Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.848 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
AtleX schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:44:
Nog geen maand oud en geen stoeprand/schraapschade aan die kant? Gewoon lekker onder garantie laten vervangen. :)
Nou, niet zo goed op de foto te zien, maar de velg is licht beschadigt daar, stoeprand geraakt is zeker een optie, of ik hem heb geraakt of mijn vrouw laat ik in het midden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Best grappig zo'n BMW scanner :P

*beep bij op slot doen
knipperlichten bij openen (en op slot)
deuren op slot bij wegrijden

*O*

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:30
Biker-mouse schreef op maandag 31 december 2012 @ 16:40:
[...]

Ik heb zelf 3 jaar in een 118d gereden (136pk). Binnen 9 seconden naar de 100 noem ik niet bepaald onderpresteerd. Met een chipje heb je 175pk en houdt je een golfje GTI met 200pk bij.

De 120d heeft dezelfde motor, echter met een grotere turbo. Dus kwa geluidsniveau zal dit hetzelfde zijn.
Ik rij nu al 1,5j met 116d + Chip.
185pk en 420NM is niet bepaald weinig, maar een GTI kan ik niet bijhouden hoor :-)
Reden?
116d en 118d versnellingen zijn veeeel te lang en dat is niet goed voor 0-100 tijden.
Hernemen is dan wel weer leuk. Ik kan echt goed tussen 1200 en 2000rpm met het verkeer meekomen.

Mijn opinie?

Neem een 120d van de eerste generatie zo goed mogelijk uitgerust met zo weinig mogelijk km.
Reden?

Hydraulisch stuur (veel meer gevoel, echte BMW...)
Motor van toen maakt veel leuker (kan dat?) geluid dan die van na de FL.
Verbruik is allemaal hetzelfde. Ik doe 1 op 16 en dat doet een 120 ook makkelijk.

Tip:
Swirl flaps eruit, alles eens goed onderhoud geven (ALLE filters (check realoem) + goede olie)
Chipje mag (200pk en 450NM + korte versnellingsbak is echt zeer snel)
Run flats vervangen (standaard veel te hard en irritant zelf)

En als je perse FL wil neem dan ook 120d; 116 en 118 zijn heel leuk (ik amuseer me elke dag met mijn dieselkart), maar een 120d is op elk vlak net ietsje beter.
Vooral de verhoudingen van de versnellingsbak zijn een verademing.

Nog vragen? Shoot 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
1 op 16 met een 116d? Lol, rij met mijn gechipte 320d 1 op 18. Zware voet zeker :P.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:23
Even polsen: een lease-bak chiptunen, goed idee of niet? Wat zijn de gevolgen verzekeringsgewijs of als je bv. een ongeval hebt? Betreft een 116d F20 met een 2 liter blok maar gedownsized tot 1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 07:38

Bever!

3

Je mag niet zomaar dingen wijzigen aan een auto die niet van jou is, Verzekering heeft er niet zoveel mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Bever! schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:55:
Je mag niet zomaar dingen wijzigen aan een auto die niet van jou is, Verzekering heeft er niet zoveel mee te maken
je moet het ze ook niet vertellen. zit er ook over na te denken maar ben bang dat er wat stuk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM heeft z'n Audi laten Chiptunen via de dealer en die biedt er dan ook garantie voor. Geen idee of zo'n constructie ook bij BMW kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
MrFl0ppY schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:05:
1 op 16 met een 116d? Lol, rij met mijn gechipte 320d 1 op 18. Zware voet zeker :P.
Kleine afstanden en altijd wat gehaasd door het werk...

Het is idd zo dat als ik eens wat km kan doen het verbruik goed daalt.
Ritje van 100km x2 is dan easy 1 op 20 (140kmh).

En toch vrij zware voet idd, maar altijd als alles goed warm is...

116d, 118d en 120d blijven allemaal 2liters. Verbruik scheelt bijna niets ongeacht de pks.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

brilsmurfffje schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:16:
PWM heeft z'n Audi laten Chiptunen via de dealer en die biedt er dan ook garantie voor. Geen idee of zo'n constructie ook bij BMW kan
Hangt sterk van de leasemaatschappij af. Als enkel de dealer garantie geeft weigeren een aantal leasemaatschappijen alsnog. Gaat de dealer failliet zitten zij met een probleem die ze nergens kunnen verhalen. Ze willen dan echt dat de importeur garantie geeft.
En dat is dan ook het probleem, wat als de turbo stuk gaat, er is gechiptuned en de dealer en importeur geven daarom geen garantie? Kan je zo een rekening van een paar duizend euro krijgen die je even mag aftikken. Natuurlijk is de kans zeer klein maar het is wel een typische situatie met kleine kans en potentieel zeer hoge kosten.

Trouwens er zijn ook dealers die het wel goedkeuren maar wel verlangen dat je duurdere brandstof tankt, dat wil een leasemaatschappij ook niet en staat het dan ook niet toe.

Daarom zou ik het enkel met goedkeuring van de leasemaatschappij aanraden, die er vaak ook een vergoeding voor willen omdat verbruik meestal ook omhoog gaat aangezien mensen niet chiptunen omdat hij dan zuiniger rijd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 02-01-2013 18:01 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-06 00:51
paQ schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:16:
Best grappig zo'n BMW scanner :P

*beep bij op slot doen
knipperlichten bij openen (en op slot)
deuren op slot bij wegrijden

*O*
Met welk programma heb je dat gedaan?

Ik heb ook zo'n scanner, maar kom niet verder dan uitlezen van de foutcodes :(

Wil ook een piep bij op slot doen, deuren op slot bij wegrijden en angel eyes altijd ingeschakeld.

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
Aries.Mu schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:55:
[...]

Ik rij nu al 1,5j met 116d + Chip.
185pk en 420NM is niet bepaald weinig, maar een GTI kan ik niet bijhouden hoor :-)
Reden?
116d en 118d versnellingen zijn veeeel te lang en dat is niet goed voor 0-100 tijden.
Hernemen is dan wel weer leuk. Ik kan echt goed tussen 1200 en 2000rpm met het verkeer meekomen.

Nog vragen? Shoot 8)
Minder hoeven schakelen scheelt ook een hoop tijd hoor ;)

0-100 km/u tijd van GTI is 7,5 seconden, dat haal je met 180pk bmw ook wel hoor.
Ik reed met mijn gechipte 118d ook 1:16 gemiddeld. En dan reed ik dagelijks 160 km snelweg.
Wel een zware voet en zoveel mogelijk driften.
HyperBart schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:29:
Even polsen: een lease-bak chiptunen, goed idee of niet? Wat zijn de gevolgen verzekeringsgewijs of als je bv. een ongeval hebt? Betreft een 116d F20 met een 2 liter blok maar gedownsized tot 1600.
Men moet maar eerst bewijzen dat je hem gechipt hebt.
Bij mijn gechipte 118d lease auto is bij 105.000 km de motor vervangen. Tandwiel op krukas versleten. Men vond de auto te nieuw om de motor uit elkaar te halen en te repareren. Dit onder garantie. Nooit iets van de leasemaatschappij of iets gehoord.

Als je chiptuning opgeeft en/of via dealer regelt, mag je sowieso 70 euro of meer per maand betalen ivm toenemende brandstof verbruik, extra slijtage aan remmen en banden enzovoorts.

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Biker-mouse schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:30:
[...]

Met welk programma heb je dat gedaan?

Ik heb ook zo'n scanner, maar kom niet verder dan uitlezen van de foutcodes :(

Wil ook een piep bij op slot doen, deuren op slot bij wegrijden en angel eyes altijd ingeschakeld.
oh da's een goeie ja :P ook nog even instellen :+

ebay BMW scanner V1.4 ;)
26 27 USD in huis :D

http://www.ebay.com/itm/1...ADME:L:OC:NL:3160&vxp=mtr

edit:
als je de scanner al hebt, download dan de software en soldeer pin 8 en 9 aan elkaar oid. even naar googlen. Het schijnt dat je dan ook code weer kan wegschrijven en je bij de ZKE settings kunt. (het scherm met de goodies)

best bizar dat ik gewoon ook de km stand eenvoudig kan wijzigen eigenlijk -O-

[ Voor 32% gewijzigd door paQ op 03-01-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Oh dat ziet er wel heel makkelijk uit moet ik zeggen. Ben veel duurdere en moeilijkere varianten tegengekomen. Is het ook mogelijk om hiermee zaken te activeren na retrofit? Zaken bluetooth of een cd wisselaar?

