Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.813 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
Freek schreef op zondag 15 december 2013 @ 09:35:
[afbeelding]

Afgelopen vrijdagochtend/nacht mijn E46 320d total loss gereden. Ingedommeld en wakker geschrokken met twee wielen in de berm en binnen een paar seconden aan beide kanten de vangrail geraakt. Zelf geen schrammetje opgelopen maar de BMW wel af kunnen schrijven dus en helaas niet all risk verzekerd.

Nu heb ik snel een nieuwe auto nodig en ben ik aan het kijken naar een 118d uit 2006. Wat is jullie ervaring daar mee? Is de kofferruimte een beetje acceptabel of is het echt te klein? Ik snap dat het geen 320 touring is maar goed.
;w Damn dat gun je niemand, goed dat je geen schrammetje hebt natuurlijk maar een paar mille schadepost is nooit fijn natuurlijk. Sneu zeg, zo'n nette e46 }:|

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38

JdM

Humbled

[afbeelding]
[...]
Nu heb ik snel een nieuwe auto nodig en ben ik aan het kijken naar een 118d uit 2006. Wat is jullie ervaring daar mee? Is de kofferruimte een beetje acceptabel of is het echt te klein? Ik snap dat het geen 320 touring is maar goed.
Zuur zeg, goed dat je zelf niks hebt in elk geval!
Waarom koop je niet weer een 320D touring, staan er zat te koop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een beetje acceptabel? Voor mij is het genoeg als er 2 boodschappen tassen in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ja er staan zeker genoeg 320d's te koop maar heb het idee dat ik wel naar een wat kleiner en zuiniger model toe kan. Met een beetje acceptabel bedoel ik niet zo klein als bv een Volvo C30 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:12

ScSi

Belg.

Freek schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:31:
Ja er staan zeker genoeg 320d's te koop maar heb het idee dat ik wel naar een wat kleiner en zuiniger model toe kan. Met een beetje acceptabel bedoel ik niet zo klein als bv een Volvo C30 oid.
Ik vond het best acceptabel. Met de achterbank neer kon ik er zelfs een kruiwagen in vervoeren. Hele fijne wagen verder, zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:07
Oude 1-serie is een prima auto, lelijk ding (E81 is wel mooier imo) maar rijdt erg fijn.
Zou wel gaan voor de facelift 120d vanaf '07, maar volgens mijn zijn ze beide naar zo'n 200pk te tunen.

[ Voor 31% gewijzigd door Het Fantoom op 15-12-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sowieso zijn daar een hoop upgrades voor, denk aan een Milltek systeem en noem maar op (klinken ook geweldig). x18 en x20D zijn dezelfde motoren iig, alleen de x18D heeft een kleinere turbo. Maar ook heel goed op te voeren idd. :) Nadeel van de 3 serie is (vind ik) het hoge gewicht....

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Joopieboy schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:43:
Sowieso zijn daar een hoop upgrades voor, denk aan een Milltek systeem en noem maar op (klinken ook geweldig). x18 en x20D zijn dezelfde motoren iig, alleen de x18D heeft een kleinere turbo. Maar ook heel goed op te voeren idd. :) Nadeel van de 3 serie is (vind ik) het hoge gewicht....
Dat laatste geldt alleen voor de E91 toch? Weegt 140kg meer dan de 120d, E90 320d weegt 65kg meer dan de 1 wat ik wel mee vind vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat klopt, maar toch, qua wegenbelasting scheelt dat wel weer een pak. :)

De 120D zit op 325 euro per kwartaal, de E90 zit dan al op 359 (valt nog mee idd) maar de E91 gaat er flink overheen met 394 euro per kwartaal, dat is bijna 70 euro meer dan de 120D. :P

[ Voor 55% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zonde, misschien voor de aanschaf even een blik in de kofferbak werpen? Plaatjes op google zien er ruim genoeg uit. Als boodschappen- en een bierkrat erin passen kom je al een heel eind.
Achterbank neerklapbaar is ook nuttig (is bij sommige BMW sedan modellen een optie) beenruimte houd niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
bouwfraude schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:32:

Achterbank neerklapbaar is ook nuttig (is bij sommige BMW sedan modellen een optie) beenruimte houd niet over.
Volgens mij is het altijd een optie. Handige manier om nog eens 500 euro te cashen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Een moderne hatchback zonder neerklapbare achterbank, bestaat dat serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik vind de kofferbak van mijn 118d prima, 2 grote boodschappentassen gaan er gemakkelijk in. Ik zet ze meest in een V vorm zodat ze niet omvallen. En dan nog lekker ruimte over..

1 Koffer, een grote sporttas en buggy lukt ook nog. De hoedenplank gaat niet helemaal dicht meer, maar het past.

Achterin, achter mijn stoel, is er absoluut geen ruimte. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:25

BrZ

Het Fantoom schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:35:
Een moderne hatchback zonder neerklapbare achterbank, bestaat dat serieus?
Wie heeft het over een hatchback dan?

Bij een sedan geeft een niet-neerklapbare achterbank de auto een stuk meer stijfheid, maar het is nogal onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
BrZ schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:51:
[...]

Wie heeft het over een hatchback dan?
Het ging over de kofferruimte van een 1-serie en de poster boven mij beweerde dat een neerklapbare bank altijd een optie zou zijn bij BMW, wat me sterk lijkt. Voor zover ik weet bestaat er geen 1-serie (of andere moderne hatchback) met vaste achterbank.

[ Voor 54% gewijzigd door Het Fantoom op 16-12-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

bouwfraude is de enige die over een neerklapbare bank begon, en hij meldt er bij dat dat bij sommige sedans een optie is. Daar zou je ook uit op kunnen maken dat het bij hatchbacks helemaal geen optie is, maar dat zou inderdaad wel heel raar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Klopt, maar ik reageerde op de post van matty. Waarschijnlijk bestaat het dus helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 14:36
Zou dat nu echt meer stijfheid hebben denk je? Kan me bijna niet voorstellen. Vind het altijd maar wat vaag dat je voor een neerklapbare achterbank moet bijbetalen in een auto van deze klasse. En ik vind geen neerklapbare achterbank echt een afknapper aangezien de kofferbak al niet aardig diep is ivm de achterwielaandrijving.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:09
Het gaat uiteindelijk toch een benzine E87 LCI (~2008) worden. Ik heb voor mezelf besloten om met het OV te blijven reizen naar werk.

