Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.805 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

The_MAN schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:40:
[...]

Aha, "kleine" beperking... voor mij enorme beperking, zal gewoon mijn werk niet kunnen doen met een 500km actieradius :)
Eerlijk gezegd: het lijkt me verschrikkelijk om werk te hebben waar je 500 km mee moet rijden zonder tijd te hebben om accu's op te laden (lees: geen rust).
Dan zit je 8 uur per dag op de weg of zo?
Wat dat betreft zou ik een stuk liever hybride rijden: http://www.autoweek.nl/au...vehybrid-5-high-executive :D
Als je aan 500km actieradius niet genoeg hebt is het uiteraard geen optie, maar een 5-serie Activehybrid zit nog niet eens in het 20% bijtellingstarief en is in aanschaf ook nog eens duurder. Je betaalt per maand € 782 aan bijtelling. Voor de goedkoopste Tesla S betaal je maar 4% bijtelling, dat is € 124 per maand, en zelfs de duurste Tesla is nog altijd stukken goedkoper in bijtelling.

Bijna 8.000 euro verschil per jaar. Begrijp je waarom je dan gaat rekenen dat die 500 km toch het probleem niet is?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Maasluip schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:22:
[...]

Eerlijk gezegd: het lijkt me verschrikkelijk om werk te hebben waar je 500 km mee moet rijden zonder tijd te hebben om accu's op te laden (lees: geen rust).
Dan zit je 8 uur per dag op de weg of zo?

[...]

Als je aan 500km actieradius niet genoeg hebt is het uiteraard geen optie, maar een 5-serie Activehybrid zit nog niet eens in het 20% bijtellingstarief en is in aanschaf ook nog eens duurder. Je betaalt per maand € 782 aan bijtelling. Voor de goedkoopste Tesla S betaal je maar 4% bijtelling, dat is € 124 per maand, en zelfs de duurste Tesla is nog altijd stukken goedkoper in bijtelling.

Bijna 8.000 euro verschil per jaar. Begrijp je waarom je dan gaat rekenen dat die 500 km toch het probleem niet is?
Tja, zit niet elke dag boven 500km rijden natuurlijk, maar sowieso, die 500km zou ik in DE natuurlijk zeker niet halen. Ik zou niet eens mijn familie in NL kunnen bezoeken, dat is 670km enkele reis...

Over de bijtelling: uiteraard, bijtellen over een 5-serie is niet leuk... maar een weekendje weg naar Berlijn met een Tesla S haal je ook niet, het niet bijtellen zou bij mij niet opwegen tegen de nadelen van de radius. Heb je eindelijke een auto met erg weinig bijtelling, kom je vervolgens bijna nergens of moet je verplichte stops inplannen :(

De 5-serie Active Hybrid is uiteraard niet gekozen als alternatief, was gewoon een van de leukste hybrides die ik zo snel vond :)

(Ik vraag me serieus af of ik de 340km retour reis naar het vliegveld zal halen met de Tesla S, zo'n 100 km is Deutsche Autobahn zonder limiet... opladen op het vliegveld in Berlijn is niet mogelijk, in ieder geval niet op de parkeerplaats)

[ Voor 7% gewijzigd door The_MAN op 06-02-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

The_MAN schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:28:
[...]

Tja, zit niet elke dag boven 500km rijden natuurlijk, maar sowieso, die 500km zou ik in DE natuurlijk zeker niet halen. Ik zou niet eens mijn familie in NL kunnen bezoeken, dat is 670km enkele reis...

Over de bijtelling: uiteraard, bijtellen over een 5-serie is niet leuk... maar een weekendje weg naar Berlijn met een Tesla S haal je ook niet, het niet bijtellen zou bij mij niet opwegen tegen de nadelen van de radius. Heb je eindelijke een auto met erg weinig bijtelling, kom je vervolgens bijna nergens of moet je verplichte stops inplannen :(
Een elektrische auto, zelfs met de range van een Tesla Model S, is momenteel nu eenmaal voor niet voor ieder gebruik geschikt. Als je vaak afstanden groter dan 400 km moet afleggen en daarbij gaan mogelijkheden hebt om tussentijds op te laden is een auto met een brandstofmotor beter. Elektrisch rijden is wel goed te doen als je op vaste locaties werkt waar opgeladen kan worden en die binnen de range van het voertuig liggen. Voor incidentele lange ritten zijn er vaak goede alternatieven zoals openbaar vervoer of het lenen of huren van een andere auto. Ik geloof dat BMW de mogelijk biedt aan eigenaren van een i3 om af en toe een benzine- of dieselgestookte BMW te huren.

Ik ben verder wel benieuwd naar de ervaringen met de Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Tomatoman schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:01:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, bij mijn auto krijg ik een foutmelding dat internetdiensten in dit land (Nederland) niet beschikbaar zijn. Diensten zoals Google Local Search werken wel. Ook bij de diverse leen-BMW's die ik de laatste tijd heb gehad werkte internet niet.
Internet valt onder het ConnectedDrive-abonnement. De dealer vertelde dat dit zo rond de € 300,- eenmalig zou kosten en € 75,- p/j. Dat ga ik dus mooi niet doen, wel heel erg jammer dat dit soort dingen weer onder een abonnement vallen..

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Femme schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:40:
[...]

Een elektrische auto, zelfs met de range van een Tesla Model S, is momenteel nu eenmaal voor niet voor ieder gebruik geschikt. Als je vaak afstanden groter dan 400 km moet afleggen en daarbij gaan mogelijkheden hebt om tussentijds op te laden is een auto met een brandstofmotor beter. Elektrisch rijden is wel goed te doen als je op vaste locaties werkt waar opgeladen kan worden en die binnen de range van het voertuig liggen. Voor incidentele lange ritten zijn er vaak goede alternatieven zoals openbaar vervoer of het lenen of huren van een andere auto. Ik geloof dat BMW de mogelijk biedt aan eigenaren van een i3 om af en toe een benzine- of dieselgestookte BMW te huren.

Ik ben verder wel benieuwd naar de ervaringen met de Tesla.
Uiteraard, maar het voordeel van lage bijtelling op de Tesla ben je op deze manier kwijt aan de nadelen dat je hem privé maar beperkt kan gebruiken. Waar bij veel mensen de lease auto een leuke aanvulling is vanwege de "gratis" verre ritten op bijv. vakantie of weekendjes weg, raak je dit voordeel voor een groot deel kwijt met een elektrische auto. Hoewel een aanbieding voor x aantal dagen per jaar een gratis huurauto hierin kan compenseren, weegt het zeker niet op tegen de vrijheid van een niet-elektrische auto. Maar dat is ook persoonlijk uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Ik denk dat je het aantal verre ritten van de gemiddelde persoon onderschat. Ik durf te stellen dat buiten het 1 keer per jaar op en neer naar vakantie in Zuid-Frankrijk er weinig mensen meer dan 500km op één dag rijden in Nederland.

Misschien komt dat een wintersport bij maar voor veel mensen in een range van 450km voldoende. En dan ben je met 1 of 2 keer huren van een andere auto echt veeeeel goedkoper uit.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:46

Tomatoman

Fulltime prutser

RomeoJ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:59:
[...]

Internet valt onder het ConnectedDrive-abonnement. De dealer vertelde dat dit zo rond de € 300,- eenmalig zou kosten en € 75,- p/j. Dat ga ik dus mooi niet doen, wel heel erg jammer dat dit soort dingen weer onder een abonnement vallen..
Dat snap ik, maar bij alle diensten - inclusief internet - staat bij mij dat de dienst beschikbaar is. Bovendien maken andere diensten zoals het weerbericht en Google Local Search gebruik van dezelfde internetverbinding. Toch?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

MrFl0ppY schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:48:
Ik denk dat je het aantal verre ritten van de gemiddelde persoon onderschat. Ik durf te stellen dat buiten het 1 keer per jaar op en neer naar vakantie in Zuid-Frankrijk er weinig mensen meer dan 500km op één dag rijden in Nederland.

Misschien komt dat een wintersport bij maar voor veel mensen in een range van 450km voldoende. En dan ben je met 1 of 2 keer huren van een andere auto echt veeeeel goedkoper uit.
Tussen Nederland en Geneve staat zelfs al een keten snelladers waar je in 30min. je Tesla volgeladen hebt, even koffietje doen en weer verder rijden. Dit laadpalennetwerk wordt snel uitgebreid.

In de Elsevier van afgelopen week staat een groot stuk over de Tesla Roadster S.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

The_MAN schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:01:
[...]

Uiteraard, maar het voordeel van lage bijtelling op de Tesla ben je op deze manier kwijt aan de nadelen dat je hem privé maar beperkt kan gebruiken. Waar bij veel mensen de lease auto een leuke aanvulling is vanwege de "gratis" verre ritten op bijv. vakantie of weekendjes weg, raak je dit voordeel voor een groot deel kwijt met een elektrische auto. Hoewel een aanbieding voor x aantal dagen per jaar een gratis huurauto hierin kan compenseren, weegt het zeker niet op tegen de vrijheid van een niet-elektrische auto. Maar dat is ook persoonlijk uiteraard.
Wie rijdt er nog naar de bestemming als je met het vliegtuig kan en een auto kan huren op bestemming?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bij de Opel Ampera kreeg je toch geloof ik ook 3 weken per jaar beschikking over een auto op Diesel zodat je op vakantie kon? Zou me niet verbazen wanneer bijv. een Tesla (of leasemaatschappij) ook zo'n soort regeling heeft. Verder kan je natuurlijk makkelijk met auto ruilen voor twee weekjes binnen het bedrijf. Denk dat er genoeg mensen staan te springen om twee weken een Tesla tot hun beschikking te hebben :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:39

mambo No5

Bad Apple?

Touchdomex schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Wie rijdt er nog naar de bestemming als je met het vliegtuig kan en een auto kan huren op bestemming?
* mambo No5 steekt hand op. Rijden naar de bestemming (binnen bepaalde grenzen natuurlijk) is voor mij part of the fun. 2 Jaar terug een slordige 4400 Km afgetikt in een retourtje Kroatië en afgelopen zomer ook iets van 2300 Km gedaan retour Hongarije via Oostenrijk. :Y

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:12
[...]

Mensen die graag autorijden en die het heerlijk vinden om in etappes op deels b-wegen naar bv. Spanje af te zakken?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

[...]

Yup. En groot deel van het plezier is dan ook in je eigen auto bijv. Noorwegen of Zweden door te crossen, zoals ik afgelopen 2 jaar gedaan heb en dit jaar ook zeker weer zal gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Kecin schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:07:
Bij de Opel Ampera kreeg je toch geloof ik ook 3 weken per jaar beschikking over een auto op Diesel zodat je op vakantie kon? Zou me niet verbazen wanneer bijv. een Tesla (of leasemaatschappij) ook zo'n soort regeling heeft. Verder kan je natuurlijk makkelijk met auto ruilen voor twee weekjes binnen het bedrijf. Denk dat er genoeg mensen staan te springen om twee weken een Tesla tot hun beschikking te hebben :)
Dan gaat bij mij de lol eral af als ik rekening mee moet houden om mijn auto te wisselen, die staat voor de deur en daar stap ik in als ik wil, wanneer ik wil, waar ik naartoe wil. Dat is zijn hele doel, hij moet het ook 365 dagen van het jaar doen, zonder dat ik ergens rekening mee moet houden. Vandaar een BMW ;)
MrFl0ppY schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:48:

Mijn idee is dat mensen die een Tesla Model S kunnen leasen vaker dan 1x per jaar ergens naar toe gaan, maar uiteraard zijn er mensen waar dit voor werkt, voor mij in ieder geval niet.

[ Voor 37% gewijzigd door The_MAN op 06-02-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44
RomeoJ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:59:
[...]

Gewoon lekker je Phone koppelen aan de auto en gebruik je die als internet gateway ;)
Werkte voor mij in een leen 3-serie een jaar geleden wel met de CIC gewoon tel aankoppelen en klaar, en als je wil kan je ook nog de BMW App gebruiken op een iPhone mits je die hebt.
Kecin schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:07:
Ampera gaat gewoon benzine in hoor, dus zolang je tankt kom je overal :+

[ Voor 32% gewijzigd door Mixpower op 06-02-2014 16:53 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Foutje :+

[ Voor 97% gewijzigd door Mixpower op 06-02-2014 16:52 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

The_MAN schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:23:
[...]

Dan gaat bij mij de lol eral af als ik rekening mee moet houden om mijn auto te wisselen, die staat voor de deur en daar stap ik in als ik wil, wanneer ik wil, waar ik naartoe wil. Dat is zijn hele doel, hij moet het ook 365 dagen van het jaar doen, zonder dat ik ergens rekening mee moet houden. Vandaar een BMW ;)
Als je je Tesla thuis kunt laden op krachtstroom heb je praktisch altijd een auto voor de deur staan met een range van +400 km. Dat lijkt me erg relaxed. Niet meer tanken, alleen nog maar stekkers inpluggen. Het idee dat je met een Tesla aan huis gekluisterd zit omdat je een paar keer per jaar meer dan 400km aan één stuk rijdt zit meer in de hoofden van mensen dan dat het een reeël probleem is. Ik ga ook niet full time in een bus rijden omdat ik paar keer per jaar wat grote spullen moet transporteren. De oplossing ontwikkelt zich bovendien razendsnel. Volgend jaar wil Tesla een Europees netwerk van superchargers gereed hebben en de laadpalen schieten ook als paddenstoelen uit de grond.

De Model S heeft tevens het voordeel van lagere verbruikskosten. Dit wordt op de langere termijn nog leuker als je de energie zelf kunt opwekken.

Een Tesla is ook niets voor mij maar dat komt meer omdat een auto voor mij niet meer zo belangrijk is. Ik rij voornamelijk auto om bij winkels, familie en het station te komen. Als ik er dagelijks mee naar Amsterdam zou rijden (250km per dag) zou ik er prima mee uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Femme schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:58:
[...]

Als je je Tesla thuis kunt laden op krachtstroom heb je praktisch altijd een auto voor de deur staan met een range van +400 km. Dat lijkt me erg relaxed. Niet meer tanken, alleen nog maar stekkers inpluggen. Het idee dat je met een Tesla aan huis gekluisterd zit omdat je een paar keer per jaar meer dan 400km aan één stuk rijdt zit meer in de hoofden van mensen dan dat het een reeël probleem is. Ik ga ook niet full time in een bus rijden omdat ik paar keer per jaar wat grote spullen moet transporteren. De oplossing ontwikkelt zich bovendien razendsnel. Volgend jaar wil Tesla een Europees netwerk van superchargers gereed hebben en de laadpalen schieten ook als paddenstoelen uit de grond.

De Model S heeft tevens het voordeel van lagere verbruikskosten. Dit wordt op de langere termijn nog leuker als je de energie zelf kunt opwekken.

Een Tesla is ook niets voor mij maar dat komt meer omdat een auto voor mij niet meer zo belangrijk is. Ik rij voornamelijk auto om bij winkels, familie en het station te komen. Als ik er dagelijks mee naar Amsterdam zou rijden (250km per dag) zou ik er prima mee uit de voeten kunnen.
Ben het met je eens dat het voor woon-werk ideaal is, voor mij alleen niet. Ik ben dan ook geen doorsnee auto gebruiker, voor mij werkt het niet, voor vele anderen vast wel. Ik rij 35.000km per jaar, waarvan misschien 1000km woon-werk verkeer. Woon nu in Polen met familie in NL, later dit jaar weer in NL met familie in Polen. Die range zou voor mij gewoon een enorm probleem zijn. Maar als ik elke dag 2x 100km op en neer naar werk moest zou het heel anders zijn. Zit erover te denken mijn vrouw een i3 proberen aan te smeren, hoewel dat moeilijk gaat worden zou dat ideaal zijn straks voor woon-werk verkeer.

Toch zal maar hooguit 1 van de 2 auto's elektrisch zijn, als er 1 komt. De 2e als back-up laat maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Tomatoman schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:49:
[...]

Dat snap ik, maar bij alle diensten - inclusief internet - staat bij mij dat de dienst beschikbaar is. Bovendien maken andere diensten zoals het weerbericht en Google Local Search gebruik van dezelfde internetverbinding. Toch?
Dat staat er bij mij ook wanneer ik de diensten actualiseer, echter krijg ik een foutmelding als ik internet wil opstarten: dezelfde als jij in je voorgaande bericht schreef.

@Mixpower: heb ik ook zo ingesteld. Via bluetooth zie ik dat de internet-hotspot actief is wanneer ik de diensten actualiseer. Vind het ook vreemd dat daarvoor een abonnement voor nodig is, maar dit is wat ik te horen kreeg van de dealer.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Specifiek voor mijn gebruiksscenario is de Tesla meer dan geschikt. Ik heb vaste werkplekken in Amsterdam en Brussel en op beide plekken gelegenheid om op te laden. Thuis laat ik m'n aansluiting upgraden naar 400V zodat daar ook een 11Kw-laadpaal gemonteerd kan worden. Daarmee kan ik vrijwel altijd met een volle accu aan de reis beginnen, bij een compleet lege accu duurt het zo'n 8 uur om hem vol te krijgen. Voor noodgevallen zit er een Supercharger op mijn route naar België. De range van de Tesla is groot genoeg om ook zonder laden heen en terug te rijden naar Brussel. Ik heb geen familie of vrienden op grote afstand wonen (grootste afstand is ±110 km enkele reis) en doe eigenlijk nooit stedentrips per auto. Bovendien heeft mijn vrouw een leaseauto die wel op diesel rijdt, dus zonder mobiliteit zitten we nooit.

Langere reizen per auto zijn inderdaad niet mogelijk zolang het supercharger-netwerk verrre van dekkend is of er zekerheid is dat je op de bestemming kunt laden maar dat wordt in rap tempo beter. Veel leasemaatschappijen bieden verder pakketten aan waarbij je een aantal weken per jaar de beschikking kunt krijgen over een vakantie-auto, en anders is er altijd nog autohuur. Als je op jaarbasis etterlijke duizenden euro's aan netto bijtelling kunt besparen kom je daar nog altijd zeer gunstig uit. De uitvoering die ik ga rijden kost nog geen 150 euro aan netto bijtelling per maand (die overigens vervalt vanwege de eigen bijdrage voor privegebruik die ik aan mijn werkgever moet betalen maar stel). Een 5-serie met gelijkwaardige prestaties van 80 mille zou per maand ruim 860 euro kosten. Voor dik 8 mille per jaar kan ik wel een paar weken een auto huren mocht het echt nodig zijn - hell, van dat verschil kun je een keer extra op vakantie naar een tropisch eiland :P

Ook qua running costs zijn de voordelen aanzienlijk. Als je op laagtarief laadt kost een volle 'tank' die goed is voor 400-450 km je ongeveer 17-18 euro. Dat is ongeveer een kwart van wat je zou betalen voor de benzine in een auto die dezelfde prestaties levert. Dat maakt de leaseprijs ook nog eens relatief aantrekkelijk omdat je niet met enorme brandstofvoorschotten geconfronteerd wordt.

Vanwege de beperkte beschikbaarheid van laadpunten en de lange laadtijd is de elektrische auto niet geschikt voor iedereen - of in ieder geval voor het gedrag dat je gewend bent - maar Femme heeft gelijk als hij stelt dat het voor een deel ook bij mensen tussen de oren zit. Met een range van 200-250 kilometer tussen vaste plekken is voor het gros van de automobilisten uitstekend te leven met een volledig elektrische auto. Er is wat beperkender dan op brandstof rijden maar zeg nu zelf, hoe vaak komt het nu echt voor dat je op een middag besluit een tas en je vriendin achterin te smijten en naar Parijs te knallen :) Als je die vrijheid wil zul je nog een jaartje of wat moeten wachten.

Voor de prive-rijder is de Tesla op dit moment inderdaad niet echt interessant. De fiscale voordelen zijn niet zo relevant en je moet het dus vooral hebben van de lage running costs. De hoogte van de afschrijving en de levensduur van het accupakket zijn op dit moment nog onzekere factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Daniel schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:44:
Specifiek voor mijn gebruiksscenario is de Tesla meer dan geschikt. Ik heb vaste werkplekken in Amsterdam en Brussel en op beide plekken gelegenheid om op te laden. Thuis laat ik m'n aansluiting upgraden naar 400V zodat daar ook een 11Kw-laadpaal gemonteerd kan worden. Daarmee kan ik vrijwel altijd met een volle accu aan de reis beginnen, bij een compleet lege accu duurt het zo'n 8 uur om hem vol te krijgen. Voor noodgevallen zit er een Supercharger op mijn route naar België. De range van de Tesla is groot genoeg om ook zonder laden heen en terug te rijden naar Brussel. Ik heb geen familie of vrienden op grote afstand wonen (grootste afstand is ±110 km enkele reis) en doe eigenlijk nooit stedentrips per auto. Bovendien heeft mijn vrouw een leaseauto die wel op diesel rijdt, dus zonder mobiliteit zitten we nooit.

Langere reizen per auto zijn inderdaad niet mogelijk zolang het supercharger-netwerk verrre van dekkend is of er zekerheid is dat je op de bestemming kunt laden maar dat wordt in rap tempo beter. Veel leasemaatschappijen bieden verder pakketten aan waarbij je een aantal weken per jaar de beschikking kunt krijgen over een vakantie-auto, en anders is er altijd nog autohuur. Als je op jaarbasis etterlijke duizenden euro's aan netto bijtelling kunt besparen kom je daar nog altijd zeer gunstig uit. De uitvoering die ik ga rijden kost nog geen 150 euro aan netto bijtelling per maand (die overigens vervalt vanwege de eigen bijdrage voor privegebruik die ik aan mijn werkgever moet betalen maar stel). Een 5-serie met gelijkwaardige prestaties van 80 mille zou per maand ruim 860 euro kosten. Voor dik 8 mille per jaar kan ik wel een paar weken een auto huren mocht het echt nodig zijn - hell, van dat verschil kun je een keer extra op vakantie naar een tropisch eiland :P

Ook qua running costs zijn de voordelen aanzienlijk. Als je op laagtarief laadt kost een volle 'tank' die goed is voor 400-450 km je ongeveer 17-18 euro. Dat is ongeveer een kwart van wat je zou betalen voor de benzine in een auto die dezelfde prestaties levert. Dat maakt de leaseprijs ook nog eens relatief aantrekkelijk omdat je niet met enorme brandstofvoorschotten geconfronteerd wordt.

Vanwege de beperkte beschikbaarheid van laadpunten en de lange laadtijd is de elektrische auto niet geschikt voor iedereen - of in ieder geval voor het gedrag dat je gewend bent - maar Femme heeft gelijk als hij stelt dat het voor een deel ook bij mensen tussen de oren zit. Met een range van 200-250 kilometer tussen vaste plekken is voor het gros van de automobilisten uitstekend te leven met een volledig elektrische auto. Er is wat beperkender dan op brandstof rijden maar zeg nu zelf, hoe vaak komt het nu echt voor dat je op een middag besluit een tas en je vriendin achterin te smijten en naar Parijs te knallen :) Als je die vrijheid wil zul je nog een jaartje of wat moeten wachten.

Voor de prive-rijder is de Tesla op dit moment inderdaad niet echt interessant. De fiscale voordelen zijn niet zo relevant en je moet het dus vooral hebben van de lage running costs. De hoogte van de afschrijving en de levensduur van het accupakket zijn op dit moment nog onzekere factoren.
Nou ben ik vooral geïnteresseerd in 2 dingen:

1. Zou je het ook hebben gedaan als je vrouw geen lease diesel had?
2. Wie betaald de stroom die er thuis in gaat? Wordt dat gewoon netto vergoed neem ik aan?

Ik zou zelf trouwens ook nooit 800 netto per maand neerleggen voor een 5-serie, als er bijgeteld zou moeten worden, dan zou ik voor maximaal een 320 EDE gaan. De Nederlandse overheid heeft autorijden wat dat betreft mooi verkloot...

Met jouw scenario is het inderdaad een super uitkomst, laden bij je werk en altijd nog een auto achter de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:48

mr_petit

opperprutser

Voor wat je aan bijtelling uitspaart kan je er een leuke auto voor erbij naasthouden, zeker als je in die klasse least. En dat is dan je eigen auto/eigen bezit.
Dus als je het zou kunnen laten werken kan het heel aantrekkelijk zijn. Genoeg mensen die in een outlander phev rijden.
Maar het is natuurlijk wel een vorm van discriminatie. Alleen zakelijk werkt het.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
mr_petit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:47:
Voor wat je aan bijtelling uitspaart kan je er een leuke auto voor erbij naasthouden, zeker als je in die klasse least. En dat is dan je eigen auto/eigen bezit.
Dus als je het zou kunnen laten werken kan het heel aantrekkelijk zijn. Genoeg mensen die in een outlander phev rijden.
Maar het is natuurlijk wel een vorm van discriminatie. Alleen zakelijk werkt het.
Behalve dat je dat geld niet aan het begin van je leasetermijn krijgt, maar uitspaart over 4 jaar (of je looptijd), dus dat moet je maar eerst van tevoren ophoesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Je zou ook een financiering kunnen gebruiken en die afbetalen met de besparing uit de bijtelling (goed, die gaat ook jaarlijks natuurlijk).
Maar als je dergelijke 50mille+ auto's normaal least (met dus in het verleden 25% bijtelling), dan heb je vast ook wel een spaarcentje. Ik wel tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
mr_petit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:03:
Je zou ook een financiering kunnen gebruiken en die afbetalen met de besparing uit de bijtelling (goed, die gaat ook jaarlijks natuurlijk).
Maar als je dergelijke 50mille+ auto's normaal least (met dus in het verleden 25% bijtelling), dan heb je vast ook wel een spaarcentje. Ik wel tenminste.
Dan nog, als je er een auto bijneemt is het hele voordeel van de lage bijtelling weg... Dan kan je net zo goed een dure auto leasen en die niet privé rijden, heb je geen bijtelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

En dan privé lopen ofzo? Ik begrijp je punt even niet.
Het ging erom dat je met een ev nog steeds niet zo flexibel bent als met een normale auto. Maar als je dat ding zakelijk rijdt zijn de voordelen zó groot dat je daarvan rustig een wat meer modale auto (evt gebruikt) ernaast bij kan nemen.

En geen bijtelling betekent kilometerregistratie, en dat kan soms veel werk zijn (afhankelijk van de situatie), en dus tijd kosten. Daar zit niet iedereen op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
The_MAN schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:40:

Nou ben ik vooral geïnteresseerd in 2 dingen:

1. Zou je het ook hebben gedaan als je vrouw geen lease diesel had?
2. Wie betaald de stroom die er thuis in gaat? Wordt dat gewoon netto vergoed neem ik aan?

Ik zou zelf trouwens ook nooit 800 netto per maand neerleggen voor een 5-serie, als er bijgeteld zou moeten worden, dan zou ik voor maximaal een 320 EDE gaan. De Nederlandse overheid heeft autorijden wat dat betreft mooi verkloot...

Met jouw scenario is het inderdaad een super uitkomst, laden bij je werk en altijd nog een auto achter de hand!
Als mijn vrouw geen auto had zou ik dit denk ik niet doen...de beperkingen zijn voor mijn gebruik te overzien maar als het echt je enige auto is kan dat knap lastig zijn.

Ik weet nog niet precies hoe het gaat lopen maar je kunt een laadpaal thuis meeleasen of zelf aanschaffen. Via de laadpas die je krijgt wordt het verbruik geregistreerd en de kosten worden dan weer via de leasemaatschappij of je werkgever teruggestort. Als je energiebedrijf een slimme meter heeft geinstalleerd is het dikwijls ook mogelijk om het verbruik via de laadpaal direct af te rekenen, dus dan merk je er helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
mr_petit schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:47:
En dan privé lopen ofzo? Ik begrijp je punt even niet.
Het ging erom dat je met een ev nog steeds niet zo flexibel bent als met een normale auto. Maar als je dat ding zakelijk rijdt zijn de voordelen zó groot dat je daarvan rustig een wat meer modale auto (evt gebruikt) ernaast bij kan nemen.

En geen bijtelling betekent kilometerregistratie, en dat kan soms veel werk zijn (afhankelijk van de situatie), en dus tijd kosten. Daar zit niet iedereen op te wachten.
Wat ik bedoelde is als je een auto erbij neemt voor de dingen die je niet met je elektrische auto kan doen, kan je net zo goed je lease auto alleen zakelijk rijden, heb je helemaal geen bijtelling en kan je je privé kilometers met die 2e auto rijden. Een 2e auto nemen van het geld wat je bespaard met bijtelling is natuurlijk waardeloos, je betaald er dan alles voor en bent de besparing zo weer kwijt.

Kilometerregistratie stelt niets voor, daar heb je kastjes voor die alles netjes voor je registreren, of een app op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat laatste is een kwestie van mening, en hangt af van de situatie en hoe het gebruikt wordt. Zakelijk rijden voor een baas is wat anders (beperkt zich voornamelijk tot afspraken) dan als eigen ondernemer bijvoorbeeld.
Ook zijn die 'kastjes' vaak niet helemaal nauwkeurig. Eigen ervaring.
Voor prive kilometervergoeding goed genoeg, maar bijtellingsregistratie is dat lastig. 4x op en neer naar de bouwmarkt per dag, inkopen doen bij de makro, bij een transporteur goederen ophalen en naar een andere transporteur weer goederen wegbrengen etc etc. Dat soort spul. Per rit moet wel aantoonbaar zijn naar welke zakenrelatie je reed etc. Dat betekent dus huisnummer-klant. Dat komt niet uit de gps.
En even naar het postkantoor om een pakje af te leveren wordt doorgaans geregistreerd als 1 rit (want te korte pauze). Dat moet dus naderhand gecorrigeerd worden (dus moet je toch al je ritten met de hand nalopen)
Niet onmogelijk om op te geven/registreren, maar rompslomp. Vind ik althans. Dus leg je als eigen baas je prijzen/km vergoeding zo hoog dat de klant die bijtelling uiteindelijk ook betaalt ;)

Maar het grote verschil is dat als je een 2e auto erbij neemt, dan is dat jouw auto. En voor die 800 netto/maand kan je een hele leuke auto kopen en rijden. Denk je ook niet?
Of vind jij een auto van je baas hetzelfde als je eigen auto?

Het gaat ook niet om het besparen danwel hoeveel die besparing is, maar wat je krijgt voor je geld.

[ Voor 53% gewijzigd door mr_petit op 06-02-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die hier navigatie business hebben en muziek luisteren via USB aansluiting?

Ik kan bij mij perfect en stick of een Android device in de juiste USB modus (en niet de n4 of n5, ik moet terug naar Galaxy Nexus hiervoor) inpluggen en die muziek beluisteren. Onderaan de pagina na selectie device selecteer ik "weergave starten" met idrive en ik ben vertrokken. Dit is in mijn x3 20d (f nog iets reeks niet de oudere e).

Bij m'n vriendin haar 318d (paar weken oud) daarentegen, die ook navigatie business heeft en dus ook die aansluiting, werkt datzelfde device op exact dezelfde manier niet. We zien wel muziek maar het "weergave starten" item selecteren of een enkel nummer heeft geen effect. Met een andere USB stick zelfde probleem.

Ik probeer vanavond voor de zekerheid nog met zelfde USB stick maar ik vermoed dat het probleem elders zit.

Is er ergens een instelling die we missen? Radio en media hebben zelfde volume instelling?

Ook hoor ik van collega dat hij over bluetooth muziek kan luisteren. Hij heeft wel ios dus mogelijk Apple alleen? Bellen lukt. Muziek zou ik niet weten hoe in te stellen op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat die Tesla betreft. Dikke proficiat voor de nieuwe eigenaar!

Ik heb zelf ook getwijfeld maar was toen nog enkel preorder te plaatsen en heb het risico niet durven nemen. Ondertussen zijn we pak verder en zie ik nu en dan een Tesla onderweg en ken ik paar eigenaren. Mijn garage is er volledig op voorzien. Als ze de 4x4 optie nu ook nog op de huidige model s body leveren ipv die lelijke hogere body dan weet ik wat mijn volgende (zakelijke) auto is.

Geen idee hoe dat in Nederland zit maar in België kun je die voor 120% fiscaal aftrekken wat toch wel een heel interessant gegeven is.

Voordeel alle aard wat we hier in België betalen is op basis van co2 uitstoot, leeftijd en cataloguswaarde met een minimum van 100 EUR per maand. Die 100 is wat je voor een Tesla kwijt bent. Voor een snelle wagen met hoge cataloguswaarde heel weinig!

Inschrijvingstaks is eenmalig maar op basis van kw en in Wallonië niet om te lachen. 2k indien meer dan 120kW ter indicatie. Hoe dat met de elektrische auto zit weet ik niet meteen. Is in Vlaanderen overigens ook geen probleem.

Het kost wel dubbel zoveel als en 5 reeks maar als je alles gaat uitrekenen... 50k prijsverschil ga ik nooit in diesel opstoken (ook niet aan 60k km per jaar) maar het zijn bovenstaande regels die het interessant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
The_MAN schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:38:
[...]

Kilometerregistratie stelt niets voor, daar heb je kastjes voor die alles netjes voor je registreren, of een app op je telefoon.
Dat is dus niet voldoende, je moet ook per rit aangeven of het werk/prive was, en wanneer de inspecteur komt zul je ook moeten aantonen met bijv agenda erbij dat je ook echt een afspraak had op plek XYZ. Dus commentaren/aantekeningen erbij zetten is ook aan te raden om iig makkelijk terug te zoeken wat je toen deed. (En ja, wij hebben controle gehad en toen kwamen we erachter dat alleen begin + eind + postcode a + postcode B echt een hel is om terug te zoeken).

Voor zo'n laag bedrag aan bijtelling als Daniel noemt zou ik dat gedoe echt niet willen hebben, de kosten voor een klein foutje in die administratie zijn een stuk hoger dan het gemak dat je krijgt voor zo'n laag bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:10:
Geen idee hoe dat in Nederland zit maar in België kun je die voor 120% fiscaal aftrekken wat toch wel een heel interessant gegeven is.
De regelingen zijn inmiddels iets minder gunstig dan ze vorig jaar waren, maar nog altijd wordt het ding fiscaal aardig gestimuleerd. Tot 2015 betaal je geen motorrijtuigenbelasting (dat is een maandelijkse belasting voor in essentie het gebruik van de wegen, die gebaseerd is op de brandstofsoort en het gewicht). Ook betaal je geen aanschafbelasting (BPM) omdat die tegenwoordig gebaseerd is op de CO2-uitstoot en die is nul.
Als je hem zakelijk aanschaft is de fiscale bijtelling (het percentage van de aanschafwaarde dat je bij je inkomen moet optellen, en waar je dus max. 52% belasting over moet betalen) 4%. Als je hem op je eigen bedrijf aanschaft (en dat bedrijf maakt winst) kun je bovendien 36% van het investeringsbedrag van de winst aftrekken. Dit levert op een Tesla van 85k aanschafprijs een fiscaal voordeel van minimaal 7700 (als je een BV-hebt met minder dan 25k winst) en maximaal 16.000 euro (voor eenmanszaken die de winst tegen het hoogste inkomstenbelastingtarief moeten afrekenen) op. Er is nog een andere regeling (VAMIL) waarbij je 75% van het investeringsbedrag op een door jezelf te kiezen moment mag afschrijven maar ik weet niet zeker of die nog geldt (staat niet meer op de site van Tesla zelf). Dat zou nog eens een voordeel van minimaal 16.000 en maximaal 33.000 euro opleveren. Beide regelingen bij elkaar opgeteld (en als je genoeg BTW winst te verrekenen hebt) kost een Tesla S van 85k je zakelijk gezien een investering van ergens rond de 30k. Prive betaal je alleen 150 euro netto per maand aan bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zullen we het weer over BMW's hebben ipv Tesla's? ;)

Ook ik mag me sinds gisteravond tot de BMW-club rekenen. Zie hier mijn E46 325i Executive, automaat.

Foto's zijn nog van de verkoop advertentie, maar dat mag de pret niet drukken :)

Van buiten: donkerblauw metallic, facelift en LED verlichting.

Afbeeldingslocatie: http://luijten.nu/bmw/aankoop/voor.jpgAfbeeldingslocatie: http://luijten.nu/bmw/aankoop/LA.jpgAfbeeldingslocatie: http://luijten.nu/bmw/aankoop/achter.jpgAfbeeldingslocatie: http://luijten.nu/bmw/aankoop/motor.jpg

en van binnen half leer
Afbeeldingslocatie: http://luijten.nu/bmw/aankoop/interieur%20voor.jpgAfbeeldingslocatie: http://luijten.nu/bmw/aankoop/achterbank.jpg

De velgen zijn niet helemaal mijn smaak (mogen wel wat sportiever bij een 3er), maar dat komt later wel een keer. Heb op deze velgen nu winterbanden en heb er ook een setje zomerbanden (voor deze velg) bij.

[ Voor 40% gewijzigd door noes op 07-02-2014 14:30 . Reden: Foto fix!? ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mooie foto's. 8)

spoiler:
Ze zijn allemaal stuk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik zie het. Dropbox doet naar, even opnieuw vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Je hebt de verkeerde links gepakt. Pak de direct link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bij direct link plakt ie er html omheen, waardoor de img tags niet meer werken. Heb een andere optie, moment ;)

Fixed! Lang leve eigen servers :P

[ Voor 17% gewijzigd door noes op 07-02-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mooie 325i, alleen zijn die koplampen wel origineel? Dacht dat een E46 geen Angel Eyes had...
Wat heb je er voor neer moeten leggen trouwens?

[ Voor 20% gewijzigd door Rikkiz0r op 07-02-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Rikkiz0r schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:46:
Mooie 325i, alleen zijn die koplampen wel origineel? Dacht dat een E46 geen Angel Eyes had...
Klopt, die hebben ze ook niet :P

Ik zou deze velgen gewoon als wintersetje houden, en voor de zomer wat leuks zoeken :P

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 07-02-2014 14:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

....maar het staat wel netjes en niet enorm Sjonnie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rikkiz0r schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:46:
Wat heb je er voor neer moeten leggen trouwens?
Dankje. Niet origineel nee, maar ik vind het goed staan (het is erg netjes gedaan, lijkt alsof het OEM is). Het zijn LED-ringen, even fel als auto's met dagrijdverlichting.

Heb er €6100 voor betaald, inclusief de extra bandjes. Kmstand is 128.000 en heeft recent grote beurt, nieuwe remmen en voorruit gehad (en APK). Heb de auto gekocht van een particulier.
fsfikke schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:47:
[...]
Ik zou deze velgen gewoon als wintersetje houden, en voor de zomer wat leuks zoeken :P
Dat was ik ook van plan ja, hoewel ik de auto niet als dagelijks vervoer gebruik, dus zomerbanden in de winter zijn geen probleem (sneeuw/ijzel? blijf lekker thuis) en het kost me wel vrij veel opslagruimte. Misschien dat ze bij mn ouders op zolder mogen :)

Nu nog mooi prijsje bedenken voor de zgan michelin zomerbandjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De E46 coupe facelift heeft wel led-lampen OEM toch?
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/1z330jo.jpg
De angel eyes zijn ook OEM geleverd op M3's toch?

Verder mooie auto voor een nette prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
De M3 had het geloof ik alleen, maar wellicht ook alle coupés hoor.
Angel eyes horen iig sowieso niet op een E46 :)

Dikke 325 iig, verkoop je zomerbanden, houd deze wintervelgen, en score een mooi setje nieuwe zomervelgen+banden!

[ Voor 58% gewijzigd door _eXistenZ_ op 08-02-2014 00:45 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Nope ook de M3 had die volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:55

JaQ

Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:52:
Ook hoor ik van collega dat hij over bluetooth muziek kan luisteren. Hij heeft wel ios dus mogelijk Apple alleen? Bellen lukt. Muziek zou ik niet weten hoe in te stellen op Android.
USB unpluggen, daarna in je telefoon (ik heb een n4) aangeven dat je media wilt streamen over bluetooth. Vervolgens in iconnect verbindingen opzoeken, configureren van je n4 connectie en audio aanvinken. Daarna kan je audio streamen (bijvoorbeeld spotify).

Wel balen is dat zodra je de usb stekker wederom in je telefoon doet, automatisch naar streaming via usb geschakeld wordt (en je weer vooraan kan beginnen)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kecin schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 00:20:
De E46 coupe facelift heeft wel led-lampen OEM toch?
[...]
De angel eyes zijn ook OEM geleverd op M3's toch?

Verder mooie auto voor een nette prijs!
Dankje!

En ja, de coupe facelift heeft idd LED achterlichten vanaf 2004.
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 00:43:
Angel eyes horen iig sowieso niet op een E46 :)

Dikke 325 iig, verkoop je zomerbanden, houd deze wintervelgen, en score een mooi setje nieuwe zomervelgen+banden!
Thnx! en inderdaad, angel eyes zijn nooit standaard geleverd op de E46 en zou het zelf ook nooit monteren. Maar... gezien het bij deze auto erg netjes gedaan is en de stadslichten nu goed fel zijn om te gebruiken als dagrijdlicht, ga ik ze er zeker niet uithalen ;)

Nu nog weten welke soort velgen ik wil... er zijn een hoop mooie velgen geleverd geweest voor BMW. Suggesties iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik vind die velgen echt supernetjes, zie je tenminste niet zo vaak :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Noes: mooie wagen! Geen M5 velgen iig, mooi setje BBS'jes of die originele meerspaaks. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thnx :)

Velgjes zijn ook nog in erg goede staat, erg sjiek.

Iemand hier trouwens bekend met deze modificatie om bluetooth in een E46 te bouwen? http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=413015

Lijkt me een mooie modificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
noes schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:47:
Thnx :)

Velgjes zijn ook nog in erg goede staat, erg sjiek.

Iemand hier trouwens bekend met deze modificatie om bluetooth in een E46 te bouwen? http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=413015

Lijkt me een mooie modificatie.
Jup, dat heb ik ook gedaan. Werkt perfect.
Wel moet je het microfoontje ergens kwijt. De plek die hij gebeukt hebben Europese BMW's niet standaard. Ik heb hem gewoon achter m'n achteruitkijkspiegel hangen. Is zo goed als uit het zicht en werkt prima :)

Wbt velgen vind ik de styling 73, 135 en 163 altijd wel mooi.
Kijk hier anders voor inspiratie: http://felgenkatalog.auto-treff.com
Het mooiste vind ik nog altijd een setje Alpina's (geen namaak of course), die heb ik zelf ook :P

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 08-02-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bedankt voor je info fsfikke, ook die site is erg handig.

Tot nu toe favoriet: Styling 32, 127, 135, 163, en Alpina Classic.
Ik denk dat voor een E46 18" het beste staat.

Ik ga weer even marktplaatsen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
@ Parrot

Nee maar ik heb toen ik mijn Bimmer net had uitgezocht wat et handigst is en daarbij ook de Connect2 in bekeken, en ben zelf bij een Parrot 9100 + kabelboom voor knopjes op je stuur uitgekomen, want ik wilde ook muziek kunnen afspelen. Je kunt de main unit achter je handschoenenkastje kwijt, en de kabel (waarop je USB / iPod / jack kunt aansluiten) kan naar het bakkie tussen de versnellingsbak en de armsteun in.

Het display kan net boven de balk met knopjes (ASC / stoelverwarming etc) in het vakje geplaatst worden.
Zal eens wat foto's maken als ik er aan denk :)

/edit

@ velgen: Styling 127 rijdt iedereen al mee rond terwijl ze alleen op een M3 horen, beetje jammer imho :)
Zelf rijd ik op styling 72, niet iedereens favoriet, maar je moet effe aan ze wennen en dan zijn ze super imho. Reden dat ik deze heb is dat ze af-fabriek er op zaten en ik dus in een compleet OEM E46 met alleen wat performance enhancements rond rol 8)

[ Voor 28% gewijzigd door _eXistenZ_ op 08-02-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:30
Mijn DISA klep van mijn E46 begint steeds harder te ratelen. Nu wil ik voorkomen dat het te laat is en heb ik geinformeerd naar een nieuwe. Deze kost rond de 220 euro. Ook kwam ik eenDIY Disa repair kit tegen, dit is een tevens een verbeterde uitvoering van de klep.

Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 10-02-2014 12:35 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39

Wimo.

Shake and Bake!

Morpheusk schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:33:
Mijn DISA klep van mijn E46 begint steeds harder te ratelen. Nu wil ik voorkomen dat het te laat is en heb ik geinformeerd naar een nieuwe. Deze kost rond de 220 euro. Ook kwam ik eenDIY Disa repair kit tegen, dit is een tevens een verbeterde uitvoering van de klep.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik niet, maar de mijne is ook aan het overlijden. Als je dan toch bezig bent moet je ook met de ICV (geen idee wat het in NL is) en de inlaat schoonmaken.. Kunt er zo bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Wimo. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:58:
[...]

Ik niet, maar de mijne is ook aan het overlijden. Als je dan toch bezig bent moet je ook met de ICV (geen idee wat het in NL is) en de inlaat schoonmaken.. Kunt er zo bij :)
Ben ook nog deze tegen gekomen. Dan heb je zeker weten geen invoerheffing en is volgens mij dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Je moet wel zeker weten dat dat vacuummembraan nog wel goed is en dat er dus alleen iets mis is met het klepscharnier.

Bij die gasten van i6 automotive heb ik wel vaker iets besteld (vanosringen)

[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 10-02-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
mr_petit schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:26:
Je moet wel zeker weten dat dat vacuummembraan nog wel goed is en dat er dus alleen iets mis is met het klepscharnier.

Bij die gasten van i6 automotive heb ik wel vaker iets besteld (vanosringen)
Volgens mij kan je dit testen, door de klep te draaien en vervolgens je vinger op het vacuummembraan te houden. De klep draait dan als het goed is niet terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:39

Wimo.

Shake and Bake!

Morpheusk schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:23:
[...]

Ben ook nog deze tegen gekomen. Dan heb je zeker weten geen invoerheffing en is volgens mij dezelfde.
Hmm, wat voor E46 heb jij precies? Ik wil mijn 330i nog eens laten bekijken door iemand anders met een 330i.. heb het gevoel dat het ding traag is, erg traag. Maar dat kan ook aan mij liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Wimo. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:06:
[...]

Hmm, wat voor E46 heb jij precies? Ik wil mijn 330i nog eens laten bekijken door iemand anders met een 330i.. heb het gevoel dat het ding traag is, erg traag. Maar dat kan ook aan mij liggen..
Ik heb inderdaad een 330i sedan uit 2002 :) Wel een automaat en naar mijn idee is de auto wel rap. Kunnen altijd een keer afspreken als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Morpheusk schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:31:
[...]

De klep draait dan als het goed is niet terug?
Als je je vinger op het gaatje houdt, dan draait de klep idd niet terug (hij zakt max 1cm terug en dan moet hij blijven staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
[...]

Keer op een rollerbank zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Paar weken geleden wat schade laten herstellen aan m'n Bimmert omdat iemand zo aardig was om tegen mijn geparkeerde auto te rijden en te vertrekken zonder gegevens achter te laten :/
Anyway, o.a. barst in het glas van de koplamp. Ik had verwacht dat het glas dan zou worden vervangen maar blijkbaar moet dan meteen de hele koplampunit (adaptive xenon) worden vervangen.
Kosten voor alleen de koplamp: 800 en een beetje Engelse Ponden 8)7 Geloof dat het ook nog excl. BTW was aangezien de rekening naar mijn verzekeringsmaatschappij ging.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

[...]

Misschien een keertje je elektronisch gaspedaal resetten, is vast wel op internet te vinden (gaspedaal ingedrukt houden, op contact zetten en dan x sec. wachten ofzo?), dan reageert hij ineens een stuk feller en kan hij opnieuw aan je rijstijl wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 20:39

4x2

lộn xộn quá

Op de accesoirestand van het contactslot zetten (de eerste dus), 10sec wachten, uitzetten, 10sec wachten, weer starten.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Vraagje, een tijd geleden is er een link in dit topic langsgekomen naar een duitse site die originele BMW velgen levert, erg goedkoop. Weet iemand welke ik bedoel? Ik ben al weer even aan het zoeken in het topic, maar man o man, wat lullen we veel met ons allen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:48:
Nee maar ik heb toen ik mijn Bimmer net had uitgezocht wat et handigst is en daarbij ook de Connect2 in bekeken, en ben zelf bij een Parrot 9100 + kabelboom voor knopjes op je stuur uitgekomen, want ik wilde ook muziek kunnen afspelen. Je kunt de main unit achter je handschoenenkastje kwijt, en de kabel (waarop je USB / iPod / jack kunt aansluiten) kan naar het bakkie tussen de versnellingsbak en de armsteun in.

Het display kan net boven de balk met knopjes (ASC / stoelverwarming etc) in het vakje geplaatst worden.
Zal eens wat foto's maken als ik er aan denk :)
Klinkt als een mooie oplossing. Maar je hebt toch geen aux/usb/ipod meer 'nodig' als je via bluetooth je muziek kan afspelen? Heb je het displaytje nodig om de parrot te bedienen, of werkt alles via je business CD display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met INPA en TIS installaties onder windows 8?
Ik zit te denken aan een el cheapo asus tablet (Asus Transformer Book T100) en die draait op windows 8.1 met x86 architectuur (32 bits). Veel van die programma's hebben toch al een interface geoptimaliseerd voor touchscreen immers ;)
DIS/PROGMAN onder vmware zal misschien wat teveel van het goede zijn (ook qua opslaggeheugen wellicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:01

Apache

amateur software devver

@mr_petit: ik heb daar een tijdje geleden wel naar gekeken, maar die inpa/tis dingen zijn vervangen door de ista-d/p applicaties. En voor rechtstreeks te coden is progman vervangen door e-sys.

Het zijn redelijk zware apps, heb ze in een vmware op een macbook pro retina getest en dat was redelijk heavy dus een tablet lijkt mij te licht voor wat je wil.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik heb geen auto van na 2009 dus ik heb geen ista nodig. Ik gebruik vooralsnog voornamelijk INPA en uiteraard TIS (en dus eventueel DIS en Progman).
Ik werk ook gewoon via een aangepaste KKL, en geen GT1 of ICOM/IME

Ik denk ook niet dat de processorkracht een probleem zal zijn; eerder de opslagruimte (vooral zo'n gehackte progman image is groot), de leessnelheid van een kaartje, en dus die eventuele compatibiliteit met windows 8.
Misschien is het mogelijk om binnen een progman image ook TIS en INPA te installeren; progman is volgens mij gewoon een windows image (itt DIS)

[ Voor 57% gewijzigd door mr_petit op 11-02-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
Als iemand een werkende VMware heeft met TIS en INPA dan houd ik mij aanbevolen.
Heb zelf zo'n kabeltje en de installatie was gelukt, maar nu krijg ik het geheel niet meer aan de gang...:(

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Iemand die weet of het mogelijk is om de koplampreinigingsinstallatie pas na 3 of 4 seconden te triggeren bij het sproeien van de voorruit?

Het gaat om een F20 van 2013. Vind het namelijk wel vrij vervelend dat 'ie elke keer de koplampen gaat wissen na één seconde. Bij een VAG-auto is dit te herprogrammeren via de OBD-poort, weet alleen niet wat er mogelijk is bij BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
@ Wimo. / Morpheusk / mr_petit / andere 330i owners: hoe klinkt zo'n disa-klep, en hoe herken ik VANOS-rattle?

Ik heb vast wel één van de twee probs want mijn 330i uit 2001 tikt/ratelt aardig, maar het is wel leuk dat ik niet @random rommel vervang als et niet nodig is natuurlijk :P Sowieso is het een oude auto dus mag er wel een rateltje in zitten, maar een soepel lopend motorblokje is ook fijn <3

Maken we er anders een mini-meet van ofzo? Ik regel de cam wel voor de de group pics :P

P.S. DIKKE EISENMAN JONGUH kan ik jullie hebben 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door _eXistenZ_ op 11-02-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
RomeoJ schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:25:
Iemand die weet of het mogelijk is om de koplampreinigingsinstallatie pas na 3 of 4 seconden te triggeren bij het sproeien van de voorruit?

Het gaat om een F20 van 2013. Vind het namelijk wel vrij vervelend dat 'ie elke keer de koplampen gaat wissen na één seconde. Bij een VAG-auto is dit te herprogrammeren via de OBD-poort, weet alleen niet wat er mogelijk is bij BMW.
Is ook te programmeren via ODB idd, heb je wel een speciaal kabeltje voor nodig (is zelf te klussen van een OBD stekker en een RJ45)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

fsfikke schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:21:
[...]

Is ook te programmeren via ODB idd, heb je wel een speciaal kabeltje voor nodig (is zelf te klussen van een OBD stekker en een RJ45)
Klinkt interessant en precies wat ik nodig heb.

Heb je toevallig meer informatie over de software die ik hiervoor het beste kan toepassen en misschien een tutorial over dat kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Wat ik vaak doe is het hendeltje een paar keer naar achteren drukken en dan maar handmatig wissen. Wanneer ie je de hendel naar achteren houdt zal ie inderdaad altijd de koplampen meepakken en dan vreet ie ruitenwisservloeistof. Als je alleen de ruiten doet kan je er veel en veel langer mee doen. Daarnaast heb ik ook niet het idee dat van alleen sproeien de koplampen veel schoner worden. Wel wordt de auto er een stuk ranziger van. Dat weet ik dan wel zeker.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
RomeoJ schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 07:58:
[...]

Klinkt interessant en precies wat ik nodig heb.

Heb je toevallig meer informatie over de software die ik hiervoor het beste kan toepassen en misschien een tutorial over dat kabeltje?
Het kabeltje:
https://www.bimmerfest.co...entid=328546&d=1339273783
En verdere info:
http://www.bimmerfest.com/forums/forumdisplay.php?f=175
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=711091

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

MrFl0ppY schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:16:
Wat ik vaak doe is het hendeltje een paar keer naar achteren drukken en dan maar handmatig wissen. Wanneer ie je de hendel naar achteren houdt zal ie inderdaad altijd de koplampen meepakken en dan vreet ie ruitenwisservloeistof. Als je alleen de ruiten doet kan je er veel en veel langer mee doen. Daarnaast heb ik ook niet het idee dat van alleen sproeien de koplampen veel schoner worden. Wel wordt de auto er een stuk ranziger van. Dat weet ik dan wel zeker.
Ja, inderdaad, precies wat ik ook ervaar :)

@fsfikke: bedankt, daar heb ik wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
_eXistenZ_ schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:02:
@ Wimo. / Morpheusk / mr_petit / andere 330i owners: hoe klinkt zo'n disa-klep, en hoe herken ik VANOS-rattle?

