Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.615 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Die 5 heb ik wel voorbij zien komen maar ik geloof dat de algemene mening was dat je moest verlagen ;) Denk zelf eerlijk gezegd ook dat et beter zou staan. Velgen opzich misstaan iig helemaal niet :)
De reden (stond hierboven ook) is bekrast met sleutel + kleine krasjes / roest / steenslag

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als ik hem verlaag dan gooi ik het comfort van de 5 nog verder weg.. is al een deel weg nu omdat ik van 16 naar 18 inch ben gegaan.. voor voorlopig vind ik het wel prima maar wie weet later ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ik mag me nu ook scharen onder BMW rijders. Gisteren de koop gedaan van een mooie BMW 325i uit 8-2005. Ik mag hem vrijdag ophalen! Kan haast niet wachten :)

2 foto's van het autobedrijf:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61181/BMW_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61181/BMW_2.jpg

Eigen foto tijdens de proefrit (jammer van de vogelstront op de bumper. :P)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61181/BMW_3.jpg

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Oei :D En gelijk ook zo'n fijne 6-in-lijn, dat wil wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38

BrZ

Nitai schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:55:
Ik mag me nu ook scharen onder BMW rijders. Gisteren de koop gedaan van een mooie BMW 325i uit 8-2005. Ik mag hem vrijdag ophalen! Kan haast niet wachten :)

2 foto's van het autobedrijf:
[afbeelding]
Hee, dat bord ken ik :p
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/37568a701aa434d5079fd791816306c9/full.jpg

Daar heb ik 6 jaar geleden mijn Ibiza gekocht :p

En nu rij ik ook een e90 325i :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Je weet dat je niet verzekerd bent tijdens het proefrijden op bedrijfsvoorraad zonder groene borden hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:59

Rejgun

Leven is Bier drinken

Idd.

Ik vraag me dan ook af wat een handelaar er toe brengt om een auto aan een (potentiele) klant mee te geven zonder groene platen.

Mooie auto verder; Join the club ;)

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een overzichtje van m'n ringweekend twee weken geleden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fzQdTAFHITY7Rj5Ti7Fww9A4/full.jpg
Dit was redelijk aan het begin, waarschijnlijk Hatzenbach oid.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4V6Dz55XR3ayfdOROy43niup/full.jpg
Bovenlangs bij Karussell omdat ik me ander de tiefus stuiter op die betonplaten...

En wat foto's van Breidscheid:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VOou2t3eECH6KU1qk9xXrZX0/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5qsSO32sEcq95XAZuL2HGUeF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ExSfQvnZ56mwKQSdYa80ema4/full.jpg

Maargoed dat GoT highres foto's niet zo lief vind, de Z3 is hier best smerig van de regen een dag eerder ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

Hoe kom je eigenlijk aan die foto's?
Die 1e 2 zijn door een 3e partij gemaakt aan het watermerk te zien (en hoe vind je die terug; vrienden oid?) en die laatste 3 daar had je mensen langs de baan staan ofzo? (met een groep gegaan?)

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 15-04-2012 21:31 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Was daar met een aantal mensen van GoT. Die laatste foto's zijn gemaakt door Sick Nick die langs de baan stond :)

@hieronder
Net alsof iedereen voor de rondetijden gaat 8)7
Vind het wel prettig wanneer er iemand naast me zit die de baan beter kent dan ik, zeker tijdens de eerste rondjes van de dag. Echt hard rijden doe ik wel op circuits, daar heb je minder bochten om te onthouden en grindbakken voor als het echt fout gaat.

[ Voor 59% gewijzigd door MadMarky op 15-04-2012 22:31 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:32
Die bijrijder had ik uit laten stappen, navigator heb je niet nodig op de Ring en zorgt alleen maar voor extra ballast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

RedHat schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:19:
Je weet dat je niet verzekerd bent tijdens het proefrijden op bedrijfsvoorraad zonder groene borden hè?
Dat weet ik inderdaad, bedankt! ;)

Groen bord was aan de achterkant, geen foto daarvan gemaakt ;) Overigens heb ik dat bij meer autobedrijven gezien, ook dealers, dat ze alleen een groen bord aan de achterkant bevestigen.
BrZ schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:57:
[...]

Hee, dat bord ken ik :p
[afbeelding]

Daar heb ik 6 jaar geleden mijn Ibiza gekocht :p

En nu rij ik ook een e90 325i :D
Haha grappig! Ik rijd nu een Seat Leon Sport, die wordt de dagelijkse kar van m'n vrouw.
Thanks! ik kende ze niet, maar zeer goed geholpen. Komen ook betrouwbaar over, gezien de BOVAG reviews (hoe serieus je dat moet nemen weet ik niet, bij problemen is het toch altijd per situatie).

[ Voor 41% gewijzigd door Nitai op 15-04-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

MadMarky schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:56:

@hieronder
Net alsof iedereen voor de rondetijden gaat 8)7
Heb je überhaupt wel getimed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15

4x2

lộn xộn quá

MadMarky schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:56:
Echt hard rijden doe ik wel op circuits, daar heb je minder bochten om te onthouden en grindbakken voor als het echt fout gaat.
BTG:
links, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, rechts, rechts, links, links, links, rechts, links, rechts, links, links, links, rechts, links, rechts, links, links, links, rechts, rechts, links, rechts, rechts, rechts, rechts, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, links, links, rechts, links, links, rechts, links, rechts, linkshobbelen, rechts, links, links, rechts, rechts, links, rechts, links, rechts, rechts, links, rechts, rechts, links, rechts, links, links, rechts, links, links, rechts, links, rechts, links, rechts, rechts, links, links, links, rechts.
Kan zijn dat sommige dingen niet als bocht gezien worden en sommige wel, maar dit was ff uit het hoofd :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ga over 4 weken ook weer met de BMW een weekend op de ring gummen. Het is een verslavend iets :) De BMW ondergaat nu een de-tuning. Hij had teveel vermogen op verkeerde momenten. Hij krijgt 1 Supercharger van ESS. Standaard 550pk, maar met wat extra aanpassingen (extra oliekoeling e.d.), komt hij op 600pk rond uit. Voor de liefhebber van specs: Het onderstel is aangepast door Nitron met de NTR R3 en de remmen zijn rondom van AP Racing.

Jammer dat ik niet zo'n hobby budget heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het Fantoom schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:16:
Die bijrijder had ik uit laten stappen, navigator heb je niet nodig op de Ring en zorgt alleen maar voor extra ballast.
Er bestaat ook nog zoiets als gewoon leuk sturen op de ring. Als ik daar een rondje of wat zou rijden, zou de rondetijd echt secundair zijn. Veel mensen zij zuinig op hun auto en gaan dus echt niet op de limiet rijden (als de rondetijd dus interessant zou worden).

