xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Klopt. Ik vermoed een toggle of w+t knopjes op de lens zelf. Maakt je zoom wel minder precies vermoed ik, vanwege de gemotoriseerde zoom ipv handmatige zoom. Het wordt dan een zoom ala compacte camera's.Phusebox schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:00:
Maar hoe werkt powerzoom dan op een nex-5(n) bijvoorbeeld? Je hebt toch geen zoom toggle?
[ Voor 13% gewijzigd door Plekuz op 21-08-2012 10:32 ]
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Hoe kan dat in godsnaam? Ik dacht dat ze bij de nieuwe batches dit hadden opgelost...
Ik heb het een keer nagevraagd en volgens mij zouden ze het ook niet oplossen bij de nieuwe batches. Ook heb ik vernomen dat het ´klikgeluid´ niet volledig weg te halen is. Tijdens de reparatie smeren ze het onderdeel wat het geluid veroorzaakt in met olie en thats it!D-TECH schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:01:
Ik heb vandaag een Sony 5N (nieuw) met firmware v1.01 gekocht en hij heeft dat klik-geluid in video![]()
Hoe kan dat in godsnaam? Ik dacht dat ze bij de nieuwe batches dit hadden opgelost...
D-TECH schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:05:
Aha. De dealer vertelde mij dat het onderdeel dat klikt een sensor is die kijkt of je de camera schuin houd, en zo automatisch de foto draait.
And it goes BRAAAAAPP!
Volgens een andere bron komt het geluid ergens anders van daan:een onderdeel van het sluiter mechanisme.
http://www.sonyalpharumor...-analyze-the-click-issue/
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Stroef is een beetje subjectief begrip, maar ik vind die van mij absoluut niet stroef. Ook weer niet dat ie enorm losjes draait, maar (voor mij) precies goed.D-TECH schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:03:
Ligt het aan mij of draait de kitlens van de nex (18-55mm) erg stroef?
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Wordt steeds losser... zo ook mijn 18-200. In het begin was die lekker stroef en nu als ik mijn camera langs mijn zij houdt, schuift de hele lens al vrijwel vanzelf uitD-TECH schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:03:
Ligt het aan mij of draait de kitlens van de nex (18-55mm) erg stroef?
Een andere soort low-tech oplossing zie je hier.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ja dat was mij ook bekend, en die van mij heeft ook een lock. Maar de eerste paar weken had ik daar dus geen last van, jammer dat het niet zo kan blijven maar dus steeds soepeler wordt.EXX schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:37:
Dat heet lens creep of zoom creep en vrijwel elke superzoom heeft er last van. MIjn Tamron 18-270 PZD ook, maar daar zit een lock button op waarmee je de lens kan vastzetten op 18mm. Dan zakt de zaak tenminste niet uit als je loopt terwijl de lens naar beneden wijst.
Een andere soort low-tech oplossing zie je hier.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Filmpje over de 5R, Sony pakt het weer erg slim aan, scherm op de 5R is beter dan die op de 3F.Sn0wblind schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:41:
De nieuwe Nex5 ziet er goed uit, goede toevoegingen, nu maar afwachten hoe daadwerkelijk veel beter de autofocus is. Eigenlijk dan wel een betere oplossing dan de Nex7 op de viewfinder na.
YouTube: Sony NEX-5R review
BlaBlaBla
Wat ik lees op diverse (p)review sites is dat de lens Hybrid AF moet ondersteunen om er daadwerkelijk gebruik van te kunnen maken, anders schakelt ie terug naar contrast detectie. Sony zou wel een update voor de objectieven uitbrengen, maar hoe en wat is mij niet duidelijk. Daarnaast: dat zal alleen voor de Sony eigen objectieven zijn. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.Sn0wblind schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:41:
De nieuwe Nex5 ziet er goed uit, goede toevoegingen, nu maar afwachten hoe daadwerkelijk veel beter de autofocus is. Eigenlijk dan wel een betere oplossing dan de Nex7 op de viewfinder na.
Zoals ik tot nu toe gevonden heb worden alleen de volgende lenzen ondersteund:Weakling schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:55:
[...]
Wat ik lees op diverse (p)review sites is dat de lens Hybrid AF moet ondersteunen om er daadwerkelijk gebruik van te kunnen maken, anders schakelt ie terug naar contrast detectie. Sony zou wel een update voor de objectieven uitbrengen, maar hoe en wat is mij niet duidelijk. Daarnaast: dat zal alleen voor de Sony eigen objectieven zijn. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
SEL1855,
SEL55210
SEL18200LE < Niet de oude SEL18200
SEL24F18Z
Bron:
https://www.imaging-resou...y-nex-5r/sony-nex-5rA.HTM
Leuke en nuttige websites over de 5R:
http://www.techradar.com/...iew/page:1#articleContent
http://reviews.cnet.com/d...4505-6501_7-35426690.html
YouTube: FIRST LOOK: NEW SONY NEX-5R DIGITAL CAMERA
Nice, wordt je weer genaaid als klant wanneer je een 5n en SEL18200 hebt gekocht... Pfff... Niet alsof ik een goedkope investering heb gedaan.-NRG- schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:01:
[...]
Zoals ik tot nu toe gevonden heb worden alleen de volgende lenzen ondersteund:
SEL1855,
SEL55210
SEL24F18Z
Bron:
Leuke en nuttige websites over de 5R:
http://www.techradar.com/...iew/page:1#articleContent
http://reviews.cnet.com/d...4505-6501_7-35426690.html
YouTube: FIRST LOOK: NEW SONY NEX-5R DIGITAL CAMERA
Fijn, dus niet mijn Sony 50mm en ook niet mijn Tamron 18-200mm (hoewel de SEL18200LE verdacht veel weg heeft van een kopie van de Tamron). Laten dat nou net de twee meest gebruikte objectieven zijn. Nou goed, ik moet ten eerst nog zien of de Hybrid AF echt zoden aan de dijk zet en daarna moet ik nog bedenken of ik wel voor de 5R zal gaan.-NRG- schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:01:
Zoals ik tot nu toe gevonden heb worden alleen de volgende lenzen ondersteund:
SEL1855,
SEL55210
SEL24F18Z
Bron:
[ Voor 5% gewijzigd door Plekuz op 30-08-2012 10:23 ]
http://www.sonyalpharumor...-nex-5r-in-usa-preorders/
Ik had mijn NEX-5N eerder nodig, dus ik ben enigszins "blij" dat hij zo laat pas uitkomt. $650 lijkt me nog een redelijke prijs voor de body, maar ik zal de 5R overslaan, ik ben zeer tevreden over de 5N. Desondanks ben ik benieuwd naar de nieuwe hybrid AF.
De NEX-5N wordt ondertussen al afgeprijsd. Body + SEL1855 is al beschikbaar voor £399 (€505). Dat is gewoon de prijs met de zomerkorting inbegrepen.
Heeft vrijwel elke 5n hier last van? Ik begrijp dat je het al in de winkel kan testen zonder video te hoeven gebruiken (door camera heen en weer te bewegen)?
Er zijn bepaalde series die er last van hebben, dat heb ik toen der tijd op gezocht voor ik de mijne aanschafte. Er is ergens een lijstje met serienummers van nex-5n's die er last van hebben. Vooral zwarte nex-5n's schijnen dit probleem te hebben. Mijn zilveren Nex-5N heeft het in ieder geval niet. Ik zal is kijken of ik die s/n's ergens kan vinden.Nss schreef op zondag 02 september 2012 @ 01:02:
Had na redelijk wat research eindelijk besloten de Nex-5n te kopen, lees ik nu over het 'klik' probleem... Ook wat filmpjes net gekeken op youtube, is wel vervelend probleem. Hoewel ik camera voornamelijk voor foto's zal gebruiken, wil ik er ook mee filmen.
Heeft vrijwel elke 5n hier last van? Ik begrijp dat je het al in de winkel kan testen zonder video te hoeven gebruiken (door camera heen en weer te bewegen)?
- PowerUp
- Registratie: Februari 2006
- Laatst online: 14-09 22:47
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sigma 8-16mm F4.5-5.6 DC HSM
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Sony Vario Sonnar T* DT
- Sony SEL16F28 - E 16mm f2.8
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (Sony)
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
:strip_exif()/u/168881/IMG_3752_4.gif?f=community)
Daar ga je vanuit ja, maar zie reacties van D-TECH en contrast hierboven. Kennelijk niet bij alle nieuwe modellen verholpen (althans ga er vanuit dat fw 1.01 nieuwe versie beteft).PowerUp schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:52:
Als het goed is dan is dat probleem in de nieuwere serie natuurlijk al verholpen.
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Het is niet een ding dat met een fw update verholpen kan worden, maar het blijkt inderdaad nog steeds te bestaan bij nieuwe modellen.Nss schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:59:
[...]
Daar ga je vanuit ja, maar zie reacties van D-TECH en contrast hierboven. Kennelijk niet bij alle nieuwe modellen verholpen (althans ga er vanuit dat fw 1.01 nieuwe versie beteft).
Ik ben ook erg benieuwd naar de NEX-6, helemaal nu volgens de laatste geruchten de EVF beter is dan die van de NEX-7 ipv slechter. Dezelfde EVF die in de A99 en de Fuji X-E1 gebruikt zou worden.Weakling schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:08:
Ach over een kleine twee maanden ligt de 5R in de winkel en dan hebben we het er niet meer overBen ook wel heel benieuwd wat de NEX-6 gaat worden. Lijkt me vooralsnog een vreemde eend in de bijt. Een NEX-7 met de sensor van de NEX-5R = NEX-6 zoiets.
Nu met de C3 mis ik nog wel eens een zoeker, en zo'n opzetding zoals bij de 5N lijkt mij onhandig. De NEX-7 heeft de sensor die problemen heeft met hoekscherpte van de lenzen. Dan lijkt de NEX-6 een goed alternatief
Ik hoop dat die knop bovenop er uiteindelijk niet echt op komt, die heeft zoooo weinig toegevoegde waarde tegenover een programmeerbare knop.Weakling schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:08:
Ach over een kleine twee maanden ligt de 5R in de winkel en dan hebben we het er niet meer overBen ook wel heel benieuwd wat de NEX-6 gaat worden. Lijkt me vooralsnog een vreemde eend in de bijt. Een NEX-7 met de sensor van de NEX-5R = NEX-6 zoiets.
BlaBlaBla
Verwijderd
En een Sigma 70-200mm F2.8 of Tamron 70-200 F2.8 is geen alternatief? Beide nieuw zijn goedkoper. Beide zijn scherp, ook wijd open. De Tamron focused alleen trager in low light.Pizza_Boom schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:06:
