Dealerstickers en logo's op auto's

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tofu schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:09:
Ik heb ook reclame onder mijn nummerplaat hangen van het bedrijf waar ik mijn 2de hands voertuig gekocht heb. En links dan nog reclame van een of ander tankstation waar ik nooit tank. Ik ben al op zoek gegaan naar een gewone, stevige, subtiele en vooral reclamevrije nummerplaathouder, maar dat blijkt niet mee te vallen. Zeker niet voor Belgische nummerplaten. Je hebt er dan wel waar je enkel je nummerplaat in kan schroeven, maar dan zonder Belgisch vlagje, en dan mag je zogezegd niet naar in het buitenland met je voertuig :s.
Kun je niet gewoon een normale regelen met een nieuw full-size kenteken met zo'n blauw vlakje? Je moet in veel landen namelijk idd aangeven op je auto waar 't ding geregistreerd is. Vandaar dat je nog vaak op oudere auto's de ovale 'NL', 'F', en zeker 'L' stickers ziet zitten. Nieuwere auto's hebben dat gewoon in 't kenteken verwerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 05-09-2008 16:17 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Tofu schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:09:
Ik heb ook reclame onder mijn nummerplaat hangen van het bedrijf waar ik mijn 2de hands voertuig gekocht heb. En links dan nog reclame van een of ander tankstation waar ik nooit tank. Ik ben al op zoek gegaan naar een gewone, stevige, subtiele en vooral reclamevrije nummerplaathouder, maar dat blijkt niet mee te vallen. Zeker niet voor Belgische nummerplaten. Je hebt er dan wel waar je enkel je nummerplaat in kan schroeven, maar dan zonder Belgisch vlagje, en dan mag je zogezegd niet naar in het buitenland met je voertuig :s.
Rekening niet betalen onder de motto van reclame vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

CyBeR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:16:
[...]

Kun je niet gewoon een normale regelen met een nieuw full-size kenteken met zo'n blauw vlakje? Je moet in veel landen namelijk idd aangeven op je auto waar 't ding geregistreerd is. Vandaar dat je nog vaak op oudere auto's de ovale 'NL', 'F', en zeker 'L' stickers ziet zitten. Nieuwere auto's hebben dat gewoon in 't kenteken verwerkt.
nederlandse auto's niet meer, zonder GAIK kom je niet door de APK.
buiten de EER + nogwatlanden zijn die ovalen stickers wel nog verplicht.

overigens bestaan er wel van die full size belgische platen, ik zie ze regelmatig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 70162 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:23:
[...]

nederlandse auto's niet meer, zonder GAIK kom je niet door de APK.
buiten de EER + nogwatlanden zijn die ovalen stickers wel nog verplicht.
Ik had 't idee dat 't niet persee zo'n ovale sticker moet zijn (in Frankrijk zag je ze vaak in de form van Frankrijk) maar dat 't op je auto moest staan. En dat 't dus niet onlogisch is om 't in het kenteken te verwerken: da's per definitie waar de auto geregistreerd is, je hebt geen stickers meer nodig die kunnen vergaan, etc.

Oh wat ik overigens bedoelde is dat op oudere auto's die sticker nog wel 's erop zit omdat 'ie nooit is weggehaald. Niet dat die auto's 't niet in de kentekenplaat hebben zitten.
overigens bestaan er wel van die full size belgische platen, ik zie ze regelmatig rijden.
Ik ook, daarom ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 05-09-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

DaRKie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:07:
[...]

Waarom zou het technische gezien geen Merc zijn?
Er ligt geen mercedes motor in, het is geen mercedes onderstel, geen mercedes versnellingsbak, aangepast exterieur, aangepast interieur...

Daarnaast ik brabus ook geen tuner maar volgens mij echt een autobouwer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:52

DinX

Motormuis

Anoniem: 70162 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:16:
[...]

huh? dus er zijn voor het voor- en achternummerbord aparte regels en distributiekanalen?
voor 2 exact dezelfde plaatjes?

grappig :D
De achterste krijg je van de Dienst Inschrijving Voertuigen als je je nieuwe wagen gaat inschrijven. Had je al een oude wagen die je verkocht hebt of gaat verkopen dan kan je je oude nummerplaat houden. Dan hoef je zelfs niet langst de DIV. De grote verzekeraars kunnen het zelf aanpassen via 1 of andere toepassing die het doorgeeft aan de DIV.
Je kan ook gewoon een nieuw nummerbord nemen (met een nieuw kenteken dus). Maar dan moet je én aanschuiven bij de DIV, en je betaalt extra omdat het een nieuwe nummerplaat is. De achtrste heeft ook een geperst merkteken van de DIV. Je mag niet zomaar een eigen duplicaat achterop hangen, dat moet je officiële zijn.

Voor je voorste plaat ga je gewoon naar de garage, doe-het-zelf-zaak, auto-onderdelen-zaak,... waar je er eentje laat persen/plakken/...

Ik ben ook niet zeker of de achterste bij iedereen retroreflecterend is (zoals verkeersborden) of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 05-09-2008 16:37 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maar je kunt toch gewoon heel recalcitrant bij de DIV twee platen vragen ipv 1? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 20:52

DinX

Motormuis

CyBeR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:39:
Maar je kunt toch gewoon heel recalcitrant bij de DIV twee platen vragen ipv 1? :P
Ze maken die daar zelfs niet ter plekke. Ze hebben daar zo'n stapel klaar liggen (die elkaar opvolgen) :) Je kan maar 1 officiële hebben :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik vind het vooral schandalig dat andere auto bedrijven JOUW kentekenplaathouder gaan vervangen met die van hun, als je er je auto even brengt. Waar halen ze het gore lef vandaan?

En inderdaad STAM renault..... hoe walgelijk.....
CyBeR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:30:
[...]

Ik had 't idee dat 't niet persee zo'n ovale sticker moet zijn (in Frankrijk zag je ze vaak in de form van Frankrijk) maar dat 't op je auto moest staan. En dat 't dus niet onlogisch is om 't in het kenteken te verwerken: da's per definitie waar de auto geregistreerd is, je hebt geen stickers meer nodig die kunnen vergaan, etc.

Oh wat ik overigens bedoelde is dat op oudere auto's die sticker nog wel 's erop zit omdat 'ie nooit is weggehaald. Niet dat die auto's 't niet in de kentekenplaat hebben zitten.

[...]

