Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:11

Wom

Kecin, ben niet in de markt voor jouw auto. Maar wel mijn complimenten voor de advertentie, mocht willen dat iedereen zijn auto zo adverteerde! Succes met de verkoop :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 13:07
Wom schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:50:
Kecin, ben niet in de markt voor jouw auto. Maar wel mijn complimenten voor de advertentie, mocht willen dat iedereen zijn auto zo adverteerde! Succes met de verkoop :)
Tekstueel is de advertentie netjes ja. Mocht je toch verbeter punten willen horen:

- Soms iets te veel tekst, "reden verkoop = auto vd zaak" dekt de lading. Toevoegingen als "mag weg, hoeft niet" etc. is too elaborate.

- Die 19inch wielen zullen door veel mensen als oversized "tokkie-wielen" (no offense!) worden gezien en reden zijn om de advertentie direct weg te klikken. Heb je toevallig een winterset en foto's hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Ik zal eens even zien of ik het tootltje dat iedereen in de TS kan weer op kan pakken :X beetje doodgebloed omdat ik nog 101 andere projectjes heb (zoals onlangs weer de nieuwe Tweakers.net-theme omdat 7 imho een bende is)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 15:24
Wie helpt mij even om een X3'tje open te maken?

http://www.domeinenrz.nl/...eerfotos=2410&kterug=2410

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:57
Een beetje Tweaker kent toch wel de nodige trucjes om het te openen, al dan niet op een wat minder nette methode :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Zo te zien ligt de achterruit er al uit, dus zo moeilijk kan het niet zijn binnen te komen.. :p

Maarre, begrijp ik dat jij hem hebt gekocht? :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

_Anvil_ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:03:
[...]

Tekstueel is de advertentie netjes ja. Mocht je toch verbeter punten willen horen:

- Soms iets te veel tekst, "reden verkoop = auto vd zaak" dekt de lading. Toevoegingen als "mag weg, hoeft niet" etc. is too elaborate.

- Die 19inch wielen zullen door veel mensen als oversized "tokkie-wielen" (no offense!) worden gezien en reden zijn om de advertentie direct weg te klikken. Heb je toevallig een winterset en foto's hiervan?
Thanks voor je feedback, de regel mag weg, hoeft niet is bewust gekozen. Mensen azen er anders op en denken dat je verlegen zit om geld en zodoende een (soms extreem) laag bod zal accepteren.

De 19" wielen zitten er nu eenmaal bij, dit vermeldt ik dus ook om zodoende "teleurstelling" te voorkomen bij het bekijken van de wagen. Er is een winterset bij, maar deze zijn al een winter gebruikt en bevatten zwarte stalen velgen. Wellicht wel handig om nog te vermelden :)
Wom schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:50:

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:55:
Zo te zien ligt de achterruit er al uit, dus zo moeilijk kan het niet zijn binnen te komen.. :p

Maarre, begrijp ik dat jij hem hebt gekocht? :p
He scherp, nog niet eens gezien.

Heb hem niet gekocht hoor, maar voor rond de 9 a 10k een 3.0i X3 is niet duur imo.

Ligt natuurlijk even aan de km stand, maar zonder sleutels kun je die ook niet aflezen.

[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 30-10-2012 15:31 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sinner schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

Ik heb nog wel wat blauwe achterlichtunits in de aanbieding voor je. ;)
Ik snap hem niet? :o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik zag op Marktplaats een E39 M5 instrumentenpaneel, maar ik heb er mijn twijfels bij.

Ik zie een ///M logo, maar horen de tellers niet donkergrijs te zijn? En volgens mij mis ik de LED-ring rond de toerenteller die aangeeft of de motor opgewarmd is.

Of is dit een gevalletje pre/post facelift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
k0ewl schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:57:
Zo, de auto staat nu bijna 3 weken te koop. Afgezien van wat reacties die echt niet kunnen en een paar biedingen van 7000 euro, is er 1 die 10000 heeft geboden en 1 welke niet meer reageerd.

Auto staat er nu voor 12250 op. Tis een mooie BMW en hij rijdt lekker.
http://link.marktplaats.nl/603568002

De volvo is ondertussen besteld en zal deze of volgende week geleverd worden. Dus heel erg snel. Wat ook betekent dat ik snel van deze af wil en vandaar de prijs.
Mooie aanbieding, hoor!

En nu ik toch hier post, even een plaatje van m'n eigen vervoersmiddel.
High Executive'je vanuit import Duitsland.
Vorige week circa 14 pk bij laten chippen, trekt nu vooral tussen 4-5k rpm net wat beter. Blijft een atmosferisch blok.

Binnenkort m'n wintervelgen eronder leggen.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/334335_446467488743274_1212179782_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Veel mensen verklaren me voor gek, maar ik vind de "oude" 1-serie (vooral de neus) zóveel mooier dan de nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, naast mijn 3.20i Touring uit 2009 hebben we sinds vandaag een 1.20i High Executive Cabriolet erbij. Me so happy :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Geef me 10 minuten en hij is open, zonder iets kapot gemaakt te hebben. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Ik moest een paar jaar geleden van je opzouten uit dit topic en mocht pas terugkomen
als ik een "echte" auto had omdat ik wat foto's van lage (stanceworks) BMW's postte.

(had toen zelf een fout laag golfje met blauwe achterlichtunits waarvan iemand de pics hier plaatste)

Wel grappig dat jij nu van een "echte" auto naar een polo'tje bent gegaan. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sinner op 01-11-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Zoals het er nu naar uit ziet ben ik van plan binnenkort een 3-serie te kopen, zal begin volgend jaar zijn (even huidige afrijden richting de prijzige 120k km, daarna op tijd wegdoen voordat ik 1000+ aan onderhoud mag aftikken) Zit te denken aan bouwjaar 2008-2009 E90, 316i-320i.

Vraag me alleen af of de BMW premium selection de 'meerprijs' waard is tegenover een gewone met Bovag garantie? Prijsverschil lijkt me erg klein voor wat ze bieden (15+k bij dealer, 14+k gelijkwaardig op o.a. marktplaats) dus haast een no-brainer, of zie ik iets over het hoofd?

Als er verder nog hints/tips zijn, natuurlijk is dat ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik zou geen 3.16i nemen, dingen zijn niet vooruit te branden. Kan je net zo goed een Opel Astra nemen, vind dat persoonlijk geen BMW meer.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Ik zou altijd een premium selection nemen ipv een gebruikte met alleen bovag garantie.

Je krijgt dan 2 jaar volledige garantie (zelfde als fabrieksgarantie), de 24-uurs service
card, een wagen welke echt tiptop er uitziet en gecontroleerd is en nooit meer dan 120k
ervaring heeft. Waarschijnlijk zijn er nog wel wat dingen welke ik ben vergeten.

http://www.bmw.nl/nl/nl/u...mselection/2010/main.html

[ Voor 9% gewijzigd door Sinner op 01-11-2012 08:24 . Reden: toevoeging link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:44
Voor €1000 verschil zou ik gaan voor de premium selectie gaan. Zie bovenstaande reden.

316i ...weet je dat zeker? Al proefrit gemaakt.