Mijn nieuwe speakers zijn binnen *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/BMW-HARMAN-KARDON-SPEAKER-AMPLIFIER-E36-3i8i-323CI-325CI-328CI-M3-CONVERTABILE-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$%28KGrHqJ,!kwE9UziU4CQBPZ5Zm3-kQ~~60_57.JPG

Nu nog een geschikt moment vinden om ze in te bouwen. Er moet namelijk nogal wat los... (de hele achterbank, zijpanelen, halve dashboard...) Ik pak dan gelijk de boardcomputer mee, zodat die straks tenminste ook verbruikscijfers kan laten zien.
Prettig pluspuntje, de woofertjes achter, waar er nu 1 van kapot is, zijn bij deze set gewoon 13cm's en bij defect dus te vervangen. Ik zat nu met één of andere vage maat die niet in de losse verkoop te krijgen zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
PWM schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:52:
Ik ga over 4 weken ook weer met de BMW een weekend op de ring gummen. Het is een verslavend iets :) De BMW ondergaat nu een de-tuning. Hij had teveel vermogen op verkeerde momenten. Hij krijgt 1 Supercharger van ESS. Standaard 550pk, maar met wat extra aanpassingen (extra oliekoeling e.d.), komt hij op 600pk rond uit. Voor de liefhebber van specs: Het onderstel is aangepast door Nitron met de NTR R3 en de remmen zijn rondom van AP Racing.

Heeft Femme ook niet een charger van ESS in de Alpina Roadster?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Jep

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heeft het nog zin om alle Harman Kardon spullen uit de M3 te schroeven? De radio e.d. zijn al verwijderd, maar de boxen zitten nog in de deur. Kunnen die gebruikt worden als upgrade in andere 3's? Of hebben die andere maten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
-Thunder- schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:59:
Als ik hem verlaag dan gooi ik het comfort van de 5 nog verder weg.. is al een deel weg nu omdat ik van 16 naar 18 inch ben gegaan.. voor voorlopig vind ik het wel prima maar wie weet later ;)
Thunder, daar merk je geen fuck van 16 naar 18, je comfort nog verder weg?! ga is met Alex praten @bmwfan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
PWM schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:25:
Heeft het nog zin om alle Harman Kardon spullen uit de M3 te schroeven? De radio e.d. zijn al verwijderd, maar de boxen zitten nog in de deur. Kunnen die gebruikt worden als upgrade in andere 3's? Of hebben die andere maten e.d.
Ik zou ze wel willen maar ik heb een 330i sedan, mag ik dibs op je speakerset en even rustig uitzoeken of et
A ) haalbaar is qua werk dat gedaan mot worden
B ) uberhaupt past, want ik geloof van niet :(
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ga even of we ze kunnen verwijderen, voor hetzelfde geld zijn de subwoofer en versterker (beiden kofferbak gok ik) al in de kliko liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Om welke M3 gaat het? Een E36/E46/E9x? Van de E36 zijn vooral goede deurspeakers wel geliefd, deze zijn vaak beschadigd.

Als het om dat ring-apparaat gaat, aangezien die helemaal kaal getrokken is, is het vrij makkelijk om de audio-kabelboom eruit te halen. Dit is een losse kabelboom. Kan je een H/K-set speakers aanbieden, inc. volledige kabelboom, vergroot dat de verkoopbaarheid gigantisch. Die kabelboom zit er namelijk zelden bij, maar is in veel situaties wel noodzakelijk. Ik moet bijv. mijn originele kabelboom aanpassen voor de H/K speakers. Ik heb gelukkig al een 10-speaker systeem met versterker, waardoor ik maar kleine aanpassingen hoef te doen, maar de meesten zijn niet zo gelukkig.

@_eXistenZ_
Voor jou is het belangrijk om na te gaan of de speakers achterin passen. Bij de E36 zat er geen verschil tussen Coupé en Sedan, zowel de speakers, locaties als kabelboom waren gelijk (speakers in de hoedenplank, inc. subs, versterker in de kofferbak). Maar of dat nog opgaat voor de E46 weet ik niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

mr_petit schreef op maandag 16 april 2012 @ 00:02:
[...]

Heb je überhaupt wel getimed?
Nope. Ik zal tzt wel eens kijken of ik sneller rond ben dan een zekere Frod Transit maar voor de rest geloof ik het wel ;)
4x2 schreef op maandag 16 april 2012 @ 00:56:
[...]

BTG:
links, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, rechts, rechts, links, links, links, rechts, links, rechts, links, links, links, rechts, links, rechts, links, links, links, rechts, rechts, links, rechts, rechts, rechts, rechts, rechts, links, rechts, links, rechts, links, rechts, links, links, links, rechts, links, links, rechts, links, rechts, linkshobbelen, rechts, links, links, rechts, rechts, links, rechts, links, rechts, rechts, links, rechts, rechts, links, rechts, links, links, rechts, links, links, rechts, links, rechts, links, rechts, rechts, links, links, links, rechts.
Kan zijn dat sommige dingen niet als bocht gezien worden en sommige wel, maar dit was ff uit het hoofd :P
Ok, jij hebt dus meer dan een rondje of 10 erop zitten :P
PWM schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:52:

Gave setup. Zo heb je wel een monsterlijke M3 :Y
Je zegt dat je niet zelf zo'n hobbybudget hebt, is die auto dan van een maat van je ofzo?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MadMarky schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:06:

Gave setup. Zo heb je wel een monsterlijke M3 :Y
Je zegt dat je niet zelf zo'n hobbybudget hebt, is die auto dan van een maat van je ofzo?
Mijn zwager ;) Auto is alleen voor de ring, staat daar ook in de stalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15

4x2

lộn xộn quá

MadMarky schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:06:
[...]
Ok, jij hebt dus meer dan een rondje of 10 erop zitten :P
Stuk of 50, maar ik moet zeggen dat ik links-rechts na 10 rondjes wel in de gaten had (in zoverre dat er niet opeens een bocht zat waar dr volgens mn hersenspinsels geen hoorde te zitten :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Nu tweede dag leven met mijn e93 325d. Heeeeerlijk, zeker na een half jaar VW Golf Variant.

Ben ondertussen ook rustigaan de Steptronic aan het gewoon worden (doe nog maar hééél af en toe stommiteiten met mijn linkervoet (moet mezelf nog steeds wijsmaken dat AL wat ik met mijn linkervoet in die wagen doe stommiteiten zijn)). Ook het gevoel van (koud) te vertrekken en zelf geen controle te hebben over het laag houden van mijn toeren is een beetje weird. Maar het betert en betert, en als daily drive is zo'n automaat wel lachen.

De DS modus is (wanneer de wagen opgewarmd is) ook wel best fijn, en komt wat meer overeen met mijn eigen schakelstijl.

Ook al een beetje met de paddles gespeeld. Fun, maar het toont wel aan hoe snel je de voeling met "in welke versnelling zit ik nu" verliest met die automaat. Je moet echt een "klik" maken om terug "manueel" te schakelen.

Iemand nog tips hoe je het best met zo'n ding omgaat? Do's/don'ts?

Freude am fahren in elk geval. Mss wel nog eens chippen, maar dat pas als een goed stuk van mijn premium selection garantie is verlopen.

