Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.614 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breeman gooide het iig op ' verkeerde montage' tijdens het remmen hoorde ik een soort aanlopend geluid en getik, direct laten uitrollen en mn baas gebeld. Op de brug zeiden ze dat er ies mis was met de verbinding met de remblok en de schijf?
Ik gs me er iig niet meer druk om maken na een stressweek, rij nu in de civic hybrid vanmn moeder en maandag komt de brembo set binnen. Ik was voor de bigbreaks van bmw 1500 kwijt en de Gt brake set van brembo 2800, kost wat maar ga geen risico meer lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:32
PWM schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:05:
[...]
De 328i in Amerika is in ieder geval de N52B30, 3.0. In de 325i ligt de N52B25, wat toch ook echt een 2.5 is volgens mij.
Femme schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:31:
[...]
De E9x 325i werd in eerste instantie geleverd met een erg mooie 2,5 liter. Later is die motor ingeruild door een teruggeschroefde 3,0 liter met evenveel vermogen. Ik heb proefgereden met de 2,5 liter in 2005 en vond het een fantastisch ding. De 3,0 liter heeft denk ik wat meer koppel en maakt minder toeren. De 2,5 liter draaide 7000 toeren met veel vreugde.
Ja klopt maar mijn E90 LCI 325i in NL is de N53B30.. dat is dus een ander motor type, volgens mij is de 328i in USA vanaf '07 ook de N53B30.. dus het komt waarschijnlijk puur door andere inlaat en uitlaat.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:27

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 02:01:
Breeman gooide het iig op ' verkeerde montage' tijdens het remmen hoorde ik een soort aanlopend geluid en getik, direct laten uitrollen en mn baas gebeld. Op de brug zeiden ze dat er ies mis was met de verbinding met de remblok en de schijf?
Ik gs me er iig niet meer druk om maken na een stressweek, rij nu in de civic hybrid vanmn moeder en maandag komt de brembo set binnen. Ik was voor de bigbreaks van bmw 1500 kwijt en de Gt brake set van brembo 2800, kost wat maar ga geen risico meer lopen
apart verhaal van die montage. Misschien zaten links en rechts verkeerd oid?

Brembo GT remmen zijn ook erg gave remmen.
Geen goedkope grap iig.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Geloof dat ik het hier nog niet getoond had, de Bimmer staat iig al een weekje bij de spuiterij, afgelopen vrijdag even wezen kijken :) Waarschijnlijk issie aankomende vrijdag klaar, maar heb al gehoord dattie eigenlijk, als ik het goed wil doen, nog 4 weken moet uitharden voor ik er in kan rijden :( Weet niet of ik dat kan opbrengen :9

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=35&image=39f958e6f034cbdae0a629f08573beca&mode=forum

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=35&image=36c6f3f32786e0099d5230e268e15dea&mode=forum

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=35&image=53fa700aeee9414788f8b7d6f8950763&mode=forum

[ Voor 61% gewijzigd door _eXistenZ_ op 08-04-2012 11:20 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Best een eng gezicht zo eigenlijk..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

4 weken uitharden is onzin, hij gaat daar toch ook in een soort oven? Wat je in ieder geval niet moet doen is hem de eerste 4 weken wassen en/of in de wax zetten, de lak moet echt kans krijgen om goed uit te harden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Arfman schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:52:
4 weken uitharden is onzin, hij gaat daar toch ook in een soort oven? Wat je in ieder geval niet moet doen is hem de eerste 4 weken wassen en/of in de wax zetten, de lak moet echt kans krijgen om goed uit te harden.
Respect voor het 100% jezelf tegenspreken in 1 post :P
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:16:
Best een eng gezicht zo eigenlijk..
Jup, maar een vriend van mij heeft daar ook een auto laten spuiten, en de kwaliteit die je krijgt is top notch. Ik maak me dus niet zo'n zorgen of alles weer goedkomt, maar zie vooral uit naar aankomende vrijdag :)

[ Voor 32% gewijzigd door _eXistenZ_ op 08-04-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20

BrZ

ChiLLeR schreef op zondag 08 april 2012 @ 04:29:
[...]

[...]

Ja klopt maar mijn E90 LCI 325i in NL is de N53B30.. dat is dus een ander motor type, volgens mij is de 328i in USA vanaf '07 ook de N53B30.. dus het komt waarschijnlijk puur door andere inlaat en uitlaat.
De E9x 325i kreeg in NL eerst de N52B25 (die heb ik trouwens), en vanaf 2007 werd hier de N53B30 voor gebruikt.

In de VS wordt de N53 niet gebruikt vanwege het hoge zwavelgehalte in de benzine, dus daar gebruiken ze de N52B30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:17:
Geloof dat ik het hier nog niet getoond had, de Bimmer staat iig al een weekje bij de spuiterij, afgelopen vrijdag even wezen kijken :) Waarschijnlijk issie aankomende vrijdag klaar, maar heb al gehoord dattie eigenlijk, als ik het goed wil doen, nog 4 weken moet uitharden voor ik er in kan rijden :( Weet niet of ik dat kan opbrengen :9
Ik weet niet of 4 weken precies moet, maar de CSL van mijn zwager is ook gespoten, ruim een week geleden, donkerblauw. Nu heeft hij 500km naar de Nürburgring gereden en daar vervolgens een rondje of 20. Ik kan je zeggen, die lak ziet er niet meer uit ;) Het is gewoon echt nog zacht. Opnieuw spuiten is een dure hobby, dus als die gasten die er verstand van hebben 4 weken zeggen, zou ik lekker 4 weken aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ai, pijnlijk! Heb je pics van voor en na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:53:
Ai, pijnlijk! Heb je pics van voor en na?
Kan wel even vragen, ze zijn daar nog, ik ben naar huis gereden, zal ze even berichtje sturen :)

EDIT:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cqS7RzbmDbU]

Wij zijn op 6:48 de achterste BMW, op de oude versleten banden, in de middag gingen de nieuwe eronder. Hier moest er nog in worden ingehouden worden, pas met rechte wielen weer op het gas. Je ziet de intercooler voorin goed zitten ;)

Je hoort hem ook lekken fluiten voor de bocht :+

[ Voor 41% gewijzigd door PWM op 08-04-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
PWM schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:56:
[...]

