Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.610 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dank je :)
Het Fantoom schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:13:
Nu je een plaatje hebt gepost van de achter- en zijkant dient er ook nog een foto van de voorkant te worden getoond, bij voorkeur met brandende angel eyes.
Angel eyes zijn nooit geleverd op de Z3, die kwamen pas jaren later ;)
Neemt niet weg dat ik ze nog wel een keer wil gaan monteren als ik een nette set tegen kom.

En een fotootje van de voorkant dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VDN5yuOuIukzCZd4rmeCumE9/full.jpg

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

maar sommige modellen kan je beter origineel houden, die angels eyes zie je tegenwoordig overal. Laatst zag ik ze nog een VW Golf :X

Mooie wagen trouwens, 1 van de BMWs mét karakter ipv de gemiddelde 1, 3 en 5serie leaseslet

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 25-03-2012 13:59 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

deadsy33 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:59:
maar sommige modellen kan je beter origineel houden, die angels eyes zie je tegenwoordig overal. Laatst zag ik ze nog een VW Golf :X
Precies....die mening deel ik ook. En ook niet van die blauwe halogeenlampen als je geen xenon hebt.....ook dat vind ik zo pauper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
MadMarky schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:53:
Dank je :)

[...]

Angel eyes zijn nooit geleverd op de Z3, die kwamen pas jaren later ;)
Neemt niet weg dat ik ze nog wel een keer wil gaan monteren als ik een nette set tegen kom.

En een fotootje van de voorkant dan maar:
[afbeelding]
Mooie auto MadMarky, is het een 2.8 of een 3.0? Zal wel fantastisch rijden!

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i1146.photobucket.com/albums/o535/tacotijd/baa9f106.jpg

:9~

Mooie z3 voorbij zien komen, zeeeeer netjs in de polish zo te zien!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vet 8)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Hoeveel levert dat nu op zo'n procar reclame? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ik heb zelf kentekenplaathouders van Kaltenbach. Daar komt ie tenslotte ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:18:
Hoeveel levert dat nu op zo'n procar reclame? 8)
Niks :|
Ik heb nieuwe kentekenplaat houders gekocht maar ik krijg ze er met geen mogenlijkheid op.. Duim is er al 2 keer tussen gekomen maar verder dan dat kom ik niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar hebben ze speciale kunstof wigjes voor waarmee je de kentekenplaat ermee uit kunt wrikken, met een schroevendraaier oid sloop je de plaat, en dat is zonde!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:43:
[...]

Niks :|
Ik heb nieuwe kentekenplaat houders gekocht maar ik krijg ze er met geen mogenlijkheid op.. Duim is er al 2 keer tussen gekomen maar verder dan dat kom ik niet :X
Schroevendraaiertje langs de bovenkant, net naast de twee uitstulpinkjes en die dan voorzichtig omhoog drukken. Eventueel effn een afplaktapje om de schroevendraaier heen. Dan de plaat voorzichtig naar voren kantelen, zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ik ben aan het overwegen om mijn V40 in te ruilen voor een E46 320D Touring, dat lijkt me een aardige stap omhoog. Heeft iemand een beetje ervaring met het gebruik van die dingen? Ik heb mijn rechtervoet aardig onder controle en rij veel lange afstanden op de snelweg.

Daarnaast hoor ik hier en daar dat het een goed idee kan zijn om er een uit Duitsland te importeren, aanbod en prijzen zien er een stuk vriendelijker uit dan in NL in ieder geval. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freek, ikke! Mijn bmw is vorige week donderdag door mijzelf uit duitsland gehaald. Ben er erg tevreden over en zou het zo weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

TommyGun schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:36:
Ja, maar was veel gedoe over... dat BMW het niet erkende, en ik kan me niet voorstellen dat het voor 2e hands eigenaren geldt...
Ik weet niet of het een officiële terugactie betrof ooit, maar als dat zo is, geldt die ook voor auto's die niet meer in eigendom zijn van de eerste eigenaar ;) Alleen moet de garage wel bereid zijn om mee te werken.

Afgelopen winter is er op mijn auto nog kosteloos een vrijwillige terugroepactie uitgevoerd uit ong. 2000 (exacte jaar weet ik niet meer), die bovendien gold voor noord Amerika (USA en Canada) en niet de EU.

En dat bij een auto van 14 jaar oud, inmiddels al meerdere keren van eigenaar veranderd, in een land waar hij niet vandaan komt en niet bij de bewuste dealer is aangeschaft.
Ik denk dat ik dus wel uit ervaring kan spreken dat BMW behoorlijk coulant kan zijn, want er waren meer dan genoeg redenen waarom de terugroepactie niet meer uitgevoerd zou hoeven worden.

@Madmarky
Hoe vaker ik die Coupé zie, hoe mooier ik hem ga vinden. Het is echt een model dat een beetje op je in moet werken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:12:
[...]

Schroevendraaiertje langs de bovenkant, net naast de twee uitstulpinkjes en die dan voorzichtig omhoog drukken. Eventueel effn een afplaktapje om de schroevendraaier heen. Dan de plaat voorzichtig naar voren kantelen, zou moeten werken.
Moet lukken.. Slopen gaat me altijd beter af dan dingen maken :X
Maarre, nieuwe plaat dus schuin erop duwen en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Alle oude troep op een foto. De Morgan, de BMW en de Mercedes (in de garage). Alleen de Suburban ontbreekt nog, maar zover kan ik onmogelijk uitzoomen met een telefoon. Voorjaarschoonmaak, voornamelijk de garage.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/t814bl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2cyptuh.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 25-03-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Freek schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:27:
Ik ben aan het overwegen om mijn V40 in te ruilen voor een E46 320D Touring, dat lijkt me een aardige stap omhoog. Heeft iemand een beetje ervaring met het gebruik van die dingen? Ik heb mijn rechtervoet aardig onder controle en rij veel lange afstanden op de snelweg.

Daarnaast hoor ik hier en daar dat het een goed idee kan zijn om er een uit Duitsland te importeren, aanbod en prijzen zien er een stuk vriendelijker uit dan in NL in ieder geval. Iemand daar ervaring mee?
Ik denk dat importeren van een E46 320d nauwelijks loont. De prijzen in DE zijn wel lager, maar omdat de absolute waarde van de auto niet meer zo gek hoog is (meestal tussen 4000 en 7500 euro in NL), is er ook niet schokkend veel winst te halen. En de kosten voor keuring, kenteken, transport etc zijn wel net zo hoog, of je nu een auto van 5k of van 60k ophaalt.

De echte winst zit bij:

- jongere auto's. De dagwaardes zijn hoger waardoor de prijsverschillen tussen NL en DE evenredig hoger zijn. Bovendien kun je op een auto van de "juiste leeftijd" (2 a 5 jaar) wel eens een winstje maken met de BPM tabel.

- duurdere modellen. 30i/30d en hoger. Naast het grotere NL-DE prijsverschil, speelt hier mee dat er in DE veel meer zespitters zijn geleverd dan in NL. Gevolg is dat we hier ruim in de 318's zitten en krap in de 330's, en dat zie je ook in de handelsprijzen terug.

Als je een beetje rustig rijdt met een E46 320d (model met 1995 cc diesel) dan moet 1:17 a 1:18 haalbaar zijn bij langere snelwegritten.

/me nieuwtje :) Ik heb besloten dat de Coupe eigenlijk een veel te goede en fijne auto is om in te ruilen. Er zou bij inruil altijd een enorme bak geld bij moeten en dat vind ik nu ook niet nodig. Dus wordt deze week een oude hobby afgestoft, er komt een BMW bij. Een R1150R O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie motor is dat!! Heerlijk ook metmhet opkomende weer! Enne verstandige keuze, inruil loont zelden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Thanks voor alle info. Klinkt inderdaad alsof het importeren niet echt de moeite waard is nee, zeker niet als het maar om een paar 100 euro gaat.

