 1080p, maar ik zou toch wel 6 of 10 aanraden. Moet je wel een goed merk nemen anders is class 6 ook maar class 2 ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De class aanduiding is een garantie voor de minimum schrijfsnelheid en wordt bij grote bestanden zoals foto's en video eigenlijk altijd gehaald. Bij kleine bestanden is dat niet altijd zo. Aanduidingen met 100x of 50 MB/s zijn vaak maximale leessnelheden en zijn absoluut geen garantie voor de schrijfsnelheid.

Zie ook een test van HWI van een tijdje geleden.

[ Voor 20% gewijzigd door PowerUp op 24-04-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 18:30
Wat een verschil, ongelooflijk. Alleen al het opstarten is een genot. Bedankt voor je tip!!! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
PowerUp schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:45:
De class aanduiding is een garantie voor de minimum schrijfsnelheid en wordt bij grote bestanden zoals foto's en video eigenlijk altijd gehaald. Bij kleine bestanden is dat niet altijd zo. Aanduidingen met 100x of 50 MB/s zijn vaak maximale leessnelheden en zijn absoluut geen garantie voor de schrijfsnelheid.

Zie ook een test van HWI van een tijdje geleden.
Tja, da's dus mijn probleem dat de classes geen garantie zijn voor de snelheid. Bedankt voor de benchmark link, maar echt meer duidelijkheid geeft ie helaas ook niet voor mij: Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Sandisk SDHC Ultra II 32GB en de Sandisk SDHC Ultra II 16GB: de snelheden verschillen zowat 20% (?)

@a66/a77 gebruikers: sd kaart tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
1972 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:32:

Waar is hij verkrijgbaar?
Pricewatch toont nog geen winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
dyna18 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:24:
[...]

Waar is hij verkrijgbaar?
Pricewatch toont nog geen winkels.
Idd, pricewatch nog niet. :|
Maar op kieskeurig.nl wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
Ah k, wel vreemd dat hij daar boven de adviesprijs aangeboden wordt.
Misschien toch nog even wachten tot de prijsstunters onder de adviesprijs gaan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
dyna18 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:06:
Ah k, wel vreemd dat hij daar boven de adviesprijs aangeboden wordt.
Misschien toch nog even wachten tot de prijsstunters onder de adviesprijs gaan zitten...
Inderdaad, soms zelfs duurder dan de A65+kitlens: http://tweakers.net/price...65-+-18-55mm-f-35-56.html 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

According to top sources Sony will have a new product announcement in mid May! There will be a new NEX-F3 (which I have been told is a great camera), a new A37, and two new zoom lenses (one for Alpha and one for NEX). I am particularly curious about that NEX-F3 that I have been told could become a real hotseller. Very small and sexy and a top image quality.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Lijkt me best onmogelijk om die op een normale manier vast te houden... :P

Maar uh, volgens mij staat er Samsung op die camera en niet Sony? :+

[ Voor 32% gewijzigd door Hahn op 25-04-2012 11:46 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:45:
Lijkt me best onmogelijk om die op een normale manier vast te houden... :P

Maar uh, volgens mij staat er Samsung op die camera en niet Sony? :+
ja plaatje hoorde er idd niet bij :+

ben erg benieuwd naar die nieuwe NEX zoomlens overigens

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:47:
Idem. Hoop erg op een compacte 16-105mm voor de NEX. Ben erg happy met mijn Tamron 18-200mm, maar praktisch gezien ga ik zelden richting de 200mm en een beetje meer wijd zou dan ook mooi meegenomen zijn.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hmm...mijn 18-70 kitlens is sinds gisteren in koffiemolen verandert..ten minste dat geluid maakt hij helaas.
Bij het aan het uit zetten komt er een hoop lawaai uit. Volgens Google zou dat kunnen betekenen dat er een tand van een de tandwielen is afgebroken...meer mensen hier ervaring mee? Is het eventueel nog te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Mr_gadget schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:58:
Hmm...mijn 18-70 kitlens is sinds gisteren in koffiemolen verandert..ten minste dat geluid maakt hij helaas.
Bij het aan het uit zetten komt er een hoop lawaai uit. Volgens Google zou dat kunnen betekenen dat er een tand van een de tandwielen is afgebroken...meer mensen hier ervaring mee? Is het eventueel nog te fixen?
Je kunt het proberen te fixen, maar is een nieuwe 18-55 SAM kitlens kopen niet gewoon makkelijker en beter? Je ziet ze vaker op marktplaats voorbij komen voor prijzen rond de 50 euro. Nieuw met 24 maanden garantie krijg je de 18-55 SAM al voor 69 euro, bv hier.

