Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.613 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ConZito schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:53:
Reclame op de kentekenplaathouder als je echt heel erg je best doet met kijken ;)
Ja dat snap ik, maar ik snap niet waarom er al twee keer over gevallen wordt dat de dealernaam op de kentekenplaathouder staat. Dat gebeurt hier toch net zo?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Okee, ja ach, sommige mensen storen zich daaraan, ik rijd ook nog reclame, het zal me jeuken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ik vind het ontzettend lelijk. En ik ben niet de enige
Dealerstickers en logo's op auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Heel fijn natuurlijk, maar als het op de auto's van anderen aankomt is dat is toch vooral jouw probleem :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Dit forum is niet bedoeld als vraag & aanbod, maar je mag je auto wel in je signature te koop zetten. Succes met de verkoop!

[ Voor 81% gewijzigd door Grrrrrene op 30-03-2012 11:18 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Ik heb express de platen er op zitten van de Duitse dealer 8) Import FTW!

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=25&image=a2b4f27a08ec9dec55ad0049c0ece703&mode=forum

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
EvaluationCopy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:36:
[mbr]Dit forum is niet bedoeld als vraag & aanbod, maar je mag je auto wel in je signature te koop zetten. Succes met de verkoop! [/mbr]
Excuseer, dat gebeurt wel vaker hier. Het is ook niet voor mezelf, meer om liefhebbers even te wijzen op iets.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:08:
Ik heb express de platen er op zitten van de Duitse dealer 8) Import FTW!

[afbeelding]
Schmidt met dt is dan ook weer lekker fout Duits! :+ Zo'n woord dat je niet normaal kunt uitspreken maar alleen kunt uitspreken als een gestapo officier.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:33
mooie foto, prachtige glans ook, lukt me nooit op fotos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:51

mr_petit

opperprutser

Ja hiero ook gewoon dealerreclame uit zuid duitsland :7
Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/z4/pics/diffuser.jpg

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Reloader schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:04:
mooie foto, prachtige glans ook, lukt me nooit op fotos :(
Haha omdattie bij de detailer stond ja :P Dat is mij ook nog nooit gelukt daarna.
Het zal me ongeveer 3 uur lang lukken omdat volgende week mijn auto een respray krijgt, en daarna ook weer nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Als je een kentekenhouder van de BMW Niederlassung hebt ben je helemaal boas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ik zit zelf te kijken naar een 3-serie en een 5-serie (budget is ongeveer 16k, als het kan incl. garantie). Ik heb nooit een BWM gehad, maar wel gereden van collega's en vrienden, en ben er altijd verliefd op geweest :+

Wat is het grootste praktische verschil tussen de 3 en 5 serie afgezien van prestaties en verbruik? Is een 5-serie veel duurder qua onderhoud/kosten?

Excuus, ik zie al wat commentaar dat eerder gegeven is. Lekker handig, eerst posten en daarna Zoeken... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Nitai op 30-03-2012 16:35 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Nitai schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:33:
Ik zit zelf te kijken naar een 3-serie en een 5-serie (budget is ongeveer 16k, als het kan incl. garantie). Ik heb nooit een BWM gehad, maar wel gereden van collega's en vrienden, en ben er altijd verliefd op geweest :+

Wat is het grootste praktische verschil tussen de 3 en 5 serie afgezien van prestaties en verbruik? Is een 5-serie veel duurder qua onderhoud/kosten?

Excuus, ik zie al wat commentaar dat eerder gegeven is. Lekker handig, eerst posten en daarna Zoeken... ;)
Voor 16k heb je een leuke keuze in zowel 3 als 5 serie.

De 3 ris afgesteld ale een mix tussen comfortabel en sportief. De 5 is meer op comfort afgesteld. Ga met beide een keer rijden en je merkt meteen welke auto jou lekkerder zit.

Zoek je een benzine of diesel?

/me rijdt een 10 jaar oude 3 coupe en een 10 jaar oude R1150R. Koning der oude BMW's ;)

[ Voor 4% gewijzigd door t_captain op 30-03-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

t_captain schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:42:
De 3 ris afgesteld ale een mix tussen comfortabel en sportief. De 5 is meer op comfort afgesteld. Ga met beide een keer rijden en je merkt meteen welke auto jou lekkerder zit.
Ook de 5 is zo afgesteld. Maar die bevindt zich gewoon in een andere klasse (groter, zwaarder) en is daardoor comfortabeler dan een 3-serie. Maar binnen die klasse (E, A6, 5) is de 5 nog steeds degene met de "ideale" mix tussen sportief en comfortabel.

De 5 is ten opzichte van de 3 gewoon wat groter, comfortabeler en wat beter afgewerkt. Maar is dus ook weer wat duurder (onderhoud, belasting, verzekering, verbruik).

Maar idd zoals t_captain zegt.....beide even rijden en je keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Een 7 is pas comfort bij BMW!

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Thx voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 13:42
De BMW 7 Serie Sedan is een unieke synthese van sportiviteit en elegance. De grote niervormige grille laat geen twijfel over zijn afkomst bestaan. De voor BMW zo kenmerkende schouderlijn loopt over de volle lengte, neemt de portiergrepen op en vloeit uit naar achteren. In een markante achterzijde, met ook in het donker onmiskenbare achterlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het Fantoom schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:10:
De BMW 7 Serie Sedan is een unieke synthese van sportiviteit en elegance. De grote niervormige grille laat geen twijfel over zijn afkomst bestaan. De voor BMW zo kenmerkende schouderlijn loopt over de volle lengte, neemt de portiergrepen op en vloeit uit naar achteren. In een markante achterzijde, met ook in het donker onmiskenbare achterlichten.
Ik hoop dat je dit uit een boekje/brochure hebt? Als je dit nu zelf neerpent, mag je je wel laten opnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Een 7 moet je alleen niet zelf in rijden maar in gereden worden.

Ik vind het altijd een beetje sneu als je zelf je 7 serie moet besturen. ;w

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Like a boss :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Flagg schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:22:
[...]