Meuh... In dubio. De 70-200G is erg tof, maar een nieuw exemplaar zit er voor mij voorlopig niet in, oriënteer mij daarom op de tweede hands markt. Kom enkele mooie exemplaren tegen, maar toch nog altijd zo 1200 a 1300 wat ze moeten opbrengen... Moeilijk, moeilijk.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 14:33 . Reden: typo's ]
Wat drugar zegt, de alternatieven zijn erg goed, je betaald bij de Sony heel veel meer om alles net ietsjes beter te krijgen, je moet je dus afvragen of je dat echt nodig hebt. Sowieso, ik heb de 70-200 van tamron gehad, en ik vond het grote nadeel dat het grote lompe zware lenzen zijn......Pizza_Boom schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:06:
Meuh... In dubio. De 70-200G is erg tof, maar een nieuw exemplaar zit er voor mij voorlopig niet in, oriënteer mij daarom op de tweede hands markt. Kom enkele mooie exemplaren tegen, maar toch nog altijd zo 1200 a 1300 wat ze moeten opbrengen... Moeilijk, moeilijk.
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
[ Voor 12% gewijzigd door Badgeryayo op 06-09-2012 23:42 ]
Yup, je laatste zin is waar het om draait inderdaad.Badgeryayo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:37:
Weet iemand hoe ik op mijn A57 1080p60 en 1080p24 kan gebruiken? Ik zie alleen 1080p50 en 1080p25 en nog enkele anderen staan. Of heeft dit te maken met PAL/NTSC?
Zo zit ik te twijfelen tussen de Sony SAL70-300 en diens (voor meer dan de helft goedkopere) tegenhanger van Tamron.Markofnikoff schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:34:
[...]
Wat drugar zegt, de alternatieven zijn erg goed, je betaald bij de Sony heel veel meer om alles net ietsjes beter te krijgen, je moet je dus afvragen of je dat echt nodig hebt. Sowieso, ik heb de 70-200 van tamron gehad, en ik vond het grote nadeel dat het grote lompe zware lenzen zijn......
Mijn grootste eis is een supersnelle AF en ik heb inmiddels veel reviews gelezen maar ik kom er maar niet achter of de Sony een snellere AF heeft dan die Tamron.
Ik neig toch naar de Sony vanwege de superieure beeldkwaliteit maar ik moet ook toegeven dat deze lens niet mijn walkaround lens zal worden en hem dus niet dagelijks zal gebruiken. Dus of dat die tweemaal zo'n hoge prijs goedmaakt weet ik niet. Aan de andere kant ben ik bang dat ik spijt ga krijgen als ik toch voor de Tamron ga.
Weet iemand of Tamron lenzen inclusief zonnekap worden geleverd?
ik heb drie weken geleden een tamrom 18-200 gekocht en daar zat een zonnekap bij.Ferret schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 09:30:
[...]
Weet iemand of Tamron lenzen inclusief zonnekap worden geleverd?
roelbb
Thanks!roelbb schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 09:36:
[...]
ik heb drie weken geleden een tamrom 18-200 gekocht en daar zat een zonnekap bij.
Nou, daar komt de Full Frame mirrorless (die geen Leica M9 is).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Als het waar is, zullen er heel wat mensen erg blij van worden. Geloof het zelf eigenlijk niet. Waarom een ander formaat introduceren binnen een goed systeem als je daarvoor een hele nieuwe lijn lenzen moet introduceren.Universal Creations schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:35:
http://www.sonyalpharumor...ounced-on-september-12th/
Leica MM + Sony A9
"ze" moeten toch sowieso met een FF body komen binnen de E-mount en SLT A-mount reeksen?RobertJRB schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:08:
[...]
Als het waar is, zullen er heel wat mensen erg blij van worden. Geloof het zelf eigenlijk niet. Waarom een ander formaat introduceren binnen een goed systeem als je daarvoor een hele nieuwe lijn lenzen moet introduceren.
And it goes BRAAAAAPP!
Iemand suggesties?
"t is dat ik hem dan gewoon ergens bij in de tas kan stoppen maar dat de camera wel beschermd is.
Niet dat hoesje wat precies de vorm is van de camera, wel een soort van vierkant 'stevig' tasje.
Interessant, al zal de prijs ook wel stevig zijn, met name omdat er geen echt alternatief is buiten de Leica M9 qua formaat. Mocht het toch een beetje interessant zijn wil ik er best serieus over nadenken. Ben namelijk best te spreken over mn nex5n, mis alleen af en toe een viewfinder en om zo een lelijk extern ding erop te schroeven zie ik ook niet zitten.Universal Creations schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:35:
http://www.sonyalpharumor...ounced-on-september-12th/
Ik heb de Lowepro Apex 60. Kleiner ga je niet vinden denk ik. Past precies, alleen als je van puzzelen houdt kan je er misschien nog wat bij doen.Poumelie schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:58:
Ik zoek een zo klein mogelijk tasje voor mijn Sony Nex-5n met 18-55mm
Iemand suggesties?
"t is dat ik hem dan gewoon ergens bij in de tas kan stoppen maar dat de camera wel beschermd is.
Niet dat hoesje wat precies de vorm is van de camera, wel een soort van vierkant 'stevig' tasje.
Great minds think alike!

