Ziet er goed uit. Waarom ben je niet voor de facelift achterlichten gegaan? Daar zijn nette replica's van. Ga ik doen denk ik .. is dat nog wel de standaard achterbumper? Ben wel benieuwd of zoiets ook met een sedan kan.
De facelift achterlichten gaan niet passen, dan moet ik ook een andere achterklep van een LCI aanschaffen. Misschien later een keer.Wimo. schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:42:
Waarom ben je niet voor de facelift achterlichten gegaan? Daar zijn nette replica's van. Ga ik doen denk ik ..
is dat nog wel de standaard achterbumper? Ben wel benieuwd of zoiets ook met een sedan kan.
Dit is niet de standaard achterbumper, wel de standaard m-tech achterbumper.
De diffuser (dus het gedeelte van waar de 2 pijpen in komen) heb ik later besteld ter vervangen van de standaard diffuser.
Dat is een originele BMW Performance diffuser.
Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Ok, dan loopt het bij elkaar wel in de papieren. Bumper is bij mij standaard.
Ik bedoelde deze replica's:
http://www.hlautomotive.c...oor-bmw-e90-bj-04-08.html
Zijn exact de facelift lampen maar passen wel in de pre-facelift.
Ik bedoelde deze replica's:
http://www.hlautomotive.c...oor-bmw-e90-bj-04-08.html
Zijn exact de facelift lampen maar passen wel in de pre-facelift.
Dat gaat inderdaad wel passen, maar ik vind ze er verschrikkelijk 'sjonnie' uitzien.
De BlackLine's zijn gewoon OEM, dit is namaak.
Ook schijnt dat je hier alleen maar licht aan de achterkant ziet, niets van de zijkant.
De BlackLine's zijn gewoon OEM, dit is namaak.
Ook schijnt dat je hier alleen maar licht aan de achterkant ziet, niets van de zijkant.
Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Dit zijn exacte replicas van de facelift achterlichten voor zover ik weet, kan weinig sjonnie aan zijn:

Dat is 'sjonnie' is, is slechts een mening natuurlijkWimo. schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:08:
Dit zijn exacte replicas van de facelift achterlichten voor zover ik weet, kan weinig sjonnie aan zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
Geile bak manjoskuiper schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:14:
Nieuwe wielen
Dit zijn mijn winterwielen:
Rondom 18" / 8.5J / ET20 met 225/40 banden
[afbeelding]
Dit was mijn zomersetup:
Voor 19"/8.5J/ET20 en achter 19"/9.5J/ET25 met voor 225/35 en achter 255/30
[afbeelding]
En mijn nieuwe setup ter vervanging van de Alpina's:
Voor 19"/8.5J/ET20 en achter 19"/9.5J/ET30 met voor 225/35 en achter 255/30
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De uitlaat onlangs ook laten veranderen.
Van de standaard 2 pijpen aan 1 zijde met performance demper naar een 335i look met performance demper (eindstukken zijn 90mm).
Ook de standaard achterlichten vervangen door de Black Lines.
[afbeelding]
Nu alleen nog kijken voor (carbon?) splitters...
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
Waar heb je die velgen gehaald? En wat kosten ze?joskuiper schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:14:
Nieuwe wielen
Voor 19"/8.5J/ET20 en achter 19"/9.5J/ET30 met voor 225/35 en achter 255/30
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi mooi! Die kleur staat top.Edd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:12:
Zoals beloofd zou ik nog even een foto posten
[afbeelding]
Heb ik ook nog lang naar gezocht, maar zijn er niet zo veel.
amanda heeft nog wel een hele mooie voor je staanImpry schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:29:
[...]
Mooi mooi! Die kleur staat top.
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
It's All In The "Mix"
Toffe bak! Mooie kleur ook.Edd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:12:
Zoals beloofd zou ik nog even een foto posten
[afbeelding]
Die achterlichten en uitlatenMixpower schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:05:
[...]
amanda heeft nog wel een hele mooie voor je staan
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

It's All In The "Mix"
Ja, niet best...
Hoop wel dat hij 'm voor dat geld kan verkopen, dan krijg ik dat er ook nog wel voor. KM-stand zit ik zelfs 5000 lager.
Hoop wel dat hij 'm voor dat geld kan verkopen, dan krijg ik dat er ook nog wel voor. KM-stand zit ik zelfs 5000 lager.
Heel marktplaats staat er vol mee. Wheelpoint etc hebben ze ook. Zijn csl replica's.. weinig oem aanzneek schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:40:
[...]
Waar heb je die velgen gehaald? En wat kosten ze?
[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 11-09-2014 21:17 ]
Denk het niet, die waarde ligt niet zo hoog meer helaas.Impry schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:15:
Ja, niet best...
It's All In The "Mix"
Nee inderdaad, verwacht zelf rond de 16k voor een mooie volle met die KM stand.
Sites goed in de gaten houden en een beetje geluk hebben kom je ver mee..Impry schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:29:
[...]
Mooi mooi! Die kleur staat top.
Ik weet niet wat je budget is

http://link.marktplaats.nl/m836859850
[ Voor 12% gewijzigd door Edd op 11-09-2014 21:45 ]
-
Oh, ben niet op zoek hoor.
Inmiddels rijd ik al twee jaar met een big smile in een zwarte 130i rond.
Inmiddels rijd ik al twee jaar met een big smile in een zwarte 130i rond.
PMzneek schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:40:
[...]
Waar heb je die velgen gehaald? En wat kosten ze?
Mooie bak Edd! Le Mans Blau is echt een mooie kleur voor een auto. Niet te opvallend maar bijzonder genoeg om op te vallen in de grijze massa. Als het een beetje meezit wil ik mijn komende E9x ook in die kleur. Jammer genoeg zijn ze echter schaars (zeker in NL) en natuurlijk ook wat meer aan de prijs.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Wat je nu quote is van de oude business cd (CD43), zie ik bijvoorbeeld in mijn E36 heb zitten, niet voor jouw radio.sig69 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:50:
Even wat radio vraagjes:
Weet iemand hoe ik met deze radio in het "verborgen menu" kom?
[afbeelding]
Ik vond wel dit:
[...]
Maar wat is de "m" button op deze?
Reden is dat ik de instelling wil veranderen die bepaalt hoeveel harder de radio gaat bij een bepaalde snelheid. Hij gaat nu van standje lekker muziek luisteren naar standje gehoorschade namelijjk.
Verder heb ik nu de gromaudio ingebouwd, maar ik zie maar iets van 8 karakters van de track info, is dit een beperking van de radio? Er is nog ruimte zat op het scherm.
Maar normaal moet je het snelheidsafhankelijke volume ook buiten het servicemenu kunnen instellen. Vaak zit dit bij de geluidsinstellingen (waar je ook balans en toon instelt).
Wat betreft je grom, je hebt een radio met grafisch display als ik het goed zie. Bij mijn Dice kan ik instellen of ik een enkele tekst-regel heb of een grafisch scherm. Afhankelijk daarvan toont mijn Dice andere info. Wellicht dat dit ook bij de grom zo is.
Zoals ik al zo vaak heb gezegd, het M-embleem kan er prima terecht op zitten, zeker bij een 130i. Er hoeft maar een M-onderstel of body-kit op te zitten, en je kan door BMW zelf dit embleem laten plaatsen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
BM53 met 4:3 monitor:sig69 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:50:
Even wat radio vraagjes:
Weet iemand hoe ik met deze radio in het "verborgen menu" kom?
[afbeelding]
Ik vond wel dit:
[...]
Maar wat is de "m" button op deze?
Reden is dat ik de instelling wil veranderen die bepaalt hoeveel harder de radio gaat bij een bepaalde snelheid. Hij gaat nu van standje lekker muziek luisteren naar standje gehoorschade namelijjk.
Verder heb ik nu de gromaudio ingebouwd, maar ik zie maar iets van 8 karakters van de track info, is dit een beperking van de radio? Er is nog ruimte zat op het scherm.
• Radio aanzetten.
• “RDS” indrukken en minstens 8 seconden ingedrukt houden.
• je kan door de verschillende functie bladeren door de station < > zoekknoppen.
• Radio uitzetten om de 'service-mode' te beëindigen..
bron: http://www.bimmerportal.n...ewtopic.php?f=37&p=507584
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Kleine crosspost vanuit de HK... 
Een aantal weken geleden een Combox besteld voor in mijn 3-serie. Deze heb ik inmiddels ingebouwd en werkend gekregen. Internet in de auto!
Leuk voor verloren uurtjes in de file, haha

Verder had ik vandaag een dagje vrij, dus eindelijk eens tijd om de wagen goed te wassen, clayen en waxen!

* kronolith is happy
Een aantal weken geleden een Combox besteld voor in mijn 3-serie. Deze heb ik inmiddels ingebouwd en werkend gekregen. Internet in de auto!

Verder had ik vandaag een dagje vrij, dus eindelijk eens tijd om de wagen goed te wassen, clayen en waxen!

