Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.593 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 23:25
Geen zorgen EC - Zit nu in het zuiden des lands en daar strooien ze niet. Heerlijk! ASC heeft overduidelijk effect. En ASC + ABS vinden mijn rijden op z'n tijd bijzonder onprettig. Ik heb pure lol gehad! :+

Wel is bij het wegrijden overgas soms fijn. Dan ging ASC ff uit. Om later met vaart weer aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:27
Fijn om te lezen dat hij goed bevalt!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
ASC: het gele lampje dat bijna voortdurend knippert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Hmm - doet 'ie bij mij niet. Ik weet *heel* zeker dat 'ie heel hard gewerkt heeft. Lampje gaat alleen aan als ik 'm handmatig uitzet.

En EC? Hij bevalt vreselijk goed. Heb wel inmiddels gasveer achterklep vervangen (tweede ligt hier nog). En ben een nier kwijtgeraakt (liggen hier twee nieuwe). En er is nog iets mis met de ophanging rechtsachter. Maar stukje bij beetje krijg ik 'm helemaal perfect...

Hij heeft wel weer ietsjes schoonmaakliefde nodig. Maar daar wacht ik heel even mee tot het weer ietsjes warmer en pekelarmer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:27
Een nier kwijtgeraakt?? Hoe doe je dat, is ie gewoon losgestuiterd ofzo?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

deepbass909 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:02:
[...]

Volgens mij heeft elke BMW die de accu achterin heeft, het contactpunt voorin bij de rechter veerpoot.

[...]

Volgens mij staat mijn accu ook helemaal los en zonder extra ontluchting... Sterker nog, ik kan me niet herinneren dat er een slangetje in de bak zit daarvoor...

Ophoping van knalgas kan een risico zijn, maar volgens mij valt dat in de praktijk heel erg mee. Knalgas ontstaat bij een te hoge laadspanning en over het algemeen beginnen er dan eerst andere zaken te spelen (lampen die wel erg snel doorbranden bijv.).

[...]

Waarschijnlijk is het niks en heeft het gewoon met de lage temperatuur te maken. Veel lagers en riemen maken bij deze temperaturen gewoon iets meer geluid dan anders. En aangezien het weg is zodra je gas geeft, zou ik me er niet te veel zorgen over maken. Mogelijk dat het zelfs zoiets onschuldigs is als een stationair regelaar die toevallig in een stand komt te staan waarin hij gaat fluiten.

Mijn cabrio heeft nu bijv. ook wel een kleine rammel als hij koud gestart wordt en de ophanging kraakt als een gek als ik over drempels ga (zo luid zelfs, dat ik eerst dacht dat ik met de neus de grond raakte :X ). Beiden zijn alleen altijd met een paar minuten rijden weer verdwenen.

[...]

Ik zou me er ook geen zorgen over maken. Bij m'n Compact had ik alleen de gewone en vallet sleutel, bij de cabrio heb ik alleen gewone sleutels gehad.
Fout is ondertussen gevonden ben alleen vergeten hoe het heet, door stevig zo'n ding onder de motorkap vast te pakken hield het op. Zat een scheur in ofzo maar ze konden er moeilijk bij en weet ik allemaal wat. Kan volgende week de auto weer ophalen maar dan ben ik er zelf niet ivm vakantie naar Spanje.

Dus tja, mooi laten staan danmaar haha.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
wheez50 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:58:
Hmm - doet 'ie bij mij niet. Ik weet *heel* zeker dat 'ie heel hard gewerkt heeft. Lampje gaat alleen aan als ik 'm handmatig uitzet.
Kan verschillen tussen modeljaren. In mijn '01 dreier met ASC gaat het lampje knipperen als ASC ingrijpt. Met DTC gaat alleen de lamp aan als het het systeeem in "speelstand" zet of helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27

Tacoos

i am i

Hier een site met duidelijke uitleg over de werking van ASC en DSC.
Mijn '98er e46 328 heeft ASC en het viel me gisteren al wel op dat ASC wel ingrijpt bij wegrijden, maar dus niet bij constante snelheid, terwijl ik de achterkant wel lichtjes voelde wegdriften....

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
@EC - nier zat losjes vanaf aankoop - ergens toch losgekomen. Ik weet ongeveer wanneer. Maar ik heb de hele route afgereden *en* gelopen... Niets gevonden.

Op die website staat dat ASC het lampje zou moeten laten knipperen als het aan de slag gaat: bij mij dus niet. Daarnaast werken ASC en ABS geloof ik samen. Heb twee keer in een bocht gehad dat linksvoor begon te 'stotteren'. En ik bleef redelijk grip houden.

En juist bij wegrijden op totaal gladde ondergrond heb ik gemerkt dat ASC de motor net iets te veel dempt. Ik heb gister echt erg leuk gespeeld met ASC en de sneeuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:28
Begin echt wel beetje wild te worden van mijn F20... Rechts heeft hij als ik over de autostrade rij "kraakgeluidjes" precies alsof twee kunststoffen elementen over mekaar knarsen en heel stil krekelgeluidjes geven...

Links, als ik de muziek opzet trilt er naar mijn zin een beetje te veel mee... :(

Als eerste BMW ervaring... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Kraakjes lijken idd wel BMW-eigen helaas...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wait wut?

Ik koos net BMW omdat ik qua gevoel van materiaal en afwerking zoiets had van "Dit is nu eens een merk wat weet wat ze doen en waar je een optimale rij-ervaring gaat hebben, wat ook kraakvrij rijden betekent..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:33

BrZ

BMW-eigen? Mijn beide BMW's zijn toch echt volledig kraakvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Alle BMW's kraken inderdaad tenzij je er ballonbanden onder zet. BMW vindt blijkbaar ook dat hun auto's horen te kraken aangezien ze weigeren om rammels en kraken te verhelpen onder de garantie van een Premium Selection auto. Een 650i Individual met een Nederlandse nieuwprijs van 130K mag dus een rammelend glasdak hebben. De E85 Z4 en de E39 Touring waren helemaal een drama. E90 was redelijk. De 6er is overigens wel de stilste auto van het stel.

Ik was laastst bij de dealer voor een onderhoudsbeurt en heb even wat proefgezeten in de nieuwste BMW's. k vind dat BMW nog wel wat mag doen aan de afwerking. De knoppen in de middenconsole van de 5-serie hebben veel speling. Het interieur van een X1 ziet er niet hoogwaardig uit en is lelijk. 1-serie vond ik ook niet heel indrukwekkend. De deurgrepen van sommige modellen vind ik goedkoop aanvoelen. Alu-immitatieplastic ziet er cheap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:18:
[...]

En waar baseer je die wijsheid op als ik het vragen mag?
Als de laadspanning hoger wordt, zal er meer knalgas geproduceerd worden, maar dat betekend niet dat bij normaal laden er geen gas wordt geproduceerd wat tot gevaar kan leiden....
Sterker nog: op de site van bijv centurion spreken ze dit tegen en hebben ze zelfs een formule die je kan hanteren om de benodigde ventilatiecapaciteit in een ruimte te dimensioneren als er een accu geladen wordt:

[...]