Ik zie overigens wel dat ik de 2.0.1 versie nodig heb voor de E90. Die is dan meteen weer $100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Van welk jaar is jouw 320D?
Ik rij best netjes en ik krijg die van mij (2003) echt niet boven de 1 op 17....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Atlas schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:01:
[...]

Van welk jaar is jouw 320D?
Ik rij best netjes en ik krijg die van mij (2003) echt niet boven de 1 op 17....
2005, model E90. Mijn vriendin rijdt heel netjes ;) . Bovendien is het echt 90% snelweg in de spits. Dus vaak niet harder dan 120, wel veel file rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Biker-mouse schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:40:
[...]

Ik reed met mijn gechipte 118d ook 1:16 gemiddeld. En dan reed ik dagelijks 160 km snelweg.
Wel een zware voet en zoveel mogelijk driften.
Driften of af en toe gewoon lomp op het gas en een (kleine) powerslide maken?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
AtleX schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:10:
[...]

Haha, dat doe ik wel soms. Je hebt RWD voor iets in de winter ;)
Dat kleine varieert nogal met het weer trouwens.

Rotte Bridgestone Potenzas zijn zowel in de zomer als in de winter niets waard.
RE050A RFT en LM-25 RFT.

Nog nooit zo slechte grip gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34

Wimo.

Shake and Bake!

Biker-mouse schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:40:
[...]

Minder hoeven schakelen scheelt ook een hoop tijd hoor ;)

0-100 km/u tijd van GTI is 7,5 seconden, dat haal je met 180pk bmw ook wel hoor.
Met een diesel 118d ~180pk moet je toch goed je best doen voor dit soort cijfers...

[ Voor 19% gewijzigd door Wimo. op 03-01-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Aries.Mu schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:00:
[...]

RE050A RFT en LM-25 RFT.

Vooral de LM-25 als het nat is. Weet nu niet of het aan RFT ligt of gewoon aan het merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

MrFl0ppY schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:00:
Oh dat ziet er wel heel makkelijk uit moet ik zeggen. Ben veel duurdere en moeilijkere varianten tegengekomen. Is het ook mogelijk om hiermee zaken te activeren na retrofit? Zaken bluetooth of een cd wisselaar?

Ik zie overigens wel dat ik de 2.0.1 versie nodig heb voor de E90. Die is dan meteen weer $100...
volgens mij wel

Ik krijg vandaag mijn bluetooth retrofit kit binnen, maar volgens mij hoef ik daarvoor niets verder in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
matty___ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:30:
[...]

Vooral de LM-25 als het nat is. Weet nu niet of het aan RFT ligt of gewoon aan het merk
Ligt niet aan het merk. Potenza's zijn meer sportbanden en minder geschikt voor regen idd. Ik rij zelf op Turanza's en die banden geven (terecht) veel vertrouwen in de regen. Turanza is meer een touringband dan een sportband (alhoewel je er ook erg stevig mee kan sturen).

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 03-01-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ff een vraagje: mijn E61 heeft luchtvering en sinds een week of 2 hoor ik de compressor voor de vering duidelijk (rechtsachter), soms even kort tijdens rijden, maar ook soms nog even doorlopen nadat de auto uit staat. De 1e 4 weken heb ik dit totaal niet gehoord (of gemerkt).

Is het normaal dat deze duidelijk te horen is? Het blijft natuurlijk een compressor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:31

Tacoos

i am i

Vanmorgen een klassieke winter-faal (naja, winter...?): de accu leeg...
Stiekum wist ik wel dat de accu niet meer zo best is, maar toch uitstellen he :X
Normaal rij ik elke dag wel, maar nu stond ie al 6 dagen stil en dat was toch teveel, hahahha.

Iemand nog tips voor een goede accu voor een e46 328i of maakt dat allemaal niet zoveel uit?
Ik hoef niet de allerbeste en zeker geen gel, auto is ook al 14jr + 270k km.....

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
matty___ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:30:
[...]

No kidding: op de Nurburgring met Fulda Sportcontrol gereden... 1000keer beter.
En het was zeiknat. Blijkbaar zijn dat "oude" Goodyear Assymetrics... dat zegt genoeg.

Mijn ouders hebben Turanza 300 op hun 320d E46; die zijn veel beter.

Ook de RE050A zijn een ramp. Droog weer niet warm te krijgen (dus geen grip), nat weer aquaplanning.

En RFT's op een 1 in 17" zijn beenhard. Ik irriteer me constant bij putten enzo.
Op non RFT's zo zacht als boter. Maar de leasemaatschappij wil er niets aan doen. Achterste zomer- en winterbanden zijn al meer dan halfweg versleten, maar ze zullen 100% zeker gewoon weer dezelfde banden erop monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 08:20
Aries.Mu schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:22:
[...]

No kidding: op de Nurburgring met Fulda Sportcontrol gereden... 1000keer beter.
En het was zeiknat. Blijkbaar zijn dat "oude" Goodyear Assymetrics... dat zegt genoeg.

Mijn ouders hebben Turanza 300 op hun 320d E46; die zijn veel beter.

Ook de RE050A zijn een ramp. Droog weer niet warm te krijgen (dus geen grip), nat weer aquaplanning.

En RFT's op een 1 in 17" zijn beenhard. Ik irriteer me constant bij putten enzo.
Op non RFT's zo zacht als boter. Maar de leasemaatschappij wil er niets aan doen. Achterste zomer- en winterbanden zijn al meer dan halfweg versleten, maar ze zullen 100% zeker gewoon weer dezelfde banden erop monteren.
Rij je in een E87/82? Ik heb zelf 18" RFT met M-vering voor mijn 130i LCI en moet zeggen dat ik het prima te doen vind. Goed, het is geen vliegend tapijt, maar daar heb ik ook niet voor gekozen.

Had hiervoor een Mini Cooper S met 17" RFT en dat was echt schofterig hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

paQ schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:56:
[...]

ebay BMW scanner V1.4 ;)

edit:
als je de scanner al hebt, download dan de software en soldeer pin 8 en 9 aan elkaar oid. even naar googlen. Het schijnt dat je dan ook code weer kan wegschrijven en je bij de ZKE settings kunt. (het scherm met de goodies)

Ik heb dezelfde adapter via DealExtreme en daar zaten pin 8 en 9 al met elkaar verbonden.

Goed om te horen dat het bij een wat nieuwer model wel goed werkt. Ik kan zelf namelijk alleen uitlezen (E36 met OBD-2 uitbreiding vanwege US-spec).
Maar ik kan bijv. wel de startprocedure wijzigen (of ik de koppeling wel of niet moet intrappen, of de startonderbreker actief is, etc).

Overigens verander je maar één van de 2 of 3 standen in de auto via BMW-scanner, namelijk alleen die van de ZKE, niet de tellerbak of lichtmodule (waar hij ook in opgeslagen wordt). Je kan hem aanpassen omdat hij in de bij een nieuwe of andere ECU aangepast moet worden. Maar de tellerstand terugdraaien kan je er niet mee. Pas je hem aan naar een andere stand dan je tellerbak, gaat de "temper dot" branden zodra je de tellerresetknop ingedrukt houdt bij het op contact draaien, of bij een koude start.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
The_MAN schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:46:
Ff een vraagje: mijn E61 heeft luchtvering en sinds een week of 2 hoor ik de compressor voor de vering duidelijk (rechtsachter), soms even kort tijdens rijden, maar ook soms nog even doorlopen nadat de auto uit staat. De 1e 4 weken heb ik dit totaal niet gehoord (of gemerkt).

Is het normaal dat deze duidelijk te horen is? Het blijft natuurlijk een compressor...
Dat laatste (compressor is nog te horen als je uit de auto stapt) had de mijne ook, volgens mij hoort het zo. De F11 doet het ook maar dan iets minder luid.

Overigens begin ik langzamerhand de elektrische stuurbekrachtiging op de F11 ietwat irritant te vinden. Ik mis gevoel - zelfs mijn vrouw vond hem vaag en dat zegt best wel veel. In de sportstand is het beter maar die moet je elke keer handmatig inschakelen. Op wat hogere snelheid merk je er niet zo veel van en stuurt hij scherp genoeg, maar hij laat zich lang niet zo probleemloos plaatsen als zijn voorganger. Bij wat lagere snelheden (< 50 km/uur) merk ik af en toe dat de auto toch net niet helemaal instuurt zoals je verwacht, waardoor je alsnog een kleine correctie moet doen.