Sony A99 specs
- 24.3 Mpx Full frame CMOS Exmor sensor
- SLT technology
- New Bionz imaging engine
- 14 bit RAW recording
- 10 fps
- ISO 100 up to 25.600
- 50 ISO extended (with lower dynamic range)
- 102 AF point AF (11 cross).
- AF range
- MF assist
- Dual Phase detection system (with AF phase pixels on sensor)
- 30 sec and 1/8000 maximum shutter speed
- Time Lag 0.05 sec.
- Shutter life guarantee of 200,000 cycles
- 2.360k OLED electronic viewfinder
- 3″921k LCD with same tilting system of the A77
- Full HD video recording at 1920×1080/50p (US: 60p) AVCHD 2.0 format.
- Clean HDMI output
- Built-in stereo mic
- Auto HDR capability
- New multi-segment low pass filter
- Photodiode expansion technology
- Light concentration technology
- Selective noise reduction
- Ultrasonic anti dust system
- In body image stabilization
- Two memory slots: SD and SD+MS cards
- USB: 2.0
- Announced on September 12, 2012
- Available in stores in late October 2012
- New accessories to be released with the a99: battery grip, flash, remote control, microphone etc.
- Very light, weather sealed magnesium alloy body.With 730 g this is the lightest FF body on market!
- Price unconfirmed yet but should be at around 2800 Euro/Dollars.