Ik weet dat dit moeilijk is om te zeggen maar in theorie is een km stand van ca 250.000 nog prima te doen toch? Of loop je dan veel kans op problemen met bv. de turbo? Ik probeer me even zo goed mogelijk te informeren. Zijn er nog meer bekende issues bij dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tipje, via mp kan je met de occasioncheck ook zien wat de meest voorkomende problemen zijn bij dat model. Een idee hoe accuraat dat is maar is altijd mooi meegenomen toch?
Het had trouwens niet veel gescheeld of ik was mn auto een paar weken kwijt geraakt.. Kut mercedes rijders ook.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie autos trouwens conzito! Is die oldtimer een merc? Issie zn sterretje kwijt ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:09:
Mooie autos trouwens conzito! Is die oldtimer een merc? Issie zn sterretje kwijt ofzo :+
Oeps minpuntje een engelse voor een duitser aanzien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pacificocean schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:13:
[...]

Oeps minpuntje een engelse voor een duitser aanzien :P
:F

Ik zeg al niks meer B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Haha, de Merc staat in de garage en daar ligt nu alle teringzooi uit de eerste garage in en je ziet net de kofferklep openstaan als je goed kijkt met die gevarendriekhoek. Volgende week die andere opruimen en dingen echt weggooien, wat weg kan. Kwam zelfs nog achterlichten en niertjes van een 1-serie tegen, een pasklare speakerset voor een 1-serie en nog meer onzin.

Merc is overigens ook een classic, een 320SEL uit 1982, iets ouder dan dat ik ben :)

[ Voor 11% gewijzigd door ConZito op 25-03-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:48:
Mooie motor is dat!! Heerlijk ook metmhet opkomende weer! Enne verstandige keuze, inruil loont zelden..
Ik was een beetje aan het rondkijken. Een wat nieuwere 3-serie zou een optie zijn, E90 of E92 25i of 30i uit 2006-2009. Maar wat win je eigenlijk? De auto is wat nieuwer en wat sneller dan mijn E46 320 Ci. Maar is het de 10 of 20k wel waard die je erbij moet doen? Eigenlijk niet.

Had ook nog eens gereden met een Scirocco. Best een prettige auto, maar ook hier niet de moeite waard om zo'n hoeveelheid geld erbij te doen. En met een ecologische Lexus CT200h, met als idee om hem in de zaak te zetten en maximaal te profiteren van het belastingvoordeel. Idee was om een nieuwe auto te rijden voor vergelijkbare netto maandlasten als nu een oudere BMW. Maar ik rij niet genoeg kilometers om de echte winst van de zuinigheid te pakken en eigenlijk zat er ook heel weinig fun in de auto.

Ik begon steeds meer op te zien tegen het inruilen van de 320. Het is ondanks z'n leeftijd een hele fijne auto en ik heb alle zwakke punten preventief laten aanpakken bij de garage. Waarschijnlijk kan ik zonder grote onkosten nog wel een paar jaar doorrijden met deze auto. En bij inruil zou ik hem voor 6000 of 7000 euro moeten wegdoen. Dan hou ik 'm lekker :) En nu dus twee oude BMW's i.p.v. 1. Samen hebben ze 8 cilinders (6 en 2), 3300 cc inhoud (2200 en 1100), 255pk (170 en 85). Een zonder dak en een met dak. En samen kosten ze minder dan een E90 330i uit 2006 ;)

BMW R1150R

[ Voor 2% gewijzigd door t_captain op 26-03-2012 08:09 . Reden: Plaatje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Sinds van de week maakt mn Z4 3.0A (2003, 62.000km) een piepend geluid als ik na het starten in D(rive) de voet op de rem hou. Klinkt als een snaar oid.
Na een stukje rijden is het weg. Kan dit geen kwaad of een ritje naar de garage?

[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 26-03-2012 00:25 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Freek schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:48:
Thanks voor alle info. Klinkt inderdaad alsof het importeren niet echt de moeite waard is nee, zeker niet als het maar om een paar 100 euro gaat.

Ik weet dat dit moeilijk is om te zeggen maar in theorie is een km stand van ca 250.000 nog prima te doen toch? Of loop je dan veel kans op problemen met bv. de turbo? Ik probeer me even zo goed mogelijk te informeren. Zijn er nog meer bekende issues bij dit model?
Ik heb een E46 318d touring te koop.. O-)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:56
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:58:
[...]

Ik heb een E46 318d touring te koop.. O-)
Je hebt die toch nog maar even? :?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Sinds november 2010, toch alweer bijna 1,5 jaar.. :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen worden de lampjes van de " ringen" vervangen door xenons en heeft mn auto eindelijk zn angel eyes *O*
Ff kijken naar de achterlichten in led.. Die wil ik zo graag maar bij breeman is he 850 voor een setje.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
Over "Angel Eyes", klopt het dat deze niet naderhand officieel zijn in te bouwen bij BMW? Dat je dan Chinees aftermarket spul krijgt, waarvan duidelijk is dat het niet BMW is? Ik zou ze heel graag in de BMW hebben, maar helaas had de vorige eigenaar van de auto zowat elke optie van BMW aangevinkt behalve de "angel eyes" :D

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
In principe is alles mogelijk, grote kans is alleen dat als je van halogeen komt en naar xenon wil met een moderne BMW alles opnieuw ingeleerd moet worden en er ook extra kabels getrokken moeten worden. Als je al xenon hebt zal het denk ik wel volstaan met alleen de lampunit vervangen en de computer inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:56:
In principe is alles mogelijk, grote kans is alleen dat als je van halogeen komt en naar xenon wil met een moderne BMW alles opnieuw ingeleerd moet worden en er ook extra kabels getrokken moeten worden. Als je al xenon hebt zal het denk ik wel volstaan met alleen de lampunit vervangen en de computer inleren.
Jep! Ik heb al bi xenon ( bi voor meedraaiende koplampen in de bocht dus.. ;) ) alleen mijn ringen zijn geelig. Erg lelijk, omdat mijn ' normale' licht wel wit xenon is, maar mn dagrijverlichting dus niet. Bij mij hoeven er alleen lampjes vervangen te worden, je hebt ook hele koplamp sets die je kn kopen maar das van dat made in china spul.. Heb ik op mn scooter gehad. Ziet er erg leuk uit maar heeel plastic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Wel erg vet front krijg je daarmee, oogt weer een stuk dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Bi xenon staat toch voor dim- en grootlicht in xenon? Niet voor meedraaiende koplampen?

Overigens vind ik de meer orange/gele ringen wel mooier als de xenon uit staat. Staat veel chiquer. Echter wanneer de xenon aanstaat is het wel jammer dat er een kleurverschil is. Witte ledjes zijn mooier.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

MrFl0ppY schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:44:
Bi xenon staat toch voor dim- en grootlicht in xenon? Niet voor meedraaiende koplampen?

Overigens vind ik de meer orange/gele ringen wel mooier als de xenon uit staat. Staat veel chiquer. Echter wanneer de xenon aanstaat is het wel jammer dat er een kleurverschil is. Witte ledjes zijn mooier.
Klopt, meedraaien is active xenon ofzoiets ... ik heb het ook op de 5 en vind het wel handig.

De ringen noemen trouwens officieel "parkeerlicht" bij mij is er nu 1tje kapot, ... kost niet zo veel in onderdelen maar het zit op een hele vervelende plaats om te vervangen waar je hand amper inpast ...

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:02:
[...]

Klopt, meedraaien is active xenon ofzoiets ... ik heb het ook op de 5 en vind het wel handig.

