Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.800 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Yeah, voor het "exclusieve" gevoel moet je het niet doen. Nu niet en al jaren niet.

Waar ik het altijd wel voor deed (en waar bij mij het "merk" BMW waarde heeft boven een ander objectief gezien "even goed" merk als Merc, Audi, etc.) is NIET die status (dat was niet zo met mijn 10 jaar oude e39 en is nu met mijn 6 jaar oude e93 ook niet zo), maar de focus op de rijbeleving eerst.

Waar "puristen"/liefhebbers van het merk zich een beetje zorgen om maken is dat dit een volgende stap is in een lang bezig zijnde evolutie van het merk naar "just another carmaker".

De reden waarom je schrik hebt als je ziet dat je favoriete restaurant ook meeneemburgers begint te verkopen, is niet omdat dat de "status" van je maaltijd verlaagt, maar omdat je schrik hebt dat dat de focus en bedrijfscultuur op een dergelijke manier gaat aantasten dat er na verloop van tijd (aangezien je toch in de "minderheid" bent die daar een gastronomische maaltijd komt nuttigen) geen plaats meer is voor jou.

On the other hand, als het restaurant anders niet blijft draaien... maar men mag het spijtig vinden.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

The_MAN schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat BMW nog steeds geeft om de puristen, de 2-serie (vond ik eigenlijk al bij de 1-serie beginnen) is niet voor de puristen bedoelt, daar zijn de 3 en hogere series voor. Ik zie niet in waarom dit invloed moet hebben op die modellen. Toen MB in 1997 met de voorwiel aangedreven A-klasse kwam had dit ook geen invloed op de rest. De C en hogere klassen hebben nog steeds achterwielaandrijving.

Het is inderdaad gevoel, de mensen die een 3 serie en hoger rijden/kunnen rijden, verliezen straks een stuk van hun "status" omdat iedereen een BMW kan rijden inmiddels. De goedkoopste 1 serie gaat voor net onder de €25.000 de deur uit, dat is net zo veel als een gemiddelde Golf kost. Maar die trend is al lang geleden ingezet, bij de 3-serie compact al. Heeft dat invloed gehad op de rest van de auto's? Ik denk het niet! Beter nog, de 1 serie is nog steeds een lekkere auto om te rijden en ik verwacht niets minder van de 2-serie AT.
Als een fabrikant te ver afdwaalt van zijn merkwaarden zal het ervoor zorgen dat bestaande klanten en liefhebbers van het merk zich niet meer met het merk kunnen identificeren en de oorspronkelijke merkwaarden ongeloofwaardig gaan vinden. Natuurlijk kun je dan gaan rekenen of het afbreukrisico groter is dan de inkomsten uit de productie van het nieuwe model, maar ik zie eigenlijk liever dat een fabrikant trouw is aan zijn waarden. Er zijn andere mogelijkheden om de omzet te verhogen, bijvoorbeeld door producten onder een andere merknaam op de markt te brengen. BMW heeft Mini al en 'Mini' staat al lang niet meer voor het formaat van de auto, dus waarom brengen ze hun people carriers niet onder die merknaam op de markt?

Voor een fabrikant van lux auto's die ook al decennia commerciële voertuigen zoals vrachtwagens, busjes en landbouwtrekkers maakt is de stap naar het maken van een mpv wat kleiner dan voor een fabrikant die spreuken als 'freude am fahren' of 'The ultimate driving machine' in zijn marketinguitingen gebruikt. Een 2-serie AT straalt niet bepaald uit dat hij gemaakt is om rijplezier te beleven. Het is in de eerste plaats een vervoersmiddel.

De eerste generatie 1-serie had een uitstekende reputatie wat betreft zijn rijkwaliteiten. Het ding stuurde beter dan alle andere BMW's. Het was voor alle BMW-liefhebbers duidelijk dat dit een echte BMW was gemaakt voor de bestuurder om rijplezier in te beleven. Een 2-serie AT zal ook wel leuk sturen voor een voorwielaandrijver maar daarmee zal alles wel gezegd zijn. Niemand die er een 3-serie voor zal inleveren vanwege de rijeigenschappen.

De naamgeving snap ik trouwens ook niet meer. De series met een even getal leken even te staan voor de nog meer op rijplezier gerichte tweedeurs modellen en coupé-achtigen, maar nu krijgt een busje opeens ook een even getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Femme schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:42:
[...]
De naamgeving snap ik trouwens ook niet meer. De series met een even getal leken even te staan voor de nog meer op rijplezier gerichte tweedeurs modellen en coupé-achtigen, maar nu krijgt een busje opeens ook een even getal.
Daar geef ik je helemaal gelijk in.. Ze hadden beter een nieuwe letter kunnen gebruiken, zoals Z en X ook al gebruikt worden. Deze had mooi de B2 kunnen heten ;) Sowieso, goede kans dat hier later weer derivaten van gebouwd worden, die kan je dan mooi onder één noemer houden.

Plus: als ik ooit een tweedehands 2-serie (dus de coupé) wil aanschaffen, hoop ik niet dat ik een MPV in mn zoekresultaten vind ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Afgelopen zondag was er in Top Gear een vergelijking tussen de Golf GTI en de BMW M135i. Deze gingen beiden even strak door de bocht heen doordat de golf een nieuw soort differentieel had. Dus er kunnen ook goede voorwiel aandrijvers zijn. Maar ik denk niet dat dat in de ontwerp filosofie past van de 2-serie AT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desondanks dat de M135i geen sper-differentieel heeft is hij toch wel beduidend sneller dan de MK7 Golf GTI. Of was je de rondetijden vergeten te bekijken? Gaan we weer met je vooroordelen.

En als je weer gaat zeggen van oh ja maar ze zagen er even snel uit door de bochten dat komt omdat gigantisch regende. En Jeremy door elke bocht wou driften

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Yeah, het eind van dat segment was wel geweldig. Typisch Clarkson on BMW. Zeuren en zagen maar dan toch onderhands moeten toegeven dat ze geweldig zijn en blijven.

Ok, het feit dat hij de Golf GTi niets kan verwijten qua torque steer is indrukwekkend op zich (zie ooit zijn review van de Focus RS waar hij die helemaal afmaakte op dat punt), maar het is en blijft geen RWD :)

Langs de andere kant klopt zijn punt ook wel: voor alle uses behalve hooliganisme is de Golf een véél meer sensible keus. Willen we alleen wel "sensible" zijn?

EDIT: zijn review in de sunday times van de vorige editie is ook geweldg: http://www.driving.co.uk/...eview-bmw-m135i-2012/5888

[ Voor 13% gewijzigd door DexterBelgium op 04-03-2014 16:41 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb mijn E46 coupe al een tijdje 'leeg' staan qua accu. Nu heb ik hem aan de druppellader aangesloten via de voorste polen (onder de motorkap), maar omdat het een 6-cilinder is ligt de accu in de kofferbak. Kan ik gewoon via de voorste polen opladen of via de achterkant :)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan beide dat maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:34:
Desondanks dat de M135i geen sper-differentieel heeft is hij toch wel beduidend sneller dan de MK7 Golf GTI. Of was je de rondetijden vergeten te bekijken? Gaan we weer met je vooroordelen.

En als je weer gaat zeggen van oh ja maar ze zagen er even snel uit door de bochten dat komt omdat gigantisch regende. En Jeremy door elke bocht wou driften
De 135i heeft 320pk, de GTI heeft er 230, dat is een serieus verschil. Zet de golf R (300pk, 4 motion, zelfde blok) op het TG circuit tegen een 135i en de golf zal winnen, zelfs op een droog circuit. (denk ik)

Daarentegen zal de 135i wel een pak leuker zijn om mee te rijden. Hoewel de twee tegen elkaar opgezet worden bij top gear, zijn het denk ik eigenlijk echt twee verschillende categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Yeah, true, ook in prijs serieus een andere league (hier in België toch), dus ik snap niet zo goed wat die vergelijking dan juist te zoeken had. Ik zou graag die R vs M135i eens zien, want ik weet niet of dat al een uitgemaakte zaak is, tbh (hoewel, 4motion zou het verschil wel eens kunnen maken, ben ik bang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
DexterBelgium schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:25:
Yeah, true, ook in prijs serieus een andere league (hier in België toch), dus ik snap niet zo goed wat die vergelijking dan juist te zoeken had. Ik zou graag die R vs M135i eens zien, want ik weet niet of dat al een uitgemaakte zaak is, tbh (hoewel, 4motion zou het verschil wel eens kunnen maken, ben ik bang).
Dan is de BMW nog steeds sneller op een circuit!

4Motion van VW weegt ook weer meer, en heeft een slechtere balans. Is meer gericht op comfort dan snelheid.
Zelfde zag je ook al met de VR6'jes.

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de golf R precies even snel.. Op deze tijd staat dat hij 4 seconden sneller is over de Nurburgring maar dat kan ook aan de chauffeur liggen.

http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
DexterBelgium schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:25:
Golf GTI (performance) is 33k, de R 37k en de 135i 40k, om nog maar te zwijgen over operationele kost. Duidelijk andere auto's imho.
Biker-mouse schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:45:
[...]

Dan is de BMW nog steeds sneller op een circuit!

4Motion van VW weegt ook weer meer, en heeft een slechtere balans. Is meer gericht op comfort dan snelheid.
Zelfde zag je ook al met de VR6'jes.
De R weegt 1476kg (1382kg voor de GTI), de 135i 1500kg (1590kg met xDrive) De 135i zal zeker de betere balans van de twee hebben, maar door de extra aandrijving naar achter van de R geeft de R ook een beter balans dan de GTI.
Ik zou mijn geld op de R zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 15:34
Snap ook niet waarom de A45 AMG meteen afgeserveerd werd vanwege de prijs, terwijl die ongeveer in dezelfde klasse valt als de M135i. In tegenstelling tot de GTI. A45 AMG is gewoon de hot hatch van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

We zitten hier in het grote BMW topic vol liefhebbers en kenners, ik denk dat we allemaal wel weten hoe een 320d in het zwart eruit ziet :P. Zit bruin leder interieur in, verder alles gewoon standaard. Het is de 20% EDE uitvoering uit 2011, dus het voorlaatste model.

Een collega heeft wel een foto van me geschoten bij de auto toen we vandaag bij Louwman waren, wellicht dat ik die binnenkort nog doorgemaild krijg om te showen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Gisteren begon het lampje van de olie te branden in mijn e46 320i. Aangezien ik toch naar de garage moest, meteen even naar laten kijken. Blijkt de sensor in de carter kapot te zijn :p

De e46 is wel een hel op gebied van sensoren. Eerst een vanos sensor, dan de sensor van de airbag in de passagierszetel en nu dit. Ik heb nog geen enkele sensor laten vervangen trouwens :p

Nu moeten 2 rubbers in de ophanging vervangen worden. Hopelijk valt het mee van kosten :) en blijft het bij dit voorlopig. Heb nog maar een kleine 7000km gereden met deze auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

HTT-Thalan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:18:
[...]

We zitten hier in het grote BMW topic vol liefhebbers en kenners, ik denk dat we allemaal wel weten hoe een 320d in het zwart eruit ziet :P.
Tuurlijk, maar zonder foto's blijft het ook maar zo'n droog topic. Het is juist leuk om andermans BMW te aanschouwen :)

Binnenkort zal ik ook een paar foto's van mijn BMW hier neerzetten ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:18:
[...]