Ik ook, daarom ;)
Same here.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.228/311350001-311400000/311399501-311399600/311399556_6_tHAd.jpeg

Zit er op (rechtsonder) uit lui-igheid. Ook dealer sticker zit er links nog op.
Als ik hem volgend jaar laat spuiten zullen die uiteraard verdwijnen evenals de type aanduiding.

[ Voor 10% gewijzigd door Naboo op 05-09-2008 17:20 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Wat n heisa over n paar stickertjes. Die opplakletters zijn inderdaad lelijk. Soms zie ik ook zoiets achterop, maar dan met de bedrijfsnaam erop waar ze voor werken ofzo. Ik ben blij dat op de busjes van mn werk iig helemaal niets staat van welk bedrijf ze zijn, alleen n stickertje van de dealer.

Op mn eigen bak had ik zon kentekenhouder met daaronder de naam + plaats van de dealer, maar die auto bleek zoveel gezeik achteraf te geven dat ik die plaat maar heb laten vervangen door een subtiel stickertje van de dealer hier. Gewoon merknaam + plaats, hoef echt niet de naam van de eigenaar te hebben ofzo.

Collega van mij rijd in een of ander klein rovertje, die had op een gegeven moment ZEE boven ROVER gezet. Daarvoor had ie er STRUIK boven staan, die vond ik wel creatief :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:54
Idd wat een ophef over wat stickers :P de mensen die nog stickers op hun auto hebben storen zich er blijkbaar totaal niet aan? Waarom sommige andere dan wel?

Als je eraan stoort trek je die stickers er gewoon af. Geen dealer die daar wat over kan zeggen de auto is toch van jou.

Heb van mijn Corolla ook alle typeplaatjes afgehaald. enkel kentekenplaathouder zit er nog op van de dealer maar die verdwijnt ook nog wel.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Naboo schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:20:
Zit er op (rechtsonder) uit lui-igheid. Ook dealer sticker zit er links nog op.
Als ik hem volgend jaar laat spuiten zullen die uiteraard verdwijnen evenals de type aanduiding.
Je kan beter die M3 sticker er afhalen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:32

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Stickertjes vind ik verschrikkelijk. Dealer kph oké maar stickers zijn vies. Vaak zijn het dan ook nog van die ouderwetse stickers. Mijn delta is lekker clean. Alleen een lancia logo is daar te vinden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Bij Drievliet (attractie park) bestickeren ze de auto's op het parkeer terrein. Dat is toch raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stickers op een auto gaan er gelijk af. Ik neem me iedere keer voor bij een andere auto de garage te melden dat ik er geen stickers op wil, maar dat vergeet ik dan weer. Die 'chromen' opplakletters zijn helemaal erg.

Van dat zomaar verwisselen van de kentekenplaathouder bij een beurt kijk ik op. Dat is wel heel brutaal.

Overigens vraag ik me af wat het nut is van typenummers op auto's. Je weet toch wel wat voor motor erin zit. En als je in je auto zit zie je het toch niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DinX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:54:
[...]

Ze maken die daar zelfs niet ter plekke. Ze hebben daar zo'n stapel klaar liggen (die elkaar opvolgen) :) Je kan maar 1 officiële hebben :p
da's toch best grappig :P

iirc krijg/koop je in duitsland die platen per set van de regionale overheid.

en in nederland kan je ze helemaal niet bij de overheid kopen, je koopt een kentekenbewijs en je ziet maar hoe je aan de platen komt (maar in principe alleen per set te koop, en uiteraard extreem gereguleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

Wok

Dakloos...

Mijn bestickering/reclame:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KTIqlfZhvMgF3FLIM67nfFsc/full.jpg

Ik stoor me er niet aan en aangezien de bestelling, informatievoorziening en uiteindelijke aflevering door de dealer gewoon uitstekend waren, laat ik de kentekenplaathouder ook gewoon zitten. Beetje reclame voor de dealer in Zwolle, terwijl ik ondertussen in Eindhoven woon :+ Ben benieuwd wat Nefkens ermee gaat doen volgende week maandag, als ik de auto daar naar binnen rol voor zijn eerste beurt :P

Bovenin de achterruit zit de standaard Peugeot sticker: "Je voelt je lekkerder in een Peugeot". Ook hier geldt dat ik er geen last van heb, dus die blijft voorlopig ook wel zitten. Misschien dat ik hem nog een keer vervang door een raamsticker van autofans :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Anoniem: 194366 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:57:
Bij Drievliet (attractie park) bestickeren ze de auto's op het parkeer terrein. Dat is toch raar?
Hebben ze bij ons ook eens geflikt bij Hellendoorn. Ga je naar een park waar je voor elke attractie een uur mag wachten, wat je pret in zo'n park nogal bederft. Vervolgens kom je terug bij je auto en zit er een grote gore hellendoorn sticker op je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

_JGC_ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:06:
Hebben ze bij ons ook eens geflikt bij Hellendoorn.
Dat deden/doen(?) ze ook bij de efteling (jaren 80), als kind vond ik dat wel leuk maar mijn vader was er volgens mijn iet zo blij mee.. weet i.i.g. dat die sticker er niet lang opzat ;)

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 05-09-2008 22:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Dat hoeft iemand bij 'mijn' auto niet te flikken in ieder geval en die knul die destijds liep te flyeren voor een of andere nieuwe pizzahut in Zwolle heeft dat (verbaal) geweten...

Het was weliswaar een gewoon A4-tje wat onder de ruitenwisser van de geparkeerde auto's werd gepropt, maar het is voor mij heel simpel: zonder mijn toestemming blijf je gewoon met je poten van mijn auto af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50

-tom-562

Oliesjeik

Die jongen doet oko gewoon z'n werk, dus uitschelden was niet nodig geweest lijkt mij

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

-tom-562 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:38:
Die jongen doet oko gewoon z'n werk, dus uitschelden was niet nodig geweest lijkt mij
Ik heb zo wel 2 x mijn moterkap kunnen laten repareren. Had een renault laguna II, daar zit het scharnier van de wisser onder de kap. Trek je hem onoplettend omhoog dan heb je een beschadiging/deuk in je kap zitten. Dus als ik er weer een zag waarschuwde ik maar van te voren maar vertelde hem wel hoe/wat. Hopelijk let ie dan ook op met andere auto's die eventueel zoiets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Mijn dealer doet het op zich wel netjes met enkel een kentekenplaathouder met dealernaam + plaatsnaam. De camper van mijn ouders is er nu ook al een aantal keer geweest (voor meer dan een nieuw lampje) en wordt in de toekomst waarschijnlijk alleen nog maar daar onderhouden, maar de kentekenplaathouder zijn ze tot nu toe vanaf gebleven. Mogen ze van mij best vervangen, als ze de plaat dan meteen even recht willen buigen. :+

Ik vind die houders zelfs wel grappig als je ergens ver van huis ineens een identieke tegenkomt. Grote kans dat het iemand uit de omgeving is. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 18:11
Dat doet een huurmoordenaar ook. Heeft iets met normen en waarden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:02

steveman

Comfortabel ten onder

En als het nou z'n werk was om de naam van die pizzatoko in de portieren te krassen?