Rumor update: There was a small important error in the A99 specs transcription I posted yesterday. There is no built-in flash in the A99!
Edit:

Wat dieper en breder dan de A77 dus? fine with me
[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 09-09-2012 12:29 ]
And it goes BRAAAAAPP!
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's

En het nieuwste gerucht: De Sony RX1, een compactcamera met Fullframe sensor en een vaste 35 f/2 lens er op!
(Dit was het gerucht van de FF NEX, die lijkt er dus niet te komen, mogelijk wel een video-NEX).

Zal waarschijnlijk wel wat meer kosten dan de gemiddelde compact
Verwijderd
Het idee vind ik wel verfrissend maar de het toestel is te groot (maar dat kan simpelweg qua techniek niet anders) en vooral ook te duur. Ik verwacht dat het een leuke showcase is maar dat er maar weinig van verkocht worden.
Deze 'foto' is meer op te zien dan zo'n plaatje van voren:

ps. De A99 heeft toch gewoon een spiegelhuis, is alleen transparant. Sony's SLR(T)s zijn zoiezo raar van vorm.
[ Voor 20% gewijzigd door jesper86 op 09-09-2012 21:27 ]
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
De A99 heeft nog wel een (semitransparante) spiegel, maar geen spiegels / prisma's daarboven die het beeld naar de zoeker brengen. Een EVF neemt minder ruimte in en er zit ook geen pop-up flitser in, dus heb je dat stukje van de body ook niet nodig. Ter vergelijking de oude A900:jesper86 schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:13:
[...]
ps. De A99 heeft toch gewoon een spiegelhuis, is alleen transparant. Sony's SLR(T)s zijn zoiezo raar van vorm.

Het hele stuk wat over de mount hangt is bij de A99 verdwenen.
Opvallend dat zelfs Sony niet voor een XQD kaart slot kiest. Is dat een beetje gefaald, gewoon heel langzaam in opkomst, of echt voor über high-end bodies bedoeld nog meer pro dan dit ? Als je bijvoorbeeld kijkt naar SSD opslag voor RED camera's dat zie je ook niet echt terug in mainstream consumenten elektronica.
----
"Sony RX1 costs $2799! Same A99 sensor. Electronic and Optical viewfinders coming too!"

[ Voor 17% gewijzigd door jesper86 op 10-09-2012 01:33 ]

Verwijderd
En toch niet compact genoeg om in je broekzak/jaszak te steken. Niet dat je dat wil met een camera van zo'n 2800 dollar, maar goed.jesper86 schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:38:
Afgaande van de Hot-shoe lijkt 'ie echt extreem compact. Nieuw record !![]()
[afbeelding]
Hm! Deze klinkt aantrekkelijk als ik de camera gewoon wil meenemen ergens heen en dus echt niets anders erbij nodig heb. De camera past er dus precies in? En dan zit ie echt helemaal strak of zou je bijvoorbeeld nog best de onderkant van een leather case of een leather case in zijn geheel erom kunnen laten dat ie dan nog past?Verbal Kint schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:18:
[...]
Ik heb de Lowepro Apex 60. Kleiner ga je niet vinden denk ik. Past precies, alleen als je van puzzelen houdt kan je er misschien nog wat bij doen.
Waarom niet? Lijkt me juist dé reden om een kleiner formaat camera aan te schaffen. Geen gehannes met losse tasjes of constant vast moeten houden, gewoon in je zak en meenemen. Dan doe je er wel een hoesje omheen om de lens en de lcd te beschermen, maar verder zie ik niet in waarom je een camera niet in je broekzak mee zou nemen (als het past).Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:39:
En toch niet compact genoeg om in je broekzak/jaszak te steken. Niet dat je dat wil met een camera van zo'n 2800 dollar, maar goed.
Edit; Op SAR staat iig de 24-70 f2.8 ZA erbij
[ Voor 20% gewijzigd door ROFLASTC op 10-09-2012 13:41 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Nex-6? Die had ik even gemist... interessant. Zeker als die nieuwe lens er bij zit als kit lens.jesper86 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:38:
Over inschuifbare lenzen gesproken:![]()
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 10-09-2012 15:48 ]
Over photoshop gesproken Sony zet toch geen APS-C op hun Nex camera´s. De Nex 6 afbeeldingen zullen wel renders zijn.jesper86 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:38:
Over inschuifbare lenzen gesproken:![]()
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 11-09-2012 09:30 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's

Waar ze eerder de nadruk op het aantal MP legden willen ze nu denk ik duidelijk maken dat er zo'n formaat sensor in zit. Net als de nieuwe oranje rand om de mount bij fullframe modellen.
Elk van zulke productfoto's, juist officiële zijn bijna altijd photoshopped. Ze hebben een foto van de body onder een vaste hoek, ditzelfde hebben ze voor elke lens die ze uitbrengen, vervolgens is het mix en match voor whatever combinatie ze willen tonen/verkopen. Vandaar dat af en toe de schaduw er een beetje cheap uitziet, de ene shopt het beter dan de andere. En wat PowerUp zegt, apsc op de body lijkt me een logische stap gezien dat hun main selling point is tegenover m4/3 en dergelijke.martijn_tje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:26:
[...]
Over photoshop gesproken Sony zet toch geen APS-C op hun Nex camera´s. De Nex 6 afbeeldingen zullen wel renders zijn.
http://www.sonyalpharumor...a99-image-leak-via-xitek/
De A99 heeft een ISO hotshoe. Dat betekent dat de huidige flitsers niet bruikbaar zijn op de A99?
Sony A99; Sony A77 Sony 70-400G SSM/4.5-5.6; Sony 70-300G SSM/4.5-5.6; Minolta 50/1.7; Sigma 150 Macro EX, Carl Zeiss 24-70 ZA
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's