[ Voor 11% gewijzigd door EXX op 26-04-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

1972 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:12:
[...]
@a66/a77 gebruikers: sd kaart tips?
Ik gebruik zelf een Transcend 32GB class 10 SDHC kaartje in mijn A77, werkt prima zelfs op de hoogste kwaliteit filmen is geen probleem.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:47:
[...]

ja plaatje hoorde er idd niet bij :+

SAR heeft nu plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9FYvaRyR9I9QubCJMrEyhEzd/full.jpg
Een soort NEX-5 body met een bult erop, niet echt een verbetering wat mij betreft. De pop-up flash lijkt mij wel een stuk handiger dan het huidige opschroefgeval.

Ook de A37 staat op de foto.
Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/sony-alpha-371.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

18-200mm f3.5-6.3 OSS in black going to be announced in summer .. domper :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:36:
18-200mm f3.5-6.3 OSS in black going to be announced in summer .. domper :/
Hele dikke domper idd. Een spuitbus zwarte verf over de zilveren 18-200mm en hoppa, we hebben weer een nieuwe lens. Triest. Wat krijgen we hierna? Een roze 18-200mm voor de roze NEX-F3 in bovenstaand plaatje?

[ Voor 12% gewijzigd door Plekuz op 01-05-2012 09:52 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Na een tijdje geprutst te hebben met een Minolta 70-210 F4 + Konica-Minolta CL49-200 Close-up lens wil ik een echte macro lens gaan aanschaffen, en wel een exemplaar waarmee je van wat verder weg kan werken. Zo rond de 100mm leek me een goede keuze.

De eerste keus zou de Sony AF 100 mm f/2.8 Macro, ware het niet voor het prijskaartje van 800 euro. Nu blijven er eigenlijk 2 over:

1. De Minolta AF 100mm f/2.8 Macro D, op marktplaats staat nu een exemplaar te koop voor minimaal 430 euro.
2. De Tamron SP AF 90 mm f/2.8 Di Macro, rond de 390 euro

Zowel de Minolta als de Tamron krijgen op Dyxum goede reviews, beide zijn superscherp, waarbij de Minolta toch als superieur wordt gezien tov de Tamron. De Tamron is echter nieuw te krijgen, dus garantie etc. Bij een gebruikt exemplaar loop je toch een risico.

Enige input van andere mensen hier op dit forum is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Photozone heeft de SLR Magic 50 mm f/0.95 getest. De bouw is geweldig, en de optische prestaties zijn ook niet slecht. Behalve de scherpte aan de randen, die wordt bij f/5.6 pas een beetje redelijk.

SLR Magic heeft nu ook een 35 mm f/0.95 voor de NEX aangekondigd in de twee kitscherige kleuren zilver en goud. Voorbeeldplaatjes staan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PowerUp schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:53:
Photozone heeft de SLR Magic 50 mm f/0.95 getest. De bouw is geweldig, en de optische prestaties zijn ook niet slecht. Behalve de scherpte aan de randen, die wordt bij f/5.6 pas een beetje redelijk.

SLR Magic heeft nu ook een 35 mm f/0.95 voor de NEX aangekondigd in de twee kitscherige kleuren zilver en goud. Voorbeeldplaatjes staan hier.
Goud.... Sony wil Rotterdam centraal als markt overnemen?

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-IHmZeGAA2pw/Tw9HHzmr2RI/AAAAAAAAB6I/wcW9a5I8Wk0/s1600/troll%2Bface.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PowerUp schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:53:
Redelijk? Pas bij f/8 zie ik enigszins bruikbare randen, terwijl het centrum dan al aardig diffractie gelimiteerd is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Ik zit anders wel te wachten op een lichtsterke 30~35mm met AF, maar dat heeft deze waarschijnlijk niet? Die sigma 30 is met z'n 2.8 niet echt lichtsterk, liever iets als 1.4. Op m'n 7D was de Sigma 30 1.4 m'n meest gebruikte standaardlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXX schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:16:
Enige input van andere mensen hier op dit forum is welkom!
Ik heb de Tamron. Zoals je zelf al zei is deze lens retescherp en heeft een fijne focusring voor accuraat focussen. Minpunten zijn er ook, zo heeft de lens wijd open veel last van CA, alhoewel je moet afvragen hoe vaak je f2.8 gebruikt voor 1:1 macro. Verder is de focusring ook een irritatie. Het leek één of andere wijsneus bij Tamron blijkbaar een goed idee om de focusring ook de functie van AF/MF schakelaar te geven. Het is mij al meerdere keren gebeurd dat ik AF inschakel en een moment met een insect verpruts. AF is luidruchtig en traag. De focuslimitter voegt hier weinig snelheid aan toe.

