Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.817 views

Onderwerpen

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:27

4x2

lộn xộn quá

Iets verder prutsen, het werkt ooit wat gammel, verschillende standen van het contactslot proberen enzo.

leeg

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:41:
[...]

Ik loop er nog niet erg warm voor. De prijs is erg hoog (bijna 136.000 dollar in de VS, een M6 begint er bij 109K en een Tesla Model S P85+ bij 100K) maar de i8 heeft ogenschijnlijk weinig presence. Het dingt straalt niet echt veel kracht uit, onder andere door de smalle bandjes. Het interieur doet wat beter recht aan de prijs.

Het vermogen van het ding valt tegen voor de prijs die BMW vraagt. Ik vraag me af of de doelgroep zit te wachten op een 1,5 liter driecilinder. Als je 136.000 dollar op een sportauto kunt stukslaan zullen de brandstofkosten je niet veel interesseren. Een iets zwaardere zescylinder zouden de prestaties in supercarterritorium gebracht kunnen hebben.
Met die 6-pitter was het gewenste verbruik - en dus het milieu-statement - waarschijnlijk niet gehaald. De prijs is hoog maar blijkbaar is BMW er van overtuigd dat ze een meerprijs kunnen vragen voor het bezit van een 'ecologisch verantwoorde' sportwagen. Er zijn uberhaupt geen alternatieven in dit segment. De genoemde Tesla S is een veel grotere 5/7 persoons sedan (hoewel de prestaties er niet om liegen) en de Roadster is juist veel kleiner. Een Fisker Karma komt qua setup nog het meest in de buurt (hoewel die ook gigantisch is) maar is aanmerkelijk trager, en qua prijs vergelijkbaar met de Tesla S. De Porsche 918 is meer dan 800.000 dollar dus die kun je ook afstrepen.
Qua prijs zit je ongeveer op het niveau van een Audi R8, de snellere versies van de 911, Jaguar XK of een Aston Martin Vantage. Ik kan me op zich best voorstellen dat iemand in plaats van zoiets voor een i8 kiest om een statement te maken. Rationeel gezien is het veel geld voor relatief matige prestaties.
DJ-Visto schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:44:
Die E61 545i blijft een mooi model, zijn ook nog best prijzig. Helaas.
En zeldzaam. Er staan er nu maar twee op Marktplaats en die zijn allebei overpriced. In Duitsland is meer aanbod en import is zeker interessant…voor een exemplaar uit september 2004 is de restBPM nog zo'n 2500 euro. Prijzen beginnen bij zo'n 13k terwijl de kilometerstanden lager liggen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Chakotay schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:31:
[...]

Ik zie in je sig dat jij ook een E34 520i hebt, heb jij toevallig iets om de service-indicator te resetten? Ik heb het gisteravond met een draadje tussen de pinnen in de dataconnector geprobeerd, maar dat gaf geen reactie helaas.
1. Turn Ignition off.
2. Short pins 7 + 19 with wire (remember to put a fuse on this wire).
3. Turn ignition on and wait for about 4 seconds for an Oil Service reset, 10 seconds for an Inspection reset, then
4. Remove the wire.
5. Replace the cap on the diagnostic socket.
6. Turn ignition off again.
al geprobeerd?

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Daniel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:05:
[...]

En zeldzaam. Er staan er nu maar twee op Marktplaats en die zijn allebei overpriced. In Duitsland is meer aanbod en import is zeker interessant…voor een exemplaar uit september 2004 is de restBPM nog zo'n 2500 euro. Prijzen beginnen bij zo'n 13k terwijl de kilometerstanden lager liggen.
Word voor mij eerst nog een tijdje sparen, maar wel een heel erg toffe auto.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Jup, zowel die 2 pinnen aan elkaar hangen als pin 7 met ground (bout van een veerpoot) verbinden heb ik een aantal keer geprobeerd, maar nog geen resultaat. Ik begin echter te vermoeden dat mijn draad geen goed contact maakte, ik had krokodillenklemmetjes die net te breed waren voor de iets verdiept liggende aansluitingen. Vanavond nog eens proberen met een (gezekerde) koperdraad met kale uiteinden :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Nieuwe F30 binnen en wat is het toch een gave bak zeg! Vele malen beter dan mijn vorige auto E90.
Alles is weer verfijnd, aangescherpt en verbeterd. In zijn klasse, de absolute koning.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:25:
5 reeks komt er niet meteen facelift vermoed ik. Einde van het jaar kan wel kloppen. Dan is het eigenlijk interessanter nu al te tekenen.
De 5 serie heeft pas een facelift gehad, je kon toen het uitlopende model in de configurator volhangen met alle opties zonder extra kosten. Bij sommige dealers staan nog wel een paar last minute editions.
Upgrade editions zijn er ook regelmatig (HE voor de prijs van E)

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:54:
Nieuwe F30 binnen en wat is het toch een gave bak zeg! Vele malen beter dan mijn vorige auto E90.
Alles is weer verfijnd, aangescherpt en verbeterd. In zijn klasse, de absolute koning.
Hij was toch standaard veel zachter geveerd dan de E90. Dus zonder M is die helemaal niet meer sportief terwijl de E90 dat nog wel leek te zijn

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:07
De leasebak moest de deur uit (van baan gewisseld), dus ik heb de hybride verruild voor een BMW 320i (E46) :Y. Bakkie komt uit 1998, maar ziet er nog erg mooi uit, leer is ook nog erg mooi. En kannonen, wat rijdt het ding fijn _/-\o_