Ik twijfel nu echter sterk tussen de 116i (122pk) en de 118i (143pk). Ik maak heel veel korte ritjes van zeg max 10KM p/keer. Het zal overigens eentje met een M-sportpakket worden.

Verbruik is voor mij toch wel belangrijk, maar als er maar een minimaal *echt* verschil in verbruik zit tussen de twee prefereer ik toch een iets krachtigere motor.

Graag advies van de kenners :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Koop een fiets, 10km per ritje dan rij je de motor precies nooit warm, vinden auto's niet zo leuk.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Een fiets heb ik al, een hele goede ook. Uiteraard rij ik meer dan die 10km p/keer, maar over het algemeen zijn het korte ritjes vandaar dat ik het even noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:10:
Koop een fiets, 10km per ritje dan rij je de motor precies nooit warm, vinden auto's niet zo leuk.
Het is natuurlijk niet het fietstopic, :D
Iedereen zegt altijd dat motoren het niet leuk vinden, maar ik heb nog nooit ene probleem gehad met korte ritjes, Vroeger reed ik diesel, en die ging ook niet kapot van ritjes van slechts 4km. Misschien dat ze meer verbruiken dan als ze warm zijn, maar direct kapot zal wel meevallen. Daarnaast ruil je dat ding toch na een jaar of 2-3 in, en is het -oneerbiedig gezegd- een probleem van de volgende eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Gusev schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:55:
Het gaat uiteindelijk toch een benzine E87 LCI (~2008) worden. Ik heb voor mezelf besloten om met het OV te blijven reizen naar werk.

Ik twijfel nu echter sterk tussen de 116i (122pk) en de 118i (143pk). Ik maak heel veel korte ritjes van zeg max 10KM p/keer. Het zal overigens eentje met een M-sportpakket worden.

Verbruik is voor mij toch wel belangrijk, maar als er maar een minimaal *echt* verschil in verbruik zit tussen de twee prefereer ik toch een iets krachtigere motor.

Is verbruik belangrijk uit principieel of vanuit economisch oogpunt? Economisch zou ik zeggen dat het dermate weinig uitmaakt dat het geen probleem moet zijn als je kijkt naar een BMW van 2008. Is het dat wel, dan zou ik mezelf nog eens afvragen of je wel BMW wil rijden. De onderhoudskosten zijn behoorlijk.

Verder denk ik dat je met een 116i toch alleen maar meer gas geeft omdat je toch snel wilt rijden. Dus qua verbruik zal het niet zoveel schelen. Maar al eens gekeken op Spritmonitor.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
MrFl0ppY schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:30:
[...]

Is verbruik belangrijk uit principieel of vanuit economisch oogpunt? Economisch zou ik zeggen dat het dermate weinig uitmaakt dat het geen probleem moet zijn als je kijkt naar een BMW van 2008. Is het dat wel, dan zou ik mezelf nog eens afvragen of je wel BMW wil rijden. De onderhoudskosten zijn behoorlijk.

Verder denk ik dat je met een 116i toch alleen maar meer gas geeft omdat je toch snel wilt rijden. Dus qua verbruik zal het niet zoveel schelen. Maar al eens gekeken op Spritmonitor.de?
Goeie vraag. Ik denk toch meer vanuit economisch oogpunt. Maar ik wil zeker een BMW rijden, voorheen ook gehad, en tsja dan wil je niet anders (vooral niet als je nu in een Francaise rijdt)...

Maar ik heb zeker op Spritmonitor gekeken. Daar was het verschil ongeveer 1,5ltr p 100 km. Nu ben ik niet uitgegaan van het gemiddelde, maar gekeken naar de waarden van de mensen die het meeste tankbeurten achter de rug hebben.

En klein rekensommetje gaf aan dat een 118i mij €367,20 meer zou kosten op jaar basis. Tsja...dat vind ik toch te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 09:01

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:23:
[...]

Het is natuurlijk niet het fietstopic, :D
Iedereen zegt altijd dat motoren het niet leuk vinden, maar ik heb nog nooit ene probleem gehad met korte ritjes, Vroeger reed ik diesel, en die ging ook niet kapot van ritjes van slechts 4km. Misschien dat ze meer verbruiken dan als ze warm zijn, maar direct kapot zal wel meevallen. Daarnaast ruil je dat ding toch na een jaar of 2-3 in, en is het -oneerbiedig gezegd- een probleem van de volgende eigenaar.
Korte ritjes zijn het probleem zo niet, enkel korte ritjes is het probleem. Roetfilters bij diesels kunnen dan niet regenereren bvb

Of het mechanisch echt zo slecht is tegenwoordig weet ik niet maar ik ben blij met mijn lange ritjes.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Gusev schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:52:
[...]

Goeie vraag. Ik denk toch meer vanuit economisch oogpunt. Maar ik wil zeker een BMW rijden, voorheen ook gehad, en tsja dan wil je niet anders (vooral niet als je nu in een Francaise rijdt)...

Maar ik heb zeker op Spritmonitor gekeken. Daar was het verschil ongeveer 1,5ltr p 100 km. Nu ben ik niet uitgegaan van het gemiddelde, maar gekeken naar de waarden van de mensen die het meeste tankbeurten achter de rug hebben.

En klein rekensommetje gaf aan dat een 118i mij €367,20 meer zou kosten op jaar basis. Tsja...dat vind ik toch te veel...
Zij dat nu net niet de mensen die typisch veel en langere afstanden doen, in tegenstelling tot jou occasionele korte ritten?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Liever een 120i dan M-pakket (liefst natuurlijk allebei). Voor dat beetje per jaar wat het extra kost. Dat 1,5L/100km extra verbruik klopt niet, verschil tussen 116i en 120i is +/-0,75L/100km in verbruik. Maar daarentegen wel 50pk, 120 of 170pk is echt wel voelbaar sneller. Beste 'optie' die je kunt nemen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:16
over lange ritten: hoe zit het eigenlijk met lange ritten in de file? Buiten dat mijn motor na de eerste 5 km warm is, is de overige 50 in accordeonfile volgens mij ook niet al te bevorderlijk voor de rest van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:45
Valt wel mee, alleen je koppeling en remmen zullen wat meer slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

EvaluationCopy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:10:
Had het maar geen auto moeten worden moeten ze tegen kunnen hoor :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38

JdM

Humbled

Slasher schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:01:
[...]

