Het grote Sony Alpha topic v2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:
  • 109.649 views

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Je moet wel beide omrekenen: 18-55 wordt op 27-82 op APS-C. Dan is het gat naar de 70-300 (omgerekend 105-450) plots niet zo groot. UIt eigenn ervaring (gebruik de 18-55mm in combinatie met een 70-210 F4) kan ik je vertellen dat het verschil tussen 55 en 70 mm niet zo groot is en je beide prima samen kunt gebruiken.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

PowerUp schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:08:
[...]

Waren de Sony en de Tamron 55-200 niet optisch dezelfde lens?
Dat klopt maar de Sony heeft een SAM motor, die toch wel wat beter is dan de schroef in de Tamron.
Wel grappig trouwens dat best veel lenzen van Sony (althans de goedkopere) het zelfde zijn als Tamron varianten. (niet zo heel vreemd want Sony is de een na grootste aandeelhouder van Tamron)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, de Sony 55-200 (non-SAM) is een gerelabelde Tamron 55-200. Sony heeft daar later SAM aan toegevoegd en dat is de 55-200 SAM geworden.

Inderdaad makkelijk als je een meerderheidsbelang in een third party vendor hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markofnikoff schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:33:
[...]

Dat klopt maar de Sony heeft een SAM motor, die toch wel wat beter is dan de schroef in de Tamron.
Wel grappig trouwens dat best veel lenzen van Sony (althans de goedkopere) het zelfde zijn als Tamron varianten. (niet zo heel vreemd want Sony is de een na grootste aandeelhouder van Tamron)
Ik vind een SAM motor nog niet echt meerwaarde bieden boven de oude schroevendraaier. Niet echt sneller en vooral meer lawaai (bij mijn 50/1.8 dan).

Ook de Sony 11-18, 28-75 en 18-250 zijn optisch gelijk aan de Tamrons. Alleen de 18-250 heeft andere diafragmabladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:45:
[...]

Ik vind een SAM motor nog niet echt meerwaarde bieden boven de oude schroevendraaier. Niet echt sneller en vooral meer lawaai (bij mijn 50/1.8 dan).
Neuh, het doet de S geen eer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

PowerUp schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:45:
[...]

Ook de Sony 11-18, 28-75 en 18-250 zijn optisch gelijk aan de Tamrons. Alleen de 18-250 heeft andere diafragmabladen.
Het is absoluut geen SSM oid, ik heb dan ook alleen ervaring met de 18-55 en die vind ik persoonlijk wel wat soepeler dan de oude kitlens. Maar misschien is die SAM alleen een marketing term, toch blijf ik gevoelsmatig liever bij eigen merk dan een third party (zegt degene met een Sigma en Samyang :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markofnikoff schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:58:
[...]

Het is absoluut geen SSM oid, ik heb dan ook alleen ervaring met de 18-55 en die vind ik persoonlijk wel wat soepeler dan de oude kitlens. Maar misschien is die SAM alleen een marketing term, toch blijf ik gevoelsmatig liever bij eigen merk dan een third party (zegt degene met een Sigma en Samyang :+ )
Ik deel die gevoelens wel hoor. Ondanks dat ik een Tamron en Sigma lens heb en 2 Samyang lenzen heb gehad die heel goed waren, heb ik ook 2 Sigma's gehad die ik terug heb gestuurs en de Tamron werkt niet op de NEX met LA-EA1 adapter. Ik heb dan ook gekozen om alles wat ik had te vervangen voor Sony's, behalve als het niet anders kan (de Tamron wegens prijs, de Sigma wegens niets vergelijkbaars voor NEX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:10:
Hoe bevalt die Sigma voor de NEX eigenlijk? Ik heb er nog niet veel over gelezen :)
Nog geen idee. Heb hem net ontvangen en nog geen tijd gehad om er wat mee te doen. Ik verwacht vanmiddag/morgen een paar testshots te hebben. Zal ze wel even posten.

Van wat ik ervan heb gezien, in het kleine aantal reviews die er zijn, is de IQ wel goed. Voor mij zijn de voordelen dat het de eerste 45mm (bijna 50mm) equivalent is voor de NEX die corner-to-corner scherp is en compact en licht is. Geloof me, de Sony of Samyang 35 f/1.4 op je NEX + adapter ben je snel zat ;)

Er komt ook een 19mm uit die ik ook ga aanschaffen als de 30 bevalt. Ik heb de Sony 16mm pancake gehad waarvan de focusring naar mate het gebruik vorderde steeds stroever werd. Die heb ik verkocht.

Enig wat ik tegen Sigma heb is de QC. Ik heb 2 Sigma 30 f/1.4 gehad die beiden backfocus issues hadden en waarvan 1 na 3 maanden al een probleem had met de focusring. Die heb ik beide teruggebracht en was er toen wel klaar mee. Heb ook ervaring met de Sigma 18-250 DC OS HSM (niet van mij) en ook die had een issue met de focusring (ratelen en speling).

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Ja Sigma heeft een groot probleem met QC, mijn 30F/1.4 heb ik ook meteen terug gestuurd wegens backfocus, hij is nu 4 weken weg geweest, en opnieuw afgesteld. Ik heb van het weekend foto's gemaakt en ik weet nog niet zeker of ik tevreden ben. Als die 4 weken wachttijd een indicatie is voor hoe druk ze het hebben bij het reparatie centrum van Sigma dan is het triest gesteld.
Tamron heb ik 3 lenzen van gehad en die waren allemaal prima (maar ze zien er toch een potje lelijk uit zeg :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar bij een contrast-AF systeem zoals de NEX zou je geen front- of backfocus verwachten toch? Ik heb nu een Minolta Rokkor 28/2.8, doet het verrassend goed voor zijn prijs maar is niet echt compact met een adapter. Ik vind het ook een fijn brandpunt als walk-around dus misschien is de Sigma 30/2.8 dan wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markofnikoff schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:33:
Ja Sigma heeft een groot probleem met QC, mijn 30F/1.4 heb ik ook meteen terug gestuurd wegens backfocus, hij is nu 4 weken weg geweest, en opnieuw afgesteld. Ik heb van het weekend foto's gemaakt en ik weet nog niet zeker of ik tevreden ben. Als die 4 weken wachttijd een indicatie is voor hoe druk ze het hebben bij het reparatie centrum van Sigma dan is het triest gesteld.
Tamron heb ik 3 lenzen van gehad en die waren allemaal prima (maar ze zien er toch een potje lelijk uit zeg :P )
Dat had ik dus ook. Daarnaast is de 30 f/1.4 niet heel scherp uit het midden en in de hoeken. De bokeh is wel om te kwijlen.

