Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.782 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:07
Cheesy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:09:
[...]

Meeste commentaar is gegeven. Ik wil het vooral bij een tip houden.
Probeer wat rustiger te sturen. Volgens mij zijn die abrupte trekjes vrij kenmerkend voor sim-racers.
Check deze video bijvoorbeeld eens en vergelijk de stuurbewegingen:
YouTube: Nurburgring Lap 1M Coupe vs CSL
Die auto's staan op 2x breder rubber icm een strakker onderstel. Mijn auto staat maar op 225/45 R17 voor en achter. Ik moet behoorlijk vaak corrigeren omdat de achterkant om wil :)
Wel grappig dat jij een erg goede professionele coureur (Andre) in een veel betere auto met veel meer vermogen met mij in een standaard Z4tje vergelijkt en dat terwijl dit nog maar mijn allereerste lap ooit was :P

Zij hebben ook nog eens een sperdifferentieel terwijl ik het met een open-diff moet doen. Een sperdifferentieel geeft toch iets meer rust in de auto op de limiet en heeft tractievoordeel. De auto laten uitlijnen is misschien wel een goed idee. Mijn auto wordt behoorlijk licht op hoge snelheid en dan voelt het alsof het op zijn teentjes gaat. Ik overweeg om een KW Clubsport coilover set te monteren
MadMan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:25:
Met die auto kun je veel sneller en ronde afleggen. Als je dan continu vol zit te stampen (nog zoiets, de digitale 1-0 bediening van het gaspedaal) en een slechtere tijd aflegt is het simpelweg verstandig rustiger de lijnen te gaan rijden. Waarschijnlijk leg je dan met minder gas erop de eerste keer al een snellere ronde af.
Wat jij niet beseft is dat de rondetijd in dit geval niks zegt. Heb je wel gezien hoeveel tijd ik verlies op de rechte stukken omdat ik opgehouden word door een Lexus ISF en een Audi RS6 en even later een BMW 3 serie compact die een hele groep Porsches en mij daarachter ophoud. Allemaal op stukken die normaliter volgas zijn. Daarmee verlies je tijd over het hele rechte stuk. En dan nog de gele vlag erbij. Als je dit allemaal niet meetelt dan was het zo onder de 8:30 BTG geweest voor mijn allereerste lap :)

Ik heb behoorlijk veel gespeeld met de versnellingen om de juiste versnellingen per bocht te zoeken. De volgende keer kan ik dit beter inschatten (vanwege mijn ervaring van lap 1) en op bepaalde stukken in de 4 te blijven ipv terug naar de 3 te gaan.

[ Voor 72% gewijzigd door glnk op 09-05-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:02

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

matty___ schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:22:
Voor 47k een 518d. Dat betaal ik nu voor mijn 320d met zo een beetje dezelfde opties.
Voor dat prijsverschil zou ik direct voor de 520d EDE gaan hoor... gelijk 40PK erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

glnk schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:55:
Ik heb behoorlijk veel gespeeld met de versnellingen om de juiste versnellingen per bocht te zoeken. De volgende keer kan ik dit beter inschatten (vanwege mijn ervaring van lap 1) en op bepaalde stukken in de 4 te blijven ipv terug naar de 3 te gaan.
Ik heb met veel genot de video gekeken hoor. Dus wat mij betreft een geslaagde ronde! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
HTT-Thalan schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:04:
[...]

Voor dat prijsverschil zou ik direct voor de 520d EDE gaan hoor... gelijk 40PK erbij.
Ook dat nog eens. Moet alleen nog navi en 18" velgen erbij. Kom je op 54k uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Mijn 2 weken oude F20 met sound system kan volgende week een dag naar de garage voor een speaker in de deur, waarvan z'n hoog niet goed meer werkt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:22:
Voor 47k een 518d. Dat betaal ik nu voor mijn 320d met zo een beetje dezelfde opties.
Al eens met de 518d gereden? Voor mijn woon/werk situatie zou ik direct de 518d nemen voor hetzelfde geld alleen al voor de ruimte binnenin. Ik zit niet graag op mijn voorruit geplakt (toegegeven de 3 serie is er op dat vlak serieus op vooruit gegaan). Voor lange afstanden is 5 serie nog altijd beter dan 3 serie. Meer vermogen in die 3 serie proppen lost dat probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
matty___ schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:39:
[...]

Ook dat nog eens. Moet alleen nog navi en 18" velgen erbij. Kom je op 54k uit
De remschijven op een 518d zijn niet zo groot dat er 18* velgen omheen moeten, het is geen 550i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Sorry dat ik het zeg, maar zoals eerder gezegd snap jij er helemaal geen reet van. Leuk dat je een hele goede simracer bent, dat betwijfel ik niet, maar je stuurt alsof je auto alleen een aan/uit stand hebt man. Ben je je er wel van bewust hoe vaak je bijrijder aangeeft dat je even moet dimmen en dat doet ie niet voor de lol.

Leuk filmpje om te zien hoor, maar soms gingen m'n nekharen echt overeind staan van je techniek. No offence verder, het is toch niet mijn materieel.

Ik durf te wedden dat je auto met jouw overmoed binnen 30 rondes in de kreupels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
bouwfraude schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:20:
[...]

De remschijven op een 518d zijn niet zo groot dat er 18* velgen omheen moeten, het is geen 550i.
Ook meer voor het uiterlijk. Weet niet of 17" er redelijk uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:50:
[...]

Al eens met de 518d gereden? Voor mijn woon/werk situatie zou ik direct de 518d nemen voor hetzelfde geld alleen al voor de ruimte binnenin. Ik zit niet graag op mijn voorruit geplakt (toegegeven de 3 serie is er op dat vlak serieus op vooruit gegaan). Voor lange afstanden is 5 serie nog altijd beter dan 3 serie. Meer vermogen in die 3 serie proppen lost dat probleem niet op.
Denk alleen dat 150pk op 1800kg niet al te tof is. Als je een keer rijdt dan is het wel prima maar voordat je er bent...
Zou denk ik wel dan voor de 520d gaan met 190pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:07
Trent900 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:41:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar zoals eerder gezegd snap jij er helemaal geen reet van. Leuk dat je een hele goede simracer bent, dat betwijfel ik niet, maar je stuurt alsof je auto alleen een aan/uit stand hebt man. Ben je je er wel van bewust hoe vaak je bijrijder aangeeft dat je even moet dimmen en dat doet ie niet voor de lol.

Leuk filmpje om te zien hoor, maar soms gingen m'n nekharen echt overeind staan van je techniek. No offence verder, het is toch niet mijn materieel.

Ik durf te wedden dat je auto met jouw overmoed binnen 30 rondes in de kreupels ligt.
De bijrijder vindt het te snel gaan. Wat bedoel jij precies met aan/uit stand? Ik pak veel snelheid mee de bocht in en daarom moet ik vaak corrigeren. Dat zie je bij heel veel rijders niet omdat ze niet op de grens rijden.

En ik ben overmoedig omdat ik buiten jouw eigen comfortzone rijd? Ik was redelijk relaxed aan het sturen hoor. Ik had mij nog voorgenomen om het rustig aan te doen :P

Check deze even:

Hij is erg ervaren en raced ook op de Nurburgring (VLN). Hij stuurt nog veel wilder dan ik ook al heeft zijn auto een veel strakker onderstel Nitron R1+ race coilovers, een sperdifferentieel en Federal semi slicks.

[ Voor 6% gewijzigd door glnk op 10-05-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

blubbers schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:07:
Mijn 2 weken oude F20 met sound system kan volgende week een dag naar de garage voor een speaker in de deur, waarvan z'n hoog niet goed meer werkt.. :(
Die van mij is lek :P. In de autowasstraat (of nu met die zwaar overdreven regenbuien) loopt er water naar binnen door de voordeurrubbers aan de onderkant. Even bezoekje garage doen en gelijk vragen of ze de kaarten kunnen updaten, hij is soms écht helemaal de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 10:26
De mijne mag maandag terug naar de dealer. Vrijdag een inspection II gehad, en vandaag heb ik geen power meer en een check engine lampje :? Lijkt wel of ie niet alle 4 z'n cylinders gebruikt (kan dat?). Zo vervelend, een zak geld wegbrengen en vervolgens problemen krijgen :/ Eens kijken hoe ze dit op gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

matty___ schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:46:
[...]