* kronolith is happy
[ Voor 7% gewijzigd door kronolith op 12-09-2014 16:06 ]
Verwijderd
Gave bak! misschien dat mijn V70 T5 nog wel een keer plaats gaat maken voor een BMW 330 o.i.d.joskuiper schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:14:
Nieuwe wielen
De uitlaat onlangs ook laten veranderen.
Van de standaard 2 pijpen aan 1 zijde met performance demper naar een 335i look met performance demper (eindstukken zijn 90mm).
Ook de standaard achterlichten vervangen door de Black Lines.
[afbeelding]
Nu alleen nog kijken voor (carbon?) splitters...
(het wordt sowieso weer iets met 200pk+. Ik kan denk ik niet meer zonder, 250pk went best snel
Net terug van vakantie wat zag m'n auto eruit echt te smerig gewoon (stond onder een boom).
Vandaag samen met m'n vriendin de auto goed wezen poetsen en in de wax gezet.

Ik snap de opmerking "weinig OEM aanWimo. schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:17:
[...]
Heel marktplaats staat er vol mee. Wheelpoint etc hebben ze ook. Zijn csl replica's.. weinig oem aan
Niemand die pretendeert dat het OEM wielen zijn?
Dit ook al geprobeerd? DuDePrOdUcTiOnS in "Het grote BMW-topic #12"sig69 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:28:
[...]
Nou ik heb ze ondertussen allemaal wel gehad denk ik, krijg het niet voor elkaar
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Goede vriendinxeoMe schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 18:56:
Een goede grap mag vrienden kosten.
Sorry daar heb ik overheen gelezen. Heb ik geprobeerd maar werkt ook niet (of ik doe het verkeerd). Ik zal vanmiddag nog eens een poging wagen.DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:19:
[...]
Dit ook al geprobeerd? DuDePrOdUcTiOnS in "Het grote BMW-topic #12"
Radio increase volume kan vrij makkelijk met CCC worden aangepast. Als je in de buurt woont (Rijswijk) kan ik je wel helpen (heb zo'n kabel + software). Stuur dan ff PMsig69 schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:33:
[...]
Sorry daar heb ik overheen gelezen. Heb ik geprobeerd maar werkt ook niet (of ik doe het verkeerd). Ik zal vanmiddag nog eens een poging wagen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
decadent heurTomatoman schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:53:
Afgelopen vrijdag was ik even op familiebezoek, toen iemand opmerkte dat het wel leek of er een strikt toelatingsbeleid was ingesteld. De auto's stonden toevallig zo geparkeerd, omdat de oprit bezet was.
[afbeelding]
[afbeelding]
Die oprijlaan en dat huis i.c.m. die tuin zijn ook niet mis moet ik zeggen:PTomatoman schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:53:
Afgelopen vrijdag was ik even op familiebezoek, toen iemand opmerkte dat het wel leek of er een strikt toelatingsbeleid was ingesteld. De auto's stonden toevallig zo geparkeerd, omdat de oprit bezet was.
[afbeelding]
[afbeelding]
En het valt me nu pas op dat die BMW 7-serie van de achterkant best wel op een Lexus LS600h lijkt
[ Voor 14% gewijzigd door Momentumlol op 15-09-2014 11:24 ]
De ontwerpers van BMW kijken altijd naar Lexus om inspiratie op te doenMomentumlol schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:21:
[...]
Die oprijlaan en dat huis i.c.m. die tuin zijn ook niet mis moet ik zeggen:P
En het valt me nu pas op dat die BMW 7-serie van de achterkant best wel op een Lexus LS600h lijkt
[afbeelding]
Vandaag is mijn auto bij de garage voor regulier onderhoud. Als vervangend vervoer heb ik een redelijk kale BMW 316i Touring meegekregen. 136 pk, maar wel met M badges
Altijd nog beter dan op de fiets Tomatoman:P
Een vriend van mij rijdt al een tijd een 323Ti Compact (220dkm), echter verbaasde ik mij er over dat hij vertelde dat hij er nog maar, pak en beet, 2.000 euro voor kon krijgen als hij hem zou verkopen
Prachtig snelle auto! Voor mijn gevoel is een dergelijke auto nog wel meer waard dan 2.000 euro als je het mij vraagt, helemaal omdat hij op een setje BBS velgen na nog helemaal origineel is...
Een vriend van mij rijdt al een tijd een 323Ti Compact (220dkm), echter verbaasde ik mij er over dat hij vertelde dat hij er nog maar, pak en beet, 2.000 euro voor kon krijgen als hij hem zou verkopen
[ Voor 82% gewijzigd door Momentumlol op 15-09-2014 12:22 ]
Boven de 200.000 schrikt af voor veel mensen. Veel zijn er toch jaren wijsgemaakt dat een auto dan al 100% "op" is en rijp voor de sloop.Momentumlol schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:18:
Altijd nog beter dan op de fiets Tomatoman:P
Een vriend van mij rijdt al een tijd een 323Ti Compact (220dkm), echter verbaasde ik mij er over dat hij vertelde dat hij er nog maar, pak en beet, 2.000 euro voor kon krijgen als hij hem zou verkopenPrachtig snelle auto! Voor mijn gevoel is een dergelijke auto nog wel meer waard dan 2.000 euro als je het mij vraagt, helemaal omdat hij op een setje BBS velgen na nog helemaal origineel is...
Mijn vorige auto (Porsche 944S2) heb ik van 252.000 tot 335.000km gereden, en dat was er eentje uit 1991! Niet geheel probleemloos alleen
Alles staat en valt met onderhoudshistorie. Liever een auto met 250k op de teller en een fatsoenlijk onderhoud dan eentje met 80k gereden door een of ander trutje die niet weet wat een oliebeurt is.
Maar zo'n auto kan je zelf onderhouden, dus soms kan je het niet bewijzen.Henk schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:46:
Alles staat en valt met onderhoudshistorie. Liever een auto met 250k op de teller en een fatsoenlijk onderhoud dan eentje met 80k gereden door een of ander trutje die niet weet wat een oliebeurt is.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Een logboekje samen met facturen van de gekochte onderdelen/olie bewaren doet een hoop hoorSnake schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:58:
[...]
Maar zo'n auto kan je zelf onderhouden, dus soms kan je het niet bewijzen.
Boven de 2 ton moet je rekening houden met wat andere reparaties, toegegeven, maar op zijn ze vaak verre. Mijn cabrio (E36 323i) staat nu op bijna 3 ton. Het aantal grote reparaties is nog steeds op 1 hand te tellen, waarbij er in ieder geval 1 achteraf voorkomen had kunnen worden. Ik had lekke schokdempers voor, een kapotte kat en versleten cardan-as. Door de lekke schokdempers (en klote drempels in o.a. Den Haag) heeft de kat net een paar keer te vaak een drempel geraakt, en is deze ook kapot gegaan. Die had dus voorkomen kunnen worden als ik eerder de schokdempers had vervangen. Cardan-as is met deze kilometerstand ook niet heel uitzonderlijk, alleen de pech dat hij bij een E36 niet te reviseren is (waardoor het een grote reparatie werd).noes schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:35:
[...]
Boven de 200.000 schrikt af voor veel mensen. Veel zijn er toch jaren wijsgemaakt dat een auto dan al 100% "op" is en rijp voor de sloop.
Mijn vorige auto (Porsche 944S2) heb ik van 252.000 tot 335.000km gereden, en dat was er eentje uit 1991! Niet geheel probleemloos alleen
Een grote reparatie die nog wel in de planning staat, maar dat is al sinds de dag dat ik hem kocht, is een nieuwe kap. Maar bij een cabrio is dat na 15 jaar ook vrij gebruikelijk.
Wat mij tot op de dag verbaast, is de kwaliteit van de motor. De 6-cilinder loopt nog altijd als een zonnetje, slaat direct aan, klimt soepel door de toeren en loopt behoorlijk stil. Zelfs z'n verbruik ligt aan de zuinige kant in vergelijking met andere E36 323i's.
En natuurlijk zitten er her en der wat ouderdomspuntjes, zoals een pakking die iets is gaan zweten. Maar zolang het olieverbruik minder dan een halve liter tussen 2 beurten is, is er niks aan de hand.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dat dus... Zit vooral tussen de oren omdat auto's vroeger echt niet verder konden of sneller versleten. Vandaag de dag ligt dat wel even anders.noes schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:35:
[...]
Boven de 200.000 schrikt af voor veel mensen. Veel zijn er toch jaren wijsgemaakt dat een auto dan al 100% "op" is en rijp voor de sloop.
Hangt ook een beetje van het merk/type af.
Mensen die shoppen naar een merc e klasse of een grote volvo zijn vaak minder bang voor hoge km standen.
dat is een beetje de scene
Mensen die shoppen naar een merc e klasse of een grote volvo zijn vaak minder bang voor hoge km standen.
"man is not truly one, but truly two,"
Een moderne auto kan natuurlijk prima kilometerstanden van meer dan 300.000 aan maar dan moet hij wel goed onderhouden worden. Er zitten veel slijtageonderdelen op die na verloop van tijd vervangen moeten worden. Als vervanging wordt uitgesteld kan er op een gegeven moment zoveel achterstallig onderhoud zijn dat het oplappen van een auto economisch geen zin meer heeft omdat je voor minder geld een beter vervangend exemplaar koopt. Het is niet een slechte carrosserie of de motor die het einde betekenen voor een auto maar slijtage aan de onderdelen erom heen zoals remmen, schokdempers, draagarmen, uitlaat, radiator, rubber slangen en dergelijke.
Ik zit al een tijdje te kijken naar een E39. Een goede waar veel werk aan is gedaan kost op mobile.de zo'n 6000 - 7000 euro. Onder de 4000 gaat het snel richting meuk.
Ik zit al een tijdje te kijken naar een E39. Een goede waar veel werk aan is gedaan kost op mobile.de zo'n 6000 - 7000 euro. Onder de 4000 gaat het snel richting meuk.
Weer een oud verhaal dat uit de sloot wordt gehaald:
http://www.autoblog.nl/ni...s-niets-meer-heilig-70154
Ik kan me herinneren dat hier enkele lieden het ook een waarschijnlijke optie vonden dat de nieuwe (nu huidige) m3 een v6 zouden krijgen.... (wellicht geïnspireerd door de link die ze op autoblog ook aanhalen, maar dat vond ik toen ook al een onwaarschijnlijk verhaal)
Die discussie startte hier ergens. De uitkomst is natuurlijk al lang bekend
Ik kan me herinneren dat hier enkele lieden het ook een waarschijnlijke optie vonden dat de nieuwe (nu huidige) m3 een v6 zouden krijgen.... (wellicht geïnspireerd door de link die ze op autoblog ook aanhalen, maar dat vond ik toen ook al een onwaarschijnlijk verhaal)
[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 15-09-2014 17:02 ]
Al is het natuurlijk ook wel redelijk bekend dat de blokken van o.a. de V70 en de S40 makkelijk 5 a 6 ton kunnen lopen. Dus de perceptie van die mensen is gelukkig wel goed te onderbouwen.mr_petit schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:06:
Hangt ook een beetje van het merk/type af.
Al moet ik wel zeggen dat sommige merken hun imago als oersterk wel hebben verloren. En dan heb ik vooral mijn twijfels bij de TSI en de TFSI motoren van Volkswagen en consorten.
[ Voor 15% gewijzigd door Momentumlol op 15-09-2014 17:03 ]
Helemaal waar, maar imo is het vaak niet de motor die het einde van een auto inluidt. Het zijn vaak roest, of zaken aan de ophanging etc.
Klopt. En daarbij kunnen motoren met een 70.000 km ook al flink vernacheld zijn. Bijvoorbeeld dieseltjes waarmee alleen maar korte stukjes van 5-10 km is gereden. Een en al roetophoping, drama.mr_petit schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:03:
Helemaal waar, maar imo is het vaak niet de motor die het einde van een auto inluidt. Het zijn vaak roest, of zaken aan de ophanging etc.
Ik koop liever een diesel met 2,5 ton op de teller in pak en beet 5-6 jaar, dan een diesel met een ton op de teller in 10 jaar.
[ Voor 12% gewijzigd door Momentumlol op 15-09-2014 17:07 ]
Was jij niet op zoek naar een badass E38?Femme schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:59:
Zo raar is het op zich ook weer niet, als je zit hoeveel ruimte een gemiddelde l6 inneemt. Trek bij een beetje nieuwe 320i (E9x of jonger) de motorkap open, en je denkt dat de lange motorkap puur voor de show is, zoveel ruimte er vrij is. Pas als er een l6 in ligt, snap je waarvoor al die ruimte nodig is. Met een v6 kan je een veel kortere motor bouwen (korter zelfs dan een l4 en in de breedte is sowieso ruimte zat), wat in potentie meer ruimte in de auto geeft.mr_petit schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:01:
Weer een oud verhaal dat uit de sloot wordt gehaald:
Dat BMW dus zo stellig vast houdt aan motoren met 6 cilinders in een lijn, die daardoor richting een meter lang gaan, is eigenlijk een beetje van de zotte.
Dat de l6 als motortype superieur is aan een V6, is ook wel algemeen bekend. Dat BMW dat nog steeds zo belangrijk vindt, vind ik wel voor het merk spreken. Want ze maken het zichzelf er niet makkelijk mee en laten we eerlijk zijn, het gros van de kopers zal het verschil niet eens merken (die vinden het verschil tussen een 4 en 6-cilinder al moeilijk genoeg).
Ergens vind ik het trouwens niet eens heel raar dat ze naar een V6 kijken. In het verleden hadden ze al een V12 gebouwd (de M70) door simpelweg de bovenblokken van l6-blokken (van de M20) op een V-vormig onderblok te schroeven. Nu ze ook 3-cilinders bouwen, is dat zelfde trucje natuurlijk zo weer uit te voeren.
Ja dat zou het wellicht goedkoper maken ondanks dat een v6 dus veel meer onderdelen bevat.deepbass909 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:34:
[...]
Nu ze ook 3-cilinders bouwen, is dat zelfde trucje natuurlijk zo weer uit te voeren.
Maar goed, die verhalen doen al jaren de ronde gezien de link (èn discussie) die ik aanhaal.
Zelf denk ik dat ze uiteindelijk de hele v6 cyclus overslaan en zó ver gaan downsizen dat er in de toekomst alleen nog maar 4 pitters en kleiner leverbaar zijn. à la volvo dus.
Wellicht voor de hele grote modellen (7 serie etc) niet maar daar is het ruimteissue sowieso minder.
Ook is het verkorten van de motorkap een serieus stijlpunt, wat voor bmw wellicht nog belangrijker is. Heb je de 2 tourer gezien?

