Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.601 views

Onderwerpen

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:33:
Nou ja, over de milieuvoordelen van EGR valt ook nog wel te discussiëren..
Ik heb niet genoeg kennis voor een discussie erover :) Ik vind het gewoon idioot dat vuile lucht opnieuw door de auto wordt gejaagd.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Vandaag een X5 als vervangwagen. Eindelijk kan ik zeggen dat een x5 zwaar kut rijdt. Mijn schoonpa heeft een x5 maar met Mpack en sportvering ect. Dus ik dacht het zal daar wel aan liggen maar deze is een standaard versie met 18r's en het rijdt echt niet goed. Totaal bmw onwaardig imo.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat is er niet goed aan dan? Dat ie niet zo hard de bocht om gaat als een 1 serie met M-onderstel?

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
multipasser schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:40:
Vandaag een X5 als vervangwagen. Eindelijk kan ik zeggen dat een x5 zwaar kut rijdt. Mijn schoonpa heeft een x5 maar met Mpack en sportvering ect. Dus ik dacht het zal daar wel aan liggen maar deze is een standaard versie met 18r's en het rijdt echt niet goed. Totaal bmw onwaardig imo.
Rij dan eens met een van zijn concurrenten, dan wordt je helemaal zeeziek :-) :9

Was het overigens het oud model of nieuw?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb zelf ooit in het 2e model X5 gereden en in een gloednieuwe Kia Sorento.
Geef mij de BMW maar, 1000keer liever dan de Kia.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:49
Timmert schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:43:
Wat is er niet goed aan dan? Dat ie niet zo hard de bocht om gaat als een 1 serie met M-onderstel?
Lol ik reed gisteren over de A2 richting Adam en zat in de bocht richting de A9....Ik dacht dat ik hem al flink stevig nam, heb ik opeens een gloednieuwe X5 in mijn spiegels die doodleuk nog harder door die bocht gaat. :D

Een stadstractor die beter door een bocht gaat dan een sportieve sedan..... ;(
Blijft wel een vette tractor :+

K to the KillaZ

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Het kan me totaal niet bekoren. Als je een 5reeks gewoon bent is in een X5 stappen echt paar stappen achteruit. Terwijl ik wel een X5 zou willen voor de veiligheid van mijn kinderen. Alhoewel dat ook een fabeltje blijkt te zijn. De nieuwe 5 scoort enorm hoog op ncap dus dat zit goed :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

KillaZ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:56:
[...]

Lol ik reed gisteren over de A2 richting Adam en zat in de bocht richting de A9....Ik dacht dat ik hem al flink stevig nam, heb ik opeens een gloednieuwe X5 in mijn spiegels die doodleuk nog harder door die bocht gaat. :D

Die bocht richting Amstelveen? Die is best leuk! :D

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
KillaZ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:56:
[...]
Een X5 kan door zijn gewicht en hoge zwaartepunt toch niet sneller dor de bocht dan een moderne 'sportieve' sedan?

• Tortelli
  • Laatst online: 18:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

multipasser schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:09:
Het kan me totaal niet bekoren. Als je een 5reeks gewoon bent is in een X5 stappen echt paar stappen achteruit. Terwijl ik wel een X5 zou willen voor de veiligheid van mijn kinderen. Alhoewel dat ook een fabeltje blijkt te zijn. De nieuwe 5 scoort enorm hoog op ncap dus dat zit goed :)
Mijn buurman heeft (als ik het goed zeg) 4 verschillende X5en gehad. De E53 3.0i en 3.0d, en 2 * E70 3.0d.
Alle met sport onderstel overigens. Zijn huidige x5 word binnenkort vervangen door een x3 (crisis? :P ).
Ik ben altijd onder de indruk geweest van de x5. Rijgedrag is voor zo'n auto imo zeer goed, al viel me het comfort altijd tegen. De auto is oncomfortaber dan een normale 5 serie. Komt natuurlijk deels door de hoogte waardoor ze hem behoorlijk hard afveren (wat geen succes voor het comfort is, zeker in combo met de 19 - 20" wielen.

Grootste voordeel van de hoge zit is toch wel het overzicht op de weg, heeft geen een gevoel van (schijn) veiligheid. Nadelen zijn natuurlijk bekend, hoge gewicht en forse frontaal oppervlakte resulteren in een fors verbruik. Hij rijdt met de laatste 3.0d rond de 1:9 - 1:9,5.
Kijk je dan na een 525i zoals mijn vader rijd heb je een auto die sneller, comfortabeler, een beter weggedrag heeft en ook nog een zuiniger is als benzine. Vergeet de banden overigens niet, die 285 (?) achterbanden kosten een klein kapitaal. Kortom ik zou iig een 5 serie kopen.

Ben een paar keer meegeweest toen hij een nieuw uitzocht en zo heb ik o.a. in een Q7 gereden. In een Q7 voel je het gewicht veel meer imo. Auto dwijlt behoorlijk en zou absoluut niet mijn keuze zijn.
Ik ben wel zeer benieuwd naar de nieuwe x3!.

• KillaZ
Het Fantoom schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:45:
[...]

Een X5 kan door zijn gewicht en hoge zwaartepunt toch niet sneller dor de bocht dan een moderne 'sportieve' sedan?
Het zou best een X5M geweest kunnen zijn, was in een conference call dus zat op de weg ipv medegebruikers te letten...maar hij ging met 120 door die bocht...dat noem ik best sportief. Ik reed dan wel met mijn winterbanden.....maar boven de 140 moet ik niet door die bocht gaan met die winterbanden.

K to the KillaZ

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Laatst was bij 5th gear een test met de Mercedes GLK, daarin kwam Sabine Schmitz (die Ringmeisteres) ook met de opmerking dat eigenlijk geen enkele stadstractor echt comfortabel was, maar als ze moest kiezen ze voor (in dat geval) de X3 zou gaan. BMW heeft van alle merken toch de beste trade-off tussen comfort en wegligging, zo lijkt het.
Maar ik zou zelf ook nooit een X kopen. Ze zijn duurder in aanschaf, onderhoud, gebruik, groot en log (dus onhanding). Ik steek m'n geld dan liever in een luxe 5.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Als ik geld genoeg had dan kwam hier wel een X6M op de oprit. Heerlijk foute bakken zijn dat <3. My guilty pleasure!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ok ik kan het niet hebben dat de PDC van mijn E46 touring niet werkt....
Hoe zou dit moeten werken?
Als ik hem in zijn achteruit zet, moet hij dan een initialisatie piep geven ofzo? En als ik dan mijn hand voor de sensoren hou dan moet hij neem ik aan gaan piepen?
Ik hoor volgens mij alle sensoren tikken als ik de auto in zijn achteruit zet, en wat ik las her en der was dat juist goed.

Als de motor uitstaat, maar contact sleutel in zijn 2, de pook in zijn achteruit, doet de PDC het dan? (anders is het zo moeilijk foutzoeken in je eentje :P )

Iemand met ervaring?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:27
Gewoon even achteruit RICHTING een boom sturen??

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Het Fantoom schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:45:
[...]

YouTube: BMW X5M vs AUDI Q7 V12 TDI (quattro) vs RANGE ROVER / / TOP GEAR / / HQ

de x5m doet leuk mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

EvaluationCopy schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:52:
Gewoon even achteruit RICHTING een boom sturen??
Dan doet ie dus niets he :)
Ik wil in de werkplaats eens kijken hoe hij reargeert. Dus vandaar de vragen.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:38
Als ik mijn wagen in achteruit zet dan krijg ik een beep, hou iemand er daarna een hand voor of loopt er iemand achter door, dan begint hij te beepen en krijg ik een visuele representatie van de afstand op mijn iDrive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Atlas schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:45:
Als ik hem in zijn achteruit zet, moet hij dan een initialisatie piep geven ofzo? En als ik dan mijn hand voor de sensoren hou dan moet hij neem ik aan gaan piepen?
Ik hoor volgens mij alle sensoren tikken als ik de auto in zijn achteruit zet, en wat ik las her en der was dat juist goed.

