Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.809 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

4x2

lộn xộn quá

Ach, ik rijd met een N42B18 en zo moeilijk zijn ze niet, ze zijn alleen een beetje ruk gemaakt :+

Ik zou beginnen met het ding een keer uitlezen, kijken waar ie zelf over loopt te mekkeren.
Als dr een fout over een nokkenassensor in staat kun je 2 dingen doen:
De stekker dr af trekken van de betreffende sensor of ze evt even omwisselen, als de inlaatsensor kapot is heeft dat veel meer invloed dan de uitlaatsensor.

En het is ooit verstandig om even te kijken of de hele rommel niet van tijd is gesprongen, maar dan moet het kleppendeksel dr af.
Als ik me niet vergis is een N45 daar niet zo vatbaar voor als de N42, maar toch, zeker bij een melding over 2 kapotte sensoren kan het geen kwaad om even te kijken.

Als de inlaatslang kapot is (kan ooit een mini scheurtje in zitten) gaat ie ook raar doen, net zoals een lekke inlaatpakking of kapotte carterontluchting.

Owja en kijk even welke nokkenaskettingspanner je hebt, als het het oude type is: vervangen, liever vandaag dan morgen, kost een paar tientjes en is 10min werk, maar het kan veel geld schelen.
YouTube: BMW e46 318i 2002 n42 chain tensioner comparison

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Nog geen goed weer, maar wel al een paar slechte pics :+

Afbeeldingslocatie: http://limtune.com/foto/got/7-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://limtune.com/foto/got/7-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://limtune.com/foto/got/7-3.jpg

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
<3 Mooiste model 7-serie ooit gemaakt!

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Cheesy schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:08:
Ik heb eigenlijk iets wat ik niet leuk vind.
Als de motor echt goed warm is begint 'ie kuren te vertonen bij stationair.
Ik ben hier natuurlijk mee naar de garage gegaan, maar die konden (helaas) het probleem niet reproduceren. Het is vaak ook pas na 50 km snelweg ofzo, als de motor echt goed warm is!
Het toerental zakt bij stationair lopen dan terug naar circa 600 rpm (is dit niet te laag voor een 116i?)
En als ik pech heb, begint de hele auto te schudden. Vooral voor een stoplicht irritant. Ik geef dan iets gas bij naar 1000 rpm, en dan loopt 'ie weer mooi.
Geprobeerd een filmpje te maken. Iemand een ideetje?

YouTube: Warme motor BMW 116i 2004 loopt niet mooi
hoeveel km heeft ie gelopen?

stappenmotor vies misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:33
Mooie kleur op die 7 zeg!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

E38 :9~
Joopieboy schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:29:
Precies en dat zie je toch wel meer, maar die blokken zijn behoorlijk op te voeren schijnt. Ik zou ze niet willen helpen vanwege de betrouwbaarheid maar soit. :+
Kunt hem vrij easy chippen naar ~210pk. Geen idee betreffende betrouwbaarheid etc. Gaat mijn broer overigens niet doen (bedrijfsauto...)
Apache schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:32:
Die A4 is ook een stuk lichter dan de 5 natuurlijk.
Dat valt flink tegen, A4 weegt volgens kenteken iets van 1500kg (waarmee hij maar 25kg lichter is als een E60 525i)

[ Voor 36% gewijzigd door Tortelli op 27-12-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MadMan schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 01:26:
Nog geen goed weer, maar wel al een paar slechte pics :+
[afbeelding]
Ga je die aftermarker koplampen nog vervangen?

[ Voor 12% gewijzigd door Juup op 27-12-2013 14:27 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Impry schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:51:
[...]

Als een 118i of 120i net zo stuurt als mijn 130i dan is het dik voor elkaar.
Vermogen is fijn, maar het algehele stuurgevoel is natuurlijk super.
Mits je wel het sportonderstel neemt imho, was zeer te spreken over een college en vriend zijn 120i Sport. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Volgens mij zijn het originele koplampen waar naderhand angel eyes in zijn gezet.
Niet dus...

[ Voor 10% gewijzigd door Oxellaar op 27-12-2013 15:01 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Ja, ik zou bijna zeggen natuurlijk, maar zo natuurlijk blijkt dat tegenwoordig niet meer te zijn. Dit zijn Depo's die erop zitten omdat originele te duur waren voor de vorige eigenaar. Dat is wat ik te horen kreeg toen ik er een opmerking over maakte en dat geloof ik ook wel, de man was ver in de 60.
Er komen dus gewoon originele koplampen in, zonder angel-eyes of andere "troep".
Over de mistlampen ben ik nog niet uit, dat zijn donkere maar ik vind ze niet verkeerd staan.

Verder bedankt voor de comments, ik heb nog getwijfeld over het nieuwere type maar de E38 heeft uiteindelijk op stijl gewonnen. Daarbij hebben de blokken van de 745/545 allemaal hetzelfde probleem met een koelwaterbuis die tussen de koppen doorloopt. Ik heb er al een aantal gerepareerd en da's geen goedkoop of leuk klusje om aan je eigen auto te doen.
De kleur is idd wel nice, tegen mijn eigen verwachting in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
@4x2, tnx.
Auto is een keer uitgelezen. Niets te vinden. Ik neem dit even mee in overleg met de garage.
Reloader schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:20:
[...]
hoeveel km heeft ie gelopen?
stappenmotor vies misschien?
Nu circa 192k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Nog steeds geen geweldig weer, dus ik zal weer een niet zo geweldige foto posten. Dit keer met de E36 als onderwerp.