Kan wel even vragen, ze zijn daar nog, ik ben naar huis gereden, zal ze even berichtje sturen :)

EDIT:

[video]

Wij zijn op 6:48 de achterste BMW, op de oude versleten banden, in de middag gingen de nieuwe eronder. Hier moest er nog in worden ingehouden worden, pas met rechte wielen weer op het gas. Je ziet de intercooler voorin goed zitten ;)

Je hoort hem ook lekken fluiten voor de bocht :+
Wat een beestachtig geluid, heerlijk!
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 02:01:
Als ik me niet vergis werk je zelf voor BMW en je noemt de onderdelen van BMW eerder ook troep. Spreek je uit ervaring of vind je de performance onderdelen over het algemeen gewoon niet goed genoeg naar jouw maatstaf?
Ik vind goeie remmen overigens ook erg belangrijk om in te investeren dus ik begrijp je keuze volledig.
Veel mensen die hun standaard auto sneller laten lopen vergeten dat daarbij ook betere remmen horen met soms helaas de gevolgen van dien als je ziet hoe 'slecht' de remmen die er standaard op zitten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 13:42
Gammort schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:30:
Ik vind goeie remmen overigens ook erg belangrijk om in te investeren dus ik begrijp je keuze volledig.
Veel mensen die hun standaard auto sneller laten lopen vergeten dat daarbij ook betere remmen horen met soms helaas de gevolgen van dien als je ziet hoe 'slecht' de remmen die er standaard op zitten zijn ;)
Welke gevolgen van dien bedoel je precies?
Op een circuit krijgen de remmen het misschien zwaarder te verduren als je constant blijft accelereren vanaf de apex en voor de volgende bocht vol in de ankers gaat want je haalt dan immers een hogere top voordat de rem wordt ingetrapt. Maar op de weg is het niet zo dat je na het chippen ineens iedere bocht harder inkomt en harder moet remmen, je accelereert er alleen vlotter uit en pakt op een gegeven moment toch weer wat gas terug omdat het niet overal mogelijk is om tot de top (200+) door te accelereren. Uiteindelijk rem je dus helemaal niet harder dan met een langzamere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Bartjeee schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:39:
Zat net op mobile.de te snuffelen naar een '06 Z4 2.5SI.
waarom specifiek de 2.5si en niet een klei ere of juist de 3.0 motor?

Met mijn 1.86 gaat het overigens goed in de E85 Z4.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Wat is het voordeel van mobile.de tov autoscout24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Gammort schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:30:

Naast wat het Fantoom al zegt is het overigens ook niet gezegd dat je met een remmenupgrade ook daadwerkelijker harder remt hoor.
Dergelijke sets (dus bmw performance, brembo gt etc) zijn voornamelijk op gericht dat je heel vaak achter elkaar hard kan remmen.
Dus om fading tegen te gaan. Dat komt op de openbare weg (alpen etc daargelaten) eigenlijk nooit voor, tenzij je je auto significant gaat verzwaren.

Een kortere remweg bij bijv noodstop zal je er dus niet of nauwelijks door krijgen. Wil je dat bereiken, dan moet je dat zoeken in de rembalans, de banden en het onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Het Fantoom schreef op zondag 08 april 2012 @ 23:37:
Wat is het voordeel van mobile.de tov autoscout24?
Ik neem aan dat je autoscout24.de bedoelt.

In dat geval niet zo heel veel verschil, het is net welke site je fijner vind werken. Mobile.de claimt de grootste te zijn, maar autoscout24.de bevat kennelijk ook 1.9 miljoen auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
t_captain schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:53:
[...]

Ik neem aan dat je autoscout24.de bedoelt.

In dat geval niet zo heel veel verschil, het is net welke site je fijner vind werken. Mobile.de claimt de grootste te zijn, maar autoscout24.de bevat kennelijk ook 1.9 miljoen auto's.
Ik gebruikte eerst autoscout24.de maar zag laatst dat je op autoscout24.nl ook Duitsland aan kunt vinken om in te zoeken. Lijkt me dat dit dan dezelfde zoekresultaten oplevert, verder vind ik het handig om dat je daarbij in een straal van bv 200km van je NL woonplaats kunt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

_eXistenZ_ schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:28:
[...]

Respect voor het 100% jezelf tegenspreken in 1 post :P
Rijden != wassen/waxen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:12

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:56:
[...]

die andere BMW wordt wel lekker gesneden op het 'rechte' stuk, net voor het rempunt :+

Overigens wel een leuke versnelling daar. Maar ik krijg een beetje het idee dat de ring een veredelde toeristische attractie wordt (met name de TF). Huisvaders met SUV's enzo... @ 1min

[ Voor 38% gewijzigd door vhal op 09-04-2012 12:44 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
deadsy33 schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:34:
[...]

die andere BMW wordt wel lekker gesneden op het 'rechte' stuk, net voor het rempunt :+

Overigens wel een leuke versnelling daar. Maar ik krijg een beetje het idee dat de ring een veredelde toeristische attractie wordt (met name de TF).
Mooi strak gereden :p

Het viel mij juist op hoeveel echt werk er rond rijd. 90% van de auto's is gewoon serieus, van onder handen genomen GT3 RS-en, tot en met wat gestripte Ford Focus, allemaal serieus bezig met wat ze doen. Dan heb je 9% die voor de gein een rondje doen, maar het normaal houden. En ja, dan is daar die 1% die er echt helemaal niets van snapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
mr_petit schreef op maandag 09 april 2012 @ 00:25:
[...]

Naast wat het Fantoom al zegt is het overigens ook niet gezegd dat je met een remmenupgrade ook daadwerkelijker harder remt hoor.
Dergelijke sets (dus bmw performance, brembo gt etc) zijn voornamelijk op gericht dat je heel vaak achter elkaar hard kan remmen.
Dus om fading tegen te gaan. Dat komt op de openbare weg (alpen etc daargelaten) eigenlijk nooit voor, tenzij je je auto significant gaat verzwaren.

Een kortere remweg bij bijv noodstop zal je er dus niet of nauwelijks door krijgen. Wil je dat bereiken, dan moet je dat zoeken in de rembalans, de banden en het onderstel.
Je hoort mij ook nergens zeggen dat ik denk dat ze alleen maar harder kunnen remmen. Ik ben me goed bewust van de voordelen van sets bedoeld voor sportief gebruik tov. van de standaard sets. Ik ben er bij mijn bericht ook vanuit gegaan dat een snellere auto vaker in situaties komt waarbij hetzelfde gewicht met een grotere versnelling dan voorheen, vertraagd moet worden. Dit heeft ook als gevolg dat je dus verhoudingsgewijs langer moet remmen en betere remmen aanbevolen zijn. Dat wil overigens niet zeggen dat de standaard remmen dit niet aan kunnen maar ze zullen mogelijk sneller slijten of eerder faden zoals je zelf al aangeeft.