(En hopelijk goedkoper dan de 100 euro die ze voor dat ding vragen

die nieuwe kitlens is best leuk voor de Nex, maar ik ben meer benieuwd naar de 35/1.8.
Z-machine OriginID: JaccoW
Jawel, er wordt een adapter met de A99 meegeleverd. Hiermee kunnen de 'oude' flitsers op de A99 worden gezet met dezelfde functionaliteit.Elbee schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:00:
[quote]ROFLASTC schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:14:
http://www.sonyalpharumor...a99-image-leak-via-xitek/
De A99 heeft een ISO hotshoe. Dat betekent dat de huidige flitsers niet bruikbaar zijn op de A99?
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's

Dpreview heeft al een paar previews staan:
http://www.dpreview.com/previews/sony-alpha-slt-a99/
http://www.dpreview.com/previews/sony-alpha-nex-6/
Wat een geklaag weer op die pagina... Volgende week ISO en ruis vergelijkingen? Dat boeit pas echt.PowerUp schreef op woensdag 12 september 2012 @ 06:45:
En daar zijn ze dan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Overigens kan men wssl wel de F onder de 3.5 krijgen bij filmen. Als ik bij mijn A77 de MF knop ingedrukt hou en een lager F selecteer dan houdt 'ie het gewoon vast zodra ik de movie knop in druk.
And it goes BRAAAAAPP!
Verder is er ook nog een 10-18mm aangekondigd, maar daar zou ik voor mezelf nog geen nuttige bestemming voor weten te verzinnen. Hoe dan ook: aan NEX objectieven langzamerhand geen gebrek meer qua mogelijkheden. Als echte Nederlander toch nog even zeuren: ik zou nog graag een 16-105mm zien.
Wij (DIGIFOTO Pro) hebben nu iemand in IJsland zitten. We gaan ons best doen om te kijken of we al wat resultaten kunnen laten zijn bij hoge gevoeligheden!ROFLASTC schreef op woensdag 12 september 2012 @ 08:38:
[...]
Wat een geklaag weer op die pagina... Volgende week ISO en ruis vergelijkingen? Dat boeit pas echt.
Enzo Dizono schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:45:
[...]
Wij (DIGIFOTO Pro) hebben nu iemand in IJsland zitten. We gaan ons best doen om te kijken of we al wat resultaten kunnen laten zijn bij hoge gevoeligheden!
And it goes BRAAAAAPP!
goed bezig. Alle resultaten zijn welkom. Mij interresseren daglicht shots op iso 1337 niet zo.Enzo Dizono schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:45:
Wij (DIGIFOTO Pro) hebben nu iemand in IJsland zitten. We gaan ons best doen om te kijken of we al wat resultaten kunnen laten zijn bij hoge gevoeligheden!
Hoe cool, vet en gaaf ik de Nex 6 vind, toch zijn er een aantal punten die ik jammer vind:PowerUp schreef op woensdag 12 september 2012 @ 06:45:
En daar zijn ze dan:
[afbeelding]
[afbeelding]
- Geen touchscreen, om manueel te focussen is dat toch wel een gemis
- Mode dial knop, soms handig, maar zovaak gebruik je dat nu ook weer niet, liever een extra programmeerbare knop.
- Scherm is door de viewfinder niet 180 graden te draaien, waarom maken ze dan geen scherm die je naar de zijkant kan klappen. Of komen ze dan in de knoei met patenten van Canon of Nikon?
Conclusie, ik schiet nog wel een tijdje door met mijn Nex-3. Er komt vast wel een moment waarop Sony ook die punten in een Nex toestel weet te stoppen
BlaBlaBla
Het gaat om een geimproviseerde isotest op de hotelkamer, hij is nu bezig wat praktijkervaring op te doen. Ik houd jullie op de hoogte!
Volgens de sony website heeft de Nex 6 toch wel een touchscherm... Verkeerde informatie op de website van Sony of een blunder van dpreview???Strider schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:18:
[...]
Hoe cool, vet en gaaf ik de Nex 6 vind, toch zijn er een aantal punten die ik jammer vind:
- Geen touchscreen, om manueel te focussen is dat toch wel een gemis
- Mode dial knop, soms handig, maar zovaak gebruik je dat nu ook weer niet, liever een extra programmeerbare knop.
- Scherm is door de viewfinder niet 180 graden te draaien, waarom maken ze dan geen scherm die je naar de zijkant kan klappen. Of komen ze dan in de knoei met patenten van Canon of Nikon?
Conclusie, ik schiet nog wel een tijdje door met mijn Nex-3. Er komt vast wel een moment waarop Sony ook die punten in een Nex toestel weet te stoppen
