Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.790 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

En de E30 was gewoon tailhappy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:51:

Er past met een beetje strategisch plaatsen wel 400+ kilo aan grind in die koffer... en ik moet maar een kilometer of 3. De leren bekleding hou ik liever nog even heel en schoon, dus we gaan kijken hoe ver ik kom zonder dat hij op het oog te ver doorhangt.
Handdoek eronder leggen (kan weer in de was) een plaid of oude deken/gordijn dan kan je de zitplaatsen gebruiken. Ligt het mooi verdeeld. Bij drempels merk je de extra belasting wel :)
Ik zag onlangs een verlaagde Aygo/C1/107 bijna op het wegdek maar bleek dat er zeker vier man in zaten met bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:10
Mijn Z4 is ook tailhappy hoor. Ik heb 4x 225 banden. De meeste BMW's hebben gewoon lomp brede banden achter. Met de Z4 heb ik nog nooit echt onderstuur gehad. Tuurlijk kan alles ondersturen maar dat is dan meestal de fout van de bestuurder. Als het nat is en dan met een te hoge snelheid een bocht in willen sturen bijvoorbeeld.

Op een normale, lage snelheid in een hoge versnelling merk je het al:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5cKjeBJTDmg]

[ Voor 32% gewijzigd door glnk op 15-03-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar ik denk toch dat als je wat minder spoor naar binnen hebt dat je gewoon een veel neutraler gevoel krijgt in plaats van dat schokkerige instabiele wat je op dat filmpje laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Als je minder stuurt dan moet je meer snelheid nemen voor hetzelfde effect. De meeste BMW's zullen overigens gewoon over de voorwielen glijden als je hetzelfde zou doen.

[ Voor 37% gewijzigd door glnk op 15-03-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ik heb Van Merksteijn Motorsport gemaild over het inbouwen van een sperdifferentieel. Ben benieuwd wat het bij hun kost om een Quaife of Drexler sperdifferentieel in te bouwen. Voordeel van een Drexler sperdifferentieel is dat het een vervangend differentieel is. Bij eventuele verkoop van de auto kan ik die er dus weer onder weg halen en het standaard differentieel er weer onder zetten. Voordeel van de Quaife is levenslange garantie en onderhoudsvrij. Het liefst zou ik eerst een Z4 met sperdifferentieel proberen voor ik +/- 2000 euro uitgeef aan zo'n differentieel.

[ Voor 18% gewijzigd door glnk op 15-03-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet beter gewoon een m3 differentieel nemen? Die hebben standaard sper en kun je vaak nog aanpassen voor wat meer lock. Z4 en e36 differentiëlen zijn toch precies hetzelfde. En er staan er zat van op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Geen idee of het past. Het zou kunnen dat een E46 M3 differentieel eronder past.

[edit]

I recall a few years ago someone on Z4Forum put an M diff in a non-M Z4. I seem the remember that the driveshaft fit, but the entire rear had to be swapped to the M-specific parts (rear subframe, diff, half shafts, hubs, brakes, wheels and rear suspension). Doable, but the grand you might save on the diff vs. a straight Wavetrac or Quaiffe install into a non-M diff seems like its seriously outweighed by all the other parts needed (unless you just happen to have the full rear clip from a Z4M or e46-M3 lying around as a donor).

http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=657178

-O-

[ Voor 79% gewijzigd door glnk op 15-03-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja sorry ik bedoelde e46 maar die is precies hetzelfde dus is veel minder werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:01

mr_petit

opperprutser

glnk schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:42:
Ben benieuwd wat het bij hun kost om een Quaife of Drexler sperdifferentieel in te bouwen. .......Het liefst zou ik eerst een Z4 met sperdifferentieel proberen voor ik +/- 2000 euro uitgeef aan zo'n differentieel.
Ik denk dat je voor een drexler het dubbele kwijt bent ;)
Quaife en wavetrack zijn relatief goedkoop (goedkoper dan merken als OS Giken), en onderhoudsvrij (torsen),
Er is ook nog een andere speler van goedkope lsd's: http://www.teammfactory.com/home
Die hebben volgens mij zowel een Torsen T2 type lsd als een platen lsd, en zijn nog weer een stukje goedkoper.
Ik denk dat inbouwen niet meer dan 4 uur hoeft te duren voor iemand die dat vaak doet en er geroutineerd in is.

Een m3 /z4m diff gaat niet werken; die past niet in het subframe, en heeft andere lengte aandrijfassen nodig met eveneens een andere flensmaat.
Je zou wel een complete achterbrug van een m3 /z4m kunnen monteren, maar dan heb je wel andere velgen oid nodig want de ET maat is compleet anders. Maar dat is een mod die wel eens wordt uitgevoerd. Als je goedkoop een achterbrug van een m3 kan krijgen. Vaak heb je dan het additionele probleem dat veel wat eraan vast zit (rubbers, remmen (moet je óók overzetten), wellicht schokdempers) ook versleten zijn en moet vervangen (dus aanzienlijke extra kosten krijgt)

En je krijgt een compleet andere overbrenging (van 3.23 naar 3.93). Dat is wel wat sneller, maar je gaat op de snelweg aanzienlijke toeren draaien en je 1 wordt heel kort tov het vermogen (dat kan in een 0-100 oid acceleratie ook nadelig uitpakken)

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 15-03-2014 17:33 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
mr_petit schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:21:
[...]
En je krijgt een compleet andere overbrenging (van 3.23 naar 3.93). Dat is wel wat sneller, maar je gaat op de snelweg aanzienlijke toeren draaien en je 1 wordt heel kort tov het vermogen (dat kan in een 0-100 oid acceleratie ook nadelig uitpakken)
Nog korter? Ik zit nu in de 6 op 250km/h GPS in de toerenbegrenzer. 100km/h haal ik niet in de 2de versnelling. Het aan voelt alsof ik met een langere final drive ver over die 250km/h GPS zou gaan. Mijn Z4 accelereert wel verassend snel van 0-200, dat is dan weer een voordeel van de korte versnellingen :)

Hier nog een voorbeeld:

Met een Quaife zou je dus gewoon fatsoenlijk zo'n bocht uit kunnen accelereren, zonder tractie problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door glnk op 15-03-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Waar ik schreef 3.93 moet 3.62 zijn, maar alsnog aanzienlijk korter (dus van 3.23 naar 3.62)

Maar dat zou niet moeten kunnen hoor. Je zou in de 6 met 250km/u met het 3.23 diff ongeveer 5730toeren/minuut moeten draaien.
100 in de 2 zou denk ik ook moeten kunnen. Je zou ca. 6740 toeren/minuut moeten draaien en volgens mij zit je dan nog niet in je toerenbegrenzer.
Je 3.0si zou zonder begrenzer ongeveer 260 moeten halen, afhankelijk van wind, temperatuur en wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
mr_petit schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:16:
Waar ik schreef 3.93 moet 3.62 zijn, maar alsnog aanzienlijk korter (dus van 3.23 naar 3.62)

Maar dat zou niet moeten kunnen hoor. Je zou in de 6 met 250km/u met het 3.23 diff ongeveer 5730toeren/minuut moeten draaien.
100 in de 2 zou denk ik ook moeten kunnen. Je zou ca. 6740 toeren/minuut moeten draaien en volgens mij zit je dan nog niet in je toerenbegrenzer.
Je 3.0si zou zonder begrenzer ongeveer 260 moeten halen, afhankelijk van wind, temperatuur en wegdek.
Dat klopt niet. Ik zit tegen de 7000 toeren aan bij 250 GPS (260km/h op de teller). Ik zal wel een keer een video maken van de teller op topsnelheid.