De ringen noemen trouwens officieel "parkeerlicht" bij mij is er nu 1tje kapot, ... kost niet zo veel in onderdelen maar het zit op een hele vervelende plaats om te vervangen waar je hand amper inpast ...
Ik laat he doen door jmf in ridderkerk.. De laatste keer dat ik iets probeerde te vervangen doet nu nogsteeds pijn.. 8)7
Iemand een idee waar ik orginele 20 inch sterspaak velgen kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ja, bij de dealer.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Joepv schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:39:
Over "Angel Eyes", klopt het dat deze niet naderhand officieel zijn in te bouwen bij BMW? Dat je dan Chinees aftermarket spul krijgt, waarvan duidelijk is dat het niet BMW is? Ik zou ze heel graag in de BMW hebben, maar helaas had de vorige eigenaar van de auto zowat elke optie van BMW aangevinkt behalve de "angel eyes" :D
De meesten hebben het Chinese aftermarket spul, maar dat is omdat ze gewoon te gierig zijn het goede te kopen of omdat voor hun auto nooit officieel angel eyes/celis ringen zijn geleverd. Kijk maar naar de BMW E36.

Voor andere modellen moet het inbouwen van de originele wel mogelijk zijn, alleen hangt er nogal een prijskaartje aan. Een xenon-unit van Hella kost al snel €600 per stuk, geld wat de meesten er niet voor over hebben.

Ik heb een tijdje terug trouwens ook iets gelezen hier, dat bij de 1-serie iig celis ringen origineel alleen mogelijk waren in combinatie met xenon. Of dat ook op gaat voor de andere modellen, weet ik niet.

In de huidige modellen zijn de ringen trouwens geupgrade van stadslicht functie naar dagrijlicht, in mijn ogen een erg geslaagde upgrade.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Klopt 1-serie met ringen kan alleen met xenon. Net zoals LED-verlichting in de achterlichten met extra verlichting bij keihard remmen, dat kan ook alleen met xenon. In ieder geval bij de E81/E87, vorig model dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:33
ik heb van die chinese meuk in mijn E46...

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7033/6492785555_517388ecc5.jpg

zitten al bijna 2 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A 4500 per 4 met ondergeschikte banden....
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloader schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:25:
ik heb van die chinese meuk in mijn E46...

[afbeelding]

zitten al bijna 2 jaar :)
Blijft een gave bak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:33:
[...]

A 4500 per 4 met ondergeschikte banden....
;(
E-bay.de of marktplaats. Maarja 20 inch jongens gaan never goedkoop worden. Bovendien vind ik 20" ook wel erg groot voor een E9x. 19"zie je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
19" BBS CH, klaar af, niets meer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 13:24
t_captain schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:22:
[...]

Ik was een beetje aan het rondkijken. Een wat nieuwere 3-serie zou een optie zijn, E90 of E92 25i of 30i uit 2006-2009. Maar wat win je eigenlijk? De auto is wat nieuwer en wat sneller dan mijn E46 320 Ci. Maar is het de 10 of 20k wel waard die je erbij moet doen? Eigenlijk niet.

Had ook nog eens gereden met een Scirocco. Best een prettige auto, maar ook hier niet de moeite waard om zo'n hoeveelheid geld erbij te doen. En met een ecologische Lexus CT200h, met als idee om hem in de zaak te zetten en maximaal te profiteren van het belastingvoordeel. Idee was om een nieuwe auto te rijden voor vergelijkbare netto maandlasten als nu een oudere BMW. Maar ik rij niet genoeg kilometers om de echte winst van de zuinigheid te pakken en eigenlijk zat er ook heel weinig fun in de auto.

Ik begon steeds meer op te zien tegen het inruilen van de 320. Het is ondanks z'n leeftijd een hele fijne auto en ik heb alle zwakke punten preventief laten aanpakken bij de garage. Waarschijnlijk kan ik zonder grote onkosten nog wel een paar jaar doorrijden met deze auto. En bij inruil zou ik hem voor 6000 of 7000 euro moeten wegdoen. Dan hou ik 'm lekker :) En nu dus twee oude BMW's i.p.v. 1. Samen hebben ze 8 cilinders (6 en 2), 3300 cc inhoud (2200 en 1100), 255pk (170 en 85). Een zonder dak en een met dak. En samen kosten ze minder dan een E90 330i uit 2006 ;)

[afbeelding]
Kleine tip van mij voor jou: de Nederlandse wet voorziet niet in bijtelling voor een motor van de zaak, kan schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

deadsy33 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:59:

Mooie wagen trouwens, 1 van de BMWs mét karakter ipv de gemiddelde 1, 3 en 5serie leaseslet
Hij wordt nog wel eens aangezien voor een sportieve 1-serie :X (door autonoobs, dat wel)
En angeleyes op een BMW vind ik best kunnen. Die gloeiende ringen zien er een stuk beter uit dan de iele lampjes die ik nu op de hoeken van de bumper heb zitten.
zimbab schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:12:
[...]

Precies....die mening deel ik ook. En ook niet van die blauwe halogeenlampen als je geen xenon hebt.....ook dat vind ik zo pauper.
Die nep-Xenon lampjes had ik dus, vond de vorige eigenaar kennelijk mooi :F
Van die pauperdingen brandt de een na de ander door. Na 3 jaar en 25K km moet ik alleen de pitten van het grootlicht nog, de rest is ondertussen vervangen door gewone Philips lampjes.
deepbass909 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:31:
[...]

@Madmarky
Hoe vaker ik die Coupé zie, hoe mooier ik hem ga vinden. Het is echt een model dat een beetje op je in moet werken.
Toch wel? Meestal is het heel zwart/ wit wat meningen betreft. Of je vindt de Coupe direct mooi, of je valt over de 'rare' verhoudingen. Hoe vaak ie al niet is vergeleken met een sportschoen :P
TheCrius schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:59:
[...]

Mooie auto MadMarky, is het een 2.8 of een 3.0? Zal wel fantastisch rijden!
Post-facelift, dus een 3.0. Niet helemaal het geweld van de //M maar genoeg vermogen om eens flink door te halen. En met het huidige KW onderstel gaat ie snaarstrak de bochten door :)
ConZito schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:40:
19" BBS CH, klaar af, niets meer aan doen.
Wat hij zegt, die wielen zijn echt vet :Y
20 inch is meteen een klap duurder en lijkt me net een maatje te groot voor de auto.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Onder een M3 kom je daar nog wel mee weg met een serieuze breedset en asociale sloffen achter. Ik zou het gezien de aard van deze uitvoering toch bij 19" houden. Maar het zijn niet mijn euro's en iedereen moet natuurlijk doen wat hij of zij mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Nah op een gegeven moment wordt het te lomp groot en je banden te lomp duur... Misstaat 18" niet gewoon?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wie had hier ook nog meer een 335i op 19" wielen, was dat Kecin zneek? Dat zag er serieus goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cJ90fGBDuIE99f0NMAh0cxAT/full.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door MadMarky op 26-03-2012 20:53 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=34&image=509bd63550328078298455b22accc105&mode=forum
Headers op m'n auto, de Eisenmann is 5cm te lang, wss verkeerde of verkeerd gefabriceerde soundpipes...

Motorblok --> headers --> [catback --> soundpipes --> einddemper]
Alles tussen blokhaken is de Eisenmann die nog gemonteerd wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door _eXistenZ_ op 26-03-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo niet mooi :(
Afbeeldingslocatie: http://i1146.photobucket.com/albums/o535/tacotijd/65849778.jpg

Zn zomerschoentjes worden dat uiteraars..men dan die performance remset eronder.. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MadMarky schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:00:
[...]
Toch wel? Meestal is het heel zwart/ wit wat meningen betreft. Of je vindt de Coupe direct mooi, of je valt over de 'rare' verhoudingen. Hoe vaak ie al niet is vergeleken met een sportschoen :P
[...]
Ik vergelijk het eigenlijk een beetje met m'n ex-Compact. Ik moest er eerst een beetje aan wennen, maar hoe langer ik hem had, hoe meer ik de vormgeving begon te waarderen en ik juist de gewone E36's eigenlijk maar een rare lange kont vond hebben.
Dat laatste heb ik nog steeds wel, eigenlijk :X

Het is alleen een ontwerp waarvan je echt zoiets hebt van "wat is daar nou weer het nut van...", je hebt nog steeds geen achterbank, dus eigenlijk is het een 2-persoons touring. Maar hij straalt meer kracht uit dan een gewone Z3, die er toch wat liefjes uitziet. Ik denk dat daar het grote verschil zit.

