Klopt, maar daar lees ik vrij weinig positieve dingen over. Moraal van het verhaal.. koop een tomtom
Ik zet gewoon Google maps aan en mik mijn telefoon op de knoppenbalk achter de versnellingspook. Werkt voor mij prima
Ja dynavin, andrive, dat parrot ding of een gewone dubbeldin navi van pioneer e.d.
Voor die auto zijn er mogelijkheden genoeg als je wilt inbouwen.
Voor die auto zijn er mogelijkheden genoeg als je wilt inbouwen.
[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 14-11-2013 18:03 ]
"man is not truly one, but truly two,"
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Gisteren voor het eerst gereden in de i3 en ondanks dat ik het geen mooie auto vind, moet ik eerlijk zeggen dat het verrekte leuk rijdt (was überhaupt mijn eerste ervaring met een elektrische motor). De wagen stuurt heel direct en reageert heel fel op het "gaspedaal". Rijdt vele malen sportiever dan je op basis van het uiterlijk zou zeggen. Van binnen was ik verrast door het interieur, het is niet helemaal mijn smaak maar het doet heel futuristisch aan en de materialen zijn degelijk.
Al met al ben ik positief verrast!
Al met al ben ik positief verrast!
Ik zit erover na te denken om deze X6M te kopen, ook in deze kleurstelling. Wat vinden jullie?

Doen!
Seriously, ik weet niet wat er meer
is, die auto of degene die dat ding wil rijden.

Seriously, ik weet niet wat er meer
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik zou hem wel willen hebben, als je een x6m rijdt heb je sowieso al schijt aan de rest.
Ik eigenlijk stiekem ook wel.syntesia schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:14:
Ik zou hem wel willen hebben, als je een x6m rijdt heb je sowieso al schijt aan de rest.
En dan zo uitstappen;

Dashboardkastje gaat in ieder geval altijd netjes open.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Als je er in zit zie je hem tenminste nietmax schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:12:
Doen!![]()
Seriously, ik weet niet wat er meeris, die auto of degene die dat ding wil rijden.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Vandaag mijn auto lelijk gemaakt.
Mijn mooie 18" zomervelgen vervangen voor 16" wintervelgen...
Volgens jaar maar eens op zoek naar mooie wintervelgen!
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
Ik probeer het onvermijdelijke nog uit te stellen
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Alleen passen er dan geen sneeuwkettingen meer onder heb ik zo het vermoedenBiker-mouse schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:08:
Heb gewoon de winterbanden op de 17" velgen laten zetten, zie geen probleemBiker-mouse schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:08:
Doen:)Kecin schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:10:
Ik zit erover na te denken om deze X6M te kopen, ook in deze kleurstelling. Wat vinden jullie?
[afbeelding]
Hier stond laatst een witte X6 M50d voor de deur.. prachtbak
Banden en zeker runflat banden zijn niet gemaakt om gewisseld te worden.The_MAN schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:46:
[...]
Heb gewoon de winterbanden op de 17" velgen laten zetten, zie geen probleem
En aangezien ik maar 15 a 20k per jaar rijdt is een extra setje velgen een must
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
Is er tegenwoording wat mis met TMC? Ik had vanavond maar 4 filemeldingen, terwijl er toch zo'n 60 zouden moeten zijn. Het valt me al een tijdje op dat TMC wat minder, of langzaam, werkt. Maar vanavond was het wel heel erg. Of gaat er wat stuk in m'n BMW?
Och gister bij de BMW dealer geweest om te kijken voor een BMW 1 serie.
Wat staan daar een mooie auto's zeg!
Ik hoop dat ik binnenkort hier foto's mag posten
Zijn er nog specifieke dingen waar je op moet letten bij een BMW-1 occasion (2012/2013 auto)?
Wat staan daar een mooie auto's zeg!
Ik hoop dat ik binnenkort hier foto's mag posten
Zijn er nog specifieke dingen waar je op moet letten bij een BMW-1 occasion (2012/2013 auto)?
Roest onder de stoelen is volgens mij het meest voorkomende probleem bij de vroege modelen. Verder een fantastische auto
Zijn hier mensen die al eens met ISTA-P aan de slag zijn gegaan om de hele idrive/modules te updaten?
If it ain't broken it doesn't have enough features
Eindelijk weer eens een fraaie bmw voor de deur..:-)

Dat is een hele nette idd, 316i/318i?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Lijkt erg op mijn ex-E46.. Zelfde velgen en kleur, ook touring.. Mis em nog regelmatig.. Mooie bak
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ziet er goed uit, nette bak! En nog aardig strak in de lak volgens mij.
Hoppa! De (nieuwe) winterwielen er onder!

