Dealerstickers en logo's op auto's

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Wat is het toch voor rare trend en gewoonte om een gloedjenieuwe auto vol te plakken met stickers en/of logo's van de dealer waar 'ie vandaan komt? Niks mis met de naam en adres van de dealer op het bordje achter je kenteken, maar sommige auto's rijden met complete kunststof letters op de achterkant!

Stam Renault is hier een mooi voorbeeld van. Ik heb geen foto's, maar die hebben van die dikke, chroom-achtige, kunststof letters die ze onder het Renault logo plakken. Ziet er niet uit. Waarom accepteren mensen dit maar? In Zaltbommel zit een Opel-dealer die vrolijk felgele stickers op diepzwarte Opeltjes plakt. Sommige bedrijven durven het zelfs om een flinke sticker op het voorste portier te plakken, zo onder de stootstrip.

Ik heb zelf destijds bij mijn nieuwe auto ge-eist dat er geen dealersticker op zat. Ben ik de enige die er zo over denkt, accepteert iedereen het zomaar dat 'ie reclame mag rijden voor de dealer, zonder enige vorm van vergoeding?

Als ik een G-Star shirt koop bij de Bijenkorf dan zit er toch ook geen Bijenkorf-logo onder het G-Star logo genaaid...

[ Voor 6% gewijzigd door TheLunatic op 05-09-2008 08:52 ]

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 01:05

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Die van stam is inderdaad belachelijk lelijk ja, neem dan op zijn minste een lettertype dat er op lijkt :X

maar het werkt blijkbaar wel, want ik ken het 7(8)7

[ Voor 22% gewijzigd door hufkes op 05-09-2008 09:08 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Bij mijn peug staat het op het nummerbord en een klein stikkertje op de achterkant.
Ik heb een hekel aan stikkers op mijn auto. Zeker van de dealer. Die haal ik er dus meteen af :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 08:58

Korakal

Up up up!

TheLunatic schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:51:
Sommige bedrijven durven het zelfs om een flinke sticker op het voorste portier te plakken, zo onder de stootstrip.
Dit zijn denk ik meer de dealer/demo-auto's, op 'consumenten' auto's zie ik dat gelukkig nooit. Soms kopen mensen echter wel dealer-auto's en laten die stickers zitten... tja.

Bij mijn BMW van Bert Story uit Nijmegen waren er letters geplakt met die naam onder het rechter zijknipperlicht (op het voorspatbord). Geen gezicht, die heb ik er dan ook vakkundig afgepeuterd. Nu is mijn auto ook weer stickervrij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:56

steveman

Comfortabel ten onder

Tja, denk dat 't te maken heeft met goodwill blijven houden bij de dealer, angst of huiverigheid om 'm eraf te halen en zo de dealer op z'n zere teen trappen?

Maar waar de dealer het lef vandaan haalt :? Je hebt toch betaald voor dat ding!?

Op m'n motor zit het trouwens ook nog steeds :o Dus misschien boeit het mensen niet zo :)

Als je nou bij een heel stoere exclusieve dealer zit, dan wordt 't een ander verhaal natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 05-09-2008 08:57 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 05:55

Ravefiend

Carpe diem!

Mijn ervaring is dat ik mijn wagen geleverd had gekregen via de officiële dealer in Brussel. Na een eerste onderhoud bij mijn officiele lokale dealer had die er blijkbaar niet beter op gevonden dan het ganse bord achter mijn kenteken te vervangen alsook een sticker te kleven net onder het derde stoplicht ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Dat bord achter het kenteken vervangen heb ik ook wel eens iets mafs van meegemaakt. Ik had een Fiat van een dealer uit Heemstede. Ging ik in Amersfoort even een lampje laten vervangen (half uurtje werk voor de dealer :X) maar in de tussentijd vonden ze het ook nodig om dat bord te vervangen door hun eigen bord :| Echt, de brutaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ook ik wil geen stickers dus die zitten er bij aflevering niet op. De dealer monteert wel zo'n zwarte plastic nummerplaathouder waar de naam op staat, maar die haal je er zo vanaf natuurlijk.

Het toppunt van dealergekte was toen ik een nieuwe auto in Amsterdam kocht en bij de lokale dealer in mijn woonplaats in onderhoud was. Ik had de naam van de verkopende dealer toen nog niet verwijderd. De directeur van de lokale dealer wilde per se een nummerplaathouder met hun naam erop. Dat kan heb ik gezegd.... in ruil voor een gratis onderhoudsbeurt. Dat kon dus weer niet. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:03
Ik heb al een hekel aan reclame op het plaatje waar het nummerbord op vast geschroefd zit laat staan andere reclame op mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Dat heb ik ook een keer gehad, ik had mijn auto bij een dealer gekocht die er mee stopte.
Toen ik mijn auto na een onderhoudsbeurt bij de vervangende dealer kwam op halen hadden ze de kentekenhouder + reclame van oude dealer vervangen door een exemplaar van hun.

Daar heb ik op zich geen probleem mee, sterker nog das beter dan die stickers die mensen daar weer overheen plakken met:
"als je dit kan lezen ben ik mijn sleurhut verloren" :X
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Korakal schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:01:
Dat bord achter het kenteken vervangen heb ik ook wel eens iets mafs van meegemaakt. Ik had een Fiat van een dealer uit Heemstede. Ging ik in Amersfoort even een lampje laten vervangen (half uurtje werk voor de dealer :X) maar in de tussentijd vonden ze het ook nodig om dat bord te vervangen door hun eigen bord :| Echt, de brutaliteit...
Dat hebben mijn ouders ook gehad tijdens een APK beurt bij een officele dealer. De vorige dealer was failliet gegaan en dus vonden ze het nodig om hun eigen bord er maar op te zetten.
Mijn moeder heeft het oude bord terug ge-eist, ze vond dat diefstal :+ Dus die konden ze die uit de vuilnisbak gaan opvissen en terug plaaten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Laatst online: 08-06 12:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Op mijn auto zat alleen een kentekenhouder van de handelaar waar ik hem gekocht heb. Die houder is er vrij snel vanaf gegaan, en wel om 2 redenen. Ik heb hem gekocht bij De Groot in Soesterberg (bekend van het busje waar een Lamborgini op de zijkant staat, waarvan de wielen samenvallen met die van de bus) en die heeft zeker in het midden van het land niet de beste naam. Daarnaast staan op de houder de exclusieve merken die ze ook verkopen (Ferrari, Lamborgini, Rolce Royce, etc). Ik vond zo'n schreeuwige houder nou niet echt passen op een BMW en ik wil ook geen reclame maken voor die toko. Ok ze zijn beter dan de gemiddelde occasion dealer, maar dan nog kan je niet zomaar blind een auto daar halen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Erkens schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:11:
[...]