Ik zit waanzinnig in dubio... Op ebay staat een audio-set te koop die ik eigenlijk best wel graag wil. Momenteel is het hoogste bod slechts $75, wat extreem laag is voor wat je krijgt. Er is ook een optie om direct te kopen voor $225, wat nog steeds erg laag is (met dank aan de huidige koers), maar het is wel 3 keer zoveel. Het grootste probleem, de veiling loopt vannacht rond 4 uur af, een tijd dat ik onmogelijk achter de pc kan zitten zonder morgen op m'n werk in slaap te vallen...

Ga ik gokken en bieden, in de hoop om op het einde de hoogste bieder te zijn, of neem ik gewoon het mogelijke verlies van achteraf "teveel" te betalen en koop ik het rechtstreeks... (overigens kom ik er nooit achter of ik teveel zou hebben betaald, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:34
Kan je niet gewoon een maximaal bod van $225 doen dan? Ben je in het ergste geval alsnog je $225 kwijt en in het beste geval maar $75 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben best wel een ebay-noob als het aankomt op bieden, meestal koop ik alleen items die alleen een nu-kopen knop hebben.

Als ik nu een bod van 225 doe, gaat ebay dan automatisch ophogen tot ik mijn max bod heb bereikt, of is het gelijk een bod van $225? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DaFreakhead schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:16:
[...]

Kleine tip van mij voor jou: de Nederlandse wet voorziet niet in bijtelling voor een motor van de zaak, kan schelen!
Als je prive rijdt met een auto/motor/boot/vliegtuig van de zaak, moet je principieel het voordeel van privegebruik bijtellen als loon in natura (BV) of prive-onttrekking (eenmanszaak).

Je moet dus wel bijtellen, maar er zijn bij een motor geen vaste percentages zoals de welbekende 14%/20%/25% voor auto's. In het algemeen zal de belastingdienst akkoord gaan met een berekening waarin je de totale kosten van de motor pro rato de kilometers verdeelt tussen een prive en zakelijk gedeelte.
Je hebt echter geen verplichting om ook je prive-kilometers in een sluitende rittenadministratie bij te houden, waardoor er aardig wat rek zit in de mogelijkheden ;)

Bijtelling is maar een deel van het plaatje. Als je de motor niet op de zaak zet maar prive, kun je 19 cent/km aftrekken van de belastbare winst (eenmanszaak) of netto aan jezelf uitbetalen (BV).

Het is dus en keuze:
- kosten zakelijk betalen, maar bijtelling over het privegebruik
of
- kosten prive betalen, maar netto 19 cent/km over de zakelijke ritten

Verder heb je met BTW te maken. Als je een BTW-motor hebt (nieuwe motor of voorheen altijd in zakelijk bezit geweest), dan kun je BTW aftrekken over het aankoopbedrag en afdragen over het verkoopbedrag wanneer hij weer de deur uitgaat. Per saldo heb je de motor exclusief 19% BTW in de boeken, dus bespaar je 19% over de rentelasten en de afschrijving. Helaas zijn er tweedehands weinig BTW motoren te vinden. Als je een marge-motor koopt (voorheen particulier bezeten) heb je dit voordeel niet.
In de BTW heb je ook nog te maken met BTW-compensatie als je prive rijdt of BTW-correctie als je zakelijk rijdt.

Ten slotte is er de investeringsaftrek. Auto's zijn uitgesloten van deze regeling (behalve taxi's en zeer zuinige auto's met ten hoogste 14% bijtelling). Maar motoren lijken ze te zijn vergeten.

De getallen en berekeningen gaan veel te ver voor dit forum, maar ik heb het voor mijn situatie helemaal uitgerekend. Mijn conclusie is dat het bij een BTW-motor absoluut voordelig is om zakelijk te rijden. Bij een marge-motor zat er weinig verschil. Dan laat ik de administratieve last graag achterwege ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:20:
Ik ben best wel een ebay-noob als het aankomt op bieden, meestal koop ik alleen items die alleen een nu-kopen knop hebben.

Als ik nu een bod van 225 doe, gaat ebay dan automatisch ophogen tot ik mijn max bod heb bereikt, of is het gelijk een bod van $225? :$
Het systeem bied autmstisch hoger, stel er is een tegenbieder verhogen ze dus steeds me 10 cent geloof ik, net zolang tot je je maximumbid hebt bereikt. An wint diegene met het hoogste max bod. Is er geen tegenbieder heb je geluk en een mooie set voor weinig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
xSkyfy, ik vind et aardig tjoening worden, 20" er onder... maargoed jouw auto, doe wat je wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
MadMarky schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:51:
Wie had hier ook nog meer een 335i op 19" wielen, was dat Kecin zneek? Dat zag er serieus goed uit.

[afbeelding]
Ik weet dat ik hier bijna nooit meer kom, maar als mijn auto gebruikt wordt moet ik natuurlijk even ingrijpen. Die foto is van voor de laatste ombouw. Deze vakantie pics zijn van na de ombouw:

Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201105/sttropez-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201105/sttropez-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201105/toscane-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201105/toscane-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/201105/toscane-3.jpg

En nu ga ik weer, doei!

[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 26-03-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Jeps, 19" is toch wel erg netjes zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_
Hoop over een paar weken ook zon pareltje te hebben staan. Pachtig geuprade, maakt de auto net wat persoonlijker :z :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik kon toch niet opbrengen de gok te nemen, en heb dus voor de Buy Now optie gekozen.

Sneak peak van m'n laatste upgrade, zojuist aangeschaft op ebay:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/BMW-HARMAN-KARDON-SPEAKER-AMPLIFIER-E36-3i8i-323CI-325CI-328CI-M3-CONVERTABILE-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqJ,!i4E9c+dC-ZSBPZ5bqP6dg~~60_57.JPG

*O*

Dat wordt alleen nog bijna 2 weken wachten voor ik het ook daadwerkelijk in huis zal hebben... -O-

spoiler:
Dit is trouwens maar een stukje, alles bij elkaar zijn het 6 onderdelen, namelijk de H/K achterspeakers, woofers voor, sub en versterker voor een E36 cabrio 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Moet je daarvoor niet ook andere kabels trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Is een mooie upgrade voor je auto, heel goed gescoord! Ga je het zelf aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

fsfikke schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:27:
Moet je daarvoor niet ook andere kabels trekken?
Nope, als het goed is, is het 1:1 uitwisselbaar met het 10-speaker systeem dat nu al in de cabrio zit, op de sub na (ik heb de aansluitschema's een tijdje terug al uitvoerig door zitten nemen). Alleen de hifi-schakelaar zit er nu nog niet in, maar ik weet nog niet of die wel gaat komen. Het enige wat die namelijk doet, is het geluidsbeeld virtueel ruimer maken, iets waar ik eigenlijk altijd een hekel aan heb. Maar misschien kom ik de schakelaar nog een keer ergens tegen en bouw ik heb als nog in (is niet noodzakelijk namelijk).

De sub zit heel makkelijk, de versterker ligt namelijk achter de rechter rugleuning van de achterbank, en de sub komt tussen beide zittingen in, waar bij een coupé/sedan het skiluik zit. Dat is dus hooguit een kort draadje extra. Ik moet alleen even uitvogelen hoe ik de draden van de sub aan kan sluiten op de stekkers van de versterker.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:33:
Nice! Is een mooie upgrade voor je auto, heel goed gescoord! Ga je het zelf aansluiten?
Yep, is hooguit een middagje werk, en als ik de voorste woofers nog even laat zitten, nog minder.