Nu is het met bijna 1900 kilo toch niet echt een bak om lekker een potje dynamisch te sturen, maar op dit moment vind ik m'n Audi A5 (nog een week in de lease) beter sturen en dat is toch best wel een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:01
Ik vind alle auto's met elektrische stuurbekrachting pover sturen. Zelfs een nieuwe 1-serie is een vage duf en saai sturende auto in vergelijking met een vlotte gezinswagen van een paar jaar oud. Wen er maar aan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:19:
[...]

Dat laatste (compressor is nog te horen als je uit de auto stapt) had de mijne ook, volgens mij hoort het zo. De F11 doet het ook maar dan iets minder luid.

Overigens begin ik langzamerhand de elektrische stuurbekrachtiging op de F11 ietwat irritant te vinden. Ik mis gevoel - zelfs mijn vrouw vond hem vaag en dat zegt best wel veel. In de sportstand is het beter maar die moet je elke keer handmatig inschakelen. Op wat hogere snelheid merk je er niet zo veel van en stuurt hij scherp genoeg, maar hij laat zich lang niet zo probleemloos plaatsen als zijn voorganger. Bij wat lagere snelheden (< 50 km/uur) merk ik af en toe dat de auto toch net niet helemaal instuurt zoals je verwacht, waardoor je alsnog een kleine correctie moet doen.

Nu is het met bijna 1900 kilo toch niet echt een bak om lekker een potje dynamisch te sturen, maar op dit moment vind ik m'n Audi A5 (nog een week in de lease) beter sturen en dat is toch best wel een tegenvaller.
Misschien kan de dealer hem zo programmeren dat de stuurmodus standaard op sportstand staat? Zou het zeker navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
paQ schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:56:
[...]

ebay BMW scanner V1.4 ;)

edit:

Ik heb een iets ander model, zo'n blauw kleurige. Maar daar zou het ook mee moeten kunnen.
Ga morgen maar weer eens proberen.

Welk model heb jij? e90 toevallig?
AtleX schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:10:
[...]

Ik bedoel idd powerslides. Driften is helaas niet aan mij besteed... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Aries.Mu schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:00:
[...]

RE050A RFT en LM-25 RFT.

Toch mooi om te weten. Heb net 2 nieuwe RE050A's op mijn z4 35is laten zetten.... heb me er nooit in verdiept. Had ik 't geweten... ik gebruik 'm toch alleen met mooi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Raar dat de RE050 (zonder A) dan wel zo goed presteren.....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Atlas schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:56:
Raar dat de RE050 (zonder A) dan wel zo goed presteren.....
Idd, geef mij toch maar Pirelli's P Zero, Michelin PS3 of als perfecte allrounder de Goodyear Assymetric 2.

Ik snap niet dat BMW zijn auto's levert met zo een slechte band!

En voor de winter/sneeuw? Cheap-ass Kumhos doen het perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Daniel schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:19:
[...]

....
Goed om dat bevestigt te hebben! Ik had inmiddels al wat meer gezocht en blijkt inderdaad wel normaal te zijn, de compressor blijkt ook vooral aan te slaan als er gewicht in/uit is gegaan (logisch) en dat is de afgelopen weken vaker gebeurd, zou verklaren waarom hij vaker aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Aries.Mu schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:32:
[...]

Idd, geef mij toch maar Pirelli's P Zero, Michelin PS3 of als perfecte allrounder de Goodyear Assymetric 2.

Ik snap niet dat BMW zijn auto's levert met zo een slechte band!

En voor de winter/sneeuw? Cheap-ass Kumhos doen het perfect ;)
Lekker driften dus. :+

Maar de Pirelli's zijn zeer fijne banden, slijten alleen ontiegelijk hard, Michelin heeft een nadeel: de prijs... Maar Bridgestones (non runflats) zijn al hard maar wel erg goed, ook de A versie, maar runflats zijn dus wat minder hoor ik al hier?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:06:
[...]
Dit overigens op de 2012-kaarten, kun jij eens checken of hij er bij de 2013 wel op staat?
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CASKNBYO.jpg

Staat.... op de kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 13:16

BrZ

Joopieboy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:29:
[...]

Lekker driften dus. :+

Maar de Pirelli's zijn zeer fijne banden, slijten alleen ontiegelijk hard, Michelin heeft een nadeel: de prijs... Maar Bridgestones (non runflats) zijn al hard maar wel erg goed, ook de A versie, maar runflats zijn dus wat minder hoor ik al hier?
Ik had RE050A runflats achter, vond het prima banden eigenlijk. Maar misschien dat de maat ook erg uitmaakt?

Komen nieuwe banden op als ik weer naar zomerbanden ga, nog even kijken wat ik er onder ga leggen (geen runflats, vind ik onzin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zou niet veel moeten uitmaken eigenlijk. En runflat is vooral veel stugger, je krijgt een hoop comfort ervoor terug als je gewone banden neemt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
BrZ schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:25:
[...]

Ik had RE050A runflats achter, vond het prima banden eigenlijk. Maar misschien dat de maat ook erg uitmaakt?

Komen nieuwe banden op als ik weer naar zomerbanden ga, nog even kijken wat ik er onder ga leggen (geen runflats, vind ik onzin).
Welke maat heb jij dan? Ik heb 19 inch... maar vind 't eigenlijk allemaal wel prima. Waarschijnlijk omdat ik niet beter gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
In mijn geval is het eenvoudig:

Met nat/vochtig weer volgas in elke versnelling en de DTC moet overuren doen...
Dat kan ik op zich begrijpen. 420Nm koppel en 185pk op 205/50/17 banden is zozo.
Zet er 225 op met zachter rubber en de DTC doet helemaal niets (spreek uit ervaring met 120d gechipped en PZeros)

Maar wat ik niet begrijp: een bocht die ik al jaar en dag op dezelfde snelheid neem met 5 verschillende bmw's. (1 reeks en E36, E46 en E90).

Droog met RE050A weinig tot geen problemen.
Vochtig of nat; zoekerig en onzeker weggedrag. Ik krijg er schrik van soms. Om nog maar te zwijgen over de aquaplanning bij 90+ km/h als het wat dondert.

Alle andere BMW's hadden andere banden en geen problemen...

Vroeger maakte het allemaal niets uit welke banden je had zolang ze van een A merk waren.
Nu monteren ze standaard beenharde RFT's die gevaarlijk zijn als het wat regent.
Geen wonder dat mensen dan denken dat een FWD Golfje veiliger is :-)

Edit:

http://www.tyrereviews.co...estone/Potenza-RE050A.htm
http://www.tyrereviews.co...Eagle-F1-Asymmetric-2.htm

I rest my case _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Aries.Mu op 04-01-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ja en zoom eens uit tot 2 km schaal (zodat hij overspringt naar satellietbeelden)...dan verdwijnt ie bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Is ook maar een klein baantje he :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Aries.Mu schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:59:
In mijn geval is het eenvoudig:

Met nat/vochtig weer volgas in elke versnelling en de DTC moet overuren doen...
[...]
Dit kan toch eigenlijk al niet? Ik heb nog nooit - op uitzondering van sneeuw na - de DTC getriggerd met simpel gas geven in een rechte lijn. En dan heb ik ook dik 400NM aan koppel. Die banden sporen dan echt niet.

Wel moet ik zeggen dat mijn Bridgestone Blizzak RFT winterbanden ook maar zozo presteren. Redelijk op sneeuw en droog maar onrustig op nat. Geen fijne band en erg stuiterig. Maar goed, dat waren mijn Michelin RFT zomerbanden ook. Nu rij ik dan ook op non-RFT en dat is een stuk relaxer i.c.m. een sportonderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Tacoos schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:53:
Stiekum wist ik wel dat de accu niet meer zo best is, maar toch uitstellen he :X
Normaal rij ik elke dag wel, maar nu stond ie al 6 dagen stil en dat was toch teveel, hahahha.

Iemand nog tips voor een goede accu voor een e46 328i of maakt dat allemaal niet zoveel uit?
Ik hoef niet de allerbeste en zeker geen gel, auto is ook al 14jr + 270k km.....
Zoiets http://www.winparts.nl/52...n-laden/accu/0271398/accu

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Ik denk dat mijn thermostaat kaduk is (heb 2 linkerhanden, dus het zou ook zomaar iets anders kunnen zijn) van mijn E30 320i type 2. Motor wordt niet warm, ventilator draait wel, koelvloeistof is op niveau. Op de snelweg wordt ie minder warm dan in de stad.

Wat te doen? Is zo een thermostaat zelf te vervangen? Moet ik eerst andere zaken controleren? Tips? Trucs? :D

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Bij een E30 met M20 motor is dat volgens mij wel goed te doen ja. Probeer anders via http://www.bmwfans.info op te zoeken waar dat ding zit.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
MrFl0ppY schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:21:
[...]

Dit kan toch eigenlijk al niet? Ik heb nog nooit - op uitzondering van sneeuw na - de DTC getriggerd met simpel gas geven in een rechte lijn. En dan heb ik ook dik 400NM aan koppel. Die banden sporen dan echt niet.

Wel moet ik zeggen dat mijn Bridgestone Blizzak RFT winterbanden ook maar zozo presteren. Redelijk op sneeuw en droog maar onrustig op nat. Geen fijne band en erg stuiterig. Maar goed, dat waren mijn Michelin RFT zomerbanden ook. Nu rij ik dan ook op non-RFT en dat is een stuk relaxer i.c.m. een sportonderstel.
Ik zou het moeten filmen.
Het is al een paar dagen zo goed vochtig op de baan...
Van winterbanden aanvaard ik dat ze met nat/vochtig en warm (10gr) weer wat moeilijk doen, maar dan nog.

Welke banden heb jij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 13:16

BrZ

Toink schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:44:
[...]

Welke maat heb jij dan? Ik heb 19 inch... maar vind 't eigenlijk allemaal wel prima. Waarschijnlijk omdat ik niet beter gewend ben.
17 inch, maar wel 255 breed (255/40R17). Moet zeggen dat ik met nat weer in de bochten altijd wel veel rustiger doe, ben gewend om met een Amerikaan te rijden die met nat weer echt niet recht te houden was :+

Maar gewoon volgas rechtdoor kon ook met nat weer zonder dat DTC inschakelde (met 218pk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik had onder de Compact Dunlop SP2000 banden (16", 225 breed), banden die BMW standaard om de 16" velgen legde in de jaren 90. Dat waren ook rampen in de regen... Waarschijnlijk was de combinatie van laag gewicht (1150kg) en erg breed de belangrijkste reden dat het niet bepaald lekker reed. Aan de andere kant, de Michelin Premacy HP's van 225 breed gaven wel bakken met grip.

Nu, met 170pk/245nm en 185 breed winterrubber of 195 breed zomerrubber (15" velgen), heb ik helemaal geen grip problemen, zelfs niet in bochten, terwijl het eigenlijk best smal is voor het vermogen en gewicht (1450kg leeg).
Voor de zomer wil ik ook eigenlijk 16" velgen met 205 of 225 brede banden.
Tacoos schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:53:

Ik heb voor m'n Compact ooit een Varta of Bosch (weet het niet zeker meer) silver-line accu gekocht. Niet de goedkoopste, maar wel betrouwbaar. Uiteindelijk gaat het wat mij betreft om zekerheid. Mijn Compact heeft na vervangen me nooit laten staan en sloeg zelfs bij het koudste weer direct aan.

Maar zo'n kostbare als ik nu in mijn cabrio heb liggen, zou ik ook weer niet nemen als ik jou was ;) Er ligt nu namelijk een origineel BMW accu in speciaal voor cabrio's (waarschijnlijk gel, gezien het relatief lage ampèrage voor z'n omvang). Volgens BMW-specs hoort er namelijk een speciale accu in de cabrio, die beter bestand is tegen trillingen.

Sinds vandaag zitten de deurpanelen eindelijk weer goed vast, en nu met Harman/Kardon speakers erin :D Komend voorjaar nog even extra draden trekken voor een extra schakelaar die bij de versterker hoort, en mijn auto heeft de volledige Harman/Kardon optie :D En het klinkt leuk. En gezien het extra vermogen van de Harman/Kardon optie, zal het met de kap open zeker ook beter klinken 8)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Toink schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:42:
[...]

Toch mooi om te weten. Heb net 2 nieuwe RE050A's op mijn z4 35is laten zetten.... heb me er nooit in verdiept. Had ik 't geweten... ik gebruik 'm toch alleen met mooi weer.
Er is imho niks mis met die banden, sterker nog, een goede keus! Ik heb vóór 225/40R18 Bridgestone Potenza R050A en achter 255/35R18 Bridgestone Potenza S001, inmiddels 10k met deze set en niets dan lof _/-\o_ Tuurlijk slijten ze vast iets harder (verwacht geen 60k te kunnen doen op die dingen, eerder 20-30, hoewel de mijne nog lang niet op zijn), immers moet het rubber zachter zijn vanwege het feit dat het sportbanden zijn die grippy moeten zijn, anders kon je ook van die keiharde EnergySavers nemen die nooit afslijten, maar dat is een (bewust gekozen) eigenschap. Neem aan dat je dat dus ook niet zo'n probleem vindt ;)

Ik achter had ik eerst hokkiewokkie Clear HP166 liggen toen ik m'n auto uit Duitsland haalde, en ben een paar keer zonder dollen van een oprit gegleden zonder gas bij te geven, en Rostverdol-Mil is zowat van een rotonde afgegleden met de kont. Nadat ik rondom goed rubber heb laten leggen is mij dit nooit meer gebeurd en moet ik de auto echt pushen om te gaan glijden, zoals met 80 door een ruime bocht heen zodattie over 4 wielen glijdt bijv. Ook in de regen is het een erg goede band. In de sneeuw merk ik uiteraard dat mijn winterbanden een pak meer grip hebben dan de zomerbanden, vermoedelijk ook vanwege de smallere winterbanden die meer in de sneeuw snijden i.p.v. er overheen te rollen. 195 vs 255 enzo 8)7

Al met al zijn die banden (zowel de R050A als de S001) echt top en raad ik ze iedereen aan!

[ Voor 16% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-01-2013 01:41 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Op een E46 goed te doen dus...

Op een 1 reeks en in RFT niks waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:55
Opmerkelijk dat hetzelfde type band op de een E46 super presteert en op een E87 in RFT niks waard is.
Zijn die dure RFT's dan echt zo'n rommel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 19:23
Zo, volgens de eerste de beste chiptuner is mijn F20 zo maar even van 115 naar 185pk tune-able en van 260Nm naar 380...

Ziet een dealer dat eigenlijk onmiddellijk dat je wagen gechiptuned is? Ik hoorde ooit iemand zeggen dat als er iets aan de wagen geherprogrammeerd is dat de sleutel dit dan opslaat en de dealer dit bijzonder snel ziet op terminal als de wagen voor onderhoud oid binnen is gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 01:37:
[...]

Er is imho niks mis met die banden, sterker nog, een goede keus! Ik heb vóór 225/40R18 Bridgestone Potenza R050A en achter 255/35R18 Bridgestone Potenza S001, inmiddels 10k met deze set en niets dan lof _/-\o_ Tuurlijk slijten ze vast iets harder (verwacht geen 60k te kunnen doen op die dingen, eerder 20-30, hoewel de mijne nog lang niet op zijn), immers moet het rubber zachter zijn vanwege het feit dat het sportbanden zijn die grippy moeten zijn, anders kon je ook van die keiharde EnergySavers nemen die nooit afslijten, maar dat is een (bewust gekozen) eigenschap. Neem aan dat je dat dus ook niet zo'n probleem vindt ;)

Ik achter had ik eerst hokkiewokkie Clear HP166 liggen toen ik m'n auto uit Duitsland haalde, en ben een paar keer zonder dollen van een oprit gegleden zonder gas bij te geven, en Rostverdol-Mil is zowat van een rotonde afgegleden met de kont. Nadat ik rondom goed rubber heb laten leggen is mij dit nooit meer gebeurd en moet ik de auto echt pushen om te gaan glijden, zoals met 80 door een ruime bocht heen zodattie over 4 wielen glijdt bijv. Ook in de regen is het een erg goede band. In de sneeuw merk ik uiteraard dat mijn winterbanden een pak meer grip hebben dan de zomerbanden, vermoedelijk ook vanwege de smallere winterbanden die meer in de sneeuw snijden i.p.v. er overheen te rollen. 195 vs 255 enzo 8)7

Al met al zijn die banden (zowel de R050A als de S001) echt top en raad ik ze iedereen aan!
Daarom zaten ze er juist onder, kun je gemakkelijk driften! :+

Maar zonder geinen fatsoenlijke banden scheelt veel ja. Is alleen die S001 niet de opvolger van de Potenza ER300 tourbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Aries.Mu schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:41:
[...]

Ik zou het moeten filmen.
Het is al een paar dagen zo goed vochtig op de baan...
Van winterbanden aanvaard ik dat ze met nat/vochtig en warm (10gr) weer wat moeilijk doen, maar dan nog.