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Hehe, ik ben gisteren ook weer aan het sleutelen geweest! Maar ik heb geen black on black maar gewoon suffe 16" lichtmetaal
.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
4x eraf en 4x erop voordat ze vervangen moeten worden kunnen ze wel hebben lijkt me. En anders moet de baas maar nieuwe betalenBiker-mouse schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:08:
[...]
Banden en zeker runflat banden zijn niet gemaakt om gewisseld te worden.
En aangezien ik maar 15 a 20k per jaar rijdt is een extra setje velgen een must
Seht gut aus!
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
wat een kwijlmateriaal staat er hier allemaal tussen zeg 
Ik ben zelf (sorry voor het vloeken mensen
) een Peugeot rijder, maar ooit komt er een BMW voor de deur!
Ik ben zelf (sorry voor het vloeken mensen
Dat ziet er goed uit.joskuiper schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:07:
Hoppa! De (nieuwe) winterwielen er onder!![]()
[afbeelding]
Ik heb zelf een jaartje een 207 gereden. Behalve dat ik een 1.4 benzine motor had was het zeker geen slechte auto! Lekker hard en best ruim nog. Grootste probleem was met volle toeren over de Duitse Autobahn... Daar werd je echt doof van!pdebie schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:36:
wat een kwijlmateriaal staat er hier allemaal tussen zeg
Ik ben zelf (sorry voor het vloeken mensen) een Peugeot rijder, maar ooit komt er een BMW voor de deur!
Ah man, das luxe, als je t vergelijkt met een 106
Ik ben op zoek naar een leuke E87 (2004-2007) M-pakket (misschien uit Duitsland).
Waar ik enorm over zit te twijfelen is of ik voor een benzine of diesel moet gaan...
Ik heb in 2008/2009 een 118d Business uitvoering gehad. Die reed prima en heerlijk, maar daar maakte ik ook lange afstanden mee.
Momenteel rij ik een niet nader te noemen ieniemienie Benzine auto
, omdat ik met het OV naar werk ga.
Gemiddeld zal ik nu op zo'n 10.000KM p/j zitten. Echter, mijn volgende auto die ik wil kopen gaat vaker gebruikt worden, en zo nu en dan ook richting werk (retour 40km).
Ik heb hier en daar al opgezocht dat het omslagpunt ongeveer op 17.000km p/j ligt. Dat zou ik dan gauw gaan halen.
Mijn vraag is zouden jullie in mijn geval voor een benzine of diesel gaan? En als 1 vd 2 geadviseerd wordt, voor welke zou ik dan het beste kunnen gaan (o.a. gezien betrouwdbaarheid, verbruik etc): 116i/118i, 118d/120d.
Merk op mijn portemonnee vindt het ook wel leuk dat er maandelijks wat centjes overblijven. Ik ben van plan om de auto ongeveer drie jaar te rijden.
Waar ik enorm over zit te twijfelen is of ik voor een benzine of diesel moet gaan...
Ik heb in 2008/2009 een 118d Business uitvoering gehad. Die reed prima en heerlijk, maar daar maakte ik ook lange afstanden mee.
Momenteel rij ik een niet nader te noemen ieniemienie Benzine auto
Gemiddeld zal ik nu op zo'n 10.000KM p/j zitten. Echter, mijn volgende auto die ik wil kopen gaat vaker gebruikt worden, en zo nu en dan ook richting werk (retour 40km).
Ik heb hier en daar al opgezocht dat het omslagpunt ongeveer op 17.000km p/j ligt. Dat zou ik dan gauw gaan halen.
Mijn vraag is zouden jullie in mijn geval voor een benzine of diesel gaan? En als 1 vd 2 geadviseerd wordt, voor welke zou ik dan het beste kunnen gaan (o.a. gezien betrouwdbaarheid, verbruik etc): 116i/118i, 118d/120d.
Merk op mijn portemonnee vindt het ook wel leuk dat er maandelijks wat centjes overblijven. Ik ben van plan om de auto ongeveer drie jaar te rijden.
Mwah, onder de 20K zou ik voor benzine gaan. Puur omdat je dan minder vaste kosten hebt, ik denk dat benzine motors ook iets minder onderhoudskosten hebben en de aanschafprijs is lager (en dus de afschrijving).
Zelf vind ik wel dat je voor een 120x moet gaan, die hebben een fijn vermogen en niet aanzienlijk meer verbruik.
Zelf vind ik wel dat je voor een 120x moet gaan, die hebben een fijn vermogen en niet aanzienlijk meer verbruik.
Bedankt. Maar 20K is omgerekend ongeveer 9 km p/dag extra tov 17K. Ik heb in die 17K geen vakanties e.d. meegerekend. Hmm twijfel...
Ik zie inderdaad op spritmonitor dat gemiddeld de 118d t.o.v de 120d 1 liter op 100km zuiniger is.
Ik zie inderdaad op spritmonitor dat gemiddeld de 118d t.o.v de 120d 1 liter op 100km zuiniger is.
bij mijn E46 gaat sinds mijn botsing (achterschade) t lampje van de koelvloeistof steeds aan, nu heb ik hem een keer wat bijgevuld (koud) maar nu blijft dat lampje maar aan en uit gaan terwijl de vloeistof toch op pijl is
ik rijd elke ochtend 35 km naar mijn werk tijdens deze rit gaat het lampje zo'n 4 a 5x branden en na een paar minuten ook weer uit. net in de pauze even gecheckt en t peil is gewoon goed!
echter zie ik wel dat de radiateur rookt, als de auto goed warm is en stil staat komt er rook uit de nieren, wat van een plaats links boven de radiateur afkomt. toch een lek?
ik rijd elke ochtend 35 km naar mijn werk tijdens deze rit gaat het lampje zo'n 4 a 5x branden en na een paar minuten ook weer uit. net in de pauze even gecheckt en t peil is gewoon goed!
echter zie ik wel dat de radiateur rookt, als de auto goed warm is en stil staat komt er rook uit de nieren, wat van een plaats links boven de radiateur afkomt. toch een lek?
Keertje fatsoenlijke vakantie is ook al gauw 2-3000km he...Gusev schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:18:
Bedankt. Maar 20K is omgerekend ongeveer 9 km p/dag extra tov 17K. Ik heb in die 17K geen vakanties e.d. meegerekend. Hmm twijfel...
120d gezien het vermogen en zuinigheid en je jaarlijkse kilometers.Gusev schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:18:
Ik ben op zoek naar een leuke E87 (2004-2007) M-pakket (misschien uit Duitsland).
Momenteel rij ik een niet nader te noemen ieniemienie Benzine auto, omdat ik met het OV naar werk ga.
118d is gewoon een prettige auto, is er geen ED uitvoering?
Bij m'n broer in Tilburg is er afgelopen nacht ingebroken. Hebben ze gewoon zijn BMW 320ED gejat.
Ondanks dat het huis (nieuwbouw) best goed beveiligd is, weet het dievengilde hier doodleuk en eenvoudig doorheen te komen. Volgens de politie zijn tweesterren-sloten nu een kinderspel.
Mocht iemand een 320 ED van 1 jaar oud tegenkomen in de kleur Sparkling Bronze metallic met een stel niet-frisse figuren erin, dan toeter maar en zeg maar dat het eikels zijn want het kenteken weet ik nu niet.

Zo'n ding dus. Ik vermoed dat 'ie nu ergens op een trailer in Duitsland richting Oostblok staat.

Mocht iemand een 320 ED van 1 jaar oud tegenkomen in de kleur Sparkling Bronze metallic met een stel niet-frisse figuren erin, dan toeter maar en zeg maar dat het eikels zijn want het kenteken weet ik nu niet.

Zo'n ding dus. Ik vermoed dat 'ie nu ergens op een trailer in Duitsland richting Oostblok staat.

Zou je hier nog iets meer tekst en uitleg bij kunnen geven. Waarom je hier precies op bent gekomenTheJason schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:28:
[...]
120d gezien het vermogen en zuinigheid en je jaarlijkse kilometers.
? Want qua vermogen vind ik een 118d ook al prima. Volgens mij is een 120d weer wat duurder in de aanschaf, niet?
die is wat duurder ja, dus ookl in de bijtelling
Welke bijtelling? Bij aanschaf is het prijsverschil tussen een 120D en 118D nihil ..
[ Voor 18% gewijzigd door Wimo. op 05-12-2013 18:11 ]
Ongeveer een jaar geleden heb ik dat handmatig voor mezelf uitgerekend. Ik kan zo snel niet meer het excel-bestand vinden. Het kilometrage per jaar wat jij noemt klopt heel aardig.Gusev schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:18:
[...]
[...]
Ik had in ieder geval alle kosten gerekend (mrb, verzekering, brandstof, onderhoud), behalve het verschil in afschrijving.
In mijn geval bedraagt de woon-werk afstand circa 5 kilometer en heb ik gekozen voor een benzine.
In jouw geval zou ik voor een diesel kiezen. Je rijdt sowieso al circa 9000 kilometer per jaar.
Jep binnenkomen is kinderspel voor de prof. En wat is er makkelijker dan gewoon de sleutel pakken en met de auto wegrijden... Maar je kunt de dieven iig niet pakken op wansmaakBart-Willem schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:47:
Bij m'n broer in Tilburg is er afgelopen nacht ingebroken. Hebben ze gewoon zijn BMW 320ED gejat.Ondanks dat het huis (nieuwbouw) best goed beveiligd is, weet het dievengilde hier doodleuk en eenvoudig doorheen te komen. Volgens de politie zijn tweesterren-sloten nu een kinderspel.
![]()
[afbeelding]
Ik zoek nog wel een leuke tweedehands 1 serie met een 6 cilinder voor mijn vriendin eigenlijk. Iemand tips welke beetje mooie prijs/kwaliteit hebben qua leeftijd?
Ze zijn helaas wel schaars heb ik al gezien in mijn zoektocht.
Ze zijn helaas wel schaars heb ik al gezien in mijn zoektocht.
>> Signature?
Jezus BW, dat is naar. Natuurlijk weer in Tilburg
De inbraak an sich lijkt me nog het allervervelendst. Moeilijk altijd in dit soort gevallen: verstop je de sleutels zodat je kans hebt dat ze je uit je bed trekken of hang je ze gewoon naast de voordeur ala 'het is maar een auto'?