Betekent wel dat binnenkort mijn buren mijn auto er weer zo bij zullen zien staan:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-8jjHs0QWbVE/TjXC0Z89q6I/AAAAAAAACSU/vzyY1iwxRKU/s640/2011-07-31%252016.04.01.jpg
:P

Ow, en de sub komt op de plek waar nu die bak achter de gordels zit en de versterker ligt achter de isolatiemat waarop de 2 in spiegelbeeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:51

mr_petit

opperprutser

_eXistenZ_ schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:54:
[afbeelding]
Headers op m'n auto, de Eisenmann is 5cm te lang, wss verkeerde of verkeerd gefabriceerde soundpipes...

Motorblok --> headers --> [catback --> soundpipes --> einddemper]
Alles tussen blokhaken is de Eisenmann die nog gemonteerd wordt.
Wat voor een uitlaatspruitstuk is dat?
En is die incl cat? (of hoe ga je dat oplossen?)
Zelf geinstalleerd?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Vandaag voor het eerst de nieuwe 3 serie in de spiegels. De voorkant lijkt veel breder en lager over te komen. De nieren komen ook mooi uit i.c.m. de corona ringen. Van achteren is het overigens wel bijna een serie, dat verschil is minimaal voor mij op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:05
Tussen al het BMW-geweld door heb ik een vraagje over "mijn" Mini Cooper
Omdat (?) het een 2001 (denk ik? ben niet echt bekend met modeljaren) model is, is het enige wat ik heb qua multimedia de radio en een bandjesspeler. Nu heb ik pas voor een habbekrats zo'n bandje naar 3.5mm jack gekocht, in de hoop dat ik dan toch muziek kan afspelen vanaf me telefoon/mp3 etc.
Het probleem is dat als ik muziek via het ding afspeel, het naar mijn gevoel alleen van rechtsachter komt (waarschijnlijk ook wel van linksachter, maar dat heb ik nog niet getest)

Nu is mijn kennis op dit gebied behoorlijk marginaal, maar met wat vrienden zijn we tot de voorlopige conclusie gekomen dat dat bandje op mono afspeelt, en dat de geluidsinstallatie het om die reden alleen maar via achteren afspeelt.
Het probleem oplossen is het tweede verhaal, daar komen we niet uit. Lezen hier andere Mini-rijders mee, die dit probleem ook hebben, en -nog belangrijker- opgelost hebben?

Verder suuuuuper tevreden, wat een bommetje zeg. 't is net een kart. Alleen moest de versnellingsbak voor de 2e keer al vervangen worden, omdat de zaak waar hij gekocht is 'm niet vervangen, maar -slecht- gereviseerd heeft. Gelukkig hoef ik het niet zelf te betalen, is een dure bedoeling ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

deepbass909 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:26:
Ik kon toch niet opbrengen de gok te nemen, en heb dus voor de Buy Now optie gekozen.

Sneak peak van m'n laatste upgrade, zojuist aangeschaft op ebay:
[afbeelding]

*O*

Dat wordt alleen nog bijna 2 weken wachten voor ik het ook daadwerkelijk in huis zal hebben... -O-

spoiler:
Dit is trouwens maar een stukje, alles bij elkaar zijn het 6 onderdelen, namelijk de H/K achterspeakers, woofers voor, sub en versterker voor een E36 cabrio 8)
Gefeli. :)

Zal toch een stuk aangenamer klinken denk ik, ik vind mijn stock speaker eigenlijk voor geen meter klinken, maar ik zie mezelf niet mijn halve auto uit elkaar halen. :)

Ik zit er wel half half aan te denken om een sportuitlaat (links en rechts dubbele pijp) te kopen, das ook een soort audio upgrade moet je maar denken.

Ik wil hem alleen niet versjonnieen, een subtiele roffel niet zo'n petjes kabaal.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeeee geen dubbele uitlaten.. :X

Dat is net zoiets als een double spiderbite piercing..lbrrrr ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Hm spiderbite :Y

Binnenkort nog opzoek naar een nieuwe setje velgen, ben er nog niet uit of het nu 16" of 17" moet zijn. M'n auto heeft geen hip M-pakketje en is niet verlaagd dus ik ben bang dat 17" stom staat. Iemand nog een mening, wil het liefst wel velgen met een diep velgbed, dat staat gewoon geinig op een E36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
mr_petit schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 07:12:
[...]

Wat voor een uitlaatspruitstuk is dat?
En is die incl cat? (of hoe ga je dat oplossen?)
Zelf geinstalleerd?
Ebayheaders, door een bevriende garage geïnstalleerd (zelf beetje helpen)
Exclusief cat, ik rij nu dus catless, komen wss 2 Magnaflow 54904's tussen. Moet in november weer voor de keuring dus voor die tijd moet het geregeld zijn :)

Op e46fanatics roept iedereen dat er een Check Engine Light moet gaan branden want de o2-sensoren achter de cat meten zonder cat natuurlijk compleet verkeerde lucht (dezelfde vuile lucht als de voorste 2 o2-sensoren) maar blijkbaar triggert dat hier in Europa het geen Check Engine-lampje 8) In Amerika gelden hele ander eisen voor uitstoot dan hier (en in Californië nog weer andere) , zo heeft een E46 M3 in Amerika ook 10pk minder dan hier. (333 vs 343)

Iig, rij nu al 150km zonder lampje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Zijn die ebayheaders nog een beetje van kwaliteit?
Dus lasnaden ok, aansluitflens met redelijk grote poorten etc?

Dit soort units bedoel je toch?
http://www.ebay.com/itm/B...ance-Header-/110846727735

Ik loop nu namelijk behoorlijk tegen de limiet van de uitlaat aan qua doorvoer/vermogen en het spruitstuk en de kat zijn verreweg de grootste restrictors.
En die ebayheaders zijn ook eigenlijk het enige betaalbare :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Uiterlijk is zonde ja, maar die supercharger is wel nice, 500 pk op de krukas......:D

[ Voor 20% gewijzigd door KillaZ op 27-03-2012 22:43 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

JustAJ schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:39:
Tussen al het BMW-geweld door heb ik een vraagje over "mijn" Mini Cooper
Omdat (?) het een 2001 (denk ik? ben niet echt bekend met modeljaren) model is, is het enige wat ik heb qua multimedia de radio en een bandjesspeler. Nu heb ik pas voor een habbekrats zo'n bandje naar 3.5mm jack gekocht, in de hoop dat ik dan toch muziek kan afspelen vanaf me telefoon/mp3 etc.
Het probleem is dat als ik muziek via het ding afspeel, het naar mijn gevoel alleen van rechtsachter komt (waarschijnlijk ook wel van linksachter, maar dat heb ik nog niet getest)

Nu is mijn kennis op dit gebied behoorlijk marginaal, maar met wat vrienden zijn we tot de voorlopige conclusie gekomen dat dat bandje op mono afspeelt, en dat de geluidsinstallatie het om die reden alleen maar via achteren afspeelt.
Het probleem oplossen is het tweede verhaal, daar komen we niet uit. Lezen hier andere Mini-rijders mee, die dit probleem ook hebben, en -nog belangrijker- opgelost hebben?

Verder suuuuuper tevreden, wat een bommetje zeg. 't is net een kart. Alleen moest de versnellingsbak voor de 2e keer al vervangen worden, omdat de zaak waar hij gekocht is 'm niet vervangen, maar -slecht- gereviseerd heeft. Gelukkig hoef ik het niet zelf te betalen, is een dure bedoeling ;w
Eerste vraag, speelt hij gewone cassette's wel goed af?

Zo ja, dan lijnen de kop van de cassette speler en de adapter-cassette niet goed uit met elkaar. Een vrij standaard probleem met die dingen. De tape uit een cassette bandje wordt namelijk midden over de kop geleidt door een vorkje voor of achter de kop en het maakt dan niet uit of de kop een millimeter te hoog of laag staat. Maar die adapter-cassettes kunnen dat vorkje niet gebruiken en vertrouwen op een goede uitlijning van de lees-kop.

