Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.795 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:07

vhal

ಠ_ಠ

mark-k schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:40:
[...]

Is vooral lekker goed voor de grip van je banden, die rotzooi.... ;w
Wat iemand anders al zei, het is niet voor het loopvlak he... ;)
Arfman schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:41:
Bovendien slijt het na ongeveer 50 meter alweer van je band als als je erop rijdt :D
Eerst de wang ontvetten met APC en dan bijv. Wolfgang black Tire gel dun aanbrengen. Zit hier al ruim een half kwart jaar erop en het begint nu pas een beetje lichter te worden. Een goede voorbereiding is wel een must. Zo'n spray die je bij de Action koopt is zo weg ja.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:22
xeoMe schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:58:
Nieuwe styling 71 velgen eronder gezet vandaag.
Meteen even een beetje gewassen aardig smerig was die al.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Grappig, je woont eens straat verder :P Op één van de foto's zie je nog net het hoekje van het gebouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:44
Boinkie schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:24:
[...]

Grappig, je woont eens straat verder :P Op één van de foto's zie je nog net het hoekje van het gebouw ;)
Nice, toevallig ook een bmw eigenaar? Ik weet er 2 te vinden voor en achter mijn straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

vhal schreef op maandag 10 maart 2014 @ 01:59:
[...]

Wat iemand anders al zei, het is niet voor het loopvlak he... ;)

[...]

Eerst de wang ontvetten met APC en dan bijv. Wolfgang black Tire gel dun aanbrengen. Zit hier al ruim een half kwart jaar erop en het begint nu pas een beetje lichter te worden. Een goede voorbereiding is wel een must. Zo'n spray die je bij de Action koopt is zo weg ja.
Ik reageerde op de persoon die dacht dat banden, als je dat spul op het loopvlak smeert, geen grip meer hebben :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
xeoMe schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:43:
[...]

Nice, toevallig ook een bmw eigenaar? Ik weet er 2 te vinden voor en achter mijn straat.
Ja, E46 M3 :)

Zaterdag de schijven en blokken vervangen. Was wel nodig :D

Afbeeldingslocatie: http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Ruud_Poot/86BC2177-859F-40A6-B0BB-4CD0192F298E_zpsasdd7knz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Boinkie schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:34:
[...]

Ja, E46 M3 :)

Zaterdag de schijven en blokken vervangen. Was wel nodig :D

plaatje
Awh die bij de flat op de hoek bij dat gras, heb die vaak genoeg zien staan als ik de hond ging uitlaten :D
Mooie M BMW, gaat lekker rapido zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Juist, bij die kleurrijke Mustang :')

Zeker! In de zomer ben ik wel vaak beneden te vinden, dan staat die er ook wat schoner bij. Mocht je eens langslopen kan je me altijd aanspreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Boinkie schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:10:
Juist, bij die kleurrijke Mustang :')

Zeker! In de zomer ben ik wel vaak beneden te vinden, dan staat die er ook wat schoner bij. Mocht je eens langslopen kan je me altijd aanspreken ;)
Zal ik onthouden, idem hier natuurlijk!

Ik ben opzoek naar een interieur item van de middenconsole aangezien de mijne beschadigd is.
Kleur: liefst zwart glans.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9P90Oxj.jpg

Heeft iemand een idee of het volgende stukje zal passen:
http://www.ebay.co.uk/itm...51167904342-/190872224869

Lijkt hetzelfde alleen lijkt het voor een Engelse variant.

[ Voor 38% gewijzigd door xeoMe op 10-03-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
xeoMe schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:38:
[...]

Zal ik onthouden, idem hier natuurlijk!

Ik ben opzoek naar een interieur item van de middenconsole aangezien de mijne beschadigd is.
Kleur: liefst zwart glans.

[afbeelding]

Heeft iemand een idee of het volgende stukje zal passen:
http://www.ebay.co.uk/itm...51167904342-/190872224869

Lijkt hetzelfde alleen lijkt het voor een Engelse variant.
Ja die past wel, is voor links en rechts gestuurd!

Als je het onderdeelnummer invoert op realoem.com zie je meteen voor welke voertuigen een onderdeel geschikt is. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Mixpower schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:49:
[...]

Ja die past wel, is voor links en rechts gestuurd!

Als je het onderdeelnummer invoert op realoem.com zie je meteen voor welke voertuigen een onderdeel geschikt is. :)
Thnx voor de tip helaas is dit alleen voor de Coupe versies.

Nog een leuk plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31/1899692_760128047341561_919641556_o.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door xeoMe op 10-03-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:02:
[...]

Thnx voor de tip helaas is dit alleen voor de Coupe versies.
Ik wilde net zeggen: de openingen links en rechts zijn gelijk, terwijl je een window-lock knop hebt op jouw afbeelding. Past dus niet ;) (logischerwijs heeft de coupé die niet).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

BlackthunderAwf schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:56:
[...]

[afbeelding]
Ze lijken sprekend op elkaar! :P Dit was dus 16" 225/55. Hoe groot/breed zijn die van jou?
Gouda is voor mij 200 km rijden, dus als ik ze van je ga overnemen, dat ze ook daadwerkelijk passen.

Ik heb niet kunnen vinden welk blok het precies is, maar het zou goed mogelijk zijn dat het inderdaad die M43 is. Hij moet het nog een aantal jaar volhouden totdat ik mijn droomauto bij elkaar gespaard heb, haha.
Ik heb 15" 195/65 en die passen onder elke E36, behalve de M3 (die heeft grotere remmen).
Radiant schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:04:
Een M43B16 dan als je een 316i hebt ;) Als je even Google't vind je genoeg plaatjes. Ik heb een M43B18 in mijn cabrio, zelfde ding maar dan 1.8, niet heel snel maar wel een fijn motortje en ik hoor idd ook dat ze behoorlijk onverwoestbaar zijn :)

Van het weekend ga ik ook even kort aan de cabrio klussen (kijken of ik de elastieken wat kan spannen, dak heeft wat hulp nodig), voor de rest is hij nu helemaal goed eigenlijk.. En uiteraard lekker rijden 8)
Ook een 316i kan een M43B18 of M43B19 hebben ;) Alleen zijn ze dan gedowntuned op 100pk. Als je een 318ti/iS hebt, dan ligt er een M42 of M44 motor in (16 klepper).
Henk schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:28:
Willen jullie even heel snel ophouden met die cabrio-praat? :P Die van mij krijg ik donderdag pas terug van (o.a.) zijn automaat-revisie :'(

* deepbass909 lurkt teveel, post te weinig :P
Ik wou zeggen dat ik hem zo weer open ga gooien, maar gezien de mist hier buiten (Scheveningen), laat ik dat maar...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:45
Veel te goed weer om serieus werk te verzetten! 8)7

Situation:

2 maanden geleden van werkgever veranderd, 116d ingeleverd en sinds een goede maand een prachtige Alfa 159 2.0JTD gekocht (geen leasewagen meer).
Op zich wel vrij blij met de auto, alleen - het is geen bmw :-) Ik mis de 116d niet echt (veel te hard (17" RFT) en te rauwe motor, maar de Alfa doet mij niks...