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft iemand wat tips qua "musthaves" voor een E90 320i LCI? Zelf zie ik wel meerwaarde in de Navi Pro en stoelen waarvan je de zitting kan verlengen (geen idee hoe dat precies heet). :) Automaat zie ik ook als een pluspunt maar een absolute vereiste is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
SChief schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:22:
Heeft iemand wat tips qua "musthaves" voor een E90 320i LCI? Zelf zie ik wel meerwaarde in de Navi Pro en stoelen waarvan je de zitting kan verlengen (geen idee hoe dat precies heet). :) Automaat zie ik ook als een pluspunt maar een absolute vereiste is dat niet.
De sportstoelen bedoel je.
Voordeel is ook dat die opblaasbare wangen heeft waardoor je beter op je plek wordt gehouden en de stoel is kantelbaar. Een must voor elke BMW.
Xenon ook eigenlijk, dan krijg je de bekende corona ringen om je lichten heen, zonder zijn ze een stuk minder mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Down schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:45:
De leasebak moest de deur uit (van baan gewisseld), dus ik heb de hybride verruild voor een BMW 320i (E46) :Y. Bakkie komt uit 1998, maar ziet er nog erg mooi uit, leer is ook nog erg mooi. En kannonen, wat rijdt het ding fijn _/-\o_
Als ik mensen vertel dat mijn E46 320i al 15 jaar oud is, slaan ze meestal stijl achterover! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Vind 'm er wel goed uitzien op het intofilmpje, vind de opening van de deuren met dat scharnier wel erg apart
Klik

[ Voor 9% gewijzigd door gise op 13-09-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:25:
Tot 5k bovenop heb ik nog niet meegemaakt op modellen die recht uit de fabriek komen. Wel kleinere zaken zoals gratis navigator of leder. Maar dan spreken we eerder over 2k.
Er is nu een luxury / high luxury line ter vervanging van de executive/high executive die tot ±4900 euro voordeel biedt ten opzichte van de normale optieprijzen. Zo heb je op de high luxury bijvoorbeeld standaard comfortstoelen, 18" velgen en black panel display, zaken die op de HE extra waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
Down schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:45:
Nog wat fotografisch bewijsmateriaal van het geheel:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/dfgbhx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/28vzh5e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/259btoj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/14mdyir.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Down schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:15:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is ook een van de meest tijdloze modellen van bmw, hebben ze goed gedaan toen!

Afbeeldingslocatie: http://static.autojunk.nl/pictures/2010/0726/110427/image_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Down schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:15:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
In mijn ogen de mooiste BMW ooit gemaakt. Heb je goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
Ik weet zelf geen bal van auto's, maar een embleem vervangen moet zo te zien nog wel lukken, deze is namelijk wel redelijk vervaagd. Als ik op marktplaats kijk zie ik ze in 2 groottes, namelijk 73mm en 82mm, welke van deze moet ik dan hebben? (gaat dus om een 320i E46)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 14:51
Down schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:36:
Ik weet zelf geen bal van auto's, maar een embleem vervangen moet zo te zien nog wel lukken, deze is namelijk wel redelijk vervaagd. Als ik op marktplaats kijk zie ik ze in 2 groottes, namelijk 73mm en 82mm, welke van deze moet ik dan hebben? (gaat dus om een 320i E46)
Opmeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
matty___ schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:23:
[...]

Hij was toch standaard veel zachter geveerd dan de E90. Dus zonder M is die helemaal niet meer sportief terwijl de E90 dat nog wel leek te zijn
Klopt de nieuwe F3x is veel minder sportief. Alles is zachter en comfortabeler gemaakt. Ik vind het niet echt een vooruitgang maar mijn vriendin wel. Het dashboard, stoelen, binnenruimte en ruimte daarentegen wel flink beter!.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 21:07
brilsmurfffje schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:49:
[...]

Dat is ook een van de meest tijdloze modellen van bmw, hebben ze goed gedaan toen!

[afbeelding]
Waarom post je een plaatje van een M3 coupé? Is wel heel andere wagen natuurlijk dan een E46 320i sedan.

[ Voor 32% gewijzigd door Het Fantoom op 13-09-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Denk dat ie de E46 in het algemeen bedoelt. :p Ben 't wel met brillsmurfffje eens btw. :) Zag deze een tijd geleden te koop, erg netjes. 8)

[ Voor 46% gewijzigd door S_Chief op 13-09-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

SChief schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:22:
heb de 320D, en waar ik het meest spijt van heb is dat ik de iPod integratie niet genomen heb

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
E46 kan erg mooi zijn. Moet hij wel een goede kleur hebben, meegespoten bumpers en leule velgen (17" ofzo, niet groter want dat is lelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
SChief schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:32:
Denk dat ie de E46 in het algemeen bedoelt. :p Ben 't wel met brillsmurfffje eens btw. :) Zag deze een tijd geleden te koop, erg netjes. 8)
Ik vind zelf de coupé een stuk mooier dan de sedan. Bij de E9x vind ik het verschil nog groter, in het voordeel van de coupé. Vooral de achterlichten van de E90 pre-facelift vind ik niet zo geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

SChief schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:32:
:Y

Tevens ook een van de mooiste cabrio's
Afbeeldingslocatie: http://dreamforge.files.wordpress.com/2009/08/bmw318ci03.jpg

een 318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zou ook even de foute namaak velgen en aftermarket knipperlichten vervangen voor originele. Tenzij je van een sjonnie-look houdt ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Down
fsfikke schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:48:
[...]

Ik zou ook even de foute namaak velgen en aftermarket knipperlichten vervangen voor originele. Tenzij je van een sjonnie-look houdt ;)
Ik vind de velgen erg mooi, kan me geen bal schelen wat voor 'look' het zogenaamd zou zijn. :Y

• fsfikke
  • Niet online
Down schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:21:
[...]

Ik vind de velgen erg mooi, kan me geen bal schelen wat voor 'look' het zogenaamd zou zijn. :Y
Daar gaat het uiteindelijk dan ook om I suppose :)

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 14-09-2013 00:38 ]

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Motorkap 82mm, kofferbak 73mm.

Ik doe de E23 trouwens weg, dus als iemand nog interesse heeft kun je pm'en :P

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/5eg3vlgu9/image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/kvw4kpc7t/image.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door YoshiBignose op 14-09-2013 11:22 ]

Facts don't care about your feelings

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:25:
[...]

Of de geschakelde plus van je radio aftappen. Dan weet je ook gelijk zeker dat de cam uit gaat, zodra de auto van contact is.