Ik weet niet hoe dat dingetje van je in elkaar zit, maar vaak kan je de kop in die cassette wel iets zijwaarts duwen. Welke kant op, is een beetje trail 'n error, vrees ik. Je zal horen dat het geluid helderder of juist slechter wordt.
wesleytjuh schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:45:
[...]

Kan regelrecht het foute tuning topic in... :(
Over foute tuning gesproken, dit moet toch minimaal 10pk extra opleveren op mijn auto, aangezien al die ricertjes ook altijd met spiegels, bumpers en skirts in alleen primer rijden. En dat moet toch een reden hebben. :+
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-B6eysaJ131w/T3HylBThvZI/AAAAAAAACjQ/2VXoXXXL73s/s640/2012-03-27%252018.39.26.jpg

Ow, en stikkers doen het blijkbaar ook erg goed, dus dit moet wel 5pk zijn, en aangezien het er twee zijn, nog weer 10pk extra B)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-UWx7ty0UZME/T3HyqMmdu-I/AAAAAAAACjY/fw08WAaeYr4/s640/2012-03-27%252018.52.29.jpg
(hij lijkt iets scheef te zitten, maar dat komt door de camerahoek en omdat het dak open is).
Flagg schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:48:
[...]

Gefeli. :)

Zal toch een stuk aangenamer klinken denk ik, ik vind mijn stock speaker eigenlijk voor geen meter klinken, maar ik zie mezelf niet mijn halve auto uit elkaar halen. :)

Ik zit er wel half half aan te denken om een sportuitlaat (links en rechts dubbele pijp) te kopen, das ook een soort audio upgrade moet je maar denken.

Ik wil hem alleen niet versjonnieen, een subtiele roffel niet zo'n petjes kabaal.
Het hifi-systeem (10-speaker systeem) klinkt op zich al niet verkeerd, al speelt de radio wel een belangrijke rol in de kwaliteit. En ik moet bekennen dat de CD43 daar niet bepaald het sterkst in is. Mijn Pioneer klonk een stuk beter. Maar die 2 zijn ook niet te vergelijken, al is het maar door de 10 jaar verschil in leeftijd en mogelijkheden van de Pioneer (die gewoon erg geavanceerd was).
Ik hoop dat de H/K versterker een wat beter geluid uit de CD43 weet te krijgen straks.

Zo'n uitlaat vind ik persoonlijk wat minder. Juist 2 subtiele pijpjes aan 1 kant vind ik veel leuker. Niet schreeuwerig van "kijk mij een snel zijn", zelfs tegenwoordig niet meer extra opvallen (hoeveel auto's hebben al niet een dubbele pijp?), maar wel een leuk geluid geven.

Ik heb 2 zwarte tips aan de uitlaat en heb weleens gedacht aan chromen tips, maar vind dit eigenlijk wel zo mooi en subtiel. Geeft alleen maar een leuker effect als je bij een verkeerslicht een sjonnie helemaal weg rijdt met het dak open >:) Ze verwachten het gewoon niet dat een wat oudere cabrio ook nog best makkelijk onder de 10 seconden naar de 100 kan komen B)

[ Voor 37% gewijzigd door deepbass909 op 27-03-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i1146.photobucket.com/albums/o535/tacotijd/945f6ef0.jpg

Van de week zijn m pakket en led achterlampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik wil hem wel eens IRL spotten alstie af is.

En ik heb een te dure smaak, worden denk ik toch BMW Style 5 velgen, beter gezegd, de BWM variant van de BBS RS...

[ Voor 4% gewijzigd door ConZito op 28-03-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hmmz, vanochtend weigerde mijn auto weer dienst... Symptomen gelijk aan afgelopen najaar. In eerste instantie aanslaan en lopen, maar daarna vrijwel direct weer afslaan. Vervolgens ging de motor wel rond, maar 0,0 ontsteking (accuspanning in orde, startmotor maakte ook echt duidelijk toeren).
Accu los getrokken en na een paar minuten weer aangesloten, geen effect.
ANWB gebeld en in de tussentijd de accu weer los en deze keer ook de ECU los. Na die weer aangesloten te hebben, startte de motor wel na wat aandringen (dus de ANWB weer afbellen). Kortom, het lijkt op een brandstofpomp die niet inschakelt. Omdat deze via de startonderbreker loopt, verdenk ik die.

Goed, de motor draait een tijdje netjes stationair, ik wil wegrijden, geef een keer gas, weer dood. En deze keer echt dood. Sleutel omdraaien gaf niets meer dan wat lichtjes op het dashboard, die verder geen bijzonderheden lieten zien.

Accu weer los, wachten en toen sloeg hij wel aan en bleef nu wel goed lopen. Na een tijdje stationair gedraaid te hebben, een proefstart maken, en dat ging ook goed.

Uiteindelijk, met een uur vertraging toch naar m'n werk vertrokken met de auto, en hij reed alsof er helemaal niks aan de hand was. Geen noodloop, geen fouten in de ECU, niks.

Ik ga er, gezien de symptomen, vanuit dat het de startonderbreker was, maar ik hoop dat dit niet te vaak zal gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Whehe en nu de hele dag lopen piekeren "als ie direct maar start, als ie direct maar start".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
lijkt inderdaad de EWS, maar die zou uit te lezen moeten zijn?

@conzito, als je originele wilt... bmautosport in de UK heeft daar wel aardige replica's van voor weinig :)
(ja ja originele zijn beter mooier, vetter alluuzz maar ook duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@MrFl0ppY
inderdaad... :( Eigenlijk was het meest spannende moment, het moment dat ik even bij een spuiterij langs was geweest. Als hij nu niet meer wil starten, staat hij in ieder geval veilig bij m'n werk en kan ik zonder problemen met de trein naar huis komen. Maar daar startte hij weer probleemloos.

@Reloader
Via de OBD-II scanner die ik heb, kan ik de EWS zelf niet uitlezen, alleen de DME. :/ Dit zou door de garage gedaan moeten worden.
Een mogelijke dader zou overigens ook het brandstof relais kunnen zijn. Maar daarvoor zal ik echt dieper in de auto moeten duiken als de storing zich weer voordoet. Iets waar ik vanochtend niet echt tijd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Reloader schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:09:
lijkt inderdaad de EWS, maar die zou uit te lezen moeten zijn?

@conzito, als je originele wilt... bmautosport in de UK heeft daar wel aardige replica's van voor weinig :)
(ja ja originele zijn beter mooier, vetter alluuzz maar ook duurder)
Thx! Ik ga even kijken, andere optie zijn de Style 29, ook weer BBS-en. Twijfel beetje tussen die twee, staat een setje op Marktplaats in Limburg, het is de moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net langs de BMW dealer gereden om de nieuwe 3 eens goed te bekijken. Ik had wat tijd over en kwam er langs, mooi moment om eens te proberen.

Ben nu wel een beetje verdrietig. Van buiten vind ik hem redelijk, maar van binnen.... Wat een briljant mooie auto, en wat een ongelooflijke afwerking. Ook echt ruimer dan de vorige 3.

Ik heb een bovengemiddelde Audi A4, met in ieder geval alle interieur opties en alle gadgets op gebied van schermen e.d., maar toen ik na de 3-serie weer in mijn auto stapte en om mij heen keek, dacht ik wel even "shit" (maar dan erger). Alsof ik in een totaal andere wereld stapte, en da's niet positief bedoelt.

Way to go BMW, echt een machtig mooi apparaat, zeer knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PWM schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:15:
Net langs de BMW dealer gereden om de nieuwe 3 eens goed te bekijken. Ik had wat tijd over en kwam er langs, mooi moment om eens te proberen.

Ben nu wel een beetje verdrietig. Van buiten vind ik hem redelijk, maar van binnen.... Wat een briljant mooie auto, en wat een ongelooflijke afwerking. Ook echt ruimer dan de vorige 3.

