Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.849 views

Onderwerpen

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Dat is dus het vreemde. Er zijn gewoon 14% auto's met een trekhaak. Ik zie ook niet in dat dit invloed zou hebben op de CO2 uitstoot van de auto. Al met al is het dus wel vreemd. Mij viel op dat ook in Duitsland de EDE niet leverbaar is met trekhaak.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
misterdoom schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:10:
Klinkt allemaal logisch. Vermoedelijk zullen ze wat extra CO2 kunnen besparen op de tests door te claimen dat er nooit iets zwaars mee getrokken zal worden.
De meetcyclus houdt geen rekening met accessires als een trekhaak of met het trekken van een aanhanger.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-09 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Er zit denk ik wat verschil tussen wat er door de fabrikant wordt voorgeschreven en wat er uiteindelijk technisch mogelijk is. Zo worden bij het af fabriek monteren van een trekhaak vaak wel meer dingen aangepast (zoals motorkoeling etc) dan enkel het er onder hangen van zo'n balk. Ik kan me voorstellen dat dergelijke aanpassingen er uiteindelijk voor zorgen dat de uitstootnormen niet gehaald worden, danwel dat de fabrikant oordeelt dat de belasting van de techniek te hoog wordt (of eigenlijk eerder, dat de gewenste veiligheidsmarges te klein worden)

Ik kan me echter ook niet aan de indruk onttrekken dat er ook enige marketing-saus overheen gegoten wordt; er wordt bewust gekozen bepaalde features aan de zuinigste modellen te onthouden om ook nog wat USP's over te houden voor de normale versies.

Technisch gezien zou er weinig bezwaar moeten zijn, doorgaans kun je op bijna alle auto's ook een trekhaak achteraf laten monteren zonder dat het ding direct ontploft.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:45
Zou het misschien te maken hebben met juridische aspecten? Bijvoorbeeld dat je om in een bepaalde milieuklasse je typegoedkeuring te krijgen, aanpassingen moet maken die technisch niet perse noodzakelijk zijn?

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Is het geen gentleman's agreement om die vervelende sleurhutten van de autobahn te weren?

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:27
Ik zal vanaf eind December met een Mini Countryman (lease) rijden. Aangezien ik geen keus had in de selectie - er waren teveel wagens in de pool om een nieuwe te bestellen - heb ik geen testrit ofzo kunnen doen. Het gaat om de lichtste diesel (90pk) van het jaar 2011. De optielijst is wel goed (navigatie, leder, glazen dak, sportstoelen, 17" velgen runflat, chili pack en nog enkele kleinigheden) maar hoe rijdt zo'n Mini nu? Volgens enkele reviews online best goed hoewel hij nogal wat lawaai kan maken op de autosnelweg?
Ik rijd vooral autosnelweg gaande van 60km tot 300km enkele rit. Voordien had ik een A4 wat mij erg beviel in de categorie 'cruisen'. Zal ik teleurgesteld worden in die Mini of zal het wel meevallen?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Misschien kun je het Wok vragen in het Show je auto - deel 133 - Herfsttopic!, die heeft er 3 jaar in rond gecruised volgens mij. Was wel gewoon de New Mini.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

SlasZ schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:36:
Ik zal vanaf eind December met een Mini Countryman (lease) rijden. Aangezien ik geen keus had in de selectie - er waren teveel wagens in de pool om een nieuwe te bestellen - heb ik geen testrit ofzo kunnen doen. Het gaat om de lichtste diesel (90pk) van het jaar 2011. De optielijst is wel goed (navigatie, leder, glazen dak, sportstoelen, 17" velgen runflat, chili pack en nog enkele kleinigheden) maar hoe rijdt zo'n Mini nu? Volgens enkele reviews online best goed hoewel hij nogal wat lawaai kan maken op de autosnelweg?
Ik rijd vooral autosnelweg gaande van 60km tot 300km enkele rit. Voordien had ik een A4 wat mij erg beviel in de categorie 'cruisen'. Zal ik teleurgesteld worden in die Mini of zal het wel meevallen?
Kijk eens tussen de gebruikersreviews op Autoweek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:15

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Daniel schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:37:
Er zit denk ik wat verschil tussen wat er door de fabrikant wordt voorgeschreven en wat er uiteindelijk technisch mogelijk is. Zo worden bij het af fabriek monteren van een trekhaak vaak wel meer dingen aangepast (zoals motorkoeling etc) dan enkel het er onder hangen van zo'n balk. Ik kan me voorstellen dat dergelijke aanpassingen er uiteindelijk voor zorgen dat de uitstootnormen niet gehaald worden, danwel dat de fabrikant oordeelt dat de belasting van de techniek te hoog wordt (of eigenlijk eerder, dat de gewenste veiligheidsmarges te klein worden)

Ik kan me echter ook niet aan de indruk onttrekken dat er ook enige marketing-saus overheen gegoten wordt; er wordt bewust gekozen bepaalde features aan de zuinigste modellen te onthouden om ook nog wat USP's over te houden voor de normale versies.

Technisch gezien zou er weinig bezwaar moeten zijn, doorgaans kun je op bijna alle auto's ook een trekhaak achteraf laten monteren zonder dat het ding direct ontploft.
Ik weet alleen niet meer wie het was, maar dit hele punt is al eens eerder ter sprake gekomen hier. Toen was ook de conclusie dat het technisch prima mogelijk is (motor, aandrijving, etc kunnen het prima aan), maar dat het door BMW fysiek onmogelijk is gemaakt om een trekhaak te monteren (geen montage punten bij een EDE-uitvoering).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:24
Dat heeft PWM toch allemaal uitgezocht destijds?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SlasZ schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:36:
Dat runflat zal je heel erg tegenvallen, dat is pas stug... De toeren dat ie maakt weet ik zo niet, wel dat het onderstel en stuurgevoel erg goed moet zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/703687_540674052627165_1660665501_o.jpg

https://www.facebook.com/...86.222819687745938&type=1

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 03-12-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wauw! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wellicht heeft iemand het vandaag ook gelezen op een van de auto-websites; de BMW 3 GT zonder camouflage.. Ik vind hem echt fantastisch!

Afbeeldingslocatie: http://www.carsguide.com.au/images/uploads/BMW-3-GT-8--W.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Pepppie op 04-12-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Argh?