Sowieso de tip om de bekabeling via de rechterraamstijl te laten lopen. Het dashboardkastje is een stuk makkelijker te demonteren dan de kappen rond je stuur, en je heb aan de rechterkant over het algemeen ook veel meer ruimte om te werken.
Dank. Op internet las ik van iemand die 12V van de dakraam schakelaar aftapt.
Als m'n 12V to 5V converter uit China binnen is, ga ik daar op testen.
Vanmorgen dashcam zelf gemonteerd. Mooi uit het zich van de bestuurder :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1174900_604771146246240_1140837081_n.jpg

En een eerste filmpje 1920x1080
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EeyRHqV1e6I]
YouTube: Dash Cam First Drive

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 14-09-2013 12:39 ]

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Crosspost uit HK

/me Nou Mix mag zich na lange tijd weer melden in dit topic, sinds maandag ook weer een auto 8)

Dit keer heb ik echt goed geld uitgegeven en mijn droomauto gekocht! :D

BMW M5 V10 (Silverstone II) met 52k kilometers :*)

Plaatjes! :9~

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-RObztTn4ndk/UjSvaA7Gq6I/AAAAAAAAAZg/xkHaWKQMtPM/s500/002.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-EFDiLto2xqc/UjSvazA0exI/AAAAAAAAAZs/AvFXs6UxMGg/s500/004.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-85FJmf0uUAU/UjSwFKgVIkI/AAAAAAAAAas/L4AkrQa4OoM/s500/006.jpg

En het hart van dit monster! 8)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-m7AbQ8ueJSY/UjSwIJnO27I/AAAAAAAAAbE/SGLH8qOnwEY/s500/008.jpg

Vandaag even een beurtje gegeven en ben er echt super blij mee, wauw wat een auto!
Gewoon geen woorden voor eigenlijk wat een staaltje techniek! :)
Velgen laat ik nog weer in de originele alu kleur spuiten, vind dit namelijk niet mooi :+

Hij moet alleen nog even goed schoon van binnen en buiten en voor de rest is hij full options op geventileerde stoelen na. :P

It's All In The "Mix"

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42

MrN

Gewoon zo houden man dikke bak zeg pfff !!! Wat is het verbruik van zon ding?

• Mixpower
  • Nu online
Thanks! :)

1 op 5 gemiddeld, op de grote weg doet hij zo'n 1 op 10 maar deze auto koop je niet om het verbruik haha! ;)

Sinner regel jij nou nog even die Gallardo?
Dan kunnen we samen het V10 topic beginnen! :+

It's All In The "Mix"

• fsfikke
  • Niet online
Heel veel plezier ermee :D

En veel veilige kilometers ;)

[ Voor 49% gewijzigd door fsfikke op 14-09-2013 21:43 ]

• Het Fantoom
Met een M5 behoor je tot de koningen van de weg,
zulke wagens zouden dezelfde privileges moeten krijgen als voorrangsvoertuigen. Held! _/-\o_

• Mixpower
  • Nu online
fsfikke schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:42:
Heel veel plezier ermee :D

En veel veilige kilometers ;)
Dankjewel, komt helemaal goed! :*)
Het Fantoom schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:44:
Met een M5 behoor je tot de koningen van de weg,
zulke wagens zouden dezelfde privileges moeten krijgen als voorrangsvoertuigen. Held! _/-\o_
Haha, dankjewel! +1 voor jou! :*)

It's All In The "Mix"

• MrN
  • Laatst online: 13:42

MrN

Zo en wat kost zoiets nou om eerlijk te vragen...

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De V10 in een straatauto met het mooiste geluid! Proficiat!
Goede keus om de velgen weer origineel te maken.

• Mixpower
  • Nu online
MrN schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:51:
Zo en wat kost zoiets nou om eerlijk te vragen...
Genoeg... ;)
Cheesy schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:33:
De V10 in een straatauto met het mooiste geluid! Proficiat!
Goede keus om de velgen weer origineel te maken.
Zekerweten, dankjewel! :)
Klopt, houd ervan als een auto gewoon origineel is en die velgen komen er veel beter uit in alu kleur! :)

It's All In The "Mix"

• S_Chief
  • Niet online
Yalopa schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:32:
[...]
heb de 320D, en waar ik het meest spijt van heb is dat ik de iPod integratie niet genomen heb
Dat is wel een goede ja, maar het zal lastig worden om een occasion te vinden die aan alle vereisten voldoet en ook nog eens iPod integratie heeft. Is zoiets niet achteraf in te bouwen (OEM BMW, geen ander merk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
SChief schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:52:
[...]

Dat is wel een goede ja, maar het zal lastig worden om een occasion te vinden die aan alle vereisten voldoet en ook nog eens iPod integratie heeft. Is zoiets niet achteraf in te bouwen (OEM BMW, geen ander merk)?
Bij BMW heb je voor bijna alles wel een retrofit kit :P
http://bmwfans.info/parts/catalog/65410412881/
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=184807

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ah kijk, een E90 forum. Daar ga ik eens wat tijd in steken. :+ Ziet eruit als een leuke klus, lekker etteren. :P

EDIT:
Unit of quantity: Set
Weight: 0.819 kg / 1.806 lb
Price: €16722.00/ $22226.88

Ja laat maar, duurder dan de auto zelf. :+

[ Voor 65% gewijzigd door S_Chief op 15-09-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
:P Is eerder zo rond de €220.

Goed adresje voor BMW onderdelen: www.leebmann24.de
Is ook al komt het uit Duitsland vaak alsnog een stuk goedkoper dan dealerprijzen in NL. Ik weet niet meer precies welke, maar er is een BMW forum via welke je daar nog aantrekkelijkere prijzen krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2013 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zal maar eerst proberen om in de komende tijd een leuk exemplaar te vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
fsfikke schreef op zondag 15 september 2013 @ 01:32:
:P Is eerder zo rond de €220.

Goed adresje voor BMW onderdelen: www.leebmann24.de
Is ook al komt het uit Duitsland vaak alsnog een stuk goedkoper dan dealerprijzen in NL. Ik weet niet meer precies welke, maar er is een BMW forum via welke je daar nog aantrekkelijkere prijzen krijgt.
Kort vraagje, mijn Duits is niet goed genoeg om het zo te kunnen vinden op die stie van Leebmann. Die complete velgensets, dat is incl banden toch? En die zijn al gemonteerd en gebalanceerd? DIe kun je zo monteren?

En komt er voor een setje 18" winterbanden nog veel verzendkosten bij? Gevonden: complete set 18" kost <100 euro om te bezorgen in NL. sweet.

[ Voor 5% gewijzigd door zneek op 15-09-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:53:
[...]