Denk alleen dat 150pk op 1800kg niet al te tof is. Als je een keer rijdt dan is het wel prima maar voordat je er bent...
Zou denk ik wel dan voor de 520d gaan met 190pk
Piekvermogen is niet zo interessant voor dagelijkse ritten, de opbouw (curve) is interessanter. Als ze dat goed voor elkaar hebben (moeilijk te zien/vergelijken tussen auto's) kan die 150pk best voldoende zijn. Al helemaal als er een goede/snelle automaat aanhangt, want een terugschakelen maakt je dan ook al minder uit.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

glnk schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:55:
Wat jij niet beseft is dat de rondetijd in dit geval niks zegt. Heb je wel gezien hoeveel tijd ik verlies op de rechte stukken omdat ik opgehouden word door een Lexus ISF en een Audi RS6 en even later een BMW 3 serie compact die een hele groep Porsches en mij daarachter ophoud. Allemaal op stukken die normaliter volgas zijn. Daarmee verlies je tijd over het hele rechte stuk. En dan nog de gele vlag erbij. Als je dit allemaal niet meetelt dan was het zo onder de 8:30 BTG geweest voor mijn allereerste lap :)
Wat ik niet besef? Jij hebt het over snelle rondetijd, ik heb het daar dus ook over. Als jij de lijnen netter had kunnen volgen door ervaring of op zijn minst meer rust dan had je laptime vanzelf lager geweest. Wat je tussendoor al dan niet op de rechte stukken kunt doen of niet kunt doen heeft daar niets mee te maken.
En wat jij niet beseft is dat laptime daar niet op de eerste plek moet staan. Jij en de rest horen daar voor de fun naartoe te gaan. Een snelle laptime omdat er eens weinig verkeer is en je elk lijntje goed kunt pakken moet alleen maar mooi meegenomen zijn.
En natuurlijk ga je helemaal niet om als een opa te rijden, dat doet niemand. De risico/tijd verhouding die jij aanhoudt is echter helemaal de verkeerde. Als ik er ga geef ik ook flink gas en ook mijn banden hoor je er regelmatig piepen, ook ik ga er wel eens (met opzet, en heel soms ook per ongeluk) flink dwars. Ook maak ik net zoals iedereen foutjes. Het verschil is dat ik altijd (en zeker met een passagier naast me of in de buurt van andere rijders) een ruime marge aanhoud zodat ik mezelf en/of mijn auto niet de pleuris in rijd. Dat laatste mistte ik totaal in jouw video, voor mij zag dat eruit alsof je een miljoen had kunnen verdienen met een bepaalde lage laptijd en er alles maar dan ook echt alles aan wilde doen om dat miljoen binnen te slepen, ondertussen niet denkend aan de mogelijke gevolgen van zo'n rijstijl gekoppeld met je totaal niet bestaande ervaring daar. Je weet door het simracen dan wel welke bocht waar komt, maar wat je daar irl aan hebt is ook echt niet meer dan dat.

Nogmaals, verplaats deze discussie naar het Nordschleife topic. Dit heeft inmiddels niets meer met welke auto dan ook te maken en steeds meer met de manier waarop jij je eerste lap hebt afgelegd. Dat jij een van de enigen bent die dat blijkbaar best een goede manier vond is inmiddels wel duidelijk lijkt me. In het Nordschleife topic krijg je van een hele hoop meer mensen met ervaring op de ring gegarandeerd een hoop tips hoe je dat een stuk veiliger voor jezelf en de rest van de mensen op de ring kunt doen.
Ik neem aan dat je nog vaker wilt gaan en dat je hoofddoel niet is te crashen of mederijders het leven zuur te maken. Er valt nog een hoop te leren en ik hoop dat dat ook je bedoeling is.
En nogmaals, als je eerst de baan leert kennen en de juiste lijnen en je dat op een normale en rustige manier doet, komen de snelle rondetijden vanzelf. Jij en je auto gaan op die manier ook een stuk langer mee, neem dat maar van mij aan. Daarbij rijdt het ook voor jezelf een heel stuk prettiger dan het nu deed.

Op jou komt dit waarschijnlijk allemaal erg negatief over, maar zo is het niet bedoeld. Ik heb liever iemand die ik daar tegen kan komen die iets wil leren, die ervan kan genieten. Niet iemand die denkt dat laptimes net zoals in zijn game het allerbelangrijkst zijn. Niet iemand die ik leer kennen en wier auto ik dan ineens achterop een sleepwagen zie staan.
Ik heb er al genoeg afgevoerd zien worden en het lijkt me heel sterk dat jij ook tot die groep wilt horen. Neem dit en het commentaar van de andere leden met ervaring op de ring aan als tips, niet als afkraken.

Nog een laatste stukje, vergelijk jezelf alsjeblieft niet met mensen met sperdiff dit strakker onderstel dat. Je moet rijden naar je kunnen en dat van je auto, niet naar wat andere mensen er doen. Zelfs niet als ze precies dezelfde auto hebben. Er rijden daar locals rond met poepstandaard golfjes 2 die puur op ervaring de gemiddelde dikke sportbak met "ik heb al 100 ronden gereden" helemaal zoek rijden.
Wat trouwens met je aan-uit rijden wordt bedoelt is vooral de manier waarop je het gas bedient. De manier van sturen is ook niet echt wat het hoort te zijn. Er is geen souplesse in de manier waarop je dat doet en dat zal mede komen door het simracen wat je doet. Anders gezegd, er zit geen gevoel in. De gast in de E36 in de video die je aanhaalt mag dan wel aan het stuur aan het rukken zijn af en toe, maar je ziet duidelijk dat dat bij hem een kwestie van aanvoelen is en bij jou meer een kwestie van gewend zijn op die manier te "moeten" sturen als je in zo'n omgeving komt. Vergelijk je eigen video en die van hem eens goed, let daarbij op de manier van insturen en vooral ook op de manier van het vermogen erin brengen.
Wederom, geen verwijten maar puur een opgave van verbeterpunten.

Wat trouwens nog veel beter is dan video's kijken is gewoon er naartoe gaan en praatjes te maken met iedereen daar. De meesten zijn niet te beroerd je eens een rondje mee te nemen en daar kun je ook heel veel van leren. Als ik er ben, stap dan gerust op me af en je kunt zoveel rondjes mee passagieren als je wilt. Er staat een foto van mijn auto een paar pagina's hiervoor en dat is ook de auto die ik daar ga gebruiken. Wat ook heel goed is voor je lijngevoel is achter iemand met wie je dat vantevoren hebt afgesproken (en met ervaring die verder strekt dan een ronde of 50-80) op gematigd tempo aan te rijden en dan die lijnen mee te rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door MadMan op 11-05-2014 04:22 ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn auto fluit sinds korte tijd :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 11:02:
mijn auto fluit sinds korte tijd :)
Naar vrouwelijke bimmers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar iedereen, als een theepot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

We zijn bij vrienden in Duitsland, we rijden een rondje door de buurt en bezoeken wat leuke dingen voor de kinderen. Ik ken de weg niet, dus ik rij achter hem aan. Hij kent de buurt wél. Lolbroek slaat een weggetje in en stuurt ons door enkele modderige en natte bospaadjes. Hij (307 HDI, FWD) komt er redelijk makkelijk doorheen, maar ik moest toch af en toe een aanloopje nemen om niet vast te zitten, en de tractiecontrole werd helemaal gek!

Wel leuk om te doen 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

trolloos, check je spruitstukken (en pakkingen daarvan) en je EVAP eens. Vaak komt het daar vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn purge valve tikt wel enorm de laatste tijd kan het daarvan komen?
YouTube: e36 bmw 328i coupe ticking noise help
Of hoort dat zo?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Dat zou goed kunnen ja. Bij mijn E36 328iA heb ik in elk geval precies hetzelfde gehad. Hier alvast een oplossing zodat je het tikken niet meer hoort. Om het inlaatspruitstuk als fluiter uit te sluiten kun je er eens een hoop remmenreiniger op spuiten als hij loopt, als het toerental dan veranderd is er in elk geval iets niet goed met de pakkingen daarvan. Je uitlaatspruitstuk is wat lastiger, met een laserpointer erlangs schijnen en dan gassen geeft wel een redelijk beeld van of er eventueel gassen daarlangs ontsnappen.
EVAP geheel afkoppelen en kijken of het fluiten dan stopt is een optie, je krijgt dan wel een foutcode. Je kunt ook het hele EVAP systeem verwijderen en uit de DME proggen, dan heb je geen last van foutcodes en ben je van het getik en met wat geluk het gefluit af. De slangen moet je dan loopen, niet afdoppen want dan kun je vapour lock krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 325i zonder OBD2 dus ik denk zoweerzo niet dat ik een foutcode krijg maar als ik het zo lees kan het ook geen kwaad als ik het laat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@MadMan
Hoe kan je het eruit proggen? Ik heb namelijk nog een maatje complexer is qua EVAP (het US-systeem), waar ergens een lekje zit en het continu een foutcode produceert :(

@trolloos
zonder OBD2 zal het inderdaad geen fout geven, EVAP is iets wat onder de OBD2 standaard pas verplicht werd.

Kleine update wat betreft mijn wagen:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-jhydYaMvjHI/U29ueWzRhFI/AAAAAAAAE8E/0-RRjZuxghI/w1044-h587-no/P_20140511_122647.jpg
Nieuwe velgen :)

Nu nog m'n stuurstang links fixen en de auto zal weer een stukje beter sturen :)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

@ trolloos:
Je kunt er eigenlijk van uitgaan dat als er een sensor voor zit en die sensor is niet aangesloten of werkt niet meer, dat je er een foutcode voor krijgt. Wat je kunt doen is de canister weghalen, de leidingen loshalen/loopen en de sensor "los" aangesloten laten, met een loop. Dan denkt de DME dat je alles nog hebt, maar verder heb je nergens last van. Het tikken kan geen kwaad, vandaar het rubbertje in de link. Of een luchtlek kwaad kan hangt af van waar dat lek zit.

@ deepbass909:
Jouw EVAP systeem checkt inderdaad wat meer dingen dan de EU versie en ik weet niet zeker of je het eruit kunt proggen op dezelfde manier zonder problemen. Als je het wil proberen kun je daar NCS-Expert voor gebruiken, maak dan wel eerst backups. De exacte parameters weet ik niet meer uit mijn hoofd, de laatste keer dat ik dit deed is een jaar of 4 geleden.
Diagnose en reparatie is in jouw geval misschien een betere oplossing dus:
Welke code krijg je precies? Als je een stukje hebt gereden en je draait dan je tankdop eraf, maakt die dan geluid (als in een fles met koolzuurhoudende drank open schroeven)? Is je tank al eens onder de auto uit geweest?