(Met overdrijven maakt men duidelijk)

edit:

Met RedHat dus... zat ik in een tijdwarp ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 06-09-2008 11:03 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Laatst online: 07-07-2024
Wat een heisa over wat reclame, inderdaad.

Ok, er moet niet overdreven worden. Geen extra stickers of kleefletters op de wagen plaatsen, dat vind ik ook een beetje té agressief. Maar als zelfs een stickertje of bedrukking op de plaathouder niet meer mag... Dan zullen we als dealer ook maar geen korting geven bij de verkoop van een nieuwe/occasie wagen zeker?

* Blacksnak mompelt iets over voor wat hoort wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 08-06 18:11
Blacksnak schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:14:

Ok, er moet niet overdreven worden. Geen extra stickers of kleefletters op de wagen plaatsen, dat vind ik ook een beetje té agressief. Maar als zelfs een stickertje of bedrukking op de plaathouder niet meer mag... Dan zullen we als dealer ook maar geen korting geven bij de verkoop van een nieuwe/occasie wagen zeker?

Dat kan ik nog snappen.

Maar vaak is de "lijm" van de stickers lastig te verwijderen. Ik vind dat een dealer sowieso een auto moet leveren zoals hij in de showroom staat. En dat ze moeten vragen bij verkoop of je bezwaar hebt tegen reclame op je auto. Want in feite leveren dealers vaak een ander product dan waar de koopovereenkomst voor gesloten is. En dat ze kortingen geven doen ze zelf. Ze kunnen ook aangeven dat je korting krijgt als je je auto laat bestickeren met reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Marzman schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:41:
[...]

Je kan beter die M3 sticker er afhalen.
Tis geen M3 sticker

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

garagisten zijn natuurlijk heel zielig armoedig volk waar je medelijden mee moet hebben :P

en korting geven ze altijd omdat ze de klant zo'n goede gozer vinden (Y)

tis graag of niet. de meeste mensen vinden het prima, sommige mensen niet. als je persé op íedere auto een branded kentekenplaathouder wilt zetten, dan zet je het in je algemene voorwaarden of het koopcontract.

//oh, dat had iemand ook al gezegd :P

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 06-09-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
RedHat schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:17:
[...]

Dat kan ik nog snappen.

Maar vaak is de "lijm" van de stickers lastig te verwijderen. Ik vind dat een dealer sowieso een auto moet leveren zoals hij in de showroom staat. En dat ze moeten vragen bij verkoop of je bezwaar hebt tegen reclame op je auto. Want in feite leveren dealers vaak een ander product dan waar de koopovereenkomst voor gesloten is. En dat ze kortingen geven doen ze zelf. Ze kunnen ook aangeven dat je korting krijgt als je je auto laat bestickeren met reclame.
Daarom vind ik ook dat extra stickers plakken erover gaat. Maar een beetje bedrukking op het nummerbord is nu het einde van de wereld niet eh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 22:31

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mijn kentekenplaat is van Wolff in A'dam, schijnbaar komt mijn auto daar vandaan. Toen ik 'm in Hilversum kocht zat die plaat erop. Heb wel meteen een stickertje er overheen geplakt, niet omdat ik niet wilde dat er Wolff stond, maar omdat ik een sticker van tuftufclub.com had en dat wel stoer vond destijds.

Die sticker zit er nog steeds en ik vind 't wel prima, nu is 't wel weer retro ;) Mensen lachen d'r altijd bij als ze die sticker op mijn kentekenhouder zien zitten.

Op mijn achterruit zit een sticker die er al op zat toen ik 'm kocht, die is ook wel lachen. Zo'n merksticker van Lada Nederland er staat: "Lada de auto zonder bla bla". Die is dan wel weer zo grappig dat ik 'm gewoon liet zitten.
Verder op de ruit de usual stickers, Waxoil laag (standaard erop geplakt door de fabrikant) en die krabbel van de wegencheck uit de jaren 90 (die je er niet afkrijgt!)

Geen dealer stickers verder, moest mijn dealer ook niet proberen, gelukkig weten ze dat en doen ze 't zowieso niet. Ladadealers zijn niet zo ;) Scheelt dan maar weer.
Die letters van Stam zijn ook echt not done, zou echt terug gaan en eisen dat ze eraf gaan, dat slaat natuurlijk nergens op dit soort verlakkerij. En mannetjes die stickers op je auto plakken, ze moeten eens beter nadenken. Op de Uithof heeft ooit 's iemand zo'n klote sticker over mijn kentekenplaat heen geplakt, een of andere campagne, want 't zat op alle auto's. Stukken van die sticker zitten er nog steeds. Omdat de zon keihard scheen die dag en dus die lijm lekker uit kon harden :( Stukjes blauw en wit sieren de boven en onderkant van mijn kentekenruimte nog altijd :(

Poten van mijn auto af, het is niet jou eigendom dus opzouten!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
zwahiel schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:14:
Op de Uithof heeft ooit 's iemand zo'n klote sticker over mijn kentekenplaat heen geplakt, een of andere campagne, want 't zat op alle auto's.
Lekker laten zitten en alle boetes voor het voeren van een niet goed zichtbare kentekenplaat doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Weet wel dat ik vroeger altijd aan de kenteken platen kon zien waar de mensen vandaan kwamen.
Zeker als je op vakantie bent in het buitenland.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:01
Ik heb ook een Renault die bij Stam (Leidsche Rijn) vandaan komt, maar er staat niets op hoor, alleen op de kentekenplaathouder staat www.stam.nl oid.

Wat ik wel vreemd vindt dat er op iedere Renault zo'n olie merk sticker zit op de achterruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik eis dat inderdaad ook.
Ze mogen op de kentekenplaathouder hun reclame zetten, maar verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 21:35
Ik vervang die houders altijd door de liefhebbers club die er bij hoort, zo staat er op mijn auto dus www.xantiaclub.net en bij die van mijn vriendin www.micrafanclub.com... :D
Niet om te spammen, maar zoiets onder je kenteken vind ik leuk, zo'n dealer KPH is echt niks...