Dus die mag de deur uit (interesse? >:) ) en ik (mijn vriendin niet) zou graag uitkijken voor een 1 of 3 reeks.
Voorwaarden:
- Budget +- 6k
- Geen N47 motor wegens te veel problemen met ketting. Ik durf gewoon niet kijken naar een van 07-08.
- Geen DPF!
- KM maakt op zich niet zo heel veel uit, maar liefst max +-200k. Het zal vooral de staat en onderhoudshistoriek zijn dat telt.

Op autoscout.be gekeken en toch al heel wat gevonden. 118d 122pk, 120d 163pk en idem voor 3 reeks zijn allemaal te doen.

Nu, ik ken de auto's alsook de blokken. Maar ergens twijfel ik toch bij een 120d of 320d omwille van turbo + swirlflapproblemen.
Running costs zijn bijna gelijk, dus dat maakt niet uit.

Vraagje aan jullie:
100% op "safe" spelen en een x18d kopen (en dan nog chippen op die kmstand?) of x20d kopen en wat meer genieten van het extra peper.

Mijn plan was:
x18d kopen + chip (deze zijn meestal bulletproof)
x20d kopen, swirl flaps verwijderen, carterontluchting vervangen en hopen dat de turbo nog 4 jaar meegaat :)

Verder toch nog punten waar ik niet direct aan denk?

Een benzine daar heb ik ook aan gedacht maar een benzine-BMW drinkt te veel en is nogal sloooom.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Swirl flaps zijn voornamelijk een issue bij de E46 en een beetje bij de eerdere E90's. Zeg bouwjaar rond 2004-2005. DPF heb je volgens mij standaard en je zal niet snel een BMW vinden zonder. Of dit moet in BE anders zijn?! Turbo is volgens mij op alle 4 cilinders redelijk zwak. Moet je geluk mee hebben.

Voor een 3 serie vind ik een 320d wel minimaal, de 318d doet het niet voor mij. Komt goed mee hoor, maar houdt niet over.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
MrFl0ppY schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:11:
Swirl flaps zijn voornamelijk een issue bij de E46 en een beetje bij de eerdere E90's. Zeg bouwjaar rond 2004-2005. DPF heb je volgens mij standaard en je zal niet snel een BMW vinden zonder. Of dit moet in BE anders zijn?! Turbo is volgens mij op alle 4 cilinders redelijk zwak. Moet je geluk mee hebben.

Voor een 3 serie vind ik een 320d wel minimaal, de 318d doet het niet voor mij. Komt goed mee hoor, maar houdt niet over.
DPF hebben ze enkel standaard vanaf 2007-8 dacht ik.
Al de E90 BMW's met uitlaatpijp naar beneden = geen DPF (en nog Euro4).

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
In NL is de E90 nooit zonder DPF geleverd. In België wel geloof ik. Ook heeft de auto dan standaard 150pk itt 163pk als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:34
Aries.Mu schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:59:
Op zich wel vrij blij met de auto, alleen - het is geen bmw :-) Ik mis de 116d niet echt (veel te hard (17" RFT) en te rauwe motor, maar de Alfa doet mij niks...
Wat bedoel je met dat het je niks doet, wat mis je dan precies? Het dwars door de bocht kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:42
Ik ga binnenkort een 5-serie uit Duitsland halen, waarschijnlijk een 520D uit 2013 met ongeveer 10.000 kilometer op de teller voor ongeveer 33.000 euro. Aan rest-BPM betaal ik ongeveer 4.000 euro. Dus ben ik in totaal ongeveer 37.000 euro kwijt. Hier in Nederland ben je met de opties die ik wil rond de 45.000 euro aan kwijt. Lijkt jullie dit een goed plan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49
Als je dezelfde auto (of rijker uitgerust) hebt voor 8k euro minder, dan is het een goede deal. Hoe zit het met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
418O2 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:14:
Als je dezelfde auto (of rijker uitgerust) hebt voor 8k euro minder, dan is het een goede deal. Hoe zit het met garantie?
Het is een Premium Selection auto, dus ik krijg 24 maanden garantie. Maar mijn vader is zelf automonteur, dus hij inspecteert de auto zelf ook grondig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Het Fantoom schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:41:
[...]

Wat bedoel je met dat het je niks doet, wat mis je dan precies? Het dwars door de bocht kunnen gaan?
Hehe nee hoor. Alhoewel ik me toch wel irriteer bij de koppelreacties in het stuur van de Alfa bij nat weer...
De Alfa is eigenlijk een briljante rijdersauto.
Hij stuurt snaarstrak, heeft ongelooflijk veel grip en tractie en rijdt erg leuk.
Geloof me vrij, zeer ongewaardeerd. En ik heb al wat ervaring ondertussen.

Maar:
I like it, but don't love it...

Bij mijn leasewagen was ik voortdurend aan het klagen dat hij te hard reed door de RFT banden en dat de motor te luid was (door het ontbreken van 1 balansas die de andere N47 wel hebben).
Maar ik heb daarna nog met een 118d gereden op non RFT banden en dat was echt een wereld van verschil.
+ de motor is veel stiller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:57

Tomatoman

Fulltime prutser

kahraman11 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:47:
Ik ga binnenkort een 5-serie uit Duitsland halen, waarschijnlijk een 520D uit 2013 met ongeveer 10.000 kilometer op de teller voor ongeveer 33.000 euro. Aan rest-BPM betaal ik ongeveer 4.000 euro. Dus ben ik in totaal ongeveer 37.000 euro kwijt. Hier in Nederland ben je met de opties die ik wil rond de 45.000 euro aan kwijt. Lijkt jullie dit een goed plan of niet?
Mijn eerste reactie was: jazeker, dat lijkt me een goed plan... totdat ik je leeftijd zag. Als ik de auto die jij voor ogen hebt probeer te verzekeren op de website van Allsecur, krijg ik deze melding:
Verzekering afsluiten niet mogelijk
Om de verzekering af te kunnen sluiten, moet de bestuurder van de auto minimaal 18 jaar zijn.
En als ik je op het webformulier een jaartje ouder maak, krijg ik deze melding:
Verzekering afsluiten niet mogelijk
U kunt niet online uw premie berekenen door de combinatie van schadevrije jaren en uw leeftijd. Neem contact op met een van de Allsecur-medewerkers op (073) 548 5000.
Dan maar even een bezoekje aan Independer. Ook daar moet ik liegen dat je al 18 bent, anders kun je geen verzekering afsluiten. Maar dan krijg ik wel resultaten: all-risk kost je minimaal zo'n 400 euro aan verzekeringspremie. Per maand welteverstaan.

En dan ga ik nog even voorbij aan de running costs van deze auto. Als bezitter van een F11 weet ik dat die niet mals zijn. Om je enig idee te geven: ikzelf ben meer dan een euro per kilometer kwijt. Als je je dat kunt en wilt permitteren feliciteer ik je oprecht, want de F10 is een werkelijk fantastische auto. Maar om terug te komen op je beginvraag: nee, het lijkt me geen goed plan om deze auto aan te schaffen. :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:34
Aries.Mu schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:11:
[...]

Hehe nee hoor. Alhoewel ik me toch wel irriteer bij de koppelreacties in het stuur van de Alfa bij nat weer...
De Alfa is eigenlijk een briljante rijdersauto.
Hij stuurt snaarstrak, heeft ongelooflijk veel grip en tractie en rijdt erg leuk.
Geloof me vrij, zeer ongewaardeerd. En ik heb al wat ervaring ondertussen.

Maar:
I like it, but don't love it...