Een 7 moet je alleen niet zelf in rijden maar in gereden worden.

Ik vind het altijd een beetje sneu als je zelf je 7 serie moet besturen. ;w
Ja wat ben je dan sneu zeg :? |:( . Ooit wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat mensen het chill vinden om in een luxe limo te rijden? Laat de 7-serie er nu net een zijn die het rijden voor de bestuurder ook nog leuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Voor het èchte achterin zitten en je laten rijden heeft bmw al een andere lijn boven de 7 serie....

Afbeeldingslocatie: http://carsrollsroyce.info/wp-content/uploads/rolls_royce_interior-7138.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
mr_petit schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:25:
Voor het èchte achterin zitten en je laten rijden heeft bmw al een andere lijn boven de 7 serie....

[afbeelding]

;)
In een reisbus/touring car heb je dezelfde 'luxe'. Zelf rijden is toch leuker maar niet in een Rolls, alleen al vanwege dat afschuwelijke kitsch interieur. De ontwerper was van Turkse afkomst?

Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-pqr/Rolls-Royce-Phantom-Dash-1280x960.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als ik in een reisbus zeg "james: hier linksaf" dan gaat die bus gewoon rechtdoor :?

En dan heb ik het nog maar niet over de medepassagiers :X

Toch niet helemaal hetzelfde hoor :7

De hoofd van design is trouwens van nederlandse afkomst.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 31-03-2012 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
De hoofddesigner van Rolls Royce (inderdaad onder een nederlander) is van britse komaf. De exterior designer trouwens ook.

edit: bron: Wikipedia: Rolls-Royce Ghost (bijvoorbeeld - google the rest yourself)

[ Voor 39% gewijzigd door wheez50 op 31-03-2012 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Femme schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:01:
[...]

Ja wat ben je dan sneu zeg :? |:( . Ooit wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat mensen het chill vinden om in een luxe limo te rijden? Laat de 7-serie er nu net een zijn die het rijden voor de bestuurder ook nog leuk maakt.
Ik ben ook pro-sieben (de auto, niet perse het TV kanaal) ;)

Het leuke van zo'n baas-bak is dat niemand ze tweedehands wil hebben. Mensen die in de klasse van een 7 rijden, kopen hem vaak gemakkelijk nieuw. Mensen die het geld niet hebben voor een nieuwe, willen zich ook wel eens storen aan een wegenbelasting van 200+ euro per maand op diesel of een verbruik van 1:7 op benzine. Gevolg: de liefhebber kan voor een bescheiden bedrag een strak exemplaar scoren.

http://www.autotrader.nl/...?zoekopdracht=bmw-7-serie

En dat allemaal de prijs van een nieuwe Astra (+- 25k), inclusief:

- 3.5 jaar wegenbelasting
- 3.5 jaar benzine (15.000 km/jaar verbruik 1:7)
- 3.5 jaar onderhoud (1000 euro per jaar)

Wat dat betreft kun je je afvragen of mensen niet te snel terugdeinzen voor een auto met hoge operationele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Al is 1000 per jaar aan onderhoud waarschijnlijk wat optimistisch..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zou zeggen dat je met 1000 euro bij 15000 km/jaar een aardig eind zou moeten komen. Ongeveer 250 euro zal opgaan aan banden (4 stuks per 3 jaar). Het ene jaar heb je een kleine beurt, het andere jaar een grote. Dan blijft er nog best een paar honderd euro per jaar over voor reparaties.

Maar goed, misschien is het 1200 euro per jaar. Mijn punt is dat veel mensen afhaken bij de gedachte dat zo'n auto wat meer benzine lust, maar tegelijk niemand ervan schrikt dat een gangbare middenklasser 25.000 euro kost in de aanschaf. Ik denk dat de oude 735i mij heel wat meer plezier zou geven dan een nieuwe Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb een keer met een 7 bij de dealer gestaan voor een beurt en die mocht na het aftikken van dik 1800 euro weer mee naar huis en toen hoefde er niets bijzonders aan te gebeuren. Als je alleen het absoluut minimale doet om het ding APK-waardig en rijdbaar te houden red je het misschien net met 1000 euro maar bij onderhoud volgens het boekje kom je daar zwaar tekort aan.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Femme schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:01:
[...]

Iets met " ik vind" en " een beetje".

In een 7 serie zie je er gewoon uit als de chauffeur die zijn baas op gaat halen, maakt verder geen reet uit, als iemand het een lekkere auto vind moet ie dat gewoon doen.

Ik rijd in een bmw cabrio, iedereen kijkt me vreemd aan als ze zien dat ik geen marrokaan ben. :p

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Waarom zijn er eigenlijk geen cabrio's van de 5, of nog beter de 7 ?:)

Wie achterin gaat zitten in zo'n auto lijkt absoluut niet op een Marokkaan. Het heeft een klassieke centraal-europese charme :)

okee, jaren '30 en Duits i.p.v. klassiek en centraal europees. Gaat wel goed samen met een uniform en een gek snorretje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Flagg schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:50:
[...]

Iets met " ik vind" en " een beetje".

In een 7 serie zie je er gewoon uit als de chauffeur die zijn baas op gaat halen, maakt verder geen reet uit, als iemand het een lekkere auto vind moet ie dat gewoon doen.

Ik rijd in een bmw cabrio, iedereen kijkt me vreemd aan als ze zien dat ik geen marrokaan ben. :p
BMW is juist het merk waar de eigenaar zelf achter het stuur zit. Iemand die zich laat rijden, zit in een Merc. S-klasse, Audi A8 of VW Pheaton.

Hetzelfde als met Bentley en Rolls, bij die eerste zit de eigenaar ook zelfs achter het stuur.

En dat zie je en merk je in de auto. Een BMW 7 laat zich nog steeds sportief rijden, en naar zeggen (ik heb er zelf nooit in mogen rijden), communiceert die ook met de bestuurder. Bij een Merc gaat het om comfort, en niet anders.

