Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.607 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:18:
[...]

Werk je bij fulltime bij BMW? In je topic las ik dat je nog een hbo-opleiding volgt.

Hoe gaat het afrekenen van 25K in Duitsland in zijn werk? Ben ook wel geïnteresseerd in Duitse import maar zie op tegen de financiering want vooraf geld overmaken naar een buitenlandse handelaar vertrouw ik niet zo. En +20K euro neem je ook niet even mee in je portemonnee.
Sowiso hou ik niet van cash afrekenen, ik heb het gewoon via mijn ipad overgemaakt waar de verkoper bij was. Kopie paspoort en uitprintje van de bank met mijn adres meegegeven. Ik zag het niet zitten om met een hele tas vol geld zon stuk te moeten rijden, en die jongen had geen garantie van de echtheid van het geld. Heb nog 2000 van de prijs gekregen dus had ik dat weer mee naar huis gemoeten..
Hij had wel van tevoren zn bank gebeld of ik het geld niet kon laten terstorten oid.
Ik werk 20 uur per week bij bmw en doe een dag school. Nu komt het er in de praktijk wel op neer dat ik zon 40 uur per week aanwezig ben daar, maar dat is gewoon om mn mind clear te hebben en gewoon go te gaan.

Mag alles van verkoop tot hicker tot auto's wassen, mn baas vind alles goed >:)
Auto heb ik trouwens betaald van de verkoop van mijn paard , spaargeld en 15 k via schenking van mn vader, die is wss terminaal en die wil niet dat de overheid zo lekker in zn geld mag graaien voordat her naar mij gaat.

Auto is goedgekeurd door mn vader, hij vond het een prachtig ding en praat er nog steeds over >:) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:32:
Ik heb destijds gewoon cash meegenomen:
[afbeelding]
(ik kon het uiteraard ook niet laten om dààr een fototje van te maken :7 )

Overmaken kon ook wel (was een merkdealer), maar dit ging net wat makkelijker op korte termijn.
Monopolyyyy >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:32:
Ik heb destijds gewoon cash meegenomen:
[afbeelding]
(ik kon het uiteraard ook niet laten om dààr een fototje van te maken :7 )

Overmaken kon ook wel (was een merkdealer), maar dit ging net wat makkelijker op korte termijn.
Zo'n enorme stapel had ik ook weer niet, maar goed mijn cabrio was ook slechts €4.950,- 8) Bedenktijd was ook maar ongeveer 1 dag voor ik besloten had hem te kopen :p

Wat betreft de verzekeringspremie, ik zit tegenwoordig op €68 p.m. voor WA+ (alles behalve zelf veroorzaakte schades). Ik zit een beetje lastig met vergelijken, omdat mijn auto nergens in de databases voorkomt als auto die in Nederland geleverd is. Dat leverde bij aankoop al wat hindernisjes op en ik vrees dat een goedkopere verzekering mijn auto niet gaat accepteren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:15:
[...]

Auto heb ik trouwens betaald van de verkoop van mijn paard ....
Lijkt me een goeie deal; 1pk inleveren en ruim 300 terugkrijgen :o
(al zijn die pk's niet echt hetzelfde ;))

Erg om te horen van je vader; sterkte.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 20-03-2012 23:57 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha nou die 1 pk betaalde ik meer dan voor die 310 die voor mn deur staan >:)
Peerd kostte me inc wedstrijden 640 per maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Dat is je wegenbelasting, twee keer tanken en afschrijving ook ;)

Had je het bouwjaar, optielijst en kmstand al gepost? Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Blijft een apart gevoel om dergelijke bedragen cash te doen. Was met de Morgan toen ook en op een of andere manier vond de bank het een goed plan om alleen maar 100 euro biljetten mee te geven. Alleen het uittellen duurde al een kwartier.

Was met m'n huidige BMW toch makkelijker, gewoon lekker overgemaakt, maar die was dan ook maar 3000 euro. En dat is ook meer dan zat voor m'n daily ride.

[ Voor 6% gewijzigd door ConZito op 21-03-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:45:
Dat is je wegenbelasting, twee keer tanken en afschrijving ook ;)

Had je het bouwjaar, optielijst en kmstand al gepost? Ben wel benieuwd
Mwahh, zit aan ong 100 euro per week tanken, Belasting is 75 per maand, en afschrijving denk ik maar niet teveel aan :o

Auto is van eind juli 2007, km stand is 50.dz

Optielijst:
Leren bekleden
Houten afwerking
Regensensor
Lichtsensor
Kuipstoeken voor en achter
Fullmap navigatie
Ipod dockstation
7 prof. Hifi system
Schuifdak
Flippers aan stuur
Sportonderstel
Sportstoelen voor met verstelbare lendestukken
Parkeersensoren voor en achter
Bixenon verlichting
Alarmklasse 4
Adaptive cruisecontrol met memory en remfunctie
Inklapbare spiegels
18 inc limited velgen
Stoelverwarming
Coming home functie
Koplampreinigsysteem
Chromen omlijsting buiten
Keyles go met stopstart
Automatisch dimmende binnenspiegel
Van die gekke gordelaangeef dingen
M optic pakket

Dat was t wel zon beetje :+ auto komt trouwens oorspronkelijk uit amerika dus heeft al een hele reis gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Dus als ik in Rotterdam een 335 vol met vrouwen voorbij zie komen weet ik wie het is ;)

Oh, en wees blij dat je geen SEAT hebt genomen zoals je volgens mij eerst van plan was :P

[ Voor 34% gewijzigd door ConZito op 21-03-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 01:00:
Dus als ik in Rotterdam een 335 vol met vrouwen voorbij zie komen weet ik wie het is ;)

Oh, en wees blij dat je geen SEAT hebt genomen zoals je volgens mij eerst van plan was :P
hahaha ligt eraan waar in rotterdam.. Maar bij een zwarte wel ja 8)
Ja ben er wel blij mee! Mn ouwe seat is plastic vergeleken met de bmw.. Vandaag noodgedwongen weer in gereden, krakkemikkig rammelbakje ;w
Maar ik stond wel op het punt een cupra r te kopen, dus hulde aan tweakers! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik beheer een forum vol met mensen die er nog wel in geloven. Vroeger een Ibiza FR gereden, vorig model, dat was leuk zolang het duurde. Daarna overstapt op een 1-serie en dat bevalt dan toch stukken beter, zeker wat betreft wegligging en comfort. En via wat omzwervingen weer in een BMW terecht gekomen, nu een oudje omdat ik amper kilometers maak. Ik denk ook niet dat dat BMW-gevoel er ooit nog uit gaat.

Maar als je bij Breeman op zuid zit, dan is de kans nog best groot, ik woon daar om de hoek. Ik hoop dat jij de sales bij Breeman beter doet dan je toenmalige collega's. Ik werd nog net niet de showroom uitgejaagd, uiteindelijk de auto gekocht bij de Fonkert waar ze niet direct in paniek raken als je outfit blijkbaar niet matched bij de velours vloermatten.

[ Voor 21% gewijzigd door ConZito op 21-03-2012 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Had je je auto hier al gepost?