[ Voor 5% gewijzigd door MadMan op 11-05-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De OBD-2 code is P0447 (uit m'n hoofd), wat betekend dat er ergens een klein lekje zit. De tank bouwt geen of onvoldoende vacuüm op als de het filter geleegd moet worden. Waarschijnlijk is er ergens een leiding poreus...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Dan zou ik de rubber onder de tankdop eens controleren en de lippen wat verder ombuigen zodat het allemaal weer wat strakker past. Wat siliconenvet op die rubber helpt dan om hem nog net zo soepel dicht en weer open te krijgen.
Leidingen poreus lijkt me erg sterk. Het kleine stukje tussen purge valve en spruitstuk zou poreus kunnen zijn en eventueel de o-ringen in de snelkoppelingen op de EVAP canister zelf. De lange leidingen zijn van een materiaal dat eigenlijk niet poreus kan worden. Als daar iets mis mee is dan knappen ze gewoon en heb je dus direct veel meer dan een klein lekje.
De tankdop komt veruit het meest voor. Dat dus eerst proberen is mijn advies. Buiten de tankdop en de purge valve zitten er ook geen bewegende delen in het systeem trouwens, dus slijtage van "de rest" is vrijwel uitgesloten. De rubber van de tankdop is vrij zacht om goede sluiting te garanderen ( :P ) en de lippen buigen na al die jaren vrijwel zeker wat om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:06
Ik rij al een tijdje met een 1-reeks F20. Op de huidige wagen (lease) miste ik een deel opties:

Navigatie
Bluetooth streaming
Xenon koplampen

Met de nieuwe wagen lossen we dat ineens op en gaan we voor een 116 EDE, met Exclusive Pack (ik ben Belg, ik weet niet of de packs hetzelfde zijn in NL, bij Audi was dat nog wel eens verschillend).

Nu heb ik al een tijdje naar volle tevredenheid een passive Brodit-houdertje op mijn passagierskantcenter-ventilatierooster hangen, prima. Alleen zo een mottige USB kabel die het dashboard ontsiert.

Met wat creatief Google'en kwam ik bij wat mensen uit in de UK die blijkbaar onder hun handschoenenkastje een extra 12v aansluiting hebben. Ik helemaal door het dolle heen, want ik dacht "super, dan kan ik die permanent in laten steken, dan haal ik mijn luchtroosters eens los en dan doe ik het gewoon zoals deze kerel": http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=702457 en tap ik stroom af door de kabel zoals hem hier onder te moffelen, maar verbind ik 'm met de 12V onder het handschoenenkastje:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-3P2ryv6uKkU/T9EU9fQ2xRI/AAAAAAABK4A/RFahW5qe3-Y/s1024/14.JPG

Helaas helaas, ik heb zo geen 12V aansluiting. Kunnen de F-reeks bezitters (F20 en F30 vooral) of ze zo een aansluiting hebben? Ik heb het opbergpakket (=12V voor de achter-passagiers en 12V in de koffer) maar dus geen onder mijn handschoenen compartiment.

Verder bouwend op dit idee en de wens om een "verborgen" 12V (of 5V als dat kan) voeding te kunnen verschaffen aan mijn Brodit houder, kwam ik volgende guide tegen:

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=901534

Het belangrijke stukje komt bij Stap 4, want daar gaat die kerel op zoek naar hetzelfde als mij: 12V !

Het verwijderen van mijn lederen lap rond mijn pook: geen probleem, BMW = het is allemaal snap and click

Het verwijderen van Sport/Eco Pro/DTC paneel: godver* wat een gek*t, dat clipje vanachter krijg je bijna niet los. Tot daar klopte het eigenlijk zowat van wat ik uit mijn manueel geschakelde F20 kon halen. Die vijsjes die hij beschrijft zie ik nergens. Ik wil gerust wat foto's posten, veel advies kan er niet gegeven worden zonder beeldmateriaal, dat begrijp ik. Maar heeft er iemand toevallig wat ervaring of kennis of waar te vinden op het internet om een kleine demontage te doen van de die plaatjes en afdekkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

deepbass909 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:53:
Kleine update wat betreft mijn wagen:
[afbeelding]
Nieuwe velgen :)

Nu nog m'n stuurstang links fixen en de auto zal weer een stukje beter sturen :)
Staat 'm goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MadMan schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:58:
Dan zou ik de rubber onder de tankdop eens controleren en de lippen wat verder ombuigen zodat het allemaal weer wat strakker past. Wat siliconenvet op die rubber helpt dan om hem nog net zo soepel dicht en weer open te krijgen.
Leidingen poreus lijkt me erg sterk. Het kleine stukje tussen purge valve en spruitstuk zou poreus kunnen zijn en eventueel de o-ringen in de snelkoppelingen op de EVAP canister zelf. De lange leidingen zijn van een materiaal dat eigenlijk niet poreus kan worden. Als daar iets mis mee is dan knappen ze gewoon en heb je dus direct veel meer dan een klein lekje.
De tankdop komt veruit het meest voor. Dat dus eerst proberen is mijn advies. Buiten de tankdop en de purge valve zitten er ook geen bewegende delen in het systeem trouwens, dus slijtage van "de rest" is vrijwel uitgesloten. De rubber van de tankdop is vrij zacht om goede sluiting te garanderen ( :P ) en de lippen buigen na al die jaren vrijwel zeker wat om.
Bij mij zit dat systeem echt anders in elkaar hè ;) Ik heb geen actiefkoolfilter in de motorruimte (die grote, ronde cilinder), maar in de kofferbak en het ding is bijna 2 keer zo groot. Er lopen dus ook leidingen van de motorruimte helemaal naar achteren en terug. Bovendien heb ik twee kleppen in het systeem zitten, één in de motorruimte (die je ook bij de EU-wagens hebt) en één op het filter. Beiden werken mechanisch in ieder geval goed, maar of ze ook goed afsluiten is moeilijk te testen.

Om het nog wat ingewikkelder te maken, het filter zit gekoppeld aan de overlooptank die boven het rechterachterwiel zit. Daar zit dan ook weer een druksensor die moet meten of er voldoende vacuüm ontstaat.

Er zit dus een veelvoud aan slangkoppelingen in het systeem ten opzichte van de EU-spec auto's. Deel van de leidingen is van redelijk hard kunststof, en zullen dus niet lekken, maar er zitten ook redelijk wat rubber slangetjes in het systeem. Omdat die vooral door de body lopen, is het lastig om te controleren hoe goed ze nog zijn. Bovendien zou ook nog alleen de sensor kapot kunnen zijn (al geeft dat doorgaans een andere foutcode, bij mij meet hij wel vacuüm, alleen lekt het langzaam weg).

Binnenkort moet ik aan de slag met de auto, en ga daarvoor een Clic-R tang aanschaffen. Daarmee kan ik ook de klemmen van het EVAP-systeem loshalen, zonder de klemmen te beschadigen. Ik ga dan het hele systeem eens lostrekken om rustig het spul te inspecteren. Zo lijkt in overlooptank iets los te liggen.

De tankdop lijkt trouwens goed te sluiten, hij gaat redelijk zwaar. Wel viel me laatst op dat een deel van het rubber nat was met benzine, en een deel niet. Dat lijkt wel een lekje te suggereren. Ik ga sowieso je tip om de lipjes bij te buigen, eens proberen en het rubber in te spuiten met siliconen.

Het enige wat ik wel zeker weet, is dat mijn probleem (code P0446 btw) in Amerika bij heel veel E36's voorkomt. Als je op de Amerikaanse fora zoekt, komt het heel veel voor, alleen wordt er maar zelden een oplossing gevonden. En als het een keer gevonden wordt, is het vaak het actiefkoolfilter of de klep die daarin zit. Punt is alleen dat die twee onderdelen stervens duur zijn (het filter kost rond de €300 en de klep €75). En aangezien het alleen een probleem is in Californië, laten veel eigenaren het ook gewoon lekker voor wat het is.
Het rijdt ook goed, ik kan het stuur weer loslaten op de snelweg, wat al een wonder op zichzelf is, gezien de speling op de stuurstang. En het bredere rubber lijkt nagenoeg geen invloed te hebben op het verbruik, vandaag een lange rit gemaakt, en ik heb het gevoel dat het zuiniger was dan met de oude zomerbanden (die ook echt op zijn btw). Ik moet alleen de bandenspanning nog even checken, ik merkte vandaag dat de buitenste rand van het profiel droog blijft, dus waarschijnlijk is de spanning nog te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Dan zou ik je DME omzetten naar EU en het hele systeem gewoon omzeilen. Dat het US systeem de canister e.d. achterin heeft zitten en dat de slangen dubbel zijn wist ik, alleen wist ik niet dat ze dan ineens overal rubber koppelstukken menen te moeten gebruiken.
Je tankdop is inderdaad verdachte #1, zeker als hij halfnat is, dat hoort sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Even vraagje.. In onze E87 LCI is een xenon lamp kapot (origineel BMW). Nu kost het vervangen van een 1 unit door de BMW dealer meer dan 2 complete units uit Duitsland halen. Enige is dat dit units uit een E88 (cabrio) zijn. Bouwjaar (2011) is wel hetzelfde. Iemand een idee of dit past? Qua formaat lijken ze identiek, alleen geen idee wat de boordcomputer er van vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MadMan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:51:
Dan zou ik je DME omzetten naar EU en het hele systeem gewoon omzeilen. Dat het US systeem de canister e.d. achterin heeft zitten en dat de slangen dubbel zijn wist ik, alleen wist ik niet dat ze dan ineens overal rubber koppelstukken menen te moeten gebruiken.
Je tankdop is inderdaad verdachte #1, zeker als hij halfnat is, dat hoort sowieso niet.
Alleen een EU DME erin gaat niet zo makkelijk, er zitten nog wat extra sensoren en kleppen rond de motor die dan weggehaald moeten worden. Sowieso is de motor zelf ook al anders dan een EU-motor, dus ik weet niet in hoeverre een EU DME erop gezet zou kunnen worden.

