alle auto's zijn duur en daar is BMW geen uitzondering opbaronruud schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:18:
[...]
Je kunt het natuurlijk ook door een beunhaas laten doen. Scheelt heel wat.
Maar als je het dan nog te duur vind moet je natuurlijk geen BMW kopen
Zo, ik hoor ook weer bij de club!

320i (EDE) High Executive, wat M goodies, 9000km op de teller.
Wat een fantastische auto zeg

320i (EDE) High Executive, wat M goodies, 9000km op de teller.
Wat een fantastische auto zeg
Damn ziet er ontzettend vet uit!
Ok, behalve dat ene pijpje dan
Veel plezier er mee!
Ok, behalve dat ene pijpje dan
Veel plezier er mee!
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Mooie Akrapovic lijkt me wel wat maar ik ben bang dat die wat boven budget is

Ik neem aan dat het een lease is (ede uitvoering) dus dan lijkt me dat sowieso niet echt de investering waard
[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 19-10-2013 17:00 ]
Nee, privé aangeschaft. Er is bijna geen non-EDE te vinden...en die er te vinden zijn hebben niet deze uitrusting, vandaar.
Ahh, nou in dat geval al helemaal gefeliciteerd
Zijn er die dan voor de 4-cilinders? Ik dacht dat die alleen bestonden voor de de x35i en hoger.duderuud schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:46:
Mooie Akrapovic lijkt me wel wat maar ik ben bang dat die wat boven budget is
Ja je hebt gelijk. En nog een nadeel van die uitlaten, ze maken vrij veel herrie. Op mijn motor niet erg maar in de auto...alleen als je meer dan 300pk hebt 
Ik ga maar voor een mooi sierstuk zoals deze:
Ik ga maar voor een mooi sierstuk zoals deze:

Mooie bak hoor! In Nederland zit je inderdaad behoorlijk vast aan de EDE editie, lijkt wel alsof er weinig anders meer gekocht wordt. In DE kun je af en toe nog wel eens een ander type op de kop tikken maar met de BPM regels van nu wordt dat al snel een kostbare grap.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Feli met de 320i. Mooie stoelen. Dit moet standaard zijn in BMW, maar helaas heb je ook nog die vlakke stoelen 
Heb je bewust gekozen voor een handbak ipv automaat?
Verwijderd
Ik heb een vraag: Nadat ik mijn auto net uit de showroom had opgehaald zat er zo'n waterafstotende laag op mijn voorruit waardoor je amper je ruitenwissers nodig had. Het gleed er zo van af namelijk. Nu heb ik inmiddels 4000km er op zitten maar dit effect is volledig weg.
Nu heb ik van het weekend dit gekocht bij de halfords:
http://www.halfords.nl/sh...oud/auto-exterieur/114018

Volgens de productomschrijving zou dit hetzelfde effect moeten hebben maar helaas..
Nu hoop ik of jullie mij verder kunnen helpen? Wie weet toevallig wat BMW zelf gebruikt of heb jij toevallig zo'n tovermiddel? Alvast bedankt!
Nu heb ik van het weekend dit gekocht bij de halfords:
http://www.halfords.nl/sh...oud/auto-exterieur/114018

Volgens de productomschrijving zou dit hetzelfde effect moeten hebben maar helaas..
Nu hoop ik of jullie mij verder kunnen helpen? Wie weet toevallig wat BMW zelf gebruikt of heb jij toevallig zo'n tovermiddel? Alvast bedankt!
edit:
ze hebben bij halfords ook een alternatief maar denk dat het net zo slecht presteert
http://www.halfords.nl/sh...oud/auto-exterieur/114015
ze hebben bij halfords ook een alternatief maar denk dat het net zo slecht presteert
http://www.halfords.nl/sh...oud/auto-exterieur/114015
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 12:56 ]
RainX of Rain Clear of iets dergelijks. Ruit goed schoonmaken, spul erop en uitpoetsen. Ben je weer een paar maandjes klaar.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Je hebt idd veel verschillende goedjes, maar als je het echte werk zoekt: http://gtechniq.com/shop/...-clearvision-smart-glass/
Gewoon (Turtle)wax werkt ook. Blijft een vettig laagje achter. Moet je echter niet bij ruiten gebruiken met steenslag, want dan blijft het krijt achter en heb je een poosje witte stippen op de ruit.
Enne, duderuud: prachtig zeg! Ook hele fraaie velgen eronder. Sierstukje en hij is helemaal af!
Enne, duderuud: prachtig zeg! Ook hele fraaie velgen eronder. Sierstukje en hij is helemaal af!
[ Voor 20% gewijzigd door Cheesy op 21-10-2013 18:47 ]
Sportstoelen waren om die reden ook een eis. En inderdaad bewust en handbak gekozen.Unknown Alien schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:07:
Feli met de 320i. Mooie stoelen. Dit moet standaard zijn in BMW, maar helaas heb je ook nog die vlakke stoelen
Ik zelf heb het liever (ook handig in de regen