Binnenkort een keer een sprint testje doen tegen een Porsche Cayman R ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het is lastig te zien wat het effect van een lsd is bij de snelheden die je daar rijdt. Als ik dat filmpje zo zie verlies je wat grip op beide wielen (stuurcorrectie), waarbij beide wielen doorslippen, wellicht door een balanswissel (van achteren naar voren) in het chassis (dus algeheel minder wieldruk achter) icm weinig grip op het wegdek. Daar doet een lsd niets aan. Sterker nog, je kan vrijwel alleen maar grip verliezen op beide wielen omdat een lsd blokkeert (maar die snelheid ligt dus hoger dan gripverlies bij enkel wiel).
Een lsd zorgt er dan ook alleen maar voor dat verschillen in grip tussen links en rechts worden opgeheven en maximaal benut worden.
Wat daarmee vooral verbetert is tractie bij acceleratie (dus in de 1, vooral bij weinig grip, bijv op een klinkerweg), en tractie in scherpe bochten (die je dus onder de 80 neemt). Het verbetert dan ook voornamelijk/alleen tractiekracht, niet de grip om de middelpuntvliedende (centrifugaal) kracht te compenseren.
Wil je dat, dan moet je dat zoeken in andere banden, onderstel (stuggere stabi's, lagere rijhoogte/zwaartepunt andere rubbers etc) en lichter gewicht.

Dat van dat je hele andere toeren draait dan mijn berekeningen is vreemd. Dat kan alleen maar als je een hele kleine bandenmaat hebt, of ergens toch een andere overbrenging (dus anders dan af fabriek). Voor de rest zijn het namelijk hele simpele rekensommetjes. Ik doe ze ook voor mijn z4 en ze kloppen altijd.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het aan de bak ligt (of ze moeten er een 5 bak van een 2.5i onder hebben gezet, maar dat merk je gelijk), of er zit een andere eindoverbrenging in. Maar dat verschil is zó groot, dat haal je nog geeneens met een /m diff (ook daarmee kan je niet in de toerenbegrenzer komen bij 250km/u). Bij mijn weten heeft bmw niet een overbrenging in een diff wat dat kan veroorzaken. (/m diff in een 3.0si doet 6420rpm bij 250km/u in de 6.
Volgens mij hebben we dit ook al een keer geconstateerd, klopt dat?

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 15-03-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Mijn auto staat op Vredestein Vorti 225/45 ZR 17 (94Y) banden. In de 2de versnelling kan ik net iets over de 90km/h voor ik in de begrenzer kom. Waar woon je eigenlijk mr_petit? Misschien kunnen we een keer een rondje rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

225/45/17 is iets kleiner dan waar ik mee gerekend heb (199,2cm omtrek ipv 199,7cm omtrek), maar dat is maar dat is maar 0,25% verschil, dus verwaarloosbaar (6440rpm ipv 6420rpm).

jaja....een rondje rijden....
Ik zie welke versnellingen en toerentallen je daar gebruikt _O-

Ik heb laatst een keer 0-200 getest (s'avonds laat, en dat vond ik zonder verkeer op een N weg al hard zat) en ik kwam op 16,30 seconde. Ik heb niet separaat 100-200 getest (eigenlijk veel interessanter), maar 0-100 (die test deed ik ook een paar keer) kwam ik niet onder de 4,99 (te weinig grip, vooral de 1, dus een heel zacht voetje), dus 100-200 zal ongeveer 11,3 seconde duren schat ik (dat kan ik nog wel een keer op de snelweg testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Zo, dat is netjes. Daar rijd je vele Porsches mee zoek ;)

Ik heb je video gevonden:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FfkcJR4BG7k]
Lekker rap zeg :9
Is het een automaat met paddleshifter? Ik hoor steeds *click* bij het opschakelen :P

[ Voor 68% gewijzigd door glnk op 15-03-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het is een gewone handbak.
Die click heb ik ook wel eens in jouw filmpjes gehoord. Zo komt dat gewoon kennelijk op camera als je snel schakelt. Misschien is het wel het koppelingspedaal wat je hard intrapt en weer snel op laat komen.
Het viel mij ook op maar ik weet dus niet precies wat het is dat je hoort.

Het filmpje is niet zo heel duidelijk (daarom heb ik het ook nooit gepost). Het is me altijd een raadsel hoe mensen een camerastandpunt krijgen waarbij de teller goed (en leesbaar) in beeld is. Hebben ze dan een telefoon/camera aan een koordje om hun nek hangen ofzo?
Dit is een mobiuscam op een zuignapje tegen het raam.

En dus een oude nokiatelefoon op een zuignap tegen het raam met racechrono (de gps muis ligt ook wel ergens op het dashboard)
Op youtube zelf in HD kwaliteit kan je misschien nog net de cijfers op de telefoon lezen.

Je ziet dus ook duidelijk (zeker bij die 0-100 testjes aan het eind) dat ik traag op het gas ga. Dus de neus komt iets omhoog, en zakt daarna weer in, en komt na 10m oid weer omhoog. Dat is wat ik (bij die temperaturen destijds) alleen maar kon om maar geen wielspin in die eerste paar meters te krijgen. Want als je dat eenmaal hebt, dan zie je je 0-100 tijd met minimaal een halve seconde tot een hele seconde dalen. (en dat is op die tijden hetzelfde verschil als een auto (dezelfde auto) met 250 pk of 350pk)
Daarom win je het ook nooit van een launch control (of een 4wd auto) bij een stilstaande start (en is het dus ook eigenlijk niet zo interessant).
Bij deze sprintjes heb ik tractiecontrole zelfs geeneens helemaal uitstaan. (weer vanwege wielspin)

Al die sprintjes die ze bij m5board etc laten zien is dan ook altijd met rollende start (omdat bijv. een gallardo anders altijd sneller zou zijn dan een 458 gewoon vanwege de aandrijving, maar een rollende start laat dan dus weer iets anders zien)

[ Voor 154% gewijzigd door mr_petit op 15-03-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:13:
Zo dan, vandaag overstag gegaan en een setje verlagingsveren besteld: Eibach Pro Kit E2067-140.
Zou de auto net 2 of 3 cm lager mee moeten komen staan, wat vooral aan de voorkant hard nodig is:

[afbeelding]

Zou zo iets moeten worden:

[afbeelding]

De dempers zingen het maar even uit, want omdat ik voor de conservatievere Pro Kit gegaan ben i.p.v. de Sportline, en ik toch al kortere M-sport-dempers heb, matcht het nog aardig. En als ze ooit op zijn, of ik heb er zin aan, knal ik er Billstein B12's onder oid.

Enne mensen die zeggen dat ze hun leasebak dwars krijgen liegen of kunnen veel beter rijden dan mij, want ik krijg men 330i nog niet eens dwars :+
Definieer eens dwars gaan? Hier met een 116d non ede F20 slaag ik er anders wel redelijk goed in om de wagen te doen uitbreken hoor. Wel bij 90 graden bochtjes/hoeken. Ik kan niet driftend door een afrit gaan, op een rond punt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

HyperBart schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:34:
[...]

Definieer eens dwars gaan? Hier met een 116d non ede F20 slaag ik er anders wel redelijk goed in om de wagen te doen uitbreken hoor. Wel bij 90 graden bochtjes/hoeken. Ik kan niet driftend door een afrit gaan, op een rond punt wel...
Een drift initiëren is één, een drift vasthouden met een factory-standard (lees: lease ;)) differentieel is heel wat anders, daar kun je dus (naar ik begrijp) beter geen (volledig) open diff voor hebben omdat hij dan (veel) moeilijker te controleren is.