Uiteraard zijn het aannames die ik doe maar je laat je auto niet sneller lopen om er vervolgens hetzelfde rijgedrag mee aan te houden. Ik heb het dan zozeer over chippen maar over alle significant verbeterende eigenschappen op het gebied van snelheid. Remmen vanaf een hogere snelheid eist gewoon meer van de remmen. Daarbij wil ik hier nogmaals benadrukken dat ik het over sportief rijgedrag heb en niet over de Duitse snelweg oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Toch denk ik dat het niet zo opgaat.
Als je onder 'sportief' rijden verstaat dat je dikwijls later remt (en dus harder moet remmen), heeft dat niets met het vermogen (of wat je ook maar bedoelt met 'significant verbeterde eigenschappen op het gebied van snelheid) te maken.
Op de openbare weg kan je namelijk met elke auto op vrijwel elk recht stuk voor een bocht een zodanige snelheid halen dat je al heel erg lang in het gebied zit dat je je rijbewijs kwijt raakt als je gesnapt wordt.
Zwaardere remmen (als in big brakes) heb je nodig als je jezelf een bepaalde rijstijl aanmeet. En dat heeft niets te maken met de potentie van de auto.

Een reden om je auto sneller te laten lopen is bijvoorbeeld om meer acceleratie te krijgen of -op de autobahn- meer topsnelheid.
Ook is het niet dat je de versnelling moet vertragen, maar de snelheid. De versnelling is vrijwel gelijk weg als je het gas loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je een auto serieus sneller maakt door er bijvoorbeeld een compressor op te zetten ga je inderdaad niet hetzelfde rijgedrag aanhouden. Anders zou de behoefte aan hogere prestaties er niet zijn. Waar je voorheen met 120km/h op een bochtje kwam afzetten zal het nu bijvoorbeeld 150km/h en dan zul je vaker voor verrassingen komen te staan die een remingreep nodig te maken (ik spreek even uit ervaring). Voor serieus hardrijden op de Autobahn kun je ook goede remmen gebruiken.

Aan de grotere remkracht van big brake kits heb je bij lage snelheden niet zoveel omdat de grip van de banden doorgaans het remvermogen beperken. Stamp maar eens keihard op je remmen bij 80km/h, waarschijnlijk merk je vrij snel dat het abs in werking treedt. Enige wat een BBK dan doet is nog sneller je wielen blokkeren. Op hoge snelheden is het verschil wel merkbaar en voor wie wel eens op een circuit komt is de veel lagere gevoeligheid voor fading natuurlijk ook een enorm voordeel.
Op de openbare weg kan je namelijk met elke auto op vrijwel elk recht stuk voor een bocht een zodanige snelheid halen dat je al heel erg lang in het gebied zit dat je je rijbewijs kwijt raakt als je gesnapt wordt.
De lol van een serieus snelle en goed afgestelde auto is het enorme acceleratie- en remvermogen en de wegligging die zo'n auto aan het wegdek laat plekken. Gevoel van achtbaanride en afgeschoten worden op een elastiekje. In een 800cc driecylindertje kun je ook criminele snelheden halen maar dat is weinig lol aan te beleven. Bovendien doe je het waarschijnlijk op bochtige wegen waar je dat achtbaangevoel kunt beleven. Een serieus snelle auto haalt tussen twee bochten snelheden die met normale auto's onmogelijk zijn.
deadsy33 schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:34:
[...]

Overigens wel een leuke versnelling daar. Maar ik krijg een beetje het idee dat de ring een veredelde toeristische attractie wordt (met name de TF). Huisvaders met SUV's enzo... @ 1min
Als er Touristenfahrten zijn is het ook een toeristische attractie. Dat een groot deel van de rindgebruikers de Touristenfahrten gebruiken als trackday (met alle voordelen van dien ten aanzien van verzekering) lijkt mij misbruik van het concept Touristenfahrt. Die 911 GT3 RS'en en ringtools met rolkooien zijn aan het racen, heeft niets met een toeristisch rijden te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Femme op 09-04-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik ben er zelfs met een verlengde Mercedes Sprinter op geweest omdat ik m'n rondjes op moest maken. Lachen gieren brullen natuurlijk en eigenlijk nergens echt hoeven remmen, maar dat is ook niet gek met bijna 3000kg, een karige 130pk en meer luchtweerstand dan een bushokje. Je komt daarmee in iedergeval nergens in de problemen :P

[ Voor 9% gewijzigd door ConZito op 09-04-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Femme schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:21:
Als je een auto serieus sneller maakt door er bijvoorbeeld een compressor op te zetten ga je inderdaad niet hetzelfde rijgedrag aanhouden. Anders zou de behoefte aan hogere prestaties er niet zijn.
Nee maar dat is natuurlijk wat anders. centraal staat het rijgedrag. of je je z4 nou met of zonder compressor uitvoert; het is je rijgedrag die zal bepalen of je remmen nodig hebt die keer op keer heel veel energie in korte tijd kunnen dissiperen. Het is je rijgedrag die bepaalt of je 100m voor de bocht begint te remmen of 50m voor de bocht. Bij elke bocht kan je zo laat remmen dat je er (bijna) uitvliegt of niet.
Goed, dat veel vermogen (bij mij althans) ook meer uitnodigt tot meer rijgedrag wat hooliganisme gelijkt is natuurlijk ook een kwestie van beheersing danwel persoonlijke voorkeur O-)
Maar het blijft een gevalletje bestuurder, en geen gevalletje motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nogmaals, die hogere prestaties wil je waarschijnlijk omdat je ze ook wil benutten tijdens het 'sporten'. Dat de bestuurder harder wil is een gegeven, anders zou het hij wel genoegen nemen met die 800cc driecylinder. Dus de snelheid waarmee wordt gereden is geen constante maar afhankelijk van de prestaties van de auto. Snellere auto, hogere snelheden, meer remvermogen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56

4x2

lộn xộn quá

Nee, dat is niet zo, dat zie je toch ?

(ik kan je verhaal bevestigen hoor, 150pk op straat = remmen voldoende, 200pk op straat = remmen niet meer voldoende, gewoon omdat je meer snelheid kon maken)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Heeft hier iemand ervaring met de betrouwbaarheid van de 118d en 120d blokken?
Het plan is om zoiets te halen als boodschappen auto en dan in combinatie met een goedkope ring tool ;) Dus een beetje kietelen, onderstel en remmen aanpassen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik heb zelf een 118d gehad, maar met een 120d zit je net even beter wat betreft vermogen. Als je het onderstel voorziet van een capabele schroefset, de onderste draagarmen vervangt voor die van een E90 M3 en ook nog een chip plaatst voor 225pk dan kan je echt serieus je rondjes rijden op de ring.