Wax werkt wel maar laat wel tijdelijk een waas achter tijdens wissen. Rainx is beter want dan hoef je de ruitenwisser niet eens te gebruiken.Cheesy schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:46:
Gewoon (Turtle)wax werkt ook. Blijft een vettig laagje achter. Moet je echter niet bij ruiten gebruiken met steenslag, want dan blijft het krijt achter en heb je een poosje witte stippen op de ruit.
En dank je, zodra ik de auto heb ga ik gelijk een sierstuk laten plaatsen.
Sportstoelen was hier ook een eis. Ik zocht een 320D en probleem is met de 2.0 uitvoeringen dat daar veelal de standaard stoelen bij zitten. Dus het was voor ons ook een uitdaging om de juiste 320D te vinden.duderuud schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:39:
[...]
Sportstoelen waren om die reden ook een eis. En inderdaad bewust en handbak gekozen.
Ik zelf heb het liever (ook handig in de regen) en mijn vrouw vind een automaat niks...
[...]
Wax werkt wel maar laat wel tijdelijk een waas achter tijdens wissen. Rainx is beter want dan hoef je de ruitenwisser niet eens te gebruiken.
En dank je, zodra ik de auto heb ga ik gelijk een sierstuk laten plaatsen.
Ik zal ook eens kijken naar dat RainX.
Aangezien ik net een huis heb gekocht en in deze crisistijden een vast contract toch overrated is heb ik vorige week ontslag genomen. Ik ga voor mezelf aan de slag in de animatie en ICT wereld.
Slecht nieuws: leaseauto eruit
Goed nieuws: echte auto erin
Nu nog de vraag.. wat te kiezen. Ik rij niet genoeg om een diesel rendabel te maken. Het moet een BMW zijn en een 4-deurs is toch wel handig..
Dan blijven de volgende wagens over:
E39 --> ooit al gehad, relatief hoog verbruik en ze beginnen nu echt oud te worden
E60 --> betaalbaar (525i etc, rond de 200k) beetje too much op deze leeftijd i.c.m. eigen zaak?
E90 --> 318 / 320/ 325i rond de 10k heb je een 05/06 model met 175k op de teller
E46 --> 4 deurs is minder elegant.. daarnaast vraagt men over het algemeen de hoofdprijs voor oude wagens
Ik neig dus naar de E90.. diesel zou nog een optie zijn (320D) aangezien je bij dit soort bedragen helaas al snel de 200k aantikt (lijkt me met een diesel veiliger?) Met een E90 is diesel nog wel te doen maar als je naar een E60 kijkt worden de maandbedragen absurd.
Keuzes... iemand ervaring met een 325i E90? Meer power dan mijn oude 328i en als je goed zoekt heb je een nette voor 10k. Duitsland is ook een optie.. hell , alles is een optie zonder inruil
Nu nog de vraag.. wat te kiezen. Ik rij niet genoeg om een diesel rendabel te maken. Het moet een BMW zijn en een 4-deurs is toch wel handig..
E39 --> ooit al gehad, relatief hoog verbruik en ze beginnen nu echt oud te worden
E60 --> betaalbaar (525i etc, rond de 200k) beetje too much op deze leeftijd i.c.m. eigen zaak?
E90 --> 318 / 320/ 325i rond de 10k heb je een 05/06 model met 175k op de teller
E46 --> 4 deurs is minder elegant.. daarnaast vraagt men over het algemeen de hoofdprijs voor oude wagens
Ik neig dus naar de E90.. diesel zou nog een optie zijn (320D) aangezien je bij dit soort bedragen helaas al snel de 200k aantikt (lijkt me met een diesel veiliger?) Met een E90 is diesel nog wel te doen maar als je naar een E60 kijkt worden de maandbedragen absurd.
Keuzes... iemand ervaring met een 325i E90? Meer power dan mijn oude 328i en als je goed zoekt heb je een nette voor 10k. Duitsland is ook een optie.. hell , alles is een optie zonder inruil
Ik zou eerst eens zorgen dat je zaak loopt en je dan druk maken over welke BMW je wilt rijden.Wimo. schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:33:
Aangezien ik net een huis heb gekocht en in deze crisistijden een vast contract toch overrated is heb ik vorige week ontslag genomen. Ik ga voor mezelf aan de slag in de animatie en ICT wereld.
Heb je een vast budget, of zoek je iets rond de 10k?Wimo. schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:33:
Koop een e39 van 1998 en haal hem uit Duitsland, ben je voor 1500-3000 klaar. Pleur hem op de zaak. Kan je alle kosten uit de zaak betalen en betaal je 25% bijtelling over de dagwaarde (kan alleen met autos van 15 jaar en ouder). En veel beter kan je niet rijden.Wimo. schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:33:
Mijn oom heeft net een belachelijk mooie BMW 525TDS A gekocht voor 1650 euro, nog geen 200dkm gelopen. Alle kosten op de zaak, bijtelling over 2000 euro ofzo (dagwaarde van zo'n auto is nihiel).

(als dat niet werkt > https://twitter.com/_marcklaver/status/385832811619708928 )
tenzij je graag eenmalig én maandelijks heel veel geld wil wegpissen natuurlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 23-10-2013 11:47 ]
Verwijderd
ik weet nog wel een leuke 540i E39 Handbak incl Origineel M pakket af fabriek houd in : Spiegels, Bumpers, instaplijsten,stuur,M Tech2 onderstel. in topstaat van 2001 met 173.xxx gelopen incl NAP
in een mooie aparte Blauwe kleur zie je ook vaak op een M3. dan rij je iets unieks
Maar dan mag je ook tanken haha
in een mooie aparte Blauwe kleur zie je ook vaak op een M3. dan rij je iets unieks
Maar dan mag je ook tanken haha
Heb ik ook naar zitten kijken! Stiekem toch een goede optie .. nette 5xxD moet wel te vinden zijn...418O2 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:44:
[...]
Koop een e39 van 1998 en haal hem uit Duitsland, ben je voor 1500-3000 klaar. Pleur hem op de zaak. Kan je alle kosten uit de zaak betalen en betaal je 25% bijtelling over de dagwaarde (kan alleen met autos van 15 jaar en ouder). En veel beter kan je niet rijden.
Mijn oom heeft net een belachelijk mooie BMW 525TDS A gekocht voor 1650 euro, nog geen 200dkm gelopen. Alle kosten op de zaak, bijtelling over 2000 euro ofzo (dagwaarde van zo'n auto is nihiel).
[afbeelding]
(als dat niet werkt > https://twitter.com/_marcklaver/status/385832811619708928 )
tenzij je graag eenmalig én maandelijks heel veel geld wil wegpissen natuurlijk.
E39 8-cilinders begin ik niet aan. Zelfs op de zaak tanken doet me dan te veel pijn.
Max 10k.. daar koop je ook genoeg voor. Meer uitgeven is niet moeilijk maar dat doen we gewoon nietETzPliskin schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:42:
[...]
Heb je een vast budget, of zoek je iets rond de 10k?
edit: sterker nog.. hele goede opties in DL. Ik zie tientallen benzine E39 's van '98 met 150k op de teller voor nog geen 4k... lol.
In hoeverre kun je naast de onderhoudsboekjes checken of die standen kloppen?
[ Voor 23% gewijzigd door Wimo. op 23-10-2013 12:12 ]
Verwijderd
moet zeggen een ander maatje van mij rijd een 528i Automaat 98er en die is zeker niet zuiniger dan de 540i handbak.
Die 540i heeft een berg koppel he doet alles van onderuit en dat icm 6 bak is het redelijk te doen.
maar kan me voorstellen dat je geen V8 wil.
maar hoeveel KMers verwacht je te gaan rijden ?
Die 540i heeft een berg koppel he doet alles van onderuit en dat icm 6 bak is het redelijk te doen.
Weinig.. denk nog geen 25k per jaar. Ik kon met mijn vorige 528i uit 97 rond de 400km rijden met een tank.. en dat was 80% stadsverkeer. Autohan heeft wel een mooie 523i staan :Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:28:
moet zeggen een ander maatje van mij rijd een 528i Automaat 98er en die is zeker niet zuiniger dan de 540i handbak.
http://autohan.nl/aanbod/781/BMW-523i.html
Ding heeft alleen een lederen interieur nodig (en parkeersensoren
Verwijderd
523i handbak is zuinig mee te rijden alleen die automaten maken het zuip schuitenWimo. schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:32:
[...]
Weinig.. denk nog geen 25k per jaar. Ik kon met mijn vorige 528i uit 97 rond de 400km rijden met een tank.. en dat was 80% stadsverkeer. Autohan heeft wel een mooie 523i staan :
http://autohan.nl/aanbod/781/BMW-523i.html
Ding heeft alleen een lederen interieur nodig (en parkeersensoren) Kost 85 euro bijtelling per maand netto.. lachertje.
voor 25K per jaar ging ik toch snel na een Diesel kijken dan zou je met een automaat juist weer zuinig moeten kunnen rijden.
als je 20K pj rijd ka nje toch wel een diesel rijden?? of is het verschil nihil qua kosten??
200K op de teller vind ik nogal wat zeg.
Verwijderd
200K veel? weinig voor een BMW E39 hoor
als je toch een benzine wil is deze wel erg lekker geprijsd en mooie uitvoering
http://autohan.nl/overig/76/BMW--520i.html
als je toch een benzine wil is deze wel erg lekker geprijsd en mooie uitvoering
http://autohan.nl/overig/76/BMW--520i.html
Mja, de wegenbelasting maakt ook geen ruk meer uit als het zakelijk is...Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:37:
[...]
523i handbak is zuinig mee te rijden alleen die automaten maken het zuip schuiten![]()
voor 25K per jaar ging ik toch snel na een Diesel kijken dan zou je met een automaat juist weer zuinig moeten kunnen rijden.
Ligt aan het omslagpunt:Unknown Alien schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:59:
als je 20K pj rijd ka nje toch wel een diesel rijden?? of is het verschil nihil qua kosten??
http://www.omslagpunt.com/brandstofcalculator/
En 200K is echt niet veel voor een E39 of een andere BMW uit die tijd.
[ Voor 10% gewijzigd door DeBaroN op 23-10-2013 13:15 ]
Mijn e38 735iL heeft nu 444k gelopen. Geen centje pijn.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Hoeveel KM kan een E39/E46 rijden dan? Met goed onderhoud.
ALs ze al 200k hebben gereden dan weet je kan je wel verwachten dat er wat draaiende onderdelen vervangen moeten gaan worden. De gewone benzine heeft natuurlijk geen turbo dat scheelt.
ALs ze al 200k hebben gereden dan weet je kan je wel verwachten dat er wat draaiende onderdelen vervangen moeten gaan worden. De gewone benzine heeft natuurlijk geen turbo dat scheelt.
Verwijderd
1 maatje rijd momenteel een 528i Automaat 98er met 290K op teller zonder problemen enkel een startmotor uit me hoofdUnknown Alien schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:23:
1 maatje had een 523i 1996 handbak me 300+K op teller en daar werd echt mee getrapt enkel de koppeling en een kapotte dynamo en daar reden we Kilometers lang mee volgas over de snelweg
Onderhoud is belangrijk verse olie etc op tijd enigste die ik zou afraden is de 520i Facelift 170 PK daar ken ik er 2 van die toch wel wat problemen hebben de voor facelift 150 PK ook oersterk
'98 E46 met 200k km op de klok en het blok draait nog als nieuw! Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat er een moment is, dat een BMW tegen ontzettend hoge kosten aan kan lopen (tja, welke auto niet eigenlijk).Unknown Alien schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:23:
Gezien de zwakke punten van de prefacelift E46, heb ik bewust voor een wagen gekozen waar al een kleine 2 ton op stond, met volledige onderhoudshistorie. Alle bekende mankementen waren verholpen door de vorige eigenaar, waardoor ik nu zonder zorgen kan rondrijden.
Maar ja....bij BMW is het vaak juist de motor die de rest van de auto overleeft.
Rij nu zelf met een E46 320D 150pk uit 2004. Zit 265K op de teller. Krijgt elk jaar een grote beurt dat is om de 30K KM. De monteur is elk jaar verbaasd hoe goed de auto eruit ziet.
Ik moet nu alleen de ERG klep schoonmaken.
Ik heb hem gekocht met 120K op de teller. Dus ik weet iig dat de auto vanaf die KM stand goed onderhouden is. De vorige KMs weet je nooit 100%, maar was vrij nieuw dus zal wel in orde zijn geweest.
Als ik een auto zou kopen met 200K of meer dan is het risico wel groter, dat tussen de 120k en huidige KM stand dat onderhoud minder goed is uitgevoerd.
Lees en hoor vaak dat men bij oudere auto's het onderhoud minder belangrijk vinden
Me schoonvader had tot 380K zorgeloos gereden met ze E39 2.5TD. Daarna begonnen de kosten te komen.
Ik moet nu alleen de ERG klep schoonmaken.
Ik heb hem gekocht met 120K op de teller. Dus ik weet iig dat de auto vanaf die KM stand goed onderhouden is. De vorige KMs weet je nooit 100%, maar was vrij nieuw dus zal wel in orde zijn geweest.
Als ik een auto zou kopen met 200K of meer dan is het risico wel groter, dat tussen de 120k en huidige KM stand dat onderhoud minder goed is uitgevoerd.
Lees en hoor vaak dat men bij oudere auto's het onderhoud minder belangrijk vinden

Me schoonvader had tot 380K zorgeloos gereden met ze E39 2.5TD. Daarna begonnen de kosten te komen.
Ik rij een e90 325i aut. Een heerlijke auto met een gemiddeld gebruik van 1:10. Ben er zeer content mee.Wimo. schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:33:
Alleen ga je die niet snel vinden voor onder de 10k.
Zo'n 6 cilinder kan makkelijk 3 ton mee (uiteraard met fatsoenlijk onderhoud).
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
Volgas over de snelweg dan ben je er natuurlijk nog relatief zuinig op. Constant over bochtige landwegen trappen, bochten op de limiet nemen, over drempels/slecht wegdek knallen slijt hij veel harder van. Ik vraag me dan af of je er dan ook zulke km-standen mee haalt.Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:27:
[...]
1 maatje had een 523i 1996 handbak me 300+K op teller en daar werd echt mee getrapt enkel de koppeling en een kapotte dynamo en daar reden we Kilometers lang mee volgas over de snelweg
Verwijderd
dat gebeurde ook wel die E39's zijn oersterkHet Fantoom schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:59:
[...]
Volgas over de snelweg dan ben je er natuurlijk nog relatief zuinig op. Constant over bochtige landwegen trappen, bochten op de limiet nemen, over drempels/slecht wegdek knallen slijt hij veel harder van. Ik vraag me dan af of je er dan ook zulke km-standen mee haalt.
Als je de verbruiksmeter reset, en je verplaatst de wagen enkele keren dan krijg je zulke resultaten 
Vind de prijs echter wel wat hoog. Ik heb ongeveer dezelfde auto (iets minder opties, maar wel leder interieur, lichtmetalen velgen en open dak) vorig jaar gekocht met 150k km's voor 3800e!
Vind de prijs echter wel wat hoog. Ik heb ongeveer dezelfde auto (iets minder opties, maar wel leder interieur, lichtmetalen velgen en open dak) vorig jaar gekocht met 150k km's voor 3800e!
[ Voor 5% gewijzigd door ETzPliskin op 24-10-2013 08:43 ]
5 ton is echt geen probleem.Unknown Alien schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:23:
Op de foto ziet het eruit alsof er verf van de schroeven van de tellerunit af is. Voor mij zou dat een reden zijn om deze sowieso te laten staan (terugdraaien KM-stand gaat door de tellerunit eruit te schroeven).Trent900 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:19:
Zeer goede BMW! Nooit mee geragd!![]()
[afbeelding]
Scherp gezien! Kan natuurlijk ook een ander probleem geweest zijn (zoals het veel voorkomende airbag-probleem) waarvoor ze de tellerunit eruit gehaald hebben.donaldo schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:21:
[...]
Op de foto ziet het eruit alsof er verf van de schroeven van de tellerunit af is. Voor mij zou dat een reden zijn om deze sowieso te laten staan (terugdraaien KM-stand gaat door de tellerunit eruit te schroeven).
Is er in Nederland geen dienst om de historie te zien van de wagen adhv de nummerplaat?
Heel scherp! Als er nou andere wijzers geplaatst waren, zou dat nog het een en ander verklaren......donaldo schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:21:
[...]
Op de foto ziet het eruit alsof er verf van de schroeven van de tellerunit af is. Voor mij zou dat een reden zijn om deze sowieso te laten staan (terugdraaien KM-stand gaat door de tellerunit eruit te schroeven).
Er zit een NAP bij. Niet dat dat alles zegt...
Signatures zijn voor boomers.
De zwarte nieren en zelf geklusste navigatie unit met AC Schnitzer logo geeft voor mij aan dat de vorige eigenaar waarschijnlijk dacht dat ie een hele snelle sportwagen had

Zegt net zoveel als een geldige APKMaasluip schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:45:
Er zit een NAP bij. Niet dat dat alles zegt...
Ik dacht dat er een tijdje een ice editie oid in omloop was die zo'n navi had. Het heette geen ice, ik kan niet meer op de naam komen, maar in iedergeval, goedkope 3 series met een budget navi heb ik er flink veel van zien staan op MP.fsfikke schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:52:
De zwarte nieren en zelf geklusste navigatie unit met AC Schnitzer logo geeft voor mij aan dat de vorige eigenaar waarschijnlijk dacht dat ie een hele snelle sportwagen had
- edit -
Na even Googlen kan ik ze niet meer vinden

[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 24-10-2013 11:26 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Er was toch zo'n zelfde soort ombouw voor een navigatie in een een van de ventilatieroosters? Voor leaserijders die geen navigatie besteld hadden (bijtelling) maar wel na levering navigatie wilden.
Is hier ook nog wel eens gepost, maar ik kan het ook niet meer vinden.
Is hier ook nog wel eens gepost, maar ik kan het ook niet meer vinden.
Voor de E46 is er een editie geweest (voor zover mij bekend alleen voor de 4 cilinders) die VDO navigatie op deze plek had zitten. Met de AB ernaast geklikt. 
De E90 heeft inderdaad een navi voor het ventilatierooster gehad als accessoire.

De E90 heeft inderdaad een navi voor het ventilatierooster gehad als accessoire.