De inbraak an sich lijkt me nog het allervervelendst. Moeilijk altijd in dit soort gevallen: verstop je de sleutels zodat je kans hebt dat ze je uit je bed trekken of hang je ze gewoon naast de voordeur ala 'het is maar een auto'?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
Tja, dat is inderdaad een moeilijke afweging. De vraag is: Hoe groot is de kans dat ze effectief naast je bed komen staan om je sleutels te vragen?EvaluationCopy schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:15:
Jezus BW, dat is naar. Natuurlijk weer in Tilburg![]()
Groot!Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:24:
[...]
Tja, dat is inderdaad een moeilijke afweging. De vraag is: Hoe groot is de kans dat ze effectief naast je bed komen staan om je sleutels te vragen?
Zal niet de eerste zijn waar ze 's nachts naast je bed staan om de autosleutels van je nachtkastje te pakken!
It's All In The "Mix"
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:45
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik kies toch altijd voor het laatste. Sleutel ligt beneden klaar voor degene die op dat moment heeft ingebroken. Neem mee die autoEvaluationCopy schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:15:
Moeilijk altijd in dit soort gevallen: verstop je de sleutels zodat je kans hebt dat ze je uit je bed trekken of hang je ze gewoon naast de voordeur ala 'het is maar een auto'?

Ik heb ook een zeer leuke Excel in elkaar gedraaid, alleen die is toegespitst op de keuze of ik met het OV blijf reizen of niet. Zitten ook wat werkgeversberekeningen in.Cheesy schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:52:
[...]
Ongeveer een jaar geleden heb ik dat handmatig voor mezelf uitgerekend. Ik kan zo snel niet meer het excel-bestand vinden. Het kilometrage per jaar wat jij noemt klopt heel aardig.
Ik had in ieder geval alle kosten gerekend (mrb, verzekering, brandstof, onderhoud), behalve het verschil in afschrijving.
In mijn geval bedraagt de woon-werk afstand circa 5 kilometer en heb ik gekozen voor een benzine.
In jouw geval zou ik voor een diesel kiezen. Je rijdt sowieso al circa 9000 kilometer per jaar.
Ik zie dat meerdere mensen adviseren om in ieder geval voor de 120d te gaan ipv de 118d mocht ik voor diesel gaan. Zijn daar nog enige technische nadelen aan? Ik vond de 118d die ik had een fijne auto, niet extreem vlotjes, maar wel prima genoeg. Qua onderhoud had ik er geen omkijken naar (leaseauto). Maar nu is het een ander verhaal
Zo... interessant probleem.
Mijn E91 uit 2006 heeft een niet werkende iDrive. Nu ben ik bij de dealer langs geweest en die "durft" geen offerte af te geven omdat het systeem nog een andere storingsmelding geeft (welke is me niet duidelijk geworden). Hierdoor kunnen ze de vervangende iDrive niet programmeren (ze verwachten dat de update "crashed").
Iemand enig idee hoe ik dit nu kan aanpakken? Het is een 325 uit 2006 waar ik geen duizende euro's in wil gooien om de iDrive te herstellen.
Wellicht heeft het er iets mee te maken, maar onlangs is de PDC ook uitgevallen
Mijn E91 uit 2006 heeft een niet werkende iDrive. Nu ben ik bij de dealer langs geweest en die "durft" geen offerte af te geven omdat het systeem nog een andere storingsmelding geeft (welke is me niet duidelijk geworden). Hierdoor kunnen ze de vervangende iDrive niet programmeren (ze verwachten dat de update "crashed").
Iemand enig idee hoe ik dit nu kan aanpakken? Het is een 325 uit 2006 waar ik geen duizende euro's in wil gooien om de iDrive te herstellen.
http://www.deyterra.com
Als er een vervangende iDrive in moet komen dan hebben we het sowieso over 1000-1500€. Of je moet er één van marktplaats kunnen scoren die je zelf kunt inbouwen. Ik zou als ik jou was eens naar gespecialiseerde bedrijven gaan. Die kunnen/willen je misschien iets meer vertellen over de foutmeldingen etc.
Een soortgelijk iets heb ik meegemaakt met een storing waar ze bij 2 dealer (Bert Story, Nobra Cars) niks konden vinden. Bel of informeer eens bij www.autoswaanen.nlrally schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:16:
Nee ik ben geen reclame aan het maken, maar ik bracht hem daar en toen bleek een ABS sensor defect. Dat was heel wat goedkoper (onderzoek, vervangend onderdeel + inbouw voor 99,-) dan de offertes die ik van BMW kreeg ( 1237 euro en 1750 euro) omdat er problemen in de elektronica zouden zitten. De man weet in elk geval waar hij over praat.
[Off-reactie-gerelateerd]
Ik heb nu 225-45-R17 Bridgestone Potenza RE050II RFT eronder zitten. Op deze velgen komen winterbanden te liggen. Als ik (in de zomer) nieuwe velgen (18 inch) eronder leg moet het dan per se weer runflat zijn? Of kan je er ook normale banden op leggen? Vind het afremmen voor stoplichten niet altijd even prettig omdat je stuur alle kanten opgaat door de spoorvorming op de weg in combinatie met de runflat banden. Ik hoor van verschillende bronnen verschillende verhalen dus wellicht heeft iemand ooit de overstap gemaakt
Zelf ben ik voor de zomerbanden ook geswitched naar non-RFT. Is prima te doen. Het enige nadeel is dat je bijna altijd moet worden afgesleept als een lekke band krijgt. Enige wat je nog hebt is zo'n spuitbus. Maarja hoe vaak komt een lekke band nu nog voor? Zeker als je veel rijdt en de banden dus qua leeftijd niet erg oud worden.
Voor de mensen die nog winterbandjes nodig hebben:
Ik heb voor onze 1-serie een mooi setje winterbanden (8mm) (Dunlop M3 sport RFT) met vrijwel nieuwe (geen krasje) originele BMW velgen (style 290) gekocht op de duitse ebay. Hiervoor was ik 587 euro kwijt inclusief verzenden. Geen geld vind ik zelf! Toen we de velgen binnen kregen leken het wel nieuwe velgen + banden.
We hadden hiervoor offertes aangevraagd van verschillende partijen, en de goedkoopste in Nederland was online-velgen.nl. Maar dan heb je geen originele bmw velgen (ik heb slechte ervaringen met oxidatie op niet-originele bmw velgen).
Ik schrok ervan wat de officiele 'bandenboeren' met een echte vestiging voor een setje banden op lichtmetaal vroegen. Dus als jullie ook nog winterbandjes zoeken, dat is echt heel voordelig op ebay.de.
Ik heb voor onze 1-serie een mooi setje winterbanden (8mm) (Dunlop M3 sport RFT) met vrijwel nieuwe (geen krasje) originele BMW velgen (style 290) gekocht op de duitse ebay. Hiervoor was ik 587 euro kwijt inclusief verzenden. Geen geld vind ik zelf! Toen we de velgen binnen kregen leken het wel nieuwe velgen + banden.
We hadden hiervoor offertes aangevraagd van verschillende partijen, en de goedkoopste in Nederland was online-velgen.nl. Maar dan heb je geen originele bmw velgen (ik heb slechte ervaringen met oxidatie op niet-originele bmw velgen).
Ik schrok ervan wat de officiele 'bandenboeren' met een echte vestiging voor een setje banden op lichtmetaal vroegen. Dus als jullie ook nog winterbandjes zoeken, dat is echt heel voordelig op ebay.de.
118d en 120d hebben exact dezelfde motor, de 120d heeft alleen een iets grotere turbo.Gusev schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:54:
[...]
Ik heb ook een zeer leuke Excel in elkaar gedraaid, alleen die is toegespitst op de keuze of ik met het OV blijf reizen of niet. Zitten ook wat werkgeversberekeningen in.
Ik zie dat meerdere mensen adviseren om in ieder geval voor de 120d te gaan ipv de 118d mocht ik voor diesel gaan. Zijn daar nog enige technische nadelen aan? Ik vond de 118d die ik had een fijne auto, niet extreem vlotjes, maar wel prima genoeg. Qua onderhoud had ik er geen omkijken naar (leaseauto). Maar nu is het een ander verhaal.
Meer vermogen is altijd leuk natuurlijk, vandaar ook het advies voor de 120d. Echter zou ik een mooie 118d niet laten staan. Chiptuning erop en je hebt 180pk en een berg koppel. Zo heb ik ook 110dkm rondgereden. Heerlijke auto
Idd, lekker de auto mee laten nemen!We Are Borg schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:24:
[...]
Ik kies toch altijd voor het laatste. Sleutel ligt beneden klaar voor degene die op dat moment heeft ingebroken. Neem mee die autoIk hoef die kerel niet naast mijn bed te hebben
Ga ik wel weer op zoek naar een ander exemplaar
Volgens mij is de kans redelijk klein dat boven komen met een inbraak 's nachts. Anders gaat het toch al meer richting een overval als je jou uit bed trekken voor de sleutels. Vaak zijn het grote angsthazen, want ze weten immers ook niet wat voor persoon of personen zij boven aantreffen. De doorsnee inbreker zal dit niet doen iig. Maar je weet het nooit zeker natuurlijk.We Are Borg schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:24:
[...]
Ik kies toch altijd voor het laatste. Sleutel ligt beneden klaar voor degene die op dat moment heeft ingebroken. Neem mee die autoIk hoef die kerel niet naast mijn bed te hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 07-12-2013 22:19 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Verwijderd
Ik ken 5 mensen waar dit het laatste 2 jaar is gebeurd. En gewapende gekken in je slaapkamer is niet goed voor je toekomstige nachtrust. Daarom leg ik de sleutels gewoon duidelijk zichtbaar op de keukentafel, ik heb geen zin in zulks gezeur. (als ze al trek hebben in een 8jr oude z4)Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:24:
[...]
Tja, dat is inderdaad een moeilijke afweging. De vraag is: Hoe groot is de kans dat ze effectief naast je bed komen staan om je sleutels te vragen?
Een doorsnee inbreker neemt ook geen auto mee, degenen die een auto meenemen komen -denk ik- echt alleen voor de auto. Die dingen worden gewoon op bestelling opgehaald,Morpheusk schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:16:
[...]
De doorsnee inbreker zal dit niet doen iig. Maar je weet het nooit zeker natuurlijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 22:22 ]
Tenzij je werkgever je dwingt om het nu maar te moeten doen met een (gare) pool-auto. Zoals nu het geval lijkt te zijn.Biker-mouse schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:02:
[...]
Idd, lekker de auto mee laten nemen!
Ga ik wel weer op zoek naar een ander exemplaar