Ook in caravans, boten etc zal je altijd ventilatie of een afvoerslangetje vinden in ruimten waar accu's opgesteld staan.
Daarnaast loop ik beroepsmatig regelmatig op onderzeeërs rond, waarbij je geeneens aan boord mag komen tijdens het laden van de accu's. Vanwege knalgasrisico.
Better safe dan sorry lijkt mij bij dit soort adviezen, temeer de bmw al beschikt over een installatie om dat gas af te voeren (dat slangetje dus).
Om dat slangetje dan maar niet te gaan gebruiken omdat iemand 'meent' dat zijn zijn bmw dat niet zit en het daarom dan wel niet nodig zal zijn (met een speculerende reden die absoluut niet verifieerbaar is) lijkt mij niet de ideale raad om op te volgen, temeer hij zich namelijk ook nog eens vergist! Dit is namelijk uit de ETK de accuinstallatie uit de betreffende amerikaanse e36 cabrio (323i m52):
[afbeelding]

Hier valt duidelijk de afvoerslang tbv het knalgas te zien (onderdeel 3/4/5). Dus als dat bij jouw bmw niet zit, dan is die installatie defect/onvolledig.
Ik weet dat het in ETK staat, ik ken die onderhand uit m'n hoofd van mijn auto ;) Bij aankoop zat er alleen een aftermarket accu in die niet op het slangetje aangesloten zit. Bovendien staat de accu op het moment los in de bak (en grotere no-no wat mij betreft), doordat hij de verkeerde maat heeft. Ik moet daar nog een keer induiken, maar dat wordt wel pas na de winter.

Wat betreft mijn wijsheid, knalgas klinkt eng en kan een leuke klap geven, maar je auto opblazen zal echt niet gebeuren. Waarom ik dit zo zeker weet? Ik heb in mijn studie een behoorlijke hoeveelheid chemie gehad en je moet echt een behoorlijke hoeveelheid water ontbinden wil je genoeg waterstof produceren om een behoorlijk klap genereren (in kracht, qua geluid is een klein beetje al genoeg). Als je de kofferbak met enige regelmaat daarnaast openmaakt (wat ik bij elke rit onderhand wel doe), vervliegt het waterstof direct.
Let op,ik claim niet dat ventilatie niet belangrijk is of er niet toe doet, alleen dat de soep lang niet zo heet gegeten wordt.

Wat betreft je ervaringen met onderzeeërs (bijzonder en interessant btw!), natuurlijk gelden daar strenge eisen. Ten eerste is een accupack in een onderzeeër wel iets groter dan een enkele auto-accu, zijn de vermogens en waarschijnlijk ook de laadstromen wel een paar maatjes groter en praat je ook over een iets ander type accu. Daarnaast heb je te maken met arbo-normen, die sowieso aan de veilige kant zitten (onder het mom "better safe than sorry").
Ik weet niks van de veiligheidsreglementen aan boord van zo'n schip, maar geldt in de veiligheidsvoorschriften ook niet voor het vrijkomen van potentiële giftige en zure gassen? Een kokende accu produceert naast knalgas namelijk ook nogal wat zwaar giftige vluchtige zwavel-verbindingen, die je longen direct en permanent kunnen aantasten.
wheez50 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:44:
Gheghe - je weet dat er in het instructieboekje staat dat je ASC beter kan uitschakelen bij veel gladheid omdat het dan minder goed werkt? >:)
Niet helemaal, bij dikke sneeuw wordt het aangeraden om ASC uit te zetten, omdat je dan over het volle motorvermogen wilt beschikken. In het huidige weer kan je eigenlijk beter gewoon aanhouden, tenzij je wilt spelen ;)
Niet heilig, maar het maakt het rijden wel een verdomt stuk makkelijker! Mijn Compact had geen TC of ASC en daarmee had ik toch wel regelmatig wat moeite mee om weg te kunnen rijden.

Gisteren natuurlijk wat zitten spelen en proberen wat het effect van ASC was, en ik ben toch wel diep onder de indruk. Met flink wat gas op een gladde parkeerplaats wegrijden, een panisch knipperend lampje krijgen, een zoekende, licht uitbrekende achterkant, maar na een paar meter ineens stabiel vooruit rijden (zei het veel langzamer dan je zou verwachten met de hoeveelheid gas :+ )

Of op de snelweg rijden, baan wisselen (en door prut gaan) en terwijl de auto nog stabiel aanvoelt, het lampje ineens aan zien springen :X

Maar het leukste blijft toch een parkeerplaats opzoeken, het systeem uitzetten en lekker glijden (en kijken of je al driftend precies op die ene parkeerplek uit kan komen :+ ) En je natuurlijk vermaken om vrienden met grote bakken als Audi's of een Opel Insignia hebben en klagen dat ze niet kunnen slippen omdat hun handrem elektrisch werkt _O-

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:44:
[...]
Bij aankoop zat er alleen een aftermarket accu in die niet op het slangetje aangesloten zit.
Oh, eerst schreef je dat er voor jouw auto uberhaupt geen slangetje aanwezig zou zijn. Maar je hebt het nu over dat jouw installatie niet op dezelfde manier geinstalleerd is zoals ze dat af fabriek doen.
Wat betreft mijn wijsheid, knalgas klinkt eng en kan een leuke klap geven, maar je auto opblazen zal echt niet gebeuren. Waarom ik dit zo zeker weet? Ik heb in mijn studie een behoorlijke hoeveelheid chemie gehad en je moet echt een behoorlijke hoeveelheid water ontbinden wil je genoeg waterstof produceren om een behoorlijk klap genereren (in kracht, qua geluid is een klein beetje al genoeg). Als je de kofferbak met enige regelmaat daarnaast openmaakt (wat ik bij elke rit onderhand wel doe), vervliegt het waterstof direct.
Let op,ik claim niet dat ventilatie niet belangrijk is of er niet toe doet, alleen dat de soep lang niet zo heet gegeten wordt.
Hoeveel knalgas moet je dan produceren om je auto wel op te blazen?

Heb je ooit carbid geschoten (melkbussen etc)?
Dat geeft een mooi vergelijk; een klein beetje water op het carbid zorgt voor voldoende gas om een melkbus op te blazen (als de deksel er niet afvliegt knalt de melkbus geheid uit elkaar, en die is toch echt van veel dikker staal dan je kofferbak....), waarbij er ook nog eens 2 watermoleculen nodig zijn om 1 acetyleenmolecuul te vormen (itt 1 watermolecuul -> 1x H2).
Vergelijk dat eens met knalgas.... wat per stofhoeveelheid nòg meer energie geeft dan acetyleen (286kj/mol tov 269kj/mol).

Goed, jij vind het dan kennelijk meevallen; ik zeg dat zo'n slangetje er niet voor niets zit. Ik heb tijdens mijn studie namelijk ook zitten opletten :P (en ik ga er ook van uit dat er wel eens personen kunnen zijn die hun kofferbak een tijdje niet open doen). Een afvoerslangetje zal waarschijnlijk wel een keer door schade en schande bedacht zijn ;)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Femme schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:45:
De deurgrepen van sommige modellen vind ik goedkoop aanvoelen. Alu-immitatieplastic ziet er cheap uit.
Dat is idd iets wat menig BMW-rijder moet toegeven en wat zeker bij mij ook wel een beetje "jeukt" in mijn F20 ;)

Verschiet wel van de rest van je post... De mening leeft bij veel Audi-rijders dat kraken/krekelgeluidjes net minder is bij BMW, dit was voor mij ook de reden, samen met het hoogwaardiger gevoel van kwaliteit en een minder gevoel van "klussend" dan bij Audi/VW/Skoda/Seat...

In mijn optiek deukt dit ook wel de hele "rij-ervaring" waar BMW zo hoog mee oploopt en ik hoop dan ook (al wordt die wel fameus kleiner nav jouw post) dat CentrAuto in Wijnegem dit probleem probeert weg te nemen bij een nieuwe wagen...

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 05-02-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als ik het bij mijn garage over rammeltjes en kraakjes heb, nemen ze dat toch serieus op. Voor mijn E36 ga ik daar geen moeite in laten steken (zijn immers dure uren), maar een nieuwe BMW mag volgens hen niet kraken of rammelen. Ze kunnen mij ook meestal precies vertellen waar een bepaald geluid vandaan komt en hoe het opgelost moet worden.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een nieuwe BMW zoveel zou kraken. Ik weet dat de modellen uit Spartanburg (USA) wat issues hadden met kraken (waaronder bij de vorige Z4), maar dat zou inmiddels opgelost zijn.