Had het maar geen auto moeten worden moeten ze tegen kunnen hoor :)
Mwah, je kunt ook je ogen sluiten voor de vele E46's die met een brakke carterontluchting en korte ritjes veel last hebben gekregen van black slush en daarbij behorende dichtslibbende oliekanalen met motorschade tot gevolg. Dus ze kunnen er echt niet zo goed tegen blijkt uit de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Over E46's gesproken, kwam vandaag een E46 M3 Coupé tegen. Wat een mooie bak blijft het ook. _O_

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:13

Cliffie

Trompetslet

Afgelopen dinsdagavond, A20 naar A16 richting Dodrecht bij afslag Kralingen. Poef, geen vermorgen, trapte door het gas heen. Uiteindelijk de Brienenoord over met 90 per uur, geparkeerd bij Zwijndrecht.

Lang verhaal kort: turbo naar zijn grootje. Wat een kwaliteit na 133k kilometer met E91 320d. Bah.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Cliffie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:54:
Afgelopen dinsdagavond, A20 naar A16 richting Dodrecht bij afslag Kralingen. Poef, geen vermorgen, trapte door het gas heen. Uiteindelijk de Brienenoord over met 90 per uur, geparkeerd bij Zwijndrecht.

Lang verhaal kort: turbo naar zijn grootje. Wat een kwaliteit na 133k kilometer met E91 320d. Bah.
Zeiken is altijd makkelijk zonder de historie te weten… Heb je hem bijvoorbeeld tweedehands gekocht? Misschien heeft de vorige eigenaar hem wel afgetrapt.
Daarnaast, met elk product kan er een keer een mindere tussen zitten….

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• matty___
  • Laatst online: 14-09 19:36
Hoe zit dat eigenlijk met de motor na laten draaien nadat je hebt gereden om de turbo de kans te geven minder toeren te maken voordat de oliepomp ermee stopt.

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:13

Cliffie

Trompetslet

Naboo schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:59:
[...]

Zeiken is altijd makkelijk zonder de historie te weten… Heb je hem bijvoorbeeld tweedehands gekocht? Misschien heeft de vorige eigenaar hem wel afgetrapt.
Daarnaast, met elk product kan er een keer een mindere tussen zitten….
2e hands, klopt, je weet niet wat die gedaan heeft. Maar dan nog. Is het vreemd dat ik vind dat het snel stuk is?

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Collega bij mijn vorige werk speelde het 3x klaar om de (als onverwoestbaar bekend staande) 90pk 1.9 TDI van VW na ~30.000 km in de soep te draaien.
Ligt helemaal aan de rijstijl.

Signatures zijn voor boomers.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Met zulke korte ritjes heb je natuurlijk niets aan de opgegeven normverbruiken, aangezien die pas gehaald worden als de motor op bedrijfstemperatuur is.

Zelf heb ik 100.000 km gereden in een BMW 116i (de 1.6 motor met 122 pk, deze is later vervangen voor een 2.0 exemplaar). Gemiddeld verbruik was 1 op 12,5. Hier zaten ook veel autobahn kilometers tussen. Hij was niet heel snel, maar vlot genoeg als je de motor op toeren houdt. 0-100 in 10s en zelf een top gehaald van 225 km/h (214 op GPS).
De 118i en zeker 120i uitvoeren zijn merkbaar sneller. De 120i heeft met name veel top-end vermogen.

Tweedehands zou ik altijd voor de 118i of 120i gaan.

Divide and conquer.

• BrZ

BrZ

MrFl0ppY schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:30:
Zou dat nu echt meer stijfheid hebben denk je? Kan me bijna niet voorstellen. Vind het altijd maar wat vaag dat je voor een neerklapbare achterbank moet bijbetalen in een auto van deze klasse. En ik vind geen neerklapbare achterbank echt een afknapper aangezien de kofferbak al niet aardig diep is ivm de achterwielaandrijving.
Enorm veel zelfs, dit zijn de getallen voor de e46:
Sedan (w/o folding seats) 18000Nm/deg of torsion
Sedan (w/folding seats) 13000Nm
Sport wagon (w/folding seats) 14000Nm
Coupe (w/folding seats) 12500Nm
Convertible 10500Nm

Maar of je het merkt bij "normaal" rijden? Geen idee :p

• Apache

Apache

amateur software devver

Ik neem aan dat ze dan nog 1 of andere verstevigende balk steken als de zetels niet naar voren moeten klappen?

Het verschil ziet er inderdaad wel groot uit, 33%, heb nog nooit met een bmw gereden zonder neerklapbare zetels, misschien een hele andere ervaring :D

• MrFl0ppY
BrZ schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:46:
[...]

Enorm veel zelfs, dit zijn de getallen voor de e46:
Sedan (w/o folding seats) 18000Nm/deg of torsion
Sedan (w/folding seats) 13000Nm
Sport wagon (w/folding seats) 14000Nm
Coupe (w/folding seats) 12500Nm
Convertible 10500Nm

Maar of je het merkt bij "normaal" rijden? Geen idee :p
Grappig, nooit gedacht dat het zoveel zou uitmaken. Zeker omdat er boven en onder de bank ook prima een verbinding gemaakt kan worden. Aan de andere kant, als je met de sedan met neerklapbare achterbank nog meer stijfheid hebt dan de coupe dan kan het nooit heel erg zijn :+ .
Maasluip schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:53:
Collega bij mijn vorige werk speelde het 3x klaar om de (als onverwoestbaar bekend staande) 90pk 1.9 TDI van VW na ~30.000 km in de soep te draaien.
Mwah, ik zou dit niet heel hard roepen. Het is bekend voor de E90 dat de turbo's voor de 318d en 320d zwakker zijn dan die van de 6 cilinders. Bij de LCI versie daarentegen zijn ze geswitcht van leverancier en komt het probleem een stuk minder voor. Dus ja, het zal vast voor een deel aan de rijstijl liggen maar dat wil niet zeggen dat er ook gewoon zwakke componenten aanwezig kunnen zijn.