Smaken en kleuren, maar ik voel hem niet. Ik zet hem bij het lijstje X-lijn, 3 compact en 5GT als enige lelijke BMWs ooit.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:45
De 5GT is te hoog om mooi te zijn. Als ik de 3GT goed bekijk is het echt een kruising tussen een vierdeurs drie coupe en een touring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ik vind 'em beter geslaagd dan de 5GT omdat hij wat lager is. Doet mij (een heel klein beetje) denken aan de mercedes CLS shooting brake maar dan wat hoger en korter :+

Ik denk dat je daar toch nog redelijk wat in kan verschouwen en het gemakkelijker instappen is (zeker als je geen 20 meer bent :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik denk dat het weer een versie is die er in het echt een stuk beter uit ziet dan op de foto! Heb ik zelfs met de 5GT en ook met de X6 namelijk, die zien er in het echt zeker beter uit dan elke foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
The_MAN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:58:
Ik denk dat het weer een versie is die er in het echt een stuk beter uit ziet dan op de foto! Heb ik zelfs met de 5GT en ook met de X6 namelijk, die zien er in het echt zeker beter uit dan elke foto.
Nog even geduld.. Begreep dat hij maart 2013 in Duitsland te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:38
The_MAN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:58:
Mensen die dit zeggen kunnen slecht foto's beoordelen en visualiseren hoe er iets in het 'echt' uitziet.
Werd ook van de nieuwe 1 gezegd maar ook in het echt blijft de voorkant een mongolide vertoning, hooguit wen je eraan omdat je hem vaker tegenkomt maar mooi is anders. En deze 3GT vind ik ook afschuwelijk, net als de 5GT, dat kan ik vanaf de foto's al prima beoordelen zonder hem in het echt gezien te hebben. De 4-serie belooft daarentegen wel erg lekker te worden, maar de klassieke coupé-lijn scoort bij mij altijd hoge punten.

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 04-12-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Het Fantoom schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:25:
[...]

Mensen die dit zeggen kunnen slecht foto's beoordelen en visualiseren hoe er iets in het 'echt' uitziet.
[...]
:') Natuurlijk jongen. Vanaf een foto kun je moeilijk inschatten hoe groot iets in werkelijkheid is. En dat maakt veel uit voor het totaalbeeld. Vaak omdat je geen fijne referenties in de foto hebt.

Over de 3GT, ik hoop dat ie er in werkelijkheid wat beter uitziet want hoewel die van de zijkant redelijk oogt is van schuin van voren afschuwelijk:

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1ny4mkbwgdn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
MrFl0ppY schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:30:
[...]

:') Natuurlijk jongen. Vanaf een foto kun je moeilijk inschatten hoe groot iets in werkelijkheid is. En dat maakt veel uit voor het totaalbeeld. Vaak omdat je geen fijne referenties in de foto hebt.

Over de 3GT, ik hoop dat ie er in werkelijkheid wat beter uitziet want hoewel die van de zijkant redelijk oogt is van schuin van voren afschuwelijk:

[afbeelding]
Deze foto laat wat mij betreft inderdaad zien dat het heel erg lelijk kan zijn! Kan me niet voorstellen dat het zo erg is, aangezien die van de zijkant niet eens zo slecht is. Heeft niks met slecht visualiseren te maken, meer met slechte foto's.

Hoewel ik de X6 in het begin op foto's en in het echt erg lelijk vond is dat een auto waar je aan moet wennen, heb het gevoel dat dat bij deze ook gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
MrFl0ppY schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:30:

[afbeelding]
Op die foto ziet het er inderdaad een misbaksel uit. Zo een lelijke lijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
The_MAN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:03:
[...]

Deze foto laat wat mij betreft inderdaad zien dat het heel erg lelijk kan zijn! Kan me niet voorstellen dat het zo erg is, aangezien die van de zijkant niet eens zo slecht is. Heeft niks met slecht visualiseren te maken, meer met slechte foto's.
Heeft niets met de fotokwaliteit te maken (ervan uitgaande dat er geen lensvervorming optreedt), maar alles met de hoek van waaruit de foto is genomen. Als je hem in het echt op straat vanuit deze hoek tegenkomt zal hij nog steeds exact dezelfde lelijke lijn hebben. Dus in die sprookjes dat hij in het echt heel anders kan overkomen dan op foto's geloof ik niet. Als je hem in het echt vanaf de voorkant bekijkt zal hij inderdaad een stuk beter overkomen maar dat heb je op een foto van de voorkant uit dezelfde hoek ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:23
BMW 4 Serie Concept :9~ :9~ Me like _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Gelekt/BMW_4_Serie_Concept_2013/BMW-4-Serie-Concept-2013-04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Gelekt/BMW_4_Serie_Concept_2013/BMW-4-Serie-Concept-2013-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Gelekt/BMW_4_Serie_Concept_2013/BMW-4-Serie-Concept-2013-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Gelekt/BMW_4_Serie_Concept_2013/BMW-4-Serie-Concept-2013-05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Kijk dat is tenminste een BMW! Gelukkig weten ze nog wel hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
erg dikke auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
heeft hier iemand ervaring met het chippen van een 320dED (E90)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
MrFl0ppY schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:28:
Kijk dat is tenminste een BMW! Gelukkig weten ze nog wel hoe het moet.
Hear! Hear!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Na een hiaat van een paar maanden ben ik vanaf zaterdag weer in het BMW-kamp te vinden. Mijn lease-A5 gaat er begin januari uit en ik heb ervoor gekozen om geen nieuwe leasebak te nemen maar prive voor mijn vervoer te zorgen. Dit is financieel aantrekkelijker dan bijtelling betalen.

Na wat zoekwerk heb ik mijn handtekening gezet onder de aanschaf van een 530d uit september 2010. Het betreft een ex BMW-AG auto die in het voorjaar van 2011 is geïmporteerd bij een kilometerstand van ~25.000. Daarna is hij ongeveer anderhalf jaar lang zakelijk gebruikt door een kerel die er vooral heel veel snelwegkilometers mee heeft gemaakt. Inmiddels staat er 118k op de teller maar dat zie je nergens aan af. Ik heb genoeg auto's gezien met nog geen kwart van dat aantal die er beroerder uit zagen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PWpmQORKMRegekkk1ESxDYZr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H253cOCtnAoJZYFx6ulRkBtX/full.jpg

Voor aandrijving zorgt een boterzachte 245 pk sterke diesel die ook nog 540Nm op de been brengt, in combinatie met de achttrapsautomaat sleurt het ding aardig indrukwekkend door. Voordeel van een ex-fabrieksauto is dat hij nogal fully loaded is. Niet alles wat leverbaar was zit er op, maar met navi pro, hifi pro, HUD, actieve bochtverlichting, glazen dak, soft close portieren, actieve cruise control, dynamic damper control, active steering, achteruitrijcamera, comfortstoelen, leer, dodehoekwaarschuwing en weet ik veel wat al niet meer heeft de oorspronkelijke eigenaar zich ook niet bepaald ingehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Brute bak Daniel, die x30 diesel motoren schijnen inderdaad wel voor wat plezier te zorgen! Overigens de kleurstelling van het interieur wel echt top. Zeker één de mooiste bij BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Niice.. 8)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Zijn de creme zetels niet erg besmettelijk? Heb voor ik mijn BMW kocht ook naar wagens gekeken met deze kleur zetels, maar durfde het toch niet aan. Verder een erg mooie wagen!