EDIT: nog één ding: ging 's nachts eens naar mijn wagen: :9~ Damn. Drop dead gorgeous met die lichtjes in de doorhandles en alles. Af gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door DexterBelgium op 17-04-2012 08:27 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54
DexterBelgium schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:27:

EDIT: nog één ding: ging 's nachts eens naar mijn wagen: :9~ Damn. Drop dead gorgeous met die lichtjes in de doorhandles en alles. Af gewoon.
Hehe ja, dit heb ik ook in de deurklinken. Geeft soms wel bekijks in parkeergarages en 's avonds :D

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Joepv schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:49:
[...]

Hehe ja, dit heb ik ook in de deurklinken. Geeft soms wel bekijks in parkeergarages en 's avonds :D
Elke keer als ik in de 1-serie van m'n vriendin stap moet ik ook altijd even glimlachen. Blijft er ontzettend gaaf uit zien.. :9

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Joepv schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:49:
[...]

Een vriend van mij heeft dat ook op zijn 1-serie. Hij was (en is eigenlijk) zo als een kind ermee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Jep, hier ook schuldig. Dat er 200pk onder kap ligt zal mijn vriendin een worst wezen maar van die lichtjes in de deurklinken werd ze meteen enthousiast... Maar eerlijk is eerlijk, het zijn wel van die dingen die net dat extra geven aan een auto.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
Hier ook, die led lampjes zijn echt leuk :)

ALLEEN ONGELOOFLIJK KLOTE DAT DIE LAMPJES PERFECT DIE KRAS IN MIJN DEUR NOG EENS EXTRA IN DE SCHIJNWERPERS ZETTEN

Letterlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 12-09 11:49
Die led lampjes zijn inderdaad vet.

Ik ben ook happy met mijn automatisch dimmende spiegels, blijft een leuk gezicht 's avonds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Vraag me trouwens af wie hier allemaal met de fabrieks head units/stock radio's rijden. Ik zat net te kijken naar een double din navigatie, maar de reacties zijn een beetje gemengd. Ik lees allemaal verhalen over dat je bepaalde geluidswaarschuwingen kwijt raakt e.d. en dat men hun stock radio naar de kofferbak verhuizen en deze aangesloten laten vanwege elektronica problemen.

Ik wil eigenlijk gewoon m'n iPhone aansluiten + opladen, ik heb een aux in, maar volgens mij is dan de geluidskwaliteit ronduit slecht. Gewoon een enkele din autoradio met goede aansluitmogelijkheden past meer bij mij denk ik dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 17-04-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Nitai schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:26:
Vraag me trouwens af wie hier allemaal met de fabrieks head units/stock radio's rijden. Ik zat net te kijken naar een double din navigatie, maar de reacties zijn een beetje gemengd. Ik lees allemaal verhalen over dat je bepaalde geluidswaarschuwingen kwijt raakt e.d. en dat men hun stock radio naar de kofferbak verhuizen en deze aangesloten laten vanwege elektronica problemen.

Ik wil eigenlijk gewoon m'n iPhone aansluiten + opladen, ik heb een aux in, maar volgens mij is dan de geluidskwaliteit ronduit slecht. Gewoon een enkele din autoradio met goede aansluitmogelijkheden past meer bij mij denk ik dan.
Of bijvoorbeeld een GROM monteren. Behalve een kabel voor je iPod/iPhone zie je er niets van. Bevalt mij wel goed. Het ook de bluetooth-upgrade, dus handsfree bellen kan ook nog.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Voor mij voldoet voorlopig de stock radio (zelfs de allerbasis versie). Maar gelukkig wel met USB/iPod voorbereiding (USB aansluiting onder de armsteun).

Als ik ooit zou willen upgraden zou ik denk ik voor een Dynavin unit gaan. Lijkt me veel beter dan een lelijke din of double din in mijn dash. Voor het geluid te upgraden zou ik denk ik voor een alpina retrofit kitje gaan.

Het is idd een feit dat iets upgraden naar non-BMW meestal wel niet tof is, vaak rare verhalen met luidsprekeraansluitingen, diep geintegreerde dingen en dergelijke.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Same here. Ik heb ook nog de stock radio maar wel een MP3-wisselar achterin.

Een Dynavin zou ik graag aan willen schaffen (de nieuwe versie met Android) maar steeds komt er wat tussen...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Door het MOST systeem is het erg lastig om iets aan te sluiten bij de E90. Een simpele USB aansluiting is al niet te realiseren onder 400€. Erg jammer aangezien ik in de vorige auto voor 100€ een radio had met SD, USB, bluetooth etc. Nu moet ik er bijna 500€ voor neertellen en dan nog zelf gaan liggen klooien om het allemaal werkend te krijgen. Maarja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeg ik altijd maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:34
Same here.. Ik heb een stock radio met cdspeler, geen cdwisselaar en geen idee of er een kabel voor de wisselaar naar achter ligt. Zou best graag weer gewoon mp3'tjes willen afspelen vanaf een usbstickje, maar de kosten die daarvoor gemaakt moeten worden.. belachelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik heb een stockradio in de E46, met een GROM interface... :) klinkt heerlijk (beter als CD)

zou ook wel een dynavin willen maar die vind ik te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:34
GROM lijkt me ook wel wat.. misschien vanmiddag maar eens die bekleding lostrekken in de kofferbak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik kan wel een aftermarket head-unit installeren, maar ziet er niet uit. Daarom ben ik terug naar een stock-radio. Maar ook ten koste van veel functionaliteit.

Ik ga daarom deze zomer toch de gok aan om een DICE aan te schaffen, ondanks alle horrorverhalen over niet werkende units. Het laatste bericht wat ik heb gevonden is dat inmiddels veel van de problemen inmiddels opgelost zouden zijn. Met de DICE krijg ik dan weer bluetooth audio en carkit, USB, iPod en line-in ondersteuning.
Alleen kost dat kastje ook al €250... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54
Ja het kost wat, maar dat kost premium rijden ook. ;) En je hebt dan wel alles mooi op elkaar afgestemd en weggewerkt. Geen zuignappen aan het raam, kabels over het dashboard. Gewoon de iPhone/iPod in het dashboard of midden kastje. Lekker clean. Iig hou ik daar wel van. Zeker in een wat luxere wagen. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Komen (veel van) jullie nog wel eens langs slopers/handelaren in oude BMW's? Ik heb 4 jaar geleden mijn 520i E34 weg gedaan (toen een hoop gezeik gehad met de inruiler, had hem nooit in moeten ruilen achteraf gezien) en ondanks dat hij enkele serieuze APK afkeurpunten had, is hij een paar dagen later met nieuwe APK verkocht (en 2 ton minder op de teller, weet je gelijk wat voor handelaar ik heb getroffen).

Gezien het werk wat er toen aan was kon dat imho nooit lang goed gaan, en volgens de RDW is mijn oude beemer inderdaad niet meer van een nieuwe APK voorzien sinds vorig jaar. Ik kan hem alleen nergens vinden op verkoopsites of op kenteken.

Ben zomaar benieuwd waar hij nu uithangt :P zeer wss op een of ander autokerkhof... :(.