Kort vraagje, mijn Duits is niet goed genoeg om het zo te kunnen vinden op die stie van Leebmann. Die complete velgensets, dat is incl banden toch? En die zijn al gemonteerd en gebalanceerd? DIe kun je zo monteren?

En komt er voor een setje 18" winterbanden nog veel verzendkosten bij? Gevonden: complete set 18" kost <100 euro om te bezorgen in NL. sweet.
Welk setje zoek je specifiek? Dan kijk ik even. Bij veel producten krijg ik met mijn account nog extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
fsfikke schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:09:
[...]

Welk setje zoek je specifiek? Dan kijk ik even. Bij veel producten krijg ik met mijn account nog extra korting.
Mijn winterbanden gaan nog 1 winter mee (hoop ik), maar dan moet ik wat anders. En eigenlijk wil ik dan een 18" breedset voor de winter, puur omdat het er anders niet uit ziet (vind ik). 193M bijvoorbeeld lijkt me wel mooi. Maar 2K+ vind ik echt teveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:33:
[...]

Mijn winterbanden gaan nog 1 winter mee (hoop ik), maar dan moet ik wat anders. En eigenlijk wil ik dan een 18" breedset voor de winter, puur omdat het er anders niet uit ziet (vind ik). 193M bijvoorbeeld lijkt me wel mooi. Maar 2K+ vind ik echt teveel...
Op dat setje krijg ik geen verdere korting, behalve de standaard €20 voor bestellingen >€200. Maar op dat bedrag... :P

Verder zijn ze inderdaad compleet gemonteerd. Mischbereifung staat voor breedset.

Ik weet niet wat de officiële prijs is, maar op die site krijg je ze vaak wel erg scherp (dat is ook gewoon een BMW Dealer)
Had je deze al gezien?
http://www.bmwspecialistrap.nl/index.asp?page=212

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mixpower schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:06:

BMW M5 V10 (Silverstone II) met 52k kilometers
aah. oooh.

O+

superwagen, ze zijn te koop voor mooie prijzen en hebben een briljante motor. Hou ons op de hoogte van de ervaringen en het onderhoud wil je?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Crosspost uit HK

/me Nou Mix mag zich na lange tijd weer melden in dit topic, sinds maandag ook weer een auto 8)

Vandaag even een beurtje gegeven en ben er echt super blij mee, wauw wat een auto!
Velgen laat ik nog weer in de originele alu kleur spuiten, vind dit namelijk niet mooi :+

Hij moet alleen nog even goed schoon van binnen en buiten en voor de rest is hij full options op geventileerde stoelen na. :P
Gefeliciteerd, wat een dikke bak is de E60 M5 zeg.. _/-\o_

Hoe ervaar je tot nu toe de dagelijkse ritten? Of wordt dit een weekendspeeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Nu online
bombadil schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:35:
[...]

aah. oooh.

O+

superwagen, ze zijn te koop voor mooie prijzen en hebben een briljante motor. Hou ons op de hoogte van de ervaringen en het onderhoud wil je?
Komt goed, heeft net een grote beurt gehad dus kan er weer 25k tegen aan :)
KillerX42 schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:41:
[...]

Gefeliciteerd, wat een dikke bak is de E60 M5 zeg.. _/-\o_

Hoe ervaar je tot nu toe de dagelijkse ritten? Of wordt dit een weekendspeeltje?
Thanks! :) Ja echt he! :*)

Ja super, rijd veel in de bebouwde kom dus tja 1 op 5 maar daar buiten minimaal 1 op 10 dus tja,
maar het rijd fantastisch ook gewoon rustig rijden heel soepel en zonder problemen!
Alleen het schakelen is even wennen heb hem in D1 staan (zijn 5 modes) en dan schakelt hij het traagst maar wel het soepelst, en als ik dan bij het schakelen het gas lichtjes los laat voel je er helemaal niks van! :D
Verder zit het heerlijk en voelt alles heel luxe aan en is ook alles elektrisch te bedienen, de HUD heb ik niks aan aangezien ik nogal laag zit, maar die kan ik verstellen met een bout achter het dashboard kom ik net achter dus daar morgen maar eens mee kloten anders beetje zonde zo'n duur ding haha! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mixpower op 15-09-2013 22:10 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
Mixpower schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:08:
[...]

Komt goed, heeft net een grote beurt gehad dus kan er weer 25k tegen aan :)

[...]

Thanks! :) Ja echt he! :*)

Ja super, rijd veel in de bebouwde kom dus tja 1 op 5 maar daar buiten minimaal 1 op 10 dus tja,
maar het rijd fantastisch ook gewoon rustig rijden heel soepel en zonder problemen!
Alleen het schakelen is even wennen heb hem in D1 staan (zijn 5 modes) en dan schakelt hij het traagst maar wel het soepelst, en als ik dan bij het schakelen het gas lichtjes los laat voel je er helemaal niks van! :D
Verder zit het heerlijk en voelt alles heel luxe aan en is ook alles elektrisch te bedienen, de HUD heb ik niks aan aangezien ik nogal laag zit, maar die kan ik verstellen met een bout achter het dashboard kom ik net achter dus daar morgen maar eens mee kloten anders beetje zonde zo'n duur ding haha! :P
Minimaal 1 op 10!?! Op de Nederlandse snelweg zeker, want dat haal ik met mijn 520d niet eens (voornamelijke duitse autobahn :))

Even vraagje aan allen: mijn E61 geeft aan dat mijn achter remblokken over 2000km aan vervanging toe zijn, nou ga ik woensdag tot zaterdag op en neer naar NL en daarna meteen weer 500 km weg, waardoor ik zeker over die 2000km kom en voor woensdag kan ik niet meer langs de dealer hier... Kan het veel kwaad om over die 2000km te gaan? Mijn Poolse dealer dat vragen hier is geen optie aangezien hij zo'n beetje geen Engels kan en mijn Pools, laten we zeggen niet op top niveau is :)

Sowieso lijkt het me sterk dat ze over 2000km op zijn, is toch aardig afhankelijk van wat ik rij in die 2000km denk ik. Zal in mijn geval 99% snelweg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:49
Heb je een M5, woon je in zo'n sociale woningbouw achterbuurt 8)7