Ik ben verbaasd dat ze nog 316i blokken inbouwen voor de 3 serie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 16:22
Als 1k het verschil is zou ik ook serieus nadenken over de PS garantie. Mijn ervaring was echter dat het verschil wel groter was dan dat. Zijn de auto's wel vergelijkbaar qua opties e.d.?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen wat er mis is met de 316i? Ik geef toe dat een 320i of hoger een leukere rijervaring bied maar ik heb zelf het vermogen niet nodig(denk eigenlijk dat bijna niemand het 'echt' nodig heeft). vandaar dat ik een 316i rijd wat me toch aardig brandstof scheelt(student van 19 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
RickvN schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:16:
Ik zou geen 3.16i nemen, dingen zijn niet vooruit te branden. Kan je net zo goed een Opel Astra nemen, vind dat persoonlijk geen BMW meer.
Unknown Alien schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:40:
Voor €1000 verschil zou ik gaan voor de premium selectie gaan. Zie bovenstaande reden.

316i ...weet je dat zeker? Al proefrit gemaakt.

Ik ben verbaasd dat ze nog 316i blokken inbouwen voor de 3 serie :|
316-320i, motor staat nog niet vast :). Hangt ook beetje samen met andere opties, blijft 2e hands dus moet maar net beschikbaar zijn in mijn prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sinner schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:56:
[...]

Ik moest een paar jaar geleden van je opzouten uit dit topic en mocht pas terugkomen
als ik een "echte" auto had omdat ik wat foto's van lage (stanceworks) BMW's postte.

(had toen zelf een fout laag golfje met blauwe achterlichtunits waarvan iemand de pics hier plaatste)

Wel grappig dat jij nu van een "echte" auto naar een polo'tje bent gegaan. ;)
Haha is dat zo? Tja, hoogmoed komt voor de val hé! Haha. Bij deze mijn excuus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:56:
Mag ik vragen wat er mis is met de 316i? Ik geef toe dat een 320i of hoger een leukere rijervaring bied maar ik heb zelf het vermogen niet nodig(denk eigenlijk dat bijna niemand het 'echt' nodig heeft). vandaar dat ik een 316i rijd wat me toch aardig brandstof scheelt(student van 19 jaar).
Ach, eigenlijk is er niks mis met een 316i. Het is geen snelheidsmonster natuurlijk, maar
hij kan prima met het verkeer meekomen. Dit is trouwens mijn persoonlijke mening, ik heb
zelf nooit een 316i in bezit gehad. Wel 3 dagen als leenauto in gereden. Viel reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Kecin schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:59:
[...]

Haha is dat zo? Tja, hoogmoed komt voor de val hé! Haha. Bij deze mijn excuus :+
Ben je gek joh :D Kwam misschien wat knullig over van dat polo'tje, niks mis met zo'n auto hoor. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik inderdaad ook:) 316i rijd prima en kan wat hoger in de toeren nog prima vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ach hij komt prima vooruit maar het houdt niet over. Zelf heb ik een paar dagen in een 318i mogen sturen en hoewel dat ook prima vooruit kwam had je niet echt gevoel van snelheid en acceleratie. Bovendien was de echte kracht pas te vinden in de hoge toeren, dat betekend dus veel terugschakelen als je de power nodig hebt. Bovendien rijdt het op hoge snelheden wat onrustig.

Maar goed, als 19 jarige student moet je denk ik blij zijn dat je er 1 kan betalen en het laat nog veel ruimte over voor snelle motoren in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
In hoge toeren gaan rijden, kan je voor dat brandstofverbruik al net zo goed een 3.18i nemen denk ik.
Ik zeg niet dat 3.16i niks is, alleen dan kan je net zo goed een andere sedan nemen.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:45
MrFl0ppY schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:10:
Ach hij komt prima vooruit maar het houdt niet over. Zelf heb ik een paar dagen in een 318i mogen sturen en hoewel dat ook prima vooruit kwam had je niet echt gevoel van snelheid en acceleratie. Bovendien was de echte kracht pas te vinden in de hoge toeren, dat betekend dus veel terugschakelen als je de power nodig hebt. Bovendien rijdt het op hoge snelheden wat onrustig.

Maar goed, als 19 jarige student moet je denk ik blij zijn dat je er 1 kan betalen en het laat nog veel ruimte over voor snelle motoren in de toekomst.
Precies. Ik heb ook een 316i en een 318i gehad (e30 en e34) en het rijdt gewoon prima. Je hebt alleen gewoon een sloot minder vermogen dan met een 6 cilinder, maar dat is ook weer niet zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
E30 en E34 zijn idd wel leuk! ;)

E30

e34 m5

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:49
Ik denk dat voor veel mensen een 316 al te veel motor is. Vergeet niet dat er ook mensen zijn die geen zin in boetes hebben ;)

Zelf heb ik een ander voordeel van een BMW gevonden (die goed op zijn pootjes staat). Ik mocht een daewoo matiz bijhouden in de stad. Wat een go-kart kan dat zijn. Ik moest echt mijn best doen met mijn dubbelzozware BMW. En het had me niet gelukt in een heleboel andere auto's met eenzelfde comfort tijdens 'normaal' rijden... Oh - en nergens sneller dan 50 - maar *veel* haakse bochten... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Mijn e30 316i kwam uitstekend mee met het verkeer. Is een stuk lichter dan de huidige 3 series ook natuurlijk. 1050 kg.

Het is niet echt een bmw vind ik wel zo'n dooddoener. Heb nu een 323i e36 en dat is meer auto maar de 316i is net zo goed bmw. Je kan net zo goed een astra halen is al helemaal onzin. De kwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken.

Niet iedereen vind veel pk belangrijk. (ik wel trouwens, daar niet van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou opzich wel iets meer pk's willen echter zie ik daar momenteel het nut niet van in. Was ook voornamelijk opzoek naar een goed uitziende 3 serie waar ik nog de nodige jaren plezier van heb. Inderdaad een astra inhalen is geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Een E90 316 verbruikt volgens de fabrieksopgave meer brandstof dan een 318. Premium garantie zou ik wel wat geld voor over hebben. Heb er zelf een paar keer zonder problemen gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens auto week verbruikt de E90 0,4l/100km meer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:56:
Ik zeg ook niet dat er iets mis is met een 1.6 :)

een E46 of E90 zijn een groter en zwaarder dan de E30. Op de snelweg en een andere auto inhalen en je rijdt al 100 in ze 5 dan moet je toch echt terug schakelen. is toch wel relax dat je alleen om je schouder hoef te kijken en gas geven.

En niemand echt nodig hebben klopt niet, want ik heb het wel nodig voor meer rij plezier. Als wij op vakantie gaan met de auto Zuid Frankrijk bv. dan rijdt het een stuk fijner om 330nm te hebben ipv 180. Aangezien wij elk jaar wel met de auto weg gaan en prive veel rijden is het wel zo fijn.
Overigens hebben we een E46 150pk diesel. ook geen monster hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me voorstellen dat als je inderdaad beetje door de bergen moet dat het toch fijn is om iets meer vermogen te hebben. Kleine correctie 316i is niet bij voorbaat een 1.6 de pfl e46 heeft een 1.9 met 105pk de fl heeft een 1.8 met 115 pk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb afgelopen maandag met een 335i E93 gereden, maar vermogen is toch wel érg fijn hoor.
tuurlijk is het niet perse nodig, maar het is zo lekker :P

neemt niet weg dat vermogen heel snel went, voor mij was het ook zomaar ff een ritje in andermans auto.
en als je zelf in een ecothriller rijdt dan is het al snel veel vermogen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat zal inderdaad heerlijk rijden! moet zelf ook nog eens een BMW met serieus vermogen rijden lijkt me toch een mooie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:57
Zo... Dat was even schrikken bij de dealer vorige week vrijdag, moest mijn F20 binnen doen voor onderhoud...

Kreeg een X3 mee als vervangwagen (ouder model), maar wel eens leuk om met zo een tank te rijden :+ . Kom ik terug aan bij de dealer en kijkt die man me met een bezorgde blik aan:

Atelier-verantwoordelijk (AV): "Goedemiddag Mr. HyperBart, wilt u graag even gaan zitten, want we hadden graag even met u rustig een gesprek gehad want we zitten met een erg vervelende zaak"
* HyperBart denkt bij zichzelf "FUUU, wat is er nu aan de hand, dat meen je niet, mijn 1 is naar de zak, ze hebben 'm onder de brug laten staan en die laten zakken ofzo, of er is iemand tegen gereden of er zit een gat in het ijzerwerk...
Bart: "Er is toch niks ergs met de wagen? Hij is toch niet perde totale ofzo?"
AV: "Oh neen neen, helemaal niet, maar BMW AG wilt zich graag verontschuldigen en tegelijk ook een beetje gelukwensen, u rijdt met de eerste F20 waar op zo een korte tijd al zoveel kilometers op staan. BMW had dit niet geanticipeerd en u valt compleet buiten de statistieken. We hebben daarom de onderdelen dan ook nog niet beschikbaar voor uw wagen compleet te onderhouden".

:+ :+ _/-\o_ _/-\o_

Al is het misschien een excuus, ik vind het wel een geweldige draai aan het verhaal :P . Als compensatie krijg ik maandagavond (na dit weekend) een 318d F30 mee en die mag ik dinsdagavond binnen doen _/-\o_ . Mij hoor je niet klagen!

Zit ondertussen na EXACT 10 maanden op 54840 KM >:) .

Waar ik wel een beetje cranky van wordt is het Conditional Based Serviceing systeem: regelmatig springen mijn remblokken in "rood" terwijl ze normaal gezien echt nog niet versleten zijn, zou te maken hebben met vuil op de sensor ofzoiets... Vind het maar een raar verhaal, iemand wat over te zeggen?

Dat het systeem in rood schiet vind ik niet erg, wat ik wel beetje belachelijk vind is dat hij de cruise control dan disabled en je deze wel beschikbaar kan maken (aan zetten) maar niet kan activeren (snelheid vastzetten) :( . Beetje TE bemoederend voor iemand die voor een wagen kiest waar je sportiviteit en controle voorop zet...

EDIT: Hmmm, volgens http://www.munichmotorsport.com/wordpress/?page_id=210 en http://www.stephenjames.c...servicing-parent/cbs-bmw/ moet er iets gereinigd worden, genaamd "caliper cavities".

[ Voor 21% gewijzigd door HyperBart op 02-11-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Damn in 10 maanden 54k aan kilometers rijden... Jij moet wel echt een liefhebber zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

In 10 maanden €8.000,- moeten afschrijven.... Jij moet wel echt een liefhebber zijn :P

Of lease je 'm?

Ik denk zelf aan een F30 328i. Eindelijk een motor die een perfect compromis is tussen prestatie en verbruik. Na 2 jaar 335i rijden, begon ik na te denken om dichter bij de Tango te gaan wonen :P

[ Voor 46% gewijzigd door Mooody op 03-11-2012 15:17 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:57
Het is een bedrijfswagen, en bedrijfswagens in België zijn nog altijd een stuk goedkoper dan in Nederland...

Volledige operationele lease (heb een tankkaart die door Leaseplan wordt verstrekt en die iedere maand gewoon doorgerekend wordt aan mij werkgever dacht ik).

Auto is op 5 jaar tijd of 160.000 km berekend... Nu gaat mijn werkgever er meestal van uit dat die twee ongeveer gelijk oplopen en in onze car policy staat "normaal privé gebruik" en onbeperkt gebruik voor werk. Woon werkverkeer is ook "werkverkeer" en als normaal beschouwd. Even verklaren, dan ziet mijn totale kilometersamenstelling er als volgt uit per maand:

Ik woon 80km van mijn werk, dus maal 2 en dat maal 20 dagen per maand is al 3200 km. Ik ben jong en mijn vrienden wonen niet altijd even dicht. Ik woon in Beringen en het merendeel van mijn vrienden wonen in de Antwerpse Kempen (Turnhout en Oud-Turnhout en Beerse) of in Tongeren.
Ik heb familie die 150km verder woont die ik ook wel eens bezoek... Tel daarbij dan ook nog eens een avondje uit (25km) en dat ik mijn broer ook eens weg doe naar zijn kot/kamers.

Denk dan ook nog eens aan een vakantie in Frankrijk (kleine 2 weken) en de normale woonwerk kilometers en het feit dat ik in Frankrijk ook nog eens gemakkelijk 1000km er bij heb gedaan, dan verklaart dat al de 4K die ik er extra heb bijgedaan (een tijd lang zat ik gemiddeld op 5000 km per maand, maar daar ga ik nu al over).

En ja, ik ben een liefhebber, ik rij HEEL graag met mijn BMW, iedere keer als ik in die auto stap neem ik mijn stuur vast bij de verdikkingen van mijn sportstuur, kan ik mijn arm net tussen de middensteun en de pook "leggen", grijpt mijn hand de pook perfect vast, geniet ik van het crisp clear scherm en de algehele afwerking. Als ik dan vertrek en ik rij de straat uit en ik duw op het knopje "Sport" en ik voel met een klein schokje mijn F20 vooruit schieten, dan weet ik dat ik goed gekozen heb... Om nog niet te spreken over (en ja, ik ben niet veel beter gewend) de vlotte acceleratie van mijn 16d non-Efficient Dynamics (was toen nog niet uit, dus dit is nog een 2.0 blok wat getemd is tot 1.6) op de autostrade en de sublieme gewone stoelen die me in de flanken goed steunen wanneer ik sportief in een bochtje ga...

[ Voor 34% gewijzigd door HyperBart op 03-11-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
65.000 per jaar is veel, maar ook weer niet zo schrikbarend veel dat BMW er geen rekening mee hoeft te houden. Vind het persoonlijk een slap excuus van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ooit overwogen om voor BMW te schrijven HyperBart ? :+

Wat grote afstanden zit ik overigens ongeveer in hetzelfde schuitje (maar dan vanaf de andere kant van het land). Wel probeer ik kilometers, en vooral files te vermijden door waar mogelijk de trein te nemen of in een satelliet kantoor te werken.

Wel vreemd dat ze je auto op 5j /160000km berekenen. Ze weten toch hoe ver je woont?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Mijn oog is gevallen op de BMW 118D.
Ze zijn redelijk betaalbaar (+- 12k nu voor 1 uit 2008)
Maar wat ik moeilijk kan vinden is wat de onderhoudskosten gemiddeld zijn voor deze autos.
Zijn de onderdelen erg duur in vergelijking met bijv. een Seat ibiza of VW Polo?
Ze zijn erg betrouwbaar lees ik, maar wel met goed onderhoud. Hoeveel kost dat onderhoud?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
BMW onderdelen zijn zeker duurder dan voor een Ibiza of Polo. Maar het zijn geen dure onderdelen. Wat ik wil zeggen is dat er betere materialen zoals grotere remmen e.d. zijn gemonteerd en dat maakt ze duurder. Er gaat bijvoorbeeld ook meer en duurdere olie in. De prijs voor het spul is heel redelijk. Onderhoud is vooral erg duur als je het bij de dealer laat doen. Die rekenen zo'n 110€ per uur en dat loopt erg hard op. Ben je zelf handig of heb je goede en goedkope garage dichtbij dan is het prima te behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Ik ben op mobile.de aan het rondsnuffelen voor een E60/E61, het valt me alleen op dat daar nooit bij de opties Active Steering staat. Was dat in Duitsland een standaard feature of komt het daar gewoon weinig voor?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:41

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

RickvN schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:21:
In hoge toeren gaan rijden, kan je voor dat brandstofverbruik al net zo goed een 3.18i nemen denk ik.
Ik zeg niet dat 3.16i niks is, alleen dan kan je net zo goed een andere sedan nemen.
Eerst even een ergernis van mij... BMW heeft geen punt tussen model-nummer en (fictieve) motorinhoud staan, dus het is 316i en 318i, niet 3.16i en 3.18i.