Tamrons zijn geen geweldige lensen qua bouw. Heb al meerdere verhalen gelezen dat de populaire 17-50 f/2.8 na een paar jaar letterlijk uit elkaar valt. Mijn Tamron 90mm Macro voldoet prima voor de hoeveelheid keren dat ik 'm gebruik, maar ook die is niet geweldig gebouwd. En ontworpen trouwens. Schakelen tussen MF en AF via het heen en weer schuiven van de focusring was 'a bad idea' to say the least ;) IMHO off course ;)
PowerUp schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:37:
Maar bij een contrast-AF systeem zoals de NEX zou je geen front- of backfocus verwachten toch? Ik heb nu een Minolta Rokkor 28/2.8, doet het verrassend goed voor zijn prijs maar is niet echt compact met een adapter. Ik vind het ook een fijn brandpunt als walk-around dus misschien is de Sigma 30/2.8 dan wel een optie.
Dat schijnt inderdaad zo te zijn. Dat is ook de reden dat ik de gok wel aandurfde, naast de gunstige prijs.

50mm equivalent is inderdaad prettig. Ik snap wel dat het tot 'nifty-fifty' is gedoopt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Ik wil binnenkort een nieuwe camera gaan kopen. Zat eerst te denken aan een Canon D600, maar na een tip van iemand hier op tweakers de Panasonic GH2 (hacked) systeemcamera gaan bekijken. Vooral omdat ik de camera ook erg veel voor video ga gebruiken leek deze interessanter. Nu zag ik dus ook weer een vergelijking op eoshd.com met de NEX 5N, en was ik toch ook wel weer erg onder de indruk van de NEX. Zeker omdat deze 50 fps kan schieten op 1080p, en volgens de reviews ook veel mooiere fotos aflevert. Ik heb ze even tegenover elkaar gezet en dit is waar ik zo ongeveer op uit kom.

nex 5n

- betere fotos
- 50p @ 1080
- minder noise @ hogere isos
- goedkoper
- kleiner

panasonic gh2:

- scherpere video
- stuk meer knoppen
- audio aansluiting

voor meer vergelijking:
http://snapsort.com/compa...ix_DMC-GH2-vs-Sony-NEX-5N

Jongens wat moet ik nou? Ik weet het echt niet :D. Was er maar een camera in dit budget die beide eigenschappen heeft. Ik vind de scherpte van de video van de GH2 namelijk wel echt een stuk beter! Moet er nog maar eens over na denken :P

edit: voor meer info, over waarvoor ik hem wil gebruiken etc, zie:
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

[ Voor 6% gewijzigd door adros op 29-03-2012 12:15 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adros schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:12:
Jongens wat moet ik nou? Ik weet het echt niet :D.
Ik zou je prioriteiten op een rijtje zetten en kijken welke van de camera's het beste voldoet aan de bovenste x prioriteiten.

Ik vind de eigenschappen "betere foto's" en "scherpere video's" wat dubieus omdat dit in zeer grote mate wordt bepaald door het glas wat je gebruikt.

EDIT: ik lees in het starters topic dat je je op allerlei gebieden van fotografie wilt richten. Als hier ook wildlife onder valt zou ik de Canon 600d serieus overwegen. Snelle AF en goede telelenzen zijn voor wildlife een must. Voor zowel E-mount als MFT kom je dan bekaaid uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:05:
[...]

Ik zou je prioriteiten op een rijtje zetten en kijken welke van de camera's het beste voldoet aan de bovenste x prioriteiten.

Ik vind de eigenschappen "betere foto's" en "scherpere video's" wat dubieus omdat dit in zeer grote mate wordt bepaald door het glas wat je gebruikt.

EDIT: ik lees in het starters topic dat je je op allerlei gebieden van fotografie wilt richten. Als hier ook wildlife onder valt zou ik de Canon 600d serieus overwegen. Snelle AF en goede telelenzen zijn voor wildlife een must. Voor zowel E-mount als MFT kom je dan bekaaid uit.
Ik doel ook meer op dat de bitrate van de gehackte gh2 hoger is, waardoor de video's dus sowieso al 'beter' zijn. Verder zie ik in veel reviews ook dat deze camera op het gebied van video heel veel details laat zien in de beelden. Qua snelle AF. Ik dacht juist dat de GH2 extreem snelle AF had? Met het aanbod van lenzen kan je wel eens gelijk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adros schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:32:
[...]

Ik doel ook meer op dat de bitrate van de gehackte gh2 hoger is, waardoor de video's dus sowieso al 'beter' zijn. Verder zie ik in veel reviews ook dat deze camera op het gebied van video heel veel details laat zien in de beelden. Qua snelle AF. Ik dacht juist dat de GH2 extreem snelle AF had? Met het aanbod van lenzen kan je wel eens gelijk hebben :)
Extreem snelle AF: nee. Voldoende snel voor huis-tuin-en-keuken shots: ja. AF lijkt inderdaad goed te zijn voor een systeemcamera met contrast-detection AF. Het volgen van onderwerpen, zoals wildlife, lijkt een probleem te zijn voor de camera als ik de review van dpreview mag geloven.

Maar goed, dit is wel het Sony topic, dus genoeg over Panasonic en Canon. Dat is een soort vloeken in de kerk hier ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:43:
De AF van de NEX-5N is wel een stuk sneller geworden sinds de laatste firmware update.
Dat heb ik gezien ja, niet in levende lijven maar wel op diverse fora met video's.

BTW adros: de gebruikte lenzen maken ook verschil in AF en mogelijkheden voor gebruik in video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
jep bedankt voor de reacties, keuze wordt er niet makkelijker op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adros schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:50:
jep bedankt voor de reacties, keuze wordt er niet makkelijker op :)
Hou gewoon goed in je achterhoofd dat als je serieus bent met fotografie, dat je niet kiest voor een camera, maar voor een heel systeem. Het zou zonde zijn dat je nu (veel) geld uitgeeft en je er later achterkomt dat het systeem niet kan bieden wat je zoekt.