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 16-09-2014 17:08 ]
Mensen die een BMW 2-serie Tourer kopen kunnen net zo goed of zelfs beter een Kia Carens of een Hyundai IX20 kopen, en van het verschil in prijs lekker op vakantie gaan of een serre bouwen of een sigarencollectie of whatever.mr_petit schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:07:
[...]
Ja dat zou het wellicht goedkoper maken ondanks dat een v6 dus veel meer onderdelen bevat.
Maar goed, die verhalen doen al jaren de ronde gezien de link (èn discussie) die ik aanhaal.
Zelf denk ik dat ze uiteindelijk de hele v6 cyclus overslaan en zó ver gaan downsizen dat er in de toekomst alleen nog maar 4 pitters en kleiner leverbaar zijn. à la volvo dus.
Wellicht voor de hele grote modellen (7 serie etc) niet maar daar is het ruimteissue sowieso minder.
Ook is het verkorten van de motorkap een serieus stijlpunt, wat voor bmw wellicht nog belangrijker is. Heb je de 2 tourer gezien?

Zo, mijn BMW heeft net een grote beurt gehad. Geen bijzonderheden, de vier remblokken en -schijven zijn pas over 15000 km aan de beurt. Deze keer geen grappen zoals kapotte zijcamera's of ACC-sensor
. Het waren nu alleen de standaardzaken inclusief APK, 7,5 liter olie vervangen, luchtfilter, brandstoffilter, interieurluchtfilter, remvloeistof vervangen en een vervangende auto. Met een prijs van ruim € 780
was dit wel de grootst denkbare reguliere onderhoudsbeurt. Anderzijds: als ik zo goedkoop mogelijk had willen rijden, had ik wel een andere auto gekozen.