Verder is het natuurlijk onzin om te stellen dat je met een 316i (of 116i) niet mee zou kunnen komen of dat het niet leuk rijden zou zijn. Ik heb jaren met een 316i Compact (103pk) gereden, en geloof het of niet, maar die stuurde sportiever en leuker dan mijn huidige 323i Cabrio (170pk). Sowieso was de wegligging van de Compact vele malen beter.
Ik heb bovendien met een volgepakte wagen diverse bergwegen gereden, en ja, ik moest flink toeren houden, maar dat zou ik met de 323i ook gemoeten hebben. Ook op de autobahn reed ik gewoon met 170 mee op de linkerbaan, het koste alleen iets meer tijd dan de snellere wagens nodig zouden hebben.

Ergens vond ik het gebrek aan vermogen trouwens ook wel fijn, je gaat namelijk ook iets anders ermee rijden. Ik moest iets meer rekening ermee houden dat ik minder vermogen had, en daardoor meer anticiperend rijden. Nu denk ik weleens, ach, dat haal ik nog wel zonder terugschakelen (wat dan natuurlijk verkeerd ingeschat is...).

Wat ik wel een heel groot voordeel van de 323i vind, is dat de motor wel zoveel soepeler loopt en op de snelweg stiller loopt. Maar dat is een algemeen voordeel van de 6-inlijn, niet zozeer de inhoud van het blok.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Zullen we voortaan gewoon verwijzen naar de 1.385 andere posts die er inmiddels over dit onderwerp in de 12 delen staan? :P Voor je het weet wordt het weer een welles-nietus discussie. Ieder z'n mening: de een vindt het belangrijk, de ander niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:49
RickvN schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:21:
Veel plezier in t grote dacia topic:-) haha

He deepbass ff Wat anders heb jij een m52b25tu of een gewone ? ( zonder tu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 07:57
Guillome schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:55:
Mijn oog is gevallen op de BMW 118D.
Ze zijn redelijk betaalbaar (+- 12k nu voor 1 uit 2008)
Maar wat ik moeilijk kan vinden is wat de onderhoudskosten gemiddeld zijn voor deze autos.
Zijn de onderdelen erg duur in vergelijking met bijv. een Seat ibiza of VW Polo?
Ze zijn erg betrouwbaar lees ik, maar wel met goed onderhoud. Hoeveel kost dat onderhoud?
Olie service kost 196 euro
Setje remblokken 224 euro
Alle prijzen staan op de BMW site
http://www.bmw.nl/nl/nl/o...paratie/valueservice.html

Nik beter dan de BMW Dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nee maar wel duurder?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
€196 voor olie verversen en olie filter >_< knetter.
Setje remblokken 224 euro kan jezelf ook doen en blokjes kopen voor 150e. 1.5 uur werk?

Ik breng hem sws niet naar de dealer. Zijn te duur voor de werkzaamheden die ze uitvoeren. En daarbij is de bmw dealer hier alles behalve een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:14
Unknown Alien schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:40:
€196 voor olie verversen en olie filter >_< knetter.
Setje remblokken 224 euro kan jezelf ook doen en blokjes kopen voor 150e. 1.5 uur werk?

Ik breng hem sws niet naar de dealer. Zijn te duur voor de werkzaamheden die ze uitvoeren. En daarbij is de bmw dealer hier alles behalve een goeie.
5 Liter olie kostte voor mijn clio een euro of 40-45 (MPM olie, 5 liter 10W40).
Ik weet dat je bij de BMW dealer voor een liter 5W30 'high-performance' Castrol zo'n 22 euro per liter koopt, maar dan nog. Via webshops kan je waarschijnlijk dezelfde 5 liter kopen voor zo'n 60-70 euro. Oliefilter voor zo'n 20 euro? Olie afvoeren geen idee, maar zal ook wel meevallen.

Zelf sleutelen loont wel :P Alleen je moet wel plek hebben om het te doen.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Reloader schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:14:
[...]

Veel plezier in t grote dacia topic:-) haha

He deepbass ff Wat anders heb jij een m52b25tu of een gewone ? ( zonder tu)
Volgens mij een gewone. Ik dacht dat de M52B25TU of M52TUB25 de uitvoering was met dubbele vanos die in de E46 is gebruikt, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Sowieso is het een afwijkende motor t.o.v. van de EU-veries, omdat ik een ander boven-blok heb vanwege de Nicasil-problemen in de US en zitten er meer emissie-beperkende maatregelen op (luchtinjectie op de uitlaat bijv. om de kat sneller op te warmen).
Plague schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:07:
[...]

Zullen we voortaan gewoon verwijzen naar de 1.385 andere posts die er inmiddels over dit onderwerp in de 12 delen staan? :P Voor je het weet wordt het weer een welles-nietus discussie. Ieder z'n mening: de een vindt het belangrijk, de ander niet. :)
Prima, maar de meesten die denken een mening hierover te hebben, hebben nooit met een BMW met kleine of juist grote motor gereden. Ik wel en mijn ervaring is dat een 316i helemaal niet zo traag is in het verkeer als beweerd wordt. Een grote, krachtige motor rijdt alleen wel fijner, maar dat moet je zien op een schaal waarin de 316i goed rijdt (en al beter dan vele andere merken met een 2 liter kunnen bereiken), een 323i/325i/328i uitstekend en een 330i/335i een klasse apart zijn.
Twijfel je tussen een 4- of 6-cilinder, pak dan de 6, maar is het geen twijfelpunt, dan is een 4-cilinder zeker geen verkeerde keuze.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou, de auto staat weer bij de garage nu ik wel het passende wielslot heb. Ondertussen is mijn expansievat bij de radiateur ook gebarsten dus die wordt ook vervangen.

beurt+apk, nieuwe remleidingen achter en een nieuw expansievat. grootste onderhoud in jaren :P
Als het nou mooi weer was had ik het expansievat zelf wel gedaan op m'n oprit maar daar heb ik nu niet zo'n zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Kaasplank schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:30:
Nou, de auto staat weer bij de garage nu ik wel het passende wielslot heb. Ondertussen is mijn expansievat bij de radiateur ook gebarsten dus die wordt ook vervangen.

beurt+apk, nieuwe remleidingen achter en een nieuw expansievat. grootste onderhoud in jaren :P
Als het nou mooi weer was had ik het expansievat zelf wel gedaan op m'n oprit maar daar heb ik nu niet zo'n zin in.
Verwachte kosten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
deepbass909 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:57:
[...]

Volgens mij een gewone. Ik dacht dat de M52B25TU of M52TUB25 de uitvoering was met dubbele vanos die in de E46 is gebruikt, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Sowieso is het een afwijkende motor t.o.v. van de EU-veries, omdat ik een ander boven-blok heb vanwege de Nicasil-problemen in de US en zitten er meer emissie-beperkende maatregelen op (luchtinjectie op de uitlaat bijv. om de kat sneller op te warmen).

