Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.751 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:05:
Ja maar de vraag is of je het wilt. Een cabrio is eigenlijk alleen maar beter als het dak open kan. Dus als het weer het toelaat.
Als het dak dicht is/moet, is een coupé of sedan altijd beter of ten minste even goed. Qua rijeigenschappen, qua comfort, qua gewicht, qua bruikbaarheid, qua risico op vandalisme etc etc.
Ook is een te openen dak altijd duurder en gevoeliger in onderhoud.

Een cabrio koop je puur omdat je open wilt rijden als het weer dat toelaat.
Dat is op zich wel waar, maar het gaat te ver om te stellen dat een cabrio dus ongeschikt zou zijn. Een coupé is op alle vlakken beter, behalve als het mooi weer is.
Ik neem het mindere comfort voor lief op de dagen dat het dak dicht blijft, er zijn in het jaar genoeg dagen om open te rijden, ook in Nederland.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Als het niet regent, kan het dak open. Zeker in een auto met fatsoenlijke verwarming, een windrek en stoelcrematie.

En voor de winter; hardtop (behalve die mooie, heldere dagen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb de afgelopen week mijn '98 328i eens even onder handen genomen. Er waren meerdere rubberbussen van het achterste subframe verrot. Ook klapperde de auto behoorlijk over slecht wegdek.

Ik heb dus eerst een 2e hands subframe gekocht, deze opnieuw gespoten, en volledig voorzien van Meyle HD bussen.
Ik had al speciaal gereedschap om het achterste differentieel rubber te vervangen en heb dit gereedschap enigszins aangepast om ook de andere 4 grote bussen te kunnen persen. De 2 kleine diff. rubbers heb ik met een eigen gemaakte tool kunnen persen.

Toen de auto op bokken gezet en het hele spul uitgewisseld.
Ik heb meteen de motorolie + origineel filter, versnellingsbakolie en cardanolie vervangen door Castrol.
Ook heb ik de bussen voor de versnellingspook vervangen. En dat merk je nu duidelijk. De pook is nu weer superstrak.
Daarnaast ook meteen de stabilisator stangen + rubbers, voor en achter vervangen. Ook dat merk je meteen. De auto ligt veel strakker op de weg en het rammelen is nu weg.

Al met al 3 hele dagen bezig geweest. Gewoon lekker op mijn gemak alles gedemonteerd en gemonteerd. En alles weer netjes op het juiste moment vast gedraaid.

Wel ben ik meteen weer wat nieuwe problemen aan de achterkant tegen gekomen, waar ik gezien de algehele technische staat van de auto, toch ook wel een beetje rekening mee had gehouden, maar nog geen zin in had om aan te pakken.

* de draagarmrubbers zijn niet best meer.
* de kogelgewrichten van beide veerdragers zijn verrot(speling in alle richtingen).
* speling op de reactie armen

Dat komt er dus nog bij op mijn "to-do list" van:

* koppeling + vliegwiel vervangen
* remleidingen achter vervangen(putjes en dus APK afkeur )

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:51
Had je je remleiding niet meer kunnen opschuren en kunnen spuiten?

Iemand ervaring met dit apparaat?

CTEK mxs 5.0 test&charge?
http://www.ctek.com/nl/nl...5.0%20TEST%20AND%20CHARGE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11
Ik heb deze lader, en ik ben (zeer) tevreden. Voordat ik de lader kocht heb ik even gegoogled en het merk (en lader) staat goed aangeschreven. Voor het geld hoef je het niet te laten, want zo duur is die niet.

Over de testfunctionaliteit:
Of die echt betrouwbaar is weet ik niet. Ik bezit 2 BMW's en bij allebei geeft de lader aan dat de conditie van de accu slecht is. Bij 1 auto klopt dat denk ik wel, maar ik zet vraagtekens bij de betrouwbaarheid.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ik heb hem vanochtend ook besteld. Elk review is goed. En idd kost €109

En als je ene multimeter op je accu zet. Wat geeft hij aan voltage met de motor uit?

Vorig jaar starte onze bmw wel moeilijker als het echt koud was -10 en een dag of 2 stil heeft gestaan. Er zit nog de originele accu in van 88ah. Deze is onderhand al 10 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Unknown Alien schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:27:
Had je je remleiding niet meer kunnen opschuren en kunnen spuiten?
Nee oppervlakte corrosie kun je nog een keer wegschuren maar deze putjes niet meer. Maar hij hoeft pas in januari voor de APK, dus nog tijd zat om een paar stukjes leiding te felsen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VfwrubSjKJ5JNLiRWcZTFNCI/full.jpg :(
Geen idee of hij is gejat of dat hij er gewoon is afgevlogen.
Denk het laatste omdat ik totaal geen sporen zie van het eraf halen, ook is de rest lijm die er nog zit vrij slap geworden.
Compleet nieuw logo is al besteld, weet iemand hoe dit vast zit op de motorkap?

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Oxellaar schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 07:08:
[afbeelding] :(
Denk het laatste omdat ik totaal geen sporen zie van het eraf halen, ook is de rest lijm die er nog zit vrij slap geworden.
Denk eerder eraf gejat, hebben ze bij ons ook gedaan. De schoffies.
Alleen ziet het er bij ons anders uit. Waar de lijmresten zitten bij jou zitten bij ons 2 gaatjes. En het embleem heeft dan de pennen en die duw je er zo in.

Gisteren de auto opgehaald.

beide draagarmen, fusseekogel en rubbers vervangen. Hij belde me op en zei. Ray die fussee kogels zijn echt verrot. Hangt bijna los dus je zal nu een stuk beter sturen.
En dat doe hij zeker 8)
Kosten vielen wel mee €380
Helaas zijn de banden die een afrol geluid maken en gelukkig niet de lagers, aangezien die 200euro per kant kosten.
De panden zijn de pirelli's P7 en hebben denk ik 20k gereden. Dat is niet veel en zeker niet voor veelal snelweg KMs. Valt me tegen dat ze nu al geluid maken. Volgende banden dus weer Michilins.

Iemand bekend met het lekken van je ruitensproeier reservoir? Hij druppelt bij mij langzaam leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat logo is er gewoon vanaf gevallen lijkt me. Het logo jatten gaat makkelijker als je dat verchroomde deel ook mee jat. En hij zit inderdaad met 2 pinnetjes vast op je motorkap. Hoe je hem eraf haalt is in vele filmpjes op youtube te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
Vandaag proefrit gehad in een 330 uit 2001. Zag er erg netjes uit nog. Morgen als het goed is nog een andere 330 (uit 2002) proefrijden... :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
kendo schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:26:
[...]

Nee oppervlakte corrosie kun je nog een keer wegschuren maar deze putjes niet meer. Maar hij hoeft pas in januari voor de APK, dus nog tijd zat om een paar stukjes leiding te felsen.
Dat hadden ze bij mij ook vermeld als afkeur. Netjes geschuurd en met tectyl ingespoten en hij kwam er vlekkeloos doorheen 8-)

Vorige week 2 rondjes over de ring gereden. 9:13. Mooie tijd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.racetracker.de/piccontroller/picturePage/641141-466fbc76b22f2412d8441d1af116525f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Unknown Alien schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:46:
Ik heb hem vanochtend ook besteld. Elk review is goed. En idd kost €109
Hier >> click << had het je €30,- gescheeld.

[ Voor 16% gewijzigd door o0SmOkE0o op 27-08-2014 14:05 . Reden: verkeerde link :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
hhmm kijk ik erover heen?
Je link linkt alleen naar dit topic en dezelfde pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Unknown Alien schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:48:
[...]

hhmm kijk ik erover heen?
Je link linkt alleen naar dit topic en dezelfde pagina
Ik zie het :) Verkeerde link (is nu aangepast)

• Unknown Alien
Bedankt voor de link. Ik heb de webwinkel gevraagd of ze aan tegemoetkoming doen na de geplaatste bestelling of dat ik het terug moet sturen.

Kreeg snel de reactie terug.

Het is een andere goedkopere uitvoering de 5.0T. Die kost overal 80 euro. de 5.0 test & charge is een uitgebreidere model.

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Unknown Alien schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:25:
Bedankt voor de link. Ik heb de webwinkel gevraagd of ze aan tegemoetkoming doen na de geplaatste bestelling of dat ik het terug moet sturen.

Kreeg snel de reactie terug.

Het is een andere goedkopere uitvoering de 5.0T. Die kost overal 80 euro. de 5.0 test & charge is een uitgebreidere model.
Ik zie het nu (nu ik net wat verder op de site van ctek heb gekeken). Ik had zelf wat beter mijn huiswerk moeten doen :) .

• Unknown Alien
No worries. Je intentie was top :)

Vanavond even op de beemer zetten. Ben wel benieuwd wat de test zegt. Auto start verder wel prima alleen als het koud is dan heeft hij het moeilijk.

Nieuwe accu kost 150e zag ik. Varta silver 100ah

• sig69
Crosspost uit het show je auto topic, maar ik moet me hier ook even melden natuurlijk:
Wegens doorgerot chassis, deze eruit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fWhXDNBl.jpg
En deze erin:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kBdtRCpl.jpg
Me happy!! *O* *O*

Todo list:
-Snel zo'n gromaudio ding bestellen
-Misschien de houten interieur trim vervangen door geborsteld aluminium (vind ik toch wat minder "ouwe lullen" staan)
-Misschien de velgen laten opknappen
-Op de testbank om te kijken hoeveel van de originele 231 paarden nog wakker zijn

Verder blijft ie gewoon helemaal origineel.

Roomba E5 te koop

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Nice 8) Mooie kleur ook. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Verwijderd

Is er inmiddels een goede chiptuning mogelijk voor de F30 3.20i ED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

kendo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:44:
Ik heb de afgelopen week mijn '98 328i eens even onder handen genomen. Er waren meerdere rubberbussen van het achterste subframe verrot. Ook klapperde de auto behoorlijk over slecht wegdek.

Ik heb dus eerst een 2e hands subframe gekocht, deze opnieuw gespoten, en volledig voorzien van Meyle HD bussen.
Ik had al speciaal gereedschap om het achterste differentieel rubber te vervangen en heb dit gereedschap enigszins aangepast om ook de andere 4 grote bussen te kunnen persen. De 2 kleine diff. rubbers heb ik met een eigen gemaakte tool kunnen persen.

Toen de auto op bokken gezet en het hele spul uitgewisseld.
Ik heb meteen de motorolie + origineel filter, versnellingsbakolie en cardanolie vervangen door Castrol.
Ook heb ik de bussen voor de versnellingspook vervangen. En dat merk je nu duidelijk. De pook is nu weer superstrak.
Daarnaast ook meteen de stabilisator stangen + rubbers, voor en achter vervangen. Ook dat merk je meteen. De auto ligt veel strakker op de weg en het rammelen is nu weg.

Al met al 3 hele dagen bezig geweest. Gewoon lekker op mijn gemak alles gedemonteerd en gemonteerd. En alles weer netjes op het juiste moment vast gedraaid.

Wel ben ik meteen weer wat nieuwe problemen aan de achterkant tegen gekomen, waar ik gezien de algehele technische staat van de auto, toch ook wel een beetje rekening mee had gehouden, maar nog geen zin in had om aan te pakken.

* de draagarmrubbers zijn niet best meer.
* de kogelgewrichten van beide veerdragers zijn verrot(speling in alle richtingen).
* speling op de reactie armen

Dat komt er dus nog bij op mijn "to-do list" van:

* koppeling + vliegwiel vervangen
* remleidingen achter vervangen(putjes en dus APK afkeur )
Mooie strategie om gewoon een ander subframe op te knappen.

Alleen snap ik je resterende punten niet helemaal. Had je alleen de binnenste drager, of compleet met draagarmen? Want je hebt het geheel er zo'n beetje onderuit gehad en dan zou ik persoonlijk die dingen ook gelijk gedaan hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:40
Dat is en heel knappe wagen Sig69.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kendo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:44:
Was de ophanging van je subframe niet uitgescheurd? Bij mijn 323i zat het al aardig los :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sig69 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:12:
Crosspost uit het show je auto topic, maar ik moet me hier ook even melden natuurlijk:
[afbeelding]
En deze erin:
[afbeelding]
Me happy!! *O* *O*

Todo list:
-Misschien de houten interieur trim vervangen door geborsteld aluminium (vind ik toch wat minder "ouwe lullen" staan)
-Op de testbank om te kijken hoeveel van de originele 231 paarden nog wakker zijn

Mooie bak!

Kijk ook eens bij de Dension audio interfaces. Ik heb er zo een in mn E46 facelift zitten, werkt prima. Hoef je ook geen kabels bij te splicen oid, is gewoon volledig plug/play. Uit mn hoofd heb ik de Dension Lite BT, bij een winkel in Den Haag gekocht voor €115 incl kabels etc.

Prefacelift E46 328 is toch maar 193pk? Heb je een overgangsmodel 328/330?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dank u, dank u!
Kijk ook eens bij de Dension audio interfaces. Ik heb er zo een in mn E46 facelift zitten, werkt prima. Hoef je ook geen kabels bij te splicen oid, is gewoon volledig plug/play. Uit mn hoofd heb ik de Dension Lite BT, bij een winkel in Den Haag gekocht voor €115 incl kabels etc.
Bij de gromaudio set hoef je volgens mij ook geen kabels te splicen, het vervangt gewoon de cd wisselaar toch?
Het is een 330 8)

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 29-08-2014 09:31 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
noes schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:16:
[...]

Mooie bak!

Grom audio plug&play via MP; 4 tientjes. Werkt perfect. Is Dension ook te vinden voor weinig, wat ook perfect werkt ;)

Maar idd, welk E46 is het? aha een 330.

Maar heb Grom achterin zitten, kabels uit de cd-wisselaar en in de Grom! simpel

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 29-08-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sig69 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:31:
[...]

Bij de gromaudio set hoef je volgens mij ook geen kabels te splicen, het vervangt gewoon de cd wisselaar toch?

[...]

Het is een 330 8)
Ah, dacht dat de 330 alleen facelift versie van bestond, maar bedenk me net dat het vast anders is bij de Coupe dan bij de Sedan: ze hebben ook niet tegelijkertijd de facelift gehad.

Eerste wat ik zag op de afbeeldingen van Gromaudio waren kabeltjes met splicers enzo. Die gebruik ik liever niet, als het ook anders kan :) Overigens, de Dension die ik heb, zit ook Bluetooth op (wat wel aanrader is icm spotify op mn android mobiel). Zag dat dat bij Grom weer een losse kabel/module is.

Is wel een heel fijne uitbreiding trouwens, CD wisselaartje is leuk, maar toch vrij beperkt als je het vergelijkt met wat er allemaal op USB stick of mobiel past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:12

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb nog ergens zo'n dension BT ding liggen na verkoop van mijn E46.. mocht je interesse hebben. Past niet meer in de E90 :(

Na 10 maanden met een E46 330i gereden te hebben liet de financiële afdeling een upgrade toe. Met een budget van ~15k dacht ik wel een leuke 1-serie te kunnen kopen. Helaas bleek het Nederlandse aanbod van wagens veelal te bestaan uit crisisedities zonder climate control |:(

Uiteindelijk voor een behoorlijk volle E90 gekozen. Een 320i met 170pk. Meer dan genoeg vermogen en je merkt duidelijk dat een E46 na verloop van jaren een oude bak is geworden. Ik ben er blij mee:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9z0oCTicP6xYQcM1MACYktY3/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ggmos9WxwU9OtlbKoYNrBdin/medium.jpg

De auto is voorzien van 19"(!) velgen, sportinterieur, Idrive, enz enz. Heb er zelf al meteen een M3 stuur in gezet.

[ Voor 78% gewijzigd door Wimo. op 29-08-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
6 cd's lijkt heel veel maar in vergelijking met een paar GB usb stick stelt het helemaal niets voor natuurlijk. Ik heb gisteren twee cd's gebrand die hij allebei niet pakte, dus meteen maar zo'n gromaudio set besteld. Heb ook geen zin om elke keer cd's te gaan lopen branden. Ach, na een paar honderd keer de usb stick in en uit te prikken heb je'm terugverdiend.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wimo. schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:46:
Ik heb nog ergens zo'n dension BT ding liggen na verkoop van mijn E46.. mocht je interesse hebben. Past niet meer in de E90 :(

Na 10 maanden met een E46 330i gereden te hebben liet de financiële afdeling een upgrade toe. Met een budget van ~15k dacht ik wel een leuke 1-serie te kunnen kopen. Helaas bleek het Nederlandse aanbod van wagens veelal te bestaan uit crisisedities zonder climate control |:(

Uiteindelijk voor een behoorlijk volle E90 gekozen. Een 320i met 170pk. Meer dan genoeg vermogen en je merkt duidelijk dat een E46 na verloop van jaren een oude bak is geworden. Ik ben er blij mee:

De auto is voorzien van 19"(!) velgen, sportinterieur, Idrive, enz enz. Heb er zelf al meteen een M3 stuur in gezet.
Lekker bakkie hoor! De velgen maken 'm lekker sportief.
Maar dat je geen 1-serie hebt kunnen vinden joh. Geen nood, dit is nog beter.
Mijn 1-serie (met climate controle :9 ) is afgelopen week de 200000 gepasseerd. Of ik daar nou blij mee moet zijn of juist niet, weet ik niet :+

offtopic:
Ik zou wel een beetje voorzichtig zijn met de foto's. Ik zie nu precies waar de foto is gemaakt. (Een stad die aan de A2 ligt ;))

[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 29-08-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:03
[...]en je merkt duidelijk dat een E46 na verloop van jaren een oude bak is geworden.
Misschien had je em dan moeten onderhouden 8)7 Anyway, wat je nu heb is ook niet verkeerd :)

[ Voor 8% gewijzigd door _eXistenZ_ op 29-08-2014 22:38 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Cheesy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:03:
[...]

Lekker bakkie hoor! De velgen maken 'm lekker sportief.
Maar dat je geen 1-serie hebt kunnen vinden joh. Geen nood, dit is nog beter.
Mijn 1-serie (met climate controle :9 ) is afgelopen week de 200000 gepasseerd. Of ik daar nou blij mee moet zijn of juist niet, weet ik niet :+

offtopic:
Ik zou wel een beetje voorzichtig zijn met de foto's. Ik zie nu precies waar de foto is gemaakt. (Een stad die aan de A2 ligt ;))
Ik heb laatst een 1 serie gekocht, alles erop en eraan maar geen cruise control, was ook als optie 2000 euro volgens de verkoper (maar goed dat is een verkoper, dus ik weet het niet zeker) en nabouwen kost 500 tot 700 euro. Dus misschien is dat de reden.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:37:
[...]

Misschien had je em dan moeten onderhouden 8)7 Anyway, wat je nu heb is ook niet verkeerd :)
Een auto gaat natuurlijk ook niet eindeloos mee, ook al onderhoud je hem goed. Lak, onderstel, rubbers slijten/corroderen/verweren gewoon na 15 jaar, merk het ook bij mijn E46. Daarnaast is het interieur ook gewoon gedateerd, al boeit mij dat niet zo. Wat me wel boeit is hoe het rijdt, wat dat betreft zou ik liever een (in goede staat verkerende) E46 330i hebben dan een E90 320i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Mijn 330 is misschien 13 jaar oud, maar ik vind het zeker geen ouwe bak. Sowieso is het model tijdloos (vind ik), maar hij is ook gewoon supernetjes nog. Enige waar je aan merkt dat ie wat ouder is komt doordat er een cassette speler in zit

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

sig69 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:12:
[afbeelding]
En deze erin:
[afbeelding]
Me happy!! *O* *O*

Todo list:

Zo! Dat is geen verkeerde upgrade zeg :o Van een corsa'tje naar een puike BMW _/-\o_

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)

[afbeelding]

[afbeelding]

Fraai!, wat heeft ie gelopen?.
Zit zelf ook te kijken om mijn E46 te vervangen voor een E90, 320 of 325. Valt me wel op dat het aanbod aan 6 cilinder best beperkt is in Nederland. F30 (320i) is ook leuk maar nog aardig aan de prijs momenteel.
Even snel op mobile.de gekeken voor een leuke import maar dit lijkt niet gek veel uit te maken.... je betaal gewoon minimaal 25k voor een F30.
Oxellaar schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 07:08:
[afbeelding] :(
Mijne zit in een stadium hiervoor momenteel; de M en W zijn verdwenen van het logo :|.

[ Voor 16% gewijzigd door Tortelli op 31-08-2014 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:37:
[...]

Lol, ik durf blindelings te zeggen dat mijn ex 330i prima was onderhouden. Ik heb van 2001 tot 2014 meerdere E46's (323i,328i,330i) en E39's gereden (528i,540i) varierend van 3 tot 12+ jaar oud. Ik weet precies wat er mis gaat en wat goed is aan die wagens. Dit is mijn eerste E90 en eerste 4 cilinder. Uiteraard mist het ding wat koppel onderin maar het rijdt prima. Het afwerkingsniveau aan de binnen en buitenkant is gewoon veel hoger. Het rijgenot is ook hoger , de wagen is stiller, schakelt vele malen beter en rijdt strakker.

Mijn collega heeft een F30 en het verschil tussen die en mijn E90 is kleiner dan het verschill tussen de E46 en E90.
Fraai!, wat heeft ie gelopen?.
Zit zelf ook te kijken om mijn E46 te vervangen voor een E90, 320 of 325. Valt me wel op dat het aanbod aan 6 cilinder best beperkt is in Nederland. F30 (320i) is ook leuk maar nog aardig aan de prijs momenteel.
Even snel op mobile.de gekeken voor een leuke import maar dit lijkt niet gek veel uit te maken.... je betaal gewoon minimaal 25k voor een F30.
140k, er staan toch genoeg 325i's in NL. ALs je het budget kan strectchen naar 20k kom je een heel eind. Ik heb bewust voor een 4 clilinder gekozen die goed vol is. Het budget kon ook naar 20k en dan kom je op 335i terrein. Probleem is dat ik te veel km's rij voor zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Budget is geen groot probleem, ik zoek alleen een auto met <100k.
Wimo. schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 10:33:
[...]

Het rijgenot is ook hoger , de wagen is stiller, schakelt vele malen beter en rijdt strakker.

Mijn collega heeft een F30 en het verschil tussen die en mijn E90 is kleiner dan het verschill tussen de E46 en E90.
Het schakelen van mijn E46 (318ci) vind ik vrij matig. Er zit behoorlijk wat speling op, de slagen zijn vrij lang en hij heeft wat temperatuur nodig..... Dat terwijl mijn auto maar 76k gelopen had toen ik hem kocht (nu ~133.000).

Mijn broer zijn (2013) A4 schakelt 10x beter net als de Ford Ka van mijn moeder 8)7. Je moet ook redelijk je best doen om "mooi vloeiend" te schakelen itt tot b.v. de Ka.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 31-08-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

De meeste zullen nu roepen dat je de CDV moet weghalen, maar ook dat zorgt er niet voor dat het veel beter gaat..

Ik zou naar mobile.de uitwijken, hier in NL staan helaas veel crisisedities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Wimo. schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 10:33:
[...]
140k, er staan toch genoeg 325i's in NL. ALs je het budget kan strectchen naar 20k kom je een heel eind. Ik heb bewust voor een 4 clilinder gekozen die goed vol is. Het budget kon ook naar 20k en dan kom je op 335i terrein. Probleem is dat ik te veel km's rij voor zo'n ding.
Waarom meteen 335i, 325i had toch ook gekund? Verschil in performance tussen 325i/335i is kleiner dan tussen 320i/325i. Als je veel km's maakt had je ook een 320d kunnen halen (eventueel nog chiptunen). Ik kan wel begrijpen dat niet iedereen waarde hecht aan meer vermogen, maar dan vind ik het wel opmerkelijk dat je hiervoor een 540i en 330i gehad hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Het Fantoom schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:52:
[...]

Waarom meteen 335i, 325i had toch ook gekund? Verschil in performance tussen 325i/335i is kleiner dan tussen 320i/325i. Als je veel km's maakt had je ook een 320d kunnen halen (eventueel nog chiptunen). Ik kan wel begrijpen dat niet iedereen waarde hecht aan meer vermogen, maar dan vind ik het wel opmerkelijk dat je hiervoor een 540i en 330i gehad hebt. :)
325i verbruik is een stuk hoger. Gewicht speelt hier ook een rol in. Ik kan met deze 320i rustig 1:13 rijden, was me met een 6 cilinder nooit gelukt, geloof me, ik heb het geprobeerd ;) Was eerst zelfs op zoek naar een 318i toen ik deze tegenkwwam.

Deze wagen heeft rond de 180pk op de krukas (FL motor), heb een meting liggen hier. Is ruim voldoende. Diesel heb ik overwogen maar de motoren in deze prijsklasse zijn niet het meest betrouwbare rond de 100-150k. Daarnaast is het diesel ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 31-08-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Tortelli schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 11:40:
Budget is geen groot probleem, ik zoek alleen een auto met <100k.

[...]

Het schakelen van mijn E46 (318ci) vind ik vrij matig. Er zit behoorlijk wat speling op, de slagen zijn vrij lang en hij heeft wat temperatuur nodig..... Dat terwijl mijn auto maar 76k gelopen had toen ik hem kocht (nu ~133.000).

Mijn broer zijn (2013) A4 schakelt 10x beter net als de Ford Ka van mijn moeder 8)7. Je moet ook redelijk je best doen om "mooi vloeiend" te schakelen itt tot b.v. de Ka.
Verbaast me wel, heb 2 e46 3 series gehad en regelmatig in een A4 uit die periode gereden. Audio had toen echt een veel slechtere handbak. BMW handbak schakelt echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Wimo. schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:27:
[...]

325i verbruik is een stuk hoger. Gewicht speelt hier ook een rol in. Ik kan met deze 320i rustig 1:13 rijden, was me met een 6 cilinder nooit gelukt, geloof me, ik heb het geprobeerd ;) Was eerst zelfs op zoek naar een 318i toen ik deze tegenkwwam.

Deze wagen heeft rond de 180pk op de krukas (FL motor), heb een meting liggen hier. Is ruim voldoende. Diesel heb ik overwogen maar de motoren in deze prijsklasse zijn niet het meest betrouwbare rond de 100-150k. Daarnaast is het diesel ;(
Verschil in verbruik is volgens Spritmonitor gemiddeld 1,2l/100km tussen 320i en 325i, dus dat valt imo best mee.
En wat is het probleem met een diesel? De 320d schijnt fijner te rijden dan de 320i door meer koppel onderin en is iets sneller + chipbaar. Over de motorproblemen kan ik niet oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Ik heb mijn 540 verkocht om ruimte te maken voor een andere auto. De E90 blijft wel gewoon en bevalt heel goed moet ik zeggen. Nog even op zoek naar een setje 18" M-Sport velgen om het M-Sport pakket weer compleet te maken en dan is die wel klaar.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Het Fantoom schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:44:
[...]

Verschil in verbruik is volgens Spritmonitor gemiddeld 1,2l/100km tussen 320i en 325i, dus dat valt imo best mee.
En wat is het probleem met een diesel? De 320d schijnt fijner te rijden dan de 320i door meer koppel onderin en is iets sneller + chipbaar. Over de motorproblemen kan ik niet oordelen.
Ik rij voornamelijk korte stukken,dan is een 6-cilinder absoluut niet gunstig. Voor een diesel is dat ook slecht. Een 3xxi is gewoon een eenvoudige motor vergeleken met de dieselbroer. En ik heb geen zin in de vele kwaaltjes die de diesels uit die bouwjaren krijgen. In mijn situatie is diesel gewoon niet aantrekkelijk genoeg. De overheid helpt daar overigens ook niet aan mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Jongens ik ben op zoek hoe de spiegelverwarming aan moet. Ik dacht via de achterruitverwarming maar er gebeurd niets. Ik heb een 1 serie f20. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik heb er pas ook op gelet bij die van mij (E87).
Ik weet zeker dat er spiegelverwarming in zit want er is pas een beschadigde spiegel vervangen (gelukkig garantie). Volgens mij is het niet zo dat de achterruitverwarming ingeschakeld moet worden bij BMW. De spiegelverwarming gaat automatisch aan bij temperaturen onder de x graden Celsius meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Cheesy schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:07:
Ik heb er pas ook op gelet bij die van mij (E87).
Ik weet zeker dat er spiegelverwarming in zit want er is pas een beschadigde spiegel vervangen (gelukkig garantie). Volgens mij is het niet zo dat de achterruitverwarming ingeschakeld moet worden. De spiegelverwarming gaat automatisch aan bij temperaturen onder de x graden Celsius.
Ik wil hem ook zelf kunnen opzetten. Deze dagen zijn al m'n ramen smorgens helemaal aangeladen en moet de ruitverwarming op. na 20 minuten rijden zijn m'n spiegels nog helemaal aangeladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dan zou ik je zekeringen even nameten. Ik rij 6 minuten naar m'n werk en na 2 minuten zijn de spiegels opgedroogd. Automagisch zonder maar 1 knopje aan te raken.

[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 01-09-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:37
De spiegelverwarming is inderdaad niet handmatig in te stellen. Deze werkt bij een bepaalde temperatuur en dan zelfs nog in stappen. Dus onder 0 graden 100%, Tot 5 graden 80% etc.

Niet altijd even makkelijk want soms wil je ze gewoon handmatig kunnen forceren. Geen idee waarom dat niet is ingebouwd.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Om dezelfde reden dat de koelwatertemperatuurmeter vaak achterwege wordt gelaten tegenwoordig.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Zo de gromaudio zit er in. Ging redelijk soepel, en werkt als een speer!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Cheesy schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:08:
Dan zou ik je zekeringen even nameten. Ik rij 6 minuten naar m'n werk en na 2 minuten zijn de spiegels opgedroogd. Automagisch zonder maar 1 knopje aan te raken.
Vandaag ook even geprobeerd zonder achterruitverwarming, spiegels zijn inderdaad al bijna droog als ik de straat uit ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
sig69 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:06:
Zo de gromaudio zit er in. Ging redelijk soepel, en werkt als een speer!
Kan je ook folders kiezen?

Vraag.

Ik heb voor beide draagarmen+fuseekogel laten vernieuwen. Morgen laat ik voor uitlijnen.

Als ik langzaam in parkeer en het stuur helemaal naar links of rechts stuur dan draait het stuur automatisch die kant op. En als hij helemaal ingedraaid is en ik wil terug draaien dan voelt het alsof het stuur een beetje vast zit. Dan een fractie meer kracht zetten en dan voelt er een soort plop.

Verder stuurt hij veel beter, alleen is uitlijnen natuurlijk wel nodig.

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik ben al terug geweest naar de garage en die zeggen dat alles er goed op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ja, een map op de usb stick wordt gezien als een cd.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
blubbers schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:01:
Jongens ik ben op zoek hoe de spiegelverwarming aan moet. Ik dacht via de achterruitverwarming maar er gebeurd niets. Ik heb een 1 serie f20. :)
Heb je het wel? Niet standaard op de F20. Enkel aanwezig als je mistlichten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat is wel een vreemde combinatie, dat het meegeleverd wordt als je mistlichten bestelt. Het zou kunnen kloppen want in mijn F20 heb ik wel spiegelverwarming, maar inderdaad ook de mistlichten.

Spiegelverwarming gaat aan met de achterruitverwarming.

@blubbers: zitten er mistlichten op jouw F20?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
sig69 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:49:
6 cd's lijkt heel veel maar in vergelijking met een paar GB usb stick stelt het helemaal niets voor natuurlijk. Ik heb gisteren twee cd's gebrand die hij allebei niet pakte, dus meteen maar zo'n gromaudio set besteld. Heb ook geen zin om elke keer cd's te gaan lopen branden. Ach, na een paar honderd keer de usb stick in en uit te prikken heb je'm terugverdiend.
Hoe ga je dit inbouwen en programmeren? Mijn ervaring is namelijk dat het erg lastig is om iemand te vinden die dat voor je wil doen. Dealers zeggen altijd dat het niet kan, of dat het 180 euro kost.

Ik heb afgelopen week samen met een vriend een GROM unit (MST3 Plus, MOST dus) ingebouwd in zijn E90. Daarna hebben we de CD wisselaar geactiveerd. Echt heel leuk om te doen. :) Maar best complex.

Ik heb zelf een Mini One uit 2008, ook met MOST. Daar heb ik zelf ook een MST3 Plus in zitten. Werkt perfect, maar het apparaat zelf heeft soms nog wat kuren. Gelukkig werkt GROM de laatste tijd wel hard aan nieuwe en betere firmware!

Ik heb ontdekt dat je VEEL meer kunt doen dan alleen maar de CD wisselaar activeren. Al die opties die je in een pakket kan kopen (zoals ramen automatisch dicht etc) kun je ook gewoon programmeren. Binnenkort maar eens wat dieper mee gaan. :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31.0-8/841082_10151530190591467_1487243963_o.jpg
Dit is mijn auto. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hoe ga je dit inbouwen en programmeren? Mijn ervaring is namelijk dat het erg lastig is om iemand te vinden die dat voor je wil doen. Dealers zeggen altijd dat het niet kan, of dat het 180 euro kost.
Hij zit er al in. Stelt niks voor hoor, ik was in minder dan een uur klaar. En dan ben ik nog niet eens heel handig. Ik weet niet wat je met programmeren bedoeld?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:27
Hopelijk kan ik op 30 september mij officieel een BMW bezitter noemen. Heb dan namelijk als het goed is mijn praktijkexamen gehaald en ga dan in een e90 320d die ik van mijn vader en mijn oom cadeau heb gekregen.

Er moet nog wel het één en ander aan gebeuren, de voor- en achterbumper moeten opnieuw gespoten worden en ik wil er ook nog nieuwe velgen onder. De 16 inch die er nu onder zit vind ik te klein, ik zou namelijk graag 18 inch eronder willen hebben.