[ Voor 10% gewijzigd door JottemJ op 24-10-2013 15:17 ]
Verwijderd
maatje van me heeft ook zn AC schnitzel
systeem in zijn E39 98er zitten.
vind maar vage oplossingen bij de E90 kan ik nog snappen zn bult bouw je niet even in je dashboard maar E46 en E39 is gewoon ruimte voor Navi
vind maar vage oplossingen bij de E90 kan ik nog snappen zn bult bouw je niet even in je dashboard maar E46 en E39 is gewoon ruimte voor Navi
die navi zie je inderdaad wel vaker bij sedans, weet niet waar het vandaan komt...
als er aan de KM stand is gerommeld krijg je een punt in het display naast de kmstand, omdat de kmstand opgeslagen word in de Generalmodule (achter handschoenenkastje), tellerbak, en in de lichtschakelaar. dus als er gerommeld word met KM stand in e46, zonder punt... is het serieus gedaan en zou ik de auto eerder verdenken van total-los geweest zijn
als er aan de KM stand is gerommeld krijg je een punt in het display naast de kmstand, omdat de kmstand opgeslagen word in de Generalmodule (achter handschoenenkastje), tellerbak, en in de lichtschakelaar. dus als er gerommeld word met KM stand in e46, zonder punt... is het serieus gedaan en zou ik de auto eerder verdenken van total-los geweest zijn
Dan gaan ze wel op voor een nominatie voor domste autoverkoper van het jaar. Veel moeite doen om de stand terug te draaien en dan met 198.000 aankomen. Maak er dan iets als 127.000 van. Dat is voor zo'n auto genoeg om hem niet te laten staan omdat ie ongeloofwaardig weinig heeft gereden.donaldo schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:21:
[...]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Die bovenste bedoelde ik inderdaad!JottemJ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:16:
Voor de E46 is er een editie geweest (voor zover mij bekend alleen voor de 4 cilinders) die VDO navigatie op deze plek had zitten. Met de AB ernaast geklikt. [afbeelding]
De E90 heeft inderdaad een navi voor het ventilatierooster gehad als accessoire. [afbeelding]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dit is het beste advies idd.matty___ schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:42:
[...]
Ik zou eerst eens zorgen dat je zaak loopt en je dan druk maken over welke BMW je wilt rijden.
Zorg dat je aan banktegoeden ongeveer 1-2 van je vorige jaarsalarissen als reserve hebt. Dat heb je ongeveer nodig om kosten te dekken. Als starter heb je vaak wel wat voordelen bij de belastingdienst, maar als ondernemer van een eenmanszaak in de dienstensector heb je imho ongeveer (heel grofweg) 50 mille permanent achter de hand nodig.
Voor de rest moet je de afweging maken of je het kan maken dat je bij je klanten met een 15+ jaar oude auto kan komen aanrijden. Als dat geen probleem is zou ik zeggen een oudje in de bijtelling (als je veel km gaat maken natuurlijk). Maar meestal wordt daar toch een beetje raar tegenaan gekeken. (ik zou dat iig nooit doen met mijn klantenkring)
"man is not truly one, but truly two,"
Tja, aan de andere kant; bij een tarief van 1500 per dag heeft een bekende freelancer 3 jaar lang een e39 uit 2000 gereden. De dag dat hij aankwam in een gloednieuwe 528i werd er voor het eerst een opmerking over zijn (hoge) tarief gemaakt
K to the KillaZ
Dat heb je altijd als je met een net nieuwe auto aan komt rijden. Ongeacht wat je daarvoor reed (of je moet wel heel erg terugvallen in model)
Met die logica moet hij tot in lengte van dagen in een e39 blijven rijden.
Je moet zorgen dat je in de auto rijdt waarvan je klanten verwachten dat je erin zou kunnen rijden.
Dat houdt vaak in dat een oude auto een beetje rare smaak geeft, zeker als je iets duurs wilt verkopen (dus 25mille+ oid), want dan verwachten ze geen oude auto en is het verwachtingspatroon afwijkend. Aan de andere kant rij ik dus geen mercedes (e klasse), want die ster werkt bij sommige inkopers als een rode lap op een stier. (audi krijgt dat ook al een beetje). Dat hoor je wel eens in de wandelgangen van inkoopafdelingen van grote bedrijven.
Je moet zorgen dat je in de auto rijdt waarvan je klanten verwachten dat je erin zou kunnen rijden.
Dat houdt vaak in dat een oude auto een beetje rare smaak geeft, zeker als je iets duurs wilt verkopen (dus 25mille+ oid), want dan verwachten ze geen oude auto en is het verwachtingspatroon afwijkend. Aan de andere kant rij ik dus geen mercedes (e klasse), want die ster werkt bij sommige inkopers als een rode lap op een stier. (audi krijgt dat ook al een beetje). Dat hoor je wel eens in de wandelgangen van inkoopafdelingen van grote bedrijven.
[ Voor 55% gewijzigd door mr_petit op 24-10-2013 17:53 ]
Verwijderd
De rede dat mijn E klasse moet gaan wijken helaas.. Teveel commentaar en kost klanten helaaschmr_petit schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:44:
Dat heb je altijd als je met een net nieuwe auto aan komt rijden. Ongeacht wat je daarvoor reed (of je moet wel heel erg terugvallen in model)
Eigenlijk best stom in duitsland is dat volgens mij totaal anders.. hoe hogere klasse hoe serieuzer ze je nemen
Ja in andere landen is dat anders, en het scheelt ook per branche.
Als aannemer is het vaak wel acceptabel om in een s klasse aan te komen rijden.
Ik zit zelf in de metaal/high tech sector, en daar is het wat minder geaccepteerd naar mijn beleving.
Als aannemer is het vaak wel acceptabel om in een s klasse aan te komen rijden.
Ik zit zelf in de metaal/high tech sector, en daar is het wat minder geaccepteerd naar mijn beleving.
Hehe, ik rij met die onderste (is eigenljk een dealer-installed VDO Dayton). Werkt vrij goed, en vermijdt het toch wel ENORME iDrive scherm midden in je dash. Maar het begint nu wel érg verouderd te raken.JottemJ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:16:
Voor de E46 is er een editie geweest (voor zover mij bekend alleen voor de 4 cilinders) die VDO navigatie op deze plek had zitten. Met de AB ernaast geklikt. [afbeelding]
De E90 heeft inderdaad een navi voor het ventilatierooster gehad als accessoire. [afbeelding]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Snap ik wel een beetje. Oa een reden dat wij geen Mercedes mogen leasen evenals alles groter dan 3 serie ook niet vanwege de indruk die je achterlaat bij klanten (ook al betaal je je helemaal scheel aan bijtelling etc).KillaZ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:23:
Tja, aan de andere kant; bij een tarief van 1500 per dag heeft een bekende freelancer 3 jaar lang een e39 uit 2000 gereden. De dag dat hij aankwam in een gloednieuwe 528i werd er voor het eerst een opmerking over zijn (hoge) tarief gemaakt
Mijn baas liet wel eens zijn E AMG om de hoek staan om rare tarief discussie te vermeiden
Haha, inderdaad, ik werd vooral in DE wel eens niet al te serieus genomen als ik met mijn Seat Leon aankwam... nu met mijn E61 is dat niet zo'n issue meerVerwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:30:
[...]
De rede dat mijn E klasse moet gaan wijken helaas.. Teveel commentaar en kost klanten helaasch
Eigenlijk best stom in duitsland is dat volgens mij totaal anders.. hoe hogere klasse hoe serieuzer ze je nemen
Het ENORME iDrive systeem vind ik nou juist de mooiste oplossing voor een navi scherm! Die lossen schermpjes die uit het dashboard komen e.d. vind ik er altijd een stuk minder uitzien. De twee bulten zoals in de E90 is mijn inziens nog steeds de mooiste oplossing.DexterBelgium schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:39:
[...]
Hehe, ik rij met die onderste (is eigenljk een dealer-installed VDO Dayton). Werkt vrij goed, en vermijdt het toch wel ENORME iDrive scherm midden in je dash. Maar het begint nu wel érg verouderd te raken.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik heb de E46 special edition 320D. uit 2004.JottemJ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:16:

Navigatie werkt erg fijn nu ik 2012 software op heb staan.
Overigens zie je ook bar weinig E46 320D met open dag en sport stoelen.
JE kan ook gewoon de BMW sleutel bij de bmw dealer langs brengen en uitlaten lezen. Staat ook de KM stand op.Reloader schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:06:
die navi zie je inderdaad wel vaker bij sedans, weet niet waar het vandaan komt...
[ Voor 35% gewijzigd door Unknown Alien op 25-10-2013 11:14 ]
Mooie E46, de sportstoelen zie je inderdaad niet al te vaak op een 320D.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Nieuwe plaatjes van de 2-serie, zal te koop zijn vanaf €37.700,-

Ik vind hem er geslaagd uitzien, alleen jammer dat het dashboard hetzelfde is als de huidige 1 serie maar dat was opzich te verwachten.
Alleen die prijs... duurder dan de 3 serie en 'maar' €3000 goedkoper dan de 4-serie (als we dan toch coupés gaan vergelijken)
Edit: De huidige 1 Coupé is geprijsd op €33.900

Ik vind hem er geslaagd uitzien, alleen jammer dat het dashboard hetzelfde is als de huidige 1 serie maar dat was opzich te verwachten.
Alleen die prijs... duurder dan de 3 serie en 'maar' €3000 goedkoper dan de 4-serie (als we dan toch coupés gaan vergelijken)
Edit: De huidige 1 Coupé is geprijsd op €33.900
[ Voor 3% gewijzigd door gise op 25-10-2013 12:22 ]
Wel een héle stevige vanaf-prijs zeg pffff. Als ik er vanuit ga dat de basisuitrusting zoals gewoonlijk karig is dan vind ik wel heel veel geld en idd een relatief kleine stap naar de 4-serie. Zelfde fout als met de eerste X3 destijds, was amper goedkoper dan een instapmodel X5.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Vind het niks die 2serie, lijkt net of er iemand vol de deur is ingereden!
Mooi, maar die prijsstelling is wel vrij bizar...
Metal up your ass
Doet BMW dit vanwege de concurentie Audio?
Waarom een 2 en een 4 serie maken?
Beter komen ze nou eens weer met een 8 serie (L)
Waarom een 2 en een 4 serie maken?
Beter komen ze nou eens weer met een 8 serie (L)
Ze hebben de coupés omgenummerd.
1 serie coupé > 2 serie
3 serie coupé > 4 serie
en daarboven natuurlijk nog de 6 serie
De modellen bestonden dus al, alleen een update, nieuw nummertje en dus ook duidelijk een nieuw prijskaartje helaas
1 serie coupé > 2 serie
3 serie coupé > 4 serie
en daarboven natuurlijk nog de 6 serie
De modellen bestonden dus al, alleen een update, nieuw nummertje en dus ook duidelijk een nieuw prijskaartje helaas
[ Voor 8% gewijzigd door gise op 25-10-2013 16:03 ]
Had het al een keer gevraagt maar u nogmaals:
Ik heb een vermoedelijk defect in de CC van mijn 316 uit 99. Als ik de auto start geeft vaak het puntje van het gaspedaal veel tegenstand. Het gaat alleen om het eerste stukje, maar het is erg irritant. Soms moet zelf met redelijke kracht het eerste stukje "doorgetrapt" worden wat zich weer uit in kleine uitschieters in het toerental, maar vooral irritteerd.
Zet ik de auto in neutraal doet die het ook, zat ik de auto uit dan is het gas weer smooth. Vaak blijft het pedaal smooth als ik de auto uit en aan heb gezet.
Voorheen als ik met CC aan reed en ik wou gas geven gaf het gaspedaal flinke weerstand, nu doet het gas pedaal dat niet meer tijdens rijden met CC.
Voor mijn gevoel is het een elektronishe mankement, iemand bekend mee? Oplossingen? Mischien gewoon een reset van de computer? Het gebeurd namelijk niet altijd..
Ik heb een vermoedelijk defect in de CC van mijn 316 uit 99. Als ik de auto start geeft vaak het puntje van het gaspedaal veel tegenstand. Het gaat alleen om het eerste stukje, maar het is erg irritant. Soms moet zelf met redelijke kracht het eerste stukje "doorgetrapt" worden wat zich weer uit in kleine uitschieters in het toerental, maar vooral irritteerd.
Zet ik de auto in neutraal doet die het ook, zat ik de auto uit dan is het gas weer smooth. Vaak blijft het pedaal smooth als ik de auto uit en aan heb gezet.
Voorheen als ik met CC aan reed en ik wou gas geven gaf het gaspedaal flinke weerstand, nu doet het gas pedaal dat niet meer tijdens rijden met CC.
Voor mijn gevoel is het een elektronishe mankement, iemand bekend mee? Oplossingen? Mischien gewoon een reset van de computer? Het gebeurd namelijk niet altijd..
http://www.twitch.tv/jannustitannus
De deuren zijn nog steeds te klein voor een coupeSChief schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:32:
Ik vind de nieren nog steeds niet kloppen eigenlijk.. Misschien dat 't aan mij ligt.