Succes met de zoektocht naar antwoorden. Mocht je wat van Sony willen weten horen we het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe firmware voor de A65 en A77
Available for free download from 29 March 2012, firmware Version 1.05 adds several enhancements to both cameras. Alongside heightened responsiveness, it improves operability of both cameras with a wider choice of A-mount optics by Carl Zeiss and Sony.

Shading and aberration compensation

Both cameras can now intelligently correct vignetting, lateral chromatic aberration and distortion for a total of 11 A-mount lenses, including a further six models that are now supported:

• SAL-24F20Z (Carl Zeiss)
• SAL-85F14Z (Carl Zeiss)
• SAL-135F18Z (Carl Zeiss)
• SAL-70300G (G Lens)
• SAL-35F18
• SAL-50F18

Improved responses

Operability of both cameras is further improved with a number of refinements that facilitate smoother, faster handling.

• Auto review responses are now quicker, without a ‘processing’ message being displayed
• Time between power switch operation and power off has been shortened
• Front/rear dial responses are improved

Autofocus responses and precision

Autofocus accuracy is now improved when focusing on scenes with wide contrast difference between objects (applies to SLT-A77 only). In addition, AF speed is improved when using both cameras with the recently-announced SAL500F40G 500mm F4 G SSM super-telephoto lens by Sony. You'll be able to focus faster on athletes, wildlife and other distant subjects with this bright, high-magnification lens that is available exclusively to order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dat is nice! Het was sowieso al raar om de camera aan of uit te zien gaan en dat een paar tellen daarna de fysieke shutdown pas te horen was.

Edit: moeten ze'm wel online zetten..

[ Voor 5% gewijzigd door ROFLASTC op 29-03-2012 15:16 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch wel sweet van die SLT modellen, dat de firmware al de mogelijkheid biedt voor CA en distortion correctie. Dat mis ik wel op mijn a580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
Zo! Bij Camera.nl zou ik de A57 maar niet bestellen ;)

http://www.camera.nl/Cata...LT-A-57-BODY-18208902415/

typo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Dat is de nieuwe prijsstelling van Sony "If they want it, they buy it anyway"

Het was leuk geweest als Sony een soort van versie 2 van die 16mp sensor in de A77 hadden gestoken in plaats van deze A57 uit brengen, ik bedoel zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn best gedaan om samples te maken van de Sigma 30mm EX DN voor de Sony NEX.

Testcondities: Sony NEX 3 (FW 0.4), statief, JPEG Fine, ISO 200, center AF area, DRO-Off. Import en export uit LR4, geen sharpening en verdere PP toegepast. Indien overige settings interessant zijn hoor ik het graag.

Ik heb center, corner en CA samples op 100% crop gemaakt uit de volgende gebieden:

Centers
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142366890/original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142367748/original.jpg

Corners
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142366891/original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142367747/original.jpg

CA
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142366889/original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142367746/original.jpg

Flare (clickable)

Ik had moeite om flare in mijn frame te krijgen. Dit was het enige wat me lukte. Ik denk dat het kleine frontelement dit voorkomt.

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142366888/medium.jpg

Links naar de full size foto's: f/2.8, f/3.2, f/3.5, f/4, f/5.6, f/8, f/11

Voorlopige conclusies

Centers: scherpte is goed van f/4 t/m f/8.
Corners: scherpte pas optimaal vanaf f/8.
CA: vanaf f/5.6 onder controle.
Flare: moeilijk te reproduceren

Bouw: klein, plastic waardoor licht, focusring is iets te strak gedempt naar mijn smaak
Gebruik: focus is best snel en bijna geruisloos. Vooral dat laatste verbaasd me.

Voor het geld dat is heb betaald (€189) is deze lens het zoals het nu lijkt meer dan waard.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

Firmware upgrade gedaan, is een hele verbetering.
Camera reageert een stuk beter dan voorheen.

De firmware is op sony.nl nog niet te vinden, maar op SAR staat een download link.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:14:
Ik heb mijn best gedaan om samples te maken van de Sigma 30mm EX DN voor de Sony NEX
....
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Jazeker! Ik was toevallig net aan het kijken of er al meer over deze lens te vinden was. Dank je! d:)b

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:35:
[...]

Jazeker! Ik was toevallig net aan het kijken of er al meer over deze lens te vinden was. Dank je! d:)b
Graag gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik dacht eerst dat de Sigma een handmatige lens was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Voor 200 Euro is het misschien wel een leuke lens rond mijn favoriete focal length. Maar hij is wel een stuk groter dan mijn Industar-69. :P

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_demon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:59:
Maar hij is wel een stuk groter dan mijn Industar-69. :P
Dat is al snel natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

audi-80 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:12:
[...]

Firmware upgrade gedaan, is een hele verbetering.
Camera reageert een stuk beter dan voorheen.

De firmware is op sony.nl nog niet te vinden, maar op SAR staat een download link.
Gevonden en geupdate. Ik vind onder de PSAM standen het wel wat vreemd hoe de WB en creative style nu ingesteld worden en er zitten wat nieuwe WB instellingen bij " Autumn Leaves, Deep" etc.

Hoe gaat dat bij jou?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam net een testje tegen van de Sigma 30/2.8 op de veeleisende NEX-7: http://www.mikekobal.com/blog/?p=4124
Ik zie zeer goede scherpte op f/2.8, zelfs de uiterste hoek ziet er goed uit.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

ROFLASTC schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:19:
[...]

Gevonden en geupdate. Ik vind onder de PSAM standen het wel wat vreemd hoe de WB en creative style nu ingesteld worden en er zitten wat nieuwe WB instellingen bij " Autumn Leaves, Deep" etc.

Hoe gaat dat bij jou?
Ik kan zo niets bijzonders ontdekken daaraan, volgens mij niet veel anders dan voorheen.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
EXX schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:03:
Je moet wel beide omrekenen: 18-55 wordt op 27-82 op APS-C. Dan is het gat naar de 70-300 (omgerekend 105-450) plots niet zo groot. UIt eigenn ervaring (gebruik de 18-55mm in combinatie met een 70-210 F4) kan ik je vertellen dat het verschil tussen 55 en 70 mm niet zo groot is en je beide prima samen kunt gebruiken.
Sluit de 55-200 niet beter aan op de 18-55?

Heb alle objectieven weg gestreept en heb nu alleen nog de Sony 55-200 SAM en de Tamron 70-300 Di USD over.

In de Tamron zit zijn eigen beeldstabilisatie.