Sleutels lagen niet heel erg in het zicht, maar wel beneden. Liever dat dan een of andere idioot 's nachts naast je bed of per ongeluk de verkeerde deur open trekt en bij de kiddo's op de kamer staat.

Hier is onderlaatst helaas ook ingebroken. Aantal spullen weg en de autosleutels in het keukenlaadje ook weg. Auto hebben ze wel laten staan in de garage.Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:19:
[...]
Ik ken 5 mensen waar dit het laatste 2 jaar is gebeurd. En gewapende gekken in je slaapkamer is niet goed voor je toekomstige nachtrust. Daarom leg ik de sleutels gewoon duidelijk zichtbaar op de keukentafel, ik heb geen zin in zulks gezeur. (als ze al trek hebben in een 8jr oude z4)
[...]
Een doorsnee inbreker neemt ook geen auto mee, degenen die een auto meenemen komen -denk ik- echt alleen voor de auto. Die dingen worden gewoon op bestelling opgehaald,
Door ze in het zicht te laten liggen kan het voor de doorsnee inbreker juist wel weer interessant zijn. Wij hadden voorheen ook alles in het zicht liggen, laptops etc. Maar sindsdien maak ik geen showroom meer en leg ik interessant spul wel uit het zicht.
Offtopic maar de gemiddelde inbreker is geen geharde crimineel maar een jonge (18-25 jaar) kerel - doorgaans oost-europees of noord-afrikaans - op zoek naar snel en makkelijk geld verdienen (als je bereid was moeite te doen had je wel een eerlijke baan gezocht). Een confrontatie met de eigenaren van de gewenste goederen hoort daar niet bij. Ook het inbrekersgilde kent de verhalen waarbij de inbreker in ziekenhuis of mortuarium beland na hond, honkbalknuppel of vuisten van de bewoner tegengekomen te zijn. Contact met de bewoners moet tegen elke prijs vermeden worden, er zijn genoeg makkelijker doelen te vinden. Men is op zoek naar moeilijk te traceren spullen met hoge waarde die gemakkelijk in cash zijn om te zetten: telefoons, laptops, tablets, sieraden en dergelijke. Zo zal er hier vast e.o.a. Fatima of Karima rondlopen met de Jaeger-Lecoultre van mijn vrouw
Triest maar het zijn maar spullen.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar dat zijn geen doorsnee inbraken maar een kraak op bestelling gericht op een specifiek object. Hierbij weten de criminelen dat beroving eigenlijk de enige manier is om succesvol te zijn omdat autosleutels, sieraden en kunstvoorwerpen beveiligd woden bewaard.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar dat zijn geen doorsnee inbraken maar een kraak op bestelling gericht op een specifiek object. Hierbij weten de criminelen dat beroving eigenlijk de enige manier is om succesvol te zijn omdat autosleutels, sieraden en kunstvoorwerpen beveiligd woden bewaard.
[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 08-12-2013 10:40 ]
Juist, zo zit ik er precies zelf ook inBiker-mouse schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:00:
[...]
118d en 120d hebben exact dezelfde motor, de 120d heeft alleen een iets grotere turbo.
Meer vermogen is altijd leuk natuurlijk, vandaar ook het advies voor de 120d. Echter zou ik een mooie 118d niet laten staan. Chiptuning erop en je hebt 180pk en een berg koppel. Zo heb ik ook 110dkm rondgereden. Heerlijke auto
In ieder geval gaat een Benzine 'm niet meer worden, want ik heb eigenlijk wel voor mezelf besloten om volgend jaar met de auto naar werk te gaan.
Deze mannen kunnen je vast helpen:rally schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:16:
BMW-Navigatie
Haverkamp 9A
5741PN Beek en Donk
(Industrieterrein Bemmer)
Jeroen Vereijken (06-51164748)
Mike Vereijken (06-20263683)
Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Tja in het geval van m'n broer ging het om een redelijk goed beveiligd huis (tweesterren-sloten en veel anti-inbraakspul), maar toch hebben ze het voor elkaar gekregen om snel en vrijwel onzichtbaar (weinig braaksporen) binnen te komen. Dat ze 't trackingsysteem van die BMW uit weten te schakelen geeft ook wel aan dat het geen amateurs zijn.Daniel schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:32:
Offtopic maar de gemiddelde inbreker is geen geharde crimineel maar een jonge (18-25 jaar) kerel - doorgaans oost-europees of noord-afrikaans - op zoek naar snel en makkelijk geld verdienen (als je bereid was moeite te doen had je wel een eerlijke baan gezocht). Een confrontatie met de eigenaren van de gewenste goederen hoort daar niet bij. Ook het inbrekersgilde kent de verhalen waarbij de inbreker in ziekenhuis of mortuarium beland na hond, honkbalknuppel of vuisten van de bewoner tegengekomen te zijn. Contact met de bewoners moet tegen elke prijs vermeden worden, er zijn genoeg makkelijker doelen te vinden. Men is op zoek naar moeilijk te traceren spullen met hoge waarde die gemakkelijk in cash zijn om te zetten: telefoons, laptops, tablets, sieraden en dergelijke. Zo zal er hier vast e.o.a. Fatima of Karima rondlopen met de Jaeger-Lecoultre van mijn vrouwTriest maar het zijn maar spullen.
Toeval of niet: mijn ouders (wonen vlakbij Tilburg) komen net terug van een weekendje weg en ja hoor, ook al ingebroken. Echt heel het huis is ondersteboven gekeerd en het is 1 grote teringbende. Niet alleen beneden, maar ook nog eens boven. Het is een groot huis, maar ze hebben er goed huisgehouden om het maar zo te zeggen.