Vandaag had ik bij de dealer de kans de nieuwe 3 eens te bekijken, maar man man :9~
De neus was al mooi op de foto's, maar in het echt is die helemaal geslaagd. Die mogen ze bij mij wel voor de deur neerzetten, hoeft niet eens een strik om.

Ik was trouwens bij de dealer vanwege de startproblemen afgelopen woensdag. Helaas was de uitslag dat er niks in de computer stond... Wel 3 andere fouten, maar die waren totaal niet relevant of interessant (airbagsensormat, snelheidssensor en tankontluchting). Alleen de tankontluchting is iets waar ik nog wat aan ga doen, de andere 2 leken incidentele storingen te zijn, waarbij de snelheidssensor alleen een melding betrof dat snelheid en toerental een keer niet gematched hadden.

En ik ben weer een stapje dichterbij een nette buitenspiegel. Eindelijk is het gelukt een goede, strakke en gladde primerlaag erop te krijgen *O* Morgen gaat dan eindelijk het zwart erop.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:42
Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/4976/20120331140621rezized.jpg

Eindelijk is het dan zover. Afgelopen vrijdag opgehaald :*)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:29

Bever!

3

330, morpheus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Klopt een 330i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Nice! Ziet er netjes uit en een 330 is helemaal top natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Oei oei oei, erg lekker! Welkom in de kring maat ;)

Mijn 330i is vanavond afgeleverd bij de spuiterij, en mag ik over 2 weken weer ophalen.
De komende twee weken dus op de fiets en met de trein naar m'n werk, maarja je weet niet wat je hebt tot het weg is...
t_captain schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:22:
Ik zou zeggen dat je met 1000 euro bij 15000 km/jaar een aardig eind zou moeten komen.
Een kleine greep uit de kosten van mijn auto afgelopen jaar (en dat is "maar" een 3-serie dus ik schat de helft goedkoper dan een 7-serie):

- Nieuwe remleidingen achter: 700 euro.
- Remschijven en remblokken vóór: 250 euro.
- Ophanging vóór (spoorstangen / draagarmen / rubbers / veerpootlagers): ~ 400 euro.
- Bandjes vóór en achter: 700 euro.
- Benzine bij 20.000 km/jaar: 3000 euro
- Inspection 1 en 2: ~ 300 en 200 euro.

Ik heb nog wel meer dingen gedaan aan m'n auto maar die waren niet allemaal even noodzakelijk, kun je meer zien als upgrades. Die tel ik dus niet mee voor het lijstje hierboven, en ik ben ook vast 1 of 2 reparaties/ onderhoudspunten vergeten.

Succes dus met je 1000 euro per jaar in een 7!

Tevens weet je nu gelijk de reden dat 2ehands 7-series naar verhouding zo goedkoop zijn: ze zijn onbetaalbaar aan onderhoud.

[ Voor 90% gewijzigd door _eXistenZ_ op 02-04-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

_eXistenZ_ schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:46:
Oei oei oei, erg lekker! Welkom in de kring maat ;)

Mijn 330i is vanavond afgeleverd bij de spuiterij, en mag ik over 2 weken weer ophalen.
De komende twee weken dus op de fiets en met de trein naar m'n werk, maarja je weet niet wat je hebt tot het weg is...

[...]

Een kleine greep uit de kosten van mijn auto afgelopen jaar (en dat is "maar" een 3-serie dus ik schat de helft goedkoper dan een 7-serie):

- Nieuwe remleidingen achter: 700 euro.
- Remschijven en remblokken vóór: 250 euro.
- Ophanging vóór (spoorstangen / draagarmen / rubbers / veerpootlagers): ~ 400 euro.
- Bandjes vóór en achter: 700 euro.
- Benzine bij 20.000 km/jaar: 3000 euro
- Inspection 1 en 2: ~ 300 en 200 euro.
Ben ik toch blij veel klusjes zelf te kunnen doen... Voor minder dan die €400 die jij kwijt was door de schokdempers voor, vervang ik rondom met Bilsteins... (met dank aan eBay, dat wel). En remschijven zijn misschien ook maar de helft.

Niet dat onderdelen zoveel goedkoper zijn, maar puur besparing op arbeid.
Ik heb nog wel meer dingen gedaan aan m'n auto maar die waren niet allemaal even noodzakelijk, kun je meer zien als upgrades. Die tel ik dus niet mee voor het lijstje hierboven, en ik ben ook vast 1 of 2 reparaties/ onderhoudspunten vergeten.

Succes dus met je 1000 euro per jaar in een 7!

Tevens weet je nu gelijk de reden dat 2ehands 7-series naar verhouding zo goedkoop zijn: ze zijn onbetaalbaar aan onderhoud.
+1

Een 7 is zoveel zwaarder en complexer dat alles veel kostbaarder wordt. Een 7 heeft geen gewone schokdempers, maar actieve, de motor is groter (meer olie, vaak meer cilinders), complexe boord elektronica, dure bandenmaat, etc.

Particulier is een 7 in mijn ogen eigenlijk geen interessante auto, tenzij je goed in de slappe was zit en een mille meer of minder je niet meer boeit. Maar dan kan je waarschijnlijk ook een nieuwe 7 rijden.

Je kan het heel simpel vergelijken met een Ferrari. Met een beetje zoeken is een Ferrari niet duur in aanschaf. Met dank aan hun relatief lage gewicht, is de wegenbelasting ook niet schokkend. Maar verzekering en verbruik zal al wat pijnlijker zijn, de kosten aan onderhoud zijn hoog genoeg om ook elke 2 jaar een nieuwe zak-japanner te kunnen kopen (Suzuki Alto om maar iets te noemen).