[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 06-09-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik werk zelf bij een dealer, wij hebben eigenlijk alleen bedrukte nummerplaathouders, maar je kan bij een dealer áltijd vragen om er geen logo's of text op te plakken, dan krijg je gewoon een blanco nummerbordhouder op je auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Bij de/het garage/auto bedrijf waar ik werk hebben we hele subtiele stickers, die ik erg mooi vind :)

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y271/mexxt_Hunter/DSCF4129640x480.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y271/mexxt_Hunter/DSCF4132640x480.jpg

Past altijd heel goed.
Geen lelijke kentekenplaathouder's

Maar gewoon een strak stickertje er onder d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door MexxT op 06-09-2008 20:20 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 14:01
Dan zullen we als dealer ook maar geen korting geven bij de verkoop van een nieuwe/occasie wagen zeker?

Laat me niet lachen man, ze verdienen prima aan je, ook zonder die belachelijke stickers. Net alsof je bij de gratie Gods een auto bij hun mag afnemen zeg... |:(

Ze moeten het gewoon vragen of je er bezwaar tegen hebt, en anders de auto gewoon kaal laten. Ook geen kentekenhouders-tsjak or whatever.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
Nee DIT slaat alles :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Hotlinken werkt niet echt. ;)

Dit plaatje bedoelt WiLLoW_TieN dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rQndv9N4yQZN4ijXrLlOFh6S/full.jpg

maar da's er niet door de dealer opgeplakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Mag hopen van niet nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mijn ibiza had maar liefst 3 dealerstickers erop zitten, eentje op de achterruit, eentje op de kofferklep en op de kentekenplaathouder.

heb die op de achterruit vervangen door een sticker van de slotemakers slipschool (iedereen die een slipcursus heeft gehad heeft zo een sticker, dus geen reclamesticker) die op de achterklep heb ik eraf gepulkt (auto was net afgeleverd dus was geen punt) en op de kentekenplaathouder heb ik een funsticker geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
RobertJ schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:25:
[...]

Laat me niet lachen man, ze verdienen prima aan je, ook zonder die belachelijke stickers.
Dat die stickers extra geld in het laadje brengen is onzin die je zelf als nuance aanbrengt. Ik wijs hier enkel op als wederdienst op de belachelijk hoge kortingen die tegenwoordig gegeven moeten worden op verkoop van nieuwe/occasie wagens.

Ik had het trouwens ook niet over stickers (dewelke ik overdreven vindt) maar over een beetje drukwerk op je nummerplaathouder.

Wat de verdienste op een nieuwe wagen betreft... ik weet niet hoe het in Nederland in zijn werk gaat maar geloof me, of geloof me niet, hier in België moeten we het al lang niet meer hebben van verkoop van nieuwe wagens. De marge hierop is gewoon belachelijk klein. Als dit in elke sector zou toegepast worden lag de hele economie binnen de korste keren op zijn rug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Blacksnak schreef op zondag 07 september 2008 @ 06:27:
[...]

Dat die stickers extra geld in het laadje brengen is onzin die je zelf als nuance aanbrengt. Ik wijs hier enkel op als wederdienst op de belachelijk hoge kortingen die tegenwoordig gegeven moeten worden op verkoop van nieuwe/occasie wagens.

Ik had het trouwens ook niet over stickers (dewelke ik overdreven vindt) maar over een beetje drukwerk op je nummerplaathouder.

Wat de verdienste op een nieuwe wagen betreft... ik weet niet hoe het in Nederland in zijn werk gaat maar geloof me, of geloof me niet, hier in België moeten we het al lang niet meer hebben van verkoop van nieuwe wagens. De marge hierop is gewoon belachelijk klein. Als dit in elke sector zou toegepast worden lag de hele economie binnen de korste keren op zijn rug!
die korting zal wel meevallen in nederland, als je af en toe sommige panden van dealers ziet ;)
ik denk wel dat de dealers het van beurten/ reparaties moeten hebben.

overigens kun je als dealer ook 'leuke reclame' maken.. hier in de buurt rijden veel VW's en audi's enzo rond met op de plaathouder "Ames staat er achter" en Ames is dan een dealer. 8)
dat vind ik dan een stuk netter als de delaernaam met telefoonnumer en evt. een webadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bi het bestellen van mijn leaseauto's heb ik altijd aangegeven dat ik er geen reclame stickers op wil. Hooguit een kentekenplaathouder met de dealernaam erop en dan alleen als er voor mij een extra deal was gemaakt (Denk aan een gratis radio met carkit). Zo niet, dan blanco kentekenplaathouders erop. Zo heeft de Renault dealer ooit nog eens bij aflevering een sticker op de achterruit er af staan te peuteren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 19:30

wouterve

Swinger of States

Dit zijn de stickers die op zowel mijn als mijn vaders auto geplakt zitten:

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/4213/img2745bg8.jpg
Een sticker van de dealer. Redelijk beschaafd nog, vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/5351/img0157rr0.jpg
Een sticker van m'n universiteit.

Op mijn eigen auto (het is op deze foto allemaal net wat minder goed zichtbaar) zit daarnaast nog een regel onder de kentekenplaat met "SAAB Rive Gauche Paris 15ième arrdt" en een sticker van een Nederlandse Saabdealer:

Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/9971/img0217mk2.jpg
Ik heb er ook echt totaal geen probleem mee dat die stickers erop zitten: het zijn allemaal organisaties waarmee ik me maar wat graag affilieer, die stuk voor stuk goed werk afleveren. Dat ze vervolgens reclame willen maken met een auto die ze in goede staat onderhouden vind ik geen probleem, en de stickers zijn behoorlijk normaal.