[...]

Prima, maar de meesten die denken een mening hierover te hebben, hebben nooit met een BMW met kleine of juist grote motor gereden. Ik wel en mijn ervaring is dat een 316i helemaal niet zo traag is in het verkeer als beweerd wordt. Een grote, krachtige motor rijdt alleen wel fijner, maar dat moet je zien op een schaal waarin de 316i goed rijdt (en al beter dan vele andere merken met een 2 liter kunnen bereiken), een 323i/325i/328i uitstekend en een 330i/335i een klasse apart zijn.
Twijfel je tussen een 4- of 6-cilinder, pak dan de 6, maar is het geen twijfelpunt, dan is een 4-cilinder zeker geen verkeerde keuze.
Opvallend is dat de mensen die wel in beide hebben gereden zeggen dat de 316 prima mee kan komen en leuk rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik niet. Heb een E36 316i gehad en wou dat ding op dagelijkse basis ergens in een sloot rijden en achterlaten. De E36 318iS beviel me al een stuk beter.

Sure, dat ding komt prima met het verkeer mee en het is een bmw blabla achterwiel, bla bla wegligging bla bla bouwkwaliteit maar achteraf was het gewoon een kuthok.

[ Voor 35% gewijzigd door Kaasplank op 08-11-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Daar kan ik me wel wat bij inbeelden omdat die bak een stuk zwaarder is dan de e30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
M'n E30 316i dat was een leuk karretje ja. God wat mis ik dat ding O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Kaasplank schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:19:
Zelfde hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik mis het rijden in mijn E30 325i ook af en toe wel.. Ik heb dr nog wel, maar mag dr niet mee rijden.. ;(

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 15:52
Kaasplank schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:19:
+1

Mijn eerste autootje O+ Toen speciaal eentje uitgezocht met M10B18 injectie, vanwege de slijtende nokkenassen van de M40s... Daarna snellere (6 cilinders) en nieuwere modellen gehad, maar de 316i was gewoon een toffe auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasplank schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:10:
Ik niet. Heb een E36 316i gehad en wou dat ding op dagelijkse basis ergens in een sloot rijden en achterlaten. De E36 318iS beviel me al een stuk beter.

Sure, dat ding komt prima met het verkeer mee en het is een bmw blabla achterwiel, bla bla wegligging bla bla bouwkwaliteit maar achteraf was het gewoon een kuthok.
Ligt er natuurlijk aan wat je met je auto wil en wat je er van verwacht. Pk's en Koppel is leuk maar mijn doel was een degelijke auto,comfortabel en Leuk ex/interieur. Vandaar de 316i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Als de eigenaar er maar zelf tevreden mee is. Toch wel het belangrijkste dacht ik zo. Andere hebben altijd een snellere en mooiere auto ;)

btw 100000 x liever een E46 316i dan een golf 1.6 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad zo! en alles beter als een franse wagen;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Unknown Alien schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:00:
Als de eigenaar er maar zelf tevreden mee is. Toch wel het belangrijkste dacht ik zo. Andere hebben altijd een snellere en mooiere auto ;)
Het is ook niet bedoeld om andermans auto af te zeiken. Het deed het voor mij persoonlijk gewoon niet. Als ik een stukje gereden heb in de 3.2 liter V6 Audi A6 quattro automaat van een kameraad of de 4.2 liter V8 Audi A6 quattro van z'n broer dan vind ik m'n magere 170pk's tellende 323i ook een tijdje een traag kuthok. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:43

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:07:
en alles beter als een franse wagen;p
och.... een Veyron hier op de parkeerplaats zou ik toch niet weigeren......

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 08-11-2012 15:07 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Een Veyron heeft weinig met Frankrijk meer te maken, maar dat ter zijde :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoelde daarmee meer de Citroen , Renault & Peugot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Kaasplank schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:23:
[...]

Het is ook niet bedoeld om andermans auto af te zeiken. Het deed het voor mij persoonlijk gewoon niet. Als ik een stukje gereden heb in de 3.2 liter V6 Audi A6 quattro automaat van een kameraad of de 4.2 liter V8 Audi A6 quattro van z'n broer dan vind ik m'n magere 170pk's tellende 323i ook een tijdje een traag kuthok. :+
Dat ken ik. Maat had een RS6 gekocht 550PK. Donders zelfs op de motor voelde ik mezelf nie tzo snel door de bocht gaan :9~

Maar nogmaals wat een ander heeft is niet belangrijk. wel wat je zelf heb B) ..... zucht ik klink als een ouwe lul hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent zo oud als je je zelf voelt zeggen we dan maar ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kaasplank schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:23:
[...]

Ik geloof dat ook niemand beweert dat een 316i snel is, dat was mijn 316i Compact ook niet met z'n 0-100 tijd van 12,3 seconden. Maar ik heb vaker in auto's met vergelijkbare motoren gereden (o.a. een Ford Escort 1.6 16v, Peugeot 307 2.0), en de 316i reed gewoon echt heel veel fijner. Ik reed ook gewoon 170 in Duitsland zonder een raar hoog verbruik (1:10,5 gehaald met een rit over de A3 vanaf Passau naar Hünxe)
Pas als je plank gas moet rijden om mee te kunnen komen, kan je stellen dat hij te weinig vermogen heeft, maar dat heeft een 316i gewoon niet. En ik ken genoeg mensen (ongeveer al mijn vrienden) die toch wel onder de indruk waren over hoe goed die wagen toch wel reed en voelde.

Maar wil je vermogen, en geil je alleen op vermogen (wat jij volgens mij wel doet), tja, dan is een 316i inderdaad een traag hok, maar dat is ook niet raar, want veel vermogen heeft het ook niet. Maar dat betekent niet dat het direct een slechte keuze of een slechte auto is... Een 316i, ongeacht de generatie, kan prima meekomen in het verkeer, je moet alleen misschien net even wat meer toeren maken. Maar ik kwam bijv. echt maar zelden boven de 4000 toeren en zat daarmee nog niet eens in de toerentallen waarin een M43-motor z'n meeste vermogen gaat leveren, alleen net op z'n max koppel (bij de M43B16 lag dat op 3800 toeren).

Overigens zou je mijn cabrio dan ook een traag hok vinden, met z'n 170pk op 1450kg, ik vind die zelfs traag voelen, terwijl die toch maar 8 seconden van 0 naar 100 doet.

En als ik eerlijk ben, als moet kiezen tussen een 316i full option of een kalere 325i, dan ga ik toch echt voor de 316i. Uiteindelijk is de meerwaarde van zaken als climate control, cruise control en stoelverwarming veel meer dan als eerste bij een verkeerslicht weg kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 22:26

Arfman

Drome!

Bovendien is de limiet van hoe hard je kunt rijden in 99% van de gevallen toch degene die voor je rijdt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ik ben geen BMW rijder, wel liefhebber en het is waar dat een 328i of 330i leuke wagens zijn, maar ik zou al blij zijn met een 316i. Kan inderdaad prima mee met het verkeer.

Ik rij zelf met een Peugeot 206sw met de 1.1i motor (60pk). Dat heeft pas te weinig vermogen op 90 wegen of autosnelwegen. Maar toch ben ik vaak de eerste weg bij een verkeerslicht en wordt ik enkel ingehaald bij de 70+ snelheden.

