Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.759 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

HTT-Thalan schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:55:
Het valt me ook op dat het 'verlies' (0-100 en verbruik) van een automaat t.o. een handbak bij BMW kleiner is (of soms zelfs een winst) dan bij b.v. een DSG-bak. Bij de Skoda b.v. val je een bijtellingsklasse hoger uit als je DSG neemt, bij BMW maakt het vaak niks uit.
BMW heeft de huidige bak ook echt ontworpen op zuinigheid hè, dat maakt wel uit. Bij BMW waren het ook juist de EDE-modellen die standaard met een 8-traps automaat werden uitgerust, omdat ze dan juist zuiniger zijn dan met een handbak.
Bovendien schakelt de BMW-bak slimmer dan een VW. M'n ouders hebben een 7-traps DSG in de T5 en het viel me bij die bak op dat hij de neiging heeft een te hoge versnelling te pakken, waardoor de motor net te weinig toeren maakt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Mijn 116EDE is een handbak en is niet als automaat beschikbaar.
Wel is het zo dat pas bij 2000+ toeren het lekker vlot is. Optrekken mag van mij wel sneller.
Hij vraagt al vrij vroeg om verder te schakelen, zodat je de 2k toeren niet haalt. Maargoed dat is de eco modus, gelukkig heeft hij ook de sport(+) modus. Daar mag het toerental wel omhoog ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Xeome: is het al gelukt met je verlichting?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
noes schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:39:
@Xeome: is het al gelukt met je verlichting?
Zaterdag naar de garage van een maatje van me, verlichting loskoppelen en testen.
Ik gooi sowieso een update hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Geen perfecte set foto's, maar beter dan niets, de vervanger voor mijn e60 die ik ondertussen al een kleine 6 maand rij:

bmw
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iNxVTmxf82RvUvpdEQN0ikod/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pzkUKkfWBxn2tKgTjpsRWjx0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/85tXGCSmk8FXAkKf9LlVcRsI/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jfp6sbQC6YqUcNTG2SqalI1G/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jwAuKaPSmQE8W5Tj3B0Z7i8J/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2tlWLVcNuxq1eo0vpFjwhdoN/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FnvnYImoRvONi9t4MmB3NiPv/thumb.jpg

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
SPee schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:28:
Mijn 116EDE is een handbak en is niet als automaat beschikbaar.
Wel is het zo dat pas bij 2000+ toeren het lekker vlot is. Optrekken mag van mij wel sneller.
Hij vraagt al vrij vroeg om verder te schakelen, zodat je de 2k toeren niet haalt. Maargoed dat is de eco modus, gelukkig heeft hij ook de sport(+) modus. Daar mag het toerental wel omhoog ;)
16d EDE, is dat niet die peugeot / mini diesel (1.6 liter) i.p.v. de gewone BMW vierpitter (1995cc, 18d, 20d, 25d etc)? In dat geval is meteen bekend waarom de versnellingsbak niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:29

Bever!

3

t_captain schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:41:
[...]

16d EDE, is dat niet die peugeot / mini diesel (1.6 liter) i.p.v. de gewone BMW vierpitter (1995cc, 18d, 20d, 25d etc)? In dat geval is meteen bekend waarom de versnellingsbak niet past.
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ja, dat is hem, maar nee, dat kan niet de reden zijn. Want de huidige 116i en 316i met exact diezelfde motor (alleen heten ze nu niet meer EDE) is wel met 8-traps automaat te krijgen.
Het lijkt me ook sterk dat ZF een automaat heeft gebouwd die maar aan één motortype te koppelen is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 17-09 12:10
Volgens mij is dat meer omdat het dan buiten de 20% valt.
En dan kun je beter de andere motoren kiezen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:05:
[...]

Zaterdag naar de garage van een maatje van me, verlichting loskoppelen en testen.
Ik gooi sowieso een update hier :)
Al nieuws? :)

@Apache: mooie bak hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
noes schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:03:
[...]

Al nieuws? :)

@Apache: mooie bak hoor!
Zaterdag even gekeken en de "DRL" verbinding losgekoppeld de achterlampen branden zo omdat het stadlicht aan staat terwijl die niet hoort geeft hij een error op de achterlichten, op de dash zie ik dat er niks fout is maar dit toont die blijkbaar aan met z'n achterlichten.
Dus tot nu toe de DRL verlichting losgekoppeld tot ik een oplossing heb (boete was paar honderd euro kreeg ik te horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Je kan ook gewoon je verlichting constant laten branden, een E46 schakelt automatisch de verlichting uit als je het contact uitzet als hij op dimlicht staat, tenminste, dat deed mijn coupé.. Vond het wel handig omdat ik toch het liefst altijd met licht aan reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
Radiant schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:27:
Je kan ook gewoon je verlichting constant laten branden, een E46 schakelt automatisch de verlichting uit als je het contact uitzet als hij op dimlicht staat, tenminste, dat deed mijn coupé.. Vond het wel handig omdat ik toch het liefst altijd met licht aan reed.
Hier niet iedergeval, als ik de LCM op stadslicht zet en uitstap en op slot doe blijft het licht branden helaas.
Anders was dit wel een mogelijke optie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:34

4x2

lộn xộn quá

Stadslicht wel ja, bij het dimlicht kun je dat uit zetten.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
4x2 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:50:
Stadslicht wel ja, bij het dimlicht kun je dat uit zetten.
Handige tip, alleen met stadslicht geprobeerd.
Zag vanochtend toevallig ook een BMW rijden met xenon aan terwijl het licht was en vroeg me af hoe of wat.