Het best wat mij ooit gelukt is (met de 520i) is een 90 graden bocht om 'hoeken', uitbreken en netjes terug laten komen. Heb er wel een keer een 4-wiel slide mee gemaakt: Ik week uit op een parkeerterrein, kwam bij het terugkomen vanuit een groene strook (gras) met mijn voorwielen het asfalt op terwijl de achterkant nog vanuit het (natte) gras kwam. Dat werd een flinke glijer met 4 wielen tegelijk, maar ik kreeg hem nog recht.

Ondanks dat ik ondertussen een hoop voertuigbeheersing heb (o.a. geleerd van die ouwe BMW) zijn dat uiteraard geen verstandige acties, maar als jonge gast met een veel te grote auto durf je nog wel eens wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Van:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hXixXwjl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qI68rpIl.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ugoOipYl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XuLmQiMl.jpg

En toen kon hij op Marktplaats

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:45

4x2

lộn xộn quá

glnk schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:58:
Hier nog een voorbeeld:
[video]

Met een Quaife zou je dus gewoon fatsoenlijk zo'n bocht uit kunnen accelereren, zonder tractie problemen.
Of hij zet opeens wel door en hij zwiept de kont voorbij waarbij je het niet meer redt met wat willekeurig geslinger aan het stuur ;)
Een open diff is behoorlijk idiot proof wat dat betreft.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
HTT-Thalan schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:25:
[...]

Een drift initiëren is één, een drift vasthouden met een factory-standard (lees: lease ;)) differentieel is heel wat anders, daar kun je dus (naar ik begrijp) beter geen (volledig) open diff voor hebben omdat hij dan (veel) moeilijker te controleren is.

Het best wat mij ooit gelukt is (met de 520i) is een 90 graden bocht om 'hoeken', uitbreken en netjes terug laten komen. Heb er wel een keer een 4-wiel slide mee gemaakt: Ik week uit op een parkeerterrein, kwam bij het terugkomen vanuit een groene strook (gras) met mijn voorwielen het asfalt op terwijl de achterkant nog vanuit het (natte) gras kwam. Dat werd een flinke glijer met 4 wielen tegelijk, maar ik kreeg hem nog recht.

Ondanks dat ik ondertussen een hoop voertuigbeheersing heb (o.a. geleerd van die ouwe BMW) zijn dat uiteraard geen verstandige acties, maar als jonge gast met een veel te grote auto durf je nog wel eens wat...
De mooiste drifts krijg je toch bij 90graden (stoplicht -> 2 baanse weg oid) en dan tegen sturen en het stuur door je handen laten glijden als die hem weer echt trekt..

op de M serie na heb je allemaal een open diff. Dacht te hebben gelezen dat je op de 4 serie een ander diff kunt bestellen maar verder moet je het er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:45
http://link.marktplaats.nl/m787730351

Een leuke 318Ci uit 2000 te koop! Dealeronderhouden tot 205.000 kilometer in 2011. Nu, drie jaar later, te koop met slechts 194.000 echte kilometertjes op de teller!

Alleen bij Jet Cars! 8)7

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Omfg. Zo overduidelijk dom zijn maar weinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:27
Mevius schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:37:
http://link.marktplaats.nl/m787730351

Een leuke 318Ci uit 2000 te koop! Dealeronderhouden tot 205.000 kilometer in 2011. Nu, drie jaar later, te koop met slechts 194.000 echte kilometertjes op de teller!

Alleen bij Jet Cars! 8)7
Haha jezus wat een blunder en echt een slechte zaak dat dit zomaar kan tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Geeft alleen maar aan dat je gewoon geen enkele tellerstand kunt vertrouwen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
Je moet ook wel zeldzaam imbeciel zijn om zelfs maar te overwegen om bij Jet cars een auto te gaan kopen, dan leef je echt onder een steen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

glnk schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:18:
[...]

Dat klopt niet. Ik zit tegen de 7000 toeren aan bij 250 GPS (260km/h op de teller). Ik zal wel een keer een video maken van de teller op topsnelheid.

Binnenkort een keer een sprint testje doen tegen een Porsche Cayman R ;)
ik heb de bpm betaald ;) dus ik verwacht binnen 4 dagen een kenteken ;)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
4x2 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:53:
[...]

Of hij zet opeens wel door en hij zwiept de kont voorbij waarbij je het niet meer redt met wat willekeurig geslinger aan het stuur ;)
Willekeurig geslinger lol. Als je langzaam en smooth tegenstuurt heb je grotere kans dat het doorslipt. Dat soort videos heb ik ook maar die zijn niet geschikt om hier te sharen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:53:
[...]

Nee een open diff is niet idiot proof het is alleen maar onvoorspelbaar. Waarom laat jij niet eens zien wat voor een goede coureur jij bent dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

glnk schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:42:
Ik heb Van Merksteijn Motorsport gemaild over het inbouwen van een sperdifferentieel. Ben benieuwd wat het bij hun kost om een Quaife of Drexler sperdifferentieel in te bouwen. Voordeel van een Drexler sperdifferentieel is dat het een vervangend differentieel is. Bij eventuele verkoop van de auto kan ik die er dus weer onder weg halen en het standaard differentieel er weer onder zetten. Voordeel van de Quaife is levenslange garantie en onderhoudsvrij. Het liefst zou ik eerst een Z4 met sperdifferentieel proberen voor ik +/- 2000 euro uitgeef aan zo'n differentieel.
Ik heb hier een offerte van Drexler uit 2007 voor het sperdifferentieel dat ik onder de Roadster S heb (met nieuwe achteras en eindoverbrengingen van 3.46:1 ipv 3.23:1). De kosten daarvoor waren zo'n 3550 euro inclusief btw en exclusief montage. Een Quaife is goedkoper en kun je bijvoorbeeld laten monteren bij Bas Roos.

Om het sperdifferentieel van de Z4M / E46 M3 te kunnen gebruiken moet je heel veel aanpassingen doen (tot aan de wielen aan toe - die hebben een andere offset). Bovendien is de overbrengingsverhouding niet echt bruikbaar.

Een sper biedt wel meer tractie in bochten maar ik vind het een hoop geld voor de verbetering die je krijgt. Mijn inziens kun je beter een Z4M dan veel geld stoppen in een gewone Z4. Een Z4M heeft alles al en heeft bovendien hydraulische stuurbekrachtiging. De achilleshiel van de gewone Z4 is de elektrische stuurbekrachting die een erg matig stuurgevoel geeft.

Van alle dure mods die ik heb gedaan boden de Reiger dempers en de Recaro stoelen de meeste waar voor hun geld. 40 procent vermogensstijging door de compressor maakte uiteraard ook veel uit maar omdat te doen heb je eigenlijk ook een sper en betere remmen nodig. Driften op de openbare weg doe ik niet en daar heb ik geen sper voor nodig.

Verder zijn open diffs wel ondingen. Zelfs op een zitmaaier loop ik met regelmaat tegen de gebreken van een open diff aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Femme op 17-03-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Een Z4M verbruikt veeeel meer en is een stuk duurder in aanschaf. De Z4 is mijn daily.