Welke banden heb jij nu?
Mijn zomerbanden zijn de Michelin Primacy HP banden. Non RFT dus en dat bevalt erg goed op 17". Wel moet ik zeggen dat ik het sportonderstel heb van voor de facelift. Die staat er nogal om bekend dat het erg hard is. Dus RFT banden voel ik heel goed. Maar de Michelin zijn goede banden, gaan lekker lang mee en presteren goed op droog en nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:45:
[...]

Daarom zaten ze er juist onder, kun je gemakkelijk driften! :+

Maar zonder geinen fatsoenlijke banden scheelt veel ja. Is alleen die S001 niet de opvolger van de Potenza ER300 tourbanden?
Potenza ER300 bestaat niet. Turanza ER300 wel. Turanza ER300 is opgevolgd door de Turanza T001. Potenza S001 is van een totaal ander niveau (sportband).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Och vergis ik mij daarin. :) Zat net idd al te kijken maar ze hebben alle namen weer omgegooid haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

HyperBart schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:44:
Zo, volgens de eerste de beste chiptuner is mijn F20 zo maar even van 115 naar 185pk tune-able en van 260Nm naar 380...

Ziet een dealer dat eigenlijk onmiddellijk dat je wagen gechiptuned is? Ik hoorde ooit iemand zeggen dat als er iets aan de wagen geherprogrammeerd is dat de sleutel dit dan opslaat en de dealer dit bijzonder snel ziet op terminal als de wagen voor onderhoud oid binnen is gedaan...
Alle storingen en afwijkingen worden tegenwoordig opgeslagen in de sleutel, dus het zou best kunnen dat ze bij het uitlezen van de sleutel het direct kunnen zien.

Maar van 115 naar 185 lijkt me sterk, met alleen chiptunen haal je misschien 10 tot 15% extra, voor meer zijn er over het algemeen ook mechanische aanpassingen nodig (turbo, injectoren, etc)
MrFl0ppY schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:00:
[...]

Mijn zomerbanden zijn de Michelin Primacy HP banden. Non RFT dus en dat bevalt erg goed op 17". Wel moet ik zeggen dat ik het sportonderstel heb van voor de facelift. Die staat er nogal om bekend dat het erg hard is. Dus RFT banden voel ik heel goed. Maar de Michelin zijn goede banden, gaan lekker lang mee en presteren goed op droog en nat.
Het is dat die Michelin's zo duur zijn... (voor m'n Compact was ik toen voor 2 ruim €300 kwijt :X ) maar het zijn inderdaad wel erg prettige banden.

Maar mijn huidige Fulda Carat Progresso's vallen mij ook niet tegen. Hooguit dat ze wel iets minder rolgeluid zouden mogen geven. Maar grip heb ik er meer dan genoeg mee. Ik moet alleen de zomerwielen alleen voor het komende voorjaar wel even opnieuw laten balanceren. Er zat een trilling in het stuur, die nu met de winterbanden weg is, dus er zit een onbalans in de zomerwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 23-09 08:20
Chiptunen verschilt veel per type motor. Als je softwarebeperkingen op -in de basis- dezelfde motor hebt dan valt er soms een aardige winst te behalen.

Leuk voorbeeld: Mini gebruikt dezelfde 1600cc voor One en Cooper => one met 75pk kan je met software omtoveren naar 125 pk. En dat is een NA motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

deepbass909 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:51:
Ik heb voor m'n Compact ooit een Varta of Bosch (weet het niet zeker meer) silver-line accu gekocht. Niet de goedkoopste, maar wel betrouwbaar. Uiteindelijk gaat het wat mij betreft om zekerheid. Mijn Compact heeft na vervangen me nooit laten staan en sloeg zelfs bij het koudste weer direct aan.

Maar zo'n kostbare als ik nu in mijn cabrio heb liggen, zou ik ook weer niet nemen als ik jou was ;) Er ligt nu namelijk een origineel BMW accu in speciaal voor cabrio's (waarschijnlijk gel, gezien het relatief lage ampèrage voor z'n omvang). Volgens BMW-specs hoort er namelijk een speciale accu in de cabrio, die beter bestand is tegen trillingen.
Hmmm, gisteren iets vergeten vanwege onverwachte medische situatie in de familie.
Gelukkig valt dat uiteindelijk allemaal wel mee, maar nog geen nieuwe accu dus.
Overigens startte de auto vanmiddag nog prima na anderhalve dag stilstaan, dus zolang ik regelmatig rij kom ik nog wel weg, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tacoos schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:13:
[...]

Hmmm, gisteren iets vergeten vanwege onverwachte medische situatie in de familie.
Gelukkig valt dat uiteindelijk allemaal wel mee, maar nog geen nieuwe accu dus.
Overigens startte de auto vanmiddag nog prima na anderhalve dag stilstaan, dus zolang ik regelmatig rij kom ik nog wel weg, geloof ik.
Tot de temperaturen de komende maanden toch diep onder de 0 graden duiken 's nachts. Als je al weet dat hij niet goed meer is, zou ik er persoonlijk niet te lang mee wachten.

Kijk ook hoe lang je met de auto wilt doen. Wil je er sowieso niet lang meer mee rijden (zeg 1 tot 2 jaar), zou ik gewoon een goedkope halen. Ik kocht mijn accu toen met als doel nog een aantal jaar met de Compact te rijden. Hetzelfde met de accu nu in mijn cabrio. Ik hoop toch voorlopig nog wel in de cabrio te blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:49
even over die bmw scanner... ik heb er ook een maar die maakt met geen mogelijkheid verbinding met mijn auto, volgens mij hardware probleem, als er iemand in de buurt van tilburg is wil die dat een keer proberen met zijn laptop en mijn scanner?!

wat betreft accu's

volgens mij heb ik er een bosch instaan omdat die een hoger "start" vermogen oid hebben en hij was maar een tientje duurder als een yuasa (waar ook niks mis mee is)
voor het volvo beunhok heb ik destijds een accu gehaald bij cranenbroek voor 25 euro ! ding heeft t perfect gedaan dus opzich wil dat niets zeggen en voor dat geld mag je ook niet mopperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Ik was van plan deze week naar Heuts te gaan voor een Berga.
Moet 100 euro kosten, maar ampère-uur en koudstart vermogen is me nog niet duidelijk.
Nu zit er een echte BMW accu in van 70 Ah en 570 koudstart vermogen en dat is tot nog toe altijd voldoende geweest. Maar beetje meer kan vast geen kwaad.

[ Voor 19% gewijzigd door Tacoos op 06-01-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:07
Bij mijn e39 laatst de 100A Varta silverline vervangen voor dezelfde accu, adviesprijs 240 euro ongeveer.

Tot mn eigen verbazing via een (nieuwe) website voor bijna 100 euro minder kunnen bestellen, inclusief verzenden. Andere webshops zaten ook ruim boven de 200, hoe bedoel je goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Reloader schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:02:
even over die bmw scanner... ik heb er ook een maar die maakt met geen mogelijkheid verbinding met mijn auto, volgens mij hardware probleem, als er iemand in de buurt van tilburg is wil die dat een keer proberen met zijn laptop en mijn scanner?!

wat betreft accu's

volgens mij heb ik er een bosch instaan omdat die een hoger "start" vermogen oid hebben en hij was maar een tientje duurder als een yuasa (waar ook niks mis mee is)
voor het volvo beunhok heb ik destijds een accu gehaald bij cranenbroek voor 25 euro ! ding heeft t perfect gedaan dus opzich wil dat niets zeggen en voor dat geld mag je ook niet mopperen
Welke auto heb jij tegenwoordig? Want na je Compact weet ik het eerlijk gezegd niet meer :$

BMWscanner 1.4 werkt officieel op een E38, E39, E46, E53, E83 en E85, maar zoals bij de E39 speelt het bouwjaar ook nog mee. Voor nieuwere modellen, heb je sowieso versie 2 nodig, vanwege de CAN-bus ondersteuning, en versie 2 werkt weer niet op de oudere modellen.