Als de motor uitstaat, maar contact sleutel in zijn 2, de pook in zijn achteruit, doet de PDC het dan? (anders is het zo moeilijk foutzoeken in je eentje :P )

Iemand met ervaring?
Als hij direct langdurig (paar seconden) piept wanneer je hem in de achteruit zet is dat een waarschuwing dat er iets mis is met het systeem.. Doet de mijne ook, waarschijnlijk een kabelbreukje ofzo want bij mij is het weersafhankelijk..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:48:
[...]

Als hij direct langdurig (paar seconden) piept wanneer je hem in de achteruit zet is dat een waarschuwing dat er iets mis is met het systeem.. Doet de mijne ook, waarschijnlijk een kabelbreukje ofzo want bij mij is het weersafhankelijk..
Ik hoor geen enkel piepje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:38
Fijn, heel fijn :(

Broer was zonet de auto aan het wassen (mocht hem even gebruiken voor een paar ritjes en in ruil waste hij mijn wagen) en ik kwam even erbij om af te drogen, wat zie ik vanachter, twee "kapjes" in de bumper rechtsachter en een heel deel oppervlakkige lichte krassen in een cirkel/ovaalvorm

:(

Hoeveel kost zoiets gemiddeld om te laten herstellen? Niet dat ik dat ONMIDDELLIJK van plan ben, maar verdomme dat jeukt toch bij je eerste echte nieuwe premium wagen als jongeling... Als het meer is als 125 EUR is dan kan ik het beter officieel laten doen bij een BMW-dealer, want dat is mijn franchise voor de omnium-verzekering bij de leasing. Is het minder, dan kan ik zelf nog wat zoeken naar een hersteller om de hoek ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:33
keer polijsten kan meestal wel geregeld worden voor een eurotje of 60 tot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Hyperbart. Gewoon niets aan doen. Wacht tot er eentje tegen je bumper gezeten heeft en je meer schade hebt. Trust me. Ze zitten veel tegen een BMW. Ik heb al 5 dingen moeten spuiten op 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
Atlas schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:45:

Iemand met ervaring?
Bij mijn E46 krijg ik 1 langdurige piep, dat betekent dat ie stuk is :P alle sensors tikken ook. Heb het eens uit laten lezen en toen leken ze allemaal te werken maar TOCH werkte het niet :P dan ligt het aan de module zelf of de bedrading. Geen zin om te laten repareren.

Als je geen piep hoort is je piep misschien kapot :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kecin schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 01:04:
Als ik geld genoeg had dan kwam hier wel een X6M op de oprit. Heerlijk foute bakken zijn dat <3. My guilty pleasure!
^^
hoewel ik dan ook wel eens naar de meest lompe range rover zou kijken...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Yalopa schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:14:
[...]

^^
hoewel ik dan ook wel eens naar de meest lompe range rover zou kijken...
Die zag ik toevallig net rijden......brrr......

Maar ja....een X6 is ook niet mijn ding, vind ik echt een kamperbak......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Omdat we besloten dit jaar niet op vakantie te gaan...

...gaan we de bmw maar 7 dagen uitlaten in de Alpen eind augustus.

Stelvio here we come!! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.anvari.org/db/cols/The_Most_Dangerous_Roads_in_the_World/Stelvio_Pass_Road_Redefining_Switchbacks_2.jpg

Och wat errruug. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.anvari.org/db/cols/The_Most_Dangerous_Roads_in_the_World/Stelvio_Pass_Road_Redefining_Switchbacks.jpg

vre-se-lijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Flagg op 25-02-2012 17:06 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 19:05

mr_petit

opperprutser

Ja nu wil ik je enthousiasme niet helemaal de grond in boren, maar de stelvio is niet zo'n hele leuke pas om te rijden. Ik heb afgelopen zomer ongeveer 20 passen daar gereden, maar de stelvio heeft de naam dè pas te zijn met gevolg dat ie heel druk is. Dus ook met campers, onbenullen met een blokje onder het gaspedaal etc. Lekker gassen is er gewoonweg niet bij.
En hij is vrij smal en een beetje saai omdat alle bochten enigzins dezelfde vorm hebben.
De andere kant is veel leuker! Je kan ook de umbrailpas als aanloop naar de stelvio nemen. Die is heel rustig en veel variabele bochten. Een echte rijderspas.
Maar als je er toch bent moet je de stelvio natuurlijk toch wel ff rijden ;)

Mooiste pas die met de auto te doen is, is denk ik de Gavia. Die is al wel zo smal dat je niet kan passeren (behalve op de passeerstukken), dus zorg dat je 'm oprijdt ;). Hij is vooral mooi omdat ie desolaat en smal is (geen scheurpas). Ik reed 'm in de schemer.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 25-02-2012 17:55 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Schaamteloze cross-post uit het Show je Auto-topic:

Vandaag na 5 uur zwoegen 4 velgen van hun over 200.000 kilometer opgebouwde remstof / troep ontdaan:

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=32&image=f487077f98576af90abccbbc5b40abc7&mode=forum

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=32&image=0276ec9ad6f5271a5850097123875f0f&mode=forum

Meer foto's hier.

Binnenkort de velgjes weer laten wrappen met mijn voorbandjes (Bridgestone Potenza R050A) en mijn nog te leveren achterbandjes (Bridgestone Potenza S001) en binnenkort als het wat mooier weer wordt, weer wisselen naar men zomerset!

* _eXistenZ_ heeft zin in de zomer!

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

@mrkleintje

Ik geloof dat we nog 7 of 8 passen hebben in die week dus dat gaat vast goedkomen. En de pret drukken gaat je niet lukken, als je op t.net wat post weet je van te voren dat er hoopjes mensen met dit soort opmerkingen komen. ;)

Is een beetje inherent aan een NL forum.

Alsof de Stelvio pas saai is en zonde van je tijd. whehehehehe En ik hoop een heleboel campers tegen te komen overigens, niks zo leuk als inhalen op dat soort wegen.

En desolaat en smal heb ik al 3 weken gehad in schotland vorige zomer, dit is weer eens wat anders.

[ Voor 24% gewijzigd door Flagg op 25-02-2012 19:34 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Je kan vergeten een camper in te halen op een pas met zulke korte stukjes hoor. Maar daar kom je nog wel achter (of heb je een apparaatje waarmee je door de tegenliggers heen kan rijden? :P)
Campers en caravans zijn the mother of all evil in de bergen. Niet alleen omdat ze traag zijn, maar ook de mentaliteit van de bestuurders.

Maar hands on experience is idd een beetje inherent aan een nl forum :>

welke passen ga je rijden btw?

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 25-02-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

mr_petit schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:37:
Je kan vergeten een camper in te halen op een pas met zulke korte stukjes hoor. Maar daar kom je nog wel achter (of heb je een apparaatje waarmee je door de tegenliggers heen kan rijden? :P)
Campers en caravans zijn the mother of all evil in de bergen. Niet alleen omdat ze traag zijn, maar ook de mentaliteit van de bestuurders.

Maar hands on experience is idd een beetje inherent aan een nl forum :>

welke passen ga je rijden btw?
pff, ja sorrie je hebt gelijk de stelvio is ruk. Raar dat jij met al die ervaring blijkbaar midden op de dag die Stelvio doet en zo te lezen midden in het seizoen, terwijl het toch vrij bekend is dat je de bekendere passen het liefst ruim voor de ochtend gedaan moet hebben.

Heidenheim - Fliess ca. 340 km. Vanuit Heidenheim rijd je over de Dichterstrasse en de Deutsche Alpenstrasse naar Sonthofen. Na de Jochstrasse ben je in Oostenrijk en kan het feest van passen rijden echt goed beginnen.

Dag 2

Rondrit Silvretta ca. 305 km.Richting Vorarlberg, o.a. naar Lech. Over de prachtige Bregenzerwald-strasse en het Furkajoch met als afsluiting de Silvretta Hochalpstrasse. Lekkere tour om aan de passen te wennen.