Offtopic @ Bart-Willem, hoe zijn ze dan binnen gekomen met weinig braaksporen?
Ontopic mijn E46 wil niet meer starten, startmotor loopt gewoon, maar Aanslaan hoe maar
Ontopic mijn E46 wil niet meer starten, startmotor loopt gewoon, maar Aanslaan hoe maar
[ Voor 7% gewijzigd door Morpheusk op 08-12-2013 22:58 ]
Je hebt verschillende soorten inbrekers.Morpheusk schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:57:
Offtopic @ Bart-Willem, hoe zijn ze dan binnen gekomen met weinig braaksporen?
En een goede inbreker krijgt tegenwoordig ook 2 sterren sloten open zonder veel gekloot (had het er laatst nog met iemand van de politie over).
En zoals Bart-Willem al zegt. Aangezien ze het trackingsysteem uitgeschakeld hadden laat toch wel ziend at het geen amateurs waren.
Zal wel diefstal op bestelling geweest zijn en dan bereiden ze zich in de regel zeer goed voor en bekijken het huis voordat ze iets doen.
@Morpheusk
Kans dat je auto binnenkort nog verdwijnt.
Al vaker gehoord dat er bij een inbraak de sleutels weg waren maar ze de auto niet meenamen
Mochten er andere sleutels aan de autosleutel gezeten hebben vervang die sloten dan.
Je zou niet de 1e zijn waar ze na een paar weken terug komen en de deur gewoon met een gestolen sleutel openen en dan alle vervangen zooi meenemen.
Een beetje offtopic, maar vertrouwt iedereen tegenwoordig alleen maar op sloten die je van buiten open kunt maken? Mijn buitendeuren hebben allemaal twee insteekgrendels. Die krijg je echt alleen met grof geweld open.
Signatures zijn voor boomers.
Ik rij nu ondertussen al een paar weken rond in een f10 met 3 liter 6 cilinder, en een hoop leuke opties als comfortzetels, heads up display, etc, ik maak binnenkort wel eens eigen foto's. Het is toch een hele fijne upgrade komende van een e60 520d.
Binnenkort nog alle software updaten en dan kan hij er weer even tegen.
For now the pics van de originele advertentie:
bmw | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Verwijderd
Is het iemand gelukt om Spotify artiesten/titels zichtbaar te krijgen op het display van je Idrive? Ik krijg via Bluetooth - audio wel het geluid en kan ook de controls voor volgende en vorig nummer gebruiken, maar de artiesten en titels blijven altijd op Onbekend staan.
Iemand een idee hoe je een 'mooie' interface kan krijgen met artiesten weergave en waar je ook niet meer op je telefoon door je afspeellijsten hoeft te bladeren?
Ik weet dat er (nog) geen 'BMW App' is voor Spotify, dus dat is oplossing helaas niet.....
Iemand een idee hoe je een 'mooie' interface kan krijgen met artiesten weergave en waar je ook niet meer op je telefoon door je afspeellijsten hoeft te bladeren?
Ik weet dat er (nog) geen 'BMW App' is voor Spotify, dus dat is oplossing helaas niet.....
:^Maasluip schreef op maandag 09 december 2013 @ 07:48:
Een beetje offtopic, maar vertrouwt iedereen tegenwoordig alleen maar op sloten die je van buiten open kunt maken? Mijn buitendeuren hebben allemaal twee insteekgrendels. Die krijg je echt alleen met grof geweld open.
Al heb je daar niets aan als je van huis bent.
En als ze binnen willen komen, dan lukt het ze toch wel, maar je moet ze er wel wat moeite voor laten doen.
Verwijderd
Via de bekende chineze koopsites, kun je voor weinig een scrambler kopen die gewoon gps en gsm signalen blockt, bijv http://www.aliexpress.com...-GPS-Area/1420005409.html Dan rijden ze een garage binnen en slopen alles uitelkaarDeadsy schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:07:
[...]
Aangezien ze het trackingsysteem uitgeschakeld hadden laat toch wel ziend at het geen amateurs waren.
Die ziet er leuk aangekleed uitApache schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:28:
Ik rij nu ondertussen al een paar weken rond in een f10 met 3 liter 6 cilinder, en een hoop leuke opties als comfortzetels, heads up display, etc, ik maak binnenkort wel eens eigen foto's. Het is toch een hele fijne upgrade komende van een e60 520d.
bmw [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Een goede grap mag vrienden kosten.
@Tomatoman: de platen die erop hingen zijn zogenaamde Z-platen, speciaal voor Belgische handelaars, daar kan zonder inschrijving mee worden rondgereden voor verkoop.
De wagen is inderdaad aardig uitgerust, had misschien nog net graag de logic7/harman kardon gehad.
De wagen is inderdaad aardig uitgerust, had misschien nog net graag de logic7/harman kardon gehad.
Speciale uitrusting
Code
Benaming (interface)
Benaming (EPC)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selectie COP relevante auto's
S1CBA CO2 UMFANG CO2 omvang
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatische transmissie
S223A ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL(EDC) EDC
S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra pakket EU-specifiek
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sportstuurwiel leder
S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Banden met noodloopeigenschappen
S3MBA INDIVIDUAL EXT LINE ALU SATINIERT Indiv. exterieurlijn alu. gesatineerd
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glasdak elektr.
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Zonnerolgardijn achter
S416A SONNENSCHUTZROLLOS Zonnerolgardijn achter zijdelings
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Vloermat velours
S428A WARNDREIECK Gevarendriehoek en verbandspakket
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Binnen-/buitenspiegel, aut. dimmend
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Binnenspiegel, automatisch dimmend
Code
Benaming (interface)
Benaming (EPC)
S441A RAUCHERPAKET Roker-kit
S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Zitting comfort met geheugen
S464A SKISACK Skizak
S465A DURCHLADESYSTEM Neerklapbare achterbank
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Lendensteun bestuurder en passagier
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoelverwarming bestuurder/passagier
S4CEA EDELHOLZAUSF.FINELINE ANTHRAZIT Edelhoutuitvoering fineline antraciet
S4URA AMBIENTES LICHT Sfeerverlichting
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Koplamp reinigingsintallatie
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Xenon licht
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptieve koplampen
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatische airco
S575A ZUSAETZLICHE 12-V-STECKDOSEN Extra 12V-stopcontacten
S5ACA FERNLICHTASSISTENT Grootlichtassistent
Code
Benaming (interface)
Benaming (EPC)
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigatiesysteem Professional
S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display
S612A BMW ASSIST BMW Assist
S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet voorbereiding
S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Uitgebreide BMW Online-informatie
S616A BMW ONLINE BMW Online
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Spraakinvoersysteem
S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Voorbereiding zaktelefoon Business
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi-Luidsprekersystemen
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 voor DVD
S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices
S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Aansturing teleservices
S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB-/audio-interface
S6VCA STEUERUNG COMBOX Regeling Combox
P7A2A INNOVATIONSPAKET II Innovatiepakket II
Code
Benaming (interface)
Benaming (EPC)
S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Navi Prof./Mob. tel. voorber. Bluetooth
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG ALLEEN VOOR DUITS
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealerlijst Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Boorddocumentatie Duits
S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA
S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec.
S8TFA AKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ. Actieve voetgangersbescherming
S8THA SPEED LIMIT INFO SPEED LIMIT INFO
S8TLA TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV Dummy-SALAPA
S8TNA TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST Dummy-SALAPA
S8V1A HINWEISSCHILD NCAP Aanwijzingsschild
S931A WINTERRAEDER STATT SOMMERRAEDER Standaard winter- i.p.v. zomerbanden
sluiten Standaarduitrusting
Code
Benaming (interface)
Benaming (EPC)
S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration
S548A KILOMETERTACHO Kilometersnelheidsmeter
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Taal Duits
Hifi professional vind ik een prima installatie, mits je de bassen een beetje terugdraait. Opvallend trouwens dat er winterbanden op die 19" velgen zijn gelegd. Ik neem aan dat ze voor en achter 245 mm breed zijn en niet de 245/275 mm Mischbereifung hebben - 275 mm is zelfs met winterbanden in de sneeuw geen pretje