Wil je luxe rijden, koop dan een goed uitgeruste 5, die is een stuk praktischer en kost je maar een halve rib qua onderhoud ;)

Ow, en niet onbelangrijk, in de praktijk is een 7 echt gigantisch groot. Ik vind mijn 3 al een redelijk onhandige auto af en toe, en dan ben ik al heel wat smalle straatjes en krappe momenten gewend.
Afgelopen week zag ik echter iemand met een 7 bij mij op het werk parkeren, en die wagen paste eigenlijk niet meer in de parkeervakken (zowel de lengte als breedte), vakken waar mijn 3 bijna in verzuipt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Mijn auto is ook zelfonderhouden :) Schokdempers zijn zo'n beetje het enige dat ik niet vervangen heb aan de ophanging, je vergelijkt appels met peren ;)

[ Voor 54% gewijzigd door _eXistenZ_ op 02-04-2012 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Damn, wat zijn de onderdelen bij jou dan duur... Remleidingen ook zelf gedaan dan? Bij de E46 weet ik dat die in arbeid kostbaar zijn, omdat de benzinetank er onderuit moet, maar de leidingen zelf zijn niet echt kostbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 16:05
deepbass909 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:47:
[mijn (JustAJ) gezever over cassette-3.5mm jack adapter die het niet/half doet]

Eerste vraag, speelt hij gewone cassette's wel goed af?

Zo ja, dan lijnen de kop van de cassette speler en de adapter-cassette niet goed uit met elkaar. Een vrij standaard probleem met die dingen. De tape uit een cassette bandje wordt namelijk midden over de kop geleidt door een vorkje voor of achter de kop en het maakt dan niet uit of de kop een millimeter te hoog of laag staat. Maar die adapter-cassettes kunnen dat vorkje niet gebruiken en vertrouwen op een goede uitlijning van de lees-kop.

Ik weet niet hoe dat dingetje van je in elkaar zit, maar vaak kan je de kop in die cassette wel iets zijwaarts duwen. Welke kant op, is een beetje trail 'n error, vrees ik. Je zal horen dat het geluid helderder of juist slechter wordt.
Als eerste excuses voor de late reactie, en daardoor ingaan op iets wat 2 pagina's geleden besproken werd, maar heb het even druk gehad met school :P

Anyway, gewone bandjes speelt die dus goed af. De adapter doet het vrij wisselend, maar de overheersende factor is dat de speakers links in de Mini het goed doen, en rechts komt er niks uit. Soms ook rechtsachter icm linksachter, maar rechtsvoor doet nooit wat. Met een gewoon bandje dus wel. De kop bewegen kan niet, omdat de speler me hele bandje opvreet alstie gaat spelen :P Openschroeven en de kop bewegen kan ook nauwelijks, zit heul weinig speling in. Als ik tijdens het spelen het bandje wat probeer te bewegen hoor je soms wel iets verschil, maar het wordt vaak alleen maar slechter :P

foto van de bandjes spelert in de Mini
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vVR5ks.jpg

en een foto van de cassette - 3.5mm adapter.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sKBPqs.jpg
plaatjes zijn klikbaar

Is er trouwens ook zoiets als een Hi-Fi topic hier op tweakers. Misschien dat ze daar er ook wat over weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Zo op afstand is het een beetje moeilijk in te schatten wat er fout gaat... Ik heb zelf ooit zo'n bandje gemaakt en ik weet dat het uitlijnen van de kop de grootste uitdaging was. Een onzichtbare verbuiging kon het verschil zijn van helder geluid en muf. Ik vermoed daarom dat bij jou de uitlijning ook fout zit, maar het zou niet zo goed een draadbreukje kunnen zijn o.i.d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ik dacht dat het een inbouwsysteem was - maar uit de foto lijkt het een losse radio-unit te zijn. Waarom zet je er niet gewoon een nieuwe radio in van drie tientjes? Is echt zo slecht niet en draait zelfs mp3cdtjes af. Tenminste, de eerste paar maanden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

deepbass909 schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:41:
Damn, wat zijn de onderdelen bij jou dan duur... Remleidingen ook zelf gedaan dan? Bij de E46 weet ik dat die in arbeid kostbaar zijn, omdat de benzinetank er onderuit moet, maar de leidingen zelf zijn niet echt kostbaar.
Voor die remleidingen is hij afaik naar de dealer geweest :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tdw schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:26:
[...]

Voor die remleidingen is hij afaik naar de dealer geweest :)
Ja, dat zei hij niet, hij zei dat alleen de schokdempers door een garage/dealer gedaan waren :p

Waar huisvlijt trouwens goed voor kan zijn:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-5lGK5J8lYD8/T3nP4nnn0MI/AAAAAAAACkI/HsqOzBg7tlc/s640/2012-04-02%252018.02.04.jpg
*O*

Mijn eerste spuitproject ooit (op wat klein hobby werk na) en het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf.

Zou ik nu ook een hele auto kunnen spuiten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
deepbass909 schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:41:
Laten doen door de BMW-dealer.

De rest valt zat mee imho, dat wordt gedaan door een bevriende garage waar ik zo nu en dan mee help klussen op de zaterdagen :)

Bij bijv Inspection 1 was dat incluis de bougies enzo vervangen om gewoon een baseline qua onderhoud te hebben toen ie uit Duitsland kwam, en die bijv. van de remmerij is al 100 euro per schijf, daar komen dan blokkies van RedStuff en braided hoses van Goodridge en remolie bij enzo nog :)

Voor de ophanging hebben we bijv. weer een kogeltrekker gehaald van 70 euro om de zooi los te krijgen.

Zo'n beetje elke beurt die daar staat dus heeft wel wat extra's er in zitten die niet persee nodig zijn maar die ik wel graag doe omdat ik het onderhoud royaal laat doen i.p.v. alleen het broodnodige :)

[ Voor 49% gewijzigd door _eXistenZ_ op 02-04-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat vind ik sowieso een goede instelling, zeker als je een auto gewoon goed wilt houden. Braided hoses drijven de kosten van remmen vervangen wel op. Ik hou het bij gewone leidingen.

Ik ben wel aan het rondkijken naar nieuwe schijven achter. Ik twijfel alleen nog of ik voor goedkoop eBay ga (2 schijven + blokken voor zo'n €50 inc. verzending), of meer uitgeef en bij de groothandel Bosch of vergelijkbaar haal. De schijven achter zijn nou ook weer niet zo belangrijk...

