Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.758 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:51
Is het alleen bij een bepaalde snelheid dat trillen?

Wel frusty zo voor je vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
And my story continues...

Vandaag voor de 2de maal dat ze de linker-voorspeaker vervangen en me vertellen dat het nu wel opgelost is. Stap ik in de auto en is het er nog steeds??? Ga ik de monteur erbij vragen die eerder verteld dat het probleem opgelost is en laat ik het probleem horen. Nadien wel ineens bevestigen dat het probleem er nog steeds is..
Dat is dus al 3 volledige dagen dat de auto in de garage staat voor een stomme speaker..

Volgens mij is de versterker gewoon defect maar die zal wel duurder zijn om te vervangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik ben net terug van een tripje Noorwegen met mijn F20 116d.

Geen spannende auto, niks bijzonders aan, zelfs de motor is niet wauw, maar ik sta er toch telkens van versteld hoe fijn een BMW rijdt. Zo "dynamisch" of vinnig reagerend.

Je kan daar in Noorwegen een heel mooi aantal wegen doen met het leukere bochtenwerk en dan is het afzetten van de tractiecontrole met een stapje (kort aantikken, dus geen 6 seconden in houden) toch oh zo fijn })

Binnen een goede twee maanden zwaai ik af in dit topic en stap ik over op de A3 Berline.

160k aan KM's op 2 jaar en 8 maanden met de einer, en ik heb van iedere kilometer genoten! *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:27

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Video van BMW:

Welcher BMW erobert hier mit Dynamik die Stadt?
Jetzt mitraten – die Auflösung erfahren Sie am 04.08.2014.

Ik ben benieuwd :)

Deze 'driftmob' is ook geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Die eerste doet me denken aan de Getaway in Stockholm serie. :)
De tweede is idd geweldig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Stond vandaag voor het stoplicht in Rotterdam met een auto met een GoPro erop naast me, dus ik keek achter me, en heuj, daar stond een i8 :D Toen het groen werd stoof de i8 er links langs en bleek er ook nog een mooie oude 8-serie bij te horen. Ben benieuwd of ik m'n cabrio nog ga terugzien in een i8-filmpje.

De i8 blijft verder een moddervette bak O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
HyperBart schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:25:
Ik ben net terug van een tripje Noorwegen met mijn F20 116d.

Geen spannende auto, niks bijzonders aan, zelfs de motor is niet wauw, maar ik sta er toch telkens van versteld hoe fijn een BMW rijdt. Zo "dynamisch" of vinnig reagerend.

Je kan daar in Noorwegen een heel mooi aantal wegen doen met het leukere bochtenwerk en dan is het afzetten van de tractiecontrole met een stapje (kort aantikken, dus geen 6 seconden in houden) toch oh zo fijn })

Binnen een goede twee maanden zwaai ik af in dit topic en stap ik over op de A3 Berline.

160k aan KM's op 2 jaar en 8 maanden met de einer, en ik heb van iedere kilometer genoten! *;
Sorry, maar een 116d, kun je ook niet echt spannende dingen mee ;)

Die is 114pk op bijna 1400kg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

baronruud schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:42:
[...]

Dat is te kort door de bocht. Beleving kan in veel zaken zijn/zitten, niet alleen motorisch. Denk dat een 116d beter op de weg ligt dan een nieuwe Fiat Punto oid. Ik gok zo uit deze post dat jij een lease-rijder ook schaart onder geen echte BMW rijder ;-)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Kecin schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:54:
[...]

Dat is te kort door de bocht. Beleving kan in veel zaken zijn/zitten, niet alleen motorisch. Denk dat een 116d beter op de weg ligt dan een nieuwe Fiat Punto oid. Ik gok zo uit deze post dat jij een lease-rijder ook schaart onder geen echte BMW rijder ;-)?
Tuurlijk ligt een bmw beter op de weg. Hij zegt niks spannends aan, ik zeg waarom. Heb niks tegen lease rijders (sommige ;)) . Laat hem dan een stukje in een 125i doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben gisteren gekeken voor een E38 740i in de buurt van Osnabrück. De 740i die ik vorig jaar bij wijze van grap had gekocht was niet zo'n succes, zo'n beetje al het mogelijke was slecht (hoewel hij wel prima reed behalve dat de automaat soms in de noodstand ging). Hij had geen zin om 'm op kenteken te zetten. Sinds december heb ik er een E39 520i bij die me voor 200 euro in de schoot werd geworpen. Als stations- en boodschappenauto voldoet hij best aardig maar hij is compleet bekrast en heeft zijn waardigheid lang geleden verloren. Ook is de katalysator lek waardoor hij een vuilnisbakkengeluid maakt onder de 3000 toeren (daarboven klinkt het wel racy). Voor de volgende apk moet de katalysator sowieso vervangen worden. Gezien de ondermaatse prestaties van het ding en de hoge brandstofkosten heb ik eigenlijk geen zin om er veel geld in te stoppen. Een volle tank kost 120 euro en wat je ervoor terugkrijgt is een motor die volledig doodgeslagen aanvoelt onder de 2500 toeren.

Ondertussen kon ik het niet laten om op mobile.de al een tijdje te zoeken naar waardiger BMW's met een Prins lpg-installatie die je in Nederland eenvoudig met lpg g3-certificaat zou moeten kunnen rijden. De behoefte om een E38 te bezitten en te rijden hunkert nog steeds. De 740i waar we gisteren naar hebben zitten kijken had een lak in uitmuntende staat voor een auto met 206.000km op de teller. Hij was ook compleet aangepakt: 19 inch velgen van de E65, spoorverbreders, verlaging, Alpina-spoilerlip, aluminium interieurlijsten van het Facelift-model, Alpina-instrumentarium, dikke uitlaat, MK4-navigatie met achteruitrijcamera en sjonnie-subwoofer in de kofferbak. Echt een moddervette en heerlijk foute machine om te zien met een perfecte stance. Qua uiterlijk was hij perfect afgezien van de zwarte nieren die ik liever in chroom heb. De auto was bovendien compleet uitgerust met onder andere viervoudige stoelverwarming, massagestoelen, schuifdak, trekhaak. De 68 liter lpg-tank was netjes weggebouwd in de ruimte voor het reservewiel. Het interieur was bi-color leer in blauw en zwart dat dankzij de aluminium interieurlijsten zowaar een sportieve en moderne uitstraling had. >95 procent van de E38's hebben oubollig geplastificeerd hout. Het uitlaatgeluid was erg ingetogen vergeleken met de ranzig foute V8-gorgel van de 740i die ik vorig jaar kocht.

Hoewel de auto in goede staat leek te zijn was de onderhoudshistorie wat vaag. Het lijkt alsof er veel aan gebeund is wat op zich niet slecht hoeft te zijn. Voor de vraagprijs van bijna 7000 euro mag je een auto met een goede onderhoudsstaat verwachten.

Ik ben er nog niet over uit wat ermee te doen. Mijn vriendin moet er ook in rijden en hoewel zij volkomen chill is met de E39 en 650i (ze rijdt ondeugender dan ik zelf) vond ze de E38 wel erg masculien. De auto is eigenlijk te mooi om onverschillig mee om te gaan, anderzijds is het wel een retegave machine die ook nog eens super praktisch (trekhaak FTW).

Er zit een TUV-station in de straat van de verkoper waar ik 'm zou kunnen laten keuren voor de zekerheid. Ik denk wel dat ie er moet gaan komen ;) .

740i

740i

740i interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat een gangsterbak, die hoort wel thuis op de linkerbaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gaaf ding hoor :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Ja, in Rotterdam zie je ze ook genoeg rijden met ongure types erin. Fout maar toch ook wel weer ok.

De geurboom maakt het af :+

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 02-08-2014 16:34 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een prefacelift neus maar wel massagestoelen?
Waarom ga je niet voor zo origineel mogelijk?
Dan houdt hij z'n waarde beter.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Stiekem is ie best vet :P
Ik zeg; doen, zonnebril op, hiphop opzetten op flink volume en dan rustig langs de deuren van wanbetalers cruisen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 22:26
Ik vind een e38 moddervet, maar deze gaat voor mijn smaak wel richting too much.

Niks moois te vinden bij Auto Han oid? Of scheelt import nog zoveel?

[ Voor 34% gewijzigd door JottemJ op 02-08-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Die uitlaten vind ik een beetje erg :X :X
Verder vind ik dat op een 7 geen tellerringen horen en al helemaal geen trekhaak.
Enneuh, gas is om op te koken ;)

Als je dit wat eerder had gemeld had je die van mij kunnen kopen voor de helft van dat bedrag. Geheel in topstaat, alle opties, van 2de eigenaar en alle historie vanaf nieuw erbij. Jammer!

[ Voor 22% gewijzigd door MadMan op 03-08-2014 02:14 ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die kar roept bij mij toch ook bepaalde associaties op. Van binnen mooi aangekleed of niet, not my cup of tea..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik vind die e38 ook stiekum wel vet, het interieur verschilt trouwens bijna geen drol met mijn e46 executive 2003 touring... Enkel die lekkere pofferige leren seats zijn veeel beter dan dan de leren sportstoelen uit mijn E46.
Met zo'n wagen ben je bij controles wel erg opvallend, valt me op dat vaak bij de grens hazeldonk enz. dit soort "leuke" modellen vaak op de parking staan voor ahum 'verder onderzoek' laat maar zeggen...

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05:56
Femme schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:38:
We hebben gisteren gekeken voor een E38 740i in de buurt van Osnabrück. De 740i die ik vorig jaar bij wijze van grap had gekocht was niet zo'n succes, zo'n beetje al het mogelijke was slecht (hoewel hij wel prima reed behalve dat de automaat soms in de noodstand ging). Hij had geen zin om 'm op kenteken te zetten. Sinds december heb ik er een E39 520i bij die me voor 200 euro in de schoot werd geworpen. Als stations- en boodschappenauto voldoet hij best aardig maar hij is compleet bekrast en heeft zijn waardigheid lang geleden verloren. Ook is de katalysator lek waardoor hij een vuilnisbakkengeluid maakt onder de 3000 toeren (daarboven klinkt het wel racy). Voor de volgende apk moet de katalysator sowieso vervangen worden. Gezien de ondermaatse prestaties van het ding en de hoge brandstofkosten heb ik eigenlijk geen zin om er veel geld in te stoppen. Een volle tank kost 120 euro en wat je ervoor terugkrijgt is een motor die volledig doodgeslagen aanvoelt onder de 2500 toeren.

Ondertussen kon ik het niet laten om op mobile.de al een tijdje te zoeken naar waardiger BMW's met een Prins lpg-installatie die je in Nederland eenvoudig met lpg g3-certificaat zou moeten kunnen rijden. De behoefte om een E38 te bezitten en te rijden hunkert nog steeds. De 740i waar we gisteren naar hebben zitten kijken had een lak in uitmuntende staat voor een auto met 206.000km op de teller. Hij was ook compleet aangepakt: 19 inch velgen van de E65, spoorverbreders, verlaging, Alpina-spoilerlip, aluminium interieurlijsten van het Facelift-model, Alpina-instrumentarium, dikke uitlaat, MK4-navigatie met achteruitrijcamera en sjonnie-subwoofer in de kofferbak. Echt een moddervette en heerlijk foute machine om te zien met een perfecte stance. Qua uiterlijk was hij perfect afgezien van de zwarte nieren die ik liever in chroom heb. De auto was bovendien compleet uitgerust met onder andere viervoudige stoelverwarming, massagestoelen, schuifdak, trekhaak. De 68 liter lpg-tank was netjes weggebouwd in de ruimte voor het reservewiel. Het interieur was bi-color leer in blauw en zwart dat dankzij de aluminium interieurlijsten zowaar een sportieve en moderne uitstraling had. >95 procent van de E38's hebben oubollig geplastificeerd hout. Het uitlaatgeluid was erg ingetogen vergeleken met de ranzig foute V8-gorgel van de 740i die ik vorig jaar kocht.

Hoewel de auto in goede staat leek te zijn was de onderhoudshistorie wat vaag. Het lijkt alsof er veel aan gebeund is wat op zich niet slecht hoeft te zijn. Voor de vraagprijs van bijna 7000 euro mag je een auto met een goede onderhoudsstaat verwachten.

Ik ben er nog niet over uit wat ermee te doen. Mijn vriendin moet er ook in rijden en hoewel zij volkomen chill is met de E39 en 650i (ze rijdt ondeugender dan ik zelf) vond ze de E38 wel erg masculien. De auto is eigenlijk te mooi om onverschillig mee om te gaan, anderzijds is het wel een retegave machine die ook nog eens super praktisch (trekhaak FTW).

Er zit een TUV-station in de straat van de verkoper waar ik 'm zou kunnen laten keuren voor de zekerheid. Ik denk wel dat ie er moet gaan komen ;) .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dit niet wat voor je?

http://www.bmw7forum.nl/d...file.php?id=326&mode=view
http://www.bmw7forum.nl/d...file.php?id=325&mode=view
http://www.bmw7forum.nl/d...file.php?id=328&mode=view

Een 750iL, zeer goed onderhouden. Ik weet dat die te koop staat, maar niet voor welke prijs. Er zit alleen nog geen LPG-installatie in en wel iets minder gangster, maar dan wel weer zeldzaam volgens mij

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een absolute bazenbak! Heerlijk fout en toch kei dik. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je link is redelijk elitair, ik heb - als 3 rijder - geen permissie :+ :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 03-08-2014 22:13 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik als fietser mag het ook niet bekijken -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Juup schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:01:
Een prefacelift neus maar wel massagestoelen?
Waarom ga je niet voor zo origineel mogelijk?
Dan houdt hij z'n waarde beter.
Ik ben niet geïnteresseerd in originele auto's. Als auto-ontwerpers een auto tekenen beginnen ze zonder uitzondering met iets dat er sportief en dynamisch uitziet en eindigen ze met een slap aftreksel daarvan nadat allerlei concessies zijn gedaan vanwege de kosten, het comfort, de ergonomie, praktische bruikbaarheid en weet ik wat nog meer. Het lijkt me voor de ontwerper telkens weer een tragedie. Er zijn wat uitzonderingen maar dan hebben we het over auto's van het kaliber Pagani of McLaren.

Om een voorbeeld te geven de ontwikkeling van de 4-serie. Die begint met schetsen van een coupé met pure sportautoproporties. Er is ongeveer een gulden snede verhouding tussen de totale hoogte van de auto en de hoogte van de wielkasten. De wielen staan perfect op de buitenkant van de auto en vullen de wielkasten perfect, zodat een onaantastbaar geheel zijn met de carrosserie. Het object heeft een sterke aanwezigheid dankzij de brede stance en geeft uiting van een grote potentie (in acceleratievermogen, bochtensnelheid), als een roofkat die elk moment zijn prooi kan verslinden.

BMW 4-series sketch

Vervolgens komt er een concept. De proporties van de auto hebben al geleden onder allerlei concessies die gedaan moesten worden aan de praktische bruikbaarheid van de auto. Vergeleken met het origineel oogt het concept aanzienlijk minder dynamisch, maar de detaillering is wel fraai en de stance is nog ok. De achterwielen hadden wat meer naar buiten mogen staan maar de wielkasten zijn goed gevuld. Iets grotere velgen hadden wellicht ook nog gekund.

BMW 4-series Concept

Tenslotte het eindresultaat zoals we dat meestal gaan tegenkomen op 's lands wegen. De stance is ruk. Niet zo beroerd als bij vroegere BMW's maar nog steeds ver verwijderd van het optimum. Door de kleine, ver naar binnen geplaatste velgjes zien we nu een carrosserie op losse wielen. De stance lijkt meer op die van een vluchtend prooidier dan een atletisch roofdier. Het bumperwerk is minder gedetailleerd en agressief dan van het concept, maar dat is niet het manco. Het originele ontwerp was minimalistisch qua detaillering. Het zijn de proporties die 'm zo krachtig maakten en waar het aan schort bij de productieauto.

BMW 428i

In mijn optiek zijn de oorspronkelijke schetsen of de ongemankeerde concepten het origineel en niet wat er de fabriek uit komt rollen. Die E38 die ik eerder heb gepost is een goede interpretatie van hoe een E38 eruit zou moeten zien volgens de ontwerper. Bij afwezigheid van die schetsen is de Alpina B12 een goed voorbeeld van het ideaalbeeld. 19 inch velgen icm spoorverbreders en verlagen laten de prachtige proporties van een E38 helemaal tot hun recht komen. De Alpina-onderlip en uitlaten maken het dynamische plaatje compleet. Het foute begint voor mij bij de zwarte nieren en de sterk geblindeerde ramen, dat had van mij niet gehoeven. Ten opzichte van een originele auto krijg je er zo'n 8.000 euro aan noodzakelijke modificaties bij (als je het zelf zou doen met nieuwe onderdelen) om een E38 de auto te laten zijn die hij eigenlijk had willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:03
Femme, en dát is de reden waarom ik toch stiekum nog twijfel om 10mm spacers op m'n Bimmer te schroeven rondom. :9~ En je zei het zelf al een keer dat ik dat moest doen

Superdikke 740i, maar die uitlaten zijn denk ik custom? Ik zou toch zeker voor zo iets gaan:

Afbeeldingslocatie: http://i142.photobucket.com/albums/r105/M62pwrdE38/installed009.jpg

en zoals je zelf al zegt eventjes een originele chromen grille monteren, want dit is idd fout :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.iofferphoto.com/img/item/289/524/47/o_o-yhst-26023507845683-1960-25611761.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door _eXistenZ_ op 04-08-2014 14:05 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Femme schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:02:
[...]

Ik ben niet geïnteresseerd in originele auto's. Als auto-ontwerpers een auto tekenen beginnen ze zonder uitzondering met iets dat er sportief en dynamisch uitziet en eindigen ze met een slap aftreksel daarvan nadat allerlei concessies zijn gedaan vanwege de kosten, het comfort, de ergonomie, praktische bruikbaarheid en weet ik wat nog meer. Het lijkt me voor de ontwerper telkens weer een tragedie. Er zijn wat uitzonderingen maar dan hebben we het over auto's van het kaliber Pagani of McLaren.

Om een voorbeeld te geven de ontwikkeling van de 4-serie. Die begint met schetsen van een coupé met pure sportautoproporties. Er is ongeveer een gulden snede verhouding tussen de totale hoogte van de auto en de hoogte van de wielkasten. De wielen staan perfect op de buitenkant van de auto en vullen de wielkasten perfect, zodat een onaantastbaar geheel zijn met de carrosserie. Het object heeft een sterke aanwezigheid dankzij de brede stance en geeft uiting van een grote potentie (in acceleratievermogen, bochtensnelheid), als een roofkat die elk moment zijn prooi kan verslinden.

[afbeelding]

Vervolgens komt er een concept. De proporties van de auto hebben al geleden onder allerlei concessies die gedaan moesten worden aan de praktische bruikbaarheid van de auto. Vergeleken met het origineel oogt het concept aanzienlijk minder dynamisch, maar de detaillering is wel fraai en de stance is nog ok. De achterwielen hadden wat meer naar buiten mogen staan maar de wielkasten zijn goed gevuld. Iets grotere velgen hadden wellicht ook nog gekund.

[afbeelding]

Tenslotte het eindresultaat zoals we dat meestal gaan tegenkomen op 's lands wegen. De stance is ruk. Niet zo beroerd als bij vroegere BMW's maar nog steeds ver verwijderd van het optimum. Door de kleine, ver naar binnen geplaatste velgjes zien we nu een carrosserie op losse wielen. De stance lijkt meer op die van een vluchtend prooidier dan een atletisch roofdier. Het bumperwerk is minder gedetailleerd en agressief dan van het concept, maar dat is niet het manco. Het originele ontwerp was minimalistisch qua detaillering. Het zijn de proporties die 'm zo krachtig maakten en waar het aan schort bij de productieauto.

[afbeelding]

In mijn optiek zijn de oorspronkelijke schetsen of de ongemankeerde concepten het origineel en niet wat er de fabriek uit komt rollen. Die E38 die ik eerder heb gepost is een goede interpretatie van hoe een E38 eruit zou moeten zien volgens de ontwerper. Bij afwezigheid van die schetsen is de Alpina B12 een goed voorbeeld van het ideaalbeeld. 19 inch velgen icm spoorverbreders en verlagen laten de prachtige proporties van een E38 helemaal tot hun recht komen. De Alpina-onderlip en uitlaten maken het dynamische plaatje compleet. Het foute begint voor mij bij de zwarte nieren en de sterk geblindeerde ramen, dat had van mij niet gehoeven. Ten opzichte van een originele auto krijg je er zo'n 8.000 euro aan noodzakelijke modificaties bij (als je het zelf zou doen met nieuwe onderdelen) om een E38 de auto te laten zijn die hij eigenlijk had willen zijn.
Goed voorbeeld van een model wat ontzettend goede verhoudingen had in de designfase, met een prominent uiterlijk en goede stance. Het uiteindelijke productiemodel is niet veel 'dikker' dan een normale 3-serie geworden. Met name de achterlichten zijn echt een dikke misser. Geen led verlichting of compleet rode/donkere units.
Waarschijnlijk gaan ze de bumpers en lampen wel upgraden met de facelift van dit model, maar de verlaging, spoorverbreders en overige zaken moeten uit de dure M-performance catalogus komen...

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Femme, er wordt gehaat op je soon-to-be 740i in het Foute Tuning-topic _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_eXistenZ_ schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:59:
}) }) })

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:37
wimpie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:23:
[...]

Goed voorbeeld van een model wat ontzettend goede verhoudingen had in de designfase, met een prominent uiterlijk en goede stance. Het uiteindelijke productiemodel is niet veel 'dikker' dan een normale 3-serie geworden. Met name de achterlichten zijn echt een dikke misser. Geen led verlichting of compleet rode/donkere units.
Waarschijnlijk gaan ze de bumpers en lampen wel upgraden met de facelift van dit model, maar de verlaging, spoorverbreders en overige zaken moeten uit de dure M-performance catalogus komen...
Niet heel vreemd natuurlijk. Ze bewaren the-sweet-stuff voor de M4. Bovendien is zo'n schets wel leuk maar er blijft niet veel meer over van comfort, wettelijke regels en praktisch nut. En als niemand de auto koopt dan zijn de aandeelhouders van BMW ook niet gelukkig.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gisteren op schiphol voor het eerst een i3 in het echt gezien. Is het nu gewoon policy om elektrische auto's zo ongelofelijk lelijk te maken zodat ze gewoon niet verkocht worden maar BMW/#random autofabrikant behalve Tesla zich wel op de borst kan kloppen dat ze een elektrische auto hebben?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Maasluip schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:54:
Gisteren op schiphol voor het eerst een i3 in het echt gezien. Is het nu gewoon policy om elektrische auto's zo ongelofelijk lelijk te maken zodat ze gewoon niet verkocht worden maar BMW/#random autofabrikant behalve Tesla zich wel op de borst kan kloppen dat ze een elektrische auto hebben?
De i3 is niet de mooiste wagen, maar zeker wel interessant vormgegeven. En anders spaar je voor een i8 ;)

Er zijn overigens geruchten dat er een i9 zou komen met een zes-cilinder en vele pk's. Hopelijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

"interessant vormgegeven". Zo kun je natuurlijk ook een Ssangyong Actyon omschrijven, maar een mooie auto wordt het er niet van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:59:
[...]

Niet heel vreemd natuurlijk. Ze bewaren the-sweet-stuff voor de M4. Bovendien is zo'n schets wel leuk maar er blijft niet veel meer over van comfort, wettelijke regels en praktisch nut. En als niemand de auto koopt dan zijn de aandeelhouders van BMW ook niet gelukkig.
Was het maar zo'n feest. Uiteraard bumpers, stance is beter bij de M4, maar de achterlichtunits zijn hetzelfde. Tevens vind ik de design afbeeldingen nog steeds vele malen mooier dan de productie M4.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
En klein dat ie is de i3, het dak zit op voetenhoogte van mijn cabine. Als je klaar bent met rijden doe je hem om je pols alsof het een BMW smartwatch is. :P

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:59:
FFR (For Future Reference):
Touchdomex in "Het foute tuning topic deeltje 27"
Femme schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:02:
Ten opzichte van een originele auto krijg je er zo'n 8.000 euro aan noodzakelijke modificaties bij (als je het zelf zou doen met nieuwe onderdelen) om een E38 de auto te laten zijn die hij eigenlijk had willen zijn.
Correctie: zoals jij hem had willen laten zijn.

Met slim shoppen (ebay.de) kan het wel flink goedkoper:
Tweedehands setje styling 95 velgen met banden: ± 600,-
Nieuw setje Bilstein B12 + Eibach veren: ± 1000,-
Nieuwe plakspoiler achter: 17,-
Alpina lip (ongespoten): 70,-
Nieuwe neppe donkere knippers en achterlichten (ugh!): 150,-
Uitlaat eindstukjes naar eigen smaak: ± 100,-

Wel mooi:
Afbeeldingslocatie: http://photos.tobinhosting.com/d/152846-1/Style+95s+3.jpg

Niet mooi van voren (want te laag imho):
Afbeeldingslocatie: http://photos.tobinhosting.com/d/152843-1/style+95s+2.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Juup op 04-08-2014 23:57 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Niet meer dan terecht lijkt mij :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Jaaap, die voorkant met chromen grille is zoooooveel beter dan in het zwart :9

Femme, heddem al gekocht ofwat?