Bij mijn leasewagen was ik voortdurend aan het klagen dat hij te hard reed door de RFT banden en dat de motor te luid was (door het ontbreken van 1 balansas die de andere N47 wel hebben).
Maar ik heb daarna nog met een 118d gereden op non RFT banden en dat was echt een wereld van verschil.
+ de motor is veel stiller ook.
Hmm dat is wel apart, dat je het een briljante rijdersauto noemt en er toch alweer vanaf wilt na een maand.
En een 159 vind ik sowieso een mooiere auto om te zien dan de 1-serie. In feite heb je niets te klagen over de Alfa maar mis je gewoon de BMW badges? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Korte achtergrond: vorig jaar heb ik in Duitsland een BMW 530d gekocht, die voorzien is van het overgrote deel van de optielijst. Een tijdje geleden speelde een oude klacht weer op: de active cruise control en botswaarschuwing hielden ermee op. De diagnose van de dealer was dat de ACC-sensor vervangen moest worden. Verder trad er vrijwel gelijktijdig een tweede klacht op: de zijcamera's vielen soms spontaan uit. Dusseldorp BMW in Apeldoorn stelde de diagnose dat de camera's allebei vervangen moesten worden. Totale kosten van deze twee reparaties: bijna 3000 euro :X. Gelukkig vielen de reparaties gedeeltelijk onder de Duitse garantie, dus hoefde ik maar een deel zelf te betalen. Ik ben akkoord gegaan onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat de zijcamera's weer werkend gemaakt zouden worden, ongeacht de oorzaak van de storing.

Voor de reparaties was ik de auto 3 dagen kwijt. Resultaat van de reparaties: ACC en botswaarschuwing werkten weer, maar de storing in de zijcamera's kwam na vervanging van de camera's zo nu en dan weer terug.

Daarom een tweede poging. De diagnoseapparatuur van de garage constateerde ditmaal dat de centrale eenheid van de zijcamera's problemen gaf. Omdat dat een nogal duur ding was, heeft de garage eerst geprobeerd of herprogrammeren de problemen verhielp. Weer een dag een leenauto mee, maar het resultaat was zoals voorheen: zo nu en dan vielen de camera's weer uit. :(

Derde poging: de centrale besturingseenheid vervangen. Je raadt het al: weer een dag een leenauto mee en de storingen kwamen vrolijk weer terug. :')

Afgelopen maandag is de vierde en laatste reparatiepoging gedaan. Ik ben wederom een dagje met een leenauto op pad gestuurd en in de tussentijd is de nieuwe kabelboom met de bedrading van de zijcamera's in de auto ingebouwd. Geen eenvoudig klusje, want de camera's zitten voorin de spatschermen, vlak voor de wielen, en de centrale eenheid zit achterin de auto. Het resultaat: alles lijkt nu in orde te zijn *O*

En hulde aan Dusseldorp, want hoewel ze hier natuurlijk niet blij mee waren, hebben ze de tweede, derde en vierde reparatie kosteloos uitgevoerd. Voor service krijgen ze van mij een tien d:)b

Tot slot nog twee crappy phonepics uit mijn Nokia baksteen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X10r6RlDss5jrUaSfAgAPwq8/full.jpg

zijcamera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
Tomatoman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:18:
[...]

Mijn eerste reactie was: jazeker, dat lijkt me een goed plan... totdat ik je leeftijd zag. Als ik de auto die jij voor ogen hebt probeer te verzekeren op de website van Allsecur, krijg ik deze melding:

[...]

En als ik je op het webformulier een jaartje ouder maak, krijg ik deze melding:

[...]

Dan maar even een bezoekje aan Independer. Ook daar moet ik liegen dat je al 18 bent, anders kun je geen verzekering afsluiten. Maar dan krijg ik wel resultaten: all-risk kost je minimaal zo'n 400 euro aan verzekeringspremie. Per maand welteverstaan.

En dan ga ik nog even voorbij aan de running costs van deze auto. Als bezitter van een F11 weet ik dat die niet mals zijn. Om je enig idee te geven: ikzelf ben meer dan een euro per kilometer kwijt. Als je je dat kunt en wilt permitteren feliciteer ik je oprecht, want de F10 is een werkelijk fantastische auto. Maar om terug te komen op je beginvraag: nee, het lijkt me geen goed plan om deze auto aan te schaffen. :)
Auto is niet voor mij, hij is voor mijn oom. Alleen ik en mijn vader halen de auto op uit Duitsland. Ik kan natuurlijk zelf nooit zo'n auto betalen. Maar mijn oom boeit de onderhoudskosten niet zo veel omdat mijn vader toch zelf die auto repareert. Mijn oom rijdt nu nog in een 3-serie van 2005, waarvan hij de eerste eigenaar is met bijna 7 ton op de teller en de auto rijdt nog steeds perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

kahraman11 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:47:
kahraman11 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 07:00:
Auto is niet voor mij, hij is voor mijn oom.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:59
Tomatoman, als ik zo dat gedoe rondom die elektronische snufjes zo lees, vind je ze dan nog de moeite waard? Nu viel er nog een deel onder garantie maar ik vraag me af hoe dat in de 2e hands markt gaat zijn straks, als dit soort wagens een jaar of 10 oud wordt. Ben benieuwd hoe lang het zinvol blijft om dit soort opties nog te blijven repareren.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Het Fantoom schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:33:
[...]

Hmm dat is wel apart, dat je het een briljante rijdersauto noemt en er toch alweer vanaf wilt na een maand.
En een 159 vind ik sowieso een mooiere auto om te zien dan de 1-serie. In feite heb je niets te klagen over de Alfa maar mis je gewoon de BMW badges? ;)
Het BMW gevoel vooral.
Zitpositie, lange neus, klein stuur, directe(re) gasrespons, RWD...

Heeft niets te maken met de badges >:)

Eerst de Alfa verkopen. En dat is op zich al moeilijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Tomatoman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:18:
Korte achtergrond: vorig jaar heb ik in Duitsland een BMW 530d gekocht, die voorzien is van het overgrote deel van de optielijst. Een tijdje geleden speelde een oude klacht weer op: de active cruise control en botswaarschuwing hielden ermee op. De diagnose van de dealer was dat de ACC-sensor vervangen moest worden. Verder trad er vrijwel gelijktijdig een tweede klacht op: de zijcamera's vielen soms spontaan uit. Dusseldorp BMW in Apeldoorn stelde de diagnose dat de camera's allebei vervangen moesten worden. Totale kosten van deze twee reparaties: bijna 3000 euro :X. Gelukkig vielen de reparaties gedeeltelijk onder de Duitse garantie, dus hoefde ik maar een deel zelf te betalen. Ik ben akkoord gegaan onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat de zijcamera's weer werkend gemaakt zouden worden, ongeacht de oorzaak van de storing.

Voor de reparaties was ik de auto 3 dagen kwijt. Resultaat van de reparaties: ACC en botswaarschuwing werkten weer, maar de storing in de zijcamera's kwam na vervanging van de camera's zo nu en dan weer terug.