Kenteken = TB-14-GP, was/is een 520i E34 uit 1988, zilvergrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Geëxporteerd naar Polen of een ander voormalig oostblokland? 2e Hands Duitsers zijn daar erg gewild en aangezien onderhoudt maar een schijntje kost van hier is het ook nog te doen om zulke auto's te blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hij is niet geëxporteerd maar staat nog gewoon op Nederlands kenteken: klik

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

HTT-Thalan schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:39:
en ondanks dat hij enkele serieuze APK afkeurpunten had, is hij een paar dagen later met nieuwe APK verkocht (en 2 ton minder op de teller, weet je gelijk wat voor handelaar ik heb getroffen).
Okey....welke handelaar was dat dan? Om mensen hier te kunnen behoeden voor dit soort praktijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

zimbab schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:32:
[...]

Okey....welke handelaar was dat dan? Om mensen hier te kunnen behoeden voor dit soort praktijken...
http://www.autobedrijfgdamen.nl/

Ik ruilde de BMW in op een Ford Mondeo station, 145k op de teller. Hij reed normaal en kon niks raars ontdekken (geen roest, geen versleten remmen etc) maar na 3 maanden begon de koppeling te schuren en bleek uiteindelijk rot versleten.

Enkele dagen na deze gekocht te hebben keek ik uit interesse op zijn site om te kijken of mijn geliefde BMW misschien alweer verkocht zou worden en zo ja, voor welke prijs. Ik vond deze op de site met een paar nieuwe bandjes, nieuwe APK en een flink lagere km-stand dan toen ik hem wegdeed. Ik heb een collega de geinteresseerde koper laten spelen en even laten bellen... de letterlijke woorden van deze huichelaar waren dat 'je de lage kmstand echt aan af kon zien, de auto was nog zo netjes, geen scheuren in de stof', etc... (duh, ik was er altijd erg zuinig op en hij kwam sowieso bij een ouwe knakker vandaan).

Keihard liegen dus. Toen ik, getriggerd door deze situatie de km-stand van mijn Ford eens grondig ging nalopen (had ik natuurlijk veel eerder moeten doen, schade en schande... :P) bleek de laatst geregistreerde stand 345.xxx te zijn bij een dealer in A'dam (ex lease).

Toen ik de dealer hiermee contacteerde was hij zich van geen kwaad bewust, als ik mijn recht wilde moest ik het maar gaan halen, en als ik hem problemen zou bezorgen 'wist hij mij wel te vinden'. Omdat ik toen vrij toegang had tot KVK gegevens had ik zijn huis ook snel gevonden, maar ik heb uiteindelijk niks met die info gedaan. Mijn geld is me veel waard, maar mijn vrijheid nog meer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Op dat vlak kan ik toch alleen maar het "car-pass" model dat we hier in België hebben toejuichen (het is niet perfect, maar het zou zoiets idioots als hierboven wel hebben voorkomen).

Verschrikkelijk dat je zo'n mensen in deze eeuw nog kan tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Eind dit jaar ben ik aan een nieuwe leasebak toe (heb nu een Audi A5) en ik heb in ieder geval besloten dat het een BMW moet worden. Nu heb ik ook niet veel andere keuzes daar mijn werkgever een nogal strikt beleid heeft: enkel Audi, BMW of VW, en alleen auto's met een A of B label. Daarnaast ben ik gezien mijn beperkte kilometrage verplicht benzine te rijden.

Nu is de nieuwe 3-serie dus een interessante optie (hetzij als 328i, hetzij als ActiveHybrid) maar nu lees ik her en der dat de Touring pas in juni op de autoshow van Leipzig zal worden geïntroduceerd en pas in het najaar/winter bij de dealer zal staan. Dat zou in mijn geval dus inhouden dat ik de auto ongereden moet gaan bestellen en daar heb ik niet al te veel trek in. Buiten dat verwacht ik de hybrid niet voor die tijd dus die optie vervalt dan ook meteen. Misschien toch maar een 5 overwegen..F10 vind ik ook prachtig, en die kan ik wel als hybrid bestellen (A-label :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

deepbass909 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:21:
Ik kan wel een aftermarket head-unit installeren, maar ziet er niet uit. Daarom ben ik terug naar een stock-radio. Maar ook ten koste van veel functionaliteit.

Ik ga daarom deze zomer toch de gok aan om een DICE aan te schaffen, ondanks alle horrorverhalen over niet werkende units. Het laatste bericht wat ik heb gevonden is dat inmiddels veel van de problemen inmiddels opgelost zouden zijn. Met de DICE krijg ik dan weer bluetooth audio en carkit, USB, iPod en line-in ondersteuning.
Alleen kost dat kastje ook al €250... :X
DICE, ok, daar ga ik ook naar kijken. Heb al gekeken naar Dynavin, maar het schijnt dat de webshops/verkopers hier in NL vaak zeer slechte service bieden. Heb daar geen zin in eigenlijk..

Op mijn lijstje staan nu GROM om uit te zoeken en nu dan DICE erbij, ben ik weer een avondje zoet met lezen :+

Jammer is dat ik wel overal lees dat het vervangen van de stock radio het meeste winst qua audiokwaliteit oplevert, zelfs meer dan als je de speakers e.d. zou vervangen. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 18-04-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

@Daniel, de 640d heeft een B-label :+

Edit; jammer, verplicht bezine :(

[ Voor 33% gewijzigd door RSP op 18-04-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20
Daniel schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:48:
Eind dit jaar ben ik aan een nieuwe leasebak toe (heb nu een Audi A5) en ik heb in ieder geval besloten dat het een BMW moet worden. Nu heb ik ook niet veel andere keuzes daar mijn werkgever een nogal strikt beleid heeft: enkel Audi, BMW of VW, en alleen auto's met een A of B label. Daarnaast ben ik gezien mijn beperkte kilometrage verplicht benzine te rijden.

Nu is de nieuwe 3-serie dus een interessante optie (hetzij als 328i, hetzij als ActiveHybrid) maar nu lees ik her en der dat de Touring pas in juni op de autoshow van Leipzig zal worden geïntroduceerd en pas in het najaar/winter bij de dealer zal staan. Dat zou in mijn geval dus inhouden dat ik de auto ongereden moet gaan bestellen en daar heb ik niet al te veel trek in. Buiten dat verwacht ik de hybrid niet voor die tijd dus die optie vervalt dan ook meteen. Misschien toch maar een 5 overwegen..F10 vind ik ook prachtig, en die kan ik wel als hybrid bestellen (A-label :P)
Je kan al proefrit doen met de 328i sedan. De Touring rijdt 99% identiek.
Dat hebben wij ook gedaan en ik moet zeggen dat het een meesterlijke auto is geworden:
1 puntje van kritiek en tegelijk ook het grootste pluspunt: Hij is weer wat zachter geworden (minder strak sturend), maar o zo comfortabel...
Een M sportophanging zonder Servotronic zou naar het schijnt al wonderen doen op de F30.

Verder:
- een zee van ruimte
- schitterend afgewerkt
- 320d en 328i manueel en automaat zijn pareltjes.
- De E90 was nog altijd de beste in zijn klasse, deze doet daar nog een megaschep bovenop.