En, dat is heel persoonlijk en volstrekt psychologisch, wanneer ik een auto koop of verkoop geeft een aanwezige dealersticker (plus een ingevuld onderhoudsboekje natuurlijk, maar de sticker is een begin) een vaag gevoel van extra zekerheid. Het wil natuurlijk op zich niks zeggen, maar het kàn in sommige gevallen een verschil maken, en ook in negatieve zin (wanneer je een sticker ziet zitten van een garage die slecht bekendstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:23

SeatRider

Hips don't lie

littlejoannes schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:03:
Daar heb ik op zich geen probleem mee, sterker nog das beter dan die stickers die mensen daar weer overheen plakken met:
"als je dit kan lezen ben ik mijn sleurhut verloren" :X
.
Ja. De vorige berijder van mijn laatste leasebak had zo'n sticker met "Toeter als je geen slipje aanhebt". Ik heb geen meter in dat ding gereden voordat die er af was.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 08-06 14:01
Blacksnak schreef op zondag 07 september 2008 @ 06:27:
[...]
Dat die stickers extra geld in het laadje brengen is onzin die je zelf als nuance aanbrengt.
[..]
_O-

Nee ze willen die stickers op je wagen plakken omdat het zo leuk bij de lak kleurt ;) ...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Fietsenmakers kunnen er anders ook wat van. Ook altijd een sticker erop, gelijk eraf gehaald natuurlijk, maar na een onderhoudsbeurt zat 'ie er weer.

Nog sterker, bij een andere dealer, ging 'ie arbeidskosten rekenen omdat ik de sticker had verwijderd. Had 'ie anders niet gedaan zei 'ie, terwijl ik honderden bezoekers via m'n website naar hem had gebracht vanwege een fietsvakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53

mace

Sapere Aude

wouterve schreef op zondag 07 september 2008 @ 09:42:
Dit zijn de stickers die op zowel mijn als mijn vaders auto geplakt zitten:

[afbeelding]
Een sticker van de dealer. Redelijk beschaafd nog, vind ik.
Corps Diplomatique?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 10:57

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb een vintage vorm van dealerreclame. Op de achterklep van mijn DAF 66 uit 1974 zit rechts, links van het "1300" plaatje, een stalen logo geschroefd (!) met LOVEN Heerlen - Brunssum - Kerkrade erop. Aangezien dit ook echt de dealer geweest is waar de auto vandaan komt heb ik hem laten zitten, bovendien heb ik geen zin om die schroefgaatjes weg te werken :D

Verder zit er op de voorruit nog een sticker met "VVN Veiligheidsinspectie 1977 (of '79, weet ik niet zeker)" en op de achterruit een sticker van een verzekeringsmaatschappij die al lang niet meer bestaat. Een kentekenplaathouder heb ik niet omdat mijn tankdop achter de nummerplaat zit en het kenteken zit dus rechtstreeks op die klep geschroefd. :P

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.guzer.com/pictures/gay_plate.jpg
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Blacksnak schreef op zondag 07 september 2008 @ 06:27:Dat die stickers extra geld in het laadje brengen is onzin die je zelf als nuance aanbrengt. Ik wijs hier enkel op als wederdienst op de belachelijk hoge kortingen die tegenwoordig gegeven moeten worden op verkoop van nieuwe/occasie wagens....
Een wederdienst is vrijwillig. Daar hoeft de consument dus niet in mee te gaan. Mag wel natuurlijk ;) Dus als garage een duidelijke afspraak maken. Dan heb je recht van klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001

_Arthur

blub

Aikon schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:25:
Fietsenmakers kunnen er anders ook wat van. Ook altijd een sticker erop, gelijk eraf gehaald natuurlijk, maar na een onderhoudsbeurt zat 'ie er weer.

Nog sterker, bij een andere dealer, ging 'ie arbeidskosten rekenen omdat ik de sticker had verwijderd. Had 'ie anders niet gedaan zei 'ie, terwijl ik honderden bezoekers via m'n website naar hem had gebracht vanwege een fietsvakantie.
Ik neem aan dat je gelijk naar een andere fietsenmakert bent gegaan?

Dat dat soort lui gewoon lekker in de stront zakken met hun stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb zelf mijn allereerste auto die ik nieuw besteld had laten staan. Het was een Peugeot 206 (1.6 XS). Ik kom bij de dealer, inspecteer de wagen natuurlijk even, en zie achterop:

"U voelt zich lekkerder in een Peugeot" (iets van die strekking is het).

Ik heb hem gemeld dat ik de auto zou komen ophalen als die sticker eraf gehaald was, en verliet het pand. Volgende dag reed ik langs, en stond daar een auto met schone achterkant :*)

Ik heb sindsdien 2x een nieuwe auto besteld, en 2x op het contract laten zetten dat de auto zonder stickers geleverd word, en dat hij blijft staan als het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
erger wordt het nog als mensen zelf met die chromen opplakletters aan de gang gaan.
neem bijv. een ibiza, de fabriek is vorig jaar ofzo? overgegaan om de typeaanduiding ibiza over de gehele lengte te plakken, terwijl deze daarvoor in de rechter of linkerhoek geplakt zat.

dan zijn er mensen die bij de halfords de chromen letters kopen om die dan zelf maar over de lengte plakken, opzich niet erg.. maar het zit dan meestal scheef |:(
even een plakbandje oid. om het eea. toch netjes te krijgen zit er dan niet in. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Overigens vraag ik me af of de reclame zo goed is. Voor mijn vorige auto ben ik bij Renault gaan kijken (werd Seat), en voor mijn huidige heb ik ook bij BMW gekeken (werd Volvo).

Ranault Stam en BMW Bert Story heb ik express links laten liggen, omdat die beiden van die achterlijke stickers/letters hebben. Bert Story zelf op zowel de achterkant, de ramen en de zijkant.

Voor mij een reden om dus absoluut niet naar die Dealer te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik vraag me af wanneer de auto-webshops gaan beginnen waarbij je niet meer naar de dealer hoeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

mace schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:10:
Ik vraag me af wanneer de auto-webshops gaan beginnen waarbij je niet meer naar de dealer hoeft. :+
In leaseland bestaat dat al :)

Ik heb een website waar ik een auto kan samenstellen. Ik zie alle opties, de prijzen en wat dat met het leasebedrag doet. Ik druk op bestel, en 2-3 maanden later komt er een oplegger met mijn gloednieuwe wagen voorrijden. Je hoeft er niets meer voor te doen.

Ik gebruik deze optie niet, omdat ik graag wat contact met een dealer heb, en het ook leuk vind om een auto uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

PWM schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:46:
[...]

In leaseland bestaat dat al :)

Ik heb een website waar ik een auto kan samenstellen. Ik zie alle opties, de prijzen en wat dat met het leasebedrag doet. Ik druk op bestel, en 2-3 maanden later komt er een oplegger met mijn gloednieuwe wagen voorrijden. Je hoeft er niets meer voor te doen.