Remmen moet je wel echt aanpassen, ik had dat niet gedaan en na een paar rondjes op de ring stonden dan ook de remblokken heerlijk te roken :)

Wat dat betreft bestwel betrouwbaar op wat elektronische dingetjes na die veroorzaakt werden door de dynamo. Zelf had ik er dus de E90 M3 draagarm mod opzitten, dikkere stabi achter, KW variant 3 (want die kan ook heel zacht), 10mm spoorverbreders voor, 15mm spoorvebreders achter, 225/45R18 voor, 255/40R18 achter en een JD-chip naar ongeveer 200pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
JD? Wist niet dat jeroen ook BMW doet :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
KillaZ schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:08:
JD? Wist niet dat jeroen ook BMW doet :)
Lief kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Femme schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:30:
Snellere auto, hogere snelheden, meer remvermogen nodig.
Hoe hard rij je dan op een gemiddeld 80km/u weggetje?
Het kost mij namelijk geen moeite om op zo ongeveer alle denkbare stukken tussen bochten 150-200 te halen als ik dat zou willen alvorens ik zou moeten remmen, ook met een standaard auto.
Maar jij gaat daar dus rustig tot 300 door ofzo?

Als je geen 300 op 80km wegen rijdt geef je automatisch aan dat het dus geen kwestie van de maximaal te behalen snelheid is, maar de kick (of hoe je het ook maar omschrijft) van laat remmen (dus rijstijl). En dat is dus niet/nauwelijks vermogen afhankelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 10-04-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
mr_petit schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:38:
[...]

Als je geen 300 op 80km wegen rijdt geef je automatisch aan dat het dus geen kwestie van de maximaal te behalen snelheid is, maar de kick (of hoe je het ook maar omschrijft) van laat remmen (dus rijstijl). En dat is dus niet/nauwelijks vermogen afhankelijk.
Een eventuele aanpassing van je remmen heeft wel degelijk met je rijstijl te maken en is minder afhankelijk van het vermogen.

In mijn 110pk Megane diesel (2011) reed ik overal harder dan in mijn BMW 325i (E90). Terwijl de BMW het dubbele aantal paardjes heeft en een veel betere wegligging.

Bovenstaande heeft te maken met de rijstijl toen en nu, en dus niets met het vermogen van de auto!
Zou ik met de BMW gaan 'sporten' dan hebben de remmen het ook moeilijk, rij ik rustig is er geen probleem. Vermogen is in beide gevallen hetzelfde...

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mr_petit schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:38:
[...]

Hoe hard rij je dan op een gemiddeld 80km/u weggetje?

Het kost mij namelijk geen moeite om op zo ongeveer alle denkbare stukken tussen bochten 150-200 te halen als ik dat zou willen alvorens ik zou moeten remmen, ook met een standaard auto.
Maar jij gaat daar dus rustig tot 300 door ofzo?
Heb je uberhaupt wel eens op bochtige wegen gereden? Als er laten we zeggen 200 meter tussen twee bochten zit waar je met een gematigde snelheid doorheen wegens gebrek aan overzicht kun je met 450pk aanzienlijk hogere snelheden tussen die twee bochten halen dan met 150pk. Hoe moeilijk kan het zijn om dit te begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Veel mensen overschatten het acceleratie potentieel van hun auto. Bij mij voor de deur ligt een oprit van de A4. Reed een keer met een porsche 911 turbo mee (getuned zelfs nog), invoegen met 280 zonder problemen.. O-) Zelf ook is geprobeerd met m'n 116 pk, haalde de 130 nog niet en het is best een lange invoegstrook.. Had toch wel wat meer verwacht zeg maar.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heren, voor welk bedrag zou ik een redelijke (lees: goede) E46 kunnen halen? Benzine, liefst natuurlijk een 320 en het liefst iets van rond bouwjaar 2005. Waar moet ik dan op letten? Zwakke punten? De Seat heeft voor de zoveelste keer een motorstoring en ik ben eigenlijk wel klaar met de VAG "kwaliteit".

EDIT: Budget zal rond de 10K liggen denk ik, afhankelijk van wat de Seat opbrengt.

[ Voor 12% gewijzigd door Arfman op 10-04-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Men snapt toch wel dat dat wanneer we spreken over een snellere auto die meer remkracht nodig heeft dat we het dan hebben over het scenario waarin de potentie van de wagen die hij eerst had nu wel benut wordt ten opzichte van het voorgaande scenario. We snappen allemaal dat het remvermogen bij de in Nederland toegestane snelheden voldoende zou moeten zijn. Vandaar dat we ook spreken over situaties bij sportief rijgedrag waar de openbare weg wat mij betreft niet voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Voor 10k kan je een leuke E46 kopen hoor

kijk bijvoorbeeld hier is: http://www.gerritjonkers.nl/index.php?occasions=1

niet de goedkoopste wel een BMW specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:50:
Heren, voor welk bedrag zou ik een redelijke (lees: goede) E46 kunnen halen? Benzine, liefst natuurlijk een 320 en het liefst iets van rond bouwjaar 2005. Waar moet ik dan op letten? Zwakke punten? De Seat heeft voor de zoveelste keer een motorstoring en ik ben eigenlijk wel klaar met de VAG "kwaliteit".

EDIT: Budget zal rond de 10K liggen denk ik, afhankelijk van wat de Seat opbrengt.
Zorg even dat je er 1 hebt voor vrijdag, kan je hem gelijk even showen ;).
Verder word het dunnetjes qua E46 omdat toen de E90 zo'n beetje uitgerold werd. Ik zou dus of kijken naar een E90, of een E46 van een jaartje ouder.
http://kopen.marktplaats....=on&ig=1&mv=&submit1=Zoek

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kecin schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:37:
[...]

Zorg even dat je er 1 hebt voor vrijdag, kan je hem gelijk even showen ;).
Verder word het dunnetjes qua E46 omdat toen de E90 zo'n beetje uitgerold werd. Ik zou dus of kijken naar een E90, of een E46 van een jaartje ouder.
Voor vrijdag gaat niet lukken ben ik bang :)
Ik ga eens even op zoek, was eigenlijk van mening dat de E90 buiten budget viel .. maar eens even kijken. Misschien is de Seat voor weinig te fixen (denk het stiekem wel) maar eigenlijk ben ik wel klaar met die auto nu. Aan de andere kant had ik niet in de planning om nu al een andere auto te kopen, dit jaar moet b.v. het huis ook geschilderd worden dus ik zit er eigenlijk niet op te wachten. Aan de andere kant lopen de onkosten bij de Seat ook enorm op zo ... twijfel twijfel :P

[ Voor 19% gewijzigd door Arfman op 10-04-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:38:
[...]