_/-\o_

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Hoe is dat nou ten opzichte van een E46? Ik vond de E90 niet veel ruimer, maar over 't algemeen is de ruimte in een 3-serie nog een van de punten waar ik me 't meest aan stoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
RSP schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:37:
[...]

Hoe is dat nou ten opzichte van een E46? Ik vond de E90 niet veel ruimer, maar over 't algemeen is de ruimte in een 3-serie nog een van de punten waar ik me 't meest aan stoor ...
De nieuwe 3 is maar iets minder klein als de vorige 5... Vooraan zelfs evenveel ruimte vind ik.
Een gezellig cockpit gevoel.

In een E90/E91 zit je nochtans goed achteraan (ben 1m86).

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Misschien heb jij een andere definitie van goed zitten, maar als de bestuurder 1.86 is en de persoon erachter ook, dan zit je echt niet lekker comfortabel, zowel in de E36, als E46 als E90. Van de F30 weet ik het niet.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Net blauwe rook vanonder de motorkap en uit de ventilatieroosters.. Turbo dood.. :( gelukkig ANWB met vervangend vervoer.. Sta nu te wachten op afsleepdienst.. :(

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Auw, pijnlijk. Begin maar vast met sparen. Of valt het nog onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

YoshiBignose schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:04:
Misschien heb jij een andere definitie van goed zitten, maar als de bestuurder 1.86 is en de persoon erachter ook, dan zit je echt niet lekker comfortabel, zowel in de E36, als E46 als E90. Van de F30 weet ik het niet.
Dit ja, ik moet voor mijn gevoel te dicht bij het stuur zitten wil de passagier achter mij ook nog z'n benen kwijt kunnen. Ik heb altijd begrepen dat dit komt door de achterwielaandrijving, waardoor de achterbank niet verder geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nitai schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:37:
[...]

DICE, ok, daar ga ik ook naar kijken. Heb al gekeken naar Dynavin, maar het schijnt dat de webshops/verkopers hier in NL vaak zeer slechte service bieden. Heb daar geen zin in eigenlijk..

Op mijn lijstje staan nu GROM om uit te zoeken en nu dan DICE erbij, ben ik weer een avondje zoet met lezen :+

Jammer is dat ik wel overal lees dat het vervangen van de stock radio het meeste winst qua audiokwaliteit oplevert, zelfs meer dan als je de speakers e.d. zou vervangen. :(
Jij hebt een nieuwere wagen, daar zijn sowieso meer opties voor. Ik zit met een E36 en daarvoor zijn opties voor uitbreiding van de stock radio dun bezaaid. Omdat de HU gewoon DIN-form is, wordt die meestal gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nitai schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:37:
[...]

Ik heb zelf een USA-Spec 12. Erg tevreden over.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=701077

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:44:
Net blauwe rook vanonder de motorkap en uit de ventilatieroosters.. Turbo dood.. :( gelukkig ANWB met vervangend vervoer.. Sta nu te wachten op afsleepdienst.. :(
Wat voor model/bouwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

deepbass909 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:37:
[...]

Jij hebt een nieuwere wagen, daar zijn sowieso meer opties voor. Ik zit met een E36 en daarvoor zijn opties voor uitbreiding van de stock radio dun bezaaid. Omdat de HU gewoon DIN-form is, wordt die meestal gewoon vervangen.
Het valt erg tegen, bij de GROM Audio moet ik voor een GROM Most gaan (de duurste) en dan krijg ik er alleen USB bij. M'n iPhone kan alleen via de AUX van de GROM werken, dat heeft weinig nut, want ik heb al een AUX IN in m'n armsteun.

Verder werd mij aangeraden (door verschillende car audio zaken) om niet de stock radio te vervangen (vanwege de eerder genoemde errors etc.) en eerder te kijken naar een speaker upgrade (Rainbow of Gladen) en een 4 kanaals versterker (6 kanaals als ik ook nog een sub wil). Al met al vind ik persoonlijk de Dynavin niet mooi (twee SD kaart inkepingen) en als ik bijvoorbeeld voor een setje als die van Hifimotion.nl ga (zeker 1000+ euro kwijt :( )

Denk dat ik maar gewoon begin met een versterker en de iPhone maar via de bestaande aux in ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
E46 318d uit dec 2003.. Sleepdienst heeft hem naar mijn garage gebracht en ik heb nu een Yaris als vervangend vervoer.. Ik was eerst van plan om zelf de turbo te gaan vervangen, maar nadat de diagnose gesteld werd door de ANBW-monteur begon er flink wat olie uit het blok te lopen (uit de turbo om precies te zijn) en omdat ik niet zit te wachten op een onder gesmeerde oprit/garage/smeerkelder en ik er eigenlijk ook helemaal geen tijd voor heb, heb ik hem maar direct naar de garage laten brengen.. Grapje gaat bijna 1600 euro kosten.. :/

Nou ja, ik had hem al te koop staan, dus ik hoop dat dit een positieve invloed heeft op de verkoopwaarde.. :p

[ Voor 10% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 19-04-2012 14:24 ]

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik betwijfel of dat ding 1600 euro meer waard wordt door een nieuwe turbo :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Dat niet, maar iedereen die nu minder biedt omdat het ding bijna 300k heeft gelopen en zeurt over de turbo kan ik nu een rekening voor het vervangen onder de neus drukken.. ;)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:26:
Dat niet, maar iedereen die nu minder biedt omdat het ding bijna 300k heeft gelopen en zeurt over de turbo kan ik nu een rekening voor het vervangen onder de neus drukken.. ;)
Nieuwe turbo? Chippen en nog 300k bijhouden :-)

Wel dikke pech. een 318d is normaalgezien oerbetrouwbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:07
Hoihoi,

Na even wat door de laatste paginas van dit forum aan het lezen te zijn geweest, lijkt een BMW me stilletjesaan een leuke wagen te worden :+

Ik krijg de kans om mn werk een wagen te leasen, echter is het budget niet super uitgebreidt , vandaar zou ik wat meningen willen sprokkelen. Gezien de huidige fiscale behandeling in België is enkel de 316D in berlineversie een optie ( de 1 reeks valt af gezien ik ook 2 kleine kindertjes heb te vervoeren, maar de 3 reeks break stoot of te veel CO uit, of is al te duur) Ik bezocht gisteren snel even een dealer en schrok toch wel van de ruimte van de nieuwe 3 reeks berline (ik verwachtte m een pak kleiner); hij zou wel eens kunnen volstaan.