Fraaie lijst opties en nette kmstand trouwens xSkyfy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
tdw schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:47:
offtopic:
Ik werk in de horeca, en van de fooi van de zomer van 2010 heb ik een auto gekocht.. De handelaar was niet zo blij toen ik aankwam met 100 briefjes van 5 _O-
Ik zou als handelaar niet janken zo lang het contant is (oke muntgeld gaat wat te ver :') ) zal alleen geen bijster mooie auto geweest zijn dan voor €500 :P

M'n E46 heb ik trouwens weggedaan dus die hoeft ook niet meer in de OP (mocht er ooit nog wat komen). Weet iemand een goede (lees: goedkope) spuiter voor m'n E23? In de buurt van de randstad :P

[ Voor 18% gewijzigd door YoshiBignose op 21-03-2012 09:21 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 01:27:
Ik beheer een forum vol met mensen die er nog wel in geloven. Vroeger een Ibiza FR gereden, vorig model, dat was leuk zolang het duurde. Daarna overstapt op een 1-serie en dat bevalt dan toch stukken beter, zeker wat betreft wegligging en comfort. En via wat omzwervingen weer in een BMW terecht gekomen, nu een oudje omdat ik amper kilometers maak. Ik denk ook niet dat dat BMW-gevoel er ooit nog uit gaat.

Maar als je bij Breeman op zuid zit, dan is de kans nog best groot, ik woon daar om de hoek. Ik hoop dat jij de sales bij Breeman beter doet dan je toenmalige collega's. Ik werd nog net niet de showroom uitgejaagd, uiteindelijk de auto gekocht bij de Fonkert waar ze niet direct in paniek raken als je outfit blijkbaar niet matched bij de velours vloermatten.
Brrr mn haren gaan letterlijk omhoog staan! Breek me de bek niet open, iedereen die geen maatpak had was direct een windowshopper en werd je met een schuin oog aangekeken, gelukkig hebben ze zelf ook gerealiserrd dat hun doelgroep veranderd en dat die meneer met het maatpak helemaal niet meer de standaard klant is. We zijn ook een M dealer, zijn er dit jaar 2 weggegaan en die kopers waren allebei onder de 30. Daarom ben ik ook aangenomen, om die ouwe lullen te laten zien hoe je wél fasoenlijk je klanten benadert en dat aftersales dan al niet het belangrijkste is.
Het gaat niet zozeer om de verkoop van een auto, maar om de ervaring die je dan wel niet potentiele klant opdoet en met wat voor gevoel ze bij je weggaan..
Ik rij trouwens in een betere auto dan mn collega's, je had hun hoofden eens moeten zien toen ik daar op kennismakingsgesprek kwam met mn seatje >:)
Maar ik geloof dat dat uit de hoogte gedoe wel vaker is? Heb eens voor een occasion bij kalfsbeek gekeken maar daar was ik ook weer zo weg 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:14:
[...]

Ik zou als handelaar niet janken zo lang het contant is (oke muntgeld gaat wat te ver :') ) zal alleen geen bijster mooie auto geweest zijn dan voor €500 :P

M'n E46 heb ik trouwens weggedaan dus die hoeft ook niet meer in de OP (mocht er ooit nog wat komen). Weet iemand een goede (lees: goedkope) spuiter voor m'n E23? In de buurt van de randstad :P
Wat wil je? Je hele auto of alleen een bumper? Zelf schuren en primen of daar laten doen, wat voor soort lak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
[...]

moet je rival even vragen op fok (als Fok! weer werkt), die kan je vast helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Even het contrast, van opvallende witte sneaker naar onopvallende saaie burgerbak. Kan niet zeggen dat ik er spijt van heb, nu was die 1-serie toendertijd ook wel echt af en moet ik de 3-serie nog echt afmaken, maar het uitgangspunt is comfort dus een opvallende verschijning zal het wel niet worden :)

Oud: De 118d
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2w23607.jpg

Nieuw: De 320iA
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/34obgo8.jpg

Ik mis wel ongeveer 40pk, maar nu is 150pk ook niet echt behelpen.

[ Voor 6% gewijzigd door ConZito op 21-03-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
Ik kwam eens bij Ekris Utrecht om gewoon even te windowshoppen. Ik had niet bepaald mijn beste kleren aan (gekleed om onder auto's te duiken en te klussen :) ). Maar werd netjes aangesproken. Ik was wel zo eerlijk en vertelde dat zelfs de goedkoopste auto in de showroom (mini op dat moment) vele malen mijn budget was. De verkoper moest grinniken en bood me een kopje koffie of thee aan.

Op dat moment was ik verkocht...

Helaas zijn hun onderdelen wel weer erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:16:
Ik kwam eens bij Ekris Utrecht om gewoon even te windowshoppen. Ik had niet bepaald mijn beste kleren aan (gekleed om onder auto's te duiken en te klussen :) ). Maar werd netjes aangesproken. Ik was wel zo eerlijk en vertelde dat zelfs de goedkoopste auto in de showroom (mini op dat moment) vele malen mijn budget was. De verkoper moest grinniken en bood me een kopje koffie of thee aan.

Elke keer als ik die naam hoor vallen moet ik san de donerzaak van de hoek denken :F
No offence verder hoor, hahaha mn vader is ook een importnederlander, vind t gewoon een apparte naam voor een dealer >:)

Enne, zo hoort het verder wel!! Een verkoper die wel weet hoe het moet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wheez50 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:16:

Onderdelen zijn niet gek veel duurder dan bij andere merken hoor. Ze gaan echter wel 2x langer mee dus dat scheelt alweer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
De onderdelen zijn bij Ekris gek veel duurder dan bij andere *originele* onderdelenbronnen. Niet zo heel veel, maar net genoeg om mijn wenkbrauwen te doen optrekken.

En soms gaat er niets boven import. Schijnt een mooie 335i uit duitsland voorbij te zijn gekomen in dit topic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i1146.photobucket.com/albums/o535/tacotijd/fa9f2fdd.jpg

Veilig voor mn deur.. Zelfs de buurvrouw met dr IQ zat er bijna tegenaan door dr geweldige parkeerkunsten dus heb hem verkast..
Geweldig uitzicht naar buiten _/-\o_
En links op de achtergrond mn kleine trouwe vriendje.. Is maar goed dattie grijs is want hij is zooo smerig onder het stof.. :X

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[...]