Ondanks mijn negatieve commentaar is het een prima macrolens voor een vriendelijke prijs! Daarnaast heb ik geloof ik 7 jaar garantie, wat een bonus is lijkt me.
Sick Nick schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:52:
Ik zit anders wel te wachten op een lichtsterke 30~35mm met AF, maar dat heeft deze waarschijnlijk niet? Die sigma 30 is met z'n 2.8 niet echt lichtsterk, liever iets als 1.4. Op m'n 7D was de Sigma 30 1.4 m'n meest gebruikte standaardlens.
Gebruikte je die 30 ook vaak wijd open dan? Dat was mijn twijfel om die Sigma DN's te kopen ook, maar toen ik realistisch keek hoe vaak ik echt op <f/2.8 schiet kwam ik tot de conclusie dat ik het daar niet voor hoefde te laten. Misschien iets om over na te denken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Vrij vaak ja, vooral bij minder/weinig licht binnen op 1.4 of 1.6, uitstapje naar 2.0 soms. Voor buiten red ik me ook prima met de 18-55. Die is 30mm F/4.0 dus maar een stop verschil met de sigma 30 DN, dat gaat het verschil niet maken in ISO. Maar als je op iso 800 met 1.4 kan schieten ipv 3200 2.8 of 6400 4.0, dat scheelt aanzienlijk :p Of met dezelfde ISO een snellere sluitertijd halen, want met de kitlens kan je ook wel een lagere ISO pakken door de stabilisatie. Dan heb je mooi scherpe kasten/muren en bewogen personen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:54:
Vrij vaak ja, vooral bij minder/weinig licht binnen op 1.4 of 1.6, uitstapje naar 2.0 soms. Voor buiten red ik me ook prima met de 18-55. Die is 30mm F/4.0 dus maar een stop verschil met de sigma 30 DN, dat gaat het verschil niet maken in ISO. Maar als je op iso 800 met 1.4 kan schieten ipv 3200 2.8 of 6400 4.0, dat scheelt aanzienlijk :p Of met dezelfde ISO een snellere sluitertijd halen, want met de kitlens kan je ook wel een lagere ISO pakken door de stabilisatie. Dan heb je mooi scherpe kasten/muren en bewogen personen :P
Prima overwegingen. Nu heb je op 30mm niet heel erg snelle sluitertijd nodig om scherpe foto's te krijgen, behalve misschien voor bewegende onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Sick Nick schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:54:
Maar als je op iso 800 met 1.4 kan schieten ipv 3200 2.8 of 6400 4.0, dat scheelt aanzienlijk :p
Ieder zijn of haar overwegingen natuurlijk, maar ik vind het zelf ietwat raar om voor 1.4 te kiezen in plaats van 4.0, omdat je dan op ISO 800 kunt schieten. Het verschil in DOF verandert nogal sterk wat je in focus op de foto kunt vastleggen. Ik zou zelf eerst kijken naar wat ik op de foto wil hebben en daar mijn instellingen op afstemmen, niet andersom. Maar misschien bedoelde je dat ook niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Willen en kunnen zit een verschil in, bij weinig licht binnen kan je wel 4.0 willen om meer scherp te krijgen maar als je daardoor teveel ruis of teveel beweging krijgt heb je alsnog een waardeloze foto. Dan liever 1.4, het hoofdonderwerp alsnog scherp en een bruikbare foto. Mijn ervaring is namelijk dat bij een foto in de huiskamer met 30mm op crop en 1.4 je prima een gezicht scherp hebt (het onderwerp dus bruikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Dan spreken we elkaar niet tegen, want ook jij kiest je onderwerp en past daar de instellingen op aan. Een gezicht is idd prima op 1.4 te doen. Dat zijn geen meerdere onderwerpen op een afstandje van elkaar die je allemaal scherp wil hebben. In dat geval was de keuze anders geweest neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

ik hoorde gisteren bij de fotozaak dat er weer een nieuwe cash back actie van sony aan zit te komen (over 2 weken) op de lenzen.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
sowieso 50 op de powershot camera's
http://www.sony.nl/hub/to...ur-op-een-sony-cyber-shot
en 50 euro korting op de nex-3 en en nex-5 series
http://www.sony.nl/hub/nu...sony-nex-3-en-nex-5-serie
Batterij: €20,- retour op de NP-FW50