Overigens zit ik wel in een krakend en lawaaierige auto, maar goed, dat is vrijwel volledig de kap die kraakt, iets waar helaas maar weinig aan te doen is. Als de kap open is, hoor ik eigenlijk alleen nog maar de dingen die in de deurvakken liggen, rammelen, zoals het hoort.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:20
mr_petit schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:09:

Dat geeft een mooi vergelijk; een klein beetje water op het carbid zorgt voor voldoende gas om een melkbus op te blazen (als de deksel er niet afvliegt knalt de melkbus geheid uit elkaar, en die is toch echt van veel dikker staal dan je kofferbak....),
*Miereneukerij*

Nee, je melkbus knalt niet geheid uit elkaar.. zwakste punt is de bodem, dus die knalt er vervolgens uit.

Dus in vergelijking met jouw post.. "ontsnapping" weg van de explosie vindt altijd via het zwakste punt plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:09:
[...]

Oh, eerst schreef je dat er voor jouw auto uberhaupt geen slangetje aanwezig zou zijn. Maar je hebt het nu over dat jouw installatie niet op dezelfde manier geinstalleerd is zoals ze dat af fabriek doen.
Ik weet niet of er een slangetje aanwezig is in mijn auto, ik heb hem nog nooit zien zitten. Hij zit in ieder geval niet op de accu, dat weet ik 100% zeker.
[...]

Dat geeft een mooi vergelijk; een klein beetje water op het carbid zorgt voor voldoende gas om een melkbus op te blazen (als de deksel er niet afvliegt knalt de melkbus geheid uit elkaar, en die is toch echt van veel dikker staal dan je kofferbak....), waarbij er ook nog eens 2 watermoleculen nodig zijn om 1 acetyleenmolecuul te vormen (itt 1 watermolecuul -> 1x H2).
Vergelijk dat eens met knalgas.... wat per stofhoeveelheid nòg meer energie geeft dan acetyleen (286kj/mol tov 269kj/mol).

Goed, jij vind het dan kennelijk meevallen; ik zeg dat zo'n slangetje er niet voor niets zit. Ik heb tijdens mijn studie namelijk ook zitten opletten :P (en ik ga er ook van uit dat er wel eens personen kunnen zijn die hun kofferbak een tijdje niet open doen). Een afvoerslangetje zal waarschijnlijk wel een keer door schade en schande bedacht zijn ;)
Jouw vergelijk met carbid schieten gaat niet helemaal op. Ten eerste is een melkbus nagenoeg hermetisch gesloten, een kofferbak niet (er zitten immers achter de bumper behoorlijke ventilatieopeningen). Door die openingen zal het waterstof niet ontsnappen, maar wel de druk.

Knalgas heeft per mol ongeveer de meeste energie die je inderdaad kan krijgen in een gasmengsel (het is niet voor niets dat waterstof wordt gezien als ideale energie-drager, als productie en opslag niet zo lastig was). Alleen vergeet je voor het gemak even hoe snel acetyleen vrijkomt bij carbid tegenover het bijzonder langzame proces van knalgas-productie. Bovendien bestaat er geen vluchtiger gas dan waterstof. De kans dat in een kofferbak een gevaarlijke concentratie knalgas kan ontstaan, is echt miniem. Een kofferbak is voor waterstof zo lek als het maar zijn kan (in tegenstelling tot een onderzeeër). Bovendien is waterstof alleen explosief in de verhouding dichtbij 2:1 met zuurstof (aka knalgas). Zodra er een ruime overschot aan zuurstof is, brand waterstof, maar knal het niet meer. De overtollige lucht werkt als een soort buffer (zowel thermisch en als demper van de schok).

Naar aanleiding van je laatste post ben ik eens wat rond gaan zoeken op het net. Ja, auto-accu's kunnen exploderen. En ja, het schijnt een verschrikkelijke rotklap te zijn (logisch, er klapt een volledig gesloten kunststof bak elkaar die bedoeld is een zekere druk te kunnen weerstaan). Maar in alle gevallen die ik kon vinden, was het de accu zelf die uit elkaar knalde, niet de auto, zelfs niet als de accu in de auto stond. Die exploderende accu's zal de reden van het overdruk ventiel zijn geweest. Het slangetje, geen flauw idee. Als ik eerlijk ben, had ik er tot jouw post nog nooit van gehoord en heb ik ook nooit gezien dat er een slangetje naar buiten liep bij een accu. Ook niet bij de accu in de caravan van m'n ouders.

Maar als het je gerust stelt, zal ik eerdaags wel het slangetje in orde maken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Goed, je kan er over speculeren hoe je wilt (alsof waterstof dwars door een afdichtingsrubber of plaatstaal stroomt), maar sites van gerenommeerde fabrikanten geven zelfs gewoon adviezen hoe je een kleine ruimte moet ventileren tov de laadstroom die er loopt om gevaar te voorkomen. Dat zou dan voor een kofferbak op iets van 2 liter per seconde zijn bij een laadstroom van 20A, en diverse kofferbakken worden absoluut niet zo goed geventileerd. Zeker niet als het een sedan (of cabrio) is.
Dat je op internet niets kan vinden over iets is natuurlijk wel het onomstotelijke bewijs dat het ook absoluut niet kan gebeuren....

Mijn geruststelling bereik je niet met het fixen van het slangetje bij je eigen kofferbak, maar wel bij het nonchalant (en kennelijk ook onwetend aangezien je zelf al aangeeft dat je er eerdaags nog nooit van gehoord had) afwimpelen van veiligheidsadviezen die ik aan anderen geef. Ok, dat is ieders verantwoording om dergelijke adviezen op te volgen, maar het is natuurlijk een beetje raar dat je allerlei zeer vaag omschreven redenen geeft waarom zoiets niet kan gebeuren (zijn die ventilatieopeningen groot genoeg? toon dat eens aan?) terwijl mensen / instanties die als experts te boek staan (centurion is toch 1 van de bekendste merken op accugebied) dat anders vinden (en dus ook autofabrikanten; die stoppen het slangetje er toch in.....), en je zelf achteraf ook nog aangeeft dat je er eigenlijk nog nooit van had gehoord... :?.

Maar van mijn kant is het dus welgemeend advies, want ik had er dus wel eerder van gehoord, en ik geef aan hoe bmw origineel die constructie bedacht had (je kent zo ongeveer de hele etk uit je hoofd, maar je gaf eerst aan dat je dacht dat het bij jouw auto helemaal niet zat; dat zal dan wel dat ene detail zijn geweest...), en hoe de fabrikanten zelf naar dit fenomeen kijken. Iedereen doet er maar mee wat ie wil, maar als je dus ooit een gaatje in de zijkant van je accu ziet, of een losliggend slangetje in je accubak en je vraagt je af waarvoor dat dient: de fabrikant heeft daarmee beoogd knalgas af te voeren.
Mocht je ooit nog wat anders willen weten over auto''s of wat dan ook, zoek dan op internet. Kan je er niets over vinden.... dan zal het wel niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
2 liter per seconde...

Nu gaat mijn logische verstand zonder verstand van zaken toch even nadenken. Ik *heb* eerder accu's gezien (en vervangen, nagemeten, verplaatst en versjouwd). En eigenlijk maar een handvol keren een accu gezien waarbij zo'n debiet makkelijk de accu uit kan komen. Mijn huidige accu heeft als ontluchting een plastic dopje (stevig vast in het accuhuis) waarin een cirkelvormig kanaaltje zit. Vergelijkbaar met printerpatronen. No way dat daar 2 liter per seconde doorkomt. Nu ik het me zo bedenk. Kan een klein slangetje dat dan wel aan?

Maar goed. Dan ga ik toch even verder kijken op wikipedia. Hoewel niet altijd volledig correct een van de betere consumentenauthoriteiten op het gebied van kennis:
Wikipedia: Lead–acid battery

"A VRLA cell normally recombines any hydrogen and oxygen produced inside the cell"
En gewoonlijk knalt de accu als dit niet werkt.

edit: ietsjes verder...
"Acid fumes that vaporize through the vent caps, often caused by overcharging, and insufficient battery box ventilation can allow the sulfuric acid fumes to build up and react with the exposed metals."

Da's wel een hele goede reden om je accu goed geventileerd te houden. Zelfs kleine hoeveelheden zuur kunnen/zullen corroderen... :)

[ Voor 15% gewijzigd door wheez50 op 05-02-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nou morgen mijn E46 320D ophalen.... Met winterbandjes, want dat heb je nu wel nodig :D

* Atlas zo zenuwachtig als een kind voor Sinterklaas...

Eerste auto O+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Van harte gefeliciteerd en doe voorzichtig (tot die grote lege parkeerplaats)... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zónder gootjes, paaltjes, struiken, lantaarnpalen en andere ongein. :+

Maar feli! Heel veel plezier ermee. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Lege parkeerplaats vol sneeuw

ASC off

In ze 1

Vol gas

Heerlijk zon BMW

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01
Ook echt heel goed voor je auto verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
waarom vol gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik graag ook wel es wat wielspin voelen in me 316 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 21:54
418O2 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:09:
Ook echt heel goed voor je auto verder.
Als de motor op temperatuur is, maakt het niks uit :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Beerkeeper schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:25:
[...]

Als de motor op temperatuur is, maakt het niks uit :)
Voor je motor wellicht niet zo, maar je aandrijving, ophanging en wiellagers vinden het minder prettig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 21:54
418O2 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:27:
[...]

Voor je motor wellicht niet zo, maar je aandrijving, ophanging en wiellagers vinden het minder prettig lijkt me.
Op sneeuw/ijs heb je sowieso al weinig grip, dus ook weinig weerstand. Valt volgens mij wel mee :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kan me niet voorstellen dat het lekker is voor je diff om van 0-160 in 2 seconden te gaan. Maargoed, zelf weten :) ik doe het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
418O2 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:29:
Kan me niet voorstellen dat het lekker is voor je diff om van 0-160 in 2 seconden te gaan. Maargoed, zelf weten :) ik doe het in ieder geval niet.
Gast heb een 316 :P Ding gaat 40 in ze 1 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ook op ijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gleed vrijdag ook compleet dwars langs een verbaasde buurvrouw op de besneeuwde weg voor m'n nieuwe huis. Natuurlijk ook even nonchalant zwaaien :P

Op het oprit van m'n nieuwe huis heb ik de ruimte om 4 a 5 auto's te parkeren en een garage voor m'n gereedschap. Eindelijk lekker klussen zonder dat mijn buren raar kijken en een stapje dichterbij mijn wens om een hobby E30 te hebben want die kan ik nu tenminste stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Owja dan zullen de bandjes idd wel wat sneller draaien, was ik ff vergeten. Achja boy will be boys ff in de sneeuw spelen moet kunnen.

Ik geef in ruimte bochten (zonder verkeer) ook extra gas om iets te slippen zodat je wat meer gevoel krijgt bij het sneeuw en ijsrijden. Mocht er dan een keer wat gebeuren heb je tenminste nog enig ervaring.

Maargoed zomerbanden + BMW is gewoon heel voorzichtrijden en zorgen dat je correctie ruimte hebt. Gevaarlijk vind ik het als ik voor een stoplicht sta met fietsers naast me. De achterkant breekt meestal toch wat uit hoe langzaam ik ook weg rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Yep, z'n top in de 1 ligt rond de 40km/u. Met een 316i kun je heerlijk spelen in de sneeuw, motorvermogen boeit toch niet zo dan.

Ik heb afgelopen weekend ook wel lekker gespeeld. Blijft toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41

4x2

lộn xộn quá

Toerenbegrenzer slimmerik ;)

Niks mis met sneeuw spelen en lekker raggen, het enige jammere is dat er hier geen drol meer lig (of ik moet door een weiland gaan ploegen, maar dat heeft ook zn nadelen)
Mn normale speeltuin was ook al grotendeels schoon gespaaid, dus daar heb ik 4 rondjes gedraaid en toen was ik ook maar weer vertrokken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Gisteren helaas me bumper volledig in de park gereden. Meisje voor me schrok van een stilstaande auto en maakte acuut een noodstop. Terwijl ze gewoon langs kon rijden.

Dat win je dan niet als er je 50 rijd en zeker een meter of 6-7 afstand er nog eens tussen zit tegen winterbanden met zomerbanden…
Meisje had ook nog een trekhaak eronder en die zat er goed in. Gelukkig een handige buurman die dat voor een redelijke prijs kan maken.

Nu maar hopen dat het echt alleen me bumper is er geen “inwendige schade” is door die trekhaak. Motorkap was licht gebogen bij de nieren, hoop dat dat recht te buigen is. Gelukkig ging die nog wel open.

Schuld ligt 100% bij mij, ik zat achterop. Ongeacht of de noodstop terecht was ofniet. Mijn afstand was voldoende maarja het was gewoon glijden. Brengt toch wel iets extra’s onveilig naar boven voor zomerbanden rijders; maakte de persoon voor je een noodstop met winterbanden zorg maar dat je 4 seconde afstand hebt anders rij je er geheid in. Was redelijk druk op de weg en het verkeer vroeg gewoon om goede aansluiting, vandaar dat ik geen extra afstand had gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb ook al een paar "aha" momentjes gehad vorig jaar zonder winterbanden (omdat Profile (*^(*&^$ veel te laat was met leveren).
Deze winter had ik ze er op tijd onder zitten en ik merk echt een ENORM verschil (duh), maar ik heb deze week ook al twee x een ongeluk zien gebeuren in de situatie die jij beschrijft. Auto met winterbanden trapt op de rem... auto er achter zonder red het niet qua remweg.
En ik er achter op winterbanden redde het dus wel weer ruim. Voor mij waren dit (en het verhaal van evilpin0 hierboven) weer een bewijs van het nut van winterbandjes.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
Dat geeft maar weer aan dat het bijna onmogelijk is om je voor elke situatie voor te bereiden of aan te passen. Dit soort zaken komen gewoon voor en dan is die het net een meter over of te kort komen. 2 jaar geleden hetzelfde gehad in een tunnel in Duitsland. Vanuit stilstand gaat het rijden na zo´n 30kmh, we zitten achter een vrachtautotje met een redelijke afstand in zo´n situatie. Ineens knalt die vol op de rem en glijdt zo tegen de voorligger aan, wij konden net op tijd remmen en met ABS+winterbanden stonden we net een half meterje op tijd stil.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik heb voor aanstaande vrijdag 2 kaartjes om naar de onthulling van de BMW 3-serie te gaan. Geen idee wat ik me er bij moet voorstellen, maar ik ben wel benieuwd. Ga d'r samen met m'n vader naar toe. :)

Van de dealer kregen we een brief of er interesse was. Even gemailed en er lagen gister 2 kaartjes in de bus.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:34
Ik heb sinds enkele weken een BMW 3 touring e91 en weet iemand of het hier mogelijk is om bij een bepaalde snelheid een waarschuwing of alarmpje te laten klinken?

