Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.764 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:04

mr_petit

opperprutser

Als je DIS geinstalleerd hebt (unix image) dan kan je TIS ook in DIS installeren. TIS is namelijk een plug in voor DIS.
Het draait ook veel sneller onder DIS (windows TIS is ook maar een geconverteerde database)

Ik kreeg TIS niet meer direct werkende onder windows 8.1 helaas

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 14-06-2014 14:53 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:50

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:55:
:X Bovendien stond op het oude lager ook geen of nauwelijks spanning, dus ik werd ook niet gewaarschuwd tijdens het loshalen.
Die voorspanning is zo weinig kracht voor nodig, dat voel je bijna niet ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:52:
Als je DIS geinstalleerd hebt (unix image) dan kan je TIS ook in DIS installeren. TIS is namelijk een plug in voor DIS.
Het draait ook veel sneller onder DIS (windows TIS is ook maar een geconverteerde database)

Ik kreeg TIS niet meer direct werkende onder windows 8.1 helaas
DIS is te zwaar en groot voor die bewuste laptop, helaas. Maar ik heb net op m'n gewone PC TIS gedraaid. Er staat precies hetzelfde in als in de Bentley, conclusie, ik had gewoon m'n bijbel moeten lezen voor ik begon :p
4x2 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:15:
[...]

Die voorspanning is zo weinig kracht voor nodig, dat voel je bijna niet ;)
Hij verschoof ook niet.

Maar vrijdag kan ik het waarschijnlijk in orde maken. Het voordeel is dat ik tegenwoordig een dhz garage heb die lekker lang open is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Even als toevoeging, die radiale speling die je noemde is de ingangsas oftewel het lager daarvan ten opzichte van het huis. Dus als je de ingaande flens vast pakt en hem op en neer beweegt. Als je daar speling met de hand kunt voelen is het sowieso foute boel.
Wat ik bedoel is de speling die je voelt als je de cardan eerst de ene kant op draait en vervolgens de andere kant.

Geef de gegevens van je auto ook even, ik kwam in TIS voor een random gekozen E36 325i cabrio namelijk 2-4mm tegen en niet de waarde die jij noemde.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Na 2,5 jaar vrolijk en vrij met een 116d te rijden is vandaag het vonnis definitef gevallen: de volgende leasewagen wordt geen Bimmer meer wegens missende functionaliteiten tov zijn concurrent en relatief slechte lease-waardes tegenover die zelfde concurrent.

Ik heb er nu een goede 140k aan km's op staan, rond augustus a september is ie op zijn limiet en had hij eigenlijk vervangen moeten worden, maar aangezien de concurrent er 6 (!) 8)7 |:( maanden over doet om de wagen tot bij mij te krijgen ga ik de BMW waarschijnlijk tot in de winter nog hebben (december).

Jammer aan de ene kant, want met een beetje spijt neem ik afstand van de rijdynamiek die echt wel geweldig is bij BMW, alsook de RWD die zelfs de vriendin gaat missen... ;w . Maar in het filerijden naar de twee grootste filegeplaagde steden van Europa gaat een automaat en ACC wel HEEL veel goedmaken... Jammer dat dat niet beschikbaar is op een einer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
HyperBart schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:30:

Jammer aan de ene kant, want met een beetje spijt neem ik afstand van de rijdynamiek die echt wel geweldig is bij BMW, alsook de RWD die zelfs de vriendin gaat missen... ;w . Maar in het filerijden naar de twee grootste filegeplaagde steden van Europa de wereld, gaat een automaat en ACC wel HEEL veel goedmaken... Jammer dat dat niet beschikbaar is op een einer"
Brussel en Antwerpen? ;)
http://www.forbes.com/pic...igm/1-brussels-belgium-2/

En wat wordt de volgende? Nu ben ik wel benieuwd, ACC, 6 maanden levertijd,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:00

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Je kunt geen automaat krijgen op een 1-serie? Da's nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:01:
Dat kan natuurlijk :p maar acc doen ze denk ik niet op een 1 serie.
AndRo555 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:42:
[...]

Golf 7? :p
edit:
Ok zelfde platform, daar ging het om :p

[ Voor 35% gewijzigd door fsfikke op 15-06-2014 01:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
AndRo555 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:42:
[...]

Brussel en Antwerpen? ;)
http://www.forbes.com/pic...igm/1-brussels-belgium-2/

Jup... Ik kan het je het verzekeren: om vanuit de regio van Lummen te komen en dan naar Antwerpen of Brussel iedere dag is om mottig van te worden als je telkens manueel moet optrekken, remmen, ontkoppelen, koppeling lichtjes laten slepen, stoppen, neutraal schakelen, koppelen, 1ste, ontkoppelen halvelings....

Ik ben zonet nog eens 2 x zo blij geworden want je kan nu vanaf het stuur echt de auto zelf laten starten, dat wist ik niet (zie verderop)

Ik heb nog even getwijfeld om Xenon koplampen te laten vallen en voor een assistentie pack te gaan (parkeersensoren erbij vooran ipv alleen achteraan en lane assist), die Lane Assist vond ik ook wel ok-ish werken, maar bij ACC ligt die "werkt schitterend" ratio veel hoger dan Lane Assist. Plus ik heb me 2.5 jaar geïrriteerd aan het feit dat ik geen xenon had op de bimmer (zowel qua looks als functioneel rijden in schemerlicht) dat ik die nu echt NOOIT meer laat vallen.
HTT-Thalan schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:01:
Grapjas. :+

De ACC is niet te krijgen op een 1-serie.

Het is een A3 Berline geworden.

YouTube: cartechnical | Audi safety track test

Waar ik vandaag ook pas achter kwam is dat je gewoon met het hendeltje de wagen voor 15 seconden de toestemming kan geven om vanzelf te vertrekken. Ik dacht (en zo heb ik het ook getest) dat je altijd even de gas moest aantikken en dat ie dan netjes de auto voor hem volgde.

Ik ben fan *O* .

Wat ik dan bv bij BMW een heel stuk fijner vond is dat als je daar op CC aan het rijden bent en je duwt 2 10+km/h intervallen er bij, dat de wagen dan echt VOL op de gas gaat, de Audi doet dat niet zo...

[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 15-06-2014 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wat heb je nou aan ACC? Dan moet je de hele tijd net zo snel rijden als de rest :+.

En ik ben ook nog steeds niet overtuigd van de lol van een automaat. Ik vind zelf schakelen toch altijd wel fijn. Nu ga ik volgende maand terug naar de states voor werk en daar krijg ik een classe 'intermediate car' onder mijn kont, daar zal altijd automaat in zitten (maar stiekem hoop ik dat ik de Mustang mee krijg, die hoort ook in die klasse thuis) dus dan kan ik eraan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Ik deel je mening over die automaat deels wel. De vrouw zei hier ook van "waarom neem je een automaat, met de BMW vind ik het zo fijn om te schakelen en die auto te voelen versnellen". En ze heeft daar zeker gelijk in, je offert een heel stuk van je rijdynamiek en plezier op, maar ik het plezier van de automaat in de file gaat des te groter zijn. Als je heel weinig in de file staat dan had ik misschien een 2.0 gekozen in manueel, maar voor nu kan ik prima leven met de 1.6 TDIe omdat het net een automaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kahraman11 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 06:37:
[...]

Nee echt de auto heeft iets meer dan 620.000 km gereden in zijn leven.
Mijn oom is ook nog eens de eerste eigenaar, dus hij heeft er altijd zelf in gereden.
Ben wel benieuwd naar de achtergrond van deze auto. Heeft die bijvoorbeeld nog de eerste koppeling/automaat of turbo, etcetera. Hoe is de uiterlijke staat na zoveel kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
HTT-Thalan schreef op zondag 15 juni 2014 @ 08:13:
Wat heb je nou aan ACC? Dan moet je de hele tijd net zo snel rijden als de rest :+.

En ik ben ook nog steeds niet overtuigd van de lol van een automaat. Ik vind zelf schakelen toch altijd wel fijn. Nu ga ik volgende maand terug naar de states voor werk en daar krijg ik een classe 'intermediate car' onder mijn kont, daar zal altijd automaat in zitten (maar stiekem hoop ik dat ik de Mustang mee krijg, die hoort ook in die klasse thuis) dus dan kan ik eraan wennen.
Een Mustang als "intermediate"??? Die vallen bij mij altijd onder de specials...

Ik was eerder nooit zo'n fan van automaat, mijn vrouw vond het maar niks dat ik er een nam op mijn E61, maar die wil zelf niet meer anders, en helemaal in NL is automaat toch wel heerlijk met al die files! Snap wel dat BMW ze weggeeft nu, het is zoveel fijner, en als bijna alle auto's met automaat geleverd worden hoeft het ook niet duurder te zijn. Dan heb ik nog niet eens de "nieuwe" 8-traps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

The_MAN schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:15:
[...]

Een Mustang als "intermediate"??? Die vallen bij mij altijd onder de specials...

Ik was eerder nooit zo'n fan van automaat, mijn vrouw vond het maar niks dat ik er een nam op mijn E61, maar die wil zelf niet meer anders, en helemaal in NL is automaat toch wel heerlijk met al die files! Snap wel dat BMW ze weggeeft nu, het is zoveel fijner, en als bijna alle auto's met automaat geleverd worden hoeft het ook niet duurder te zijn. Dan heb ik nog niet eens de "nieuwe" 8-traps.
Het is de USA hè, daar is alles groter :+. Het is wel boveneind van die categorie hoor, krijg je meestal alleen mee als de rest al bezet is. Het boeit verder niet natuurlijk, je moet gewoon een week van hotel naar kantoor komen en terug, als dat in eender welke auto kan met airco ben ik allang tevreden, maar het kind in mij is altijd hoopvol :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:24:
[...]

Ben wel benieuwd naar de achtergrond van deze auto. Heeft die bijvoorbeeld nog de eerste koppeling/automaat of turbo, etcetera. Hoe is de uiterlijke staat na zoveel kilometers.
De auto ziet er nog redelijk goed uit, alleen de twee bumpers hebben een spuitbeurt nodig. Hoe het met de koppeling en de turbo zit, weet ik zo niet. Die auto is bijna zijn hele leven bij de zaak van mijn vader in onderhoud geweest. Ik vraag mijn vader straks wel wat er allemaal aan onderhoud is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MadMan schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:08:
Even als toevoeging, die radiale speling die je noemde is de ingangsas oftewel het lager daarvan ten opzichte van het huis. Dus als je de ingaande flens vast pakt en hem op en neer beweegt. Als je daar speling met de hand kunt voelen is het sowieso foute boel.
Wat ik bedoel is de speling die je voelt als je de cardan eerst de ene kant op draait en vervolgens de andere kant.

Geef de gegevens van je auto ook even, ik kwam in TIS voor een random gekozen E36 325i cabrio namelijk 2-4mm tegen en niet de waarde die jij noemde.
Ik heb radiale speling gevoeld (in de draairichting) en volgens mij iets in axiale richting (in het verlengde van de as). Transversaal (haaks op de as) is niet voelbaar.

Volgens mijn TIS, op basis van het chassis nummer, moet het lager een voorspanning van 4 tot 6 mm hebben.

Sowieso moet ik het hele systeem nog een keer nakijken, er zit nu een dreun in de auto als ik rond de 100km/u rij.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:04
Algemeen verkeersvraagje, vandaag weer richting Alkmaar en op de A4 kom je dan borden tegen zoals:

100 6-19h
120 6-19h

Deze borden betekenen tussen 06:00 en 19:00 100 of 120 en daarbuiten 130 toch?
Ik zie medeverkeer altijd maar 100 rijden terwijl je volgens mij echt 130 mag daar.
Om verwarring tegen te gaan dacht ik vraag het maar hier voordat ik boetes krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

In Nederland geldt een vmax van 130 op de snelweg, tenzij anders aangegeven. Die borden geven aan dat je tussen 6 en 19 een andere snelheid moet aanhouden, daarbuiten mag je dus 130. Dat 99% van Nederland dat niet lijkt te snappen, is bijzonder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat 99% van nederland überhaupt een rijbewijs heeft is pas irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
HTT-Thalan schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:43:
[...]

Het is de USA hè, daar is alles groter :+. Het is wel boveneind van die categorie hoor, krijg je meestal alleen mee als de rest al bezet is. Het boeit verder niet natuurlijk, je moet gewoon een week van hotel naar kantoor komen en terug, als dat in eender welke auto kan met airco ben ik allang tevreden, maar het kind in mij is altijd hoopvol :).
Nou, dat snap ik, maar ik zit zelf 2-3x per jaar in de VS en zelfs een full-size car is geen Mustang normaal. Komt bij dat de Mustangs in California altijd cabrio's zijn, misschien dat het daarom specials zijn. Met een beetje geluk heb ik over een paar maand weer een Dodge Charger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

The_MAN schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:37:
[...]

Nou, dat snap ik, maar ik zit zelf 2-3x per jaar in de VS en zelfs een full-size car is geen Mustang normaal. Komt bij dat de Mustangs in California altijd cabrio's zijn, misschien dat het daarom specials zijn. Met een beetje geluk heb ik over een paar maand weer een Dodge Charger :)
Hmm, misschien heb ik dan scheef gelezen, maar als je bij de rental company (wij boeken via een intern systeem) over de klasse een mouse-over deed, kreeg je voorbeelden van de soorten auto die daarin hoorden. Onderaan dacht ik Mustang gelezen te hebben. Mijn leek het logisch, want vorige keer waren er ook collega's die met een Mustang rond toerden nadat er te weinig normale auto's beschikbaar waren.

Oh well, we zullen zien. Het zal in alle gevallen wel niet zo haarfijn sturen als een BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:04
deepbass909 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:29:
In Nederland geldt een vmax van 130 op de snelweg, tenzij anders aangegeven. Die borden geven aan dat je tussen 6 en 19 een andere snelheid moet aanhouden, daarbuiten mag je dus 130. Dat 99% van Nederland dat niet lijkt te snappen, is bijzonder irritant.
Irritant en levensgevaarlijk, gisteren lekker 130 toeren en wilt een auto even achter een vrachtwagen vandaan dus even op het laatste moment als ik er bijna ben inhalen met 90-100km/h heerlijk... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

HTT-Thalan schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:38:
[...]

Hmm, misschien heb ik dan scheef gelezen, maar als je bij de rental company (wij boeken via een intern systeem) over de klasse een mouse-over deed, kreeg je voorbeelden van de soorten auto die daarin hoorden. Onderaan dacht ik Mustang gelezen te hebben. Mijn leek het logisch, want vorige keer waren er ook collega's die met een Mustang rond toerden nadat er te weinig normale auto's beschikbaar waren.

Oh well, we zullen zien. Het zal in alle gevallen wel niet zo haarfijn sturen als een BMW?
Goede vrienden en grote auto liefhebbers, hebben onlangs een tijdje in een Mustang mogen rijden in Amerika. Ik heb ze nog nooit zo negatief gehoord over een auto. Het was even leuk, maar ze waren de Mustang al vrij snel zat vanwege alle geluiden (interieur en ophanging schijnen nogal te kraken) en slechte wegligging. Eigenlijk bevestigde ze alle commentaren die Jeromy Clarkson ook ooit had over de nieuwe Mustang.
xeoMe schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:48:
[...]

Irritant en levensgevaarlijk, gisteren lekker 130 toeren en wilt een auto even achter een vrachtwagen vandaan dus even op het laatste moment als ik er bijna ben inhalen met 90-100km/h heerlijk... :'(
Wat ik nog gevaarlijker vind, zijn de sufkutten die met 100 op de middelste baan blijven rijden op een overlichte snelweg waar je 130 mag... Dat maak ik geregeld mee op de A4 tussen Den Haag en Leiden, in het stuk waar de trajectcontrole zit. :X Als iemand op de middelste baan blijft hangen (rechts leeg) verwacht je gewoon niet dat die persoon met 30km/u onder de geldende vmax rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
deepbass909 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:21:
[...]

[...]

Wat ik nog gevaarlijker vind, zijn de sufkutten die met 100 op de middelste baan blijven rijden op een overlichte snelweg waar je 130 mag... Dat maak ik geregeld mee op de A4 tussen Den Haag en Leiden, in het stuk waar de trajectcontrole zit. :X Als iemand op de middelste baan blijft hangen (rechts leeg) verwacht je gewoon niet dat die persoon met 30km/u onder de geldende vmax rijdt...
Zelfde op de A2 Vinkeveen - Maarssen waar je na 19.00 130 mag. Bijna altijd als ik daar rijd, is het na 19.00, maar bijna iedereen blijft gewoon 100 rijden. Niet heel erg daar, aangezien het toch 5 baans is en je makkelijk in kan halen. Maar het valt me toch altijd weer op, ook mensen die dan op de 2e of 3e baan (vanaf rechts geteld) blijven hangen bij een bijna lege weg met 100 km/h :')

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 16-06-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
[...]

Goede vrienden en grote auto liefhebbers, hebben onlangs een tijdje in een Mustang mogen rijden in Amerika. Ik heb ze nog nooit zo negatief gehoord over een auto. Het was even leuk, maar ze waren de Mustang al vrij snel zat vanwege alle geluiden (interieur en ophanging schijnen nogal te kraken) en slechte wegligging. Eigenlijk bevestigde ze alle commentaren die Jeromy Clarkson ook ooit had over de nieuwe Mustang.
Wat wil je, een V6 mustang heb je voor 22000USD (minder dan de meest basis VW golf hier), terwijl je voor een basis 320i daar 32000USD kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
xeoMe schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:27:
Algemeen verkeersvraagje, vandaag weer richting Alkmaar en op de A4 kom je dan borden tegen zoals:

100 6-19h
120 6-19h

Deze borden betekenen tussen 06:00 en 19:00 100 of 120 en daarbuiten 130 toch?
Ik zie medeverkeer altijd maar 100 rijden terwijl je volgens mij echt 130 mag daar.
Om verwarring tegen te gaan dacht ik vraag het maar hier voordat ik boetes krijg :)
Dat heb je als je van Groningen richting Assen rijdt (of voorbij Assen? Ik kom er niet dagelijks :P) ook. mensen blijven dan braaf 120 rijden omdat ze het onderbordje niet lezen (of snappen). Beetje jammer inderdaad en dat is gelukkig maar 10km/u verschil. Met 100 vs. 130 zal het inderdaad een flinke irritatie zijn en ik kan me jouw twijfel dan wel voorstellen :D

Maar je hebt dus gelijk: na 19 uur mag je gewoon 130 :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

AndRo555 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:19:
[...]