Mijn uiteindelijke vraag: er zullen niet veel opties kunnen toegevoegd worden aan mn 316D, maar lijkt dit jullie nog steeds een interresante keuze? Alternatieven zijn een renault megane grantour, of een octavia combi greenline, beide ook niet super uitgerust.. (ik vond het ook raar, maar de restwaarde en de mooie voorwaarden die mn werkgever bij BMW bedong, maakt dat deze wagens allemaal op hetzelfde prijsschavotje staan).
maw: is een 'standaard' 316D' een leuke wagen? Heb je hier toch wat rijplezier aan (ik lees wel wat reacties dat een 316D geen 'echte' bmw is) Al ik nog +/-1500€ aan opties kan spenderen, welke zouden jullie mij aanraden? Ik dacht aan parkeersensoren, als die binnen het budget vallen, gezien een 3xx nogal laag is en het moeilijke is voor- en achtereinde te zien

[ Voor 4% gewijzigd door redlightning op 19-04-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:02
redlightning schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:08:
Hoihoi,

Na even wat door de laatste paginas van dit forum aan het lezen te zijn geweest, lijkt een BMW me stilletjesaan een leuke wagen te worden :+

Ik krijg de kans om mn werk een wagen te leasen, echter is het budget niet super uitgebreidt , vandaar zou ik wat meningen willen sprokkelen. Gezien de huidige fiscale behandeling in België is enkel de 316D in berlineversie een optie ( de 1 reeks valt af gezien ik ook 2 kleine kindertjes heb te vervoeren, maar de 3 reeks break stoot of te veel CO uit, of is al te duur) Ik bezocht gisteren snel even een dealer en schrok toch wel van de ruimte van de nieuwe 3 reeks berline (ik verwachtte m een pak kleiner); hij zou wel eens kunnen volstaan.

Mijn uiteindelijke vraag: er zullen niet veel opties kunnen toegevoegd worden aan mn 316D, maar lijkt dit jullie nog steeds een interresante keuze? Alternatieven zijn een renault megane grantour, of een octavia combi greenline, beide ook niet super uitgerust.. (ik vond het ook raar, maar de restwaarde en de mooie voorwaarden die mn werkgever bij BMW bedong, maakt dat deze wagens allemaal op hetzelfde prijsschavotje staan).
maw: is een 'standaard' 316D' een leuke wagen? Heb je hier toch wat rijplezier aan (ik lees wel wat reacties dat een 316D geen 'echte' bmw is) Al ik nog +/-1500€ aan opties kan spenderen, welke zouden jullie mij aanraden?
De vraag is eerder, wil je een kale bmw of een wat rijker uitgevoerde andere auto? :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
Beerkeeper schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:23:
[...]

De vraag is eerder, wil je een kale bmw of een wat rijker uitgevoerde andere auto? :)
Het grappige is dat zowel de renault als de skoda marginaal beter uitgerust zijn. Neem dat ik ook daar een 1500€ kan spenderen aan opties, dan lijkt een bmw mij een leuke wagen om te kiezen. Of hebben jullie iets van: een kale 316D, nee, die kan je beter links laten liggen.

een marginaal uitgeruste break heeft enkel als voordeel dat de koffer wat ruimer en toegankelijker is.

dat mn 316 bv geen regensensor heeft, overleef ik wel denk ik... ;)

nogmaals; bmw heeft een zéér scherpe prijszetting gedaan denk ik voor mn werkgever (in de wandelgangen wordt gefluisterd dat ze hiermee audi een hak willen zetten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
redlightning schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:31:
[...]

Het grappige is dat zowel de renault als de skoda marginaal beter uitgerust zijn. Neem dat ik ook daar een 1500€ kan spenderen aan opties, dan lijkt een bmw mij een leuke wagen om te kiezen. Of hebben jullie iets van: een kale 316D, nee, die kan je beter links laten liggen.

een marginaal uitgeruste break heeft enkel als voordeel dat de koffer wat ruimer en toegankelijker is.

dat mn 316 bv geen regensensor heeft, overleef ik wel denk ik... ;)

nogmaals; bmw heeft een zéér scherpe prijszetting gedaan denk ik voor mn werkgever (in de wandelgangen wordt gefluisterd dat ze hiermee audi een hak willen zetten :+ )
Wat heb je nodig in een BMW?

Een sportstuur en sportzetels. Thats it.
Airco is standaard en GPS kan je met een TomTom ook.

En uiteraard valt de 316d goed te chippen. 185pk en 375NM rijdt heerlijk (als je mag van je werkgever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 12-09 11:49
Met hierboven. Zeker gaan voor Sportstoelen. Evt. hifi upgrade als je van een beetje muziek in de wagen houdt. Parkeersensoren achter zijn prettig en evt. navi als je dat wenst. Dan is het budget al ruim op :)

[ Voor 29% gewijzigd door JottemJ op 19-04-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
JottemJ schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:51:
Met hierboven. Zeker gaan voor Sportstoelen. Evt. hifi upgrade als je van een beetje muziek in de wagen houdt. Parkeersensoren achter zijn prettig en evt. navi als je dat wenst. Dan is het budget al ruim op :)
Navigatie boeit me zo niet, doe eigenlijk helemaal niet zoveel kilometers en mn smartphone of ouwe garmin voldoen hiervoor nog prima. Met mn beperkte optiebudget zou ik ook enkel de absolute 'musts' willen overwegen. Om die reden schrapte ik ook al bluetooth uit mn wenslijst, is behoorlijk prijzig (typisch bmw zeker?) en er zijn alternatieven genoeg via bluetooth oortjes, aux stekkers, ... (nogmaals ik doe op zich niet heel veel dagelijkse kilometers, ik woon niet half in mn wagen)

een hifi upgrade is mss wél het overwegen waard...

en parkeersensoren staan al half op mn verlanglijstje (en lijkt dus een goeie keuze)

@Aries.mu: Chippen is niet het eerste wat ik ga doen, ik vrees dat dit tegen de leasepolicy gaat indruisen...

thx guys!

[ Voor 13% gewijzigd door redlightning op 19-04-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Parkeersensoren achter zijn wel erg handig en vaak ook niet zo duur. En zoals al eerder geopperd, sportzetels zijn vaak in een BMW wel aan te raden daar de standaard stoelen ruk zijn.

En met de 316d ga je zeker meer plezier mee beleven als de Renault of Skoda! Zeker als je hem mag laten tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
De standaard speakers in de F30 zijn echt - als audioliefhebber - heel goed. Wat een vooruitgang tov de vorige BMW's...

Dus schrap dat ook maar :-)

- Sportstoelen
- Sportstuur / M stuur
- parkeersensoren achter (ik vind het niet nodig eigenlijk)

Een F30 316d (-50kg tov E90 316d) is zeker niet traag, maar gewoon vlot genoeg voor het verkeer. Het enige wat je gaat hebben is dat je elke keer je een beetje vooruit wil komen, versnelling terug zal moeten gaan en je voet tot tegen het voorlicht duwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Stoelverwarming, Xenon en iPhone integratie zou ik ook niet zonder kunnen :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Aries.Mu schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:59:
Een F30 316d (-50kg tov E90 316d) is zeker niet traag, maar gewoon vlot genoeg voor het verkeer.
116pk voor zo'n zware auto is te karig, blijkt ook wel uit de 0-100 in 11sec. Opties vind ik ook niet zo belangrijk maar een motor met te weinig power is gewoon zonde in zo'n dure wagen. Voor een 316d betaal je 38000 euro en voor een 320d 41000 euro, relatief weinig meerprijs voor een bak meer vermogen en dus meer fun. Zou dan nog liever een 120d halen dan een ondergemotoriseerde 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 18:33
Het verschil tussen een 316D, 320D en een 120D is dat de laatste twee niet haalbaar zijn en de eerste wel. Dus je adviseert 'm geen BMW te rijden. Vind ik eigenlijk niets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Het Fantoom schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:24:
[...]