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:57

Jazzper

BB4E^Guerilla

heerlijk!
Shit BMW E36 drivers say
http://jalopnik.com/5965598/shit-bmw-e36-drivers-say

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Joepv schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:41:
Zijn de creme zetels niet erg besmettelijk? Heb voor ik mijn BMW kocht ook naar wagens gekeken met deze kleur zetels, maar durfde het toch niet aan. Verder een erg mooie wagen!
Dat valt erg mee. Ik zou er niet met een zeiknatte nieuwe spijkerbroek op gaan zitten maar het leer is smetteloos in deze, terwijl er toch al een behoorlijk eind mee gereden is. Maar misschien droeg de vorige eigenaar geen spijkerbroeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Daniel schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:39:
[...]

Dat valt erg mee. Ik zou er niet met een zeiknatte nieuwe spijkerbroek op gaan zitten maar het leer is smetteloos in deze, terwijl er toch al een behoorlijk eind mee gereden is. Maar misschien droeg de vorige eigenaar geen spijkerbroeken :P
kun je zo met een leather polish eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Daniel schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:16:
Na een hiaat van een paar maanden ben ik vanaf zaterdag weer in het BMW-kamp te vinden. Mijn lease-A5 gaat er begin januari uit en ik heb ervoor gekozen om geen nieuwe leasebak te nemen maar prive voor mijn vervoer te zorgen. Dit is financieel aantrekkelijker dan bijtelling betalen.

Na wat zoekwerk heb ik mijn handtekening gezet onder de aanschaf van een 530d uit september 2010. Het betreft een ex BMW-AG auto die in het voorjaar van 2011 is geïmporteerd bij een kilometerstand van ~25.000. Daarna is hij ongeveer anderhalf jaar lang zakelijk gebruikt door een kerel die er vooral heel veel snelwegkilometers mee heeft gemaakt. Inmiddels staat er 118k op de teller maar dat zie je nergens aan af. Ik heb genoeg auto's gezien met nog geen kwart van dat aantal die er beroerder uit zagen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor aandrijving zorgt een boterzachte 245 pk sterke diesel die ook nog 540Nm op de been brengt, in combinatie met de achttrapsautomaat sleurt het ding aardig indrukwekkend door. Voordeel van een ex-fabrieksauto is dat hij nogal fully loaded is. Niet alles wat leverbaar was zit er op, maar met navi pro, hifi pro, HUD, actieve bochtverlichting, glazen dak, soft close portieren, actieve cruise control, dynamic damper control, active steering, achteruitrijcamera, comfortstoelen, leer, dodehoekwaarschuwing en weet ik veel wat al niet meer heeft de oorspronkelijke eigenaar zich ook niet bepaald ingehouden :)
Wow, nice!

Misschien mis ik iets, maar je had een 545i touring toch? Is dit ook weer een touring? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:16:
Na een hiaat van een paar maanden ben ik vanaf zaterdag weer in het BMW-kamp te vinden.

Na wat zoekwerk heb ik mijn handtekening gezet onder de aanschaf van een 530d uit september 2010.
Puike wagen Daniel! De vorige eigenaar heeft aardig doorgekacheld naar 120k km trouwens. Je ziet 't er absoluut niet aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Danial, wat een bazenbak zeg!

Hoe bevalt je de combo tussen de automaat en dat lekkere 6 cylinder blok?

Ik zelf zit nu ook naar een, wel vorige generatie, LCI E60 530d te kijken.

Vanaf wanneer is dat swirlsflap probleem opgelost?

Overigens, als zon ex-fabrieks auto lekker gunstig is (BTW auto?) dan kan ik dat ook nog wel overwegen, mag ik vragen waar je zoiets vind / prijsvoordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een super wagen zeg, dik in de opties en alles, zul je veel plezier aan beleven! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:10:

Overigens, als zon ex-fabrieks auto lekker gunstig is (BTW auto?) dan kan ik dat ook nog wel overwegen, mag ik vragen waar je zoiets vind / prijsvoordeel?
Ik heb ooit een keer op autoweek gelezen dat er ergens in Duitsland een hele grote loods is waar allemaal jong gebruikte bmw's te koop staan. Het bijzondere was dat je via een Nederlandse dealer uit deze voorraad kon kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mooi hè! Maakt die 3GT weer ruimschoots goed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/BMW_4_Serie_Concept_2013/bmw-4-serie-coupe-concept-33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/BMW_4_Serie_Concept_2013/bmw-4-serie-coupe-concept-16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Wow, die BMW 4 series is echt gruwelijk!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:42:
[...]

Ik heb ooit een keer op autoweek gelezen dat er ergens in Duitsland een hele grote loods is waar allemaal jong gebruikte bmw's te koop staan. Het bijzondere was dat je via een Nederlandse dealer uit deze voorraad kon kopen
Oh, dan ga ik mijn dealer eens bellen.
Maar als Daniel hierop wil reageren (ben ook wel benieuwd naar of je nog wat kunt onderhandelen over de prijs) dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tomatoman

Fulltime prutser

Joepv schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:41:
Nee, bij Volvo nog nooit een probleem mee gehad :) . Zelfs met twee kleine kinderen - met kleverige handjes van het snoep en met smerige modderschoenen tegen de rugleuning van de voorstoelen - krijg ik alles gemakkkelijk schoon met een vaatdoekje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AMxesEjOaFsi9ZhTFwTsRMf6/medium.jpg

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:20

mr_petit

opperprutser

RickvN schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:50:
Wow, die BMW 4 series is echt gruwelijk!
Euuuh wat? We kunnen kiezen :)
Betekenis ' gruwelijk '

Je hebt gezocht op het woord: gruwelijk.

gru·we·lijk (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 afgrijselijk: een gruwelijke misdaad
2 geweldig: het is gruwelijk koud
Aan die coupé is alles mooi behalve de naam. 4 serie blijft wennen; helemaal straks 'm4'.
Maar de 3 coupé is eigenlijk altijd wel bmw's mooiste modelletje geweest (waarvan de e46 in retrospect imho weer de mooiste tot nu toe)
Die 3GT moet ik nog maar ff in het echt zien. Ik ben de 5GT in de loop der tijd gaan waarderen.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

with ^^^^^^

met de 3 gt weet ik het nog niet, zijaanzicht ziet er goed uit, maar die schuin voor foto is redelijk vreselijk :/

misschien in het echt....

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Echt een super mooie auto die nieuwe 4 serie. Ik moet er alleen nog even aan wennen, dat je met zo'n dure auto alsnog uit moet stappen om mensen achterin in te laten stappen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:44
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/1049/20121202154622.jpg

Wintervelgjes eronder gezet :)

Ik weet eigenlijk nou niet of ik de zomer of winter velgen mooier vindt.

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/7115/201203311408556.jpg

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
KillaZ schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:46:
Wow, nice!