Een goede grap mag vrienden kosten.
Ligt idd 245/275 op, er zit aardig wat ruimte tussen de rubber op de achterband (bridgestone blizzak), het zal niet ideaal zijn, maar om eerlijk te zijn, zo heel vaak sneeuwt het hier niet, en als het sneeuwt sta ik toch ong 2h <50kph te rijden tot ik op het werk ben. Zo veel schrik heb ik er dus niet van.
Vorig jaar was ik in de ardennen, met 1 week oude zomerbanden, redelijk vroeg gelegd, geef ik toe, toen het begon te sneeuwen, hard, 245 rondom, maar met die zomerbanden bergop rijden was ook echt niet leuk, ik verwacht hier eigenlijk veel minder problemen mee te hebben
Vorig jaar was ik in de ardennen, met 1 week oude zomerbanden, redelijk vroeg gelegd, geef ik toe, toen het begon te sneeuwen, hard, 245 rondom, maar met die zomerbanden bergop rijden was ook echt niet leuk, ik verwacht hier eigenlijk veel minder problemen mee te hebben
Ik rij nu lekker in een BMW 116i 2011. Eindelijk en mag deze auto rijden tot februari!! Nu mijn Golf nog eruit gooien en ga toch zelf maar ook een nieuwere F20 kopen >2011 maar ik wil automaat en 116 of 118. Mijn pa heeft sportstoelen en ik reed weinig in die BMW en dacht dat die stoelen in de Golf goed waren maar deze sportstoelen zijn zo goddelijk nu (en de instelmogelijkheden niet normaal meer) en weer automaat echt super en de Xenon maakt het echt af. Helaas vind ik echt de missers in de auto maar mss omdat ik natuurlijk ook een Golf heb dan,
- Audiobediening aan de verkeerde kant van het stuur
- De inzoomfunctie vind ik niet echt lekker soepel werken of dat ding vliegt alle kanten uit dat die teveel of te weinig inzoomt (ben een RNS510 gewend die ging tot 25m inzoom en als je te hard gaat met het wieltje komt die op die op automatisch en dan op 25 km geloof ik) maar dat zal wel wennen zijn (ook de touchscreen mis ik soms)
De bediening van de radio kunnen ze op heel veel punten denk ik wel makkelijker maken of dat je mss een beter overzicht krijg want ik had met de RNS510 puur de player en de media waar je nummer zocht en dat gaf best wel wat rust ipv steeds alle nummer op het scherm te zien.
- Ik mis me pijlnavi en middendisplay
Maar voor de rest op en top. Je merkt echt dat je met een hele andere slag auto rijdt en dat je lekker aan het cruisen bent en aan het genieten (vandaag reed ik verkeerd maar lekker even rondje gereden omdat die zo lekker rijdt).
De power ook in de 116i is eigenlijk meer dan voldoende voor dagelijks verkeer. En eerlijk het komt zo lekker mee met het verkeer en trekt zo lekker op. En de cominghome verlichting en het verlichtingspakket ziet er zo lekker af uit met deze auto dus ik zit te twijfelen of ik in Nederland de auto ga halen of toch maar uit Duitsland omdat ik een slag dikkere auto heb.
Alleen mijn enige twijfel is diesel of benzine omdat ik soms per week wel 1000 km kan rijden maar ook soms 200 km. Automaat is geen twijfel maar is gewoon doen. Ik ben wel benieuwd als jullie iets nieuwere diesel 116d of 118d wat die qua verbruik doen. Daar ga ik het ook vanaf laten hangen puur omdat ik eigenljk geen zin heb om steeds na 550/600 km steeds bij de pomp te staan (ja hoewel mijn Golf op diesel 800 km haalde).
- Audiobediening aan de verkeerde kant van het stuur
- De inzoomfunctie vind ik niet echt lekker soepel werken of dat ding vliegt alle kanten uit dat die teveel of te weinig inzoomt (ben een RNS510 gewend die ging tot 25m inzoom en als je te hard gaat met het wieltje komt die op die op automatisch en dan op 25 km geloof ik) maar dat zal wel wennen zijn (ook de touchscreen mis ik soms)
De bediening van de radio kunnen ze op heel veel punten denk ik wel makkelijker maken of dat je mss een beter overzicht krijg want ik had met de RNS510 puur de player en de media waar je nummer zocht en dat gaf best wel wat rust ipv steeds alle nummer op het scherm te zien.
- Ik mis me pijlnavi en middendisplay
Maar voor de rest op en top. Je merkt echt dat je met een hele andere slag auto rijdt en dat je lekker aan het cruisen bent en aan het genieten (vandaag reed ik verkeerd maar lekker even rondje gereden omdat die zo lekker rijdt).
De power ook in de 116i is eigenlijk meer dan voldoende voor dagelijks verkeer. En eerlijk het komt zo lekker mee met het verkeer en trekt zo lekker op. En de cominghome verlichting en het verlichtingspakket ziet er zo lekker af uit met deze auto dus ik zit te twijfelen of ik in Nederland de auto ga halen of toch maar uit Duitsland omdat ik een slag dikkere auto heb.
Alleen mijn enige twijfel is diesel of benzine omdat ik soms per week wel 1000 km kan rijden maar ook soms 200 km. Automaat is geen twijfel maar is gewoon doen. Ik ben wel benieuwd als jullie iets nieuwere diesel 116d of 118d wat die qua verbruik doen. Daar ga ik het ook vanaf laten hangen puur omdat ik eigenljk geen zin heb om steeds na 550/600 km steeds bij de pomp te staan (ja hoewel mijn Golf op diesel 800 km haalde).
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Me maat kwam vorige x langs in ze nieuwe 335i 2013 model. Sport automaat. Dit is wel de beste automaat waar ik in gereden heb. Fijn en snel.
Mjahh wat kost zo'n auto ? 70K ofzo ppfff
Anywayz
E46 diesel
De auto schokte soms bij 2000 toeren. Dus ERG klep aangepakt.
Ik heb 2 weken geleden met ERG klep eraf gehaald en schoon gemaakt. Leek net weer bijna nieuw. De kant waar die op zit aan CYlinderkop ook schoon gemaakt. Zat aardig wat bagger in de klep.
Hij schokt soms nog een heel klein beetje. Bij 2000 toeren. Gebeurd alleen als je continue die snelheid aanhoudt.
Wat kan ik nog meer doen om dit te verhelpen?
Anywayz
E46 diesel
De auto schokte soms bij 2000 toeren. Dus ERG klep aangepakt.
Ik heb 2 weken geleden met ERG klep eraf gehaald en schoon gemaakt. Leek net weer bijna nieuw. De kant waar die op zit aan CYlinderkop ook schoon gemaakt. Zat aardig wat bagger in de klep.
Hij schokt soms nog een heel klein beetje. Bij 2000 toeren. Gebeurd alleen als je continue die snelheid aanhoudt.
Mazoutfilter vervangen? vuil in de injectoren?
Bedoel je overigens niet een EGR klep?
Bedoel je overigens niet een EGR klep?
Mazoutfilter?? Stop jij bier & cola in je auto??
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Euh, spreektaal van in de streek