[ Voor 38% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-08-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik was al een tijdje aan het lurken, maar hier zijn ook mijn plaatjes. Een F20 M-sport 116i.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Tof, ik begin de F20 steeds meer te waarderen, helemaal in M-trim :9

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 22:26
Ik waardeer 'm vooral zo:

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2014/BMW-1-serie-2-serie-front.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zeer gaaf! Maar die lange koplampen, lijkt bijna een FWD zo ;)

Al met al vind ik de E81 toch leuker (vorige model 1), neus lijkt langer en de verlichting is iets beter in verhouding met de rest. Maar... de F20 is me wel beter gaan bevallen met de tijd.

@ReseT: mooie wagen! Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01
noes schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:34:
[...]

Zeer gaaf! Maar die lange koplampen, lijkt bijna een FWD zo ;)
Die 2-serie koplampen zijn juist het grote pluspunt van die wagen.
Standaard blijft de 1-serie een erg mongolide blik houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Laatst online: 22:53
zo, even een crosspost uit het grote show je auto topic:

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/osrf9o3jb/001.jpg

heeft weer 2.500 km door België/Frankrijk afgelegd zonder problemen. Blijft leuk om bochtige weggetjes mee te rijden. Belgische snelwegen zijn wat minder (spoorvorming, weinig comfort).
Hij gaat richting de 96.000 km nu, 18 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Wtf 18 jr oud? Ding ziet er uit als nieuw

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Oke nog 1tje over Femme z'n e38 en dan hou ik er over op:
Op bimmerforums.com is er een topic genaamd e38 / Official VIP Style & Fitment / Hellaflush Thread vol met plaatjes zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://i21.photobucket.com/albums/b270/C8V6C/Car%20Meet%20Feb%208%202012/Me3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Laatst online: 22:53
vhal schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:57:
Wtf 18 jr oud? Ding ziet er uit als nieuw
Als je kon inzoomen dan zou je wel wat kleine lakschade zien aan de voorkant, dat moet binnenkort maar eens worden aangepakt. Voordeel van zo'n z3 lijkt me dat een z3 toch meestal een 2e auto is geweest, en deze heeft dan ook nog altijd binnen gestaan.

Tegelijkertijd blijf ik me verbazen hoe degelijk het allemaal in elkaar zit. De z3 werd geloof ik gebouwd in de V.S., maar met de kap open hoor je nog steeds geen enkel kraakje of vreemd geluid. Goed design en goede kwaliteitscontrole van BMW dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het e46 hok wordt woensdag ingeruild voor een audi a4 avant. Mijn eerste niet bmw sinds dat ik eigen auto rij. de E46 was gewoon op. Alles rammelde, kraakte, bonkte en schakelen was een hel. Airco kon niet meer aan want dan was er helemaal niet meer mee te rijden.

Toedels :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die front komt waarschijnlijk begin 2015 met de LCI. Op een of andere manier vind ik het toch niet passen bij de 1 serie. Zal eens een oogje openhouden om de 2 -serie IRL te bekijken.

Ik kijk steeds achterom, of neem een sneak peak door de ramen als ik mijn auto heb geparkeerd. :o Dat mag hopelijk betekenen dat ik toch tevreden ben met mijn aankoop, ondanks de komende facelift.

Afbeeldingslocatie: http://i654.photobucket.com/albums/uu269/olishea/piggy2.jpg

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
baronruud schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:42:
[...]

Oh neuh, helemaal niks spannends mee, maar je voelt onmiddellijk dat een BMW, ongeacht zijn motor gewokn op zo een bepaalde manier reageert en rijdt dat het sowieso altijd sportiever aanvoelt dan een VW of Audi. En ja uiteraard, meer motor is altijd fijner en sneller over welk merk het dan ook gaat, ik weet alleen dat ik op en top heb genoten van de rij-ervaring en vinnigheid van de BMW. Dat het een zestienhondertje is, zat snel genoeg in Belgie en Nederland, ik moest er niet veel achter mij laten, maar dat heeft meer met mijn plankgas mentaliteit dan de motor te maken, tegen eender welke tweeliter leg ik het uiteraard af.

Aan de andere kant, op een nat wegdek mag je altijd eens mee met mij een afritje of bochtje nemen, vermogen genoeg om in een haagje te geraken hoor :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

ReseT schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:12:
Ik was al een tijdje aan het lurken, maar hier zijn ook mijn plaatjes. Een F20 M-sport 116i.

[afbeelding]

[afbeelding]

Todo lijstje:
  • Winterbanden zoeken
  • Service Inclusief aanschaffen
  • Tinten
  • M-Performance zwarte nieren
Ziet er goed uit! Mooi dat M neusje!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb nog een reparatie setje voor een dubbele vanos liggen mt52tu en m54 blok geloof ik. Zowel seals als anti ratel dingen.

Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Erg zonde, want ik heb net voor de M54 de VANOS-revisiekit + anti rattle kit + DISA-revisiekit besteld à 200 euro :X

Gaat samen met de ZHP-headers die ik heb liggen volgende week m'n B54M30 in.

Daarnaast nog van GermanAutoSolutions de Professional VANOS / Camshaft Tool besteld (deze) want dat is de mooiste/compleetste die te verkrijgen is... inmiddels binnen en het is wel héél erg mooi afgewerkt inderdaad. Ook wel weer erg prijzig, 220 dollar + 60 dollar verzendkosten + 60 euro inklaringskosten, tegen de 300 euro weer.

Mocht iemand met een M52TU of M54 in het vooronder interesse hebben in Kaasplank z'n Vanos-repairkitje maar nog de tools zoekt om deze te plaatsen, PM me maar :) Binnenkort issie te leen voor 30 euro. Zo heb je de right tool for the right job, en verdien ik weer een beetje terug op m'n aanschaf :)

[ Voor 30% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-08-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:52

mr_petit

opperprutser

Dat is idd best een duur setje voor je nokkenassen.
Ik heb zelf een set van BGS (ook geschikt voor M42, M44, M50, M52, en M56, daar zit ook veel meer zooi bij in een grotere koffer) en daar heb ik 235 euro voor betaald (incl verzenden etc)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Klopt, aardig duur, maar dit was de mooiste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bij jouw setje mist overigens wel het perslucht koppelstuk. Dat is nodig om o.a. de kleptiming te controleren als je dat wilt. Dat koppelstuk wordt op de olieleiding aangesloten.
Dat is een handeling die in de officiele bmw procedure/tis is toegelicht.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 13-08-2014 22:16 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
Te leen / terugverdienen? Klopt niet :)

Roomba E5 te koop

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kaasplank schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:50:
Ik heb nog een reparatie setje voor een dubbele vanos liggen mt52tu en m54 blok geloof ik. Zowel seals als anti ratel dingen.

Iemand interesse?
Wanneer heb je dat nodig?

On a sidenote, bij mijn E46 325i facelift (M54) gaat af en toe het motorlampje branden. Foutcodes P0171 en P0174. Ik reset m en dan blijft de melding weer een tijdje weg, maar komt uiteindelijk weer terug.

Op internet meerdere verhalen gelezen van mensen met deze meldingen, vaak gerelateerd aan valse lucht etc, maar bij hun loopt de motor ook echt slecht. De 325i behoudt zn vermorgen, reageert en klinkt zoals altijd. Ik vermoed dat er ergens een slecht contact is oid, maar hoe kom ik daar achter? Heeft iemand hetzelfde meegemaakt hier?

• _eXistenZ_
mr_petit schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:15:
Bij jouw setje mist overigens wel het perslucht koppelstuk. Dat is nodig om o.a. de kleptiming te controleren als je dat wilt. Dat koppelstuk wordt op de olieleiding aangesloten.
Dat is een handeling die in de officiele bmw procedure/tis is toegelicht.
Meh, ik heb aardig onderzoek gedaan voordat ik wat bestelde, en hoewel er diverse handleidingen in omloop zijn van diverse gerenommeerde partijen, schijnt niemand een perslucht-test te doen. De eerste 360km or so moeten de seals ook nog settlen dus vraag me af of je uberhaupt direct al kan bepalen of alles goed zit. Niemand schijnt het voor de rest ook te doen (1, 2, 3) en van de diverse tools die ik bekeken heb, heeft er geen één zo'n perslucht-stukkie meegeleverd.

