JustAJ schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:39:
Tussen al het BMW-geweld door heb ik een vraagje over "mijn" Mini Cooper
Omdat (?) het een 2001 (denk ik? ben niet echt bekend met modeljaren) model is, is het enige wat ik heb qua multimedia de radio en een bandjesspeler. Nu heb ik pas voor een habbekrats zo'n bandje naar 3.5mm jack gekocht, in de hoop dat ik dan toch muziek kan afspelen vanaf me telefoon/mp3 etc.
Het probleem is dat als ik muziek via het ding afspeel, het naar mijn gevoel alleen van rechtsachter komt (waarschijnlijk ook wel van linksachter, maar dat heb ik nog niet getest)
Nu is mijn kennis op dit gebied behoorlijk marginaal, maar met wat vrienden zijn we tot de voorlopige conclusie gekomen dat dat bandje op mono afspeelt, en dat de geluidsinstallatie het om die reden alleen maar via achteren afspeelt.
Het probleem oplossen is het tweede verhaal, daar komen we niet uit. Lezen hier andere Mini-rijders mee, die dit probleem ook hebben, en -nog belangrijker- opgelost hebben?
Verder suuuuuper tevreden, wat een bommetje zeg. 't is net een kart. Alleen moest de versnellingsbak voor de 2e keer al vervangen worden, omdat de zaak waar hij gekocht is 'm niet vervangen, maar -slecht- gereviseerd heeft. Gelukkig hoef ik het niet zelf te betalen, is een dure bedoeling

Eerste vraag, speelt hij gewone cassette's wel goed af?
Zo ja, dan lijnen de kop van de cassette speler en de adapter-cassette niet goed uit met elkaar. Een vrij standaard probleem met die dingen. De tape uit een cassette bandje wordt namelijk midden over de kop geleidt door een vorkje voor of achter de kop en het maakt dan niet uit of de kop een millimeter te hoog of laag staat. Maar die adapter-cassettes kunnen dat vorkje niet gebruiken en vertrouwen op een goede uitlijning van de lees-kop.
Ik weet niet hoe dat dingetje van je in elkaar zit, maar vaak kan je de kop in die cassette wel iets zijwaarts duwen. Welke kant op, is een beetje trail 'n error, vrees ik. Je zal horen dat het geluid helderder of juist slechter wordt.
Over foute tuning gesproken, dit moet toch minimaal 10pk extra opleveren op mijn auto, aangezien al die ricertjes ook altijd met spiegels, bumpers en skirts in alleen primer rijden. En dat moet toch een reden hebben.
Ow, en stikkers doen het blijkbaar ook erg goed, dus dit moet wel 5pk zijn, en aangezien het er twee zijn, nog weer 10pk extra

(hij lijkt iets scheef te zitten, maar dat komt door de camerahoek en omdat het dak open is).
Flagg schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:48:
[...]
Gefeli.
Zal toch een stuk aangenamer klinken denk ik, ik vind mijn stock speaker eigenlijk voor geen meter klinken, maar ik zie mezelf niet mijn halve auto uit elkaar halen.
Ik zit er wel half half aan te denken om een sportuitlaat (links en rechts dubbele pijp) te kopen, das ook een soort audio upgrade moet je maar denken.
Ik wil hem alleen niet versjonnieen, een subtiele roffel niet zo'n petjes kabaal.
Het hifi-systeem (10-speaker systeem) klinkt op zich al niet verkeerd, al speelt de radio wel een belangrijke rol in de kwaliteit. En ik moet bekennen dat de CD43 daar niet bepaald het sterkst in is. Mijn Pioneer klonk een stuk beter. Maar die 2 zijn ook niet te vergelijken, al is het maar door de 10 jaar verschil in leeftijd en mogelijkheden van de Pioneer (die gewoon erg geavanceerd was).
Ik hoop dat de H/K versterker een wat beter geluid uit de CD43 weet te krijgen straks.
Zo'n uitlaat vind ik persoonlijk wat minder. Juist 2 subtiele pijpjes aan 1 kant vind ik veel leuker. Niet schreeuwerig van "kijk mij een snel zijn", zelfs tegenwoordig niet meer extra opvallen (hoeveel auto's hebben al niet een dubbele pijp?), maar wel een leuk geluid geven.
Ik heb 2 zwarte tips aan de uitlaat en heb weleens gedacht aan chromen tips, maar vind dit eigenlijk wel zo mooi en subtiel. Geeft alleen maar een leuker effect als je bij een verkeerslicht een sjonnie helemaal weg rijdt met het dak open

Ze verwachten het gewoon niet dat een wat oudere cabrio ook nog best makkelijk onder de 10 seconden naar de 100 kan komen
[
Voor 37% gewijzigd door
deepbass909 op 27-03-2012 22:57
]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier