nee, ik wil real life voorbeelden zien en niet wat ongedefinieerd gewauwel.
Mooi ook hoe je met 'we' begint te praten
Madman heeft hier al aangegeven dat hij het eens was met mij....
Dat moet ik van jouw standpunt nog zien....
Swirlflaps op de M47 & M57 motoren van begin jaren 00
Ja, dat is een slecht ontwerp. Je kan ze echter makkelijk verwijderen.
N47 Ketting (waren ze overigens, helaas, niet de enige in)
Je zegt het idd zelf al: citroen, heel vag, allemaal problemen met de ketting (waarbij VAG natuurlijk in veel meer modellen en in grotere getalen. Maar wel vervelend, en over een lange tijdsspan (2007 t/m 2011)
N52 met Injector problemen de eerste jaren
N52 heeft niet zozeer een injector probleem maar een tikkende kleppenprobleem. Kan geen kwaad, maar wel hinderlijk. Er is geen goede fix voor
Maar goed, zijn dat alle problemen?
Valt best mee voor een tijdsspan van bijna 15 jaar. Sterker nog, als dat alle problemen zouden zijn, dan zou ik geen merk kunnen vinden met minder problemen.... (bmw heeft in die tijdsspanne 37(!) motorplatformen uitgebracht die elk weer in talloze subvormen (cilinderinhouden, revisies etc) uitgebracht zijn.
Ik kan nog wel wat meer bmw motorprobleempjes opnoemen als het erop aankomt. Echter kan ik dat ook bij een groot aantal andere merken, dus zie ik je punt nog steeds niet.
Echter bij Mazda hebben ze motoren gemaak met een hoger specifiek vermogen, een specifiek vermogen wat gewoon mee komt met 'normale' motoren met deze cilinder inhoud.
Ja 10 jaar later, in een tijd dat de rest van de wereld voornamelijk turbomotoren gebruikt. Net zo efficient.
Hoe dan ook mazda is daar niet verniewend in. Toyota is het werk wat er verniewend in was (en is)
En als je niet door hebt dat Citroen en Renault veelal (met meer of minder succes) veel elektrische systemen naar goedkopere klasse auto's brengen tja.. Dan vraag ik me af wat dan de Achilleshiel was van de Laguna II Phase I
Daarmee zeg je dat de elektronica in die systemen ruk is, niet dat ze daarmee voorop lopen, wat je in eerste instantie wel beweerde. Andere merken hebben het ook, alleen duurder. En dan gaat het niet stuk....
Het enige waar citroen uniek is, is in hun veersysteem, en dat is hedentendage alleen nog te verkrijgen in de c5. Overigens heeft dat systeem ook zo z'n makken (ik heb ervaring, ik heb waarschijnlijk meer km in citroens met hp gereden dan wie dan ook op dit forum), maar uniek is het wel.
Ik zie nog steeds geen bewering van je welk merk dan wel zo vernieuwend is. Want dat was je originele stelling, dat bmw niet vernieuwend zou zijn.
Aangezien bmw elektrische auto's heeft, hybride auto's, veruit de krachtigste dieselmotoren en nog wel wat andere zooi, kan ik me dus ook totaal niet in je (steeds veranderende) stelling vinden.
[
Voor 8% gewijzigd door
mr_petit op 23-06-2014 00:38
]