Ik ga eens even op zoek, was eigenlijk van mening dat de E90 buiten budget viel .. maar eens even kijken. Misschien is de Seat voor weinig te fixen (denk het stiekem wel) maar eigenlijk ben ik wel klaar met die auto nu. Aan de andere kant had ik niet in de planning om nu al een andere auto te kopen, dit jaar moet b.v. het huis ook geschilderd worden dus ik zit er eigenlijk niet op te wachten. Aan de andere kant lopen de onkosten bij de Seat ook enorm op zo ... twijfel twijfel :P
Je zou kunnen kijken naar een E46 uit 2003, dan heb je veel meer keuze. KM stand onder de 100.000 zoeken en je hebt een luxe degelijke auto voor een redelijk bedrag.
Aan de andere kant weet ik niet of je een relatief grote auto nodig bent? Je kan bijvoorbeeld voor 12k behoorlijk rondshoppen in de wegenbelastingvrije auto's.

Ik heb overigens geen moment spijt van mijn E46 323 Coupe, het zijn briljante auto's om in te rijden, houdt er echter wel rekening mee dat je voldoende tissues mee neemt naar de pomp :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 10-04-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ach een 318 rijd ook niet gigantisch veel zuiniger, dus volgens mij zijn alle "echte' (lees: Grotere/luxere) wagens zo onzuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kecin schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:41:
[...]

Je zou kunnen kijken naar een E46 uit 2003, dan heb je veel meer keuze. KM stand onder de 100.000 zoeken en je hebt een luxe degelijke auto voor een redelijk bedrag.
Aan de andere kant weet ik niet of je een relatief grote auto nodig bent? Je kan bijvoorbeeld voor 12k behoorlijk rondshoppen in de wegenbelastingvrije auto's.
Dat zou inderdaad kunnen, echter hebben we al zo'n zuinig karretje (een Yaris) en het is wel fijn om af en toe iets groots te kunnen vervoeren of met 5 mensen ergens naartoe te gaan.
Ik heb overigens geen moment spijt van mijn E46 323 Coupe, het zijn briljante auto's om in te rijden, houdt er echter wel rekening mee dat je voldoende tissues mee neemt naar de pomp :'(
Net even gekeken op spritmonitor, een 320i doet gemiddeld 1:11 (9L/100KM). Dat doet de Seat ook, onze woon-werkroutes zijn nogal ongunstig (zelfs de Yaris komt nauwelijks boven de 1:15). Dat is prima te doen, maar ik hou wel met een schuin oog de benzinekosten in de gaten. Zoals ik in het andere topic ook al zei is autorijden meer een noodzakelijk kwaad geworden in plaats van iets leuks door de enorm toegenomen drukte op de weg. Aan de andere kant vind ik het ook wel erg leuk om heel af en toe 's avonds een stukje lekker te sturen, dus tja. Zoals gezegd: twijfel twijfel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Hoeveel km's rij je? Is een diesel geen optie?

1:11 is wel vrij zuinig, ik geef het je te doen, dan moet je wel kalm aan doen met je rechterpootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Mwa, ik rijd met mijn E36 320i met automaat, 90% stadsverkeer, zo'n 1op8. Dus gemiddeld met een handgeschakelde moet 1op10 zeker wel haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik rijd met de 323i net geen 1 op 9,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20

BrZ

Arfman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:38:
[...]

Ik ga eens even op zoek, was eigenlijk van mening dat de E90 buiten budget viel .. maar eens even kijken.
E90 voor 10k kan als je 180k+ kilometers geen probleem vind. Eerlijk gezegd zou ik dan voor een E46 uit 2004 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ConZito schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:06:
Ik heb zelf een 118d gehad, maar met een 120d zit je net even beter wat betreft vermogen. Als je het onderstel voorziet van een capabele schroefset, de onderste draagarmen vervangt voor die van een E90 M3 en ook nog een chip plaatst voor 225pk dan kan je echt serieus je rondjes rijden op de ring.

Remmen moet je wel echt aanpassen, ik had dat niet gedaan en na een paar rondjes op de ring stonden dan ook de remblokken heerlijk te roken :)

Wat dat betreft bestwel betrouwbaar op wat elektronische dingetjes na die veroorzaakt werden door de dynamo. Zelf had ik er dus de E90 M3 draagarm mod opzitten, dikkere stabi achter, KW variant 3 (want die kan ook heel zacht), 10mm spoorverbreders voor, 15mm spoorvebreders achter, 225/45R18 voor, 255/40R18 achter en een JD-chip naar ongeveer 200pk.
120d is natuurlijk net wat fijner, maar een gechipte 118d met 170pk en die mods die jij op noemt zal ik ook niet erg vinden.
Serieuze PK's maken voor mij op de ring toch niet zoveel uit.
Kwa remmen, ik heb nu alleen andere blokken en geperforeerde schijven en die houden het met mijn tempo nog goed uit, ook zelfs op de GP strecke.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@Arfman, Over de verbruikscijfers, ik heb toevallig van het weekend 1 op 11,8 gehaald. Is ook een automaat dus ook gelijk minder zuinig, dit was 100km achterelkaar snelweg waarbij het enorm rustig was (niet/amper hoeven remmen) en op de cruisecontrol gereden. Op circa 122km/h.

Verder zit er echt een groot verschil qua verbruik tussen automaat en schakel.
Ik rijd zo'n 4 keer per week een klein stukje, 15km heen en 15km terug, hier een boel rotondes en stoplichten, dan kan ik uitgaan van zo'n 1 op 6. (Ik rijd wel behoorlijk pittig en de zes cilinder heeft amper tijd om op te warmen)

[ Voor 24% gewijzigd door Kecin op 10-04-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
KappeNou schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:18:
[...]

120d is natuurlijk net wat fijner, maar een gechipte 118d met 170pk en die mods die jij op noemt zal ik ook niet erg vinden.
Serieuze PK's maken voor mij op de ring toch niet zoveel uit.
Kwa remmen, ik heb nu alleen andere blokken en geperforeerde schijven en die houden het met mijn tempo nog goed uit, ook zelfs op de GP strecke.
Ik kon met mijn 118d en die mods een "stock" E30 M3 ruimschoots voorblijven in bochten en daar zat een ervaren rijder in. Nu is het ook niet dat ik helemaal als een groen blaadje in de auto zit, maar hij rijdt ook echt wedstrijden.