Misschien mis ik iets, maar je had een 545i touring toch? Is dit ook weer een touring? :)
Ja, maar die heb ik eind augustus verkocht. Een verbruik van 1 op 8 op benzine is veel te hoog als je 30k per jaar rijdt en bovendien begonnen er steeds meer kleine dingen tegen hoge kosten stuk te gaan. Ik kreeg er nu nog een vrij nette prijs voor. Toen ik die verkocht zag het er overigens nog naar uit dat ik een nieuwe lease-auto zou rijden maar om legio redenen (voornamelijk: bestelstop dus geen mogelijkheid eigen keus te rijden) heb ik daar van afgezien.
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:10:
Hoe bevalt je de combo tussen de automaat en dat lekkere 6 cylinder blok?
In het vrij korte stukje dat ik er mee gereden heb uitstekend. De automaat schakelt bijna onmerkbaar en je hoort de motor nauwelijks.
Het is niet echt explosief, 't is meer een zachte hand die je stevig vooruitduwt. Snel is hij wel, 0-100 schijnt in ongeveer 6,5 seconden te gaan en ook daarboven gaat het allemaal buitengewoon rap. Die HUD is best wel handig om in de gaten te houden hoe hard je rijdt wat binnen merk je weinig verschil tussen 80 en 140 :P
Vanaf wanneer is dat swirlsflap probleem opgelost?
2009 volgens mij, maar ook daarvoor hadden niet alle modellen het.
Ik heb deze niet direct van de fabriek gekocht; hij heeft hiervoor een andere Nederlandse eigenaar gehad. Die was overigens zo gek om hem zakelijk te kopen en dus bijtelling te betalen over een nieuwwaarde van dik boven de ton 8)7 Het is dus een BTW-auto maar ik heb hem prive gekocht.

Het klopt inderdaad dat Nederlandse dealers direct uit de voorraad van BMW AG kunnen bestellen. Dit zijn dan auto's die door medewerkers van BMW zijn gereden, doorgaans met 20-25k op de teller weer worden ingeleverd en zonder uitzondering behoorlijk loaded met opties zijn. Deze worden via BMW Nederland geimporteerd waardoor ze gewoon met garantie uitgeleverd kunnen worden. Wel moeten ze natuurlijk ingevoerd worden waardoor je nog een BPM-naheffing krijgt. Het zijn doorgaans jonge auto's met veel opties dus dat kan nog wel eens tegenvallen. Zo stond er toen ik met m'n dealer door de voorraad heen keek een 520d die in Duitsland ex btw nog 72.000 euro had gekost. Als je weet dat de basisprijs van een 5 Touring in Duitsland ongeveer 33.000 is (ex btw) kun je je wel voorstellen dat daar echt de hele optiecatalogus op was gezet.
Oorspronkelijk had ik een 520d uit de fabrieksvoorraad op het oog maar dat bleek een handbak te zijn en dat was voor mij een dealbreaker. Vlak daarna liep ik tegen deze aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BMW heeft aangeven dat dit de vervanger wordt van de 3serie coupé en zo de directe concurentie moet aangaan met de Audi A5

BMW 4 - Serie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R5bqEkukRRNukquwCdft0Dym/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KAHZ3FC889Ui1CWXpk053USq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NJQEDldv5ApDul85JPtYvLh1/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T710dHXfZHVJbrCgo8zmS00l/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2Hfj7kVcNWytecoXPsHrjWi6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2c3d3u3tIDg97nBFdCxAqeYj/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xM84hcIAQshI37xvAaL2mOdX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CIiYEyszXy1UmEvTREXXtul0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/10ErPy18a4jdmZy9HBHFY5uE/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m9JJCV5b7VKu2B6OCrOLY4xO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H1ePyN2B54Q9RGj1qmHiS8kf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O2ADrG3JE2G0FFOtDbyi4cgO/thumb.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Brilsmurfffje op 05-12-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
brilsmurfffje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:43:
BMW heeft aangeven dat dit de vervanger wordt van de 3serie coupé en zo de directe concurentie moet aangaan met de Audi A5

BMW 4 - Serie
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
het interieur is verrassend anders maar ik persoonlijk vind het er niet mooier op geworden.
Ben benieuwd wat de overige opties qua leer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Het interieur is erg kitsch in deze versie. Maar dit zal een individual optie zijn als ik zo naar het leer kijk. De normale versie zal waarschijnlijk een stuk minder druk zijn. Dat hoop ik iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
concept he, verandert nog genoeg aan.
Donders mooie auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik wil sleutelen!!!
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-1qa7I43T7Ls/UL5Fr5pWVnI/AAAAAAAAC9M/lA8JeFLAsik/s640/2012-12-04%252019.23.17.jpg
Maar ik moet nog wachten op een backorder voor ik een brug kan gaan huren :(

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daniel schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:39:
[...]

In mijn auto beginnen de stoelen wel weer een beetje ranzig te worden en leer poetsen is veel werk waar ik het afgelopen jaar niet zoveel aandacht aan heb besteed. Het scheelt dat de meeste verkleuring op de bestuurdersstoel is waar ik op zit als ik aan het rijen ben. Verder vind ik het wel mooi zo'n licht interieur in combinatie met een gedeeltelijk zwart dashboard.

Ik ben wel benieuwd of active cruise control tegenwoordig wat minder abrupt remt als je net iets te laat van baan wisselt om een andere auto in te halen op de snelweg. Dat is mijn grootste ergernis met het systeem. Verder werkt het wel erg relaxed.

Een auto die vol opties zit hou je langer en dat kan op termijn weer gunstig zijn voor de afschrijvingskosten tov eerder omruilen voor een ander exemplaar.
MrFl0ppY schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:04:
Het interieur is erg kitsch in deze versie. Maar dit zal een individual optie zijn als ik zo naar het leer kijk. De normale versie zal waarschijnlijk een stuk minder druk zijn. Dat hoop ik iig.
De uiteindelijke Individual-interieurs zullen waarschijnlijk minder over the top zijn (geen leerfrutsels bij de bekerhouders en wellicht een zwarte alcantara hemel icm bruin leer van stoelen en onderzijde dashboard).

De 4-serie coupé ziet er verder wel dik uit. Er zijn ook spyshots verschenen van een 1-serie facelift met minder hoge koplampen. BMW kan het dus nog wel. Ik vind het alleen jammer dat er tijd en moeite wordt verspild met auto's zoals de 3 GT. De 5 GT is niet bepaald een succes, hoewel dat concept (veel been- en hoofdruimte achterin en hoge zit voorin zonder agressieve ik beuk alles en iedereen van de weg suv-uitstraling) nog wel bestaansrecht heeft als de uitvoering minder lelijk is.

[ Voor 30% gewijzigd door Femme op 06-12-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:05:

Ik heb deze niet direct van de fabriek gekocht; hij heeft hiervoor een andere Nederlandse eigenaar gehad. Die was overigens zo gek om hem zakelijk te kopen en dus bijtelling te betalen over een nieuwwaarde van dik boven de ton 8)7 Het is dus een BTW-auto maar ik heb hem prive gekocht.