Wat wil je, een V6 mustang heb je voor 22000USD (minder dan de meest basis VW golf hier), terwijl je voor een basis 320i daar 32000USD kwijt bent.
In bruto prijs is het verschil minder, in Amerika betaal je veel minder belasting over een nieuwe auto (rare dingen als BPM kennen ze daar immers niet en de BTW is veel lager).
Maar het is gewoon absurd dat een auto die in Amerika als premium geldt, op zulke basale punten gewoon niet de kwaliteit biedt die je zou mogen verwachten. Krakend interieur en ophanging hoeft niks te maken te hebben met de prijs, dat is gewoon slecht ontwerp. Japanse merken kunnen immers ook prima een scherp geprijsde auto bouwen die niet kraakt.

Maar goed, de grote Amerikaanse merken staan erom bekend erg conservatief te zijn wat techniek betreft. Why, in hemelsnaam bijv. nog steeds een starre achteras onder een "sport" auto (de huidige Mustang heeft nog steeds een starre as)?

Het meest extreme vind ik nog steeds de nieuwe Dodge Viper. De laatste versie heeft een V10 motor (ok, klinkt leuk). Alleen als je dan hoort hoe ze vol trots vertellen hoe die ontwikkeld is :X Ze hebben een vrachtwagen V10 gepakt en daar is de motor uit ontwikkeld. Dat ding is zo high-tech dat het een 20-klepper is, of te wel, 2 kleppen per cilinder |:( De enige reden dat hij zo sterk is, is omdat het ding een bizarre 8,4 liter groot is. Daarmee perst hij er 640pk uit en 810Nm koppel. Klinkt imposant, maar als je nagaat dat de 4,4 liter V8 uit de M5 ook al 560pk doet en 680Nm koppel, dan valt het toch best tegen.
Tankiej schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:34:
[...]

Zelfde op de A2 Vinkeveen - Maarssen waar je na 19.00 130 mag. Bijna altijd als ik daar rijd, is het na 19.00, maar bijna iedereen blijft gewoon 100 rijden. Niet heel erg daar, aangezien het toch 5 baans is en je makkelijk in kan halen. Maar het valt me toch altijd weer op, ook mensen die dan op de 2e of 3e baan (vanaf rechts geteld) blijven hangen bij een bijna lege weg met 100 km/h :')
Op dit moment valt het gelukkig mee qua gevaar, aangezien het tot laat licht is, maar afgelopen winter ben ik toch regelmatig behoorlijk geschrokken als er in het donker een auto ineens wel heel veel sneller dichterbij komt dat je verwacht :X Ik vind het prima als iemand langzamer wil rijden, zeker op een meerbaans weg, maar doe dat dan alsjeblieft op de rechterbaan als die verder leeg is...
Ow, en als je commentaar hebt (dus even met groot licht knippert), krijg je zelf ook groot licht terug |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:13:

Het meest extreme vind ik nog steeds de nieuwe Dodge Viper. De laatste versie heeft een V10 motor (ok, klinkt leuk). Alleen als je dan hoort hoe ze vol trots vertellen hoe die ontwikkeld is :X Ze hebben een vrachtwagen V10 gepakt en daar is de motor uit ontwikkeld. Dat ding is zo high-tech dat het een 20-klepper is, of te wel, 2 kleppen per cilinder |:( De enige reden dat hij zo sterk is, is omdat het ding een bizarre 8,4 liter groot is. Daarmee perst hij er 640pk uit en 810Nm koppel. Klinkt imposant, maar als je nagaat dat de 4,4 liter V8 uit de M5 ook al 560pk doet en 680Nm koppel, dan valt het toch best tegen.
Wat ik me dan afvraag hè, als ik dat zo lees, zijn er dan (wellicht op andere vlakken?) nog voordelen aan het feit dat die V10 minder PK en NM haalt uit bijna twee keer de displacement? Gaat het langer mee? Is de motorloop rustiger? Of is het echt doodsimpel verouderde techniek en moeten ze eens de 21e eeuw inrollen bij (in dit geval) Dodge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Het is amerikaans he, Size Matters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Ik denk dat de keuze voor een V10 te maken heeft met twee zaken: gebrek aan toegang tot beter presterende blokken en de liefde van Amerikanen voor koppelrijke motoren.

/me ziet het liefst enorm hoogtoerige motoren in sportwagens. voor het geluid. doe mij maar een 3.0 liter V12 met 400 Nm bij 8500 rpm en 375 a 400 kW bij 11.000 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:50

4x2

lộn xộn quá

Die M5 heeft gewoon een turbo of wat ;)
De 75PK/liter van die viper is voor een 2-klepper zo slecht nog niet.
En het blijft (theoretisch iig) eeuwig heel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Precies, een 2 klepper, zonder adaptieve kleptiming en andere leuke dingen die het vermogen een beste boost kunnen geven.

Ik weet niet of het blok nog helemaal gelijk is aan het vrachtwagenblok, maar in die bewuste docu werd zelfs nog een gietijzeren blok gebruikt. Ja, het is hufterproof, dat zeker, maar technologisch hoogstaand... Ik vind het niet verrassend dat de Amerikaanse autoindustrie compleet aan het instorten is, op een enkel merk na (Tesla bijv. die juist door technologie boven welke iedereen uitstijgt).

Maar wat ik zo bizar vind, is dat zelfs BMW hinder heeft ondervonden van de bouwkwaliteit uit Amerika... De problemen met de eerste generatie Z4 waren typisch voor de Amerikaanse autobouwers, in de Europese fabrieken hadden ze nauwelijks last van die problemen. En dat terwijl op die fabriek een grote en zware BMW-stempel was gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Wel een hoop vooroordelen over amerikaanse auto's hoor.
Die 2 kleppen per cilinder is eigenlijk een gevolg van de onderliggende nokkenas (zowel de viper als de corvette hebben die). Dat is idd oude techniek, maar het is absoluut niet zo dat amerikanen geen bovenliggende nokkenas zouden kunnen maken (dat doen ze daar op grote schaal namelijk al langer dan in europa), maar het is waarschijnlijk een bewuste keuze. Onderliggende nokkenas betekend kleinere cilinderkop, wat een lagere motor betekend, dus ook een lagere motorkap, wat naast een zwaartepuntvoordeel ook een aerodynamisch voordeel kan betekenen en wellicht meer vrijheid in het ontwerp.
En qua kwaliteit: als je een goedkope auto maakt (wat ze doen: heel veel spul voor weinig), dan moet je gewoon bezuinigen op de prijs van materialen. Je krijgt dan ook gewoon grote plastic panelen van goedkope kwaliteit etc. En ja, dat kraakt. Altijd. Daar zijn ook wel europese en japanse voorbeelden van.

Ik weet niet over welke problemen met de eerste z4 generatie je het hebt overigens (die zou ik heel graag willen weten....). Ik denk dat ik alle problemen van de z4 waarschijnlijk wel ken, en geen van allen is een 'amerikaans probleem'.
En wat eventueel aan bouwkwaliteit kan liggen (goedkoop plastic) is al helemaal geen 'eerste generatie' probleem. Die onderdelen (nummers, leveranciers) zijn de hele levensloop gewoon 100% gelijk gebleven.
De meeste sportauto's hebben gewoon een twijfelachtig interieur. Is het niet qua materiaalkeuze, dan is het wel betreffende kwaliteit. Dat krijg je als je wilt concurreren, en toch een lage oplage voor beperkt publiek wilt maken. Een nissan 350/370z ziet er nog veel plastikeriger uit dan een z4. En auto's die een beter interieur hebben laten op andere punten wel weer wat liggen. Het zijn allemaal grotere compromissen dan bij C/D segmenters. Maar die afzet is dan ook minimaal 10x zo groot (het zijn geen 'kleine verschillen')

Komt het niet uit de lengte.... dan komt het wel uit de breedte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mr_petit, ik denk dat deepbass problemen met de amerikaanse z4 bedoelde.

Maar.. ik ben ook benieuwd :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens mij zijn alle z4's die uit spartanburg rolde hetzelfde (uitgezonderd opties, motorisering en rhd/lhd) en heeft de amerikaanse markt geen separaat model.
Het enige wat een amerikaanse z4 een amerikaans model maakt dat zijn 4 reflectortjes op de bumpers. Maar ik kan me niet voorstellen dat die onoverkomelijke problemen veroorzaken anders dan dat het er niet uitziet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:35:

Maar wat ik zo bizar vind, is dat zelfs BMW hinder heeft ondervonden van de bouwkwaliteit uit Amerika... De problemen met de eerste generatie Z4 waren typisch voor de Amerikaanse autobouwers, in de Europese fabrieken hadden ze nauwelijks last van die problemen. En dat terwijl op die fabriek een grote en zware BMW-stempel was gedrukt.
De bouwkwalitieit (of althans de perceptie daarvan) is in een E85 inderdaad vrij matig door al het gekraak om je heen. Ik vraag me wel af of dat een Amerikaan probleem is. De auto's worden in Duitsland ontwikkeld en een Duits bedrijf doet de kwaliteitscontrole. Het moet net zo goed mogelijk zijn om in een Amerikaanse fabriek kwaliteit te leveren als in een Duitse of een Chinese.