Welke raden jullie mij aan? Ik ben bang dat het gat te groot word tusen de 18-55 en de 70-300. Al vind ik het wel erg leuk om te zoomen, en dat kan weer een stukje verder met de 70-300. Dus dilema! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tamron-lenzen hebben bij de Alpha mount geen van alle stabilisatie. Bij de modellen die het bij Nikon en Canon wel hebben is het bij de Sony versie weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Maar wat raad je aan?

Sony 55-200 of de Tamron 70-300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voor de zekerheid: er zijn twee recente versies van de Tamron 70-300
pricewatch: Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro (Sony) is de goedkoopste. Deze komt als best redelijk uit de test bij Photozone.

De pricewatch: Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD (Sony) is duidelijk wat duurder maar is ook optisch een stuk beter dan de goedkopere versie (hier een test van Photozone). Daarbij is de AF stiller en sneller.

Ik zou zelf voor de betere Tamron gaan als jouw budget dat toelaat. Anders zou ik voor de goedkopere Tamron gaan, deze is volgens de Pricewatch goedkoper dan de Sony 55-200 en het stukje van 200 tot 300 mm lijkt mij nuttiger dan van 55 tot 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Jah het word kiezen tussen de

Sony 55-200 SAM pricewatch: Sony DT 55-200 mm F4-5.6 SAM
Tamron SP 70-300 Di USD pricewatch: Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD (Sony)

Budget laat het toe. Nadeel is alleen dat de Tamron bijna een kilo weegt. En ik ben bang dat ik zometeen veel wissel met mijn 18-55 omdat het een 70-300 is.

[ Voor 8% gewijzigd door MmarkM op 30-03-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
MmarkM schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:07:
Jah het word kiezen tussen de

Sony 55-200 SAM pricewatch: Sony DT 55-200 mm F4-5.6 SAM
Tamron SP 70-300 Di USD pricewatch: Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD (Sony)

Budget laat het toe. Nadeel is alleen dat de Tamron bijna een kilo weegt. En ik ben bang dat ik zometeen veel wissel met mijn 18-55 omdat het een 70-300 is.
Moet je je afvragen hoe vaak je op 55mm fotografeert en of je eventueel op die momenten ook een paar stappen achteruit kan zetten of vooruit, om het gat te compenseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

audi-80 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:54:
[...]

Ik kan zo niets bijzonders ontdekken daaraan, volgens mij niet veel anders dan voorheen.
Ik had het idee dat bij de vorige versie er minder kon. Ook leek het vanmiddag alsof het ding niet terug wilde naar andere instellingen maar een reset hielp. Nu doet het ding het supertoppie goed :P

Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/images/4/2011/06/5dashtray.jpg
:7

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 31-03-2012 03:07 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 03:06:
[...]

Ik had het idee dat bij de vorige versie er minder kon. Ook leek het vanmiddag alsof het ding niet terug wilde naar andere instellingen maar een reset hielp. Nu doet het ding het supertoppie goed :P
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56
Geweldige foto!

Even een vraagje aan de bezitters van de A77 en de batterygrip die daarbij hoort; waar dient het aan- en uitknopje voor op de grip en moet je er perse 2 accu's in doen of kan 1 ook?

Ik zoek me rot naar de handleing van dat ding maar kan niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ferret schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:04:
Geweldige foto!

Even een vraagje aan de bezitters van de A77 en de batterygrip die daarbij hoort; waar dient het aan- en uitknopje voor op de grip en moet je er perse 2 accu's in doen of kan 1 ook?

Ik zoek me rot naar de handleing van dat ding maar kan niks vinden...
Met het knopje op de grip kan je de knoppen die op de grip zitten uit of aan zetten. In de uitstand zal de grip op geen enkele knop meer reageren, en bij aan dus wel.

En je kan prima met maar 1 accu in de grip werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Thanks voor de snelle reactie! Ik ga morgen zo'n grip halen, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
Iemand een idee of de prijsverhoging van Sony lenzen ook in Nederland doorgevoerd gaat worden?

(Ik wil voor de zomervakantie de 16-50mm f2.8 + A57 aanschaffen, maar als de lens duurder gaat worden kan ik 'm beter maar alvast eerder bestellen :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

1972 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:39:
Iemand een idee of de prijsverhoging van Sony lenzen ook in Nederland doorgevoerd gaat worden?

(Ik wil voor de zomervakantie de 16-50mm f2.8 + A57 aanschaffen, maar als de lens duurder gaat worden kan ik 'm beter maar alvast eerder bestellen :-( )
Better safe than sorry, om het maar eens in goed Nederlands te zeggen. Als je nu al zeker weet dat je die lens er bij wil hebben en je hebt het geld er voor, dan zou ik zeggen: kopen. Het zou me in ieder geval niets verbazen als de winkels hier volgen met de prijsverhoging.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Wow! Ik heb de grip eronder en wat een beest is het nu zeg! Me is happy! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1972 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:39:

De prijsverhogingen zijn per 1 april ingegaan in de US. Het is onbekend of dit voor de EU ook gaat gelden en per wanneer. Als ik de prijzen zo bekijk is er nog geen prijsverhoging doorgevoerd in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Als je nu al financieel in staat bent om te kopen moet je het nu doen. Wachten is funest vrees ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:20
funest?

met hoeveel gaan de prijzen omhoog? 5%, 7%?
Kan me niet voorstellen dat zo'n verhoging zo erg is als dat je doet voorkomen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

107mb schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:06:
funest?

met hoeveel gaan de prijzen omhoog? 5%, 7%?
Kan me niet voorstellen dat zo'n verhoging zo erg is als dat je doet voorkomen. ;-)
Guess again, prijsstijgingen van 20% voor sommige lenzen. $150 op een lens van $850 vind ik een hele hoop! bron

Het kan erger, Pentax voert stijgingen tot wel 90% door.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de Sigma 19mm F2.8 EX DN voor de NEX besteld. Ben benieuwd, vooral gezien eerste reacties van gebruikers op dpreview forums mogelijk wijzen op sample variations -O- Niet alle samples zouden dezelfde sherpe corners en extreme corners hebben. We zullen het wel zien.

Ik zal mijn bevindingen hier wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:55:
Ik heb zojuist de Sigma 19mm F2.8 EX DN voor de NEX besteld. Ben benieuwd, vooral gezien eerste reacties van gebruikers op dpreview forums mogelijk wijzen op sample variations -O- Niet alle samples zouden dezelfde sherpe corners en extreme corners hebben. We zullen het wel zien.