Vanavond even proberen thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:35:
[...]

Zag vanochtend toevallig ook een BMW rijden met xenon aan terwijl het licht was en vroeg me af hoe of wat.

Als het niet werkt kan je dat inschakelen via oa CCC met je laptop en ODB kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

xeoMe schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:35:
[...]

:? Met licht aan rijden kan altijd.. Wat ik bedoelde is dat het ook vanzelf uit gaat terwijl de knop wel op dimlicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
Radiant schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:03:
[...]

:? Met licht aan rijden kan altijd.. Wat ik bedoelde is dat het ook vanzelf uit gaat terwijl de knop wel op dimlicht staat.
Jah i know ik bedoelde het iets anders leek mij stug dat mensen dit altijd handmatig deden.
Ik ga eens kijken of het kan zo niet even coderen.

Merkte alleen dat niet alle gecodeerde dingen werkte items zoals vergrendelen bij 20km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 18:46
[...]

MEUP, de 16d EDE is 100% BMW motor.
Is gewoon een 1.6 versie van de 2.0 N47...
Sinds ergens 2010 zit die ook in de Mini.
Je hoort en voelt direct het verschil als je met beiden hebt gereden.
Je kan idd geen automaat hebben op dat blok; dat moet dan icm de 2.0. Rijdt ook veel leuker met die extra cc. Ondanks het feit dat de 1.6 en 2.0 op papier gelijk zijn qua pk/nm is de 2.0 veel "voller".
En in hernemingen ook (veel) sneller.

De 1.6 turbobenzines zijn dan weer wel gebaseerd op de Prince (=PSA/BMW) blokken (enkel herwerkt om in de lengte te liggen ipv dwars).

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
Net heel mijn project losgekoppeld diodes etc.
Het zit nu aangesloten zoals ze bij HL-Automotive hebben gedaan en alsnog heb ik het probleem dus nu contact opnemen met HL-Automotive en hopelijk weten hun hoe of wat en fixen ze het.

Alleen raar dat dit me nooit is opgevallen maar zovaak kijk je niet naar je achterlampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Crosspost van het show je auto topic:

Nieuwe aanwinst :D
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/dqrf5s.jpg

En even een poetsbeurtje:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/29bg3h1.jpg

Heerlijke wagen, genoeg power, heerlijk geluidje en nog redelijk zuinig :)
Wel even wennen aan het stuiteren van de harde vering, en het schakelen. Ik kom van een Jaguar XJR ( 370 pk, maar 100% gericht op het comfort ).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
Mooie auto! zuinig zuinig haha tis wat je zuinig vind natuurlijk!
14de eigenaar wel veel hoe is het onderhoud geweest?

Veel plezier met je bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:33
Nice! Wel even een reclameloze kentekenhiuder scoren ;) mijn M3 vorige week apk gekeurd. De garage wel de voorbumper beschadigd maar die wordt opnieuw gespoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
xeoMe schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:49:
Mooie auto! zuinig zuinig haha tis wat je zuinig vind natuurlijk!
14de eigenaar wel veel hoe is het onderhoud geweest?

Veel plezier met je bak!
Inderdaad opmerkelijk, ik kom op 20. Zitten wel een aantal (particuliere) tussenhandelaars tussen.
Waaronder de vorige eigenaar: particulier 2 dagen op naam ;)

Neemt niet weg dat het een geweldige auto is! Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
En zuinig, ik had hiervoor een Jaguar XJR 4.0 Supercharged, dat was 1 op 4 met mijn rijstijl. Hiermee haal ik 1 op 8 / 9, dus best zuinig :)

Nah, aantal eigenaren kijk ik niet echt naar. Dat blijf je toch houden met dit soort auto's, of je betaalt de hoofdprijs omdat ie van de 1e eigenaar is geweest.
Onderhoudboekje is netjes ingevuld door een BMW dealer, dus dat zit wel snor. Van binnen als van buiten ( op steenslag na ) ziet ie er nog zeer goed uit, je kunt er niet vanaf zien dat er 150k km mee gereden is.

Ik moet zeggen, ik heb hem nu 2 weken, heb er best wel wat heerlijke drift mee gemaakt, hij gaat zo makkelijk en is best makkelijk onder controle te houden.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Vandaag heb je geluk, hele dag lekker veel regen. :D
Ik ga zo ook maar paar rondjes rotonde doen op weg naar de sportschool. :P

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:17
Ik heb vandaag als vervangwagen een i3 mee.

Shit man, wat een maf koppel is dat zeg. Ik hoop dat ik zodadelijk eens langs een iets sportievere wagen sta bij de rode lichten, want die koekentrommel springt wel heel vlot uit zijn blokken tot 80km/h :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:03
Impry schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:27:
Heb je nog een open diff?