Ik heb en E39 Touring gehad die ook een hel was wat betreft rammels en kraakjes. Ik heb het halve interieur uit elkaar gehad om vilt aan te brengen op plek waar er contact was tussen plastic onderdelen. Uiteindelijk hielp dat wel redelijk. Het probleem ontstaat in de basis door de constructiewijze van het interieur en het materiaalgebruik. Hard plastic op plastic is vragen om ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat is uiteraard geen amerikaans probleem. In spartanburg worden ook bmw's afgeleverd die veel minder kraken (x3/x5).
Sowieso kunnen ze in amerika ook heus wel een kraakvrije auto maken, alleen nemen ze daar soms bewust een ander compromis dan duitsers of japanners.
Als je minder geld besteed aan materialen voor het interieur dan kan je meer besteden aan andere zaken. Grote velgen of een grote v8 bijvoorbeeld.
Je kan daar kiezen tussen een z4 met 300pk of een corvette met 460pk. En dan is die laatste ook nog eens afgeladen met opties. Als ik daar zou wonen zou ik denk ik dat kraakje op de koop toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
mr_petit schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 00:16:

Je kan daar kiezen tussen een z4 met 300pk of een corvette met 460pk. En dan is die laatste ook nog eens afgeladen met opties. Als ik daar zou wonen zou ik denk ik dat kraakje op de koop toenemen.
Raampje open en dan hoor je er niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

matty___ schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:32:
[...]

Raampje open en dan hoor je er niets van
Raampje open? Als ze echt zoveel op materiaal besparen zal er ook wel niet zo veel motorruimte-isolatie in zitten. Met een V8 in het vooronder heb je dan niks meer nodig om de kraakjes te overstemmen hoor :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Maar dan hoor je alleen nog het gekraak van de fiberglass body :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
No brainer, Z4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:53:
Maar dan hoor je alleen nog het gekraak van de fiberglass body :p
En de draaikolk in de tank...

ik vind het toch knap dat ze dat bij BMW wel hebben begrepen. Normaal zijn die claims van 'krachtig en toch zuinig' naar mijn bescheiden mening zwaar overdreven, die EDE blokken daarentegen kunnen inderdaad 'prima' meekomen (en dat is een understatement, geen sarcasme) terwijl ze toch goed richting de 1 op 24 lopen als je je weet te gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Valt wel mee, gewoon rechts inhalen. Ze hebben het toch niet in de gaten. Ik ben er maar mee gestopt om mij er druk om te maken. Overigens hoop ik niet voor je dat je daar altijd 130 rijdt...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
vhal schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:48:
[...]

Valt wel mee, gewoon rechts inhalen. Ze hebben het toch niet in de gaten. Ik ben er maar mee gestopt om mij er druk om te maken. Overigens hoop ik niet voor je dat je daar altijd 130 rijdt...
Dit. Als iemand lekker op links zit, wie ben ik dan om mij daar druk over te maken? Gewoon rustig op rechts er langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:14
Henk schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:51:
[...]

Dit. Als iemand lekker op links zit, wie ben ik dan om mij daar druk over te maken? Gewoon rustig op rechts er langs :P
Als er rechts ruimte is geen probleem natuurlijk, maar vaak blijven ze links gewoon naast degene op de rechterbaan rijden. Dus dan valt er niet langs te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 17-06-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:58

duderuud

Sliden is koel

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:38:
[...]

En de draaikolk in de tank...

ik vind het toch knap dat ze dat bij BMW wel hebben begrepen. Normaal zijn die claims van 'krachtig en toch zuinig' naar mijn bescheiden mening zwaar overdreven, die EDE blokken daarentegen kunnen inderdaad 'prima' meekomen (en dat is een understatement, geen sarcasme) terwijl ze toch goed richting de 1 op 24 lopen als je je weet te gedragen.
Dan doel je denk ik op de dieselvarianten want ik heb zelf een benzine uitvoering (320i ede) en die doet op bij 120km/h rond de 1:20

1:24 doe je bij 100km/h ongeveer.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
duderuud schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:53:
[...]

Dan doel je denk ik op de dieselvarianten want ik heb zelf een benzine uitvoering (320i ede) en die doet op bij 120km/h rond de 1:20

1:24 doe je bij 100km/h ongeveer.
1 op 20? Straf... en gemiddeld?

:)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

vhal schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:48:
[...]

Altijd tussen 19.00 en 6.00 :+

even een x-post uit de huiskamer
Vandaag weer een mijlpaaltje gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-_uMAzABwz0s/U6CtK9vB1RI/AAAAAAAAFRU/pu3L2U9U3Fk/w823-h617-no/P_20140617_191942.jpg
Of in de taal van de mensen die wel beschaafd zijn 289.682km :p

En dit werkt wel erg lekker en hier kan ik wel aan wennen:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-gj_S-kAewhs/U6CtIV5NAoI/AAAAAAAAFRM/jj_yUX8I6SA/w823-h617-no/P_20140617_194916.jpg
Een hele garage voor mezelf, 6 bruggen voor het kiezen.
Vanavond heb ik het middenlager beter afgesteld, die moest blijkbaar een voorspanning hebben, waar ik natuurlijk te laat achter kwam. Maar fuck, wat is een katalysator heet als je net 60km hebt gereden en er geen tijd is om hem rustig af te laten koelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met het afkopen van de servicebeurten?

http://www.bmw.nl/nl/cont...mw-service-inclusive.html

Ik ben zelf van plan om 6 -7 jaar te rijden tot 150kkm. Wat is dan verstandiger, om onderhoud af te kopen, deels af te kopen of helemaal niet afkopen? voor 150kkm is het 1130 euro wat je dan binnen 6 jaar moet gebruiken, wat het eerst komt. Er is nu een actie van 400euro voor 80kkm dat je binnen 5 jaar moet "opmaken". Dat zal ik denk ik te onvoordelig zijn omdat ik na de 80kkm weer naar een normale service moet gaan.

Omdat het CBS aangeeft wanneer iets moet worden vervangen, kan je niet zeggen dat je elk jaar 1 keer naar de dealer gaat. Het enige wat dan zeker blijft is om de 30kkm langs de dealer. De prijzen kunnen dan erg varieren omdat ik niet van te voren weet wat er vervangen moet worden. Erg verwarrend allemaal.

Het betreft een F20 en rijd ongeveer 20kkm per jaar.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:45
ReseT schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:13:
Heeft er iemand ervaring met het afkopen van de servicebeurten?

http://www.bmw.nl/nl/cont...mw-service-inclusive.html

Ik ben zelf van plan om 6 -7 jaar te rijden tot 150kkm. Wat is dan verstandiger, om onderhoud af te kopen, deels af te kopen of helemaal niet afkopen? voor 150kkm is het 1130 euro wat je dan binnen 6 jaar moet gebruiken, wat het eerst komt. Er is nu een actie van 400euro voor 80kkm dat je binnen 5 jaar moet "opmaken". Dat zal ik denk ik te onvoordelig zijn omdat ik na de 80kkm weer naar een normale service moet gaan.

Omdat het CBS aangeeft wanneer iets moet worden vervangen, kan je niet zeggen dat je elk jaar 1 keer naar de dealer gaat. Het enige wat dan zeker blijft is om de 30kkm langs de dealer. De prijzen kunnen dan erg varieren omdat ik niet van te voren weet wat er vervangen moet worden. Erg verwarrend allemaal.

Het betreft een F20 en rijd ongeveer 20kkm per jaar.
Als het 1130€ is voor al het regulier onderhoud incl. alles dan is het niet veel voor 6 jaar. Gezien bij mij de olie elk jaar al 120€ is. Maar goed, dat is wel voor een diesel 3 serie.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kleine update, na het op voorspanning zetten van het lager rijdt de auto wel wat rustiger, maar ik heb nog steeds een duidelijk dreunend/brommend geluid in de auto als ik rond de 100 km/u rij en er kracht op aandrijflijn staat. Valt de kracht weg of ga ik remmen op de motor (bijv. bij het afrijden van een helling of uitschakelen van de CC), dan houdt ook dat geluid op.
Afgelopen dinsdag heb ik de aandrijflijn nog eens extra nagekeken. Versnellingsbak en diff hebben eigenlijk geen noemenswaardige speling. Ik zag alleen wel speling op de achterste kruiskoppeling van het cardan. Aangezien die maximaal maar 0,15mm mag zijn, ben ik bang dat daar ook nog iets niet goed zit...