Dat hebben mijn ouders ook gehad tijdens een APK beurt bij een officele dealer. De vorige dealer was failliet gegaan en dus vonden ze het nodig om hun eigen bord er maar op te zetten.
Nja, dat snap ik dan nog een keer, bij een APK of gewone beurt en wanneer de oude naam die erop staat stuk is... maar bij een lampje vervangen?! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Bij mijn Swift heb ik dat toen ook gevraagd, was geen probleem. De dealer bood zelfs aan een zwarte nummerplaathouder te monteren ipv één met zijn naam. Dat hoefde niet van mij. Dus nu staat het daar gewoon netjes in witte letters onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 11:20
Wat ik vooral erg apart vind, is de manier waarop belgische wagens bestickerd worden. Zo zie ik bijvoorbeeld vaak toyota's rijden met in koeieletters (nou ja, een sticker van zeker 15x10cm) 5 YEAR WARRANTY.

So What! Krijg je die garantie niet als die sticker er niet op zit ofzo?

Kan me er ook erg aan storen. Sowieso aan logo's achterop een auto. Voorop is een logo vaak mooi weggewerkt in een grille oid, of de motorkap. Maar achterop lijken sommige dingen (zoals typeaanduiding en motortype/merk) er willekeurig opgeplakt.

Neem bijvoorbeeld Renault, hebben ze met een clio (om maar wat te noemen) een mooie achterkant van een auto, en staat er netjes Clio in het midden onder het logo, tot daar aan toe. Maar dan moet er rechts achterop de klep toch nog Renault staan.

* Boeie vind het nergens op slaan, en trekt meestal ook zo snel mogelijk de logo's en kentekenplaathouders met reclame en andere ongein van auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Op mijn Mitsubishi zit een klein vierkant stickertje van de dealer (onder mijn achterlicht dacht ik) en verder de zwarte rand onder de kentekenplaat.

Ik lig er niet wakker van. Vind het een goede dealer en ze verlenen prima service.

Ik ga ook echt niet met schreeuwende reclame rijden, maar dit is gewoon netjes.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

littlejoannes schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:03:
Dat heb ik ook een keer gehad, ik had mijn auto bij een dealer gekocht die er mee stopte.
Toen ik mijn auto na een onderhoudsbeurt bij de vervangende dealer kwam op halen hadden ze de kentekenhouder + reclame van oude dealer vervangen door een exemplaar van hun.
Dat heb ik ook wel eens meegemaakt.
Mijn auto (lease) was gekocht bij een voor mij onbekende dealer.
De auto was ergens anders in onderhoud. Daar hebben ze op een gegeven moment de kentekenhouder vervangen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-05 16:05

Elwood Blues

87167191

Mijn vader is eerste eigenaar van een oldtimer, die sinds de aanschaf een kentekenplaathouder van de oorspronkelijke dealer (bestaat al lang niet meer) achterop heeft. Prima, zat er al dik 25 jaar op, stukje nostalgie. Komt ie voor een APK bij de moderne lokale merkdealer, trekken ze die plaat eraf en monteren ze er eentje van zichzelf. SCHEEF. Eikels :(

Gelukkig lag de oude nog in de prullenbak, zit er inmiddels weer op.

[ Voor 14% gewijzigd door Elwood Blues op 05-09-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb een Peugeot 206 gekocht die een paar maand bij een Opel dealer heeft gestaan. Die Opel dealer heeft dat ding ingekocht en uiteindelijk aan een andere occasion dealer doorverkocht. Ondertussen hebben ze er dus wel zo'n lelijke sticker opgezet.
Nou vraag ik me af, beschadig je de lak bij het weghalen van zo'n sticker? Blijft er ranzige troep zitten? Nou is die sticker voor het grootste deel zwart, net zoals mijn auto, maar ik vind het gewoon onzin om met een sticker van een Opel dealer rond te rijden in een Peugeot die daar niet eens gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Elwood Blues schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:23:
Mijn vader is eerste eigenaar van een oldtimer, die sinds de aanschaf een kentekenplaathouder van de oorspronkelijke dealer (bestaat al lang niet meer) achterop heeft. Prima, zat er al dik 25 jaar op, stukje nostalgie. Komt ie voor een APK bij de moderne lokale merkdealer, trekken ze die plaat eraf en monteren ze er eentje van zichzelf. SCHEEF. Eikels :(

Gelukkig lag de oude nog in de prullenbak, zit er inmiddels weer op.
Ik zou zoiets hebben van, reclame prima maar dan moet er wel wat tegenover staan.

Maar wrs is het gewoon standaard om vreemde platen te vervangen voor hun eigen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 15:27
Mijn Seat heeft het logo van de dealer ingenaaid in de vloermatten :S .
Niet mooi, maar lastig te verwijderen. Het is een leaseauto en voor zolang ik er nog mee doe (geen drie jaar ga ik vanuit) heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
_JGC_ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:22:
Ik heb een Peugeot 206 gekocht die een paar maand bij een Opel dealer heeft gestaan. Die Opel dealer heeft dat ding ingekocht en uiteindelijk aan een andere occasion dealer doorverkocht. Ondertussen hebben ze er dus wel zo'n lelijke sticker opgezet.
Nou vraag ik me af, beschadig je de lak bij het weghalen van zo'n sticker? Blijft er ranzige troep zitten? Nou is die sticker voor het grootste deel zwart, net zoals mijn auto, maar ik vind het gewoon onzin om met een sticker van een Opel dealer rond te rijden in een Peugeot die daar niet eens gekocht is.
Je kunt wel kleurverschil krijgen als de sticker er lang opzit en de lak er opheen door weer en wind verkleurd is. Als hij er nog niet zo heel lang opzit zou ik er niet zo bang voor zijn.
Even warm föhnen (niet te lang, dat is slecht voor de lak) dan trek je hem er waarschijnlijk zo in een geheel vanaf.
edit:
Sorry, de edit knop had ook gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als ik google op 'sticker verwijderen auto' lees ik vaak dat ze gebruik maken van een caramelschijf (voor op je boormachine) Daarmee zou je stickers snel en zonder beschadiging kunnen verwijderen.

Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 20-05 13:43
Ik denk niet dat je meteen bang moet zijn voor beschadiging (behalve dan als je het hardhandig verwijderen).
Maar waarom ik voornamelijk geen stickers op de lak wil, is voor het kleurverschil. Na een paar jaar zal de kleur onder de sticker praktisch origineel zijn en al de rest lichter...en je ziet het echt wel waar ze gezeten hebben.

Je kan natuurlijk altijd eens wraak nemen op plakgrage garages, als je bv eens een vervangwagen meekrijgt, alle stickers vervangen door die van een andere garage, eens kijken of ze het zelf kunnen appreciëren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Laatst online: 05-06 17:15

Skef

Ik scheer.me

littlejoannes schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:03:

Daar heb ik op zich geen probleem mee, sterker nog das beter dan die stickers die mensen daar weer overheen plakken met:
"als je dit kan lezen ben ik mijn sleurhut verloren" :X
.
Hmmz, ben ik dan de enige gek met een sticker "Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi" onder mijn nummerbord? 8)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Skef schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:33:
[...]

Hmmz, ben ik dan de enige gek met een sticker "Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi" onder mijn nummerbord? 8)
Die op de voorkant en dan achter "Ik zou er zelf wel een willen hebben, maar die kan ik niet betalen". Of is dat te lang ;) ?

Afbeeldingslocatie: http://www.carpw.com/pictures/mercedes/CLS_Brabus_Rocket_1.jpg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Boeie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:21:
Wat ik vooral erg apart vind, is de manier waarop belgische wagens bestickerd worden. Zo zie ik bijvoorbeeld vaak toyota's rijden met in koeieletters (nou ja, een sticker van zeker 15x10cm) 5 YEAR WARRANTY.
Bij Belgische auto's zie je ook altijd heel lelijk stickers naast het nummerbord zitten. Om de ruimte op te vullen ofzo omdat ze zulke kleine nummerbordjes hebben. Dat vind ik nog veel lelijker dan al die dealerstickers bij elkaar die we hier hebben. Bijv.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/de/BE_license_plate.jpg/180px-BE_license_plate.jpg

En dan vaak zijn die stickers + kenteken ook nog helemaal verweerd (op een nieuwe auto 8)7 ) en scheef naast elkaar :X Snap niet waarom ze in Belgie geen passende nummerplaathouder monteren. Evt. in kleur van de carrosserie. Of zoals bij auto's voor de Amerikaanse markt dat er alleen ruimte is voor een klein nummerbordje (zoiets: http://images.superstreet...hback+right_rear_view.jpg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ja idd. Zijn soms ook nog kunstof plaatjes die erop geschroeft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Je kan zeggen wat je wilt over de verduurde belgische nrplaten + stickertjes, maar die lelijke gele dingen die jullie er moeten aanhangen ... :p

In Luxemburg hebben ze trouwens ook zoiets leuk, daar rijd praktisch elke auto rond met een grote witte sticker met de letter L en dan plakken de meeste hem nog in het midden van de achterbumper, kwestie dat het goed opvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 15:55

World Citizen

FreeReef.nl

Ik kocht een nieuwe auto.. en gaf aan nergens ook maar iets van stickers of naam badges te willen zien. Anders neem ik hem niet af..

enfin... auto ophalen en ja hoor Kenteken rand vol met reclame... en sticker bij de rechter portie.

Dus decon loopt rond de auto.... Sorry maar deze hoef ik niet.

En daar waren ze niet blij mee... ik zeg das jammer.. Hij gaat zo toch echt niet mee.

Garage wou niet tegemoet komen, dus geen koop....

:w Garagebedrijf....

en ergens anders gehaald.

(stickers zuigen .... HARD!!! ... nee nog HARDER!!!!!!)

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 05-09-2008 13:01 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 14:42
WTF, dat was een auto die ze voor je besteld hadden of toevallig een showroommodel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Mijn ouders hebben zo'n Stam-Renault :(
Ziet er echt niet uit, het is een tweede-hands Renault dus het zal er al een hele tijd opzitten. Is het mogelijk deze lelijke verchroomde letters eraf te halen? Het is dan wel weer metallic lak, dus dan zou er geen kleurverschillen moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 11:20
Met een beetje goed poetsen krijg je dat wel weg hoor... De lijmresten verwijderen en dan de auto gewoon wassen en een beetje poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Laatst online: 15-11-2024
Xof schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:16:
Mijn ouders hebben zo'n Stam-Renault :(
Ziet er echt niet uit, het is een tweede-hands Renault dus het zal er al een hele tijd opzitten. Is het mogelijk deze lelijke verchroomde letters eraf te halen? Het is dan wel weer metallic lak, dus dan zou er geen kleurverschillen moeten zijn toch?
Voorzichting warm maken met een fohn (niet te lang erop houden, dat is slecht voor de lak), voorzichting een mesje of iets achter de letters zetten en dan moeten ze wel los laten. Daarna de auto goed wassen dan weet je bijna zeker dat je er niks van ziet...

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44
My-life schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:26:
Niet mooi, maar lastig te verwijderen. Het is een leaseauto en voor zolang ik er nog mee doe (geen drie jaar ga ik vanuit) heb ik er geen last van.
Dat heeft onze Citroen ook, maar dan de website van de garage. Vrij groot "vandermeulen.citroen.nl" op de matten, terwijl het bedrijf ondertussen al anders heet. Nou ja, kan me er niet ontzettend aan storen.

Ook aan de reclame onder de kentekenplaat niet zo, vooral als het niet zo enorm schreeuwend is. Alleen een naam of URL kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Decon Frost schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:00:
Ik kocht een nieuwe auto.. en gaf aan nergens ook maar iets van stickers of naam badges te willen zien. Anders neem ik hem niet af..

enfin... auto ophalen en ja hoor Kenteken rand vol met reclame... en sticker bij de rechter portie.

Dus decon loopt rond de auto.... Sorry maar deze hoef ik niet.

En daar waren ze niet blij mee... ik zeg das jammer.. Hij gaat zo toch echt niet mee.

Garage wou niet tegemoet komen, dus geen koop....