Afbeeldingslocatie: http://limtune.com/foto/got/3-1.jpg
E36 328iA executive met een 3.0 onderblok. Montrealblau en lichtgrijs lederen interieur. Mist een zonnedak en electrische ruiten achter maar heeft verder elke optie inclusief origineel af fabriek parkeersensoren achter. Ook weer johnnylampen, iets wat ik aantrek want elke bmw die ik tot nu toe had had wel iets onorigineels qua verlichting. Deze laat ik wel gewoon zitten want het zijn Hella's met een uitstekend lichtbeeld. De achterlichtunits zijn originele M3 exemplaren.
De carosserie heeft 346k gelopen, de motor die er nu in zit 88k dus in de loop van het jaar heb ik om alles een beetje gelijk te trekken alle bewegende delen van de wielophanging voor en achter en alle rubbers die je aan de onderkant verder nog kunt vinden vernieuwd. Er zit een vijftraps automaat in en die is gespoeld en schakelt als een nieuwe, zoals hij eigenlijk al deed voor het spoelen. Het achterdiff is ook gewoon het originele, dat zag er nog prima uit en was nog binnen specs dus daar zit alleen nieuwe olie in.
De volgende stap aan deze auto om hem af te krijgen wordt het interieur. Hoewel dat opzich voor deze kilometerstand nog in goede staat is zie je toch duidelijk dat er goed gebruik van is gemaakt. De kleur zit er nog overal op en er zitten geen barsten of beschadigingen in, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ondanks dat moet ik trouwens wel zeggen dat het nog steeds absoluut niet slecht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie e38, mijn vader had 10+ jaar geleden ook een 740i erg fijne en comfortabele auto. Maar hij heeft hem destijds al weggedaan vanwege de hoge onderhoudskosten (al na een jaar nieuw, iets met ophanging, en electriciteit), en is toen overgestapt en een jag :/ wat eigenlijk een probleemloze auto was voor 4 jaar.
Hopelijk heb je meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:13
Zo even de uitlaat schoongemaakt... eindelijk :+

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-3SWa7C-6rXs/Ur74XIbuj1I/AAAAAAAAAfQ/erBxJOPnC0Y/s500/m5exhaust.jpg

Heerlijk dik zo! 8)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
xares schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:58:

Er zitten nu zomerbanden onder de auto, is het aan te raden om er winterbanden op te zetten?
Ik rij al die jaren al zonder winterbanden. Maar de BMW is natuurlijk achterwiel aandrijving en kom met zomerbandjes wellicht niet weg?
Toch maar winterbanden met velgen gehaald en vandaag erop gezet :P .
M'n zomerbanden slijten natuurlijk niet als ze niet gebruikt worden, dus het bedrag valt dan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier met xdrive al de volgende melding op dashboard gehad: "4x4! Beheerst rijden"?

Vorige winter in de sneeuw nooit dergelijke meldingen gezien dus ik vermoed eerder een foutmelding.

Vorige week zag ik tijdens afrijden van de snelweg plots dat alle klokken naar 0 ging en direct weer naar de juiste snelheid/toerental. Net lang genoeg om het opgemerkt te hebben. Ik reed achter vrachtwagen dus maximum 90km/u.

En om in zelfde thema te blijven. De afgelopen 35k kilometers had ik ook bij status via boordcomputer de remmen voor die na 2k te vervangen waren. Alleen bleef dat de volle 30k op 2k staan. Uiteindelijk bij onderhoud na 30k gereset geweest.

Edit: en ik rij dagelijks in de modder/aarde zonder problemen/meldingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:01

Apache

amateur software devver

hcpi, dat van de remmen valt te verklaren door de sensor die bmw gebruikt, die slijt eigenlijk gewoon af tot hij contact maakt, soms ziet die er nog ok uit en dat de waarschuwing enkel tevoorschijn gekomen is door het aantal km's dat afgelegd is met de wagen waardoor ze de sensor niet mee vervangen. Mocht die dan toch geraakt zijn denkt hij de hele tijd dat de blokken op zijn terwijl er eigenlijk niets aan de hand is.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:59:
hcpi, dat van de remmen valt te verklaren door de sensor die bmw gebruikt, die slijt eigenlijk gewoon af tot hij contact maakt, soms ziet die er nog ok uit en dat de waarschuwing enkel tevoorschijn gekomen is door het aantal km's dat afgelegd is met de wagen waardoor ze de sensor niet mee vervangen. Mocht die dan toch geraakt zijn denkt hij de hele tijd dat de blokken op zijn terwijl er eigenlijk niets aan de hand is.
Dat zou idd wel eens kunnen. Sowieso rond de 60k per jaar & per auto hier. Met dit te lezen herinner ik me ook een moment dat er een schurend geluid bij het remmen opkwam. Klonk alsof er een steentje tussen zat ergens. Sindsdien is die melding van de remmen opgekomen en blijven hangen. Ondertussen zijn de remmen effectief vervangen dus daar heb ik sowieso geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:36

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Mixpower schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:50:
Zo even de uitlaat schoongemaakt... eindelijk :+

[afbeelding]

Heerlijk dik zo! 8)
Zitten de uitlaten scheef of is het gezichtsbedrog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:13
ETzPliskin schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:50:
[...]

Zitten de uitlaten scheef of is het gezichtsbedrog?
Dat is gezichtsbedrog ;)
De 2 buitensten uitlaten staan verder naar binnen waardoor als je de foto onder een schuine hoek maakt het lijkt alsof ze scheef hangen. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:05

Daniel

Kapitein NCC-1701
In mijn F11 is een deel van de stoelverwarming van de bestuurdersstoel kapot: het midden van de zitting wordt niet meer warm, wat redelijk ruk is. Volgens de oplichter dealer kost het 835 euro om te repareren omdat de hele zitting vervangen moet worden. Dat dat duur is snap ik op zich wel (ik heb het onderdeel opgezocht en dat kost al 480 euro ex btw), maar zou dit de enige manier zijn? Het is twee keer zo duur als de optie stoelverwarming zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:36
Als de dealer het op deze manier zegt is de kans klein dat het ook daadwerkelijk zo is. Die vervangen alles wat los en vast zit en het valt mij nog op dat ze niet opperen om de hele stoel maar te vervangen.

Ik zou eens kijken of je de stoel kunt open halen, klinkt als een los contactje. Even rondsnuffelen voor DIY op nieuwe type BMW stoelen en je komt denk ik al een heel eind. Ik weet dat sommige forumleden zelf bijvoorbeeld stoelverwarming hebben geplaatst.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bij mijn autopoetser/veredelaar waren ze een keer bezig om een Gallardo te voorzien van aftermarket stoelverwarming (de klant wilde de auto alleen kopen van de dealer als hij stoelverwarming had). Hierbij werd de bekleding van de stoel gehaald en er later weer overheen getrokken. Blijkbaar kan dat gewoon. Als de bekleding eraf kan kun je ook bij de stoelverwarming.