@ AntonyTerHorst: gruwelijke bak! Droomauto van mij.
Zo'n M3 is toch wel 100x sportiever dan zo'n sigaar, ook al had die wat pk'tjes meer, of niet dan? :D

[ Voor 22% gewijzigd door _eXistenZ_ op 08-07-2014 11:08 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, daarom heb ik ook regen nodig. Anders moet ik wel echt smijten wil hij dwars gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

HyperBart schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:03:
Ik heb vandaag als vervangwagen een i3 mee.

Shit man, wat een maf koppel is dat zeg. Ik hoop dat ik zodadelijk eens langs een iets sportievere wagen sta bij de rode lichten, want die koekentrommel springt wel heel vlot uit zijn blokken tot 80km/h :D
Waar reed je? Ik zat toevallig vanochtend achter een i3 met dealer-reclame. Best een bijzondere wagen om te zien, lijkt me ook wel leuk om een keer mee te rijden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
_eXistenZ_ schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:07:
[...]

Heb je nog een open diff?

@ AntonyTerHorst: gruwelijke bak! Droomauto van mij.
Zo'n M3 is toch wel 100x sportiever dan zo'n sigaar, ook al had die wat pk'tjes meer, of niet dan? :D
Ja 100x sportiever, maar het vermogen is heel anders ingedeeld, de jag was supercharged, dus onderin had ie meteen al de volle newtonmeters, de M3 beloont je met vermogen als je hem hoog in zn toeren houdt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 08:17
RomeoJ schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:40:
[...]

Waar reed je? Ik zat toevallig vanochtend achter een i3 met dealer-reclame. Best een bijzondere wagen om te zien, lijkt me ook wel leuk om een keer mee te rijden.
Antwerpen, regio Kapellen / Wijnegem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afgelopen weekend de Limborit gereden met het Z3/Z4forum. Mooi weer, leuk volk, goed georganiseerd en een paar leuke foto's aan overgehouden:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-QwC_OZ-MfPs/U7wFI9rMoUI/AAAAAAAAJrs/A8NdymZXte0/w832-h553-no/10494836_1462211187363324_9171545432521091911_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-n3B11XGYlkQ/U7wFI11fKpI/AAAAAAAAJrw/GslXJXsGPgw/w832-h553-no/limborit1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wat doet die rode Ferrari ertussen? Had die een identiteitscrisis? :p

Maar ziet er leuk uit, jammer dat ik met mijn cabrio niet mee mag doen :(

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Goed gezien. Die kwam toevallig in de groep terecht :).

[ Voor 13% gewijzigd door Toink op 08-07-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
En kon je 'm hebben? B) Zal niet veel gescheeld hebben iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Helaas... ik heb 400pk/570nm. De 458 heeft 570pk/540nm. De 458 gaat in 3.4s naar de 100 en ik doe er ca 4.5s over.

De Ferrari heeft vooral meer vermogen en is 170kg lichter. Verder sparen maar weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Impry schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:27:
Merkte het ook al, achterkant was wat lichtvoetig ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=So9M9Aa8Vvw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 09:21

mr_petit

opperprutser

Die ferrari heeft mijn groep 25km opgehouden..... :+
En voorheen iedereen maar klagen dat mijn auto naar onverbrande benzine stinkt. Nu weten ze hoe een echte performancecar af fabriek ruikt..... ;)
Maar zo'n 458 klinkt wel ongelofelijk goed met die flatplane v8. Heel karakteristiek geluid. (alle ferrari's klinken goed trouwens ;))

Oh ja.... raad de thuisknutselaar :D :

https://www.facebook.com/photo.php?v=624587510971515

wat rijdt er in dat groepje: e92 330i - z3m roadster (s54) - 435i cabrio (net nieuw) - z3m (s50) - Z3m (s50) - Z4 3.0i (m54)

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 08-07-2014 19:58 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Die laatste... wie is dat?

[ Voor 49% gewijzigd door Toink op 08-07-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
mr_petit himself? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Aaaahh geniaal geluid. Lijkt eigenlijk best wat op het geluid van mijn biturbo zescilinder... die blaast ook enorm met twee kats eruit als je goed op t gas trapt. Heerlijk is dat :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Tijdens de laatste apk was de CO wat te hoog (vorig jaar ook al krap), dus de keurmeester nam 'm ff een blokje rond om de katalysator flink op te warmen ( er zitten high flow modelletjes onder ;)). Die vond 'm klinken als een rallyauto. Dat klopt wel een beetje denk ik. Het is echt zo'n metallische 6 in lijn klank geworden. Maar dus wel extreem luid als je zo op dat filmpje het vergelijk hoort met toch al (gemiddeld gezien) niet stille auto's
Dat komt 100% door het rvs spagettispruitstuk overigens. De standaard einddemper zit er nog gewoon onder.
De einddemper ga ik nog wel een keertje aanpakken om het geluid wat te tweaken. Soms is het wel erg luid en erg fel. Als je dan hard wegtrekt, dan zie je mensen echt kijken....
Als je constante snelheid rijdt is ie trouwens nauwelijks luider dan standaard. Ook dreunt het nauwelijks op de snelweg (er zit alleen een kleine resonantie tussen ca 1850 en 1900rpm, dus over een hele smalle bandbreedte). Dus wat dat betreft valt er wel goed mee te leven.