Jahoor. Laten we niet overdrijvenMomentumlol schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:43:
[...]
Mensen die een BMW 2-serie Tourer kopen kunnen net zo goed of zelfs beter een Kia Carens of een Hyundai IX20 kopen, en van het verschil in prijs lekker op vakantie gaan of een serre bouwen of een sigarencollectie of whatever.
Nou, waarom zou iemand dan wel een BMW 2 tourer moeten kopen in plaats van een KIA Carens? Ik kan best inzien dat er een voordeel aan een BMW 2 Tourer kan hangen, maar ik heb die echter nog niet gevonden.
De afwerking in een BMW zal wellicht wat beter zijn, maar is dat 5.000 euro beter?
[ Voor 10% gewijzigd door Momentumlol op 16-09-2014 23:40 ]
Er zijn nog altijd mensen die een kiezen voor een bepaalde auto vanwege het merkje wat erop zit?Momentumlol schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:40:
[...]
Nou, waarom zou iemand dan wel een BMW 2 tourer moeten kopen in plaats van een KIA Carens? Ik kan best inzien dat er een voordeel aan een BMW 2 Tourer kan hangen, maar ik heb die echter nog niet gevonden.
De afwerking in een BMW zal wellicht wat beter zijn, maar is dat 5.000 euro beter?
-
Ja daar heb je gelijk in Edd. Als mensen 5.000 extra over hebben omdat ze vertrouwen hebben in een merk, dan is dat natuurlijk hun eigen keus. Maar ik denk dat kwalitatief gezien een Kia Carens niet veel scheelt met een 2 tourer, terwijl hij toch zon 25% goedkoper is.
[ Voor 192% gewijzigd door Momentumlol op 16-09-2014 23:55 ]
FWD gaat hem voor mij niet worden helaas, maar als het je niet uitmaakt is een Kia geen onlogische keuze...
Dan is het idd een concurrent voor de merc. B klasse.Edd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:49:
[...]
Er zijn nog altijd mensen die een kiezen voor een bepaalde auto vanwege het merkje wat erop zit?
Daarvan vraag ik me ook af wie er nou zo'n auto koopt. Doet alleen maar afbreuk aan het merk.
Sta je daar met je dikke S klasse naast zo'n bumapipo die ook 'mercedes' rijdt.... een hondenhok met een ster.
Maar gezien die verkoopcijfers zijn de bumapipo's in de meerderheid want de B klasse verkoopt in nederland net zo goed als de C klasse.
Vergeet ook ff niet dat je op die kia 7 jaar garantie krijgt en op de bmw 2 jaar...Momentumlol schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:49:
Maar ik denk dat kwalitatief gezien een Kia Carens niet veel scheelt met een 2 tourer, terwijl hij toch zon 25% goedkoper is.
Dus de eerste 7 jaar is ie kwalitatief sowieso beter omdat alle problemen voor je opgelost worden.
En ik denk dat ie ook ruimer is. En daarvoor koop je zo'n ding in de eerste plaats lijkt me.
[ Voor 30% gewijzigd door mr_petit op 17-09-2014 01:19 ]
De B klasse is het best verkochte model van Mercedes in Nederland, dus snap wel dat BMW in deze markt wil stappen. Wat KIA vs BMW betreft, je koopt meestal maar 1 auto tegelijk, dus als je iets wil hebben wat BMW heeft en KIA niet en je vindt dit de meerprijs waard, dan is het geen moeilijke keuze.
Voordeel van BMW is het interieur, wat er gewoon ongeveer gelijk uitziet als een 1/3/5 serie. Daarnaast zal de BMW waarscheinlijk veel betere isolatie hebben, waardoor er meer rust is aan boord, wat misschien alleen al 5000 euro waard is. Daarnaast verwacht ik dat de BMW een veel betere wegligging heeft en scherper stuurt.
Een auto is veel meer dan z'n uiterlijk. Anders was er ook geen markt voor de 1 en 3 serie. Want je kan net zo goed een 308 of Octavia kopen. Zijn veel goedkoper en bieden meer ruimte.
Voordeel van BMW is het interieur, wat er gewoon ongeveer gelijk uitziet als een 1/3/5 serie. Daarnaast zal de BMW waarscheinlijk veel betere isolatie hebben, waardoor er meer rust is aan boord, wat misschien alleen al 5000 euro waard is. Daarnaast verwacht ik dat de BMW een veel betere wegligging heeft en scherper stuurt.
Een auto is veel meer dan z'n uiterlijk. Anders was er ook geen markt voor de 1 en 3 serie. Want je kan net zo goed een 308 of Octavia kopen. Zijn veel goedkoper en bieden meer ruimte.
Een Kia met een BMW vergelijken.....
Auto meer dan uiterlijk....
Waar gaat dit topic heen!?
Auto meer dan uiterlijk....
Waar gaat dit topic heen!?
Ik had hem nog niet gezien, maar het is inderdaad een kort neusje voor een BMW... Maar goed, aangezien die dezelfde aandrijflijn als de mini heeft (fwd), is de kans op een l6 in die wagen sowieso minimaal.mr_petit schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:07:
[...]
Ja dat zou het wellicht goedkoper maken ondanks dat een v6 dus veel meer onderdelen bevat.
En eigenlijk maakt het weinig uit wat je vindt van de huidige strategie van BMW, feit is dat het één van de best verkopende merken van de afgelopen jaren is. Toen ik in Wolfsburg bij VW was hadden ze heel mooi verkoopcijfers geprojecteerd, als ik me goed herinner was alleen VW groter van de Europese merken (Audi, Skoda, Seat scoorde al lager). Toen de automarkt instortte, was BMW zelfs één van de weinige die er relatief weinig last van had. BMW is in de jaren van een redelijke niche speler in het premium segment opgeklommen tot één van de grootste merken, en dat doe je niet door strak vast te houden aan een paar concepten, maar door continu nieuwe markten te zoeken. En dat in combinatie met de toch wel hoge prijs van een BMW, vind ik dat een knappe prestatie.
Die 7 jaar is een mooi marketingpraatje, maar heel veel is uitgesloten van de garanties. Bovendien is het niet zo dat je BMW na die 2 jaar in de kou wordt gezet. Is een probleem in de auto het gevolg van onderhoud of ontwerp, past BMW ook coulance toe.mr_petit schreef op woensdag 17 september 2014 @ 01:15:
[...]
Vergeet ook ff niet dat je op die kia 7 jaar garantie krijgt en op de bmw 2 jaar...
Dus de eerste 7 jaar is ie kwalitatief sowieso beter omdat alle problemen voor je opgelost worden.
En ik denk dat ie ook ruimer is. En daarvoor koop je zo'n ding in de eerste plaats lijkt me.
Onlangs was ik bij Breeman in Rotterdam, en daar stond een 750i Active Hybrid. Dat ding had z'n V8 in de soep gelopen (kostbaar geintje, aangezien het een M-motor betrof en de hele reparatie nogal een operatie was) en was duidelijk ouder dan 2 jaar. Toch nam BMW de kosten voor reparatie op zich, want dit mocht simpelweg niet gebeuren.
Bovendien, een Kia met BMW vergelijken... Natuurlijk, andere merken zijn kwalitatief ook goed, m'n vriendin rijdt een Toyota Yaris, wat een prima auto is. Maar behalve het design is er zoveel aan die auto dat mij niet ligt, en dan heb ik het over rijgedrag, zitpositie, stuurgevoel, etc. Qua luxe en prestaties (op papier) verschilt die Yaris niet heel veel van mijn vorige BMW, een E36 316i Compact, maar als ik de keuze krijg, stap ik zonder twijfel in de 15 jaar oudere BMW. Waarom? Omdat hij gewoon zoveel beter reed. Ten opzichte van m'n huidige cabrio is het helemaal een gelopen race, maar dat komt omdat de cabrio het ook op luxe wint.
Verwijderd
Haha Kia vergelijken met een BMW. Zelfs onze cabrio 325 van 1988 rijdt soepeler dan een moderne Kia. En ja ik heb in beide gereden. Of een 528 van 1994.
Het is gewoon niet te vergelijken. BMW's zijn ontwikkeld voor de Duitse Autobahn. Kia voor het gezinnetje die naar de efteling gaat met 104 in de rechter baan.
Het is gewoon niet te vergelijken. BMW's zijn ontwikkeld voor de Duitse Autobahn. Kia voor het gezinnetje die naar de efteling gaat met 104 in de rechter baan.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2014 10:40 ]
Er is trouwens één punt waar die Toyota het wel wint van m'n BMW (ook de vorige), en dat is het verbruik in de stad. Het geen hybride, maar in langzaam verkeer is die toch wel een stukje zuiniger.
Ik weet dat ik ga vloeken in de kerk, maar ik ben om die reden wel met een half oog aan het kijken naar een auto voor erbij. Ik rij tegenwoordig vooral van Leiden naar Den Haag en terug en zie daardoor een stuk minder snelwegen. Het gevolg is dat ik met moeite 1:10 haal, terwijl met snelweg erbij, het daalt tot 1:11,5. Dat zal dus wel zo'n zuinig stadsbrikje worden waarschijnlijk.
Ik weet dat ik ga vloeken in de kerk, maar ik ben om die reden wel met een half oog aan het kijken naar een auto voor erbij. Ik rij tegenwoordig vooral van Leiden naar Den Haag en terug en zie daardoor een stuk minder snelwegen. Het gevolg is dat ik met moeite 1:10 haal, terwijl met snelweg erbij, het daalt tot 1:11,5. Dat zal dus wel zo'n zuinig stadsbrikje worden waarschijnlijk.
Ik vraag me af of chiptuning daar nog wat kan helpen. Ik haal ook de 1:10 met moeite met mijn auto, maar hoor toch links en rechts wat verhalen dat het optimaliseren van je blok bij de E36's wat verschil kan maken, mits je natuurlijk rustig blijft rijden. Ga je het (extra) vermogen vol benutten, heeft dat geen zindeepbass909 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:54:
Er is trouwens één punt waar die Toyota het wel wint van m'n BMW (ook de vorige), en dat is het verbruik in de stad. Het geen hybride, maar in langzaam verkeer is die toch wel een stukje zuiniger.
Tegen welke kosten? Meestal verdien je dat niet terug namelijk.Henk schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:30:
[...]
Ik vraag me af of chiptuning daar nog wat kan helpen. Ik haal ook de 1:10 met moeite met mijn auto, maar hoor toch links en rechts wat verhalen dat het optimaliseren van je blok bij de E36's wat verschil kan maken, mits je natuurlijk rustig blijft rijden. Ga je het (extra) vermogen vol benutten, heeft dat geen zin
Ik vraag het me ook af of chippen echt voordeel oplevert in langzaam verkeer. Ik weet dat mijn cabrio bij 50km/u constant rijden domweg een hoger verbruik heeft dan als ik 80 of 100 rij. De motor heeft gewoon zo weinig te doen dat hij heel onrendabel draait. Bij 50km/u is het verbruik daardoor bijna vergelijkbaar als wanneer ik 120/130 rij
Met chippen wordt dat niet echt veranderd, daarmee win je vooral onder hogere belasting.
Chippen kan trouwens best wel helpen, in de jaren 90 waren de ECU's nog niet heel snel en geavanceerd, waardoor de motor vrij traag wordt bijgestuurd. De standaard programmering is dan ook vooral veilig gekozen, zodat de motor zo soepel mogelijk loopt. Dat zie je ook wel aan andere punten bij vooral de M52 motor. De inlaat is veranderd, zodat hij bij lage toeren meer koppel kreeg, maar wel ten kostte van 20pk. Het is dan ook een bekende truc om de M50 inlaat op een M52-motor te zetten. Dan win je in één klap 20pk of meer topvermogen, maar wel ten kostte van koppel in de lage toeren.