Ik heb een bovengemiddelde Audi A4, met in ieder geval alle interieur opties en alle gadgets op gebied van schermen e.d., maar toen ik na de 3-serie weer in mijn auto stapte en om mij heen keek, dacht ik wel even "shit" (maar dan erger). Alsof ik in een totaal andere wereld stapte, en da's niet positief bedoelt.

Way to go BMW, echt een machtig mooi apparaat, zeer knap.
Je hoeft ook niet zovaak langs je tjoening provider en/of PON :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ja de inrichting bij de 3 reeks heeft zeker een step-up gekregen. Hij is/lijkt inderdaad ook ruimer.
Ik vond het wel erg dat je bv het interieur op een X3 nooit premium kreeg. Buiten de lederen opties bleef de rest wat onafgewerkt. Terwijl het verschil met de X5 enorm groot was. misschien is dat met de nieuwe x3 ook wat aangepast? Waarom zou je een 3 reeks niet met 30k extra kunnen uitrusten als je niet zo'n grote auto wil? Dom van bmw.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
mr_petit schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:36:
Zijn die ebayheaders nog een beetje van kwaliteit?
Dus lasnaden ok, aansluitflens met redelijk grote poorten etc?
Nee, de lasnaden zijn zo/zo, je ziet aan de binnenkant van de poorten gewoon waar ze de buis in getikt hebben en hoewel ze 'm bovenop de flens m vastgelast hebben is dit aan de binnenkant dus niet gedaan... grootte is wel goed.

Verder stonden bij mij de uiteinden met flenzen, waar je dus weer je uitlaat aanschroeft, ongeveer 7cm uit elkaar terwijl deze naast elkaar horen te staan, en zaten de bungholes voor de achterste o2-sensoren op een compleet verkeerde en onlogsiche plek. Ééntje zat recht omhoog naar het hitteschild waar dus nooit een o2-sensor in zou passen, en de andere kruiste als er al 1 zou passen die weer 8)7. Gelukkig hoef je deze blijkbaar niet meer aan te sluiten, er gaat geen lampje door branden op Europese E46's (200km ervaring) Dit wordt ook in de topicstart van het topic dat ik hieronder noem behandeld, maar is in Europa dus niet van toepassing. Wss Amerikaanse regelgeving dus.

Je krijgt dus echt waar je voor betaalt... maar dan alsnog is de flow veel beter dan de belabberde stock collectors, en als je onderstaande plaatje ziet snap je wel waarom 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.dragtimes.com/images-classifieds-large/2003-BMW-330I-E46-M54-STOCK-OEM-HEADERS-for-sale_300595159038.jpg
Dit soort units bedoel je toch?
http://www.ebay.com/itm/B...ance-Header-/110846727735

Ik loop nu namelijk behoorlijk tegen de limiet van de uitlaat aan qua doorvoer/vermogen en het spruitstuk en de kat zijn verreweg de grootste restrictors.
En die ebayheaders zijn ook eigenlijk het enige betaalbare :X
Zulke ja. Let iig op dat je 325i/330i-headers krijgt ipv 323i/328i-headers, hier zit een verschil in: de flens op de korte header is 90 graden gedraaid. Zie voor meer info http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=571990

Veel verkopers weten niet wat ze verkopen en je hebt dus kans dat je 323i-headers krijgt die niet passen. Die jij laat zien zijn dus ook foutief gemeld als 330i maar zijn 328i :) (of ze gebruiken een generiek plaatje voor alles)

[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 28-03-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ConZito schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:19:
[...]

Thx! Ik ga even kijken, andere optie zijn de Style 29, ook weer BBS-en. Twijfel beetje tussen die twee, staat een setje op Marktplaats in Limburg, het is de moeite ;)
Style 29 en style 5 en BBS-LM reps op BMautosport.co.uk :P echt balen dat die dingen origineel zo ongeloofelijk duur zijn

toevallig dat ik gisteren die reps dus tegen kwam:
18 inch Style 5 achtig
http://www.bmautosport.co...p-3150?cPath=51_23_155_31

19inch LM style
http://www.bmautosport.co...-p-410?cPath=51_23_155_31
_eXistenZ_ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:20:
[...]

Nee, de lasnaden zijn zo/zo, je ziet aan de binnenkant van de poorten gewoon waar ze de buis in getikt hebben en hoewel ze 'm bovenop de flens m vastgelast hebben is dit aan de binnenkant dus niet gedaan... grootte is wel goed.

Verder stonden bij mij de uiteinden met flenzen, waar je dus weer je uitlaat aanschroeft, ongeveer 7cm uit elkaar terwijl deze naast elkaar horen te staan, en zaten de bungholes voor de achterste o2-sensoren op een compleet verkeerde en onlogsiche plek. Ééntje zat recht omhoog naar het hitteschild waar dus nooit een o2-sensor in zou passen, en de andere kruiste als er al 1 zou passen die weer 8)7. Gelukkig hoef je deze blijkbaar niet meer aan te sluiten, er gaat geen lampje door branden op Europese E46's (200km ervaring) Dit wordt ook in de topicstart van het topic dat ik hieronder noem behandeld, maar is in Europa dus niet van toepassing. Wss Amerikaanse regelgeving dus.

Je krijgt dus echt waar je voor betaalt... maar dan alsnog is de flow veel beter dan de belabberde stock collectors, en als je onderstaande plaatje ziet snap je wel waarom 8)7

[afbeelding]

[...]

Zulke ja. Let iig op dat je 325i/330i-headers krijgt ipv 323i/328i-headers, hier zit een verschil in: de flens op de korte header is 90 graden gedraaid. Zie voor meer info http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=571990

Veel verkopers weten niet wat ze verkopen en je hebt dus kans dat je 323i-headers krijgt die niet passen. Die jij laat zien zijn dus ook foutief gemeld als 330i maar zijn 328i :) (of ze gebruiken een generiek plaatje voor alles)
maar jij stuurt dus vrolijk rond zonder katalysator? en je komt ook niet door de APK dan?

[ Voor 85% gewijzigd door Reloader op 28-03-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

_eXistenZ_ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:20:
[...]

Je krijgt dus echt waar je voor betaalt...
Duidelijk verhaal. Ik zit te wikken of ik niet een complete custom uitlaat moet laten bouwen door een specialist.
Als ik dat ga doen zal ik niet kiezen voor die ebay headers (het geintje kost dan toch al veel...)
Als ik wellicht zelf aan de slag ga is het wel een optie en weet ik iig waar ik op moet letten.

Het is wel onwaarschijnlijk goedkoop overigens....

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 28-03-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:29

Bever!

3

zou liever een supersprint spruitstuk monteren, kost wat maar dan heb je ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56

4x2

lộn xộn quá

mr_petit schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:14:
Duidelijk verhaal. Ik zit te wikken of ik niet een complete custom uitlaat moet laten bouwen door een specialist.
Als ik dat ga doen zal ik niet kiezen voor die ebay headers (het geintje kost dan toch al veel...)
Als ik wellicht zelf aan de slag ga is het wel een optie en weet ik iig waar ik op moet letten.

Het is wel onwaarschijnlijk goedkoop overigens....
Als je tijd teveel hebt, bestel gewoon een universele cilinderkopflens voor een M50/M52/M54 (volgens mij is dat 1 pot nat) en een voorraad lasbochten.
Is wel zwaar, maar ze lassen doodsimpel en het scheurt ook niet zo snel (want dat is meestal na verloop van tijd het probleem met ebay rvs)
Ik heb het toen van lasbochten gemaakt omdat er nog een turbo aan hing.

En de simpelste manier om van je kats af te komen, schroef dr M50/M52 spruitstukken op.
En wie weet past een E36 M3 uitlaatspruitstuk dr met wat gepruts ook gewoon op.