Ik denk het eerste...
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Gaaf hoor om als een van de eerste met die nieuwe cam te schieten. Ben benieuwd naar de rest. Even snel een vraag; welk objectief gebruikt je collega? Is dat de SAL1680 of de SAL70300?Enzo Dizono schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:22:
Hier wat eerste resultaten van mijn collega in IJsland: http://www.digifotopro.nl...ny-a99-ruisprestaties-jpg
Het gaat om een geimproviseerde isotest op de hotelkamer, hij is nu bezig wat praktijkervaring op te doen. Ik houd jullie op de hoogte!
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Als dit van de A99 is met NR uit dan valt het mij mee.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb een vraagje, en misschien is het al beantwoord op het forum, maar kon ik het niet vinden.
Ik heb een Sony Nex-c3 met een 18-55 lens (redelijk standaard). nu heb ik in de vakanties diverse sweep panorama foto's proberen te maken, maar ze waren allemaal overbelicht.
Ik maak gebruik van de standaard zonneklep en een simpele Uv-filter. Weten jullie zo wat ik fout doe. ik kan namelijk in de panorama setting ook niet heel veel instellen.
alvast bedankt!
Wat kan is dat je contrast verkeerd stond, heb ik deze vakantie ook gehad. Per ongeluk op naar boven/naar beneden (één van de twee) gedrukt terwijl je in sweep panorama stond. Bij mij werden alle foto's in panorama te donker, daarna terug gezet en niets meer aan de hand.le_chiel schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:17:
Beste Tweakers,
Ik heb een vraagje, en misschien is het al beantwoord op het forum, maar kon ik het niet vinden.
Ik heb een Sony Nex-c3 met een 18-55 lens (redelijk standaard). nu heb ik in de vakanties diverse sweep panorama foto's proberen te maken, maar ze waren allemaal overbelicht.
Ik maak gebruik van de standaard zonneklep en een simpele Uv-filter. Weten jullie zo wat ik fout doe. ik kan namelijk in de panorama setting ook niet heel veel instellen.
alvast bedankt!
Ik heb ook een vraag. Met mijn NEX5n (standaard 18-55 lens) heb ik deze vakantie geprobeerd foto's te maken met een langere sluitertijd (S-stand), echter elke keer als ik dit probeerde stelde hij alleen scherp op grofweg een derde van mijn scherm. Dit werd ook zichtbaar want alles wat "buiten focus" was uitgegrijst. Iemand een idee? Indien gewenst kan ik een foto toevoegen, alleen zit nu op mijn werk.
Er staan wat meer links op deze sites, ook van http://www.digifotopro.nl...ny-a99-ruisprestaties-jpgROFLASTC schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:40:
http://www.sonyalpharumors.com/first-rx1-iso-test-leaked/
Als dit van de A99 is met NR uit dan valt het mij mee.
Nou best goede JPG resultaten, niet denderend, maar in acht nemend SLT concept 1/3 stop verlies niet schrikbarend probleem. Ik ben wel benieuwd naar de 1op 1 vergelijking met nikon en canon.
Trouwens weet iemand of de A99 nu te betasten is op Photokina?
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Die had ik idd al gezien. Nu nog een uitgebreidere test waarbij NR ook gebruikt wordt tov voorbeeld fotoos zonder NR.CyberAmp schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:58:
[...]
Er staan wat meer links op deze sites, ook van http://www.digifotopro.nl...ny-a99-ruisprestaties-jpg
Nou best goede JPG resultaten, niet denderend, maar in acht nemend SLT concept 1/3 stop verlies niet schrikbarend probleem. Ik ben wel benieuwd naar de 1op 1 vergelijking met nikon en canon.
And it goes BRAAAAAPP!
http://www.dpreview.com/n...Sony-Alpha-SLT-A57-review
ja de A99 is te betasten op photokina. de RX1 waarschijnlijk niet.CyberAmp schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:58:
[...]
Zelfde sensor als de NEX-7 en gaat 5000 euro kosten.
[ Voor 56% gewijzigd door EXX op 18-09-2012 14:42 ]
Geweldig ding. Zal zeker in china wel goed gaan verkopen lijkt me.EXX schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:39:
Hasselblad gaat een E-mount camera op de markt brengen
Zelfde sensor als de NEX-7 en gaat 5000 euro kosten.