Chippen kan trouwens best wel helpen, in de jaren 90 waren de ECU's nog niet heel snel en geavanceerd, waardoor de motor vrij traag wordt bijgestuurd. De standaard programmering is dan ook vooral veilig gekozen, zodat de motor zo soepel mogelijk loopt. Dat zie je ook wel aan andere punten bij vooral de M52 motor. De inlaat is veranderd, zodat hij bij lage toeren meer koppel kreeg, maar wel ten kostte van 20pk. Het is dan ook een bekende truc om de M50 inlaat op een M52-motor te zetten. Dan win je in één klap 20pk of meer topvermogen, maar wel ten kostte van koppel in de lage toeren.
Als je gaat chippen zorg dan wel dat de auto volledig onderhoud heeft gehad. Mijn e46 touring 320D executive is na een aardige onderhoudsbeurt 10 pk gestegen. Olie op de bak en motor ververst, intercooler schoon gemaakt wat komt daar trouwens een troep uit zeg en de wervelkleppen eruit (als die door de blok worden geblazen kan je blok naar de metaalboer) ik had nog maar 142pk en daarna 152pk orgineel. Motor en blok lopen als nieuw! Je voelt en hoort de automaat niet eens meer schakelen. En alle lucht/dieselfilters enz.
Alles valt of staat met goed onderhoud, zeker bij BMW. Dit weekend heb ik door een kennis nieuwe draagarmen eronder laten zetten.
Oh ja ik dwaal af, na chippen of eigenlijk ECU-tune is het 183pk geworden. Speciaal laten afstellen dat hij het zuinigste loopt rond 130/140 wel zo lekker om half 5 s'ochtens als ik 42km snelweg moet rijden naar mijn werk.
Ik had zelf ook een vraagje, ik heb het mk4 systeem in de auto zonder tv unit, enkel de telefoon kan ik niet aanmelden op het basisstation de boordcomputer accepteert en ziet de telefoonkaart wel. De vorige eigenaar heeft er denk ik zelf een Bluetooth systeem tussen gehad en alles los laten liggen ik heb alles weer tot zover werkend afgezien van 2 kabels die ik niet kan plaatsen.
Nog iets ik heb er een versterker tussen liggen maar ik moest ergens de remote afhalen dus ik heb een stroomdiagram gevolgd en ik heb de kabel gesplit achter de radio. Maar nu heb ik echt een klote fm/am ontvangst. Schijnt ook het geval te zijn met aftermarket systemen.
Als ik mijn vingers op de aarde van de linker raamunit ontvanger leg word het signaal vet beter, maarja dat rijd een beetje moeilijk he?
Op e bay.uk heb ik wel een fm versterker gezien (speciaal voor bmw) op 12v maar of dat werkt, tja. Misschien dat ik wat kan met de hoofd ontvanger unit die schijnt in de klep te zitten. Na een zondag middag googlen ben ik nog niet echt tot een oplossing gekomen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Anders word het toch een ritje naar Lisse, daar schijnt een goede bmw electroboer te zitten.
Ik maak 500/600km per dag met de bakwagen, de 300km heen en terug kan er ook nog wel bij op Zaterdag....
Alles valt of staat met goed onderhoud, zeker bij BMW. Dit weekend heb ik door een kennis nieuwe draagarmen eronder laten zetten.
Oh ja ik dwaal af, na chippen of eigenlijk ECU-tune is het 183pk geworden. Speciaal laten afstellen dat hij het zuinigste loopt rond 130/140 wel zo lekker om half 5 s'ochtens als ik 42km snelweg moet rijden naar mijn werk.
Ik had zelf ook een vraagje, ik heb het mk4 systeem in de auto zonder tv unit, enkel de telefoon kan ik niet aanmelden op het basisstation de boordcomputer accepteert en ziet de telefoonkaart wel. De vorige eigenaar heeft er denk ik zelf een Bluetooth systeem tussen gehad en alles los laten liggen ik heb alles weer tot zover werkend afgezien van 2 kabels die ik niet kan plaatsen.
Nog iets ik heb er een versterker tussen liggen maar ik moest ergens de remote afhalen dus ik heb een stroomdiagram gevolgd en ik heb de kabel gesplit achter de radio. Maar nu heb ik echt een klote fm/am ontvangst. Schijnt ook het geval te zijn met aftermarket systemen.
Als ik mijn vingers op de aarde van de linker raamunit ontvanger leg word het signaal vet beter, maarja dat rijd een beetje moeilijk he?
Op e bay.uk heb ik wel een fm versterker gezien (speciaal voor bmw) op 12v maar of dat werkt, tja. Misschien dat ik wat kan met de hoofd ontvanger unit die schijnt in de klep te zitten. Na een zondag middag googlen ben ik nog niet echt tot een oplossing gekomen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Anders word het toch een ritje naar Lisse, daar schijnt een goede bmw electroboer te zitten.
Ik maak 500/600km per dag met de bakwagen, de 300km heen en terug kan er ook nog wel bij op Zaterdag....
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Wellicht heb je de discussie gemist dat we het over de active tourer hebben.Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:38:
Het is gewoon niet te vergelijken. BMW's zijn ontwikkeld voor de Duitse Autobahn.
Denk je echt dat dat die autobahnsturmer is waarmee je in alle comfort 250 door dld kan zoefen?
Dus geen dikke fünfer met zespitter....
Dat is dus gewoon niet waar. Het enige dat kia uitsluit van 7 jaar, en waarop 3 jaar garantie zit dat is het audio/navigatiesysteem.deepbass909 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:30:
[...]
Die 7 jaar is een mooi marketingpraatje, maar heel veel is uitgesloten van de garanties. Bovendien is het niet zo dat je BMW na die 2 jaar in de kou wordt gezet. Is een probleem in de auto het gevolg van onderhoud of ontwerp, past BMW ook coulance toe.
Onlangs was ik bij Breeman in Rotterdam, en daar stond een 750i Active Hybrid. Dat ding had z'n V8 in de soep gelopen (kostbaar geintje, aangezien het een M-motor betrof en de hele reparatie nogal een operatie was) en was duidelijk ouder dan 2 jaar. Toch nam BMW de kosten voor reparatie op zich, want dit mocht simpelweg niet gebeuren.
Voor de rest heeft bmw meer uitsluitingen staan in hun garantiebepalingen dan kia. Je kan het letterlijk op papier nalezen.
De enige clausule is dat de garantie 3 jaar onbeperkt is (dus 50% meer garantie dan bmw), en dat de overige jaren een max. km stand van 150dkm is. Dat is wel weinig (bij mijn gebruikspatroon dan
Voor de rest weet ik niet wat je precies wilt duidelijk maken met je argument: ben je er van overtuigd dat bmw meer garantie geeft dan kia (of hyundai) of niet?
Ik denk dat je na 6 jaar echt niet bij de dealer hoeft aan te komen als je hpfp in de soep is gedraaid of je swirlflaps zijn afgebroken. Tuurlijk is er dan coulance, zolang je maar betaald
BMW weet ook wel als ze dat niet geven dat je naar de garage op de hoek gaat die het voor het halve bedrag doet, dus hoef je maar 70% te betalen.
Hoe dan ook, 7 jaar garantie geven werkt wel. BMW groeit hard in nederland, maar kia groeit harder in nederland de afgelopen 4 jaar.
Je gaat echt geen 20pk winnen met dat m50 (of m54) inlaatspruitstuk hoordeepbass909 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:12:
Dan win je in één klap 20pk of meer topvermogen, maar wel ten kostte van koppel in de lage toeren.