Tevens is dit de enige set die voor zowel VANOS als nokkenassen gebruikt kan worden, want vaak missen die achterste clamps achterop je nokkenassen als je een goedkoop setje van Ebay pakt, en ik wil zowel de VANOS reviseren als de nokkenassen vervangen voor ZHP's, dus om te zeggen dat dit een incomplete set is ben ik niet met je eens ;)

Ook is de kwaliteit amazing, van rood geanodiseerd alu met stalen bussen op de plekken waar bouten door moeten terwijl een hoop kits van goedkoop gefabriceerd staal ofzo zijn.

Daarom vind ik het ook gewoon zonde om het ding in de hoek te gooien terwijl een ander er wellicht weer wat aan kan hebben of moet settlen voor een Ebay-tool :)
sig69 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 03:11:
[...]

Te leen / terugverdienen? Klopt niet :)
Ah ja, was een stukkie weggevallen. Ik dacht er wel aan om een vergoeding te vragen, maar dan heb je de juiste tool ter beschikking voor een schijntje. De enige reden waarom ik zélf niet gehuurd heb bij GermanAutoSolutions (die optie bieden ze ook) is omdat ik alsnog 60 euro verzendkosten + 60 euro inklaringskosten + 60 euro huur + 60 euro terugstuurkosten heb, dus kopen is bijna net zo duur 8)7.
Als ik voor een paar tientjes klaar was geweest, had ik ook gehuurd.
Nouja nodig, sommige mensen rijden hun auto volgens het principe "als hij het doet, dan doet hij het".

Volgens dan principe heeft mijn auto het ook nog niet echt 'nodig' maar het ding heeft bijna 3 ton gelopen, en dit is een bekend slijtagepunt (samen met de DISA-klep) dus ik vond dat ik dit wel eens kon doen.

De effecten nadat je nieuwe VANOS-seals/washers hebt kunnen zijn:
- Geen geratel meer (welbekend VANOS rattle)
- Minder benzineverbruik
- Geen vermogensverlies bij lage toerentallen meer (onder 3000 toeren)
- Makkelijker wegrijden met minder slip op de koppeling doordat je moter niet inkakt bij 600-1200 toeren
- Constanter/soepeler stationair lopen

Ik ben van mening dat als ik nu wat moeit in het blok stop, het ding happy blijft en ik vrolijk op naar de 400.000 kan ;)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eXistenZ_ schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:47:
[...]

[...]

Nouja nodig, sommige mensen rijden hun auto volgens het principe "als hij het doet, dan doet hij het".

Volgens dan principe heeft mijn auto het ook nog niet echt 'nodig' maar het ding heeft bijna 3 ton gelopen, en dit is een bekend slijtagepunt (samen met de DISA-klep) dus ik vond dat ik dit wel eens kon doen.

De effecten nadat je nieuwe VANOS-seals/washers hebt kunnen zijn:
- Geen geratel meer (welbekend VANOS rattle)
- Minder benzineverbruik
- Geen vermogensverlies bij lage toerentallen meer (onder 3000 toeren)
- Makkelijker wegrijden met minder slip op de koppeling doordat je moter niet inkakt bij 600-1200 toeren
- Constanter/soepeler stationair lopen

Ik ben van mening dat als ik nu wat moeit in het blok stop, het ding happy blijft en ik vrolijk op naar de 400.000 kan ;)
Check, geen van die issues zijn bij mijn dreier aan de hand, heeft ook nog maar 135.000km gelopen (hoewel het wel weer vlot oploopt, nu ik weer iedere dag met de auto naar werk ga). Bedankt voor je toelichting :)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

noes schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:01:
[...]

Wanneer heb je dat nodig?

On a sidenote, bij mijn E46 325i facelift (M54) gaat af en toe het motorlampje branden. Foutcodes P0171 en P0174. Ik reset m en dan blijft de melding weer een tijdje weg, maar komt uiteindelijk weer terug.

Op internet meerdere verhalen gelezen van mensen met deze meldingen, vaak gerelateerd aan valse lucht etc, maar bij hun loopt de motor ook echt slecht. De 325i behoudt zn vermorgen, reageert en klinkt zoals altijd. Ik vermoed dat er ergens een slecht contact is oid, maar hoe kom ik daar achter? Heeft iemand hetzelfde meegemaakt hier?
Dat je geen vermogen verliest, is inderdaad mogelijk, dit zijn de symptomen en mogelijke oorzaken:
Symptoms:
  • Check Engine Light will illuminate
  • In some cases, no adverse conditions may be noticed by the driver
  • In other cases, there may be performance problems, such as a lack of power on acceleration and some "coughing" or misfiring
  • The vehicle may have trouble idling, especially when warm or when sitting at a stoplight
Common Problems That Trigger the P0171 and P0174 Code:
  • PCM software needs to be updated
  • Vacuum leaks (Intake Manifold Gaskets, vacuum hoses, PCV hoses, etc.)
  • Mass Airflow Sensor (MAF)
  • Plugged Fuel Filter or weak Fuel Pump
  • Plugged or dirty Fuel Injectors
Waarschijnlijk loopt het net te arm om voor de ECU optimaal te presteren, maar rijk genoeg voor jou om niks te merken. Omdat beide banken een fout geven, is het reëel om aan te nemen dat het probleem voor het inlaatspruitstuk zit. Mijn eerste vermoeden ligt bij de verschillende slangen tussen de Luchtmassameter en inlaatspruitstuk. Dus niet alleen de rubberen mof, maar ook de slangen van de stationair-regelaar en carter-ontluchting. Het lijkt er namelijk op dat hij valse lucht kan zuigen. Spuit eens met remmenreiniger op de verschillende slangen terwijl de motor stationair loopt. Merk je direct een toename in toerental, weet je genoeg, dan zuigt hij valse lucht.

Een andere is het brandstoffilter. Ik weet natuurlijk niet hoe oud hij is, maar ik weet wel dat ze bij een BMW het filter nog weleens laten zitten bij een grote beurt. Het is een vrij lastig ding om te vervangen namelijk.

Een slecht contact is onwaarschijnlijk, de storing wordt getriggerd door een afwijkende waarde van de lambda-sensor ten opzichte van de LMM-waarde en berekende hoeveelheid ingespoten brandstof. Een slecht contact zou inhouden dat je ook een lambda-storing hebt (eigen code), dat de LMM defect zou zijn (eigen code) of dat de motor hapert (geen goede injectie).

Wanneer krijg je de storing? At random, of tijdens hard accelereren?

@_eXistenZ
Is deze kit echt alleen voor een M52Tu/M54 of kan een gewone M52 ook? Het verschil is voornamelijk dat een M52Tu dubbele Vanos heeft, maar dat maakte voor de meeste tools die ik nodig heb, niet echt uit.

Een Vanos-revisie wil ik namelijk ook nog steeds doen.

Alleen moet ik eerst m'n cardan gefixed krijgen... Ik tril op het moment m'n auto uit als ik 100km/u rij :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thnx voor je info en inzicht :)

At random, meestal wel tijdens accelereren, maar gisteren was het gewoon bij continue 110km/u op de snelweg. Ik zal vanavond eens met remmenreiniger gaan spuiten, eens kijken wat er gebeurt.

Ik heb overigens al injectorreiniger gebruikt, gewoon zo'n additief, maar dat hielp niet (of niet gemerkt).

• deepbass909

deepbass909

Als het tijdens accelereren is, zit ik in eerste instantie in op een lekje in een slang. Dan is het vacuüm in de inlaat hoog en komen lekjes aan het ligt. Brandstoffilter kan eventueel ook, maar gezien de kwaliteit benzine die we in (west) Europa hebben, is dat eigenlijk wel onwaarschijnlijk.

Ter illustratie, mijn auto reed tot vorig jaar nog rond met een filter uit 1997 (z'n bouwjaar) en had ruim 250.000km gereden. Dat betekende dat er tussen de 20.000 en 25.000 liter (!!!) benzine doorheen gegaan was, zonder dat dit problemen heeft gegeven.

Jouw wagen heeft net 120.000km gereden, dus vergeet dat filter maar ;)

Controleer vooral de verbindingsslang tussen luchtmassameter en inlaatspruitstuk. Die hoeft niet eens lek te lijken, om toch lucht door te laten. Ik had groeven in het rubber zitten, maar er kwam geen licht door. Ook de slang vanaf deze mof naar de stationairregelaar zag er droog uit, maar niet lek. Toch ben ik sinds het vervangen van wat typische klachten af die samenhangen met een vacuümlek.