Ik vind 480 euro voor het deel dat in de stoel zit ook wel erg duur. In de Z4 heb ik originele BMW stoelverwarmingsmatjes in Recaro-stoelen laten bevestigen en die matjes hebben niet honderden euro's gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Vanwege de overstap naar een andere werkgever hopelijk binnenkort weer in een BMW 1-serie. Helaas zijn ze net gestopt met die Upgrade-editions... :'(

De leasemaatschappij moet nog gekozen worden. Weten jullie toevallig welke leasemaatschappij de 1-serie tegen een scherpe prijs kan aanbieden binnen het MKB? Moet wel een enigszins gevestigde naam zijn.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bij recentere BMW's met leren bekleding schijnt het zo te zijn dat het verwarmingselement integraal onderdeel is van de bekleding en dus niet apart vervangen kan worden. Je moet altijd de bekleding ook opnieuw bestellen. Sterker nog: ook als je stof of nepleer (Sensatec) hebt ik kan geen onderdeel vinden waarbij de verwarming apart wordt benoemd,wat leidt tot de conclusie dat het er altijd in zit. Waarschijnlijk wordt het als je de optie niet aanvinkt gewoon niet aangesloten (geen bedrading/knoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:07:
In mijn F11 is een deel van de stoelverwarming van de bestuurdersstoel kapot: het midden van de zitting wordt niet meer warm, wat redelijk ruk is. Volgens de [s]oplichter]/s] dealer kost het 835 euro om te repareren omdat de hele zitting vervangen moet worden. Dat dat duur is snap ik op zich wel (ik heb het onderdeel opgezocht en dat kost al 480 euro ex btw), maar zou dit de enige manier zijn? Het is twee keer zo duur als de optie stoelverwarming zelf 8)7
Als je de module uitleest dan weet je of de weerstand van de mat te hoog of te laag is of dat er misschien een temperatuursensor kapot is.
Dan weet je ook wat je moet doen om het weer werkend te krijgen.

Meest voorkomend is dat mensen met een knie op de zitting de bedrading beschadigen. Dan is de mat echt stuk en moet je de bekleding + verwarmingsmat vervangen (alleen het onderste deel).

Kijk anders even op eBay.de of iemand een stoel aanbiedt met verwarming.
Heb je stof of leder? Indien stof: http://www.ebay.de/itm/Or...3AF11&hash=item35cd18402d

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zo te zien alleen volledige interieurs - ik heb comfortstoelen met leer en dan kost zo'n setje al weer direct 2k+ als het er nog minimaal net zo goed uit moet zien als mijn huidige interieur. Zo'n set met massage en stoelventilatie is dan wel weer nice maar dan ga je naar bijna 3k en de inbouwkosten wil ik niet weten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb sinds een poosje een beetje genant probleem met mijn e91...de motorkap wil niet open :+
Als je aan de hendel naast de pedalen trekt, klikt de bestuurderskant los, echter de passagierskant niet. Normaliter klikken ze beide los en kan je de haak in het midden ontgrendelen, maar zover kom ik dus niet. Je voelt duidelijk de weerstand als de motorkap dicht zit, zodra bestuurderskant los klikt is er nog steeds enige weerstand, maar stuk minder.
Heb geprobeerd de kap met wat kracht open te trekken, maar geeft duidelijk niet mee. Heb geprobeerd WD40 onder de kap te spuiten (in de hoop die haak / veer te raken), maar lijk er niet echt tussen te komen door de rubbers.

Iemand hier toevallig ervaring mee?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Je kunt eens proberen met 2 man, 1 op de kap duwen waarna 2 aan de hendel trekt, waarna 1 de kap omhoog tilt. Lukt dat niet, zoek een stug stuk draad, vouw er een haak aan en veel succes met vissen naar de ontgrendelhevel.
Lukt dat ook niet, grille aan die kant ontdoen van zijn verticale spijlen, plastic aan de kant van de ontgrendeling wegsnijden/zagen/dremelen en dan verder vissen.

Een handig hulpmiddel is een "universal lock-out tool set", dat is een set met diverse verschillende "vis-instrumenten" waaronder zeer stevig draad met voorgevormde haak en flexibele dunne strippen staal met ingezaagde haak. Misschien beter bekend onder de naam slim jim, te krijgen bij de betere automaterialenhandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Daniel schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:07:
Zo te zien alleen volledige interieurs - ik heb comfortstoelen met leer en dan kost zo'n setje al weer direct 2k+ als het er nog minimaal net zo goed uit moet zien als mijn huidige interieur. Zo'n set met massage en stoelventilatie is dan wel weer nice maar dan ga je naar bijna 3k en de inbouwkosten wil ik niet weten :X
Als je een zetel pakt met extra opties zit je hoogstwaarschijnlijk ook nog met het recoden, tenzij die module stand-alone functioneerd, maar de kans bestaat dat ze nieuwe FSC codes zullen moeten inprogrammeren om bepaalde zaken te doen functioneren. Voor massage zit de knop denk ik op de stoel zelf, maar voor ventilatie zijn er extra knoppen nodig in je dashboard dacht ik, en ik heb ook een sterk vermoeden dat het ook een aansluiting op je ventilatie vereist, vraag is of je daar inderdaad aan wil beginnen.

Misschien tijd om gewoon een nieuwe f11 uit te zoeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Apache schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:37:

Als je een zetel pakt met extra opties zit je hoogstwaarschijnlijk ook nog met het recoden, tenzij die module stand-alone functioneerd, maar de kans bestaat dat ze nieuwe FSC codes zullen moeten inprogrammeren om bepaalde zaken te doen functioneren. Voor massage zit de knop denk ik op de stoel zelf, maar voor ventilatie zijn er extra knoppen nodig in je dashboard dacht ik, en ik heb ook een sterk vermoeden dat het ook een aansluiting op je ventilatie vereist, vraag is of je daar inderdaad aan wil beginnen.