Toch kan ik het in een tunnel niet laten..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Hehehe dat ken ik... mijn 35is geeft met twee kats in sport (+) zo'n klappen bij het opschakelen dat het in tunnels en bij hoge gebouwen altijd weer lachen is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@mr_petit
Maakt een spaghetti zoveel uit in geluid? Als ik een goede spaghetti zou monteren, zou het geluid ook zoveel veranderen?

Mental note btw, niet ASC uitzetten in de regen, zeker niet nu er 225 breed rubber onder ligt. Ik had het voor de gein even uitgezet, maar had vervolgens m'n handen vol om niet 180 graden rond te gaan :X De ASC werkt op de achtergrond duidelijk harder dan je normaal gesproken denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

180 graden en rond? Dat is nieuw. 8) Maar wel geniaal met die Z's!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:12
180 rond is dus een half rondje, wel op blijven letten Johan.... :D

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
Alweer een weekje rustig hier zonde!
Zaterdag naar BMW Den Haag geweest voor de introductie voor de nieuwe X3 en X4 hier wat leuke foto's.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JZxCbLQ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CqgzBSp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NMy2s8e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pxrIG8J.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NW5U3if.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Zyy5iSq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SKyAuAm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wat is die nieuwe 3/4 toch gaaf hè!

Neus van de X4 mag er ook zijn, maar zo naar de achterkant vind ik m raar ogen, zo bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
noes schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:46:
Wat is die nieuwe 3/4 toch gaaf hè!

Neus van de X4 mag er ook zijn, maar zo naar de achterkant vind ik m raar ogen, zo bol.
Klopt alleen die zilveren grill vind ik niet heel netjes had die liever in het chrome gezien zoals de omlijsting.
Achterkant vind ik juist vet de vernieuwde X3 is echt weinig veranderd en nogsteeds lelijk.

X4 kont vind ik juist netjes beetje X6 / GT achtig.

Die M4 was gewoon heerlijk wou ook nog naar de nieuwe M3 F80 kijken maar deze hadden ze helaas niet.
Mooiste auto tot heden vind ik eerlijk gezegd de F80 M3 in het blauw zoals die is aangekondigd.
http://www.bimmerboost.com/images/official2014f80m35.jpg

Een carclean vraagje tussendoor ik heb vrijdag mijn auto flink gepoetst wax heel de mikmak.
Even geregend en natuurlijk weer een beetje zandspetters erop.
Ik heb een klein niet zichtbaar stukje afgevegd met een microvezel doekje maar dit is niet heel handig neem ik aan door het zand kan je lak krassen toch? (ondanks dat er een wax laag aanwezig is)

EDIT:
Leuke BMW's op de vorige pagina :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jep zand gaat krassen, beste is een quick detailer en dan nawrijven. Nooit droog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:13:
[...]

Klopt alleen die zilveren grill vind ik niet heel netjes had die liever in het chrome gezien zoals de omlijsting.
Achterkant vind ik juist vet de vernieuwde X3 is echt weinig veranderd en nogsteeds lelijk.

X4 kont vind ik juist netjes beetje X6 / GT achtig.

Die M4 was gewoon heerlijk wou ook nog naar de nieuwe M3 F80 kijken maar deze hadden ze helaas niet.
Mooiste auto tot heden vind ik eerlijk gezegd de F80 M3 in het blauw zoals die is aangekondigd.
http://www.bimmerboost.com/images/official2014f80m35.jpg
Misschien is het de hoek van de foto ;)

Maar ik ben sowieso niet heel erg weg van de GT versies van de 5 en 3. Ik vind ze niet helemaal kloppen, alsof ze uit verhouding zijn. Vooral die vorige 5 GT, met die rare hoge kont. Maar misschien moet ik er nog aan wennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Zijn er hier mensen die achteraf performance remmen hebben laten installeren?
Ik heb 4 dealers gebeld/gemaild met de vraag of het mogelijk was op mijn 330i E90, en daar kwamen 3 verschillende antwoorden uit. 2x nee tenzij (5000+ euro) 1x ja dat kan (2300 euro) en 1x nee (Renova). Drie specialisten geven allemaal aan dat het kan (evenals mijn eigen google search natuurlijk, maar ik ga het niet zelf doen). Apart toch dat de BMW dealers allemaal zo ver uit elkaar zitten met hun antwoorden. Volgens eentje (naam zal ik niet noemen i.t.t. Renova want dat vind ik echt prutsers) moest ik dan ook een M-onderstel laten monteren omdat de remklauwen anders niet zouden passen (lol whut!?).

Na mijn vakantie toch even laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
@Typhone: Schmickler biedt ombouwsets aan voor de BMW Z4 incl. montage voor een relatief schappelijke prijs. Staat op het Duitse Z4 forum voor geloof ik 1899 compleet klaar.