Dag 3

Rondrit Stelvio ca. 280 km.Door het Inntal naar Zwitserland en het belastingparadijs Livigno. Over de Passo Foscagno naar de ‘koning’ van de Alpen, de Stelviopas: met zijn 2800 m een van de hoogste passen van Europa. Terug over de Reschenpas.

Dag 4

Rondrit Timmelsjoch ca. 305 km. Een pittige tocht: de Kühtai-Sattel, de Brenner, de Jaufenpas en het Timmelsjoch staan op het programma. Een prachtige tour door een imposante bergwereld.

Dag 5

Rondrit Garmisch-Partenkirchen ca. 290 km. Deze dag blijf je in de buurt van het hotel. Over de Hahntenjoch en het Namlostal naar de Plansee. Langs Garmisch-Partenkirchen weer terug naar Oostenrijk. Iets minder spectaculair, maar een zeer vriendelijk landschap om van te genieten.

Dag 6

Rondrit Kaunertal en Samnaun ca. 190 km. Een ontspannen dagje. De Kaunertaler Gletscher Panoramastrasse brengt je door een schitterend landschap naar een hoogte van 2750 meter. Vandaar kun je naar de gletsjer wandelen of van het uitzicht genieten in het mooie restaurant. Ook genieten is het in het belastingparadijs Samnaun met goedkope benzine en vele mooie winkels en terrassen om een hapje te eten. Door het Inntal terug naar het hotel.

Gewoon 7 dagen uitwaaien. En aangezien ik vanmiddag om 3 uur zei dat de alpen (stelvio) wel een keer leuk is en we een goed uur later de reis geboekt hadden is het meer een impulsaankoop geweest.

Je kan me nog 500 verhalen over jou geweldige ervaringen vertellen, maar ik ga me daar prima vermaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Goh.... midden in het seizoen en midden op de dag? was je erbij ofzo?
Als dat zo was, dan was zeker je klokkie stuk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

mr_petit schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:20:
Goh.... midden in het seizoen en midden op de dag? was je erbij ofzo?
Als dat zo was, dan was zeker je klokkie stuk _O-
wahahahaha _/-\o_ Goeie!!! _O-.

[ Voor 0% gewijzigd door Flagg op 25-02-2012 21:24 . Reden: moet toch eens leren sommige mensen te negeren. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@mr_petit
Het moet daar dan een stuk drukker zijn geworden de laatste jaren. Ik ben er een jaar of 5 terug geweest, toen de rest van de wereld nog niet van de Stelvio had gehoord (ik ook niet) en ben er toen opgereden om boven op de pas te gaan wandelen. Ik vond vooral de aanloop vanaf Davos magnifiek. Niet haarspeld na haarspeld, maar juist een hele mooie mix van scherpe en flauwe bochten, geen nare afgronden of bergwanden, gewoon heerlijk sturen.

Maar er zijn daar sowieso erg veel mooie passen. En kom je toch achter een camper te zitten, dan zoek je toch even een rustplek langs de weg? Veel passen hebben wel ergens een parkeer of noodhaven om even uit te rusten, of om de auto af te kunnen laten koelen.

Ik ben zelf een paar jaar later vanuit Slovenië via een kleine weg Oostenrijk in gereden, dat was de mooiste weg die ik ook heb gereden. Prachtige natuur (door bos, bergstroompje naast de weg met prachtige watervallen) en een heerlijk slingerende weg. Boven moesten zowel de auto als ik ook even afkoelen :+

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deepbass909 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 21:26:
Ik ben zelf een paar jaar later vanuit Slovenië via een kleine weg Oostenrijk in gereden, dat was de mooiste weg die ik ook heb gereden. Prachtige natuur (door bos, bergstroompje naast de weg met prachtige watervallen) en een heerlijk slingerende weg. Boven moesten zowel de auto als ik ook even afkoelen :+
Welke weg was dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weet iemand welke xenon kleur in de nieuwste bmw's wordt gebruikt? Is dit nog steeds 4300k of is het 5000k geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 21:26:
@mr_petit
Het moet daar dan een stuk drukker zijn geworden de laatste jaren. Ik ben er een jaar of 5 terug geweest, toen de rest van de wereld nog niet van de Stelvio had gehoord (ik ook niet) en ben er toen opgereden om boven op de pas te gaan wandelen. Ik vond vooral de aanloop vanaf Davos magnifiek. Niet haarspeld na haarspeld, maar juist een hele mooie mix van scherpe en flauwe bochten, geen nare afgronden of bergwanden, gewoon heerlijk sturen.
Als je van davos naar de stelvio rijdt, en bovenop de stelvio uitkomt (waarna je dus de 48 bochten naar beneden kan rijden), dan heb je de umbrailpas genomen (rechtsaf in santa maria val mustair).
Kom je in die rit onderaan bij de stelvio uit, dan ben je rond gereden door italie (door sluderno etc; ongeveer 30km om)

Maar het kan best zijn dat de stelvio vroeger rustig was. Kan je zien wat topgear voor impact heeft. Anno nu, ook laat in het seizoen (medio september, ik was er op een donderdag) zijn er horden touristen; kans is groot dat je achter een tourbus oid komt te zitten die elke bocht moet steken om de bocht te kunnen keren (sommige gewone autosnepbestuurders moeten dat ook :X) . Op de stelvio is er (zeker op de hogere delen) nauwelijks plek om aan de kant te stoppen op een parkeerplekje oid, dus ben je gedwongen om er achter te blijven hangen (tussen de ferraris, lambo's etc, die komen daar ook, en natuurlijk de horden motorfietsen). Stop je toch, dan zit je achter de volgende bus. Vooral omhoog is dan zeer traag. Maar de plekjes die er zijn, daar staat natuurlijk al iemand. Je hebt er ook erg veel fietsers. Het is verreweg de drukste pas in die contreien.
Eraf ging toen ik er was nog best aardig, maar naar boven.....
Je moet 'm rijden 'omdat het de stelvio is', maar niet omdat het de mooiste pas is om te rijden.

Maar ja, je komt gewoon wat vroeger en je kan alles gelijk inhalen kennelijk..

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 25-02-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als ik het goed heb (en de benzinebon van het tanken langs die route goed lees), was dit de route. Maar ik kan je geen garanties geven, het is al weer een tijdje geleden dat ik er heb gereden.

Maarce, ik weet dat je meeleest, weet jij nog waar het precies was?

Maar als het de goede is, kom je dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-sdBbDJHPM4o/SIyA0rsB-_I/AAAAAAAAAlU/SVNQkVR5Tos/s962/_6301793.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-atvJaCt5ReE/SIyA3bvTarI/AAAAAAAAAlc/1fsV_MEZaxY/s961/_6301796.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-M48JiGMPyeQ/SIyA51yGIaI/AAAAAAAAAlk/CytNPGfHDos/s961/_6301797.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-lRl-QqL0Cok/SIyA7RodAEI/AAAAAAAAAls/nuDwN9oodx0/s961/_6301799.JPG
:o

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-gE-PBXmzsd0/SIyA_Cw61zI/AAAAAAAAAl8/7P28jomdRg0/s1283/_6301806.JPG

Overigens trok dit tafereel vaak wat verbaasde blikken _O- Een M-uitgevoerde BMW, waar een tent uit getrokken werd (die trouwens zo groot was dat de auto er volledig in zou passen):
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-prZIeUipZok/SIyAqu08ZfI/AAAAAAAAAko/ZWbAVYg_sd4/s1283/_6271774.JPG

Dat gaat me nu niet meer lukken... No way dat alles wat we toen bij ons hadden nog in de cabrio gaat passen...

@mr_petit
Wij zijn vanaf Davos de Fluëlapass opgereden, dat is de eerste klim die ze bij Top Gear deden vanaf Davos. Verder zijn we niet geweest. Die is ook al geweldig om op te rijden. En je komt daar sowieso veel bijzondere wagens tegen, Davos is een vakantie-oord voor rijke petrolheads (Nicky Lauda is daar zelfs even eigenaar geweest van het 5-sterren hotel Belvedere).
Wij reden daar op een gegeven moment achter twee Pagani's en spotte een KTM X-Bow proto/pre-productiemodel (hij moest nog op de markt komen toen).