Ik heb al een beetje zitten puzzelen met m'n vakantiegeld, en waarschijnlijk gaat een deel daarvan naar nieuwe schokdempers rondom en een Dice Mediabridge. En dan, samen met nieuwe schijven achter, begint de wagen behoorlijk op het niveau te komen waarvan ik het waard vind om geld in het uiterlijk te gaan pompen (lakschades herstellen, nieuwe kap, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
wheez50 schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:51:
Ik dacht dat het een inbouwsysteem was - maar uit de foto lijkt het een losse radio-unit te zijn. Waarom zet je er niet gewoon een nieuwe radio in van drie tientjes? Is echt zo slecht niet en draait zelfs mp3cdtjes af. Tenminste, de eerste paar maanden O-)
Tja, ik ben wel min of meer een computernerd, maar daar heb ik dan geen verstand van.

Naja, als die voor een paar tientjes een paar maanden mp3cdtjes afspeelt... En heb je er (dat vind ik nog belangrijker) een 3.5mm jack bij?
Editje: Of dat je er een (micro)sd in kan schuiven?

[ Voor 4% gewijzigd door JustAJ op 02-04-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Uhmm - ligt aan de uitvoering.

Zo snel ff iets gevonden:
http://www.kijkshop.nl/pr...quant-autoradio-mcr-1256/

edit: ik heb ze goedkoper gezien met alleen usb of alleen aux.

[ Voor 18% gewijzigd door wheez50 op 02-04-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheusk schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:15:
[afbeelding]

Eindelijk is het dan zover. Afgelopen vrijdag opgehaald :*)
Mooie wagen!! Al flink zitten poetsen of een fanatieke verkoper?
Zal morgen een foto plaatsen, zitten 19 inc sterspaaks onder met een hele dikke set performance remmen.. Van de week mn bmw performance motorupdate en mn m kit en auto heeft zn verwenbeurt weer gehad haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
wheez50 schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:35:
Uhmm - ligt aan de uitvoering.

Zo snel ff iets gevonden:
http://www.kijkshop.nl/pr...quant-autoradio-mcr-1256/

edit: ik heb ze goedkoper gezien met alleen usb of alleen aux.
Ik zit is ff met me pa (van hem is de Mini tenslotte :P ) naar radio's te kijken, maar weet hier iemand wat voor radio-aansluiting de Mini Cooper heeft? Model 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

deepbass909 schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:32:
[...]

Ja, dat zei hij niet, hij zei dat alleen de schokdempers door een garage/dealer gedaan waren :p

Waar huisvlijt trouwens goed voor kan zijn:
[afbeelding]
*O*

Mijn eerste spuitproject ooit (op wat klein hobby werk na) en het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf.

Zou ik nu ook een hele auto kunnen spuiten? :+
Ik kan op de foto niet zien wat je hebt gespoten, dus kennelijk is het goed gelukt :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
@hierboven - staat eerder in het topic: de bevestigingen van zijn spiegels. Die waren geprimerd voor het sjonniegehalte, maar nu komt 'ie er toch op teruch ^^

@radio-in-mini. Da's vrijwel altijd een din-aansluiting. En anders zijn verloopjes bij de halfords (en andere semi- en volledige autozaken) te krijgen. Let gelijk ff op de antenne ingang: je hebt een klein model en een groot model. Kijk of je radio en auto overeenkomen. Anders verloopje (laatste keer dat ik er een kocht was 'ie 4,25... de afzetters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tomatoman schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:09:
[...]
Ik kan op de foto niet zien wat je hebt gespoten, dus kennelijk is het goed gelukt :)
De basis van de buitenspiegel (de zware driehoek) is opnieuw gespoten. In het echt kan je wel wat imperfecties zien, maar dan moet je echt gaan zoeken.
wheez50 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 00:58:
@hierboven - staat eerder in het topic: de bevestigingen van zijn spiegels. Die waren geprimerd voor het sjonniegehalte, maar nu komt 'ie er toch op teruch ^^
Ja, ik werd een beetje moe van al die petjes die dachten dat een geprimerde voorbumper wel een spiegel zouden overtreffen bij een stoplichtsprint...

:+
@radio-in-mini. Da's vrijwel altijd een din-aansluiting. En anders zijn verloopjes bij de halfords (en andere semi- en volledige autozaken) te krijgen. Let gelijk ff op de antenne ingang: je hebt een klein model en een groot model. Kijk of je radio en auto overeenkomen. Anders verloopje (laatste keer dat ik er een kocht was 'ie 4,25... de afzetters).
Ga er eigenlijk maar vanuit dat je een antenne-verloop nodig hebt. Auto-radio's hebben vrijwel zonder uitzondering nog altijd de oude, diepe aansluiting, terwijl in auto's al jaren de nieuwere DIN-aansluiting gebruikt wordt (de korte plug).

Het lijkt er overigens op dat BMW voor de Mini dezelfde plug heeft gebruikt als in de reguliere BMW's en dat er dus een verloop naar ISO nodig is.
Afbeeldingslocatie: http://www.powernetshop.at/media/images/bmw_1024-02_big.jpg

Die kan je voor veel geld bij Halfords halen, of even op eBay rondneuzen en exact dezelfde voor minder dan de helft kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Spiegel ziet er weer keurig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ik overweeg stérk om volgend schatje aan te schaffen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y1Ldm.jpg

E93 325d Cabrio, 2008 eerste inschrijving, 145k op de klok, steptronic automaat.
I think I'm in love O+

Aandachtspunten?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

DexterBelgium schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:44:
Ik overweeg stérk om volgend schatje aan te schaffen:

[afbeelding]

E93 325d Cabrio, 2008 eerste inschrijving, 145k op de klok, steptronic automaat.
I think I'm in love O+

Aandachtspunten?
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Het kan liggen aan de kwaliteit van de foto/JPG compressie, maar die lak ziet er niet al te best uit. Is het donkergroen of zwart bijvoorbeeld?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hij is wel vuil aan de andere kant? :P

http://www.autozone.be/bm...ekId=5016709&locale=nl_BE

En het ergste is: bij de beschrijving staat GPS maar ik zie er geen op de foto?