:w Garagebedrijf....

en ergens anders gehaald.

(stickers zuigen .... HARD!!! ... nee nog HARDER!!!!!!)
Dus je hebt een nieuwe auto besteld voor xx duizend euro, blijken toch stickers op te zitten en ze weigeren die stickers eraf te halen?? Ik vind het een wat vreemd verhaal eigenlijk, dat een dealer om zoiets een koop laat schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33
Palomar schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:44:

En dan vaak zijn die stickers + kenteken ook nog helemaal verweerd (op een nieuwe auto 8)7 ) en scheef naast elkaar :X Snap niet waarom ze in Belgie geen passende nummerplaathouder monteren. Evt. in kleur van de carrosserie. Of zoals bij auto's voor de Amerikaanse markt dat er alleen ruimte is voor een klein nummerbordje
In Belgie krijg je geen nieuwe nummerplaat bij een nieuwe auto zoals in Nederland. En mensen kan het echt niet schelen of dat die nu slecht zichtbaar is of goed. Waarschijnlijk hebben de meeste nog het liefst dat het rood al zoveel mogelijk weg, zodat hij slechter zichtbaar is voor evt controles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Boeie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:25:
Met een beetje goed poetsen krijg je dat wel weg hoor... De lijmresten verwijderen en dan de auto gewoon wassen en een beetje poetsen.
lowrider schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:28:
[...]

Voorzichting warm maken met een fohn (niet te lang erop houden, dat is slecht voor de lak), voorzichting een mesje of iets achter de letters zetten en dan moeten ze wel los laten. Daarna de auto goed wassen dan weet je bijna zeker dat je er niks van ziet...
Thanks, zal binnenkort eens kijken of het eraf te krijgen is.

[ Voor 35% gewijzigd door Xof op 05-09-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Boeie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:21:
Neem bijvoorbeeld Renault, hebben ze met een clio (om maar wat te noemen) een mooie achterkant van een auto, en staat er netjes Clio in het midden onder het logo, tot daar aan toe. Maar dan moet er rechts achterop de klep toch nog Renault staan.
Die dingen zijn iig nog geplakt. Bij mijn clio II zijn ze vastgeklikt, dus ze kunnen er niet af zonder gaten achter te laten :(

Ik heb ook kentekenplaten met reclame voor een autobedrijf waar de auto nieteens gekocht is. Buurman van mijn oom, aardige man die altijd wel wil helpen. Dan wil ik best met zijn platen rond rijden. Als mijn auto ergens naar een andere garage gaat moeten ze het niet wagen die platen te vervangen.

Daarnaast nog een nurburgring sticker achterop (zie je bijna niet) en een autofans.nl en renault elf sticker op de achterruit, die je beide ook niet goed kan zien.

[ Voor 32% gewijzigd door Gisae op 05-09-2008 14:41 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Tja jammer maar dat is dus technisch gezien ook geen Mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
911GT2 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:57:
[...]
Tja jammer maar dat is dus technisch gezien ook geen Mercedes
Waarom zou het technische gezien geen Merc zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 12:25
@ hier ook protest tegen stickers.
Heb bij koop meteen al aangegeven geen reclame op kenteken te willen hebben.
Zat er toch op bleek later. dus terug geweest en blanco kentekenhouders laten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik had mn auto gekocht bij een dealer in Maastricht (BMW Keram), ik woon zelf in Zoetermeer.
Ik had specifiek aangegeven geen sticker op de auto te willen bij levering.

En er zat inderdaad geen sticker op bij de levering 8)

De auto nog weggebracht voor wat vergeten punten, ik kreeg de auto terug MET sticker :( :(
Heb m wel netjes veilig kunnen verwijderen, ik moet die stickers o.i.d. ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:46

DinX

Motormuis

Palomar schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:44:
[...]
En dan vaak zijn die stickers + kenteken ook nog helemaal verweerd (op een nieuwe auto 8)7 ) en scheef naast elkaar :X
Dat het kenteken er vaak verweerd uit ziet komt omdat we een nummerplaat hier "voor het leven" kunnen hebben als we willen. Hier neem je die gewoon mee van auto naar auto. Hier is hij dan ook gekoppeld aan de bestuurder en aan de auto. Koop je een nieuwe auto dan geef je dit door aan de dienst inschrijvingen waarna je je oude nummerplaat gewoon op je nieuwe auto hangt.
Wil je een nieuwe nummerplaat vanachter dan krijg je pas een nieuw kenteken.

Ik heb trouwens liever ook geen stickers op m'n auto. Jammer genoeg niet aan gedacht bij het bestellen ervan, nu zitten ze er alsnog op. Heb ook geen zin om ze er weer af te halen. Op m'n motor plakt hij ook nog altijd :p

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 05-09-2008 15:43 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DinX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:42:
[...]

Dat het kenteken er vaak verweerd uit ziet komt omdat we een nummerplaat hier "voor het leven" kunnen hebben als we willen. Hier neem je die gewoon mee van auto naar auto. Hier is hij dan ook gekoppeld aan de bestuurder en aan de auto. Koop je een nieuwe auto dan geef je dit door aan de dienst inschrijvingen waarna je je oude nummerplaat gewoon op je nieuwe auto hangt.
Wil je een nieuwe nummerplaat vanachter dan krijg je pas een nieuw kenteken.
Vraag: als je meer dan 1 auto hebt dan...?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:05

Wokschotel

Op 6 wielen

Ach, bij ons bedrijf staat de bedrijfsnaam op de omlijsting van het nummerbord. Ik heb meteen zwart plakband er overheen geplakt. Niemand hoeft te zien waar ik werk en bovendien is het voor laptopdieven een signaal dat er in die auto wel iets te halen is.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

CyBeR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:45:
[...]

Vraag: als je meer dan 1 auto hebt dan...?
Heb je 2 kentekens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, duh :P Maar dezelfde of verschillende? Als ze gekoppeld zijn aan persoon namelijk.. Of is 't per persoon per auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

[...]

Was laatst een artikel over geschriften op auto's....iets met dat mensen dan alleen aan zichzelf denken op de weg ofzo....

Maarja, mijn collega heeft een behoorlijke cliché achterop haar auto geplakt (Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan...)

Ik ruk trouwens altijd die reclametroep er af, moet die zooi niet hebben... Heb in nogal wat auto's gereden (allemaal eigen auto's, geen leasebakken) en stuk voor stuk met stickers of kentekenhouders met bedrijfsnamen....