(Niet op reageren, ik ben extreem jaloers ja mag het ;) )

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mixpower schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:08:
1 op 10 buiten de bebouwde kom geloof ik echt niks van, misschien als je 110 op de cruise control rijdt maar zodra je een beetje moet optrekken en afremmen ga je daar ruim onder. Denk dat je gemiddeld genomen blij mag zijn met 1 op 7,5 of 8. En alsof je met die monster-V10 rustig rijdt, dat ding vraagt om toeren maken. Wel nice hoor, en dapper. Zoek maar eens op 'red cog of death' zeker bij eerdere modeljaren zijn er grote problemen geweest met de SMG-bak, ik hoop dat je er eentje hebt waarbij daar al het nodige werk aan is gedaan. Qua aanschaf zijn M5's tegenwoordig redelijk bereikbaar maar de running costs zijn nogal heftig. Daar moet je tegen kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op spritmonitor.de staan er een paar. De zuinigste doet 1:8. Gemiddeld is 1:5,7.
Zeker een vette bak, ik hoop dat je niet teveel kilometers hoeft te maken 8)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Nu online
Daniel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:35:
[...]

1 op 10 buiten de bebouwde kom geloof ik echt niks van, misschien als je 110 op de cruise control rijdt maar zodra je een beetje moet optrekken en afremmen ga je daar ruim onder. Denk dat je gemiddeld genomen blij mag zijn met 1 op 7,5 of 8. En alsof je met die monster-V10 rustig rijdt, dat ding vraagt om toeren maken. Wel nice hoor, en dapper. Zoek maar eens op 'red cog of death' zeker bij eerdere modeljaren zijn er grote problemen geweest met de SMG-bak, ik hoop dat je er eentje hebt waarbij daar al het nodige werk aan is gedaan. Qua aanschaf zijn M5's tegenwoordig redelijk bereikbaar maar de running costs zijn nogal heftig. Daar moet je tegen kunnen :)
Ik doel ook op gewoon snelweg op cruise control! ;)
En deze heeft alle terugroepacties gehad, heb er een hele studie van gemaakt en het valt allemaal wel mee, je leest voornamelijk alleen de slechte berichten maar de meeste mensen hebben er totaal geen problemen mee en rijden er met gemak 200k+ op!

Hij heeft net zijn grote beurt gehad precies bij 52k (moet ook volgens BMW) heb een speciaal onderhoudsschema voor de M5 over 25k weer een oliebeurtje en dat is het! :)
Ik doe het onderhoud allemaal zelf samen met mijn broer (monteur) en spaar een hele hoop kosten uit,
de onderhoudskosten vallen mij reuze mee! Ben iets duurder uit dan de C350 maar niet abnormaal duur!
Het duurste aan de hele auto zijn de koppelingsplaten + vliegwiel, maar ook die kan ik voor een mooie prijs krijgen en kunnen we er zelf opzetten dus tja deze auto zal weinig van de dealer zien! :)
En zoals ik rijd hoeven die pas een keer bij 120k+ dus ik kan nog wel een tijdje door,
ben er zuinig op en ga hem niet afraggen op het circuit of dergelijke gewoon af en toe lekker op de Autobahn even uitlaten! ;)
Maasluip schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:58:
Op spritmonitor.de staan er een paar. De zuinigste doet 1:8. Gemiddeld is 1:5,7.
Zeker een vette bak, ik hoop dat je niet teveel kilometers hoeft te maken 8)
Valt mee, rijd zo'n 6k per jaar dus dat kan allemaal makkelijk! 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Mixpower op 17-09-2013 20:23 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17

mr_petit

opperprutser

Mixpower schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:22:
[...]
Ik doe het onderhoud allemaal zelf samen met mijn broer (monteur) en spaar een hele hoop kosten uit,
de onderhoudskosten vallen mij reuze mee!
Kan jij cq. je broer een m5 uitlezen? oftewel ben je bekend met het bestaan van INPA/DIS en allerhande interfaces die je op ebay kan krijgen?
Als je een koppeling gaat vervangen zal je waarschijnlijk opnieuw de SMG moeten inregelen/initialiseren.

Maar als je dat soort dingen zelf kan (of jezelf kan aanleren), dan is het onderhoud denk ik wel te betalen. Ik weet niet of een s85 ook een issue heeft met lagerschalen..
Dat is meestal ook een klusje waar je zelf serieus geld mee kan besparen als je het zelf doet.

En wie wil er nou niet zelf sleutelen aan vermoedelijk de mooiste motor die bmw ooit gemaakt heeft :)

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 17-09-2013 20:39 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Nu online
mr_petit schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:37:
[...]

Kan jij cq. je broer een m5 uitlezen? oftewel ben je bekend met het bestaan van INPA/DIS en allerhande interfaces die je op ebay kan krijgen?
Als je een koppeling gaat vervangen zal je waarschijnlijk opnieuw de SMG moeten inregelen/initialiseren.

Maar als je dat soort dingen zelf kan (of jezelf kan aanleren), dan is het onderhoud denk ik wel te betalen. Ik weet niet of een s85 ook een issue heeft met lagerschalen..
Dat is meestal ook een klusje waar je zelf serieus geld mee kan besparen als je het zelf doet.

En wie wil er nou niet zelf sleutelen aan vermoedelijk de mooiste motor die bmw ooit gemaakt heeft :)
Ja heb DIS/INPA en ook Het nieuwe ISTA systeem tot mijn beschikking dus kan alles wat de dealer ook kan! :)

Dat probleem heeft de S85 ook inderdaad en in de meeste gevallen is het raadzaam deze rond de 130k te vervangen en sowieso in de gaten houden maar al met al heb ik de grootste kosten nu eerst gehad, en ben er zuinig op dus altijd eerst rustig warm rijden niet boven de 3000rpm komen tot hij goed warm is en gewoon goed onderhouden dan kan hij heel lang mee! :)

Haha ja toch, vind het ook wel leuk om te doen hoor en het is een machtig mooi staaltje techniek dat BMW heeft neergezet over het algemeen is het een vrij probleemloze auto mits je er een beetje normaal mee omgaat.