Het klopt inderdaad dat Nederlandse dealers direct uit de voorraad van BMW AG kunnen bestellen. Dit zijn dan auto's die door medewerkers van BMW zijn gereden, doorgaans met 20-25k op de teller weer worden ingeleverd en zonder uitzondering behoorlijk loaded met opties zijn. Deze worden via BMW Nederland geimporteerd waardoor ze gewoon met garantie uitgeleverd kunnen worden. Wel moeten ze natuurlijk ingevoerd worden waardoor je nog een BPM-naheffing krijgt. Het zijn doorgaans jonge auto's met veel opties dus dat kan nog wel eens tegenvallen. Zo stond er toen ik met m'n dealer door de voorraad heen keek een 520d die in Duitsland ex btw nog 72.000 euro had gekost. Als je weet dat de basisprijs van een 5 Touring in Duitsland ongeveer 33.000 is (ex btw) kun je je wel voorstellen dat daar echt de hele optiecatalogus op was gezet.
Oorspronkelijk had ik een 520d uit de fabrieksvoorraad op het oog maar dat bleek een handbak te zijn en dat was voor mij een dealbreaker. Vlak daarna liep ik tegen deze aan :)
Dat is wel tamelijk 8)7 ja.
Maarja ... er zijn nog 103.000 miljonairs in Nederland hoorde ik.

Zit zelf al een tijd te kijken naar een 5 serie ter vervanging van mijn huidige Volvo.
Heb al vaker BMW gereden en blijf het heerlijke auto's vinden, het liefst zou ik een 6 series diesel hebben maar die zijn wel heftig aan de prijs (640d in Belgie goed te vinden). Verder missen ze vaak cruise control (mag daar niet ofzo?)

Maar een 520d is ook goed voor mij, liefst een dikke 6 cylinder maar geloof dat die 1 op 15 rijden en zon 520 wel 1 op 20 haalt als je zuinig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:32:
[...]

Dat is wel tamelijk 8)7 ja.
Maarja ... er zijn nog 103.000 miljonairs in Nederland hoorde ik.

Zit zelf al een tijd te kijken naar een 5 serie ter vervanging van mijn huidige Volvo.
Heb al vaker BMW gereden en blijf het heerlijke auto's vinden, het liefst zou ik een 6 series diesel hebben maar die zijn wel heftig aan de prijs (640d in Belgie goed te vinden). Verder missen ze vaak cruise control (mag daar niet ofzo?)

Maar een 520d is ook goed voor mij, liefst een dikke 6 cylinder maar geloof dat die 1 op 15 rijden en zon 520 wel 1 op 20 haalt als je zuinig doet.
Heb sinds een paar weken een 520d (E61), en na de laatste keer tanken alleen maar in de stad gereden, kan je zeggen dat ie dan zeker niet zuinig is. De boordcomputer geeft 11,6L/100km aan en ik rij dan nauwelijks in de sportstand (automaat). Ik had ook al 600km in DE gereden en dat was ook niet echt zuinig, maar ja, 180km/u in een 520d voelt hetzelfde als 120km/u in een gemiddelde middenklasser, dat stond dus ook op de cruise control, dus dat moet met Nederlandse snelweg kilometers een stuk beter zijn!

Ga vanaf eind december de 520d ook zakelijk rijden (nu nog laatste beetje lease oprijden) en zal dan eens kijken wat het verbruik wordt. Probleem is wel dat ik 80% van de km's in DE rijdt. Probleem voor verbruik, niet zozeer voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tijdens mijn proefrit stond het verbruik van de 530d op ±7,5 liter per 100 km en dat vind ik best keurig. Over het algemeen heb ik een lichte rechtervoet dus dat kan ik denk ik nog wel verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Daniel schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:18:
Tijdens mijn proefrit stond het verbruik van de 530d op ±7,5 liter per 100 km en dat vind ik best keurig. Over het algemeen heb ik een lichte rechtervoet dus dat kan ik denk ik nog wel verbeteren.
7,5 l/100km is zeker mooi voor een 6-cilinder. M'n oom z'n Mercedes E320 CDI (V6, 204 pk W211) had 14,5l/100km op z'n boordcomputer staan, inclusief zware rechter voet :+

Ik denk dat je met constante snelheid toch naar de 7l zou moeten kunnen zakken wat, voor zo'n auto met zo'n vermogen, zeer net zou zijn (en minder dan sommige kleine dieseltjes :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
misterdoom schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:07:
[...]

7,5 l/100km is zeker mooi voor een 6-cilinder. M'n oom z'n Mercedes E320 CDI (V6, 204 pk W211) had 14,5l/100km op z'n boordcomputer staan, inclusief zware rechter voet :+
Hoe krijgt jouw oom dat voor elkaar, gebruikte hij hem ook als aggregaat?
Gemiddelde op Spritmonitor is 8,3l/100km en 9,5l/100km max voor een W211 E320.
Een F11 530d doet op Spritmonitor 8,2l/100km gemiddeld dus verbruik is zowat gelijk aan een E320 ipv de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Het Fantoom schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:49:
[...]

Hoe krijgt jouw oom dat voor elkaar, gebruikte hij hem ook als aggregaat?
Gemiddelde op Spritmonitor is 8,3l/100km en 9,5l/100km max voor een W211 E320.
Een F11 530d doet op Spritmonitor 8,2l/100km gemiddeld dus verbruik is zowat gelijk aan een E320 ipv de helft.
Op Spritmonitor zijn het vaak mensen die lange afstanden rijden, dan kan je inderdaad makkelijk onder de 8l komen zelfs maar als je veel stadsverkeer doet en veel korte afstanden is het niet moeilijk als je een zware rechtervoet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Sowieso is het begrip zware rechtervoet natuurlijk relatief: als het er echt op aankomt kan je met die e320cdi ook wel 20L/100km halen.
De een vind dat ie met 130km/u en een verbruik van 10L/100km al de niki lauda uithangt en de ander heeft daar heel andere ideëen over.
En met moderne auto's wordt dat verschil alleen maar groter; moderne auto;s zijn vooral heel zuinig als je heeeeel voorzichtig met het gas omgaat. Maar met zware rechtervoet worden ze alleen maar onzuiniger omdat ze steeds meer vermogen gaan leveren. En die stijging in vermogen komt niet omdat het rendement van motoren beter wordt (dat speelt maar voor een klein gedeelte mee), maar voornamelijk omdat de fabrikanten meer brandstof en lucht in de cilinders weten te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De voorkant van de 1-serie werd door veel mensen als (erg) lelijk bestempeld. Blijkbaar is BMW het daar dus mee eens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/04uOnNVUY9Mg5EgiduEMCYYP/full.png

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
misterdoom schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:17:
[...]