Die deuken in de deuren zijn ook geen gezicht. Voor iets meer geld haal je een mooie 4 serie. E92 vind ik ook mooier dan deze 2-serie.
Maar in duitsland is een 5 serie ongeveer het equivalent van wat hier een passat of mondeo is. Zowel qua inkomensgerelateerdheid als qua aanschaf/kosten.The_MAN schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:53:
[...]
Haha, inderdaad, ik werd vooral in DE wel eens niet al te serieus genomen als ik met mijn Seat Leon aankwam... nu met mijn E61 is dat niet zo'n issue meer
Imho wel een must ja.RomeoJ schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:14:
Mooie E46, de sportstoelen zie je inderdaad niet al te vaak op een 320D.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nou, dat er verschil is dat is zeker, maar een 5-serie is toch echt nog wel iets duurder dan een Passat/Mondeo in NL. Mijn E61 zat nieuw rond de €60.000 voor een 520d, dan moet je echt je best gaan doen bij een Passat en nog meer bij een Mondeo om hem op €60.000 te krijgen. Zaten er nog niet eens gek veel opties op mijn E61. In NL zou hij inderdaad €70.000 zijn geweest, er is wat dat betreft wel veel verschil!mr_petit schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:09:
[...]
Maar in duitsland is een 5 serie ongeveer het equivalent van wat hier een passat of mondeo is. Zowel qua inkomensgerelateerdheid als qua aanschaf/kosten.
Scheelt niet zo bijster veel hoor: in nederland is de goedkoopste passat 2.0tdi die ik in de huidige prijslijst kan vinden €37850,-, en een 520d kost in DE €42400,-. Goed, ruim 4000 euro, dus pak 'm beet 10%.
En de overige gebruikskosten zijn in duitsland doorgaans lager.
En men verdient meer....
Kortom: in Duitsland een funfer rijden is grosso modo hetzelfde als in Nederland een passat rijden.
Verschil is alleen dat je een 5 serie makkelijk tot boven de ton kan volplussen met opties.
En de overige gebruikskosten zijn in duitsland doorgaans lager.
En men verdient meer....
Kortom: in Duitsland een funfer rijden is grosso modo hetzelfde als in Nederland een passat rijden.
Verschil is alleen dat je een 5 serie makkelijk tot boven de ton kan volplussen met opties.
Bij zomoto.nl kan je het aantal eigenaren zien (met datum) deze heeft er twee gehad een van 2000-2005 daarna te koop gestaan bij twee bedrijven (19 en 49 dagen) daarna van een particulier al 2974 dagen.ETzPliskin schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:24:
[...]
Is er in Nederland geen dienst om de historie te zien van de wagen adhv de nummerplaat?
Ik zie wel eens andere dingen, een 550 die uit de lease kwam en daarna door 10 verschillende eigenaren is afgeragd.
Probleem is wel dat er soms van Zomoto geen sikkepit klopt. Mijn Ex Z4 is in Maart overgeschreven maar bij Zomoto is er geen verandering te bespeuren. Dat maakt het moeilijk in te schatten qua betrouwbaarheid.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ik vind die velgen echt afschuwelijk, is dat origineel BMW?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Gave bak. Alleen met zo'n motor in de E39 is voor mij automaat toch echt een must.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:16:
Voor de liefhebber unieke 540i 6 bak handgeschakeld
http://link.marktplaats.nl/737637450
Roeren is voor een Z4 en misschien nog een snelle 1 of 3 benzine.
Perfect voor winterbanden. Makkelijk schoon te maken ivm &@^%#(&!@%# pekel.EvaluationCopy schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:55:
Ik vind die velgen echt afschuwelijk, is dat origineel BMW?
Verwijderd
het roeren maakt de auto juist sportief zit een M5 bak + koppeling achter
Geluid is ook erg lekker icm MTech2 onderstel enorme leuke auto.
Geen idee of ze origineel zijn maar idd makkelijk schoon te houden en staan ook erg mooi vind ik zelf.
eens wat anders dan de standaard M5 velgen
Geen idee of ze origineel zijn maar idd makkelijk schoon te houden en staan ook erg mooi vind ik zelf.
Een V8 met handbak is prachtig, lekker tussengas geven bij terugschakelen met een kamerbrede smile op je gezicht vanwege de roffel van de V8.Unknown Alien schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:43:
[...]
Gave bak. Alleen met zo'n motor in de E39 is voor mij automaat toch echt een must.
Roeren is voor een Z4 en misschien nog een snelle 1 of 3 benzine.
Ex collega had de 540i en ik reed er wel eens mee met automaat en dat rijdt zooooo relax. de 5 ondanks dat hij erg vlot is voor zijn grote en gewicht vind ik dat meer een comfortable gezins auto.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:48:
het roeren maakt de auto juist sportief zit een M5 bak + koppeling achter
Als we voor een 5 gaan dan is een automaat een must. Het zal dan geen 540i worden helaas, maar eerder 525 of 530D E60
Verwijderd
mee eens! deze ook op de snelweg lekker stil maar als je hem een keertje doortrekt die geweldige V8 roffel.Femme schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:42:
[...]
Een V8 met handbak is prachtig, lekker tussengas geven bij terugschakelen met een kamerbrede smile op je gezicht vanwege de roffel van de V8.
De rijbeleving is zoveel beter met een handbak.
Niks voor jouw Femme?