Een 1-serie is gewoon een extreem goed sturende auto met minimale aanpassingen, je moet even de "lease-beveiliging" ongedaan maken en dat is dus met name die achterlijk slappe stabi achter en het gebrek aan camber voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nou niet om het een of ander, maar als je een aangepaste 1-serie met een 25 jaar oude originele M3 (met minder vermogen/koppel) gaat vergelijken lijkt het me logisch dat de 1 sneller is :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
4x2 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:53:
Nou niet om het een of ander, maar als je een aangepaste 1-serie met een 25 jaar oude originele M3 (met minder vermogen/koppel) gaat vergelijken lijkt het me logisch dat de 1 sneller is :+
Die E30 M3 heeft 15pk meer en 100kg minder bij zich he en een behoorlijk voordeel wat betreft schakelmomenten. Ik had eerder verwacht dat het spannend zou worden en dat werd het niet.

En dit is vast vloeken in de kerk, maar ik had gewoon lekker de airco aan, muziekje erbij en een heel acceptabel verbruik van 1op8, okee met een diesel, maar toch. In zo'n M3 is het dan echt afzien, vooral omdat het ook zo lekker warm wordt binnen.

[ Voor 20% gewijzigd door ConZito op 10-04-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Een E30 M3 weegt ook maar 1000 kilo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
t_captain schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:57:
Een E30 M3 weegt ook maar 1000 kilo toch?
Toch een goede 1200kg nog, zeker met leer en dakraam. Mijn 1-serie, mede door de audio, zit op zo'n 1300kg en een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
E30 M3 is gewoon uit de tijd en ik vind hem ook lelijk. Net als dat je nu niet meer met een 386 processor aan moet komen zetten ook al was dat vroeger zo'n geweldig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Doe mij er maar een hoor, sowieso ontzettend waardevast en je rijdt er echt niet mee voor lul. Een standaard 1-serie rijd je er in iedergeval helemaal mee zoek en 0-100 in 6,5 seconde is zelfs tegenwoordig gewoon snel. Maar als je ook nog boodschappen wil doen dan is een 1-serie in dit geval wel een betere keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
E30 M3 is echt een dikke bak imo :)
Maar idd 1 serie is wat makkelijker en goedkoper ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ConZito schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:55:
[...]
Die E30 M3 heeft 15pk meer en 100kg minder bij zich he en een behoorlijk voordeel wat betreft schakelmomenten. Ik had eerder verwacht dat het spannend zou worden en dat werd het niet.

En dit is vast vloeken in de kerk, maar ik had gewoon lekker de airco aan, muziekje erbij en een heel acceptabel verbruik van 1op8, okee met een diesel, maar toch. In zo'n M3 is het dan echt afzien, vooral omdat het ook zo lekker warm wordt binnen.
Was het een evo dan ?
De normale M3 heeft nl 'maar' 195pk.
Maar goed, dr zit ook gewoon 20+ jaar tussen, dus dat een (originele) M3 het dan aflegt is niet zo'n wonder.
Het Fantoom schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:04:
E30 M3 is gewoon uit de tijd en ik vind hem ook lelijk. Net als dat je nu niet meer met een 386 processor aan moet komen zetten ook al was dat vroeger zo'n geweldig ding.
Ik zal niet zeggen dat een mening niet waar kan zijn, maar euhhh, je mening is niet waar.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
4x2 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:22:
[...]

Was het een evo dan ?
De normale M3 heeft nl 'maar' 195pk.
Maar goed, dr zit ook gewoon 25 jaar tussen, dus dat een (originele) M3 het dan aflegt is niet zo'n wonder.

[...]

Ik zal niet zeggen dat een mening niet waar kan zijn, maar euhhh, je mening is niet waar.
Laat model M3, die zitten voor zover ik weet op 212pk ofzo. Maar ding is op de bank geweest en haalt netjes 215pk, nogsteeds. Ik snap best dat 25 jaar veel is, maar wat ik zeg, ik had het minder verwacht. Op Zandvoort overigens, daar was ik weer nergens hoor, maar daar rijd je ook veel minder op hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
4x2 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:22:
[...]
Waarom niet? Ben nooit fan geweest van de E30, houd sowieso niet zo van vierkante jaren '80 hokken.
Wat is de reden om nu nog een E30 M3 aan te schaffen behalve de nostalgie? Duur onderhoud, hoog verbruik, verouderd interieur zonder luxe, die spartaanse trapbak kan echt niet meer mee anno 2012. Verder vind ik het een kampwagen alhoewel dat misschien een andere discussie is.

[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 10-04-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het Fantoom schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:35:
[...]
Duur onderhoud, hoog verbruik, verouderd interieur zonder luxe, die spartaanse trapbak kan echt niet meer mee anno 2012.
Da's de definitie van een klassieker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Kijk, bij de meeste andere mensen zou ik gewoon zeggen: prima, jouw mening, even goede vrienden.
Maar in het geval van het fantoom en de reacties die dr over het algemeen geplaatst zijn door m durf ik gewoon te stellen dat ie met zn mening fout zit.

Conzito:
Nog tijden bijgehouden op zandvoort, ter indicatie ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Het Fantoom schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:35:

Waarom niet? Ben nooit fan geweest van de E30, houd sowieso niet zo van vierkante jaren '80 hokken.
Wat is de reden om nu nog een E30 M3 aan te schaffen behalve de nostalgie? Duur onderhoud, hoog verbruik, verouderd interieur zonder luxe, die spartaanse trapbak kan echt niet meer mee anno 2012. Verder vind ik het een kampwagen alhoewel dat misschien een andere discussie is.
Duur onderhoud? Nieuwe auto's zijn veel duurder in onderhoud (turbo's, hogedrukpompen, tientallen sensoren, kan en gaat allemaal stuk in de moderne wegwerphokken).

Hoog verbruik valt ook best mee. Zet de E30 M3 eens naast zo'n benzine turbo motortje van tegenwoordig met vergelijkbare pk's (diesel is geen eerlijke vergelijking). Je zult zien dat als je van beiden hetzelfde vermogen vraagt, het verbruik ineens niet zo veel meer scheelt.

Verouderd interieur zonder luxe? De sportstoelen van BMW zijn sinds de E30 nauwelijks veranderd, hoezo verouderd :*) Luxe was er ook al volop (airco, electrische ramen/spiegels/schuifdak, verwarmde stoelen/spiegels/sproeiers, cruise control, boardcomputer, check control, lederen bekleding, zonne rollo, middenarmsteun, centrale vergrendeling, technische zaken als stuurbekrachtiging en ABS, ok, er was nog geen navi idd :+ ).