Het stuurgevoel vind ik niet eens zo slecht als je vergelijkt met een Honda S2000 (ook elektrische stuurbekrachtiging maar dan een systeem van 16 jaar ouder). Een paar weken geleden heb ik een Lotus Elise gereden. In vergelijking met een Lotus valt het stuurgevoel in de Z4 tegen, maar dat zal bij vrijwel iedere auto tegenvallen als je net uit een Lotus komt :)

Het is allemaal afhankelijk van wat je gewend bent. Als je uit een Audi, Volvo, Mercedes komt dan is het stuurgevoel bij BMW dik voor elkaar. Ik vind dat de Z4 voldoende feedback geeft en het snel genoeg stuurt. Dat laatste vond ik een nadeel van een Lotus waarbij je veel meer lock nodig hebt om bijv. een rotonde over te gaan. Ook is de maximale stuuruitslag is bij de Z4, en eigenlijk alle BMW's, goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik heb zelf ook niet zoveel moeite met de elektrische stuurbekrachtiging van de z4. Ik vind het niet heel veel slechter dan een hydraulische stuurbekrachtiging. Als je het stuur loslaat op bijv. de snelweg zie je het heen en weer gaan op de bobbeltjes, dus voldoende feedback in vergelijk met een hydraulisch systeem imho.
Wil je heel veel feedback, dan moet je gewoon geen stuurbekrachtiging nemen.

Een z4m wordt momenteel steeds aantrekkelijker omdat die prijzen nog aanzienlijk dalen. Want dat bepaalt of upgraden zin heeft: het prijsverschil.
En vergeet niet dat onderhoud aan een z4m aanzienlijk duurder is. Specifieke z4m onderdelen zijn 2-3x zo duur, de onderhoudsintervallen zijn kritischer, en de motor is minder bulletproof.

Toen ik mijn z4 4 jaar geleden kocht, was een z4m ruim 20 mille duurder. Dat heb ik met mijn upgrades nog lang niet uitgegeven (eerder de helft), maar heb daarvoor wel een auto die een z4m op alle fronten kan evenaren of pareren (meer vermogen, meer aanpassingen aan het onderstel, lichter).

Zelf vind ik de lsd juist zo ongeveer de beste upgrade, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt (ik was voor mijn quaife ongeveer 1200 incl btw kwijt).
Je bent daarmee gewoon veel sneller weg, vooral uit bochten. Als je heel veel op snelwegen rijdt heb je er niet zoveel aan, maar als een uitdagende bergpas opknallen je ding is (dat vind ik dan weer leuk ;)), dan is het imho een must.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 17-03-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me volledig aan bij Femme, tenzij je ergens een Z4M vindt waar de voorkant van in kreukels licht zodat je het achtersubframe + wielen kunt overnemen zou ik gewoon een Z4M kopen. Je krijgt dan echt veel waarde voor je geld. Of als je gaat driften dan las je het differentieel gewoon dicht zoals ik dat heb gedaan. Want als je geen echte 2-way differentieel hebt dan zal het nooit zo goed driften als een vastgelast differentieel en je zal ook veel onderhoud eraan moeten plegen met zeer weinig voordelen als je hem echt voor het driften wil hebben.

(ik las hier ergens ook iets over subframe rubbers overzetten maar dat moet je dus niet doen gewoon nieuwe en het liefst powerflex, tenzij de originele nog in perfecte staat zijn dan laten zitten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Heb jij dan het geld voor een z4m?
Ik bedoel: je zegt het wel zo makkelijk, maar ik zie hier nooit zoveel mensen die 25-30 mille uit hun mouw kunnen schudden voor een spaßmobile. (een z4m als daily is niet zo praktisch)
Dat speelt natuurlijk wel mee.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 17-03-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Een Z4M zou ik niet kopen. Die auto vind ik te zwaar en het verbruik/kosten zijn te hoog. Ik overweeg nog steeds over te stappen naar een Lotus (als fun auto) en daarnaast een goedkoop hok voor het dagelijks vervoer. Mijn droom Lotus staat alleen niet te koop en zal erg prijzig zijn. Nog even sparen dus ;)

Als een Quaife sperdifferentieel 1200 euro kost dan is het dat wel waard. Ook al zal ik de Z4 niet eeuwig houden. Bij verkoop zal dat hopelijk nog iets aan meerwaarde opleveren.

[ Voor 7% gewijzigd door glnk op 17-03-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bij verkoop zal je betreffende modificaties er altijd flink op afschrijven.
Meestal als flink gemodificeerde auto's verkocht worden, vooral in de US (dat zie je in nederland niet zoveel omdat tunen nog steeds een beetje 'not done' is), dan krijg je meestal een 'part out', waarbij alle tuningsonderdelen los verkocht worden (en veel meer opleveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 17:40
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:42:
Ik sluit me volledig aan bij Femme, tenzij je ergens een Z4M vindt waar de voorkant van in kreukels licht zodat je het achtersubframe + wielen kunt overnemen zou ik gewoon een Z4M kopen. Je krijgt dan echt veel waarde voor je geld. Of als je gaat driften dan las je het differentieel gewoon dicht zoals ik dat heb gedaan. Want als je geen echte 2-way differentieel hebt dan zal het nooit zo goed driften als een vastgelast differentieel en je zal ook veel onderhoud eraan moeten plegen met zeer weinig voordelen als je hem echt voor het driften wil hebben.

(ik las hier ergens ook iets over subframe rubbers overzetten maar dat moet je dus niet doen gewoon nieuwe en het liefst powerflex, tenzij de originele nog in perfecte staat zijn dan laten zitten..)
Wat voor auto heb jij dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e36 325i de meest gebruikte driftauto ooit denk ik. op de Nissans na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik heb zojuist 4 nieuwe zomerbanden onder mijn E61 gezet, en van de af fabriek run-flats naar non-run-flats gegaan en begin me toch beetje zorgen te maken over een eventuele lekke band. Iemand ergens een goed adres voor een goedkoop thuiskomertje? Moet er niet aan denken om met vrouw en 2 kinderen een keer midden in de nacht stil te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 19-09 01:03
Koop gewoon zo'n klein spuitbusje die je band volpompt met die pur. De band wordt daarna wel keihard want die zit helemaal vol met dat spul, dus die zul je moeten vervangen, maar je kunt er prima nog mee rijden :)
Afbeeldingslocatie: http://www.zefal.com/86-515-thickbox/spray-de-reparation.jpg
En aangezien het bijna nooit voorkomt, is het vast voordeliger om een keer een extra band te kopen áls het gebeurt, dan nu een losse band die je altijd meezeult (of dure run-flats maar die heb je al weggedaan).

[ Voor 8% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-03-2014 17:44 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
_eXistenZ_ schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:42:
Koop gewoon zo'n klein spuitbusje die je band volpompt met die pur. De band wordt daarna wel keihard want die zit helemaal vol met dat spul, dus die zul je moeten vervangen, maar je kunt er prima nog mee rijden :)
[afbeelding]
En aangezien het bijna nooit voorkomt, is het vast voordeliger om een keer een extra band te kopen áls het gebeurt, dan nu een losse band die je altijd meezeult (of dure run-flats maar die heb je al weggedaan).
Ah kijk, daar had ik niet eens aan gedacht! Dat is inderdaad een veel beter optie. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vergeet niet een compressor mee te nemen! Die heb je soms nodig bij die spuitbussen.

Action heeft ze vaak staan, kosten dan iets van € 2,50 de stuk. Heb er dus twee in de kofferbak slingeren. Tot nu toe gelukkig nooit nodig gehad.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Een collega legde vandaag uit dat de TC op de BMW 3 standen zou hebben, maar ik tel er maar twee: Aan of Uit. Nu zou het daarnaast ook zijn dat zelfs met de TC uit, deze nog voor een percentage actief blijft.