Het enige lastige is, dat veel van de daders bij een M52/M54 motor moeilijk te zien of te bereiken zijn. Ze zitten onder de inlaat verstopt. Voor visuele inspectie moet je het luchtfilterhuis en de luchtmassameter weghalen. Gelukkig gaat dat heel makkelijk, maar de auto kan dan natuurlijk niet meer gestart worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Super info, thnx.

BIj het uitlezen van de auto krijg dmv DIS krijg je ook een check dat je de auto naar de 4500RPM moet jagen in stationair, toen bleven de waardes goed. Slangen kan ik gelukkig makkelijk zelf vervangen, we gaan op onderzoek uit :)

Overigens, als er remmenreiniger wordt aangezogen, verhoogt het toerental dan? (meer brandstof?)

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

[...]

Tevens is dit de enige set die voor zowel VANOS als nokkenassen gebruikt kan worden, want vaak missen die achterste clamps achterop je nokkenassen als je een goedkoop setje van Ebay pakt, en ik wil zowel de VANOS reviseren als de nokkenassen vervangen voor ZHP's, dus om te zeggen dat dit een incomplete set is ben ik niet met je eens ;)

Ook is de kwaliteit amazing, van rood geanodiseerd alu met stalen bussen op de plekken waar bouten door moeten terwijl een hoop kits van goedkoop gefabriceerd staal ofzo zijn.
Het is helemaal niet de enige set die zowel vanos als nokkenassen doet. Dat doet mijn set ook, want ik heb andere nokkenassen (schrick) en een gereviseerde vanos.
Betreffende die persluchtkoppeling: het staat in TIS, dus het is gewoon een procedure. Mijn set heeft zo'n koppeling, Hazet heeft zo'n set (vraag niet hoe duur :X ), ook met persluchtkoppeling etc etc.
Het is een controlestap. Of het nodig is of niet mag je zelf bepalen. Maar de meeste complete sets hebben juist wel zo'n ding (anders kan je niet alle handelingen uitvoeren die bmw af fabriek voorschrijft)
Het is in ieder geval niet zoals jij denkt een check om te kijken of de seals goed werken. Dat heeft er niets mee te maken.
Het is een methode om de vanos in de uitgangspositie te zetten voordat je de vanos demonteert. Het is dus nodig (als je het goed wilt doen) om de vanos te vervangen/repareren en te checken of de timing nog goed staat zonder de complete nokkenas aandrijflijn te demonteren en opnieuw af te stellen.

Als je set van staal is, dan heb je geen stalen bussen nodig (want staal is al sterk). Het originele bmw gereedschap is van staal, en de set van Hazet is ook van staal.
Aluminium is makkelijker te bewerken in een frees.
Hoe dan ook, het maakt niet uit voor het gebruik en het resultaat. Je schroeft de nokkenas arreteerhouder erop en de vanos afstandsmal en schroeft de de tandwielen vast. voor de vanos afstandsmal heb je ook helemaal niet veel kracht nodig. Dat merk je wel als je zelf de procedure gedaan hebt.

Als je ook nokkenassen gaat vervangen (voor snellere aftermarket nokkenassen) dan heb je aan geen van de sets genoeg omdat je òf een mal voor de helix tandwielen nodig hebt (de tandwielen waarbij TIS schrijft: draai deze bout niet los!! ;) ), of je moet een uitlijnprocedure bedenken (die is mogelijk ;) )
Nokkenassen van schrick (of andere aftermarketleveranciers) komen namelijk zonder die helixtandwielen.
[...]

Ah ja, was een stukkie weggevallen. Ik dacht er wel aan om een vergoeding te vragen, maar dan heb je de juiste tool ter beschikking voor een schijntje. De enige reden waarom ik zélf niet gehuurd heb bij GermanAutoSolutions (die optie bieden ze ook) is omdat ik alsnog 60 euro verzendkosten + 60 euro inklaringskosten + 60 euro huur + 60 euro terugstuurkosten heb, dus kopen is bijna net zo duur 8)7.
Als ik voor een paar tientjes klaar was geweest, had ik ook gehuurd.
Bij zowel hamu (4 vestigingen) als auto Indus huur je een set voor 20-25 euro per dag, en ik denk dat er nog wel meer in nederland zijn. Alleen vanos kan je makkelijk in 1 dag doen.

[ Voor 30% gewijzigd door mr_petit op 14-08-2014 14:13 ]

• deepbass909

deepbass909

Ik moet echt eens gaan informeren naar het huren van gereedschap... Sinds ik een werkplaats heb, is die behoefte wel gestegen.

Maar goed, wat ik al eerder aangaf, eerst m'n cardan fixen...

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Even een kleine opmerking. Voor het reviseren van een dubbele vanos (bv. m52tu) is helemaal geen speciaal gereedschap nodig. Deze zijn ook relatief makkelijk en vrij snel te reviseren.(binnen een paar uur)

Bij mijn vanos(e46 328i) zijn de tandwielen te veel versleten waardoor de anti rattle kit geen, of weinig invloed meer had op het ratelen. Maar het schommelende toerental en zelfs uitvallen bij stationair toerental zijn volledig verholpen door de nieuwe seals.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• ETzPliskin

ETzPliskin

kendo schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:09:
Even een kleine opmerking. Voor het reviseren van een dubbele vanos (bv. m52tu) is helemaal geen speciaal gereedschap nodig. Deze zijn ook relatief makkelijk en vrij snel te reviseren.(binnen een paar uur)

Bij mijn vanos(e46 328i) zijn de tandwielen te veel versleten waardoor de anti rattle kit geen, of weinig invloed meer had op het ratelen. Maar het schommelende toerental en zelfs uitvallen bij stationair toerental zijn volledig verholpen door de nieuwe seals.
Is dat te doen door een amateur op een paar uren tijd? En betrouwbaar? Ik heb tegenwoordig weer een ratel als de motor koud staat. Tijdens de eerste twee kilometer komt er op bepaalde toerentallen een ratel uit de motor. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de Vanos of de kettingspanner?

Mijn andere geluiden van de motor zijn wel terug vanzelf weg gegaan. Ik snap het nog steeds niet :P

• deepbass909

deepbass909

Belangrijkste doel van het gereedschap is het blokkeren van de krukas en nokkenassen en vastzetten van de kettingspanner. Vooral het verdraaien van de nokkenassen kan wel een risico zijn wanneer je de vanos los maakt.

Verder is het niet een heel spannende operatie, alleen wel één die echt schoon moet gebeuren. Vuil en zand zijn funest.

@kendo
Welke tandwielen zouden versleten zijn dan? Het ratelen komt namelijk niet door versleten tandwielen, maar omdat een bepaalde veer slap wordt. Sowieso heb ik altijd begrepen dat het eigenlijk een probleem bij de M50 met vanos was, en latere motoren hier geen last meer van hebben. Voor mijn M52-blok is bijvoorbeeld helemaal geen anti-rattle kit te koop, alleen de seals.
Ratelen kan wel door andere zaken komen, zoals wanneer je kettingspanner versleten is.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:42:
@kendo
Welke tandwielen zouden versleten zijn dan? Het ratelen komt namelijk niet door versleten tandwielen, maar omdat een bepaalde veer slap wordt.
Nee hoor, het 'ratelen' komt voornamelijk door speling op het helix tandwielstelsel (dus helixen, cups en binnenkant van kettingwiel. (niet te verwarren met het ratelen/tikken van de olierelais die constant de vanos proberen bij te regelen als er lek op de seals zit)
De anti rattle kit probeert gewoon zo veel mogelijk speling wat eventueel in de axiaallagers van de vanos zit weg te nemen, zodat het vanaf die kant de totale speling zoveel mogelijk beperkt. Aan de speling op de helixen zelf doet het niets, maar die zijn dus ook lastig te vervangen (heel duur). Maar de totale speling op de vanos is dus de speling op het helix tandwielstelsel + de speling op de axiaallagers in de vanos.
De anti rattlekit is wel effectief in het compleet spelingsvrij maken van de axiaallagers in de vanos unit.
Mijn helixen hadden overigens 0 speling, dus dat zit nog goed.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 14-08-2014 18:17 ]

• kendo
  • Niet online
ETzPliskin schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:13:
[...]