116pk voor zo'n zware auto is te karig, blijkt ook wel uit de 0-100 in 11sec. Opties vind ik ook niet zo belangrijk maar een motor met te weinig power is gewoon zonde in zo'n dure wagen. Voor een 316d betaal je 38000 euro en voor een 320d 41000 euro, relatief weinig meerprijs voor een bak meer vermogen en dus meer fun. Zou dan nog liever een 120d halen dan een ondergemotoriseerde 3.
Wat een onzin!

Ik rijd in een auto met een 0-100 tijd van 14 seconden. Tel je even mee? Dat is ruim voldoende om met het verkeer mee te komen hoor. Zelfs 0-100 in 20 seconden, alleen dan moet je er veel moeite voor doen en hard trappen.

Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs of niet?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ik zie nu dat ik de 318d prijs met 320d vergeleek, prijsverschil tov 316d is dus groter dan ik dacht.
Maar de 120d kost bijna hetzelfde als een 316d en is stukken rapper bij hetzelfde verbruik. dat de 1 afvalt vanwege 2 kleine kinderen vind ik raar want die passen er makkelijk in, een hatchback is volgens mij zelfs handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
tdw schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:46:
[...]

Wat een onzin!

Ik rijd in een auto met een 0-100 tijd van 14 seconden. Tel je even mee? Dat is ruim voldoende om met het verkeer mee te komen hoor. Zelfs 0-100 in 20 seconden, alleen dan moet je er veel moeite voor doen en hard trappen.

Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs of niet?
Nee ik rijd zonder rijbewijs rond...
Dat voor jou 0-100 in 14 sec de standaard is wil nog niet zeggen dat het snel is. Ik zeg nergens dat het niet snel genoeg is om met het verkeer mee te komen, met een citroen Berlingo kom je ook met het verkeer mee. Punt dat ik wil maken is waarom iemand een lap geld uit zou geven voor een 316d terwijl je voor een relatief kleine meerprijs een 318d of 320d haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Het Fantoom schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:56:
Ik zeg nergens dat het niet snel genoeg is om met het verkeer mee te komen, ...
Het Fantoom schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:24:
[...]

116pk voor zo'n zware auto is te karig, blijkt ook wel uit de 0-100 in 11sec. Opties vind ik ook niet zo belangrijk maar een motor met te weinig power is gewoon zonde in zo'n dure wagen.
Okeee...

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ja inderdaad, voor zo'n dure wagen vind ik het zonde. Maar misschien stel ik andere prioriteiten aan een auto.
Als je een F30 haalt om 'met het verkeer mee te komen' heb je ook weinig aan het goede onderstel en rwd.

[ Voor 32% gewijzigd door Het Fantoom op 20-04-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
ik zeg niks :X de meest voorkomende discussie hier zon beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het Fantoom schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:09:
Ja inderdaad, voor zo'n dure wagen vind ik het zonde. Maar misschien stel ik andere prioriteiten aan een auto.
Als je een F30 haalt om 'met het verkeer mee te komen' heb je ook weinig aan het goede onderstel en rwd.
Ik denk er net zo over hoor. RWD kost hedentendage fors meer dan fwd (zie je ook gelijk terug in de prijs), waarbij het grootste voordeel is dat rwd heel goed met veel vermogen om kan gaan. En dan 116pk erin stoppen. Dat zijn vermogens die 10 jaar geleden mainstream waren, maar nu idd weinig. Dus een duur en ver doorontwikkeld onderstel+aandrijving, en een 2 liter diesel die hetzelfde vermogen afgeeft als een mainstreamdiesel van 10 jaar geleden.

Dat effect zal je nog niet zo snel zien in het stoplichtsprintje (rwd is in de 0-50 tijd altijd snel tov fwd) maar tussensprintjes op de snelweg gaan gewoon vervelend lang duren, zeker voor een auto van ruim boven de 35 mille. Ik denk dat je in die prijsklasse ook beter af bent met een 1 serie of een auto van een ander merk als je toch wat groters wilt.

Ter vergelijk: de 318d uit 2001 (dus 11 jaar oud) was destijds ook de instapper diesel, leverde hetzelfde vermogen, en was zelfs nog iets sneller in de sprint. Dan kan je je gaan afvragen wat nou het concept van vooruitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Is een 318d uit 2001 even zuinig als een 316d nu is ? ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

nee waarschijnlijk niet, maar als je zuinig wilt rijden dan zijn er wel betere opties :P
Het heeft imho iig geen zin om een zeer zwakke motor te plaatsen op een verschrikkelijk duur onderstel wat ontworpen is op grotere vermogens.
Neem dan de 118d, die is grosso modo even zuinig, ook een 20% bijtellingsauto, maar toch al 143pk, en dat verschil ga je zeker merken, ook al is dat hedentendage ook niet veel. Een 2.0 tdi hoort imho minimaal 160pk af te geven, anders zijn er duidelijke concessies gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Waarom wordt er toch elke geclaimd dat een BMW die een 0-100 tijd van 11 seconden heeft, traag is? Ik heb 5 jaar lang in een 316i gereden die zelfs nog iets trager was en guess what, ik heb werkelijk nooit problemen gehad omdat hij "traag" zou zijn. Ook het premium gevoel is echt niet minder.

En ja, ik weet het verschil, ik rij immers nu met een 2,5 liter en 170 pk die in 7 seconden op de 100 kan zitten. Ja, het rijdt nog wat relaxter, maar ook met die 1.6 kon ik absoluut makkelijk met het verkeer meekomen.

En op de autobahn rij je nog steeds zonder problemen 170.

Dus dat gezeur elke keer... Als iemand om logische redenen (financieel) voor een BMW met kleine motor wil gaan, is dat zijn goed recht, niet iedereen heeft de luxe een grote motor te kunnen kiezen. En met een 316i/d heb je nog steeds niet bepaald een trapauto onder je kont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 18:33
Let wel: het is de keus tussen 316d of niets...
Dus de vraag is simpel: wil je BMW rijden (dan wordt het vanwege aanvullende redenen, bv financiele), dan wordt het een 316. Anders een skoda.

Ik heb mogen rijden in een '01 skoda fabia 1.8l die uitstekend is onderhouden, eerste eigenaar (opa) en rustig bereden. Mijn 316i touring (die van EvaluationCopy ;) ) is sneller, stabieler, comfortabeler en sportiever. En heeft 2,5 keer meer op de teller en is drie jaar ouder.

Als ik moet kiezen: BMW of iets anders, dan weet ik wat ik kies. Reden om in dit topic te zitten. Want inmiddels weet ik dat een oude, afgeragde, uitgeklede 316i (de sedan die ik hiervoor had) meer freude am fahren geeft dan veel andere auto's waarin ik heb gereden. *Natuurlijk* is een 6cylinder lekkerder. Natuurlijk is een M-onderstel fijner en *natuurlijk* zou ik graag een 1m, m5 en een mooie 8-serie in de garage hebben staan (X6 als daily? :+ ). Maar dat zijn geen opties voor mij en veel anderen. En fantoom? Je begint er *elke* keer weer over en elke keer weer vallen de mensen over je heen. Het is al een heel poosje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Wheez, I was with you till "X6". Repent, sinner!