Pas als je ook je nokkenas aanpast ga je het specifieke vermogen van de m54b30 halen en zal je winst op ca 20pk komen. Want dan hèb je grosso modo een m54
[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 17-09-2014 20:42 ]
Dat het een "on-sportieve" voorwielaangedreven auto is wil nog niet zeggen dat de rijeigenschappen overeen komen met de overige merken. Verschillende reviews op internet besteden veel aandacht aan het rijgedrag van deze auto en in het speciaal de voorwielaandrijving. Bijna overal staan ze er verbaast van te kijken dat deze auto toch zo lekker scherp stuurt. Zelfs zo goed eigenlijk dat de eerste echte voorwiel aangedreven auto van BMW al bij de top hoort van dat segment.Momentumlol schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:40:
[...]
Natuurlijk betaal je €5000 euro meer maar je krijgt het er naar mijn idee echt voor terug in de rijeigenschappen.
Maar is het geen achterwielaangedreven auto en kan je het daar ook niet mee vergelijken, maar ook weer niet met de rest van de voorwielaandrijvers...
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Nou, als dat zo is dan zullen we wel binnenkort de 8:00 op de nordschleife waarnemenHeadshot_NL schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:40:
[...]
Zelfs zo goed eigenlijk dat de eerste echte voorwiel aangedreven auto van BMW al bij de top hoort van dat segment.
Want daar zit grosso modo de top van het fwd segment.
In mijn ogen is het gewoon een B-klasse, maar dan uit München.
En in NL zal hij vast ook wel die trend gaan volgen wat inhoudt dat hij zelfs beter zal verkopen dan de 3 serie.
Zegt genoeg over het nederlandse publiek.
[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 17-09-2014 21:15 ]
Autozine
Vanwege de voorwielaandrijving en het comfortabele onderstel rijdt de 2-Serie Active Tourer niet als de doorsnee BMW. De auto rijdt echter wel bovengemiddeld goed.
Autowereld
Hou in het achterhoofd dat dit een compacte MPV is, maar BMW is er wel in geslaagd daar een stuk rijplezier aan toe te voegen. De besturing biedt veel gevoel en is relatief zwaar. Veel te kunstmatig helaas, maar dat is nog altijd beter dan te licht. De koets blijft bovendien mooi vlak in de bochten en ook bij snelle manoeuvres en onverwachte koerswisselingen is de 2-serie Active Tourer niet zo snel van zijn stuk te brengen. We durven gerust het statement te maken dat we hier te maken hebben met de meest sportief rijdende auto in zijn klasse. Met de nadruk op ‘meest sportief’, want van echte sportiviteit spreken, dat gaat gewoonweg te ver.
Autoweek
Eigenschappen die we ook vinden in deze BMW: als je instuurt reageert de koets meteen. Ook met remmen duikt de hele auto niet naar voren, maar blijft de koets strak. Dit is vrij eenvoudig te creëren met een plankhard onderstel, maar het knappe is nu juist dat daar geen sprake van is.
Top Gear
The steering, in pursuit of impressively vivid feel, also transmits a fair bit of torque kickback.
Dit zijn er dan nog maar een paar. Ik vind het ook jammer dat ze hier aan begonnen zijn, niet dat ik de 2 serie wilde kopen maar de 1 serie moet er ook aan geloven.
Vanwege de voorwielaandrijving en het comfortabele onderstel rijdt de 2-Serie Active Tourer niet als de doorsnee BMW. De auto rijdt echter wel bovengemiddeld goed.
Autowereld
Hou in het achterhoofd dat dit een compacte MPV is, maar BMW is er wel in geslaagd daar een stuk rijplezier aan toe te voegen. De besturing biedt veel gevoel en is relatief zwaar. Veel te kunstmatig helaas, maar dat is nog altijd beter dan te licht. De koets blijft bovendien mooi vlak in de bochten en ook bij snelle manoeuvres en onverwachte koerswisselingen is de 2-serie Active Tourer niet zo snel van zijn stuk te brengen. We durven gerust het statement te maken dat we hier te maken hebben met de meest sportief rijdende auto in zijn klasse. Met de nadruk op ‘meest sportief’, want van echte sportiviteit spreken, dat gaat gewoonweg te ver.
Autoweek
Eigenschappen die we ook vinden in deze BMW: als je instuurt reageert de koets meteen. Ook met remmen duikt de hele auto niet naar voren, maar blijft de koets strak. Dit is vrij eenvoudig te creëren met een plankhard onderstel, maar het knappe is nu juist dat daar geen sprake van is.
Top Gear
The steering, in pursuit of impressively vivid feel, also transmits a fair bit of torque kickback.
Dit zijn er dan nog maar een paar. Ik vind het ook jammer dat ze hier aan begonnen zijn, niet dat ik de 2 serie wilde kopen maar de 1 serie moet er ook aan geloven.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Mercedes B klasse:
autoweek:
Het weggedrag is solide en op korte oneffenheden neigt het onderstel zelfs naar straf. In bochten helt de koets niet overdreven over en de Benz volgt keurig het ingezette spoor. De besturing heeft rond de middenstand wat te veel tegendruk van de nieuwe elektromechanische stuurbekrachtiging, waardoor het geheel wat kunstmatig aanvoelt. De communicatie wordt wel beter naarmate je verder instuurt.
topgear:
Dit is een volbloeds gezinsauto en dat blijkt uit z’n hele rijgedrag. Het is allemaal echt Mercedes: het werkt feilloos en voelt robuust aan. Na vier minuten rijd je ‘m alsof je nooit in een andere auto hebt gereden. Vertrouwenwekkend, op z’n zachtst gezegd.
autozine
De testrit begon met "geluk bij een ongeluk". De eerste bocht na het verlaten van het parkeerterrein waar de testauto in ontvangst was genomen, bleek scherper dan gedacht. Omdat remmen een auto alleen maar uit balans brengt, was sturen het devies. Daarop bleek de B-Klasse zich geweldig vast te bijten in het asfalt! Zowel de wegligging als het gevoel in het stuurwiel zijn veel beter dan die van andere MPV's.
Kortom, allemaal hetzelfde geneuzel. Altijd allemaal wel goed, bovenmatig positief omdat anders bij de volgende modelintroductie jouw redactie geboycot is.
autoreviews......
autoweek:
Het weggedrag is solide en op korte oneffenheden neigt het onderstel zelfs naar straf. In bochten helt de koets niet overdreven over en de Benz volgt keurig het ingezette spoor. De besturing heeft rond de middenstand wat te veel tegendruk van de nieuwe elektromechanische stuurbekrachtiging, waardoor het geheel wat kunstmatig aanvoelt. De communicatie wordt wel beter naarmate je verder instuurt.
topgear:
Dit is een volbloeds gezinsauto en dat blijkt uit z’n hele rijgedrag. Het is allemaal echt Mercedes: het werkt feilloos en voelt robuust aan. Na vier minuten rijd je ‘m alsof je nooit in een andere auto hebt gereden. Vertrouwenwekkend, op z’n zachtst gezegd.
autozine
De testrit begon met "geluk bij een ongeluk". De eerste bocht na het verlaten van het parkeerterrein waar de testauto in ontvangst was genomen, bleek scherper dan gedacht. Omdat remmen een auto alleen maar uit balans brengt, was sturen het devies. Daarop bleek de B-Klasse zich geweldig vast te bijten in het asfalt! Zowel de wegligging als het gevoel in het stuurwiel zijn veel beter dan die van andere MPV's.
Kortom, allemaal hetzelfde geneuzel. Altijd allemaal wel goed, bovenmatig positief omdat anders bij de volgende modelintroductie jouw redactie geboycot is.
autoreviews......
Vandaag hebben mijn ouders hun nieuwe X1 afgehaald. Ze hebben best wel een gewaagde keuze gemaakt door het sportpakket met Tiefseeblau te combineren met een rood lederen sport interieur. Ik moet zeggen dat het echt wel geslaagd is!
Verder is het een xDrive 20d met 184pk en volgeladen met opties
die automaat met 8 versnellingen doet het ook echt wel goed, rijdt fantastisch eigenlijk!
Verder is het een xDrive 20d met 184pk en volgeladen met opties
[ Voor 12% gewijzigd door ETzPliskin op 17-09-2014 22:54 ]
Lekker boeiend. Als ze M modellen kunnen blijven maken door modellen als de 2 active en 3 en 5gt, prima.
Met die redenatie kan toyota ook een lfa maken vanwege al die priussen en beyarisen.
Snap die ophef over de 2 AT niet zo. Het is toch al jaren bekend dat BMW ook gewoon een commercieel bedrijf is en dat omzet/winst belangrijker is dan het imago en de filosofie. Die laatste twee worden (beperkte mate) in stand gehouden zolang ze het eerste doel dienen. Dezelfde discussie kwam los toen BMW met de X series kwam. Dat waren ook geen sportieve auto's maar sportief voor die klasse. Nu is hetzelfde waar. Ik heb me erbij neergelegd. Zolang ze maar een goede 3-serie blijven maken vind ik het goed. Doen ze dat niet dan stap ik over naar een ander merk want dan is het mij de meerprijs niet meer waard.
Sorry, maar mijn ervaring is toch echt heeeeel anders. Al die mensen die stonden met de swirl-flaps, kettingen, turbo's en waste gates zijn het vast met mij eens. BMW komt met coulance als het echt niet anders kan of dat de klant te waardevol is om te laten lopen. Als jij met 3-serietje van 3 jaar aankomt kun je gewoon aftikken en heb je altijd een probleem "wat ze nog nooit gezien hebben".
Die 7 jaar garantie van Kia en 5 jaar van Hyundai is gewoon een ijzersterk vertrouwen in eigen merk. Dat is gewoon jezelf als autoproducent dwingen om degelijke auto's te maken. Dit gaat ze zeker waardering geven op de lange termijn. Maar dat maakt een Kia natuurlijk nog geen BMW. Dat gaat me ook wat te ver.
deepbass909 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:30:
[...]
Die 7 jaar is een mooi marketingpraatje, maar heel veel is uitgesloten van de garanties. Bovendien is het niet zo dat je BMW na die 2 jaar in de kou wordt gezet. Is een probleem in de auto het gevolg van onderhoud of ontwerp, past BMW ook coulance toe.