Zal voor de E90 niet veel anders zijn of meer kosten verwacht ik.... over het algemeen is alles voor de E89 duurder dan voor de E90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:27

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik hoor zie net in het nieuws dat alle 3-series van mei 1999 tot augustus 2006 worden teruggeroepen om een airbag te vervangen.

De airco van mijn E46 is lek vermoed ik. Ik zette hem gisteren aan, en er kwam vrij veel rook naar binnen dus gelijk uit gezet. Hopelijk wordt het geen al te dure grap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Typhone schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:19:
Zijn er hier mensen die achteraf performance remmen hebben laten installeren?
Ik heb ze zelf geinstalleerd..... op een 2004 z4.
Waren wel 'enige aanpassingen' voor nodig. >:)

Maar het hangt er een beetje vanaf welke 330i je hebt (facelift? welke motor?)
Bij de facelift staat ie in de optielijst/onderdelencatalogus (voor de n53), maar met de notitie dat het puur voor vervanging is en niet voor retrofitting, en de pre-facelift lijkt compleet hetzelfde qua naaf/fusee etc etc, incl standaard klauwen. Heel apart
Dat ie er voor de pre-fl niet instaat kan zijn omdat de set toen wellicht nog niet op de markt was. Misschien willen ze het überhaupt niet los verkopen oid.
Je moet wellicht opletten met bepaalde velgen (grootte en vorm; de voorklauwen zijn heel groot en staan relatief ver naar buiten.
Ik rij voor met 15mm spacers (anders past het niet), maar dat is dus wel met een compleet andere auto.

Maar je hebt een 'ja dat kan' voor 2300 euro. Die zou ik dus kiezen :Y

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 16-07-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
ETzPliskin schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:06:
Ik hoor zie net in het nieuws dat alle 3-series van mei 1999 tot augustus 2006 worden teruggeroepen om een airbag te vervangen.

De airco van mijn E46 is lek vermoed ik. Ik zette hem gisteren aan, en er kwam vrij veel rook naar binnen dus gelijk uit gezet. Hopelijk wordt het geen al te dure grap...
Bron? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Autoblog, autoweek, overal staat het inmiddels. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
Joopieboy schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:48:
Autoblog, autoweek, overal staat het inmiddels. :P
http://www.autoweek.nl/ni...iljoen-3-series-e46-terug

Dus kan naar de dealer rijden en me airbag wordt vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zou eerst bellen voor een afspraak ;)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
xeoMe schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:09:
[...]

http://www.autoweek.nl/ni...iljoen-3-series-e46-terug

Dus kan naar de dealer rijden en me airbag wordt vervangen?
Bij een terugroepactie nemen ze toch contact op met de eigenaar?
Kun je ook terug vinden nadat je je kenteken hebt ingevuld:
https://ovi.rdw.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zie het niet staan op de RDW pagina voor mijn kenteken.

Toch, het zou al een tijdje bekend moeten zijn, in het RDW Terugroepregister staat dat dit al bijna een jaar bekend is:
Details terugroepactie
Referentiecode producent: 0072330100
Meldende producent/distributeur: BMW Nederland B.V.
Referentiecode RDW: MGP130083
Publicatiedatum RDW: 12-08-2013

Merk/Type: BMW 3-SERIE (E46)
Categorie defect: Motorrijtuigen - carrosserie (beschermingsmiddelen inzittenden)
Omschrijving defect:
Bij het activeren van de voorste passagiersairbags kan ten gevolge van een te hoge druk van het opblaasmechanisme de behuizing van de airbag losraken.

Materiële gevolgen:
Wordt de airbag ten gevolge van een ongeval geactiveerd en raakt de behuizing los, dan zal de airbag geen bescherming bieden en is er kans op het verwonden van de passagier. Ook kan hierbij warmteontwikkeling niet uitgesloten worden.

Mogelijk gevaar: Verhoogde kans op letsel bij een ongeval

Beschrijving van het herstel:
De distributeur roept de betreffende producten terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer om een modificatie te laten uitvoeren aan het voertuig. De airbagmodule zal worden vervangen.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd
  • Een brief
  • Opbellen of persoonlijk benaderen
Meer informatie op internet: Niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer: 0800-0992234

Opmerkingen RDW: Geen
Zie: https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-06 00:51
xeoMe schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:09:
Alweer een weekje rustig hier zonde!
Zaterdag naar BMW Den Haag geweest voor de introductie voor de nieuwe X3 en X4 hier wat leuke foto's.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb deze auto's 2 maanden geleden al mogen aanschouwen in de BMW fabriek.

Die 4 gran coupe is erg mooi!! _/-\o_

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

(jarig!)
ik word inmiddels een beetje simpel van de BMW connected app.
Mijn facebook weigert in te loggen in de app.