Daarom een tweede poging. De diagnoseapparatuur van de garage constateerde ditmaal dat de centrale eenheid van de zijcamera's problemen gaf. Omdat dat een nogal duur ding was, heeft de garage eerst geprobeerd of herprogrammeren de problemen verhielp. Weer een dag een leenauto mee, maar het resultaat was zoals voorheen: zo nu en dan vielen de camera's weer uit. :(

Derde poging: de centrale besturingseenheid vervangen. Je raadt het al: weer een dag een leenauto mee en de storingen kwamen vrolijk weer terug. :')

Afgelopen maandag is de vierde en laatste reparatiepoging gedaan. Ik ben wederom een dagje met een leenauto op pad gestuurd en in de tussentijd is de nieuwe kabelboom met de bedrading van de zijcamera's in de auto ingebouwd. Geen eenvoudig klusje, want de camera's zitten voorin de spatschermen, vlak voor de wielen, en de centrale eenheid zit achterin de auto. Het resultaat: alles lijkt nu in orde te zijn *O*

En hulde aan Dusseldorp, want hoewel ze hier natuurlijk niet blij mee waren, hebben ze de tweede, derde en vierde reparatie kosteloos uitgevoerd. Voor service krijgen ze van mij een tien d:)b

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een toestand. Hopelijk blijft het hierbij.
Dit soort zaken zouden toch niet kapot moeten gaan zeg.

Enne... Zo'n HUD blijft toch wel verdomd handig _/-\o_

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Gisteren meegereden in de E46 M3 van Boinkie wauw wat een spul!
Adrenaline ging keihard door me flikker! :+

Gisteren tevens ook mijn air filter gecontroleerd wou een open lucht filter van k&n maar ik ga waarschijnlijk toch voor een originele inlegfilter van k&n voor de BMW.
Iemand ervaring met de inlegfilters van k&n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
psy schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:50:
[...]

Alles wat er op zit kan kapot gaan :). Bovendien zijn het redelijk nieuwe snufjes, dus fabrikanten moeten ook nog leren. Daarnaast is het ook geen Toyota :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ja klopt maar ik dacht dat bij de nieuwere serie dit soort gedonder wel achterwege zou blijven. De E60/E61 was niet helemaal foutloos zeker voor wat betreft de elektronica :P maarja dat is al heel wat jaren geleden.

[ Voor 10% gewijzigd door psy op 12-03-2014 09:58 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

xeoMe schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:50:

Gisteren tevens ook mijn air filter gecontroleerd wou een open lucht filter van k&n maar ik ga waarschijnlijk toch voor een originele inlegfilter van k&n voor de BMW.
Waarom niet een origineel filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Radiant schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:12:
[...]

Waarom niet een origineel filter?
Origineel is van papier en k&n van katoen, katoen lijkt me wat beter en die heeft een langere levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
Tomatoman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:18:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een gedonder zeg inderdaad, maar fijn dat het nu uiteindelijk goed opgelost is! :)
Zit zelf ook bij Dusseldorp maar wisselende ervaringen maar dat komt waarschijnlijk omdat dit eerder Oolbekkink was (Hoogeveen) en hetzelfde personeel er nog loopt.
Maar over het algemeen daar altijd goed geholpen! :)
psy schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:50:
[...]

Zekerweten, mocht ik ooit een F10 (wat ik betwijfel :P) of iets nieuwers van BMW kopen (dan hooguit voor erbij) dan neem ik zeker weer een HUD als optie! :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xeoMe schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:50:

Dat zijn filters met olie erop en dat olie laat los en gaat op je luchtmassameter zitten waardoor die stuk gaat.

Ook veel turbo's zijn er al door gesneuveld door foam filters doordat stukjes loslieten en in de turbo vast bleven zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

EvaluationCopy schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:22:
Tomatoman, als ik zo dat gedoe rondom die elektronische snufjes zo lees, vind je ze dan nog de moeite waard? Nu viel er nog een deel onder garantie maar ik vraag me af hoe dat in de 2e hands markt gaat zijn straks, als dit soort wagens een jaar of 10 oud wordt. Ben benieuwd hoe lang het zinvol blijft om dit soort opties nog te blijven repareren.
Dat heb ik mij ook afgevraagd. De ACC vind ik erg prettig, die wilde ik hoe dan ook laten repareren, maar bij de niet bepaald nuttige zijcamera’s heb ik getwijfeld. De reden dat ik het toch heb laten repareren was tweeledig: enerzijds viel de reparatie nog gedeeltelijk onder garantie, anderzijds was het vind ik het nogal een beslissing om aan een auto doelbewust manco’s te laten bestaan. Zeker bij een auto uit deze prijsklasse zou dat een showstopper kunnen zijn mocht ik hem ooit weer willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 00:35

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Zijn er ook nog mensen hier die bezig zijn met het aanpassen van de coding, middels ENET kabel en E-sys om extra mogelijkheden te openen. Er zijn namelijk simpele dingen mogelijk, zoals "Video in Motion" en buitenspiegels automatisch sluiten etc.

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Murmandamus schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:36:
Zijn er ook nog mensen hier die bezig zijn met het aanpassen van de coding, middels ENET kabel en E-sys om extra mogelijkheden te openen. Er zijn namelijk simpele dingen mogelijk, zoals "Video in Motion" en buitenspiegels automatisch sluiten etc.
Buitenspiegels automatisch sluiten en reverse mirror tilt functie zouden voor mij erg handig zijn, mezelf hier nog niet echt in verdiept maar staat wel op het lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
mijn draadloze afstandsbediening doet het niet meer.

Vorig weekend, merkte ik dat ik de auto niet open kreeg, het was precies mijn geheugen kwijt. (navigatie stond anders en airco ook)
Toen ik op mijn werk aankwam kon ik hem na aantal keren proberen terug sluiten.
Maar telkens die week was dit hetzelfde verhaaltje, maar telkens kon ik nog sluiten al werd het moeilijker en moeilijker.
Tot vandaag kan ik niets meer doen, niet meer openen en niet meer sluiten. (dus telkens de sleutel gebruiken)
Ik vermoed dat dit met een batterij ofzo te maken geeft (ik geef wel toe, dat ik veel 'keyless' reed)?

Kan ik dit eventueel zelf aanpassen of mensen die al eens hetzelfde probleem gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Repi3 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:50:
mijn draadloze afstandsbediening doet het niet meer.

Vorig weekend, merkte ik dat ik de auto niet open kreeg, het was precies mijn geheugen kwijt. (navigatie stond anders en airco ook)
Toen ik op mijn werk aankwam kon ik hem na aantal keren proberen terug sluiten.
Maar telkens die week was dit hetzelfde verhaaltje, maar telkens kon ik nog sluiten al werd het moeilijker en moeilijker.
Tot vandaag kan ik niets meer doen, niet meer openen en niet meer sluiten. (dus telkens de sleutel gebruiken)
Ik vermoed dat dit met een batterij ofzo te maken geeft (ik geef wel toe, dat ik veel 'keyless' reed)?

Kan ik dit eventueel zelf aanpassen of mensen die al eens hetzelfde probleem gehad hebben?
Welk type BMW rij je?
Battery van de E9* serie kan je vervangen.
YouTube: BMW e92 3 Series Comfort Access Key Fob Battery Replacement

In het filmpje zegt hij ook dat hij raar aan het doen was spiegels gingen niet automatisch in/uit etc. dus misschien hetzelfde zoals jou alleen dan met de airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
das een E87 (1 - 2009 - 118d) dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Murmandamus schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:36:
Heb toevallig gisteren een kabel met software pakket besteld (INPA, SSS, TIS, DIS en nog een paar). Maar, ik heb een E46, zaken als camera etc. zijn gewoon niet present. Wel hoop ik de lichtsensor aan te kunnen passen dat mijn stadslichten (bij mij vervangen voor LED ringen) standaard aan gaan. Ook wil ik de auto-lock (op slot bij wegrijden) weer inschakelen: ik gooi jas en tas altijd op de achterbank. Dan merk ik ook nog wel welke features ik nog meer kan aanpassen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Je zou de angel eyes scherper kunnen maken :9.