Kortom, die 'spartaanse ragbak' doet maar weinig onder voor de saaie leasehokken en burgertrutbakken van tegenwoordig. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Haha ik zit liever in een mooie E30 dan zon plastic PETfles als een Aygo... je snijdt je poten bijkans open aan het interieur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Brommobielen als Aygo/Yaris zijn natuurlijk geen vergelijk,maar zou toch liever een 120i/d rijden dan een E30 M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Jongens, even jullie hulp nodig. M'n pa heeft een 645Ci uit 2004 aanschaft, met het iDrive systeem. Is het mogelijk om deze te updaten naar de laatste versie zodat bijvoorbeeld MP3 cd's af te spelen of een iPod interface in te bouwen? En welke garage raden jullie daarvoor aan? (Of kan dit "d-i-y" in een middag?)

Overigens, hij twijfelt erover om de auto te laten chippen. Vooral omdat er zoveel chippers zijn waarbij de kwaliteit te betwijfelen is. Naast wat meer performance is minder verbruik ook mooi meegenomen. Welke chipboer is wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Even het bewijs dat ze bij BMW echt wel humor hebben:

Heerlijk die zelfspot met de stereotypen _O-

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
FiXeR.nl schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:52:

Overigens, hij twijfelt erover om de auto te laten chippen. Vooral omdat er zoveel chippers zijn waarbij de kwaliteit te betwijfelen is. Naast wat meer performance is minder verbruik ook mooi meegenomen. Welke chipboer is wel goed?
Een atmosferisch blok chippen heeft niet zoveel nut.
Is leuk als je ook een volledig uitlaat systeem en luchtinlaat koopt.
Een goede chipper kan hem wel wat fijner laten reageren. Maar echt sneller en zuiniger zal hij niet echt worden. Dan moet je een nieuwe 6er met turbo kopen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 11-04-2012 00:25 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

YouTube: Three of a kind. BMW Classic short film.

(klik, gaat automatisch naar de juiste tijd!)

Jawadde. Schoon marchandise.

[ Voor 12% gewijzigd door Snake op 11-04-2012 08:48 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 11:49
Na mijn Mini kan ik mij nu ook melden als 'volwaardig' lid ;)

Afgelopen weekend mijn 2010 e87 130i opgehaald.

Happy camper.

Plaatje als voorbeeld, heb nog geen foto's maar mijn ziet er hetzelfde uit (minus de donkere ramen, maar wel met de donker getinte achterlichten)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7RO58AHFjOuDsNw6HHJLdZnw/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door JottemJ op 11-04-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heel heel mooi! Foto's aub!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Jongens, even jullie hulp nodig. M'n pa heeft een 645Ci uit 2004 aanschaft, met het iDrive systeem. Is het mogelijk om deze te updaten naar de laatste versie zodat bijvoorbeeld MP3 cd's af te spelen of een iPod interface in te bouwen? En welke garage raden jullie daarvoor aan? (Of kan dit "d-i-y" in een middag?)
BMW heeft een iPod-interface waarmee je via het iDrive-systeem door je library kunt browsen. Dit werkt redelijk (er zijn wat beperkingen zoals een maximum aantal items dat in een lijst getoond kan worden zodat bijvoorbeeld niet alle artiesten getoond kunnen worden als je een grote muziekcollectie hebt). Het systeem werkt het beste als je de nummers selecteert vanuit playlisten. De dealer kan het voor je inbouwen.
Chippen levert ongeveer 10 tot 15pk vermogenswinst op en is wat dat betreft dus zinloos. Als je het doet moet je het doen vanwege het opheffen van de snelheidsbegrenzer en de verbeterde gasrespons (maar daarvoor heb je ook een sportknopje).

Als je serieus vermogen wil winnen moet je er een compressor op laten zetten, dat begint bij 5600 euro ex montage bij ESS Tuning en dan heb je er 100pk bij. De vraag is wat je er aan hebt, de 645Ci en 650i nodigen niet uit om de hooligan uit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
De software kan inderdaad aangepast worden naar de nieuwe versie. Dan kun je ook MP3 cd's afspelen. Dit kan je zelf doen als je beschikt over de software en dit kan de dealer voor je doen. Let wel, dit zeker niet zonder risico en ik geloof dat de dealer je zelfs niks garandeert als het fout gaat.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Snake schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:48:
YouTube: Three of a kind. BMW Classic short film.

(klik, gaat automatisch naar de juiste tijd!)

Jawadde. Schoon marchandise.
:9 O+ :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
4x2 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:32:
Kijk, bij de meeste andere mensen zou ik gewoon zeggen: prima, jouw mening, even goede vrienden.
Maar in het geval van het fantoom en de reacties die dr over het algemeen geplaatst zijn door m durf ik gewoon te stellen dat ie met zn mening fout zit.

Conzito:
Nog tijden bijgehouden op zandvoort, ter indicatie ?
Hij deed, puur op veel ervaring met Toyo's 888R's rondjes van 2:05~2:07. Ik op m'n Michelin Pilot Sport Cups zat rond de 2:12~2:15, wat ik zeg, hij kan gewoon veel beter sturen. Nu is het niet dat je met een 2:12 voor lul staat verder, maar toch, 6 seconden per rondje is toch wel veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Bij mijn E46 gaat af en toe het Airbag lampje branden en wanneer ik de bijrijdersstoel naar achter of voren zet gaat deze 9 van de 10 keer weer uit.Dus ik wilde even de bekabeling controleren op breukjes/slechte contacten onder mijn stoel. Maar nu kwam ik ook een andere kabel tegen namelijk een female mini-jackplug die niet aangesloten is. Deze zit onder beide stoelen. En nu vraag ik mij af waar deze eigenlijk voor is?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nee, maar dan reed je iig wel aardig door met die 1-serie ;)
Mn 1602 deed ik dr 2:15 (of beter gezegd, het enige vrije rondje wat ik toen heb gehad was een 2:15)
Al was dat wel met half werkende remmen, rubbers in de vooras naar de klote, T1R'en die op het canvas zaten en een habi bangpang onderstel :+
Maar wel weer net geen 200pk/270nm op 1050kg, dus in rechte lijn kon je wel wat goed maken.

Doel voor V2 van die 02 is om wel richting de 2 minuten te gaan, maar voor dat hok klaar is ben ik wel een tijdje verder (aangezien ik er geen zak aan doe momenteel)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
MrFl0ppY schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:06:
[...]