Dieselfilter dus. Dit is overigens maar een gok. Hoe erg schokt de wagen nog trouwens? En verdwijnt het bij een bepaalde motortemperatuur, of blijft het constant?
Dieselfilter dus. Dit is overigens maar een gok. Hoe erg schokt de wagen nog trouwens? En verdwijnt het bij een bepaalde motortemperatuur, of blijft het constant?
57k ex opties, 10k aan opties is niet irreeel vrees ik... (6 Januari wordt mijn nieuwe leaseauto geleverd, 328i touring met sportautomaat. Komt uiteindelijk op bijna 61k na opties. Dat is best veel geld vind ik....)Unknown Alien schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:13:
Me maat kwam vorige x langs in ze nieuwe 335i 2013 model. Sport automaat. Dit is wel de beste automaat waar ik in gereden heb. Fijn en snel.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Lees al een tijdje mee, toch maar eens een eigenaardig probleem in de groep gooien van een oud beestje: E30 M10 '86.
Gaskabel recentelijk vervangen, maar geen soelaas: na snel accelereren of snelweg rijden blijft het blok hoog stationair lopen. Er blijft "iets" hangen of open staan, waarschijnlijk een gasklep. Welke? Het is voor mij een vraag en voor jullie wellicht een weet.
Er zijn nog maar weinig echte carburateur specialisten en ik zou er graag een leren kennen in regio 040!
Gaskabel recentelijk vervangen, maar geen soelaas: na snel accelereren of snelweg rijden blijft het blok hoog stationair lopen. Er blijft "iets" hangen of open staan, waarschijnlijk een gasklep. Welke? Het is voor mij een vraag en voor jullie wellicht een weet.
Er zijn nog maar weinig echte carburateur specialisten en ik zou er graag een leren kennen in regio 040!
Hehe, dat zijn echt van die carburateurs om meteen in de kliko te gooien bij problemen, semi-injectie versies.
Ik zou in de eerste instantie uit gaan van een koudstartvoorziening die dr geen zin meer in heeft (of net wat teveel zin
)
Of een vacuumlek ergens, maar waar....
De slangetjes naar de verdeler zijn dan de eerste verdachte, maar er zitten er nog wel meer op, loop ze allemaal een keer na op scheurtjes/ouderdom.
Ergens zou ik bij zo'n auto geneigd zijn om het ding meteen om te bouwen naar de enkele carburateur van een 02, alleen weet ik zo niet 100% zeker of je de het kleine inlaatspruitstuk van de 15/16/1802 nodig hebt of het grotere van de 2002.
Mn gok is de kleine variant, van een 1802, ik denk dat die het dichtste in de buurt zit.
Ik zou in de eerste instantie uit gaan van een koudstartvoorziening die dr geen zin meer in heeft (of net wat teveel zin
Of een vacuumlek ergens, maar waar....
De slangetjes naar de verdeler zijn dan de eerste verdachte, maar er zitten er nog wel meer op, loop ze allemaal een keer na op scheurtjes/ouderdom.
Ergens zou ik bij zo'n auto geneigd zijn om het ding meteen om te bouwen naar de enkele carburateur van een 02, alleen weet ik zo niet 100% zeker of je de het kleine inlaatspruitstuk van de 15/16/1802 nodig hebt of het grotere van de 2002.
Mn gok is de kleine variant, van een 1802, ik denk dat die het dichtste in de buurt zit.
leeg
Schokt een heel klein beetje. Merk het alleen als ik erop let. En alleen bij 2000 toeren en constante snelheid. Geef ik een beetje gas bij of los dan is het meteen weg.ETzPliskin schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:24:
Euh, spreektaal van in de streek![]()
Koude motor merk ik het meer op.
Dieselfilter...Is dat hetzelfde als brandstoffilter? Brandstof filter heb ik sinds ik hem heb alk jaar laten vervangen. Elke 30K KM's. Volgens BMW is dit eens per 2 jaar nodig.
Hij heeft de demo model gekocht. Zat 20K KMs op. Er zit natuurlijk van alles op. Hij had hem gekocht voor 40% minder dan nieuw prijs, omdat het een demo model was.JaQ schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:32:
[...]
57k ex opties, 10k aan opties is niet irreeel vrees ik... (6 Januari wordt mijn nieuwe leaseauto geleverd, 328i touring met sportautomaat. Komt uiteindelijk op bijna 61k na opties. Dat is best veel geld vind ik....)
de 328i is ook erg fijn. Komt die nou met een 2L en turbo??
Ja ik bedoelde inderdaad brandstoffilter. Als ik met mijn 320i koud vertrek, dan heb ik extreme schokken in lage versnellingen, maar dit is enkel de eerste minuut ofzo. Stel er mij verder ook geen vragen bij, zeker niet bij deze temperaturen.Unknown Alien schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:17:
[...]
Schokt een heel klein beetje. Merk het alleen als ik erop let. En alleen bij 2000 toeren en constante snelheid. Geef ik een beetje gas bij of los dan is het meteen weg.
Koude motor merk ik het meer op.
Dieselfilter...Is dat hetzelfde als brandstoffilter? Brandstof filter heb ik sinds ik hem heb alk jaar laten vervangen. Elke 30K KM's. Volgens BMW is dit eens per 2 jaar nodig.
Zo'n probleem kan echter zoeken zijn naar een naald in een hooiberg, dus als het niet erger wordt zou ik het gewoon laten
Klopt.Unknown Alien schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:17:
[ Voor 9% gewijzigd door ETzPliskin op 11-12-2013 09:28 ]