Is dat te doen door een amateur op een paar uren tijd? En betrouwbaar? Ik heb tegenwoordig weer een ratel als de motor koud staat. Tijdens de eerste twee kilometer komt er op bepaalde toerentallen een ratel uit de motor. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de Vanos of de kettingspanner?

Mijn andere geluiden van de motor zijn wel terug vanzelf weg gegaan. Ik snap het nog steeds niet :P
Voor een amateur weet ik het eigenlijk niet. Ik sleutel zelf al zo'n 18 jaar aan auto's. Daarnaast is mijn vader al bijna 40 jaar BMW monteur. Dus die heeft me de eerste keer geholpen met het los maken van alle onderdelen. Daarna was het "monkey sees, monkey does". Hetzelfde gold eigenlijk ook voor het vervangen van de carterontluchting + slangen. Er moet zo ontzettend veel los. En het is vooral de volgorde van dingen die moeten gebeuren en weten hoe bepaalde delen los moeten.

De eerste keer heeft zo'n 6 uren geduurd. (inclusief revisie)De 2e keer, heeft het zo'n 2,5 uur geduurd. Ik heb toen de vanos weer helemaal los gehad om de voorspanning op de vanos lagers te controleren omdat de ratel niet helemaal weg was. De voorspanning was helemaal goed, maar de speling op idd. de helical gears was duidelijk voelbaar en ook hoorbaar bij het handmatig controleren. Dus ik moet er gewoon mee leren leven. Het doet verder ook weinig af aan de werking van de vanos. Mijn ratel is ook alleen hoorbaar bij warme motor in het laagste stationaire toerental. Wanneer ik de airco inschakel, dan is de ratel al weg. In de auto zelf hoor je het überhaupt niet.
Mijn reden om te reviseren was dan ook voornamelijk het wegnemen van het schommelende toerental en uitvallen tijdens koud stationair draaien. En dat is gelukt.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

deepbass909 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:13:
Controleer vooral de verbindingsslang tussen luchtmassameter en inlaatspruitstuk. Die hoeft niet eens lek te lijken, om toch lucht door te laten. Ik had groeven in het rubber zitten, maar er kwam geen licht door. Ook de slang vanaf deze mof naar de stationairregelaar zag er droog uit, maar niet lek. Toch ben ik sinds het vervangen van wat typische klachten af die samenhangen met een vacuümlek.

Het enige lastige is, dat veel van de daders bij een M52/M54 motor moeilijk te zien of te bereiken zijn. Ze zitten onder de inlaat verstopt. Voor visuele inspectie moet je het luchtfilterhuis en de luchtmassameter weghalen. Gelukkig gaat dat heel makkelijk, maar de auto kan dan natuurlijk niet meer gestart worden.
Je bedoelt die dikke slang he? Heb er remmenreiniger op gespoten, maar bemerkte geen ander toerental. Nu is het ook moeilijk hier rondom te komen met de remmenreiniger.

Vanmiddag ging het lampje ook weer aan, wederom terwijl ik met (half) warme motor op CC reed met ongeveer 100 - 110km/u, nog vrij laag in de toeren dus. Van de keren dat ik de wagen deze week reset heb, heb ik een aantal screendumps gemaakt van de fouten, het gebeurt op: 2688rpm, 2432rpm, 2144rpm, 2176rpm. Vrij laag in de toeren dus.

Anyway, die dikke slang kost zo te zien geen drol (€16 incl verzenden), dus maar een nieuwe besteld. Als ik toch moet graven om de slangen na te lopen, vervang ik de verdachte slang het liefste meteen, scheelt me weer tijd :)

Bedankt voor de info weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dus ik vandaag aan de slag om de nieuwe lower-intake boot te plaatsen, zie ik dat de upper intake boot slecht vast zit op de LMM! Die goedgeplaatst en slangklem stevig aangedraaid, hopelijk hoef ik de intake boot niet te vervangen, scheelt me weer een klusje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Pff, ik zit met een kapotte kruiskoppeling in m'n cardan-as. Bij elk ander merk is die probleemloos te vervangen, behalve bij BMW of Mercedes... Ik moet of m'n cardan-as naar een specialist brengen voor revisie of een tweedehands vinden die in goede staat is. Dat laatste had ik verwacht dat vrij gemakkelijk zou gaan, onder een E36 323i en 325i zitten dezelfde assen en zeker van de 325i rijden er nogal wat rond. Maar tot op heden heb ik hem nog niet kunnen vinden :(
En revisie is ook nog een lastige, er zitten, voor zover ik na heb kunnen gaan, geen bedrijven in de buurt van Leiden die dit kunnen :(

Als ik weer thuis ben, maar eens wat slopen af gaan rijden, in de hoop dat ze een 325i hebben staan waar de as nog onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
deepbass909 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:47:
Pff, ik zit met een kapotte kruiskoppeling in m'n cardan-as. Bij elk ander merk is die probleemloos te vervangen, behalve bij BMW of Mercedes... Ik moet of m'n cardan-as naar een specialist brengen voor revisie of een tweedehands vinden die in goede staat is. Dat laatste had ik verwacht dat vrij gemakkelijk zou gaan, onder een E36 323i en 325i zitten dezelfde assen en zeker van de 325i rijden er nogal wat rond. Maar tot op heden heb ik hem nog niet kunnen vinden :(
En revisie is ook nog een lastige, er zitten, voor zover ik na heb kunnen gaan, geen bedrijven in de buurt van Leiden die dit kunnen :(

Als ik weer thuis ben, maar eens wat slopen af gaan rijden, in de hoop dat ze een 325i hebben staan waar de as nog onder zit.
op marktplaats staat er nog eentje voor €75 (is wel in Venray)

link

En nog wel meer zie ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01
kendo schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:01:
[...]
op marktplaats staat er nog eentje voor €75 (is wel in Venray)

link

En nog wel meer zie ik net.
Leuk om te zien dat Badr ook aan E36's sleutelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

noes schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:55:
Dus ik vandaag aan de slag om de nieuwe lower-intake boot te plaatsen, zie ik dat de upper intake boot slecht vast zit op de LMM! Die goedgeplaatst en slangklem stevig aangedraaid, hopelijk hoef ik de intake boot niet te vervangen, scheelt me weer een klusje :)
^^ En vandaag geen lampje gehad. Eens kijken hoe hij zich de rest van de week houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
kendo schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:09:
Precies. Met een beetje basisgereedschap is het al te doen. Ik ben er zelf alleen nog niet aan toegekomen en nu is de 323i weg. Auto heeft een paar dagen bij de handelaar gestaan en is nu alweer verkocht. Paar foto's van de auto inclusief ranzige binnenzijde, krassen en roest. Kreeg er ook geen donder voor weer helaas.

Niet dat het erg is. Rij naar volle tevredenheid nu in een audi a4 avant uit 2006. simpel 2 liter blok maar wel met een fijne automaat. Halfleer, navigatie, fijne geluidsinstallatie en meer klein zut. En een kofferbak groot genoeg voor alle zut benodigd voor kaasplank jr.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UrPFQwEHoTrrHuOVKZTNOWiM/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Vandaag slecht nieuws gehad: huidige auto komt niet (financieel rendabel) door de keuring. Nu dus op zoek naar wat anders. Is een goede 3 serie met automaat en zes cylinders te krijgen voor laten we zeggen max €6000?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:41
Hangt er net vanaf wat voor opties je wil, max aantal kilometers, brandstof, sedan/coupé/station e.d.

Gooi er nog een paar duizend bij op en koop deze waanzinnig vette e46 330Ci. Wat een bak :).
http://link.marktplaats.nl/m833062911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Sorry, zal even verder verduidelijken:
-automaat
-zes cylinder
-uit 2000 of nieuwer
-benzine
-minder dan 150k kilometers als het kan
-max €6000,- maar er zit wel wat rek in het budget eventueel

De link van jou ziet er wel netjes uit maar is net iets teveel verbouwd naar mijn smaak, ik zoek gewoon een degelijke nette auto.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
sig69 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:21:
-automaat
-zes cylinder
-uit 2000 of nieuwer
-benzine

De link van jou ziet er wel netjes uit maar is net iets teveel verbouwd naar mijn smaak, ik zoek gewoon een degelijke nette auto.
Ik zou zeggen, vul die gegevens (en meer) in bij www.gaspedaal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik ben zelf al aan het zoeken natuurlijk, maar vraag alleen of het mogelijk is in die prijsklasse. Jullie kunnen hier beter inschatten of de combinatie wensen / prijs reëel is.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

-automaat
-zes cylinder
-uit 2000 of nieuwer
-benzine

Voor 6000 euro gaat je dat niet lukken denk ik. En als je er wel een ziet onder die prijs, dan moet je je sterk afvragen wat er mee gebeurd is. Ik denk dat je eerder in de richting van 8-9k moet denken.