We zitten hier in het grote BMW topic vol liefhebbers en kenners, ik denk dat we allemaal wel weten hoe een 320d in het zwart eruit ziet :P. Zit bruin leder interieur in, verder alles gewoon standaard. Het is de 20% EDE uitvoering uit 2011, dus het voorlaatste model.

Een collega heeft wel een foto van me geschoten bij de auto toen we vandaag bij Louwman waren, wellicht dat ik die binnenkort nog doorgemaild krijg om te showen ;).
Het is altijd wel leuk om in dit topic ipv tekst ook eens plaatjes te zien :). Daarnaast hebben we nog niet heel veel 'nieuwe' auto's voorbij zien komen. Altijd leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 10:44
Zaterdag nieuwe velgen en banden eronder zetten en de huidige ruitenwissers vervangen.

Net de verzekering en de BMW dealer gebeld om een afspraak te maken voor de reparatie van mijn BMW, hopelijk ben ik hem niet te lang kwijt of krijg ik een vervangende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ETzPliskin schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:55:

Nu moeten 2 rubbers in de ophanging vervangen worden. Hopelijk valt het mee van kosten :) en blijft het bij dit voorlopig. Heb nog maar een kleine 7000km gereden met deze auto...
Dat is een vaak voorkomend probleem heb ik ook al moeten doen, Nu heb ik powerflexrubbers die zijn een stuk sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

JaQ

Kecin schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:52:
Het is altijd wel leuk om in dit topic ipv tekst ook eens plaatjes te zien :). Daarnaast hebben we nog niet heel veel 'nieuwe' auto's voorbij zien komen. Altijd leuk!
Hij staat een beetje vies en opgepropt tussen de v50 van mijn vriendin en mijn Brera, maar om een idee te geven van de 328 die ik sinds 6 januari rij:

328 voorkant

328 achterkant

328 interrieur

met ook deze:
328 headsup

zodat je dit ziet als je (door)rijd:
headsup

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:53:
[...]

Dat is een vaak voorkomend probleem heb ik ook al moeten doen, Nu heb ik powerflexrubbers die zijn een stuk sterker.
Idd. Bij mijn e30s ook enkele keren moeten vervangen. Hopelijk kan ik binnen een jaartje ofzo overstappen naar een e9* met een 6-tal cilinders. Helaas zit ik nu nog een beetje krap bij kas :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
JaQ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:32:
[...]

Hij staat een beetje vies en opgepropt tussen de v50 van mijn vriendin en mijn Brera, maar om een idee te geven van de 328 die ik sinds 6 januari rij:
[...]
Nice 8) Mooie kleur en lekkere opties.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
AndRo555 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:44:
[...]
Golf GTI (performance) is 33k, de R 37k en de 135i 40k, om nog maar te zwijgen over operationele kost. Duidelijk andere auto's imho.
In Engeland ontlopen ze elkaar niet zoveel in prijs. Als je de golf opleukt met navigatie en leder zit je aan de 35k in ponden, BMW gaat richting de 36k met navi pro maar dan heb je wel een 6 cilinder en ga je met 120mph van het rechte stuk af als het regent, heb je een hamer nodig voor de achterpassagiers en de warhead past ook al niet in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
[...]

[afbeelding]
Nice car!

Wat is de benaming van de optie om je snelheid op je ruit te laten weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Head-Up Display (HUD).

Mooie wagen JaQ, volgens mij dezelfde kleur als mijn 1-serie. Is het Sparkling Bronze Metallic?
Erg leuk in de opties zo!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

met ook deze:
[afbeelding]

[afbeelding]
Zeer mooie auto, kleur staat ook heel erg mooi met de nieuwe snuit.
Dat HUD lijkt me ook fantastisch, kan je zoveel beter gewoon op de weg letten wanneer ze weer staan te flitsen. 328, zal wel geen lease zijn dan? Sowieso mooie collectie auto's ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het Fantoom schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:16:
Snap ook niet waarom de A45 AMG meteen afgeserveerd werd vanwege de prijs, terwijl die ongeveer in dezelfde klasse valt als de M135i. In tegenstelling tot de GTI. A45 AMG is gewoon de hot hatch van dit moment.
In Nederland is het prijsverschil niet zo groot (7,5%), in Engeland is de AMG ruim 15% duurder en je schijnt op de BMW een betere standaarduitrusting te krijgen. In NL kun je ook de xDrive-versie krijgen, dan is het prijsverschil nog kleiner. Apart is wel dat in de UK de Golf maar (omgerekend) 6k euro goedkoper is dan de BMW, terwijl het verschil in Nederland ruim 18,5k is. Leve de CO2-belasting zullen we maar zeggen :)

UK:
Mercedes A45 AMG 4Matic: £37,345
BMW M135i automaat £ 32,330
VW Golf GTI DSG: £ 27,540

NL:
Mercedes A45 AMG 4Matic: € 59.250
BMW M135i: € 55.055
VW Golf GTI DSG: € 36.590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het Fantoom schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:16:
Hj heeft 3 dingen tegen zich:
- Geen 6-cilinder
- Oude A-klasse was een oubollige mutsenbak
- We zitten hier in het grote BMW topic ;)

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:07

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:52:
Het hele verhaal van voor versus achterwielaandrijving is heel achterhaald. De reden van voorwielaangedreven auto's is namelijk dit: het is goedkoper.
Goedkoper, compacter (meer binnenruimte èn minder gewicht, dus zuiniger), en heeft een hoger rendement (wederom zuiniger). Een fwd aandrijflijn heeft ongeveer 50% minder verlies.
RagingPenguin schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:28:
[...]
De reden dat de meeste RWD auto's niet snel spinnen is dat het vaak grote/zware auto's zijn.

......
Rationeel gezien is FWD 100x beter als RWD, maar de liefhebber prefereert toch RWD. Dat zijn de echte liefhebbers :)
RWD heeft in de sneeuw een nadeel omdat je wieldruk veel lager is. Er is te weinig grip om de versnelling te krijgen die je zwaartepunt naar de achterwielen duwt.
In de sneeuw kan je uit performance oogpunt het beste een lichte fwd rijden.
Maar gewoon op de straat met een motor met veel vermogen heb je veel meer aan rwd.
En je hebt gewoon veel meer gevoel in je stuur.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

JaQ

@xares: Zoals RomeoJ zegt: HUD.

Ik heb de "kale" versie qua HUD (geen lange change warning en speed limit info). Een enorme aanrader vind ik zelf, zou niet meer zonder willen. Zeker icm bellen en navigatie is dit ideaal.

@RomeoJ + DuDePrOdUcTiOnS: Thanks. En heb inderdaad niet zo heel veel opties gemist,
Kecin schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:04:
Zeer mooie auto, kleur staat ook heel erg mooi met de nieuwe snuit.
Dat HUD lijkt me ook fantastisch, kan je zoveel beter gewoon op de weg letten wanneer ze weer staan te flitsen. 328, zal wel geen lease zijn dan? Sowieso mooie collectie auto's ;-)
Wel lease, ondanks dat ik veel (heel veel) kilometers rij. Heb deze auto sinds 6 januari en ik tik morgen de 14.000 aan :X

Het scheelt met opletten voor flitsers, maar vooral icm bellen onderwerg heb ik gemerkt. Je bent zoveel meer bezig met het verkeer om je heen.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44
HUD is zeker een hele fijne optie!
Zit standaard op mijn auto en kijk eigenlijk nooit meer naar de tellers :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de FWD vs RWD:

Wikipedia: Automobile layout

En nu niet meer over beginnen dat is buiten dit topic

HUD is trouwens zeker handig ik kijk zelf zelden naar de tellers moet ik toegeven en als ik bijvoorbeeld aan het driften ben zou het wel cool zijn om bijvoorbeeld je toeren af te kunnen lezen. Dan weet je precies wanneer je moet schakelen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Als je aan het driften bent kun je aan de toeren nauwelijks aflezen wanneer je moet schakelen.. Driften = verlies van tractie op je achterwielen. Motor klapt dus veel vaker in de toerenbegrenzer maar dat betekent niet per se dat het tijd is om te schakelen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet perse maar ik zou het wel handig vinden om te weten wanneer precies de begrenzer erin klapt want als de motor in de begrenzer zit. Dan krijgt de aandrijflijn al zo een klap dat ik het moeilijk vind om dan ook nog omhoog te schakelen. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:59:
Niet perse maar ik zou het wel handig vinden om te weten wanneer precies de begrenzer erin klapt want als de motor in de begrenzer zit. Dan krijgt de aandrijflijn al zo een klap dat ik het moeilijk vind om dan ook nog omhoog te schakelen. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Dat doe je gewoon op gehoor ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:15

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:59:
[...]

Goedkoper, compacter (meer binnenruimte èn minder gewicht, dus zuiniger), en heeft een hoger rendement (wederom zuiniger). Een fwd aandrijflijn heeft ongeveer 50% minder verlies.
[...]
Vooral in productie is fwd veel goedkoper. Het hele aandrijvingspakket (motor, versnellingsbak, diff, aandrijfassen en ophanging) wordt in één actie onder de auto gehangen, terwijl bij rwd dit meestal uit een paar stappen bestaat. Koppel dat aan de voordelen die fwd biedt op het gebied van ruimtebesparing in de auto, en de keuze is logisch als de rijeigenschappen iets minder belangrijk zijn.
RWD heeft in de sneeuw een nadeel omdat je wieldruk veel lager is. Er is te weinig grip om de versnelling te krijgen die je zwaartepunt naar de achterwielen duwt.
In de sneeuw kan je uit performance oogpunt het beste een lichte fwd rijden.
Maar gewoon op de straat met een motor met veel vermogen heb je veel meer aan rwd.
En je hebt gewoon veel meer gevoel in je stuur.
In de sneeuw wil je eigenlijk gewoon awd hebben. Fwd komt misschien wel makkelijker op gang, maar juist door de massaverplaatsing, verliezen die vaak direct grip op de voorwielen waardoor zelfs sturen een uitdaging wordt. Ik merk dat zelfs in de regen al met de Yaris van m'n vriendin. Dat ding staat dan vrij regelmatig met z'n voorwielen te tollen als je een beetje enthousiast op wilt trekken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

deepbass909 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:26:
[...]
In de sneeuw wil je eigenlijk gewoon awd hebben. Fwd komt misschien wel makkelijker op gang, maar juist door de massaverplaatsing, verliezen die vaak direct grip op de voorwielen waardoor zelfs sturen een uitdaging wordt. Ik merk dat zelfs in de regen al met de Yaris van m'n vriendin. Dat ding staat dan vrij regelmatig met z'n voorwielen te tollen als je een beetje enthousiast op wilt trekken.
Helemaal mee eens, dit merkte ik ook heel sterk bij mijn Peugeot 106 S16. Vooral als je stilstond op een wit vlak (bijv van een zebrapad of stopstreep) is het altijd slippen bij het optrekken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Met versleten banden, maar met goede banden moet je echt wel moeite doen om met wheelspin weg te rijden in zo'n auto.

[ Voor 11% gewijzigd door Het Fantoom op 06-03-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wat vinden jullie van de nieuwe X4? Ik vind het een best dik ding, alleen hat ik de velgen anders gedaan. Die waren op de persfoto's op facebook niet echt mooi. Op zo'n auto horen geen extreem open velgen, die horen onder een m4. ik bedoel oa deze foto, voor de mensen die de persfoto's op facebook niet hebben gezien:

Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/hss/storage/adam/321f45195869d56d16f1c600f30e65c7/bmw-x4.jpg

zoiets als dit vind ik onder zo'n soort auto mooier staan:

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/bmw/x3/bmw-x3-suv-terreinwagen-diesel-wit-013--68822897-Medium.jpg

wel een beetje saai, maar niet van de enorm sportieve dingen. Het is gewoon geen sportauto, die X4. Al zullen de BMW pr-lui dat natuurlijk altijd blijven vol houden. Maar die velgen zullen wel niet genoeg aandacht trekken bij die showmodellen.

[ Voor 4% gewijzigd door RagingPenguin op 06-03-2014 18:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:59
Plak er een Hyundai badge op en ik had het ook geloofd. Af-schu-we-lijk :F

En ik ben geen X-hater kun je nagaan.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
EvaluationCopy schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:38:
Plak er een Hyundai badge op en ik had het ook geloofd. Af-schu-we-lijk :F
Een Hyundai badge, met die grille? Daar trapt toch niemand in...
Duidelijk BMW design, alleen niet mooi dit keer. Maar dat geldt voor wel meer BMW's (F20, X1, 3GT, 5GT) en die worden ook verkocht.

[ Voor 19% gewijzigd door Het Fantoom op 06-03-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 12:49
Pontiac Aztek met de bof.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

De x6 vind ik dan wel stiekum leuk maar dit is weer zo'n BMW die gaatjes in het gamma moet vullen welke compleet overbodig zijn. De 3 GT is ook al zo'n geval...

Maar als het verkoopt, waarom niet. Het wachten is op een BMW busje zodat de bouwvakkers en ander gepeupel premium kunnen kleven op de linkerbaan met 2 ton aan spul in de laadbak.

@Jaq : nette auto :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Met uitzondering van de X5 heb ik het niet zo op de X serie, deze kan daar dan bij. Ik ben het echter niet eens met de kritiek op de GT serie, zowel de 3 als de 5 vind ik mooie wagens...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Die huidige X3 smoelt tenminste eindelijk eens goed.
X3 en X5 kan ik wel waarderen. De X6 is eigenlijk een absurde auto. Misschien leuk voor in de VAE ofzo…

Ben al die nieuwe modellen wel een beetje moe aan het worden… Te veel die op elkaar gaan lijken…

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Naboo schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:30:
Ben al die nieuwe modellen wel een beetje moe aan het worden… Te veel die op elkaar gaan lijken…
Ja, dat vind ik ook.

De vorige 'facelift' van de X3 vond ik ook wel erg geslaagd. De nieuwe X3 met 'kleine familie-snuit-facelift' oogt ook goed.

De X3 is pas mooi geworden vanaf dit model imo:
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2010/BMW%20X3%20Parijs%202010%20wit%201.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
RagingPenguin schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:33:
Wat vinden jullie van de nieuwe X4? Ik vind het een best dik ding, alleen hat ik de velgen anders gedaan. Die waren op de persfoto's op facebook niet echt mooi. Op zo'n auto horen geen extreem open velgen, die horen onder een m4. ik bedoel oa deze foto, voor de mensen die de persfoto's op facebook niet hebben gezien:[afbeelding]
zoiets als dit vind ik onder zo'n soort auto mooier staan:[afbeelding]
wel een beetje saai, maar niet van de enorm sportieve dingen. Het is gewoon geen sportauto, die X4. Al zullen de BMW pr-lui dat natuurlijk altijd blijven vol houden. Maar die velgen zullen wel niet genoeg aandacht trekken bij die showmodellen.
Lol, ik was aan het scrollen op Facebook toen ik die foto zag. Eerste gedachte: Oh X6, nevermind *scrollt door*. Pas nu ik jouw post lees merk ik dat het geen X6 is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

RagingPenguin schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:33:
Wat vinden jullie van de nieuwe X4? Ik vind het een best dik ding, alleen hat ik de velgen anders gedaan. Die waren op de persfoto's op facebook niet echt mooi. Op zo'n auto horen geen extreem open velgen, die horen onder een m4. ik bedoel oa deze foto, voor de mensen die de persfoto's op facebook niet hebben gezien:
Ik vind de velgen ook niet echt fraai. Het ziet er nogal ielig uit doordat de spaken aan de voorkant gepolijst zijn en de binnenkant donker gespoten is terwijl ze onder een vrij hoge / optisch zware auto staan. De velgen moeten ook gewoon veel groter en hij moet wat verlaagd worden en spoorverbreders krijgen. Standaard recept voor hoe je een BMW er mooi uit kunt laten zien.

Zo is hij een stuk beter te pruimen:

BMW X4 verlaagd + grote velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tsja. Ik vind het geen mooi ding, maar ik koop hem dus ook niet :) Blijkbaar zijn de productieprocessen tegenwoordig zo geavanceerd dat een fabrikant als BMW bijna onbeperkt verschillende modellen kan maken zonder dat de efficiency in het gedrang komt. Elke niche in de markt kan zo'n beetje opgevuld worden en dan krijg je dit soort wazige crossovers die een compromis zijn tussen verschillende soorten auto's. Als ik een dealer was zou ik wel balen want er zijn zo veel modellen dat je ze onmogelijk allemaal kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16
He, een BMW topic. Die had ik nog gemist hier. Zelf in het bezit van een M3 E46 uit 2001 sinds december 2012. Twee weken geleden de hardy schijf vervangen en de achterste schijven en blokken. Vandaag de voorschijven binnengekregen en die volgende week even monteren. Daarna binnenkort nog nieuwe banden eronder ( Michelin PS CUP 2) en dan kunnen we weer een tijdje er tegenaan en wat rondes op de Nürburgring maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Femme schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:29:
[...]

Ik vind de velgen ook niet echt fraai. Het ziet er nogal ielig uit doordat de spaken aan de voorkant gepolijst zijn en de binnenkant donker gespoten is terwijl ze onder een vrij hoge / optisch zware auto staan. De velgen moeten ook gewoon veel groter en hij moet wat verlaagd worden en spoorverbreders krijgen. Standaard recept voor hoe je een BMW er mooi uit kunt laten zien.