Ik zal mijn bevindingen hier wel delen.
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:42:
[...]

Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?
Jazeker, bij Cameraland. Zij waren één van de weinigen die de lens al in het assortiment hadden. Ik zeg hadden, want ik zie nu dat hun voorraad op is. Dat gebeurde met de 30mm die ik bestelde ook bij Cameranu. Een dag later was de voorraad op.

Ik heb dus al 2x geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samples van de Sigma 19mm f/2.8 EX DN voor de Sony NEX.

Testcondities: Sony NEX 3 (FW 0.4), statief, JPEG Fine, ISO 200, center AF area, DRO-Off. Import en export uit LR4, geen sharpening en verdere PP toegepast. Indien overige settings interessant zijn hoor ik het graag.

Centers
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142519988/original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142519989/original.jpg

Zoals je kunt zien zijn de centers erg soft wijd open.

Corners
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142519990/original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142519991/original.jpg

Extreme corners zijn aanvaardbaar tussen f/5.6-f/11.

CA
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142519987/original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142519986/original.jpg

CA is slecht gecontroleerd, alhoewel ik wel in extreme condities heb getest.

Flare (clickable)

Zoals met de Sigma 30mm f/2.8 EX DN was flare lastig te krijgen.

Zon in het frame:

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142519982/original.jpg

Zon net buiten het frame:

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142519984/original.jpg

Links naar de full size foto's: f/2.8, f/4, f/5.6, f/8, f/11, f/16

De samples spreken voor zich denk ik. De bouw, AF snelheid en stilte zijn eender aan de 30mm. Deze lens komt echter met een vrij smalle hood.

Voor het geld dat ik heb betaald (€189) is deze lens het wel waard. De 30mm is echter overduidelijk de betere lens van de set.

Rectificatie

Het lijkt er bij nader inzien op dat ik een fout heb gemaakt met het focussen op f/2.8, waardoor de center en corner heel soft leek. Het lijkt wel mee te vallen.

Is klikbaar voor full size foto:

Herziening f/2.8 center sample:
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142520340/original.jpg

Herziening f/2.8 corner sample:
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/mvanrheenen/image/142520437/original.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 14:14 . Reden: Herziening center en corner samples ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dit lijkt wat prestaties wel veel op wat ik met de 16 mm pancake krijg, hoewel de hoeken van de Sigma toch nog wat scherper lijken.
Bedankt voor de snelle reviews, die 30 mm ga ik zeker overwegen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:46:
Hmm, dit lijkt wat prestaties wel veel op wat ik met de 16 mm pancake krijg, hoewel de hoeken van de Sigma toch nog wat scherper lijken.
Bedankt voor de snelle reviews, die 30 mm ga ik zeker overwegen d:)b
Ik heb de 16 pancake ook gehad en ik ben het wel met je eens v.w.b. de hoeken. De 30 is inderdaad het overwegen waard als je van de 45-50mm equ houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het kan helpen de Prices te watchen.

typetje no-name:

http://www.digidingen.nl/...e=tweakers&utm_medium=cpc

Sony:

http://www.cameratools.nl...accu/sony-np-fm500h-accu/

Waarom zou ik -niet- voor die no-name gaan?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Misschien dat die no-name niet dat chipje heeft om de accu lading goed door te geven aan de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
ROFLASTC schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:41:
Het kan helpen de Prices te watchen.

typetje no-name:

http://www.digidingen.nl/...e=tweakers&utm_medium=cpc

Sony:

http://www.cameratools.nl...accu/sony-np-fm500h-accu/

Ik heb een merk accu, en een noname accu. Beide direct in de camera gaan opzich prima, behalve dat de noname rond de 30% redelijk willekeurig wordt qua doorgeven hoeveel stroom er nog inzit. De originele werkt veder prima.

Zodra ik ze beide in mijn grip heb zitten is het een totaal ander verhaal. Dan haakt de no-name opeens een stuk eerder af. Zo erg dat de camera regelmatig niet meer aan wil zolang die accu in de grip zit.

Dus tja, de noname is opzich een prima accu voor die prijs, maar de grips van Sony zijn er heel erg gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:41:
Compatibiliteit: third-party accu's blijken niet altijd compatible te zijn met bijvoorbeeld bepaalde modellen fo vertical grips. Ook lees ik wel eens dat niet alle info goed wordt doorgegeven aan de camera.

Accuduur: third-party accu's kunnen een kortere accuduur dan de Sony accu's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb ook twee originele accu's maar meer omdat mijn gevoel zegt dat die beter zijn. Ik kan het echter niet staven...
En daarbij, ik heb geen dure A77 met een mooie Sony 16-105 en de bijbehorende batterygrip gekocht om dan te gaan besparen op een accu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:28:
En daarbij, ik heb geen dure A77 met een mooie Sony 16-105 en de bijbehorende batterygrip gekocht om dan te gaan besparen op een accu :P
Je bent niet de enige die zo denkt hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor al mijn camera's (incl. de Nex-5) gebruik gemaakt van zowel de originele als van merkloze accu's. Op de canon Ixus na, waarmee ik met de merkloze accu beduidend meer foto's kon maken, merkte ik weinig verschil tussen beide type accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ok ok ok,

*trekt portemonnee

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
Ik ben benieuwd tegen welke prijs ze de A57 body op de markt gaan brengen. Als ik af moet gaan op de prijzen die nu al gehanteerd worden op diverse sites (750-799 euro), dan heb je voor een paar tientjes meer een A65 incl. kitlens (!) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn dat geen adviesprijzen? Die zijn altijd veel hoger dan de prijzen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Zijn inderdaad de advies prijzen, al worden die nog welleens gehanteerd in het begin van de cyclus wanneer de voorraden niet zo geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta zeer dicht bij de aankoop van een alpha 77. Kan iemand mij zeggen of ik al dan niet video-opnames kan starten via een afstandsbediening. En zo ja met welke afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:18:
Ik sta zeer dicht bij de aankoop van een alpha 77. Kan iemand mij zeggen of ik al dan niet video-opnames kan starten via een afstandsbediening. En zo ja met welke afstandsbediening?
Ik vrees dat er (nog) geen remote is die video recording kan starten op de A77. De Sony RMT-DSLR1 kan het in ieder geval niet en ik heb meerdere sources gevonden waar mensen zeggen dat dit een gemis is, dus niet aanwezig in een andere oplossing dan DIY.