Misschien tijd om gewoon een nieuwe f11 uit te zoeken? :P
De massageknoppen zitten inderdaad in de stoel zelf, de ventilatie zit op de middenconsole naast de verwarming - die knoppen zou je inderdaad dus toe moeten voegen + coding. De stoelen hebben hun eigen ventilatoren maar ik neem aan dat ze koude lucht uit de airco gebruiken dus dat is ook nog weer knutselwerk. Dat alles moet op zich wel te doen zijn maar dat opgeteld bij het ombouwen van het interieur incl. airbags en gordels en shizz overzetten - zal allicht minstens 3 dagen werk zijn. Dat is wat buitenproportioneel voor het fixen van een kapotte stoelverwarming - net zoals een andere auto uitzoeken trouwens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D9oLOar.jpg

Twee weken geleden een 118d uit 2006 gekocht om mijn E46 320d mee te vervangen. Tot nu toe erg blij mee, rijdt erg fijn en wat minder log dan zijn voorganger. Staat op de foto op winterbanden/velgen maar zit ook een set lichtmetaal bij. Zal snel wat goede foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Afbeeldingslocatie: http://limtune.com/foto/got/7-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Nu online

MrN

Hoe denken de mensen hier over een 330d of 335d met een wat hogere km stand en het onderhoud hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

En over welk modeljaar/type heb je het dan?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Nu online

MrN

Weet ik nog niet die dikke diesels trekken me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

mr_petit

opperprutser

Ik zou wel oppassen met gechipte 335d's
Ik ken mensen die daar serieuze problemen hebben gehad, o.a. met de automaat (dat was welliswaar de 5 serie, maar die aandrijflijn is hetzelfde). En dat zijn fikse kosten.
Dat waren denk ik problemen gerelateerd aan teveel koppel.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zou sowieso oppassen met gebruikte BMW's waar aan getjuned is :P

De dikke diesels zijn heerlijke wagens om mee te rijden. Ik heb toen ik in Duitsland werkte een tijdlang een 535d F11 gehad. Op de Autobahn is het heerlijk, maar dat na 4-500 km je tank leeg is wil dan ook wel eens gebeuren :p

Wel blijf ik de benzinevarianten een stuk 'spannender' vinden dan de diesels.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 05-01-2014 20:20 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
MrN schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:46:
Hoe denken de mensen hier over een 330d of 335d met een wat hogere km stand en het onderhoud hierbij?
De 330d van de E9x serie staat als heel betrouwbaar te boek. De 335d heeft wat problemen maar die zijn met een hoge km stand inmiddels wel verholpen. Toch lijkt mij de 330 wel wat goedkoper in onderhoud. Maar de echte vraag is, wat verwacht jij? Wat vind jij hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
e93 325dA hier (pfl, dus mechanisch +- hetzelfde als de 330d, alleen wat teruggeschroefd in power). Gekocht (premium selection) op 148k km, nu richting de 200 op de teller. Heerlijk. Geen enkel zwaar mechanisch defect tot nu toe.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:55

JaQ

Tot op heden de enige foto van mijn nieuwe (lease) auto:

BMW onder zeil

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:45
Mooi je achternaam erbij :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
En de plaats: Amersfoort :)

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Kunnen jullie die naam lezen ja???

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Je kan mijn achternaam (etc) via mijn profiel op dit forum met twee klikken achterhalen, dus blurren vond ik flauwekul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Maar de auto blurren vond je wel nodig? Raar hoor. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 15:34
Waar staat er dan een leesbare naam op die foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Er staat een bekende naam op dat wiel, direct boven het ronde, blauw-witte logo B)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Tomatoman schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:49:
Er staat een bekende naam op dat wiel, direct boven het ronde, blauw-witte logo B)
BMW is toch geen achternaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is zelfs helemaal geen naam. Het is een afkorting B)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Mooi hoor JaQ, nog nooit gezien dat er een naambordje naast de auto komt te staan. Geeft wel aan dat dit een uitvoering is die de dealer niet vaak heeft besteld (of is dit standaard bij BMW?) :)

[ Voor 3% gewijzigd door RomeoJ op 08-01-2014 09:52 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ach, een A4-tje is snel geprint. Bij mijn nieuwe Fiat kreeg ik ook een bos bloemen.Wel een leuk gebaar natuurlijk.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Een bos bloemen is idd heel normaal bij een nieuwe auto. Dat is al decennia zo.
Een paar honderd euro afleverkosten overigens ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Ik kreeg een BMW paraplu :*)
Beter dan een bos bloemen waar je niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:17
RomeoJ schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:51:
Mooi hoor JaQ, nog nooit gezien dat er een naambordje naast de auto komt te staan. Geeft wel aan dat dit een uitvoering is die de dealer niet vaak heeft besteld (of is dit standaard bij BMW?) :)
Volgens mij tegenwoordig redelijk standaard bij BMW. Naast het naambord kreeg ik een fles wijn en bij mijn vorige BMW een doos Australian bonbons.

[ Voor 11% gewijzigd door ChiLLeR op 08-01-2014 11:49 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Kwam deze toevallig tegen op G+

YouTube: BMW 235i - autonomous prototype drifts itself - CES 2014

Leuke ontwikkelingen bij BMW _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
ChiLLeR schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:49:
[...]

Volgens mij tegenwoordig redelijk standaard bij BMW. Naast het naambord kreeg ik een fles wijn en bij mijn vorige BMW een doos Australian bonbons.
Bij mij kon er niet eens een sleutelaanhanger vanaf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Laatste keer dat ik een nieuwe bmw kocht kreeg in champagne + sleutelhanger + zak met boekjes mee, dat was een "gewone" 3-reeks diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Nu online
JaQ schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:52:
Tot op heden de enige foto van mijn nieuwe (lease) auto:

[afbeelding]
Bij Jan de Jong gekocht :)

Wij zijn 1 x bij Jan de Jong geweest om een BMW kopen. Van me leven niet dat ik daar ooit nog binnen kom om een auto te kopen of te kijken. Arrogante flut verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
bedrijf niet afschrijven op 1 medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

RomeoJ schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:51:
Volgens mij redelijk standaard (ook andere merken pakken auto's in). Het is een 328i met een flinke lading opties, die zijn niet enorm zeldzaam volgens mij.
Unknown Alien schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:15:
Bij Jan de Jong gekocht :)

Wij zijn 1 x bij Jan de Jong geweest om een BMW kopen. Van me leven niet dat ik daar ooit nog binnen kom om een auto te kopen of te kijken. Arrogante flut verkoper.
Leasemaatschappij koos voor Jan de Jong om bij af te leveren, aangezien dit mijn eerste BMW is (en ik net ben verhuist, niet naar Amersfoort overigens) kon/kan de afleverende dealer mij geen biet schelen. Ik verwacht niet dat de auto daar in onderhoud komt omdat ik niet in (de buurt van) Amersfoort woon of werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf Volvo fanaat, heb er 4 namelijk. 2x een 740, 1x een 960 en een V70. Maar daar ga ik jullie, zeker niet in dit topic, verder niet mee lastig vallen hoor.