De auto was trouwens van mijn oom, maar hij heeft na 9 die auto dus aan mij cadeau gedaan en zelf een BMW 5 serie uit 2013 gekocht van het facelift model.

De kilometerstand is ongeveer 620.000 km en mijn oom was de eerste eigenaar van deze auto. Tot die tijd blijf ik met mijn Ligier 162 Ambra GLS rijden, met welgeteld 4kW!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
kahraman11 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:03:
Hopelijk kan ik op 30 september mij officieel een BMW bezitter noemen. Heb dan namelijk als het goed is mijn praktijkexamen gehaald en ga dan in een e90 320d die ik van mijn vader en mijn oom cadeau heb gekregen.

Er moet nog wel het één en ander aan gebeuren, de voor- en achterbumper moeten opnieuw gespoten worden en ik wil er ook nog nieuwe velgen onder. De 16 inch die er nu onder zit vind ik te klein, ik zou namelijk graag 18 inch eronder willen hebben.

De auto was trouwens van mijn oom, maar hij heeft na 9 die auto dus aan mij cadeau gedaan en zelf een BMW 5 serie uit 2013 gekocht van het facelift model.

De kilometerstand is ongeveer 620.000 km en mijn oom was de eerste eigenaar van deze auto. Tot die tijd blijf ik met mijn Ligier 162 Ambra GLS rijden, met welgeteld 4kW!!!
Ik zie dat je 17 bent, dan moet je toch voorlopig nog met iemand naast je rijden? Dus je vader/moeder tot aan je 18de.
620k km is nog al wat.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:27
PM_Petrol schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:12:
[...]

Ik zie dat je 17 bent, dan moet je toch voorlopig nog met iemand naast je rijden? Dus je vader/moeder tot aan je 18de.
620k km is nog al wat.
Jammer genoeg wel, maar ik mag er dan eindelijk in rijden. Hij staat namelijk al een paar weken voor de deur...
Over die 620.000 km: de auto is altijd bij mijn vader in onderhoud geweest, hij weet dus de volledige geschiedenis. Op de auto zit nog steeds de eerste turbo bijvoorbeeld.
In februari word ik zestien dus dan mag ik alleen met de BMW naar school heen rijden. Tot die tijd blijf ik lekker in mijn brommobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:33
Gisteren waren we een dagje aan zee in Oostende (neen, niet voor die Rode Duivels fan-dag, flikker op met dat voetbalgezever) en daar stond een stand van BMW met *tromgeroffel* de BMW 2 Active Tourer die pas enkele weken later in de showroom komt...

Ziet er een beetje uit als een samengeperste 3 serie met een X1 sausje er bij, waardoor het dashboard en de zetels allemaal wat hoger zitten, voor de rest dezelfde afwerkingsgraad als bij een 1 à 3 serie, maar jammer genoeg voorwielaandrijving, nu ja, ik ben benieuwd wat BMW er van gemaakt heeft aangezien het hun eerste model is met FWD. 1 op 1 concurrent met de B-klasse van Mercedes. Beenruimte aan de achterkant was dan wel weer een plus, want "de Active Tourer heeft evenveel beenruimte als een 7 serie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Ik snap het model nog steeds niet. Als je wat ouder bent en hoger wilt zitten, maar nog altijd van BMW houdt, koop je een X1.

Heb je niet zoveel met BMW hebt, koop je een A of B klasse, een Countryman, een Quashquai ofzo.

Het lijkt of BMW met spoed op zoek is naar nieuwe klanten (i3 en 2 AT lijken op andere doelgroepen te richten dan bestaande eigenaars), zonder zich te beseffen dat deze nieuwe klanten niet gaan doorstromen naar de lucratieve modellen. Ik zie persoonlijk de doelgroep voor een 2 AT niet zo snel doorstromen naar een 5- serie. En de i3 klanten, die bewegen met de grillen van de belastingwet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18

ScSi

Belg.

Er doen geruchten de ronde dat de volgende 1 mogelijk ook FWD krijgt. In dit opzicht zou het de nieuwe 2 AT nog meer kunnen verklaren.

De 2 AT is inderdaad de rechstreekse concurrent van de Mercedes-Benz B. Zolang ze maar klanten van de concurrentie kunnen afsnoepen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Maar de verkoop markt blijft nog steeds laag.
Het lijkt erop dat er enkel nog maar leaseauto's worden verkocht.
En die willen niet zoveel bijtelling betalen. Dus zuinige auto's met lage bijtelling of goedkope catalogusprijs.
En met nieuwe regels/eisen voor de komende jaren, lijkt het me moeilijker te worden om de concurrentie goed aan te kunnen.

Waar blijven de 14% versies van de 1, 3 (en 5)?
Bij audio en VW lijken deze er wel aan te komen.
alhoewel ik de markt voor leaseauto's somber inzie; ze worden duurder (te duur?)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Meh, hier in Belgie valt het allemaal nog wel mee, maar in Nederland zijn ze ze wel wat TE hard aan het pitsen in mijn ogen.

Als je ziet wat vandaag de dag nog in 14% zit ten opzichte van volgend jaar 8)7 . Zelfs een Audi A3 Ultra zit dan al niet meer in die regeling.

Nu ja, wat me hier wel opviel is dat de 1-serie (huidige wagen) best slecht in leasing zat, zeker ten opzichte van een A3 Berline. De keus was redelijk snel gemaakt, ook functioneel want de 1-serie daar kan je geen Adaptive Cruise Control op krijgen, waar dat wel het geval is bij de A3... Hell, zelfs op een Polo kan je het tegenwoordig krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Welk spul gebruik jij om je koplampen weer knap te krijgen? Bij die van mij zit een lichte laag aanslag op van al het vuil. Dit gaat er natuurlijk niet vanaf met een beetje dreft.

En brandstoffilter zelf vervangen? Moet toch te doen zijn voor de deur?

[ Voor 21% gewijzigd door Unknown Alien op 08-09-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Goh, sinds mijn broer eens met een schuursponsje over de koplampen en bumper is gegaan trek ik me dat al niet meer zo fel aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:37
SPee schreef op maandag 08 september 2014 @ 01:46:
Maar de verkoop markt blijft nog steeds laag.
Het lijkt erop dat er enkel nog maar leaseauto's worden verkocht.
En die willen niet zoveel bijtelling betalen. Dus zuinige auto's met lage bijtelling of goedkope catalogusprijs.
En met nieuwe regels/eisen voor de komende jaren, lijkt het me moeilijker te worden om de concurrentie goed aan te kunnen.

Waar blijven de 14% versies van de 1, 3 (en 5)?
Bij audio en VW lijken deze er wel aan te komen.
alhoewel ik de markt voor leaseauto's somber inzie; ze worden duurder (te duur?)
Nederlandse markt is gewoon niet boeiend genoeg voor de premium merken uit Duitsland. Er is gewoon geen focus op hele zuinige modellen. VW als concern heeft er meer baat bij middels VW, Skoda en Seat. Hier kan Audi mooi van profiteren.
Unknown Alien schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:06:
Welk spul gebruik jij om je koplampen weer knap te krijgen? Bij die van mij zit een lichte laag aanslag op van al het vuil. Dit gaat er natuurlijk niet vanaf met een beetje dreft.

Volgens mij is de enige optie om ze te laten polijsten. Maar daar hoor ik ook wisselde verhalen over, de 'speciale' coating zou er namelijk mee af komen. Wat daar van waar is weet ik niet, mijn inziens is de coating vaak toch al in een slecht stadium.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
RomeoJ schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:07:
Dat is wel een vreemde combinatie, dat het meegeleverd wordt als je mistlichten bestelt. Het zou kunnen kloppen want in mijn F20 heb ik wel spiegelverwarming, maar inderdaad ook de mistlichten.

Spiegelverwarming gaat aan met de achterruitverwarming.

@blubbers: zitten er mistlichten op jouw F20?
Geen mistlampen, maar volgens de brochure is het standaard.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze ochtend op de ring van Brussel een i8 gespot!

Ik ging er vrolijk langs want hoe groen zo'n sportwagen ook mag zijn je kan er nog altijd niet mee door de file heen rijden. Knappe verschijning wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Afeglopen week stond er een soort demonstratie op High Tech Campus (Eindhoven). Flink aantal i3's, paar exemplaren Tesla model S en een of twee i8's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Unknown Alien schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:06:

Heb dit filmpje een tijdje terug toevallig gezien: YouTube: How To Restore Headlights (VIDEO) - Detail Garage (S1E1)
Je hoeft natuurlijk niet alles van dat merk te kopen, maar vergelijkbare producten van andere merken kan ook. Misschien heb je er wat aan. Carclean.nl biedt veel spullen aan.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat betreft herstellen van je koplampen, kijk even hier:

max in "Show je auto - deel 140 - Zomertopic!"

Heb toevallig een paar weken geleden hetzelfde gedaan, prima resultaat. Na een 2e keer schuren en polijsten heb ik als sealant uiteindelijk Meguiar`s Headlight Protectant gebruikt. :)

Als je echt diepe aanslag hebt kun je beginnen met korrel 600 om "door" te schuren. Daarna korrel 1000 en eventueel nog een laatste keer met 3000 om het echt af te maken. Daarna polijsten en je koplampen zijn weer zo glad als een spiegel.

[ Voor 23% gewijzigd door max op 08-09-2014 23:41 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
blubbers schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:48:
[...]

Geen mistlampen, maar volgens de brochure is het standaard.. :)
Ikzelf heb geen spiegelverwarming (F20). De eerste koude ochtend heb ik gevloekt en meteen gebeld met de dealer; "Oh, maar mijnheer, dat zit niet standaard op een ééntje hoor. Die optie zit bij de mistlichten."
Die heb ik dan weer niet, wegens nauwelijks nodig en ik heb de wagen maar voor twee jaar. (lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
PM_Petrol schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:14:
[...]

Heb dit filmpje een tijdje terug toevallig gezien: YouTube: How To Restore Headlights (VIDEO) - Detail Garage (S1E1)
Je hoeft natuurlijk niet alles van dat merk te kopen, maar vergelijkbare producten van andere merken kan ook. Misschien heb je er wat aan. Carclean.nl biedt veel spullen aan.
max schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:27:
Wat betreft herstellen van je koplampen, kijk even hier:

Heb toevallig een paar weken geleden hetzelfde gedaan, prima resultaat. Na een 2e keer schuren en polijsten heb ik als sealant uiteindelijk Meguiar`s Headlight Protectant gebruikt. :)

Als je echt diepe aanslag hebt kun je beginnen met korrel 600 om "door" te schuren. Daarna korrel 1000 en eventueel nog een laatste keer met 3000 om het echt af te maken. Daarna polijsten en je koplampen zijn weer zo glad als een spiegel.
Thanks. Leuk klusje voor de zondag.

Koplampen hebben geen extreme aanslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
Zo, mag me ook weer melden in dit Topic. Sinds vorige week de gelukkig eigenaar van een 523I E39 ( foto's volgen vanavond ).

Was eerst aan het rondkijken naar een E60 maar op de 1 of andere manier vind ik deze niet zo fijn rijden, in ieder geval niet mijn auto.

Ik kwam per toeval bij deze uit, zeer nette auto, 200K gereden en bj. 2000. Uiteraard automaat ( meteen afspraak gemaakt bij ZF Duitsland voor een servicebeurt ).

Volgende opties aan boord :

Kleur: Transsilver metallic, shadowline uitvoering

* Automaat
* Xenon
* Comfortstoelen ( Elec. )
* PDC
* Rollo achter en zijschermen achter
* Telefoon
* Niveauregeling
* Climate control
* BMW Business CD

Nog een paar kleine puntjes aanpakken en kan ik hier een leuk aantal kilometers bij op gaan zetten. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Lekker! Ik heb van de week ook even gekeken naar een e39, dat wil ik eigenlijk als volgende auto. Of een X5.

Maarja, aan de andere kant; met de 5-7000km per jaar die ik rij is dat ook niet heel nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Nighthawk12 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:26:
Zo, mag me ook weer melden in dit Topic. Sinds vorige week de gelukkig eigenaar van een 523I E39 ( foto's volgen vanavond ).

Was eerst aan het rondkijken naar een E60 maar op de 1 of andere manier vind ik deze niet zo fijn rijden, in ieder geval niet mijn auto.

Ik kwam per toeval bij deze uit, zeer nette auto, 200K gereden en bj. 2000. Uiteraard automaat ( meteen afspraak gemaakt bij ZF Duitsland voor een servicebeurt ).

Volgende opties aan boord :

Kleur: Transsilver metallic, shadowline uitvoering

* Automaat
* Xenon
* Comfortstoelen ( Elec. )
* PDC
* Rollo achter en zijschermen achter
* Telefoon
* Niveauregeling
* Climate control
* BMW Business CD

Nog een paar kleine puntjes aanpakken en kan ik hier een leuk aantal kilometers bij op gaan zetten. :9~
Feli met de aankoop d:)b

Wat vind je niet lekker rijden aan de E60??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
Unknown Alien schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:40:
[...]

Feli met de aankoop d:)b

Wat vind je niet lekker rijden aan de E60??
Rijgedrag, en de strakke / zakelijke afwerking. De E39 geeft mij veel meer het gevoel met iets tijdloos / bijzonders onderweg te zijn, en buiten dat het rijdt gewoon super.

Maar dit is uiteraard heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:35
En je hebt meer voor minder natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/BMW_M5_E39_(Blue).jpg

Dat vind ik echt de mooiste kleur voor een e39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
418O2 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:53:
En je hebt meer voor minder natuurlijk.

[afbeelding]

Dat vind ik echt de mooiste kleur voor een e39.
Zeker een mooie kleur, maar mij te opvallend, ik hou van een mooie ingetogen kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
freelh schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:43:
[...]