Het vervelende is alleen dat dit alleen op te lossen is met een ander cardan, waardoor m'n hele operatie om het cardanlager te vervangen, eigenlijk voor niets is geweest... :(
Eén ding heeft het wel opgeleverd, sinds het vervangen (en het vervangen van de flexdisk en op juiste voorspanning brengen), schakelt de auto wel beter. Ik had altijd wat last van bokken in de koppeling bij het optrekken en schokken tijdens het schakelen, en dat is helemaal weg.

Verrassend genoeg zijn de bijgeluiden, waarom het ooit te doen was, ook vrijwel helemaal verdwenen. Wat er nou de oorzaak van was, heb ik niet kunnen nagaan. Direct na vervangen was het namelijk nog even duidelijk aanwezig.

Sowieso ga ik binnenkort nog de olie van het diff vervangen. Ik dacht dat die afgelopen jaar vervangen was, maar ik kan aan de pluggen zien dat deze er nog nooit uit zijn geweest. Er zit een anti-corrosie coating overheen die al voor aanschaf door mij was aangebracht, en deze is onbeschadigd rond de aftapplug. Ik moet alleen nog de goede olie zien te vinden (is nogal specifiek voor deze diff's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat vinden jullie van de 2 serie active tourer? Vind hem zelf wel goed gelukt. Een stuk mooier dan de 1 serie. Ziet er een beetje uit als een X3 alleen dan niet zo hoog op z'n poten.
Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.nl/dam/brandBM/common/newvehicles/2-series/activetourer/2014/gallery/1920x1200-11.jpg.resource.1389191929676.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Z___Z schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:25:
Wat vinden jullie van de 2 serie active tourer? Vind hem zelf wel goed gelukt. Een stuk mooier dan de 1 serie. Ziet er een beetje uit als een X3 alleen dan niet zo hoog op z'n poten.
[afbeelding]
Neus vanaf de zijkant doet me een beetje denken aan een V40.
Maar ik moet zeggen, ziet er niet lelijk uit. Meestal zien nieuwe BMW's er op de foto's kut uit (uitzondering daar gelaten) en in het echt is het dan een plaatje. Zou het hier andersom zijn?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik vind het model er boven verwachting goed uitzien op de foto, maar er "hangt" teveel auto aan de voorkant van de voorwielen.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 18:35

Bever!

3

Iemand een idee wanneer de facelift voor de 1 serir komt? Medio januari wrs weer een nieuwe leasert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:04

Beugelfles

I love rusty spoons

Z___Z schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:25:
[afbeelding]
Zelf rijd ik geen BMW, ik zat hier te lurken, maar ik moet toch even op dit plaatje reageren. Wat mij betreft trekt BMW hier qua vormgeving wel heel erg toe naar Volvo, Mercedes a klasse, fors c-Max te cetera. Ik vind BMW juist altijd erg mooi om te zien; voorwielen ver naar voor, klassieke sedanuitstraling, vlakke grote motorkap te cetera.

Straks gaan ze nog vertellen dat dit model voorwielaangedreven is...

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 18:35

Bever!

3

Beugelfles schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:25:
[...]

Straks gaan ze nog vertellen dat dit model voorwielaangedreven is...
:D :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Achterwiel aandrijving is erg wennen en wat dat betreft is voorwielaandrijving beter bij natte omgevingen (ben al bijna een keer een BMW gaan glijden toen ik net even rustig wegreed bij een stoplicht en dat ging naar links toe) maar als het droog is, al is het maar een 116i dan is het echt even leuk om de 6000 toeren aan te tikken als je net uit een bocht komt. Dan voel je hoe een auto blijft plakken aan het wegdek.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als je een bmw van dit millennium hebt dan zit er waarschijnlijk tractiecontrole op die zo goed werkt dat die die glijden wel ondervangt als je er niet op bedacht bent.
Bij een oudere rwd moet je idd wat meer bij de les zijn als het nat is.
Beugelfles schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:25:
[...] Wat mij betreft trekt BMW hier qua vormgeving wel heel erg toe naar Volvo, Mercedes a klasse, fors c-Max te cetera.
Op zich vind ik het geen lelijke auto, maar het is idd 13 in dozijn. Niets aan deze auto is uniek op een manier dat het naar bmw wijst.
Bij het uitzoeken van zo'n auto komt het er idd op aan welke je het mooist vindt, of hoe ver de stoel naar voren kan of welke een handige oplaadsocket in de kofferbak heeft. Geneuzel voor het gepeupel zeg maar.....

[ Voor 55% gewijzigd door mr_petit op 20-06-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als ik een nieuwe leaseauto kan uitkiezen dan staat deze wel op mijn lijstje. Mooie BMW uitstraling en praktisch ingericht.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ben deze aan het overwegen als leaseauto. Vraag me af of er nog een introductieaanbieding komt.
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:44:
Ik vind het model er boven verwachting goed uitzien op de foto, maar er "hangt" teveel auto aan de voorkant van de voorwielen.
Tja het is een voorwielaandrijver, dus dan staan de wielen automatisch wat verder naar achteren. Moet zeggen dat ik de 2e generatie B-klasse van Mercedes ook wel mooi vind, alleen dat interieur is kwalitatief teleurstellend. Op foto's ziet dat er wel mooi uit, maar in het echt.... Ook zijn Mercedesen ergonomisch soso voor mijn lichaamsbouw in de A/B/CLA/GLA klasse.

[ Voor 7% gewijzigd door Z___Z op 20-06-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
die 2 serie is voor ingedutte midlifers en familiemannen, die heeft geen rwd nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Voor 95% van de BMW rijders die ik door een bocht of over een rotonde zie rijden maakt het geen verschil waar de aandrijving zit omdat ze ruim onder de limiet rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Het Fantoom op 20-06-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Hij zal ook idd best gaan verkopen.
Een punto evo met ferrari badge zal het ook prima doen. Voor fiat dan. Voor ferrari begint dan de merkafbraak.

Kijk bijv. ook naar mercedes. Die naam had 30 jaar geleden echt een andere allure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 23:19:
die 2 serie is voor ingedutte midlifers en familiemannen
Die zie ik altijd in de 5 serie zitten :) :O.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik dacht dat de twee was voor mensen die een Mini willen, maar er niet in gezien durven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Waarom schaart men het onder 2 serie, omdat de cijfers op waren? 2, 4, 6, 8 was toch voor de coupé's/cabrio's bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 18-09 23:27

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Snap dat ook niet. Ze hadden beter een nieuwe vertakking gemaakt zoals met de i-modellen. Of een 0-reeks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Omdat het een concurrent is van de b klasse en B een hoger is dan À, net ala 2 een hoger is dan 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja maar bij de concurrent noemt met het equivalent van de (normale) 2 serie CLA, en wil die 'm zover mogelijk bij de B klasse weg houden.
De 'B' klasse staat immers voor 'Boring'

Ik vind het ook vreemd dat je een blitse coupé en een saaie bumabak onder dezelfde serie schaart.

Ze hadden er idd beter een letter voor kunnen zetten. Bijvoorbeeld de 'v' van voorwielaangedreven. Dan kreeg je de v1, v2.... Duidelijke duitse producten.... :z

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 21-06-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Vandaag "backstage" geweest bij BMW Den Haag, leuk om eens in hun (erg mooie) werkplaats te kunnen kijken. Monteur was ontzettend aardig en bijna een uur lang de hele auto doorgelicht met hem :+
Fuseekogelrubbers zijn een beetje aan het scheuren en voorrem loopt een beetje aan aan één kant, voor de rest is de cabrio in erg goede staat :)

In de showroom stonden allerlei oudere M-generaties (E30, E36 DTM, enz) en nieuwe M3, M4, M5, M6, een i8 en allerlei ander leuk spul, supervet om dat allemaal bij elkaar te zien!

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2l92rsp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Een paar dagen terug eindelijk een mooie E90 gevonden ter vervanging van de ontieglijk trage Urbanus Cruiser. Hij is voornamelijk voor mijn vriendin maar in tegenstelling tot de Urbanus zal ik hier ook wel eens af en toe in rijden. High exe met alle opties behalve zonnedak, dat vind ik lelijk dus wilde ik niet. Zesbak automaat, Spacegrau, zwart leer. Het is een 318i dus niet het snelste paard uit de stal, maar dat maakt voor mijn vriendin geen verschil, die gaat er op vooruit wat dat betreft. Voor mezelf maakt het ook niet uit, voor het snel zijn heb ik de 540.

Pic:
Afbeeldingslocatie: http://limtune.com/foto/got/e901.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Nice 8) Eén van de mooiere kleuren van BMW. En de facelift, die is ook een stuk netter dan zijn voorganger. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Het was erg leuk bij de backstage bij BMW Amstelveen. Het was erg leuk om het systeem te zien van een 7 serie uit 2012 met de tegenstabilisators waardoor die de krachten in de bocht tegenhoudt. Dan kreeg je een demo en zag je de auto letterlijk naar links en rechts zwalken. Wel een prachtauto zo n 730d met m pakket.