Op Spritmonitor zijn het vaak mensen die lange afstanden rijden, dan kan je inderdaad makkelijk onder de 8l komen zelfs maar als je veel stadsverkeer doet en veel korte afstanden is het niet moeilijk als je een zware rechtervoet hebt.
Als je stevig doorrijdt over de Autobahn (en dat doen de meesten met zo'n wagen anders kocht je wel een lichtere diesel) dan zal het verbruik alsnog vrij hoog uitvallen. Maar dan nog doet dat natuurlijk niets af aan het feit dat een E320 CDI gemiddeld hetzelfde verbruikt als een F11 530d en dus niet bijna het dubbele zoals jij aangeeft. Ik kan niet geloven dat die E320 gemiddeld genomen 14,5/100km verbruikt (en dus niet na één snelle rit), ook niet met enkel korte ritjes en een hele 'zware voet' zoals jij het noemt. Een technisch probleem lijkt me dan waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
mr_petit schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:31:
Sowieso is het begrip zware rechtervoet natuurlijk relatief: als het er echt op aankomt kan je met die e320cdi ook wel 20L/100km halen.
Op een circuit maar niet gemiddeld over 10.000 km op de openbare weg, misschien alleen als je moedwillig altijd tegen de toerenbegrenzer aan blijft rijden in een lage versnelling, dus ook als je rustig tussen ander verkeer rijdt en niet stevig kunt door kunt rijden (wat heel vaak het geval is). Maar dat vind ik dan wel een vreemde rijstijl.

[ Voor 10% gewijzigd door Het Fantoom op 07-12-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Het Fantoom schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:06:
[...]

Als je stevig doorrijdt over de Autobahn (en dat doen de meesten met zo'n wagen anders kocht je wel een lichtere diesel) dan zal het verbruik alsnog vrij hoog uitvallen. Maar dan nog doet dat natuurlijk niets af aan het feit dat een E320 CDI gemiddeld hetzelfde verbruikt als een F11 530d en dus niet bijna het dubbele zoals jij aangeeft. Ik kan niet geloven dat die E320 gemiddeld genomen 14,5/100km verbruikt (en dus niet na één snelle rit), ook niet met enkel korte ritjes en een hele 'zware voet' zoals jij het noemt. Een technisch probleem lijkt me dan waarschijnlijker.
Dat getal was vermoedelijk het verbruik van de laatste rit, niet het algehele gemiddelde (leek me toch logisch). Het hoe en wat kan ik niet op antwoorden, ik kan enkel zeggen wat ik zag toen ik achter het stuur kroop.

Natuurlijk zullen die twee eerder gelijk lopen en natuurlijk is het gemiddelde verbruik niet 14,5 maar eerder de helft maar dat neemt niet weg dat als je een zware rechter voet hebt (stevig optrekken en stevig doorrijden) en vooral korte stukjes doet (dus veel optrekken e.d.) je een gigantisch verbruik krijgt.

Tja, als hij veel korte stukjes reed (had ooit eigen bedrijfje van electriciens, reed dus veel rond) dan deed hij 550 ~600 km op een tank terwijl op lange ritten hij toch 800+ km haalde met een tank van 80l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
misterdoom schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 00:47:
[...]

Dat getal was vermoedelijk het verbruik van de laatste rit, niet het algehele gemiddelde (leek me toch logisch). Het hoe en wat kan ik niet op antwoorden, ik kan enkel zeggen wat ik zag toen ik achter het stuur kroop.
Ik ga er inderdaad vanuit dat dat na een stevige snelle rit moet zijn geweest maar zo bracht jij het eerst niet. ;)
Want anders snap ik niet waarom je deze vergelijking zou maken:
misterdoom schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:07:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Och... als je in Zwitserland in de bergen woont......(en net zo als de meeste zwitsers als een malloot rijdt :D) dan kan ik me voorstellen dat je dat verbruik als gemiddeld haalt :o .
Genormeerd verbruik (dus zeer traag en voorzichtig rijden) binnen de bebouwde kom is ook maar 1:10 oid met dat ding.

Maareh.... die merc diesel.... da's toch een 6 in lijn en geen V6?
Beetje BMW fanaticus maakt die fout niet ;)

ze hebben ook wel een v6 diesel gehad, maar dat was niet de 204pk :+

[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 08-12-2012 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:01
Tijdens mijn proefrit stond het verbruik van de 530d op ±7,5 liter per 100 km en dat vind ik best keurig.
Dat is bijzonder netjes! :o Had verwacht dat zo'n grote motor beduidend meer zou verbruiken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mr_petit schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 01:52:
Och... als je in Zwitserland in de bergen woont......(en net zo als de meeste zwitsers als een malloot rijdt :D) dan kan ik me voorstellen dat je dat verbruik als gemiddeld haalt :o .
Genormeerd verbruik (dus zeer traag en voorzichtig rijden) binnen de bebouwde kom is ook maar 1:10 oid met dat ding.

Ze hebben nog steeds een V6 hoor ;)
De OM642 iig }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
mr_petit schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 01:52:

Ik heb me inderdaad vergist, moest I6 zijn want het was een Mark 1 en die zijn enkel met I6 ipv V6 geleverd. Bedankt voor me er attent op te maken :D

Heb er overigens maar 1x in gereden toen hij z'n rijbewijs kwijt was door 170 km/h te rijden op de autosnelweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Abbadon schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 09:56:
[...]

Dat is bijzonder netjes! :o Had verwacht dat zo'n grote motor beduidend meer zou verbruiken.
Net opgehaald, op de rit terug 7,1 liter/100 km. Dat is wel met veel snelweg en snelheid tussen de 100 en 130, op een paar inhaalacties na. Het kan nog ietsjes beter denk ik, maar niet veel. Ding weegt toch als lood (1880 kg rijklaar)

Het toert wel like a boss, ik dacht dat mijn 545i een fijne reisauto was maar deze staat er nog wel wat stapjes boven. De actieve dempers zijn fantastisch, op de snelweg laat hem op normal of sport staan en als je dan een straat met drempels tegenkomt zet je hem op comfort, en dan zweeft ie over de hobbels. Wat een pret :)

Nu eerst maar even door alle instellingen heen rommelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben ik wel benieuwd hoe zon X5 zou zweven.
Prachtige auto's ... maar ik ben geen CEO.

Wel hele nette waarden, 7.1 liter. Wel op de BC neem ik aan? Dus in de realiteit eerder 1 op 12 ofzo?
Hoe dan ook heel netjes met zoveel vermogen, denk dat die 8 bak daar ook wel bij helpt met zoveel verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het werkelijk verbruik wordt inderdaad pas duidelijk als ik voor de eerste keer een volle tank erin moet gooien :) Theoretisch zou ik tegen de 900 km op een tank moeten kunnen halen maar dat zal de praktijk uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:27:
Dan ben ik wel benieuwd hoe zon X5 zou zweven.
Prachtige auto's ... maar ik ben geen CEO.