[ Voor 23% gewijzigd door Snake op 03-04-2012 16:48 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Lijkt erop dat de foto 's ochtends is genomen - zou gewoon een condenswaas kunnen zijn: check ff ov het leer van de stoelen ok is. En voel onder de matten/de bodembekleding of dat vochtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Hij was inderdaad waanzinnig vuil, dealer (waar hij te koop staat) heeft hem met me vanochtend door zijn eigen carwash gehaald, dat zag er al veel beter uit. Lak heeft wat schade (kras vooronder op de onderste lip, kap/bluts in de chauffeurdeur en kras op de achterbumper), dus da's een punt dat de prijs in principe naar beneden haalt.

Het is Saphirschwarz, btw.

Leer van de stoelen (en het hele interieur trouwens) is belachelijk goed, echt niks aan te zien.

GPS: is blijkbaar de "professional" gps, de miniversie, die maar een 6.5 inch scherm heeft. Eigenlijk boeit me dat minder, en ik vind het eigenlijk mooier staan. Ingebouwde gps is toch vaak snel outdated, dus dan liever dat het niet half mijn cockpit overneemt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8hjN4.jpg
Daarzo.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Grootste minpunt voor mij is al direct het punt dat het een diesel is... Het is niet voor niets dat jaren lang cabrio's alleen als benzine-uitvoering werden geleverd... Juist als je open rijdt, wil je niet de ratel van een diesel horen, hoe bescheiden hij bij een BMW ook mag zijn. Ook als je rustig rijdt is die namelijk aanwezig, terwijl een grote benzine motor nagenoeg stil is.
Zelfs met het dak open hoor ik mijn motor zelden boven de omgeving uitkomen, tenzij ik even lekker door haal, dan komt het echte 6-cilinder geluid ineens naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Met 145K km's zou ik nooit kopen, zoek er 1 met 100K minder. Het geld dat je nu misschien bespaart ben je anders op korte termijn weer kwijt aan reparaties.
deepbass909 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:17:
Grootste minpunt voor mij is al direct het punt dat het een diesel is... Het is niet voor niets dat jaren lang cabrio's alleen als benzine-uitvoering werden geleverd... Juist als je open rijdt, wil je niet de ratel van een diesel horen, hoe bescheiden hij bij een BMW ook mag zijn.
Oplossing is dan een E92 halen, is nog mooier ook. Maar diesel is toch wel een stuk voordeliger tov van een gelijkwaardige benzinemotor qua verbruik bij genoeg km's. In België is de besparing denk ik nog groter.

[ Voor 66% gewijzigd door Het Fantoom op 03-04-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff inspringen op de navi.l ik zou echt een groot scherm nemen! Kan je ook een filmpje kijken. Bmw werkt met of inbouw harde schijf of cds, ik heb het laatste en dan koop je voor 100 euro een nieuwe update, krijg je 3 cds voor heel europa inc turkije met alle wegen erop. Auto is echt een stuk minder waard zonder gps( geeft niets, maar hou dat ff als aandachtspuntje bij aanschaf in de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Die gps in dat ventilatiegat is toch niet officieel van BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ook met een groot scherm kun je standaard geen filmpje kijken. Sowieso vind ik het twijfelachtig of je dit wel moet willen. Zelf ben je te druk met rijden en wanneer je medepassagier iets wil kijken op een lange rit heb je juist vaak de navi nodig.

Daarnaast werkt (het CCC systeem) het met DVD's die ruim in de mindere legale kringen zijn te verkrijgen. Dat scheelt weer een slok op de borrel. Maar voor 2008 kan het ook het CIC systeem zijn, die werkt met HD.

Het BMW is systeem is geloof ik van NAVTEQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Navigatie lijkt niet echt origineel. Zie ook de afstandsbediening. BMW heeft toch normaliter alleen besturing via idrive fabrieksaf?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het navigatiesysteem in het ventilatiegat is als accessoire geleverd door dealers. Bij een gebruikte BMW zou ik een exemplaar uitzoeken met het Professional-navigatiesysteem. Dit werkt lang niet slecht en het is ook handiger bij het afspelen van muziek icm een iPod-interface.

Mijn ex-lease 330i heb ik naar ruim 140K km gereden en die auto reed absoluut probleemloos afgezien van een paar kleine dingetjes. De zeven jaar oudere B10 had bij een gelijke kilometerstand de hele tijd storende imperfecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

DexterBelgium schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:35:
Hij was inderdaad waanzinnig vuil, dealer (waar hij te koop staat) heeft hem met me vanochtend door zijn eigen carwash gehaald, dat zag er al veel beter uit. Lak heeft wat schade
Duh, als je door de krasstraat gaat met een zwarte auto :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Het Fantoom schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:22:
Met 145K km's zou ik nooit kopen, zoek er 1 met 100K minder. Het geld dat je nu misschien bespaart ben je anders op korte termijn weer kwijt aan reparaties.

[...]
waarom niet? is echt niets voor een diesel, en 100k kilometers minder is zomaar een heel stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Femme schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:32:
Het navigatiesysteem in het ventilatiegat is als accessoire geleverd door dealers. Bij een gebruikte BMW zou ik een exemplaar uitzoeken met het Professional-navigatiesysteem. Dit werkt lang niet slecht en het is ook handiger bij het afspelen van muziek icm een iPod-interface.

Mijn ex-lease 330i heb ik naar ruim 140K km gereden en die auto reed absoluut probleemloos afgezien van een paar kleine dingetjes. De zeven jaar oudere B10 had bij een gelijke kilometerstand de hele tijd storende imperfecties.
Wahey, een reactie van de head-BMW honcho himself :)

Voor jou is de navi dus een serieuze min, begrijp ik. Had het idd al in die kolom geplaatst, het leek me in de testrit eigenlijk alleen nuttig voor "in noodgevallen". Het stoort me wel een beetje dat de navi en bluetooth alletwee +-aftermarket zijn.