Het verschil met mijn Opel en BMW qua techniek en afwerking is zo enorm groot en met VW is dat verschil al stuk kleiner. Ook lieten ze zien wat een sleutel opslaat dus je temp motor, temp buiten, km per week en maand etc. Echt mooi om dat te zien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Qua afwerking misschien wat anders maar voor de beste, mooiste en nieuwste techniek moet je bij geen van die 3 merken zijn. :p de hoge pet die veel op hebben van VW snap ik dan al helemaal niet als je ziet hoe ze sommige motoren uit oude troep in elkaar gefrankensteint hebben. Qua DSG waren ze wel tof en vernieuwend bezig, dat klopt.

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 21-06-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bij welk merk moet je dan voor de beste/mooiste/nieuwste techniek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Welk merk nu de beste techniek heeft kunnen we pas over enkele jaren zeggen, als die techniek zichzelf heeft bewezen. Het mooiste merk kan niemand benoemen, behalve voor zichzelf, dat is een kwestie van smaak. Het merk met de nieuwste techniek veranderd elk jaar tientallen malen, telkens als een merk wat nieuws uitbrengt is dat merk op dat moment hetgeen met de nieuwste techniek, voor een paar weken of slechts een paar uren.
We kunnen dus alleen kijken naar het verleden van de merken en daaruit een conclusie trekken. Helaas is dat ook niet echt de meest betrouwbare manier om een "winnaar" te benoemen, er is vaak zat gebleken dat een merk dat vroeger uiterst betrouwbaar was bij hun huidige modellen blijkbaar een lagere standaard dan toen heeft gebruikt.
Wat ook zo is, is dat zo goed als alle merken tegenwoordig veel minder de tijd (kunnen) nemen om een auto te ontwikkelen. Ging er vroeger makkelijk tien jaar overheen om een nieuw model te ontwikkelen en was dat nieuwe model ook echt nieuw, is het nu meer een kwestie van "neem dat platform, teken er iets omheen wat past, plemp er die en die optie bij en we zijn klaar".
Dat laatste zie je heel duidelijk bij bijvoorbeeld VW, Audi, Skoda, Seat. Dat zijn onderhuids allemaal dezelfde auto's, ze zien er alleen wat anders uit en ze hebben soms wat meer of minder opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MadMan schreef op zondag 22 juni 2014 @ 00:39:
[...]
Dat laatste zie je heel duidelijk bij bijvoorbeeld VW, Audi, Skoda, Seat. Dat zijn onderhuids allemaal dezelfde auto's, ze zien er alleen wat anders uit en ze hebben soms wat meer of minder opties.
Dat is juist de kracht van Volkswagen AG, in plaats van dat al die merken hun eigen onderdelen ontwikkelen werken ze aan modulaire systemen alleen op de laatste 'schnitstelle', die met de gebruiker, zich onderscheiden. Voorbeelden daarvan zijn het MQB platform en het MIB entertainment systeem. Dat maakt het bijvoorbeeld ook mogelijk dat een hoop opties die eerst alleen in de hogere klasses te krijgen waren nu op Golfjes en A3's te krijgen zijn.
En qua nieuwe techniek, BMW heeft het wel als een van z'n speerpunten om vooruitstrevend mogelijk te zijn 'Innovationsführerschaft im Automobilbau'. VW streeft daarentegen een fast-follower strategie aan.

/me fsfikke heeft bij Volkswagen R&D gewerkt B)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jup hoewel dat natuurlijk ook relatief is.qua hybrides heeft VW, net als veel duitse merken natuurlijk in eerste instantie de boot gemist.
Verder is het module bouwen van VAG ook een van de zwaktes. Het hoeft niet per se maar het overgewicht van autos wordt snel groter door modulair te bouwen.
mr_petit schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:57:
Bij welk merk moet je dan voor de beste/mooiste/nieuwste techniek zijn?
Hoewel BMW soms wel leuke dingen heeft is het de laatste jaren imho niet een van de merken die echt de meeste vernieuwingen heeft. Verder de motorische betrouwbaarheid heeft ook wel een knauw gekregen. Hoewel ze nu (laatste paar jaar) wel weer aardig de goede weg qua nieuwe motoren gevonden lijken te hebben.

Er is geen merk dat overal t beste oid is maar sommige merken profileren zich (terecht) met bepaalde zaken.

Volvo en veiligheid
Renault en Citroën in elektronische snufjes en Citroën in het niet allerdaags toepassen van systemen en concepten.
15 jaar terug Fiat en commonrail. Overigens is fiat qua motoren nogsteeds redelijk vernieuwend.
Verder is nu Mazda aardig bezig met zn atkinson cycle motoren.
Toyota en hybride waren ze gewoon erg vroeg mee.
Honda (nu wat minder) qua motoren preformance op kracht of brandstofverbruik (e-vtec).

[ Voor 12% gewijzigd door GoldenSample op 22-06-2014 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De i8 is toch wel een showcase van vernuft imo.

De i3 ook, maar ik ontken het bestaan van dat lelijke ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Is Boston green tegenwoordig überhaupt nog een bestelbare lakkleur? Ik kom het bij de lease-opties niet meer tegen, maar vind het zo'n mooie kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

GoldenSample schreef op zondag 22 juni 2014 @ 01:54:

Verder is nu Mazda aardig bezig met zn atkinson cycle motoren.
Dat had toyota al 10 jaar geleden..... (prius). Al zijn het natuurlijk geen echte atkinson motoren; het is een beetje een simulatie.

Goed, naast de vernieuwing van bmw uitgedrukt in de i8 en i3 zijn er natuurlijk wel meerdere dingen op te noemen.
BMW kwam als eerste met de i-drive. na 2 jaar hadden alle premium merken zo'n soortgelijk systeem.
In 2010 had bmw een d-segmeter diesel (3 serie) met 163pk en een uitstoot lager dan 110gram co2. Dat is een waarde die vele merken nu nog niet halen.(vergelijk het eens voor de lol met de diesels van toyota...)
Dat lijkt een beetje knullig, maar de impact daarvan is heel groot omdat dat een model is wat heel veel verkocht wordt. De 160pk (diesel) d-segment klasse is heel groot omdat een aantal landen daar een fiscale regeling voor hebben. Het is niet voor niets dat veel 2 liter turbodiesels ca. 160pk leveren.
En zo zijn er natuurlijk wel meerdere dingen op te noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 22-06-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

418O2 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 04:18:
De i8 is toch wel een showcase van vernuft imo.

De i3 ook, maar ik ontken het bestaan van dat lelijke ding.
Moet toegeven dat de i3 in het echt minder lelijk is dan op plaatjes, maar ik geef uiteraard toch de voorkeur aan de i8. Maar als boodschappenwagen voor m'n moeder is zo'n i3 best geschikt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

vhal

ಠ_ಠ

De i3 is in het echt best te pruimen. Ik zie ze regelmatig rijden in het dorp bij ons. Het geluid is wel grappig..........bbzzzzzzzzzzzzzzzzzzssshh....en weg is hij :+

Ik zou hem zelfs nog voor een 3GT zetten qua uiterlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 22-06-2014 14:35 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vind alle GT modellen (net als de X6 overigens) erg lelijk, het klopt naar mijn mening slecht qua model en ik houd niet van auto's die hoger uit de veren geschroefd worden. De i3 kan ik zeer zeker waarderen daar in tegen, ik vind het echt super als men wat bijzonders durft te doen en naar nieuwe vormen/concepten en dingen durft te zoeken. Zo zouden meer mensen auto's moeten bouwen imho.
mr_petit schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:00:
[...]

Dat had toyota al 10 jaar geleden..... (prius). Al zijn het natuurlijk geen echte atkinson motoren; het is een beetje een simulatie.
Klopt echter heeft Toyota (helaas) dit nooit echt uitgerold naar de mainstream markten zoals Mazda nu doet.
Goed, naast de vernieuwing van bmw uitgedrukt in de i8 en i3 zijn er natuurlijk wel meerdere dingen op te noemen.
i8 en i3 zijn leuk en zeker een teken dat BMW wat dat betreft echt weer wat meer aanhaakt hoewel het nu ook weer zo enorm ground breaking is (veel is eigenlijk al eens vergelijkbaar gedaan). Goede is wel dat ze (net als Tesla en de Ampera/Volt) de echt elektrische auto's eens uit het 'knutsel' stadium trekken (en daarmee bedoel ik: kleinseries die geen echte Automotive achtergrond qua keten hebben, of van die beun oplossingen, zie bijvoorbeeld een Jetta Hybrid van een paar jaar terug met een enorme puist in de kofferbak) en gewoon vanaf de grond af aan zo opbouwen.
BMW kwam als eerste met de i-drive. na 2 jaar hadden alle premium merken zo'n soortgelijk systeem.
In 2010 had bmw een d-segmeter diesel (3 serie) met 163pk en een uitstoot lager dan 110gram co2. Dat is een waarde die vele merken nu nog niet halen.(vergelijk het eens voor de lol met de diesels van toyota...)
Dat lijkt een beetje knullig, maar de impact daarvan is heel groot omdat dat een model is wat heel veel verkocht wordt. De 160pk (diesel) d-segment klasse is heel groot omdat een aantal landen daar een fiscale regeling voor hebben. Het is niet voor niets dat veel 2 liter turbodiesels ca. 160pk leveren.
En zo zijn er natuurlijk wel meerdere dingen op te noemen.
Qua motoren doen ze het nu wel weer behoorlijk, echter hebben ze imho na ergens 2e helft jaren 90 het een beetje laten liggen voor een lange tijd.