Mijn vorige wagen kon dit en dit is echt wel handig voor op de snelweg. Ik bedoel geen cruise control instelling maar echt gewoon een simpele instelling die bij 140 een beep geeft. Ik heb in de handleiding liggen zoeken maar ik kan het nergens vinden...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Dat moet wel kunnen, volgens mij staat dat ergens in het iDrive systeem onder 'systeem opties' (knop indrukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik vermoed omdat hij een beep wil horen wanneer hij een bepaalde snelheid heeft bereikt. Dat vermoed ik hoor, weet het niet zeker.. 8)7

Ik heb het ook ingesteld staan op 170, je hebt wel eens dat je ff eeen auto inhaalt op de snelweg en dan verderop nog een vrachtwagen, en dan geef je evenjes wat gas bij. En als die vrachtwagen dan net ff iets verder is. wil het wel eens vorkomen dat je stiekempjes ongemerkt ernstig illegale snelheden behaalt.

Met de Variant nooit last van gehad overigens, maar met de 330 kan dat bij een moment van onachtzaamheid wel gebeuren.

[ Voor 43% gewijzigd door Flagg op 11-02-2012 17:03 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb het ook ingesteld staan, maar dan op 130 (uit m'n hoofd). Is gewoon een vriendelijk signaaltje dat ik iets te veel over de hoogste vmax in mijn regelmatige traject aan het gaan ben.

Bij de oudere wagens (t/m de E46, dus pre-iDrive) was het afhankelijk van de boardcomputer of je het kan instellen. Bij de latere modellen weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001

Tacoos

i am i

Ik had laatst een huurauto, een Citroen C3 geloof ik, waarbij je letterlijk een maximum snelheid kon instellen.
Alleen jammer dat ik daar pas achter kwam toen ie bij een inhaal actie inderdaad niet sneller ging :X

Ik lees bij een huurauto niet meteen de hele handleiding door en ik dacht dat ik wel genoeg cruise controls had gezien om deze ook zonder het boekje in te stellen op 120 km/uur. Maar helaas lukte het deze keer dus niet, maar wat ik niet wist, is dat ik zo de max op 120 had gezet.
Toen ik vervolgens een paar km later een andere auto wilde inhalen, kon ik gasgeven wat ik wou, maar sneller ging ie niet . Ik dacht zelfs dattie stuk ging ging, omdat ie nog wat smoorde ook bij meer gas....Bij mijn laatste poging ontdekte ik dat er een soort knop a la een kickdown onder het gaspedaal zat en als die indrukte, kon ik wel sneller.
Ik ben geen fan geworden van het systeem.....

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Flagg schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:59:
[...]

Ik vermoed omdat hij een beep wil horen wanneer hij een bepaalde snelheid heeft bereikt. Dat vermoed ik hoor, weet het niet zeker.. 8)7

[...]
No shit Sherlock, maar je kunt toch gewoon je KM-teller in de gaten houden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:03
fsfikke schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:28:
[...]

Angel-eyes en xenon staat op zich los van elkaar.
Vaak niet hoor, kijk maar naar de meeste "instap" modellen (1-, 3- series, X1), daar krijg je ze alleen als je xenon erbij besteld, uiteraard hebben de duurdere modellen wel angel-eyes, ook zonder xenon.

Zijn de 8 traps automaten eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de DSG bakken? Schakelen ze ook zo soepel?

[ Voor 12% gewijzigd door andyy op 11-02-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

TommyGun schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:19:
[...]

No shit Sherlock, maar je kunt toch gewoon je KM-teller in de gaten houden? ;)
Ach stom ja natuurlijk, goed dat je het zegt, dat wist ie vast niet. 7(8)7

Je blijft doorgaan he? :p ach je beschadigd iig geen deuren.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 11-02-2012 21:49 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Nou ik heb afgelopen maandag mijn E46 320D uit 2003 gekocht O+
Leren sportstoelen, alarm, bluetooth, de hele klerezooi. Wat een auto _o_ En leuk dat RWD in de sneeuw :D

Nu zit ik met 3 dingetjes:
* Ik krijg mijn iPhone met geen mogelijkheid aan mijn Bluetooth ding gekoppeld. Volgens boekje moet ik 1 van de 2 knoppen op mijn stuur 1 sec ingedrukt houden en dan de sleutel naar (1) draaien. Dan zou er iets zichtbaar moeten worden. Nou ik zie niets... Wat doe ik verkeerd? :P
* De park distance control doet het niet... Ik heb 1x de piepjes gehoord, maar nu lijken ze stuk. 2 van de 4 sensoren tikken ook maar. Misschien zijn de andere vuil.. Daar moet ik nog eens iets op vinden :P
* Er lijkt een tocht uit het dashboard te komen tussen de radio en de pook. Iemand die dit bekend voorkomt?

Maar verder: wat een auto O+

Todo list:
* iPhone bediening inbouwen.
* Misschien Xenon.
* Boordcomputer eens uit elkaar trekken :P (softwarematig ;))

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Flagg schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:47:
[...]

Ach stom ja natuurlijk, goed dat je het zegt, dat wist ie vast niet. 7(8)7

Je blijft doorgaan he? :p ach je beschadigd iig geen deuren.. :)
Erg hè als mensen een andere mening dan jijzelf hebben?

Get a grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Piept hij direct als je hem in de achteruit zet (alleen de eerste keer na het starten)? Dat is een seintje van het systeem dat PDC niet werkt..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Nope hij piept helemaal niet... Althans, hij heeft het 1x gedaan (gewoon zoals je zou verwachten met meerdere piepjes) maar daarna niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Atlas schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:56:
Todo list:
* iPhone bediening inbouwen.
* Misschien Xenon.
* Boordcomputer eens uit elkaar trekken :P (softwarematig ;))
Ik kan je met alledrie helpen, you know where to find me ;)
We kunnen wel eens kijken of we een foutmelding uit kunnen lezen van de PDC.
andyy schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:29:
[...]
Zijn de 8 traps automaten eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de DSG bakken? Schakelen ze ook zo soepel?
Ontzettend soepel. Je merkt het schakelen eigenlijk alleen aan de toerenteller :P

[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 12-02-2012 02:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

wheez50 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:04:
2 liter per seconde...

Nu gaat mijn logische verstand zonder verstand van zaken toch even nadenken. Ik *heb* eerder accu's gezien (en vervangen, nagemeten, verplaatst en versjouwd). En eigenlijk maar een handvol keren een accu gezien waarbij zo'n debiet makkelijk de accu uit kan komen. Mijn huidige accu heeft als ontluchting een plastic dopje (stevig vast in het accuhuis) waarin een cirkelvormig kanaaltje zit. Vergelijkbaar met printerpatronen. No way dat daar 2 liter per seconde doorkomt. Nu ik het me zo bedenk. Kan een klein slangetje dat dan wel aan?
Je logische verstand had je moeten vertellen dat je die link naar centurion accu''s had moeten doorlezen... :P
Die 2 liter per seconde geldt niet voor het debiet wat door dat slangetje moet (of door gaatjes in de accu), maar dat is het resultaat van de berekening voor het ventilatiedebiet van de ruimte waarin de accu opgesteld staat.
Dat leek mij allemaal wel duidelijk, maar bij sommigen zaait dit kennelijk verwarring.
Maar uiteindelijk lijkt me gewoon de beste raad: installeer de juiste accu op de juiste manier zoals de fabrikant van de auto dat voorzien heeft. Zeker als er slangen zitten waarvan je geen benul hebt waar die voor dienen ;) (geldt eigenlijk voor de meeste dingen in een auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

fsfikke schreef op zondag 12 februari 2012 @ 02:33:
[...]

Ik kan je met alledrie helpen, you know where to find me ;)
We kunnen wel eens kijken of we een foutmelding uit kunnen lezen van de PDC.

[...]
Kan jij ook een boordcomputer activeren?