It's All In The "Mix"

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48

Tacoos

i am i

Zo; In de categorie "wat heeft u vandaag aan uw vandaag aan uw Bimmer gedaan" heb ik de kachelventilator (motor) vervangen. Hij was al een tijdje slecht want de lagers piepten af en toe flink, maar afgelopen woensdag was het definitief over.
Gelukkig donderdag al een gebruikte motor gevonden, wat niet zo eenvoudig is omdat mijn e46 geen airco heeft en dus een andere motor en die is redelijk zeldzaam. Wel het voordeel van een BMW specialist in je dorp met een uitgebreide collectie gebruikte onderdelen!
Nog een voordeel is dat de motor maar aan een kant schoepen heeft en er net wat makkelijker uit kan (hier ligt ie links onder de ruitenwisser):
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2lc2op0.jpg

Het interieur filter zag er ook uit alsof die 2 jr geleden al vervangen had mogen worden, dus die heb ik er ook een nieuwe ingedaan

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Interieurfilter hoeft volgens mij niet meer dan 20 euro te kosten bij toko's als mister-auto etc.
Je hebt 'm zeker bij de dealer weg? 42 euro is echt fors

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 21-09-2013 18:02 ]

• 418O2
  • Nu online
Ik heb vandaag nieuwe remblokken voor gemonteerd met mijn oom. Gelijk de waage even gewassen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XapoTJT.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RDPj6bv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YGRmb94.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 21-09-2013 18:38 ]

• Het Fantoom
Is dat een 924/944 in de garage?

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48

Tacoos

i am i

mr_petit schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:02:
Interieurfilter hoeft volgens mij niet meer dan 20 euro te kosten bij toko's als mister-auto etc.
Je hebt 'm zeker bij de dealer weg? 42 euro is echt fors
Vond ik ook. Maar er zijn twee versies, met en zonder actieve kool. Dit is die met. Dat verklaart t voor een deel hoop ik

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• 418O2
  • Nu online
Goed gezien :) een 924 uit 1979. Is hij momenteel aan het restaureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Iemand een tip voor een goede iPhone houder? Heb nu een http://www.clingo.com maar dat ding laat teveel viezigheid achter op mn iPhone.

Heb wel een hekel aan zuignappen aan het raam, en de houden moet non distructief te monteren zijn (lease auto)

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Heeft brodit niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Yalopa schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:46:
Iemand een tip voor een goede iPhone houder? Heb nu een http://www.clingo.com maar dat ding laat teveel viezigheid achter op mn iPhone.

Heb wel een hekel aan zuignappen aan het raam, en de houden moet non distructief te monteren zijn (lease auto)

tnx
Kenu airframe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Blijft zo'n kenu wel vastzetten? Heb nu ook iets aan mijn vents hangen maar soms komt het ganse systeem mee

Brodit ziet er uit als hetgeen ik zoek, niet gedkoop, maar wel perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Brodit is goeie shit hoor. Ze lopen al even mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zag pas geleden ook een iPhone houder welke een mount heeft in je CD drive, ik weet niet of je die vaak gebruikt voor CD'tjes?

Zeg maar zoiets als hieronder maar dan was hij mooier afgewerkt, volgens mij zag ik 'm bij dealextreme
Afbeeldingslocatie: http://ladiesdetective.com/img/caseology-one-touch-cd-slot-universal-smartphone-car-mount-holder-cradle-expands-216-to-39-for-samsung-galaxy-s4-s3-note-2-htc-one-m7-apple-iphone-5-4s-google-nexus-4-5_34967_500.jpg

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Yalopa schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:15:
Blijft zo'n kenu wel vastzetten? Heb nu ook iets aan mijn vents hangen maar soms komt het ganse systeem mee

Wat voor generatie 320 heb je? Ik heb nog zo'n Brodit die ik niet meer gebruik uit mijn 1-serie.

Metal up your ass

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

BMW heeft gisteren een hoop details en specs vrijgegeven over het nieuwe m3/m4 platform, en dat ziet er m.i. best heel goed uit.
Hier bijvoorbeeld (of welk ander grote bmw site...)
http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=892746

Voorheen was al bekend dat er een air2water warmtewisselaar in kwam ipv een intercooler. Hierdoor zijn de luchtpijpen een stuk korter (minder volume), waardoor je minder turbolag hebt.

Met het vermogen zijn ze conservatief ('ruim 430pk'), maar hij wordt een stuk lichter dan de vorige m3. En daarmee slaat bmw m.i. een andere weg tov de andere 'grote 3', waarbij ze niet het 'autobahn sprintkanon' willen maken (mercedes doet dat nu beter) maar een goede rijdersauto bijv. op het circuit. Een goede keuze m.i., gewicht is echt een killer.....
Hij zit dus vol met veel lichtgewicht onderdelen (carbon cardanas enzo....)

Het is overigens een closed deck motor met dubbele turbo, dus dat biedt voor tuners natuurlijk enorme mogelijkheden. Afhankelijk van hoe toegankelijk de DME is (of anders met een pro-efi oid) zie ik ze wel binnen 2 jaar boven de 800pk uitkomen denk ik, uit het standaard blok welteverstaan (evt andere turbos natuurlijk)

Oh en ik zag iets van dat er nog gewoon een handbak beschikbaar blijft! d:)b
(ook fijn voor de tuners uiteraard, want die dct bakken draaien allemaal aan gort met serieus koppel...)

De eerste paar jaar zal ie mij toch wel te duur zijn :+

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Lijkt me een goede zet om er geen autobahn sprintkanon van te maken. Volgens mij ga je dan al heel snel naar een simpele pk race en vierwielaandrijving. Terwijl de fun meer in de bochten zit voor BMW.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Unknown Alien
  • Laatst online: 15:11
Crosspost uit HK

Plaatjes! :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En het hart van dit monster! 8)

[afbeelding]

Feli met deze auto _/-\o_ Dit is zeker een droom wagen. Blok wat erin zit de handeling van deze auto looks en luxe en rij comfort.

En idd je gaat niet mauwen wat hij verbruikt en zeker niet als je maar 6K p/j rijdt :o

Wij rijden nu nog in een E46 special edition. Ik wilde deze eigenlijk verkopen volgend jaar, omdat er dan ~190K op de teller staat. En een echte special edition 320D zijn er niet zo veel met open dak, leren sport stoelen.