Gaan de ledjes wel branden op je plug? Die moeten namelijk gaan branden als je hem aansluit op de auto.
Tacoos schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:15:
Ik was van plan deze week naar Heuts te gaan voor een Berga.
Moet 100 euro kosten, maar ampère-uur en koudstart vermogen is me nog niet duidelijk.
Nu zit er een echte BMW accu in van 70 Ah en 570 koudstart vermogen en dat is tot nog toe altijd voldoende geweest. Maar beetje meer kan vast geen kwaad.
Het enige waar je op moet letten, is dat het verschil niet te groot is, anders kan je dynamo overbelast raken. Simpele vuistregel bij accu's, past hij goed in de bak en staat hij vast, dan is hij geschikt. Een accu die los staat, is een APK-afkeur (daarom heb ik een nieuwe in de cabrio, de aanwezige accu was krachtig en fit genoeg maar te klein om goed vast te zetten).

Overigens staat in je handleiding als het goed is welke accu erin hoort, en anders kan een gemiddelde groothandel het vaak op basis van het kenteken wel achterhalen. Let er alleen wel op dat er vaak meerdere mogelijkheden naar voren komen (ik weet dat bij m'n Compact er toen 3 mogelijkheden genoemd werden), die qua vermogen nagenoeg identiek waren, maar iets andere buitenmaten hadden. De eerste optie die ik kreeg, paste natuurlijk niet (was te hoog), dus zorg dat je hem wel kan ruilen.

@_Anvil_
En die webshop is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
JottemJ schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:17:
Chiptunen verschilt veel per type motor. Als je softwarebeperkingen op -in de basis- dezelfde motor hebt dan valt er soms een aardige winst te behalen.

Leuk voorbeeld: Mini gebruikt dezelfde 1600cc voor One en Cooper => one met 75pk kan je met software omtoveren naar 125 pk. En dat is een NA motor :)
Geldt dat ook voor de E87 LCI's met het 2.0 blok? In principe zijn de 116i, 118i en 120i hetzelfde, alleen andere chip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

_Anvil_ schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:28:
Bij mijn e39 laatst de 100A Varta silverline vervangen voor dezelfde accu, adviesprijs 240 euro ongeveer.

Tot mn eigen verbazing via een (nieuwe) website voor bijna 100 euro minder kunnen bestellen, inclusief verzenden. Andere webshops zaten ook ruim boven de 200, hoe bedoel je goedkoop :)
Inderdaad: welke shop was dat _Anvil_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:49
deepbass909 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:20:
[...]

Welke auto heb jij tegenwoordig? Want na je Compact weet ik het eerlijk gezegd niet meer :$

BMWscanner 1.4 werkt officieel op een E38, E39, E46, E53, E83 en E85, maar zoals bij de E39 speelt het bouwjaar ook nog mee. Voor nieuwere modellen, heb je sowieso versie 2 nodig, vanwege de CAN-bus ondersteuning, en versie 2 werkt weer niet op de oudere modellen.

Gaan de ledjes wel branden op je plug? Die moeten namelijk gaan branden als je hem aansluit op de auto.

[...]

Het enige waar je op moet letten, is dat het verschil niet te groot is, anders kan je dynamo overbelast raken. Simpele vuistregel bij accu's, past hij goed in de bak en staat hij vast, dan is hij geschikt. Een accu die los staat, is een APK-afkeur (daarom heb ik een nieuwe in de cabrio, de aanwezige accu was krachtig en fit genoeg maar te klein om goed vast te zetten).

Overigens staat in je handleiding als het goed is welke accu erin hoort, en anders kan een gemiddelde groothandel het vaak op basis van het kenteken wel achterhalen. Let er alleen wel op dat er vaak meerdere mogelijkheden naar voren komen (ik weet dat bij m'n Compact er toen 3 mogelijkheden genoemd werden), die qua vermogen nagenoeg identiek waren, maar iets andere buitenmaten hadden. De eerste optie die ik kreeg, paste natuurlijk niet (was te hoog), dus zorg dat je hem wel kan ruilen.

@_Anvil_
En die webshop is???
heb een E46 coupe uit 2000 :) , de ledjes gaan wel branden, kan met een standaard ELM327 scanner dan ook mijn auto uitlezen maar met mijn BMW scanner werkt het allemaal niet, dan kan ik maar 1 dingetje uitlezen maar ik ben even kwijt welke het is :9 dus het aan of uitzetten van opties dat gaat helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Een simpel beeldend verslag van afgelopen week:

Vertrek vanuit Nederland:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/385347_474118735978149_1329912613_n.jpg

Aankomst in Stuttgart:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/206131_474462135943809_64867939_n.jpg

Onder andere het Porsche- en Mercedes-museum bezocht:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/13795_474688265921196_1366564512_n.jpg

Aankomst in München. De M3!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/479706_475001869223169_568864261_n.jpg

Even patsen aldaar:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/797_475006042556085_1967680907_n.jpg

En natuurlijk naar BMW Welt!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/16727_475006502556039_199216430_n.jpg

Close-up, schitterende kleur!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/551195_475109469212409_375911974_n.jpg

Niet alleen nieuw is mooi, maar ook oud kan mooi zijn!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/418170_475108885879134_702512717_n.jpg

Nog even in Oostenrijk kijken, veel regen. Snel weer naar huis!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/150902_475665622490127_1833431046_n.jpg

Mooi om het verschil in opzet van de musea van Porsche, Mercedes en BMW te zien. Om heel eerlijk te zijn is BMW daar het minst goed in geslaagd. Het BMW-museum beleefde ik als een vrij traditioneel museum met statische tentoonstellingen.

Mercedes is er veel beter in geslaagd om een interactief museum te maken. Ondanks de traditionele tijdlijn-opzet van Mercedes is het echt een grote aanrader!

Het Porsche Museum is heel overzichtelijk. Licht en ruimtelijk vormgegeven. Het blinkt qua inhoud niet specifiek uit, maar is wel een heerlijk museum om na een eerste ronde, nog een ronde te lopen.

BMW Welt is natuurlijk een schitterend gebouw. Prachtig organisch vormgegeven en uit elke hoek weer een andere beleving. Prachtig om ook als publiek de aflevering van nieuwe auto's mee te maken. De invulling doet denken aan merkenstands (BMW, Mini, Rolls Royce, Husqvarna) op een autobeurs. Wat betreft uistraling top, wat betreft inhoud vrij normaal als je autobeurzen gewend bent.

De X3 die we meehadden betrof 'slechts' een sDrive18d. De auto heeft mij echter zeer positief verast als reisauto. Dit is vooral te danken aan de sublieme sportstoelen. Echt een aanrader! Sowieso wordt je door de hoge zit veel minder moe op lange ritten. De terugreis van 800 kilometer kostte meer dan 10 uur (inclusief 1 korte stop) vanwege files. Ik werd pas moe toen ik in m'n eigen 1-serie zat om de laatste 200 kilometer af te leggen. Echt noemenswaardig zuinig is de diesel niet. Maar met gemiddeld 6.6 liter op 100 kilometer op de heenweg en 7.2 liter op 100 kilometer op de terugweg kan je met gemak vanuit het zuiden van Nederland de Oostenrijkse grens bereiken op 1 tank. Ook wat betreft prestaties sla je geen flater op de Autobahn. Een enkele keer moest de automaat terugschakelen bij het oprijden van een heuvel.

De X3 is overigens ter beschikking gesteld voor een autotest waar ik de foto's van heb verzorgd. Bovenstaande foto's zijn met m'n telefoon gemaakt. Altijd leuk om tijdens zo'n trip even te 'Dipticcen' en 'Instagrammen' om vervolgens te delen op Facebook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

MrFl0ppY schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:21:
[...]

Welke bandenmaat en hoeveel PK?

Ik had met 360PK/480nm bij 120km/h nog moeite om grip te krijgen op de snelweg, als ik in de regen vol gas gaf ging ik er met een slingerde kont en knipperende ESP vandoor :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bierkameel op 07-01-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Reloader schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:44:
[...]

heb een E46 coupe uit 2000 :) , de ledjes gaan wel branden, kan met een standaard ELM327 scanner dan ook mijn auto uitlezen maar met mijn BMW scanner werkt het allemaal niet, dan kan ik maar 1 dingetje uitlezen maar ik ben even kwijt welke het is :9 dus het aan of uitzetten van opties dat gaat helaas niet
Waar kom je ook al weer vandaan? Ik ben sowieso op het moment bezig een VirtualBox installatie helemaal in te richten als BMW diagnose station en heb al wat successen behaald met mijn E36 met de kabels die ik heb. Testen met mijn setup kan natuurlijk altijd, wellicht eventueel na de winter op een meeting o.i.d.
Ik ga nog een ADS-interface aanschaffen, maar daar heb je bij je E46 niks aan ;)

Met BMW-scanner kan je trouwens niks programmeren, alleen uitlezen en fouten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:52

mr_petit

opperprutser

De meeste ads interfaces switchen ook naar obd2 dus dan werken die ook op een e46.
Zo'n interface bijvoorbeeld:
http://www.ebay.de/itm/BM...%A4te&hash=item3a6ae4e842

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Cheesy schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:54:
[...]