Mijn monteur bij een BMW specialist gaf mij ooit het antwoord toen ik aangaf het extra onderhoud toch best behoorlijk te vinden van de BMW: "Dit is jouw eerste BMW zeker?". :+ Dat geeft wel genoeg aan. Het zijn hele fijne auto's om mee te rijden maar mijn inziens is het niet overal topkwaliteit.

• Cheesy
  • Niet online
wimpie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:02:
[...]

Met zulke korte ritjes heb je natuurlijk niets aan de opgegeven normverbruiken, aangezien die pas gehaald worden als de motor op bedrijfstemperatuur is.

Zelf heb ik 100.000 km gereden in een BMW 116i (de 1.6 motor met 122 pk, deze is later vervangen voor een 2.0 exemplaar). Gemiddeld verbruik was 1 op 12,5. Hier zaten ook veel autobahn kilometers tussen. Hij was niet heel snel, maar vlot genoeg als je de motor op toeren houdt. 0-100 in 10s en zelf een top gehaald van 225 km/h (214 op GPS).
De 118i en zeker 120i uitvoeren zijn merkbaar sneller. De 120i heeft met name veel top-end vermogen.

Dat gaat over een exemplaar ná 2007 (facelift) die hebben namelijk 122 pk i.p.v. 115 pk.

Toevallig heb ik de afgelopen 2 maanden bijna geen lange ritten gereden met mijn 116i (2004). Alleen ritten van circa 5 km. Gisteren keek ik in dit toipc, dus vandaag de boordcomputer gecheckt. Verbruik: 1 liter op 8 km :o Ik moet wel opmerken dat ik vaak volle polle rij en zoals genoemd dus met de oudere / onzuinigere motor.

Lange ritten (bijvoorbeeld door Duitsland) haal ik met gemak 1 op 13. Hou 'm wel op 120, want bij zo'n 130 km/h wordt 'ie fors minder zuinig.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Maasluip schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:53:
VW turbo's zijn crap, dat kan ik uit eigen ervaring vertellen....

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dus vanwege jouw slechte ervaring zijn de turbo's van VW gewoon altijd crap? :p Een oom van mij heeft een Bora 1.9 TDI met meer dan 500.000KM op de teller (meeste kilometers zelf gereden), originele turbo en dat ding trekt nog steeds als een malle als je 't gas intrapt. :+ Heb zelf wel het idee dat de oude 1.9 pompverstuiver TDI beter is dan die 2.0 common rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Er staat hier aan de overkant een BMW I3. Had hem nog nooit in het echt gezien, maar ik vind hem geinig! :)
Leuk wagentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 10:26
[afbeelding]

Afgelopen vrijdagochtend/nacht mijn E46 320d total loss gereden. Ingedommeld en wakker geschrokken met twee wielen in de berm en binnen een paar seconden aan beide kanten de vangrail geraakt. Zelf geen schrammetje opgelopen maar de BMW wel af kunnen schrijven dus en helaas niet all risk verzekerd.

Ingedommeld en wakker geschrokken...lekker bezig. :{

Je mag van geluk spreken dat jij door je laksheid jezelf en nog belangrijker anderen niks hebt aangedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
_Max_ schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:44:
[...]

Je mag van geluk spreken dat jij door je laksheid jezelf en nog belangrijker anderen niks hebt aangedaan.
Jij hebt nog nooit iets fout gedaan op de weg? Sjonge :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
_Max_ schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:44:
[...]

Ik zou de volgende keer even nadenken voordat dergelijke botte posts maakt over een situatie die je niet kent. Zonder de context te weten kun je echt geen inschatting maken of dit aan laksheid te wijten is.

Anyway, ik ga komende zondag naar een 118D uit 2006 kijken. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Inderdaad een flinke trollpost. Het is me zelf ook wel eens gebeurd na een lange werkdag, terugrijdend achter de meute aan sukkelend in een warme auto, dat mijn ogen een seconde dichtgingen. Flink wakker geschrokken uit mezelf gelukkig, maar dat was wel even schrikken. Meteen raam open gedaan en de laatste kilometer naar huis met hartslag 200 gezeten.

Wat dat betreft ben ik gevaarlijker in het verkeer als ik heel moe ben dan wanneer ik 2 biertjes opheb.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mwah, in slaap vallen achter het stuur doe je niet zomaar, dan heb je wel oververmoeid plaatsgenomen achter het stuur. Iets waar je je toch van bewust was en waarbij je bewust gekozen hebt het risico te nemen. Het is een gelukje dat enkel de auto in de kreukels ligt maar voor hetzelfde geld had hij iemand anders meegenomen en was die er slechter vanaf gekomen en wellicht zelfs overleden. Waren de reacties dan nog hetzelfde geweest?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:36
Tsurany schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:17:
Mwah, in slaap vallen achter het stuur doe je niet zomaar, dan heb je wel oververmoeid plaatsgenomen achter het stuur. Iets waar je je toch van bewust was en waarbij je bewust gekozen hebt het risico te nemen. Het is een gelukje dat enkel de auto in de kreukels ligt maar voor hetzelfde geld had hij iemand anders meegenomen en was die er slechter vanaf gekomen en wellicht zelfs overleden. Waren de reacties dan nog hetzelfde geweest?
Er is m.i. een groot verschil tussen in slaap vallen, en heel even een momentje inkakken..

Kan het me goed voorstellen dat je na een lange werkdag achter het stuur inkakt. Je hoeft dan écht niet meteen te slapen, maar een moment minder actief sturen kan al dit tot het gevolg hebben. Ik merk zelf ook, wanneer ik in een warme auto stap, met een kilometertje of 100, het rustige gezoem van je motor... Niet bevorderlijk voor je oplettendheid.