Ik wil kijken naar een E90 325D, maar als de vrouw een baan vind in de buurt dan hebben we geen diesel meer nodig.

Zit er veel verschil in rij comfort en verbruik met de E90 325i of 330i?

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Heb een collega die (dankzij een niet-oplettende noorderbuur van ons, ahum) na twee weken zijn E90 330i cabrio gedwongen heeft mogen inruilen voor een E90 325i Coupé. Hij klaagt nog elke dag over de "downgrade" qua hochdrehzalfreude.

Dus ja, der zit wel wat verschil, zeker als je weinig rijdt.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Het Fantoom
DexterBelgium schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:07:
Heb een collega die (dankzij een niet-oplettende noorderbuur van ons, ahum) na twee weken zijn E90 330i cabrio gedwongen heeft mogen inruilen voor een E90 325i Coupé. Hij klaagt nog elke dag over de "downgrade" qua hochdrehzalfreude.
Wat bedoelt hij met 'hochdrehzalfreude' en waar klaagt hij dan precies over?
Het zijn dezelfde motoren, bij de 325i er wordt alleen wat minder pk uit geperst. Op papier is een E92 325i even snel als een E93 330i (E93 verwaarloosbare 0,2s sneller naar de 100).
Daarentegen is de E92 wel torsiestijver en 240kg lichter, dat ga je echt wel merken in de bocht als je ze beiden gereden hebt. Dus snap niet waarom hij over een downgrade spreekt terwijl het in feite een upgrade is qua performance.
Dus ja, der zit wel wat verschil, zeker als je weinig rijdt.
Waarom zeker als je weinig rijdt?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

JaymzHetfield schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:40:
[...]

Wat voor generatie 320 heb je? Ik heb nog zo'n Brodit die ik niet meer gebruik uit mijn 1-serie.
Bouwjaar 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Het Fantoom schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:29:
[...]

Het zijn dezelfde motoren, bij de 325i er wordt alleen wat minder pk uit geperst. Op papier is een E92 325i even snel als een E93 330i (E93 verwaarloosbare 0,2s sneller naar de 100).
Daarentegen is de E92 wel torsiestijver en 240kg lichter, dat ga je echt wel merken in de bocht als je ze beiden gereden hebt. Dus snap niet waarom hij over een downgrade spreekt terwijl het in feite een upgrade is qua performance.

[...]

Waarom zeker als je weinig rijdt?
Goeie vraag. Ben wel benieuwd.
Geldt bovenstaande ook voor een E90? 240 kilo lichter is enorm veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja. E90 330i cabrio 1680 kg, 325i coupe 1395 kg. 285 kilo dus.
Maar: de 325 is er in twee smaken: met 2,5 liter en met 3 liter. Evenveel pk's maar de 3 liter (zelfde blok als de 330) heeft meer koppel en is sneller.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

Zijn er hier mensen die eens een BMW hebben gekocht van zogenaamde youngtimerdealers?
Het hoeven niet per-se de fiscale youngtimers te zijn ook de zogenaamde 'gouden vondsten' (E39's, E46's met 15.000km en 10-15 jaar oud).
Ik heb me daar een aantal maanden geleden over verbaasd. Interesse in een E39 528i die helemaal 'perfect' was. Boekjes en alles onder m'n neus geduwd gekregen. Auto meegenomen voor een proefrit en door een vriend gewezen op de olie (vers) onder de auto. Nadat we paar km gereden hadden eens onder het blok gekeken en dat was flink nat. Melding van gemaakt maar dat kwam neer op 'zweten'.

Nou, als dat zweten is...leek erop alsof er een gat in geschoten was maar goed. Ding laten staan en niet meer teruggeweest. Was twee weken later verdwenen en stond niet in de 'verkochte' auto's sectie. Bij een andere geweest voor wederom een E39 (530i dit keer) en daar een soortgelijk probleem. Terwijl de reacties op beide websites alleen maar positief zijn.

Ik ga er nooit meer heen in elk geval. Veel te veel betalen (in mijn ogen) voor dezelfde onzekerheid als die je hebt (2e hands) wanneer je hem particulier van iemand over neemt. Hou je tenminste geld over om de eventuele reparaties die nodig zijn nog uit te voeren.

Iemand die daar een betere ervaring mee heeft?

[Los van bovenstaande]
Drie maanden en 1 dag geleden een BMW 330i E90 aangeschaft. Hartstikke tevreden mee, auto heeft vorige week grote beurt gehad inclusief remvloeistof en APK voor 548 euro. Komende vrijdag naar ZF in Dortmund om de automaat en differentieel te laten 'reviseren'. Hoop daarna nog vele kilometers te mogen maken want ik heb nog geen fijner rijdende auto gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ook al is het een E39 met een lage km-stand, het blijft een auto van +/- 15 jaar oud.
Rubbers/pakkingen verouderen toch en dus vind ik het niet heel vreemd dat er dan wat kan gaan lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

15.000 km en 15 jaar?

Voorwat wordt die auto gebruikt? De kinderen naar school te brengen?

Liever eentje met wat meer kilometers, dan weet je toch dat er meer van de tijd warm mee is gereden!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 16:08
ook een youngtimer dealer kan niet in de motor kijken, een oude auto met weinig km's is dus regelmatig gebruikt voor korte ritten of heeft heel veel stil gestaan, beide niet echt heel goed voor de auto. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het per definitie fout is met die auto maar je betaald vaak alleen de hoofdprijs bij youngtimerdealers omdat de wagens er bijna altijd super netjes uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het Fantoom schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:29:
[...]

Het lagere vermogen van de 325i moet ergens vandaan komen. De motor is iets geknepen waardoor het koppel lager is (270 ipv 320 Nm) en maximum vermogen wordt bereikt bij 6100 ipv 6700 toeren, dus daar heb je je lagere drehfreude.