Ik zat voor de F31 te kijken of DAB+ op de een of andere manier softwarematig ingeschakeld kan worden. Maar ik ben er niet achter of er hardwarematige wijzigingen moeten worden gedaan, bij eerdere modellen moest dat wel maar er zou een aanpassing zijn doorgevoerd had ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Murmandamus schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:13:
Je zou de angel eyes scherper kunnen maken :9.
Denk het niet: zijn aftermarket LED-ringen ;) en zijn überhaupt al flink fel, ze doen niet onder voor de DRL waar de meeste auto's mee zijn uitgerust.

Heb je al bekabeling en software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Ik wacht nog op de OBD2 female vanuit Hong Kong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben bezig met een E60, als daar een USB aansluiting in zit kan je daar ook een 2.5" HD op aanlsuiten ipv een USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zo'n HUD.

Want!

We hebben nu lang weekend, zal es kijken of ik 'em door de wasstraat kan halen en een paar mooie foto's voor jullie kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 07:50

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

noes schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:07:
[...]

Heb toevallig gisteren een kabel met software pakket besteld (INPA, SSS, TIS, DIS en nog een paar). Maar, ik heb een E46, zaken als camera etc. zijn gewoon niet present. Wel hoop ik de lichtsensor aan te kunnen passen dat mijn stadslichten (bij mij vervangen voor LED ringen) standaard aan gaan. Ook wil ik de auto-lock (op slot bij wegrijden) weer inschakelen: ik gooi jas en tas altijd op de achterbank. Dan merk ik ook nog wel welke features ik nog meer kan aanpassen >:)
Wat voor kabel zijn dat? En bestel je die gewoon op ebay of via een chinese website? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Lijkt me dat je daar ook veel mee kan fout doen? Of valt dat mee? Ik heb geen zin om mijn auto te 'bricken' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:07

vhal

ಠ_ಠ

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:21:

We hebben nu lang weekend, zal es kijken of ik 'em door de wasstraat kan halen en een paar mooie foto's voor jullie kan schieten.
Altijd leuk, foto's van auto's in een carwash.

/flauw ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ga dit weekend ook eens een poging doen een echte carwash foto te schieten van m'n cabrio :p
Ik had hem onlangs even snel gewassen, omdat hij echt te smerig was geworden, maar dat was zo'n haastwerkje dat het er nauwelijks beter op is geworden. Dit weekend moet hij dus weer een keer de volledige behandeling gaan krijgen, inc. een goede wax laag en een goed gereinigde kap.

Hij staat nu eerst bij de garage voor nieuwe olie (eindelijk).
ETzPliskin schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:29:
[...]

Lijkt me dat je daar ook veel mee kan fout doen? Of valt dat mee? Ik heb geen zin om mijn auto te 'bricken' :+
Ik heb die ook thuis liggen en werkt op m'n E36 matig. Maar goed, mijn E36 is ook een raar geval met z'n Amerikaanse DME die deel OBD-II is en deels niet. Bij een E46 of nieuwe zou het wel moeten werken. Wel moet je er rekening mee houden dat vanaf de E90 je weer een andere interface nodig hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door deepbass909 op 13-03-2014 10:35 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

deepbass909 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:33:
Ik heb die ook thuis liggen en werkt op m'n E36 matig. Maar goed, mijn E36 is ook een raar geval met z'n Amerikaanse DME die deel OBD-II is en deels niet. Bij een E46 of nieuwe zou het wel moeten werken. Wel moet je er rekening mee houden dat vanaf de E90 je weer een andere interface nodig hebt.
Ik heb zelf een E46, maar heb vooral schrik om iets verkeerd te doen. Ben ook aan het twijfelen om (terug) een bluetooth OBDII module aan te schaffen om te gebruiken in combinatie met Torque.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ETzPliskin schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:43:
[...]

Wat voor kabel zijn dat? En bestel je die gewoon op ebay of via een chinese website? :P
Ebay, ik heb deze besteld: http://www.ebay.nl/itm/33..._trksid=p3984.m1423.l2649

Zit zo'n beetje alle software bij die je nodig kan hebben en zou volledig geschikt moeten zijn voor mijn auto.

Weet iemand hier of de dakdragers voor de E46 verschillen met die van de nieuwere 3-series (E90/F11)? Ik heb van die mooie gaatjes in het dak waar ze inkunnen. Ik heb een 'glad' dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Met de bijgeleverde software zal je niet snel iets verkeerds kunnen doen. Je krijgt genoeg waarschuwingen als je iets potentieel schadelijk wilt gaan doen.

Met een BT dongle kan je alleen uitlezen en foutcodes in de DME resetten. Daar kan eigenlijk niks fout mee gaan.

Ik kan je deze aanraden. Niet super snel of bijzonder, wel lekker klein en werkt verder gewoon goed.

Of je moet even geduld hebben, ik heb uit betrouwbare bron (een klant van mij ;) ) vernomen dat deze in de loopt van het jaar tegen een wel heel aantrekkelijke prijs in Nederland verkocht gaat worden (waarschijnlijk tussen de €10 en €20). Dat dingetje heeft naast BT ook wifi ondersteuning, de snelste CPU die momenteel voor deze pluggen beschikbaar is (een dual core cpu die ook in GSM's wordt gebruikt) en moet veel meer kunnen dan de standaard ELM-327 pluggen.

Ik hoop zelf deze binnenkort in bezit te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

deepbass909 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:04:
Ik kan je deze aanraden. Niet super snel of bijzonder, wel lekker klein en werkt verder gewoon goed.
Die heb ik gehad, maar is helaas kapot gegaan na 3 keer gebruiken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zelf deze binnenkort in bezit te kunnen krijgen.
Hoe blijf ik op de hoogte van dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik rij er inmiddels al een jaartje mee rond en hij doet het nog uitstekend. Daarvoor had ik de bekende grote plug, met blauw/oranje opdruk, maar die zat flink in de weg in de voetenruimte :p
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:13:
[...]

Hoe blijf ik op de hoogte van dat ding?
Ik zit zelf nagenoeg eerste rang voor dit ding, dus zodra hij beschikbaar komt, weet ik dat als het goed is heel snel. Ik hoop zelfs stiekem dat ik tot de 2de testgroep mag gaan behoren (mijn klant is nu bezig met alfa-testen van het dingetje). De versie die op de markt gaat komen is namelijk een aangepaste versie van die i620 (iets andere behuizing, waardoor hij permanent ingebouwd kan worden en een iets aangepaste firmware), die nog meer moet kunnen dan een i620 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

...

Of je moet even geduld hebben, ik heb uit betrouwbare bron (een klant van mij ;) ) vernomen dat deze in de loopt van het jaar tegen een wel heel aantrekkelijke prijs in Nederland verkocht gaat worden (waarschijnlijk tussen de €10 en €20).