Afgelopen zomer ben ik met mijn vriendin 2 weken in Spanje geweest bij haar vader (die heeft een huis aan de kust en zit daar ongeveer 3/4 van t jaar te rentenieren, dat wil ik ook maar ik moet nog 35 jaar wachten haha)

Maar daar mochten we ons de 2 weken vermaken met deze BMW 3 serie uit 1989.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/ckbwb5cr5/spanjeauto.jpg

Nou dat ding is een monster haha, volgens mij eeen 2.5 6 cilinder met 169pk. Ben dat vermogen wel gewent mijn 960 en V70 hebben het zelfde vermogen (dat zijn alleen wel logge zware apparaten). Maar dit is Duits, licht en snel en gemaakt voor de Duise autobahn. Alles is in harmonie, het gewicht, de motor, versnellingsbak, de remmen de banden.

Ik ben helemaal verkocht, later krijg ik dezelfde auto. Maar wil eerst een huis met garage hebben.

Tuurlijk heeft die ook zo zijn kwaaltjes, maar welke auto niet van die leeftijd. De softtop is gaar, plastic en leer is gescheurd. Maar wat wil je, de auto rijd al 18 jaar rond in Spanje.

Eigenlijk had ik altijd iets met dit merk moeten hebben. Ben namelijk van Duitse afkomst. Maar een ritje in een Audi A5 van mijn oom had me heel het plezier in Duitse auto's ontnomen. Maar deze BMW heeft dat weer helemaal goed gemaakt.

En dit rijdt mn schoonvader daar, geen idee wat het precies is. Een Mercedes iig, mocht er heel even inrijden om de Bob te spelen s avonds. Maar vond er niks aan, veels te modern.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/441e0rrbh/mercedesje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Wat is die Mercedes dan toch een gedrocht van een auto t.o.v. zo'n mooie BMW. Ziet er zo op de foto nog erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Niet helemaal mee eens, maar ik heb dan ook meer met moderne auto's.

Waarschijnlijk kan ik me hier binnenkort aanmelden: heb namelijk een 1-serie van 2013 op het oog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

MrFl0ppY schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:08:
Wat is die Mercedes dan toch een gedrocht van een auto t.o.v. zo'n mooie BMW. Ziet er zo op de foto nog erg goed uit.
Als ik uit die 2 moet kiezen? Direct, zonder twijfel de merc

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Yalopa schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:37:
[...]

Als ik uit die 2 moet kiezen? Direct, zonder twijfel de merc
Maar als ik moest kiezen tussen een BMW of Merc van die tijd koos ik de BMW. En als ik moest kiezen tussen een BMW of Merc van nu koos ik ook de BMW. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als je idd een jaren 80 merc ziet (vooral een s klasse oid), ziet dat er allemaal wel heel oubollig uit.

Nou ja en audi's uit de jaren 80...... die heb je voornamelijk in de kleur bruin O-) (kan iemand nog de 100 en 200 herinneren?). Dat is een merk toch grotendeels zonder gezicht aangezien zij zichzelf pas laat in de jaren 90 opnieuw hebben uitgevonden. De audi 'legacy' beperkt zich dan eigenlijk ook alleen tot de urquattro (en de rest is dus van dit millennium imho) terwijl bmw en mercedes (ook die ja) natuurlijk constant sinds de jaren 70 hun huzarenstukjes gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Audi 200 Avant is anders toch wel het prototype van de autobahncruiser.
Maar die hedendaagse Mercedessen zijn echt butt-ugly (IMHO). Het mooiste model vind ik zelf de C208, maar die wordt te vaak tot turkenbak gepimpt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ga waarschijnlijk een BMW 1 uit Duitsland halen want ik zou graag een open dak, M-pakket origineel, 17 inch M velgen, Xenon, dual zone clima, liefst sapphire black, sportstoelen natuurlijk met M-pakket, navi pro met connected drive en dan mag het een 116 of 118 zijn en liefst automaat maar met schakel ben ik ook dan nog blij. Ben ik dan nog leuke opties vergeten? Ik ben al rustig aan rondkijken en heb al een aantal auto's geselecteerd maar weet niet of de blauwe M kleur het extra geeft boven de zwarte sapphire.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:02
itsalex schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:05:
Ik ga waarschijnlijk een BMW 1 uit Duitsland halen want ik zou graag een open dak, M-pakket origineel, 17 inch M velgen, Xenon, dual zone clima, liefst sapphire black, sportstoelen natuurlijk met M-pakket, navi pro met connected drive en dan mag het een 116 of 118 zijn en liefst automaat maar met schakel ben ik ook dan nog blij. Ben ik dan nog leuke opties vergeten? Ik ben al rustig aan rondkijken en heb al een aantal auto's geselecteerd maar weet niet of de blauwe M kleur het extra geeft boven de zwarte sapphire.
Gaat het over de F20? dan is een 116 of 118 echt prima te doen. Als je het over het E87 model heb zou ik je toch aanraden om minimaal voor de 118 te gaan maar eigenlijk gewoon de 120 te nemen. Het verbruik (>2007) is vrijwel gelijk en je hebt toch meer power. Bovendien staan er erg veel 116i's te koop en een mooie volle 120 is dan ook zo weer verkocht mocht je dat willen.

edit: of praten we over diesel?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Headshot_NL schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:46:
[...]

Gaat het over de F20? dan is een 116 of 118 echt prima te doen. Als je het over het E87 model heb zou ik je toch aanraden om minimaal voor de 118 te gaan maar eigenlijk gewoon de 120 te nemen. Het verbruik (>2007) is vrijwel gelijk en je hebt toch meer power. Bovendien staan er erg veel 116i's te koop en een mooie volle 120 is dan ook zo weer verkocht mocht je dat willen.

edit: of praten we over diesel?
Het gaat om een F20 en de 116 en 118 is zo zuinig volgens mij dat het goedkoper is dan diesel met 25k-30k.

Alleen dan vraag ik mij af of ik automaat misschien beter kan nemen want het rijdt wel lekker (waar ik nu in rij (ook een witte 1 F20 sport/business plus)). Als je gas geeft met de sportmodus en automaat in S trek je zelfs een 2.0 TDI 140 pk zo eruit en de 8 versnellingen. Ik vind echt niet normaal hoe snel de 116 al is.