Ik gebruik deze optie niet, omdat ik graag wat contact met een dealer heb, en het ook leuk vind om een auto uit te zoeken.
Zo heb ik zelf mijn auto uitgezocht... maar ik ben wel nog effe bij de dealer gaan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Wat je hier in Utrecht e.o. nog wel ns ziet rijden; een BMW met ook zulke chrome lettertjes met van Ekris. Van een BMW dealer verwacht je wel beter toch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik heb er zo'n hekel aan. Zelfs kentekenhouders komen er niet op. En ze moeten het gore lef hebben bij een garage om -als je zo'n ding hebt, van een andere garage- die houder te vervangen voor hun eigen, stelletje eikels. Ik bepaal wat er wel en niet opkomt en niet een of andere zult in overal.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Ja, goed gezien. Overigens ook een muziekliefhebber, maar daar hebben ze nog geen aparte kentekens voor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb niks tegen CD, echter is het mateloos irritant als er weer eentje verkeerd parkeert waar het niet mag, en dat ze dan geen boete/klem krijgen, daarom een aversie gekregen tegen dat soort nummerborden. Vaak ongegrond, maar ja. :P

Achja, je valt er alleen de Fransen mee lastig. :+

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 09-09-2008 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Tsja, het is opvallend om te zien wèlke nationaliteiten diplomaten overal lak aan hebben... In Frankrijk is dat makkelijk te zien: alle nummerplaten hebben een landcode, waardoor je prima kunt zien waar iedereen vandaan komt (90=Nederland). En dan blijkt dat het voornamelijk de oliestaten en andere oeroeboeroe-landen zijn die zich wat minder netjes aan de regels houden; de meeste Europeanen houden zich keurig aan de regels, en de Amerikanen gebruiken hun CD-platen zelfs niet meer sinds 9/11. (Niet dat ze niet meer te onderscheiden zijn: ze zijn nog steeds de enige die in opvallend grote Amerikaanse auto's rondrijden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

Wom

Mijn dealer had zonder te vragen niks van logo's oid op de auto achtergelaten. Zelfs de kentekenhouder is niet voorzien van tekst. De verkoper vond dat zelf ook niet zo mooi staan, en ik had er (uiteraard) geen problemen mee :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 07-05 14:56
PWM schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:46:
[...]

Zou het feit dat het qua prijs niet echt goedkoper is niet de belangrijkste reden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 11:17

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Tsja, die dealer stickers zijn echt aso:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/c/09bf8dda57c1aeae605d00018584305c.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Mike2k op 09-09-2008 14:15 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Tja. Mijn Peug dealer vroeg gewoon of ik bezwaar had tegen een kentekenhouder met zijn naam er op (nee) en eventueel een klein stickertje op de achterruit met zijn bedrijfsnaam (ja). Zo krijgt hij z'n reclame maar niet wat ik niet wil.
Nou ben ik vorig jaar rond kerst voor noodonderhoud bij een concullega geweest die hun klanten op weg hielp tijdens de kerstvakantie, en die had er dus gelijk zo'n sticker op zitten. Die gaan er dus af voor er over betalen wordt gesproken, dat leek me duidelijk. Daar deed die gast dan nog moeilijk over (ik maakte te veel sores om zo'n klein stickertje) dus die heb ik verteld wat ik van hem vond en gezegd dat hij dertien cent per kilometer in rekening ging krijgen als die sticker er niet subiet af gehaald werd... wat een aso. Beetje andermans auto onder stickeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Anoniem: 399 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 04:40:...Nou ben ik vorig jaar rond kerst voor noodonderhoud bij een concullega geweest (...), en die had er dus gelijk zo'n sticker op zitten. Die gaan er dus af voor er over betalen wordt gesproken, dat leek me duidelijk. Daar deed die gast dan nog moeilijk over (ik maakte te veel sores om zo'n klein stickertje)...
Die kun je gelijk terugkaatsen. Waarom doet de garagehouder zo moeilijk om hem erop te laten zitten, het is maar een klein stickertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Mijn dealer vroeg niks over stickers, bij aflevering zat er een sticker en een kentekenplaathouder met reclame op de auto. Beetje brutaal van de dealer, kentekenhouder heb ik geen probleem mee maar de sticker heb ik er wel afgehaald. Alleen al het mogelijke kleur verschil in de lak is voor mij een reden om die sticker eraf te halen. Mocht mijn auto onverhoopt ooit bij een andere dealer terecht komen zou ik het geenstijl vinden om er een sticker op te plakken, heb die auto daar niet eens gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:44
Zodra ik een auto koop is het eerste wat ik thuis eraf sleutel het plastic kenteken houder met informatie van de garage, ik ben immers geen reclame bord tenzij ik ook gesponserd wordt ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 01:05

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Tja, jij gaat het thuis "stiekum" omruilen, ik zou als ik geen kentekenhouder van de dealer wil dat gewoon recht toe recht aan zeggen, hij heeft zijn kentekenplaathouder die hij bij het volgende slachtoffer nog kan gebruiken en ik niet de moeite om de boel te verwijderen, en bovenal duidelijkheid :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 10:42
Ik haat stickers en letters op de auto. Het einige wat er nog opzit is het opel logo. Heb verder zo een kleine nummerplaathouder die mooi aan de nummerplaat aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik vind die peugeot stickers ook zo lelijk, zoals "205, een lekker nummer" of wat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

mace schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:53:
Ik vind die peugeot stickers ook zo lelijk, zoals "205, een lekker sterk nummer" of wat is het.
;)

Ik heb ook zo'n sticker ("Je voelt je lekkerder in een Peugeot") op mijn achterruit zitten en ik kan er niet wakker van liggen :) Zal ook wel komen, omdat die tekst op mij wel van toepassing is (ben een Peug-liefhebber) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik haal er twee door elkaar, een lekker nummertje klonk al zo raar. :+

Anoniem: 399

Roenie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 07:56:
[...]
Die kun je gelijk terugkaatsen. Waarom doet de garagehouder zo moeilijk om hem erop te laten zitten, het is maar een klein stickertje ;)
Fout. Het is mijn auto, dus ik bepaal hoe en wat. Niet "maar jij doet druk over het er op laten zitten" maar dus gewoon "het is mijn auto en ik heb niet gezegd dat jij er stickers op mag plakken. d'r af met dat ding!"