[ Voor 46% gewijzigd door donald_dick op 05-05-2012 19:47 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
Zojuist de A57 (body) + Sony 16-50 besteld. :) (hoop niet dat ik twee weken te vroeg ben i.v.m. een eventuele lens cashback actie.)

Maar goed, misschien het verkeerde topic, maar ik wil ook nog een 72mm beschermingsfilter bestellen. UV filtering is volgens mij met digitale sensoren tegenwoordig volledig overbodig (toch?), dus zoek een filter die enkel bedoelt is ter bescherming van de lens. Iemand een tip?

Verder zoek in nog een screenprotector voor het LCD scherm. Iemand (met een A65/A77) een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tenzij je op een erg hoge berg staat is een UV-filter inderdaad niet echt nodig en zou een "clear" filter genoeg zijn. Alleen wat prijs betreft scheelt het niet of nauwelijks, dus neemt men meestal alsnog een UV-filter.
En feli met de nieuwe aanwinst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd!

Ik gebruik op al mijn lensen, behalve de macro, Hoya UV(0) of UV(C) filters ter bescherming. Werkt perfect en zoals PowerUp al zegt scheelt het niets op de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

de sony actie staat hier: http://www.sony.nl/hub/gr...nkoop-van-een-sony-camera

als je op de lens klikt die je wil hebben, komt op de volgende pagina de korting te zien.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

donald_dick schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:43:
Batterij: €20,- retour op de NP-FW50
Dat komt mooi uit! Afgelopen weekend voor het eerst een dag met mijn Tamron 18-200 (NEX) opgetrokken en die lens slurpt mijn accu leeg als een malle. Echt een enorm verschil met de 18-55 kit lens. Of het moet zijn dat mijn accu oud begint te worden. Wat de reden ook ik: zo'n cashback komt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Stabilisatie zal harder moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

roelbb schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:41:
de sony actie staat hier: http://www.sony.nl/hub/gr...nkoop-van-een-sony-camera

als je op de lens klikt die je wil hebben, komt op de volgende pagina de korting te zien.
Jammer, geen SAL100MF28 met korting.

Bij de SAL500F40G staat overigens geen prijs en korting vermeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Sick Nick schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:41:
Stabilisatie zal harder moeten werken?
Denk het ook en daar komt het meer moeite doen om te focussen bovenop. Na krap 120 foto's, waarbij de camera tussendoor ook nog wel eens even aan stond (dierentuin, dan moet je soms even geduld hebben) gaf de accu al aan bijna leeg te zijn. Met de 18-55 kitlens haal ik toch zeker 200 foto's op dezelfde manier.

Merkte overigens ook dat ie op vol tele vaak moeite had met focussen en er soms zelfs helemaal niet aan uit kwam. Ik schat zo 1 op de 25 foto's moest ik 'm een beetje meehelpen door even een stukje uit te zoomen, te focussen en weer in te zoomen. Nu was het licht gisteren ook niet geweldig, dus dat speelt vast ook mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Plekuz op 07-05-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Net een NEX-C3K 18-55 kit bestelt voor € 329. Als het goed is kan ik daar de €50 cashback nog vanaf halen (http://www.sony.nl/hub/nu...sony-nex-3-en-nex-5-serie), ik ben benieuwd!

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:16:
Dat komt mooi uit! Afgelopen weekend voor het eerst een dag met mijn Tamron 18-200 (NEX) opgetrokken en die lens slurpt mijn accu leeg als een malle. Echt een enorm verschil met de 18-55 kit lens. Of het moet zijn dat mijn accu oud begint te worden. Wat de reden ook ik: zo'n cashback komt goed uit.
Denk niet dat het aan de accu ligt. De accu van m'n 6 jaar oude Km5D heeft er reeds 22K foto's op zitten en haalt nog steeds keurig tussen de 600 en 800 foto's (afhankelijk van het gebruik van het achterscherm)

Lenzen met optische stabilisatie en/of focus motor in de lens staan er om bekend aardig wat stroom te pakken. Samen met de kleine acuu capaciteit van een nex en het vele gebruik van het scherm zorgt dat idd voor een erg korte accu duur.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
martijn_tje schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:29:
[...]