Hebben meer mensen hier last van?
(iphone 5, 7.1.2)
Al 4 keer de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, al 4 keer gecheckt dat BMW Connected toestemming heeft in facebook, maar niks...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:37
De app beschermd je tegen mogelijk onwenselijk gedrag op de weg. Daar moet je juist blij mee zijn. Facebooken tijdens het rijden 8)7

:P

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Gaat die dan ook posten als je driftend door de bocht gaat ofzo ? :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

"paQ heeft zojuist de DSC uitgeschakeld! #yolo" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:37
Radiant schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:18:
"paQ heeft zojuist de DSC uitgeschakeld! #yolo" 8)7
_O-

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

(jarig!)
:P

no srsly :+

bij mijn buurman op zijn 5S geinstalleerd,> Apps > facbook > login > inlogscherm facebook

-O-

why the hell krijg ik dat niet?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Zo, ramen laten tinten, auto is nu wel af :)

En eindelijk eens de moeite genomen om foto's te maken van mijn auto, dat heb ik bij mijn vorige auto's nooit gedaan en daar baal ik nog steeds van.

BeeEmWee
bmw10bmw9bmw8
bmw7bmw6bmw5
bmw3bmw2

Alleen het chrome pijpje en de getinte ramen heb ik laten monteren...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:24:
[...]

Ben wel benieuwd naar de achtergrond van deze auto. Heeft die bijvoorbeeld nog de eerste koppeling/automaat of turbo, etcetera. Hoe is de uiterlijke staat na zoveel kilometers.
Sorry, dat ik zo laat reageer.
De auto heeft nog steeds de originele turbo en koppeling er in zitten. De lak is nog gewoon goed, maar de 2 bumpers moeten wel een keer over worden gespoten, want er zitten een paar krasjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

duderuud schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:18:

En eindelijk eens de moeite genomen om foto's te maken van mijn auto, dat heb ik bij mijn vorige auto's nooit gedaan en daar baal ik nog steeds van.

Ziet er mooi uit man! Ik vind die nieuwe dreiers echt heel gaaf om te zien, de E9x verbleekt erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Forum
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Erg mooie uitvoering zo. Inderdaad met raamfolie is de auto wel af, zeker in combinatie met die wielen _/-\o_ (18 inch?)

Bedoel je trouwens dat je een sierstuk met dubbele uitlaat hebt laten monteren? Of zat er al standaard een dubbele pijp op? Kan dat namelijk nergens aan aflezen..

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Forum
[afbeelding][afbeelding]

Waar heb je dit laten doen? Ziet er op de foto's goed uit. _/-\o_ Maar als een mierenn**ker dat ik ben, hoe zit het met de gestipte randen?

Ik zou ook graag mijn F20 laten tinten in regio Gelderland/ Utrecht, maar tegen een goede prijsje en een goede afwerking van die verdomde gestipte randjes.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ReseT schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:16:
[...]
Ik zou ook graag mijn F20 laten tinten in regio Gelderland/ Utrecht, maar tegen een goede prijsje en een goede afwerking van die verdomde gestipte randjes.
Puur uit nieuwsgierigheid: wat bedoel je met gestipte randjes? Zit er een lijntje over het glas ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

RomeoJ schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:49:
[...]

Erg mooie uitvoering zo. Inderdaad met raamfolie is de auto wel af, zeker in combinatie met die wielen _/-\o_ (18 inch?)

Bedoel je trouwens dat je een sierstuk met dubbele uitlaat hebt laten monteren? Of zat er al standaard een dubbele pijp op? Kan dat namelijk nergens aan aflezen..
18" ja. Standaard zit er één zwart pijpje onder, laten vervangen door een 328-style dubbele in chroom.
ReseT schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:16:
[...]

Waar heb je dit laten doen? Ziet er op de foto's goed uit. _/-\o_ Maar als een mierenn**ker dat ik ben, hoe zit het met de gestipte randen?

Ik heb het laten doen bij Linea Recta in Ede. Maar die stipjes hou je, vooral zichtbaar aan de onderkant van de achterruit. Daar kan je volgens mij helemaal niks aan doen ook. Ik moet het nog wel zelf een keer nalopen want het zit er pas net op...
noes schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:37:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid: wat bedoel je met gestipte randjes? Zit er een lijntje over het glas ofzo?
Hij heeft het hier over:
bmw_achterruit

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
noes schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:37:
[...]

Inderdaad, zoals duderuud het aangeeft. Dit stukje op de ruit zorgt ervoor dat de folie lastig hecht. Hierdoor zie je een lichtere (lucht)rand tussen de zwarte band van je ruit en de folie. Dit kan voor sommige mensen erg storend zijn.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 09:20

Wimo.

Shake and Bake!

Forum
[afbeelding][afbeelding]

Nette wagen hoor, stijlvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Aha, die ken ik wel! Ik zat aan de achterramen te denken in de portieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Daar is het ook zichtbaar maar minder erg...

[ Voor 3% gewijzigd door duderuud op 22-07-2014 08:45 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

mr_petit schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:28:
[...]