• Roenie
  • Niet online
Anoniem: 399 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 07:33:Fout. Het is mijn auto, dus ik bepaal hoe en wat. Niet "maar jij doet druk over het er op laten zitten" maar dus gewoon "het is mijn auto en ik heb niet gezegd dat jij er stickers op mag plakken. d'r af met dat ding!"
Fout? Die aanpak is dan toch niet fout? Dat moet ieder voor zich weten.

Niet iedereen wil zich zo direct en hard opstellen als jij ;)

• Chevy454
  • Niet online
RobertJ schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:25:
Laat me niet lachen man, ze verdienen prima aan je, ook zonder die belachelijke stickers. Net alsof je bij de gratie Gods een auto bij hun mag afnemen zeg... |:(
Was het maar zo. Ze verdienen niets bij de verkoop van een wagen, ze verdienen op de onderhoudsbeurtjes.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 13:43
Chevy454 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:32:
[...]

Was het maar zo. Ze verdienen niets bij de verkoop van een wagen, ze verdienen op de onderhoudsbeurtjes.
Het meeste geld zullen ze inderdaad wel slaan uit de onderhoudsbeurten, maar je zou dan toch verwachten dat ze hun klanten tevreden houden en als dit nu is in de vorm van geen stickers op een nieuwe/oude auto te plakken, dan ga je je als garagehouder zijnde daar toch niet druk om maken?

Of denken ze dat mensen gaan blijven komen als ze hen zo behandelen? Garages genoeg tegenwoordig :)

• Microkid
  • Laatst online: 22:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tom schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:38:
Ik eis dat inderdaad ook.
Ze mogen op de kentekenplaathouder hun reclame zetten, maar verder niet.
Eeeh, nee. Er stond een tijd geleden een dergelijke vraag in de consumentengids. Vrouw had haar auto voor een beurt naar de garage gebracht en kreeg hem terug met dealer stickers. Consumentengids gaf aan dat de auto eigendom is van de vrouw en dat de dealer dus niet zonder toestemming de auto mag gebruiken om reclame te maken. Stickers moesten dus verwijderd worden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wok schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:03:
Bovenin de achterruit zit de standaard Peugeot sticker: "Je voelt je lekkerder in een Peugeot". Ook hier geldt dat ik er geen last van heb, dus die blijft voorlopig ook wel zitten. Misschien dat ik hem nog een keer vervang door een raamsticker van autofans :P
Er zijn genoeg dealers die die sticker er vanaf halen hoor voordat ze afgeleverd worden. Als er een keer iets mis is is het wel een heel simpel argument om te gebruiken dat je je niet lekkerder voelt door je Peugeot.

Overigens was de achterkant van mijn auto en mijn kentekenplaathouders voorzien van stickers/reclame. De sticker heb ik er de eerste dag afgehaald omdat het lettertype echt totaal niet bij de auto past. Dezelfde dag heb ik de letters van de houders er ook afgehaald (verf lost makkelijk op als het nog nieuw is ;)) en is de auto weer helemaal kaal. Paar maandjes later wel zélf voorzien van een andere sticker:

Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~H.van.venrooy1@kpnplanet.nl/DSC_8360.jpg

Voor wat betreft het vervangen van plaathouders: Ik heb er tijdens mijn baan bij een dealer behoorlijk wat vervangen. Tijdens een beurt gebeurde dat nooit, alleen wanneer een auto werd ingeruild of ingekocht. Nieuwe auto's kregen een plaathouder mee + een heel klein stickertje onder/naast het merklogo.

• mace

mace

Sapere Aude

Microkid schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:02:
[...]

Eeeh, nee. Er stond een tijd geleden een dergelijke vraag in de consumentengids. Vrouw had haar auto voor een beurt naar de garage gebracht en kreeg hem terug met dealer stickers. Consumentengids gaf aan dat de auto eigendom is van de vrouw en dat de dealer dus niet zonder toestemming de auto mag gebruiken om reclame te maken. Stickers moesten dus verwijderd worden.
Tom bedoelde dat ze van hem een kentekenplaathouder met reclame mogen plaatsen op zijn auto, maar geen stickers. Dus hij had het over zijn eigen wensen en eisen en niet volgens de wet ofzo. )

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar het geeft wel aan dat je volledig in je recht staat als je geen stickers op je auto geplakt wil hebben.

Het kan ook nog erger: ik zie rond mijn werklocatie regelmatig een Mitsubishi Carisma GDI in full Rallye race bestickering inclusief dealerinfo rondrijden.
Hij liever dan ik denk ik dan maar :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _JGC_
  • Nu online
Chevy454 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:32:
[...]

En daar verdienen ze ook goed op ja. 200 euro voor een kleine beurt is niet ongewoon, en dan vervangen ze alleen je olie, vullen ze een paar potjes bij en krijg je een nieuw oliefilter. Laat die olie eens 8 euro per liter zijn, ben je voor 35 euro voor de olie, 15 euro voor het filter en 5 euro voor de andere vloeistoffen klaar. In totaal 55 euro. Die andere 145 euro heb je snel verdiend met een halfuur tot een uur werk.
Ik had voor dat bedrag bij een normale garage 2 nieuwe voorbanden en een interieurfilter erbij :)

• Blacksnak
_JGC_ schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 16:26:
[...]

En daar verdienen ze ook goed op ja. 200 euro voor een kleine beurt is niet ongewoon, en dan vervangen ze alleen je olie, vullen ze een paar potjes bij en krijg je een nieuw oliefilter. Laat die olie eens 8 euro per liter zijn, ben je voor 35 euro voor de olie, 15 euro voor het filter en 5 euro voor de andere vloeistoffen klaar. In totaal 55 euro. Die andere 145 euro heb je snel verdiend met een halfuur tot een uur werk.
Ik had voor dat bedrag bij een normale garage 2 nieuwe voorbanden en een interieurfilter erbij :)
[sarcasme-mode]
Jups, wordt dan ook vlot 150 euro per beurt op verdient natuurlijk. Voor minder dan 300% winst maken we onze handen niet meer vuil.
[/sarcasme-mode]

Het klopt dat het onderhoud de belangrijkste bron van inkomsten is (hier in België dan toch) maar echt niet tegen bovenvermelde marges hoor. Laat het 10-15% gemiddeld zijn, dan houdt het ook echt op. Daar zijn dan nog geen vaste kosten zoals electriciteit, verwarming, opleiding, speciaal gereedschap, allerhande andere merkverplichtingen, ... etc. in verrekend.