Zo is hij een stuk beter te pruimen:

[afbeelding]
Ik ben doorgaans geen fan van SUV's en de X5 vond ik ronduit lélijk, maar voor deze zou ik me niet schamen idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Even een vraagje in de run-flat of niet discussie.. Mijn vrouw haar 1-serie heeft achter nieuwe banden nodig op haar zomervelgen (18" 245/35). De dealer geeft aan dat er perse run-flat op moet i.v.m. zwabberen van non run-flat banden. Andere geluiden zijn juist dat de non run-flat het rijcomfort ten goede komt, omdat de banden minder stug zijn. Met regelmatig kids achterin is dit best een overweging waard. Iemand die hier persoonlijk ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik ga ervanuit dat op 18 inch er niet veel te zwabberen zal zijn (itt 16 inch). Gelijk op de E85 die met runflats op 18 inch nogal stuiterig is.

Alleen, wat gaat jouw vrouw doen bij een lekke band?

[ Voor 21% gewijzigd door bombadil op 07-03-2014 12:32 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
Ik ben ook over gegaan naar Non Runflat op mijn E90 (18" breedset).
Bevalt me tot nu toe zeer goed.

Echter wat ik met een lekke band zal gaan doen... Iemand ff een wintervelg laten brengen denk ik.
Tot op heden nog nooit een lekke band gehad :-)

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

bombadil schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:31:
Alleen, wat gaat jouw vrouw doen bij een lekke band?
nl.mark in paniek opbellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Boinkie schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:14:
He, een BMW topic. Die had ik nog gemist hier. Zelf in het bezit van een M3 E46 uit 2001 sinds december 2012. Twee weken geleden de hardy schijf vervangen en de achterste schijven en blokken. Vandaag de voorschijven binnengekregen en die volgende week even monteren. Daarna binnenkort nog nieuwe banden eronder ( Michelin PS CUP 2) en dan kunnen we weer een tijdje er tegenaan en wat rondes op de Nürburgring maken :)
Gaaf! Pics? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
nl.mark schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:27:
Even een vraagje in de run-flat of niet discussie.. Mijn vrouw haar 1-serie heeft achter nieuwe banden nodig op haar zomervelgen (18" 245/35). De dealer geeft aan dat er perse run-flat op moet i.v.m. zwabberen van non run-flat banden. Andere geluiden zijn juist dat de non run-flat het rijcomfort ten goede komt, omdat de banden minder stug zijn. Met regelmatig kids achterin is dit best een overweging waard. Iemand die hier persoonlijk ervaring mee heeft?
Zwabberen bij non-RFT? Serieus, ze bedenken bij de dealer steeds meer sprookjes. Ik heb 17" onder mijn 3 serie en ook overgestapt op non-RFT en het rijdt echt veel beter. Nu moet ik zeggen dat ik een sportonderstel heb en die al behoorlijk straf is geveerd.

Het echte nadeel is dat je bij een lekke band iemand een band moet laten brengen of de ANWB moet bellen. Maarja, hoe vaak heb je nog een lekke band? Voor mij was het de kosten en comfort waard.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
Sinds eind december 2013 ook een BMW-eigenaar. BMW 316i Sedan uit 1998. Rijd super, rij 1 op +-12/13 benzine.
Helaas kort na de aanschaf al te maken gehad met een kapotte draagarm onderweg. Beide meteen vervangen, want ik wil geen risico's lopen dat er weer eens onderweg één afbreekt.

Een paar weken kreeg ik onregelmatig warme lucht uit de auto. Een koppelstuk achter het blok die koelvloeistof moest afvoeren was afgebroken. Die vervangen, maar dat bleek het ook niet te zijn. Omdat de blazers onregelmatig gingen blazen, de warmteregelaar vervangen. De blazers blaasden wanneer ik het wilde, maar nog steeds koude lucht..

Toen de auto laatst vlak stond op droge stenen, zag ik plasjes koelvloeistof liggen, de BMW lekte dus. Na goed zoeken, kwamen we bij de pakking uit, die bleek lek te zijn. Gelukkig is mijn vader vroeger automonteur geweest en omdat we zelf nog wat ruimte hebben, heb ik samen met mijn vader het blok eraf gehaald. Toen we het kleppendeksel eraf hadden, (ik hoop dat ik het goed zeg) zagen we een gedeelte van een kopbout liggen bij het nokkenas. Toen was het al vrij snel duidelijk waarom het allemaal wat begon te lekken.

Verder alles gedemonteerd, cilinderkop laten vlakken, alles weer in elkaar geschroefd met allemaal nieuwe bouten en pakkingen en hij rijdt weer als een zonnetje :). Alleen de remleidingen nog vervangen met de apk en dan hoop ik een hele poos vooruit te kunnen!

Hier nog wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/16gafz6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2h35283.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/v8dlkz.jpg

Nu nog op zoek naar wat leuke sportvelgjes. Al eens 16" 225/55 eronder gehad, maar die waren net een slagje te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
Ze zijn wel creatief bij de dealer...

