Veel te goed weer om serieus werk te verzetten!
Situation:
2 maanden geleden van werkgever veranderd, 116d ingeleverd en sinds een goede maand een prachtige Alfa 159 2.0JTD gekocht (geen leasewagen meer).
Op zich wel vrij blij met de auto, alleen - het is geen bmw :-) Ik mis de 116d niet echt (veel te hard (17" RFT) en te rauwe motor, maar de Alfa doet mij niks...
Dus die mag de deur uit (interesse?

) en ik (mijn vriendin niet) zou graag uitkijken voor een 1 of 3 reeks.
Voorwaarden:
- Budget +- 6k
- Geen N47 motor wegens te veel problemen met ketting. Ik durf gewoon niet kijken naar een van 07-08.
- Geen DPF!
- KM maakt op zich niet zo heel veel uit, maar liefst max +-200k. Het zal vooral de staat en onderhoudshistoriek zijn dat telt.
Op autoscout.be gekeken en toch al heel wat gevonden. 118d 122pk, 120d 163pk en idem voor 3 reeks zijn allemaal te doen.
Nu, ik ken de auto's alsook de blokken. Maar ergens twijfel ik toch bij een 120d of 320d omwille van turbo + swirlflapproblemen.
Running costs zijn bijna gelijk, dus dat maakt niet uit.
Vraagje aan jullie:
100% op "safe" spelen en een x18d kopen (en dan nog chippen op die kmstand?) of x20d kopen en wat meer genieten van het extra peper.
Mijn plan was:
x18d kopen + chip (deze zijn meestal bulletproof)
x20d kopen, swirl flaps verwijderen, carterontluchting vervangen en hopen dat de turbo nog 4 jaar meegaat
Verder toch nog punten waar ik niet direct aan denk?
Een benzine daar heb ik ook aan gedacht maar een benzine-BMW drinkt te veel en is nogal sloooom.