Maakt het overigens niet minder gevaarlijk, maar ik zou niet meteen de conclusie willen trekken dat hier spraken is van onverantwoord gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik zo niet durven zeggen. Ik ben nog nooit ingedommeld achter het stuur maar zie wel in hoe het kan gebeuren: Je hebt een hele dag gewerkt, hebt pas gegeten, het is lekker warm in je auto en 95% van je reisweg bestaat uit autostrade waar je je aan de snelheidslimiet houdt.

Dat is eigenlijk een van de redenen waarom ik praktisch altijd te snel rijdt: om het minder saai te maken. Sidenote: Ik rij vooral 's avonds en 's nachts wanneer er minder verkeer op weg is. Daarnaast bestaat mijn reisweg over 95% uit autostrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 21-09 16:27
Er is denk ik ook een beetje verantwoordelijkheid bij jezelf.
Er word (vind ik) te laks gedaan over moe (en met moe bedoel ik dan bijna inslaap vallen of de ogen te lang dicht doen) achter het stuur zitten terwijl het net zo gevaarlijk is als met drank op achter het stuur zitten.

Je kunt dan zoals gezegd gewoon het raam open zetten zodat de koude lucht je een beetje fris houd of keiharde muziek opzetten (en meezingen) daar blijf je ook wel wakker van.
En als dat niet werkt de auto laten staan en iemand bellen of deze je kan oppikken of gewoon even bij een wat groter tankstation gaan staan en even een half uur of uur de ogen dicht doen.
Ja dan kom je een uur of half uur later thuis maar liever dat dan de mogelijke gevolgen van in slaap vallen achter het stuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 20-12-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan ook prima indenken hoe het kan gebeuren. Ik sukkel vaak genoeg in slaap op de bank terwijl ik tv kijk. Alleen dit is iets wat levensgevaarlijk is in een auto. Als ik 's ochtends de temperatuur op 23 graden zet merk ik direct dat ik in slaap ga sukkelen. Daarom zet ik, hoe koud het ook is buiten, de temperatuur niet hoger dan 21 graden. Dat scheelt al enorm. En als ik echt moe ben ga ik niet rijden, dan zoek ik een andere oplossing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
tijd voor een modbreak denk ik :P
Dit is toch een BMW topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:32:
[...]

Dat zou ik zo niet durven zeggen. Ik ben nog nooit ingedommeld achter het stuur maar zie wel in hoe het kan gebeuren: Je hebt een hele dag gewerkt, hebt pas gegeten, het is lekker warm in je auto en 95% van je reisweg bestaat uit autostrade waar je je aan de snelheidslimiet houdt.

Dat is eigenlijk een van de redenen waarom ik praktisch altijd te snel rijdt: om het minder saai te maken. Sidenote: Ik rij vooral 's avonds en 's nachts wanneer er minder verkeer op weg is. Daarnaast bestaat mijn reisweg over 95% uit autostrade.
daarom zorg ik er altijd voor dat het fris is in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:56:
Ik kan ook prima indenken hoe het kan gebeuren. Ik sukkel vaak genoeg in slaap op de bank terwijl ik tv kijk. Alleen dit is iets wat levensgevaarlijk is in een auto. Als ik 's ochtends de temperatuur op 23 graden zet merk ik direct dat ik in slaap ga sukkelen. Daarom zet ik, hoe koud het ook is buiten, de temperatuur niet hoger dan 21 graden. Dat scheelt al enorm. En als ik echt moe ben ga ik niet rijden, dan zoek ik een andere oplossing.
Volledig akkoord hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nu rijst echter de vraag: val je in een BMW sneller in slaap dan bij een ander merk auto of juist niet? :P (kijkende naar topictitel enzo ... ;))

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
wimpie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:02:
[...]

Interessant. Ik ben waarschijnlijk van plan om wel 1 a 2x per week naar werk te gaan (25km enkele rit). Daarnaast rij ik in het weekend al gauw wat langere stukken. Maar hoe beviel de 116i met 122pk jouw? Want mijn budget heeft ruimte voor eentje uit 2008 en die zijn met de 1.6 motor.

Daarnaast 120i hoeft van mij niet, en een 118i zou het overwegen waard zijn als die merkbaar 'lekkerder' rijdt..

Maar ik hoor graag jouw ervaringen met de 116i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
122pk is meer dan voldoende. Meer is leuker/sportiever rijden, maar absoluut niet nodig in dit land. We hebben toch geen bergen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Off-topic. Ikzelf heb ook al verschillende keren een seconde ofzo weggeweest. Shit happens, wie mij daarover wil morraalridderen doet maar, maar op een dag heb je het ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

pdebie schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:47:
122pk is meer dan voldoende. Meer is leuker/sportiever rijden, maar absoluut niet nodig in dit land. We hebben toch geen bergen of wat dan ook.
En 640 kB geheugen is genoeg voor iedereen :z

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Niet op de man spelen

[ Voor 90% gewijzigd door PWM op 21-12-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Arfman schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:14:
Nu rijst echter de vraag: val je in een BMW sneller in slaap dan bij een ander merk auto of juist niet? :P (kijkende naar topictitel enzo ... ;))
Ik denk dat je eerder door een slaapverwekkende rijstijl in slaap valt. Ongeacht het merk auto.

[ Voor 9% gewijzigd door Het Fantoom op 20-12-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:22

mr_petit

opperprutser

Of als je een hele saaie vent bent en alleen in de auto zit :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
Als, als, als....
Er is niet gebeurd, dus het heeft ook geen zin om te gaan speculeren.
Verwacht dat hij er wel iets van heeft geleerd :)

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tomatoman schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:40:
[...]

En 640 kB geheugen is genoeg voor iedereen :z
^^^ :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

pdebie schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:47:
Jij mist het stuk rijplezier. Beetje vermogen is soms wel heel erg leuk. Je hoeft niet altijd hard te rijden maar met een goeie 2 liter kun je ook zuinig rijden.