Is een 316i daarom een spannende auto? Nee, maar ik ben er zeker van dat je meer plezier er aan hebt door het goede sturen, achterwielaandrijving en de goede bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Blijft erg persoonlijk.

Geef mij maar de dikst mogelijke motor.
Als ik mocht kiezen, nog liever minder luxe (behalve de basics zoals airco)
Ik weet nog goed dat ik moest kiezne tussen een Ibiza 100pk tdi en een 130pk tdi. De laatste was uiteraard nog wat duurder en had net wat minder opties. Toch voor die variant gekozen.
Ook de Primera, keuze tussen 1.6, 1.8 of 2.0 benzine....ook hier weer de sterkste uitvoering genomen.

Uiteindelijk heb je toch altijd profijt van een krachtiger motor. Het gaat helemaal niet om topsnelheid zeker niet in Nederland, maar een hoog koppel en een hoog vermogen zorgt wel voor meer Fahrvernügen (ahum).
Ook zou ik het altijd vervelend vinden om in een auto te rijden die best wat krachtiger had kunnen zijn als ik een dikkere motor had gekozen.

Heb een keer 2 jaar verplicht moeten rondkarren in een 106 met 1.1 60pk. Verschrikkelijk. Echt niets voor mij, van 0 tot 100 in 13s vind ik echt te langzaam.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik denk dat dit ook (licht) leeftijdsgerelateerd is. Als je jong bent (relatief natuurlijk :+ ) heb je liever een stuk meer PKs maar dan geen stoelverwarmining of navigatie of leer terwijl als je ouder bent, je liever wat meer comfort en luxe hebt dan veel PK's.

Een 320i kaal zal zeker geen straf zijn om in te rijden, maar dan zou ik liever een kleinere wagen nemen (1 serie in dit geval) met zelfde motor maar met meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Het ligt er ook aan wat voor afstanden en waar je rijdt. In de stad kom je niet vaak boven de 80 uit en dan is een lichte wagen met weinig pk prima te rijden en soms zelfs fijner. Rij je veel op de snelweg of op hogere snelheden dan is meer pk en koppel meer gewenst.

Bovendien is het allemaal leuk praten maar je kent zelf het budget het beste. Jij weet wat je kunt en wilt missen en wat je ervoor moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
psy schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:22:
Blijft erg persoonlijk.

Geef mij maar de dikst mogelijke motor.
Als ik mocht kiezen, nog liever minder luxe (behalve de basics zoals airco)
Ik weet nog goed dat ik moest kiezne tussen een Ibiza 100pk tdi en een 130pk tdi. De laatste was uiteraard nog wat duurder en had net wat minder opties. Toch voor die variant gekozen.
Ook de Primera, keuze tussen 1.6, 1.8 of 2.0 benzine....ook hier weer de sterkste uitvoering genomen.

Uiteindelijk heb je toch altijd profijt van een krachtiger motor. Het gaat helemaal niet om topsnelheid zeker niet in Nederland, maar een hoog koppel en een hoog vermogen zorgt wel voor meer Fahrvernügen (ahum).
Ook zou ik het altijd vervelend vinden om in een auto te rijden die best wat krachtiger had kunnen zijn als ik een dikkere motor had gekozen.

Heb een keer 2 jaar verplicht moeten rondkarren in een 106 met 1.1 60pk. Verschrikkelijk. Echt niets voor mij, van 0 tot 100 in 13s vind ik echt te langzaam.
Bij een Ibiza of Primera is het prijsverschil tussen instap en dikste motor vaak nog wel te overzien. Bij BMW verdubbelt de prijs van de auto dan soms zomaar. Verder is de vergelijking natuurlijk sowieso een beetje raar. Wanneer je een sterke motor belangrijk vindt, dan moet je überhaupt niet voor een Primera kiezen, gezien een 2.0 in het vooronder dan blijkbaar het maximaal haalbare is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
argro schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:29:
[...]
Verder is de vergelijking natuurlijk sowieso een beetje raar. Wanneer je een sterke motor belangrijk vindt, dan moet je überhaupt niet voor een Primera kiezen, gezien een 2.0 in het vooronder dan blijkbaar het maximaal haalbare is.
Uit 2.0 perst men tegenwoordig ook 250pk, vind ik meer dan voldoende.
Aan de andere kant, wat moet je met een BMW als je al tevreden bent met 120pk en het potentieel van het onderstel en rwd toch niet benut? Dan ben je imo net zo goed af met een degelijke Japanner of een VW. Die hebben vast ook stoelverwarming en climate control, zulke ondergeschikte opties zijn geen reden om een BMW te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:18
Het Fantoom schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:39:
[...]

Uit 2.0 perst men tegenwoordig ook 250pk, vind ik meer dan voldoende.
Aan de andere kant, wat moet je met een BMW als je al tevreden bent met 120pk en het potentieel van het onderstel en rwd toch niet benut? Dan ben je imo net zo goed af met een degelijke Japanner of een VW. Die hebben vast ook stoelverwarming en climate control, zulke ondergeschikte opties zijn geen reden om een BMW te kopen.
Niet uit die 2.0. Die doet maximaal een keurig smeuige150 Pk.

Op het moment heeft nissan nog wel een 1.6 met varriabele kleptiming op beide nokassen, directe inspuiting en een turbo. Dat dingetje is goed voor 190Pk (MR16DDT). Die is terug te vinden in bijvoorbeeld de nissan juke en de renaultsport clio.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:49
Het Fantoom schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:39:
[...]
Met nul trackdays.

Skoda Fabia 2004
Ford Mondeo 2002, 2007
Mercedes A-klasse 2001
Volkswagen Polo 2006
Ford Focus 2004

En aan de andere kant van het spectrum:

Ford Escort 1.6 1983
Peugeot 205 GTI
Peugeot 205 Gentry

En geen van allen reed zo lekker als:
BMW 316i 1991 (sedan, elec ramen+ cdv zelf ingebouwd (niet standaard!))

Leg dat argument nog eens uit? Van volgens mij ben jij geen fan van de auto, maar van het merkje.

De auto die ik nu heb (oude van EvaluationCopy) rijdt verukkuluk. Ondanks dat 'ie nog niet helemaal lekker op zijn pootjes staat (achter te hard: touring en voor zijn veren+dempers wat slapjes) is het meer auto dan veel wat ik zelfs nu zie langskomen.

Hij verliest het van een volkswagen passat 2012 (1.4 benzine). Maar niet eens op knockout. En stuurgevoel is nog steeds uitzonderlijk goed. Niet zo fenomenaal als mijn eerste bmw (die geen stuurbekrachtiging had), maar nog steeds *veel* beter dan in welke ford ik tot nu toe heb gereden.

Voor de duidelijkheid: De fords (op de focus na) en de mercedes zijn zonder meer comfortabeler. Maar dat wil ik niet in mijn auto. Wat ik wel wil is een beetje comfort. Lekker kunnen cruisen als ik daarvoor kies. Maar ook dan gewoon 'het gevoel' hebben. En BMW past daarbij. Niet elke bmw op dezelfde manier. En soms winnen andere merken het op punten. Bovenstaande merken zijn mijn vergelijkingsmateriaal. Maar altijd denk ik, wow, dat rijdt lekker. En daarbij gebruik ik niet de achterwielaandrijving tot over de grens. Daarbij hoek ik niet elke bocht en is niet elk stoplicht een sprintmoment. Maar zowel in de stad als op de snelweg heb ik een erg fijne rijervaring. Zowel bij bochten als rechtuit geniet ik. Mijn tank volgooien doet zeer. Soms denk ik dat ik beter een kleinere (of geen) auto kan rijden. Tot ik instap.