Onlangs de 'gewone' richtingaanwijzerhendel vervangen door een met B/C knop, maar bij de dealer vragen ze 150,- om dat te activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Nu online

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Nieuwe M6 en M6 cabrio officieel geintroduceerd:
Motor is gewoon dezelfde 4.4 v8 uit de M5 met 560pk, overige specs:
BMW M6 Coupe
Acceleration [0 – 100 km/h (62 mph)]: 4.2 seconds
acceleration [0 – 200 km/h (124 mph)]: 12.6 seconds
top speed: 250 km/h (155 mph), 305 km/h (189 mph) with M Driver’s Package
average fuel consumption: 9.9 litres/100 kilometres (28.5 mpg imp)
CO2 emissions: 232 g/km, exhaust standard: EU5

BMW M6 Convertible
Acceleration [0 – 100 km/h (62 mph)]: 4.3 seconds
acceleration [0 – 200 km/h (mph)]: 13.1 seconds
top speed: 250 km/h (155 mph), 305 km/h (189 mph) with M Driver’s Package)
average fuel consumption: 10.3 litres/100 kilometres (27.4 mpg imp)
CO2 emissions: 239 g/km, exhaust standard: EU5
Paar plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/BMW_M6_F12_Cabrio_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/BMW_M6_F12_Cabrio_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/BMW_M6_F12_Cabrio_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/BMW_M6_F12_Cabrio_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/BMW_M6_F12_Cabrio_05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/BMW_M6_F13_Coupe_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/BMW_M6_F13_Coupe_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/BMW_M6_F13_Coupe_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/BMW_M6_F13_Coupe_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/BMW_M6_F13_Coupe_05.jpg

http://www.autoblog.nl/bm...e-welkom-terug#post-48833

:9~

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 12-02-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Tacoos schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:12:
Ik had laatst een huurauto, een Citroen C3 geloof ik, waarbij je letterlijk een maximum snelheid kon instellen.
Alleen jammer dat ik daar pas achter kwam toen ie bij een inhaal actie inderdaad niet sneller ging :X

Ik lees bij een huurauto niet meteen de hele handleiding door en ik dacht dat ik wel genoeg cruise controls had gezien om deze ook zonder het boekje in te stellen op 120 km/uur. Maar helaas lukte het deze keer dus niet, maar wat ik niet wist, is dat ik zo de max op 120 had gezet.
Toen ik vervolgens een paar km later een andere auto wilde inhalen, kon ik gasgeven wat ik wou, maar sneller ging ie niet . Ik dacht zelfs dattie stuk ging ging, omdat ie nog wat smoorde ook bij meer gas....Bij mijn laatste poging ontdekte ik dat er een soort knop a la een kickdown onder het gaspedaal zat en als die indrukte, kon ik wel sneller.
Ik ben geen fan geworden van het systeem.....
Dan heb je je hendeltjes met dat wieltje in de verkeerde stand gezet, je kan 'm in de omgekeerde richting flippen en dan staat ie in cruise control...

Die limiter (peugeot heeft dat ook, duh, bijna broer en zus die Citroens en Peugeots) vond ik wel super handig, bij ons in de buurt waren ze eens aan de autosnelweg aan het werken, en werd je via een parking afgeleid om de werken te ontlasten en daar stond bijna iedere dag een flitser... Limiter op 70 zetten is dan wel heel fijn _/-\o_

In verband met de gong/beep/tuut die je wilt horen, dat zit inderdaad onder instellingen en dan snelheid...

Trouwens, heb mijn lease 116d F20 terug van de garage (had ondertussen de 118d vorige versie in automaat mee, kaal zonder opties, had daar echt een "VW Polo" gevoel in en die kraakte langs alle kanten :o ) en ze hebben volgende dingen gevonden:

kraken linksvoor zou komen van transportblokken in de vering die niet zijn weggehaald (lijkt me sterk, want vond dat het geluid voornamelijk van binnen kwam)

speaker die vanvoor teveel resonantie veroorzaakt aan het paneel is defect, bevestigd door BMW dat hier een productiefout in zit (lijkt me ook weer sterk, maar kom), maar ben aan het denken om ineens een akkoordje te maken met de dealer om het te laten upgrade naar de Alpine retrofit set, aangezien de vervanging van die speaker toch al doorgerekend wordt aan BMW zelf, kunnen ze mss hier wel een leukere prijs op maken, zeker gecombineerd met de fleetkortingen die we nog hebben...

Ze kunnen de coming home lampen niet programmeren in de auto zodat ze ALTIJD aan gaan, je moet nog steeds een manuele actie verrichten (namelijk als de auto helemaal af staat, aan het hendeltje van de grootlichten trekken, heeft me ook even geduurd eer ik dat door had, want ik zette eigenlijk bijna nooit mijn auto volledig af (alle boordelementen bleven gevoed bij mij, tot ik mijn auto sloot, vergelijk het met de contactstand van een oude sleutel) en dan werkt dat trekken aan het hendeltje voor coming home niet...)

[ Voor 30% gewijzigd door HyperBart op 12-02-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb zo'n cruise control met begrenzer als 2e mogelijkheid ook gehad op een 307 en mijn vrouw op een Clio. Zal iets Frans zijn.

Zelf vond ik het wel fijn. CC voor als het vrij rustig op de weg is, limit voor als het wat drukker is en je dus om de haverklap van de cruise af zou moeten. Even inhouden en daarna weer de voet omlaag om de ingestelde snelheid te rijden.

Adaptieve cruise control zou ze allebei overbodig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Met ^^ , adaptive cruise control op de Volvo's is wel iets zaligs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
HyperBart schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:25:
[...]
Ze kunnen de coming home lampen niet programmeren in de auto zodat ze ALTIJD aan gaan, je moet nog steeds een manuele actie verrichten (namelijk als de auto helemaal af staat, aan het hendeltje van de grootlichten trekken, heeft me ook even geduurd eer ik dat door had, want ik zette eigenlijk bijna nooit mijn auto volledig af (alle boordelementen bleven gevoed bij mij, tot ik mijn auto sloot, vergelijk het met de contactstand van een oude sleutel) en dan werkt dat trekken aan het hendeltje voor coming home niet...)
Je kan anders ook als je alleen de motor uit zet en verder alles wel aan laat, zodra je uitstapt op unlock drukken? Dan gaan de lichten weer aan. (behalve xenon)
Mercedes heeft het ook ;)
TommyGun schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:25:
[...]

Kan jij ook een boordcomputer activeren?

Onlangs de 'gewone' richtingaanwijzerhendel vervangen door een met B/C knop, maar bij de dealer vragen ze 150,- om dat te activeren...
Geen idee, nooit gedaan. Als jij me kan vertellen met welke software dat moet heb ik wel de hardware om het te proberen :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

fsfikke schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:36:

[...]

Geen idee, nooit gedaan. Als jij me kan vertellen met welke software dat moet heb ik wel de hardware om het te proberen :P
Het enige dat ik kan vinden is;

Go visit the dealer. They will have to flash the software to enable the OBC.

Here is the MODIC coding menu

1) Go to ZCS Coding
2) Select E46 Series
3) Select Recode or retrofit
4) Select Kombi
5) Select Turn Signal
6) Enable OBC

You may get an error...just touch the OBC button to complete!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tortelli schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:44:
Nieuwe M6 en M6 cabrio officieel geintroduceerd:
Motor is gewoon dezelfde 4.4 v8 uit de M5 met 560pk, overige specs:

[...]

Paar plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

http://www.autoblog.nl/bm...e-welkom-terug#post-48833

:9~
Damn, dat is gewoon pure porno! Wat een meesterlijke wagen, die cabrio!
HyperBart schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:25:
[...]

Dan heb je je hendeltjes met dat wieltje in de verkeerde stand gezet, je kan 'm in de omgekeerde richting flippen en dan staat ie in cruise control...