Maar goed aangezien 99% van de mensen liever een eco hok hebben en van a naar b moeten en het allemaal geen zak boeit, waarvan de helft dan wel weer persé een nieuwe of dure auto willen hebben maar het verder ook niet boeit (hence de wasstraten) dan tsja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 15:05

Daniel

Kapitein NCC-1701
pdebie schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:21:
Er staat hier aan de overkant een BMW I3. Had hem nog nooit in het echt gezien, maar ik vind hem geinig! :)
Leuk wagentje.
Kwam er gisteren ook eentje tegen. Vind de voorkant wel aardig, achterkant een beetje raar...'t is echt een heel smal hoog wagentje. De bandjes zijn extreem smal maar er zitten gigantische wielen onder (19" is standaard) - deze had vermoed ik de optionele 20"-ers eronder zitten - dus dat ziet er echt gek uit. Beetje als een fietswiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het Fantoom schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:27:
[...]

Ik denk dat je eerder door een slaapverwekkende rijstijl in slaap valt. Ongeacht het merk auto.
True. Heb helaas niet zoveel keus in rijstijl aangezien ik in de spits rijd. Of het kost mij en vele anderen enorm veel bumpers op jaarbasis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 11:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Iemand hier ervaring met BMW slopen?.

Paar weken geleden iemand bij me achterop gereden (snelheid was niet hoog). Alleen "carrier" is echt beschadigd / gescheurd, voor de rest lijkt alles oke te zijn.

Dit ding dus:
http://bmwfans.info/parts...ehicle_trim/carrier_rear/

Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20131221_163041k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20131221_163046k.jpg
Als ik die balk vervang is alles weer spik en span, nu alleen een onbeschadigde zien te vinden :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 21-12-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Ik hen natuurlijk ook niet 10 min zitten slapen., het was eerder een kwestie van 2 sec knikkebollen. Was 2 min van huis, had eerder al 20 min geslapen op een parkeerplaats. Ik werk als geluidsman altijd tot laat en altijd lange dagen maar had deze week de hele week prima slaap gepakt. Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die veel rijden en dit nooit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Joopieboy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:06:
[...]

Jij mist het stuk rijplezier. Beetje vermogen is soms wel heel erg leuk. Je hoeft niet altijd hard te rijden maar met een goeie 2 liter kun je ook zuinig rijden.

Maar goed aangezien 99% van de mensen liever een eco hok hebben en van a naar b moeten en het allemaal geen zak boeit, waarvan de helft dan wel weer persé een nieuwe of dure auto willen hebben maar het verder ook niet boeit (hence de wasstraten) dan tsja. :+
Heb zelf een 116pk 116i. Je mist wel wat vermogen, maar je zit nog steeds vlot op de 140 en het rijgedrag is niet echt anders dan de 130i ;).

Valt me niet tegen. je merkt wel echt dat de auto veel meer vermogen kan hebben.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Rijgedrag kan in theorie zelfs beter zijn. 130i heeft een vrij zware 6 cilinder voorin liggen ;).

Tijdens mijn stages bij diverse auto merken kon je dat erg goed merken. Een (toen gloedje nieuwe) Alfa 159 met 2.2 benzine reed veel beter als een Alfa 1.9JTD / 2.4JTD, die waren ~100KG zwaarder, gewicht wat allemaal voorin ligt en de balans verprutst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

True, maar die ligt wel achter de vooras. Dat scheelt al een hele hoop.

Heb een paar keer in een 130i (en een m135i zelfs) gereden. Was toch wel een stukje vetter. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

BMW heeft het wat dat betreft ook wel erg goed voor elkaar (50/50 gewichtsverdeling). Hoop "normale" auto's gaan alleen maar meer ondersturen namate er een snellere motor in ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 22-12-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Klopt als je kijkt naar Volkswagen of Audi, maar die hebben het blok ook op of net voor de vooras liggen, die dwijlen lekker rond ja overdreven gezegd.
Mojo schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:09:
[...]

Heb zelf een 116pk 116i. Je mist wel wat vermogen, maar je zit nog steeds vlot op de 140 en het rijgedrag is niet echt anders dan de 130i ;).

Valt me niet tegen. je merkt wel echt dat de auto veel meer vermogen kan hebben.
Was ook met een grote knipoog bedoeld, zeker in dit topic, veel eco wagens zijn idd rommel maar de meeste worden steeds sneller. Als je nu kijkt naar mijn Volvo diesel van 10 jaar geleden, dat was toen het topmodel met 115pk en 265Nm koppel, dat is tegenwoordig instap. Weliswaar zwaarder en onderin een stuk geknepen vaak maar dan nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Moet zeggen dat mijn broer zijn (nieuw) A4 1.8 TFSI onder de 20% regeling valt maar zeker niet traag is. Motor is van onderuit toeren sterker dan pa zijn 525i.

Kunt wel merken dat de 1.8 TFSI bovenin toeren geknepen is om niet teveel in het vaarwater van de 2.0 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies en dat zie je toch wel meer, maar die blokken zijn behoorlijk op te voeren schijnt. Ik zou ze niet willen helpen vanwege de betrouwbaarheid maar soit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Die A4 is ook een stuk lichter dan de 5 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:55
Ik heb de hulp nodig van de addicts hier.

Had vorig jaar een website gevonden waar ik voor relatief lage prijs replicavelgen + winterband kon kopen en kan deze helaas niet terugvinden.

Iemand die hier tips heeft? Is voor een 2012 E89 BMW zwart. Ik zou graag 18 duims hebben en evt mss is in een soort van mat/satijn zwart mbt minder kuiswerk? Men wagen is zwart dus zolang het geen 'sjonnie' velgen zijn maar lekker sober en stijlvol, ben ik tevreden!

Tips welkom! :)

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

http://www.velgenshop.nl/ ?
En hoe zijn zwarte velgen geen sjonnievelgen? :P

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Joopieboy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:06:
[...]

Met meer vermogen is het ook leuker rijden vind ik. Zeker te weten. Maar hij vroeg of een 116 tekort schoot t.o.v. een 118 of hoger. Dat vind ik van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

pdebie schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:44:
[...]