Wel hele nette waarden, 7.1 liter. Wel op de BC neem ik aan? Dus in de realiteit eerder 1 op 12 ofzo?
Hoe dan ook heel netjes met zoveel vermogen, denk dat die 8 bak daar ook wel bij helpt met zoveel verzetten.
Denk dat een gewone 5 echt wel beter rijdt dan een X5. Ik merk trouwens net als Daniel met zijn 5, dat mijn nieuwe Z4 veel beter rijdt dan het oude model dat ik hiervoor had. Hij is wel een stuk minder zuinig, maar met twee turbo's en 75pk/185Nm koppel meer vind ik dat niet zo heel vreemd.

[ Voor 8% gewijzigd door Toink op 10-12-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Grrrrr... Een of andere onverlaat heeft met z'n trekhaak in m'n bumper gezeten.. Mooie ronde deuk dus :s Er lijkt geen schade aan de lak te zijn.. Iemand een adresje waar je zoiets kunt laten uitdeuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
spotrepair?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik weet niet in welke regio je zit, maar deze heb ik erg goede ervaringen mee.

http://www.harrysautorestyle.nl/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol jij ook al. :+

Of voor meer in het midden van het land als ik mij niet vergis:
http://www.dedeukentovenaar.nl/

[ Voor 73% gewijzigd door Joopieboy op 12-12-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
Kan wel zien dat het crisis is bij T.net, allemaal aan de zuinige diesels :P

Voor m'n vriendin een 120i gekocht, met 99.000 km, helemaal dealer onderhouden, al het onderhoud gehad, bij 98.000km nog een grote beurt gehad en met leuke opties (Automaat, M-Pakket fabrieks af, Xenon,Sportleder,Business radio met bluetooth, Licht/Regensessors, Parkeersensoren voor en achter, afneembare trekhaak)

Zit al met al best een hoop prijsverschil tussen de handbakken en automaten. Maarja, vrouw rijdt wel in een fijne auto. Voelt en rijdt ook als nieuw :) Vooral het dikkere M-stuur vind ik persoonlijk heel fijn, maar veel zal ik er wel niet in rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
RedHat schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:31:
Kan wel zien dat het crisis is bij T.net, allemaal aan de zuinige diesels :P
Niet alleen zuiniger maar soms ook sneller en meer koppel in lage toeren, zie bv 120i vs 120d.
Hoewel dat verschil nu niet meer opgaat bij de nieuwe turbo benzines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja hecht er niet teveel waarde aan... Die van mij staat op 4.8/100km, nou dat haalt ie never ever mooi nooit niet :P
Ben benieuwd hoeveel het bij jou scheelt tov het echte verbruik :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
Het Fantoom schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:02:
[...]

Niet alleen zuiniger maar soms ook sneller en meer koppel in lage toeren, zie bv 120i vs 120d.
Hoewel dat verschil nu niet meer opgaat bij de nieuwe turbo benzines.
Dat weet ik :) Was meer flauw bedoeld.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Atlas schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:11:
[...]

Tja hecht er niet teveel waarde aan... Die van mij staat op 4.8/100km, nou dat haalt ie never ever mooi nooit niet :P
Ben benieuwd hoeveel het bij jou scheelt tov het echte verbruik :)
Ja, maar jij moet dan ook elke 50 km een tijd vol gas rijden om dat roet er weer uit te blazen :P

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:44
Heb toen ook een 320 D special edition voor vrouwlief gekocht.

330nm @ 2000 rpm rijdt echt wel fijn ipv 250nm @ 3500 rpm :)

Als je 35K p/j rijdt prive+zakelijk dan ga je niet snel een benzine rijden.

Domme boardcomputer hier ook geeft 5.0/100km aan. Ja dikke lip hij haalt 1:15.5 gemidd.

• matty___
Unknown Alien schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:19:
Heb toen ook een 320 D special edition voor vrouwlief gekocht.

330nm @ 2000 rpm rijdt echt wel fijn ipv 250nm @ 3500 rpm :)

Als je 35K p/j rijdt prive+zakelijk dan ga je niet snel een benzine rijden.

Domme boardcomputer hier ook geeft 5.0/100km aan. Ja dikke lip hij haalt 1:15.5 gemidd.
heb je hem wel eens gereset? die blijft maar doortellen namelijk heb ik het idee en niet zoals bij VW de laatst 3000km.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Daniel schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:04:
[...]

Ja, maar jij moet dan ook elke 50 km een tijd vol gas rijden om dat roet er weer uit te blazen :P
Dat maakt toch niets uit voor de weergave van de boord compu? :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:44
matty___ schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:50:
[...]

heb je hem wel eens gereset? die blijft maar doortellen namelijk heb ik het idee en niet zoals bij VW de laatst 3000km.
Yup is al een x gereset. Boeit verder niet zo let daar toch niet op. Moet toch tanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik had het al in de huiskamer geplaatst, maar aangezien daar niet iedereen komt of kan komen, een kort verslagje van gisteren.

Ik had dus nogal last van versleten schokdempers. Afgelopen zondag in de regen en kou al links vervangen (achteraf ook by far de slechtste), maar dat was dus geen succes... 2 dagen spierpijn en twijfel of alles wel helemaal goed was gegaan. Daarnaast ook nog eens als bonus een flinke partij (vlieg)roest op m'n gereedschap... Dus gistermiddag een brug gehuurd bij een commerciële garage en in een lichte, droge en lekker warme werkplaats weer aan de slag.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-qfO5HRZOMQ4/UMot8tXGAqI/AAAAAAAADB0/6BvvZ1FZ0qE/s640/2012-12-13%252015.04.20.jpg
Na een half uurtje was de eerste veerpoot er al onderuit. Deze was nog nooit los geweest, dus in plaats van ruim een uur trekken, sjorren en vloeken, ging dit een stuk makkelijker en sneller :)

Op de werkbank lekker relaxed, en in een goede lichaamshouding de nieuwe veerpoot assembleren
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-CdHdWpzH5OE/UMouGcMrXmI/AAAAAAAADB8/bnEYx5WgpIU/s640/2012-12-13%252015.05.07.jpg
Het enige wat er nu nog onder zit van de oude ophanging is de veer (die nog helemaal in orde is), veerschotel en onderlegrubbers en een paar ringen. Schokdemper en toplager zijn gloedje nieuw :)
Toen nog even snel links weer losgetrokken (er moest nog een ander toplager op) en alles in alle rust weer gemonteerd en nu met de geruststelling dat ik ook alle bevestigingen rustig en uitvoerig heb kunnen controleren.
Daarna de achterdempers vervangen (een eitje vergeleken met voor), nieuw brandstoffilter en drukregelaar (filter leek nog het originele fabrieksfilter te zijn :X ) en toen was het 7 uur 's avonds en vond ik het wel mooi geweest.
Er komt nog een keer een vervolgactie. De stabilisatiestang achter moet nog een keer aangepakt worden (nieuwe rubbers) en de spanrollen moeten nog gedaan worden. Dat is allemaal wel aan straat te doen, maar ik zag gisteren al dat de bereikbaarheid aanzienlijk groter is als de auto op een brug staat.