*sugt*

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

CyBeR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:55:
[...]

Ja, duh :P Maar dezelfde of verschillende? Als ze gekoppeld zijn aan persoon namelijk.. Of is 't per persoon per auto?
Gewoon zoals in Nederland. Op je kentekenbewijs staan zowel je naam als je auto. Verandert die auto van eigenaar dan komt daar het kenteken op van de nieuwe eigenaar en gaat jou kenteken op dat van je nieuwe wagen.
Hier passen ze dus bij verkoop de wagen aan op je kentekenbewijs en in nl de eigenaar voor zover ik weet ? :)

Heb je 2 wagens dan heb je gewoon 2 kentekens op je naam staan (verschillende).

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 05-09-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

DinX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:42:
[...]

Dat het kenteken er vaak verweerd uit ziet komt omdat we een nummerplaat hier "voor het leven" kunnen hebben als we willen.
is dat nog steeds zo?

een aantal jaar geleden hoorde je op de belgische radio vaak dat het hele land een nieuw nummerbord moest, vanwege reflectie ofzo.

niet meer door gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Anoniem: 70162 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:00:
[...]

is dat nog steeds zo?

een aantal jaar geleden hoorde je op de belgische radio vaak dat het hele land een nieuw nummerbord moest, vanwege reflectie ofzo.

niet meer door gegaan?
Dat ging enkel over de voorste plaat. De achterste is dat in principe al heel wat jaren.
Als je er vanvoor geen hebt (retroreflecterend) kan je een boete krijgen, achter niet (omdat je die zou moeten aanvragen bij de DIV en ze nog eens prijzig zijn ook).

[ Voor 93% gewijzigd door DinX op 05-09-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 05-06 22:15

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb een scooterdealer gehad die ook niet al te zuinig met stickers was. De scooter was eerst gewoon "clean" (daar gekocht) en na het eerste onderhoud kreeg ik hem terug... 4 stickers erop. :[

Voor op het 'spatbord, naast de buddy aan beide kanten 1 en achter op het spatbord... wtf, het is niet hun bezit meer dus moeten ze er met hun olietengels vanaf blijven toch?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb ook reclame onder mijn nummerplaat hangen van het bedrijf waar ik mijn 2de hands voertuig gekocht heb. En links dan nog reclame van een of ander tankstation waar ik nooit tank. Ik ben al op zoek gegaan naar een gewone, stevige, subtiele en vooral reclamevrije nummerplaathouder, maar dat blijkt niet mee te vallen. Zeker niet voor Belgische nummerplaten. Je hebt er dan wel waar je enkel je nummerplaat in kan schroeven, maar dan zonder Belgisch vlagje, en dan mag je zogezegd niet naar in het buitenland met je voertuig :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 20:30

ijskonijn

Now MOVE!

Korakal schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:01:
Ik heb ook ongeveer zoiets gehad:

Auto ergens anders gekocht, onderhoud gebeurt wel bij mijn vaste garage; deze grapjas heeft mijn blanco-kentekenhouder vervangen door ene waar zijn naam op staat... :/
Ben te lui om het zelf weer te vervangen dus ik heb nu zoiets van: laat maar zitten. Als ik er een blanco op zou zetten zal hij er na een beurt toch weer een van hem opzetten 8)7
My-life schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:26:
Dat heeft die van mij ook, maar ik heb ze wel gratis gekregen dus ik vind het goed 8)
[...]

Zo'n soort stickers vind ik altijd wel lachen, ik had ooit een keer een trage auto voor me, die wou perse niet naar rechts gaan om mij te laten inhalen, ik reed zo kort op hem (of haar?) dat ik de sticker kon lezen, er stond op: "Die van jou is sneller, nou en?" :D
lowrider schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:28:
[...]

Ik zou niet met een mesje gaan kloten...als je het warm hebt gemaakt met een föhn kun je er met een visdraadje achterlangs en ze zo verwijderen. Mijn auto heeft ook niks meer achterop van dat soort crap, ook de "Golf" en "TDI" letters zijn weg.

[ Voor 101% gewijzigd door ijskonijn op 05-09-2008 16:24 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Goed punt, ik had er nog niet zo over nagedacht... De achterruit is ook redelijk vaak het slachtoffer van deze vorm van spam.
Bij laptops baal ik ook van stickers, de gemiddelde Nederlander is daar na z'n 8ste toch wel op uitgekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DinX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:02:
[...]

Dat ging enkel over de voorste plaat. De achterste is dat in principe al heel wat jaren.
Als je er vanvoor geen hebt (retroreflecterend) kan je een boete krijgen, achter niet (omdat je die zou moeten aanvragen bij de DIV en ze nog eens prijzig zijn ook).
huh? dus er zijn voor het voor- en achternummerbord aparte regels en distributiekanalen?
voor 2 exact dezelfde plaatjes?

grappig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tofu schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:09:
Ik heb ook reclame onder mijn nummerplaat hangen van het bedrijf waar ik mijn 2de hands voertuig gekocht heb. En links dan nog reclame van een of ander tankstation waar ik nooit tank. Ik ben al op zoek gegaan naar een gewone, stevige, subtiele en vooral reclamevrije nummerplaathouder, maar dat blijkt niet mee te vallen. Zeker niet voor Belgische nummerplaten. Je hebt er dan wel waar je enkel je nummerplaat in kan schroeven, maar dan zonder Belgisch vlagje, en dan mag je zogezegd niet naar in het buitenland met je voertuig :s.
Kun je niet gewoon een normale regelen met een nieuw full-size kenteken met zo'n blauw vlakje? Je moet in veel landen namelijk idd aangeven op je auto waar 't ding geregistreerd is. Vandaar dat je nog vaak op oudere auto's de ovale 'NL', 'F', en zeker 'L' stickers ziet zitten. Nieuwere auto's hebben dat gewoon in 't kenteken verwerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 05-09-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Tofu schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:09:
Rekening niet betalen onder de motto van reclame vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:16:
[...]