Ik heb ze zelf geinstalleerd..... op een 2004 z4.
Waren wel 'enige aanpassingen' voor nodig. >:)

Maar het hangt er een beetje vanaf welke 330i je hebt (facelift? welke motor?)
Bij de facelift staat ie in de optielijst/onderdelencatalogus (voor de n53), maar met de notitie dat het puur voor vervanging is en niet voor retrofitting, en de pre-facelift lijkt compleet hetzelfde qua naaf/fusee etc etc, incl standaard klauwen. Heel apart
Dat ie er voor de pre-fl niet instaat kan zijn omdat de set toen wellicht nog niet op de markt was. Misschien willen ze het überhaupt niet los verkopen oid.
Je moet wellicht opletten met bepaalde velgen (grootte en vorm; de voorklauwen zijn heel groot en staan relatief ver naar buiten.
Ik rij voor met 15mm spacers (anders past het niet), maar dat is dus wel met een compleet andere auto.

Maar je hebt een 'ja dat kan' voor 2300 euro. Die zou ik dus kiezen :Y
Ik heb een 330i pre-lci N52. Werkje gaat helaas niet meer lukken voor mijn vakantie maar erna komen ze erop te liggen. Nu maar hopen dat ze gaan passen bij mijn winterbanden (17"). Zomerbanden mag geen probleem zijn (18").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

duderuud schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:56:
18" ja. Standaard zit er één zwart pijpje onder, laten vervangen door een 328-style dubbele in chroom.

[...]
Nu weet ik niet precies of dit ook een leaseauto is, maar zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe je dat met die 328-uitlaat hebt weten te regelen, deden ze daar niet moeilijk over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
Ik hoeverre is de benzinemeter correct?
BMW 320i E46

Rij vanochtend weg met 42KM te gaan op de teller richting m'n broer 600meter verder.
Stap uit geef even de katten eten en stap weer in om richting mijn werk te gaan staat er ineens 30KM left.

Ligt dat aan mij of klinkt het vaag haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:03
dat is natuurlijk gebasseerd op schattingen van het verbruik van de afgelopen X km ofzo.

Ik zou in elk geval gaan tanken :P Het is niet heel goed om je tank zo leeg te rijden

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 23-07-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Waarom niet eigenlijk? Vuiligheid in de tank die dan los kan komen? Is het dan niet beter om hem juist altijd leeg te rijden?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
EvaluationCopy schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:16:
Waarom niet eigenlijk? Vuiligheid in de tank die dan los kan komen? Is het dan niet beter om hem juist altijd leeg te rijden?
Volgens mij juist niet want die vuiligheid wil je namelijk niet hebben in je leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:18:
[...]

Volgens mij juist niet want die vuiligheid wil je namelijk niet hebben in je leidingen.
Het is eerder je brandstoffilter dat kan verstoppen door dit vuil. En alles wat daar langs weet te komen is niet fijn voor je pomp en injectoren.

De leidingen zullen er het minste last van hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

De pomp zelf is er ook geen fan van.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

xeoMe schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:04:
Ik hoeverre is de benzinemeter correct?
BMW 320i E46

Rij vanochtend weg met 42KM te gaan op de teller richting m'n broer 600meter verder.
Stap uit geef even de katten eten en stap weer in om richting mijn werk te gaan staat er ineens 30KM left.

Ligt dat aan mij of klinkt het vaag haha
Even uitgaande dat je ongeveer 1:12 zal rijden met je 320i, heb je met 40km op de teller dus nog maar iets meer dan 3 liter benzine in je tank (volgens de meter). Een kort ritje verbruikt relatief veel (starten, koude motor), waardoor je makkelijk een wat hoger verbruik gehad kan hebben. Een halve liter benzine minder en correctie door de boardcomputer en je komt op je lage bereik uit.
Vaak zie je bij deze lage standen dat het bereik ook erg varieert. Ik heb het al meerdere keren juist op zien lopen als ik minder dan 100km nog kon rijden, maar met constante snelheid 80 reed. Andersom kan een rood verkeerslicht dan al een flinke deuk slaan in het bereik.

De auto van m'n vriendin is wat dat betreft nog veel extremer. Dat is een Yaris met digitale meter. Die kan nog rustig 2 blokjes geven (van de 7) met een geschat bereik van 100km (een volle tank geeft 400km) tot je parkeert en opnieuw start. Dan staat ineens het laatste blokje te knipperen met een geschat bereik van 0 km 8)7 Er is geen betere manier dan dat om paniek bij een vrouw te veroorzaken, dat kan ik je wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Nu online
deepbass909 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:36:
[...]

Even uitgaande dat je ongeveer 1:12 zal rijden met je 320i, heb je met 40km op de teller dus nog maar iets meer dan 3 liter benzine in je tank (volgens de meter). Een kort ritje verbruikt relatief veel (starten, koude motor), waardoor je makkelijk een wat hoger verbruik gehad kan hebben. Een halve liter benzine minder en correctie door de boardcomputer en je komt op je lage bereik uit.
Vaak zie je bij deze lage standen dat het bereik ook erg varieert. Ik heb het al meerdere keren juist op zien lopen als ik minder dan 100km nog kon rijden, maar met constante snelheid 80 reed. Andersom kan een rood verkeerslicht dan al een flinke deuk slaan in het bereik.