Dit had je overigens prima zelf kunnen vinden, kostte ongeveer 2 minuten in Google...

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:35:
[...]

Ik vrees dat er (nog) geen remote is die video recording kan starten op de A77. De Sony RMT-DSLR1 kan het in ieder geval niet en ik heb meerdere sources gevonden waar mensen zeggen dat dit een gemis is, dus niet aanwezig in een andere oplossing dan DIY.

Dit had je overigens prima zelf kunnen vinden, kostte ongeveer 2 minuten in Google...

Mark
Thx, en dan heb ik blijkbaar niet goed genoeg gezocht, had het wel degelijk geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
Is video dan alleen te starten via de rode knop op de achterkant? Niet via de fotografieknop? Lijkt mij onhandig als je door de zoeker kijkt en iets wil filmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1972 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:30:
Is video dan alleen te starten via de rode knop op de achterkant? Niet via de fotografieknop? Lijkt mij onhandig als je door de zoeker kijkt en iets wil filmen...
Onhandig ja, maar volgens mij kan het niet anders. Dat is ook de klacht van de meeste mensen die een Sony dSLR/SLT gebruiken voor video, dat er weinig control mogelijk is. Je kunt het aanzetten en weer uit, that's it.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 12:48 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcnij
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06-2021
Beste formum leden,

Ik overweeg een superzoom objectief aan te schaffen voor op mijn A35.
De volgende twee objectieven staan op mijn optielijst:

Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 DC HSM OS Sony
Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II PZD Sony

Wat zijn de ervaringen met deze lenzen?
Wat ik tot nu toe heb gevonden:
Sigma:
+Optische stabilisatie
+Prijs €395
-Gewicht
Tamron
+5 jaar garantie
+20mm extra zoombereik
+compact
-Prijs €470

Weet iemand nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcnij schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:59:
Beste formum leden,

Ik overweeg een superzoom objectief aan te schaffen voor op mijn A35.
De volgende twee objectieven staan op mijn optielijst:

Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 DC HSM OS Sony
Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II PZD Sony

...

Weet iemand nog andere alternatieven?
Als je dit bereik wilt hebben in 1 lens, dan zijn dit je beste keuzes van het moment.

Ik heb persoonlijk ervaring met de Sigma en voor wat het is (superzoom) is het een prima lens. Zoals je zelf al zegt is de lens zwaar, waardoor het op je lichte a35 misschien wat uit balans voelt. HSM en OS werken beiden prima. Enige minpunt van de lens vond ik de zoomcreep, dat is voornamelijk irritant als je de camera laat zakken. Gelukkig heeft Sigma er een lock erop gezet die wel helaas alleen op 18mm werkt. Vergeet ook niet SSS uit te zetten op je camera, anders werkt OS niet.

Van de Tamron heb ik wat recenties gelezen en ook deze lijkt prima te voldoen als superzoom. Hoe raar het misschien klinkt, is het een voordeel van deze lens dat er geen optische stabilitsatie (VS bij Tamron) in zit voor de Sony versie. Ik heb gelezen dat voor andere mounts die VC nodig hebben de optische stabilizatie enige seconden kan duren voordat deze is geïnitieerd als je camera uit stand-by komt. Dit betekend in de praktijk dat als je heel snel een foto wilt schieten nadat je de camera uit stand-by hebt gehaald, dat als de stabilisatie niet klaar is je bewegingsonscherpte kan verwachten. Maar goed, ik dwaal af.

Ik denk dat je aan beiden geen buil zult vallen. Alternatieven zijn er wel, maar dan ga je denk ik al gauw naar 2 lensen toe. Een combinatie van een 17-50 en 50-200 zou een optie kunnen zijn. Denk dan bijvoorbeeld aan de Sony 18-55 kitlens of de Tamronn 17-50 f/2.8 samen met de Sony 55-200 SAM. Prima lensen voor een zacht prijsje.

Sony en Tamron hebben beiden ook nog een 18-200 superzoom als ik me niet vergis. Deze zijn nagenoeg identiek aan elkaar en goedkoper dan de lensen die je zelf voorstelde, maar kwalitatief ook een achteruitgang t.o.v. de genoemde lensen, zowel in bouw- als optische kwaliteit.

Wat je ook besluit, bedenk je dat alles-in-één oplossingen altijd keerzijdes hebben. Zo zal de beeldkwaliteit van een superzoom, zeker bij de uitersten van het zoombereik, het niet halen bij zooms met een kleiner bereik, laat staan primes.

Ik zou je ook willen aanraden de lensen eens in het echt te proberen.

Succes in ieder geval, ik hoop dat deze info je een beetje heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Dan is er ook nog van Sony zelf de DT 18-250 mm f/3.5-6.3. Deze heeft geen eigen focusmotor. Het enige echte voordeel is eigenlijk dat het een Sony lens betreft. Sony past nu alleen in de A77 lenscorrectie toe op bepaalde Sony lenzen (waaronder deze 18-250), maar het is te verwachten dat dat in de toekomst wellicht in meer modellen gaat gebeuren.

Een volledig lijstje met alle beschikbare superzoom is te vinden in de uitstekende startpost.

Zelf heb ik uiteindelijk gekozen voor de Tamron AF 18-270 mm f/3.5-6.3 Di II PZD. Dit vanwege de stille focusmotor (bij het maken van filmpjes een groot voordeel), en het lagere gewicht en afmeting tov de Sigma. Het hele idee van een superzoom is toch een makkelijke all-in-one voor op vakantie. De Sigma vond ik gewoonweg te groot en te zwaar. De 20mm extra zoombereik het ik niet meegewogen: 270 mm tov 250 mm is eigenlijk nauwelijks de moeite waard.

Al met al is de Tamron een prettige lens. Het blijft natuurlijk een superzoom, dus verwacht geen geweldige prestaties bij bv. low light situaties.

Ik heb van deze Tamron overigens een korte productreview gemaakt:

productreview: Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD (Sony) review door EXX

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Heeft iemand al de Micro AF adjust van de A77 geprobeerd? Ik heb op mijn Sigma 17-79 Macro HSM en 24mm Sigma +5 en een oude Helios 44M op -15

Edit: en met focus peaking wort het meer +15 voor de 24mm.