[ Voor 15% gewijzigd door deepbass909 op 26-02-2012 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

* curry684 heet zichzelf welkom in dit topic. Vandeweek nieuwe 320i Innovation Edition besteld voor nieuwe lease per 11 juni :) Verwachte levering eind april/begin mei voor wie het interesseert.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Fluelapas heb ik ook gereden. Helaas geen zonda's gezien. Wel een gallardo valentino balboni (de 2wd versie dus) en een alfa 8c.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 26-02-2012 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Om een lekker offtopic te gaan en in te haken, ik wil ergens in mei (hemelvaart weekend) nog een lang weekend weg met mijn vader. Iemand een aanrader?. Vorig jaar in Zwitserland geweest [familie wonen], maar behoorlijk wat leuke passen zaten nog dicht.....

Iemand een aanrader wat op redelijke reisafstand zit? (lees te doen in 3 -4 dagen).

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 26-02-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Flüelapas heb ik ook gedaan, misschien 3 auto's tegengekomen, niet dat me dat boeide, hoe minder hoe liever. Wat een uitzicht zeg :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
die stelvio pas wil ik nu dus ook nog is een keer gaan rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Tortelli schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:05:

Iemand een aanrader wat op redelijke reisafstand zit? (lees te doen in 3 -4 dagen).
Harzgebergte?
Nooit geweest maar schijnt mooi te zijn (maar niet zo groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Tortelli schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:05:
Om een lekker offtopic te gaan en in te haken, ik wil ergens in mei (hemelvaart weekend) nog een lang weekend weg met mijn vader. Iemand een aanrader?. Vorig jaar in Zwitserland geweest [familie wonen], maar behoorlijk wat leuke passen zaten nog dicht.....

sowieso veel dicht in t voor jaar ! en als ik de oostenrijkers mag geloven verwachten ze een lange winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Je zou beter eind augustus / begin september kunnen gaan of niet?. Rond hemelvaart komt mij een stuk beter uit, aangezien ik in augustus net terug ben van mijn zomervakantie....
mr_petit schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:19:
[...]

Harzgebergte?
Nooit geweest maar schijnt mooi te zijn (maar niet zo groot)
Harz is inderdaad wel een idee. Probleem is een beetje dat mijn vader jaarlijks ook met de motor die kant op gaat 8)7.
Heb ook wel eens wat positieve verhalen gelezen over de uk (maar dan moet je eerst de boot of trein nemen, voor 3 of 4 dagen niet echt de moeite waard denk ik...). Daarnaast zijn die super smalle wegen in combo met een R8 geen succes denk ik......

[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 26-02-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Damn wat zien dit soort vakantie plekken er toch prachtig uit! :D

En ziet er goed uit _eXistenZ_, werkt mooi die Iron-X! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59
deepbass909 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 02:00:
Als ik het goed heb (en de benzinebon van het tanken langs die route goed lees), was dit de route. Maar ik kan je geen garanties geven, het is al weer een tijdje geleden dat ik er heb gereden.

Maarce, ik weet dat je meeleest, weet jij nog waar het precies was?
Dat heb je helemaal goed. We hebben daar op de camping in Ljubno ob Savinji gestaan. En de volgende morgen vroeg die pas Oostenrijk in... Heerlijk...
@mr_petit
Wij zijn vanaf Davos de Fluëlapass opgereden, dat is de eerste klim die ze bij Top Gear deden vanaf Davos. Verder zijn we niet geweest. Die is ook al geweldig om op te rijden. En je komt daar sowieso veel bijzondere wagens tegen, Davos is een vakantie-oord voor rijke petrolheads (Nicky Lauda is daar zelfs even eigenaar geweest van het 5-sterren hotel Belvedere).
Wij reden daar op een gegeven moment achter twee Pagani's en spotte een KTM X-Bow proto/pre-productiemodel (hij moest nog op de markt komen toen).
Afgelopen zomer ben ik na Sziget ook maar eens die kant op gegaan, we wilden een rij vakantie, dus de Stelviopas moest erin zitten :)
We zijn toen vanuit Slovenie via de 201 in Italie gekomen en in Travisio blijven slapen.
De volgende ochtend op weg naar de Stelviopas...
De weg van Tolmezo naar Bolzano is ook heel indrukwekkend, niet vol met haarspeldbochten, maar juist lekker veel nét scherpe bochten, heerlijk stuurwerk, zelfs in een 11 jaar oude Fiesta (sorry, vloeken hier, ik weet het ;) ).
Door de hele tocht dwars door Italie kwamen we pas vrij laat aan bij de Stelviopas. Het voordeel wat we hierdoor hadden, is dat het rustig was. Bijkomend voordeel is dat wij omhoog gingen en de rest naar beneden :)

Ik moet ook zeggen dat ik naar boven de mooiere kant vind, naar beneden ben je de hele tijd aan het remmen, de bochten en de helling zorgen dat je dat niet heel goed meer op je motor kan doen.
En naar boven moet je best wel werken, heerlijk (zeker met maar 60pk onder het kapje...)

Daarna hebben we zoals hierboven al aangegeven, de Umbrailpass gedaan, welke zoals gezegd misschien nog wel leuker is (al was het maar omdat een deel onverhard is, zie je daar mensen in hun lage sportauto kruipend eroverheen gaan om maar niet te veel op te laten spatten :)

Door de tijd konden (en wilden) we Davos niet halen, dus in Sush geslapen en de volgende ochtend lekker vroeg de Fluelapass, met een opkomende zon is dat ook wel een prachtige om te rijden.

Al met al twee dagen het kleine autotje afmatten en volop genieten.... Daar rondrijden en nog meer passen doen ga je zeker geen spijt van krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Joopieboy schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:01:
Damn wat zien dit soort vakantie plekken er toch prachtig uit! :D

En ziet er goed uit _eXistenZ_, werkt mooi die Iron-X! :)
Ik zou die ritten nu ook zo weer over doen. Het was toen prachtig weer telkens, maar in een volgepakte Compact zonder airco betekende dat zweten. Nu dezelfde routes met het dak open zou helemaal genieten zijn.

Alleen vrees ik dat het daarmee ook een wat minder budget vakantie wordt... Een cabrio is toch wat minder geschikt om campingspullen in mee te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is dan wel weer jammer ja, ik zou zo een zelfde tocht van het voorjaar ook wel graag op de motor willen doen maar dan zit ik met hetzelfde probleem... Je neemt toch al snel teveel rotzooi mee haha. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zucht. Auto van m'n vriendin, een BMW 1 series convertible, 118i. Tijdens het rijden ineens motorstoring, boordcomputer zei: "Oliedruk te laag, verder rijden niet meer mogelijk.".

De oliepeilsensor heeft overigens nooit goed gewerkt. Hopelijk niets ergs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

deepbass909 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:10:
[...]

Ik zou die ritten nu ook zo weer over doen. Het was toen prachtig weer telkens, maar in een volgepakte Compact zonder airco betekende dat zweten. Nu dezelfde routes met het dak open zou helemaal genieten zijn.

Alleen vrees ik dat het daarmee ook een wat minder budget vakantie wordt... Een cabrio is toch wat minder geschikt om campingspullen in mee te nemen :P
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/DSC_4664k.jpg
Word je ook niet echt vrolijk van ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

R8?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als het een R8 is, zijn er tenminste nog speciale koffersets voor te koop die exact passen. Ik moet bij m'n cabrio het zelf maar pas zien te krijgen.