Het BMWgevoel had ik in een auto zonder opties. Zelfs zo goed als zonder spiegels. Maar na ik wat onderstelonderdelen had vervangen reed die auto geweldig. En jij beweert dat dat hetzelfde is als in een japanner of volkswagen? Je wil zeker ook beweren dat fiats en fransozen even langzaam roesten?

Ik kan je nog sterker vertellen: Jij bent ook maar een nepper. Wat jij wilt vind je ook niet bij bmw. Probeer het eens bij ferrari, porsche of aston martin. Misschien maserati. Maar niet in een bmw1-serie of 3-serie (die voor ons gepeupel wel binnen financieel bereik liggen).

Ik ben ongelooflijk tevreden met mijn 105pk. Omdat het alternatief voor mij bijvoorbeeld een aygo/10x/c1 is. Of een daewoo matiz. Of de al genoemde astra. Ik rijd dik boven mijn stand in mijn 316i. Ik zou wat graag in een lekkere 535 rijden (met een 1M en een X6 in de garage). Zit er niet in. Maar elke keer geniet ik van het rijden in een BMW. Omdat het echt verschil maakt.

Ik vind het eigenlijk wel zielig dat je dat niet in kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even afgezien van de persoonlijke 'aanvallen' vind ik dat je een mooi stukje neerzet! Exact wat mijn ervaring met BMW is. En daarom ben ik ook fanboy van BMW. Niet andersom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
wheez50 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:21:
[...]
Ik vind het eigenlijk wel zielig dat je dat niet in kan zien.
Je hoeft met mij geen medelijden te hebben hoor, net zo goed kan ik het 'zielig' voor jou vinden dat je niet inziet dat een 3 serie met 200pk veel meer rijplezier geeft dan dezelfde wagen met 105pk. Dat vermogen doet veel meer dan 'het BMW gevoel' zoals jij het noemt (vage nietszeggende term imo). Kun je nog zo'n perfect sturende wagen hebben, als het blok al vol belast moet worden voor een inhaalactie en je amper kunt spreken van acceleratie na een bocht of op de snelweg dan houdt het voor mij al snel op. Dat jij tevreden bent met een 316i (omdat je waarschijnlijk nooit snellere wagens gereden hebt) wil niet zeggen dat het stom is als anderen daarop neerkijken.
wheez50 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:21:
[...]
Het BMWgevoel had ik in een auto zonder opties. Zelfs zo goed als zonder spiegels. Maar na ik wat onderstelonderdelen had vervangen reed die auto geweldig. En jij beweert dat dat hetzelfde is als in een japanner of volkswagen? Je wil zeker ook beweren dat fiats en fransozen even langzaam roesten?
Wat is het 'BMW gevoel'? Wees eens concreter dan met vage termen aan komen zetten. Ik ben niet zo merkgebonden, maar ben wel fan van power op de achterwielen en een goed sturend onderstel. Voornaamste reden waarom ik een voorkeur heb voor BMW, maar als ik mensen argumenten als hieronder zie aandragen (vermogen is alleen voor stoplichtsprints, opties is the way to go) dan vraag ik me inderdaad af waarom je dan geen Japanner koopt want blijkbaar verkies je dan gadgets boven rijeigenschappen (hoewel ik niet weet of een verwarmde Japannerstoel net zo fijn zit als een verwarmde BMW stoel):
deepbass909 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:29:
[...]
En als ik eerlijk ben, als moet kiezen tussen een 316i full option of een kalere 325i, dan ga ik toch echt voor de 316i. Uiteindelijk is de meerwaarde van zaken als climate control, cruise control en stoelverwarming veel meer dan als eerste bij een verkeerslicht weg kunnen zijn.
Ik kan je nog sterker vertellen: Jij bent ook maar een nepper. Wat jij wilt vind je ook niet bij bmw. Probeer het eens bij ferrari, porsche of aston martin. Misschien maserati. Maar niet in een bmw1-serie of 3-serie (die voor ons gepeupel wel binnen financieel bereik liggen).
Op het gebied van driving skillz ben ik inderdaad maar een nepper, anders verdiende ik mijn brood wel in de racerij. Daarom is een 1- of 3-serie (reed/rijdt met E46, E81) meer dan genoeg voor mij om de amateuristische bochtenridder uit te hangen, maar dan liefst wel met een waardige motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Waar rijdt het Fantoom eigenlijk in? Moet bijna wel een 130i oid zijn.

/edit
Over BMW's van posters gesproken.. Komt dat webtooltje ooit nog eens of kunnen
we beter weer gewoon door een TS de wagens in de startpost laten zetten?

[ Voor 56% gewijzigd door Sinner op 10-11-2012 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Aan 1 kant kan ik me wel iets bij het standpunt van Fantoom voorstellen.
Bij vrijwel elke bmw koop je een chassis, onderstel en aandrijflijn wat zo gedimensioneerd is dat het veel meer vermogen aankan dan de laagst gemotoriseerde variant. BMW hoeft bijna geen structurele aanpassingen te doen bij het opwaarderen van motoren (soms tot een factor 3 van het vermogen).
Dat kost geld, veel geld. En als je een vastgesteld budget hebt (we nemen ff 35 duizend als voorbeeld), kan je wellicht bij een ander merk een betere deal krijgen naar gelang je wensen. Ter vergelijk: een megane rs coupé is even duur als een 120i coupé. Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen wat die megane rs met die 120i op een uitdagend wegenparcour doet ;).
Dus als je een sportief presterende auto wilt die je een behoorlijke kick geeft is voor dat budget het imho een duidelijk beeld. En zo hebben ford en nog wat merken ook leuk sturende en goed presterende auto's. Het is maar net wat je wensenpakket is en hoeveel geld je beschikbaar hebt. Het is niet alsof bmw goedkope producten maakt. Bijna alles wat je wilt is leverbaar, en vaak van goede kwaliteit, maar ze weten er ook het nodige voor te vragen. Waar je bij bmw voor leer, xenon koplampen, navi, parkeersensoren rondom en nog wat luxeitems in een pakket snel 10.000 euro of meer betaald (HE optie op bijv een 5 serie), heb je dat bij andere merken vaak voor minder dan 5.000 euro. En dat is een behoorlijk verschil, die 5000 euro. Ik weet niet hoe lang jullie voor 5000 euro moeten werken, maar ik gok dat dat gemiddeld meer dan een maand is, dus dat is gewoon veel geld.

Pas als je bmw gaat vergelijken met naaste (prijs)concurrenten (dus bijv een bmw 1 met een audi A3 en de nieuwe mercedes A, of de 3 met etc etc), dàn komt bmw er uit als een goed alternatief waarbij stuureigenschappen danwel vaakgenoemde sportieve eigenschappen positief naar voren komen.

En over de vermogenskwestie en het 'bmw gevoel'.... mijn bmw rijdt ruim 280 en zit als het wegdek en schoeisel het toelaat in ca 4,5 sec op de 100. En dat geeft een kick, en werkt op sommige momenten heel uitdagend en verslavend. Toch ligt de gemiddelde snelheid van mijn volvo bijna 40% hoger...Met de ene auto rij ik hard, met de andere auto rij ik snel :+
Met beide auto's heb ik dan ook een heel andere rijstijl, waarbij gek genoeg de meeste mensen mijn 'volvo rijstijl' aan bmw vooroordelen zouden koppelen en vice versa ;) In welke auto heb ik dan het bmw gevoel en in welke auto het volvo gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Mijn reden van BMW-keuze, als ik begin volgend jaar de showroom binnenloop, is vooral financieel. Ik zit 90-95% van mijn tijd op de snelweg met cruisecontrol op +5/10km boven de max snelheid, dus bocht/sprintwerk kan me niks schelen. Erg leuk zeker, maar maak er simpelweg geen gebruik van.