Die limiter (peugeot heeft dat ook, duh, bijna broer en zus die Citroens en Peugeots) vond ik wel super handig, bij ons in de buurt waren ze eens aan de autosnelweg aan het werken, en werd je via een parking afgeleid om de werken te ontlasten en daar stond bijna iedere dag een flitser... Limiter op 70 zetten is dan wel heel fijn _/-\o_

In verband met de gong/beep/tuut die je wilt horen, dat zit inderdaad onder instellingen en dan snelheid...

Trouwens, heb mijn lease 116d F20 terug van de garage (had ondertussen de 118d vorige versie in automaat mee, kaal zonder opties, had daar echt een "VW Polo" gevoel in en die kraakte langs alle kanten :o ) en ze hebben volgende dingen gevonden:

kraken linksvoor zou komen van transportblokken in de vering die niet zijn weggehaald (lijkt me sterk, want vond dat het geluid voornamelijk van binnen kwam)
Zo gek klinkt het niet. Als een bepaald geluid direct doorgegeven wordt naar de koets, kan je het binnen soms wel heel duidelijk horen. Ik had dat ooit met een fusee, die heel duidelijk in de auto te horen was.
speaker die vanvoor teveel resonantie veroorzaakt aan het paneel is defect, bevestigd door BMW dat hier een productiefout in zit (lijkt me ook weer sterk, maar kom), maar ben aan het denken om ineens een akkoordje te maken met de dealer om het te laten upgrade naar de Alpine retrofit set, aangezien de vervanging van die speaker toch al doorgerekend wordt aan BMW zelf, kunnen ze mss hier wel een leukere prijs op maken, zeker gecombineerd met de fleetkortingen die we nog hebben...
Een productiefoutje kan natuurlijk ook altijd. Vergeet niet, die speakers zijn gewoon massa-productie. Er kan best wat fout gaan soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

doe mij de M6 coupé maar...

damm :9~

[ Voor 19% gewijzigd door Yalopa op 13-02-2012 21:42 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Vraagje over de BMW 7-serie: kent deze auto veel problemen met elektrische verbruikers die de accu leegtrekken als hij stilstaat? Een familielid heeft hier behoorlijk last van - de accu wordt geheel ontladen door een onbekende verbruiker. Tot dusverre heeft de dealer de boosdoener niet kunnen vinden. :?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Nu online

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik denk dat je wat specifieker moet zijn over welk model 7 serie het gaat

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 13-02-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

F01 750i xDrive met een flink deel van de totale optielijst ingebouwd. De accu is al gecontroleerd, er zijn al verschillende diagnoses uitgevoerd, het voertuigvolgsysteem is al eens losgekoppeld - de volgende ochtend meldt de auto steevast dat de accu te ver ontladen is. Zou dat een uniek probleem voor deze auto zijn, of komt dit vaker voor bij de 7-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:26

JaltaH

meh

Het makkelijkste is om een amperemeter tussen de accu en de rest van de auto te plaatsen, en dan één voor één de zekeringen eruit te trekken en kijken of de meter iets anders gaat aangeven. Als de accu al binnen een dag ontladen is, moet je een aardige stroom zien lopen...

Careful. We don't want to learn from this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe gemakkelijk is het om met een kabel de chip van een F20 fiscaal voordelige versie (163pk) op te waarderen naar een 184pk versie?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hoezo, wil je de belasting tillen? Je zou eens bij de chipbedrijven kunnen kijken maar de oude 163pk was al tot 200pk te tunen dus 184 moet zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

MrFl0ppY schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:25:
Hoezo, wil je de belasting tillen? Je zou eens bij de chipbedrijven kunnen kijken maar de oude 163pk was al tot 200pk te tunen dus 184 moet zeker lukken.
Ik wou gewoon weten of het mogelijk is. Het is een leasewagen, dus ik ga het zeker niet doen. Maar kan men niet de ROM reflashen zodat BMW het niet merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hehe het is geen moederbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]
In de nieuwe X3 meegemaakt: als boter! Viel me iig op. Geen idee hoe de bak is ivm andere nieuwe bakken of DSG. Het ging gewoon mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat is eigelijk ook mijn vraag: wat voor automatic is het? Dubbele? Ik weet iig dat het een electronische is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

TommyGun schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:20:
[...]

Erg hè als mensen een andere mening dan jijzelf hebben?

Get a grip.
:?

Geen idee waar je het over hebt, maar je zal allicht gelijk hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
Snake schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:16:
Dat is eigelijk ook mijn vraag: wat voor automatic is het? Dubbele? Ik weet iig dat het een electronische is.
Het is gewoon traditionele automaat met koppelomvormer; maar dan verder ontwikkeld.

Wikipedia: ZF 8HP transmission

En idd boterzacht 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Tomatoman schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:27:
F01 750i xDrive met een flink deel van de totale optielijst ingebouwd. De accu is al gecontroleerd, er zijn al verschillende diagnoses uitgevoerd, het voertuigvolgsysteem is al eens losgekoppeld - de volgende ochtend meldt de auto steevast dat de accu te ver ontladen is. Zou dat een uniek probleem voor deze auto zijn, of komt dit vaker voor bij de 7-serie?
Kom vaak zat tegen dat de accu wel goed/perfect aangeeft als je hem test, maar dat die in praktijk toch veel te zwak is.
Ik zou toch eens beginnen met een nieuwe accu en dan kijken of het probleem blijft.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

tsja, wat houdt "de accu is al gecontroleerd" en "verschillende diagnoses uitgevoerd"?
Als in: welke controle is er exact uitgevoerd? en exact welke verschillende diagnoses?
Stap 1: van de losse (geladen) accu spanningsverloop onder stroomlast meten (bij twijfel wat langer de stroomlast erop laten)
Stap 2: klemspanning dynamo meten
Stap 3: sluipstroom meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:40

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tomatoman schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:27:
Geeft hij daadwerkelijk aan dat de accu te ver leeggetrokken is of enkel dat er sprake is van 'verhoogde accu-ontlading'? Want ik ken die melding ook, en op zich ging de accu nooit echt leeg, het was meer dat er sneller stroom werd verbruikt dan de boordcomputer vond dat mocht gebeuren. Eerst werd aan een sluipverbruiker gedacht - die was er ook in de vorm van de carkit maar toen die anders werd aangesloten bleef het probleem terugkomen. Uiteindelijk bleek dat te komen doordat de dynamo verkeerde waardes doorgaf waardoor de auto dacht dat de accu voller was dan ie was. Nieuwe dynamo en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Daniel schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:14:
[...]

Geeft hij daadwerkelijk aan dat de accu te ver leeggetrokken is of enkel dat er sprake is van 'verhoogde accu-ontlading'?
Ik begreep het eerste, maar ik zal morgen eens navragen wat de precieze melding is.
Want ik ken die melding ook, en op zich ging de accu nooit echt leeg, het was meer dat er sneller stroom werd verbruikt dan de boordcomputer vond dat mocht gebeuren. Eerst werd aan een sluipverbruiker gedacht - die was er ook in de vorm van de carkit maar toen die anders werd aangesloten bleef het probleem terugkomen. Uiteindelijk bleek dat te komen doordat de dynamo verkeerde waardes doorgaf waardoor de auto dacht dat de accu voller was dan ie was. Nieuwe dynamo en probleem opgelost.
Dat zou wel prettig zijn, dan is het eenvoudig te fixen. Ze konden bij de garage touwens precies uitlezen hoeveel km de auto iedere dag had gereden en hoever de accu bij het starten van de motor was gevuld. Big brother is watching you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

mr_petit schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:56:
tsja, wat houdt "de accu is al gecontroleerd" en "verschillende diagnoses uitgevoerd"?
Als in: welke controle is er exact uitgevoerd? en exact welke verschillende diagnoses?
Stap 1: van de losse (geladen) accu spanningsverloop onder stroomlast meten (bij twijfel wat langer de stroomlast erop laten)
Stap 2: klemspanning dynamo meten
Stap 3: sluipstroom meten.
Bij de eerste controle is de accu doorgemeten en werd vervolgens geconstateerd dat een draad van het voertuigvolgsysteem verkeerd was aangesloten. Gevolg: de accu werd versneld leeggetrokken. Dat probleem is verholpen, maar de auto meldt na een nachtje stilstaan nog steeds dat de accu te ver ontladen is, zelfs als de dag ervoor een lange rit heeft plaatsgevonden.