[ Voor 17% gewijzigd door ROFLASTC op 14-04-2012 18:05 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Sinds een paar uurtjes in het bezit van de 30mm. Wat me opvalt, als hij uitstaat, dan lijkt het alsof er iets los zit in de lens. Hij werkt verder wel prima overigens. Foto's volgen snel! :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/gooodieee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, dat hoort. Staat als het goed is ook in de manual ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:49:
Dat klopt, dat hoort. Staat als het goed is ook in de manual ;)
Klopt, las het ook al op dpreview, maar tis gewoon, raar :P Anyways, vandaag ben ik shooten, ben benieuwd. Voor die prijs, mag je niet klagen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don3k schreef op zondag 15 april 2012 @ 08:03:
[...]

Klopt, las het ook al op dpreview, maar tis gewoon, raar :P Anyways, vandaag ben ik shooten, ben benieuwd. Voor die prijs, mag je niet klagen eigenlijk :)
Ben ik met je eens, zelfde geldt voor de 19mm overigens. Laat even weten wa je ervan vindt en veel plezier met schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Ik neig heel erg om de Nex-5n te kopen, maar wat mij nog tegenhoud een betaalbare 18-200 mm lens pricewatch: Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 VC NEX Di III zilver.
600 Euro voor een lens op een body van minder dan 600 euro vind ik eigenlijk te duur om in te stappen. Weten jullie een goedkoper alternatief?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donald_dick schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:03:
Ik neig heel erg om de Nex-5n te kopen, maar wat mij nog tegenhoud een betaalbare 18-200 mm lens pricewatch: Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 VC NEX Di III zilver.
600 Euro voor een lens op een body van minder dan 600 euro vind ik eigenlijk te duur om in te stappen. Weten jullie een goedkoper alternatief?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Tja het enige is dat je objectieven hun waarde langer houden dan de body. Uiteraard zullen ze zo'n body misschien ook uit strategische overwegingen goedkoper maken omdat ze weten dat er ook weer lenzen verkocht zullen worden.

Heb zelf de kit met de 16mm en 18-55mm gekocht en sinds een aantal weken de SEL-18200, en sinds ik die heb zit die er constant op. Tot nu toe erg tevreden met de combinatie met de 5n.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Je eerste camera met verwisselbare lenzen (objectieven)? Dan moet je je wel realiseren dat objectieven bij dit soort systemen vrijwel altijd het duurste onderdeel zullen zijn en blijven. Vooral als je een beetje kwaliteit wil hebben gaat de prijs snel omhoog.

Voor de 18-200 is geen alternatief in hetzelfde bereik. Wil je meteen klaar zijn met de 18-200 en verder geen andere lenzen meer? In dat geval zou ik zelf nog wat verder kijken naar goede camera's met een vaste lens. Is het om mee te beginnen om te kijken of het bevalt, dan is de standaard kitlens van 18-55 wellicht nog een optie. Ja, je mist dan wel een stuk zoom, maar daar valt op een paar uitzonderingen na meestal wel omheen te werken en het kost je geen vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou zelf de 18-200 niet willen, niet eens vanwege de optische eigenschappen (die zijn best wel in orde) maar puur de afmetingen. Zoals je op de foto hierboven van Don3K kan zien is het gewoon een erg grote lens, op zich logisch natuurlijk met APS-C formaat sensor maar dan kan je net zo goed een normale Alpha SLT kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 12-09 19:19
Weakling schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:29:
[...]

Je eerste camera met verwisselbare lenzen (objectieven)? Dan moet je je wel realiseren dat objectieven bij dit soort systemen vrijwel altijd het duurste onderdeel zullen zijn en blijven. Vooral als je een beetje kwaliteit wil hebben gaat de prijs snel omhoog.
Dat weet ik, maar ergens zegt de nuchtere Hollander in mij dat ik dan beter voor een Canon 600D moet gaan en helft voor mijn lenzen betaal.
Ja, je mist dan wel een stuk zoom, maar daar valt op een paar uitzonderingen na meestal wel omheen te werken en het kost je geen vermogen.
hoe bedoel je?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Sick Nick schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:59:
Ik zou zelf de 18-200 niet willen, niet eens vanwege de optische eigenschappen (die zijn best wel in orde) maar puur de afmetingen. Zoals je op de foto hierboven van Don3K kan zien is het gewoon een erg grote lens, op zich logisch natuurlijk met APS-C formaat sensor maar dan kan je net zo goed een normale Alpha SLT kopen.
Het is een redelijk grote lens, maar dan nog is het geheel behoorlijk compact. Overigens: de Tamron is een stukje kleiner dan de hiervoor getoonde Sony 18-200. Nee, het kan niet in je binnenzak, maar dat kan een NEX sowieso niet. Nou ja, als je een flinke binnenzak hebt met de 16mm lens heel misschien, maar ik betwijfel het. Je zit nu eenmaal vooral vast aan wat optisch mogelijk is. Kleiner kan vrijwel niet. Toch past ie met de 18-200 lens prima in een vrij kleine fototas (Vanguard 2GO10 in mijn geval), waar ik een "echte" DSLR absoluut niet in kwijt kan.
donald_dick schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:04:
Dat weet ik, maar ergens zegt de nuchtere Hollander in mij dat ik dan beter voor een Canon 600D moet gaan en helft voor mijn lenzen betaal.
Het is maar waar je voor gaat. Is het je te doen om een relatief compact en hip systeem dat nog vrij jong is, nog geen al te uitgebreid aanbod aan lenzen heeft, waardoor de prijs navenant is? Als prijs belangrijk is en je een grotere camera geen probleem vindt, dan kun je inderdaad net zo goed voor die Canon of een Alpha camera gaan met een breder aanbod objectieven en voor de standaard lenzen een goedkoper prijskaartje.
hoe bedoel je?
Nou, 18-200 of 18-55 dat scheelt een stuk, niet alleen in prijs, maar ook in bereik. Alleen is het de vraag hoe vaak je voorbij de 55mm (dat is dus zo'n 82mm rekening houdend met de cropfactor van de sensor) zal fotograferen en in hoeveel van die gevallen je het kunt oplossen door zelf een paar stappen naar voren te lopen of een andere compositie te kiezen.

Zoomen wordt naar mijn mening nogal eens gebruikt uit luiheid. Je kunt natuurlijk niet in een dierentuin de leeuwenkuil in lopen om dichter bij een leeuw te komen om hem op de foto te krijgen en een klok op een kerktoren kom je ook wat lastig dichterbij, maar dan nog.