Ik denk trouwens dat de tankdop gewoon versleten is, er zitten best wel duidelijke slijtageplekken op alle contactpunten. Ik moet alleen nog steeds een keer een andere halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Ik bedoelde meer de DME zelf omzetten op EU, dat moet mogelijk zijn want de EU kun je zeker weten omzetten in US mode.
Ook zonder dat kun je de US EVAP op de juiste manier loopen zodat hij denkt dat alles in orde is, dan moeten je beide kleppen wel werkend zijn en de tankdop moet goed sluiten. Je slangen van voor naar achter en terug komen dan geheel te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

HyperBart schreef op maandag 12 mei 2014 @ 01:11:
Helaas helaas, ik heb zo geen 12V aansluiting. Kunnen de F-reeks bezitters (F20 en F30 vooral) of ze zo een aansluiting hebben? Ik heb het opbergpakket (=12V voor de achter-passagiers en 12V in de koffer) maar dus geen onder mijn handschoenen compartiment.
In de middenarmsteun heb ik wel zoals de foto uit de tutorial een USB met Aux-In aansluiting daaronder, ziet er precies hetzelfde uit behalve dat ik niet zo'n rubberen matje er in heb liggen maar een snap-in adapter voor een telefoon.

Dat is trouwens wel de enige USB-aansluiting die voldoende power levert om de telefoon op te laden, degene die ik in het opbergvakje aan de bijrijderskant heb zitten levert helaas niet genoeg power om de telefoon op te laden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MadMan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:57:
Ik bedoelde meer de DME zelf omzetten op EU, dat moet mogelijk zijn want de EU kun je zeker weten omzetten in US mode.
Ook zonder dat kun je de US EVAP op de juiste manier loopen zodat hij denkt dat alles in orde is, dan moeten je beide kleppen wel werkend zijn en de tankdop moet goed sluiten. Je slangen van voor naar achter en terug komen dan geheel te vervallen.
Mijn DME is niet om te zetten. De normale DME is versie MS41.0, zonder OBD-2 ondersteuning. De E36's met een Amerikaanse M52-motor hebben een DME versie MS41.1 mét OBD-2.

Ik kan wel wat US-specifieke features in- en uitschakelen (zoals de verplichting om de koppeling in te drukken om te kunnen starten), maar OBD-2 specifieke punten zijn hard-coded, en laat EVAP daar er één van zijn.

En loopen wordt lastig. De druksensor moet op de juiste momenten vacuüm of juist geen vacuüm meten.

De rubberslangen zitten trouwens tussen actiefkoolfilter en de overlooptank. Wat ik kan vinden, zit daar vaak het probleem of in de overlooptank. Dat wordt dus m'n eerste startpunt. Als het met echt fixen niet lukt, dan ga ik nog wel in de software duiken.

Ik wil sowieso meer met NCSExpert gaan spelen, ook om wat andere dingen te kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Hmm. Lastige zaak dan, ik ga eens een bron raadplegen morgen en laat dan nog wat horen. Jammer dat je zo ver weg woont anders kwam ik een keer langs om "ff" te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Och, zodra ik het juiste gereedschap heb om de boel los te kunnen trekken, denk ik dat ik al een heel eind ga komen.
Het is een klusje dat voor mij alleen niet echt prioriteit heeft. Het enige effect dat de storing heeft, is dat het "Check Engine" lampje gaat branden, de motor gaat niet in noodloop of zo. Ik het Torque op m'n mobiel ook zo ingesteld dat hij die storing periodiek automatisch reset, dus het lampje blijft ook zelden langer dan 1 rit branden. Het is alleen vervelend en ik wil de auto het liefst storingsvrij hebben.

Overigens weet ik niet waar jij vandaan komt, want even kijken lijkt me sowieso interessant, volgens mij heb je wel wat ervaring met de diagnose software, iets waar ik nog redelijk wat hobbels mee ondervind. Ik krijg het maar niet goed werkend (ik kan bepaalde modules maar niet uitlezen, terwijl dat wel mogelijk zou moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Ik woon in Stein, in Zuid-Limburg, da's ongeveer 16Km boven Maastricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat is wel een eindje van Leiden ja en een hoek waar ik niet snel kom...

Welk spul gebruik jij trouwens om een auto uit te lezen? Ik heb inmiddels een redelijke collectie opgebouwd van:Uiteindelijk heb ik tot nu toe met de ADS/OBD interface het meeste succes, deze plug je op de ronde connector en is met de BMW-eigen software te gebruiken. Maar alleen de OBD-setting lijkt te werken, via ADS krijg ik geen verbinding. En juist de modules die ik niet kan bereiken, werken waarschijnlijk alleen via ADS. Dit zit waarschijnlijk in de software, qua hardware zit de interface goed in elkaar (meerdere keren getest inmiddels).

Die laatste is trouwens ook gelijk de reden dat ik een antieke P2 laptop gebruik, het is een RS-232 interface (net als de carsoft 6.5 interface btw), die alleen goed wil werken met een "echte" seriële poort. Via een USB-verloop wil INPA niet werken.

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 13-05-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 10:26
AlterMann schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 21:22:
De mijne mag maandag terug naar de dealer. Vrijdag een inspection II gehad, en vandaag heb ik geen power meer en een check engine lampje :? Lijkt wel of ie niet alle 4 z'n cylinders gebruikt (kan dat?). Zo vervelend, een zak geld wegbrengen en vervolgens problemen krijgen :/ Eens kijken hoe ze dit op gaan lossen.
Defecte bobine dus :( Nou ja, ook weer gefixt, maar nu komt het volgende probleem: een rare trilling/vibratie in het dashboard (of zo klinkt het, links van de tellerbak) als ik het gas los laat of de koppeling intrap en de rpm zakt naar ~2500. Zal wel iets niet goed vast zitten ofzo. Ik word hier zo moe van soms. Niks aan de hand, je gaat naar de garage en spontaan komt er van alles naar boven. Bah :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

@ deepbass909:

Ik quote even een stukje van mezelf van een aantal pagina's terug:
MadMan schreef op maandag 07 april 2014 @ 02:20:
Ik woon in Zuid-Limburg, maar ben ook vrij regelmatig met het hele spul in de omgeving van 's-Hertogenbosch te vinden. De komende maand door gezondheidsproblemen even niet, maar je kunt langskomen wanneer je wilt in de tussentijd. Ik geef graag tekst en uitleg over de verschillende mogelijkheden en de werking van de dongle die je onderweg hebt en degenen die verder nog verkrijgbaar zijn. Ik ben in het bezit van de verschillende BMW Scanner versies, INPA Ediabas, DIS/GT1, SSS/Progman, TIS, Navcoder, NCS-Expert, WinKfp en wat andere minder bekende opties.
Die maand is inmiddels om en ik mag en kan weer doen wat ik wil. Ik ben alleen nog even aan het afstemmen met diverse partijen daar wanneer ik er weer naartoe ga. Ik ga dan ook nog even naar seninha zijn kant, ergens rond Utrecht oid zal dat zijn. Misschien dat we dan even een minimeet kunnen opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:17
Niet iedereen houd van Angel Eyes op een E46 maar ieder zijn ding.

Ik heb nu mijn OEM headlights voorzien met CCFL Angel Eyes met standaard nog halogen bulbs erin.
(Wou eigenlijk SMD LED maar kreeg CCFL.. stupid ebay)

Ik zou nu xenon willen en twijfel wat de beste keus is.
1. Nieuwe koplampen kopen incl. projector en SMD LED Angel Eyes. (xenon kitje komt hier ook nog bij ofcourse. DEPO SMD LED Angel Eyes

2. Retrofit xenon setje kopen zelf kloten met de projector en de CCFL Angel Eyes behouden.
Retrofit xenon E46 setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Optie 3 en wat ik zelf zou doen: originele Xenon-koplampunits en verdere benodigde zooi kopen (eventueel tweedehands).. ;)

Die eerste is trouwens wel projector maar dat hoeft lang niet te betekenen dat ze ook goed werken met Xenon (dat je niet iedereen blindschijnt, dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Radiant schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:51:
Optie 3 en wat ik zelf zou doen: originele Xenon-koplampunits en verdere benodigde zooi kopen (eventueel tweedehands).. ;)

Die eerste is trouwens wel projector maar dat hoeft lang niet te betekenen dat ze ook goed werken met Xenon (dat je niet iedereen blindschijnt, dus).
Projector zit er niet voor niks in toch? Neem aan dat deze juist zijn gemaakt voor xenon.

3de optie van jou kan ik ook doen even opzoeken wat dat gaat kosten en wat voor montage ik allemaal moet uitvoeren.

Iemand van bimmerportal.nl heeft ook een DEPO set gehad wat ik als optie 1 aanbied met xenon hieronder het resultaat:
http://i41.tinypic.com/2q3x1j4.jpg (angel eyes)
http://i43.tinypic.com/bgw9aq.jpg (angel eyes en xenon)
http://i40.tinypic.com/mtxm6u.jpg (xenon lichtbeeld nice cut-off)

Sowieso zijn de koplampen te verstellen dus je kan zelf afstellen of je iemand blind schijnt of niet toch?

[ Voor 5% gewijzigd door xeoMe op 14-05-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Die DEPO's werken gewoon goed met xenon. Eigen ervaring. (Superstrak licht beeld) Ook zou je idd. kunnen retrofitten, maar dat vraagt wat meer werk. De retrofit projectoren werken trouwens ook gewoon zonder problemen met xenon.

Originele projectoren staan er juist om bekend dat ze relatief snel inbranden en dus lichtopbrengst verliezen naar verloop van tijd. + ze zijn gewoon (te)duur.