Nogmaals, ik weet niet hoe de situatie in Nederland is maar hier is het echt niet zo mooi als de consument denkt! Geloof me of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Die 150 euro voor een uurtje is idd geen schone winst, zo'n monteur moet ook nog betaald worden en van dat geld moet de hele toko ook van stroom en warmte worden voorzien. Wel vind ik het aan de hoge kant: de garage waar ik mijn auto in onderhoud heb gehad vaagt 40 euro per uur, de garage waar ik een paar maand geleden met spoed een APK moest laten doen vraagt 75 euro per uur. Hoe een dealer dan het dubbele kan rechtvaardigen... die andere garages hebben nml grotendeels dezelfde kosten: elektriciteit, verwarming, scholing van de monteurs, speciaal gereedschap...

Maar ja, je moet het maar zo zien: zolang je nog garantie hebt op je auto is het verstandig om naar de dealer te gaan, ook al rekenen ze dubbel tarief. Op het moment dat je auto stuk gaat en de garantie ongeldig wordt verklaard omdat je niet alle beurtjes bij de dealer hebt laten doen ben je meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:02

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

milieutaks....

Ook wat bij een dealer het duurder maakt is toch echt wel de gereedschappen, bij mijn garagist om de hoek moet ik niet gaan vragen om mijn auto uit te lezen, of andere "moeilijkere" dingen op te zoeken.

Bij de dealer prikken ze een laptop in de ecu... daar zit de fout, opgelost.

Je hebt echt geen idee hoeveel die krengen kosten.

Daar bovenop komen nog de bijscholingen voor alle monteurs, en ga zo maar verder. Het is dus echt niet dat de dealer 150€ pure winst in zijn zak steekt.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Milieutaks hebben niet-merkgebonden garages ook last van, daar kan je het verschil niet onder schuiven (en laat die milieutaks voor een kleine beurt nou net een euro of 3 zijn voor het afvoeren van oude olie en het vernietigen van je oude oliefilter).
Tegenwoordig krijgen steeds meer BOVAG-garages apparatuur om auto's uit te kunnen lezen. Aangezien die niet merkgebonden zijn moeten die veel meer apparatuur en kennis in huis halen om alle mogelijke auto's te kunnen ondersteunen. Zo'n BOVAG garage gaat ook niet ineens het dubbele rekenen op het moment dat ze apparatuur krijgen om boordcomputers uit te lezen.
Bijscholen van je monteurs moet elke garage doen die bij wil blijven. Of je nu met een auto uit 1984 aan komt rijden bij een garage of met een auto uit 2007, de garage zal beide keren moeten weten wat er onder de motorkap schuilt. Bij de garage van 40 euro/uur waar ik het over had kan dit problematisch worden, bij de garage van 75 euro/uur is het geen probleem.

Heb je nog meer redenen waarom een dealer 75-100 euro meer vraagt voor een kleine onderhoudsbeurt van een normale personenauto zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij de Volvo-dealer werd tijdens het bestelproces keurig gevraagd had of ik bezwaar had tegen een 'dealer-regel' onder de kentekenplaat. Wat ik toentertijd niet had, maar toen bleek dat die houder als een dolle rammelde hebben ze 'm ook zonder mokken vervangen door één zonder reclame (die een stuk meer solide klonk :P).

De BMW-dealer heeft idd. ongevraagd een plaathouder met reclame eronder geleverd, alsmede ongevraagd bestickerd bij de richtingaanwijzers (ja, allebei). Aan de andere kant, om nou te zeggen dat het echt storend is, in het grote plaatje valt het al niet eens echt op zie je het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 22:28
PWM schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:59:
Overigens vraag ik me af of de reclame zo goed is. Voor mijn vorige auto ben ik bij Renault gaan kijken (werd Seat), en voor mijn huidige heb ik ook bij BMW gekeken (werd Volvo).

Ranault Stam en BMW Bert Story heb ik express links laten liggen, omdat die beiden van die achterlijke stickers/letters hebben. Bert Story zelf op zowel de achterkant, de ramen en de zijkant.

Voor mij een reden om dus absoluut niet naar die Dealer te gaan.
:'). Je kunt natuurlijk ook beleefd aangeven dat je die stickers liever niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Roelant schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:45:
De BMW-dealer heeft idd. ongevraagd een plaathouder met reclame eronder geleverd, alsmede ongevraagd bestickerd bij de richtingaanwijzers (ja, allebei). Aan de andere kant, om nou te zeggen dat het echt storend is, in het grote plaatje valt het al niet eens echt op zie je het niet eens.
Mijn BMW kwam met alleen de naam + plaats van de dealer bij de kentekenplaat. Reclame op de rest van de auto had ik ook niet geaccepteerd.

Er zitten ook geen scm/alarm stickers op. Die kunnen me ook gestolen worden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 14-09-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_Arthur schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:00:
Er zitten ook geen scm/alarm stickers op. Die kunnen me ook gestolen worden ;)
Die zitten er bij mij ook op inderdaad. Ach ja, van binnen zie je het niet (en geniet je wel :+). Ik heb het overigens ook nóg wel eens erger gezien, stickers onder de beider richtingaanwijzers, kentekenreclame én nog eens een sticker achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

El-Loco schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:53:
:'). Je kunt natuurlijk ook beleefd aangeven dat je die stickers liever niet hebt.
Ze kunnen het ook gewoon netjes vragen voordat ze jouw auto bestickeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Roelant schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:25:
Die zitten er bij mij ook op inderdaad. Ach ja, van binnen zie je het niet (en geniet je wel :+). Ik heb het overigens ook nóg wel eens erger gezien, stickers onder de beider richtingaanwijzers, kentekenreclame én nog eens een sticker achterop.
Als ik dat soort auto's zie rijden denk ik gelijk 'ah een leen auto van de dealer'.

Aka rijdende reclameborden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:30:
[...]

Als ik google op 'sticker verwijderen auto' lees ik vaak dat ze gebruik maken van een caramelschijf (voor op je boormachine) Daarmee zou je stickers snel en zonder beschadiging kunnen verwijderen.

Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee.
met die schijven zou ik geen stickers verwijderen dat wordt een kliederboel, die schijven worden alleen gebruikt om dubbelzijdig tape te verwijderen voordat de auto gespoten wordt. Stickers zou ik gewoon met de fohn warm maken en eventueel nadat je de sticker hebt verwijdert met de poetsmachine erover heen. Dat moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

El-Loco schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:53:
[...]

Nee, want op die manier een auto bestickeren laat imho zien dat de klant niet voorop staat bij die dealers.
Pagina: 1 2 Laatste