Wat ik wil zeggen: als het je te doen is om te kijken of een NEX iets voor je is en je wil niet meteen een hoop geld uitgeven aan een lens, dan kun je met de 18-55 die je als set met de NEX kunt kopen al een heel eind komen. Het is maar net wat je doel is, maar ik denk dat in veel gevallen de 18-55 al voldoende is. Vooral als je het als een instap ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 18:30
Beste Tweakers,

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van de Sony A77. Een prachtige camera die het maximale uit je lenzen haalt. Dit laatste is ook het probleem. Ik ben nu in het bezit van de volgende lenzen:

Sony 16-105
Sony 70-300 G SSM
Sigma 30mm F1.4

Hiervoor had ik een A200 en was de 16-105 een prachtige lens. Maar sinds ik de A77 heb valt deze lens enorm tegen. Vaak te langzaam en wanneer je begint te zoemen beginnen de kleuren ook vager te worden.

Wanneer ik de 70-300 op de a77 zet heb ik deze problemen allemaal niet. Nu is mijn vraag of de sony 16-35 wel een aankoop zal zijn die deze problemen allemaal niet heeft. Is deze lens optisch beter, sneller, stiller?

Is dit volgens jullie een goede aankoop voor foto en video?

Ik hoor het graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is deze lens optisch beter, sneller, stiller?
Ja, ja en ja.
Is dit volgens jullie een goede aankoop voor foto en video?
Voor een APS-C camera lijkt mij de 16-35 niet echt een logische keuze. Het is een ultra-groothoek op een fullframe camera, maar op een APS-C camera is het een gewone groothoeklens met een beperkt bereik. Daarnaast is het een grote, zware en ook dure lens. Er zijn andere opties:
pricewatch: Sony 16-50mm f/2.8 Standard Zoom Lens
pricewatch: Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (Sony)
pricewatch: Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM (Sony)
Met meer bereik dan de 16-35, veel goedkoper, f/2.8 over het hele bereik en optisch ook heel behoorlijk.

Of eventueel de
pricewatch: Sony Vario Sonnar T* DT 16-80 mm F3.5-4.5 ZA
als je nog wat meer bereik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 18:30
PowerUp schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:06:
[...]

Ja, ja en ja.

[...]

Voor een APS-C camera lijkt mij de 16-35 niet echt een logische keuze. Het is een ultra-groothoek op een fullframe camera, maar op een APS-C camera is het een gewone groothoeklens met een beperkt bereik. Daarnaast is het een grote, zware en ook dure lens. Er zijn andere opties:
pricewatch: Sony 16-50mm f/2.8 Standard Zoom Lens
pricewatch: Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (Sony)
pricewatch: Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM (Sony)
Met meer bereik dan de 16-35, veel goedkoper, f/2.8 over het hele bereik en optisch ook heel behoorlijk.

Of eventueel de
pricewatch: Sony Vario Sonnar T* DT 16-80 mm F3.5-4.5 ZA
als je nog wat meer bereik wil hebben.
Daar heb je wel gelijk in. Ook al heb ik al aardig wat foto's voorbij zien komen van de cz 16-35 op flickr met apc-s camera's. De Tamron en Sigma vind ik persoonlijk niet echt een vooruitgang op mijn huidige lens. De cz 16-80 en sony 16-50 zijn wel goede opties. Waarschijnlijk zal de cz 16-80 afvallen omdat deze veel herrie maakt, dus niet echt geschikt voor filmpjes.

Heeft er iemand misschien ervaring met de cz 16-35 en/of sony 16-50 :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in tegenstelling tot sony lijkt het erop dat de tamron nex lenzen goedkoper worden
http://www.redcoon.nl/B35...5-63-Di-III-VC_Universeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:36:
in tegenstelling tot sony lijkt het erop dat de tamron nex lenzen goedkoper worden
http://www.redcoon.nl/B35...5-63-Di-III-VC_Universeel
Die prijs heeft ie daar al sinds ongeveer de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
timmaa schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:39:
De Tamron en Sigma vind ik persoonlijk niet echt een vooruitgang op mijn huidige lens.
Heb je deze wel eens met de Sony 16-50 vergeleken? Daarbij zijn ze allebei f2.8 en dat alleen is al een groot verschil met je huidige lens.

De Tamron is gewoon een goede en goedkope lens, die zeker qua scherpte de rest goed bij kan houden, maar moet het zonder stabilisatie stellen. Maar aangezien je body al stabilisatie ingebouwd heeft, is dat geen probleem.

De Sigma doet nauwelijks onder voor de Canon en Nikon 17-55s, dus ik verwacht ook niet dat hij slechter zal zijn dan de 16-50. Scherpte en kleuren zijn mij in ieder geval nog nooit tegengevallen bij deze lens (eerder andersom). Maar het prijsverschil met de Sony is niet zo groot als met de Canon en Nikon varianten, dus kan me goed voorstellen dat je liever een merk eigen lens kiest (als ze inderdaad ongeveer gelijk presteren - ik ken de 16-50 niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
timmaa schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:57:
Beste Tweakers,

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van de Sony A77. Een prachtige camera die het maximale uit je lenzen haalt. Dit laatste is ook het probleem. Ik ben nu in het bezit van de volgende lenzen:

Sony 16-105
Sony 70-300 G SSM
Sigma 30mm F1.4

Hiervoor had ik een A200 en was de 16-105 een prachtige lens. Maar sinds ik de A77 heb valt deze lens enorm tegen. Vaak te langzaam en wanneer je begint te zoemen beginnen de kleuren ook vager te worden.
Ik heb ook de 16-105 op mijn A77 en herken totaal niet wat jij beschrijft. Welke FW versie heb je op je A77? Misschien heb je nog een wat oudere FW versie en bevat deze nog niet de correctie voor deze lens?

[ Voor 0% gewijzigd door Ferret op 18-04-2012 09:22 . Reden: typo.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
Ben benieuwd wanneer de A57 hier in Nederland uit gaat uitkomen nu er een firmware fix (1.02) beschikbaar is die bepaalde AF problemen oplost.
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je lenzen (uit het (Konica-)Minolta tijdperk of nu) en wil je er een stukje over schrijven: graag! Zet het hier in het topic neer of stuur het via een DM naar mij toe en ik zorg er voor dat het in de OP terecht komt.