Wie kan daar wat licht in verschaffen? Als ik de TC indruk gaat er een oranje waarschuwing branden (slip-icoon) en verschijnt er in de display het woordje 'traction'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:02:
Een collega legde vandaag uit dat de TC op de BMW 3 standen zou hebben, maar ik tel er maar twee: Aan of Uit. Nu zou het daarnaast ook zijn dat zelfs met de TC uit, deze nog voor een percentage actief blijft.

Wie kan daar wat licht in verschaffen? Als ik de TC indruk gaat er een oranje waarschuwing branden (slip-icoon) en verschijnt er in de display het woordje 'traction'.
Hangt heel erg af van welke BMW je hebt en uit welk jaar. Maar druk het knopje eens 5 seconden lang in.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

fsfikke schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:26:
[...]

Hangt heel erg af van welke BMW je hebt en uit welk jaar. Maar druk het knopje eens 5 seconden lang in.
Een 320d EDE uit 2011. En dat ga ik proberen :). Met de huidige 'uit' stand krijg ik hem wel sportief een 90 graden bochtje om (kruising) maar nog geen 'ouderwetsch' BMW gedrag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
HTT-Thalan schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:02:

1. TC aan, ESP aan; de normale stand waar de auto standaard in start. Alle elektronische hulpmiddelen zijn actief.
  2. TC uit, ESP aan; wheelspin is toegestaan maar deze stand is nog redelijk fool proof doordat de systemen alsnog ingrijpen wanneer de auto stabiliteit verliest.
  3. TC uit, ESP uit; alle elektronische hulpmiddelen uit. Als je auto in 'de slip' raakt is het aan de bestuurder om dit te corrigeren.
1 keer drukken voor stand 2
5 seconden ingedrukt houden voor stand 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 20-09 10:55
Klopt, maar bij stand 2 staat die al wel wat overstuur toe, iig in mijn E84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
andyy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:47:
Idem bij de E90. Verantwoorde drift instelling zullen we maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:31
The_MAN schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:08:
Ik heb zojuist 4 nieuwe zomerbanden onder mijn E61 gezet, en van de af fabriek run-flats naar non-run-flats gegaan en begin me toch beetje zorgen te maken over een eventuele lekke band. Iemand ergens een goed adres voor een goedkoop thuiskomertje? Moet er niet aan denken om met vrouw en 2 kinderen een keer midden in de nacht stil te staan...
Neem wegenhulp, dan worden ze mooi geholpen en soms zelfs thuis afgezet.
En voor iets meer ben je heel het jaar door en in de EU gedekt.

Een thuiskomertje moet je dan alsnog zelf vervangen. Leuk langs de snelweg midden in de nacht als er gekken langsvliegen :)
Zo een busje kan werken maar ik heb er slechte ervaringen mee; wat een crap.

Hoe bevallen de non rft's? Mijn ouders hebben net hetzelfde gedaan. WAT een verschil _/-\o_

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Aries.Mu schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:03:
[...]

Neem wegenhulp, dan worden ze mooi geholpen en soms zelfs thuis afgezet.
En voor iets meer ben je heel het jaar door en in de EU gedekt.

Een thuiskomertje moet je dan alsnog zelf vervangen. Leuk langs de snelweg midden in de nacht als er gekken langsvliegen :)
Zo een busje kan werken maar ik heb er slechte ervaringen mee; wat een crap.

Hoe bevallen de non rft's? Mijn ouders hebben net hetzelfde gedaan. WAT een verschil _/-\o_
Tja, wegenhulp gaat het niet worden, is hier in Polen niet zo makkelijk te krijgen als in Nederland voor zover ik weet en dan is er nog die taalbarrière als er wat gebeurd :)

Zelf vervangen is niet leuk, maar beter dan een paar uur wachten.

Had al non rft als winterbanden, dat was een wereld van verschil, maar de Potenza's die ik er nu onder heb maken een stuk minder verschil tov de runflats die ik vorige zomer had moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Ik wil echt niet meer terug naar RFT's, wat een harde muik vond ik dat.
Bij zacht geveerde auto's misschien geen probleem, maar mijn M onderstel maakte het niet al te comfortabel.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Had een interieur stukje besteld via Duitsland maar kreeg er niet 1 maar 4 binnen dus heb er 3 voor de verkoop.
Geschikt voor een E46 sedan 98 t/m 05

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yelEVcL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mooie kleur is dat zeg!

Maarre, die overige 3 stuur je dan toch gewoon netjes terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou hij die terug sturen dat kost hem toch juist verzendkosten? Als ik dat ding zo zien dan gok ik dat ze niet meer dan 1 euro per stuk kosten om te maken dus dat is het helemaal niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:05:
Waarom zou hij die terug sturen dat kost hem toch juist verzendkosten? Als ik dat ding zo zien dan gok ik dat ze niet meer dan 1 euro per stuk kosten om te maken dus dat is het helemaal niet waard.
Dit dus, slecht gevoel zal ik niet krijgen en voor een paar euro hebben ze weer nieuwe onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
Als het toch niks waard is, geef ze dan gewoon weg. Flink pauper om daar nog een paar euro aan te willen verdienen. :F

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

andyy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:47:
Klopt, in sommige gevallen heb je een zekere mate van slip nodig om weg te komen, vooral op sneeuw of mul zand. Als TC aanstaat, zou direct al het motorvermogen wegvallen als je achterwielen iets slippen, waardoor je in die situaties niet weg kan komen. Het helemaal uit kunnen zetten (dus 5 seconden ingedrukt houden) is iets BMW-eigen, slechts weinig autofabrikanten laten dat toe.

Bij de oudere BMW's, die geen DTC hebben maar ESP, zoals mijn cabrio, heeft die knop maar 2 standen, namelijk aan of uit.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
ASC toch?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

I stand corrected, BMW noemde het inderdaad (TC/)ASC. Ook dat systeem werkte trouwens al bizar goed. Mijn cabrio is nog nooit dwars gegaan daarmee, hooguit op sneeuw/ijs, maar zelfs dan met moeite. Maar wel met een panisch knipperend lampje op het dash :+

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
EvaluationCopy schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:30:
Als het toch niks waard is, geef ze dan gewoon weg. Flink pauper om daar nog een paar euro aan te willen verdienen. :F
Wie betaald de 15 euro verzondkosten richting Duitsland dan?
Kan wel contact opnemen en moeite doen voor hun terwijl hun geen zin hebben om 15 euro te betalen voor een product wat ze hoogstwaarschijnlijk goedkoper kunnen produceren.

Ontopic:
Vanavond de console inbouwen als ik tijd heb hopelijk gaat dat vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Je hebt geen contact opgenomen maar weet wel dat ze geen 15 euro willen betalen? Zat er ook een glazen bol in die doos? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubix
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09-2022
xeoMe schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:14:
[...]

Wie betaald de 15 euro verzondkosten richting Duitsland dan?
Kan wel contact opnemen en moeite doen voor hun terwijl hun geen zin hebben om 15 euro te betalen voor een product wat ze hoogstwaarschijnlijk goedkoper kunnen produceren.