Verder is het natuurlijk hier vloeken in de kerk wat ik zeg, dat snap ik wel maar elke auto en elk automerk heeft zijn plussen en minnen (Hey, ik rijd nu zelf in een auto waarvan de koppakking max 150k km mee gaat als je mazzel hebt). Sommige merken/modellen zou ik nooit kopen (op het moment zou ik zelf nooit een VAG product aanschaffen) bij BMW is het buiten de (imho) hoge prijs niet z'n probleem, ik zou enkel alleen met argusogen gaan zoeken naar het juiste motortype. ;)

En I-Drive, tja, het werkt nu goed, echter heeft dat ook wel wat jaren geduurd (de beperkte ervaring die ik met vroege I-Drive versies heb waren niet heel erg positief).

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 22-06-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

GoldenSample schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:50:
[...]

Klopt echter heeft Toyota (helaas) dit nooit echt uitgerold naar de mainstream markten zoals Mazda nu doet.
Oh?
Volgens mij heeft toyota heel wat meer hybrides (prius, auris, lexus, die hebben allemaal die atkinson cyclus simulatie) verkocht dan mazda met skyactiv.
Wat mazda doet is vergeleken met toyota een druppel op de gloeiende plaat. Stelt in aantallen echt niets voor.
Qua motoren doen ze het nu wel weer behoorlijk, echter hebben ze imho na ergens 2e helft jaren 90 het een beetje laten liggen voor een lange tijd.
Oh?
BMW was anders in juist die tijd het merk wat het meest voorkwam in wards best 10 engine list. (al staan ze er eigenlijk altijd wel met 1 of 2 motoren in, wat niet slecht is voor een zeer amerikaans georienteerde lijst)
Ik denk dat je derhalve niet helemaal bekent bent met de m52/m54 en de s50/s54. Dat waren voor die tijd motoren die de concurrentie deed verbleken.
In geval van de s54 moest je een ferrarimotor kopen om vergelijkbare specifieke output boven de 3 liter te krijgen. En die verbruikte dan 2x zoveel...

Volgens mij ligt het niet aan wat bmw heeft gedaan maar aan jouw kennis over bmw ;)
Die tijd was namelijk een gouden tijd voor bmw motoren 8)7
Het verschil in prestaties tussen bmw en de concurrentie is imho nog nooit zo groot geweest als toen.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 22-06-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Wat mr_petit zegt is wat ik ook ongeveer wilde gaan typen, dus bedankt voor het ontlasten van mijn toetsenbord d:)b
Verder vind ik nou niet dat BMW een hoge prijs hanteert als je kijkt wat je ervoor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Overigens niet bedoeld om BMW af te zagen maar ik ben (naar elk automerk) gewoon gezond kritisch. En ja ik vind BMW gewoon relatief duur. Opzich niet zo gek, 'extra performance' bovenop een bepaald niveau kost altijd relatief veel. (De hoogst geklokte i7 kost ook veel meer dan een lager geklokt model) maar toch :)
mr_petit schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:01:
[...]

Oh?
Volgens mij heeft toyota heel wat meer hybrides (prius, auris, lexus, die hebben allemaal die atkinson cyclus simulatie) verkocht dan mazda met skyactiv.
Wat mazda doet is vergeleken met toyota een druppel op de gloeiende plaat. Stelt in aantallen echt niets voor.
Anders verwoord: niet hybride wagens. Of ik heb wat gemist (dat kan)
[...]

Oh?
BMW was anders in juist die tijd het merk wat het meest voorkwam in wards best 10 engine list. (al staan ze er eigenlijk altijd wel met 1 of 2 motoren in, wat niet slecht is voor een zeer amerikaans georienteerde lijst)
Ik denk dat je derhalve niet helemaal bekent bent met de m52/m54 en de s50/s54. Dat waren voor die tijd motoren die de concurrentie deed verbleken.
In geval van de s54 moest je een ferrarimotor kopen om vergelijkbare specifieke output boven de 3 liter te krijgen. En die verbruikte dan 2x zoveel...

Volgens mij ligt het niet aan wat bmw heeft gedaan maar aan jouw kennis over bmw ;)
Die tijd was namelijk een gouden tijd voor bmw motoren 8)7
Het verschil in prestaties tussen bmw en de concurrentie is imho nog nooit zo groot geweest als toen.
Betrouwbaarheid was gewoon relatief slecht bij sommige series en dan vaak niet eens het motorblok zelf maar systemen en componenten er omheen, Imho gewoon waardeloos. Overigens moet ik wel zeggen dat ze met sommige dingen wel redelijk rap waren aan de N52 is bijvoorbeeld het lage gewicht door materiaal gebruik wel mooi (echter de injector problemen daar zijn geloof ik eigenlijk natuurlijk niet zo heel prettig). Of de N54 met de twee kleine turbo's.

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 22-06-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

kom dan eens met een concreet voorbeeld. Je laat ons nu raadspelletjes spelen en dat komt absoluut niet ten goede van de discussie.
Daarna gaan we de problemen 1 voor 1 langs.
Wat je nu zegt daar kunnen wij geen chocola van maken.
We weten geeneens waar je globaal op doelt: eerst waren het de motoren en nu zijn het de systemen en componenten er omheen. Dat zijn er per model dus ongeveer 10.000 8)7

En ik zou ook wel eens willen weten welk specifiek model van welke concurrentie het dan wel zo goed doet, want ook daarin ben je met je beweringen niet alleen onjuist, maar ook supervaag.
Ik bedoel het verhaal over hybrides gaat natuurlijk ook over een verbrandingsmotor; die zit er immers ook in.
En betreffende die verbrandingsmotor past toyota dus al 10 jaar lang de atkinsonslag toe. Mazda hobbelt gewoon achter reeds ruim toegepaste techniek aan. Honda, ford en mercedes hebben het ook al een tijdje (maar bij lange na niet zo lang als toyota).
Net zoiets is "Renault en Citroën in elektronische snufjes...."
Welke snufjes dan en hadden merken als mercedes etc dat dan nog niet? lijkt mij sterk hoor, maar zolang je niet met specifieke voorbeelden komt kunnen wij er ook niets op zeggen.

Vooralsnog bestempel ik je posts dan ook maar als ongegronde stemmingsmakerij. Iets anders kan ik er nu niet van maken

[ Voor 53% gewijzigd door mr_petit op 22-06-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Tegenover concurrenten met dezelfde hoge prestaties zijn ze, nogmaals, ook helemaal niet zo duur. Ze waren het toendertijd ook niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mr_petit schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:11:
kom dan eens met een concreet voorbeeld. Je laat ons nu raadspelletjes spelen en dat komt absoluut niet ten goede van de discussie.
Daarna gaan we de problemen 1 voor 1 langs.
Wat je nu zegt daar kunnen wij geen chocola van maken.
We weten geeneens waar je globaal op doelt: eerst waren het de motoren en nu zijn het de systemen en componenten er omheen. Dat zijn er per model dus ongeveer 10.000 8)7

En ik zou ook wel eens willen weten welk specifiek model van welke concurrentie het dan wel zo goed doet, want ook daarin ben je met je beweringen niet alleen onjuist, maar ook supervaag.
Ik bedoel het verhaal over hybrides gaat natuurlijk ook over een verbrandingsmotor; die zit er immers ook in.
En betreffende die verbrandingsmotor past toyota dus al 10 jaar lang de atkinsonslag toe. Mazda hobbelt gewoon achter reeds ruim toegepaste techniek aan. Honda, ford en mercedes hebben het ook al een tijdje (maar bij lange na niet zo lang als toyota).
Net zoiets is "Renault en Citroën in elektronische snufjes...."
Welke snufjes dan en hadden merken als mercedes etc dat dan nog niet? lijkt mij sterk hoor, maar zolang je niet met specifieke voorbeelden komt kunnen wij er ook niets op zeggen.

Vooralsnog bestempel ik je posts dan ook maar als ongegronde stemmingsmakerij. Iets anders kan ik er nu niet van maken
Je snapt het punt niet, of je wilt alleen maar horen dat BMW geweldig is... Mooi ook hoe je met 'we' begint te praten (account sharing is niet toegestaan :P en nee dit is geen wedstrijdje van mij 'tegen' BMW rijders/liefhebbers/whatever)

Maargoed, wat voorbeeldjes en ja er zullen ongetwijfeld fouten en onnauwkeurigheden in zitten:
Swirlflaps op de M47 & M57 motoren van begin jaren 00
N47 Ketting (waren ze overigens, helaas, niet de enige in)
N52 met Injector problemen de eerste jaren

Verder wat ik bij Toyota bedoelde: de motor in een Prius heeft een lage output per liter (1.8 liter bij de 3e generatie met 98pk is vrij laag) dat is een beetje het gevolg aan de Atkinson Cycle immitatie en bij een Hybride ook helemaal niet erg. Echter bij Mazda hebben ze motoren gemaak met een hoger specifiek vermogen, een specifiek vermogen wat gewoon mee komt met 'normale' motoren met deze cilinder inhoud.