Hehe.. Je kan het slechter treffen denk ik maar. Zoals een japanner ofzo.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OuTNKl.jpg

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:11:
[afbeelding]

Veilig voor mn deur.. Zelfs de buurvrouw met dr IQ zat er bijna tegenaan door dr geweldige parkeerkunsten dus heb hem verkast..
En links op de achtergrond mn kleine trouwe vriendje.. Is maar goed dattie grijs is want hij is zooo smerig onder het stof.. :X
Prachtige auto, heb je goed gedaan! :) En parkeren is helaas een probleem, en vooral het missen van rijkunsten van velen. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:05
[afbeelding]

Super mooie auto :9~ ! Dat ziet er een stuk beter uit als een opgefokte seat ;)
Maar zie ik het nu goed dat jij hem op de stoep nu hebt geparkeerd? Is dat niet een beetje aso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Nee, tegen een supermooie 335i rijden tijdens het parkeren en daarbij schade maken en je naam en nummer niet achterlaten, dát is aso. Ik zou het ook wel weten hoor.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
Dat is nog a-socialer inderdaad :( Maar dat praat het imo niet goed om de auto dan maar op de stoep neer te zetten. Dat blijft dan nog steeds a-sociaal. Hij vond zo te zien ook dat ie daar beter stond met zijn auto. Anderen dachten daar anders over :+

[ Voor 17% gewijzigd door TheJason op 21-03-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh valt wel mee hoor, de gemeente bij ons heeft verteld dat omdat de stoep aan eigen grond grenst je onderhoudsplicht hebt, onkruid verwijderen, sneeuw vrij houden en begaanbaar houden het geen probleem is je auto daar neer te zetten, mits er nog iemand langs kan. Aan de andere kant van de straat is een brede stoel voor minder valide en mensen met kinderwagens. Onze buurt is berekend op 1,5 auto per huishouden, ik heb op dit moment in mn eentje al 2 autos.. O-)
Het is dus dit of je auto 2 straten verderop zetten als je na 6 uur thuiskomt.
Lachwekkend is wel dat beide buren van me een paaltje hebben laten plaatsen 15 jaar geleden, dus ik ben de enige in de straat die zn auto voor de stoep kan zetten >:) als ik het niet doe ziet mn buurman met zn oerlelijke ford de kans schoon om het tot prive parkeerplek om te dopen, dan kijk ik liever naar mn eigen bmw :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En gelijk heb je, alleen zou ik mij er niet lekker bij voelen met mensen die langs de auto lopen en alles met kans op beschadigingen, en met de dure velgen op een stoep parkeren is en niet goed voor de uitlijning en als je je velg rand raakt word je ook niet blij. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

deepbass909 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:19:
Vandaag de cabrio maar eens lekker verwend:
[afbeelding]
Hij staat er weer mooi bij te glimmen :) En wat is het toch een heerlijk strakke lijn als het dak open is.

En heerlijk hoe makkelijk de velgen nu schoon worden, nu ze helemaal diep gereinigd zijn met Iron.X en daarna de wheel sealant erover. Ik kan nu het remstof zo wegspoelen.

Daarna even een kort rondje gereden met het dak open, de eerste keer weer dit jaar. En het was HEERLIJK! Zelfs zonder jas aan was het voortreffelijk uithouden met het zonnetje in het gezicht.

En gewoon omdat ik het zo'n mooie wagen vind:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik moet alleen de kunststof strips nodig weer eens behandelen... Ze horen donkergrijs te zijn, niet vaal...
Luxe kentekenplaten en verder niets aan doen

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
[afbeelding]

Dit wordt niet z'n vaste parkeerplaats mag ik hopen? Kwestie van tijd voordat een kinderfiets oid ertegenaan krast, ik zou ervan wakker liggen met zo'n auto aan de straat geparkeerd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Ik haal veel van mijn onderdelen bij Ekris Nijkerk, en ze behandelen me daar ook altijd keurig, ook al kom ik een keer ongeschoren op me oude kloffie (gat in broek, zou net gaan klussen aan men auto) binnen :)

Kan vooraf direct naar hun magazijn-mail mailen om onderdelen te bestellen (die vraag ik op nummer, via bmwfans.info), ze geven dan een totaalprijs en een levertijd op en altijd stipt op die datum ligt het netjes klaar.

Qua inschatten van geld en tijd is Ekris erg goed, ik hoor ook andere verhalen...

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Zoals gewoonlijk ga ik elk jaar met de auto naar Turkije. Normaal heb ik altijd mijn eigen auto waarmee ik rijd, maar dit jaar heb ik een leaseauto gekregen (helaas geen bmw maar een hybrid ding). Ik zit nu te twijfelen of ik met de lease zal gaan (wat gewoon gratis is qua benzine) of met een BMW E34 die ik op het oog heb. 535i handbak uit '89 met alles er op en eraan. Zal dat gewoon lukken qua betrouwbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:46:
[...]

Brrr mn haren gaan letterlijk omhoog staan! Breek me de bek niet open, iedereen die geen maatpak had was direct een windowshopper en werd je met een schuin oog aangekeken, gelukkig hebben ze zelf ook gerealiserrd dat hun doelgroep veranderd en dat die meneer met het maatpak helemaal niet meer de standaard klant is. We zijn ook een M dealer, zijn er dit jaar 2 weggegaan en die kopers waren allebei onder de 30. Daarom ben ik ook aangenomen, om die ouwe lullen te laten zien hoe je wél fasoenlijk je klanten benadert en dat aftersales dan al niet het belangrijkste is.
Het gaat niet zozeer om de verkoop van een auto, maar om de ervaring die je dan wel niet potentiele klant opdoet en met wat voor gevoel ze bij je weggaan..
Ik rij trouwens in een betere auto dan mn collega's, je had hun hoofden eens moeten zien toen ik daar op kennismakingsgesprek kwam met mn seatje >:)
Maar ik geloof dat dat uit de hoogte gedoe wel vaker is? Heb eens voor een occasion bij kalfsbeek gekeken maar daar was ik ook weer zo weg 7(8)7
Ga binnenkort eens bij dusseldorp apeldoorn werken als je wil, van hetzelfde laken een pak.

Stelletje lompe horken en de werkplaats kennis was schrikbarend, heeft me een hoop geld gekost doordat ik die mafkezen vertrouwde. Maar ja zij missen een klant ik mis hun niet echt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nette bak xSkyfly! Een meid met goede smaak voor auto's, die zie je niet veel ;)

@dealerdiscussie
Werd bij Dusseldorp in Deventer nog net niet het pand uitgekeken ondanks dat ik vrij netjes gekleed was. Ze wisten me ook mee te delen dat ze eigenlijk niks aan onderdelen op voorraad hadden voor de E46 en ouder en ze gaven ook niet aan dat ze het wel even konden bestellen (het was maar een fukking slijtagesensortje voor de remblokken). Ze zijn er vast erg goed in nieuwe auto's verkopen aan mensen in maatpak, maar voor de rest? :F

Ekris in Velp is al een stuk beter en Smudde in Almelo is gewoon erg goed. Ze maken er echt tijd voor je, ookal kom je maar voor een onderhoudsbeurt voor je 10 jaar oude Z3 :)
styx1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:35:
Zoals gewoonlijk ga ik elk jaar met de auto naar Turkije. Normaal heb ik altijd mijn eigen auto waarmee ik rijd, maar dit jaar heb ik een leaseauto gekregen (helaas geen bmw maar een hybrid ding). Ik zit nu te twijfelen of ik met de lease zal gaan (wat gewoon gratis is qua benzine) of met een BMW E34 die ik op het oog heb. 535i handbak uit '89 met alles er op en eraan. Zal dat gewoon lukken qua betrouwbaarheid?
Alles staat of valt met het onderhoud. Is ie netjes onderhouden dan is het geen enkel probleem, is ie de afgelopen 10 jaar bij beun de haas geweest voor het hoogst noodzakelijke dan kon er onderweg wel eens iets stuk gaan. Maarre, de brandstofkosten zijn geen issue? :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

MadMarky schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:46:

[...]