Kun je niet gewoon een normale regelen met een nieuw full-size kenteken met zo'n blauw vlakje? Je moet in veel landen namelijk idd aangeven op je auto waar 't ding geregistreerd is. Vandaar dat je nog vaak op oudere auto's de ovale 'NL', 'F', en zeker 'L' stickers ziet zitten. Nieuwere auto's hebben dat gewoon in 't kenteken verwerkt.
nederlandse auto's niet meer, zonder GAIK kom je niet door de APK.
buiten de EER + nogwatlanden zijn die ovalen stickers wel nog verplicht.

overigens bestaan er wel van die full size belgische platen, ik zie ze regelmatig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 70162 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:23:
[...]

nederlandse auto's niet meer, zonder GAIK kom je niet door de APK.
buiten de EER + nogwatlanden zijn die ovalen stickers wel nog verplicht.
Ik had 't idee dat 't niet persee zo'n ovale sticker moet zijn (in Frankrijk zag je ze vaak in de form van Frankrijk) maar dat 't op je auto moest staan. En dat 't dus niet onlogisch is om 't in het kenteken te verwerken: da's per definitie waar de auto geregistreerd is, je hebt geen stickers meer nodig die kunnen vergaan, etc.

Oh wat ik overigens bedoelde is dat op oudere auto's die sticker nog wel 's erop zit omdat 'ie nooit is weggehaald. Niet dat die auto's 't niet in de kentekenplaat hebben zitten.
overigens bestaan er wel van die full size belgische platen, ik zie ze regelmatig rijden.
Ik ook, daarom ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 05-09-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

DaRKie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:07:
[...]

Waarom zou het technische gezien geen Merc zijn?
Er ligt geen mercedes motor in, het is geen mercedes onderstel, geen mercedes versnellingsbak, aangepast exterieur, aangepast interieur...

Daarnaast ik brabus ook geen tuner maar volgens mij echt een autobouwer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Anoniem: 70162 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:16:
[...]

huh? dus er zijn voor het voor- en achternummerbord aparte regels en distributiekanalen?
voor 2 exact dezelfde plaatjes?

grappig :D
De achterste krijg je van de Dienst Inschrijving Voertuigen als je je nieuwe wagen gaat inschrijven. Had je al een oude wagen die je verkocht hebt of gaat verkopen dan kan je je oude nummerplaat houden. Dan hoef je zelfs niet langst de DIV. De grote verzekeraars kunnen het zelf aanpassen via 1 of andere toepassing die het doorgeeft aan de DIV.
Je kan ook gewoon een nieuw nummerbord nemen (met een nieuw kenteken dus). Maar dan moet je én aanschuiven bij de DIV, en je betaalt extra omdat het een nieuwe nummerplaat is. De achtrste heeft ook een geperst merkteken van de DIV. Je mag niet zomaar een eigen duplicaat achterop hangen, dat moet je officiële zijn.

Voor je voorste plaat ga je gewoon naar de garage, doe-het-zelf-zaak, auto-onderdelen-zaak,... waar je er eentje laat persen/plakken/...

Ik ben ook niet zeker of de achterste bij iedereen retroreflecterend is (zoals verkeersborden) of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 05-09-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maar je kunt toch gewoon heel recalcitrant bij de DIV twee platen vragen ipv 1? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

CyBeR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:39:
Maar je kunt toch gewoon heel recalcitrant bij de DIV twee platen vragen ipv 1? :P
Ze maken die daar zelfs niet ter plekke. Ze hebben daar zo'n stapel klaar liggen (die elkaar opvolgen) :) Je kan maar 1 officiële hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik vind het vooral schandalig dat andere auto bedrijven JOUW kentekenplaathouder gaan vervangen met die van hun, als je er je auto even brengt. Waar halen ze het gore lef vandaan?

En inderdaad STAM renault..... hoe walgelijk.....
CyBeR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:30:
[...]

Ik had 't idee dat 't niet persee zo'n ovale sticker moet zijn (in Frankrijk zag je ze vaak in de form van Frankrijk) maar dat 't op je auto moest staan. En dat 't dus niet onlogisch is om 't in het kenteken te verwerken: da's per definitie waar de auto geregistreerd is, je hebt geen stickers meer nodig die kunnen vergaan, etc.

Oh wat ik overigens bedoelde is dat op oudere auto's die sticker nog wel 's erop zit omdat 'ie nooit is weggehaald. Niet dat die auto's 't niet in de kentekenplaat hebben zitten.

[...]

Ik ook, daarom ;)
Same here.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.228/311350001-311400000/311399501-311399600/311399556_6_tHAd.jpeg

Zit er op (rechtsonder) uit lui-igheid. Ook dealer sticker zit er links nog op.
Als ik hem volgend jaar laat spuiten zullen die uiteraard verdwijnen evenals de type aanduiding.

[ Voor 10% gewijzigd door Naboo op 05-09-2008 17:20 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Wat n heisa over n paar stickertjes. Die opplakletters zijn inderdaad lelijk. Soms zie ik ook zoiets achterop, maar dan met de bedrijfsnaam erop waar ze voor werken ofzo. Ik ben blij dat op de busjes van mn werk iig helemaal niets staat van welk bedrijf ze zijn, alleen n stickertje van de dealer.

Op mn eigen bak had ik zon kentekenhouder met daaronder de naam + plaats van de dealer, maar die auto bleek zoveel gezeik achteraf te geven dat ik die plaat maar heb laten vervangen door een subtiel stickertje van de dealer hier. Gewoon merknaam + plaats, hoef echt niet de naam van de eigenaar te hebben ofzo.

Collega van mij rijd in een of ander klein rovertje, die had op een gegeven moment ZEE boven ROVER gezet. Daarvoor had ie er STRUIK boven staan, die vond ik wel creatief :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:15
Idd wat een ophef over wat stickers :P de mensen die nog stickers op hun auto hebben storen zich er blijkbaar totaal niet aan? Waarom sommige andere dan wel?

Als je eraan stoort trek je die stickers er gewoon af. Geen dealer die daar wat over kan zeggen de auto is toch van jou.

Heb van mijn Corolla ook alle typeplaatjes afgehaald. enkel kentekenplaathouder zit er nog op van de dealer maar die verdwijnt ook nog wel.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Naboo schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:20:
Zit er op (rechtsonder) uit lui-igheid. Ook dealer sticker zit er links nog op.
Als ik hem volgend jaar laat spuiten zullen die uiteraard verdwijnen evenals de type aanduiding.
Je kan beter die M3 sticker er afhalen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 04-06 10:32

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Stickertjes vind ik verschrikkelijk. Dealer kph oké maar stickers zijn vies. Vaak zijn het dan ook nog van die ouderwetse stickers. Mijn delta is lekker clean. Alleen een lancia logo is daar te vinden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Bij Drievliet (attractie park) bestickeren ze de auto's op het parkeer terrein. Dat is toch raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Stickers op een auto gaan er gelijk af. Ik neem me iedere keer voor bij een andere auto de garage te melden dat ik er geen stickers op wil, maar dat vergeet ik dan weer. Die 'chromen' opplakletters zijn helemaal erg.