De kms maakte ik me idd geen zorgen in. Heb de service history gezien (altijd bij dezelfde garage waar hij nu staat onderhouden geweest) en daar bleken echt geen kinderziektes of weerkerende problemen uit.

Mmmm. Doubts. Maar welke richting ik uit ga is me nu wel duidelijk. Alleen nog even tobben of het deze exacte schoonheid wordt.
Arfman schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:50:
[...]

Duh, als je door de krasstraat gaat met een zwarte auto :P
Was wel de wasinstallatie van de dealer zelf, die niet met borstels werkte maar met een soort bewegende hogedrukreinigerdinges... zeer nifty en geen krassen. Had ook niet anders verwacht, is best wel een leuke dealer (is ook M-dealer, en de showroom EN de tweedehandsparkings was best wel sappig op dat vlak... 1M, M3, M5 allemaal broederlijk naast een. Witte M3,42k?... gelukkig dat ik het geld niet heb om dat ding op de baan te houden >:) Zo goed als nieuw showroommodel 1M ook zoiets... hou me tegen... :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als detailer zeg ik: show me 1 wasstraat waarmee er geen krassen/swirls op de lak ontstaan, en die man heeft een gouden toekomst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op de foto kun je zien dat de auto in ieder geval niet goed schoon is geworden. Het ziet er typisch uit als een auto die met een hogedrukreiniger is afgespoten maar niet de volle behandeling heeft gehad met borstels of sponzen om het vuil weg te krijgen. Als je 'm na alleen afspuiten laat opdrogen en in de zon zet zie je dat er een matte laag met zooi op de carrosserie is achtergebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Voor alle duidelijkheid: de foto is dus niet van na de carwashbehandeling, maar is een pic van de advertentie (waarvan ik de context dus niet ken). Lijkt me eerder een pic na een stevige regenbui aan de grond te zien. In real life was er van zooi niets te zien na de carwashbeurt.

En Arfman, je hebt natuurlijk gelijk, maar de lakschade is op drie punten van dien aard (putjes/krassen) dat swirls me een luxeprobleem lijken op dit moment. Ook niet echt verbazend met de km-stand.

Eerlijk gezegd is het voor mij mss beter dat de wagen niet puntgaaf is. Zou anders toch maar een week slechtgezind zijn van de eerste lullo met een winkelwagentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:52
alleen is het niet echt een goed teken als een dealer geen moeite steekt in het wassen van de auto voor een foto op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
of de dealer gebruikt m zelf als goed weer autotje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Hmm, vorig jaar zijn de velgen van mijn buurman gestolen. Zojuist stond hij aan mijn deur met het verhaal dat er iemand met een bmw 1 serie (net als de mijne) voor mijn auto stond geparkeerd en een rondje maakte waarbij al mijn velgen (stijl 208) werden geïnspecteerd. We hebben een afgesloten parkeerterrein dus dit is "lichtelijk" verdacht. Toen mijn buurman in de buurt kwam schrok hij, stapte in zijn auto en maakte rechtsomkeert. Via de rdw kan ik idd zien dat het gaat om een bmw 120i.

Dus ik ben bang dat ik mijn auto een deze dagen ook op blokken aantref, of nog erger, gewoon op de parkeerplaats net als mijn buurman... Ik heb wielsloten maar ik lees op internet dat dit alleen tegen een gelegenheidsdief helpt maar niet tegen een voorbereide diefstal. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen? Er zit een klasse 3 alarmsysteem op, maar of dat helpt?

De auto is all risk verzekert maar toch wil ik het liever voorkomen. Lekker slapen zal wel wat lastig zijn de aankomende nachten... Zijn er nog wat zaken die ik kan regelen om ervoor te zorgen dat mijn auto over een week nog steeds op dezelfde velgen staat als vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

IK zou ws in de auto gaan slapen met een honkbalknuppel naast me. >:) Maar dat kan eigenlijk alleen als je zeker weet dat het die nacht gebeurd.

Die velgen kan me niet zoveel schelen maar het kunnen betrappen van zo'n lowlife en het leven langzaam uit zijn ogen zien wegtrekken van pure angst (behold, psychopaat met honkbalknuppel) zou ik heerlijk vinden.

Probleem is dat ik 's ochtends wakker zou worden met de auto op blokken. :F

Flinke extra accu in de kofferbak en aansluiten op de wielen, geen idee hoe je dat het beste kan aansluiten overigens.

Voor de rest camera's erop zetten maar dan loop je achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Enige wat ik nog kon bedenken is om met de passagierszijde strak langs een muurtje te parkeren zodat er geen ruimte is om ze te demonteren, athans aan die zijde. Maar dat is geen praktische oplossing. Heb voor nu maar bedacht om me er niet druk om te maken, hopelijk lukt dat. Banden moeten toch over een paar maanden vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kennelijk heb je het kenteken van de "misschien toekomstige dief". Bewaar dat goed en bewerk je wielen met van dat chemisch DNA. Mochten je velgen worden gestolen, dan kan en misschien een vuist worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 12-09 16:57
Mini gps tracker monteren, ik weet niet hoe je dat vrijwel niet zichtbaar doet maar het is een idee.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:42:
[...]

Mooie wagen!! Al flink zitten poetsen of een fanatieke verkoper?
Volgende week donderdag gaat hij naar het poetsbedrijf voor zowel een binnen- als buitenbehandeling.
Daarna nog maar eens een paar foto's schieten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
DexterBelgium schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:22:
Eerlijk gezegd is het voor mij mss beter dat de wagen niet puntgaaf is. Zou anders toch maar een week slechtgezind zijn van de eerste lullo met een winkelwagentje...
Toen ik mijn BMW kocht zat er ook al een klein putje in de achterdeur. Nauwelijks te zien, dus heb daar de koop niet op laten afketsen. Na een maand had een of andere mongool zijn deur in mijn auto gezet, mooie rechtopstaande kras. Vorige week weer eentje erbij, lekker een stukje geschraapt. Nou ik kan je zeggen, ik ben evengoed slechtgezind na het opmerken van een nieuwe kras. :X

En laten spuiten is veel te duur, morgen zit er weer een nieuwe op, omdat een mongool zijn deuren gewoon opengooit op de parkeerplek. :|

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Bitten the bullet: ze wordt van MIJ. Hiep hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Proficiat! Hopelijk heb je er veel plezier en weinig onderhoud op. En nu maar hopen op lekker weer natuurlijk!