Alles staat of valt met het onderhoud. Is ie netjes onderhouden dan is het geen enkel probleem, is ie de afgelopen 10 jaar bij beun de haas geweest voor het hoogst noodzakelijke dan kon er onderweg wel eens iets stuk gaan. Maarre, de brandstofkosten zijn geen issue? :P
Brandstof is wel een issue maar ik wil al jaren een E34 hebben, en na het zien van fotos in dit topic van de mooie wegen is het gaan kriebelen. Ben alleen bang om onderweg problemen te krijgen met een auto van 23 jaar oud. Daarnaast heeft mijn vader een bmw, mn broertje een bmw en ik ben bmw loos, das toch best triest voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
Als jij nu al prive in je lease-auto rijdt dan lijkt het mij zonde van je geld om nu ook nog een BMW voor erbij te kopen en daarmee naar Turkije te toeren. Als het jou dat waard is, gewoon lekker doen :) Je ziet meer oude auto's en motoren die langere ritten maken. Wel zou ik kijken naar iets als de ANWB als je gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

TheJason schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:14:
Als jij nu al prive in je lease-auto rijdt dan lijkt het mij zonde van je geld om nu ook nog een BMW voor erbij te kopen en daarmee naar Turkije te toeren. Als het jou dat waard is, gewoon lekker doen :) Je ziet meer oude auto's en motoren die langere ritten maken. Wel zou ik kijken naar iets als de ANWB als je gaat ;)
Ah dat het zonde is heb ik vaker gehoord.. helaas :) tis natuurlijk niet alleen om te touren naar turkije, maar ook naar en in de nurburgring. Of het mij waard is? Ik heb nog nooit in een E34 gereden, wel meegereden en dat is dan jaren terug. Ik heb zelf ongeveer 100k in een E46 van 2002 gereden. Valt dan een E34 tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

TheJason schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:14:
Hoezo? dat wij zijn vorig jaar 3 weken op vakante geweest door schotland. denk je dat ik dat met de lease vw had willen doen? en dit jaar 6 dagen alpenpassen rijden.

Met de bmw begint je vakantie als je de voordeur achter je dichttrekt, sidenote dat het wel een cabrio is, scheelt ook wel.

Een normaal onderhouden e34 heeft net zoveel kans op pech als de leaseslet volgens mij. Ik heb zelf 3 jaar in een e34 gereden (525i) en alleen normaal slijtage gehad. (op een gescheurde kop na, kadootje van vorige eigenaar :/ )

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

TheJason schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:24:
Dat is nog a-socialer inderdaad :( Maar dat praat het imo niet goed om de auto dan maar op de stoep neer te zetten. Dat blijft dan nog steeds a-sociaal. Hij vond zo te zien ook dat ie daar beter stond met zijn auto. Anderen dachten daar anders over :+
Of zoals Lapo: :*)

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2011/lapo-elkann-fiat-jeep-grand-cherokee-parking.jpg

Lapo Elkann ontregelt tramverkeer Milaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

TheJason schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:24:
Zeker als er nog geen 50 meter verder een leeg vak is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
Flagg schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:32:
[...]

Hoezo? dat wij zijn vorig jaar 3 weken op vakante geweest door schotland. denk je dat ik dat met de lease vw had willen doen? en dit jaar 6 dagen alpenpassen rijden.

Met de bmw begint je vakantie als je de voordeur achter je dichttrekt, sidenote dat het wel een cabrio is, scheelt ook wel.

Een normaal onderhouden e34 heeft net zoveel kans op pech als de leaseslet volgens mij. Ik heb zelf 3 jaar in een e34 gereden (525i) en alleen normaal slijtage gehad. (op een gescheurde kop na, kadootje van vorige eigenaar :/ )
Omdat je dan ook al bijtelling betaald voor het privé gebruik. Ik kan goed voorstellen dat je liever met je sportieve auto gaat rond toeren dan met je eco lease auto. Ik zou er dan zelf alleen voor kiezen om de lease auto puur zakelijk te gebruiken en de andere auto privé omdat dit dan gewoon scheelt in de bijtelling.

Mij lijkt overigens de combinatie van een Ring auto (stug geveerd e.d. voor de sportiviteit) en een reis van 6.000 km niet het meest comfortabele 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:07:
[...]

Dit wordt niet z'n vaste parkeerplaats mag ik hopen? Kwestie van tijd voordat een kinderfiets oid ertegenaan krast, ik zou ervan wakker liggen met zo'n auto aan de straat geparkeerd. :D
Ik haaaaat kinderen.. De eerste die aan mn auto komt mag rennen voor zn leven, denk dat mn zapper wel voor meer dingen goed is dan vliegen vermoorden :X

Enne tt geiler, je bent in het verkeerde topic! >:) auto staat daar bewust niet -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

TheJason schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:08:
[...]

Omdat je dan ook al bijtelling betaald voor het privé gebruik. Ik kan goed voorstellen dat je liever met je sportieve auto gaat rond toeren dan met je eco lease auto. Ik zou er dan zelf alleen voor kiezen om de lease auto puur zakelijk te gebruiken en de andere auto privé omdat dit dan gewoon scheelt in de bijtelling.

Mij lijkt overigens de combinatie van een Ring auto (stug geveerd e.d. voor de sportiviteit) en een reis van 6.000 km niet het meest comfortabele 8)
Puur zakelijk rijden wil je volgens mij niet met een leasebak, omdat je kmregistratie moet bijhouden en dat schijnt erg irritant te zijn. Daarnaast is mijn leasebak van de categorie 14% :)
Overigens heb ik gelezen dat een eibach pro-kit een super compromis is tussen sport en comfort, volgens specs :) any1 met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betaal jij voor een bepaald aantal km per jaar? Ik weet dat mn pa via leaseplan 90 euro eigen gebruik beaslde en onbeperkt mocht rijden in europa mét shell pas, en isanbul hoorde daar ook bij.
Maargoed elke werkgever heeft weer andere regels.. Verder geen ervaring met dat type, hoeveel km wil je ermee maken? Turkije is groooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56

4x2

lộn xộn quá

styx1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:17:
[...]
Ik heb zelf ongeveer 100k in een E46 van 2002 gereden. Valt dan een E34 tegen?
Een E34 is wat logger, qua comfort scheelt het niet veel.
Loop verder ff de koelslangen, viscofan en radiateur na, als dat allemaal goed is gewoon gaan.
Mn E28 heeft 4000km zweden ook zonder moeite gehaald.
Oke, afgezien van een kapotte spanningsregelaar van de dynamo, maar dat was ff een industrieterrein afrijden en bij autozaak nr 3 had ik dr 1.
En stug olie bij blijven vullen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:53:
Betaal jij voor een bepaald aantal km per jaar? Ik weet dat mn pa via leaseplan 90 euro eigen gebruik beaslde en onbeperkt mocht rijden in europa mét shell pas, en isanbul hoorde daar ook bij.
Maargoed elke werkgever heeft weer andere regels.. Verder geen ervaring met dat type, hoeveel km wil je ermee maken? Turkije is groooot
Ik betaal gewoon bijtelling, volgens mij zit er wel een maximum op, maar genoeg om naar Turkije heen en weer te rijden. Ik verwacht ongeveer 8000km te maken :) en daar zit niet alleen istanbul bij, in heel turkije kan je tanken met een shell europass (is mij verteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Niet online

styx1

prutser

4x2 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:54:
[...]