De dealer meldde al dat je de auto wel echt op slot moet doen, omdat anders diverse verbruikers standby blijven. Maar ja, zijn er mensen die hun auto 's nachts niet op slot doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ja. Dat scheelt iig schade aan ramen/deuren/sloten.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Di Rupo heeft het zeer leuk gemaakt in België.
Ik ga vrijdag proberen mijn 2maand oude f11 525d in te ruilen tegen een nieuwe f11 520 met lage CO.
Dat scheelt me 4k per jaar aan belastingen. :((

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Auch. Ben je zelfstandige? Gaat dat zomaar? Teruggeven aan de leasing?

En doet de CO2 dan zoveel? Is het niet de aankoopprijs die het 'm doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:04
Tomatoman schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:31:
[...]
De dealer meldde al dat je de auto wel echt op slot moet doen, omdat anders diverse verbruikers standby blijven. Maar ja, zijn er mensen die hun auto 's nachts niet op slot doen?
Als je de auto in je lekker verwarmde garage zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Drie korte vraagjes over mijn nieuwe F20, die ik met lang zoeken nog nergens heb kunnen vinden...

Wat is de maximale grootte van de USB stick met muziek? 32GB? of kan er zelfs nog een grotere stick/HD worden gekoppeld? - al gevonden! zo te zien kunnen er zelfs nog veel grotere HD's worden gekoppeld...

Ik heb een extra 12V aansluiting (S0575) besteld, maar kan hem nergens vinden. Ik zou zweren dat hij links onder het dashboardkastje zou moeten komen. Zijn ze hem vergeten? - Al gevonden! inderdaad gewoon onder het dashboardkastje..

Ik heb een HIFI audio speakerpakket genomen, maar ben niet bepaald overdonderd door de geluidskwaliteit van de huidige boxen. Hoe kan ik zien of dat HIFI pakket er daadwerkelijk in zit?

[ Voor 11% gewijzigd door scorpion303 op 16-02-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
@melcon: Ik zou het toch maar niet bijvertellen in het gesprek met de verzekeraar als ie gestolen wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door MrFl0ppY op 15-02-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarom zou je het ook niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb gisteren toevallig een passat 1.4 DSG gereden, maar ik vond het vies tegenvallen.
Ja het schakelt snel, maar toch bij het wegrijden vanuit stilstand, achteruitrijden etc. gaat het niet echt soepel. Ondanks dat de Volvo automaten van vroeger net wat trager waren, waren ze wel een stuk soepeler.

Ik kan me herinneren van de audi automaten dat het wel wat soepeler rijdt dan deze DSG van gisteren. Audi gebruikt toch geen DSG?

Ik kan me dus niet voorstellen dat de BMW automaten de DSG evenaren, dat zou best slecht zijn voor BMW. Ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat ze een stuk beter rijden dan de DSG bakken.

Sinds gisteren begrijp ik werkelijk niets van de lovende reacties over DSG... Ja voor Jan met de gezinsbak, die nooit een fatsoenlijke automaat heeft gereden zal het best "geweldig" zijn... Maar iemand die gewend is automaat te rijden?

Het enige voordeel is dat het snel schakelt en redelijk betaalbaar is in een willekeurige gezinsbak, maar daar is alles wel mee gezegd.

Ik miste juist souplesse, waar de snelheid dus absoluut wel heel goed was! In mijn jaartjes als privechaffeur, heb ik toch wel een andere ervaring met automaten.

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 15-02-2012 11:29 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Mwah een DSG voel je alleen echt goed van 1 naar 2. Daarna is ie wel super soepel. De beste? waarschijnlijk niet. Maar voor de prijsklasse is het toch wel een topper. En ja, ook Audi gebruikt de DSG, ze noemen het alleen anders (s-tronic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je rustig wegrijdt, schakelt de DSG-7 vrijwel direkt van 1 naar 2. Alleen met veel gas trek je een stuk in 1 op en heb je een wat harder schakelmoment naar 2.

Mijn grootste bezwaar tegen deze bak is dat je eigenlijk maar 2 opties hebt: wegrijden als een oude dame of ale een puber. Het gebied tussen die twee uitersten is heel dun. Geef een klein beetje gas en je rijdt heel rustig weg. Geen een beetje meer gas en je voorwielen zoeken meteen de hulp van de traction control. Kan natuurlijk ook liggen aan het motorkarakter van de 1.4TSI 180,de korte wielbasis van de Polo en het koude natte weer van de afgelopen tijd. Maar ik heb wel eens een koppelingspedaal verlangd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

In de vorige serie BMW 1 vertrok de automaat in zijn 2. Tenzij je bewust 'm in manueel zette kon je 'm in 1 forceren om te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Snake schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:32:
Auch. Ben je zelfstandige? Gaat dat zomaar? Teruggeven aan de leasing?

En doet de CO2 dan zoveel? Is het niet de aankoopprijs die het 'm doet?
http://www.sdworx.be/secu...tion/Default.aspx?lang=nl
Hier kan je het zelf uitrekenen.

Het is CO en (bruto)Catalogusprijs die het doen.
Dus een heel dure auto met lage CO.

Normaal zou het via de renting moeten lukken om mijn auto in te leveren een eentje te kopen die net iets duurder is.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

12 euro meer voor mij op maandbasis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

418O2 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:40:
Waarom zou je het ook niet doen?
Als ze iets willen stelen, stelen ze het toch wel. Dan is het veel makkelijker om gewoon de deur open te laten zodat ze er makkelijk bij kunnen, dan dat je ook nog eens een nieuw raam en bijbehorende vrije dagen/garagebezoeken kan gaan betalen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Tomatoman schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:31:
[...]

Bij de eerste controle is de accu doorgemeten en werd vervolgens geconstateerd dat een draad van het voertuigvolgsysteem verkeerd was aangesloten. Gevolg: de accu werd versneld leeggetrokken. Dat probleem is verholpen, maar de auto meldt na een nachtje stilstaan nog steeds dat de accu te ver ontladen is, zelfs als de dag ervoor een lange rit heeft plaatsgevonden.

Ik vind het overigens allemaal wel een vaag verhaal. Het volgsysteem was verkeerd aangesloten, maar het probleem blijft vooralsnog.
Is het een aftermarket alarm? Is er veel aan die auto gesleuteld in het verleden?
Uiteindelijk is het heel simpel; de accu heeft een capaciteit die die behoudt als ie goed is (dat moet je dus meten met zo'n zware accuweerstand met metertje erop), voorts moet je de klemspanning op de accu meten als de motor draait (eigenlijk altijd boven 14 volt), want dan weet je of die bijgeladen wordt en als laatste meet je of er een lekstroom loopt als de auto uit staat (idd op slot). Lekstroom meten is niet altijd eenvoudig want dat vereist een serieschakeling waarbij zowel hele grote stromen als hele kleine stromen kunnen lopen. Dus kan het zijn dat je een losse (zware) shuntweerstand moet gebruiken.
1 van de 3 bovengenoemde acties (of wellicht meerdere) is niet (of niet juist) door de garage uitgevoerd. Welke dat is kunnen wij natuurlijk alleen maar raden.

Pagina: 1 ... 4 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.