...
Dat ziet eruit als een moeilijke oplossing. Waarom niet gewoon een OBD2 female solderen en aansluiten op een cat5e kabel en direct aansluiten op PC? Zo'n kabeltje kost 12Eur inclusief software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Laatst online: 20-09 20:39

joskuiper

PapaCooper

Ik zit met een dilemma.
Ik ben op zoek naar nieuwe wielen voor de zomer, en het wordt 1 van de volgende:

Alpina Classic. 19" breedset. Voor 8.5J/ET20, achter 9.5J/ET25
(let wel, onderstaande foto is GEEN breedset!)
Afbeeldingslocatie: http://i1354.photobucket.com/albums/q691/Wim_Rolink/230220131708_zpsdc54b992.jpg

Alpina B7. 19" breedset. Voor 8.5J/ET20 (met spacer), achter 9.5J/ET25(met spacer)
(fotoshop op mijn eigen auto)
Afbeeldingslocatie: http://www.darudevampire.nl/fotoshop/joskuiper1.jpg

Wat is jullie mening hierover?

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Ik zelf vind die B7 set mooier eruit zien, beetje sportiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

De b7 heeft voor mij 2 nadelen t.o.v. de classic.

- De ET-waarden zijn hoger, waardoor ik spacers rondom moet plaatsen om ze net zo mooi in de kassen te laten vallen

- Bij de classic zie je duidelijk dat het een breedset is, achter een brede rand.
Dat vind ik persoonlijk erg mooi. Bij de b7 zie je niet dat het breedset is, op de brede banden na dan.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik vind ze allebei een maatje te groot ogen, 18" zou mijns inziens veel beter staan. Zeker met zoveel spaken erin vind ik beide sets erg schreeuwerig: 'kijk eens, ik heb de grootste wielen!' lijken ze te roepen. Dat gezegd hebbende: de B7 vind ik mooier, er lijkt bij die velgen wat meer zorg aan de details te zijn besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik zou de b7 nemen. Bij de classic zijn de spaken 'simpele' rechte lijnen, bij de b7 zit er meer detail in.

maar als jij de classic mooier vind moet je die nemen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

B7 vind ik ook mooier.
Weet niet precies waar je een breedset aan kunt herkennen behalve de breedte van de wielen achter :?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat dan weer wel klopt: bij deze velgen zou ik een serieuze motor verwachten. En die heb je :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Fuckit, zo'n auto is er om te werken en niet om mooi te zijn, dus bij deze een sfeerimpressie na een dagje dierentuin met twee kinders:

Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/408988286.jpg

(moeders is even in de kofferbak een luier aan het verschonen)

Die wasstraat komt wel een keer, en anders haal ik er met mooi weer wel een keer de karcher overheen :P.

Op de voorgrond: de bolide van mijn zoontje.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-03-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

RomeoJ schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:49:
B7 vind ik ook mooier.
Weet niet precies waar je een breedset aan kunt herkennen behalve de breedte van de wielen achter :?
Nou dat is vaak ook het enige.
Echter bij een (groot) aantal wielen kan je ook van de zijkant zien dat het een breedset is door bijvoorbeel een bredere rand (zoals bij de classic het geval is), of dat de velg meer concave / hol is dan de voorste wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:48:
Fuckit, zo'n auto is er om te werken en niet om mooi te zijn, dus.....
Dat klinkt niet als een liefhebber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

joskuiper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:49:
[...]

Nou dat is vaak ook het enige.
Echter bij een (groot) aantal wielen kan je ook van de zijkant zien dat het een breedset is door bijvoorbeel een bredere rand (zoals bij de classic het geval is), of dat de velg meer concave / hol is dan de voorste wielen.
Oké, dat zie ik inderdaad wel eens, die diepere holling in de achterwielen. Thanks voor de verheldering.

Morgen gaan mijn zomerwielen er weer onder, dan kan ik kijken of ik een aantal foto's van mijn BMW kan nemen voor in dit topic.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

joskuiper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:50:
[...]

Dat klinkt niet als een liefhebber?
Oh absoluut een liefhebber, maar geen poetser :P. Ik geniet vooral van het rijden!
En men wilde hier graag foto's zien maar ik ben helemaal vergeten een wasstraat op te zoeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

joskuiper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:07:
Ik zit met een dilemma.
Ik ben op zoek naar nieuwe wielen voor de zomer, en het wordt 1 van de..
Beide zijn erg gaaf! Welke look wil je bereiken? Sportief of iets ingetogen? de b7 vind ik sportiever dan de classic, maar de classic is weer wat sjieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Heren (en dames?)

Ik heb nu een OEM 16:9 MK3 navigatie in mijn E46 zitten en een CD wisselaar maar hier kunnen natuurlijk geen mp3tjes op worden gespeeld.
Graag zou ik een oplossing hier voor willen (usb,aux,bluetooth?)

Wat zou een mooie niet te dure oplossing en vrij eenvoudige oplossing zijn?
Ik ga iedergeval weer verder met googlen.

EDIT:
Zou dit werken in mijn 16:9 Mk3 navigatie dit zie ik er niet bij staan, tevens zit er bij hem een los kabeltje achter waar die het in steekt zou ik dit ook hebben of niet? Anders morgen zelf loshalen en kijken.

http://www.i6automotive.c...with-widescreen-monitors/

[ Voor 32% gewijzigd door xeoMe op 13-03-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Murmandamus schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:15:
[...]

Dat ziet eruit als een moeilijke oplossing. Waarom niet gewoon een OBD2 female solderen en aansluiten op een cat5e kabel en direct aansluiten op PC? Zo'n kabeltje kost 12Eur inclusief software.
Een paar punten waarom ik voor deze "moeilijke" oplossing ga (naast trouwens kabels voor de pc ;) )
1. Een kabel kan je niet aansluiten op je mobiel voor Torque (dé reden om een dergelijke plug te gebruiken)
2. Er is meer nodig dan alleen een OBD-II stekker, een meter of wat kabel en een stekker op de pc.

Wat betreft punt 2, OBD-II protocol werkt op 12 Volt signaal, iets wat vrijwel geen enkele pc tegenwoordig meer op de poorten heeft staan of kan verwerken. Daarnaast is een seriële poort (RS-232) steeds zeldzamer (helaas). Dus zit je vast aan een OBD-II -> USB kabel nodig, en die kosten wel iets meer dan €12.
Het één en ander is wel afhankelijk van de specifieke generatie BMW waarvoor je een kabel zoekt. Voor een E36 zit je sowieso vast aan oudere protocollen en software en die willen eigenlijk alleen lekker werken op een pc met een native RS-232 poort. Voor nieuwere BMW's is het meestal wel eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

xeoMe schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:55:
Heren (en dames?)

Ik heb nu een OEM 16:9 MK3 navigatie in mijn E46 zitten en een CD wisselaar maar hier kunnen natuurlijk geen mp3tjes op worden gespeeld.
Graag zou ik een oplossing hier voor willen (usb,aux,bluetooth?)

Wat zou een mooie niet te dure oplossing en vrij eenvoudige oplossing zijn?
Ik ga iedergeval weer verder met googlen.

EDIT:
Zou dit werken in mijn 16:9 Mk3 navigatie dit zie ik er niet bij staan, tevens zit er bij hem een los kabeltje achter waar die het in steekt zou ik dit ook hebben of niet? Anders morgen zelf loshalen en kijken.

http://www.i6automotive.c...with-widescreen-monitors/
Spotify abonnement á € 10,- / maand op je smartphone zetten en een AUX jack kabel á € 5,- kopen :).
Als je een merk-eigen carkit hebt met bluetooth zou het nog zo kunnen zijn dat de play/pause/forward van de auto ook op je telefoon werken (dat was bij mij o.a. zo op en recente Renault Megáne en de BMW).