Ik heb net gereden met een Opel Astra 2011 (was bijna een slopel maar bijna 70k was de v-snaar duidelijk hoorbaar of andere onderdelen (een herrie met koude motor (niet aan te horen)) en de motor tikte, 1.4 turbo 140 pk (nou die turbo kwam pas boven de 3500 toeren tot leven). Wat was dat een futloze motor en aan het schokken met schakelen en herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja om de Opel nu te verdedigen maar rijdt dan eens met een goeie Astra, weinig mis mee imho. Dat jij met zo een gaar ding heb gereden is geen goed vergelijk natuurlijk. :P

Maar idd die 'eco' diesels zijn echt niet slecht, lopen heel goed.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ok, van de F20 reeks heb ik als leenauto eens een 114i meegekregen. Het is al sneller dan de "normale" auto. Maar een 116 of 118 is de moeite wel waard.
in vergelijking met een e46 318i is de huidige 114i denk ik niet veel sneller.

Wel een groot voordeel is het beschikbare koppel in deze 114/118, dat begint echt heel vroeg voor een benzine waardoor je bijna als een diesel kan rijden. Dit is dan weer goed voor je verbruik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Headshot_NL op 09-01-2014 14:02 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik rij nu met een 116i F20 uit 2011 met de 8 traps automaat. Het verbruik is leuk en het vermogen is nog leuker ondanks maar de 136 pk al bij 1.500 toeren. Je voelt even het gat voordat de turbo er is (behalve in sportstand, dan is die wel beetje zenuwachtig) maar als je boven de 3500 toeren komt en die tweede turbo komt erin dan voel je echt de power.

Naar de BMW fabriek in Munchen op de linkerbaan net uit een file achter een BMW 5 (nieuwere), 2 x BMW 3 (ook nieuwere) en dan deze 116i erachter aan reed zonder problemen mee van de 80 km/h richting de 200 km/h dus daarin zie ik zeker dat de 116i goed meekomt. Vandaar dat ik een 114i denk niet wil.

Maar welke leuke opties zijn er nog meer voor de 1 of is het beter om voor een oudere 3 te gaan? Ik let ook op het verbruik want ik rij soms nog al veel (100 tot 200 km rond Amsterdam).

Nou die Opel was echt klaar voor de sloop. Die was zo afgetrapt (huurauto) en als je naar links stuurde dan hoorde je iets langs de v-snaar lopen (begon die te piepen etc) of was de dynamo maar het klonk niet goed. De motor tikte ook heel onrustig alsof er een tandwiel uit de snaar was. De auto had wel vermogen want ik trok hem af en toe door naar de 4500 toeren en dan wilde de auto wel maar op 1750 toeren leek het wel of dat je hem vooruit moest duwen.

Ecodiesel zijn niet leuk, wel qua portomonee en als grasmaaier maar ik kwam uit een 2 liter diesel en heb ooit een 1.6 diesel gereden maar je mist het geluid van een 2 liter want dat klinkt alsof er een tank in ligt en geen grasmaaiermotortje.

[ Voor 8% gewijzigd door itsalex op 09-01-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
itsalex schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:48:
Maar welke leuke opties zijn er nog meer voor de 1 of is het beter om voor een oudere 3 te gaan? Ik let ook op het verbruik want ik rij soms nog al veel (100 tot 200 km rond Amsterdam).
In welke prijsklasse zit je te kijken dan? en bij een importauto dus de totaalkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
http://www.autoweek.nl/ca...a.php?id1=70523&id2=70526
http://www.autozine.nl/text/1082.html

De 114i en 116i hebben exact dezelfde motor maar een ander management.
In zo'n geval zou je (denk ik) de 114i ook makkelijk kunnen chippen.
Het verschil van 2000 euro is dan makkelijk verdiend.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 09-01-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:35
Toch ook andere inlaat enzo?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Het verschil met de 114i, 116i en de 118i is te verwaarlozen qua verbruik maar qua power ongelofelijk het verschil. Het is zelfs erger dat de 118i zuiniger is in praktijk dan de 114i en de 116i, simpelweg omdat je niet alles aanspreekt. Ik weet dat ik met de 116i op vakantie met stukken 160-190 Km/h simpel 1 op 15/17 kan halen en zelfs heb ik hier in NL op de boordpc max 800 km range gehaald.

Mijn budget incl import is ongeveer € 25k. Denk voor die prijs dat ik wel wat voor elkaar kan krijgen. Mocht iets erboven gaan is nog geen probleem. De uitvoering zoals ik zou willen krijg ik in NL niet voor elkaar want het is gewoon vreemd hoe in NL de auto's zijn. Weinig dual clima, navi pro met connected drive maar wel business plus pakket. Weinig M pakketten omdat gewoon mss te duur is terwijl het de 1 toch wel erg af maakt net als de dikke velgen die erbij komen althans mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ja, zeker bij een 1 serie maakt een M sportpakket de looks wel af. Zelf ben ik ook op zoek naar een 1 serie maar dan wel de E87. Er worden in Nederland inderdaad veel business line modellen aangeboden zonder stuurbediening, climate control, sportstoelen etc.

Zelf ben ik wel een fan van de 3 serie E92 coupe. Erg mooie auto's die je niet al te vaak ziet en nog net binnen je prijsklasse vallen. Je moet er wel rekening mee houden dat ze iets meer verbruiken en iets zwaarder zijn dus de wegenbelasting hoger is.

Als voorbeeld dit model:
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=240463186&asrc=st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Wel de looks maar no go vind ik niks.
Zou altijd voor de 325i/330i gaan bij de E92, is een veel betere optie dan een 19" performance velg op een 320i.

[ Voor 11% gewijzigd door Het Fantoom op 11-01-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Inderdaad. In die auto hoort eigenlijk gewoon een 6 in lijn te liggen.
Maar een leuke 325 330 van een paar jaar oud vind je amper voor dit geld. En natuurlijk ook een beetje gekeken naar het verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag het besluit genomen dat er weer een BMW moet komen. Van een E36 316i naar een e46 318i ben ik helaas genoodzaakt geweest om een Peugeot 107 te kopen. Op zich een prima vervoersmiddel, maar ik wordt er niet warm of koud van. Het is dus tijd voor wat anderrs en op mijn verlanglijst staat een e90 sedan 330i en die moet er dan ook komen.