Een E34 is wat logger, qua comfort scheelt het niet veel.
Loop verder ff de koelslangen, viscofan en radiateur na, als dat allemaal goed is gewoon gaan.
Mn E28 heeft 4000km zweden ook zonder moeite gehaald.
Oke, afgezien van een kapotte spanningsregelaar van de dynamo, maar dat was ff een industrieterrein afrijden en bij autozaak nr 3 had ik dr 1.
En stug olie bij blijven vullen :+
Zweden wil ik ook nog een keer doen! Maar olie blijven vullen?

Daar heb ik dus totaal geen zin in. Staan de 535i bekend om hunolie verbruik? Bij de 525i 24v ads heb ik meerdere malen gelezen dat het olie verbruik 0 is, eigenlijk ging ik er vanuit dat dat ook geld voor de 535i 6 in lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

styx1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:49:
[...]

Luxe kentekenplaten en verder niets aan doen
Ik vind luxe platen eigenlijk juist lelijk... :X Er komen nog wel nieuwe platen op, maar dan de gewone geperste. Het liefst zou ik platen zoals ze in de UK hebben, plaatsen (kunststof) of US-formaat, in lijn met de herkomst. Maar helaas mogen beiden niet in Nederland :(
_eXistenZ_ schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:29:
[...]
Qua inschatten van geld en tijd is Ekris erg goed, ik hoor ook andere verhalen...
Ik heb ervaring met Ekris Utrecht, en die was niet bijster positief... Maar dat zal waarschijnlijk ook aan de jongen achter de balie hebben gelegen. Ze konden wel alles leveren, maar ik kreeg altijd het gevoel dat het niet van harte ging.

Bij Breeman Gouda ken ik inmiddels de 3 jongens van het magazijn goed en die hebben ook meerdere keren al echt moeite gedaan iets te achterhalen.
MadMarky schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:46:
Nette bak xSkyfly! Een meid met goede smaak voor auto's, die zie je niet veel ;)

@dealerdiscussie
Werd bij Dusseldorp in Deventer nog net niet het pand uitgekeken ondanks dat ik vrij netjes gekleed was. Ze wisten me ook mee te delen dat ze eigenlijk niks aan onderdelen op voorraad hadden voor de E46 en ouder en ze gaven ook niet aan dat ze het wel even konden bestellen (het was maar een fukking slijtagesensortje voor de remblokken). Ze zijn er vast erg goed in nieuwe auto's verkopen aan mensen in maatpak, maar voor de rest? :F

Ekris in Velp is al een stuk beter en Smudde in Almelo is gewoon erg goed. Ze maken er echt tijd voor je, ookal kom je maar voor een onderhoudsbeurt voor je 10 jaar oude Z3 :)

[...]
Dat ze het niet wouden bestellen is wel erg eigenlijk... Dat gaat in tegen het beleid van BMW zelf dat voor alle auto's van de moderne generaties (vanaf de 1602 dus eigenlijk) alle onderdelen nog kunnen leveren.

Ik heb dezelfde ervaring verder die jij hebt, maar dan dus met Breeman Gouda. Ik ben altijd welkom, onderhoud wordt gewoon gedaan alsof het een nieuwe wagen is (inc. het wassen bij een beurt of reparatie) en ze maken inderdaad tijd voor me vrij.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:54
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:29:
Ooh valt wel mee hoor, de gemeente bij ons heeft verteld dat omdat de stoep aan eigen grond grenst je onderhoudsplicht hebt, onkruid verwijderen, sneeuw vrij houden en begaanbaar houden het geen probleem is je auto daar neer te zetten, mits er nog iemand langs kan. Aan de andere kant van de straat is een brede stoel voor minder valide en mensen met kinderwagens. Onze buurt is berekend op 1,5 auto per huishouden, ik heb op dit moment in mn eentje al 2 autos.. O-)
Het is dus dit of je auto 2 straten verderop zetten als je na 6 uur thuiskomt.
Lachwekkend is wel dat beide buren van me een paaltje hebben laten plaatsen 15 jaar geleden, dus ik ben de enige in de straat die zn auto voor de stoep kan zetten >:) als ik het niet doe ziet mn buurman met zn oerlelijke ford de kans schoon om het tot prive parkeerplek om te dopen, dan kijk ik liever naar mn eigen bmw :9~
Uhm, misschien had je toch gelijk wat de egodeuk aanging? Misschien is je buur wel heel blij met z'n ford. ;)
xSkyfy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:07:
[...]

Ik vroeg me al af of er serieus wezens bestonden die een s uitvoering, m uitvoering, amg uitvoering bestellen bij hun auto. Sportuitvoeringen zijn altijd beter, maar dan word je toch niet meer serieus genomen bij het stoplicht.. Of juist wel, heb je gelijk een ego deuk..

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zo'n auto en dan niet eens fatsoenlijk bij huis kunnen parkeren. Meh. Verschillende prioriteiten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

styx1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 00:02:
[...]
Zweden wil ik ook nog een keer doen! Maar olie blijven vullen?

Daar heb ik dus totaal geen zin in. Staan de 535i bekend om hunolie verbruik? Bij de 525i 24v ads heb ik meerdere malen gelezen dat het olie verbruik 0 is, eigenlijk ging ik er vanuit dat dat ook geld voor de 535i 6 in lijn.
Ik had dr een M20 in liggen, ding verbruikte iets van 1:2000 op de lange stukken autobahn met 160 als kruissnelheid (wat ongeveer 20km/u onder zn top is, dus je moest doorstampen :P)
Normaal rijden was het een stuk lager.
Nu ligt dr een M50 in (de 24v dus) en die zuipt net zo goed olie, maar die heeft ook al 'wat' meegemaakt.