Nadeel van de DEPO lampen is dat de stekker verbindingen niet echt soepel gaan. Daarom zou ik, als ik weer zou moeten ombouwen naar xenon, kiezen voor retrofit projectoren. (Dan behoud je de originele behuizing en stekker verbindingen)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
kendo schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:09:
Die DEPO's werken gewoon goed met xenon. Eigen ervaring. (Superstrak licht beeld) Ook zou je idd. kunnen retrofitten, maar dat vraagt wat meer werk. De retrofit projectoren werken trouwens ook gewoon zonder problemen met xenon.

Originele projectoren staan er juist om bekend dat ze relatief snel inbranden en dus lichtopbrengst verliezen naar verloop van tijd. + ze zijn gewoon (te)duur.

Nadeel van de DEPO lampen is dat de stekker verbindingen niet echt soepel gaan. Daarom zou ik, als ik weer zou moeten ombouwen naar xenon, kiezen voor retrofit projectoren. (Dan behoud je de originele behuizing en stekker verbindingen)
Thnx voor je info, wat bedoel je precies met de stekker verbindingen dat deze wat stroever dan OEM zitten? dit zou mij niet echt uitmaken als ik je zo hoor zou ik sneller voor de DEPO modellen gaan.

Ik heb vorige maand ongeveer een boete gehad en dacht eens laat ik de foto eens opzoeken alleen ik krijg "Boete niet gevonden." iemand een idee waarom?

DEPO Headlights met SMD Angel Eyes (260eu)
6000K Xenon canbus setje (60eu)
Coming home light relais setje (15eu)

Totaal 335 euro voor alle onderdelen.
incl. monteren van deze onderdelen zal ik op 470 euro komen (+ een ritje naar Ede +-25 liter benzine)

Nu maar eens bedenken of ik het zelf ga doen of laten doen.

[ Voor 12% gewijzigd door xeoMe op 14-05-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MadMan schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:17:
@ deepbass909:

Ik quote even een stukje van mezelf van een aantal pagina's terug:

[...]

Die maand is inmiddels om en ik mag en kan weer doen wat ik wil. Ik ben alleen nog even aan het afstemmen met diverse partijen daar wanneer ik er weer naartoe ga. Ik ga dan ook nog even naar seninha zijn kant, ergens rond Utrecht oid zal dat zijn. Misschien dat we dan even een minimeet kunnen opzetten.
Een minimeet is altijd leuk natuurlijk. Gooi ik m'n antieke laptop ook in de auto.

Maar eerst wat andere problemen oplossen, zoals een geluid van aanlopen bij de achterwielen en versleten stuurstang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
xeoMe schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:46:
Niet iedereen houd van Angel Eyes op een E46 maar ieder zijn ding.

Ik heb nu mijn OEM headlights voorzien met CCFL Angel Eyes met standaard nog halogen bulbs erin.
(Wou eigenlijk SMD LED maar kreeg CCFL.. stupid ebay)

Ik zou nu xenon willen en twijfel wat de beste keus is.
1. Nieuwe koplampen kopen incl. projector en SMD LED Angel Eyes. (xenon kitje komt hier ook nog bij ofcourse. DEPO SMD LED Angel Eyes

2. Retrofit xenon setje kopen zelf kloten met de projector en de CCFL Angel Eyes behouden.
Retrofit xenon E46 setje
Angel eyes horen naar mijn mening ook niet op een E46, simpelweg omdat ze origineel daar nooit mee geleverd zijn. Maar echt lelijk kan ik het niet vinden.

Ikzelf heb al enige maanden optie 2 in de originele koplamp zitten en bevalt perfect.
Weet niet of je handig bent, maar het vraagt wel wat gepiel en tijd. Zeker als je de koplamp glazen direct polijst, wat eigenlijk een must is.

Mijn advies is om met een wijde boog om alles heen te lopen waar Depo op staat.
Het is te goedkope taiwanese troep, echt weggegooid geld.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

xeoMe schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:57:
[...]

Projector zit er niet voor niks in toch? Neem aan dat deze juist zijn gemaakt voor xenon.
Mijn E46 had ook projectors en had toch echt geen xenon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@xeoMe: waarom niet die retrofit set én zelf LED ringen monteren? Mijn LEDringen kwamen ook van die HL automotive vandaan.

Verder, een meet lijkt me een leuk idee, ben ook geïnteresseerd in auto inproggen, wil wel eens meekijken met de meester ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:45:
@xeoMe: waarom niet die retrofit set én zelf LED ringen monteren? Mijn LEDringen kwamen ook van die HL automotive vandaan.

Verder, een meet lijkt me een leuk idee, ben ook geïnteresseerd in auto inproggen, wil wel eens meekijken met de meester ;)
Die retrofit lijkt me inderdaad tot heden nog het beste veel positieve dingen erover gelezen.
LED Ringen plaatsen is geen probleem ik heb er nu zelf namelijk al CCFL Ringen in geplaatst maar wil liever toch SMD LED die zijn net iets beter volgens mij.

Belangrijkste van alles vind ik nog wel de coming home lights / DRL.
Ik wil vanaf het moment dat ik me auto open de angel eyes gaan branden tot het moment dat ik mijn auto sluit dus tijdens het rijden in het middaguur wil ik ze angel eyes ook aan hebben zonder dit handmatig te doen.
Verschillende filmpjes bekeken dus het is naar mijn weten wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:28:
[...]
Belangrijkste van alles vind ik nog wel de coming home lights / DRL.
Ik wil vanaf het moment dat ik me auto open de angel eyes gaan branden tot het moment dat ik mijn auto sluit dus tijdens het rijden in het middaguur wil ik ze angel eyes ook aan hebben zonder dit handmatig te doen.
Verschillende filmpjes bekeken dus het is naar mijn weten wel mogelijk.
Hee dat wil ik ook graag. Mij lijkt dat een kwestie van programmeren (nog niet gevonden, maar alleen nog maar gebruik gemaakt van CCC, wat vrij beperkt is), maar je zegt iets over een relais? Of is dat meer een hack? ;)

Heb je trouwens een foto van je CCFL-ringen ingebouwd en brandend? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:54:
[...]

Hee dat wil ik ook graag. Mij lijkt dat een kwestie van programmeren (nog niet gevonden, maar alleen nog maar gebruik gemaakt van CCC, wat vrij beperkt is), maar je zegt iets over een relais? Of is dat meer een hack? ;)

Heb je trouwens een foto van je CCFL-ringen ingebouwd en brandend? Ben wel benieuwd :)
Tuurlijk hebben we foto's hiervan :)

Foto van de CCFL in de middag:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qq2fWDE.jpg

Foto van de CCFL in de avond (in het echt mooier)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fuUCZB6.jpg

Hier een link van zo'n relais setje voor coming home.
http://www.hla-denhaag.co...-en-leaving-home-kabelset

Toevallig zelf ook foto's van je Angel Eyes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:29
deepbass909 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:27:

Welk spul gebruik jij trouwens om een auto uit te lezen? Ik heb inmiddels een redelijke collectie opgebouwd van:Uiteindelijk heb ik tot nu toe met de ADS/OBD interface het meeste succes, deze plug je op de ronde connector en is met de BMW-eigen software te gebruiken. Maar alleen de OBD-setting lijkt te werken, via ADS krijg ik geen verbinding. En juist de modules die ik niet kan bereiken, werken waarschijnlijk alleen via ADS. Dit zit waarschijnlijk in de software, qua hardware zit de interface goed in elkaar (meerdere keren getest inmiddels).

Die laatste is trouwens ook gelijk de reden dat ik een antieke P2 laptop gebruik, het is een RS-232 interface (net als de carsoft 6.5 interface btw), die alleen goed wil werken met een "echte" seriële poort. Via een USB-verloop wil INPA niet werken.
Dat is toch een redelijke investering bij elkaar.

Wat kan je er allemaal mee doen? En werkt dit ook op Alle nieuwere modellen?
xeoMe schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:00:
[...]

Foto van de CCFL in de middag:
[afbeelding]

Foto van de CCFL in de avond (in het echt mooier)
[afbeelding]

Nice d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:00:
[...]

[...]

Ziet er goed uit hoor! Ze lijken niet minder fel dan mijn LED lichtjes. Heb er maar één foto van, van de vorige eigenaar (zijn advertentiefoto's) https://www.dropbox.com/s/5pepsmzamxoekbs/voor.jpg Ik zal van het weekend eens betere maken.

En bedankt voor de link, van het weekend eens langs. Wist niet eens dat ze ook in Den Haag zaten, nog bijna om de hoek ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:28:
[...]

Ziet er goed uit hoor! Ze lijken niet minder fel dan mijn LED lichtjes. Heb er maar één foto van, van de vorige eigenaar (zijn advertentiefoto's) https://www.dropbox.com/s/5pepsmzamxoekbs/voor.jpg Ik zal van het weekend eens betere maken.

En bedankt voor de link, van het weekend eens langs. Wist niet eens dat ze ook in Den Haag zaten, nog bijna om de hoek ook :)
Zien er wel iets feller uit lijkt het maar ook wat gelig klopt dat?

HL Automotive Den Haag heeft geen winkel noes voordat je straks voor iemand ze huis staat ofzo.
Maar iets aankopen of afhalen moet wel te doen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:02:
[...]

Zien er wel iets feller uit lijkt het maar ook wat gelig klopt dat?

HL Automotive Den Haag heeft geen winkel noes voordat je straks voor iemand ze huis staat ofzo.
Maar iets aankopen of afhalen moet wel te doen zijn denk ik.
Jawel, ben er zelfs al eens geweest. Had toen alleen niet bedacht dat ze dezelfde waren als waar de vorige eigenaar de LEDs en sharkfin vandaan had (die website kende ik namelijk al wel). Is wel maar klein zaakje, dus weet niet of ze alles daar hebben liggen.

Zijn niet gelig hoor, juist zeer wit/bleek. Komt door de automatische witbalans, die verprutst het een beetje (snapt wit licht niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ging afgelopen zaterdag een BMW 520D kopen samen met mijn vader voor mijn oom, en deze M5 was er ook. Hij mocht nog zelfs een kleine minuutje aan in de showroom.