Lenzen met optische stabilisatie en/of focus motor in de lens staan er om bekend aardig wat stroom te pakken. Samen met de kleine acuu capaciteit van een nex en het vele gebruik van het scherm zorgt dat idd voor een erg korte accu duur.
Hmm, ik heb accuduur nooit echt een probleem gevonden op de Nex. Ik schiet makkelijk 350 foto's en dan is hij nog ver van leeg. Hierbij zet ik hem nooit echt uit, maar staat hij gerust een paar uur aan. Maak hierbij gebruik van de SEL18200, waar ook stabilisatie en focus in de lens zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Rockster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:40:
Net een NEX-C3K 18-55 kit bestelt voor € 329. Als het goed is kan ik daar de €50 cashback nog vanaf halen (http://www.sony.nl/hub/nu...sony-nex-3-en-nex-5-serie), ik ben benieuwd!
uhm waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Don3k schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:14:
Hmm, ik heb accuduur nooit echt een probleem gevonden op de Nex. Ik schiet makkelijk 350 foto's en dan is hij nog ver van leeg. Hierbij zet ik hem nooit echt uit, maar staat hij gerust een paar uur aan. Maak hierbij gebruik van de SEL18200, waar ook stabilisatie en focus in de lens zit.
Ben benieuwd: op welke nex? Ik heb zelf de 5. Kanttekening bij mijn ongeveer 120 foto's is wel dat ik in JPG+RAW schiet. Dus moet ook een stuk meer wegschrijven op de kaart. Is dat bij jou hetzelfde, dan zit er nogal een verschil tussen het verbruik van de Sony en de Tamron 18-200. Voor zover ik dat op basis van één ervaring van mezelf mag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Weakling schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:48:
[...]

Ben benieuwd: op welke nex? Ik heb zelf de 5. Kanttekening bij mijn ongeveer 120 foto's is wel dat ik in JPG+RAW schiet. Dus moet ook een stuk meer wegschrijven op de kaart. Is dat bij jou hetzelfde, dan zit er nogal een verschil tussen het verbruik van de Sony en de Tamron 18-200. Voor zover ik dat op basis van één ervaring van mezelf mag zeggen.
Dit is op de 5N. Ik schiet wel alleen op RAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Don3k schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:46:
Dit is op de 5N. Ik schiet wel alleen op RAW.
Alweer een plusje er bij om een 5N te kopen. Zit daar al een tijdje over te dubben, want zo groot zijn de verschillen nu ook weer niet tussen de 5 en 5N. Maar een flink langere accuduur is wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb ook een 5n, schiet altijd RAW+JPEG en tot nu toe nog niet te klagen over de accuduur. Denk dat ik ook makkelijk 300-400 foto's haal, waarbij de camera ook nog af en toe dagen niet gebruikt is en dus ook iets ontlaad.

Heb via amazon een tweede accu gekocht voor ongeveer 20 euro, en die gaat net zo lang mee als de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Weakling schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:04:
[...]

Alweer een plusje er bij om een 5N te kopen. Zit daar al een tijdje over te dubben, want zo groot zijn de verschillen nu ook weer niet tussen de 5 en 5N. Maar een flink langere accuduur is wel erg prettig.
Wel moet ik zeggen, dat jij een andere objectief gebruikt. Omdat deze 3rd party is, zou dat het verbruik ook kunnen verklaren. Ik kan namelijk niet herinneren dat mijn oude Nex 5 zo snel leegliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Don3k schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:13:
Wel moet ik zeggen, dat jij een andere objectief gebruikt. Omdat deze 3rd party is, zou dat het verbruik ook kunnen verklaren. Ik kan namelijk niet herinneren dat mijn oude Nex 5 zo snel leegliep.
Kan inderdaad ook, maar als ik bedenk dat ik met de 18-55 kitlens op mijn nex5 aan zo'n 200 a 250 foto's kom in vergelijkbare situaties en dat je dat blijkbaar makkelijk lukt op de 5N met een 18-200 objectief, dan geeft me dat wel te denken.

Edit: ik zie ook dat de CIPA standaard 330 foto's voor de 5 en 460 foto's voor de 5N aangeeft. Ook dat scheelt behoorlijk.