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zelf wil ik nog voor de stereo bluetooth inbouw gaan. Dan kan je namelijk ook je spotify bedienen vanaf je stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog altijd geen fatsoenlijke chiptuning voor de F30 3.20i ED :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
En terecht, als je eco wilt betalen moet je ook maar eco rijden!

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wou jij zeggen dat de EDE versies power tekort komen dan? Net wat Floppy zegt, je kiest toch bewust voor die 20% klasse... en ik krijg hem met 20% bijtelling net zo goed dwars hoor :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:47:
Nog altijd geen fatsoenlijke chiptuning voor de F30 3.20i ED :(
Dacht dat ze bij de dealer zo konden zien dat er met de rom is gerommeld met alle gevolgen van dien (verlies garantie en waarschijnlijk een hoop gezeik met de leasemaatschappij)

Zat er ook over na te denken voor mijn E90 320d maar durf het toch niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Op het laadplaatje in de bestuurdersdeur staat (als ik het goed heb) dat de auto 1080 kilo weegt en zo'n 900 kilo mag meenemen. Heb vandaag 250 kilo grind in de kofferbak vervoerd (in zakken uiteraard) en daar leek hij geen last van te hebben.

Aangezien ik nog veel meer grind moet hebben, kan ik tot zo'n 450 kilo gaan op de achteras? Scheelt me een extra rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:06:
Op het laadplaatje in de bestuurdersdeur staat (als ik het goed heb) dat de auto 1080 kilo weegt en zo'n 900 kilo mag meenemen. Heb vandaag 250 kilo grind in de kofferbak vervoerd (in zakken uiteraard) en daar leek hij geen last van te hebben.

Aangezien ik nog veel meer grind moet hebben, kan ik tot zo'n 450 kilo gaan op de achteras? Scheelt me een extra rit.
Gooi de bank plat en laad gelijkmatig over de gehele vloer, zo voorkom je dat de achterkant extreem gaat inzakken en vervolgens bij de drempels tegen de grond aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb de versie met skiluik, ik heb nog niet goed gekeken maar volgens mij kan die niet plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Dat is inderdaad vreemd genoeg een optie bij BMW.

In dat geval kan je de achterbank daar ook voor gebruiken maar dan zou ik de zittingen wel goed beschermen en de druk zo goed mogelijk verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ik heb hem de eerste keer gewoon zo volgeladen dat ik mijn banden nog prima kon zien (dus geen overhang zoals je wel eens ziet bij mensen die met een heel gezin in een kleine sedan reizen) in plaats van de cijfers te raadplegen, uiteindelijk lag er dus 250kg in de koffer en dat reed prima.

Er past met een beetje strategisch plaatsen wel 400+ kilo aan grind in die koffer... en ik moet maar een kilometer of 3. De leren bekleding hou ik liever nog even heel en schoon, dus we gaan kijken hoe ver ik kom zonder dat hij op het oog te ver doorhangt.

Heb met een Astra H station wel eens 700 kilo tegels meegenomen (wel banken plat). Je zag niks liggen aan de buitenkant, maar aan de overhang zag je wel dat er 'iets in lag' :P. Reed overigens ook nog prima, zo'n koppelkrachtige diesel is bij zulke klusjes echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:01:
[...]

Als je een merk-eigen carkit hebt met bluetooth zou het nog zo kunnen zijn dat de play/pause/forward van de auto ook op je telefoon werken (dat was bij mij o.a. zo op en recente Renault Megáne en de BMW).
Wat doe je dan met je telefoon? Ik heb ook een bluetooth module maar weet niet goed wat ik op mijn telefoon aan moet zetten om die muziek af te spelen (met de hardwarematige knoppen van de auto als ondersteuning). Zet je dan gewoon de muziekspeler (Android) open?

Ik heb het overigens nog nooit goed uitgetest, nu gebruik ik alleen een USB-stick met muziek er op. Dacht dat de bluetooth verbinding als een soort AUX zou werken, maar ik wil graag met de knoppen van de auto switchen van nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik meld de telefoon (iPhone 4s) gewoon aan op de carkit via bluetooth. Let wel, het betreft hier geen Parrot o.i.d., gewoon een BMW-eigen systeem. En dan zet ik Spotify open op de telefoon (ik open een playlist) en druk op play. De auto pakt het van daar verder over (nummers wisselen en pauzeren via de stuurbediening).

Mijn vorige auto (Renault Megáne) had ook een merk-eigen bluetooth carkit en die pakte mijn Nokia Pureview 808 ook prima met de Symbian native Spotify client.

Ik heb geen reden om aan te nemen dat een platform eigen mediaspeler (van ofwel Android ofwel Apple) anders zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Zo dan, vandaag overstag gegaan en een setje verlagingsveren besteld: Eibach Pro Kit E2067-140.
Zou de auto net 2 of 3 cm lager mee moeten komen staan, wat vooral aan de voorkant hard nodig is:

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/photos/5/9d26497650ea-forum.jpg

Zou zo iets moeten worden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HPGS8wC.jpg

De dempers zingen het maar even uit, want omdat ik voor de conservatievere Pro Kit gegaan ben i.p.v. de Sportline, en ik toch al kortere M-sport-dempers heb, matcht het nog aardig. En als ze ooit op zijn, of ik heb er zin aan, knal ik er Billstein B12's onder oid.

Enne mensen die zeggen dat ze hun leasebak dwars krijgen liegen of kunnen veel beter rijden dan mij, want ik krijg men 330i nog niet eens dwars :+

[ Voor 20% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-03-2014 20:15 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:13:
Zo dan, vandaag overstag gegaan en een setje verlagingsveren besteld: Eibach Pro Kit E2067-140.
Zou de auto net 2 of 3 cm lager mee moeten komen staan, wat vooral aan de voorkant hard nodig is:

[afbeelding]

Zou zo iets moeten worden:

[afbeelding]

De dempers zingen het maar even uit, want omdat ik voor de conservatievere Pro Kit gegaan ben i.p.v. de Sportline, en ik toch al kortere M-sport-dempers heb, matcht het nog aardig. En als ze ooit op zijn, of ik heb er zin aan, knal ik er Billstein B12's onder oid.

Enne mensen die zeggen dat ze hun leasebak dwars krijgen liegen of kunnen veel beter rijden dan mij, want ik krijg men 330i nog niet eens dwars :+
Een 330i niet dwars krijgen? Je maakt een geintje, toch? Zelfs mijn '88 E34 had daar niet al teveel moeite mee, en dat was een 2-liter. Met deze EDE hoef ik maar een beetje scherp in te sturen met iets teveel koppel (zo rond de 3000 toeren zeg maar) en daar gaat dat kontje! De computer trekt hem vrij snel weer recht, als ik een keer echt de tijd en de plaats heb voor dat soort rijgedrag (ergens op een verlaten terrein o.i.d.) gooi ik de tractiecontrole e.d. wel een keertje uit om te kijken wat 'ie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:06:

450 kg lijkt me wat aan de hoge kant. Als je op https://ovi.rdw.nl je kenteken invult, kun je onder het tabje 'technisch' de relevante informatie vinden. Bij 'massa ledig voertuig' zie je wat de auto weegt zonder vloeistoffen/brandstof, de massa ledig voertuig is door de RDW per definitie gesteld op 100 kg minder dan de 'massa rijklaar'. Vervolgens moet je er nog een bestuurder bij optellen.