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/1305x979q90/838/xjvd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/1305x979q90/838/xjvd.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door kahraman11 op 15-05-2014 17:38 . Reden: Plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gaaf! Die kleurcombo (Grijs/Zwart/Roodbruin interieur) staat m erg goed: ingetogen maar toch sportief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Lol, zwarte wielen ingetogen? :+

Wel mooie bak natuurlijk. Gisteren ook de 4 serie voor het eerst gezien. Toch echt wel een dikke bak. Weer een heel stuk breder en groter dan de 3 serie coupe.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Zaterdag een afspraak bij HL Automotive voor:

Depo Headlights met SMD LED en projectoren.
Setje 6000k Pro canbus xenon.
Coming home lights

Diegene die afraden om Depo headlights te nemen graag dit onderbouwen.
Kan altijd nog afzeggen dus zal vandaag en morgen heel de dag eens googlen topics lezen etc. over Depo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Heb ooit in mijn E36 een setje nieuwe Depo koplampen en achterlichten gezet.
De originele waren niet hetzelfde, links een Bosch en rechts een ZKW

De achterlichten sloten niet aan bij het plaatwerk en daardoor elke keer water in de kofferbak.
Het afdicht rubber raakte op sommige plaatsen het plaatwerk totaal niet.
De koplampen waren helemaal een drama....
Een gedeelte van de clips die de lens vast houden braken snel af en kreeg condens in de unit.
Na montage direct naar de garage om ze te laten afstellen, de monteur werd er niet vrolijk van.
De schroeven voor de afstelling kon je aan draaien wat je wilde, maar er gebeurde weinig.
Ook brak de bevestiging van de kapjes om een lamp te wisselen, nog meer condens! :(
Na 3x wassen zaten de lenzen vol met krassen en ja, ik ben altijd heel voorzichtig met wassen.
Gebruik twee emmers, een sopemmer en een spoelemmer en was met een Meguiars wash mitt.
Ook zijn ze erg slecht afgewerkt en zitten er overal scherpe ongelijke randen van de matrijs waar ze in gemaakt worden.

Na twee manden schoot er een H7 lamp los en brandde een enorm gat in een spiegel
Heb ze toen dus gedemonteerd en in de container gemikt.

o ja, niet onbelangrijk bij een koplamp, het lichtbeeld was om te janken zo slecht :')

Ik wilde bij de E46 xenon, maar alleen met projectors en in de originele koplamp. Je ziet namelijk altijd dat het geen originele koplampen zijn en dat doet afbreuk aan de auto. Daarom heb ik voor retrofit projectors gekozen.
Het grote voordeel is dat ik nagenoeg zonder enige schade weer terug naar origineel kan.
Het enige wat dan nog zichtbaar zou zijn is een gaatje van 3mm net naast het lampgat in de spiegel.
Dit gaatje is om de kabel door te voeren van de groot licht sturing naar de projector.

De projectors zitten er nu sinds september vorig jaar in en bevallen prima, erg strakke cut off.
Groot licht is helemaal bizar, je hebt dan de volledige xenon, zonder cut off met daarbij je H7 lamp :*)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11140166/2013-09-16%2016.13.47.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
Ik ben zelf (nog) geen BMW bezitter, maar het gaat er ooit wel van komen denk ik. Ik zit vaak op marktplaats een beetje rond te kijken, en nu trok deze mijn aandacht: klik. Niet dat ik deze per se wil hebben hoor: ik heb er verder niet heel veel verstand van, maar mij lijkt het wel een redelijk nette auto. Alleen ik heb het idee dat de velgen niet "kloppen" bij de auto. Prijs: tsja ik heb echt geen idee... Wees gerust hoor ik zal niet het hele topic volspammen met marktplaats links, zie het als een meting voor mij of mijn gevoel bij zo'n advertentie klopt met de BMW experts :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sig69 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:16:
Ik ben zelf (nog) geen BMW bezitter, maar het gaat er ooit wel van komen denk ik. Ik zit vaak op marktplaats een beetje rond te kijken, en nu trok deze mijn aandacht: klik. Niet dat ik deze per se wil hebben hoor: ik heb er verder niet heel veel verstand van, maar mij lijkt het wel een redelijk nette auto. Alleen ik heb het idee dat de velgen niet "kloppen" bij de auto. Prijs: tsja ik heb echt geen idee... Wees gerust hoor ik zal niet het hele topic volspammen met marktplaats links, zie het als een meting voor mij of mijn gevoel bij zo'n advertentie klopt met de BMW experts :)
Auto ziet er netjes uit, velgen kloppen idd niet en (over smaak valt niet te twisten) ik vind ze ook niet mooi (te vlak). Kilometerstand is aan de hoge kant, maar een goed onderhouden E46 6-cilinder kan dat prima aan. De prijs lijkt me niet onaardig, als de hardtop erbij hoort (er staat 'eventueel met hardtop'). Persoonlijk vind ik dat het wel heel jammer is dat deze auto geen sportstoelen heeft: horen eigenlijk wel in een sportieve auto (en zitten erg lekker).

@XeoMe:
Misschien kom ik je wel tegen, kga denk ik ook dat kabeltje kopen, mits deze er voor zorgt dat de LEDs de gehele rit aanblijven (onafhankelijk van lichtschakelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 23:03

JdM

Humbled

Velgen zijn imo wel passend bij de auto. Auto ziet er best netjes uit, km stand lijkt wel geloofwaardig. De huidige eigenaar heeft de auto pas drie maanden, dat is wel opvallend, maar ik weet niet goed wat het zegt (misschien gewoon een handelaar die wacht tot het voorjaar met de verkoop van een cabrio).
Prijs zegt me niks, aan een foto is de technische staat en dus waarde in mijn beleving niet af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Oxellaar
ik deel je verhaal over de Depo lampen voor een E36 helemaal. Ik had ze ook in de cabrio, maar ben blij dat ik ze heb kunnen omwisselen voor een set projectors van Bosch met H1-lampen. Zelfs met de nog matige pitten die er nu in zitten, zijn ze al beter dan de Depo's met goede Philips lampen waren.

Als je de keuze hebt, laat Depo voor wat het is. Dat ze zo goedkoop zijn, heeft een reden, ze zijn gewoon echt slecht. Overiges, Depo wordt vaak ook onder andere merknamen verkocht. Ga er maar vanuit dat als niet Bosch, Hella, ZKW, Magneti Marelli of Valeo of is, het een Depo unit zal zijn.
JdM schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:48:
Velgen zijn imo wel passend bij de auto. Auto ziet er best netjes uit, km stand lijkt wel geloofwaardig. De huidige eigenaar heeft de auto pas drie maanden, dat is wel opvallend, maar ik weet niet goed wat het zegt (misschien gewoon een handelaar die wacht tot het voorjaar met de verkoop van een cabrio).
Prijs zegt me niks, aan een foto is de technische staat en dus waarde in mijn beleving niet af te lezen.
Ik ben geen fan van die velgen, te groot voor een cabrio. Kilometerstand is niet heel raar voor een auto van 13 jaar oud, het is 16.000km per jaar, wat je snel hebt als de auto dagelijks gebruikt wordt. Gezien de hardtop verwacht ik dat wel.

Belangrijk is de staat van het interieur, aan het leer kan je al snel zien of de auto goed onderhouden is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:39:
[...]

Auto ziet er netjes uit, velgen kloppen idd niet en (over smaak valt niet te twisten) ik vind ze ook niet mooi (te vlak). Kilometerstand is aan de hoge kant, maar een goed onderhouden E46 6-cilinder kan dat prima aan. De prijs lijkt me niet onaardig, als de hardtop erbij hoort (er staat 'eventueel met hardtop'). Persoonlijk vind ik dat het wel heel jammer is dat deze auto geen sportstoelen heeft: horen eigenlijk wel in een sportieve auto (en zitten erg lekker).

@XeoMe:
Misschien kom ik je wel tegen, kga denk ik ook dat kabeltje kopen, mits deze er voor zorgt dat de LEDs de gehele rit aanblijven (onafhankelijk van lichtschakelaar).
Wie weet komen we elkaar tegen maar niet bij HL Automotive want ik ga richting Ede want ik laat hun ook de montage doen.
Coming home lights doen niks meer dan bij het openen van de auto je angel eyes aanzetten en bij het sluiten van je auto gaan de angel eyes delayed uit.
Tijdens het rijden staan de Angel Eyes uit, deze functie kan je wel programmeren dit laat ik a.s. zondag doen door iemand met een BMW Scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ah, dan heb ik het kabeltje niet nodig: vind het niet interessant genoeg om er €15,- en een vrij uurtje aan te besteden ;)

BMW scanner had ik al gedownload, maar moet er nog even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

sig69 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:16:
De velgen vind ik niet zo mooi (maar zijn wel echte BMW-velgen geloof ik) en het interieur ook niet, maargoed, dat is persoonlijk :) Wat ik me wel afvraag is of die pedalen en de koplampunits origineel zijn? Zo niet, zou dat voor mij wel een gigantische rode vlag zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Heeft hier iemand een keer problemen gehad met een N47 diesel motor en de distributieketting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Dat is de motor die onder andere in de E9x wordt gebruikt toch? Zelf geen ervaring mee, maar toen ik laatst bij de garage was (BMW specialist) hoorde ik ze er wel over praten. Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn dat de kettingen uitrekken en na verloop van tijd zelfs knappen.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:50:
Dat is de motor die onder andere in de E9x wordt gebruikt toch? Zelf geen ervaring mee, maar toen ik laatst bij de garage was (BMW specialist) hoorde ik ze er wel over praten. Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn dat de kettingen uitrekken en na verloop van tijd zelfs knappen.
Ik hoor dus wel een tikken als die koud is maar volgens de dealer is er niets aan de hand. Ja die gaan ook geen reparatie uitvoeren als nog niets stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Wat ik in elk geval wel van ze hoorde, is dat als je hem niet hoort er (nog) niets aan de hand is. Wanneer je hem wel hoort kan je hem beter (laten) vervangen, of in ieder geval controleren. Omdat de ketting aan de achterkant van het blok zit (ja, echt!) is het volgens mij het best om als de boel toch open ligt voor de controle, je net zo goed de boel kan vervangen.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Radiant schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:28:
[...]