Als je echt veel waarde hecht aan een 6-cylinder, dan zou je ook kunnen kijken naar een 5-serie. Ik zag deze toevallig staan. Volgens de advertentie van een eerste eigenaar. Hij ziet er in ieder geval orgineel en ook best goed onderhouden uit. http://www.autoweek.nl/oc...50000&schakeling=automaat

Je ziet 5 en 7 series nog wel eens goedkoop van de hand gaan omdat het zware bakken zijn. De aanschaf is daarom laag, maar dan moet je wel in je buidel tasten qua belasting.

[ Voor 32% gewijzigd door Momentumlol op 20-08-2014 22:20 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
sig69 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:06:
Ik ben zelf al aan het zoeken natuurlijk, maar vraag alleen of het mogelijk is in die prijsklasse. Jullie kunnen hier beter inschatten of de combinatie wensen / prijs reëel is.
Hoeveel km ga je er mee rijden per jaar ongeveer?
Heb zelf een 325i met 168k gekocht een aantal jaren geleden. Staat nu 223k op.
Rijdt nog perfect. Gekocht met complete historie. Ben zelf de 3e eigenaar.

Als je zoekt tot max 170k vind je een stuk meer.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 20-08-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

http://www.autoweek.nl/oc...00000&schakeling=automaat

168dkm, en ook met navi aan de foto's te zien!

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
http://www.autowereld.nl/...te-auto-8822982/foto.html

Ff snel gezocht. Of het allemaal in orde is weet ik niet natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door DeBaroN op 20-08-2014 22:53 ]

• sig69
Bedankt voor de suggesties allemaal, helpt een hoop voor m'n referentiekader. Ik rij niet heel veel, minder dan 15k per jaar wel denk ik. Vandaar dat ik graag iets zwaarder gemotoriseerd wil rijden, het verbruik zullen de kosten niet zijn. En m'n huidige auto loopt ook 1:10 dus dat ben ik wel gewend.

Edit: ik wil niet het hele topic kapen, maar hier rij je niet in voor lul in volgens mij: http://www.autotrader.nl/...olgorde-en-prijs-aflopend
Wel meer dan ik uit wil geven eigenlijk, maar zo op het eerste gezicht ziet hij er netjes uit, niet versjonnied (ok de velgen zijn een kwestie van smaak, ik vind ze wel ok). Relatief lage km's. Interieur ziet er op de foto's supernetjes uit. Het ding heeft eigenlijk alles wat ik wilde alleen moet ik het nu even twee jaar eerder dan gepland doen. De droom is een M3 cabrio eigenlijk, maar dit komt goed in de buurt.

[ Voor 67% gewijzigd door sig69 op 21-08-2014 02:10 ]

Roomba E5 te koop

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

-automaat
-zes cylinder
-uit 2000 of nieuwer
-benzine

Voor 6100 heb ik mijn 325i e46 facelift sedan gekocht, uit 11/2002 met 125dkm ervaring. Minpunten waren wat doffe lak (moet m even laten polijsten) en stond op 16" met winterbanden. Pluspunten waren Orientblau, halfleder sportinterieur, clima, alarm met motionsensor, motorisch en technisch goed en recent groot onderhoud geha, NAP en orig NL.

Dus het kan wel, maar moet je denk ik hoop geduld en/of geluk voor hebben.

Edit: die sedan en station die hierboven staan zien er ook netjes uit! Station is zelfs xi, dus 4x4. Leuk voor de winter(sport) :+

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 21-08-2014 09:20 . Reden: comment op station en sedan ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
sig69 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:16:
Bedankt voor de suggesties allemaal, helpt een hoop voor m'n referentiekader. Ik rij niet heel veel, minder dan 15k per jaar wel denk ik. Vandaar dat ik graag iets zwaarder gemotoriseerd wil rijden, het verbruik zullen de kosten niet zijn. En m'n huidige auto loopt ook 1:10 dus dat ben ik wel gewend.

Edit: ik wil niet het hele topic kapen, maar hier rij je niet in voor lul in volgens mij: http://www.autotrader.nl/...olgorde-en-prijs-aflopend
Wel meer dan ik uit wil geven eigenlijk, maar zo op het eerste gezicht ziet hij er netjes uit, niet versjonnied (ok de velgen zijn een kwestie van smaak, ik vind ze wel ok). Relatief lage km's. Interieur ziet er op de foto's supernetjes uit. Het ding heeft eigenlijk alles wat ik wilde alleen moet ik het nu even twee jaar eerder dan gepland doen. De droom is een M3 cabrio eigenlijk, maar dit komt goed in de buurt.
Zou persoonlijk geen Cabrio nemen als je hem niet binnen kunt stallen en voor de winter een hardtop hebt. De lol van die 20 x open rijden gaat er snel af als je met handschoenen aan moet rijden in de winter ;-)

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
In een cabrio zit ook een kachel hoor. ;)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zou al blij zijn als ik 6k zou vangen voor mijn 323i E46 Coupé. Hint hint haha.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik heb 2 jaar geleden een pfl 320i e46 sedan gekocht met 155k km's voor 3800. Was wel in België, maar toch :) met 6000 moet er zeker iets moois te vinden zijn. Anders kan je iets met een grote motor invoeren uit België, die gaan hier minder geld dan een kleine motor :+

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

-automaat
-zes cylinder
-uit 2000 of nieuwer
-benzine

Op autotrack.nl kun je op al die eisen filteren. Ik zie er zo 3 te koop, wel allemaal coupe of compact.

Verwijderd

op marktplaats kun je aanvinken van 2.1 tot 3 liter en dat zijn alle 6 cilinders.
Ik zie een touring
http://link.marktplaats.nl/832104805
en cabrio
http://link.marktplaats.nl/839577210

maar kies ik toch persoonlijk liever uit deze:

http://link.marktplaats.nl/836404646
http://link.marktplaats.nl/835846671

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2014 16:44 ]

• deepbass909

deepbass909

Sander schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:56:
[...]

Zou persoonlijk geen Cabrio nemen als je hem niet binnen kunt stallen en voor de winter een hardtop hebt. De lol van die 20 x open rijden gaat er snel af als je met handschoenen aan moet rijden in de winter ;-)
Onzin, met een cabrio kan je prima het jaar rond rijden. In een BMW zit een prima kachel die de auto ook bij min 20 uitstekend op temperatuur kan brengen (proefondervindelijk ondervonden ;))

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja maar de vraag is of je het wilt. Een cabrio is eigenlijk alleen maar beter als het dak open kan. Dus als het weer het toelaat.
Als het dak dicht is/moet, is een coupé of sedan altijd beter of ten minste even goed. Qua rijeigenschappen, qua comfort, qua gewicht, qua bruikbaarheid, qua risico op vandalisme etc etc.
Ook is een te openen dak altijd duurder en gevoeliger in onderhoud.

Een cabrio koop je puur omdat je open wilt rijden als het weer dat toelaat.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 21-08-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:51
Mis toch de onmisbare sportstoelen, want deze stoelen vind ik echt niet fijn zitten.

Maandag extra reparatie

Rubber stuurstang vervangen. Moet geperst worden?? Als je remt voel ik me stuur iets naar links gaan.
Ruitensproeierpomp lekt. Rubber al goed schoon gemaakt en terug gezet, maar blijft lekken
Wiellagers nakijken. Geen idee of ik de lagers hoor of de voorbanden, Banden hebben 30K gereden Pirelli's P7.

De eerste reparatie en zelf al 180K km gereden.

Ben benieuwd wat ik kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18

ScSi

Belg.

ETzPliskin schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:24:
Ik heb 2 jaar geleden een pfl 320i e46 sedan gekocht met 155k km's voor 3800. Was wel in België, maar toch :) met 6000 moet er zeker iets moois te vinden zijn. Anders kan je iets met een grote motor invoeren uit België, die gaan hier minder geld dan een kleine motor :+
Mocht ik zelf ook zo iets vinden, ik zou niet twijfelen iig :*) (Belg hiero). Waar staat 'pfl' eigenlijk voor?

@Kaasplank; thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ScSi schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:16:
[...]

Mocht ik zelf ook zo iets vinden, ik zou niet twijfelen iig :*) (Belg hiero). Waar staat 'pfl' eigenlijk voor?
pre facelift
Pagina: 1 ... 82 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.