Voor informatie kun je ook eens kijken op het bmwe90forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 12-09 16:57
Ik heb nu in de USA een paar keer een 328i gehuurd en dacht dat dit dezelfde motor is als mijn 325i in Nederland. Echter klinkt de motor heel anders, veel zwaarder. Volgens wikipedia heeft de 28i wel iets meer pks dan de 25, verklaard dat het verschil in motor geluid?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zat net op mobile.de te snuffelen naar een '06 Z4 2.5SI. Nog maar even flink sparen en tzt kijken of ik er in kan zitten, ben ~1.90 lang. Hij is natuurlijk wel een tikje onpraktisch als daily maar daar komen we wel over heen. En voor wat betreft het brandstof verbruik, ik maak toch niet meer als 15K per jaar dus dat is te over zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:33:
Ik heb nu in de USA een paar keer een 328i gehuurd en dacht dat dit dezelfde motor is als mijn 325i in Nederland. Echter klinkt de motor heel anders, veel zwaarder. Volgens wikipedia heeft de 28i wel iets meer pks dan de 25, verklaard dat het verschil in motor geluid?
De 328i in Amerika is in ieder geval de N52B30, 3.0. In de 325i ligt de N52B25, wat toch ook echt een 2.5 is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 11:49
PWM schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:05:
[...]

De 328i in Amerika is in ieder geval de N52B30, 3.0. In de 325i ligt de N52B25, wat toch ook echt een 2.5 is volgens mij.
Hangt van het jaartal af, volgens mij zijn de latere series (>07) gewoon voorzien van de 3 liter motor.

Misschien komt het door de uitlaat of luchtinlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas nog geen fotos vanaf hier, mn prachtige performance remset is gister zowt doormidden gebroken voor.. Ben zoo blij dat ik rustig aan het afremmen was en niet vol op het pedaal stond.. Auto staat nu bij de dealer maar ik hoef er geen bmw troep meer onder, volgende week komen er brembo's onder. Ze weten niet hoe het gebeurd kan zijn en kan me ook niet zoveel schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Heb je wel foto's van die remmen dan? :o

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:21:
Helaas nog geen fotos vanaf hier, mn prachtige performance remset is gister zowt doormidden gebroken voor.. Ben zoo blij dat ik rustig aan het afremmen was en niet vol op het pedaal stond.. Auto staat nu bij de dealer maar ik hoef er geen bmw troep meer onder, volgende week komen er brembo's onder. Ze weten niet hoe het gebeurd kan zijn en kan me ook niet zoveel schelen..
WTF?

Waren de schijven zo dun geworden of op een andere manier ernstig mishandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
t_captain schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:14:
[...]

WTF?

Waren de schijven zo dun geworden of op een andere manier ernstig mishandeld?
Maar het waren toch gewoon splinter nieuwe? Vaag verhaal in ieder geval.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Is standaard bmw dan zo slecht tegenwoordig??

Zou mij wel een hele hoop schelen om te weten hoe dat kan gebeuren eigenlijk

Ach ja als de motoren al in samenwerking met psa ontwikkeld worden tegenwordig, dan kunnen ze net zo goed de remmen ook gaan ontwikkelen met Tatra. iets met hellend vlak enzo. ;)

Weer een reden erbij de volgende auto bij een ander merk te gaan zoeken, iets kleiners zit ik aan te denken, en wat lichter ook. (krijg mijn vriendin nog niet zover dat ze een boxster wil hebben :( >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Rationeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Doe eens plaatjes posten, ben ook wel benieuwd naar die 19" velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Terug van de Nürburgring met de M3 CSL. Het project is op het laatste moment nog veranderd, het is uiteindelijk een flinke supercharger geworden en totaal aanpasbaar onderstel en vering.

Vrijdag was top, steevasts rondjes 8:05 tot 8:10, dat gaat echt knoerthard. Echt heel erg leuk om mee te maken. Vandaag was ruk. Het regende en we hadden de auto gisteren op nieuwe Yokohama race slicks gezet, daar is dan letterlijk niet mee te rijden.

Filmpjes gemaakt van GoPro, die zal ik van de week even posten (staan op laptop van zwager). Hoe dan ook, de Nürburgring is wel een belevenis. Jammer dat ik een leasebak heb en het circuit dus niet op kan.

Overigens rijden er eigenlijk voornamelijk Porsches, BMW en Fords (Focus). Van overige merken zie je af en toe wel 1, maar 80%+ zijn bovengenoemde bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

PWM schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:05:
[...]

De E9x 325i werd in eerste instantie geleverd met een erg mooie 2,5 liter. Later is die motor ingeruild door een teruggeschroefde 3,0 liter met evenveel vermogen. Ik heb proefgereden met de 2,5 liter in 2005 en vond het een fantastisch ding. De 3,0 liter heeft denk ik wat meer koppel en maakt minder toeren. De 2,5 liter draaide 7000 toeren met veel vreugde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Raar verhaal zeg (al is die kans altijd meer aanwezig bij geboorde schijven, het blijft meer race-spul). Je hebt die gele klauwen met semifloating schijven?
(dus de complete performance set)

Anyway: BMW performance komt overigens bij brembo vandaan (althans, dat staat in de klauwen gegoten), dus enige speculaties over dat er wellicht partners met twijfelachtige 'heritage' kunnen op dit vlak iig naar het land der fabelen verwezen worden.
Alhoewel... brembo is natuurlijk weer italiaanse zooi......waarvan het overgrote deel uit china komt.....

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 08-04-2012 01:29 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.