De auto van m'n vriendin is wat dat betreft nog veel extremer. Dat is een Yaris met digitale meter. Die kan nog rustig 2 blokjes geven (van de 7) met een geschat bereik van 100km (een volle tank geeft 400km) tot je parkeert en opnieuw start. Dan staat ineens het laatste blokje te knipperen met een geschat bereik van 0 km 8)7 Er is geen betere manier dan dat om paniek bij een vrouw te veroorzaken, dat kan ik je wel zeggen.
Ik wou dat ik 1:12 reed heb deze tank pas 500KM gereden en hij is alweer op.

Raare geval ook even uitleggen misschien heeft het een reden.
Normaal reed ik elke dag naar werk (5km) en deed ik ongeveer 2 weken met een tank en reed ik 550km op een volle tank.
Deze huidige tank ben ik maar 1 of 2x naar werk gegaan en de rest gebruikt voor wat langere ritten maar het raare is nu dat ik maar 500KM heb gedaan met deze tank terwijl ik vrijwel geen korte ritten heb gemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
xeoMe schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:18:
[...]

Als je vanaf dat de auto nieuw is je tank altijd leeg rijdt krijgen bacteriën ook geen kans om zich op te hopen toch, dan is je benzine altijd vers 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
deepbass909 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:39:
@mr_petit
Maakt een spaghetti zoveel uit in geluid? Als ik een goede spaghetti zou monteren, zou het geluid ook zoveel veranderen?
Spaghetti-spruitstuk maakt het hoorbaar leegploppen van je cilinders in de uitlaat - iig bij mij - mogelijk, zo nu en dan met een knalletje als ie nog wat loopt te verbranden in het spruitstuk / de uitlaat :9~.

Daarna is er een complete Eisenmann catback + Magnaflow cats + Eisenmann soundpipe + Eisenmann sport einddemper opgekomen en die maakt vooral méér en rauwer geluid, maar gas los --> ploppen komt door de header :Y.

Vol opentrekken in een tunnel doe ik zelden, want dan ga je dood van het geluid :+

[ Voor 6% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-07-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja die van mij knalt ook. Vooral als ie nog niet helemaal warm is en je laat bij 3000rpm het gas los, en tikt daarna 0,1 sec oid het gaspedaal aan. knal boem beng!

Maar ik heb dus alleen een rvs spagettispruitstuk, en wel een grotere pijpdiameter, andere kats en geen middendemper meer. Maar bij het normale (z4)systeem doet die middendemper niet zo heel veel (genoeg mensen die 'm verwijderen en met een nog redelijk rustige auto rijden).
Bij de z4/m54 blok zit dus zeer veel geluiddemping in het spruitstuk zelf.
_eXistenZ_ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:43:
Vol opentrekken in een tunnel doe ik zelden, want dan ga je dood van het geluid :+
Degene achter je.... die gaat pas dood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

RomeoJ schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:44:
[...]

Nu weet ik niet precies of dit ook een leaseauto is, maar zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe je dat met die 328-uitlaat hebt weten te regelen, deden ze daar niet moeilijk over? ;)
Geen lease dus kan er mee doen waar ik zin in heb ;)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
mr_petit schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:15:
[...]
Bij de z4/m54 blok zit dus zeer veel geluiddemping in het spruitstuk zelf.
[...]
Niet verwonderlijk, als je kijkt hoe slecht de doorstroom is in het originele spruitstuk vs een spaghetti-spruitstuk:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6pJNTgz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B8ELzAd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gOtZuNY.jpg

Dat eerste stuk is dus helemaal plat en dan moeten de uitlaatgassen ineens een hoek van 90 graden om 8)7 En dan moet in dat gaatje ook nog de pre-cat lambda-sensor hangen die de flow nóg verder minimaliseert...

3000-toeren-verhaal is mij heel bekend inderdaad :Y Ik weet niet precies waarom, maar ik vermoed dat de VANOS-unit dan precies zo de timing van de nokkenassen heeft gergeld dat er nog iets benzine uit kan glippen voor het volledig verbrand is, en het dus laat knallen in je uitlaat :)

[ Voor 17% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-07-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die laatste foto komt mij heel bekend voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Fuu: ik ga maandag met de auto op vakantie!

gisteren nog gauw 2 nieuwe achterbanden erop laten leggen, zegt de garage je velg is iets krom zullen we die richten?

velg gaat op een volledig computer gestuurd apparaat en na een half uurtje was hij weer recht, nieuwe banden erop en gaan... (de vorige waren gecupped) echter zit ik nu weg te trillen in mijn auto...
hoop dat ik vanavond na mijn werk nog terecht kan want het kan natuurlijk een balanceer foutje zijn, of dat velgen apparaat moet mijn velg verneukt hebben :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Reloader schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:39:
hoop dat ik vanavond na mijn werk nog terecht kan want het kan natuurlijk een balanceer foutje zijn, of dat velgen apparaat moet mijn velg verneukt hebben :|
Dan moet je even bellen, weet je het zeker ;) misschien zijn ze morgen ook open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
mja dat sowieso heb ze al geprobeerd te contacteren :), zal wel geregeld kunnen worden :)
Pagina: 1 ... 81 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.