Non-RFT kan prima, zorg wel voor of reparatiesetje / thuiskomer / iemand die je kan bellen. Naar mijn mening valt er vooral veel te winnen qua comfort bij de oude E8x van voor de facelift (2007?). Daarna was de onderstel afstemming beter voor de RFTs. Blijft nog over dat de prijs behoorlijk grof is voor die dingen. Vorig jaar ook 2 nieuwe 245/35 gekocht voor bijna 800 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door JottemJ op 07-03-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Een afgebroken kopbout? Wtf, hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Radiant schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:30:
Een afgebroken kopbout? Wtf, hoe krijg je dat voor elkaar?
Tja, dat staat er niet bij vermeld. Maar de koppakkingen zijn al eens eerder vervangen, misschien oude bouten gebruikt, te strak aangedraaid, te warm geworden en toen waarschijnlijk afgebroken. Maar dat is en blijft een gokje hoe het gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
RomeoJ schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:45:
[...]

nl.mark in paniek opbellen :)
Haha, ik gok ook zoiets ja ;-)

Nee zonder gekheid.. 98% van de auto's rijdt op non run-flat en busje schuim ligt er toch wel in voor nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
U vraagt, wij draaien! :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/t1/997997_269754563164999_73970556_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/t31/476021_506946979352821_1534479869_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/l/t31/914059_603471293031753_917647827_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:59
Is dat een CSL??

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Nee, Een 2002 met CSL voorbumper en in Stahlgrau uitgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 19-09 01:03
Wow :9

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:15

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

BlackthunderAwf schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:28:
Sinds eind december 2013 ook een BMW-eigenaar. BMW 316i Sedan uit 1998. Rijd super, rij 1 op +-12/13 benzine.
Helaas kort na de aanschaf al te maken gehad met een kapotte draagarm onderweg. Beide meteen vervangen, want ik wil geen risico's lopen dat er weer eens onderweg één afbreekt.

Een paar weken kreeg ik onregelmatig warme lucht uit de auto. Een koppelstuk achter het blok die koelvloeistof moest afvoeren was afgebroken. Die vervangen, maar dat bleek het ook niet te zijn. Omdat de blazers onregelmatig gingen blazen, de warmteregelaar vervangen. De blazers blaasden wanneer ik het wilde, maar nog steeds koude lucht..

Toen de auto laatst vlak stond op droge stenen, zag ik plasjes koelvloeistof liggen, de BMW lekte dus. Na goed zoeken, kwamen we bij de pakking uit, die bleek lek te zijn. Gelukkig is mijn vader vroeger automonteur geweest en omdat we zelf nog wat ruimte hebben, heb ik samen met mijn vader het blok eraf gehaald. Toen we het kleppendeksel eraf hadden, (ik hoop dat ik het goed zeg) zagen we een gedeelte van een kopbout liggen bij het nokkenas. Toen was het al vrij snel duidelijk waarom het allemaal wat begon te lekken.

Verder alles gedemonteerd, cilinderkop laten vlakken, alles weer in elkaar geschroefd met allemaal nieuwe bouten en pakkingen en hij rijdt weer als een zonnetje :). Alleen de remleidingen nog vervangen met de apk en dan hoop ik een hele poos vooruit te kunnen!

Hier nog wat pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu nog op zoek naar wat leuke sportvelgjes. Al eens 16" 225/55 eronder gehad, maar die waren net een slagje te groot.
Voor de juiste prijs heb ik nog wel een setje style 32's in 15" liggen ;)
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-H7xkjyvlVCY/T1zaFcj2UII/AAAAAAAACg4/kVYBvvOLa5k/s800/2012-03-11%2015.22.43.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-TCN3U7EtBqE/T1OsyTBhHHI/AAAAAAAACgM/dBgUVBbDiqM/s720/2012-03-03%252017.56.49.jpg

Ik wil juist naar 16" 225/55 (style 30), ik vind de 15"-ers onder een 323i cabrio namelijk te klein/smal.

Verder, je verhaal over de kop, dat kan niet anders dan door fouten de vorige keer dat de pakking vervangen is. Alleen met oude bouten of te strak aandraaien kunnen deze breken. Maar gelukkig is de M43tuB18 (ik gok, gezien de leeftijd en model van de auto dat die motor erin ligt) een oersterk blok dat wel wat mishandeling kan weerstaan.

Dit weekend trouwens lekker met de cabrio aan de slag. De automatische antenne ligt klaar om ingebouwd te worden, spullen om m'n bijrijdersraam te fixen staat klaar, dus kom maar op met het mooie weer :)

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 07-03-2014 15:28 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
deepbass909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:27:
[...]

Voor de juiste prijs heb ik nog wel een setje style 32's in 15" liggen ;)
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik wil juist naar 16" 225/55 (style 30), ik vind de 15"-ers onder een 323i cabrio namelijk te klein/smal.

Verder, je verhaal over de kop, dat kan niet anders dan door fouten de vorige keer dat de pakking vervangen is. Alleen met oude bouten of te strak aandraaien kunnen deze breken. Maar gelukkig is de M43tuB18 (ik gok, gezien de leeftijd en model van de auto dat die motor erin ligt) een oersterk blok dat wel wat mishandeling kan weerstaan.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/14ddms3.jpg
Ze lijken sprekend op elkaar! :P Dit was dus 16" 225/55. Hoe groot/breed zijn die van jou?
Gouda is voor mij 200 km rijden, dus als ik ze van je ga overnemen, dat ze ook daadwerkelijk passen.

Ik heb niet kunnen vinden welk blok het precies is, maar het zou goed mogelijk zijn dat het inderdaad die M43 is. Hij moet het nog een aantal jaar volhouden totdat ik mijn droomauto bij elkaar gespaard heb, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Een M43B16 dan als je een 316i hebt ;) Als je even Google't vind je genoeg plaatjes. Ik heb een M43B18 in mijn cabrio, zelfde ding maar dan 1.8, niet heel snel maar wel een fijn motortje en ik hoor idd ook dat ze behoorlijk onverwoestbaar zijn :)

Van het weekend ga ik ook even kort aan de cabrio klussen (kijken of ik de elastieken wat kan spannen, dak heeft wat hulp nodig), voor de rest is hij nu helemaal goed eigenlijk.. En uiteraard lekker rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Willen jullie even heel snel ophouden met die cabrio-praat? :P Die van mij krijg ik donderdag pas terug van (o.a.) zijn automaat-revisie :'(

* Henk lurkt teveel, post te weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Heerlijk ding zeg! Die zwarte met het Zimt interieur mag er ook zijn trouwens. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
zimbab schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:05:
[...]