Ontopic:
Vanavond de console inbouwen als ik tijd heb hopelijk gaat dat vrij eenvoudig.
Geef ze weg aan anderen hier op het forum werd waarschijnlijk bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies je moet alles wat je teveel krijgt weggeven aan mede tweakers anders ben je niet rationeel bezig.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7e/Hammer_and_sickle.svg/44px-Hammer_and_sickle.svg.png 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Console ingebouwd ziet er stukken beter uit zo!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nQmnjHo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Vandaag nieuw hemeltje in mijn BMW laten zetten… De oude had losgelaten.
De stijltjes voor en achter zijn ook meteen gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/1615EA58-5B01-4B54-8F4D-52C472EFFAC9_zps4o3qjf6q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/43F21AF3-506C-4B36-9028-427E5C9BAE7E_zps8rbrro7a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/930334A7-301C-4319-B032-A9DD049374BC_zps89phqb3p.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Naboo op 18-03-2014 18:49 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Netjes Naboo brand spanking new! :)

Ik heb in mijn E46 uit 2002 nog halogeen zitten maar vind dit zo oubollig en twijfel over xenon, ik zou het juist ook willen voor meer lichtopbrengst aangezien ik soms nog wel eens moeite heb met het zicht i.v.m. mijn ogen.

Wat zou de beste oplossing hiervoor zijn?

Een retro fit setje aanschaffen:
http://www.retrofitlab.com/bmw-e46-bi-xenon-mh1.html

Of een nieuwe koplamp incl. angel eyes.
http://www.bmwproducts.nl...1-2005-chroom-design.html

Denk zelf het retro setje OEM look en dan kan ik teminste de goeie SMD LED angel eyes plaatsen, iemand in de regio zuid-holland die dit samen met mij tegen een vergoeding wil doen, helaas geen autoexpert maar zeker leergierig.

[ Voor 16% gewijzigd door xeoMe op 18-03-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Nieuwe koplamp, zeker weten. Retrofitsetjes die alleen de lamp vervangen zien er 9 van de 10 keer sjonnie en goedkoop uit en verblinden alles en iedereen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Eens met bovenstaande, nieuwe koplampen zijn wel aan te raden in verband met xenon.

[ Voor 22% gewijzigd door RomeoJ op 18-03-2014 19:30 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Nieuwe koplampen lijken mij ook beter maar zijn die van bmwproducts geen imitaties en zijn de angel eyes wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:45

4x2

lộn xộn quá

Ik denk (naja, weet het wel zeker eigenlijk) dat een retrofitsetje van 200 euro beter licht geeft dan complete andere koplampen van 250.
Rijd met mn compact ook al bijna vanaf het begin met een chinees projectorsetje (a 100 euro ofzo) en dat bevalt prima.
En voor dat "blabla alles verblinden" : lees eerst eens wat voor setje het is.
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:23:
[...]
Nee een open diff is niet idiot proof het is alleen maar onvoorspelbaar. Waarom laat jij niet eens zien wat voor een goede coureur jij bent dan?
Waarom zou ik me net zoals g1nk moeten bewijzen op een forum ?
Ik post af en toe wat filmpjes van de nordschleife ofzo, een keer een flyby, verder geen al te rare ragacties op de openbare weg. (buiten 1 filmpje op een dijk, voordat iemand dat aanhaalt)

Ik durf te zeggen dat het een open diff veel minder hard afstraft dan een sperdiff, uit eigen ervaring.
Dat je met een sper een stuk gecontroleerder dwars kan klopt, maar hij zal ook meer doorduwen als je een keer te vroeg op het gas gaat, waarbij je bij een open diff gewoon 1 wiel oprookt en geen snelheid opbouwt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Idd met een open diff kom je heel snel op een punt dat 1 wiel tractie verliest (binnenste wiel in een bocht), waardoor je alle tractie verliest, en het buitenste wiel blijft sporen (want geen aandrijving/slip).
Je schuift achterstevoren als beide wielen grip verliezen (geen grip=minimale wrijvingsweerstand, en die wielen willen vooraan zitten).
Echter met een lsd kan je een stapje verder gaan en die grip van dat andere wiel óók benutten. Totdat die de grip ook verliest, en dan ga je (als je niet uitkijkt).

Je merkt met het rijden met een lsd dat de kont van de auto ook veel makkelijker omkomt (je rijdt op dat punt dan wel harder (of beter gezegd: je zet meer vermogen op het wegdek weg) dan dat je met een open diff zou kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:03:

Ik heb in mijn E46 uit 2002 nog halogeen zitten maar vind dit zo oubollig en twijfel over xenon, ik zou het juist ook willen voor meer lichtopbrengst aangezien ik soms nog wel eens moeite heb met het zicht i.v.m. mijn ogen.

Denk zelf het retro setje OEM look en dan kan ik teminste de goeie SMD LED angel eyes plaatsen, iemand in de regio zuid-holland die dit samen met mij tegen een vergoeding wil doen, helaas geen autoexpert maar zeker leergierig.
Dat retrofit setje ziet er wel erg gelikt uit. Want, bij die complete koplamp, zitten daar wel de drivers en HID lampen bij? Als je dat allemaal los moet aanschaffen, lopen de kosten op. Eigenlijk zou ik wel eens twee auto's naast elkaar willen zetten, eentje met HID en eentje met Halogeen: ik vind het licht van de E46 helemaal niet slecht, al helemaal als ik dat vergelijk met mijn vorige auto's Porsche 944 S2, goed lichtbeeld, maar beetje aan de zwakke kant (wellicht te diffuus, maar heb er nooit nieuwe H4's ingezet) / Peugeot 106 GTi, slecht lichtbeeld.

Hoe heet die kleur van je interior trim, weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:48:
[...]

Dat retrofit setje ziet er wel erg gelikt uit. Want, bij die complete koplamp, zitten daar wel de drivers en HID lampen bij? Als je dat allemaal los moet aanschaffen, lopen de kosten op. Eigenlijk zou ik wel eens twee auto's naast elkaar willen zetten, eentje met HID en eentje met Halogeen: ik vind het licht van de E46 helemaal niet slecht, al helemaal als ik dat vergelijk met mijn vorige auto's Porsche 944 S2, goed lichtbeeld, maar beetje aan de zwakke kant (wellicht te diffuus, maar heb er nooit nieuwe H4's ingezet) / Peugeot 106 GTi, slecht lichtbeeld.

Hoe heet die kleur van je interior trim, weet je dat?
Denk zelf aan het retrofit setje idd kan ik zelf ook de SMG LED angel eyes installeren, misschien wel wat hulp nodig maar dat komt wel goed.
Mocht ik ze gaan monteren zal ik sowieso before and after foto's plaatsen.

Vind de belichting zeker niet slecht ten opzichte met mijn oude clio halogeen maar beter kan altijd.

Interieur kleur is gewoon glossy black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

xeoMe schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:03:

Het retrofit setje ziet er goed uit. Je hebt in ieder geval geen last van slechte reflectoren. Wel moet je bij een dergelijk setje goed opletten of je voorste glas wel goed is.

Die BMWproducts lampen zijn heel waarschijnlijk Depo's. Dat is redelijke kwaliteit, maar daar is ook alles mee gezegd. Originele BMW units kosten een veelvoud van deze units. Ik heb zelf Depo's op dit moment, omdat ik even geen keuze had (de auto werd anders afgekeurd en tijd en geld lieten niet toe om goede Hella's of Bosch units te scoren), maar die gaan er zeker weten weer uit. Afstellen gaat kut, lichtbeeld is matig en de bouwkwaliteit is ook niet bepaald super.

Het belangrijkste is en blijft met xenon dat je de lampen echt goed moet afstellen, anders ga je geen vrienden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die afbeelding bij de Xenons van retrofitlabs.com is trouwens eentje die ze van een forum hebben geplukt. Het is dus (waarschijnlijk) niet hun modificatie op de foto, maar OEM (of van een andere fabrikant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:24:
Die afbeelding bij de Xenons van retrofitlabs.com is trouwens eentje die ze van een forum hebben geplukt. Het is dus (waarschijnlijk) niet hun modificatie op de foto, maar OEM (of van een andere fabrikant).
Sorry hoe bedoel je dit exact?