Van dat zomaar verwisselen van de kentekenplaathouder bij een beurt kijk ik op. Dat is wel heel brutaal.

Overigens vraag ik me af wat het nut is van typenummers op auto's. Je weet toch wel wat voor motor erin zit. En als je in je auto zit zie je het toch niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DinX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:54:
[...]

Ze maken die daar zelfs niet ter plekke. Ze hebben daar zo'n stapel klaar liggen (die elkaar opvolgen) :) Je kan maar 1 officiële hebben :p
da's toch best grappig :P

iirc krijg/koop je in duitsland die platen per set van de regionale overheid.

en in nederland kan je ze helemaal niet bij de overheid kopen, je koopt een kentekenbewijs en je ziet maar hoe je aan de platen komt (maar in principe alleen per set te koop, en uiteraard extreem gereguleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 00:11

Wok

Dakloos...

Mijn bestickering/reclame:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KTIqlfZhvMgF3FLIM67nfFsc/full.jpg

Ik stoor me er niet aan en aangezien de bestelling, informatievoorziening en uiteindelijke aflevering door de dealer gewoon uitstekend waren, laat ik de kentekenplaathouder ook gewoon zitten. Beetje reclame voor de dealer in Zwolle, terwijl ik ondertussen in Eindhoven woon :+ Ben benieuwd wat Nefkens ermee gaat doen volgende week maandag, als ik de auto daar naar binnen rol voor zijn eerste beurt :P

Bovenin de achterruit zit de standaard Peugeot sticker: "Je voelt je lekkerder in een Peugeot". Ook hier geldt dat ik er geen last van heb, dus die blijft voorlopig ook wel zitten. Misschien dat ik hem nog een keer vervang door een raamsticker van autofans :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Anoniem: 194366 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:57:
Bij Drievliet (attractie park) bestickeren ze de auto's op het parkeer terrein. Dat is toch raar?
Hebben ze bij ons ook eens geflikt bij Hellendoorn. Ga je naar een park waar je voor elke attractie een uur mag wachten, wat je pret in zo'n park nogal bederft. Vervolgens kom je terug bij je auto en zit er een grote gore hellendoorn sticker op je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

_JGC_ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:06:
Hebben ze bij ons ook eens geflikt bij Hellendoorn.
Dat deden/doen(?) ze ook bij de efteling (jaren 80), als kind vond ik dat wel leuk maar mijn vader was er volgens mijn iet zo blij mee.. weet i.i.g. dat die sticker er niet lang opzat ;)

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 05-09-2008 22:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 06-06 00:11

Wok

Dakloos...

Dat hoeft iemand bij 'mijn' auto niet te flikken in ieder geval en die knul die destijds liep te flyeren voor een of andere nieuwe pizzahut in Zwolle heeft dat (verbaal) geweten...

Het was weliswaar een gewoon A4-tje wat onder de ruitenwisser van de geparkeerde auto's werd gepropt, maar het is voor mij heel simpel: zonder mijn toestemming blijf je gewoon met je poten van mijn auto af.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

-tom-562

Oliesjeik

Die jongen doet oko gewoon z'n werk, dus uitschelden was niet nodig geweest lijkt mij

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

-tom-562 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:38:
Die jongen doet oko gewoon z'n werk, dus uitschelden was niet nodig geweest lijkt mij
Ik heb zo wel 2 x mijn moterkap kunnen laten repareren. Had een renault laguna II, daar zit het scharnier van de wisser onder de kap. Trek je hem onoplettend omhoog dan heb je een beschadiging/deuk in je kap zitten. Dus als ik er weer een zag waarschuwde ik maar van te voren maar vertelde hem wel hoe/wat. Hopelijk let ie dan ook op met andere auto's die eventueel zoiets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 00:38
Mijn dealer doet het op zich wel netjes met enkel een kentekenplaathouder met dealernaam + plaatsnaam. De camper van mijn ouders is er nu ook al een aantal keer geweest (voor meer dan een nieuw lampje) en wordt in de toekomst waarschijnlijk alleen nog maar daar onderhouden, maar de kentekenplaathouder zijn ze tot nu toe vanaf gebleven. Mogen ze van mij best vervangen, als ze de plaat dan meteen even recht willen buigen. :+

Ik vind die houders zelfs wel grappig als je ergens ver van huis ineens een identieke tegenkomt. Grote kans dat het iemand uit de omgeving is. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:11
Dat doet een huurmoordenaar ook. Heeft iets met normen en waarden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:56

steveman

Comfortabel ten onder

En als het nou z'n werk was om de naam van die pizzatoko in de portieren te krassen?

(Met overdrijven maakt men duidelijk)

edit:

Met RedHat dus... zat ik in een tijdwarp ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 06-09-2008 11:03 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Laatst online: 07-07-2024
Wat een heisa over wat reclame, inderdaad.

Ok, er moet niet overdreven worden. Geen extra stickers of kleefletters op de wagen plaatsen, dat vind ik ook een beetje té agressief. Maar als zelfs een stickertje of bedrukking op de plaathouder niet meer mag... Dan zullen we als dealer ook maar geen korting geven bij de verkoop van een nieuwe/occasie wagen zeker?

* Blacksnak mompelt iets over voor wat hoort wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:11
Blacksnak schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:14:

Ok, er moet niet overdreven worden. Geen extra stickers of kleefletters op de wagen plaatsen, dat vind ik ook een beetje té agressief. Maar als zelfs een stickertje of bedrukking op de plaathouder niet meer mag... Dan zullen we als dealer ook maar geen korting geven bij de verkoop van een nieuwe/occasie wagen zeker?

Dat kan ik nog snappen.