Maar een cabrio is ook niet de auto om een campingtocht mee te doen. Daarmee rij je van hotel naar hotel, of B&B of een andere overdekte slaapplek. Als ik onder een doek wil slapen, hoef ik immers geen tent meer op te zetten :+
En dan heb je ineens heel wat minder bagage nodig. En daarvoor is de kofferbak van een E36 wel weer echt groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ja de officiele Audi exclusive kofferset van €3463 7(8)7.
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/DSC_5963k.jpg

Om het topic niet helemaal vol te spammen met Audi's;
http://rw-racing.nl/pics/DSC_5996.jpg
http://rw-racing.nl/pics/DSC_4670.jpg
http://rw-racing.nl/pics/DSC_4682.jpg
Mijn vader zijn speelgoed hoor *O*.

Misschien eens een speciale thread maken?. Het grote GoT driving roads topic ofzo?.

[ Voor 44% gewijzigd door Tortelli op 27-02-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
Mijn respect gaat uit naar je vader! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Tortelli schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:01:
Misschien eens een speciale thread maken?. Het grote GoT driving roads topic ofzo?.
Ik dacht eerder aan Het Grote Audi-topic Deel 3 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door _eXistenZ_ op 27-02-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Stelvio is leuk vanwege de scenery maar als rijdersweg is het zwaar overgewaardeerd. Ik durf zelfs te stellen dat het een vervelende pas is om te beklimmen (vanuit Italië met dat haarspeldenstuk). Omdat de snelheid telkens doodvalt zit er totaal geen flow in. Ik rij veel liever op wegen waar de snelheid wat hoger ligt. Ik ben een keer met een groep Engelsen over een briljant stukje weg gereden in de Elzas dat als een achtbaan door een dicht bos liep met bochten die een prachtige banking hadden en waar je genoeg snelheid in kon meenemen om ze in de derde versnelling te doen. Het asfalt zat vol lekkere kuilen en hobbels die je alleen in het buitenland goed hebt, dwz soepele oneffenheden in het wegdek in plaats van knalharde boomwortels en putdeksels zoals in Nederland. Op dergelijke wegen werken mijn Reiger-schokdempers briljant in combinatie met de Recaro-kuipstoelen. De Reigers brengen rust in de auto terwijl je aan je achterwerk toch goed kunt voelen wat er onder je gebeurt. Mijn achterligger vroeg me later wat voor schokdempers ik onder de auto had omdat hij de auto zo goed op de weg vond liggen. Ik reed op Michelin's Pilot Sport Cup die eenmaal op temperatuur een enorme grip boden. Ik kon erg makkelijk meekomen met de TVR Tuscan voor me en de Ferrari 360 Spider achter me. Dergelijke wegen zijn veel gaver dan dat boem-ho gedoe op Stelvio.

Briljante wegen kun je in het buitenland overal tegenkomen door gewoon lukraak wat afslagen te nemen. Eifel, Zwarte Woud, Wales, Noorwegen: allemaal fantastische mogelijkheden. Dit is bijvoorbeeld ook best aardig:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Femme
Ik ken Stelvio zelf niet, maar bijv. de Fluëla-pas, die minder heftig lijkt, is juist prachtig. Dat is echt naar de bocht rijden, inschatten hoe scherp hij is (vrij makkelijk vanwege het ontbreken van begroeiing) en lekker doorsturen. Wegen met haarspelden heb ik ook weinig mee, te herhalend, niet leuk omdat je met de draaicirkel van de auto in de knoei kan komen en te afhankelijk van tegenliggers.

Ik vond daarom die pas van Slovenië naar Oostenrijk zo briljant. Heerlijk sturen, tempo houden (zeker met een afgeladen 316i een behoorlijke opgave) en regelmatig compleet flabbergasted zijn door de prachtige omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59
deepbass909 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:47:
@Femme
Ik ken Stelvio zelf niet, maar bijv. de Fluëla-pas, die minder heftig lijkt, is juist prachtig. Dat is echt naar de bocht rijden, inschatten hoe scherp hij is (vrij makkelijk vanwege het ontbreken van begroeiing) en lekker doorsturen. Wegen met haarspelden heb ik ook weinig mee, te herhalend, niet leuk omdat je met de draaicirkel van de auto in de knoei kan komen en te afhankelijk van tegenliggers.

Ik vond daarom die pas van Slovenië naar Oostenrijk zo briljant. Heerlijk sturen, tempo houden (zeker met een afgeladen 316i een behoorlijke opgave) en regelmatig compleet flabbergasted zijn door de prachtige omgeving.
De stelvio met z'n 48 haarspeldbochten is idd niet de fijnste route om te rijden, alleen aan de kant van Italie zit een stuk dat nog wel leuk is. Maar de hele tijd gaat de snelheid eruit door de scherpte van de bocht en tegenliggers...

De weg van Slovenie Italie in en de weg door Italie vond ik veel uitdagender... Leuker om te rijden omdat je vaart kan houden.

Dit neemt niet weg dat het een keer gereden hebben van de Stelvio wel een geweldige ervaring is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Het Fantoom schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:52:
Mijn respect gaat uit naar je vader! _/-\o_
Verstand komt met de jaren ;).
Femme schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:34:
Stelvio is leuk vanwege de scenery maar als rijdersweg is het zwaar overgewaardeerd. Ik durf zelfs te stellen dat het een vervelende pas is om te beklimmen (vanuit Italië met dat haarspeldenstuk). Omdat de snelheid telkens doodvalt zit er totaal geen flow in. Ik rij veel liever op wegen waar de snelheid wat hoger ligt. Ik ben een keer met een groep Engelsen over een briljant stukje weg gereden in de Elzas dat als een achtbaan door een dicht bos liep met bochten die een prachtige banking hadden en waar je genoeg snelheid in kon meenemen om ze in de derde versnelling te doen. Het asfalt zat vol lekkere kuilen en hobbels die je alleen in het buitenland goed hebt, dwz soepele oneffenheden in het wegdek in plaats van knalharde boomwortels en putdeksels zoals in Nederland. Op dergelijke wegen werken mijn Reiger-schokdempers briljant in combinatie met de Recaro-kuipstoelen. De Reigers brengen rust in de auto terwijl je aan je achterwerk toch goed kunt voelen wat er onder je gebeurt. Mijn achterligger vroeg me later wat voor schokdempers ik onder de auto had omdat hij de auto zo goed op de weg vond liggen. Ik reed op Michelin's Pilot Sport Cup die eenmaal op temperatuur een enorme grip boden. Ik kon erg makkelijk meekomen met de TVR Tuscan voor me en de Ferrari 360 Spider achter me. Dergelijke wegen zijn veel gaver dan dat boem-ho gedoe op Stelvio.

Briljante wegen kun je in het buitenland overal tegenkomen door gewoon lukraak wat afslagen te nemen. Eifel, Zwarte Woud, Wales, Noorwegen: allemaal fantastische mogelijkheden. Dit is bijvoorbeeld ook best aardig:

[video]
Ziet er inderdaad fraai uit. Ik hoef niet zo nodig echt de bergpassen te pakken. Er zijn zat leuke wegen in wat dichter bij, en met een beetje geluk zijn deze ook nog eens een stuk minder touristisch ;).
Ben zelf ook een wat grotere fan van wegen waar iets meer snelheid in zit dan het gas, rem , gas rem werk op de bergpassen. Omgevingen zijn natuurlijk wel prachtig.

Rij over een paar weken weer de sportscar spring rally. Inprincipe heb je op zo'n 200km van mijn woonplaats (omg Arnhem) al een stuk Nederland / Duitsland en Belgie wat heel anders aandoet als de lokale wegen (en dijken :9 ).

Heb nog een collectie motorbladen liggen, daar moet ik ook wel wat leuke dingen uit kunnen halen iig. Heb jij aanraders wat betreft Wales / Noorwegen?.

[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 28-02-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

deepbass909 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:10:
[...]

Valt best mee hoor 6 overnachtingen, half pension voor 2 personen, 550€. De benzine nekt je, ik denk dat we voor 800+€ aan benzine zullen verstoken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

6 overnachtingen... De vakantie waar die foto's gemaakt zijn, was een rondrit van ruim 2 weken... Begonnen op de Le Mans 2008, toen via Bordeaux naar Carcasonne, Côte d'Azur, Italië (Garda-meer), Slovenië, Oostenrijk (Wenen) en in 1 ruk terug naar Nederland (totaal zo'n 5000km :X ).
Brandstofkosten weet ik niet eens meer, die vielen achteraf wel mee. Maar goed, dat was ook met een auto die nog 1:12 reed.
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:27:
Schaamteloze cross-post uit het Show je Auto-topic:

Vandaag na 5 uur zwoegen 4 velgen van hun over 200.000 kilometer opgebouwde remstof / troep ontdaan:

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer foto's hier.