Ikzelf heb geen spiegelverwarming (F20). De eerste koude ochtend heb ik gevloekt en meteen gebeld met de dealer; "Oh, maar mijnheer, dat zit niet standaard op een ééntje hoor. Die optie zit bij de mistlichten."
Die heb ik dan weer niet, wegens nauwelijks nodig en ik heb de wagen maar voor twee jaar. (lease)
Volgens de catalogus is het standaard. Hoe lang heb jij jouw wagen al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
blubbers schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:20:
[...]

Die is nu 14 maanden oud, 34k km. Wel België :-). Opties etc. durven wel eens te verschillen.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Een BMW topic op tweakers, dat voorspelt veel goeds!

Ik loop sinds kort weer met het idee rond om mezelf te gaan orienteren op de aanschaf van van een 3-serie (E90, E92, E93, bj rond de 2009 à 2010, 320i).

Ik heb mezelf nooit eigenaar mogen noemen van een BMW, maar ik heb voldoende ervaring op mogen doen in een 330ci (2003) en een 530i (2005). Wat waren beide auto's fijn!

In de loop der tijd heb ik gemerkt dat ik behoefte heb aan een frisse auto met "fun". Mijn eerste auto was een MG TF 135, heerlijk autotje (en voornamelijk fun). Hedendaags ben ik een zeker niet ontevreden eigenaar van een Citroën Ds3 (1.6 120pk). Prima auto, maar het mist toch vaak de echte fun factor, net iets te braaf allemaal.

Vandaar de eerste voorzichtige stappen richting de zoektocht naar een geschikte auto.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• t_captain
Je zou ook de bouwjaren iets kunnen rekken naar bv 2007-2009 (de eerste jaren van de EfficientDynamics facelifts) en een 325i of 330i in je zoektocht opnemen.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:38

Edd

Ik zal mijzelf ook maar eens hier melden. Een paar weken geleden liep ik tegen dit topic aan en heb al wat mee zitten lezen.

Sinds afgelopen mei ben ik de bezitter van een BMW 125i Coupe in de kleur Le-mans blauw, uiteraard met M-sportpakket en Shadow-line om het af te maken. Daarnaast zijn de opties: Xenon, PDC, Navigatie + HiFi systeem, Climate Control e.d. gemonteerd.

Het is niet mijn eerste BMW, hiervoor reed ik een 120i 3-deurs versie. Maar deze viel mij motorisch gezien tegen en persoonlijk sprak het Coupe model mij meer aan. Na een jaar hierin te hebben gereden bood de kans zich aan om de 125i aan te schaffen en heb dat dan ook maar gedaan. Tot op heden geen spijt van ;)

-

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dat klinkt als een hele mooie complete 125i Edd!
Heb je misschien ook foto's :p?

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:38

Edd

Het is ook een complete 125i inderdaad. Enige puntje wat ik (persoonlijk) mis is het Harman Kardon systeem. Dat zat wel in de 120i, maarja een speakersysteem aanpassen/uitbreiden is makkelijker dan een motorwisselen ;)
Ik zal vanavond eens even een foto opzoeken.

-

• sig69
Even wat radio vraagjes:

Weet iemand hoe ik met deze radio in het "verborgen menu" kom?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/svsLNbi.jpg
Ik vond wel dit:
1. Turn Radio Off.
2. Turn Radio On.
3. Press and hold the "m" button for about 10 seconds.
4. Press < or > to navigate, you will need to go to the GAL screen, the speed adjustment settings is a 1-5 setting.
5. Turn radio off to exit.
Maar wat is de "m" button op deze?

Reden is dat ik de instelling wil veranderen die bepaalt hoeveel harder de radio gaat bij een bepaalde snelheid. Hij gaat nu van standje lekker muziek luisteren naar standje gehoorschade namelijjk.

Verder heb ik nu de gromaudio ingebouwd, maar ik zie maar iets van 8 karakters van de track info, is dit een beperking van de radio? Er is nog ruimte zat op het scherm.

Roomba E5 te koop

• HyperBart
blubbers schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:20:
[...]

Is niet standaard, dat kan ik wel 100% zeker bevestigen. Is alleen met mistlampen. Ook al meerdere keren voorbij gekomen (nofi) ;)

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:44

mambo No5

Bad Apple?

sig69 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:50:
Even wat radio vraagjes:

Weet iemand hoe ik met deze radio in het "verborgen menu" kom?
[afbeelding]
Ik vond wel dit:

[...]

Maar wat is de "m" button op deze?

Reden is dat ik de instelling wil veranderen die bepaalt hoeveel harder de radio gaat bij een bepaalde snelheid. Hij gaat nu van standje lekker muziek luisteren naar standje gehoorschade namelijjk.

Verder heb ik nu de gromaudio ingebouwd, maar ik zie maar iets van 8 karakters van de track info, is dit een beperking van de radio? Er is nog ruimte zat op het scherm.
Mute wellicht? :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• blubbers
HyperBart schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:28:
[...]

Is niet standaard, dat kan ik wel 100% zeker bevestigen. Is alleen met mistlampen. Ook al meerdere keren voorbij gekomen (nofi) ;)
Hij staat ingepland bij de garage, volgens hen zou ik het moeten hebben. Ben wel benieuwd wat hun uitleg gaat zijn als het toch niet zo is.. Maar waarom staat het dan wel als standaard in de catalogus?

• joskuiper
  • Laatst online: 17-09 15:14

joskuiper

PapaCooper

Nieuwe wielen :)

Dit zijn mijn winterwielen:
Rondom 18" / 8.5J / ET20 met 225/40 banden
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto800-FDCEP6VG.jpg

Dit was mijn zomersetup:
Voor 19"/8.5J/ET20 en achter 19"/9.5J/ET25 met voor 225/35 en achter 255/30
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto800-T4JMZMLM.jpg

En mijn nieuwe setup ter vervanging van de Alpina's:
Voor 19"/8.5J/ET20 en achter 19"/9.5J/ET30 met voor 225/35 en achter 255/30
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto800-RBN6CHIN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto800-KAK88ER6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto800-ZPMG6KUQ.jpg

De uitlaat onlangs ook laten veranderen.
Van de standaard 2 pijpen aan 1 zijde met performance demper naar een 335i look met performance demper (eindstukken zijn 90mm).
Ook de standaard achterlichten vervangen door de Black Lines.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto800-VIYMJ7L6.jpg

Nu alleen nog kijken voor (carbon?) splitters...

[ Voor 9% gewijzigd door joskuiper op 11-09-2014 00:16 ]

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• sig69
Kijk dat zijn mooie winterwielen!

Roomba E5 te koop

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Vet hoor, staat goed!
Blackline achterlichten ben ik nooit een fan van geweest, maar rest is top, zeker met die motorisering.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 18-09 13:57
Dan heb je alle dikke velgen wel gehad zo'n beetje, wauw :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Inderdaad, toffe auto. Gelukkig geen 316i :+
Pagina: 1 ... 83 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.