Als voorbeeld: bij mijn auto is de massa ledig voertuig 1780 kg. De auto weegt als ik er de weg mee opga, pakweg 1880 kg (massa rijklaar) plus 80 kg (bestuurder) = 1960 kg.

Als ik uitga van een - bij BMW behoorlijk realistische - aanname dat de helft van het gewicht (zonder grind) op de achteras rust, kom ik zonder lading in de bagageruimte op 980 kg.

Op de website zie je onder het kopje 'assen' de maximaal toegestane aslasten. Bij mijn auto is dat 1400 kg op de achteras. Dat betekent dat er nog 420 kg aan grind achterin mag. Aangezien mijn auto wat zwaarder is dan de 3-serie, lijkt het mij sterk dat je in jouw auto 450 kg grind achterin mag gooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

4x2

lộn xộn quá

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:13:
Of juist slechter ;)
Op snelheid bochten nemen, koppeling in, flink gas dr op, koppeling laten klappen en tegelijkertijd een slinger aan het stuur om m extra uit balans te brengen, geheid dat ie gaat (mits ASC/DSC volleduit uit staat)
Doe dat wel ergens waar je ruimte hebt, want waarschijnlijk komt ie dan vrij heftig om :+

Mn compact lukt het op die manier prima mee als het regent, droog begint ie dan alleen wat te stuiteren achter. Niet zo vreemd met die 115pk :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Technische max. massa voertuig
1940 kg

Toegestane max. massa voertuig
1940 kg

Massa rijklaar
1495 kg

Massa ledig voertuig
1395 kg

Op het typeplaatje in de deur staat inderdaad ook ~1940 kilo maximaal gewicht, maar het laadgewicht is daar veel hoger dan de RDW hier aangeeft. Op basis van deze gegevens mag ik dus zo'n ~500kg meenemen, maar dat zal inderdaad wel verdeeld over beide assen zijn. Heb ik die 250 kilo toch op het gevoel goed ingeschat vanmiddag :P.
4x2 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:34:
[...]

Of juist slechter ;)
Op snelheid bochten nemen, koppeling in, flink gas dr op, koppeling laten klappen en tegelijkertijd een slinger aan het stuur om m extra uit balans te brengen, geheid dat ie gaat (mits ASC/DSC volleduit uit staat)
Doe dat wel ergens waar je ruimte hebt, want waarschijnlijk komt ie dan vrij heftig om :+

Mn compact lukt het op die manier prima mee als het regent, droog begint ie dan alleen wat te stuiteren achter. Niet zo vreemd met die 115pk :P
Koppeling laten schieten heb je inderdaad al snel nodig bij een gebrek aan koppel, ik heb 380Nm dus gas bij in de bocht is zelfs op kurkdroog asfalt met winterbanden al genoeg, moet je wel op je piekmoment zitten (turbo op gang etc). Bij minder ideaal weer (regen of sneeuw) lukt het me zelf in een Peugeot 205 nog (maar dan heb ik de handrem nodig :+).

Ik heb een roestige 320i die op 5 cylinders liep zelfs eens achterstevoren gezet door gewoon een flauwe bocht te nemen met +- 35km/h en te vroeg op het gas te gaan (het was wél nat weer).

[ Voor 61% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:36:
Technische max. massa voertuig
1940 kg

Toegestane max. massa voertuig
1940 kg

Massa rijklaar
1495 kg

Massa ledig voertuig
1395 kg

Op het typeplaatje in de deur staat inderdaad ook ~1940 kilo maximaal gewicht, maar het laadgewicht is daar veel hoger dan de RDW hier aangeeft. Op basis van deze gegevens mag ik dus zo'n ~500kg meenemen, maar dat zal inderdaad wel verdeeld over beide assen zijn. Heb ik die 250 kilo toch op het gevoel goed ingeschat vanmiddag :P.
Dat kan ik niet helemaal volgen. De massa rijklaar is 1495 kg, dus de auto met een bestuurder erin weegt ongeveer 1575 kg. Dat betekent dat er nog ongeveer 365 kg aan lading in mag, beduidend minder dan jij noemt. De maximum aslast is bij voorwielaangedreven auto's vaak gelijk voor de vooras en de achteras, maar bij achterwielaangedreven auto's is de maximum aslast op de achteras meestal hoger dan op de vooras. Op basis daarvan zou die 250 kg grind boven de achteras behoorlijk goed geschat kunnen zijn. Als je dan ook nog een lege bijna benzinetank hebt, kun je nog twee emmers grind extra meenemen :P. Kortom: je redenatie klopt volgens mij niet helemaal, maar je conclusie is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
4x2 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:34:
[...]

Of juist slechter ;)

Zou toch makkelijk moeten kunnen met zijn 330i. Alle hulpjes uit en dan redelijk op de limiet de bocht in en dan simpelweg een goede dot gas erbij. Bij voorkeur vlak na een regenbui, dan gat het goed met een open-differentieel. Met een underpowered BMW met 100pk kan het ook hoor. Alleen dan iets meer moeite doen door bijv een scandinavian flick te doen (werkt ook goed met voorwielaangedreven autos) of plots een snelle stuurbeweging te maken richting de binnenkant bocht i.c.m. volgas en/of een snelle trap op het koppelingspedaal terwijl je volgas geeft. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door glnk op 14-03-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een open differentieel kun je toch nooit mooi driften maar dwars gaan met wat geweld wil wel maar het is niet echt mogenlijk hem onder controle te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Kan wel maar het is lastig om lange drifts te doen. Meestal is het overstuur en opvangen met een open-differentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tomatoman schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:10:
[...]

Dat kan ik niet helemaal volgen. De massa rijklaar is 1495 kg, dus de auto met een bestuurder erin weegt ongeveer 1575 kg. Dat betekent dat er nog ongeveer 365 kg aan lading in mag, beduidend minder dan jij noemt. De maximum aslast is bij voorwielaangedreven auto's vaak gelijk voor de vooras en de achteras, maar bij achterwielaangedreven auto's is de maximum aslast op de achteras meestal hoger dan op de vooras. Op basis daarvan zou die 250 kg grind boven de achteras behoorlijk goed geschat kunnen zijn. Als je dan ook nog een lege bijna benzinetank hebt, kun je nog twee emmers grind extra meenemen :P. Kortom: je redenatie klopt volgens mij niet helemaal, maar je conclusie is goed :)
Massa rijklaar is toch inclusief bestuurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

glnk schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:02:
Kan wel maar het is lastig om lange drifts te doen. Meestal is het overstuur en opvangen met een open-differentieel
Zeg maar gerust uitbreken-opvangen-nogeensopvangen-spin-stilstand, want zo gaat het de eerste keer vaak :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja en dan onderstuur > overstuur > onderstuur > overstuur > onderstuur > overstuur > onderstuur > overstuur > onderstuur > overstuur. Omdat BMW's altijd standaard ondersturen vanuit de fabriek ze zijn niet echt neutraal afgesteld, zelfs de e36 M3 had fabrieksaf meer onderstuur dan overstuur ookal had die wel een lsd.
Pagina: 1 ... 66 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.