De velgen vind ik niet zo mooi (maar zijn wel echte BMW-velgen geloof ik) en het interieur ook niet, maargoed, dat is persoonlijk :) Wat ik me wel afvraag is of die pedalen en de koplampunits origineel zijn? Zo niet, zou dat voor mij wel een gigantische rode vlag zijn..
Dat niet alleen, zo rond de 2 ton zit je naar e.e.a. aan serieus onderhoud te kijken, veel auto's zijn met die standen goed achterstallig, onderhoudshistorie is dus ook ontzettend belangrijk bij deze auto. Dat kan overigens ook al bij minder dan 2 ton gebeuren, mijn US-E36 325i cabrio met M50tuB25 was goed aan de beurt afgelopen apk/onderhoudsbeurt, en die had op dat moment nog geen 100k mile gelopen, maar door rot onderhoud door de vorige (1e!) eigenaar had ik toch mooi o.a. een automaatbak revisie te pakken.

Los van het feit dat het interieur van die e46 echt mijn smaak niet is. Dat rode leer op zo'n zwarte auto is mooi, maar dat hout erbij... bah :)

In de parkeergarage bij een van mijn opdrachtgevers staat helemaal een draak trouwens... een E90, donker-ish zilvergrijs, beige leer, en lichtkleurige alu sierstrips in het interieur... harder vloeken kan echt niet :X

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 16-05-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Henk schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:34:
[...]

Dat niet alleen, zo rond de 2 ton zit je naar e.e.a. aan serieus onderhoud te kijken, veel auto's zijn met die standen goed achterstallig, onderhoudshistorie is dus ook ontzettend belangrijk bij deze auto. Dat kan overigens ook al bij minder dan 2 ton gebeuren, mijn US-E36 325i cabrio met M50tuB25 was goed aan de beurt afgelopen apk/onderhoudsbeurt, en die had op dat moment nog geen 100k mile gelopen, maar door rot onderhoud door de vorige (1e!) eigenaar had ik toch mooi o.a. een automaatbak revisie te pakken.
Rottig onderhoud? Stroop i.p.v. olie ofzo?
Dat lijkt me zelfs als je niets aan je auto doet niet normaal of zit ik dan mis? :?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

[...]

In de parkeergarage bij een van mijn opdrachtgevers staat helemaal een draak trouwens... een E90, donker-ish zilvergrijs, beige leer, en lichtkleurige alu sierstrips in het interieur... harder vloeken kan echt niet :X
Alu kan nog best netjes zijn vind ik. Alleen dat moderne glimhout of bordeauxrood leer in een BMW :X In de juiste oude Amerikaan vind ik het schitterend, maar in een BMW moet het gewoon donker zijn of zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/mseries/m3coupe_individual/09_2007/_shared/img/visualizer.jpg
<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.car0-60.com/wp-content/uploads/2013/04/topcar-bmw-x6-interior/bmw-x6-red-interior-by-topcar-9.jpg
:9~

:+

Ik vind dit nog best mooi: http://worldautomodificat...vertible-red-interior.jpg
Heeft wel wat weg van het Z8 interieur.

[ Voor 38% gewijzigd door Impry op 16-05-2014 11:07 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Radiant schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:49:
[...]

Alu kan nog best netjes zijn vind ik. Alleen dat moderne glimhout of bordeauxrood leer in een BMW :X In de juiste oude Amerikaan vind ik het schitterend, maar in een BMW moet het gewoon donker zijn of zoiets:

[afbeelding]
<3
En welk weekeind de spijkerbroek vlekken van het leer moeten halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Afvalzak schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:45:
[...]

Rottig onderhoud? Stroop i.p.v. olie ofzo?
Dat lijkt me zelfs als je niets aan je auto doet niet normaal of zit ik dan mis? :?
Was het maar stroop, ik denk dat dat zelfs beter smeerde dan de bagger die in de bak zat.

Aan de andere kant, het is een Amerikaan, je weet niet wat voor frituurvet die lui gebruiken :P Nu schakelt en rijdt mijn auto overigens wel weer als nieuw, ook door de Bilstein B8 set die er onder is gegaan omdat de veren en schokdempers ook over de huizen waren... en de rest van het onderhoud gaan we het maar niet meer over hebben, met het mooie weer van vandaag geniet ik elke kilometer mile van mijn cabrio :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

matty___ schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:07:
[...]

En welk weekeind de spijkerbroek vlekken van het leer moeten halen
Broek uit, problem solved :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Henk schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:09:
[...]

Was het maar stroop, ik denk dat dat zelfs beter smeerde dan de bagger die in de bak zat.

Aan de andere kant, het is een Amerikaan, je weet niet wat voor frituurvet die lui gebruiken :P Nu schakelt en rijdt mijn auto overigens wel weer als nieuw, ook door de Bilstein B8 set die er onder is gegaan omdat de veren en schokdempers ook over de huizen waren... en de rest van het onderhoud gaan we het maar niet meer over hebben, met het mooie weer van vandaag geniet ik elke kilometer mile van mijn cabrio :9~
Eh heel veel automaatbakken van die tijd hebben rond dat aantal kilometers echt een revisie nodig, nu ken ik die BMW bakken niet maar die zouden dan echte en uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Valt wel mee, ik ken ook mensen met over de 3,5 ton op de teller met een automaat (zonder revisie). Die worden dan wel religieus onderhouden, oftewel regelmatig bakolie wisselen..
Zou zelf sowieso altijd even de bakolie (en differentieel als je toch bezig bent) laten verversen als je een auto met automaat koopt, je weet niet wanneer het voor het laatst gedaan is. Bij aankoop van mijn handgeschakelde cabrio is zelfs ook de bakolie (en diff.) vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
GoldenSample schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:30:
[...]

Eh heel veel automaatbakken van die tijd hebben rond dat aantal kilometers echt een revisie nodig, nu ken ik die BMW bakken niet maar die zouden dan echte en uitzondering zijn.
Volgens de monteur die er aan werkte; BMW bakken van dat jaartal gaan normaal gesproken rond de 200-250k KM pas in de revisie, dus dat was voor mij echt een pechgevalletje :)

Ik heb btw sowieso elke keer de standaard riedel, met mijn vorige (europese) E36 325i kon ik bij de handbak ook al drukgroepen laten vervangen, schokdempers/veren (ook rond de 160k km, redelijk standaard onderhoud kennelijk :P ) en andere grappen die ik nu met deze auto ook weer zag...

[ Voor 23% gewijzigd door Henk op 16-05-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

[...]
Nog een US E36, cool 8)

Helaas ontkom je gewoon niet aan groot onderhoud bij een wat oudere 2de hands. Ik heb inmiddels ook al heel wat gedaan aan mijn E36 cabrio (nieuwe schokdempers, remschijven, veren achter, alle vloeistoffen, banden en tig andere of kleine dingetjes).

Het kan natuurlijk nooit kwaad om een automaat goed na te laten kijken. Ik hoor erg veel goede ervaringen over het laten doen door ZF zelf, net over de grens in de Duitsland. Die weten exact waar naar gekeken moet worden en wat er gedaan moet worden (zij zijn immers zelf de fabrikant van de automaten).

Ik zit zelf inmiddels op 177000 mile en ga dus hard richting de 3 ton km. Dat er dan diverse probleempjes ontstaan, is niet meer dan normaal eigenlijk.
Radiant schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:28:
[...]

Dat de velgen origineel zijn (of op z'n minst imitaties van OEM-velgen), maakt nog niet dat ze onder een cabrio passen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door deepbass909 op 16-05-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb twee weken geleden van mijn E39 525d de vacuümslang van de EGR afgehaald en afgedopt.
Op zich geen fout melding gehad. Auto rijdt goed.

Nou heb ik gister de auto even aan de computer gehangen omdat er twee problemen zijn waar ik al op de hoogte van was. Namelijk mijn regen sensor en een van de gloei bougies.

Maar nu zag ik dat er ook een EGR probleem naar voren kwam :|
Is een beetje moeilijk te lezen, maar er staat:

DDE 404 DDE: Exhaust-gas recirculation- Current not pressent

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/0ABC8575-AF88-405A-993D-F8BC26B0F8EE_zpsqf5q47bt.jpg

Nou vraag ik me af of ik nu hiermee verder kan rijden of dat ik de EGR vacuüm lijn weer moet aansluiten (Liever niet, wil niet weer dat alles vol loopt met troep)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 11:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Dat is toch logisch?
Je zegt dat je hem gedeactiveerd hebt. Dan lijkt het mij logisch dat de auto zegt dat hij op dit moment niet aanwezig is. Prima auto toch :P

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Of je begrijpt mijn vraag niet of je bent de leukste thuis ;)

Ik wil weten of ik zo kan doorrijden? Ik weet dat je bij bv VW je na het afkoppelen van de EGR ook nog software mattig iets moet doen.
Dacht zelf dat dat bij de type BMW niet nodig was. Maar omdat ik deze foutmelding zie komt de vraag dus naar boven of ik het wel goed gedaan heb.