Edit 2: Oeh! Nog maar eens even wachten met een 5N kopen ...
http://www.sonyalpharumor...-also-coming-this-summer/

[ Voor 19% gewijzigd door Plekuz op 08-05-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zijn er hier mensen die een externe micr hebben voor op hun camera? Ik wil namelijk graag weten of het wat is.

[ Voor 24% gewijzigd door MmarkM op 09-05-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MmarkM schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:09:
Zijn er hier mensen die een externe micr hebben voor op hun camera? Ik wil namelijk graag weten of het wat is.
Ik heb geen externe microfoon voor mijn camera, maar ben wel aan het inlezen over het gebruik van eentje. Heb je een specifiek doel voor ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Nee dat niet. Ben me ook nog aan het inlezen met het gebruik van externe microfoon. Vind het geluid nu nog wel wat te wensen over laten. Ben nog aan het rondkijken wat de opties zijn. Wil niet boven de 100 euro komen.

Dit is wel een interressant filmpje: http://vimeo.com/24961644 van dit product van Sony,

http://www.sony.nl/product/dsa-other-accessories/ecm-alst1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
Weakling schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:38:
[...]

Kan inderdaad ook, maar als ik bedenk dat ik met de 18-55 kitlens op mijn nex5 aan zo'n 200 a 250 foto's kom in vergelijkbare situaties en dat je dat blijkbaar makkelijk lukt op de 5N met een 18-200 objectief, dan geeft me dat wel te denken.

Edit: ik zie ook dat de CIPA standaard 330 foto's voor de 5 en 460 foto's voor de 5N aangeeft. Ook dat scheelt behoorlijk.

Edit 2: Oeh! Nog maar eens even wachten met een 5N kopen ...
http://www.sonyalpharumor...-also-coming-this-summer/
Batterij loopt bij mij ook wel redelijk snel leeg hoor. Vooral filmen hakt erin. Maar 200 foto's en kwartier filmen red je wel (5N). Overigens heb k voor een prikkie (€20) een extra accu op amazon besteld, dus dat was niet zo'n issue voor me!

Wachten op de opvolger is niet altijd even handig hoor :) ga uit van zeker 4/5 maanden voordat ie verkrijgbaar is. En de 5N is nu lekker goedkoop met de cashback!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Boobybandit schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:09:
[...]

Batterij loopt bij mij ook wel redelijk snel leeg hoor. Vooral filmen hakt erin. Maar 200 foto's en kwartier filmen red je wel (5N). Overigens heb k voor een prikkie (€20) een extra accu op amazon besteld, dus dat was niet zo'n issue voor me!
Matige accuduur? Ik heb tijdens a State of Trance zo'n 24 min. gefilmt en 1460 foto's gemaakt (burst modus met autofocus). Mijn accu ging van 100 naar 70%! In lichtere omstandigheden is de accuduur wat minder goed maar ik kan er zeker zo'n 400 foto's mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Iemand hier ervaring met flitsers hvl43 en hvl58 ? Ik neig naar de 43 ivm formaat en prijsverschil.
Het wordt mijn 1e externe flitser voor een A65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn77 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:42:
Iemand hier ervaring met flitsers hvl43 en hvl58 ? Ik neig naar de 43 ivm formaat en prijsverschil.
Wat wil je weten? Ik heb een 43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Wat het verschil is. Volgens mij heeft de 43 net een andere bediening / display?
Hoe groot is het verschil in richtgetal 43 en 58 in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glenn77 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:42:
Wat wil je er mee doen, en welke features van de 58 zouden daarbij een voordeel zijn.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Ik denk vnl binnen fotografie. Huiskamer, feestje e.d.
Misschien dierentuin , Maar ik weet dus niet of flitsen dan zin heeft.
Enige voordeel van de 58 is de iets krachtiger flits, maar weet niet of ik dat nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn77 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:40:
Ik denk vnl binnen fotografie. Huiskamer, feestje e.d.
Misschien dierentuin , Maar ik weet dus niet of flitsen dan zin heeft.
Enige voordeel van de 58 is de iets krachtiger flits, maar weet niet of ik dat nodig heb.
Dan zou ik lekker de 43 nemen. Scheelt je €130,- en voor korte afstanden zoals huiskamers voldoet het prima. In de dierentuin kun je best flitsen en heeft zijn nut wel, maar dat ligt voornamelijk aan de afstand, de grootte van het onderwerp en of je binnen of buiten staat.