Binnenkort de velgjes weer laten wrappen met mijn voorbandjes (Bridgestone Potenza R050A) en mijn nog te leveren achterbandjes (Bridgestone Potenza S001) en binnenkort als het wat mooier weer wordt, weer wisselen naar men zomerset!

* _eXistenZ_ heeft zin in de zomer!
Ik heb je vandaag na gedaan, maar dan met 8 velgen :z Helemaal brandschoon zijn ze niet, de binnenkant heeft nog wat plekken... En ik durfde eigenlijk niet al te hard te boenen op de zilveren kant... De lak begint op een paar plekken al wit door te schijnen. :X

Ik heb de velgen na het schoonmaken nog wel extra behandeld met wheel sealant, om aanhechten van nieuw remstof tegen te gaan. Hopelijk zijn ze nu dus makkelijker schoon te houden.

Ik zag wel dat de schijven achter echt dun beginnen te worden... Aan beide kanten is duidelijk te zien dat ze aanzienlijk dunner zijn geworden. Ook de blokken zijn bijna op. Dat wordt dit jaar dus in ieder geval nieuwe schijven achter monteren.

Ook zijn volgens mij de achterste schokdempers ooit vervangen. Er zitten Monroe-dempers achter, en voor zover ik weet, gebruikt BMW geen Monroe. Waarschijnlijk zijn die Monroe's ook de reden waarom ik de achterkant slap vind voelen... Met alle respect wat betreft Monroe, maar ze kunnen bij lange na niet tippen aan bijv. een set Bilstein's. Maar daar is de prijs ook naar (een Monroe is bijna de helft van een Bilstein B4 demper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 13:59

Bever!

3

Sachs is ook een goed alternatief voor Monroe, is ook OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

deepbass909 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:32:
6 overnachtingen... De vakantie waar die foto's gemaakt zijn, was een rondrit van ruim 2 weken... Begonnen op de Le Mans 2008, toen via Bordeaux naar Carcasonne, Côte d'Azur, Italië (Garda-meer), Slovenië, Oostenrijk (Wenen) en in 1 ruk terug naar Nederland (totaal zo'n 5000km :X ).
Brandstofkosten weet ik niet eens meer, die vielen achteraf wel mee. Maar goed, dat was ook met een auto die nog 1:12 reed.

[...]

Ik heb je vandaag na gedaan, maar dan met 8 velgen :z Helemaal brandschoon zijn ze niet, de binnenkant heeft nog wat plekken... En ik durfde eigenlijk niet al te hard te boenen op de zilveren kant... De lak begint op een paar plekken al wit door te schijnen. :X

Ik heb de velgen na het schoonmaken nog wel extra behandeld met wheel sealant, om aanhechten van nieuw remstof tegen te gaan. Hopelijk zijn ze nu dus makkelijker schoon te houden.

Ik zag wel dat de schijven achter echt dun beginnen te worden... Aan beide kanten is duidelijk te zien dat ze aanzienlijk dunner zijn geworden. Ook de blokken zijn bijna op. Dat wordt dit jaar dus in ieder geval nieuwe schijven achter monteren.

Ook zijn volgens mij de achterste schokdempers ooit vervangen. Er zitten Monroe-dempers achter, en voor zover ik weet, gebruikt BMW geen Monroe. Waarschijnlijk zijn die Monroe's ook de reden waarom ik de achterkant slap vind voelen... Met alle respect wat betreft Monroe, maar ze kunnen bij lange na niet tippen aan bijv. een set Bilstein's. Maar daar is de prijs ook naar (een Monroe is bijna de helft van een Bilstein B4 demper).
We zijn vorig jaar 3 weken door schotland wezen scheuren, dus dit jaar maar ff geen vakantie, maar alleen ff 7 dagen uitwaaien in de cabrio. :)

En ik vind die kant op niet zo heel interessant, dus na 6 dagen wel weer genoeg van, we gaan volgend jaar ws 3 weken of langer naar Ierland, dat bevalt me een stuk beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 04-03-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bever! schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:53:
Sachs is ook een goed alternatief voor Monroe, is ook OEM
Klopt, BMW gebruikt o.a. Sachs, al zaten onder de Compact ooit BOGE-schokdempers (nooit van gehoord...).
Maar ik heb al erg goede ervaringen met Bilstein en heb er ook nog nooit een slecht of negatief woord over gelezen. En op eBay is een complete set van voor- en achterschokdempers compleet met toplagers, rubbers, eindstoppen en stofkappen te koop voor €329 (en €26 verzending). Daarvoor koop je in Nederland net 2 standaard voorste schokdempers van Monroe voor de E36 met een 6-cilinder :o
En omdat ik de cabrio toch niet ga verlagen, blijf ik bij de standaard gas-dempers (B4 van Bilstein).

Hij staat er trouwens weer leuk bij op het moment:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-9buQxBxZMYk/T1Os44SFBiI/AAAAAAAACgU/8Zbg76lRnbo/s640/2012-03-03%252017.58.07.jpg
Beetje brakke foto, I know...

En check de winterwielen op de achterbank _O-

[ Voor 14% gewijzigd door deepbass909 op 04-03-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Even spammen voor een leuke toertocht in Zeeland komende 6 mei:
Afbeeldingslocatie: http://www.r2motorsport.nl/afbeeldingen/c2c12flyer.jpg

Een paar jaar terug heb ik ook meegereden en ik kan je zeggen, het is een belevenis met 50 BMW's door Zeeland te rijden. De tocht verliep toen heel rustig (de deelnemers zijn echt liefhebbers) en vooral de reacties van voorbijgangers en het overige verkeer waren erg leuk (een rij van 50 BMW's is indrukwekkend, zeg maar).

Ik rij dit jaar ook weer mee, en iedereen is welkom. Er zijn nu 20 inschrijvingen en 50 is echt de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ben van de partij :) jij ook deepbass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Was te overwegen, maar de brandstof is al zo duur...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
tja, ik rijd ook t hele land niet meer rond voor meetings, maar deze doe ik lekker mee
altijd goed geregeld en gezellige gasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
Waarom zijn alle meetings altijd in het oosten of zuiden van het land? :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben ook wat meer terughoudend, benzine is kostbaar en de cabrio lust een aardig slokje. Maar zeker een toerrit door het mooie Zeeland met hopelijk mooi weer, is wel de moeite waard. Lekker het dakje open en genieten. Ik heb uiteindelijk niet voor niets een cabrio gekocht.

@Reloader
Ik ben zelfs nr. 5 bij de inschrijvingen :+ En inderdaad, toen ik mee reed (volgens mij de 2de editie) was het echt top geregeld met een leuke route, o.a. dwars door Middelburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:52
@BMW liefhebbers

Ik zit er aan te denken om bij 2 auto's te gaan kijken namelijk de:

325i executive uit 2001
190.000km
Handschakelbak
lerenbekleding
schuifdak
etc.

525i executive uit 2001
180.000km
Automaat
stoffenbekleding
verders weinig features bij deze auto volgens mij.

Enig idee waar ik echt op moet letten wanneer ik bij deze auto's ga
kijken en of ik in het algemeen erg grote/dure reparaties verwachten bij deze km standen?

[ Voor 19% gewijzigd door Morpheusk op 05-03-2012 22:33 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
TommyGun schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:18:
Was te overwegen, maar de brandstof is al zo duur...
Ga eens snel een Prius rijden jij! :>

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

MrFl0ppY schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:34:
[...]