Keuzes tussen 4300K, 5000K en 6000K
Afbeeldingslocatie: http://hidpowerhouse.com/wp-content/uploads/2013/07/4K5K6K8KHID_Verus_D4.jpg

5000K is mooi wit 6000K lijkt al iets blauwig te worden.

[ Voor 21% gewijzigd door xeoMe op 19-03-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

noes schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:24:
Dat zag ik ook al, het ziet er inderdaad wel erg OEM uit.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
K&N Luchtfilter is binnen, de BMW is nog helemaal origineel maar na dit weekend niet meer waarschijnlijk.
Blijft wel beperkt in het tweaken ofcourse wil geen sjonniebak!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m3WHt0K.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Guaranteed horsepower, lol. Tot er olie op je intake sensor komt. Maar het klinkt zo mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Dat geluid blijft ook weinig van over met al die (heerlijke, overigens) isolatie in de E46 :N

Je wilt je auto niet versjonnie'en maar voorlopig komt er goedkope aftermarket xenon, angeleyes en een nutteloos open luchtfilter langs :+ Ik vind het persoonlijk eeuwig zonde, maargoed, het is jouw auto uiteindelijk..
* Radiant knuffelt z'n originele E36 nog maar eens O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:13:
[...]

Die afbeelding van die E46 waar de projectorlenzen zichtbaar zijn, met Pools kenteken. Ik dacht die eens te googlen (image search ftw) om te kijken of zij misschien een ebay-kitje resellen (en deze foto van de originele advertentie was). Maar, die foto is geplaatst op een BMW forum (e46fanatics.com), in een thread over bumpers. Kleine kans dat die dus dezelfde modificatie heeft ondergaan als zij verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:31
xeoMe schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:14:
K&N Luchtfilter is binnen, de BMW is nog helemaal origineel maar na dit weekend niet meer waarschijnlijk.
Blijft wel beperkt in het tweaken ofcourse wil geen sjonniebak!

[afbeelding]
Ik zit ook te twijfelen om een K&N luchtfilter te monteren in de 130i, denk dat het intake geluid iets dikker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
xeoMe schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:13:
[...]

Keuzes tussen 4300K, 5000K en 6000K
[afbeelding]

5000K is mooi wit 6000K lijkt al iets blauwig te worden.
Ik denk dat je met dat plaatje niet objectief een inschatting kunt maken voor wat betreft de kleur. Je ziet dat de kleur bij de 4300K verschilt per foto. Dit komt omdat de camera waarmee ze de foto's gemaakt hebben zijn eigen witbalans doet.
Persoonlijk vind ik 4300K het fijnst qua kleur, maar er hangt ook een boel af van de koplampunit zelf. De breking van het licht doet een hoop, daarom lijkt Xenon vanuit verschillende hoeken vaak verschillende kleuren te hebben, vooral bij aftermarket spul.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:47:
[...]

Die afbeelding van die E46 waar de projectorlenzen zichtbaar zijn, met Pools kenteken. Ik dacht die eens te googlen (image search ftw) om te kijken of zij misschien een ebay-kitje resellen (en deze foto van de originele advertentie was). Maar, die foto is geplaatst op een BMW forum (e46fanatics.com), in een thread over bumpers. Kleine kans dat die dus dezelfde modificatie heeft ondergaan als zij verkopen.
Zoiets dacht ik al ik was ook even die image aan het zoeken en kwam op hetzelfde uit, verder wel wat mensen gevonden die de zelfde kit hebben aangeschaft en zijn erg tevreden met het resultaat.
Je gebruikt gewoon de OEM koplamp die er al in zit dus dat zie ik wel als een voordeel en die projector erbij komt wel dichtbij een OEM look.
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:50:
[...]

Ik denk dat je met dat plaatje niet objectief een inschatting kunt maken voor wat betreft de kleur. Je ziet dat de kleur bij de 4300K verschilt per foto. Dit komt omdat de camera waarmee ze de foto's gemaakt hebben zijn eigen witbalans doet.
Persoonlijk vind ik 4300K het fijnst qua kleur, maar er hangt ook een boel af van de koplampunit zelf. De breking van het licht doet een hoop, daarom lijkt Xenon vanuit verschillende hoeken vaak verschillende kleuren te hebben, vooral bij aftermarket spul.
Logisch inderdaad, en de kleuren van mijn beeldscherm kunnen natuurlijk ook wel wat veroorzaken. Hiervoor ook 4300K gehad in mijn Clio zeker tevreden dus even de ervaringen en kleuren kijken van de personen die ook een kit hebben besteld via retrofitlab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je meestal meer vermogen verliest met zo een KN filter dan dat je wint. Mijn eerste auto had ook zo een filter met nog zo een buis erbij om koude lucht door te persen. Helaas perste die ook allemaal grind tegen het filter aan waardoor er een gat in zat :(. Ik had hem ook een keer schoongemaakt helaas ging kort daarna mijn lambda stuk, ik weet niet of het met elkaar te maken had maar ik koop nooit meer een 2e hands auto met zo een ding erop geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat betreft de Xenons.
Ik heb in een E46 coupe een complete ombouw gedaan. Van standaard halogeen naar Bi-Xenon + hoogteregulators en koplampsproeiers.
De koplampen heb ik via eBay gekocht. Zijn dan natuurlijk niet nieuw, maar de rest van de auto is dat ook niet :p
Voordeel is wel dat ze origineel BMW zijn wat veel helpt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 19-09 01:03
Supernice! De enige manier om xenons te monteren als je het mij vraagt!

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zie nou dat er in de armsteun ook een USB aansluiting zit voor je iPhone, en als je hem daarop aansluit kan de auto communiceren met de telefoon voor onder andere verbruik, rijstijl e.d... hartstikke héndig, maar hij gaat om de paar seconden in 'connecting... do not lock screen' modus. Als ik even naar een andere app switch en weer terug naar de BMW app kan ik weer iets aanklikken, maar na een paar seconden gaat hij toch weer naar 'connecting...'.

Als ik de iPhone via Bluetooth op de carkit heb werkt het net zo goed (bellen, spotify e.d.) maar wil hij de verbinding nog wel eens 'kwijt' zijn. Dan hoor je die 'pauze' toon (3 snelle toontjes) en stopt de muziek, en zie je bij 'verbindingen' ook dat de iPhone verdwenen is. Soms komt hij random weer terug, soms duurt het even, soms helpt het om even naar radio en weer naar aux te switchen.

Iemand die hier iets van herkent? Auto gaat morgen toch weg voor onderhoud/apk, maar eens om een auto-software-update vragen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Zojuist het volgende kabeltje binnen gekregen:
http://www.i6automotive.c...with-widescreen-monitors/

Deze zou ik achter op mijn navigatie kunnen aansluiten zodat ik voorzien ben met een aux aansluiting.
Vandaag of morgen maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:24:
Ik zie nou dat er in de armsteun ook een USB aansluiting zit voor je iPhone, en als je hem daarop aansluit kan de auto communiceren met de telefoon voor onder andere verbruik, rijstijl e.d... hartstikke héndig, maar hij gaat om de paar seconden in 'connecting... do not lock screen' modus. Als ik even naar een andere app switch en weer terug naar de BMW app kan ik weer iets aanklikken, maar na een paar seconden gaat hij toch weer naar 'connecting...'.
Ok, dit bleek dus te liggen aan de 'oude' data-sync kabel die men meelevert in de doos van de iPhone 4s. Als je een BMW kabel koopt á 65 euro (of gewoon een nieuwe á 19 euro bij de I-Winkel) werkt het wél. Iets met meer draadjes erin oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Haha mooi hé die merkbeleving. Kabeltje van 65€ :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MrFl0ppY schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:14:
Haha mooi hé die merkbeleving. Kabeltje van 65€ :').
Haha mooi hé die merkbeleving. Kabeltje van 19€ :').