De verschillen tussen beiden kan je overigens prima vinden via Google. Kijk bijvoorbeeld eens hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de NEX 5N en de Nikon v1. Video is voor mij erg belangrijk en de Sony lijkt erg softe video te produceren, in vergelijking met de Nikon.

Fotokwaliteit van de Sony is daarentegen veel beter...

[ Voor 14% gewijzigd door D-TECH op 12-05-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ga je ook veel binnenshuis/in het donker filmen? Dan lijkt me de Sony toch de betere keuze gezien de betere ruisprestaties. Die softness lijkt me nog wel te corrigeren met nabewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Niet veel. Heeft de Sony trouwens stabilisatie tijdens het filmen? Met de kit lens?

[ Voor 11% gewijzigd door D-TECH op 12-05-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Rockster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:40:
Waar dan? Zoek ik het op in de pricewatch dan staat er 429, helaas geen 329...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:38:
[...]

Dan zou ik lekker de 43 nemen. Scheelt je €130,- en voor korte afstanden zoals huiskamers voldoet het prima. In de dierentuin kun je best flitsen en heeft zijn nut wel, maar dat ligt voornamelijk aan de afstand, de grootte van het onderwerp en of je binnen of buiten staat.

De verschillen tussen beiden kan je overigens prima vinden via Google. Kijk bijvoorbeeld eens hier.
Thx !
En de 43 is ook echt een stukje kleiner.
Denk dat dit de flitser wordt.

Edit; http://alphastrobist.word...f43am/hvl-f43am-physical/

[ Voor 5% gewijzigd door vndk op 13-05-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Laatst online: 10-09 11:23
Lees op wat reviews sites dat de nex c3 moeite heeft om snel AF te gebruiken en dat daardoor de fotos regelmatig uit focus zijn. Zijn er hier mensen die die ervaring ook hebben? Of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
jayjey schreef op zondag 13 mei 2012 @ 02:40:
[...]

Waar dan? Zoek ik het op in de pricewatch dan staat er 429, helaas geen 329...
http://www.fotohanskeuzekamp.nl

Ik dacht eerst dat het een fout op de site was, maar heb mijn bestelling probleemloos binngekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sevenhunt schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:41:
Lees op wat reviews sites dat de nex c3 moeite heeft om snel AF te gebruiken en dat daardoor de fotos regelmatig uit focus zijn. Zijn er hier mensen die die ervaring ook hebben? Of juist niet?
De C3 is inderdaad niet de snelste wat AF betreft. De NEX-5N is na de firmware update een stuk sneller geworden. Ik heb zelf de C3 en voor actiefotografie vind ik hem ongeschikt. Overigens hangt het ook voor een deel van de lens of hoe snel de camera focust, zelfs de opstartsnelheid hangt er vanaf. Zo is de Sigma 30 mm f/2.8 duidelijk een pak trager dan de Sony 16 mm f/2.8. Zie ook onderstaande filmpjes:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vqllMrCnxm8]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DwwpIXrW6kc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Moet dan denk ik wel bij gezegd worden dat 16mm natuurlijk een veel grotere DOF heeft en dus een object sneller scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de vergelijking is niet helemaal eerlijk, ik heb de 18-55 kitlens niet om te vergelijken. Maar vooral de opstarttijd als je hem aan zet en uit de terugkijkmodus komt is opmerkelijk hoog bij de Sigma.

De traagheid is momenteel ook het enige nadeel die ik van de Sigma heb gevonden. De lens is op f/2.8 al erg scherp, weinig vervorming, vignettering en flare. CA is er wel, maar redelijk beperkt.

[ Voor 32% gewijzigd door PowerUp op 13-05-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Rockster schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:46:
[...]

http://www.fotohanskeuzekamp.nl

Ik dacht eerst dat het een fout op de site was, maar heb mijn bestelling probleemloos binngekregen.
Hij kost daar 349,- nu i.p.v. 329,- ....

[ Voor 14% gewijzigd door jayjey op 14-05-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

jayjey schreef op maandag 14 mei 2012 @ 02:54:
Die link werkt niet......maar weet je zeker dat je de C3 en niet de 3 hebt?
Met de aankondiging van de NEX-F3 komende donderdag, die dan ook vrij vlot leverbaar zal zijn denk ik, zou het me niks verbazen als de C3 al links en rechts in de uitverkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Hmm, dan kan ik misschien beter daarvoor gaan....?
Waar lees je die aankondiging overigens, en komt er ook een opvolger van de 5N?