Maar alle gekheid op een stokje:
Als de keus is: kale 316d berline of kale Megan Grandtour of kale Skoda Combi... zou ik met hele kleine kindjes toch de alternatieven durven overwegen. Break is gewoon TE handig met kinderwagens en dergelijke.

Eens dat stadium voorbij, denk ik dat het hands down de BMW wordt.

Mensen die zagen over de "ondergemotoriseerdheid" van de 316d: hij heeft drie keuzes, niet meer:
- een 110pk RWD BMW
- een 110pk (afh van welke versie, zou ook de 90 pk kunnen zijn als ze écht pennypinchen) FWD Renault
- een 105pk FWD Skoda.

Nu, ALS motorpower ALLES is, welke van die drie kies je? ... Right. Stoppen met zagen om niet de BMW te nemen vanwege de "underpowerdheid", het is de meest powered van de drie opties.

Eén puntje wel: "kaal" betekent bij duitsers altijd wel "full Brazillian wax": m.a.w. ruitenwissers zijn nog nét inbegrepen. Daartegenover durven vooral fransen bij leasepakketten wel eens héél leuke dingen doen en eigenlijk zeer snel toch wat dikker uitgerust te raken.

Maar als alleen jij er vooral van moet genieten? Eenderwelke BMW >>>> géén BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BMW, 1995cc 116pk. Qua vermogen de hoogste, maar belangrijker is de 2 liter inhoud. Daardoor heeft de motor ook kracht als je heel laag in toeren zit en je nog geen turbodruk hebt. Die 1.5dCi 110 is echt geen vergelijk, ga maar met allebei rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
@ Wheez en Dexter: thx voor de meest verhelderende info.

Ik weet ook wel dat ik door voor de 316d te kiezen geen snelheids/pkmonster in huis haal, maar een minimum aan rijplezier lijkt me dan toch mogelijk ;)

Ondertussen zijn kinderwagens reeds verleden tijd (mn kleinste is 2,5) maar op vakantie vertrekken met zn vieren, je zeult heel wat bagage mee... Toch niets dat de nieuwe 3 reeks geen weg mee weet en er is nog altijd de mogelijkheid tot een dakkoffer voor 1 à 2 keer per jaar.

Qua beperkte optielijst: ik lijk op het eerste zicht niets 'levensnoodzakelijk' te missen op de 316. De megane is bv de tomtom editie => die voegt enkel navigatie toe (wat ik niet zo belangrijk vind) en wat andere kleine opties die er écht niet toe doen (de bose editie daarentegen is al heel wat uitgebreider maar weer boven budget) Een brazilian waxed bmw lijkt me dus nog altijd het leukste... :+ ( ik kom momenteel van een kia carens, handig voor de kinderwagens maar rijplezier 0,0. Moet wel zeggen, wagen heeft 136pk en is naar mijn bescheiden mening 'vlot')

enneuh de 316d kost 'slechts' een €29.000, de 320d €39.000

een testrit met deze wagens has to say it all => een collega waarschuwde me al voor de verleiding die optreedt na de testrit met de bmw. Ik ken zn budget niet maar hij had blijkbaar ook de keuze met een passat. Nochtans heeft hij ook kleine kinderen, de passat viel snel af nade testrit met de (kleinere) bmw. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door redlightning op 20-04-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Nou ik rij nu in een 1 liter 3 cilinder en dat is soms toch wel heel erg irritant :') als je een tunnel uitrijdt bijv. moet je echt gas bij geven wil je de zelfde snelheid aanhouden. Stoplicht valt het allemaal wel mee omdat ie ook licht is.

Natuurlijk is een trage BMW nog steeds een BMW en 11 sec. kan je makkelijk mee komen in het verkeer, maar de E36 316i was echt het uiterste hoor vind ik :P 13.6 sec was die van mij naar de 100 en dat vind ik voor zo'n auto toch eigenlijk niet kunnen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
DexterBelgium schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:11:
Eén puntje wel: "kaal" betekent bij duitsers altijd wel "full Brazillian wax": m.a.w. ruitenwissers zijn nog nét inbegrepen. Daartegenover durven vooral fransen bij leasepakketten wel eens héél leuke dingen doen en eigenlijk zeer snel toch wat dikker uitgerust te raken.
Dat valt soms mee, en soms tegen :) Ik vind het wel leip dat BMW in de 'standaarduitrusting' ook met droge dingen noemt die gewoon wettelijk verplicht zijn: derde remlicht, gordels etc. Dan kan je net zo goed gaan vermelden dat een 3-serie beschikt over een dak, deuren en een stuur.
Desalniettemin heeft ook de meest kale uitvoering nog wel wat goodies aan boord: automatische airco, elektrische ramen rondom, een bucketload aan airbags, stuurbediening van de radio, aux/usb-aansluiting en een fatsoenlijke audioinstallatie met 6 speakers.
Buiten dat hoef je voor een redelijk comfortabele auto niet bepaald veel aan te kruisen: de sportstoelen zijn wel fijn, er moet wel lichtmetaal onder en ik zou ook altijd kiezen voor inbouw-navi, maar voor de rest valt het allemaal nogal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

316 heeft geen automatische airco.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
Snake schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:49:
hmm? brochure zegt nochtans van wel (elke 3 reeks) Is wel 'slechts' 1 zone, in optie kan er één met 2 zones worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Heb deze kabel van FiiO aangesloten op de aux in van m'n BMW. Ik ben in ieder geval af van alle gekraak! Hele verbetering zo. Jammer genoeg kan ik de iPhone dan niet tegelijkertijd opladen, maar dat maakt nu even niet uit.

Ik ga de stock radio niet vervangen. Eerst ga ik aan de slag met een nieuwe versterker, nieuwe speakers en kijken of dit in mijn audio behoefte voorziet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nitai op 20-04-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:12

Wimo.

Shake and Bake!

Plaats desnoods een powebox in de lease 316D. Gaat tegenwoordig prima en niet terug te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
redlightning schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:05:
enneuh de 316d kost 'slechts' een €29.000, de 320d €39.000
:?

Hier in NL zijn de prijzen van het actuele model F30 316d, 320d EDE en 320d:

316d 12-.. A D 4 H 35.900
316d 12-.. B D 4 A 38.465 (met automaat)

320d EfficientDynamics Edition 12-.. A D 4 H 39.900
320d EfficientDynamics Edition 12-.. A D 4 A 42.370 (automaat)

320d 12-.. B D 4 H 40.900
320d 12-.. B D 4 A 43.180 (automaat)

Executive en High Executive heb ik eruit gelaten, net als de 318d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Snake schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:49:
3serie airco

O-tje = standaard
Pagina: 1 ... 13 ... 134 Laatste