Zijn er nog zwakke punten voor dit model? Voorlopig kijk ik naar de modellen van voor de facelift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Dacht dat het over de e46 ging...

[ Voor 255% gewijzigd door Headshot_NL op 13-01-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Check hier mijn nieuwste aanwinst, een 520i uit 1997 :) :

BMW 520i

De aanleiding is niet zo leuk, namelijk het overlijden van mijn buurvrouw waardoor haar dochters er vanaf moesten en 'm aan mij aanboden voor 200 euro (dat is wat de lokale garage er voor wilde geven). Mijn buurvrouw heeft er een jaar in gereden en daarvoor is hij 14 jaar in bezit geweest van één van de lokale dierenartsen die 'm tot 270.000km bij de dealer heeft laten onderhouden. Gisteren heb ik 'm over de 300.000km gereden na een weekend Parijs. De auto is volledig bekrast en heeft wat deukjes maar rijdt verder voortreffelijk en is dankzij de ballonbanden uitzonderlijk comfortabel. De motor heeft niet veel vermogen maar is wel redelijk zuinig (1:11 volgens de boordcomputer) en draait toeren met vreugde in tegenstelling tot de meeste ellendig klinkende viercylinders.

We gaan 'm wat TLC geven zodat hij zich in de toekomst weer met gepaste trots aan de buitenwereld kan presenteren. Om te beginnen hebben we een nieuw logo op de motorkap geklust. Ik ga de velgen van de 740i eronder zetten en wellicht laat ik 'm nog eens polijsten door een hobbyïst. Als stationsauto en auto om mee rond te crossen in Parijs en andere steden die worden bevolkt door onverschillige automobilisten is hij fantastisch zo. Als bijtellingskraker doet hij het ook goed vanwege de minimale dagwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Re: 325/330i: maat van mijn net met zijn 325i PFL in brokken gevallen; injectoren waarschijnlijk naar de maan. Is een gekend probleem, maar valt nog te bekijken of ze daar bij de dealer enigszins redelijk over willen zijn.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Auto is vandaag voor APK weg. Heb een puntgave E30 316i automaat meegekregen als leenauto. Rijdt erg lekker moet ik zeggen. Beter als zijn E36 die hij ook als leenauto heeft. Power heeft ie nauwelijks maar het stuurt en rijdt verder prima. Valt me overigens wel op hoe comfortabel de auto is met deze ballonbandjes. Dan is mijn E90 met sportonderstel en RFT banden echt knetterhard geveerd.

Wel mooi om zo eens met wat BMW geschiedenis onderweg te zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Femme schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:04:
Check hier mijn nieuwste aanwinst, een 520i uit 1997 :) :
Hoogste tijd, je had er nog wat weinig idd B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik ben me rustig aan het oriënteren op de mogelijke aankoop van een E36 cabrio die tevens voor dagelijks gebruik moet gaan dienen (daarom wil ik er iig een hardtop bij). Heb al het een en ander aan aandachtspuntjes gevonden op internet, maar er blijft wel een vraag onbeantwoord, namelijk of de 318i ook nog wel te doen is of underpowered voor een toch wat zware cabrio en of ik dan beter voor een 6-cylinder kan gaan (een wat oudere 325i bijvoorbeeld).
Ter vergelijk: ik rij nu in een Peugeot 207 met een 1.6 16V (110pk) die ik net aan rap genoeg vindt. Ook een E46 318i coupe gehad (met de 2.0 dus), die had zat power :)

Hebben mensen hier ervaring met de 318i en/of 325i cabrio die hun mening kunnen geven? Zijn er verder nog echt belangrijke punten om op te letten bij de aanschaf?

[ Voor 4% gewijzigd door Radiant op 14-01-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
318i is wel te doen hoor, is geen racemonster maar met zijn 115 pk (?) rijd dat gewoon ondanks het vrij hoge gewicht.

de 6 cilinders rijden wel soepeler, maar het verbruik is er regelmatig ook bij, reken op 1 op 10 voor een 6 cilinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:57
Die cabrio's zijn ook nog wat zwaarder dan de sedans toch? Een E36 318i houdt al niet over, vraag me af hoe leuk dat nog is in een cabrio. Hoewel ik wel eens een 1.9 Z3 heb gereden (min of meer zelfde platform) en dat wil nog wel.

Ik zou een 6 cilinder wel prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Femme schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:04:
*knip*Als stationsauto en auto om mee rond te crossen in Parijs en andere steden die worden bevolkt door onverschillige automobilisten is hij fantastisch zo. Als bijtellingskraker doet hij het ook goed vanwege de minimale dagwaarde.
Dat is het ook echt, ik heb redelijk wat in Noord en een beetje in midden Italië gereden en daar rijden sommigen slecht maar in Parijs lijkt het wel alsof ze het echt _helemaal_ _niets_ uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Wegens een reparatie aan mijn privéauto rijd ik sinds gisteren tijdelijk in een X1 2.0i. Na een korte gewenning kan ik zeggen dat die auto mij behoorlijk meevalt :). Hij oogt en voelt best groot, waardoor ik aanvankelijk nogal moest wennen aan de nogal benepen klinkende viercilinder. Maar al snel had ik door dat schijn bedriegt: deze motor gekoppeld aan de achttraps automaat is behoorlijk rap.

Wel onderschrijft hij weer eens mijn vooroordelen over start-stop-systemen. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik tot stilstand kwam bij een verkeerslicht en direct weer door kon rijden, precies op het moment dat de motor afsloeg. Dat is behoorlijk irritant, want als je dan het gaspedaal indrukt gebeurt er eerst even niets en daarna moet de motor eerst een beetje op toeren komen voordat hij wat trekkracht levert. Daar valt natuurlijk prima mee te leven, maar toch ergert het me iedere keer weer.