Als je hem graag als comfortabele gezinsauto rijdt, liefst met automaat, dan biedt een 540i weinig meerwaarde tov een 520i die daar ook snel genoeg voor is.Unknown Alien schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:48:
[...]
Ex collega had de 540i en ik reed er wel eens mee met automaat en dat rijdt zooooo relax. de 5 ondanks dat hij erg vlot is voor zijn grote en gewicht vind ik dat meer een comfortable gezins auto.
Verwijderd
Daar ben ik het totaal niet mee eens vind een 520i vind ik meer een 6 cilinder met het verbruik van een 8 cilinder en prestaties van een 4 .
Fijnste combi vind ik de oude 2.5 motor icm met handbak is in de eerste e60 en e39 geleverd.
Automaat vind ik dat je koppel moet hebben dus of diesel of turbo motor of V8
Maargoed het is net wat je gewend bent
Fijnste combi vind ik de oude 2.5 motor icm met handbak is in de eerste e60 en e39 geleverd.
Automaat vind ik dat je koppel moet hebben dus of diesel of turbo motor of V8
Maargoed het is net wat je gewend bent
Hoe bevalt dat op jouw 740?Femme schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:42:
Een V8 met handbak is prachtig, lekker tussengas geven bij terugschakelen met een kamerbrede smile op je gezicht vanwege de roffel van de V8.
Ik zit me ondertussen ook te oriënteren op een E38 nadat ik per ongeluk een hele mooie 750 tegen het lijf liep (was de dag erna verkocht
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
De 740i rijdt wat heen en weer op mijn oprit om aanwezigheid te simuleren. Ik heb 'm nog niet geïmporteerd wegens andere prioriteiten en de waslijst aan problemen waar de dealer mee kwam. Ik ga een poging doen om 'm via mijn autopimper voor weinig geld apk gekeurd te krijgen maar als er geen creatieve oplossing mogelijk is blijft ie zonder kenteken.bombadil schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 00:08:
[...]
Hoe bevalt dat op jouw 740?
Ik zit me ondertussen ook te oriënteren op een E38 nadat ik per ongeluk een hele mooie 750 tegen het lijf liep (was de dag erna verkocht)
Toch jammer dat je met zo'n barrel (zoals je hem hebt gekocht) niet zo eenvoudig overal doorheen krijgt, blijft een leuke wagen om te zienFemme schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:06:
[...]
De 740i rijdt wat heen en weer op mijn oprit om aanwezigheid te simuleren. Ik heb 'm nog niet geïmporteerd wegens andere prioriteiten en de waslijst aan problemen waar de dealer mee kwam. Ik ga een poging doen om 'm via mijn autopimper voor weinig geld apk gekeurd te krijgen maar als er geen creatieve oplossing mogelijk is blijft ie zonder kenteken.
Ik pis graag, maar niet met geld. Ik heb a.s. zaterdag een afspraak voor een 328I uit '98. Deze zet ik dan volledig op de zaak. Helaas geen CI maar een sedan met de goede opties is zeker geen straf418O2 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:44:
[...]
Koop een e39 van 1998 en haal hem uit Duitsland, ben je voor 1500-3000 klaar. Pleur hem op de zaak. Kan je alle kosten uit de zaak betalen en betaal je 25% bijtelling over de dagwaarde (kan alleen met autos van 15 jaar en ouder). En veel beter kan je niet rijden.
[afbeelding]
Mwah, een paar keer mee gereden met een 540 (automaat) maar dat valt toch wel in de categorie heel erg vlot. Je krijgt aardige duwen in je rug tijdens het versnellen en er zijn inhaal acties mogelijk...Het Fantoom schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:24:
[...]
Als je hem graag als comfortabele gezinsauto rijdt, liefst met automaat, dan biedt een 540i weinig meerwaarde tov een 520i die daar ook snel genoeg voor is.
Beetje gevaarlijk voor het rijbewijs en in het westen is het veel te vaak te druk met te veel verkeerslichten en te veel sloom verkeer.
was het ook niet zo dat als er b.v een ander onderdeel verwisseld werd je een punt kreeg? b.v versnellingsbak/ motor?Reloader schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:06:
Dacht dat het niet perse slecht hoefde te zijn..
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Valt ook wel weer mee, nieuwe 328i 2 liter is al sneller dan die 540i V8.bouwfraude schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:55:
[...]
Mwah, een paar keer mee gereden met een 540 (automaat) maar dat valt toch wel in de categorie heel erg vlot. Je krijgt aardige duwen in je rug tijdens het versnellen en er zijn inhaal acties mogelijk...
Beetje gevaarlijk voor het rijbewijs en in het westen is het veel te vaak te druk met te veel verkeerslichten en te veel sloom verkeer.
Ik zit me langzaam te orienteren op een nieuwe (tweedehands) auto en de 1-serie F20 (vanwege 8-bak automaat) staat op de lijst. Nu lijkt die met twee tellers geleverd te zijn, eentje met MFD in de toerenteller en eentje zonder.
Is dat een speciale optie of zo?

Is dat een speciale optie of zo?

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 01-11-2013 21:25 ]
Dit topic is gesloten.