Ga een snel een Prius rijden jij! :>
Elke week 63ltr verstoken is toch wel BMW-waardig? ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Morpheusk schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:27:
@BMW liefhebbers

Ik zit er aan te denken om bij 2 auto's te gaan kijken namelijk de:

325i executive uit 2001
190.000km
Handschakelbak
lerenbekleding
schuifdak
etc.

525i executive uit 2001
180.000km
Automaat
stoffenbekleding
verders weinig features bij deze auto volgens mij.

Enig idee waar ik echt op moet letten wanneer ik bij deze auto's ga
kijken en of ik in het algemeen erg grote/dure reparaties verwachten bij deze km standen?
Moeilijk zo te zeggen, alleen dat de PFL E46, zeker die met een grotere motor, last kan krijgen van scheuren in het plaatwerk bij het achterste subframe. Als ik het goed onthouden heb, is dit in de auto te horen in de vorm van kraken aan de achterkant.

Verder zijn er niet echt standaard dingen dacht ik.

En wat reparaties betreft, het ligt er maar net helemaal aan hoe de vorige eigenaar z'n onderhoud heeft laten plegen. Met deze standen zijn versleten remmen, schokdempers of een uitlaat (al komt dat bijna niet meer voor bij BMW) niet ongewoon. Kijk bovendien niet raar op als de eerst komende beurt een Inspectie II zal zijn (is een kostbare).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:52
deepbass909 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:04:
[...]

Moeilijk zo te zeggen, alleen dat de PFL E46, zeker die met een grotere motor, last kan krijgen van scheuren in het plaatwerk bij het achterste subframe. Als ik het goed onthouden heb, is dit in de auto te horen in de vorm van kraken aan de achterkant.

Verder zijn er niet echt standaard dingen dacht ik.

En wat reparaties betreft, het ligt er maar net helemaal aan hoe de vorige eigenaar z'n onderhoud heeft laten plegen. Met deze standen zijn versleten remmen, schokdempers of een uitlaat (al komt dat bijna niet meer voor bij BMW) niet ongewoon. Kijk bovendien niet raar op als de eerst komende beurt een Inspectie II zal zijn (is een kostbare).
Hij is van maart 2001, ik heb eigenlijk geen idee of het een FL of PFL model is. Hier krijg ik op Google niet echt duidelijkheid over.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Facelift E46 is 2002 geloof ik. Overigens kan Inspectie II een stuk goedkoper door simpelweg niet naar de stealer te gaan maar naar een normale garage en enkel die dingen laat repareren die daadwerkelijk kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

2001 kan voor de sedan al facelift zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kaasplank schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:49:
Facelift E46 is 2002 geloof ik. Overigens kan Inspectie II een stuk goedkoper door simpelweg niet naar de stealer te gaan maar naar een normale garage en enkel die dingen laat repareren die daadwerkelijk kapot zijn.
De reden dat een Inspectie II standaard kostbaar is, is omdat alle vloeistoffen, filters en bougies vervangen worden, airco afgevuld en indien nodig er reparaties uitgevoerd worden. Een normale garage zou die ook moeten doen en zit de kostenbesparing hooguit in het werkplaatstarief en onderdelenprijs. De BMW-dealer voert echt niet onnodige reparaties uit.

Sterker nog, ik ging er vanuit dat bij de eerste keer dat ik mijn wagen voor een beurt naar de dealer bracht, ik een opmerking zou krijgen dat de schijven achter vervangen moeten worden. De blokken zijn dun (misschien nog 4mm materiaal), de schijven zijn overduidelijk ingesleten en beginnen ook dun te worden. Ik kreeg alleen een opmerking dat de blokken wat dun begonnen te worden.
Daarnaast moest ik erop staan dat ze het koelwater vervingen, want eigenlijk vonden ze dat niet eens nodig.

Maar waarschijnlijk ligt dat ook heel sterk aan de bewuste dealer. Ik heb het al vaker aangegeven dat ik mijn dealer nog nooit heb kunnen betrappen op het uitvoeren van zaken die niet noodzakelijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19:00
bij de dealer zijn uren & materiaal gewoon een heel stuk duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Bij mijn dealer zijn de materialen wel te betalen. Echter de uren maken het altijd een dure aangelegenheid. Bovendien vind ik ze bij mijn dealer wel erg happig op vervangen. Voorbeeld: een raam van mij ging niet meer naar boven. Volgens de dealer zou vervangen moeten worden: raamheffer, motor, bullytape, afdichtschuim. Totale kosten met arbeid: 380€. Zelf heb ik toen gekeken en bleek alleen de motor defect te zijn. Kosten 120€ nieuw en 75€ tweedehands. De rest functioneerde nog prima en ook de tape en schuim zijn prima te hergebruiken. Was een klein uurtje werk voor een onervaren iemand zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@MrFlOppY
kijk, ik vervang ook zoveel mogelijk zelf. Die remschijven hadden ze van mij ook niet mogen vervangen. Daar ga ik zelf wel even mee aan de slag. De dealer werkt met een reparatie-pakket, dus in jouw geval is dat standaard het hele mechaniek vervangen. Ervaring zal zijn dat de motor waarschijnlijk zelden alleen kapot gaat en dat blijkbaar de heffer meestal de oorzaak is, dus vervangen ze die erbij mee als alles toch al los ligt. Dat is goedkoper dan als achteraf blijkt dat de heffer ook niet goed is. Schuim en bully-tape (het bitumen-tape waarmee het schuim vast zit) zijn bovendien eigenlijk niet herbruikbaar en moeten eigenlijk altijd vervangen worden als er in de deur gewerkt is.
Als je het zelf kan en niet erg vindt (of in mijn geval zelfs leuk), dan is het vrijwel altijd goedkoper het zelf te doen.

@Catch22
Materiaal durf ik niet zo stellig te claimen. Ik ben altijd vrij bewust met het uitzoeken waar ik wat haal, en de dealer is lang niet altijd duurder dan de groothandel. Er zijn uitschieters, maar verbruiksartikelen vallen meestal mee. Alleen de door BMW gebruikte oliën zijn vrij prijzig, dat klopt.

Maar los daarvan, een correct uitgevoerde Inspectie II is altijd een vrij prijzige beurt, of het nou door een dealer of onafhankelijke garage wordt gedaan.

Hier staat een mooi overzicht van de verschillende type onderhoudsbeurten die voor elke BMW gelden. Als ik alle werkzaamheden inschat, zal €500 wel het minimum zijn wat die beurt sowieso moet kosten, indien correct uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ik snap dat het standaard werk is maar het is een beetje van de zotte dat ze bij een kapotte raamheffer van 75€ ook meteen de motor a 120€ vervangen terwijl het heel duidelijk is als alleen de raamheffer kapot is. Je hoort namelijk de motor dan nog draaien en vaak zie je ook dat het ijzerdraadje slap hangt of geknapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:45
Vandaag de eerste nieuwe 1-reeks gezien langs de weg geparkeerd. Het was me niet opgevallen tot ik m'n hoofd wat draaide en de achterlichten zag.

Ik moet zeggen dat de voorkant er een stuk beter uitziet in het echt dan op de foto. Het grootte verschil tussen de niertjes en de lichten is kleiner dan de foto's het er laten uitzien en hij ziet er dus minder "debiel" uit.

Maar de achterkant ...... Ik zie liever de achterkant van een polo dan de 1-reeks. Ik vind het er maar "goedkoop" uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MrFl0ppY schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:10:
Ik snap dat het standaard werk is maar het is een beetje van de zotte dat ze bij een kapotte raamheffer van 75€ ook meteen de motor a 120€ vervangen terwijl het heel duidelijk is als alleen de raamheffer kapot is. Je hoort namelijk de motor dan nog draaien en vaak zie je ook dat het ijzerdraadje slap hangt of geknapt is.
Dat snap ik, maar wat meespeelt is waarom dat ijzerdraadje geknapt is. Ik weet niet of het klopt, maar als BMW een techdoc heeft uitgegeven waarin staat dat dat ijzerdraadje op den duur knapt door een defect in het hefmechaniek, dan is het logisch die 2 samen te vervangen bij een defect, ook al lijkt het hefmechaniek nog in orde.
Wat denk je dat imago-technisch meer schade aanbrengt voor BMW? Dat jij misschien €75 teveel moet betalen voor preventief vervangen van iets, of dat je met een maandje weer bij de garage staat met hetzelfde defect? Ik zou het eerlijk gezegd wel weten als ik die keuze moest maken voor een bedrijf dat zoveel nadruk legt op kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
116d update!