Die 3,5L kan olie verbruiken of niet, valt van tevoren niks van te zeggen, voordeel is dat ie op zn sloffen 160 kan rijden.
Ik heb dr nooit zo'n moeite mee, zolang het verbruik niet meer dan 1:2000 wordt is dr goed tegen te vullen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasplank schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:10:
zo'n auto en dan niet eens fatsoenlijk bij huis kunnen parkeren. Meh. Verschillende prioriteiten denk ik.
Huis is van mn vader en staat te koop..meeste 19 jarige rijden niet in zo'n auto dus ben er heeeeeel blij mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Echt zo makkelijk altijd, dat direct oordelen over andere mensen zonder alle feiten te weten, zo erg GoT :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:02:
Echt zo makkelijk altijd, dat direct oordelen over andere mensen zonder alle feiten te weten, zo erg GoT :')
Haha, ze worden gewoon afgeleid door die prachtige auto dat het mannelijk brein het moeilijk heeft >:) al moest ik ook ff slikken toen ik mn auto voor de deur zag staan en niet goed doorhad dat mn seat gesoon vrolijk doorrreed :9
Morgen komen de papieren eindelijk binnen en dan snel de platen laten drukken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
ConZito schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:02:
Ik vind jou reactie anders ongepaster dan zijne. Hij geeft aan dat hij andere prioriteiten zou hebben door eerder een huis te kopen of huren waar jij goed kan parkeren dan €30.000 betalen voor een auto. Zo gek is dat toch niet?

Ik kan me trouwens ook de aanschaf van xSkyfy ook goed voorstellen omdat het een prachtige auto is. :D

Als ik van mijn ouders een 1 paard had gekregen welke ik kon verkopen en nog contant geld had gekregen voor totaal ongeveer €30.000 dan lijkt het mij ook wel gaaf om zo een auto te kopen. Ik zelf had waarschijnlijk een groot deel opzij gezet om een huis/inrichting te kopen of dat opzij gezet om later te doen aangezien een auto nou eenmaal veel afschrijft. Echter kan me dus ook voorstellen dat je zo een auto koopt. Zoals gezegd is het een persoonlijke kwestie wat iemand als hoogste prioriteit heeft waarbij het 1 niet beter is dan het ander. Het is dus alleen een soort smaak verschil is.

@ xSkyfy Veel plezier as weekend met auto rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ongepast, whatever. Gevalletje, waar bemoei je je mee. Je geeft het zelf aan, persoonlijke kwestie. Het is allemaal weer heel Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, maak je geen zorgen om het geld hoor. Paard is gekocht van 3 jaar zelfgespaarde ah bijbaantjes en heb gewerkt bij streetwise, zelf op wedstrijd uitgebracht op eigen kosten en met wa ' winst' verkocht.. Niks papa of mama hoor, ik werk liever voor mn spullen! :o

Verder is mn vader gediagnostiseerd met FFI, een variant van creutzfeldtjacib ziekte. Ik ben enigskind dus erf al zijn bezittingen.. Had liever mn papa en een kartonnendoos boven mn hoofd maar het is niet anders. Heb er iig van geleerd dat niks in het leven zeker is en leef niet meer zoveel naar 20 jaar later..
Geld maakt niet gelukkig, maar maakt het wel makkelijker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:40:
Tja, maak je geen zorgen om het geld hoor. Paard is gekocht van 3 jaar zelfgespaarde ah bijbaantjes en heb gewerkt bij streetwise, zelf op wedstrijd uitgebracht op eigen kosten en met wa ' winst' verkocht.. Niks papa of mama hoor, ik werk liever voor mn spullen! :o
Mijn fout en ik bedoelde het ook niet vervelend ofzo en was ook zeker niet aanvallend bedoeld. Het punt was dat iedereen zijn geld op een andere manier besteed en dat helemaal zelf moet weten. De een koopt een paard, de andere een boot, de ander een huis, de ander een motor en weer een andere een wereldreis. In een keuze daarin kunnen dan ook prima meningen verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Een wereldreis is dan wel het domste van dat rijtje, na een jaar is al je geld verdampt en heb je niets meer op een herinnering na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Het Fantoom schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:16:
Een wereldreis is dan wel het domste van dat rijtje, na een jaar is al je geld verdampt en heb je niets meer op een herinnering na.
Uiteindelijk is het enige wat je nog hebt je herinneringen, niet te onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik wist dat het zou ontsporen, een chick in een snellere Bimmer dan hunzelf :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:16:
_/-\o_
Couldnt agree more! Vakantie is je geld door de plee spoelen, zonde!
Enne geeft verder niks hoor! Ik hoor er wel meer zo als ik vertel wat de auto kost.. Ben niet zo huisje boompje beesje.. Ik slaap wel in mn auto :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Een pica dan van toen ie net bij de detailer was geweest (april vorig jaar). Vanaf 2 april staattie bij de spuiterij, want in de tussentijd is de auto onder handen genomen met een scherpe sleutel ;(

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=25&image=2b7c75327f088bdbf3e0583689e45ad0&mode=forum

Als de auto terug is laat ik de lak nog een paar dagen drogen en dan wax ik de boel gelijk goed in... dan zou ie wel weer ongeveer zo moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze serieus een kras op je auto gemaakt???
Zonde :/ |:(
Ben benieuwd naar het resultaat, stak kleurtje trouwens! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

_eXistenZ_ schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:39:
Een pica dan van toen ie net bij de detailer was geweest (april vorig jaar). Vanaf 2 april staattie bij de spuiterij, want in de tussentijd is de auto onder handen genomen met een scherpe sleutel ;(

[afbeelding]

Als de auto terug is laat ik de lak nog een paar dagen drogen en dan wax ik de boel gelijk goed in... dan zou ie wel weer ongeveer zo moeten zijn.
Maar je weet toch dat rood ook agressie oproept? :+ Daarom kan je maar beter een mooie koele blauwe kleur hebben :p
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/--0noJiZHZ-U/T1zZ4tJzGgI/AAAAAAAACgw/QjWbCirL12o/s640/2012-03-11%252015.16.21.jpg
Wat een heerlijk strak kontje heeft ze toch O+

En wat een slagschip is het toch eigenlijk :+
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-H7xkjyvlVCY/T1zaFcj2UII/AAAAAAAACg4/kVYBvvOLa5k/s640/2012-03-11%252015.22.43.jpg

En nog maar een keer het interieur, met gratis zonne-flares :X
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-AZHvKd_8CK0/T1zafryBMfI/AAAAAAAAChQ/qqqIo_RxduY/s640/2012-03-11%252015.24.30.jpg
Binnenkort nog maar een keer een betere maken, en dan ook gelijk het stuur maar even rechtzetten...

En hopelijk heb ik eerdaags ook eindelijk matjes in de auto... Bij aankoop waren die niet meer aanwezig en heb ze afgelopen winter best wel gemist... Beige tapijt is namelijk niet echt een succes als het sneeuwt en er overal zwarte pekel ligt... Alleen zijn beige matten (net als al het andere beige spul) zeldzaam, maar heb nu een originele, nieuwe set gevonden voor een leuk prijsje.