De X3 is overigens ter beschikking gesteld voor een autotest waar ik de foto's van heb verzorgd. Bovenstaande foto's zijn met m'n telefoon gemaakt. Altijd leuk om tijdens zo'n trip even te 'Dipticcen' en 'Instagrammen' om vervolgens te delen op Facebook ;)
Aah, ik dacht al, al je foto's zijn geel, is je lens vies? Maar dat was dus instagram :+

[ Voor 77% gewijzigd door _eXistenZ_ op 08-01-2013 00:29 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:08:
De meeste ads interfaces switchen ook naar obd2 dus dan werken die ook op een e46.
Zo'n interface bijvoorbeeld:
http://www.ebay.de/itm/BM...%A4te&hash=item3a6ae4e842
Ja, alleen heb ik OBD-II al in 2 smaken in huis liggen, en je moet toch van te voren in de software instellen welk protocol je wilt gebruiken. Ik kan bij mijn auto kiezen, maar de voorkeur gaat uit naar ADS omdat via OBD-II niet alles uit te lezen is en met ADS wel. Afhankelijk van wat ik wil, moet ik toch een bepaalde interface configuratie kiezen, en die interface gebruik ik dan voor alles.
Ik heb afgelopen november daarvoor al contact gehad met een jongen in Amerika (voor oorsprong een Nederlander :) ) die een mooie zelfbouwkit heeft samengesteld die volledig in de OBD-I (ronde) stekker past en volledig compatible is met INPA.

Ik hoop alleen wel met de ADS interface en NCS Expert iets met de OBC en Climate Control te kunnen doen. De OBC laat zich helemaal niet uitlezen over OBD-II, maar ik wil weten wat daarin staat met betrekking tot de verbruiksberekening (die veel te hoog is t.o.v. de praktijk). De Climate Control kan ik wel uitlezen, maar daar lukt het nog niet om hem van Fahrenheit om te zetten naar Celsius (wat ik toch net wat makkelijker vind om te snappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bierkameel schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:22:
[...]

Ik had met 360PK/480nm bij 120km/h nog moeite om grip te krijgen op de snelweg, als ik in de regen vol gas gaf ging ik er met een slingerde kont en knipperende ESP vandoor :P

[video]
:o :9

Je hebt hem niet meer of wel?
Wel vet hahaha

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
[...]

[video]
225/45/17. Niet heel erg breed dus. Maar wel met 'maar' 200pk en 420NM aan koppel. Dus dat scheelt nog wel een behoorlijk :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik had in 2006/2007 de eerste serie BMW1 als leaseauto en zit er over te denken om dit/volgend jaar weer een BMW 1-Serie te nemen, ik heb alleen geen idee wanneer het model voor het laatst geupdate is of dat hij binnenkort weer een update krijgt waardoor het misschien handig is om nog even te wachten daarop. kan iemand hier daar iets over roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Heb alleen dit: http://www.autoweek.nl/ni...t-al-bmw-1-serie-facelift nieuws gelezen, maar je weet natuurlijk nooit hoelang dat nog duurt. Heb laatst in een 1 serie gereden en vind het een mooie auto maar de huidige voorkant is inderdaad niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Thanks! dat is inderdaad al een nieuwtje wat ik nog niet wist. Ik vind de neus van de huidige 1-serie opzich wel prima, zeker met het sport/M-pakket en Xenos erop.

Ik heb wel gelijk even een accountje aangemaakt op autoweek en ingesteld dat ik op de hoogte gehouden wil worden over de 1-serie.

Ps. die 2- en 4-series zijn toch wel echt prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:55
gise schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:33:
Ik had in 2006/2007 de eerste serie BMW1 als leaseauto en zit er over te denken om dit/volgend jaar weer een BMW 1-Serie te nemen, ik heb alleen geen idee wanneer het model voor het laatst geupdate is of dat hij binnenkort weer een update krijgt waardoor het misschien handig is om nog even te wachten daarop. kan iemand hier daar iets over roepen?
In het salaristopic las ik dat je een Polo least en 2 jaar werkervaring hebt, hoe kan het dan dat je 6 jaar geleden een 1- serie via lease reed als 18-jarige? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
gise schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:04:
Thanks! dat is inderdaad al een nieuwtje wat ik nog niet wist. Ik vind de neus van de huidige 1-serie opzich wel prima, zeker met het sport/M-pakket en Xenos erop.

Ik heb wel gelijk even een accountje aangemaakt op autoweek en ingesteld dat ik op de hoogte gehouden wil worden over de 1-serie.

Ps. die 2- en 4-series zijn toch wel echt prachtig!
Xenos :F

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Haha autocorrect van iPad denk ik, excuus! Ik bedoel natuurlijk xenon 8)7

@Fantoom: klopt, eerste baan + leaseauto op m'n 19e (ben in Februari jarig) had toen een 118d. Daarna twee jaar er tussenuit geweest dus daarna weer met 0 jaar relevante jaren werkervaring onderaan beginnen met startsalaris en een Polo

[ Voor 10% gewijzigd door gise op 11-01-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Net een dagje met de nieuwe 1 serie gereden (116d) als vervangwagen van mn 2011 320ED die op onderhoud ging..

Interieur is wat drukker dan mn 3, wellicht went het, ook het achterruitje is wat klein, ook dat zou op termijn wel wennen denk ik. De auto voelde wat minder hard aan op de weg, persoonlijk houd ik wel van een harde auto, maar voor anderen zal zacht als comfortabeler aanvoelen. De sleutel is tegenwoordig wel echt idioot groot, elektronica wordt kleiner, niet groter. De idrive voelde vertrouwd aan, niets nieuws gezien daar.

Na enkele min rijden viel mn oog op de sport knop, uiteraard opgezet. Resultaat: een nerveuze auto die optrok als mn vorige auto, een VW TDI; een korte kick in de rug waardoor je het gevoel hebt hard op te trekken, maar in harde cijfers valt het (relatief) tegen. De piek lijkt een zeer kort bereik te hebben rond de 2500 rpm, wat de nervositeit verklaart. Uiteindelijk heb je het gevoel dat je snel rijd, maar je rijd niet "snel". Hard of zacht op het pedaal het maakt niet uit, de auto trekt op op zijn eigen tempo. In mijn eigen auto heb ik het gevoel dat ik niet snel rijd, maar ondertussen rijd ik harder, beweging op het pedaal vertaald in een directe reactie van de auto. Wellicht is dat het verschil tussen x16 en x20. De terugweg heb ik de auto in eco modus gezet, waardoor de auto rustiger aanvoelde, maar uiteindelijk in KM/h niet trager ging. Eco modus was aangenaam rijden...

Wat ik wel zeer aangenaam vond was het stuur, zeer zacht, je moet geen kracht zetten en toch gaat het sturen zeer vlot.

Algemeen een leuk autootje, een 120D als opvolger voor mn 320ED zou geen straf zijn, maar 116D is misschien een beetje te licht. Ik mag gelukkig nog 2 jaar met de 320ED :)

Ben ik te oud voor de sport mode??

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
in sport schakelt hij ook wel later over was mijn idee toen ik hem voor een dag als vervanging mee kreeg. Was wel een 114i destijds.

De M/S mode is wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Vanmorgen heb ik deze ouwe:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29cs4yt.png

ingeruild voor deze:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/rw08zl.png

Die kostte me 121,50 en voor de oude kreeg ik nog 12,50 terug.
Met de oude startte de auto ook nog wel prima, maar je merkt dat de nieuwe accu een stuk fitter is.
Laat nu de echte winter maar komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[video]
typ foutje gok ik die van jouw had 306PK 460NM en een facelift type 388PK 530NM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb de E34 net voor het eerst in de sneeuw kunnen proberen, dat gaat nog beter dan verwachting om winterbanden. Zeker met de bak in sneeuwstand kan je redelijk lomp doen zonder dat de boel gaat schuiven. (dat het maar een 520i is heeft er misschien ook mee te maken)

Op een leeg parkeerterreintje met 10cm sneeuw is het leuk spelen daarintegen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
deepbass909 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:20:
[...]

@_Anvil_
En die webshop is???
Sorry voor de late reactie, vakantie.

http://accumegastore.nl/

Brits bedrijf dat nu in Amsterdam begonnen is, wellicht proberen ze marktaandeel te veroveren dmv extreem lage prijzen voor high end accu's ?