Die 7 jaar garantie van Kia en 5 jaar van Hyundai is gewoon een ijzersterk vertrouwen in eigen merk. Dat is gewoon jezelf als autoproducent dwingen om degelijke auto's te maken. Dit gaat ze zeker waardering geven op de lange termijn. Maar dat maakt een Kia natuurlijk nog geen BMW. Dat gaat me ook wat te ver.
[ Voor 17% gewijzigd door MrFl0ppY op 18-09-2014 09:27 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Sowieso was het ook helemaal geen verrassing dat BMW met een fwd auto zou komen. Het hele Mini-verhaal heeft daarvoor aan de basis gelegen. BMW heeft dat merk mede weer in leven geblazen om ervaring op te kunnen doen met fwd zonder dat er gelijk een BMW-badge opgeplakt zou worden.MrFl0ppY schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:26:
Snap die ophef over de 2 AT niet zo. Het is toch al jaren bekend dat BMW ook gewoon een commercieel bedrijf is en dat omzet/winst belangrijker is dan het imago en de filosofie. Die laatste twee worden (beperkte mate) in stand gehouden zolang ze het eerste doel dienen. Dezelfde discussie kwam los toen BMW met de X series kwam. Dat waren ook geen sportieve auto's maar sportief voor die klasse. Nu is hetzelfde waar. Ik heb me erbij neergelegd. Zolang ze maar een goede 3-serie blijven maken vind ik het goed. Doen ze dat niet dan stap ik over naar een ander merk want dan is het mij de meerprijs niet meer waard.
Laat ik over 1 ding duidelijk zijn, ik heb met beiden geen ervaring in garantie-afhandeling. Het enige wat ik in z'n algemeenheid weet, is dat bedrijven (en dan bedoel ik dus bedrijven in z'n algemeen) die veel garantie beloven, ook sterren zijn in het vinden van redenen waardoor een defect ineens niet meer onder garantie valt, maar een gebruikersfout is. Dat hoeft niet expliciet in een contact vast te liggen, defecten door gebruiksfouten zijn altijd uitgesloten van garantie.[...]
Sorry, maar mijn ervaring is toch echt heeeeel anders. Al die mensen die stonden met de swirl-flaps, kettingen, turbo's en waste gates zijn het vast met mij eens. BMW komt met coulance als het echt niet anders kan of dat de klant te waardevol is om te laten lopen. Als jij met 3-serietje van 3 jaar aankomt kun je gewoon aftikken en heb je altijd een probleem "wat ze nog nooit gezien hebben".
Mijn ervaring met iig Breeman in Gouda, was wel dat ze zich altijd erg coulant opstelde, zelfs richting klanten met een oude E36 (namelijk mij).
Van de klachten die jij trouwens noemt, was alleen de ketting een probleem dat vroeg optrad. Swirl-flaps is iets van de wat oudere auto's met hogere kilometerstanden en turbo's en waste-gates heb ik niet eerder voorbij horen komen als een groot probleem.
Wat betreft de ketting had BMW het inderdaad netter kunnen oplossen, dat ben ik met je eens. Falen van turbo's is toch helaas bijna altijd een gebruikersfout. Ik kan je nu al voorspellen dat met alle kleine turbo benzine-motoren die op de markt komen, er steeds meer defecte turbo's gaan komen. Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat de gebruikers vergeten dat je direct na een snelweg of andere situatie waarin de turbo goed heet kan worden (stadsverkeer kan daar ook prima voor zorgen), de turbo eerst moet afkoelen, voor je de motor afzet. Dat staat in elke handleiding van auto's die uitgerust zijn met een turbo, zelfs bijv. in de handleiding van de Ford Transit 2.5 TDI die m'n ouders voorheen hadden.
Over de Swirl-flaps, ik denk niet dat je van BMW echt iets kan verwachten, anders dan dat ze toegeven dat er wellicht een ontwerpfout in zat. Op zichzelf was er namelijk niks mis met die flaps, het ging fout door roetafzetting afkomstig van de EGR. En laat die EGR nou bij bijna elk automerk problemen geven, zelfs bij benzine-motoren.
En wat mijn ervaring met coulance betreft, BMW (Breeman Gouda in mijn geval) heeft zonder enige vorm van tegenwerking een recall van 10 jaar oud uitgevoerd op mijn auto, een recall die nota bene alleen van toepassing was op Amerikaanse modellen. De kosten voor die recall (vervangen van een specifieke sensor) liepen richting de €300 tot € 400. De vraag of BMW Nederland het eventueel ging vergoeden richting dealer, was niet mijn zaak, dat was iets wat zij direct op zichzelf namen en waar ik me geen zorgen over hoefde te maken. Dat is een ervaring die inmiddels zelfs haaks staat op die m'n vriendin onlangs had met Toyota, waar ze een auto nieuw heeft gekocht en altijd in onderhoud heeft gehouden, maar waar ze bijna oplicht werd, waren we er zelf niet scherp op geweest. Bovendien brengen die heel brutaal kosten in rekening voor het herstellen van een duidelijke productiefout in de hoedenplank, iets wat typisch een gevalletje coulance zou moeten zijn geweest.
Wat mij in de jaren wel opgevallen is, is dat er een heel groot verschil tussen BMW dealers zit. Breeman is voor mij echt een top dealer, en mocht ik ooit de mogelijkheid krijgen een nieuwe of premium selectie BMW aan te kunnen schaffen, zijn zij de eerste waar ik op bezoek ga. Ekris in Utrecht en in mindere mate BMW Den Haag zijn minder schappelijk, is mijn ervaring inmiddels.
De wastegate op de n54 (wat dus een vrij nieuwe motor is), is een probleem waarvoor bmw amerika specifiek een garantiebulletin voor heeft uitgebracht. Dààr wordt het dus wèl vergoed, in europa niet.deepbass909 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:55:
en turbo's en waste-gates heb ik niet eerder voorbij horen komen als een groot probleem.
Dat is een heel bekend probleem.
Dat geld óók voor de hpfp, wederom voor de n54. Dat was in de us zo'n groot probleem, dat dat op nieuwszenders besproken werd. Wederom in europa natuurlijk geen extra garantie oid.
Zo heeft de z4 (eerste generatie) ook een probleem met de stuurkolom. Die zaak sleept ook al heel lang, en is in dld in autobladen besproken. Dure reparatie (nieuwe kolom ca 2200 incl inbouw). Garantie? ho maar. Coulance? soms, dan mag je 1500 euro oid dokken. Genoeg voor de dealer om er als nog aan te verdienen. Gelukkig heeft mijn bmw er geen last van (of heeft de vorige eigenaar de kosten moeten slikken)
Het rooskleurige beeld wat jij hebt van de 'bmw garantie' geld voor de amerikanen. BMW usa weet dat als je de klanten niet op hun wenken bedient, ze de volgende keer waarschijnlijk niet terugkomen.
Dat ze een recall uitvoeren is logisch, daar krijgen ze namelijk geld voor. En jij hebt toch een amerikaans model? Dus..... kassa! De kosten voor de recall worden door bmw ag begroot op het aantal uitgegeven vin#, dus het geld is er.
Wat mij tegenstaat is dat je uiteindelijk een merk krijgt waarbij de allure gebaseerd is op gebakken lucht.MrFl0ppY schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:26:
Snap die ophef over de 2 AT niet zo. Het is toch al jaren bekend dat BMW ook gewoon een commercieel bedrijf is en dat omzet/winst belangrijker is dan het imago en de filosofie.
Dat is imo bij mercedes al het geval. Ze houden de beeld voor van luxe en prestaties, dure autos, maar de realiteit is dat ze vrijwel alleen maar A en B klasses verkopen, wat gewoon goedkope auto's zijn voor jong leasepubliek (a klasse) en bejaarden/doorsnee gezinnetjes (B klasse).
Voorheen was ook de a klasse een bejaardenbak.
Dat zijn auto's die mercedes nooit in bijv. de jaren 70 of 80 had gemaakt. Toen hebben ze de reputatie opgebouwd die ze nu hebben.
Als ferrari nu opeens met een middenklassertje komt op een onderstel van een fiat grande punto, dan neem je ze toch ook niet meer serieus? Het ding zal ongetwijfeld goed verkopen, maar als jij daarna gaat shoppen voor een supercar van +3ton, dan ga je rechtstreeks naar Lamborghini als die geen middenklassertjes hebben.
En dat was bmw dus eigenlijk ook. Als bmw met een nieuw model komt, dan weet je dat het speciaal is. Een echte rijdersauto, waarbij ze niet de concessie maken ten aanzien van de rijbeleving. Dat is nu dus weg. Een golf sportsvan of B-klasse maar dan uit münchen.
Je moet het zo zien: wat maakt de bmw 1 speciaal? (hint: niet het uiterlijk
[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 18-09-2014 14:21 ]
Mijn vriendin (die ook in de auto moet rijden) wil geen E38Het Fantoom schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:53:
[...]
Was jij niet op zoek naar een badass E38?
Ik zit maar weer te kijken naar E39's. Ik heb een mooie 525i uit 2003 op het oog met trekhaak en Prins VSI. Een E60 vind ik nog aan de dure kant en het interieur wordt pas wat als je een dikke uitvoering neemt, komt anders gewoon schraal over.
Het idee van de overname van Mini is dat BMW onder de merknaam Mini auto's kan maken die niet bij het merk BMW horen.deepbass909 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:55:
[...]
Sowieso was het ook helemaal geen verrassing dat BMW met een fwd auto zou komen. Het hele Mini-verhaal heeft daarvoor aan de basis gelegen. BMW heeft dat merk mede weer in leven geblazen om ervaring op te kunnen doen met fwd zonder dat er gelijk een BMW-badge opgeplakt zou worden.
Had dat lekker zo gelaten in plaats van dat er nu zonodig voorwielaangedreven BMW's moeten komen. Eén van de belangrijkste redenen om een 1-serie te rijden is de wegligging van het ding. Dat voordeel is er straks niet/nauwelijks meer. BMW kan beter eens een mooie 1-serie maken om de verkopen op te krikken. Het huidige model is geen verbetering ten opzichte van zijn voorganger, die al geen uitgesproken fraaie verschijning was. Het is prima mogelijk om een ontwerp te maken dat een beetje edgy is maar tegelijk wel universele esthetische kwaliteiten heeft. Zonde omdat BMW juist vanwege de achterwielaandrijving en zescylinder in lengterichting een ontwerp kan maken met superieure proporties ten opzichte van voorwielaandrijvers met dwarsliggende viercylinders voor de vooras.
De X-modellen (X1 wat minder) hebben tenminste nog een BMW-waardige uitstraling. Met kansloze modellen zoals de 2 AT en 3 GT en tegelijkertijd de weigering om een sportauto op de markt te brengen beginnen ze mij als liefhebber te verliezen. Je kunt ook gewoon respect hebben voor de waarden van je merk.
[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 18-09-2014 14:23 ]
Misschien werkt dat voor een hatchbackmodel wat minder?Femme schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:19:
[...]
Zonde omdat BMW juist vanwege de achterwielaandrijving en zescylinder in lengterichting een ontwerp kan maken met superieure proporties ten opzichte van voorwielaandrijvers met dwarsliggende viercylinders voor de vooras.
Moeilijk om daar een beeld van te krijgen, omdat er niet veel hatchbacks zijn geweest in de geschiedenis die een L6 in de lengte in het vooronder hadden.
De enige modellen die ik kan verzinnen die in die klasse vallen zijn de amc gremlin en pacer. Die zijn nu cult, maar ze zijn decennia lang verguisd om hun lelijke uiterlijk. Dus wellicht is het niet zo simpel.
[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 18-09-2014 14:30 ]
Deze haal ik er even uit hoor. Het is natuurlijk makkelijk wijzen maar je ontwerpt niet alleen die Swirlflaps, je ontwerpt uiteindelijk een hele auto. En ja z'n EGR is bij meer merken een oorzaak van problemen maar er zit natuurlijk een verschil tussen vervuiling in je inlaat die je moet schoonmaken of een stel klepjes dat door je zuigers in puin gestampt wordt waardoor je je halve motor kan reviseren.deepbass909 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:55:
[...]
Over de Swirl-flaps, ik denk niet dat je van BMW echt iets kan verwachten, anders dan dat ze toegeven dat er wellicht een ontwerpfout in zat. Op zichzelf was er namelijk niks mis met die flaps, het ging fout door roetafzetting afkomstig van de EGR. En laat die EGR nou bij bijna elk automerk problemen geven, zelfs bij benzine-motoren.