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 23-03-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beige matten? Mmm ben je niet bang dat die extreem snel bruin worden? Die van mij zijn zwart..
Gave bak trouwens!! Alleen das geen vrouw joh.. Tenzij je bigmama ook daartoe rekent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
deepbass909 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:28:
[...]
En hopelijk heb ik eerdaags ook eindelijk matjes in de auto... Bij aankoop waren die niet meer aanwezig en heb ze afgelopen winter best wel gemist... Beige tapijt is namelijk niet echt een succes als het sneeuwt en er overal zwarte pekel ligt... Alleen zijn beige matten (net als al het andere beige spul) zeldzaam, maar heb nu een originele, nieuwe set gevonden voor een leuk prijsje.
Ik kan zelf al niet zo goed met zwart om gaan maar beige zal helemaal een ramp zijn. Lijkt me wel verstandig om van dat extreem waterwerend spul erop te spuiten en dat goed bij te houden. Maar aangezien je een cabrio hebt lijkt dat me iets waar je al wel aan gedacht heb ;). Toch voor een 'normale' auto is het niet onverstandig omdat veel vuil toch samen gaat met nattigheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
TheJason schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:48:
[...]

Ik vind jou reactie anders ongepaster dan zijne. Hij geeft aan dat hij andere prioriteiten zou hebben door eerder een huis te kopen of huren waar jij goed kan parkeren dan €30.000 betalen voor een auto. Zo gek is dat toch niet?
Dat dus. Ik gun iedereen het zijne hoor. De gemiddelde waarde van de auto's hier is flink wat hoger dan de mijne. Als ik me daar druk om zou maken dan zou ik hier echt niet kunnen meelezen ;)
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:10:
[...]

Haha, ze worden gewoon afgeleid door die prachtige auto dat het mannelijk brein het moeilijk heeft >:)
Overdrijf niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
Rofl Deepbass, hoeveel knopjes zitten er wel niet op jouw middenconsole? Doet ie ook cappuccino?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Kaasplank schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:10:
Ik ben ook blij dat onze auto's netjes op de oprit gelegen aan het huis dan wel in de garage (kunnen) staan. Als ik zie hoeveel dure/mooie auto's ergens in een krap klotestraatje staan (fileparkeren) of nog veel erger; in vakken naast elkaar (parkeerdeuken gegarandeerd), dan ga ik rillen. Ik probeer mijn auto, als deze niet thuis staat, altijd op een hoek of ergens met veel ruimte neer te zetten.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:56
Mag ik hier ook Mini spullen posten?

Gisteren moest de 116d naar de dealer om de winterbanden te vervangen voor mijn lekkere Potenza RE050A RFT's en kreeg ik een vervangwagen mee voor de dag...
Een splinternieuwe Mini Cooper S Cabrio met 300km op de klok.
Ik vind het ding absurd duur (34k hier in Belgie), maar voor een FWD rijdt het geweldig strak.
En dan die motor... mmmm. De 1.6 Turbo met 184 pk is heerlijk!
Lekker geluid (met Sportknop ingedrukt laat hij plopjes bij het lossen van de gas) en supersoepel. Mijn gechipte 116d zal iets sneller hernemen, maar in 0-100 zou ik kansloos zijn.

Conclusie = om in het weekend mee rond te cruisen ideaal!

Verbruik na een hele dag planken 7.9l/100km 8) 8) 8)

Vraagje aan de kenners: zit deze motor nu in de nieuwe 1 reeks of niet? De dealer ontweek mijn vraag...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:43:
Beige matten? Mmm ben je niet bang dat die extreem snel bruin worden? Die van mij zijn zwart..
Gave bak trouwens!! Alleen das geen vrouw joh.. Tenzij je bigmama ook daartoe rekent :p
Nu liggen er helemaal geen matten in, en dat is echt een ramp. Omdat op de rand rond de tellers na alles beige is, staan zwarte matten juist een beetje raar. En de matten klop je gewoon af en toe goed uit, en des noods gooi je ze 1 keer per jaar in de wasmachine.

Ow, en het is wel een zij, een man kan voor mij geen lekker kontje hebben :p
Gammort schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:43:
[...]

Ik kan zelf al niet zo goed met zwart om gaan maar beige zal helemaal een ramp zijn. Lijkt me wel verstandig om van dat extreem waterwerend spul erop te spuiten en dat goed bij te houden. Maar aangezien je een cabrio hebt lijkt dat me iets waar je al wel aan gedacht heb ;). Toch voor een 'normale' auto is het niet onverstandig omdat veel vuil toch samen gaat met nattigheid :P
Vocht in de auto is geen probleem (meer). Met de kap dicht blijft alles gewoon droog en ik parkeer hem nooit open. Bovendien ga ik ook niet open rijden als het risico op regen reëel (lang leve buienradar _/-\o_ )
MrFl0ppY schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:57:
Rofl Deepbass, hoeveel knopjes zitten er wel niet op jouw middenconsole? Doet ie ook cappuccino?
Hmmm, even tellen...
Van boven naar beneden in de middenconsole:
Radio: 19 knoppen
Airco: 14 knoppen
OBC: 18 knoppen
Totaal ramen: 10 knoppen
Centrale vergrendeling, alarm en ASC: 3
Diverse andere: 3
Totaal: 67 knoppen 8)7

Aantal LCD's: 6 8)7

En ik ben nog bezig meer schakelaars en functies in te bouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik moet ook nog eens die grote OBC scoren. Ik heb nu die met 9 knoppen geloof ik. En dan nog de schakelaar voor de mistlampen, 16" eronder en aerotwins en dan ben ik er wel klaar mee.

@deepbass: Weet jij toevallig of dat zo plug en play is die OBC?

[ Voor 28% gewijzigd door ConZito op 23-03-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even in de dealersfeer te blijven.. Mijn beste colleas weten niet eens dat het mogenlijk is om je auto een bmw chipupgrade te geven vanuit het performance pack.. Zucht en dat is een m dealer.
Morgen word als alles meezit iig al mn bmw performance remkit geplaatst met aangepaste rode remklauwen ipv gele _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Lijkt me ook wel weer een fotomomentje waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Iemand had het over een 'bigmama' kont?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UkinjjpVAdCNo88gtAyJWyMr/full.jpg
Die heupen :9
Oh en oude foto. Die lelijke verchroomde kofferbakgreep is inmiddels vervangen, net als de uitlaat.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de z3 6cilinder kont is wel geil inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
ConZito schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:22:
Lijkt me ook wel weer een fotomomentje waard :)
Idd, meer foto's = beter!

[ Voor 76% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 23-03-2012 12:57 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ConZito schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:38:
Ik moet ook nog eens die grote OBC scoren. Ik heb nu die met 9 knoppen geloof ik. En dan nog de schakelaar voor de mistlampen, 16" eronder en aerotwins en dan ben ik er wel klaar mee.

@deepbass: Weet jij toevallig of dat zo plug en play is die OBC?
De 11-knops wel (die ik voorheen ook had), voor de 18-knops moeten er extra draden getrokken worden. Dat is ook de reden waarom nog niet alle functies werken. Er moet namelijk nog een link gemaakt worden tussen de brandstofmeter (achter op de tellerbak), databus van de auto, airco, EWS (beveiligingsmodule) en richtingaanwijzer (voor bediening vanaf het stuur).
Al die functies zitten in een extra stekker (X1071). Ik wil nog eerst op de sloop kijken of ik een E36 kan vinden waar een 18-knops in zit of zat om daar dat stukje kabelboom uit te halen. Ik wil hem namelijk zoveel mogelijk via de originele weg aansluiten op de originele aansluitpunten, ipv draden af te moeten tappen.