Maar op de terugweg van Den Haag naar Gouda al wel kunnen genieten van het nieuwe onderstel. Man wat rijdt dat zoveel beter! Mijn boot heeft nu weer het strakke onderstel dat je bij een BMW verwacht. Op de snelweg weer lekker met 1 handje aan het stuur 130 rijden, scherp reageren op stuurbewegingen, lekker stabiel, geen schudden meer bij het remmen bij hogere snelheden en niet het minst belangrijke, niet meer oneindig vaak nadeinen als ik over een hobbel rij :D

En nog een leuk effect, de kap en het interieur kraken veel minder nu en de hele aandrijving lijkt ervan geprofiteerd te hebben. Alles is veel strakker en stabieler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
deepbass909 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:57:
Ik had het al in de huiskamer geplaatst, maar aangezien daar niet iedereen komt of kan komen, een kort verslagje van gisteren.

Ik had dus nogal last van versleten schokdempers. Afgelopen zondag in de regen en kou al links vervangen (achteraf ook by far de slechtste), maar dat was dus geen succes... 2 dagen spierpijn en twijfel of alles wel helemaal goed was gegaan. Daarnaast ook nog eens als bonus een flinke partij (vlieg)roest op m'n gereedschap... Dus gistermiddag een brug gehuurd bij een commerciële garage en in een lichte, droge en lekker warme werkplaats weer aan de slag.

[afbeelding]
Na een half uurtje was de eerste veerpoot er al onderuit. Deze was nog nooit los geweest, dus in plaats van ruim een uur trekken, sjorren en vloeken, ging dit een stuk makkelijker en sneller :)

Op de werkbank lekker relaxed, en in een goede lichaamshouding de nieuwe veerpoot assembleren
[afbeelding]
Het enige wat er nu nog onder zit van de oude ophanging is de veer (die nog helemaal in orde is), veerschotel en onderlegrubbers en een paar ringen. Schokdemper en toplager zijn gloedje nieuw :)
Toen nog even snel links weer losgetrokken (er moest nog een ander toplager op) en alles in alle rust weer gemonteerd en nu met de geruststelling dat ik ook alle bevestigingen rustig en uitvoerig heb kunnen controleren.
Daarna de achterdempers vervangen (een eitje vergeleken met voor), nieuw brandstoffilter en drukregelaar (filter leek nog het originele fabrieksfilter te zijn :X ) en toen was het 7 uur 's avonds en vond ik het wel mooi geweest.
Er komt nog een keer een vervolgactie. De stabilisatiestang achter moet nog een keer aangepakt worden (nieuwe rubbers) en de spanrollen moeten nog gedaan worden. Dat is allemaal wel aan straat te doen, maar ik zag gisteren al dat de bereikbaarheid aanzienlijk groter is als de auto op een brug staat.

Maar op de terugweg van Den Haag naar Gouda al wel kunnen genieten van het nieuwe onderstel. Man wat rijdt dat zoveel beter! Mijn boot heeft nu weer het strakke onderstel dat je bij een BMW verwacht. Op de snelweg weer lekker met 1 handje aan het stuur 130 rijden, scherp reageren op stuurbewegingen, lekker stabiel, geen schudden meer bij het remmen bij hogere snelheden en niet het minst belangrijke, niet meer oneindig vaak nadeinen als ik over een hobbel rij :D

En nog een leuk effect, de kap en het interieur kraken veel minder nu en de hele aandrijving lijkt ervan geprofiteerd te hebben. Alles is veel strakker en stabieler :)
Waaraan merk je dat je versleten schokdempers hebt?

Na hoeveel km/jaar zou je die dingen moeten vervangen?

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 00:46

paQ

nou... vanmiddag ook maar eens een E39 gescoord.
525i touring uit 2003 (facelift) met zwarte dakhemel 8)
automaat, navi en 290 op de teller 8)7

Vooral dat laatste was ik vreselijk sceptisch over, maar wel super onderhoudshistorie tot 271k en ding rijdt als een trein.

gok maar gewoon genomen en naar mijn eigen vertrouwde adres ermee gereden.
carterpanpakking lekt wat, dus effe schoonspoelen en nog eens goed kijken.
en de angel eye lampjes stuk, maar dat zijn dealer onderdelen ben ik al achter.....

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11012975/Photo%2013-12-12%2011%2003%2034.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11012975/Photo%2013-12-12%2011%2003%2045.jpg

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ziet er netjes uit voor die km-stand! Geeft me goede hoop dat mijn E61 nog zeker 190k km mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tomatoman

Fulltime prutser

Die km-stand zou mij geen zorgen baren :). Ik heb uitsluitend goede ervaringen met grotere auto's die hoge kilometerstanden hadden. Motorisch waren/zijn ze telkens nog als nieuw, de slijtage zie je vooral aan verouderende onderdelen zoals raamrubbers, de handrem, het leer en lakschade door steenslag. Ik vermoed dat dat bij BMW niet anders zal zijn.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Yep Naja. Die olie aan de onderkant is toch wel het onderzoeken waard.
Bodemplaat mist ook btw. Of weet iemand o er een tweede plaat zit thv het Carter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Biker-mouse schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:35:
[...]

Waaraan merk je dat je versleten schokdempers hebt?

Na hoeveel km/jaar zou je die dingen moeten vervangen?
Bij hem was het heel duidelijk, je drukte op de voorkant en de auto veerde een keer of 3-4 na. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:36:
nou... vanmiddag ook maar eens een E39 gescoord.
525i touring uit 2003 (facelift) met zwarte dakhemel 8)
automaat, navi en 290 op de teller 8)7

Vooral dat laatste was ik vreselijk sceptisch over, maar wel super onderhoudshistorie tot 271k en ding rijdt als een trein.

gok maar gewoon genomen en naar mijn eigen vertrouwde adres ermee gereden.
carterpanpakking lekt wat, dus effe schoonspoelen en nog eens goed kijken.
en de angel eye lampjes stuk, maar dat zijn dealer onderdelen ben ik al achter.....

[afbeelding]

[afbeelding]
Gefeli, ik heb een zelfde uitvoering maar dan de 3 liter, ben er nog super blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

paQ schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 08:27:
Yep Naja. Die olie aan de onderkant is toch wel het onderzoeken waard.
Bodemplaat mist ook btw. Of weet iemand o er een tweede plaat zit thv het Carter?
bij de dealer 2 angel eye lampjes gescoord... fokking 20 netto ex per stuk -O-
volgens hem hebben niet alle wagens 2 bodemplaten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
De 300C is niet weg toch? -O-
Pagina: 1 ... 34 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.