Leica MM + Sony A9
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's

Zo te zien ook exact dezelfde controls als de NEX-7
Als Hasselblad nou ook eens E-mount lenzen gaat maken wordt het misschien nog wat.
Ze geven ook aan dat ze een FF DSLR op de markt willen brengen. Wat voor een mount is dat dan?
[ Voor 45% gewijzigd door EXX op 18-09-2012 14:45 ]
Hasselblad maakt geen lenzen. Die worden gemaakt door of zeiss, of fuji.EXX schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:42:
Meer info hier
Als Hasselblad nou ook eens E-mount lenzen gaat maken wordt het misschien nog wat.
Ze geven ook aan dat ze een FF DSLR op de markt willen brengen. Wat voor een mount is dat dan?
Aangezien zeiss nu met E mount lenzen komt, kan de combo hasselblad met zeiss lens weer.
Leica MM + Sony A9
Die zijn er IMHO genoeg.henkie196 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:46:
Ben benieuwd hoe ze die paar duizend euro meerprijs t.o.v. een NEX-7 gaan verkopen. Het nieuwsbericht lijkt te suggereren dat het vooral bedoeld is voor mensen die voor de looks gaan, of voor mensen die voor de naam gaan.
Ok. En die aangekondignde FF DSLR: E mount, A mount of heeft Hasselblad een eigen mount?RobertJRB schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:49:
[...]
Hasselblad maakt geen lenzen. Die worden gemaakt door of zeiss, of fuji.
Aangezien zeiss nu met E mount lenzen komt, kan de combo hasselblad met zeiss lens weer.
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Leica doet het ook met het rebranden van Panasonic compacts. High-end merknaam er op en de prijs kan omhoog (je krijgt wel meer garantie en extra software).henkie196 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:46:
Ben benieuwd hoe ze die paar duizend euro meerprijs t.o.v. een NEX-7 gaan verkopen. Het nieuwsbericht lijkt te suggereren dat het vooral bedoeld is voor mensen die voor de looks gaan, of voor mensen die voor de naam gaan.
Dit is wel een paar stappen verder wat betreft prijsverhoging.
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's

Wow, if you ever had the question how to make an APS-C sensor camera as expensive as possible than Hasselblad finally gave you the answer. They just announced a 24 Megapixel APS-C sensor mirrorless camera with Sony E-mount! The camera uses the same Sony NEX-7 sensor and costs…5.000 Euro! It will be available in black, silver or titanium colors and four types of wood grip (beech, olive, pear or mahogany). I can already see the long store lines of people to buy this….Saudi Arabians, Rich Golf Players, Hedge Fonds managers, Mitt Romney…

Verwijderd
De gevorderden onder ons zullen me misschien uitlachen, maar ik wil het toch graag vragen.
Het lukt me maar niet om 's avonds een scherpe foto te krijgen zonder veel ruis op een statief of op een vaste ondergrond.
Ik was laatst op vakantie, en heb geprobeerd om 's avonds op een terras wat foto's te schieten van een lokale haven, alleen de resultaten zijn niet wat ik ervan verwacht had.
Of de foto heeft teveel ruis, of hij is overbelicht, of de kleuren zijn totaal niet sprekend.
Hier een voorbeeld (iso 3200 / 1/8 sec / f/4)

De foto spreekt niet, onvoldoende scherp en zodra ik een lichte nabewerking doet in lightroom dan is meteen het ruis zichtbaar.
Ik heb deze foto ook gemaakt met op de S stand, en de sluitertijd op 5 seconden gezet,
vervolgens de Nex5N op de tafel gezet en het resultaat was een overbelichte foto.
Mijn andere hobby is vissen,
ik zet mijn nex 5n op een stabiel stuk steen weg, en bij een vangst druk ik op de zelfontspanner om een foto te maken. De modus is dan automatisch
Dan krijg ik dit soort foto's (als ik geluk heb) iso 3200 / 1/5sec / f3.5

Ik probeer veel te spelen met de instellingen maar een schepre avond foto zoals andere ze hier schieten lukt me gewoon (nog) niet..
Iemand wat tips voor me?
Bedankt vast
Dit topic is gesloten.
Heb je lenzen (uit het (Konica-)Minolta tijdperk of nu) en wil je er een stukje over schrijven: graag! Zet het hier in het topic neer of stuur het via een DM naar mij toe en ik zorg er voor dat het in de OP terecht komt.