Heerlijk ding zeg! Die zwarte met het Zimt interieur mag er ook zijn trouwens. O+
Gelukkig, dat is mijne :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 20:31
Thanks! Nieuwe wallpaper (die laatste) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Cool! Wil hem zelf nog op canvas! Shot is van 2 november. Ideaal weer was het toen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Oh, wat een heldenbak! _/-\o_
En hij wordt ook nog eens gebruikt waarvoor hij bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Mooie M3 Boinkie! Dat Stahlgrau staat hem echt goed.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die Stahlgrau is volgens mij niet zijn auto. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 10:44
Nieuwe styling 71 velgen eronder gezet vandaag.
Meteen even een beetje gewassen aardig smerig was die al.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sA0z3Fw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IuU2GLU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ZeKIsP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OnSEJx4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fnmcbO5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:50

JdM

Humbled

Tijdens mijn reis vorige week kwam ik de volgende auto tegen, wie kan hier iets meer over vertellen, want ik heb dit nog nooit gezien namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/x10i9l.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door JdM op 08-03-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Dat lijkt mij een Ssang Young hok met BMW logo er op geplakt

Afbeeldingslocatie: http://www.carmagazine.co.uk/upload/9298/images/6SsangyongRodiuscarreview.jpg

[ Voor 120% gewijzigd door Naboo op 08-03-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:40
Haha indd, wat een pauper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

8)7 Ik dacht nog "hij zal toch niet zelf aan het plakken geslagen zijn" haha wel dus. Zelfs voor op de neus had hij het BMW logo geplaatst en het paste alsof het echt was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
JdM schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:11:
8)7 Ik dacht nog "hij zal toch niet zelf aan het plakken geslagen zijn" haha wel dus. Zelfs voor op de neus had hij het BMW logo geplaatst en het paste alsof het echt was...
zaten er ook nog nieren op of was dat te veel verbouw werk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Deze avond een stretched X6 gezien, wist niet dat het bestond, woorden schieten me te kort om te beschrijven hoe lelijk ik dat ding vond...

Beetje dit idee
http://www.autoguide.com/...ines-excess-in-video.html

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Yalopa schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:44:
Deze avond een stretched X6 gezien, wist niet dat het bestond, woorden schieten me te kort om te beschrijven hoe lelijk ik dat ding vond...

Beetje dit idee
Mja, dat zal wel custommade zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:44:

Beetje dit idee
Vrouwen echter vinden dat geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:58:
[...]

Vrouwen echter vinden dat geweldig
Hoes and Bitches ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

RagingPenguin schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:46:
[...]

zaten er ook nog nieren op of was dat te veel verbouw werk? :P
Hij had me kunnen overtuigen met een paar lexus-look achterlichten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Gisteren de velgen waar mijn zomerbanden op zitten met plasti dip zwart gemaakt. Velgen hadden (door de vorige eigenaar) de nodige beschadigingen dus dit was een goedkope manier om ze weer op te lappen :)

De originele velg:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k0HQMkv.jpg

Eerste lagen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X9v2c5r.jpg

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j7V59GB.jpg

Oude naafkap zag er niet meer uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LgJj1eh.jpg

Dus wat nieuwe gehaald bij de dealer:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zqTJBVu.jpg

En gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ksE6Z3X.jpg

Chrome rand van de nieren nog even meegepakt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ljpiDb1.jpg

En als laatste een foto hoe hij er nu bij staat :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UDslRnx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Freek schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:31:
Gisteren de velgen waar mijn zomerbanden op zitten met plasti dip zwart gemaakt. Velgen hadden (door de vorige eigenaar) de nodige beschadigingen dus dit was een goedkope manier om ze weer op te lappen :)

De originele velg:
[afbeelding]

Eerste lagen:
[afbeelding]

Resultaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En gemonteerd:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
mooi! Rood met zwarte staat altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Zou nog wel even je banden onder handen nemen met een bandenzwart.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

vhal schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:33:
Zou nog wel even je banden onder handen nemen met een bandenzwart.
Is vooral lekker goed voor de grip van je banden, die rotzooi.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
mark-k schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:40:
[...]

Is vooral lekker goed voor de grip van je banden, die rotzooi.... ;w
Eh, dat is ook voor op de wang van de band niet het loopvlak :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Bovendien slijt het na ongeveer 50 meter alweer van je band als als je erop rijdt :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Freek schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:31:

De originele velg:
[afbeelding]

Eerste lagen:
[afbeelding]

Resultaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En gemonteerd:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice!

Is dat dit spul: http://plastidip.nl/plast...asti-dip-spray-matt-black ?

Hoeveel busjes heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Yep ik had alleen een Plasti Dip 'Felgenfolie' set van 4 bussen. Zijn bijna helemaal opgegaan, komt ook doordat ik het zichtbare deel van de binnenkant ook gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Femme schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:40:
[...]
De ct200h zal ongetwijfeld voor een grote verkoopstijging hebben gezorgd.
Benzine, 14% bijtelling en wat luxer dan een Prius en Auris.
Maar die is duidelijk op zijn retour, er zijn er dit jaar 54 van verkocht en slechts 1011 in 2013.
van de BMW 3 zijn in de eerste twee maanden al 797 verkocht, 261 3GT's, 470 einzen en 527 5-ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Laatst online: 20-09 20:39

joskuiper

PapaCooper

Arfman schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:41:
Bovendien slijt het na ongeveer 50 meter alweer van je band als als je erop rijdt :D
Dan gebruik je niet het juiste spul hoor.
Kijk maar eens op www.carclean.nl bij bijvoorbeeld TuffShine.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Pagina: 1 ... 65 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.