Zelf een uitlaat maken is leuk werk, zeker als je een leuke voorraad bochten en buizen hebt om mee te werken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Reloader schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:50:
maar jij stuurt dus vrolijk rond zonder katalysator? en je komt ook niet door de APK dan?
Jup. Stinken dattie doet :P En nee idd geen APK, ik fix z.s.m. sportcats zodat in november de APK weer wordt gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

4x2 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:10:
[...]

Als je tijd teveel hebt,
Tijd is al het 1e probleem :D

Het lijkt me vooral een heel leuk project, maar ik was dan wel van plan alles 'netjes' te doen, dus met buizenbuiger etc. en dan is een spruitstuk erg lastig lijkt me

Wat je zegt het scheuren van el cheap rvs is idd een risico, zeker met de hitte die ze zullen moeten verwerken (350+pk), daarom zal ik geen goedkope headers nemen als ik evt iets op maat laat maken en toch al flink moet investeren. Als ik alles zelf doe... dan is dat toch al een kostenoverweging.

Dat spruitstuk wat je gelast hebt; da's gewoon staal?

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 28-03-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56

4x2

lộn xộn quá

Flenzen voor de kop en turbo waren volgens mij van rvs, de lasbochten zelf zijn normaal staal (wanddikte van 2,5mm ofzo, geen idee welke soort precies)
Opzich kun je met lasbochten een heel mooi spruitstuk maken, je moet alleen goed kunnen lassen (of iemand kennen die het kan) en vooral de lassen afslijpen indien nodig en dat laatste vertik ik bij dit soort dingen (tenzij het voor de ruimte nodig is)

Evengoed kwam het allemaal beter uit dan gehoopt, alle buizen hetzelfde aantal bochten en praktisch dezelfde lengte.
Alleen de collector op de turbo had langer moeten zijn, maar ik had geen ruimte meer.

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 28-03-2012 23:00 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:08:
[afbeelding]

Van de week zijn m pakket en led achterlampen :)
Betaald die duitse dealer echt iet voor die reclame? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Why the heck zou dat zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Reclame op de kentekenplaathouder als je echt heel erg je best doet met kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

deepbass909 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:47:
[...]

Eerste vraag, speelt hij gewone cassette's wel goed af?

Zo ja, dan lijnen de kop van de cassette speler en de adapter-cassette niet goed uit met elkaar. Een vrij standaard probleem met die dingen. De tape uit een cassette bandje wordt namelijk midden over de kop geleidt door een vorkje voor of achter de kop en het maakt dan niet uit of de kop een millimeter te hoog of laag staat. Maar die adapter-cassettes kunnen dat vorkje niet gebruiken en vertrouwen op een goede uitlijning van de lees-kop.

Ik weet niet hoe dat dingetje van je in elkaar zit, maar vaak kan je de kop in die cassette wel iets zijwaarts duwen. Welke kant op, is een beetje trail 'n error, vrees ik. Je zal horen dat het geluid helderder of juist slechter wordt.

[...]

Over foute tuning gesproken, dit moet toch minimaal 10pk extra opleveren op mijn auto, aangezien al die ricertjes ook altijd met spiegels, bumpers en skirts in alleen primer rijden. En dat moet toch een reden hebben. :+
[afbeelding]

Ow, en stikkers doen het blijkbaar ook erg goed, dus dit moet wel 5pk zijn, en aangezien het er twee zijn, nog weer 10pk extra B)
[afbeelding]
(hij lijkt iets scheef te zitten, maar dat komt door de camerahoek en omdat het dak open is).

[...]

Het hifi-systeem (10-speaker systeem) klinkt op zich al niet verkeerd, al speelt de radio wel een belangrijke rol in de kwaliteit. En ik moet bekennen dat de CD43 daar niet bepaald het sterkst in is. Mijn Pioneer klonk een stuk beter. Maar die 2 zijn ook niet te vergelijken, al is het maar door de 10 jaar verschil in leeftijd en mogelijkheden van de Pioneer (die gewoon erg geavanceerd was).
Ik hoop dat de H/K versterker een wat beter geluid uit de CD43 weet te krijgen straks.

Zo'n uitlaat vind ik persoonlijk wat minder. Juist 2 subtiele pijpjes aan 1 kant vind ik veel leuker. Niet schreeuwerig van "kijk mij een snel zijn", zelfs tegenwoordig niet meer extra opvallen (hoeveel auto's hebben al niet een dubbele pijp?), maar wel een leuk geluid geven.

Ik heb 2 zwarte tips aan de uitlaat en heb weleens gedacht aan chromen tips, maar vind dit eigenlijk wel zo mooi en subtiel. Geeft alleen maar een leuker effect als je bij een verkeerslicht een sjonnie helemaal weg rijdt met het dak open >:) Ze verwachten het gewoon niet dat een wat oudere cabrio ook nog best makkelijk onder de 10 seconden naar de 100 kan komen B)
Ik heb idd wat foto's zitten bekijken gisteren en die dubbele dubbele uitlaat laat ik maar varen, ik wacht wel tot de huidige einddemper de geest geeft (if ooit) en dan maar eens op zoek naar een beetje sportiever geluid.

Al ben ik wel bang dat dat toch al gauw gaat vervelen en dat ik me ga irriteren aan het extra geluid.

Ik heb de "professional" head unit en die schijnt redelijk goed te zijn, maar de stock speakers in de e46 zijn volgens mij... uhm.. k*t. :) Heb al eens met de eq zitten stoeien en dan wordt het wel iets beter. Aan de andere kant is het dan weer net niet slecht genoeg om er veel geld in te gaan steken, anders zou ik meteen voor die bavarian soundworks oid gaan.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Flagg schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:32:
[...]

Ik heb idd wat foto's zitten bekijken gisteren en die dubbele dubbele uitlaat laat ik maar varen, ik wacht wel tot de huidige einddemper de geest geeft (if ooit) en dan maar eens op zoek naar een beetje sportiever geluid.

Al ben ik wel bang dat dat toch al gauw gaat vervelen en dat ik me ga irriteren aan het extra geluid.

Ik heb de "professional" head unit en die schijnt redelijk goed te zijn, maar de stock speakers in de e46 zijn volgens mij... uhm.. k*t. :) Heb al eens met de eq zitten stoeien en dan wordt het wel iets beter. Aan de andere kant is het dan weer net niet slecht genoeg om er veel geld in te gaan steken, anders zou ik meteen voor die bavarian soundworks oid gaan.
Bij de E36 gebruikte BMW altijd Nokia-speakers, niet de beste op de markt. Volgens mij was dat bij de E46 ook nog het geval. Als je ook ziet hoe mijn CD43 ingesteld staat om nog een beetje acceptabel geluid te laten produceren, schaam ik me eigenlijk diep (hoog vol open, laag op 3/4 of zo).

Een BSW-set is wel mooi, maar ook erg prijzig. Ik weet niet hoe flexibel de E46 is qua speakers, maar aftermarket is vaak wel goed spul te koop.

@_eXistenZ_
Die stock headers zien er inderdaad niet optimaal uit. Als ik dat vergelijk met wat standaard aan een M52 (en M50 ook dacht ik) hangt...
Afbeeldingslocatie: http://i1124.photobucket.com/albums/l573/Kevin535is/Clang/DSC_0254.jpg
Nog verre van optimaal, maar al beter dan wat de M54 blijkbaar heeft. En geen kats (die liggen ver op onder de auto).

Gisteren nog even zitten genieten van een mooi uitlaatgeluid. Een Aston Martin die voor mij even het gas open trok. En aangezien ik met het dak open reed, zat ik eerste rang :9~ Om daarna mijn gas ook wat dieper in te trappen om hem nog een beetje bij te houden en vervolgens denken "wat kom ik iedereen toch hard voorbij zetten :? " Ik reed inmiddels 160 O-)

Overigens rijdt de auto weer zonder problemen... Dus wat het nou precies was :? Zaterdag maar even langs de garage.

Pagina: 1 ... 10 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.