Met meer vermogen is het ook leuker rijden vind ik. Zeker te weten. Maar hij vroeg of een 116 tekort schoot t.o.v. een 118 of hoger. Dat vind ik van niet.
Haha ja ok, 116 of 118 scheelt idd niet veel, maar een 120 is wel beduidend sneller hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Joopieboy schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:46:
[...]

Haha ja ok, 116 of 118 scheelt idd niet veel, maar een 120 is wel beduidend sneller hoor. :P
Op papier is het verschil in acceleratie tussen 116i en 118i groter dan tussen 118i en 120i.
Heb zelf alleen in een 120i gereden die wel voldeed qua vermogen (sneller is natuurlijk beter), maar langzamer zou ik echt niet willen gaan. Vooral ook omdat de 120i tweedehands niet erg veel duurder zal zijn en het verschil in brandstofverbruik ook minimaal is.

[ Voor 11% gewijzigd door Het Fantoom op 23-12-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik dacht altijd dat replicavelgen al gelijk stonden aan sjonnievelgen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder een bijna nieuwe z4 ga je toch geen goedkope imitatie zooi gooien?
En zwarte velgen kunnen sowieso niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 20-09 10:55
Mojo schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:01:
True, maar die ligt wel achter de vooras. Dat scheelt al een hele hoop.

Heb een paar keer in een 130i (en een m135i zelfs) gereden. Was toch wel een stukje vetter. :P
Op(/voor bij 6 cilinders)
Behalve bij de Z4, met een 4 cilinder is het opeens een middenmotor ipv motor voorin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:55
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:12:
Onder een bijna nieuwe z4 ga je toch geen goedkope imitatie zooi gooien?
En zwarte velgen kunnen sowieso niet :/
Ik heb nu de 19' M-velgen erop zitten (was kleine upgrade van bij de M-kit daar de 18's niet zo mooi waren vond ik), echter voor de winter maakt me dat echt geen hol uit.

Wat is in godsnaam het nut om dure merkvelgen te gaan gebruiken om door strooizout en sneeuw te ploeteren?

Zou enkel donkere velgen nemen moest dit kuiswerk besparen.

Dit is iets wat ik me wil besparen, of op zen minst minder moeten doen, in de vrieskou:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/252608_10151002223864872_2055287562_n.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door JacobsT op 24-12-2013 14:31 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:28

Impry

Rallymedia.nl

Het Fantoom schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:27:
[...]

Op papier is het verschil in acceleratie tussen 116i en 118i groter dan tussen 118i en 120i.
Heb zelf alleen in een 120i gereden die wel voldeed qua vermogen (sneller is natuurlijk beter), maar langzamer zou ik echt niet willen gaan. Vooral ook omdat de 120i tweedehands niet erg veel duurder zal zijn en het verschil in brandstofverbruik ook minimaal is.
Als een 118i of 120i net zo stuurt als mijn 130i dan is het dik voor elkaar.
Vermogen is fijn, maar het algehele stuurgevoel is natuurlijk super.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Vorige week m'n eerste BMW opgehaald:

BMW 316 E90
Xenon, navigatie, Climate control, parkeersensors voor en achter, sportstoelen

Nog niet zo dik als de BMW's die hier af en toe voorbij komen.
Maar goed, je moet ergens beginnen :P

Auto rijd/is echt fantastisch vergeleken met m'n Polo bluemotion _/-\o_

Er zitten nu zomerbanden onder de auto, is het aan te raden om er winterbanden op te zetten?
Ik rij al die jaren al zonder winterbanden. Maar de BMW is natuurlijk achterwiel aandrijving en kom met zomerbandjes wellicht niet weg?

Pics (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/k7419inib/IMAG0760.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/41ca0m7pf/IMAG0762.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/3kr2e6jyb/IMAG0763.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/vywhy27ib/IMAG0764.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/7wfo36qv7/IMAG0765.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:28

Impry

Rallymedia.nl

Fijne stoelen!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
JacobsT schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:27:
[...]

Wat is in godsnaam het nut om dure merkvelgen te gaan gebruiken om door strooizout en sneeuw te ploeteren?
Ik heb gewoon niet zo veel vertrouwen in velgen die ergens in een vaag fabriekje ergens gemaakt worden en ontraceerbaar zijn omdat ze er een ander merkje op zetten :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

fsfikke schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:04:
[...]

Ik heb gewoon niet zo veel vertrouwen in velgen die ergens in een vaag fabriekje ergens gemaakt worden en ontraceerbaar zijn omdat ze er een ander merkje op zetten :P
+ dat de merk velgen er waarschijnlijk beter tegen bestand zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

xares schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:58:
Vorige week m'n eerste BMW opgehaald:

Er zitten nu zomerbanden onder de auto, is het aan te raden om er winterbanden op te zetten?
Ik rij al die jaren al zonder winterbanden. Maar de BMW is natuurlijk achterwiel aandrijving en kom met zomerbandjes wellicht niet weg?
Tsja, de winterbandenfundamentalisten zeggen natuurlijk "winterbanden erom doen". Maar tot op heden is de temp nogal hoog voor het jaar maar dat is natuurlijk geen garantie wat het weer in jan/feb brengt.

Wellicht zijn all-seasonbanden iets voor jou?

Veel veilige km's toegewenst :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:04:
[...]

Uit de tijd dat ik nog veel geld uitgaf aan auto's, heb ik ook enkele malen nep velgen gehad, maar bij elke was het weggedrag iets minder, begon ter trillen bijv. Zeker bij bmw merk je dat er iets niet helemaal goed is aan de ophanging. Waarschijnlijk niet helemaal rond oid. Maar dat is zeker 8 jaar geleden, misschien dat het inmiddels wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik heb eigenlijk iets wat ik niet leuk vind.
Als de motor echt goed warm is begint 'ie kuren te vertonen bij stationair.
Ik ben hier natuurlijk mee naar de garage gegaan, maar die konden (helaas) het probleem niet reproduceren. Het is vaak ook pas na 50 km snelweg ofzo, als de motor echt goed warm is!
Het toerental zakt bij stationair lopen dan terug naar circa 600 rpm (is dit niet te laag voor een 116i?)
En als ik pech heb, begint de hele auto te schudden. Vooral voor een stoplicht irritant. Ik geef dan iets gas bij naar 1000 rpm, en dan loopt 'ie weer mooi.
Geprobeerd een filmpje te maken. Iemand een ideetje?