Echter als je het vergelijkt met gelijkwaardige auto's (d-segment, dus bijvoorbeeld de A4, de insignia, etc.) dan ligt op de 2e hands markt de aanschafprijs lager, je krijgt dan ook nog eens meer garantie en het verbruik is ligt lager.

Al dat andere is natuurlijk erg mooi meegenomen, maar uiteindelijk heeft je spaargeld het laatste woord in de beslissing. Als je het niet kunt betalen, houdt het op.

[ Voor 16% gewijzigd door Xanaroth op 10-11-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 25-09 16:38
Het BMW-gevoel ervaar je vooral als je er NIET meer in rijdt.

Het gebrek aan BMW-gevoel, that is. Ik liep gisteren mijn garageman tegen het lijf, man man man, met één van de mooiste 635's die ik ooit gezien heb. (Toegegeven, hij heeft er van twee één gemaakt en nog een hoop vernieuwd). Sta je daar met je Swift. Prima karretje hoor, stoelverwarming, climate, alles zit er op en het stuurt leuk, verbruik is prima etc. Maar daar is ook alles mee gezegd. Er staat amper 30k op. Gekraak in het dashboard, achteruit die maar moeilijk pakt, koppeling begint wat te slippen. En ik rij zeer beschaafd en alleen snelweg. Wat een kwaliteit. Ik weet niet hoe freude am fahren in het Japans vertaalt en of dat kan. Ja bij Lexus misschien.

Helemaal janken is het als ik mijn zeilmeuk achterin m'n auto probeer te vrotten aan het begin en eind van het jaar en dan drie keer heen en weer moet rijden ipv één keer met de touring.

Ik mis dat ding nog elke dag Wheez, zorg er goed voor. *snif*

Ik hoop toch binnen nu en een jaar of drie een baan in de buurt te krijgen, die dag zal ik juichend de internets afstruinen naar een leuke Beier.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Leuk, een 635 als vergelijkingsmateriaal nemen om het gevoel te beschrijven. Later dan in realiteit bvb een 318 (bewust geen 316 genomen in mijn voorbeeld :+ ) kopen zal je ook niet het zelfde gevoel opwekken denk ik.

Soit, iedereen is het er alvast over eens dat het aangename auto's zijn om mee te rijden :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja inderdaad. Ik krijg ook een heel ander gevoel bij een nissan pixo als bij een m5.
Maar krijg je ook een ander gevoel bij een m5 en op straat slapen of een Pixo en in je -afbetaalde- huis slapen?

Dat bmw gevoel is leuk als je de keuze maakt tussen een 18 jaar oude e36 of een 8 jaar oude focus, en je je auto niet per sé professioneel nodig hebt, maar als je aangewezen bent op een nieuwe auto cq bijtelling moet betalen dan liggen de verschillen wat genuanceerder. En als je op dat punt vrouw en kids hebt dan wordt er ook nog eens simpelweg voor je gekozen. Dan blijft die 118i staan en eindig je in zo'n meriva hok oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Alsof iedereen met een M5 die heeft gekocht met zijn of haar laatste centen.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Nee dat zeg ik niet, maar waar ik op wil wijzen is dat je je geld maar 1x kan uitgeven, en derhalve een auto vergelijken met een andere auto die veel duurder is (in het geval van evaluationcopy) niet zoveel nut heeft.
En als je dan een 18 jaar oude auto met een 8 jaar oude auto moet vergelijken die dan wel even oud zijn dan heeft dat ook al consequenties met het gebruiksprofiel wat je daaraan vast kan hangen.

Een vergelijking tussen auto's heeft alleen maar nut als de randvoorwaarden (prijs en leeftijd (nieuw/gebruikt) gelijk zijn. Dus een 120i coupé en een megane RS coupé. En als ik een nieuwe auto in het sportieve segment zou zoeken met een budget van pak 'm beet 35k, dan zou ik absoluut voor die laatste kiezen. bmw gevoel of niet.
Renault biedt met dat ding een auto die er goed uitziet, en presteert als niets anders in die klasse.
En misschien ook wel eerder een scirocco 2.0tsi boven die 120i coupé. Ook die vw is ruimschoots sneller en ziet er ook goed uit (maar die keuze ligt al veel dichter bij elkaar dan de renault)

Er is ook niemand die zit te dubben tussen een m5 en een pixo. Als je een budget voor een auto vrijmaakt, en een m5 daarin past, dan ga je kijken naar een m5 en een panamera oid.

[ Voor 39% gewijzigd door mr_petit op 10-11-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Blijkbaar had ik je totaal verkeerd begrepen, is nu echter duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 25-09 16:38
Het was ook geen vergelijk, ik werd alleen weer even aan mijn vorige auto herinnerd omdat ik mijn monteur tegenkwam. Van het geld van een nieuwe kleine auto kun je ook prima een 6 kopen van 30 jaar oud overigens, iets wat ik zeker niet zal laten, mits ik ooit geen auto meer nodig heb voor woon-werk verkeer.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
Na de E46 van mijn vrouw in 2007, ben ik nu aan de beurt :)

Heb afgelopen donderdag deze 520d besteld:

http://gebrauchtwagen.bmw...d413147/carpresenter.aspx

Kan hem als alles goed gaat deze week ophalen. Heb hem proefgereden, van binnen en buiten is het net alsof er maar 30.000 km in gereden is. Komt uit de zakelijke lease en de man die hem reed heeft hem erg netjes gehouden van binnen. Het leer is nog als nieuw en heb maar 1 putje van steenslag op de buitenkant gevonden.

Heb hem zakelijk (en rij er ook prive mee) en gelukkig kennen ze in Polen geen bijtelling en wegenbelasting, wel import belasting waardoor ik onder de 2L moest blijven (3,2%, boven de 2L 18,6%!!!).

Kan niet wachten tot ik hem de 1e 600km naar huis kan rijden!!! Super auto gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Prachtige wagen! Zou er zo ook wel een willen :p
En uiteindelijk hebben de 2l diesels toch al een relatief hoog vermogen vergeleken met andere auto's dus daar zit je ook wel goed.

Ik ben er zeker van dat je daarmee veel plezier zal hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
misterdoom schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:14:
Prachtige wagen! Zou er zo ook wel een willen :p
En uiteindelijk hebben de 2l diesels toch al een relatief hoog vermogen vergeleken met andere auto's dus daar zit je ook wel goed.

Ik ben er zeker van dat je daarmee veel plezier zal hebben!
Kan werkelijk niet wachten om hem op te halen. Was eigenlijk op zoek naar een 320d, maar het verschil met deze was €2000 euro en 30k km minder. En de 520 had meer opties. Vermogen zit wel goed wat mij betreft. Kom van een Seat Leon net 105pk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-09 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
5 heeft ook wel een bult meer ruimte dan een 3 :) Met automaat ook een prima combinatie ook al is het de instap-diesel. Wel jammer dat er geen navi-pro in zit maar je moet ergens concessies doen ;)
Pagina: 1 ... 32 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.