Ik ben er blij mee, want zeker voor de v8 versies van de e39 zijn het dure onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Damn you, _Anvil_.. een week te laat...
Gelukkig was het verschil voor mij maar 10 euro en troost ik me met de wetenschap dat ik nu voor garantie bij iemand in mijn dorp terecht kan....

Ander klein leed: mijn ruitenwissers stuiterden vandaag als een dolle over mijn voorruit, stijf bevroren denk ik dus, maar zo koud is het nog niet. ???
Willen nieuwe dan wel eens helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
10 euro valt mee ja, al zie ik op de foto een blue line. Ik had het over een 100A silverline.

Heeft blue trouwens ook 5 jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Vandaag de auto weer naar de APK en service. APK+olie service+uitlezen: dik 400€ bij de dealer... Dealer onderhouden is leuk maar de prijs gaat me steeds meer tegenstaan. En dan zeg ik "hij start wat moeilijk bij koud weer, de eerste seconden loopt hij erg rauw, kun je er eens naar kijken". Vragen ze aan mij wat ze eraan moeten doen? "Ja we kunnen hem uitlezen en daar zijn we dan een half uur/3 kwartier (WTF!) mee bezig maar ik kan niet garanderen dat we dan iets vinden"... Tsja bij mijn vorige garage werd er gewoon ff gekeken naar de meest voorkomende zaken en een half uurtje in rekening gebracht. Hier moet elke scheet gespecificeerd en dik betaald worden.. Zucht. Dit is denk ik de laatste keer dat ik hem naar de dealer breng. Nu alleen nog een goede specialist vinden rondom Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 15:24

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb mijn BMW gekocht en tot nu toe onder garantie in onderhoud bij Gerrit Jonkers in Waardenburg: http://www.gerritjonkers.nl/
Wel even een stukje rijden, maar wellicht een optie.
Geen officiële dealer, maar al 25 jaar een betrouwbare BMW specialist.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Ik zit met de coupe ook bij Gerrit Jonkers. Heb het gevoel dat ze daar meer weten van BMW;s dan bij de merkdealer, vooral als je niet het nieuwste model hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Lol, lullen ze net dat uitlezen wel een half uur duurt (dus 60€), krijg ik net een mail binnen dat ik een wintercheck kan laten uitvoeren voor 50€ waar het uitlezen van storingen bij zit. Bovendien checken ze nog 19 andere punten mee zoals accu, lekkages, oliepijlen, koelvloeistof... Even gebeld dat ze dat wel mogen uitvoeren, laat ze maar werken voor dat geld! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

_Anvil_ schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:40:
10 euro valt mee ja, al zie ik op de foto een blue line. Ik had het over een 100A silverline.

Heeft blue trouwens ook 5 jaar garantie?
10 euro (eigenlijk iets van 11 euro nog wat) is het verschil voor mij voor die blue line accu tussen de webshop die jij aanbeveelt en die waar ik hem heb gekocht.. Komt met 2 jr garantie.
Lijkt me mooi genoeg voor een 14jr oude bimmer met 270k km achter de kiezen :+

In ieder geval voel ik elke dag bij starten dat deze accu een stuk fitter is.
Met de oude accu startte ie ook altijd (behalve laatst, toen ie een dag of 5, 6 had stilgestaan), maar nu start ie net wat feller ofzo
Vannacht -18, dus morgenvroeg moet t zeker te merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
MrFl0ppY schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:54:
Vandaag de auto weer naar de APK en service. APK+olie service+uitlezen: dik 400€ bij de dealer... Dealer onderhouden is leuk maar de prijs gaat me steeds meer tegenstaan. En dan zeg ik "hij start wat moeilijk bij koud weer, de eerste seconden loopt hij erg rauw, kun je er eens naar kijken". Vragen ze aan mij wat ze eraan moeten doen? "Ja we kunnen hem uitlezen en daar zijn we dan een half uur/3 kwartier (WTF!) mee bezig maar ik kan niet garanderen dat we dan iets vinden"... Tsja bij mijn vorige garage werd er gewoon ff gekeken naar de meest voorkomende zaken en een half uurtje in rekening gebracht. Hier moet elke scheet gespecificeerd en dik betaald worden.. Zucht. Dit is denk ik de laatste keer dat ik hem naar de dealer breng. Nu alleen nog een goede specialist vinden rondom Tilburg.
Zeker bij die prutsers van Renova Tilburg geweest?
Renova Waalwijk is 100x beter iig!

Moet zelf ook nog een BMW specialist hebben rondom Tilburg. Op een BMW forum vond ik deze als goede en bekende specialist. Daar ga ik iig over een paar maanden heen.
http://www.autocenterboomstraat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

MrFl0ppY schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:52:
Lol, lullen ze net dat uitlezen wel een half uur duurt (dus 60€), krijg ik net een mail binnen dat ik een wintercheck kan laten uitvoeren voor 50€ waar het uitlezen van storingen bij zit. Bovendien checken ze nog 19 andere punten mee zoals accu, lekkages, oliepijlen, koelvloeistof... Even gebeld dat ze dat wel mogen uitvoeren, laat ze maar werken voor dat geld! :+
Waar heb je het over? De specialist of de dealer? :)
Impry schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:01:
Ik heb mijn BMW gekocht en tot nu toe onder garantie in onderhoud bij Gerrit Jonkers in Waardenburg: http://www.gerritjonkers.nl/
Wel even een stukje rijden, maar wellicht een optie.
Geen officiële dealer, maar al 25 jaar een betrouwbare BMW specialist.
Misschien ook iets voor onze 116i. Komt binnenkort uit de Premium Selection. Overigens totaal niet ontevreden over Bert Story Waardenburg overigens, maar als je ergens wat op kan besparen is dat nooit verkeerd. :p

[ Voor 35% gewijzigd door Mojo op 16-01-2013 18:06 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Biker-mouse schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:51:
[...]

Zeker bij die prutsers van Renova Tilburg geweest?
Renova Waalwijk is 100x beter iig!

Moet zelf ook nog een BMW specialist hebben rondom Tilburg. Op een BMW forum vond ik deze als goede en bekende specialist. Daar ga ik iig over een paar maanden heen.
http://www.autocenterboomstraat.nl
Jep Renova. Heb er inderdaad wisselende ervaringen. Standaard onderhoud gaat wel prima en ook wordt je netjes gebeld en op de hoogte gehouden. Als ze echter iets moeten zoeken is het vaak huilen met de pet op. Zelf als ik zeg: "de lager van ik gok links achter" durven ze nog te bellen met "we horen niks". Kom ik daar, rijdt er even een monteur mee, na 300 meter had ik het al gehoord maar die oude vent :+ niet... Even op de brug gassen en toen maakte die toch een kabaal. Dan denk ik.. dat had je zelf toch ook wel ff kunnen doen...

Auto Boomstraat ben ik zelf ook wel eens geweest al test. Echter was ik niet helemaal tevreden. Wat 1 dag moest duren werden er 4 wegens het ontbreken van onderdelen. Daarom moest hij enkele keren iets opnieuw open maken om erbij te kunnen (de auto bleef daar). Echter rekende hij daar elke keer de volle uren voor. Kon ik ff 11 uur afrekenen a 70 ex btw geloof ik. Dat vond ik niet echt een goedkoop uurloon voor een niet dealer. Bovendien wist hij van de kwalen dus het was ook deels zijn eigen schuld dat hij geen onderdelen had (die moest hij trouwens ook elke keer bij Renova afhalen). Maar goed, ik kreeg het idee dat hij meer verstand had van BMW ouder dan die van mij (E90) want hij was er nogal onbekend mee.
Mojo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:05:
[...]

Waar heb je het over? De specialist of de dealer? :)
De dealer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ik ga ook naar de specialist ipv de dealer, voormalig BMW hoofdmonteur die samen met wat ervaren mannen voor zichzelf begonnen is. Ze kunnen gewoon alles bij BMW zelf bestellen en de fabrieksgarantie blijft intact. Uurtarief is de helft van dat van de dealer!

Tis 45 min rijden, maar voor groot onderhoud heb ik het er graag voor over. die mannen weten alles van de e39 540 en m5 bijvoorbeeld, echt super.

Kan ze ook altijd bellen met vragen en dan hangen ze zo 20 min met je aan de lijn. als ik daar ben staan ze van alles te vertellen over de wagen en vergeten ze de factuur nog bijna op te maken, heerlijk :)
Pagina: 1 ... 36 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.