Mocht je een 18-knops willen aansluiten, heb ik wel een overzicht met welke draden (kleuren) op welke pennen van welke connectoren aangesloten moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:10:
[...]

Haha, ze worden gewoon afgeleid door die prachtige auto dat het mannelijk brein het moeilijk heeft >:) al moest ik ook ff slikken toen ik mn auto voor de deur zag staan en niet goed doorhad dat mn seat gesoon vrolijk doorrreed :9
Morgen komen de papieren eindelijk binnen en dan snel de platen laten drukken *O*
Ben altijd meer geinteresseerd wat erin zit :P

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Jeej, vanmiddag even naar Pijnacker om de matjes op te halen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
deepbass909 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:31:
[...]

De 11-knops wel (die ik voorheen ook had), voor de 18-knops moeten er extra draden getrokken worden. Dat is ook de reden waarom nog niet alle functies werken. Er moet namelijk nog een link gemaakt worden tussen de brandstofmeter (achter op de tellerbak), databus van de auto, airco, EWS (beveiligingsmodule) en richtingaanwijzer (voor bediening vanaf het stuur).
Al die functies zitten in een extra stekker (X1071). Ik wil nog eerst op de sloop kijken of ik een E36 kan vinden waar een 18-knops in zit of zat om daar dat stukje kabelboom uit te halen. Ik wil hem namelijk zoveel mogelijk via de originele weg aansluiten op de originele aansluitpunten, ipv draden af te moeten tappen.

Mocht je een 18-knops willen aansluiten, heb ik wel een overzicht met welke draden (kleuren) op welke pennen van welke connectoren aangesloten moeten worden.
Ah, misschien als ik de audio aan ga pakken dat ik dat ook direct even doe. Wel werk waar ik niet direct op zit te wachten. Ding er gewoon inzetten zonder dat het werkt kan natuurlijk ook, maar dat is toch weer een beetje een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Heel veel mis je op zich niet, het zijn vooral de brandstof verbruiksgegevens en startblokkering met pin die niet werken.

Ombouwen wordt volop gedaan, dus heel lastig kan het ook weer niet zijn. Mijn grootste handicap is vooral dat ik niet altijd de auto op een plek kan parkeren waar ik rustig 2 dagen lang een dashboard open kan trekken, om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als die startblokkering al net zo veilig is als die van mn E28 dan is dat ook niet echt een gemis :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:12:
Als die startblokkering al net zo veilig is als die van mn E28 dan is dat ook niet echt een gemis :P
4-cijferige pin, wat denk je? Als het veilig is om mee te betalen, is het ook veilig om je auto mee te beschermen :+

Maar verder is het gewoon het EWS-II systeem dat al in de E36 zit sinds 1993 of zo, dus inc. gecodeerde sleutel met transponder-chip en meervoudige check. De pin is slechts een uitbreiding erop.
Jouw E28 heeft nog EWS-I, die vrij eenvoudig was inderdaad. Veel meer dan startmotor en benzinepomp uitschakelen deed dat niet en dat was nog makkelijk te omzeilen. Bij EWS-II wordt de stuurcomputer voor de ontsteking ook uitgeschakeld en doet hij gewoon echt helemaal niks.
En als groot voordeel, niet te coderen via OBD-II (zoals tegenwoordig wel), dus ook voor de dief met laptop niet 1, 2, 3 te omzeilen.

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 23-03-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/19935877/2012-03-23%2015.47.18.jpg

FFFFFFUUUUUUU :+
bmw hobbyisten weten wel wat dit is :P

waar je tijdens het wisselen naar zomervelgen al niet achter komt :+

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/19935877/2012-03-23%2016.22.33.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 00:33

mr_petit

opperprutser

achterste subframebus aan de bestuurderskant gok ik.... :P

Ga je er wat aan doen?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
mr_petit schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:55:
achterste subframebus aan de bestuurderskant gok ik.... :P

Ga je er wat aan doen?
Jij wint een koekje :P

Op den duur ga ik er wel wat aan doen ja. Denk alle ophangpunten verstevigingen en dan direct zoveel mogelijk ophangbussen vervangen.

Heb er voorlopig nog niet echt haast mee. Dit is volgens mij al een tijdje zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 00:47

tozzke

aka tozzert

was daar geen terugroepactie op geweest bij de E46?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ja, maar was veel gedoe over... dat BMW het niet erkende, en ik kan me niet voorstellen dat het voor 2e hands eigenaren geldt...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
Flagg schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:20:
[...]

Uiteindelijk is het enige wat je nog hebt je herinneringen, niet te onderschatten.
En zo is het maar net!
Ik geniet nog steeds dagelijks van mijn reisje van 3 maanden door Zuid-Amerika!! _/-\o_
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:22:
[...]

_/-\o_
Couldnt agree more! Vakantie is je geld door de plee spoelen, zonde!
Enne geeft verder niks hoor! Ik hoor er wel meer zo als ik vertel wat de auto kost.. Ben niet zo huisje boompje beesje.. Ik slaap wel in mn auto :')
Had van iemand in jouw situatie toch wel verwacht dat herinneringen erg belangrijk zijn... :)

Gelukkig heb ik een E90 325i en enkele mooie reizen achter de rug :P

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vandaag een Z8 mogen aanschouwen uit 2001, ook nog ff in mogen zitten. Wat een bak pfff!
En de zomerbanden erweer onder, joepie!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Kaasplank schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:30:
[afbeelding]

FFFFFFUUUUUUU :+
bmw hobbyisten weten wel wat dit is :P

waar je tijdens het wisselen naar zomervelgen al niet achter komt :+

[afbeelding]
That shit ain't funny. :(

Ik denk ook iedere keer als de auto bij de garage staat, en dat is gelukkig niet vaak, dat ie gaat bellen over een "probleempje met het subframe" maar so far so good. Ik geloof dat het bij cabrio's ook niet vaak geconstateerd wordt, maar hoe de verhoudingen precies zitten weet ik niet, gezien een cabrio ook minder verkocht wordt en minder km's maakt over het algemeen.

Succes ermee iig, en laat ff weten hoe het opgelost gaat worden ajb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jij hebt toch een facelift dus 2003+? Het zijn voor het grootste deel auto's van de eerste paar jaren die daar last van hebben dus ik zou me niet zo'n zorgen maken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nope bj 2001. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ohoh :o

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Crosspost uit het show je auto topic, met een verse foto van vanmiddag :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nhbNJbIL9Y039w54lNxM0ZXl/full.jpg

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Nu je een plaatje hebt gepost van de achter- en zijkant dient er ook nog een foto van de voorkant te worden getoond, bij voorkeur met brandende angel eyes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

MadMarky schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:09:
Crosspost uit het show je auto topic, met een verse foto van vanmiddag :)
[afbeelding]
Wow zeg! :9~ Ziet er heeeeeel erg goed uit! Hulde!
Pagina: 1 ... 9 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.