De software kan inderdaad aangepast worden naar de nieuwe versie. Dan kun je ook MP3 cd's afspelen. Dit kan je zelf doen als je beschikt over de software en dit kan de dealer voor je doen. Let wel, dit zeker niet zonder risico en ik geloof dat de dealer je zelfs niks garandeert als het fout gaat.
Software update bij de dealer kost dacht ik 150 euro. Als je een iPod interface laat inbouwen dan is de update gratis, maar de interface inbouwen kost bij de dealer 500 euro (uit het hoofd).

iDrive ziet dan een CD wisselaar, CD1 zijn dan je afspeellijsten, CD2 artiesten, CD3, albums, enz... Met een dik gevulde iPod duurt het inladen van bijvoorbeeld 300 artiesten zeker een 2 minuten. Daarna kun je gewoon browsen. Werk je met afspeellijsten dan gaat het browsen vrij snel. Zelf heb ik dan ook voor mijn meest gedraaide artiesten en mixen afspeellijsten gemaakt. Ik haal elke keer de iPod uit de auto en anders zit je steeds te wachten. Als ik een nieuwe CD op de iPod zet maak ik ff een afspeellijst (gewoon slepen in iTunes) en dan gaat het allemaal vrij snel via iDrive.

Ideaal? Nee, maar ik wil toch niet meer zonder. Geen kabels, met de iDrive knop browsen. Op het stuur naar het volgende nummer en de iPod ligt keurig in het dashboardkastje.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
We zijn weer een weekje verder :)

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=35&image=a7c28ead8fa5b706b219c39ed76e9d4d&mode=forum

Mid / eind volgende week ophalen 8)

@ hierboven: toffe 130 :)

[ Voor 24% gewijzigd door _eXistenZ_ op 13-04-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JottemJ schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:00:
Na mijn Mini kan ik mij nu ook melden als 'volwaardig' lid ;)

Afgelopen weekend mijn 2010 e87 130i opgehaald.

Happy camper.

Plaatje als voorbeeld, heb nog geen foto's maar mijn ziet er hetzelfde uit (minus de donkere ramen, maar wel met de donker getinte achterlichten)

[afbeelding]
Gaaf ding! Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:29:
We zijn weer een weekje verder :)

[afbeelding]

Mid / eind volgende week ophalen 8)
Blijft ie rood of wordt ie zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Zelfde kleur als ie nu was, Imola Rot 1 :)

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=25&image=9795b9cb0b998ea2decb18303046c8ca&mode=forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Hoe groot denken jullie dat het verschil in gebruik is tussen een E46 320D en een 330D? Maakt dat (bij een nette rijstijl) veel verschil? Ik begrijp dat het gewoon hetzelfde blok is alleen met een grotere boring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het scheelt ook 2 cilinders ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Je kan op http://www.spritmonitor.de/en/ kijken, daar staan sowieso veel 320d's. Eventueel vergelijken met de fabrieksopgave, dan kun je ook wel een vrij accurate schatting maken hoeveel de fabriek afwijkt van de realiteit tov een 330d :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ah dat had ik even over het hoofd gezien inderdaad ;)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Zeer aangename verrassing deze morgen in de garage (BMW Cocquyt, Brugge)

Ik ging mijn reserve sleutel terug ophalen nadat ik mijn auto binnen gebracht had voor nazicht aan het startstop systeem. Tijdens de werken had ik een huurwagen van de garage meegekregen (318d). Ik kreeg gewoon mijn sleutel en een vriendelijke bedankt en tot ziens. Toen ik vroeg naar de factuur voor mijn huur wagen kreeg ik als antwoord: uw wagen is nog in garantie, dus de huurwagen regelen we met de garantie.

klasse toch :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:26:

[afbeelding]
Wat ik dan niet snap: alle foto's van jouw 3er, daar staat ie stralend en strak op?
Wat was er dan slecht aan de lak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
mr_petit schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:03:
[...]

Wat ik dan niet snap: alle foto's van jouw 3er, daar staat ie stralend en strak op?
Wat was er dan slecht aan de lak?
Some dickless motherfucker keyed it..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Dat inderdaad, en alle foto's die ik laat zien zijn die van toen ie bij de detailer stond :P Daarna wassie natuurlijk niet ZO mooi meer :) En idd, kofferklep, zijpanelen, en motorkap zijn bijzonder hard te grazen genomen + hier en daar een roestplekje achterop en steenslag voorop :)

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-04-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dat heb ik dan gemist.
Wel extreem zeg (ook extreem naar). Woon je in een twijfelachtige buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Nope in de buurt achter m'n werk gebeurd, en alles onverzekerd, dus erg zuur maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 11:49
Heel erg karig dat soort volk. Mooie bak, hopelijk komt ie straks weer fatsoenlijk bij de spuiter vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Kun je ook meteen die zwarte plastic stootstrips rondom vervangen door meegespoten exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 12-09 20:02
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:26:

[afbeelding]
Dat model vind ik echt een van de mooiste oudere BMW's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Het Fantoom schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:37:
Kun je ook meteen die zwarte plastic stootstrips rondom vervangen door meegespoten exemplaren.
Nope, OEM all the way :) Behalve de Eisenmann catback/einddemper die er z.s.m. onderkomt
Ik zit nog wel te twijfelen over dit:

Nu ligt de boel toch los dus als ik maandagavond effe die plastic strips ophaal en het met een verfgun weer mooi zwart maak, kunnen ze ze daarna weer monteren :)

[ Voor 7% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-04-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 12-09 20:02
Ik zou met mijn BMW toch niet durven dat te doen terwijl de elementen nog aan mijn wagen hang :p

Maar das wel een leuke tip voor de toekomst bij oudere wagens :)

[ Voor 26% gewijzigd door HyperBart op 14-04-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
:) Mijne ligt toch uit elkaar vanwege et spuiten dus dan kan et wel maar idd, als alles nog op je auto zit zou ik zeker even demonteren... Overigens kosten nieuwe de wereld ook niet (200 euro rondom), ik zie wel effe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

zo _eXistenZ_ geen half werk zeg! Ben benieuwd naar het resultaat ( Misschien over heen gelezen, maar waarom deze stap genomen ? ).

Om de post niet al te klein te houden :+ Ik had ze hier geloof ik nog niet laten zien, nieuwe velgen onder de 5 :-) 18 Inch Ten Spoke's :D

Afbeeldingslocatie: http://forum.bmwfan.nl/Thunder/e39touring/velgenten7.JPG

Blij Met Wilco

Pagina: 1 ... 12 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.