Apple is óók overpriced ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:26:
[...]

Haha mooi hé die merkbeleving. Kabeltje van 19€ :').

Apple is óók overpriced ;)
Ja, ik was dus net bij de Macstore, en die zeggen dat die kabel ook niet gaat werken en dat ze niet kunnen uitleggen waarom het bij die collega wel zou werken. De kabels zijn identiek en alleen de BMW eigen kabel is de juiste, doch ze konden wel als tip geven dat de winkel tegenover de Renova dealer (alhier in Breda) diezelfde kabel voor € 39,- verkoopt. Dat scheelt toch weer iets.

Tja.. merkbeleving. Ik rijd de auto omdat ik het prettig vind rijden, als ik de exact zelfde auto zou hebben met een Skoda of Mitsubishi logo erop zou ik het net zo fijn vinden, het is alleen de prijs waar ik over val, het is gewoon té duur. Ik snap dat mensen die nog eens dubbel zo veel als ik verdienen hier misschien niet (meer) mee zitten maar ik vrees dat ik als deze 'op' is toch weer overstap naar een goedkopere VAG leaseauto :).

Ze kwamen bij de dealer nog heel even met een '2-serie Active Tourer' aanzetten welke de kofferruimte van de X1 zou hebben het de prijsstelling van de 2-serie, en ook nog eens 20% bijtelling. Klinkt heel interessant, maar hij is van de zijkant echt heel lelijk (persoonlijke mening! ;)) en je bent ook je achterwielaandrijving kwijt, en dan hoeft het voor niet meer zo (dat is voor mij nu net één van de onderscheidende factoren).

De 3-serie sedan blijft dan de enige 20% optie en de touring versie met 20% komt pas volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:03:

De 3-serie sedan blijft dan de enige 20% optie en de touring versie met 20% komt pas volgend jaar.
Wel met 163pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:03:
[...]

Tja.. merkbeleving. Ik rijd de auto omdat ik het prettig vind rijden, als ik de exact zelfde auto zou hebben met een Skoda of Mitsubishi logo erop zou ik het net zo fijn vinden, het is alleen de prijs waar ik over val, het is gewoon té duur. Ik snap dat mensen die nog eens dubbel zo veel als ik verdienen hier misschien niet (meer) mee zitten maar ik vrees dat ik als deze 'op' is toch weer overstap naar een goedkopere VAG leaseauto :).
Helemaal mee eens. Ik blijf het overigens ook vreemd vinden dat in Autoland alles ook omgedraaid lijkt te zijn qua pricing. Hoe duurder het segment, hoe minder je "er voor niks" bijkrijgt aan opties. Het voordeel wat BMW heeft is dat als de klant die gaat voor een goed stuurgevoel en sportiviteit bijna alleen terecht kan bij Alfa Romeo. En tsja, dan geef ik weer geen voorkeur aan Italiaanse auto's.

Maar vergis je overigens niet in VAG. Alleen Skoda en Seat zijn daadwerkelijk goedkoper. Volkswagen en Audi kennen dezelfde arrogantie als BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MrFl0ppY schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:41:
[...]

Helemaal mee eens. Ik blijf het overigens ook vreemd vinden dat in Autoland alles ook omgedraaid lijkt te zijn qua pricing. Hoe duurder het segment, hoe minder je "er voor niks" bijkrijgt aan opties. Het voordeel wat BMW heeft is dat als de klant die gaat voor een goed stuurgevoel en sportiviteit bijna alleen terecht kan bij Alfa Romeo. En tsja, dan geef ik weer geen voorkeur aan Italiaanse auto's.

Maar vergis je overigens niet in VAG. Alleen Skoda en Seat zijn daadwerkelijk goedkoper. Volkswagen en Audi kennen dezelfde arrogantie als BMW.
Ik denk dat het een kwestie van perceptie is. Auto's worden vaak uitgekleed om een lager instap-prijspunt te hebben waardoor mensen snel aangetrokken worden tot een duurder merk. Je moet als je een luxe (Duitse) auto wilt rijden gewoon standaard de catalogusprijs X 1.25 doen en dan krijg je gewoon een goed uitgeruste auto zoals past bij dat segment.

Dus als je BMW wilt rijden moet je gewoon 60k of meer uittrekken voor een 3-serie, ondanks dat hij 'al' vanaf 35k te krijgen is, anders mis je gewoon veel opties die zo'n auto "af" maken.

Een Skoda of Seat is inderdaad stukken goedkoper. Volkswagen trekt mij totaal niet en de Skoda is (voor mij) net zo goed voor veel minder geld. Het is gewoon jammer dat er buiten BMW geen (enigzins) betaalbare RWD auto's te krijgen zijn, want dat soort auto's geven mij de rij-ervaring waar ik van geniet. Audi identificeer ik me ook totaal niet mee, net als MB. Dan heb ik meer met een Leon ST die je voor dat geld ook nog eens heel leuk aan kan kleden.

En soms denk ik: "het kan op zich wel, zeker als de commissie uitgekeerd word" maar of je nou 3000, 6000 of meer per maand verdiend, 250 euro per maand blijft zonde geld, over een jaar gezien kun je daar gewoon een hele dikke vakantie van houden of het onderhoud + vaste lasten van een leuke oldtimer betalen (M635CSI.... kwijl). Het is en blijft een daily driver die alleen maar representatief, ruim (in mijn geval) en comfortabel genoeg hoeft te zijn om 45k+ per jaar mee te rijden en dat zijn alle genoemde merken wel als je er wat opties tegenaan gooit.

Toch gék hè, hoe één zo'n merk een 'unieke' ervaring heeft die je ondanks de enorme meerprijs toch zo doet twijfelen...
Volgens mij wel. Je kunt dat identieke blok ook in de 2-serie Coupé krijgen die door zijn lichtere gewicht en andere onderstel nog een seconde van de 1-100 tijd afknauwt. Leuke sportbak, als je met 2 deuren kunt leven :P. Ook uit te rusten met M-onderstel, spoiler, dat soort dingen. En tóch 20%.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-03-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

Tomatoman

Fulltime prutser

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:03:
[...]
Je moet als je een luxe (Duitse) auto wilt rijden gewoon standaard de catalogusprijs X 1.25 doen en dan krijg je gewoon een goed uitgeruste auto zoals past bij dat segment.

Dus als je BMW wilt rijden moet je gewoon 60k of meer uittrekken voor een 3-serie, ondanks dat hij 'al' vanaf 35k te krijgen is, anders mis je gewoon veel opties die zo'n auto "af" maken.
35k x 1,25 = 60k :?

Maar je hebt wel gelijk :), de instapprijs is vaak kunstmatig laag gehouden. Veel merken bieden van het basismodel een nog wat verder uitgeklede versie aan, waardoor ze reclame kunnen maken met een extra lage vanaf-prijs. Wil je daarentegen niet alleen een prettig aangekleed exemplaar hebben maar ook een beetje reoyale motor, dan zit je bij auto's in het hogere segment in mijn ervaring al snel een tenminste een factor 1,5 hoger dan de goedkoopste uitvoering.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1 ... 67 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.