[ Voor 92% gewijzigd door jayjey op 11-11-2012 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

jayjey schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:53:
Hmm, dan kan ik misschien beter daarvoor gaan....?
Waar lees je die aankondiging overigens, en komt er ook een opvolger van de 5N?
Ja, er komt vrijwel zeker ook een opvolger van de 5N, genaamd F5 (hoe ze die namen bedenken, mij een raadsel), maar die komt pas einde van de zomer. En die info heb ik van wat naar mijn mening DE bron is voor Sony aankondigingen en geruchten:
http://www.sonyalpharumors.com/

Die zit er met geruchten die de status SR5 hebben zelden naast en zo toch, dan weet je het donderdag (hier wellicht vrijdag) al.

[ Voor 3% gewijzigd door Plekuz op 14-05-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Laatst online: 10-09 11:23
Dat is best snel om een opvolger voor de C3 uit te brengen. Wat zijn de verbeterpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

Nieuwe firmware voor de A65 en A77
En voor Apple gebruikers : A65 A77

Ik ben hem aan het downloaden, en volgens mij ben ik niet de enige aan de snelheid te merken.

Edit:
Het is versie 1.05 , die staat al op mijn camera, ik kreeg net via mail van Sony dat de update er was.
Maar het is dus voor de oude versie, loos alarm dus sorry. :-(

[ Voor 11% gewijzigd door audi-80 op 14-05-2012 19:46 ]

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Laatst online: 21:29
Die is er al 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Dat wilt nog niet zeggen niet te bedanken voor het vermelden?

Nogmaals oproepje, zijn er hier mensen die ervaring hebben met externe micr voor filmen ?

[ Voor 43% gewijzigd door MmarkM op 14-05-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

MmarkM schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:47:

Nogmaals oproepje, zijn er hier mensen die ervaring hebben met externe micr voor filmen ?
Ik heb wel ervaring ermee. Ik heb een Sennheiser microfoon.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik heb wel eens een Sony ECM-MS907 aangesloten op mijn A55. Deze had ik nog liggen (ooit gekocht in combinatie met een Sony MZ-R50 Minidisc recorder).

Sony ECM-MS907:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/4119K5m0LoL._SL500_AA300_.jpg

Op zich prima geluid, alleen heb ik geen bevestiging voor de microfoon op de camera. Daar moet ik nog iets op verzinnen.

[ Voor 13% gewijzigd door EXX op 15-05-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
MmarkM schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:47:

Ergens op YouTube staat een filmpje van een (kale) Duitse reviewer die verschillende externe microphones test i.c.m. een A77 of A65.... Alleen ik kan 'm zo snel niet vinden |:(

[EDIT] Gevonden:

YouTube: Sony Alpha 77 - Sound Tutorial

('t was overigens een kale zwitser ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door 1972 op 15-05-2012 12:15 . Reden: extra text ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
jayjey schreef op maandag 14 mei 2012 @ 02:54:
[...]

Hij kost daar 349,- nu i.p.v. 329,- ....
Ik zie dat hij de site heeft aangepast; op mijn factuur staat toch echt 329. Ik denk dat ik gewoon geluk het gehad (vond het al zo'n goede deal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Bedankt. Ben van plan om de Sony ECM-ALST1. Ben niet van plan om veel te gaan filmen, maar als ik dan wel ga filmen wil ik wel mooi geluid, en dat is in orde met deze microfoon voor net iets meer dan 100 euro. Prima prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seekwekkeg11
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-12-2023
MmarkM schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:23:
Bedankt. Ben van plan om de Sony ECM-ALST1. Ben niet van plan om veel te gaan filmen, maar als ik dan wel ga filmen wil ik wel mooi geluid, en dat is in orde met deze microfoon voor net iets meer dan 100 euro. Prima prijsje.
Ik ben ook benieuwd naar de prestaties van die microfoon. Ik film redelijk wat, en omdat mijn A33 nog mechanische beeldstabilisatie heeft tijdens het filmen, hoor je soms redelijk wat ruis.
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je lenzen (uit het (Konica-)Minolta tijdperk of nu) en wil je er een stukje over schrijven: graag! Zet het hier in het topic neer of stuur het via een DM naar mij toe en ik zorg er voor dat het in de OP terecht komt.