Kijken of alle vacuum en andere slangetjes heel zijn, Mass Air Flow sensor controleren op vervuiling.Unknown Alien schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:13:
Volgens bimmerpost moet de MAF ook gecodeerd zijn in de boardcomputer.
http://www.bimmerforums.c...toms-uncoded-maf-t106862/
Wrijf het er maar inUnknown Alien schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:17:
Heb wel verhalen gelezen die beweren dat de 328 beter tot zijn recht komt dan de 335 doordat de 328 minder weegt. Geen idee of het klopt, maar het klinkt als goedpraten voor het gemis aan twee kabouters
Waarom is dat jammer, rijdt het zoveel anders dan een 6-cilinder op het geluid na?JaQ schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:51:
[...]
Wrijf het er maar in(2 turbo's naar het schijnt, maar helaas geen 6 cilinders meer)
F30 328i is op papier wel sneller dan een E90 330i en heeft flink meer koppel bij lagere toeren wat me juist een voordeel lijkt.
Geen idee wat een E90 (of F30) is, dit is mijn eerste BMW (laatste 12 jaar Alfa Romeo gereden, sinds sept. tijdelijk een A5 SB 2.0 tfsi naast een Brera) en ik weet ook niet zo veel van BMW.Het Fantoom schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:08:
Waarom is dat jammer, rijdt het zoveel anders dan een 6-cilinder op het geluid na?
F30 328i is op papier wel sneller dan een E90 330i en heeft flink meer koppel bij lagere toeren wat me juist een voordeel lijkt.
In mijn ervaring rijd een 6 pitter soepeler dan een 4 pitter. Gelijkmatiger vermogen beschikbaar. Als je veel snelweg rijdt is dat prettig. Ik gok dat BMW daarin niet anders is dan Alfa Romeo.
Desalniettemin was (ben) ik enorm onder de indruk van de prestaties van de 328i, een korte proefrit had mij al overtuigd. (Toch nog twee extra gemaakt, gewoon om te ontdekken of ik zo enorm onder de indruk bleef)
Dacht dat die 328i een twin-scroll turbo had.JaQ schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:51:
[...]
Wrijf het er maar in(2 turbo's naar het schijnt, maar helaas geen 6 cilinders meer)
Heb wel verhalen gelezen die beweren dat de 328 beter tot zijn recht komt dan de 335 doordat de 328 minder weegt. Geen idee of het klopt, maar het klinkt als goedpraten voor het gemis aan twee kabouters
E90 is het vorige model 3-serie sedan btw, F30 het nieuwe model (ook sedan). Touring is F31.
Ik kan de MAF idd wel even checken.bouwfraude schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:08:
[...]
Kijken of alle vacuum en andere slangetjes heel zijn, Mass Air Flow sensor controleren op vervuiling.
Volgens bimmerpost moet de MAF ook gecodeerd zijn in de boardcomputer.
http://www.bimmerforums.c...toms-uncoded-maf-t106862/
De problemen die men noemt betreft de MAF en coderen die heb ik niet. De auto rijdt verder erg soepel en turbo pakt hem bij 2000 rpm meteen op. Gas los gaat ook vloeiend.
Ik heb geen medelijdenJaQ schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:51:
[...]
De F30 328i is een pracht van een wagen.
A5, Brera, logische stap zou een 428i zijn. Waarom nu toch gekozen voor een sedan ipv coupé?JaQ schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:42:
[...]
Geen idee wat een E90 (of F30) is, dit is mijn eerste BMW (laatste 12 jaar Alfa Romeo gereden, sinds sept. tijdelijk een A5 SB 2.0 tfsi naast een Brera) en ik weet ook niet zo veel van BMW.
Hoeft ook niet (medelijden). Ik zal me er prima mee vermaken (het is overigens een F31, heb ik zojuist geleerdUnknown Alien schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:59:
k heb geen medelijden![]()
De F30 328i is een pracht van een wagen.
A5 is een sportback, een voorloopauto (andere baan per 1/9 jl). De Brera heb ik nog, die moet ik nog verkopen maar dat doet een beetje pijnHet Fantoom schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:53:
A5, Brera, logische stap zou een 428i zijn. Waarom nu toch gekozen voor een sedan ipv coupé?
Het is overigens een F31 geworden, een touring dus. Dit ivm mijn familie (vriendin en 2 kids). Mijn vriendin rijdt nu in een V50 (ook van mij

Afgelopen vrijdagochtend/nacht mijn E46 320d total loss gereden. Ingedommeld en wakker geschrokken met twee wielen in de berm en binnen een paar seconden aan beide kanten de vangrail geraakt. Zelf geen schrammetje opgelopen maar de BMW wel af kunnen schrijven dus en helaas niet all risk verzekerd.
Nu heb ik snel een nieuwe auto nodig en ben ik aan het kijken naar een 118d uit 2006. Wat is jullie ervaring daar mee? Is de kofferruimte een beetje acceptabel of is het echt te klein? Ik snap dat het geen 320 touring is maar goed.
Die ervaring heb ik niet. 335i is toch wel voelbaar rapper, zeker in tussenacceleraties. De 60 pk en 50 Nm die je extra krijgt maakt het 65 kilo verschil in gewicht wel goed. Met benzine, bestuurder etc. aan boord rij je in beide gevallen met 1650 tot 1700 kilo rond, dus dat ga je niet merken.JaQ schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:51:
[...]
Dat de 328i rationeel gezien de betere balans tussen prestaties, prijs en verbruik heeft is wel duidelijk
Dit topic is gesloten.