Misschien dat de computer toch de EGR data nodig heeft om motor goed of beter te laten lopen (niet dat ik verschil merk)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Henk schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:35:
[...]

Volgens de monteur die er aan werkte; BMW bakken van dat jaartal gaan normaal gesproken rond de 200-250k KM pas in de revisie, dus dat was voor mij echt een pechgevalletje :)
Ik geloof hier helemaal niets van, ze gaan veel en veel langer mee zonder enig probleem. Als dat echt zo zou zijn moest BMW zich diep schamen, 200k moet voor een automaat een makkie zijn.
Ik durf te stellen dat een automaatbak de auto normaal gesproken overleeft.
Ken verschillende voorbeelden van bekenden om mij heen, E36, E46 en E34, E39 en E60 met veel meer kilometers gelopen zonder enige vorm van revisie. Allemaal hadden ze tussen de 300 en 500K+ gelopen, zowel benzine als diesel.
Ook is er geen speciaal onderhoud aan gedaan. Aan die E36 325i is zelfs eigenlijk nooit fatsoenlijk onderhoud gedaan en er is erg veel enorm hard mee gereden. Dat ding is met een rotte carosserie en wielophanging na 460k naar de sloop gegaan. Motor en bak waren nog prima.

Ik wil niet zeggen dat een spoelbeurt of olie en filter verversen onzin is, ze zullen er zeker weer soepeler door schakelen. Maar 200 tot 250k en dan revisie klopt echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Mijn E38 had dik 4 ton gelopen en daarvan was de automaat nog nooit gereviseerd, die schakelde nog steeds heerlijk boterzacht en soepel zoals het hoort. Ik ben het er buiten dat volledig mee eens dat 200-250k en dan moeten reviseren klinkklare onzin is.

@seninha:
Je kunt de vacuümslang weer aansluiten en dan een plaatje tussen het klephuis en waar dat tegen zit geschroefd plaatsen. De klep zit er dan nog en werkt, alleen komt er alsnog geen uitlaatgas doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Maatje van me had een 530i en nu een 540i, allebei facelift E39. Beide hadden een automaatrevisie nodig rond de twee ton. De 530 kon ineens niet meer in de achteruit... das flink onhandig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 16-05-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Radiant schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:49:
Alu kan nog best netjes zijn vind ik. Alleen dat moderne glimhout of bordeauxrood leer in een BMW :X
Ligt er ook een beetje aan in welke BMW, ik heb sinds een week of 3 een zwarte Z4 (foto`s volgen nog) met rood leren bekleding.
Dat staat helemaal niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

noes schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:31:
Maatje van me had een 530i en nu een 540i, allebei facelift E39. Beide hadden een automaatrevisie nodig rond de twee ton. De 530 kon ineens niet meer in de achteruit... das flink onhandig ;)
Ik heb een 540iA e39, met nu ruim 2 ton erop. De bak schakelt nog alsof hij nieuw is. De bakken van de e38 (die ik met ruim 4 ton erop had) zijn precies dezelfde.
Als je het ding neutraldropped of van R in D gooit of andersom terwijl hij nog rolt, dan gaan ze inderdaad sneller naar hun grootje. Eerste teken dat dat laatste vaker is gebeurt is dan dat de achteruit niets meer doet :P
User error dus, naar mijn bescheiden mening.

Moet ik wel erbij zeggen, zowel de e38 als de e39 hebben een spoelbeurt gehad bij ZF. Aan user errors gaat dat echter niets verhelpen, wel is het een goede manier om te zorgen dat de bak mooi soepel blijft schakelen en het verlengt de levensduur zeker. De meeste BMW dealers gaan je vertellen dat het nergens voor nodig is "omdat er lifetime olie in zit". Dat is complete kul, wederom naar mijn bescheiden mening.

[ Voor 23% gewijzigd door MadMan op 17-05-2014 03:44 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
SMD LED 6000K met Xenon 6000K beeld is super, vanavond even de cutoff etc. bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/678pfCs.jpg

Ze hadden nog een setje privacy shades liggen die hebik voor goedkoop overgenomen.
Foto is erg vaag lijkt alsof ik schade heb.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VpFKFKb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
deepbass909 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:28:
[...]

Nog een US E36, cool 8)

Helaas ontkom je gewoon niet aan groot onderhoud bij een wat oudere 2de hands. Ik heb inmiddels ook al heel wat gedaan aan mijn E36 cabrio (nieuwe schokdempers, remschijven, veren achter, alle vloeistoffen, banden en tig andere of kleine dingetjes).
Haha, die heb ik idd allemaal al te pakken gehad, samen met wiellagers achter. Zit jouw posts over het hele US-E36 met interesse te lezen trouwens, omdat bij mij dat gele ***-check engine lampje ook brandt. Al schijnt het bij mij de bobine te zijn, maar dat laat ik lekker aan mijn monteur :P
Het kan natuurlijk nooit kwaad om een automaat goed na te laten kijken. Ik hoor erg veel goede ervaringen over het laten doen door ZF zelf, net over de grens in de Duitsland. Die weten exact waar naar gekeken moet worden en wat er gedaan moet worden (zij zijn immers zelf de fabrikant van de automaten).
De US-E36 heeft een US-geproduceerde bak voor zover ik weet ;-) Hij verschilt met de EU-E36 sowieso in dat opzicht dat hij ook voor lagere snelheden een lock heeft, kennelijk omdat Amerikanen ook op lagere snelheden langdurig 'cruisen' :P
Ik zit zelf inmiddels op 177000 mile en ga dus hard richting de 3 ton km. Dat er dan diverse probleempjes ontstaan, is niet meer dan normaal eigenlijk.
Mee eens, maar dan rijd je ook wel in een auto 8)
Oxellaar schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:04:
[...]

Ik geloof hier helemaal niets van, ze gaan veel en veel langer mee zonder enig probleem. Als dat echt zo zou zijn moest BMW zich diep schamen, 200k moet voor een automaat een makkie zijn.
Ik durf te stellen dat een automaatbak de auto normaal gesproken overleeft.
Ken verschillende voorbeelden van bekenden om mij heen, E36, E46 en E34, E39 en E60 met veel meer kilometers gelopen zonder enige vorm van revisie. Allemaal hadden ze tussen de 300 en 500K+ gelopen, zowel benzine als diesel.
Ik had wat duidelijker moeten zijn idd, die 250k is de spec van BMW zelf voor die automaten.
Ook is er geen speciaal onderhoud aan gedaan. Aan die E36 325i is zelfs eigenlijk nooit fatsoenlijk onderhoud gedaan en er is erg veel enorm hard mee gereden. Dat ding is met een rotte carosserie en wielophanging na 460k naar de sloop gegaan. Motor en bak waren nog prima.
De motoren zijn sowieso bom-proof, met name de non-VANOS blokken. Ik moet wel eerlijk zijn in dat ik nu een VANOS blok heb, maar de non-vanos voor het gehoor wat mooier vond lopen, ook al loopt die van mij gewoon goed. Het vermogen wat wat vroeger in het toerenbereik loskomt is, zeker met een automaat, dan wel weer erg lekker :)
Ik wil niet zeggen dat een spoelbeurt of olie en filter verversen onzin is, ze zullen er zeker weer soepeler door schakelen. Maar 200 tot 250k en dan revisie klopt echt niet.
Ze zijn er dus bij, en af en toe olie wisselen is wel degelijk aan te raden, dat sommige mensen geluk hebben wil niet zeggen dat het wijsheid is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

xeoMe schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:04:
SMD LED 6000K met Xenon 6000K beeld is super, vanavond even de cutoff etc. bekijken.

[afbeelding]

Ze hadden nog een setje privacy shades liggen die hebik voor goedkoop overgenomen.

[afbeelding]
Hoeveel watt zijn die angel eyes LED's?
Heb zelf sinds kort ook LED's maar vind ze niet echt duidelijk. Vooral overdag.
Die van mij zijn 3 watt elk.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
seninha schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:40:
[...]

Hoeveel watt zijn die angel eyes LED's?
Heb zelf sinds kort ook LED's maar vind ze niet echt duidelijk. Vooral overdag.
Die van mij zijn 3 watt elk.
Oef geen idee eerlijk gezegd, het zijn gewoon SMD LED's dus hoeveel watt etc durf ik niet te zeggen.
Overdag zijn ze redelijk fel naar mijn mening zal wel even een foto maken soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaag bij een show geweest van http://www.stuntmovieproduction.com/, geweldig!
2-uur lang naar maffe Duitsers kijken die allerlei stunts uithalen.
(Sorry voor de ietwat slechte audio).

[ Voor 72% gewijzigd door TommyGun op 18-05-2014 22:00 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:04:

Ziet er mooi uit! Die shades lijken me wel een toevoeging. Heb je ook zo'n elektrische zonnerollo? Heb je dan ook zo'n shade op de achterruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:13:
[...]

Ziet er mooi uit! Die shades lijken me wel een toevoeging. Heb je ook zo'n elektrische zonnerollo? Heb je dan ook zo'n shade op de achterruit?
Achter heb ik inderdaad een elektrische zonnerollo, deze zijruiten zijn 1 geheel dus geen 2 losse stukjes en zitten nu best krap ben benieuwd of ik de achterruit wel naar beneden kan maarja die gaan vrijwel nooit naar beneden.

Net voor het eerst met xenon in het donker gereden was gisteren vroeg gaan slapen 8)
Xenon is echt super strak nette cut off erg strak en het lichtbeeld is echt bizar!

K&N Luchtfilter er even uit gehaald merk de auto iets minder brult en iets minder gevoeliger is.
Twijfel wel om gewoon origineel te behouden i.v.m. luchtmassameter die kapot kan gaan door de K&N Filter.

[ Voor 13% gewijzigd door xeoMe op 18-05-2014 22:54 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.