Wat andere dingen die me opvallen:
  • Ten eerste is het iDrive-systeem net een beetje anders dan in mijn auto, het lijkt erop dat er wat instellingsmogelijkheden op de X1 ontbreken die wel op mijn 5 zitten. Bij een instelling zoals het finetunen van de warmteverdeling tussen de rugleuning en de zitting van elk van beide voorstoelen kan ik me dat voorstellen; de X1 is nou eenmaal een wat eenvoudigere auto. Maar waarom je bij de reiscomputer niet kunt instellen dat hij automatisch wordt gereset is me een raadsel.
  • De handmatig instelbare, lederen voorstoelen zitten heel goed. Andere auto's in deze prijsklasse (EUR 40.000 volgens de RDW) scoren op dat punt meestal een stuk minder.
  • De oranje knipperlichten in de buitenspiegels leiden behoorlijk af, omdat ik ze als bestuurder erg goed kan zien. Ik ben gewend dat ik alleen zo nu en dan de gele driehoeken van de lane departure warning in de spiegels zie oplichten.
  • Het onderstel rolt een beetje om zijn lengteas en wikkelt korte oneffenheden in het wegdek lang niet zo soepel af als andere BMW-modellen. Dit is natuurlijk een hoog model, maar het valt me wel behoorlijk op. Verder wil de auto graag rechtuit, hij voelt onderstuurd aan. Al met al komt het onderstel veel minder vertrouwenwekkend over dan ik van BMW gewend ben. Dat is mijns inziens echt het grootste minpunt van deze BMW.
  • Verder ben ik kennelijk erg verwend geraakt. Ik mis een goed klinkende radio (de radio klinkt echt zeer matig voor een auto van deze prijsklasse) en verder heb ik me een ongeluk gezocht naar de manier om de achteruitrijcamera of de parkeersensoren in te schakelen. Wat blijkt? Ze zijn er niet :o. Ook is het jammer dat de helderheid van de displayverlichting niet gedimd kan worden.
  • Ik begrijp de interieurverlichting niet. In het iDrive-menu zijn twee standen, die tijdens het rijden geen enkel verschil lijken te maken :?. Het interieur is zeer karig verlicht, met alleen twee oranjerode lampjes die de iDrive verlichten. Mis ik hier iets?
  • Het systeem met de cruise control op een apart pookje zat in alle BMW-modellen van de vorige generatie. Mijn beoordeling: :N
  • De efficient dynamics mode: het mooiste van dat systeem is dat je het met een knipje permanent kunt uitschakelen. De auto wordt er nogal gezapig van.
  • Tot slot: vergeleken met mijn eigen auto heeft hij nogal last van WINDGERUIS. Maar dat viel me bij de nieuwe 3-serie ook al tegen.
Hoewel dat behoorlijk kritisch klinkt, moet ik er bij zeggen dat mijn vergelijkingsmateriaal wel enigszins bovenmodaal is. Al met al blijft de X1 met deze motor een auto waar je je absoluut niet voor hoeft te schamen :).

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
Tomatoman schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:14:
...

• Het systeem met de cruise control op een apart pookje zat in alle BMW-modellen van de vorige generatie. Mijn beoordeling: :N

...
Ik erger me hier mateloos aan bij mijn E61... op het stuur zoals bij mijn vrouw haar E46 is echt stukken beter. Ik duw ook altijd het pookje de verkeerde kant op als ik langzamer dan wel zachter wil. Zal wel aan mij liggen, maar na 40.000+ km weet ik het 9 van de 10 keer nog verkeerd te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

The_MAN schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:47:
[...]

Ik erger me hier mateloos aan bij mijn E61... op het stuur zoals bij mijn vrouw haar E46 is echt stukken beter. Ik duw ook altijd het pookje de verkeerde kant op als ik langzamer dan wel zachter wil. Zal wel aan mij liggen, maar na 40.000+ km weet ik het 9 van de 10 keer nog verkeerd te doen!
Geef mij maar dat pookje. Je moet even leren hoe hij werkt maar dan kun je 'm ook perfect op de tast bedienen. Bij de stuurbediening op de E46 en E39 is dat lastiger en moet je altijd wel even kijken of je de juiste toets aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
vind het allebei niet echt storend het is gewoon wennen, in de E9x vind ik wel de weergave van de vastgezette snelheid prettig (in die ring om de KM teller heen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hehe, het bekende cruise-control pookje. Ik vind het even wennen maar na een aantal keer de verkeerde te hebben gebruikt wil ik nu niet anders meer. Zoals Femme zegt is het nu super op de tast te bedienen en de bediening is ook super simpel.

@Tomatoman, wat bedoel je met interieurverlichting tijdens het rijden? Dan hoort de auto toch helemaal donker te zijn van binnen? Ik heb een lichtpakket maar tijdens het rijden is alles uit.

Overigens vind ik het ontbreken van parkeersensoren achter wel een flater. Dat is toch wel het minste dat je wil bij zo'n model met waarschijnlijk mini achterruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Femme schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:52:
[...]

Geef mij maar dat pookje. Je moet even leren hoe hij werkt maar dan kun je 'm ook perfect op de tast bedienen. Bij de stuurbediening op de E46 en E39 is dat lastiger en moet je altijd wel even kijken of je de juiste toets aanraakt.
Mijn ervaring is dat die stuurbediening prima op de tast kan. De plus en min zitten rechts en los van aan/uit/resume/reset. Die twee knoppen zitten dus links van plus en min en zijn door reliëf op de knoppen eenvoudig van elkaar te onderscheiden. Gaat dus uitstekend zonder te kijken. Zal net als het pookje zijn, even wennen en het kan zonder visuele begeleiding.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ja dat is gewoon een kwestie van wennen. Zelf gebruik ik het stuur (E46 en F10) en moet wennen aan het pookje als ik die gebruik. Maar in het begin moest ik ook leren rijden met de knoppen op het stuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Headshot_NL op 15-01-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik vind het op zich ook geen probleem. Maar als ik Mercedes rijd kan ik me er wel over opwinden. Die hebben alle pookjes links zitten. Dus knippers, ruitenwissers en cruise control. En rechts niets 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Tomatoman schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:14:
• Tot slot: vergeleken met mijn eigen auto heeft hij nogal last van WINDGERUIS. Maar dat viel me bij de nieuwe 3-serie ook al tegen.
Ik was juist de wat kleinere BMW's gewend (X1, 1-serie, 3-serie).
Toen ik in een 5-serie reed viel me op hoe goed deze geïsoleerd is tegen geluid.
't Is maar net van welke kant je het bekijkt ;)

Normaal heb ik het niet zo met hoge auto's. Maar toen ik eens met een X3 naar Zuid-Duitsland ben gereden vond ik de zit echt geweldig. Je wordt er gewoon veel minder 'moe' van.
Pagina: 1 ... 60 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.