Donderdag om 13u wordt hij gechipped :Y :Y :Y
Ik heb wat curves gezien van een gechipte 116d en die zien er toch heel mooi uit.
+- 180pk en 400NM (heel breed uitgesmeerd) zou geen probleem mogen zijn.

Filmpjes volgen :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik blijf het stom vinden dat een 2 liter 4 cilinder net zo veel PK heeft na een chipbeurt als mijn 2.4 5 cilinder diesel met 6 kleppen minder na een chipbeurt :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik geloof dat de 116 toch een andere turbo heeft als de 118 en 120, zeker bij de F serie. En de 116 verschillen van 118 en 120 (de laatste 2 zijn hetzelfde) bij de E series.

Dus zie dat je je turbo niet opblaast.

[ Voor 10% gewijzigd door Snake op 06-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:24
deepbass909 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:10:
[...]
De reden dat een Inspectie II standaard kostbaar is, is omdat alle vloeistoffen, filters en bougies vervangen worden, airco afgevuld en indien nodig er reparaties uitgevoerd worden. Een normale garage zou die ook moeten doen en zit de kostenbesparing hooguit in het werkplaatstarief en onderdelenprijs. De BMW-dealer voert echt niet onnodige reparaties uit.
Alle vloeistoffen is redelijk overdreven! Motorolie moet natuurlijk wel, maar bak, diff en koelsysteem zijn in princiepe onderhoudsvrij.
Remolie staat 2 jaar voor, en bougies 160.000km, ook lang niet elke inspection 2 dus.
Eigenlijk moet er bij een "grote" beurt voor een E46 alleen het luchtfilter extra vervangen worden t.o.v. een kleine beurt.

hier een officieele checklist.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Snake schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:31:
Ik geloof dat de 116 toch een andere turbo heeft als de 118 en 120, zeker bij de F serie. En de 116 verschillen van 118 en 120 (de laatste 2 zijn hetzelfde) bij de E series.

Dus zie dat je je turbo niet opblaast.
116d en 118d hebben indentiek zelfde inspuitsysteem en turbo. Enkel is de 116d beperkt op het aantal bar...
116d heeft ook geen balansas en is daardoor wat rauwer.
Verder identiek. Alle getunede 116d halen exact dezelfde pk's als een getunede 118d.

120d heeft ander inspuitsysteem en andere turbo. Basisblokken, kleppen ed zijn hetzelfde voor alle 2 liter 4 cilinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Rostvertol-Mil schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:56:
[...]

Alle vloeistoffen is redelijk overdreven! Motorolie moet natuurlijk wel, maar bak, diff en koelsysteem zijn in princiepe onderhoudsvrij.
Remolie staat 2 jaar voor, en bougies 160.000km, ook lang niet elke inspection 2 dus.
Eigenlijk moet er bij een "grote" beurt voor een E46 alleen het luchtfilter extra vervangen worden t.o.v. een kleine beurt.

hier een officieele checklist.
En anders lees je mijn link ook even niet... Daar staan onderaan de service intervallen genoemd.

Inspection 2 komt pas na 65.000 km (t/m 1998) of 100.000 km (vanaf 1998). Bak, diff en koelvloeistof mogen dan echt wel vervangen worden, al was het maar omdat die gewoon verouderen. Ze zijn niet onderhoudsvrij, maar onderhoudsarm, big difference.
Bij beide Inspections wordt trouwens het luchtfilter vervangen, maar bij Inspection 2 ook het interieurfilter, brandstoffilter, bougies (zitten niet in Inspection 1), etc.

Maar goed, ik gaf als reactie op Morpheusk's vraag de opmerking dat er mogelijk een kostbare beurt aan zit te komen, en natuurlijk valt iedereen daar weer over, ipv een reactie te geven op Morpheusk z'n terechte vraag...

Ik snap dat er users zijn die hier vertrokken zijn... :N Het lijkt haast wel een sport geworden om alles in twijfel te trekken tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Psst "apsiranten"? ;)

Maar ik sla over, heel vroeger wel eens bij een aantal bmw meetings geweest, maar is niets voor mij.

Het lijkt me nog wel eens mooi om zo'n "rally" te rijden met een groep. En dan het liefst door half europa ofzo.
deepbass909 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:12:
[...]

Ik snap dat er users zijn die hier vertrokken zijn... :N Het lijkt haast wel een sport geworden om alles in twijfel te trekken tegenwoordig...
Echt niet!! ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Flagg op 06-03-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

iemand interesse in mn 330i? :)
http://www.driving-fun.co...d-330i-2000-220000km.aspx
Staat al sinds januari stil wegens leaseauto
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-T3ZGQOPN-D.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Bever! op 06-03-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
E46 blijft mooi, ben er naar een op zoek Bever! , maar niet rond de 8k ;) succes met de verkoop ervan!

//edit

En geen 328i, maar eerder een 320 of dood normale 318i :+

[ Voor 25% gewijzigd door thijszor op 06-03-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

verbruik scheelt niet veel tussen de 6 cylinders hoor, en m54 zijn sowieso zuiniger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Dan wat? Mijn 330i doet 1:10 :')

@ Bever, nette 330i :)

[ Voor 36% gewijzigd door _eXistenZ_ op 06-03-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Flagg schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:17:
Psst "apsiranten"? ;)

Maar ik sla over, heel vroeger wel eens bij een aantal bmw meetings geweest, maar is niets voor mij.

Het lijkt me nog wel eens mooi om zo'n "rally" te rijden met een groep. En dan het liefst door half europa ofzo.
Is niet mijn poster, ik spam hem slechts O-)

Ik zal eens kijken of ik bij de organisator een voorzichtige hint kan laten vallen ;)

Een rally lijkt me ook gaaf, maar dan wel een echte rally, dus gespreid starten. En ik snap je probleem denk ik wel met meetings. Er komt toch een iets ander slag volk over het algemeen dan hier op tweakers zit.
Maar ik vind het altijd wel leuk om eens een babbeltje te kunnen maken met de lui die ik van diverse fora ken. Op BMWfan zijn er inmiddels bijv. 26 cabrio-rijders, waarvan 4 (waaronder ik) heel actief posten en op elkaars berichten reageren. We rijden ook alle 4 een E36, maar de ene is extreem getuned (not my cup of tea), er zit een M3 cabrio bij en stock (mijn) en een tussenweggetje. Aangezien we door heel Nederland wonen, zijn meetings de enige plekken waar de kans is elkaar nou eens echt te spreken.

Die toertocht is gewoon humor. 50 BMW's in een lint roept leuke reacties op (bij de eerste 10 verveeld, dan verrast (damn, dat zijn er toch wel veel), dan d:)b ). Die dag moet je ook niet de pech hebben achter ons te komen, want op veel plekken wordt de vmax ook niet meer gehaald _O-
Toen ik 3 jaar terug de eerste keer mee reed, was het gewoon lekker toeren door mooie plekjes in Zeeland.
_eXistenZ_ schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:09:
Dan wat? Mijn 330i doet 1:10 :')

@ Bever, nette 330i :)
Mijn 323i doet dat ook (nou ja, 1:10,50 , bij deze verbruiken moet je wel precies zijn :p) Volgens mij zaten alle 6-cilinders wel zo'n beetje rond dat verbruik en is het pas sinds het Efficiënt Dynamics programma dat het verbruikt is gaan dalen.
Daarom is het ook zonde om een 6 cilinder 320i te kiezen als je de keuze hebt met een grotere motor. Verbruik is nagenoeg gelijk, maar de lol is vele malen hoger 8)

Pagina: 1 ... 6 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.