YouTube: Warme motor BMW 116i 2004 loopt niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Met voorwiel aandrijving een basisvermogen had ik ook wel iets van "winterbanden doe ik niet aan" maar met achterwiel + iets meer PK is het wel prettig om minder slippers te maken.

Kost is ook niet zo hoog (650 eur / 4Jaar), daarvoor heb ik geen zin om papierwerk te doen als er dan eens sneeuw ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Naast mijn E36 328iA nu ook een E38 740i highline erbij in ascotgrun. Apart kleurtje, soms lijkt het antraciet, soms puur donkergroen. Zwart dakotalederen interieur met comfortstoelen, gelukkig nog geheel in nieuwstaat.
Motorisch ook in orde, een van de klepdekselpakkingen lekte wat een bekend probleem is. Die heb ik inmiddels vervangen en meteen een klein beurtje gedaan. Dat was niet echt nodig, het laatste afgestempelde onderhoud was nog geen 10K Km geleden, maar ik doe het bij elke voor mij nieuwe auto zodat ik op zijn minst weet hoe de algehele staat van onderhoud is. In dit geval zoals in het boekje staat dus.
De todo-list is dus klein, een paar lampjes in het interieur, een originele mattenset en een andere antenne. De vaste spriet die er nu op zit kan echt niet meer :P Verder nog een setje zomervelgen, M-pars in 18" waarschijnlijk. Ik heb er nu een set origineel 16" lichtmetaal in goede staat onder met winterbanden dus dat blijft er nu voorlopig even onder. Tegelijk met de zomervelgen verlaag ik de voorkant een cm of 2 zodat ik van het standaard nogal huge gat boven het voorwiel af ben.

Verder moet ik zeggen dat het heel aardig rijdt. Het is mijn eerste E38 en mijn eerste niet-amerikaanse v8. Wel heb ik dus een E36 van hetzelfde jaar als de E38, die ook het hoogst destijds mogelijke uitsrustingsniveau van die tijd heeft en geen al te kleinzerig vermogen. Vergelijkbaar? Jazeker, het zijn beide BMW's dus de afwerking is goed en je merkt dat je in een voertuig zit dat kwalitatief dik in orde is. Verder, nee, totaal niet vergelijkbaar. Toen ik een dag in de E38 had gereden stapte ik in de E36 om een rondje te rijden en ik had toch meer het gevoel dat ik op een brommer zat :+
Ik denk dat dat het wel samenvat. Beiden luxe en dezelfde opties, alles werkt ook hetzelfde, maar het pakket waarin dat gevat is verschilt totaal.
De v8 bevalt goed moet ik zeggen en loopt merkbaar verfijnder dan een mopar-v8. Het vermogen is wel lekker, hij is ook wat sneller dan de E36, vooral ruim boven de 100. Het geluid is wel lekker, alleen voor mijn smaak veel te ver op de achtergrond gedrongen. Nu is dat wel logisch voor een 7, maar ik ga er toch in lichte mate wat verandering in brengen. Er komt een (waarschijnlijk K&N) inlegfilter in en de kats vervang ik door (waarschijnlijk) 200cps "race"kats. Verder bouw ik de einddempers om naar absorbtiedempers. De uitlaat is verder letterlijk nagelnieuw vanaf het blok en er zitten al andere spruitstukken op dus ik vind het zonde en onnodig om er wat totaal anders onder te maken en dit verder niet te gebruiken.
Als dat geheel klaar is laat ik hem op maat chippen. Volgens de vorige eigenaar (maar niet op papier te traceren) zit er nu een starchip in, die blijkt op basis van de Dinan chip te zijn, wat geen slechte is. Echter is dat gewoon een standaardchip en is de manier om dat te controleren de DME open schroeven. Op zich geen probleem, maar het is nu nergens voor nodig. De limiter zou er dan ook af moeten zijn en de top rond de 265, dus daar kom ik vanzelf nog wel achter aangezien ik wekelijks een of meerdere keren in Duitsland zit.
Of ik merk dat er eventueel een chip in zit? Nee, totaal niet. Geen ervaring met de E38 icm dit blok. Ik ben wel wat vermogen gewend en raak daar ook niet zo snel van onder de indruk, maar wat me wel opviel is dat het weggedrag en de wegligging in vergelijking met andere grote luxebakken erg goed is. Gelukkig ook maar want dat verwachtte ik al en zocht ik ook. Tegelijk ook de reden dat ik toch steeds bij BMW blijf terugkomen na een eventueel kort uitstapje naar een ander merk. Freude am Fahren d:)b

Pics volgen als het droog is :P

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:08:
Ik heb eigenlijk iets wat ik niet leuk vind.
Als de motor echt goed warm is begint 'ie kuren te vertonen bij stationair.
Ik ben hier natuurlijk mee naar de garage gegaan, maar die konden (helaas) het probleem niet reproduceren. Het is vaak ook pas na 50 km snelweg ofzo, als de motor echt goed warm is!
Het toerental zakt bij stationair lopen dan terug naar circa 600 rpm (is dit niet te laag voor een 116i?)
En als ik pech heb, begint de hele auto te schudden. Vooral voor een stoplicht irritant. Ik geef dan iets gas bij naar 1000 rpm, en dan loopt 'ie weer mooi.
Geprobeerd een filmpje te maken. Iemand een ideetje?

YouTube: Warme motor BMW 116i 2004 loopt niet mooi
De motor (N45B16) in de 116 uit 2004 is een lastig verhaal voor veel garages, schijnt aardig ingewikkeld te zijn.
Mijn advies is om er mee naar de een BMW specialist te gaan, of de dealer.

In mijne 3 serie ligt de iets grotere versie (N46B20) en heb ook gemerkt dat diverse garages er geen raad mee weten. De mijne draait btw iets hoger, 700rpm stationair ongeveer. Daar voel je totaal niets van als je in de auto zit.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Pagina: 1 ... 59 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.