En als je niet door hebt dat Citroen en Renault veelal (met meer of minder succes) veel elektrische systemen naar goedkopere klasse auto's brengen tja.. Dan vraag ik me af wat dan de Achilleshiel was van de Laguna II Phase I

Maar goed, ik stop al, BMW is geweldig in elk opzicht er is in niets wat ook maar met auto's te maken heeft beter merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

GoldenSample schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:29:
[...]

Je snapt het punt niet, of je wilt alleen maar horen dat BMW geweldig is...
nee, ik wil real life voorbeelden zien en niet wat ongedefinieerd gewauwel.
Mooi ook hoe je met 'we' begint te praten
Madman heeft hier al aangegeven dat hij het eens was met mij....
Dat moet ik van jouw standpunt nog zien....
Swirlflaps op de M47 & M57 motoren van begin jaren 00
Ja, dat is een slecht ontwerp. Je kan ze echter makkelijk verwijderen.
N47 Ketting (waren ze overigens, helaas, niet de enige in)
Je zegt het idd zelf al: citroen, heel vag, allemaal problemen met de ketting (waarbij VAG natuurlijk in veel meer modellen en in grotere getalen. Maar wel vervelend, en over een lange tijdsspan (2007 t/m 2011)
N52 met Injector problemen de eerste jaren
N52 heeft niet zozeer een injector probleem maar een tikkende kleppenprobleem. Kan geen kwaad, maar wel hinderlijk. Er is geen goede fix voor

Maar goed, zijn dat alle problemen?
Valt best mee voor een tijdsspan van bijna 15 jaar. Sterker nog, als dat alle problemen zouden zijn, dan zou ik geen merk kunnen vinden met minder problemen.... (bmw heeft in die tijdsspanne 37(!) motorplatformen uitgebracht die elk weer in talloze subvormen (cilinderinhouden, revisies etc) uitgebracht zijn.
Ik kan nog wel wat meer bmw motorprobleempjes opnoemen als het erop aankomt. Echter kan ik dat ook bij een groot aantal andere merken, dus zie ik je punt nog steeds niet.
Echter bij Mazda hebben ze motoren gemaak met een hoger specifiek vermogen, een specifiek vermogen wat gewoon mee komt met 'normale' motoren met deze cilinder inhoud.
Ja 10 jaar later, in een tijd dat de rest van de wereld voornamelijk turbomotoren gebruikt. Net zo efficient.
Hoe dan ook mazda is daar niet verniewend in. Toyota is het werk wat er verniewend in was (en is)
En als je niet door hebt dat Citroen en Renault veelal (met meer of minder succes) veel elektrische systemen naar goedkopere klasse auto's brengen tja.. Dan vraag ik me af wat dan de Achilleshiel was van de Laguna II Phase I
Daarmee zeg je dat de elektronica in die systemen ruk is, niet dat ze daarmee voorop lopen, wat je in eerste instantie wel beweerde. Andere merken hebben het ook, alleen duurder. En dan gaat het niet stuk....

Het enige waar citroen uniek is, is in hun veersysteem, en dat is hedentendage alleen nog te verkrijgen in de c5. Overigens heeft dat systeem ook zo z'n makken (ik heb ervaring, ik heb waarschijnlijk meer km in citroens met hp gereden dan wie dan ook op dit forum), maar uniek is het wel.

Ik zie nog steeds geen bewering van je welk merk dan wel zo vernieuwend is. Want dat was je originele stelling, dat bmw niet vernieuwend zou zijn.
Aangezien bmw elektrische auto's heeft, hybride auto's, veruit de krachtigste dieselmotoren en nog wel wat andere zooi, kan ik me dus ook totaal niet in je (steeds veranderende) stelling vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 23-06-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Wederom mee eens.

Ik kan nog wel een pluspunt dat BMW heeft tegenover veruit alle andere merken opnoemen, en dat is de logica waarmee de auto's als geheel in elkaar zitten en het daar uit voortvloeiende gemak tijdens het sleutelen eraan. Voor de gemiddelde consument niet interessant, maar als je zoals ik sleutelt aan auto's om je geld te verdienen is het fijn als je je niet rot hoeft te ergeren om, ik noem maar wat, een bout die in een bak zit gedraaid maar zoveel te lang is dat je hem er niet uit krijgt zonder de hele bak onder de auto uit te sleutelen.
Vooral VAG heeft er een handje van om een aantal standaardmaten bouten te gebruiken door de hele auto. Dan krijg je dus bijvoorbeeld een 3,5cm lange M8 bout die door een 1,5mm dik plaatje met daarachter een stuk van 5mm schroefdraad zit :F
Ik heb me daar ondertussen zo vaak over geërgerd dat je bij mij met een VAG product niet hoeft aan te komen, ik laat met plezier iemand anders daar zijn geld mee verdienen. Gelukkig bevind ik me in de luxe positie dat ik dat soort dingen kan kiezen, waardoor mijn werk veel aantrekkelijker is voor mezelf.

Wat voor de consument aan dat verhaal wel belangrijk is, is dat de kosten qua aantal uren werkloon laag liggen bij een merk dat daar wel over nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MadMan schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:48:
Tegenover concurrenten met dezelfde hoge prestaties zijn ze, nogmaals, ook helemaal niet zo duur. Ze waren het toendertijd ook niet trouwens.
Het is dat de concurrentie ook niet goedkoop is maar alle leuke dingen zijn optioneel en kosten een bak geld.
Als je een BMW netjes aankleed komt er 10 mille bij, Als ik bij een dealer kijk staan er van Poelgeest edities met 20k aan opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29
Vandaag of morgen de schakelbak en diff vloeistof laten verversen. De diesel heeft bijna 300K gelopen en is nog niet eerder gebeurd. Al zegt bmw dat het niet hoeft...Het zal echt wel schelen voor een handbak. En het kan sowieso geen kwaad.

Ik wil me koelvloeistof verversen. Welk merk raden jullie aan?
E46 2004 diesel

[ Voor 14% gewijzigd door Unknown Alien op 23-06-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Madman
Daar staat dan wel tegenover dat je bij een BMW elke keer weer speciaal dat ene boutje kan bestellen als deze teveel beschadigd is, juist omdat er zoveel verschillende maten in één auto zit. Aan de andere kant vind ik het wel heerlijk dat BMW slechts een paar maten voor de koppen gebruikt. Als je mijn doppenset bekijkt, kan je precies zien dat vooral 8, 10, 13 en 16mm gebruikt wordt in een E36. Die doppen zijn smerig en hebben gebruikssporen, de rest is bijna nog maagdelijk.

Gisteren ben ik bij het M-evenement van F. Breeman in Rotterdam geweest. 50 M-modellen bij elkaar :9~ (en een verdwaalde 850CSi :p ), man wat een prachtige exemplaren stonden er tussen, inc. een M1. Vrijwel alle auto's kwamen uit privé collecties, wat in dit geval helaas ook wel betekende dat ze zelden tot nooit meer gebruikt worden en alleen maar stil staan.

En ik heb de i8 van dichtbij kunnen aanschouwen. Man, dat is echt een pareltje en zonder meer één van de meest futuristische auto's die op de markt zijn. Instappen is wel een uitdaging, de dorpel is bijna 30cm breed en de auto is laag, maar man... :9~ En dan dat bizarre 3-cilinder motortje dat erin ligt... 230pk uit 1,5 liter en samen met de elektromotor een totaal vermogen van 357pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je zo'n i8 ziet, dan vraag je je af waarom dat niet in meer mainstream auto's ingebouwd wordt, of waarom een ActiveHybrid 3 of 5 alleen met de 3 liter turbo wordt geleverd.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Die motor gaat in meer modellen komen, werd mij verteld. Ik denk dat BMW de wereld met de i8 eerst wil laten zien dat ze in staat zijn een kleine 3 cilinder te bouwen, voor de motor in de reguliere modellen gaat komen. Er werd mij sowieso verteld dat deze motor in de active tourer gaat komen.

Overigens is de i8 niet bepaald praktisch. Het is echt een sportauto. De kofferbak is net groot genoeg voor een koffer die mee mag als handbagage en de achterbank is amper groot genoeg voor de twee kinderen zonder onderbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29
Wat een verschil met de i3 zeg....Persoonlijk vind ik de i3 een gedrocht op de weg :x

EN dan ook nog eens flink aan de prijs. Dit is de eerst BMW die ik echt lelijk vind.

Helpt dit echt of is het marketing geneuzel?

http://www.valvoline.nl/onderhoud/valvoline_professional_serie/brandstofsysteem_reiniging/vps%20hd%20diesel%20system%20complete

[ Voor 48% gewijzigd door Unknown Alien op 24-06-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ehr, nee hoor. Ik zou nog eerder de i3 pakken dan die nieuwe 2-serie Active tourer :/.

Dan heb je tenminste nog iets vernieuwends onder je kont!
Pagina: 1 ... 79 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.