Dat eerste valt bij mij onder een specifiek aandachtspunt/manco, dat 2e is gewoon een ontwerpfout. Heeft BMW inmiddels al een procedure dat die troep iedere XXXk km vervangen/gecontroleerd/schoongemaakt moet worden?
Ik vond de E87 facelift anders wel een prettige verschijning, en al zeker met een M-pakket. De huidige is er qua looks zeker niet op vooruit gegaan (en is qua gedrag wat minder 'rauw'), maar ik verwacht heel veel van de facelift (zeker na het zien van enkele spy-shots)Femme schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:19:
[...]
Het huidige model is geen verbetering ten opzichte van zijn voorganger, die al geen uitgesproken fraaie verschijning was. Het is prima mogelijk om een ontwerp te maken dat een beetje edgy is maar tegelijk wel universele esthetische kwaliteiten heeft.
Ja dat kan ook best kloppen, maar ook de B-klasse valt niet in de prijsklasse van de algemene gezinsauto. Snap je wat ik bedoel?mr_petit schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:24:
Mercedes B klasse:
autoweek:
topgear:
autozine
autoreviews......
Verwijderd
Nog altijd geen chiptuning voor de F30? 😡
Werkt zoiets eigenlijk goed?
http://m.racechip.com/chi...-dynamics-125kw/index.php
Je kunt +28% stijgen qua prestaties
Werkt zoiets eigenlijk goed?
http://m.racechip.com/chi...-dynamics-125kw/index.php
Je kunt +28% stijgen qua prestaties
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2014 06:45 ]
^^ Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is het meestal onwaar. 28% betere prestaties - wat denk je zelf?
Is het een turbo motor?
Zo ja is het misschien mogelijk maar niet zonder andere aanpassingen. Een tiental pk's is vaak makkelijk te winnen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
De 184 pk sterke versie kan wel iets van 218 pk leveren wat ik begrijp van o.a. wat er op de Hartge site staat (= +18%). De 170 pk versie is een 1.6, lijkt mij sterk dat die zo ver komt.
De beveiliging voor de nieuwe motoren is niet gekraakt, zowel diesel als benzine niet, dus als er al upgrades zijn dan komen die van een externe box.
De beveiliging voor de nieuwe motoren is niet gekraakt, zowel diesel als benzine niet, dus als er al upgrades zijn dan komen die van een externe box.
[ Voor 29% gewijzigd door JottemJ op 20-09-2014 13:12 ]
Zo, ik kan mezelf hier ook weer (of nog steeds, net wat je wil) melden:

Een heuse E30 316 uit '86, met lpg installatie zelfs.
En aangezien ik geen circuitauto meer heb, maar nog wel ergens een V8 heb slingeren denk ik dat deze auto het lijdende voorwerp is
En aangezien ik geen circuitauto meer heb, maar nog wel ergens een V8 heb slingeren denk ik dat deze auto het lijdende voorwerp is
leeg
1UZ
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
E30, leuk! Welke V8 komt daarin? Wordt wel een krachtige combo lijkt me!
Yep, maar dit keer met een fatsoenlijke ECU en een betere uitlaat waardoor ie hopelijk wat harder loopt dan eerst.
noes: een 1UZFE, de 4L V8 van de Lexus LS400, had m toch nog liggen nadat ik mn E28 weggeknikkerd had
leeg
4x2 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:33:
Zo, ik kan mezelf hier ook weer (of nog steeds, net wat je wil) melden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie e30 trouwens, goed stuur en weinig roest zo op het oog?
Stuur is al verkocht (net zoals de velgen en de motor trouwens) aan bekenden van me, dus die pikken ze wel een keer op als ik dr aan begin 
Moet ook nog mn motor (zo'n 2-wieler) af maken en ruimte maken in de garage, dus dat duurt nog wel een week of 3-4 voor ik dr echt aan kan beginnen.
Roest valt mee, deur LV heeft 2 plekken dr op zitten, de wielrand RA heeft wat, de binnenschermen voor L+R en volgens mij de bodem LV en RV nog wat.
Redelijk simpel laswerk iig, 1 zonder werk vind je toch bijna niet, of je moet er dik voor betalen.
Moet ook nog mn motor (zo'n 2-wieler) af maken en ruimte maken in de garage, dus dat duurt nog wel een week of 3-4 voor ik dr echt aan kan beginnen.
Roest valt mee, deur LV heeft 2 plekken dr op zitten, de wielrand RA heeft wat, de binnenschermen voor L+R en volgens mij de bodem LV en RV nog wat.
Redelijk simpel laswerk iig, 1 zonder werk vind je toch bijna niet, of je moet er dik voor betalen.
leeg
Houd ons op de hoogte, klinkt erg interessant, zo'n transplantatie
Ik ken een aantal hatchbacks met een l6-motor, nota bene van BMWmr_petit schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:27:
[...]
Misschien werkt dat voor een hatchbackmodel wat minder?
Moeilijk om daar een beeld van te krijgen, omdat er niet veel hatchbacks zijn geweest in de geschiedenis die een L6 in de lengte in het vooronder hadden.
De enige modellen die ik kan verzinnen die in die klasse vallen zijn de amc gremlin en pacer. Die zijn nu cult, maar ze zijn decennia lang verguisd om hun lelijke uiterlijk. Dus wellicht is het niet zo simpel.
Maar een 130i is toch echt wel een volbloed hatchback met een mooie l6 in de lengte voorin.
@4x2
Ik ben benieuwd wat voor bizar beest je er nou weer van gaat maken.
[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 23-09-2014 11:15 ]
Dit topic is gesloten.