Maar vaak is de "lijm" van de stickers lastig te verwijderen. Ik vind dat een dealer sowieso een auto moet leveren zoals hij in de showroom staat. En dat ze moeten vragen bij verkoop of je bezwaar hebt tegen reclame op je auto. Want in feite leveren dealers vaak een ander product dan waar de koopovereenkomst voor gesloten is. En dat ze kortingen geven doen ze zelf. Ze kunnen ook aangeven dat je korting krijgt als je je auto laat bestickeren met reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Marzman schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:41:
[...]

Je kan beter die M3 sticker er afhalen.
Tis geen M3 sticker

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

garagisten zijn natuurlijk heel zielig armoedig volk waar je medelijden mee moet hebben :P

en korting geven ze altijd omdat ze de klant zo'n goede gozer vinden (Y)

tis graag of niet. de meeste mensen vinden het prima, sommige mensen niet. als je persé op íedere auto een branded kentekenplaathouder wilt zetten, dan zet je het in je algemene voorwaarden of het koopcontract.

//oh, dat had iemand ook al gezegd :P

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 06-09-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Laatst online: 07-07-2024
RedHat schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:17:
[...]

Dat kan ik nog snappen.

Maar vaak is de "lijm" van de stickers lastig te verwijderen. Ik vind dat een dealer sowieso een auto moet leveren zoals hij in de showroom staat. En dat ze moeten vragen bij verkoop of je bezwaar hebt tegen reclame op je auto. Want in feite leveren dealers vaak een ander product dan waar de koopovereenkomst voor gesloten is. En dat ze kortingen geven doen ze zelf. Ze kunnen ook aangeven dat je korting krijgt als je je auto laat bestickeren met reclame.
Daarom vind ik ook dat extra stickers plakken erover gaat. Maar een beetje bedrukking op het nummerbord is nu het einde van de wereld niet eh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 07-06 18:46

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mijn kentekenplaat is van Wolff in A'dam, schijnbaar komt mijn auto daar vandaan. Toen ik 'm in Hilversum kocht zat die plaat erop. Heb wel meteen een stickertje er overheen geplakt, niet omdat ik niet wilde dat er Wolff stond, maar omdat ik een sticker van tuftufclub.com had en dat wel stoer vond destijds.

Die sticker zit er nog steeds en ik vind 't wel prima, nu is 't wel weer retro ;) Mensen lachen d'r altijd bij als ze die sticker op mijn kentekenhouder zien zitten.

Op mijn achterruit zit een sticker die er al op zat toen ik 'm kocht, die is ook wel lachen. Zo'n merksticker van Lada Nederland er staat: "Lada de auto zonder bla bla". Die is dan wel weer zo grappig dat ik 'm gewoon liet zitten.
Verder op de ruit de usual stickers, Waxoil laag (standaard erop geplakt door de fabrikant) en die krabbel van de wegencheck uit de jaren 90 (die je er niet afkrijgt!)

Geen dealer stickers verder, moest mijn dealer ook niet proberen, gelukkig weten ze dat en doen ze 't zowieso niet. Ladadealers zijn niet zo ;) Scheelt dan maar weer.
Die letters van Stam zijn ook echt not done, zou echt terug gaan en eisen dat ze eraf gaan, dat slaat natuurlijk nergens op dit soort verlakkerij. En mannetjes die stickers op je auto plakken, ze moeten eens beter nadenken. Op de Uithof heeft ooit 's iemand zo'n klote sticker over mijn kentekenplaat heen geplakt, een of andere campagne, want 't zat op alle auto's. Stukken van die sticker zitten er nog steeds. Omdat de zon keihard scheen die dag en dus die lijm lekker uit kon harden :( Stukjes blauw en wit sieren de boven en onderkant van mijn kentekenruimte nog altijd :(

Poten van mijn auto af, het is niet jou eigendom dus opzouten!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
zwahiel schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:14:
Op de Uithof heeft ooit 's iemand zo'n klote sticker over mijn kentekenplaat heen geplakt, een of andere campagne, want 't zat op alle auto's.
Lekker laten zitten en alle boetes voor het voeren van een niet goed zichtbare kentekenplaat doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Weet wel dat ik vroeger altijd aan de kenteken platen kon zien waar de mensen vandaan kwamen.
Zeker als je op vakantie bent in het buitenland.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:01
Ik heb ook een Renault die bij Stam (Leidsche Rijn) vandaan komt, maar er staat niets op hoor, alleen op de kentekenplaathouder staat www.stam.nl oid.

Wat ik wel vreemd vindt dat er op iedere Renault zo'n olie merk sticker zit op de achterruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik eis dat inderdaad ook.
Ze mogen op de kentekenplaathouder hun reclame zetten, maar verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 21:53
Ik vervang die houders altijd door de liefhebbers club die er bij hoort, zo staat er op mijn auto dus www.xantiaclub.net en bij die van mijn vriendin www.micrafanclub.com... :D
Niet om te spammen, maar zoiets onder je kenteken vind ik leuk, zo'n dealer KPH is echt niks...

[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 06-09-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik werk zelf bij een dealer, wij hebben eigenlijk alleen bedrukte nummerplaathouders, maar je kan bij een dealer áltijd vragen om er geen logo's of text op te plakken, dan krijg je gewoon een blanco nummerbordhouder op je auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Bij de/het garage/auto bedrijf waar ik werk hebben we hele subtiele stickers, die ik erg mooi vind :)

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y271/mexxt_Hunter/DSCF4129640x480.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y271/mexxt_Hunter/DSCF4132640x480.jpg

Past altijd heel goed.
Geen lelijke kentekenplaathouder's

Maar gewoon een strak stickertje er onder d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door MexxT op 06-09-2008 20:20 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 14:01
Dan zullen we als dealer ook maar geen korting geven bij de verkoop van een nieuwe/occasie wagen zeker?

Laat me niet lachen man, ze verdienen prima aan je, ook zonder die belachelijke stickers. Net alsof je bij de gratie Gods een auto bij hun mag afnemen zeg... |:(

Ze moeten het gewoon vragen of je er bezwaar tegen hebt, en anders de auto gewoon kaal laten. Ook geen kentekenhouders-tsjak or whatever.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:17
Nee DIT slaat alles :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hotlinken werkt niet echt. ;)

Dit plaatje bedoelt WiLLoW_TieN dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rQndv9N4yQZN4ijXrLlOFh6S/full.jpg

maar da's er niet door de dealer opgeplakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Mag hopen van niet nee ;)

Pagina: 1 2 Laatste