De N52B25 met 218pk en 2,5 liter cilinderinhoud die oorspronkelijk in de E90 werd geleverd lijkt me leuker dan de geknepen drie liter. Ik heb in 2005 proefgereden in de 325i en vond het een erg fijne motor.
Typhone schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:52:

Drie maanden en 1 dag geleden een BMW 330i E90 aangeschaft. Hartstikke tevreden mee, auto heeft vorige week grote beurt gehad inclusief remvloeistof en APK voor 548 euro. Komende vrijdag naar ZF in Dortmund om de automaat en differentieel te laten 'reviseren'. Hoop daarna nog vele kilometers te mogen maken want ik heb nog geen fijner rijdende auto gevonden.
Goede keuze, een E90 is sowieso een veel betere auto dan een E39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Snake schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 06:56:
15.000 km en 15 jaar?

Voorwat wordt die auto gebruikt? De kinderen naar school te brengen?

Liever eentje met wat meer kilometers, dan weet je toch dat er meer van de tijd warm mee is gereden!
Geen idee, vooral auto's van oude heren geweest die maximaal willen rijden. Althans...dat is veelal het standaard verhaaltje. Van binnen en buiten zien ze er ook wel top uit, maar ik vrees het ergste als je eens een ritje zuid-Duitsland en terug maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Femme schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:02:
[...]

Het lagere vermogen van de 325i moet ergens vandaan komen. De motor is iets geknepen waardoor het koppel lager is (270 ipv 320 Nm) en maximum vermogen wordt bereikt bij 6100 ipv 6700 toeren, dus daar heb je je lagere drehfreude.

De N52B25 met 218pk en 2,5 liter cilinderinhoud die oorspronkelijk in de E90 werd geleverd lijkt me leuker dan de geknepen drie liter. Ik heb in 2005 proefgereden in de 325i en vond het een erg fijne motor.

[...]
Hij heeft idd (luxeprobleem, but still) heimwee naar dat nog wat meer absurde kopppel en dat nog een beetje meer honger naar de bovenkant van de revs... Hij heeft ook een geknepen drie liter nu.

Gevoel, het is een raar beesje. :)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er was een tweaker die net van de week of vorige week een nieuwwe rode BMW 3 bij de dealer opgehaald had. Wie was dat? :)
Want ik zie hier een goednieuwe rode BMW3 sport op de parking staan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
weet iemand of het interessant kan zijn om een 325i van ongeveer 2005/2006 (E90) te importeren ? ik zie in NL prijzen vanaf 12k, in duitsland vanaf 8k, BPM en keuringskosten doen dit verschil misschien weer te niet?

whoop, zojuist gebeld door het schadebedrijf ze mogen mijn coupe maken :) :) :)

[ Voor 17% gewijzigd door Reloader op 10-10-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Typhone schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:52:

[Los van bovenstaande]
Ia die €548 euro bij de bmw dealer afgetikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
lijkt me niet een grote beurt voor mijn E46 kost al 750 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Reloader schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:54:
lijkt me niet een grote beurt voor mijn E46 kost al 750 euro
750,- ?! Heb je iets exta's laten doen of was er iets kapot? Anders ben je afgezet.
Inspectie II voor onze E46 was ook iets van 550,- (ook incl APK)

En bij bmw.nl heb je ook indicatie prijzen. Vul hier je kenteken in:
https://www.bmw.nl/nl/con...e/mijn-value-service.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Unknown Alien schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:19:
[...]

Ia die €548 euro bij de bmw dealer afgetikt??
Nope BMW specialist. Dealer (Nobracars) zal ik nooit een voet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:16

Nitai

Live the life you love.

Yalopa schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:15:

Ben wel erg tevreden met de Tetrax:

Heb gewoon een hardcase in de auto voor m'n iPhone die ik om de iPhone doe (daar zit het magneetje op) en die dan op de Tetrax plaats. Zeer stevig, is nooit losgekomen (kwestie van 1x goed aandraaien op de vents). M'n vrouw kan ook met haar iPhone of Android toestel er gebruik van maken (wordt met meerdere magneet stickertjes geleverd).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
baronruud schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:29:
[...]

750,- ?! Heb je iets exta's laten doen of was er iets kapot? Anders ben je afgezet.

Twijfel om inspectie II te laten doen bij de dealer, maar de dealer die hier zit Jan de Jong is klote. Bij me maat zijn BMW en vader flinke bedragen gerekend zonder dat het opgelost is.

€750 voor een E46 is een behoorlijk bedrag. Ook alle vrloeistoffen en brandstof filter laten vervangen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Unknown Alien schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:57:
[...]

Twijfel om inspectie II te laten doen bij de dealer, maar de dealer die hier zit Jan de Jong is klote. Bij me maat zijn BMW en vader flinke bedragen gerekend zonder dat het opgelost is.

€750 voor een E46 is een behoorlijk bedrag. Ook alle vrloeistoffen en brandstof filter laten vervangen etc etc.
Waar woon je ergens? Anders heb ik wel een tip voor je. Ik heb hetzelfde probleem gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
baronruud schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:29:
[...]

nope heb een paar weken geleden voor de gein gebeld wat het zou kosten :+ ik ga dat natuurlijk niet betalen
grote beurt kost me meestal alleen de onderdelen als ik zelf mee help :)

overigens geeft hij op mijn kenteken ook 550,- aan dus hoe ze aan de telefoon kwamen op 750 weet ik niet, maar 550,- vind ik nog te duur :)

[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 10-10-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Reloader schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:03:
[...]

nope heb een paar weken geleden voor de gein gebeld wat het zou kosten :+ ik ga dat natuurlijk niet betalen
grote beurt kost me meestal alleen de onderdelen als ik zelf mee help :)

overigens geeft hij op mijn kenteken ook 550,- aan dus hoe ze aan de telefoon kwamen op 750 weet ik niet, maar 550,- vind ik nog te duur :)
Je kunt het natuurlijk ook door een beunhaas laten doen. Scheelt heel wat.
Maar als je het dan nog te duur vind moet je natuurlijk geen BMW kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Bij de E90 wordt er niet meer gewerkt met kleine/grote beurt of inspectie I/II. De auto geeft zelf aan wat er wanneer nagekeken moet worden. Allemaal los van elkaar. Dus het ligt maar net aan de configuratie of het wel of niet een goede prijs was.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Typhone schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:02:
[...]

Nope BMW specialist. Dealer (Nobracars) zal ik nooit een voet zetten.
Welke Nobra? Uden of Helmond? Zo erg zijn ze toch niet?
Welke specialist? Van Dijk?
Pagina: 1 ... 55 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.