Ik heb vast wel één van de twee probs want mijn 330i uit 2001 tikt/ratelt aardig, maar het is wel leuk dat ik niet @random rommel vervang als et niet nodig is natuurlijk :P Sowieso is het een oude auto dus mag er wel een rateltje in zitten, maar een soepel lopend motorblokje is ook fijn <3

Maken we er anders een mini-meet van ofzo? Ik regel de cam wel voor de de group pics :P

P.S. DIKKE EISENMAN JONGUH kan ik jullie hebben 8)7
Ik heb geluid helaas niet opgenomen, maar het was bij mij een vrij luide ratel. Helemaal met de motorkap open. Nu ik de disa repair kit heb toegepast hoor ik helemaal niks meer. Je kan het simpel testen door even het stekkertje eraf te halen met een draaiende motor, dan hoor je het geratel niet meer als het de disa is.

Hier staat ook nog wat informatie.
http://germanautosolution...t_m54_disa_repair_kit.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Heb een vraagie voor de BMW kenners, ik heb een 530d GT op het oog maar vroeg me af of het mogelijk is om het houten paneel gedeelte te vervangen voor bv aluminium? Kan nergens op het net vinden of je die "panelen/strips" makkelijk kunt vervangen?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Het gaat over het vervangen van de radio maar het paneel ligt er binnen 10 seconden af.
YouTube: BMW F10 radio removal 5 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

bouwfraude schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:11:
Het gaat over het vervangen van de radio maar het paneel ligt er binnen 10 seconden af.
YouTube: BMW F10 radio removal 5 series
Ah nice, zou dus mogelijk zijn..alleen nog een plekkie vinden waar die dingen lost te koop zijn hehe. Ben nooit een BMW fan geweest..todat ik gisteren bij de dealer ff in zo een GT zat. Man o man wat een ruimte en luxe, en 2de handsjes zijn uitermate betaalbaar \o/ Maandag ook maar eens de dealer bellen als niemand een plekkie kent misschien kunnen ze dingen los bestellen?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:01

Apache

amateur software devver

Jumpiefox schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:55:
Heb een vraagie voor de BMW kenners, ik heb een 530d GT op het oog maar vroeg me af of het mogelijk is om het houten paneel gedeelte te vervangen voor bv aluminium? Kan nergens op het net vinden of je die "panelen/strips" makkelijk kunt vervangen?
Heb dit in mijn e60 ook gedaan, was niet overdreven moeilijk, wel wat werk, had voor 1 stuk in de nieuwe set geen vervanging, maar dat was gewoon een stuk dat niet bestond

zoektermen zijn interior trim replacement, in het nederlands noemt dit: "inleg" ipv trim
https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=97311

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Jumpiefox schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:12:
[...]

Ah nice, zou dus mogelijk zijn..alleen nog een plekkie vinden waar die dingen lost te koop zijn hehe. Ben nooit een BMW fan geweest..todat ik gisteren bij de dealer ff in zo een GT zat. Man o man wat een ruimte en luxe, en 2de handsjes zijn uitermate betaalbaar \o/ Maandag ook maar eens de dealer bellen als niemand een plekkie kent misschien kunnen ze dingen los bestellen?
Uiteraard zijn de interieurlijsten vervangbaar. Nieuw zijn ze wel aan de prijs bij de dealer. Ik kan me voorstellen dat je zo +1000 euro kwijt bent voor nieuwe interieurlijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ik zou vooral op Ebay.de etc kijken:
http://r.ebay.com/7qtT0u
Of nieuw: http://www.leebmann24.de/...r=51_7623&grafikid=192912
En je moet even kijken of de GT (F07) gelijk is aan de normale (F10). Even op http://bmwfans.info/ partnummers vergelijken oid.

[ Voor 133% gewijzigd door fsfikke op 16-02-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

fsfikke schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:09:
Ik zou vooral op Ebay.de etc kijken:
http://r.ebay.com/7qtT0u
Of nieuw: http://www.leebmann24.de/...r=51_7623&grafikid=192912
En je moet even kijken of de GT (F07) gelijk is aan de normale (F10). Even op http://bmwfans.info/ partnummers vergelijken oid.
De GT heeft een ander interieur dan een normale 5-serie. Hij is ook alleen in naam een 5-serie, het platform is van de 7-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Femme schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:32:
[...]
Uiteraard zijn de interieurlijsten vervangbaar. Nieuw zijn ze wel aan de prijs bij de dealer. Ik kan me voorstellen dat je zo +1000 euro kwijt bent voor nieuwe interieurlijsten.
Misschien wil iemand zijn aluminium lijstjes wel ruilen voor hout? Smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
bouwfraude schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:21:
[...]

Misschien wil iemand zijn aluminium lijstjes wel ruilen voor hout? Smaken verschillen.
Misschien heeft de dealer wel twee GT's staan en valt er wat te regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Gewoon wrappen naar carbon oid. Gebeurd vaak zat en als je het netjes (laat) wrappen heb je een mooi resultaat.

Van de week trouwens in een 2005 BMW 760 non L gezeten. Toffe wagen en tegenwoordig voor nog geen 20K te koop. Was een opvallend kale versie, je zou denken dat de V12 altijd ruim in zn opties zit..Qua multimedia behoorlijk achterhaald.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

2005 is in multimediatermen de prehistorie hoor ;)
Zeker als het platform in 2001 ontworpen is.

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 17-02-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
bombadil schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:52:

Van de week trouwens in een 2005 BMW 760 non L gezeten. Toffe wagen en tegenwoordig voor nog geen 20K te koop. Was een opvallend kale versie, je zou denken dat de V12 altijd ruim in zn opties zit..Qua multimedia behoorlijk achterhaald.
De huidige nieuwprijs is wel even slikken vanaf 215k. (incl 61k BPM) maar de navi pro, HUD en metallic lak is standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

bouwfraude schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:36:
[...]

De huidige nieuwprijs is wel even slikken vanaf 215k. (incl 61k BPM) maar de navi pro, HUD en metallic lak is standaard.
Afschrijving van een 7-serie is overigens absurd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 10:44
Prachtige 3 serie van me oom uit midden 2012.
Keertje in gereden en direct verliefd, ze was volledig aangekleed! :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ePVtqjU.jpg

Nog een 6 serie in belgie gespot.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hd396qE.jpg

Nu zelf opzoek naar een mooie 3 serie E46 of E90 met een budget van 7000-8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:18
Die ga je uit duitsland halen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
418O2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:18:
Die ga je uit duitsland halen neem ik aan?
Nee, importeren, km's, historie etc. is me te wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
xeoMe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:37:
[...]

Nee, importeren, km's, historie etc. is me te wazig.
Wazig? Het mooie van Duitsland is juist dat je daar vaak de mooiste goed onderhouden exemplaren vind en ook nog helemaal aangekleed ook ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Voor die prijs maakt het toch niets uit.

Maar wat ik wou zeggen BMW Liefde :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/p206x206/994691_10201999943617639_1446227380_n.jpg

Mijn X5 4.6is uit 2003 met zon 360 paardjes! Wat een beest.

Die nieuwe 4 serie coupe ziet er ook niet verkeerd uit.

[ Voor 66% gewijzigd door green-tea op 19-02-2014 10:51 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Mixpower schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:45:
[...]

Wazig? Het mooie van Duitsland is juist dat je daar vaak de mooiste goed onderhouden exemplaren vind en ook nog helemaal aangekleed ook ;)
Heb je toevallig handige links of tips?
Ik hoorde juist vaak dat de km standen niet kloppen.
Ben je door het importeren niet uiteindelijk meer kwijt?
Pagina: 1 ... 62 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.